volgens mij veranderd er niet zo veel met de komst van een ETF met oog op marktmanipulaite mogelijkheden. Een ETF kun je overigens niet zomaar shorten, dat moet je brooker aanbieden en dat zijn dan al CFD producten.ErA schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:35:
Avond allemaal en proficiat natuurlijk. Mijn enige relatie met crypto is het af en toe lezen van dit topic.
Ik zet net op de bank en lees het nieuws en krijg daar meteen een vraag door:
Er staat lekker dat er de angst (was kennelijk) voor marktmanipulatie.
Wat gebeurd er als iemand een short positie inneemt aan de hand van zo'n tracker voor bijvoorbeeld 500 miljoen en er vervolgens anoniem 10000 bitcoin dumpt en de koers daardoor manipuleert Verkoopt zijn bitcoin met wat verlies maar verdient een fortuin met een leveraged short positie.
Ik neem aan dat dat al wel bedacht is maar hoe ga je dat voorkomen?
past goed bij de NOSProzaq schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:34:
[...]
Goed beeldmateriaal ook bij dat item....
[Afbeelding]
nothing stops this train
LTC mega ondergewaardeerd dus, Henk en Ingrid koop LTC!!Prozaq schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:34:
[...]
Goed beeldmateriaal ook bij dat item....
[Afbeelding]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
JUST IN: Bloomberg predicts $4 BILLION in spot #Bitcoin ETF inflows on the first day of trading 🚀
Duidelijk. Shorten gaat dus niet.dikkiedik schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:38:
[...]
volgens mij veranderd er niet zo veel met de komst van een ETF met oog op marktmanipulaite mogelijkheden. Een ETF kun je overigens niet zomaar shorten, dat moet je brooker aanbieden en dat zijn dan al CFD producten.
Toch vind ik het een interessant geweten dat je in theorie de waarde van je onderliggende belegging kan manipuleren en derhalve je hoofdbeleging kan manipuleren:
Ik koop voor 1 miljard aan Bitcoin ETF @ 40:000
Ik pump 100 miljoen in Bitcoin en de prijs stijgt naar 44:000
Ik verkoop mijn ETF pak 100 miljoen terug en verkoop alle opgepakte bitcoin voor pure winst.
Als je theorie ook nog even kan ontkrachten is mijn vraag beantwoord
Dat kan nu ook al en zal in de praktijk ook weleens gebeuren.ErA schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:35:
Avond allemaal en proficiat natuurlijk. Mijn enige relatie met crypto is het af en toe lezen van dit topic.
Wat gebeurd er als iemand een short positie inneemt aan de hand van zo'n tracker voor bijvoorbeeld 500 miljoen en er vervolgens anoniem 10000 bitcoin dumpt en de koers daardoor manipuleert Verkoopt zijn bitcoin met wat verlies maar verdient een fortuin met een leveraged short positie.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Niet. Dat voorkom je ook niet bij andere relatief schaarse verhandelbare shit. Zo werken financiële markten.ErA schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:35:
En daar maken mensen en bedrijven al jaren misbruik van, ook buiten de crypto scène.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Zo, na vandaag moet ik toch even een verhaal van me afschrijven.
Het begon allemaal vanmiddag, toen ik met m'n ledger een transactie wou verifieren. Ik had deze aangesloten in m'n laptop en er vond een electrostatic discharge plaats waardoor ik m'n ledger op m'n bureau liet vallen. Dit gebeurde natuurlijk op kantoor waar je moet werken, maar je moet wat om je salaris wat op te krikken.
Vervolgens is m'n ledger terug gesprongen naar fabriekstand en moest ik m'n seed phrase opnieuw ingeven. Geen paniek, want ik heb m'n seed netjes thuis in de kluis dus recoveren zou zo gepiept moeten zijn.
Eenmaal thuis m'n ledger erbij gepakt en de seed phrase ingegeven, om vervolgens met deze boodschap verwelkomt te worden:

(afbeelding van de ledger site)
Vervolgens begon ik hard te zweten, heb ik een woord verkeerd gespelt, ben ik al m'n zuur opgespaarde munten kwijt?
Na m'n seed 3x opnieuw te hebben ingevoerd heb ik even gehuild om het feit dat ik alles wat ik over 2 jaar (GAK BTC $20.000) heb opgebouwd kwijt was.
Vervolgens aan het denken geslagen en Google geraadpleed, ik kwam uit op een tool genaamd mnemonic-recovery van 3rdIteration (https://github.com/3rdIteration/mnemonic-recovery). Uren mee aan het stoeien geweest, maar kreeg consant een foutmelding.
Nogmeer tranen volgde.
Vervolgens kwam ik uit op een tool genaamd btcrecover (https://github.com/3rdIteration/btcrecover) van dezelfde programmeur. Na het installeren van deze tool duurde het even voordat ik het werkend kreeg, maar na het runnen van het script zonder foutmeldingen binnen, heb ik binnen 1 minuut mijn seed weten te kraken.
Wat bleek, in mijn seed phrase heb ik blijkbaar (werkzaam in de IT wereld) het woord "Path" verward voor "Patch".
Eenmaal ingevuld op de ledger werd deze eindelijk geacepteerd. Opgesprongen in blijdschap gelijk al m'n munten verplaatst naar een nieuwe wallet (aangemaakt via de ledger en dit keer gecontrolleerd door gelijk daarna te restoren).
Vervolgens nog €100 overgemaakt naar de ontwikkelaar van die tool, mijn geluk kan niet meer op.
Dus aan iedereen, gebruik je een hardware wallet, controlleer dan je seed phrase, dat kan je zo veel stress schelen
Aan de rest: To the moon!!!
Het begon allemaal vanmiddag, toen ik met m'n ledger een transactie wou verifieren. Ik had deze aangesloten in m'n laptop en er vond een electrostatic discharge plaats waardoor ik m'n ledger op m'n bureau liet vallen. Dit gebeurde natuurlijk op kantoor waar je moet werken, maar je moet wat om je salaris wat op te krikken.
Vervolgens is m'n ledger terug gesprongen naar fabriekstand en moest ik m'n seed phrase opnieuw ingeven. Geen paniek, want ik heb m'n seed netjes thuis in de kluis dus recoveren zou zo gepiept moeten zijn.
Eenmaal thuis m'n ledger erbij gepakt en de seed phrase ingegeven, om vervolgens met deze boodschap verwelkomt te worden:
Vervolgens begon ik hard te zweten, heb ik een woord verkeerd gespelt, ben ik al m'n zuur opgespaarde munten kwijt?
Na m'n seed 3x opnieuw te hebben ingevoerd heb ik even gehuild om het feit dat ik alles wat ik over 2 jaar (GAK BTC $20.000) heb opgebouwd kwijt was.
Vervolgens aan het denken geslagen en Google geraadpleed, ik kwam uit op een tool genaamd mnemonic-recovery van 3rdIteration (https://github.com/3rdIteration/mnemonic-recovery). Uren mee aan het stoeien geweest, maar kreeg consant een foutmelding.
Nogmeer tranen volgde.
Vervolgens kwam ik uit op een tool genaamd btcrecover (https://github.com/3rdIteration/btcrecover) van dezelfde programmeur. Na het installeren van deze tool duurde het even voordat ik het werkend kreeg, maar na het runnen van het script zonder foutmeldingen binnen, heb ik binnen 1 minuut mijn seed weten te kraken.
Wat bleek, in mijn seed phrase heb ik blijkbaar (werkzaam in de IT wereld) het woord "Path" verward voor "Patch".
Eenmaal ingevuld op de ledger werd deze eindelijk geacepteerd. Opgesprongen in blijdschap gelijk al m'n munten verplaatst naar een nieuwe wallet (aangemaakt via de ledger en dit keer gecontrolleerd door gelijk daarna te restoren).
Vervolgens nog €100 overgemaakt naar de ontwikkelaar van die tool, mijn geluk kan niet meer op.
Dus aan iedereen, gebruik je een hardware wallet, controlleer dan je seed phrase, dat kan je zo veel stress schelen
Huh? Wat zeg jij nou? 47.2k, 48k, 48.6k, er ligt gigantisch veel resistance en confluence in de komende 3k range.dikkiedik schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:26:
BTC klimt nu omhoog.
Ben benieuwd of we 46.900 voorbij gaan komen, want daarna gaat het heel interessant worden. ETF nieuws is immers officieel nu, dus de na 46.9 gaan we weer in in gebakken lucht fietsen met maar heel weinig weerstand.
Jeetje, het zweet kruipt uit mijn bil. Fijn dat het gelukt is!markisoke schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:44:
[Afbeelding]
Nogmeer tranen volgde.
Zo een Blackrock ETF ontzorgt je wel van dit soort geintjes.
Ik was in slaap gevallen, wat is er gebeurd? SEC approved en dat is een signaal voor God candles bij die smerige alts?
Eind goed, al goed!markisoke schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:44:
[Afbeelding]
Nogmeer tranen volgde.
Zero.
M'n hart gaat nog tekeer, dacht dat ik alles kwijt was.baba420 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:49:
[...]
Jeetje, het zweet kruipt uit mijn bil. Fijn dat het gelukt is!
Slapen zal wel even moeilijk worden nu, adrenaline level is nog aardig oog.
Als de geschiedenis zich gaat herhalen gaan het mooie jaren worden
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
bijna 2 jaar geleden is hier wel wat prijs geschreven, maar heel direct hele harde weerstand niveau's zou ik boven de 47k niet durven schetsen. Ik schat in dat er expansie komt icm wat FOMO. 2 jaar terugkijken doet men dan niet direct verwacht ik.tomtom901 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:44:
[...]
Huh? Wat zeg jij nou? 47.2k, 48k, 48.6k, er ligt gigantisch veel resistance en confluence in de komende 3k range.
50/51k is wel redelijk snel mogelijk als we deze hobbel nemen.
[ Voor 6% gewijzigd door dikkiedik op 10-01-2024 23:58 ]
Gelukkig is het gelukt! Je zal maar je Bitcoin kwijtraken net na de ETF goedkeuring pfff...En ik snap dat je wat geld hebt gedoneerd haha. Maar hoe werkt zo'n tool dan? Kan die tool elke Ledger kraken?markisoke schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:44:
[Afbeelding]
Nogmeer tranen volgde.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik zou ook super oppassen met dat soort tooltjes te gebruikenzwembroek schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:59:
[...]
Gelukkig is het gelukt! En ik snap dat je wat geld hebt gedoneerd haha. Maar hoe werkt zo'n tool dan? Kan die tool elke Ledger kraken?
47k!
47k voor het slapen gaan
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Al m'n 24 woorden en het 1e BTC adres wat ik gebruikt heb met die phrase opgegeven, en dan gaat die tool aan de slag. Verbaasde me hoe snel ie 1 fout woord had gevonden, echt binnen een minuut. Zoals ik zei, ik had op m'n staal het woord "patch" geschreven, terwijl dit "path" moest zijn. Geen idee hoe ie dat voor elkaar heeft gekregen, vandaar dat ik snel daarna al m'n munten naar een nieuwe wallet heb overgemaakt.zwembroek schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:59:
[...]
Gelukkig is het gelukt! En ik snap dat je wat geld hebt gedoneerd haha. Maar hoe werkt zo'n tool dan? Kan die tool elke Ledger kraken?
Ik begon te twijfelen aan bepaalde woorden in eerste instantie, zo had ik bijvoorbeeld het woord claw op het ijzer staan, maar dat had ook zo claw kunnen zijn. Verder had ik 2x het woord flock erin staan, en heb ik daar ook erg aan getwijfeld.
Uiteindelijk was het dus een fout woord wat deze tool vrij snel heeft kunnen vinden.
Ook gedaan, gelijk alles naar een nieuwe wallet overgemaakt, ik ken de achterliggende broncode niet en wilde geen risico lopen.Prozaq schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:02:
[...]
Ik zou ook super oppassen met dat soort tooltjes te gebruiken
Zonder die tool te kennen, denk ik dat je je seed invult en dat die naar woorden gaat zoeken die normaliter in een seed zitten en lijken op de woorden die jij opgegeven hebt.zwembroek schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:59:
[...]
Gelukkig is het gelukt! Je zal maar je Bitcoin kwijtraken net na de ETF goedkeuring pfff...En ik snap dat je wat geld hebt gedoneerd haha. Maar hoe werkt zo'n tool dan? Kan die tool elke Ledger kraken?
Nou BTC heeft er eindelijk zin in... de alts volgen trouw... holymoly!
Automatische meldingen voor Marktplaats, 2dehands en vinted? MarktAlert.nl
De tool probeert met brute force heel veel mnemonic phrases volgens BIP39 of Electrum en wss nog wel wat. De bijbehorende X aantal walletadressen worden per mnemonic berekend (aantal X zelf in te stellen) en vergeleken met een adres waarvan je nog weet dat het in die wallet zit. Er zitten wat slimmigheden in zoals typefouten of gelijkende woorden die ook geprobeerd worden, en je kunt sowieso nog veel meer zelf aansturen via de command line. Je kunt dan ook bijv. laten testen op een database van alle gebruikte adressen of een range van adressen.zwembroek schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:59:
[...]
edit: voor de wantrouwigen, je kunt dit ook gewoon offline airgapped draaien.
[ Voor 4% gewijzigd door Eegee op 11-01-2024 01:16 ]
Dat wordt duur inkopen voor al die boomers morgen.
Het was me inderdaad met het volgende commande gelukt, waar de eerste x staat voor mn BTC adres en de tweede x voor m'n 24 woorden.Eegee schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:10:
[...]
De tool probeert met brute force heel veel mnemonic phrases volgens BIP39 of Electrum en wss nog wel wat. De bijbehorende X aantal walletadressen worden per mnemonic berekend (aantal X zelf in te stellen) en vergeleken met een adres waarvan je nog weet dat het in die wallet zit. Er zitten wat slimmigheden in zoals typefouten of gelijkende woorden die ook geprobeerd worden, en je kunt sowieso nog veel meer zelf aansturen via de command line. Je kunt dan ook bijv. laten testen op een database van alle gebruikte adressen of een range van adressen.
code:
1
| python seedrecover.py --wallet-type bip39 --addrs x --mnemonic "x" --addr-limit 5 |
En dan voert ie inderdaad wat slimme checks uit of je niet ergens een fout hebt gemaakt, zoals ik heb gedaan
dikke megacandle MNT

zit er iemand hier ook in MNT?
ben ik de enige?
ben ik de enige?
[ Voor 47% gewijzigd door Kol Nedra op 11-01-2024 00:27 ]
nothing stops this train
JUST IN: Cathie Wood says "we are talking to state pension funds and state treasurers about investing in the #Bitcoin ETF"
— Bitcoin Archive (@BTC_Archive) 10 januari 2024
baba420 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:21:
Sjow, dit gaat nu wel hard! Ben benieuwd wat vandaag om 15:00 uur gaat gebeuren.
Ohja, en het mooie was dat 1 van de 24 woorden ook nog eens "panic" was, dat kwam echt heel goed uit....
path, claw, panic, flock 2x... geeft nog maar 2048^19 mogelijkheden, duurt slechts ongeveer 2048^17 * 41 seconden om te vindenmarkisoke schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:31:
Ohja, en het mooie was dat 1 van de 24 woorden ook nog eens "panic" was, dat kwam echt heel goed uit....
(grapje voor de duidelijkheid: da's heul veul tijd, pas bij slechts 3 en met veel moeite 4 missende woorden haalbaar, en gelukkig wist jij ze bijna allemaal nog)
[ Voor 6% gewijzigd door Eegee op 11-01-2024 00:47 ]
Het is zover!
https://www.sec.gov/news/...ement-spot-bitcoin-011023
Ik ben benieuwd wat het effect zal zijn de komende dagen en weken
Een slechte dag voor cryptocurrency in het algemeen. Dit is niet waar Satoshi naar toe wilde.Felix08 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 02:26:
Het is zover!
Op 47.2 ligt een POC en op 48.6 een aantal fib retracements dus ik kijk pas richting hoger als we die voorbij zijn, maar ieder zijn strategie natuurlijk.dikkiedik schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:57:
[...]
bijna 2 jaar geleden is hier wel wat prijs geschreven, maar heel direct hele harde weerstand niveau's zou ik boven de 47k niet durven schetsen. Ik schat in dat er expansie komt icm wat FOMO. 2 jaar terugkijken doet men dan niet direct verwacht ik.
50/51k is wel redelijk snel mogelijk als we deze hobbel nemen.
Sell order BTC niet gehit wat ik eigenlijk al dacht, maar wat gaan de alts lekker los zeg
Benieuwd wat er gaat gebeuren als de beurzen open gaan.
En natuurlijk voor mijn ADA Bro”s, ADA Stong ADA Powerrrrrr !
YouTube: BITCOIN ETF Approval Sparks MASSIVE Altcoin Rally!
Fijne dag allen
YouTube: BITCOIN ETF Approval Sparks MASSIVE Altcoin Rally!
Fijne dag allen
[ Voor 11% gewijzigd door Pinsa op 11-01-2024 06:22 ]
Pinsa schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 05:53:
Sell order BTC niet gehit wat ik eigenlijk al dacht, maar wat gaan de alts lekker los zeg![]()
Fijne dag allen
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N50J6OOveRsPiZ1P98mSPRxa.jpg?f=user_large)
Plek genoeg voor de ADA gang.Pinsa schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:29:
[...]
Dat eiland wat je had uitgezocht mooi man!![]()
Het heet zelfs ADA not trolling:
[Afbeelding]
heb er maar een slecht gevoel bij allemaal. Zeker omdat shitcoins up zijn. Zal me niets verbazen als het straks allemaal janken word als echt alles van shitcoin 23443240000 tot btc volledig naar de tyfus gaan.
Nu eerst koffie
Nu eerst koffie
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Redelijk plusje in de pf vanochtend, met name ASTR en GLMR
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Haha, even het bekertje azijn wegspoelen? Ik ben zo blij altijd als jij even komt melden dat je de rest, die niet investeert in niet jouw favoriete muntje, niets guntanti elppa schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:43:
heb er maar een slecht gevoel bij allemaal. Zeker omdat shitcoins up zijn. Zal me niets verbazen als het straks allemaal janken word als echt alles van shitcoin 23443240000 tot btc volledig naar de tyfus gaan.
Nu eerst koffie
Goedemorgen
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Misschien in het verleden al eens ter sprake gekomen, maar voorzichtigheid online en offline is niet onbelangrijk:
Man uit hoorn beroofd van 2 ton aan crypto.
Man uit hoorn beroofd van 2 ton aan crypto.
oh nee dat is het niet. Ik heb zelf ook best wel een aardige zak eth. Gaat mij meer om de reactie van de markt op die etf. Dat baart mij echt zorgen. En daar bedoel ik mee dat het voor ons allemaal wel eens slecht uit kan pakken. Wellicht dat er vanmiddag na de opening van usa nog een mooie reactie komt anders voorzie ik nog wel wat ellende.St@m schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:57:
[...]
Haha, even het bekertje azijn wegspoelen? Ik ben zo blij altijd als jij even komt melden dat je de rest, die niet investeert in niet jouw favoriete muntje, niets gunt
Goedemorgen
Sowieso gun ik iedereen hier in de topic dikke winsten!! Zelfs uit shitcoins
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Zijn ze het ook niet mee eens:ErA schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:35:
:fill(white):strip_exif()/f/image/XkP4zZDBudsjcwxz4IxYBpPj.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Coldcat op 11-01-2024 07:12 ]
anti elppa schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:43:
Nu eerst koffie
:strip_exif()/f/image/QtkiJrOVVtevuPzkiwNbWD5S.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Gipsy King op 11-01-2024 07:25 ]
Vanmorgen maar eens kijken of ik m'n pensioen al in BTC kan stoppen. Nog niets te vinden
/f/image/bTrEQFSSouuHTCsvzKutuYly.png?f=fotoalbum_large)
Het lijkt me aantrekkelijk om te kijken of ik met die belastingvoordelen omtrent het pensioen via een ETF voor de belasting de coins in crypto kan drukken.
/f/image/bTrEQFSSouuHTCsvzKutuYly.png?f=fotoalbum_large)
Het lijkt me aantrekkelijk om te kijken of ik met die belastingvoordelen omtrent het pensioen via een ETF voor de belasting de coins in crypto kan drukken.
Ben hetzelfde van plan. Gedeelte van mijn spot BTC omzetten naar de ETF ivm belasting voordelen.Coldcat schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:31:
Vanmorgen maar eens kijken of ik m'n pensioen al in BTC kan stoppen. Nog niets te vinden![]()
[Afbeelding]
Moet je dan ook niet hodlen tot je pensioen om die voordelen te houden?
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Welke website is dit?Coldcat schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:31:
Vanmorgen maar eens kijken of ik m'n pensioen al in BTC kan stoppen. Nog niets te vinden![]()
[Afbeelding]
En Bitcoin was juist een vehicle om eerder met pensioen te gaan 😂NeoflexNL schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:46:
Is toch mooi, gedwongen diamond hands!NeoflexNL schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:46:
Zo kom je mooi mee weg 😀 goed om te weten dat er dergelijke tooling is en netjes dat je wat hebt gedoneerd. Dat wordt vast en zeker gewaardeerd 😀markisoke schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:44:
[Afbeelding]
Nogmeer tranen volgde.
Die SEC documenten zijn trouwens wel bijzonder om te lezen.
Statement Dissenting from Approval of Proposed Rule Changes to List and Trade Spot Bitcoin Exchange-Traded Products
:fill(white):strip_exif()/f/image/JZZb4anwrm1PIDHjAxq5GQ3m.png?f=user_large)
Aan crypto zitten natuurlijk enorme risicos met alle shitcoins en pumps en dumps. Echter onbreekt het me er aan wat we er aan gaan doen dat mensen die niet nadenken compleet REKT gaan. Mooi roepen, maar aanpakken is blijkbaar teveel. Stuur dan op hetzelfde moment een letter naar een andere commissie dat ze morgen moeten beginnen met mensen te informeren. In China sturen ze de oudjes al op crypto cursus toch?
Naast deze concerns staan er tegelijkertijd ook een enorme politieke invloed in.
Statement Dissenting from Approval of Proposed Rule Changes to List and Trade Spot Bitcoin Exchange-Traded Products
:fill(white):strip_exif()/f/image/JZZb4anwrm1PIDHjAxq5GQ3m.png?f=user_large)
En dan als laaste:I am deeply concerned about today’s actions. I am concerned that these products will flood the markets and land squarely in the retirement accounts of U.S. households who can least afford to lose their savings to the fraud and manipulation that appears prevalent in the spot bitcoin markets and will impact the ETPs. I am concerned that today’s actions will create the imprimatur of Commission approval and oversight of the underlying spot markets when really no such oversight exists. I am concerned that there will be confusion about what exactly these products are – (they are not ETFs registered under the Investment Company Act of 1940, the ubiquitous products that today are used by millions saving for retirement) – and that investors may infer protections that do not in fact exist.[44] I am concerned about what comes next – when new, potentially more speculative products bearing greater risks of investor harm seek to list, we will hear a chorus of well-heeled voices saying that the SEC’s hands are tied by the new standards that we have set.
Het zou je baan maar zijn als je dit goed moet keuren, maar zo concerned bent over alles. Maximaal indekken.I fear that today we are setting ourselves up for tomorrow’s failure, and it will be the investors that we have a duty to protect who will ultimately pay the price.[45]
Aan crypto zitten natuurlijk enorme risicos met alle shitcoins en pumps en dumps. Echter onbreekt het me er aan wat we er aan gaan doen dat mensen die niet nadenken compleet REKT gaan. Mooi roepen, maar aanpakken is blijkbaar teveel. Stuur dan op hetzelfde moment een letter naar een andere commissie dat ze morgen moeten beginnen met mensen te informeren. In China sturen ze de oudjes al op crypto cursus toch?
Naast deze concerns staan er tegelijkertijd ook een enorme politieke invloed in.
Ze zijn er enorm op tegen maar konden het niet tegenhouden.For example, it is well-documented that many criminals use bitcoin to evade U.S. financial sanctions. Many ransomware attacks demand payment in bitcoin, and analysis shows that these payments may end up funding our geopolitical rivals or adversaries.
@Coldcat Amerikanen zijn een ander slag volk. Dat is een conservatieve taart die bang is voor alle verandering. Ik maak me zorgen over waarom ze werkt in plaats van achter het aanrecht staat en het huis op orde maakt, zodat haar hard werkende man goed uit kan rusten voor de volgende werkdag.
Daarnaast moet ze zich wel politiek indekken, omdat ze anders in de toekomst in de problemen kan komen (waarom heb je die wet er toch door gehaald?) ... Het is allemaal eigenbelang.
Daarnaast moet ze zich wel politiek indekken, omdat ze anders in de toekomst in de problemen kan komen (waarom heb je die wet er toch door gehaald?) ... Het is allemaal eigenbelang.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik ben ze enorm dankbaar dat ze ons proberen te beschermen van al die kwade troep.Coldcat schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:58:
Die SEC documenten zijn trouwens wel bijzonder om te lezen.
[Afbeelding]
[...]
En dan als laaste:
[...]
Het zou je baan maar zijn als je dit goed moet keuren, maar zo concerned bent over alles. Maximaal indekken.
[...]
Ze zijn er enorm op tegen maar konden het niet tegenhouden.
Nee, je kunt gewoon aan- en verkopen doen.NeoflexNL schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:46:
Je kunt alleen geen geld opnemen van die pensioenrekening en je moet het in de toekomst gebruiken om een pensioenuitkering mee aan te kopen.
Maar ik zie dat er 441 berichten later eigenlijk nog geen reet gebeurd is.
Tot zover het nieuws over de goedkeuring. Volgende stappen:
- De ticker is daadwerkelijk beschikbaar.
- Blackrock gooit er 2mrd in.
- Investeerders/fondsen volgen.
- Halving.
- Fomo.
- Take-off.
- Moon.
- Pluto.
- Andromeda.
- Halving.
- Fomo.
- Take-off.
- Moon.
- Pluto.
- Andromeda.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Nationale Nederlanden pensioenoverzicht. Dit is een deel wat je zelf in kan leggen boven de het normale pensioendeel. Hier heb ik van een vorige job nog een klein potje staan.
Ik had alleen verwacht dat je de uitkering kon starten op het moment dat de pot groot genoeg is. Echter blijkt dit maar 5 jaar eerder te kunnen bij Nationale Nederlanden.
Ik weet niet of dat bij de giro ook zo is?Mijn gewenste pensioenleeftijd
Hieronder kun je een pensioenleeftijd invullen tot 5 jaar voor of na je AOW-leeftijd. In werkelijkheid kan dit anders zijn. Je kunt je pensioen misschien nog eerder in laten gaan of wellicht minder ver uitstellen.
Ik heb geen zin in regels als het MIJN geld is. Na 50 jaar werken heb ik geen zin om dan nog steeds afhankelijk te zijn van een stel papierschuivers.De manier waarop je beschikking krijgt over je geld, is wel aan regels verbonden.
Ik dacht dat je dit ook 20 jaar voor het pensioen zou kunnen laten ingaan. Eens wat nabellen vandaag.Vis schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:50:
[...]
En Bitcoin was juist een vehicle om eerder met pensioen te gaan 😂
[ Voor 3% gewijzigd door Coldcat op 11-01-2024 08:07 ]
wat een kou en waarom ga ik naar mijn werk? ETH pump heeft meer gedaan wat ik vandaag kan halen voor die fiat AirDrop.
nothing stops this train
- The Great Depression 2.0MicroWhale schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:06:
- Halving.
- Fomo.
- Take-off.
- Moon.
- Pluto.
- Andromeda.
Nog kortere samenvatting èn reminder:MicroWhale schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:06:
- Halving.
- Fomo.
- Take-off.
- Moon.
- Pluto.
- Andromeda.
Momenteel krijg je nog ruim 2000 satjes per 1 euro.
Dat gaat snel minder worden, let that sink in.
5 jaar eerder met pensioen is echt a no for me... rond mijn 55ste is mijn doel
nothing stops this train
Marketeer worden jij. I'm in.Vis schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:11:
[...]
Nog kortere samenvatting èn reminder:
Momenteel krijg je nog ruim 2000 satjes per 1 euro.
Dat gaat snel minder worden, let that sink in.
Ik ben al lang aan het afbouwen. Ik doe tegenwoordig nog maar weinig werk als ik achter mijn bureau zit.Kol Nedra schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:12:
Deze boodschap is zo belangrijk, check je seed! Ik heb er destijds zelfs een tweede ledger voor aangeschaft. Als zijnde backup (if/when) en voor de gemoedsrust.markisoke schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:44:
[Afbeelding]
Nogmeer tranen volgde.
Mooi dat het toch nog gelukt is.
Ik heb een klein flafje voor de launchpads, daar ga ik niet rijk van wordenKol Nedra schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:20:
dikke megacandle MNT![]()
ben ik de enige?
Net zoals ik wat nexo tokens heb om platinum tier te behouden.
Niets om de boormachine voor op te laden trouwens, mochten er wat kwaadaardige members snel rijk willen worden.
Wen lamboMicroWhale schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:06:
- Halving.
- Fomo.
- Take-off.
- Moon.
- Pluto.
- Andromeda.
Binnen 1 minuut je recovery words gekraakt, serieus..?markisoke schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:44:
Nogmeer tranen volgde.
Meer een soort autocorrect tool die uit een database alternatieve woorden voorstelt die veel lijken op de gebruikte woorden.Boefs schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:19:
[...]
Binnen 1 minuut je recovery words gekraakt, serieus..?
Edit: zie hieronder bij Domino voor het technische antwoord
Niet heel spannend, wat wel spannend is is dat je je seed moet invoeren.
[ Voor 8% gewijzigd door BTC100K2021 op 11-01-2024 08:24 ]
Is niet zo moeilijk als je een seed hebt die 96% compleet is. Beetje SHA checksum rekenen aan de hand van een lijst met 2048 woorden.Boefs schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:19:
[...]
Een laaste:
:fill(white):strip_exif()/f/image/LJ5X0bhyMYlx85ez5Azrmhzr.png?f=user_large)

:fill(white):strip_exif()/f/image/LJ5X0bhyMYlx85ez5Azrmhzr.png?f=user_large)
Zo'n X hack is niet goed voor de status inderdaad.Today’s order does not undo the many harms created by the disparate treatment of spot bitcoin products.
First, our arbitrary and capricious treatment of applications in this area will continue to harm our reputation far beyond crypto. Diminished trust from the public will inhibit our ability to regulate the markets effectively. This saga will taint future interactions between the industry and our staff and will dampen the rich, informative dialogue that best protects investors.
Dat is toch je werk? Wil je dan iedereen ontslaan.Second, our disproportionate attention on these filings has diverted limited staff resources away from other mission critical work. Over ten years, likely millions of dollars of staff time has gone toward blocking these applications.
Regeren is vooruitzien zou ik zeggen.Third, our actions here have muddied people’s understanding of what the SEC’s role is. Congress did not authorize us to tell people whether a particular investment is right for them, but we have abused administrative procedures to withhold investments that we do not like from the public.
Fourth, by failing to follow our normal standards and processes in considering spot bitcoin ETPs, we have created an artificial frenzy around them. Had these products come to market in the way other comparable products typically have, we would have avoided the circus atmosphere in which we now find ourselves.

Maar dan toch een hele mooie afsluiter!Fifth, we have alienated a generation of product innovators within our space. Our unreasonable approach to these applications has signaled that regulatory prejudice against new products and services can lead us to sidestep the law and unreasonably delay product launches. The industry has logged hundreds of meetings, has filed submissions, withdrawals and amendments, and ultimately had to resort to a costly legal battle to get us to today.
Although this is a time for reflection, it is also a time for celebration. I am not celebrating bitcoin or bitcoin-related products; what one regulator thinks about bitcoin is irrelevant. I am celebrating the right of American investors to express their thoughts on bitcoin by buying and selling spot bitcoin ETPs. And I am celebrating the perseverance of market participants in trying to bring to market a product they think investors want. I commend applicants’ decade-long persistence in the face of the Commission’s obstruction.
Als je 80% wel weet, is de andere 20% gokken een eitjeBoefs schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:19:
[...]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
super makkelijker gewoon splitten op spatie dan elk woord checken tegen de beperkte database, zit er een woord niet tussen dan is die fout, even checken of er een nagenoeg identiek woord is, testen en klaar.
ETF approval artikel op de FP: nieuws: Amerikaanse beurswaakhond SEC keurt eerste gereguleerde bitcoinbeurze...
MorgenWispe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:30:
Verwachten jullie dat dit jaar nog een ETH ETF wordt ingediend bij de SEC?
Het eerste dat dit soort figuren vandaag doet is even wat BTC Spot ETF kopen.Coldcat schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:25:
Een laaste:
[Afbeelding]
[...]
Zo'n X hack is niet goed voor de status inderdaad.
[...]
Dat is toch je werk? Wil je dan iedereen ontslaan.![]()
[...]
Regeren is vooruitzien zou ik zeggen.
[Afbeelding]
[...]
Maar dan toch een hele mooie afsluiter!
[...]
Voor de bühne boe roepen, maar achter iedereen om rijk worden.
De eerste keer is vaak het lastigste. Ze zetten de deur ervoor open:Wispe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:30:
:fill(white):strip_exif()/f/image/njThocxifi58EW9QSJtzb8zi.png?f=user_large)
Max 10 jaar voor je AOW als je volledig stopt met werken.Kol Nedra schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:12:
Het idee achter zo’n pensioenrekening is dat het aanvullend is op je reguliere pensioen dat je opbouwt bij je werkgever. Stel je stopt op je 50ste en je pensioen kun je laten ingaan op 57, dan hoef je maar 7 jaar te overbruggen door in te teren op je eigen vermogen.
Maar zo’n rekening is eigenlijk interessant vanwege de belastingvoordelen; jaarruimte en vrijgesteld van box 3. Dat kan op den duur behoorlijk oplopen.
Nu snap ik het beter. Die lui mochten natuurlijk niet instappen en zagen de BITCOIN train al vertrekken zonder zelf in te kunnen stappen.MicroWhale schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:33:
[...]
Het eerste dat dit soort figuren vandaag doet is even wat BTC Spot ETF kopen.![]()
Voor de bühne boe roepen, maar achter iedereen om rijk worden.
Geweldig. Ik denk dat de tool. Voor iedere woordpositie, de 2047 andere woorden probeert. 2047*24 kost een computer niet heel veel tijd.markisoke schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:06:
[...]
Al m'n 24 woorden en het 1e BTC adres wat ik gebruikt heb met die phrase opgegeven, en dan gaat die tool aan de slag. Verbaasde me hoe snel ie 1 fout woord had gevonden, echt binnen een minuut. Zoals ik zei, ik had op m'n staal het woord "patch" geschreven, terwijl dit "path" moest zijn. Geen idee hoe ie dat voor elkaar heeft gekregen, vandaar dat ik snel daarna al m'n munten naar een nieuwe wallet heb overgemaakt.
Ik begon te twijfelen aan bepaalde woorden in eerste instantie, zo had ik bijvoorbeeld het woord claw op het ijzer staan, maar dat had ook zo claw kunnen zijn. Verder had ik 2x het woord flock erin staan, en heb ik daar ook erg aan getwijfeld.
Uiteindelijk was het dus een fout woord wat deze tool vrij snel heeft kunnen vinden.
Wat ik me wel afvraag, moet je bij ledger niet alle woorden invoeren nadat je alle woorden hebt opgeschreven?
Of heb je wellicht, van papier naar metaal, een schrijffout gemaakt.
Ikzelf heb bij de stalen, mijn partner laten controleren om zerker te weten dat alle woorden goed zijn. Moet je er 1) wel eentje hebben; en 2) vertrouwen hebben of getrouwd zijn in gemeenschap van goederen.
[ Voor 11% gewijzigd door knakworst op 11-01-2024 08:44 ]
Jazeker. Een flufje. Genoeg voor meerdere kratjes Brakenbräu.Kol Nedra schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:20:
dikke megacandle MNT![]()
ben ik de enige?
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Aan de ETH prijs te zien verwachten sommige het miss wel?Wispe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:30:
CHRlS schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:30:
ETF approval artikel op de FP: nieuws: Amerikaanse beurswaakhond SEC keurt eerste gereguleerde bitcoinbeurze...
Succes ermee, staat inmiddels al op de andere walletEegee schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:42:
[...]
path, claw, panic, flock 2x... geeft nog maar 2048^19 mogelijkheden, duurt slechts ongeveer 2048^17 * 41 seconden om te vindenwat was je adres ook al weer?
(grapje voor de duidelijkheid: da's heul veul tijd, pas bij slechts 3 en met veel moeite 4 missende woorden haalbaar, en gelukkig wist jij ze bijna allemaal nog)
Nou inderdaad, dus als je hond ooit 1 of 2 woorden van je papieren seed heeft geknaagt, weet dan dat er tooltjes bestaan die je kunnen helpen.zenith schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:55:
[...]
Zo kom je mooi mee weg 😀 goed om te weten dat er dergelijke tooling is en netjes dat je wat hebt gedoneerd. Dat wordt vast en zeker gewaardeerd 😀
Nu ik eraan denk, ik heb thuis nog wat papier van een wallet liggen waar ik in 2011 mee gemined heb ik m'n tienerjaren maar niet meer bijkwam en daar de hoop al voor had opgegeven (1PJeuPeaKbUMJNeixLkiz1oazWvjK3xtTR), ga vanavond maar eens even stoeien
Zag ik hier ook idd. BTC spot-ETP. Altcoins go up...UniMatrix schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:57:
Redelijk plusje in de pf vanochtend, met name ASTR en GLMR
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Ik weet niet welke sequence die loopt, ga me daar vandaag maar eens in verdiepen, maar ik was ook erg verbaasd toen ik ineens zag dat ie wat gevonden had. Gelijk gecheckt met de woorden die ik had en was inderdaad 1 letter verschil (van die seed worden alleen de eerste 4 letters gebruikt) dus ik vermoed dat die als eerst een lijstje checkt met lijkende woorden en die probeert, maar zeker kan ik het niet zeggen.Boefs schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:19:
[...]
Ja, die moet je inderdaad nog een keer invoeren, dus ik vermoed dat jou theorie inderdaad klopt.knakworst schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:41:
[...]
Geweldig. Ik denk dat de tool. Voor iedere woordpositie, de 2047 andere woorden probeert. 2047*24 kost een computer niet heel veel tijd.
Wat ik me wel afvraag, moet je bij ledger niet alle woorden invoeren nadat je alle woorden hebt opgeschreven?
Of heb je wellicht, van papier naar metaal, een schrijffout gemaakt.
Ikzelf heb bij de stalen, mijn partner laten controleren om zerker te weten dat alle woorden goed zijn. Moet je er 1) wel eentje hebben; en 2) vertrouwen hebben of getrouwd zijn in gemeenschap van goederen.
Soms schaam ik me echt als ik die comments lees. in en in triest.CHRlS schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:30:
Sommige verdienen gewoon een ban ;-)
Tool gedownload, verplaatst naar een laptopje en alle netwerkadapters uitschakelen.BTC100K2021 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:22:
[...]
Niet heel spannend, wat wel spannend is is dat je je seed moet invoeren.
Tooltje laten lopen en voordat die laptop weer aan het internet hing alles verplaatst, kon gelukkig nog wel een heel klein beetje nadenken aan de veiligheid.
Here the same.markisoke schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:43:
Nu ik eraan denk, ik heb thuis nog wat papier van een wallet liggen waar ik in 2011 mee gemined heb ik m'n tienerjaren maar niet meer bijkwam en daar de hoop al voor had opgegeven (1PJeuPeaKbUMJNeixLkiz1oazWvjK3xtTR), ga vanavond maar eens even stoeien
Maar bij mij is het zo erg dat ik zelfs het wallet adres niet meer heb. Maar dat is echt vanuit het eerste begin. Ik heb er toen mee lopen onderzoeken, spelen en minen. Toen geloofde ik het wel en alles weggegooid....
Toe was een bitcoin amper iets waard.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/KrrLmZzu8JvI3xRCpb8g3q0c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V6NmvlWN5yJOlnC6pgJzNdFJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xBLec7jfSDnJrOcQwRYv59lE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WUbKKLHS36vPpQkRYTDWY90y.jpg?f=fotoalbum_large)