Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:21
Daros schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 23:50:
[...]

Ja dat is zeker iets wat ik volgend jaar wil gaan nemen.
Voor nu alleen de keuze ga ik naar dynamisch of ga ik voor vast.
Ik denk gezien mijn verbruik voornamelijk snachts zit en de opwek overdag ik beter uitben met een vast contract zolang je nog deels kan salderen.
Ga nu alvast monitoren via p1 meter hoeveel dagelijks verbruik er is zodat je volgende jaar weet welke grootte batterij je nodig hebt.

Zelf heb ik nog een goed contract tot half juni volgend jaar bij GC dus ik doe het andersom. Eerst een batterij (september/oktober) en daarna uitzoeken wat mijn volgende contract gaat worden.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Daros schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 23:50:
[...]

Ja dat is zeker iets wat ik volgend jaar wil gaan nemen.
Voor nu alleen de keuze ga ik naar dynamisch of ga ik voor vast.
Ik denk gezien mijn verbruik voornamelijk snachts zit en de opwek overdag ik beter uitben met een vast contract zolang je nog deels kan salderen.
Het voordeel van salderen is bij nieuwe vaste contracten voor een deels teniet gedaan door de terugleverkosten. En als je echt pas over 6 maanden een nieuwe contract nodig hebt (en je jaarafrekening is ook dan pas) zijn er nog maar 2 wintermaanden om te salderen. Dan heb je betreft saldering weinig voordeel aan een vast contract.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:05
Bravertal schreef op woensdag 29 april 2026 @ 07:56:
[...]

Ga nu alvast monitoren via p1 meter hoeveel dagelijks verbruik er is zodat je volgende jaar weet welke grootte batterij je nodig hebt.

Zelf heb ik nog een goed contract tot half juni volgend jaar bij GC dus ik doe het andersom. Eerst een batterij (september/oktober) en daarna uitzoeken wat mijn volgende contract gaat worden.
Heb 4 jaar aan statistieken al opgebouwd :)
Novax schreef op woensdag 29 april 2026 @ 08:51:
[...]

Het voordeel van salderen is bij nieuwe vaste contracten voor een deels teniet gedaan door de terugleverkosten. En als je echt pas over 6 maanden een nieuwe contract nodig hebt (en je jaarafrekening is ook dan pas) zijn er nog maar 2 wintermaanden om te salderen. Dan heb je betreft saldering weinig voordeel aan een vast contract.
Contract is tot 27 september.

Ik laad ‘s nachts, ben overdag weg en wek het dan op.
Zit er over na te denken de anker 7kw met uitbreiding naar 14kw te nemen.
En dan denk ik dat dynamisch de beste keuze is in mijn situatie?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb van Budget Energie gehoord, waar ik net klaar ben met jaarcontract, dat eindafrekening 4 weken kan duren. Dat vind ik lang, heb meerdere malen bij andere binnen 2 dgn gehad. [/overbodig]

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 29-04-2026 15:50 ]

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Wij weten ook niet wat de energieprijzen in de toekomst gaan doen.
Zorg dat je voor reageren de topicstart gelezen hebt.