[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 253 Laatste
Acties:
  • 1.044.895 views

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
BeyondThunder schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:58:
[...]

Here the same.
Maar bij mij is het zo erg dat ik zelfs het wallet adres niet meer heb. Maar dat is echt vanuit het eerste begin. Ik heb er toen mee lopen onderzoeken, spelen en minen. Toen geloofde ik het wel en alles weggegooid....
Toe was een bitcoin amper iets waard.
Jep, hier ook, ik heb het wallet adres nog kunnen terugvinden door een mailtje van de mining pool met een wallet change.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c8sLejN.png

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 09:44

mayhem

Ze zijn op RTLZ behoorlijk positief over de Bitcoin ETF. "Bitcoin is volwassen geworden". Nou dat was ie al, maar nu gaat de deur ook open voor de oudere generaties😁

Goed om te horen.

Moonsoon.

[ Voor 51% gewijzigd door mayhem op 11-01-2024 09:06 ]

• Mathias9956
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-01 13:50
Op Reuters is het atm de headline

The only easy day is yesterday.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-01 08:30
mayhem schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:01:
Ze zijn op RTLZ behoorlijk positief over de Bitcoin ETF. "Bitcoin is volwassen geworden". Nou dat was ie al, maar nu gaat de deur ook open voor de oudere generaties😁

Goed om te horen.

Moonsoon.
Dat was ongetwijfeld iemand anders dan Hans de Geus :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:42

resusaapje

h less

BeyondThunder schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:53:
[...]

Soms schaam ik me echt als ik die comments lees. in en in triest.
Sommige verdienen gewoon een ban ;-)
"Geld is crypto is gebakken licht"

Amen!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De comments op de frontpage hier zijn tegenwoordig nog triester dan op nu.nl. Niet te bevatten hoe laag het niveau is.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

resusaapje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:15:
[...]

Amen!
Zag hem ook idd. Nieuw tegeltje.

• resusaapje

resusaapje

h less

Luuk schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:15:
[...]

De comments op de frontpage hier zijn tegenwoordig nog triester dan op nu.nl. Niet te bevatten hoe laag het niveau is.
Mooi huh? :)

Geldwaarde is gerelateerd aan goudwaarde.

Dat is al bijna honderd jaar niet meer het geval. Heptie ze info van ze opa?
En goudwaarde is gerelateerd aan... ja wat eigenlijk? :+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:52
resusaapje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:15:
[...]

Amen!
Ahh je had ScriptKid gevonden in de comments. _O-

"Je opa van 84 snapt dat een brood 3.20 is

Als hij 0.000000081375 byc moet betalen zul je zien dat er af en toe een 0 wordt vergeten. Wordt je brood ineens 100 euro duurder"

Snap je?

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Ze zijn gewoon gefrustreerd dat ze buiten de boot vallen. :-)

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:39

WhySoSerious

Be the change.

Coldcat schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:31:
Vanmorgen maar eens kijken of ik m'n pensioen al in BTC kan stoppen. Nog niets te vinden :+

[Afbeelding]

Het lijkt me aantrekkelijk om te kijken of ik met die belastingvoordelen omtrent het pensioen via een ETF voor de belasting de coins in crypto kan drukken.
Ik zie wel dat NN het al de ETF's heeft ingeprijsd in de scenario's. De de economische ontwikkelingen "volgens verwachting" en het gekozen risicoprofiel komt er op 68-jarige leeftijd €3,4K binnen, oplopend naar €5,5K bij 88-jarige leeftijd. Maar bij de ontwikkelingen "als het meezit" is dat €11K per maand op 68-jarige leeftijd oplopend tot €54K per maand op 88-jarige leeftijd _/-\o_

• resusaapje

resusaapje

h less

Darrell schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:16:
[...]

Zag hem ook idd. Nieuw tegeltje.
Dat hoef je geen twee keer te zeggen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjpDTqbEFJc69MRy4tSwiTrCH8Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/amJMhkJijh6toyEqKQnNDjBd.png?f=user_large

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:39

WhySoSerious

Be the change.

dehardstyler schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:19:
[...]

Ahh je had ScriptKid gevonden in de comments. _O-

"Je opa van 84 snapt dat een brood 3.20 is

Als hij 0.000000081375 byc moet betalen zul je zien dat er af en toe een 0 wordt vergeten. Wordt je brood ineens 100 euro duurder"

Snap je?
Ik denk niet dat een opa snapt dat een brood nu kost waar hij vroeger een dag voor moest werken...

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 11:42
ETH wel lekker hoor, binnenkort 3K voor ETH?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:48

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

https://www.rtlnieuws.nl/...a448abdd27ea/aflevering-8

Het begon positief, maar op het einde toch nog even "Bitcoins worden gebruikt voor witwassen" door de heren.

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-01 17:37
Legendarisch mensen. Ja, de koers is een anticlimax. Maar dit is wel echt huge.

De inflow moet ook nog beginnen. Er komt gevecht voor marktaandeel vanuit de 11 aanbieders. Meer aandacht dus. En dan dit keer niet voor Crypto zoals in 2021, maar voor Bitcoin.

Zal mijn niks verbazen als de vraag straks structureel hoger zal liggen dan het aanbod. En dan komt de halving...

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• BTC100K2021

BTC100K2021

Traders proberen nu tegen beter weten in de interesse in alts te behouden door even een pump te veroorzaken. Aandoenlijk.

Dat gaat als een nachtkaars uit als blijkt dat BTC gestaag blijft doorstijgen.

Weet iemand welke ETF(s) toegevoegd gaan worden bij DeGiro en wanneer. Ik vraag dit voor een vriend :9

[ Voor 20% gewijzigd door BTC100K2021 op 11-01-2024 09:28 ]

• Wispe
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:27:

De inflow moet ook nog beginnen. Er komt gevecht voor marktaandeel vanuit de 11 aanbieders. Meer aandacht dus. En dan dit keer niet voor Crypto zoals in 2021, maar voor Bitcoin.

Zal mijn niks verbazen als de vraag straks structureel hoger zal liggen dan het aanbod. En dan komt de halving...
Even geduld tot 15:30 uur.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-01 15:47
markisoke schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:43:
Nu ik eraan denk, ik heb thuis nog wat papier van een wallet liggen waar ik in 2011 mee gemined heb ik m'n tienerjaren maar niet meer bijkwam en daar de hoop al voor had opgegeven (1PJeuPeaKbUMJNeixLkiz1oazWvjK3xtTR), ga vanavond maar eens even stoeien :*)
Die kun je wel vergeten denk ik, sowieso had je toen nog geen bip39 wallets. En een seed uitrekenen bij een adres is vrijwel onmogelijk. Als het je wel lukt is de volgende de wallet van satoshi zelf.
resusaapje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:18:
[...]

Mooi huh? :)

Geldwaarde is gerelateerd aan goudwaarde.

Dat is al bijna honderd 50 jaar niet meer het geval. Heptie ze info van ze opa?
En goudwaarde is gerelateerd aan... ja wat eigenlijk? :+
Fixxored

• sjorremans
Gelukszoekr schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:27:

Is het ook niet zo dat de aanbieders die bitcoin gaan aanbieden, dit op 1:1 is? Dus de BTC die wordt verkocht ook daadwerkelijk in hun bezit moet zijn?

Als dat het geval is, in combinatie met de halving straks gaat dat zorgen voor een grote supply shock natuurlijk :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• BTC100K2021

BTC100K2021

sjorremans schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:30:
[...]

Is het ook niet zo dat de aanbieders die bitcoin gaan aanbieden, dit op 1:1 is? Dus de BTC die wordt verkocht ook daadwerkelijk in hun bezit moet zijn?

Als dat het geval is, in combinatie met de halving straks gaat dat zorgen voor een grote supply shock natuurlijk :+
Ja, voor alle ETF bewijzen moeten ze de onderliggende asset gaan aanhouden. Dus in de basis voor iedere euro die is belegd in de ETF, 1 euro aan BTC als onderpand in bezit.

Met als kanttekening de opmerking die ik gisteren maakte, Grayscale zit nog met een behoorlijke positie en aangezien zij 600% meer fee vragen dan de overige aanbieders zal daar een leegloop plaatsvinden. Die BTC wordt waarschijnlijk OTC verkocht aan de anderen. Dat is rond de $30 miljard die dus niet spot uit de markt wordt getrokken, dat dempt het effect wat we kunnen verwachten.

[ Voor 28% gewijzigd door BTC100K2021 op 11-01-2024 09:35 ]

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Domino schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:28:
[...]

Die kun je wel vergeten denk ik, sowieso had je toen nog geen bip39 wallets. En een seed uitrekenen bij een adres is vrijwel onmogelijk. Als het je wel lukt is de volgende de wallet van satoshi zelf.

[...]
Ik heb ook nog lijstjes met woorden volgens mij (is alweer even geleden) waar ik in het verleden niet in geslaagd ben om daar wat mee te kunnen, mogelijk omdat het al even geleden is, maar voor dat bedrag wil ik er gerust een paar uurtjes mee stoeien, die munten heb ik in tegenstelling tot m'n huidige wallet al afgeschreven.

• dehardstyler
Wispe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:28:
[...]

Even geduld tot 15:30 uur.
Dit is wanneer de beurs opengaat daar inderdaad, maar komt de inflow dan al, of pas aan het eind van de dag als ze de ETF in balans brengen?

• Domino
dehardstyler schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:36:
[...]

Dit is wanneer de beurs opengaat daar inderdaad, maar komt de inflow dan al, of pas aan het eind van de dag als ze de ETF in balans brengen?
Geen idee hoe ze de spot aankopen gaan regelen, maar vrijwel zeker dat het seed kapitaal direct na opening op markt komt.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:38
dehardstyler schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:36:
[...]

Geen idee, denk ook niet dat iemand dat hier exact zal weten. Het gaat ook niet echt om vandaag en morgen maar om de komende +/- 16 maanden. De extra inflow van fiat + de aankomende halving zal hopelijk zorgen voor mooi vuurwerk.

De data over de hoeveel geld die in de ETF's stroomt zou wel openbaar moeten zijn geloof ik.

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-01 19:53
BTC100K2021 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:27:
Traders proberen nu tegen beter weten in de interesse in alts te behouden door even een pump te veroorzaken. Aandoenlijk.

Dat gaat als een nachtkaars uit als blijkt dat BTC gestaag blijft doorstijgen.

Weet iemand welke ETF(s) toegevoegd gaan worden bij DeGiro en wanneer. Ik vraag dit voor een vriend :9
Maxi’s die niet kunnen accepteren dat BTC na een run van 4 maanden even niet aan de onrealistische verwachtingen voldoet en dat alts btc nu even outperformen. Aandoenlijk.

• BTC100K2021

BTC100K2021

Je zou denken dat het straks vrij makkelijk on-chain te volgen is hoe groot de inflow is.

Coinbase is bij de meeste de custodian. Dus vanuit Coinbase wallets zullen cold storage wallets gevuld gaan worden.

Het aantal grote wallets gaan de komende tijd dus toenemen:
https://www.lookintobitco...es-greater-than-1000-btc/

• BTC100K2021

BTC100K2021

Antifon schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:43:
[...]

Maxi’s die niet kunnen accepteren dat BTC na een run van 4 maanden even niet aan de onrealistische verwachtingen voldoet en dat alts btc nu even outperformen. Aandoenlijk.
Zelfs ETH maakt sinds 2017 op het BTC pair enkel lower highs.

• resusaapje

resusaapje

h less

"By the end of 1932, the gold standard had been abandoned as a global monetary system.[58] Czechoslovakia, Belgium, France, the Netherlands and Switzerland abandoned the gold standard in the mid-1930"

• dehardstyler
Nopheros schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:42:
[...]

Geen idee, denk ook niet dat iemand dat hier exact zal weten. Het gaat ook niet echt om vandaag en morgen maar om de komende +/- 16 maanden. De extra inflow van fiat + de aankomende halving zal hopelijk zorgen voor mooi vuurwerk.
Dat is uiteraard helemaal waar, was meer gewoon benieuwd over het dagverloop vandaag. :)
De data over de hoeveel geld die in de ETF's stroomt zou wel openbaar moeten zijn geloof ik.
Ow nice, zal eens zoeken straks.

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
markisoke schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:43:
[...]

Succes ermee, staat inmiddels al op de andere wallet ;)

[...]

Nou inderdaad, dus als je hond ooit 1 of 2 woorden van je papieren seed heeft geknaagt, weet dan dat er tooltjes bestaan die je kunnen helpen.

Nu ik eraan denk, ik heb thuis nog wat papier van een wallet liggen waar ik in 2011 mee gemined heb ik m'n tienerjaren maar niet meer bijkwam en daar de hoop al voor had opgegeven (1PJeuPeaKbUMJNeixLkiz1oazWvjK3xtTR), ga vanavond maar eens even stoeien :*)
Seedphrase mining as a service ;)

• Nopheros
  • Laatst online: 12:38
dehardstyler schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:46:
[...]

Dat is uiteraard helemaal waar, was meer gewoon benieuwd over het dagverloop vandaag. :)
Er zijn vast guidelines voor vanuit de SEC aangezien hun alles bepalen. Maar de kans is groot dat dit een paar uur door hele saaie documenten scrollen wordt dus ik sla over :P

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
BTC100K2021 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:31:
[...]
Grayscale zit nog met een behoorlijke positie en aangezien zij 600% meer fee vragen dan de overige aanbieders zal daar een leegloop plaatsvinden. Die BTC wordt waarschijnlijk OTC verkocht aan de anderen. Dat is rond de $30 miljard die dus niet spot uit de markt wordt getrokken, dat dempt het effect wat we kunnen verwachten.
Greyscale heeft al hun huidige doelgroep die ze bedienen. Ze willen er niet meer bij, anders waren ze meegegaan in 0% voor 6 maanden, 0,3% erna. En juist omdat men OTC zal (ver)kopen en de koopdruk dus land buiten de orderboeken zal het de spot prijs niet beïnvloeden. Hoogstens dat ze wat miners zullen vinden waarbij ze rechtstreeks kunnen inkopen. Dus die verwachte inflow qua impact verwacht ik daar lang niet zoveel van als elke juiner bij de Bruna.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-01 18:52
11 ETF's die deze week erbij zijn gekomen! vandaag eerste handel in deze ETF's
lijkt mij meer dan logisch dat de bull verder aan gaat.

en ff op frontpage gekeken.....wat een comments weer ;w

nothing stops this train

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-01 06:55
gebruikershaes schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:43:
[...]

Aan de ETH prijs te zien verwachten sommige het miss wel?
Ik heb het nog niet kunnen controleren maar zojuist op CNBC vertelde ze dat een ETH EFT voor mei op de rol staat. Geven wel aan dat waarschijnlijk gensler dit met alle macht zal proberen te blokkeren.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-01 18:21
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/gk73irr9ckg11.gif?format=png8&s=095d8d5c8283f794c723393318dc09d8df3c40c6

• Antifon
BTC100K2021 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:46:
[...]

Ja? En?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDDupMWPtuwcEMrABcR2LlD9aso=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WZAhayUdeaoscoth6juk3miN.png?f=user_large

• Wispe
  • Niet online
JoebarRC schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Ik heb het nog niet kunnen controleren maar zojuist op CNBC vertelde ze dat een ETH EFT voor mei op de rol staat. Geven wel aan dat waarschijnlijk gensler dit met alle macht zal proberen te blokkeren.
De aanhouder wint. Dat is gister gebleken :P

• resusaapje

resusaapje

h less

Oeh, de negativitron is los.

Let op: Wees vriendelijk, reageer niet op de man

• BTC100K2021

BTC100K2021

Joosie200 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:50:
[...]

Greyscale heeft al hun huidige doelgroep die ze bedienen. Ze willen er niet meer bij, anders waren ze meegegaan in 0% voor 6 maanden, 0,3% erna. En juist omdat men OTC zal (ver)kopen en de koopdruk dus land buiten de orderboeken zal het de spot prijs niet beïnvloeden. Hoogstens dat ze wat miners zullen vinden waarbij ze rechtstreeks kunnen inkopen. Dus die verwachte inflow qua impact verwacht ik daar lang niet zoveel van als elke juiner bij de Bruna.
Ik denk dat het meer een kwestie is van niet kunnen i.p.v. willen. Ze hanteerden eerder een 2% fee, daar kwamen ze mee weg omdat ze de enige waren. Grote kans dat ze de financiële huishouding (uitgaven) daarop hebben afgestemd.

Die verkoopdruk vanuit Grayscale zal er inderdaad niet zijn, maar het dempt aan de aankopen die de andere ETF aanbieders anders spot zouden doen. Overall gaan we natuurlijk zien dat er weldegelijk zeer substantieel spot gaat worden ingekocht.

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-01 20:53
BTC100K2021 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:27:

En weet iemand al of en hoe een ZZPer die dan kan kopen als pensioenpot, onder de aantrekkelijke voorwaarden die de belastingdienst daarvoor hanteert.

Ook voor een vriend, natuurlijk.

Maktub

• BTC100K2021

BTC100K2021

Alts kunnen op korte termijn best omhoog spuiten, op lange termijn is BTC de koning.

• Kol Nedra
ik heb zojuist een nieuwe dca uitgevoerd van het geld dat ik gisteren klaar had staan voor een eventuele crash wat helaas niet kwam.... morgen weer een fluffje BTC kopen 🙂

nothing stops this train

• sjorremans
BREAKING: Bloomberg predicts that Spot #Bitcoin ETFs will see inflows of $4 billion today!

Als dit allemaal gaat gebeuren moet het wel goed komen denk ik zo

• resusaapje

resusaapje

h less

Kol Nedra schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:59:
ik heb zojuist een nieuwe dca uitgevoerd van het geld dat ik gisteren klaar had staan voor een eventuele crash wat helaas niet kwam.... morgen weer een fluffje BTC kopen 🙂
Bofferd! Ik moet nog een week wachten op m'n fiat airdrop :(

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
We gaan het meemaken. Genoeg grote institutions die lang sidelined waren, die gaan nu instappen. Gezien kans groot is dat een ieder zijn portfolio straks wel wat ETF BTC moet bezitten.
Denk dat we ons kunnen voorbereiden op mooie maanden. :)

• BTC100K2021

BTC100K2021

Nopheros schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:42:
[...]

Holdings zijn inderdaad openbaar, deze is van Blackrock (10 miljoen seed per gisteren):
https://www.ishares.com/u...011/ishares-bitcoin-trust

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-01 15:34
Kol Nedra schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:59:
Ik heb gister geen DCA uitgevoerd (me rest ada zak was 0.2469 USD) maar Ada bijgekocht op 0.4983 USD) , Moon Bag Ready ! 2025 here we come.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTKJL_j6c2mXOpS0ckxf4QQoxt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z17LtT7dmUU3KaqSsKAqRTL7.png?f=fotoalbum_large

• Kol Nedra
resusaapje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:01:
[...]

Bofferd! Ik moet nog een week wachten op m'n fiat airdrop :(
ik ook eigenlijk, het is ook niet veel, heb wel altijd beetje fiat achter de hand voor flash crashes en Black Swan events etc...

nothing stops this train

• Gipsy King
Voor de ADA Hodlers in town , Rate Yourself :)

SEAHORSE: 1 - 10 ADA
PIPEFISH: 10 - 25 ADA
SHRIMP: 25 - 100 ADA
SHELL: 100 - 500 ADA
OYSTER: 500 - 1'000 ADA
STARFISH: 1'000 - 2'000 ADA
CRAB: 2'000 - 5'000 ADA
FISH: 5'000 - 10'000 ADA
JELLYFISH: 10'000 - 50'000 ADA
PIRANHA: 50'000 - 100'000 ADA
SWORDFISH: 100'000 - 150'000 ADA
OCTOPUS: 150'000 - 400'000 ADA
SHARK: 400'000 - 750'000 ADA
TIGER-SHARK: 750'000 - 1'000'000 ADA
GREAT-WHITE-SHARK: 1'000'000 - 5'000'000 ADA
ORCA: 5'000'000 - 10'000'000 ADA
WHALE: 10'000'000 - 50'000'000 ADA
FIN-WHALE: 50'000'000 - 100'000'000 ADA
BLUE-WHALE: 100'000'000 - 250'000'000 ADA

GAYFISH : iedere ADA Hodler aldus @Ray_

[ Voor 3% gewijzigd door Gipsy King op 11-01-2024 10:24 ]

• Domino
resusaapje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:46:
[...]

"By the end of 1932, the gold standard had been abandoned as a global monetary system.[58] Czechoslovakia, Belgium, France, the Netherlands and Switzerland abandoned the gold standard in the mid-1930"
Er zitten wat misvattingen in de term goudstandaard.

De meest voorkomende beschrijving is de goudstandaard gekoppeld aan de US dollar via het Bretton Woods systeem. Daaraan kwam een einde in 1971 (Nixon Shock).

Nederland als souvereine staat kende drie verschillende goudstandaarden:
Nederland kende voor wat betreft de gouden standaard drie perioden:

De goudenmuntenstandaard tot 1914, waarbij bankbiljetten volledig werden gedekt door goud. Houders van bankbiljetten hadden het recht om bankpapier in te wisselen voor goud. Het muntgeld was "intrinsiek volwaardig" en had een eigen waarde in edele metalen.

Tussen 1918 en 1936 kende Nederland de goudkernstandaard, waarbij de bankbiljetten voor 40% waren gedekt door goud, maar waarbij het publiek niet het recht had om bankbiljetten voor goud in te wisselen (behalve uitzonderingen, zoals internationale betalingen). Bovendien kwamen (naast munten met een intrinsieke waarde) ook "onvolwaardige munten" in omloop, de zogenaamde tekenmunten. De waarde ervan werd niet bepaald door de metaalwaarde, maar door het teken dat de overheid erop had aangebracht.

Van 1945 tot 1971 kende Nederland de goudwisselstandaard waarbij de gulden via een omweg een band had met goud. Dit liep via het systeem van Bretton Woods waarbij de gulden in vaste verhouding stond tot de dollar die op zijn beurt gekoppeld was aan goud. Daarbij dienden naast eigen goud ook goudwissels (vorderingen in goud) als dekking. Omdat de dollar na de devaluatie in 1971 niet meer inwisselbaar was voor goud, kwam in Nederland een einde aan deze standaard.
Bron: Wikipedia: Gouden standaard (economie)

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-01 17:19
BTC100K2021 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:46:
[...]

En higher lows..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mr7G-CffUpElelNTfFdQKs1rJyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sDAEPiFY8MzhyXqdZlb7GP5.jpg?f=fotoalbum_large

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Ray_
  • Laatst online: 08:47
Gipsy King schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:09:

De Gayfish ontbreekt nog in dat lijstje, maar ik geloof dat die in iedere schaal van de ADA hodler valt en daarom voor het gemak buiten beschouwing wordt gelaten.

• Antifon
BTC100K2021 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Alts kunnen op korte termijn best omhoog spuiten, op lange termijn is BTC de koning.
Dat is het mantra van een maxi idd. En ik ben het met je eens dat BTC nummer 1 is en blijft.

Het punt is meer dat het wat vermoeiend is om telkens bij een opleving van alts dezelfde zure neerbuigende reacties te moeten lezen met de strekking dat BTC superieur is, alts rommel zijn en mensen die zich met alts bezig houden “aandoenlijk” zijn.

Dat komt een beetje over als de reacties van het aandelenpubliek, dat bij iedere stijging van BTC even wil laten horen dat aandelen the way to go zijn, dat BTC een ponzi is en mensen die zich ermee bezig houden gokkers zijn en rekt zullen gaan.

BTC is maandenlang gestegen. Laat mensen gewoon even genieten van een kleine alt rally zonder dat soort opmerkingen. :)

• Gipsy King
Ray_ schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:18:
[...]

De Gayfish ontbreekt nog in dat lijstje, maar ik geloof dat die in iedere schaal van de ADA hodler valt en daarom voor het gemak buiten beschouwing wordt gelaten.
Added on request ;)

• Gipsy King
Meanwhile : https://coinmarketcap.com/nl/currencies/sui/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRbeSdeYhlrp0iiy8ISU8MY5lbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3g96An4ta5VmTqPfJ0LN6NY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Gipsy King op 11-01-2024 10:30 ]

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-01 15:33

NeoflexNL

Forever young

sjorremans schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:00:
BREAKING: Bloomberg predicts that Spot #Bitcoin ETFs will see inflows of $4 billion today!

Als dit allemaal gaat gebeuren moet het wel goed komen denk ik zo
This donderdag dipdag is different!

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• Gipsy King
DOT is ook weer lekker dik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6PkD31fnVXKETaxaRKp4GNerDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CYTaYZ5EFgwxnlE9ERwysJR.jpg?f=fotoalbum_large

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 09:59
NeoflexNL schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:38:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCQvIbZw7TQ6O86_I94UQHdHpKc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/AoErDzAuhD43wdP8qAVHZQIw.gif?f=user_large

Zero.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Toch benieuwd wij er hier het ADA pijpvisje is. :>

* sh4d0wman zit in de Bruna te wachten op dikke Bitcoin staven

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:35
Gipsy King schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:09:

GAYFISH : iedere ADA Hodler aldus @Ray_
Dit is indirect vragen hoeveel pegels iemand heeft

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-01 22:36
NeoflexNL schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:38:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFZqKBEkixObmwBqU6cq4SLa6Ss=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mrKT4vRnTG3jHchXaGjLDee5.gif?f=user_large

• Gipsy King
elektriekert schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:50:
[...]

Dit is indirect vragen hoeveel pegels iemand heeft
Je moet ook niet hardop denken , just speak out the word to yourself.

En daarna moet je even bedenken of je die zak dumpt of toch naar 2025 brengt ;)

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:35
Gipsy King schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:52:
[...]

Je moet ook niet hardop denken , just speak out the word yourself.

Aankoop onder de 0,06$ maar het meeste in de vorige bull verkocht

• Gipsy King
Bitvavo had ook weer eens een push message zojuist :

https://support.bitvavo.c...484497-Periodiek-aankopen

• keanu_
Gipsy King schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:52:
[...]

Je moet ook niet hardop denken , just speak out the word to yourself.

Denk eind 2024, als het een left translated cycle wordt!

• Joosie200
  • Niet online

We gaan het zien, te beginnen vanmiddag. Wanneer start de handel 15:30 uur NLse tijd?

• keanu_
Joosie200 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:00:
[Twitter]

[Twitter]

We gaan het zien, te beginnen vanmiddag. Wanneer start de handel 15:30 uur NLse tijd?
Klopt, voor onze tijd handel amerika tussen 15:30 en 22:00

• Wispe
  • Niet online
Cancel de afspraken en zit gereed voor 15:30 uur.

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

[Twitter]

[Twitter]

Ik dacht dat door het ontbreken van die god candle dit scenario juist weer wat minder waarschijnlijk zou zijn..

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• zwembroek
[Twitter]

[Twitter]

Dat wordt lastig timen dan! Doe mij die verlengde fiets van @Pelox maar!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-01 11:11
keanu_ schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:58:
[...]

Denk eind 2024, als het een left translated cycle wordt!
Eind 2024 is te laat voor een left translated cycle.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GAbh8ZEWsAAPb4P?format=jpg&name=large

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:32

raq

MrMrq schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:58:
[...]
En weet iemand al of en hoe een ZZPer die dan kan kopen als pensioenpot, onder de aantrekkelijke voorwaarden die de belastingdienst daarvoor hanteert.

Nee, geen idee. 2jr geleden even naar gekeken maar niets gevonden. Hier ben ik ook zeer benieuwd naar, voor een vriend natuurlijk die DGA is.

Dikke MNT!
Ooit stevig ingekocht voor de launchpads e.d. maar dat stelde echt niets voor tot nu toe, volgens mij heeft alleen ApeX wat opgeleverd, die is nu aan het moonen namelijk.
Nu wel fijn dat MNT (voorheen BIT) richting gak schiet.

De tijd leert of het tij keert

• keanu_
riemen vast

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Heb de meeste altjes zojuist afgeroomd naar BTC. Laat de institutionele beleggers maar komen.

• Joosie200
  • Niet online
zwembroek schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:11:
[...]

Links draaiende cyclus is dan ook vooral als we maximaal uittoppen voor de halving een feit is. Zeg voordat de helft van de reguliere cycle van 4 jaar voorbij is.

• Tweakez
  • Niet online
Zijn de trillions al in BTC gegooid.. Wachten duurt lang. :+

Automatische meldingen voor Marktplaats, 2dehands en vinted? MarktAlert.nl

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Patience is a virtue.

Time is on our side.

Let the times speak out the truths.

[ Voor 60% gewijzigd door Darrell op 11-01-2024 11:27 ]

• BTC100K2021

BTC100K2021

MrMrq schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Pensioenbeleggen is mogelijk om de jaarruimte te benutten, dus een BTC ETF moet dan ook kunnen lijkt mij.

Zijn genoeg aanbieders die pensioenbeleggen aanbieden.

Maar wellicht is het slimmer om in privé een positie te nemen. Inleg gaat dan wel fiscaal gunstig ten laste van de winst, je toekomstige uitkering (die dan natuurlijk gigantisch is, want moon LAMBO) is vervolgens belast.

• keanu_
DaWayne schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:23:
Heb de meeste altjes zojuist afgeroomd naar BTC. Laat de institutionele beleggers maar komen.
Denk dat de alts ook wel gaan knallen hoor

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 09:59
zwembroek schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:11:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GwtCpDcsPk77BQXy_-yV-_hFq8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tjrMAPKjM6Uzdc4t0iGoffGp.jpg?f=user_large

Zero.

• Tweakez
  • Niet online
keanu_ schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:27:
[...]

De alts die knallen al.. Dikke plussen inmiddels al *O*

Automatische meldingen voor Marktplaats, 2dehands en vinted? MarktAlert.nl

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chef, mijn dikke $PAAL kwam uit de staking vandaag
Heb het toch maar naar ETH geswapped.. :)

Mooie x3 + 150$ staking winst d:)b

• raq

raq

BTC100K2021 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:26:
[...]
Pensioenbeleggen is mogelijk om de jaarruimte te benutten, dus een BTC ETF moet dan ook kunnen lijkt mij.
Zijn genoeg aanbieders die pensioenbeleggen aanbieden.

Maar wellicht is het slimmer om in privé een positie te nemen. Inleg gaat dan wel fiscaal gunstig ten laste van de winst, je toekomstige uitkering (die dan natuurlijk gigantisch is, want moon LAMBO) is vervolgens belast.
Geld van je Eenmanszaak/BV naar privé halen zit een vergelijkbare of hogere belastingdruk op dan op de toekomstige pensioenuitkering. Tot uitkering naar prive telt het belegde pensioenvermogen niet mee bij je prive-vermogen. Het is een complexe rekensom, met regels die nu gelden maar in de toekomst miss anders zijn. Per situatie verschillend.
Volgende maand eens laten uitzoeken door de adviseur.

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:17
Heeft iemand een uitleg hoe ik dit moet lezen qua voorbeurs cijfers: https://finance.yahoo.com/quote/ibit

Wat houdt de waarde 26.99 punten in en leg je de relatie met de prijs van BTC?

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

raq schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:39:
[...]

Geld van je Eenmanszaak/BV naar privé halen zit een vergelijkbare of hogere belastingdruk op dan op de toekomstige pensioenuitkering. Tot uitkering naar prive telt het belegde pensioenvermogen niet mee bij je prive-vermogen. Het is een complexe rekensom, met regels die nu gelden maar in de toekomst miss anders zijn. Per situatie verschillend.
Volgende maand eens laten uitzoeken door de adviseur.
Eenmanszaak = privé :)

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-01 17:37
Windows vond het nodig mijn achtergrond te veranderen...

https://www.bing.com/spot...R&setlang=nl-nl&mkt=nl-nl

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Ray_
  • Laatst online: 08:47
Het handjevol alts in mijn watchlist (en da's een kort lijstje) 'knalt' niet echt. Het mag dan op 10-25% staan, maar da's ook ongeveer wat het is gedaald in de afgelopen paar weken hè...

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:51

knakworst

Get more sats!

• keanu_
Ray_ schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:44:
Het handjevol alts in mijn watchlist (en da's een kort lijstje) 'knalt' niet echt. Het mag dan op 10-25% staan, maar da's ook ongeveer wat het is gedaald in de afgelopen paar weken hè...
Knalt bedoel ik, komende maanden, t.o.v. BTC.
knallen is een subjectief begrip :>

• BTC100K2021

BTC100K2021

micmulder schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:39:
Heeft iemand een uitleg hoe ik dit moet lezen qua voorbeurs cijfers: https://finance.yahoo.com/quote/ibit

Wat houdt de waarde 26.99 punten in en leg je de relatie met de prijs van BTC?
Even zelf wat moeite doen de volgende keer.

Maar vooruit:

Momenteel 400.000 units/shares, onderliggende BTC die wordt aangehouden: 227,9 BTC. Waarde van de BTC is 10.5 miljoen dollar, delen door 400.000 = 26,x. dollar per share.

Voorbeurskoers beweegt mee met de waar van de onderliggende asset (BTC) t.o.v. slotkoers van de etf gisteravond bij sluiting van de beurs (in dit geval, omdat hij vandaag begint te traden is de slotkoers afwijkend en zie je een grote uitslag voorbeurs).

[ Voor 11% gewijzigd door BTC100K2021 op 11-01-2024 11:52 ]

• zwembroek
zenith schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:36:
[...]

Chef, mijn dikke $PAAL kwam uit de staking vandaag
Heb het toch maar naar ETH geswapped.. :)

Mooie x3 + 150$ staking winst d:)b
Ik vind de PAAL koers nou niet bepaald indrukwekkend de laatste maanden. Maar jij was er vroeg bij zo te lezen. Wen $1?

• raq

raq

Ja, klopt. Als eenmanszaak reken je elk jaar de belasting af en al je verdiende geld is daarna prive-vermogen. Met een BV betaal je belasting pas zodra je het naar prive uitkeert.
Voor pensioensparen met de jaarruimte, betaal je deze belasting niet nu, maar bij het maandelijks uitkeren van pensioen. Er vanuit gaande dat je nu veel verdiend (hogere belastingschijven) en straks een minder pensioen krijgt (lagere belastingschijven), is er minder belastingdruk via pensioensparen.
Tenminste, dat is wat ik ervan onthouden heb.

• zwembroek
Maak me gek Sota!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
keanu_ schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:27:
[...]

Ongetwijfeld, maar de plussen van vandaag heb ik wel even meegepakt.
Ben echt vooral BTC + ETH georiënteerd inmiddels. Sterker nog, als ik toen ik eind 2020 begon gewoon mijn Bonus in BTC en/of ETH had gestopt, had ik waarschijnlijk hetzelfde aan sats gehad als nu.
Had ik minder lol gehad, minder plezier in het casino, maar ook minder rugpulls, lezen van "whitepapers" etc...

Dus heb nu 80% in de top 2, rest room ik af en toe af in de bull is mijn plan.
Alles op eind van het jaar een nieuwe camper te kunnen kopen :P

• BTC100K2021

BTC100K2021

raq schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:52:
[...]

Ja, klopt. Als eenmanszaak reken je elk jaar de belasting af en al je verdiende geld is daar prive-vermogen. Met een BV betaal je belasting pas zodra je het naar prive uitkeert.
Voor pensioensparen met de jaarruimte, betaal je deze belasting niet nu, maar bij het maandelijks uitkeren van pensioen. Er vanuit gaande dat je nu veel verdiend (hogere belastingschijven) en straks een minder pensioen krijgt (lagere belastingschijven), is er minder belastingdruk via pensioensparen.
Tenminste, dat is wat ik ervan onthouden heb.
Klopt, tenzij je verwacht dat die uitkering gigantisch is omdat BTC naar 1 miljoen gaat. Dan heb je dus een uitkering met een belastingdruk die in absolute zin het scenario privé/box 3 beleggen overtreft.

Daarbij (en dat weet ik niet zeker) mag je bij pensioensparen niet tussentijds verkopen. Dus winstnemen, wat in crypto gezien de cyclische bewegingen prettig is, om later weer stapsgewijs in te stappen is niet mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door BTC100K2021 op 11-01-2024 11:56 ]

• raq

raq

BTC100K2021 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:55:
[...]

Klopt, tenzij je verwacht dat die uitkering gigantisch is omdat BTC naar 1 miljoen gaat.

Daarbij (en dat weet ik niet zeker) mag je bij pensioensparen niet tussentijds verkopen. Dus winstnemen, wat in crypto gezien de cyclische bewegingen prettig is, om later weer stapsgewijs in te stappen is niet mogelijk.
Ik las hier dat je wel mag handelen, uitkeren niet.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
BTC100K2021 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:49:
[...]

Even zelf wat moeite doen de volgende keer.

Maar vooruit:

Momenteel 400.000 units/shares, onderliggende BTC die wordt aangehouden: 227,9 BTC. Waarde van de BTC is 10.5 miljoen dollar, delen door 400.000 = 26,x. dollar per share.

Voorbeurskoers beweegt mee met de waar van de onderliggende asset (BTC) t.o.v. slotkoers van de etf gisteravond bij sluiting van de beurs (in dit geval, omdat hij vandaag begint te traden is de slotkoers afwijkend en zie je een grote uitslag voorbeurs).
En wat gebeurt er dan als de vraag naar de shares toeneemt? Kopen ze daar meer onderliggende assets van? Of stijgt de prijs van de shares en daarmee de waarde van de onderliggende (bestaande) assets?

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 09:44

mayhem

ETH blijft doorgaan, mooi een 6% winst gepakt en meteen nieuwe bag gevuld, dit gaat nog wel een paar procenten hoger komen.

• Grudgie
  • Laatst online: 10:18

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wil eigenlijk wel wat alts verkopen en dat steken in ETH. Kan ik beter even wachten ermee of nu wel doen ?
Pagina: 1 ... 106 ... 253 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!