[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10
@DrNizeGuy je kun de glasvezel-ONT gebruiken om het signaal van glas naar koper te krijgen. Vanaf de ONT maak je gebruik van een standaard Ethernet-kabel, je kunt die aansluiten op de 2,5GbE poort bijvoorbeeld.

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:34
DrNizeGuy schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:58:
Misschien dat iemand dit weet, momenteel heb ik nog een dsl lijntje aan mijn Fritz! 5690 Pro hangen, maar binnenkort stap ik over naar glasnet/Delta, de kabel moet nog worden getrokken de woning in.

Ik dacht dat ik wel goed zou zitten met mijn eigen router, maar nu lees ik dat Delta XGS-PON gebruikt, maar de 5690 Pro ondersteund enkel AON/GPON maar geen XGS-PON. Moet ik dan toch weer een andere router gebruiken of is dit wel op te lossen met verloop of iets? Ik heb geen idee hoe dat werkt met glasvezel :?
De 5690 Pro heeft voor glasvezel een SFP cage maar zo te zien alleen voor de AVM AON en GPON modules, dus niet voor XGS-PON. Het zal een SFP en geen SFP+ cage zijn, dus helaas.

RIPE Atlas probe: 1005104

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:36
DrNizeGuy schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:58:
Misschien dat iemand dit weet, momenteel heb ik nog een dsl lijntje aan mijn Fritz! 5690 Pro hangen, maar binnenkort stap ik over naar glasnet/Delta, de kabel moet nog worden getrokken de woning in.

Ik dacht dat ik wel goed zou zitten met mijn eigen router, maar nu lees ik dat Delta XGS-PON gebruikt, maar de 5690 Pro ondersteund enkel AON/GPON maar geen XGS-PON. Moet ik dan toch weer een andere router gebruiken of is dit wel op te lossen met verloop of iets? Ik heb geen idee hoe dat werkt met glasvezel :?
Je hebt als het goed is een 2.5g wannpoort. Die kan je gebruiken voor de Nokia ONT. Die heeft een 10G ethernet dus je kan doen router gewoon gebruiken.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste