[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 253 Laatste
Acties:
  • 1.044.683 views

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01 18:56
Vis schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:30:
[...]

De marketing campagne van boomer Fink gaat daar onder andere voor zorgen. Hij is al lekker bezig.

[Afbeelding]
Met mijn post bedoelde ik vooral een lagere ATH door die ETF maar het kan dus ook de andere kant opgaan # BTC Marketing, misschien een idee om de kranten bezorgers BTC flyers meegeven :7

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16

Vis

Pinsa schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:36:
[...]

Met mijn post bedoelde ik vooral een lagere ATH door die ETF maar het kan dus ook de andere kant opgaan # BTC Marketing, misschien een idee om de kranten bezorgers BTC flyers meegeven :7
Niemand weet het, of kan het voorspellen. Ja er zijn analisten die het proberen te voorspellen op basis van data uit het verleden en stock 2 flow etc, als de menigte daarin geloofd wordt het een self fulfilling prophecy, dus imo een grote mogelijkheid dat we hogere koersen blijven zien.
Ik zie echt niet in waarom we de 69k nooit zullen doorbreken, vooral niet als zelfs grote vermogens beheerders gaan prediken dat Bitcoin digitaal goud is etc.

"We are definitely not bullish enough"

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:55
Mooie correctie wel. Wel lekker, hebben we dat tenminste weer gehad. Maakt ook de kans op een nieuwe ATH voor de halving minimaal, en dus de kans op een left translated cycle.
Al kan het uiteraard best dat er volgende week alsnog een enorme fomo run ontstaat. We will see.
Ik heb uiteraard niets gedaan. Vooral achterover gehangen zoals ik mezelf dat aangeleerd heb jaren terug. Spot positie gewoon 100% in gelaten en mijn long loopt zelfs ook nog steeds (sinds october en dik in de winst). Dit werkt voor mij gewoon ver uit het beste. Ik weet dat als ik hier spot ga traden dat dat 2x goed gaat en de 3e keer verlies ik meer sats dan de winst van die 2x. Ben daar dus echt helemaal mee gestopt. Bull=HODL

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42
Moet zeggen de SUI coin blijft maar doorgaan. Had het zelf destijds 250x gekocht op €0,45 en nu is het €1,57. Ja het zijn geen mega bedragen....

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:04
Cave_Boy schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:06:
Moet zeggen de SUI coin blijft maar doorgaan. Had het zelf destijds 250x gekocht op €0,45 en nu is het €1,57. Ja het zijn geen mega bedragen....
Perfect toch? Het gaat niet om de bedragen maar percentages. En dan is dit gewoon een dikke vette winst.

SUI is niet uniek, ook hier gaat het momentum er voor een tijdje weer uit. En zal de koers weer wat naar beneden gaan. Dus vergeet geen winst te nemen. Of haal je inleg er uit, dan kan je nooit meer verliezen :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik ben net begonnen met crypto, maken jullie nog gebruik van geaumotiseerde technische analyses om te besluiten of je in stapt in een coin? Invest.com investing.com heeft per coin een mooi dashboard.

Welke indicator(en) gebruiken jullie dan?

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 13-01-2024 10:37 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:33
revolution-nl schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:31:
Ik ben net begonnen met crypto, maken jullie nog gebruik van geaumotiseerde technische analyses om te besluiten of je in stapt in een coin? Invest.com heeft per coin een mooi dashboard.

Ik denk dat je "investing.com" bedoelt. Als je wel invest.com bedoelt, dan wil ik graag het wachtwoord om op de site te komen. :+

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Enkel @Taro die long of short gaat, meer heb je niet nodig.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik ben net begonnen met crypto, maken jullie nog gebruik van geaumotiseerde technische analyses om te besluiten of je in stapt in een coin? Invest.com investing.com heeft per coin een mooi dashboard.

Hey, welkom hier :)

Automatische tools zetten naar mijn idee weinig zoden aan de dijk. Je kunt beter je eigen stijl en visie ontwikkelen. Zie ook het NK topic: [NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

zwembroek schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 07:25:
Voor de mensen die de helft van hun pf hebben verkocht gun ik een goede entry. Ik roep het hier ook al langer dan die correctie van rond de 35% onvermijdelijk is. Maar ik handel daar niet naar. Ik zou daar zelf niet van kunnen slapen om in deze bullish markt de helft te verkopen. Maar zoals zo vaak is gebleken is het verkopen tegen een mogelijke top wel een goed idee. Ik ben daar alleen niet zo goed in. Daarnaast ben ik tevreden met de bags. Ik zou het erger vinden om daar wat van te moeten missen dan dat mogelijkheid te missen om die bags te vergroten. Swing traden in de bull gaat mij gewoon slecht af. Dus ik zit in team hodl.
Ik kwam kijken net voor het doorbreken van de vorige ATH. Voor het doorbreken BTC gekocht en rond de 22k verkocht in de hoop weer lager terug te kopen (we zouden weer terug gaan naar de 21W MA). Daarna ging de raket door naar de 30k. Veel fouten gemaakt. Natuurlijk weer bijgekocht tijdens de bull. Te weinig verkocht en met goed gevulde bags de bear in gegaan.

In de bear werd m'n portefeuille iedere maand minder waard. Een papieren winst zien verdampen.

Op de grote tijdslijn (maanden / jaren) had ik 2 grote 'fouten' gemaakt. Aangezien alles maar bleef dalen bijgekocht toen we <20k gingen. Ook onder de 30k door blijven kopen. Met name omdat ik dit altijd had gedaan, als ik zou wachten op de $12k en die niet zou komen dan zou dat fout 3 zijn geweest. Als je committed bent tot iets moet je dat afmaken en emoties uitschakelen.

Toen ik met de portefeuille weer in de plus stond besloten het wat anders te doen. Ondanks het dalen waren er moment van dikke gains. Die ik daarna weer langzaam zag verdampen.

The markets have a way of humbling you, if you hit a winner take some chips off the table

Dit doe ik dus. Mijn kompas zijn de vorige cyclus. Terugkijkend naar het verleden zie ik verschillende fases:

1. Een jaar durende bear market na het doorbreken van de ATH
2. Het moment tussen het bereiken van de bodem en het aantikken van de ATH
3. Het moment na het doorbreken van de ATH

Fase 1:
Hier moet je in FIAT of BTC zitten. Alles gaat compleet REKT

Fase 2:
BTC hersteld sneller dan de meeste shitcoins. Langzaam omhoog met het testen van weerstand uit het verleden. Een terugtest van 30% - 40% in deze fase is normaal eens in de zoveel tijd

Fase 3:
Price discovery

Is dit de waarheid? Absoluut niet.

Met dit kompas wilde ik in April & July op de $32k verkopen. Dit niveau werd niet gehaald. Toen we voor de derde keer op dit niveau kwamen (verder in de tijd) niet rond de $32k verkocht. Rond de $35 of $38 ook niet omdat het verleden de stijging tot de 0.618 FIB level ging. Met de ETF hype was er een narratief om door te stijgen.

Een blik naar de datums in het verleden is dat het nog fase 2 is (voor de halving). Prima om dan wat risico af te schalen op dit moment. Dit is moeilijk omdat iedereen wacht op de GOD candle en dikke gains.

Tot aan de halving is het nog 3 maanden en komt er vast wel een dip om er nieuwe FIAT in te gooien. Na de halving gaan we richting fase 3 waar het doorbreken van de $48k-$52k ons richting de oude ATH brengt. Dan HODL ik de boel absoluut door.

Met shitcoins doe ik het anders. Omdat die veel meer REKT zijn gegaan besloten om de helft te verkopen bij een x2. Hierdoor is de mogelijke winst kleiner, maar heb je al snel de inleg eruit wat rust geeft. Gaan we richting fase 3 dan doe ik dat niet meer.

Het grootste risico van bovenstaand is het deze keer anders is dan het verleden.

We gaan sneller omhoog dan het verleden: Niet alles verkocht dus prima om in dit nieuwe scenario met minder coins omhoog te gaan.

De cycle gaat deze keer niet op en we raken de ATH niet : Dit gaat ooit een keer gebeuren. Hopelijk niet deze run :+

Om mezelf te disciplineren me hieraan te houden pak ik 1 x per maand tijd om uit te zoomen en dingen op te schrijven. Hierdoor wordt je gedwongen het vanuit verschillende hoeken te bekijken. Ik lees de notes van vorige keren en schrijf op wat goed ging, en wat niet goed ging. Daarnaast schrijf ik 1 keer per week op wat er kan gebeuren (omhoog / omlaag / flatline). Ik merk aan mezelf dat het tijd en energie kost dit te doen. Echter is dit op een moment dat er geen emotie is door koersen.

Doe ik dit niet dan is het makkelijk die stables die op een exchange staan er toch even in te drukken. Of toch even de sell knop in te drukken. Daar begint vaak de ellende.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Taro schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:41:
[...]

Hey, welkom hier :)

Automatische tools zetten naar mijn idee weinig zoden aan de dijk. Je kunt beter je eigen stijl en visie ontwikkelen. Zie ook het NK topic: [NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3.
Thanks!

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:28
ozan20 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:42:
[...]

Tja, misschien is het raar om mijn eigen tekst te quoten, maar het komt aardig dichtbij.
Dal is 42 geweest, vind ik er toch aardig ver vanaf liggen

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:10

nothing stops this train

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:44

knakworst

Get more sats!

Hodl.

Ondertussen zakt alles weg en gaat Tron tegendraads omhoog.

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
rekteroni wordt bereid

Orderboek dunner dan een pannenkoek

[ Voor 46% gewijzigd door The Redman op 13-01-2024 11:13 ]

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-01 20:24
Het blijft een mooi psychologisch fenomeen. Als de markt laag staat zit het leeuwendeel in spaargeld om vervolgens bij records allemaal in te stappen en dan klagen dat er rode cijfers worden geschreven 😅

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:28

Darrell

Fiat moonboy

Deze reactie is ook mooi:
[Twitter: https://x.com/Lakesguy89/status/1745958960350241126?s=20]
When the BTC ETF was approved, nation states own basically none of it. Fewer than a million people will own a whole Bitcoin. It's inflation rate is 1.8% and soon to drop by half.

If this ETF doesn't make you massively bullish then your brain isn't very good at thinking about things.

Stay safe out there, it's not going to go in a straight line in either direction.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5teX64lLUlRJO0JCthSXIMFCTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFJ9OBkhpCD7gqFIP3uJfyJW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Darrell op 13-01-2024 11:20 ]

• mayhem
  • Laatst online: 14-01 09:44

mayhem

Darrell schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:18:
[...]

[...]
Ja hallo, moeten we dan weer zo lang wachten?!?!?!11!1 -O-

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
Darrell schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:18:
[...]

[Twitter]
When the BTC ETF was approved, nation states own basically none of it. Fewer than a million people will own a whole Bitcoin. It's inflation rate is 1.8% and soon to drop by half.

If this ETF doesn't make you massively bullish then your brain isn't very good at thinking about things.

Stay safe out there, it's not going to go in a straight line in either direction.

[Afbeelding]
+420%

:7

Zero.

• Kol Nedra
knakworst schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:04:
[...]

Hodl.

Ondertussen zakt alles weg en gaat Tron tegendraads omhoog.
TRON strong ja.... op defilama zie je ook dat er veel activiteit is. ik heb een zeer klein bagje TRON, maar die is sinds gisteren toch 1 plekje weer omhoog gegaan (KSM ingehaald)

nothing stops this train

• anti elppa
mayhem schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:30:
[...]

Ja hallo, moeten we dan weer zo lang wachten?!?!?!11!1 -O-
sowieso komt het mooie deel van de bullrun altijd in de 1,5 jaar na de halving. afgelopen 14 maanden was leuk om je zakken te vullen. Maar de show met popcorn, schultbrau en de beentjes omhoog komt nog. Rustig aan jonges, het gaat prachtig worden

• BTC100K2021
  • Laatst online: 14:34

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

anti elppa schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 09:10:
Mooie correctie wel. Wel lekker, hebben we dat tenminste weer gehad. Maakt ook de kans op een nieuwe ATH voor de halving minimaal, en dus de kans op een left translated cycle.
Al kan het uiteraard best dat er volgende week alsnog een enorme fomo run ontstaat. We will see.
Ik heb uiteraard niets gedaan. Vooral achterover gehangen zoals ik mezelf dat aangeleerd heb jaren terug. Spot positie gewoon 100% in gelaten en mijn long loopt zelfs ook nog steeds (sinds october en dik in de winst). Dit werkt voor mij gewoon ver uit het beste. Ik weet dat als ik hier spot ga traden dat dat 2x goed gaat en de 3e keer verlies ik meer sats dan de winst van die 2x. Ben daar dus echt helemaal mee gestopt. Bull=HODL
Hetzelfde hier, 2x 5% pakken en de volgende keer is het 15% hoger moeten inkopen.

Wat voor mij werkt is dat ik een zeer kleine positie op Bitvavo heb staan en daarmee stil ik mijn honger voor swing traden. Dat lukt vrij aardig (procentueel gezien), dus ik heb toch het idee dat ik profiteer door te traden maar in het grote geheel heeft het 0,0 effect.

Zorgt er wel voor dat ik zonder problemen van de rest af blijf en niet het gevoel heb dat ik "kansen mis".

Ik ben ook benieuwd wat er de komende weken gaat gebeuren. Het lijkt alsof iedereen bij 44K wachtte op die 38K, nu hebben we een grotere correctie gehad (49K - 41.5K). En nu?

[ Voor 6% gewijzigd door BTC100K2021 op 13-01-2024 11:50 ]

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 22:32
BTC100K2021 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:46:
[...]

Hetzelfde hier, 2x 5% pakken en de volgende keer is het 15% hoger moeten inkopen.

Wat voor mij werkt is dat ik een zeer kleine positie op Bitvavo heb staan en daarmee stil ik mijn honger voor swing traden. Dat lukt vrij aardig (procentueel gezien), dus ik heb toch het idee dat ik profiteer door te traden maar in het grote geheel heeft het 0,0 effect.

Zorgt er wel voor dat ik zonder problemen van de rest af blijf en niet het gevoel heb dat ik "kansen mis".
Hier heb ik ook over na zitten denken, en zou voor mij ook kunnen werken. Ik stil mijn honger deels met het kutkloten met alts. Maar ook een BTC speelpotje zou wel lekker zijn om van de vaste pot af te blijven.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• BTC100K2021
  • Laatst online: 14:34

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Bushalte schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Hier heb ik ook over na zitten denken, en zou voor mij ook kunnen werken. Ik stil mijn honger deels met het kutkloten met alts. Maar ook een BTC speelpotje zou wel lekker zijn om van de vaste pot af te blijven.
Je moet je ook realiseren dat het psychologisch gezien weer een andere cycle wordt.

Vorige cycle had ik zelf geen enkel probleem om vanaf de 3K te wachten tot de ATH gebroken werd. Geen moment overwogen om winst te nemen. Winstgenomen op vooraf gestelde momenten (35K en 57K), niet de top verkocht maar wel tevreden.

Nu zit je in "pas" op 2/3e van de vorige ATH, maar staat er wel 43K op de borden in plaats van wat toen ~14K was. En ik moet toegeven dat ik heb overwogen rond de 45K winst te nemen (wel om later deze cycle weer in te stappen). Tot op heden niet gedaan, heb besloten om de dips bij te kopen. Met name omdat het herstel vaak sneller is dan dat ik hierop kan anticiperen. Het risico om langs te zijlijn te belanden met een deel van je positie voor die 10-20% lagere entry is voor mij te groot. En ik ben tot nu toe zeer behoudend geweest met mijn BTC allocatie (deze boomer zit met name all-in op spaargeld).

Andere bedragen, des te belangrijker om jezelf aan je eigen plan te houden. Niets is zo vervelend als je afwijkt van de plan en je daar later spijt van hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door BTC100K2021 op 13-01-2024 12:01 ]

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
anti elppa schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:40:
[...]

sowieso komt het mooie deel van de bullrun altijd in de 1,5 jaar na de halving. afgelopen 14 maanden was leuk om je zakken te vullen. Maar de show met popcorn, schultbrau en de beentjes omhoog komt nog. Rustig aan jonges, het gaat prachtig worden
De cycles tot nu toe he, er komt waarschijnlijk een tijd waarin de dynamiek van de cycles niet meer van toepassing is. Persoonlijk hou ik het goed voor mogelijk dat de komst van de ETF's daar de start van betekent.

edit: en dan heb ik het over de '1,5 jaar na de halving' waar ik mijn vraagtekens bij zet. Het is dat of up only :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Stokstaart op 13-01-2024 12:16 ]

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• anti elppa
Stokstaart schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:12:
[...]

De cycles tot nu toe he, er komt waarschijnlijk een tijd waarin de dynamiek van de cycles niet meer van toepassing is. Persoonlijk hou ik het goed voor mogelijk dat met de komst van de ETF's daar de start van betekent.

edit: en dan heb ik het over de '1,5 jaar na de halving' waar ik mijn vraagtekens bij zet. Het is dat of up only :Y)
eens hoor. En idd, zeker als de printers en de rente weer lekker gaan, dat icm de halving en de etf kan idd wel eens iets heel anders laten zien dan afgelopen cycles. Maar sowieso weet ik redelijk zeker dat het vuurwerk nog moet komen

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:55
[...]

De cycles tot nu toe he, er komt waarschijnlijk een tijd waarin de dynamiek van de cycles niet meer van toepassing is. Persoonlijk hou ik het goed voor mogelijk dat de komst van de ETF's daar de start van betekent.

Dat denk ik ook maar deze cycle nog niet. Institutionele beleggers weten ook hoe de cycles werken. Die gaan daar vast op anticiperen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007

Liberteh

All your base belong to me

[...]

De ETF's zijn er en mensen verwachtte dat Bitcoin iets anders ging doen dan normaal. Maar de dead cat bounce is voltooit, we gaan sideways of naar beneden tot de halving en dan wordt het weer het bekende verhaal. De echte bullrun.

Het zou nu anders moeten zijn door de ETF's but here we are. Doing the same shit just a few years later.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:25

resusaapje

h less

Slonzo schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:39:
[...]

Enkel @Taro die long of short gaat, meer heb je niet nodig.
Mja, maar da's tegenwoordig een serieus lagging indicator.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• anti elppa
Liberteh schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:23:
[...]

De ETF's zijn er en mensen verwachtte dat Bitcoin iets anders ging doen dan normaal. Maar de dead cat bounce is voltooit, we gaan sideways of naar beneden tot de halving en dan wordt het weer het bekende verhaal. De echte bullrun.

Het zou nu anders moeten zijn door de ETF's but here we are. Doing the same shit just a few years later.
zoek ff op wat een deadcat bounce is.
Tip voor een deadcat moet je eerst een bounce hebben. Bijvoorbeeld als we nu naar 46k gaan en daarna naar de tyfus

• Liberteh

Liberteh

anti elppa schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:29:
[...]

zoek ff op wat een deadcat bounce is.
Tip voor een deadcat moet je eerst een bounce hebben. Bijvoorbeeld als we nu naar 46k gaan en daarna naar de tyfus
die hadden we ook op 16k.... een kat kan best hoog stuiteren als hij van hoog komt. Ben je me alweer vergeten? Ik kom de laatste 4 bullruns een paar maanden van te voren aankondigen dat het tijd om all in te gaan :P

[ Voor 15% gewijzigd door Liberteh op 13-01-2024 12:36 ]

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• anti elppa
Liberteh schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:35:
[...]

die hadden we ook op 16k.... een kat kan best hoog stuiteren als hij van hoog komt. Ben je me alweer vergeten? Ik kom de laatste 4 bullruns een paar maanden van te voren aankondigen dat het tijd om all in te gaan :P
hahaha nu weet ik het weer ja. Komen hier ook zoveel nieuwe mensen langs. bij elke 5k stijging 300 nieuwe namen.

Maar deadcat helemaal van 16k vind ik ver gaan. Want dan zou de echte bodem nog moeten komen. Beetje il chapo verhaal :P

6 cent it is....of ZERO

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvF44yWkqaBcA56SbFMVTr1gAlg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HVDHLR5po7t57iIxy6LLJqxl.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door anti elppa op 13-01-2024 12:49 ]

• Gelukszoekr
resusaapje schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:28:
[...]

Mja, maar da's tegenwoordig een serieus lagging indicator.
Is de leeftijd hè

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:46
anti elppa schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:47:
[...]

hahaha nu weet ik het weer ja. Komen hier ook zoveel nieuwe mensen langs. bij elke 5k stijging 300 nieuwe namen.

Maar deadcat helemaal van 16k vind ik ver gaan. Want dan zou de echte bodem nog moeten komen. Beetje il chapo verhaal :P

6 cent it is....of ZERO

[Afbeelding]
_O-

Ik post m even Elppa omdat deze zo mooi is:

[YouTube: Dan Pena Bitcoin will Go To Zero]

• Liberteh

Liberteh

[...]

6 cent it is....of ZERO

[Afbeelding]
Ik weet het, ik lurk nog zo nu en dan en er blijven altijd maar 5 of 6 tweakers over die blijven terugkomen haha! Waar is A87 vandaag de dag? :+

Met me eens dat de vorige opleving in 2018 een dead cat was? Ik ben niet zo van de specifieke voorspellingen maar wie had verwacht dat we 3800 nog aan zouden tikken nadat we de 3300 bodem hadden gelegd en 14k opgezocht hadden?

Wat betreft de ETF dacht ik al het volgende: iedereen die exposure wil op bitcoin kan dat al hebben of heeft het al. De ETF is vooral interessant voor mensen die er niet in geloven en op de downside willen gokken. Je kan nu eindelijk short gaan op Bitcoin zonder dat je het crypto wereldje hoeft te betreden en je aan hoeft te melden op shady exchanges zoals Coinbase wat onderdeel is van het gebakken lucht kasteel welke illiquide raken met fiat op het moment dat zijn of haar voorspelling uitkomt (eye of the beholder) ;)

Ben echt benieuwd hoe de volgende paar maanden er uit gaan zien!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:59
Liberteh schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:06:
[...]

Ik weet het, ik lurk nog zo nu en dan en er blijven altijd maar 5 of 6 tweakers over die blijven terugkomen haha! Waar is A87 vandaag de dag? :+
Als ik het goed herinner heeft hij op tweakers een ban gekregen (misschien een tijdelijke) door bepaalde posts op de frontpage en is daarna niet meer in dit topic geweest.

Ik had eigenlijk een link naar z'n youtube channel willen plaatsen (daar poste hij af en toe nog video's over Bitcoin/crypto) echter als ik nu z'n channel open:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vcLxjH_GLXiK4Eq6rs41EFG7NY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6b663GgLIEKBXJHKos3sj5cL.png?f=fotoalbum_large

Blijkbaar daar ook gebanned dus..

• zwembroek
[...]

6 cent it is....of ZERO

[Afbeelding]
Das best hoog voor een dooie kat.

• anti elppa
Liberteh schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:06:
[...]

Met me eens dat de vorige opleving in 2018 een dead cat was? Ik ben niet zo van de specifieke voorspellingen maar wie had verwacht dat we 3800 nog aan zouden tikken nadat we de 3300 bodem hadden gelegd en 14k opgezocht hadden?

Wat betreft de ETF dacht ik al het volgende: iedereen die exposure wil op bitcoin kan dat al hebben of heeft het al. De ETF is vooral interessant voor mensen die er niet in geloven en op de downside willen gokken. Je kan nu eindelijk short gaan op Bitcoin zonder dat je het crypto wereldje hoeft te betreden en je aan hoeft te melden op shady exchanges zoals Coinbase wat onderdeel is van het gebakken lucht kasteel welke illiquide raken met fiat op het moment dat zijn of haar voorspelling uitkomt (eye of the beholder) ;)

Ben echt benieuwd hoe de volgende paar maanden er uit gaan zien!
2019 bedoel je. Dat was wel een deadcat.

Mbt short en die etf. Dat kon dus al sinds 2017. Oa bij grayscale. Margin etf is niets nieuws.

• Liberteh

Liberteh

anti elppa schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:24:
[...]

2019 bedoel je. Dat was wel een deadcat.

Mbt short en die etf. Dat kon dus al sinds 2017. Oa bij grayscale. Margin etf is niets nieuws.
Je weet wat ik bedoel. Ik moet eerst kijken, dan praten :P Dat zou in theorie kunnen maar als je je aan de regeltjes wil houden dan was je daar niet aan begonnen tot enkele dagen terug.

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-01 18:17

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Pinsa schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 06:46:
@zwembroek Heb je de mail van Coinlist gekregen? Zklink token sale gaat daar plaats vinden :) Enig nadeel is de Locked up periode van 9 maanden al komen de eerste 30% tokens redelijk snel vrij. Ohja en de funds moeten voor 22 januari op je wallet staan. Je kan dus niet meer achteraf betalen zoals bij vorige tokensales.

Wat denk je van het project?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb me daar aangemeld. Moet je nog wat doen nadat je bent geregistreerd en je genoeg funds in je wallet hebt gestopt? De sale gaat automatisch (loterij) of moet je dan achter je pc zitten op moment dat sale begint?

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:28

Darrell

Fiat moonboy

EXCalibur_EeK schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:00:
[...]

Heb me daar aangemeld. Moet je nog wat doen nadat je bent geregistreerd en je genoeg funds in je wallet hebt gestopt? De sale gaat automatisch (loterij) of moet je dan achter je pc zitten op moment dat sale begint?
Wat ik me van 2 jaar geleden kan herinneren: achter je pc zitten als het tijd is en dan wordt je random in een wachtrij geplaatst en dan maar wachten tot je aan de beurt bent om je aankoop te doen.

• Gelukszoekr

• Pinsa
EXCalibur_EeK schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:00:
[...]

Je moet de funds in je wallet hebben voor 22 januari 12uur UTC en 25 januari start the echte sale om 18uur UTC, je krijgt idd een random
plekje in de wachtrij, mensen met veel karma maken meer kans, maar ik acht de kans klein dat je er doorheen komt maar je kan het proberen natuurlijk.

Let trouwens op dat je de funds 22 januari in je wallet heb staan en niet dat aftel scherm verlaat anders zit je funds er nog niet in.

Goodluck

[ Voor 17% gewijzigd door Pinsa op 13-01-2024 17:37 ]

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Nog wel interessant iets wat ze bij DoopieCash vertelde. De BTC ETF fondsen moeten aan het eind van een handelsdag de + en - opmaken en daarna daar naar handelen door te verkopen of te kopen. Kan alleen nergens vinden hoe dat in de praktijk gaat. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat einde handelsdag een spot order van xxxx BTC bij Coinbase erin geknald wordt. Iemand hier die dat weet?

• Gelukszoekr
Numbers schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:45:
[...]
Nog wel interessant iets wat ze bij DoopieCash vertelde. De BTC ETF fondsen moeten aan het eind van een handelsdag de + en - opmaken en daarna daar naar handelen door te verkopen of te kopen. Kan alleen nergens vinden hoe dat in de praktijk gaat. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat einde handelsdag een spot order van xxxx BTC bij Coinbase erin geknald wordt. Iemand hier die dat weet?
Ja, aan het eind van de dag wordt het resultaat opgemaakt en dat gaat dan oct via Coinbase

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-01 18:17

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Thx, we gaan het zien. Had USDC gekocht op Coinbase en naar Coinbase wallet verhuisd, blijkt het standaard via base netwerk te gaan....zag dat pas na de transfer...stond ook slecht aangegeven.

• Numbers
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:48:
[...]

Ja, aan het eind van de dag wordt het resultaat opgemaakt en dat gaat dan oct via Coinbase
Dus 22:01u zou je dat terug moeten kunnen zien in de koers c.q. volume? Maakt dat niet dat men daarop kan gaan anticiperen met een short/ long afhankelijk van de volumes op de ETF markt? Zal niet elke dag spektakel geven, maar kan me voorstellen dat er dagen komen waarop dat wel interessant is.

Kan me niet voorstellen dat het zo makkelijk is.

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-01 08:39
Numbers schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:55:
[...]
Dus 22:01u zou je dat terug moeten kunnen zien in de koers c.q. volume? Maakt dat niet dat men daarop kan gaan anticiperen met een short/ long afhankelijk van de volumes op de ETF markt? Zal niet elke dag spektakel geven, maar kan me voorstellen dat er dagen komen waarop dat wel interessant is.

Is een OTC transactie, loopt dus niet via exchange

Wikipedia: Over-the-counter (finance)

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:43
Numbers schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:55:
[...]

Het gaat OTC - over the counter, niet via een spot order. Dat heeft veel minder / geen echt effect op de directe marktprijs.

(zou het trouwens logischer vinden als het UTC zou heten, under the counter... Psst, BTCtje koopuh?)

<edit> ah, te laat

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Numbers
  • Niet online
CHRlS schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:05:
[...]

Alleen de counterparty bij de Bitcoin ETF is juist de exchange Coinbase.
Wiley99 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:06:
[...]

(zou het trouwens logischer vinden als het UTC zou heten, under the counter... Psst, BTCtje koopuh?)
_O-

Het zal wel aan mij liggen, maar begrijp het niet. De 2e partij is Coinbase. Zij zorgen voor liquiditeit, prima, maar dan heeft het toch ook direct impact op de liquiditeit?

Ik zie het zo voor me. Ik heb een groothandel in auto's. Heb er 1000 voor handen en doe zaken met verschillende partijen. Hoe je het ook wendt of keert, als ik er 100 doorverkoop aan een andere handelaar betekent dat, dat er 100 minder zijn voor mijn andere klanten. Dit heeft dan toch altijd impact, zeker bij BTC waarbij die 900 overgebleven auto's er niet ineens 2000 worden.

Zelfs wanneer die 1000 auto's er eigenlijk 1100 waren, maar 100 niet beschikbaar voor "gewone" klanten, worden die wel onttrokken uit de voorraad en moeten ze opnieuw worden aangevuld. Dat zou dan rustig achter de schermen kunnen zijn, maar hierin handelen zonder te weten hoeveel en tegen welke prijs ze weer weg gaan is ook nogal een risico voor de liquide provider.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:59
Numbers schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:12:
[...]
Alleen de counterparty bij de Bitcoin ETF is juist de exchange Coinbase.

[...]
tekst.
Zou me niet verbazen als de aangekochte Bitcoins coinbase nooit verlaten, ze krijgt geld van de beheerder van de ETF's en Coinbase zet dan de tokens voor hun weg maar houd ze wel zelf in beheer. Op die manier zal er niet perse veel gebeuren met de koers maar de hoeveelheid beschikbare Bitcoins neemt daarmee wel af inderdaad.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:28
Nopheros schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:18:
[...]

Zou me niet verbazen als de aangekochte Bitcoins coinbase nooit verlaten, ze krijgt geld van de beheerder van de ETF's en Coinbase zet dan de tokens voor hun weg maar houd ze wel zelf in beheer. Op die manier zal er niet perse veel gebeuren met de koers maar de hoeveelheid beschikbare Bitcoins neemt daarmee wel af inderdaad.
Als de OTC-voorraad opdroogt zal er dan toch echt uit de markt bitcoin gekocht moeten worden, en dat zal wel gewoon effect hebben op de koers

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:25

resusaapje

h less

CHRlS schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:05:
[...]

En dan verwijst ie naar een boomer-uitleg |:(

Hiero:
What Are Crypto OTC Desks And How Do They Work?

[ Voor 6% gewijzigd door resusaapje op 13-01-2024 19:36 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nopheros schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:18:
[...]

Klopt, ze gebruiken Coinbase Prime / Exchange. Coinbase houdt de Bitcoins dus in beheer voor haar klanten en ze verlaten Coinbase niet.

Daarnaast worden natuurlijk niet alleen BItcoins gekocht, maar ook verkocht. Het kan dus ook zijn dat rond de sluiting van de beurs Bitcoins worden verkocht. OTC is leuk, maar het belangrijkste is dat daarmee voorkomen wordt dat miners hun nieuwe Bitcoins op de markt dumpen. Het via OTC aankopen van Bitcoin om ze daarna op de markt te verkopen zal minder vaak voorkomen omdat het verlies zal opleveren. Linksom of rechtsom zal het dus extra aankopen en daarmee een prijsstijging tot gevolg hebben.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
0KN +38% vandaag en onderweg naar een nieuwe ATH *O*

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 13-01-2024 20:11 ]

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-01 15:33

NeoflexNL

Forever young

Over the counter, zo doen ze dat bij Coinbase..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67BQlXYC0vRhz5ulM_KRp7ZT9l4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwZHfxQ9hWeQ6nkVENL4MLxA.jpg?f=fotoalbum_large

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• Pinsa
Wat een rust en overzicht in de slowchat
Het tij zal snel keren als we weer groene palen gaan zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7VsN723CWSG1ItGXpqx6FDquUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/lEx8KxxNysWeYEHZQw6bhiuu.gif?f=user_large

Maar mij hoor je niet klagen Is ook wel eens fijn zo,n rustig weekend zonder koersen hoeven te checken :)

• Coldcat

Coldcat

HODL

Pinsa schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:23:
Wat een rust en overzicht in de slowchat
Het tij zal snel keren als we weer groene palen gaan zien:

[Afbeelding]

Maar mij hoor je niet klagen Is ook wel eens fijn zo,n rustig weekend zonder koersen hoeven te checken :)
Omhoog is makkelijk. Nu moet je nadenken om te kopen. Dat is harder werken!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:21

JME

zeg maar Jamie

zwembroek schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:24:
Zijn er mensen die PYTH een Oracle op Solana in de pf hebben of in de gaten houden! Dikke nieuwe tech en op weg naar de bodem. Ik wil eigenlijk geen extra shitcoins in de pf maar deze lijkt interessant. Zit ook aardig wat venture capital in.
Hij gaat weer :)

• zwembroek
Taro schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:10:
Wen Astar onderweg naar Fibonacci level 1.618? :+

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
zwembroek schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:31:
[...]

Wen Astar onderweg naar Fibonacci level 1.618? :+
Ja, wen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKCRotZooFoD7732gBp0PtTgjPM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i0gW2siYeSq8UX5Z4LaKOznJ.png?f=user_large

Edit: En let's go SOL!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyrFj0TswqszVLh6zAX1lQBYIWE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OxKTpkDQlUcBk4mRhStGPp9s.png?f=user_large

Gisteravond dus in al de usual alts gestapt, alleen BTC, DOT en ASTR staan nog 1-3% in de min, de rest gaat nu lekker met SOL aan kop, inmiddels +42%.

[ Voor 33% gewijzigd door Taro op 13-01-2024 20:43 ]

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:46
Poll: Komt er een Ethereum ETF?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406218&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Even een polletje, ga er mijn pf niet op aan passen maar was toch eens benieuwd :9B

• Gelukszoekr
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JpQGxvf/GDm-JCd2-Wo-AADsx-H.jpg

Credits voor onze medelander; https://twitter.com/GhostL1mburg3rt

• Pinsa
Nieuwe docu op netflix:

IMDB: Bitconned (2024)

• Gelukszoekr
Tja. Niet super bijzonder. Het zoveelste scam verhaal in crypto. Wel aan onverwachts einde.

• Coldcat

Coldcat

HODL

Gelukszoekr schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:11:
[...]

Tja. Niet super bijzonder. Het zoveelste scam verhaal in crypto. Wel aan onverwachts einde.
Als het toch niet te kijken is, wat is het einde?

• Pinsa
Gelukszoekr schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:11:
[...]

Vond de docu wel vermakelijk om naar te kijken, typisch amerikaans dat wel, maar je ziet steeds meer docu’s etc omtrend crypto verschijnen. Als het dit soort negatieve docu’s zijn zal het niet positief uitpakken om nieuwe mensen in crypto aan te trekken. Zou mooi zijn als ze ook eens positieve crypto docu’s gaan uitzenden.

• Vis

Vis

Taro schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:10:
Yes, op naar de halve cent en daar voorbij! oOo

• thierry1982
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-01 08:38
Vis schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:54:
[...]

Op naar de 1 dollar per stuk 🤩

• WillemdeZijger
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:14
Coldcat schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:49:
[...]

Als het toch niet te kijken is, wat is het einde?
De TA van A87 blijkt geniaal te zijn. Iedereen is gewoon te dom om het te begrijpen. Lonely at the top, die A87.

• Gelukszoekr
Pinsa schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:53:
[...]

Vond de docu wel vermakelijk om naar te kijken, typisch amerikaans dat wel, maar je ziet steeds meer docu’s etc omtrend crypto verschijnen. Als het dit soort negatieve docu’s zijn zal het niet positief uitpakken om nieuwe mensen in crypto aan te trekken. Zou mooi zijn als ze ook eens positieve crypto docu’s gaan uitzenden.
Het spreekt tot de verbeelding. Vanaf je zolderkamertje veel geld maken, of mensen voor enorme bedragen oplichten. Het is allemaal een stuk makkelijker geworden dankzij crypto.

Het is veel lastiger om iets positiefs over crypto te vertellen. En als je al wat hebt, dan is het lang niet zo sexy als de scam verhalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Gelukszoekr op 13-01-2024 22:15 ]

• Vis

Vis

thierry1982 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:56:
[...]

Op naar de 1 dollar per stuk 🤩
Dat is wel heul optimistisch voor een privacy coin.
Die gaat denk ik niet eens een CEX listing krijgen ben ik bang ...

• Pinsa
Gelukszoekr schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:04:
[...]

Het spreekt tot de verbeelding. Vanaf je zolderkamertje veel geld maken, of mensen voor enorme bedragen oplichten. Het is allemaal een stuk makkelijker geworden dankzij crypto.

Het is veel lastiger om iets positiefs over crypto te vertellen. En als je al wat hebt, dan is het lang niet zo sexy als de scam verhalen.
Wat een bizar einde van de docu, the big boss komt met alles weg, zonder straf en houd er ook nog geld aan over, only in America 8)7 Wat zuur voor alle mensen die hij heeft opgelicht en zijn directe collega’s die wel hoge straffen kregen, en hij blijft lekker achter met 100k Eth echt wtf…

• Numbers
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:04:
[...]

Naar mijn idee is de meerderheid in Nederland wel klaar met crypto. Tijdens de vorige bullrun stonden sommige er nog voor open, dat is nu niet meer zo. Het zal wel weer wat aantrekken als Bitcoin een nieuwe ath maakt denk ik, maar het meeste geld zal deze run niet komen van retailers uit de rijke landen imo
Wat ik nu om mij heen hoor van het merendeel van de mensen die vorige bullrun zijn ingestapt is "wat er nu in zit heb ik afgeschreven, zie wel waar het schip strand". En dat zijn eigenlijk het type mensen die de nieuwe dingen proberen. Ben dan ook wel benieuwd of dat nog gaat omslaan naarmate de hype komt of dat we die groep verloren hebben. Moet wel zeggen dat hun shitcoin keuzes gebaseerd waren op input van anderen shitcoiners. Niet echt handig :X

Een paar andere hebben zich in de tussentijd verdiept en zijn gaan dca-en en komen er nu sterker uit.

Dat waren dus early adopters die we deels kwijt zijn en deels enthousiast zijn geworden.

Wat ik ook nog zie zijn terughoudende mensen die nu voorzichtig met kleine stappen het veld betreden. Die kenden, in mijn geval, overigens geen fomo, maar zijn juist beheerst begonnen. Ik denk dat je deze mag scharen onder de "early majority". Zeker met ondersteuning van de ETF kan die groep groot worden.

Mooie tijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mevFY1XVzwAqBVswx2-lJDqXGoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bebO52cY3N48yHT35xgiX2om.jpg?f=fotoalbum_large

• Numbers
  • Niet online
Pinsa schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:29:
[...]

Wat een bizar einde van de docu... Knip...
Spoiler alert ;)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Vis schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:54:
[...]

Deal! Dan betaal ik ons huis af, kan mijn vrouw een nieuwe auto uitzoeken, gaan we een paar jaar met sabbatical en kan ondertussen de rest van de crypto ons pensioen genereren :)

• Kol Nedra
when lambo? nope ik ga voor iets anders!

nothing stops this train

• Vis

Vis

Taro schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:39:
[...]

Deal! Dan betaal ik ons huis af, kan mijn vrouw een nieuwe auto uitzoeken, gaan we een paar jaar met sabbatical en kan ondertussen de rest van de crypto ons pensioen genereren :)
Bij een halve cent al?
Wauw.. dikke whale jij! 7(8)7

• Kol Nedra
Taro schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:39:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fbhz3eVh_JJmbR3h8w0DkDfyTKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/xOPdlYXpGOUCHwKykz3iu4Lh.gif?f=user_large

nothing stops this train

• Vis

Vis

Dit is toch genieten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQF-n_fwoRYc8X6lz8NpVgVTAaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keVpamivgOWSUI0WvfFQJt3X.jpg?f=fotoalbum_large

Die ticker BRRR _/-\o_

• Gelukszoekr
Vis schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:00:
Dit is toch genieten!

[Afbeelding]

Die ticker BRRR _/-\o_
Vond ik deze toch mooier

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/t4WV9PP/Screenshot-20240113-230343-Chrome.jpg

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Vis schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:44:
[...]

Bij een halve cent al?
Wauw.. dikke whale jij! 7(8)7
Nou, nog "wel iets daar voorbij" (stond ook in je bericht) hoor :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
+54% al vandaag, nog een paar millicent erbij voor een nieuwe ATH *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiEiuLul_Cvmq_CmuTD_gXdbesc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XasJpAkyFbPnxRyoVk33WgsJ.png?f=user_large

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
@MrMrq @YES

Heren, Mr. @Taro wil binnenkort op vakantie. Zijn jullie klaar om in te vallen? :7

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:45

Ik werk als volgt:

“Buy high”
“Sell low”
:+

• elektriekert
Numbers schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:30:
[...]
Wat ik nu om mij heen hoor van het merendeel van de mensen die vorige bullrun zijn ingestapt is "wat er nu in zit heb ik afgeschreven, zie wel waar het schip strand". En dat zijn eigenlijk het type mensen die de nieuwe dingen proberen. Ben dan ook wel benieuwd of dat nog gaat omslaan naarmate de hype komt of dat we die groep verloren hebben. Moet wel zeggen dat hun shitcoin keuzes gebaseerd waren op input van anderen shitcoiners. Niet echt handig :X

Een paar andere hebben zich in de tussentijd verdiept en zijn gaan dca-en en komen er nu sterker uit.

Dat waren dus early adopters die we deels kwijt zijn en deels enthousiast zijn geworden.

Wat ik ook nog zie zijn terughoudende mensen die nu voorzichtig met kleine stappen het veld betreden. Die kenden, in mijn geval, overigens geen fomo, maar zijn juist beheerst begonnen. Ik denk dat je deze mag scharen onder de "early majority". Zeker met ondersteuning van de ETF kan die groep groot worden.

Mooie tijden.

[Afbeelding]
Ik doe sinds 2017 mee.
Inleg (best fors denk ik) x10 zien doen. In 2018 4/5 van mijn inleg zien verdampen.
Veel shitcoins ook, maar ik ben in de jaren erna nog meer geld in gaan pompen en heb de vorige bull inleg + winst eruit getrokken.
Vorig jaar weer geld erin gestoken maar voornamelijk Bitcoin.

Dit keer hoop ik met weer een leuk bedrag eruit te komen.
Maar hebzucht is venijnig, voor je het weet zie je weer winst verdampen :+
Als Jaapio die een dikke fakkel opsteekt

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:55
Alleen zijn ze cumrocket vergeten in de banner beneden.

[ Voor 4% gewijzigd door cooLopke op 14-01-2024 01:39 ]

• Kol Nedra

nothing stops this train

• Masstje
  • Laatst online: 07-01 09:54
If it keeps dipping, it’s called dca? Of ben ik mis :+

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Masstje schreef op zondag 14 januari 2024 @ 08:03:
[...]

If it keeps dipping, it’s called dca? Of ben ik mis :+
Nee dat is de Madelon strategie.

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:53
D_Jeff schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:38:
@MrMrq @YES

Heren, Mr. @Taro wil binnenkort op vakantie. Zijn jullie klaar om in te vallen? :7
Kijk, dat is hem gegund.
@YES kan ook van die TAs maken, dus dat deel is alvast gecoverd.

Heb je voor mij een functie profiel of RACI matrix, zodat we kunnen beoordelen welke taken ik over kan nemen?

Maktub

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Maandag is het trouwens Martin Luther King day. Geen handel beurzen VS. Geen handel in etf's.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

MrMrq schreef op zondag 14 januari 2024 @ 08:39:
[...]

Kijk, dat is hem gegund.
@YES kan ook van die TAs maken, dus dat deel is alvast gecoverd.

Heb je voor mij een functie profiel of RACI matrix, zodat we kunnen beoordelen welke taken ik over kan nemen?
Waarom niet RASCI :?, ik ben er voor de support

• Vis

Vis

knakworst schreef op zondag 14 januari 2024 @ 08:43:
Maandag is het trouwens Martin Luther King day. Geen handel beurzen VS. Geen handel in etf's.
Ik mag toch hopen dat we nu niet weer die correlatie hebben met die yankies, dus stocks rekt, crypto ook rekt/rekter.

Ik vond die ontkoppeling wel fijn gevoelsmatig.

Ach we gaan het zien.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-01 07:38

MicroWhale

The problem is choice

Vis schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:00:
Dit is toch genieten!

[Afbeelding]

Die ticker BRRR _/-\o_
_/-\o_

Briljant!

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:50
Supply shock binnen 119 dagen volgens Samson Mow: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcdYsqxKOwEwAVZES9tObT2EVyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaE3tvxglTJDMFUs2RjyOfMy.jpg?f=fotoalbum_largeEn de halving is over ongeveer 96 dagen.

• Vis

Vis

Eegee schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:38:
Supply shock binnen 119 dagen volgens Samson Mow:[Twitter] [Afbeelding]En de halving is over ongeveer 96 dagen.
Als dit GBTC aankopen zijn OTC merken we daar weinig van prijs technisch.
Samson is altijd ultra high van zijn eigen hopium, dus neem die gast met een grote zak zout.

Ik denk dat de halving er ansich meer voor gaat zorgen dat de prijs omhoog gaat dan die BlackRock en co aankopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Vis op 14-01-2024 10:26 ]

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:49

raq

elektriekert schreef op zondag 14 januari 2024 @ 00:28:
[...]

Ik doe sinds 2017 mee.
Inleg (best fors denk ik) x10 zien doen. In 2018 4/5 van mijn inleg zien verdampen.
Veel shitcoins ook, maar ik ben in de jaren erna nog meer geld in gaan pompen en heb de vorige bull inleg + winst eruit getrokken.
Vorig jaar weer geld erin gestoken maar voornamelijk Bitcoin.

Dit keer hoop ik met weer een leuk bedrag eruit te komen.
Maar hebzucht is venijnig, voor je het weet zie je weer winst verdampen :+
Als Jaapio die een dikke fakkel opsteekt
Hier ong hetzelfde verhaal en tijdlijn, alleen wat agressiever in alts gestapt afgelopen 18mnd. BTC stack ook ge-dca't. Alts niet obv gedegen onderzoek, maar vinken op een paar kenmerken:
- nieuwe muntjes zonder bull historie, gecoordineerd/gelijkertijd gelanceerd op cex's. Dat geeft een beetje aan of er een serieuze partij achter zit, die hype kan genereren. Apt, opt, sui. Arb inmiddels verkocht.
- nieuwe muntjes zonder bull historie die een -95% gedaan hadden. Symbosis, acq, acs, pokt, suip,
- muntjes op aanraden van anonieme internetvriendjes op tweakers. orai, glmr, rio, dione, glq, astr, inj.
- exchange tokens, mx/mnt/kcs. Grootste gokjes, pakte bij bnb fantastisch uit vorige bull...

Huidige fase in de markt vind ik lastig. Alts staan aardig in de plus, een aantal is al flink gemooned en een aantal niet. Maar fullblown altseason is dit nog niet m.i. dus alles wegdoen is te vroeg. Winst wil je niet laten verdampen, dus schaaf ik toch wat van de winnaars af richting fiat. Om bij de dip wat ongemoonde alts en eth aan te vullen.
Of moet je nu geduld hebben en opje handen blijven zitten... Met eth etf hype in het vooruitzicht kan deze altseason nog wel even doorgaan, terwijl btc naar zn halving hobbelt en daarna de lead weer pakt.
In 2020 hadden we voor de btc bull een alt-zomer (defy hype), waarna de alts weer halveerden. Zo voelt deze periode ook aan.

De tijd leert of het tij keert

• elektriekert
raq schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:57:
[...]

Hier ong hetzelfde verhaal en tijdlijn, alleen wat agressiever in alts gestapt afgelopen 18mnd. BTC stack ook ge-dca't. Alts niet obv gedegen onderzoek, maar vinken op een paar kenmerken:
- nieuwe muntjes zonder bull historie, gecoordineerd/gelijkertijd gelanceerd op cex's. Dat geeft een beetje aan of er een serieuze partij achter zit, die hype kan genereren. Apt, opt, sui. Arb inmiddels verkocht.
- nieuwe muntjes zonder bull historie die een -95% gedaan hadden. Symbosis, acq, acs, pokt, suip,
- muntjes op aanraden van anonieme internetvriendjes op tweakers. orai, glmr, rio, dione, glq, astr, inj.
- exchange tokens, mx/mnt/kcs. Grootste gokjes, pakte bij bnb fantastisch uit vorige bull...

Huidige fase in de markt vind ik lastig. Alts staan aardig in de plus, een aantal is al flink gemooned en een aantal niet. Maar fullblown altseason is dit nog niet m.i. dus alles wegdoen is te vroeg. Winst wil je niet laten verdampen, dus schaaf ik toch wat van de winnaars af richting fiat. Om bij de dip wat ongemoonde alts en eth aan te vullen.
Of moet je nu geduld hebben en opje handen blijven zitten... Met eth etf hype in het vooruitzicht kan deze altseason nog wel even doorgaan, terwijl btc naar zn halving hobbelt en daarna de lead weer pakt.
In 2020 hadden we voor de btc bull een alt-zomer (defy hype), waarna de alts weer halveerden. Zo voelt deze periode ook aan.
Ik handel niet zo actief, als ik nu een deel afroom zal ik een mooi moment om weer in te stappen ongetwijfeld missen.
Dus ik blijf mooi op mijn handen zitten, wellicht dat ik er nog iets ingooi aankomende weken.

• Jimbeam
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-01 12:35
Ik blijf rustig wachten tot mijn 13B Hosky aan de beurt zijn voor de shitcoin van de maand...hebben jullie van mij ook geen last meer.

Hosky maximist

Pagina: 1 ... 116 ... 253 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!