@DrNizeGuy je kun de glasvezel-ONT gebruiken om het signaal van glas naar koper te krijgen. Vanaf de ONT maak je gebruik van een standaard Ethernet-kabel, je kunt die aansluiten op de 2,5GbE poort bijvoorbeeld.
De 5690 Pro heeft voor glasvezel een SFP cage maar zo te zien alleen voor de AVM AON en GPON modules, dus niet voor XGS-PON. Het zal een SFP en geen SFP+ cage zijn, dus helaas.DrNizeGuy schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:58:
Misschien dat iemand dit weet, momenteel heb ik nog een dsl lijntje aan mijn Fritz! 5690 Pro hangen, maar binnenkort stap ik over naar glasnet/Delta, de kabel moet nog worden getrokken de woning in.
Ik dacht dat ik wel goed zou zitten met mijn eigen router, maar nu lees ik dat Delta XGS-PON gebruikt, maar de 5690 Pro ondersteund enkel AON/GPON maar geen XGS-PON. Moet ik dan toch weer een andere router gebruiken of is dit wel op te lossen met verloop of iets? Ik heb geen idee hoe dat werkt met glasvezel
Je hebt als het goed is een 2.5g wannpoort. Die kan je gebruiken voor de Nokia ONT. Die heeft een 10G ethernet dus je kan doen router gewoon gebruiken.DrNizeGuy schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:58:
Misschien dat iemand dit weet, momenteel heb ik nog een dsl lijntje aan mijn Fritz! 5690 Pro hangen, maar binnenkort stap ik over naar glasnet/Delta, de kabel moet nog worden getrokken de woning in.
Ik dacht dat ik wel goed zou zitten met mijn eigen router, maar nu lees ik dat Delta XGS-PON gebruikt, maar de 5690 Pro ondersteund enkel AON/GPON maar geen XGS-PON. Moet ik dan toch weer een andere router gebruiken of is dit wel op te lossen met verloop of iets? Ik heb geen idee hoe dat werkt met glasvezel