Schaamteloze repost vanuit het andere topic.
Ik denk niet dat veel mensen denken dat hamas een partij is om mee te onderhandelen. Maar een propaganda post met de strekking partij A is kut dus support mijn partij B, helpt nu ook niet echt.
koudepinda schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:10
_Bailey_ schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:42:
https://twitter.com/TheLe...nl%2F5173401%2Fkijkt-u%2F
wat mij betreft een zeer heldere analyse van CNN, waar oa Hillary Clinton en een Hamas woordvoerder aan het woord komen.
Ter sprake komt oa de mogelijkheid tot een (kort) staakt-het-vuren, waarom dit levensgevaarlijk is voor Israel (Hillary Clinton legt uit waarom dit een zeer slecht idee is)
De Hamas woordvoerder die duidelijk aangeeft dat 7 oktober een 2e, 3e en 4e keer zal plaatsvinden als het aan hem ligt.
De Hamas woordvoerder heeft er geen enkel probleem mee dat er onder zijn eigen burgers doden vallen, sterker nog, hij is trots op al die burgers die als martelaren sterven.
Nogmaals wordt overduidelijk dat Hamas (uit monde van hun woordvoerder) werkelijk niets geeft om de inwoners van de Gaza strook, hen inzetten als kanonnenvoer is oke.
De CNN reporter vraagt zich af; wat dacht Hamas nou zelf dat Israel zou doen ná 7 oktober?
Tevens bespreekt hij dat er wereldwijd (behalve in Israel zelf) niet echt veel gesproken meer wordt over de vrijlating van de ruim 200 hostages.
Tsja, wat mij betreft was alles wat die hamas leider beweert allang en breed overduidelijk.
Hamas draait er namelijk niet echt om heen, nooit.
Dat ze geen yota geven om burgerlevens was allang duidelijk.
Dat ze wisten dat de vergelding na de aanslag op de 7e zou komen ook (israels siege mentality maakt ze zeer voorspelbaar).
En dat ze eindeloos de destructie van Israël prediken maakt ook wel duidelijk dat als het aan hun ligt ze het zo vaak doen als kan.
Deze kaart spelen ze omdat ze weten dat Israëls reactie volstrekt buitensporig zou worden, en daarmee de support van de internationale gemeenschap laat afbrokkelen.
Eigen levens en burger levens tellen niet want zoals ook eerder is gesteld, het is een groep zwaar religieuze geweldidagige extremisten.
Dus wat de uitkomst ook is, die van Israël is slechter.....Dit is mijn frustratie. Ze weten wat ze doen en Israël speelt ze in de kaart.
Dit is zoals al eerder is aangehaald een directe consequentie van Netanyahu's divide en conqueror beleid die de twee geografisch gescheide palesteinse gebieden ook statelijk wou scheiden. Door notabene hamas te steunen.
De geest is uit de fles, en zonder de zelfde moeite er in te steken zoals ze deden om de staten uitelkaar te drijven zal het nooit meer goed komen. In deze zero sum game kan Hamas alleen maar winnen.
Wat ik weken geleden al zei, het is de slechts mogelijke marketing ooit als Israël de palestijnen verdrijven. Een eeuwig verdeven stateloos volk dat een volk verdrijft om een staat te kunnen krijgen, met als hoofd redenatie een religieuze achtergrond.
En al roeien ze hamas uit deze geweldsgolf heeft de nieuwe generatie shit al gezaaid
De status quo van het leven van de palestijnen veranderen in iets met een toekomst perspectief is in Israël politieke zelfmoord. En dus heeft extremistisch populisme de overhand.
En dan hebben we de shit op de west bank nog niet eens meegewogen.
Israël kan alleen maar verliezen, en dat is in en in triest.