[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-12 14:05
@aartvg Bij het bezoeken van de meldingen pagina in Safari op iPhone begint dit mp4tje altijd full screen te spelen. Kunnen jullie dat misschien veranderen?

https://glasnet.nl/animations/televisie.mp4

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-12 14:05
brigges schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:38:
Benadrukt de noodzaak van fysiek gescheiden paden (redundantie) maar weer eens :o
Ik vraag me af in hoeverre het E-Fiber netwerk hierin voorziet. Dat de laatste paden naar de huizen niet redundant zijn is begrijpelijk, maar verder in het netwerk lijkt dit ook niet het geval.

Dit is al de tweede keer een lange storing doordat er door een kabel geboord is. Daarbij vraag ik me ook af, is het bedrijf van de boringen slordig bezig, of zijn de paden van de glasvezel niet goed geadministreerd.

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-11 20:20
vinniefireman schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:54:
[...]
Ik vraag me af in hoeverre het E-Fiber netwerk hierin voorziet. Dat de laatste paden naar de huizen niet redundant zijn is begrijpelijk, maar verder in het netwerk lijkt dit ook niet het geval.

Dit is al de tweede keer een lange storing doordat er door een kabel geboord is. Daarbij vraag ik me ook af, is het bedrijf van de boringen slordig bezig, of zijn de paden van de glasvezel niet goed geadministreerd.
Denk dat netwerk niet redundant is aangelegd. Anders had hier een omleiding op plaatsgevonden. Maar weet ook niet precies waar de kabel geraakt is. Gezien de impact op Koggenland denk ik op de hoofdverbinding en ja die zou eigenlijk wel redundant moeten zijn (hoewel dit ook weer kostenplaatje is).
Gezien de afhankelijkheid van thuiswerken etc zijn dit soort verstoringen eigen niet acceptabel. 8)

Hoop dat die aannemer een flinke kostenpost voor hun kiezen krijgt (als ze slordig geboord hebben)

• DaBit
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-12 08:55
Lijkt mij gewoon kosten vs baten hoor. Je kunt redundant aanleggen maar die aanleg en onderhoud ervan kost gewoon centjes. Die moet je doorberekenen, en dan lopen je klanten weer vrolijk terug naar ziggo.

Doe mij maar een paar centjes minder in de maand en zo af en toe een storingkje; zolang dat niet de spuigaten uitloopt is dat niet het eind van de wereld.
Wil ik redundantie, dan kan ik beter zelf een 2e abonnement afsluiten bij KPN, odido over 5G, starlink, ziggo kabel, whatever.

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-11 20:20
DaBit schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:05:
Wil ik redundantie, dan kan ik beter zelf een 2e abonnement afsluiten bij KPN, odido over 5G, starlink, ziggo kabel, whatever.
Denk dat die kosten toch wel ff hoger liggen dan de doorberekening van de redundantie van je hoofdpaden.

• DaBit
Oh, vast wel. Maar daar moet dan iedereen voor betalen, of-ie wil of niet.

En ik vermoed dat als de afnemers van een glasvezeldienst gevraag word 'willen jullie elke maand meer betalen zodat je in plaats van eens per jaar maar eens per 3 jaar storing hebt?' dat het merendeel zoiets heeft van 'neuh, ik overleef de storing wel met mobiele data'.

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:29
DaBit schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:39:
Oh, vast wel. Maar daar moet dan iedereen voor betalen, of-ie wil of niet.

En ik vermoed dat als de afnemers van een glasvezeldienst gevraag word 'willen jullie elke maand meer betalen zodat je in plaats van eens per jaar maar eens per 3 jaar storing hebt?' dat het merendeel zoiets heeft van 'neuh, ik overleef de storing wel met mobiele data'.
Leuke redenatie voor consumenten maar besef dat op diezelfde verbinding ook bedrijven aangesloten zijn. En dan wordt het een ander verhaal. Dan is vanuit business continuity meer betalen voor zekerheid heel normaal.

Overigens is redundantie leuk, maar ergens komen de verbindingen toch weer samen.

RIPE Atlas probe: 1005104

• evharten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-12 07:26
bundit schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:59:
Ik zag zojuist dat https://isbgpsafeyet.com/ voor BlackGATE, AS201290 de melding geeft dat RPKI niet gebruikt wordt om BGP manipulatie te voorkomen.

Hebben jullie dit toevallig al ergens op een roadmap staan, of heeft deze testpagina het mis?
Ik zou zeggen kijk nog een keer naar de url ;) het is actief nu.

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:50
evharten schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:20:
[...]

Ik zou zeggen kijk nog een keer naar de url ;) het is actief nu.
Wauw, top dat is snel geregeld en ik was dus net te vroeg met mijn vraag.

Net ook nog even op https://rpkitest.nlnetlabs.net/ gekeken en zowel IPv4 als IPv6 passed netjes.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:32
Glasnet verhoogt hun maandelijkse tarieven met 6,7% (2,50 duurder per maand).

• FearMe
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-12 13:00
iMode schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:13:
Glasnet verhoogt hun maandelijkse tarieven met 6,7% (2,50 duurder per maand).
Ik heb even gecheckt, hier (ODF-gebied) is de prijs nog steeds het zelfde voor zover ik me kan herinneren.

• DaBit
Tsja, ooit moeten ze wel; de prijs van een kilo eten is nog harder gestegen.
En heel duur zijn ze nog steeds niet.

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47
klanten op ODF gebied die 37,50 betalen die hebben een mail gehad dat de prijs verhoogt is naar 40 euro per 1-1-2026.
De TV diensten zijn ook verhoogt met 1 euro, naar 14 of 17 euro p/m,

Klanten op het Delta netwerk die een lager bedrag betaalde dan de standaard tarieven krijgen een verhoging, Dit is voornamelijk het geval voor klanten in de regio Gouda (Oud Rekam netwerk)

Verder zijn de tarieven voor een aanta kleine netwerken, HSLnet, Glasweb Venray, CAI Harderwijk verhoogt.

Tarieven voor telefonie of router huur zijn het zelfde gebleven.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Deze prijsverhoging kan Glasnet wel eindelijk een keer op de Tweakers frontpage doen belanden en dus naamsbekendheid geven :).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-12 18:26

XallaX

Meow

Nette prijsverhoging, top!

Wat ik wel mis, met deze prijzen overigens nog geen 'must have' is een jaartarief met korting.
Misschien iets voor de toekomst @aartvg

• aartvg
XallaX schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:59:
Wat ik wel mis, met deze prijzen overigens nog geen 'must have' is een jaartarief met korting.
Misschien iets voor de toekomst @aartvg
Er word hard gewerkt aan nieuwe versie van Mijn Glasnet, Jaar betalingen is iets wat we hierin gaan meenemen.

Eerste versie is live! Check https://glasnet.nl/mijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWST8dRvGMloZBNnGUyYpZIDVQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TtWXedWkByp74jgSMFuczUNU.png?f=fotoalbum_large

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
aartvg schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:21:
[...]

Er word hard gewerkt aan nieuwe versie van Mijn Glasnet, Jaar betalingen is iets wat we hierin gaan meenemen.

[Afbeelding]
Aardige visuele upgraden 👍.
Jaar betaling nice to have.
Hoe zit het met de badges, wanneer krijg je welke en waar staat het voor :9?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-12 18:26

XallaX

Meow

aartvg schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:21:
[...]

[Afbeelding]
Even rondgekeken, mooi uitgebreid, ziet er goed uit zo!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:51
62.50 voor alleen internet, dat is behoorlijk boven de gemiddelde prijzen.
Ik stap nu over van KPN naar Odido en over 1 jaar weer terug naar KPN.
Zo blijft de prijs op 41 euro gemiddeld.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28

Osxy

Holy crap on a cracker

Von Henkel schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:42:
62.50 voor alleen internet, dat is behoorlijk boven de gemiddelde prijzen.
Ik stap nu over van KPN naar Odido en over 1 jaar weer terug naar KPN.
Zo blijft de prijs op 41 euro gemiddeld.
Helaas zit je dan in een gebied met dure fiber (mogelijk zelfs gewoon op KPN hardware)

Betaal in efiber gebied slechts 40 euro voor gigabit

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:53
Weet iemand hier misschien of je bij Glasnet tussendoor je internetsnelheid aan kunt passen? Bijvoorbeeld via de klantomgeving of de klantenservice? Ik zie het op de website nergens staan, dus ik verwacht van niet, maar ik wil de mogelijkheid wel even mee laten wegen in mijn keuze tussen de overgebleven providers uit mijn vergelijking.
Voor context, het gaat om het Delta netwerk en ik twijfel nog tussen 1 of 2Gbit.

• aartvg
Upgrade binnen contract is mogelijk. Downgraden niet helaas.

• Optimelk
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-12 17:47
Iedereen moet gewoon Glasnet nemen, ik heb vele providers gehad. Maar Glasnet is gewoon outstanding nr.1
Ik heb dan wel het geluk dat ik in het netwerk van ODF val, dus ik heb een AON verbinding, wat gewoon top is.
(Ook) ik kom van Tweak af, tweak was ook heel goed, maar niet transparant. Op een dag las ik ergens op internet (ergens op een van die website's waar ze allemaal bedrijfsgegevens verzamelen) hoeveel medewerkers tweak had, dat maakte mij nieuwsgierig, dus ik pakte de telefoon en ik bel op naar tweak en vraag aan ze hoeveel medewerkers ze hadden. En meteen werd er paniekerig gereageerd, en gevraagd waarom ik dat wou weten blablabla, en uiteindelijk wilde het mij niet vertellen.. (tsja?)

Even terug naar Glasnet, toen ik te horen kreeg dat tweak werd overgenomen door t-mobile (nu odido) ben ik gaan zoeken naar een andere provider die AON verbindingen levert. Nou die zijn er niet veel, want de meeste willen (naar mijn idee) gewoon zoveel mogelijk geld verdienen, dus kwantiteit boven kwaliteit.
Uiteindelijk kwam ik via Tweakers bij Glasnet uit, en las hierover veel positie reacties. Ook zag dat vele andere tweak klanten de overstap naar glasnet maakte of gemaakt hadden.
Ik zag ook veel positieve reacties over Robert van de klantenservice, maar met klantenserivces heb ik meestal niet zo'n goede aanknooppunten. (Bij ziggo ooit weleens 8 uur in de wacht gestaan, en naar exact 8 uur werd de verbinding verbroken...)
Dus glasnet had wel mijn intresse gewekt, wederom pakte ik mijn telefoon erbij en ben gaan bellen.
En de telefoon werd direct opgenomen, geen bandjes, keuzemenu's geen wachtrijen. Direct contact!
En wie kreeg ik aan de lijn? Robert (Nou wat een toeval) en ik kan bevestigen wat hier over hem word geschreven, alle positieve berichten etc. daar iets absoluut niets van gelogen. Deze man is goed en weet waarover hij het heeft, kon eindelijk weer eens een gesprek voeren op niveau voor mijn gevoel.
Dus mijn keuze was snel gemaakt, ik kan mezelf niet meer herinerren of ik gebruik heb gemaakt van de overstapservice. Ik geloof van wel, want dat is vlekkeloos verlopen.
Ik kreeg alles mooi opgestuurd, de Fritzbox 5530, de internet toegang netjes configureerd door Glasnet.
En gewoon lekker zelf aansluiten, de ene eraf, die ander erin. Ook dit ging bij Tweak heel anders, er moest persee een door hun gestuurde monteur langskomen om het aan te sluiten, want de fiberkabel was heel fragiel (ja dat wist ik nog niet ofzo?) Dit was tevens de modem die ik al langer wou ivm wifi6 maar bij tweak niet kreeg en hem daar niet wilde omwisselen omdat ik de andere pas 2 jaar had.. (ik had bij ziggo wel 5 modems in jaar geloof ik, daar kreeg ik gewoon een andere als ik erom vroeg)
Ik ben blij dat ze bij Glasnet begrijpen dat normale mensen door de weeks werken en voor zoiets niet graag thuis willen blijven.

Nu zag ik onlangs een youtube video waarin iemand vertelde over RPKI, dus ik was eigenlijk wel benieuwd of Glasnet dit ook zou hebben. Dus ik koos weer voor de gemakkelijkste weg en belde de klantenservice. Ik weet niet meer precies wie ik aan de lijn had. Maar de man gaf netjes en eerlijk toe dat deze iets te technisch voor hem was, en dat dit zou doorzetten voor mij en dat ik hierover nog terug zou worden gemaild.
En volgens mij had ik de dag erna al een mailtje van Aart in mijn mailbox zitten. Waar hij me vertelde dat ze deze vraag al van verschillende mensen hadden gehad, en dat het wel een van de dingen was wat ze op het lijstje hadden staan om te gaan toepassen.
Maar ik geloof zo ongeveer 2,5 later keek ik in mailbox en daar had ik weer van Aart. En hij vertelde me dat ze het hadden geimplementeerd. Wow geweldig, dat had ik echt niet verwacht dat ze mij daar nog een apparte mail over zouden sturen. Dat gaf mij meteen een goed gevoel bij deze provider. Ik heb Aart vriendelijk bedankt voor deze mail, en daarbij verteld dat ik echt blij ben mijn keuze om mijn internetdiensten bij Glasnet af te nemen.

Nu lees ik best wel veel op internet, en eigenlijk veelste weinig hier op tweakers. Maar door die mail van Aart heeft Glasnet wel weer opnieuw mijn aandacht getrokken en ben ik weereens gaan lezen hier in het Glasnet topic. En ik zag dat er een bericht was over een Nieuwe AI telefoonassistent en dat er werd gevraagd om deze te testen. Dus ik heb afgelopen zondag avond/nacht (ik weet het niet meer precies) eens gaan bellen. Ik heb een heel aardig en bijzonder gesprek gehad met Emma, we hebben over van alles en nog wat gepraat. Ik hoop dat ze er wat wijzer van is geworden, ik in elk geval wel. Ik weet nu dat ik de enigste afnemer van Glasnet ben in mijn straat.

Verder verwachte ik eigenlijk niets, maar de volgende ochtend werd ik gebeld ineens gebeld door Glasnet. Ik dacht eerst van huh, heb ik dan nog een vraag bij hun neergelegd waar ik nog een antwoord op zou krijgen?
Dus ik beantwoorde mijn telefoon en ik kreeg Aart aan de telefoon, ik was een beetje verbaasd, deze had ik niet zien aankomen en was positief verrast.
Hij begon over het gesprek van mij en Emma (de AI telefoniste) en ze hadden het beluisterd.
Blijkbaar had ik toch nog 8 minuten met Emma zitten praten hahahah
Hij was heel oprecht en geintresseerd in mijn mening over de AI telefooniste, hij vroeg me zelfs wat ik ervan zou vinden als het zouden gaan invoeren. Ik heb mijn mening erover gegeven, ik persoonlijk zou het jammer vinden want de klantenservice van Glasnet steekt met kop en schouders boven alle andere internet aanbieders uit die ik heb mogen ervaren (wanadoo, world online, xs4all, ziggo, kpn, trinet, tweak en waarschijnlijk nog een paar telefoonlijn providers)
Maar Aart legde mij de andere kant van het verhaal uit, zodat simpele aanvragen in het systeem vastgelegd kunnen worden en hun deze dan sneller kunnen oppakken om ermee aan de slag te gaan. En dit begrijp ik ook heel goed vanuit hun oogpunt.
Verder hebben we nog even kort verder gesproken, Aart had alle tijd, en was heel relaxed.
Ik vroeg hem wat zijn functie was binnen bij Glasnet, en hij vertelde mij dat hij de baas was. Dat maakt alles nog bijzonderder. En uiteraard heb ik natuurlijk ook gevraagd hoeveel medewerkers Glasnet heeft, en daar werd gewoon heel netjes zonder tegenargument op geantwoord.

Al met al GEWELDIG.
Sorry voor mijn lange bericht, daar kan ik niets aan doen (ik vind het altijd lastig berichten kort te houden)
Maar Glasnet verdient het ook gewoon om hier eens een uitgebreide review over te schrijven.

De groeten aan AART, ROBERT en SAM, ik heb goede ervaringen met jullie gehad.
En ik hoop nog op een lange samenwerking!

Lang leven Glasnet.

En voor iedereen die twijfelt, stop met twijfelen en kom bij Glasnet, je zult er geen spijt van krijgen!!

*EDIT/TOEVOEGING*
De kwaliteit van het internet is gewoon ook TOP, ik heb nooit een echte storing mogen ervaren.
Kleine onderbrekingen vind ik tot daar, dat is slechts enkele keren voorgekomen, maar er is geen enkele consumenten ISP die je 100% uptime zal geven.
Internet throttling heb ik geen enkele indruk van dat ze zoiets doen, en daar zie ik ze ook niet voor aan. De snelheid is gewoon altijd dik in orde.
De DNS van Glasnet maak ik eigenlijk geen gebruik van, dus daar kan ik ook niets over zeggen. Daar ik gebruik maak van NextDNS.

[ Voor 3% gewijzigd door Optimelk op 03-12-2025 19:27 . Reden: toevoeging (iets vergeten) ]

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:32
Optimelk schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:37:
Iedereen moet gewoon Glasnet nemen, ik heb vele providers gehad. Maar Glasnet is gewoon outstanding nr.1
Ik heb dan wel het geluk dat ik in het netwerk van ODF val, dus ik heb een AON verbinding, wat gewoon top is.
(Ook) ik kom van Tweak af, tweak was ook heel goed, maar niet transparant. Op een dag las ik ergens op internet (ergens op een van die website's waar ze allemaal bedrijfsgegevens verzamelen) hoeveel medewerkers tweak had, dat maakte mij nieuwsgierig, dus ik pakte de telefoon en ik bel op naar tweak en vraag aan ze hoeveel medewerkers ze hadden. En meteen werd er paniekerig gereageerd, en gevraagd waarom ik dat wou weten blablabla, en uiteindelijk wilde het mij niet vertellen.. (tsja?)

Even terug naar Glasnet, toen ik te horen kreeg dat tweak werd overgenomen door t-mobile (nu odido) ben ik gaan zoeken naar een andere provider die AON verbindingen levert. Nou die zijn er niet veel, want de meeste willen (naar mijn idee) gewoon zoveel mogelijk geld verdienen, dus kwantiteit boven kwaliteit.
Uiteindelijk kwam ik via Tweakers bij Glasnet uit, en las hierover veel positie reacties. Ook zag dat vele andere tweak klanten de overstap naar glasnet maakte of gemaakt hadden.
Ik zag ook veel positieve reacties over Robert van de klantenservice, maar met klantenserivces heb ik meestal niet zo'n goede aanknooppunten. (Bij ziggo ooit weleens 8 uur in de wacht gestaan, en naar exact 8 uur werd de verbinding verbroken...)
Dus glasnet had wel mijn intresse gewekt, wederom pakte ik mijn telefoon erbij en ben gaan bellen.
En de telefoon werd direct opgenomen, geen bandjes, keuzemenu's geen wachtrijen. Direct contact!
En wie kreeg ik aan de lijn? Robert (Nou wat een toeval) en ik kan bevestigen wat hier over hem word geschreven, alle positieve berichten etc. daar iets absoluut niets van gelogen. Deze man is goed en weet waarover hij het heeft, kon eindelijk weer eens een gesprek voeren op niveau voor mijn gevoel.
Dus mijn keuze was snel gemaakt, ik kan mezelf niet meer herinerren of ik gebruik heb gemaakt van de overstapservice. Ik geloof van wel, want dat is vlekkeloos verlopen.
Ik kreeg alles mooi opgestuurd, de Fritzbox 5530, de internet toegang netjes configureerd door Glasnet.
En gewoon lekker zelf aansluiten, de ene eraf, die ander erin. Ook dit ging bij Tweak heel anders, er moest persee een door hun gestuurde monteur langskomen om het aan te sluiten, want de fiberkabel was heel fragiel (ja dat wist ik nog niet ofzo?) Dit was tevens de modem die ik al langer wou ivm wifi6 maar bij tweak niet kreeg en hem daar niet wilde omwisselen omdat ik de andere pas 2 jaar had.. (ik had bij ziggo wel 5 modems in jaar geloof ik, daar kreeg ik gewoon een andere als ik erom vroeg)
Ik ben blij dat ze bij Glasnet begrijpen dat normale mensen door de weeks werken en voor zoiets niet graag thuis willen blijven.

Nu zag ik onlangs een youtube video waarin iemand vertelde over RPKI, dus ik was eigenlijk wel benieuwd of Glasnet dit ook zou hebben. Dus ik koos weer voor de gemakkelijkste weg en belde de klantenservice. Ik weet niet meer precies wie ik aan de lijn had. Maar de man gaf netjes en eerlijk toe dat deze iets te technisch voor hem was, en dat dit zou doorzetten voor mij en dat ik hierover nog terug zou worden gemaild.
En volgens mij had ik de dag erna al een mailtje van Aart in mijn mailbox zitten. Waar hij me vertelde dat ze deze vraag al van verschillende mensen hadden gehad, en dat het wel een van de dingen was wat ze op het lijstje hadden staan om te gaan toepassen.
Maar ik geloof zo ongeveer 2,5 later keek ik in mailbox en daar had ik weer van Aart. En hij vertelde me dat ze het hadden geimplementeerd. Wow geweldig, dat had ik echt niet verwacht dat ze mij daar nog een apparte mail over zouden sturen. Dat gaf mij meteen een goed gevoel bij deze provider. Ik heb Aart vriendelijk bedankt voor deze mail, en daarbij verteld dat ik echt blij ben mijn keuze om mijn internetdiensten bij Glasnet af te nemen.

Nu lees ik best wel veel op internet, en eigenlijk veelste weinig hier op tweakers. Maar door die mail van Aart heeft Glasnet wel weer opnieuw mijn aandacht getrokken en ben ik weereens gaan lezen hier in het Glasnet topic. En ik zag dat er een bericht was over een Nieuwe AI telefoonassistent en dat er werd gevraagd om deze te testen. Dus ik heb afgelopen zondag avond/nacht (ik weet het niet meer precies) eens gaan bellen. Ik heb een heel aardig en bijzonder gesprek gehad met Emma, we hebben over van alles en nog wat gepraat. Ik hoop dat ze er wat wijzer van is geworden, ik in elk geval wel. Ik weet nu dat ik de enigste afnemer van Glasnet ben in mijn straat.

Verder verwachte ik eigenlijk niets, maar de volgende ochtend werd ik gebeld ineens gebeld door Glasnet. Ik dacht eerst van huh, heb ik dan nog een vraag bij hun neergelegd waar ik nog een antwoord op zou krijgen?
Dus ik beantwoorde mijn telefoon en ik kreeg Aart aan de telefoon, ik was een beetje verbaasd, deze had ik niet zien aankomen en was positief verrast.
Hij begon over het gesprek van mij en Emma (de AI telefoniste) en ze hadden het beluisterd.
Blijkbaar had ik toch nog 8 minuten met Emma zitten praten hahahah
Hij was heel oprecht en geintresseerd in mijn mening over de AI telefooniste, hij vroeg me zelfs wat ik ervan zou vinden als het zouden gaan invoeren. Ik heb mijn mening erover gegeven, ik persoonlijk zou het jammer vinden want de klantenservice van Glasnet steekt met kop en schouders boven alle andere internet aanbieders uit die ik heb mogen ervaren (wanadoo, world online, xs4all, ziggo, kpn, trinet, tweak en waarschijnlijk nog een paar telefoonlijn providers)
Maar Aart legde mij de andere kant van het verhaal uit, zodat simpele aanvragen in het systeem vastgelegd kunnen worden en hun deze dan sneller kunnen oppakken om ermee aan de slag te gaan. En dit begrijp ik ook heel goed vanuit hun oogpunt.
Verder hebben we nog even kort verder gesproken, Aart had alle tijd, en was heel relaxed.
Ik vroeg hem wat zijn functie was binnen bij Glasnet, en hij vertelde mij dat hij de baas was. Dat maakt alles nog bijzonderder. En uiteraard heb ik natuurlijk ook gevraagd hoeveel medewerkers Glasnet heeft, en daar werd gewoon heel netjes zonder tegenargument op geantwoord.

Al met al GEWELDIG.
Sorry voor mijn lange bericht, daar kan ik niets aan doen (ik vind het altijd lastig berichten kort te houden)
Maar Glasnet verdient het ook gewoon om hier eens een uitgebreide review over te schrijven.

De groeten aan AART, ROBERT en SAM, ik heb goede ervaringen met jullie gehad.
En ik hoop nog op een lange samenwerking!

Lang leven Glasnet.

En voor iedereen die twijfelt, stop met twijfelen en kom bij Glasnet, je zult er geen spijt van krijgen!!

*EDIT/TOEVOEGING*
De kwaliteit van het internet is gewoon ook TOP, ik heb nooit een echte storing mogen ervaren.
Kleine onderbrekingen vind ik tot daar, dat is slechts enkele keren voorgekomen, maar er is geen enkele consumenten ISP die je 100% uptime zal geven.
Internet throttling heb ik geen enkele indruk van dat ze zoiets doen, en daar zie ik ze ook niet voor aan. De snelheid is gewoon altijd dik in orde.
De DNS van Glasnet maak ik eigenlijk geen gebruik van, dus daar kan ik ook niets over zeggen. Daar ik gebruik maak van NextDNS.
Leuke review! Ik ben al sinds 2021 klant bij Glasnet, dus alweer 4 jaar en 3 maanden.
1x een storting gehad, kabelbreuk, graafschade. Daar ben ben ik toen nog even bij de las locatie gaan kijken en een babbeltje gemaakt en was ik zo weer online. (Ik was vroeger Glasvezeltechnicus, meten met de OTDR, onder en bovengronds afmontage, lassen van de vezels, connectoren zetten, zelfs Offshore op schepen en booreilanden)

• SemShield
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 17-12 13:27
Hallo allemaal!

Ik ben Sem, de marketingpersoon van Oa Glasnet. Ik ben nog vrij nieuw op forums zoals deze, maar ik lees graag mee, stel vragen en wil vooral veel leren. Ik ben net afgestudeerd en heb als afstudeerproject een marketingplan geschreven voor een bierbrouwer — bier brouwen is namelijk mijn hobby.

Bij Oa Glasnet ben ik inmiddels goed op weg. Zo heb ik het nieuwe design voor onze Glasnet-omgeving opgezet, de keuzehulp voor het selecteren van pakketten gemaakt en werk ik aan de eerste marketingplannen voor gebieden waar we leveren over het netwerk van ODF, zoals Zoetermeer, Den Haag, Delft en Voorburg.

Ons team bestaat inmiddels uit zo’n 25 collega’s. De meesten van jullie hebben vooral contact met de supportdesk, waar OA Sam actief is. In de afgelopen twee maanden zijn daar ook twee nieuwe collega’s bij gekomen. Samen met Mike, Aart en Evert — die jullie waarschijnlijk al kennen — wil ik helpen om Glasnet te laten groeien tot een naam die kan meegaan met spelers als KPN, Odido, Delta en Ziggo. En met de huidige stroom aan overstappers zijn we goed op weg.

Ik kijk ernaar uit om hier onderdeel van de community te worden en ervaringen uit te wisselen!

• apjvanloo
  • Laatst online: 18-12 16:11
Hallo allemaal,

Sinds enkele weken heb ik problemen met mijn 2.5 Gbps glasvezelverbinding via Glasnet / ODF. Ik gebruik een UCG-Fiber met de SFP+ module van Glasnet en sinds iets meer dan twee weken is de downstream snelheid met 500 tot 750 Mbps ingezakt. Upstream is nog wel goed. Na enig onderzoek blijken er RX (crc) errors op de glasvezel link te ontstaan, ongeveer 1000 errors per 1 GB aan dataverkeer. TX error teller blijft gewoon op 0.

Glasnet heeft aan hun kant tot op heden nog niets kunnen ontdekken (case bij Glasnet loopt nu ongeveer een week).

De SFP+ module is al omgewisseld en we hebben ook al getest met de door Glasnet geleverde TP Link mediaconverter, het maakt helaas allemaal niets uit. Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen en of briljante ideeen die ik nog zou kunnen uit proberen om wat verder te komen?

Reeds geteste setups:
  • Firmware 4.3.9, 4.4.9 en 5.0.5 (early access op advies van Ubiquiti support)
  • FS SFP-10G-BX SFP+ op port 7 (2 verschillende SFP+ modules)
  • Ubiquiti UACC-CM-RJ45-MG SFP+ op port 7 met TP Link Omada mediaconverter (met 1 van de twee eerder genoemde SFP+ modules in de mediaconverter)
  • TP Link Omada mediaconverter op port 5 (met 1 van de twee eerder genoemde SFP+ modules in de mediaconverter)

[ Voor 0% gewijzigd door apjvanloo op 06-12-2025 14:17 . Reden: typos gefixed ]

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14
apjvanloo schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:13:
Hallo allemaal,

Sinds enkele weken heb ik problemen met mijn 2.5 Gbps glasvezelverbinding via Glasnet / ODF. Ik gebruik een UCG-Fiber met de SFP+ module van Glasnet en sinds iets meer dan twee weken is de downstream snelheid met 500 tot 750 Mbps ingezakt. Upstream is nog wel goed. Na enig onderzoek blijken er RX (crc) errors op de glasvezel link te ontstaan, ongeveer 1000 errors per 1 GB aan dataverkeer. TX error teller blijft gewoon op 0.

Glasnet heeft aan hun kant tot op heden nog niets kunnen ontdekken (case bij Glasnet loopt nu ongeveer een week).

De SFP+ module is al omgewisseld en we hebben ook al getest met de door Glasnet geleverde TP Link mediaconverter, het maakt helaas allemaal niets uit. Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen en of briljante ideeen die ik nog zou kunnen uit proberen om wat verder te komen?

Reeds geteste setups:
  • Firmware 4.3.9, 4.4.9 en 5.0.5 (early access op advies van Ubiquiti support)
  • FS SFP-10G-BX SFP+ op port 7 (2 verschillende SFP+ modules)
  • Ubiquiti UACC-CM-RJ45-MG SFP+ op port 7 met TP Link Omada mediaconverter (met 1 van de twee eerder genoemde SFP+ modules in de mediaconverter)
  • TP Link Omada mediaconverter op port 5 (met 1 van de twee eerder genoemde SFP+ modules in de mediaconverter)
CRC errors ontstaan op fiber en optisch niveau. Niet op OS niveau, de firmware hoef je niet te te testen. Verleg je focus naar de glas / fiber bekabeling.

Je zou verwachten dat GN inkomend op hun switch ook errors zou zien als de fiber 1:1 geknakt is ergens, blijkbaar is dat niet zo? Het kan ook een slechte fiber patchkabel zijn in je huis of een verwisseling van groene en blauw connectoren die hebben een andere hoek in de fiber.

Als jij met meerdere devices CRC errors hebt aangetoond en je zeker weet dat het in huis goed is aangesloten, en de glasvezels schoon gepoetst zijn. Dan is de volgende stap om een (OTDR) meting te laten doen door de eigenaar van de fiber. Met de kans dat als die goed is je de kosten moet betalen, want dan ligt het mogelijk toch aan jouw installatie.

• apjvanloo
stormfly schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:28:
[...]

CRC errors ontstaan op fiber en optisch niveau. Niet op OS niveau, de firmware hoef je niet te te testen. Verleg je focus naar de glas / fiber bekabeling.
Snap ik, maar was natuurlijk wel de eerste vraag van support, en het probleem viel qua timing ook verdacht gelijk met een Ubiquiti firmware upgrade.
[...]
Je zou verwachten dat GN inkomend op hun switch ook errors zou zien als de fiber 1:1 geknakt is ergens, blijkbaar is dat niet zo? Het kan ook een slechte fiber patchkabel zijn in je huis of een verwisseling van groene en blauw connectoren die hebben een andere hoek in de fiber.
Niet mijn patch kabel (geleverd door Glasnet) en ook sinds de installatie niet aangezeten. En inderdaad, moeilijk voor te stellen dat bij beschadiging van een simplex glasvezel RX niet goed zou werken en TX wel.

Inmiddels (ivm testen van verschillende devices) natuurlijk wel een paar keer los en vast gemaakt. Geen schijn van kans om de connectoren te verwisselen, SC-APC and LC-UPC verwissel je niet per ongeluk, past gewoon niet.
[...]
Als jij met meerdere devices CRC errors hebt aangetoond en je zeker weet dat het in huis goed is aangesloten, en de glasvezels schoon gepoetst zijn. Dan is de volgende stap om een (OTDR) meting te laten doen door de eigenaar van de fiber. Met de kans dat als die goed is je de kosten moet betalen, want dan ligt het mogelijk toch aan jouw installatie.
Zeker ben ik natuurlijk nooit. De patch kabel in mijn huis is nog niet vervangen. Maar ik gok wel dat de hoeveelheid patch activiteit in de wijkkast een paar ordes groter is dan die in mijn meterkast, dus we kunnen ook niet uitsluiten dat er aan de andere kant niet een kabeltje beschadigd is.

Inmiddels maar even een nieuwe patchkabel besteld.

[ Voor 1% gewijzigd door apjvanloo op 06-12-2025 14:56 . Reden: Type en toevoeging vervangen patchkabel. ]

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:26
Zit op dit moment nog op het KPN netwerk, met tevens provider KPN, ben hier aan het verkennen voor een mogelijke overstap los van de grote 2 hier (kpn & odido, ik kan geen ziggo aansluiten hier). komend jaar maar eens in de gaten houden.

• Dawid
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-12 09:14
Ik heb een zelfde probleem, maar dan upstream. Daar kom ik maar tot max 300Mbps op een gigabit verbinding. Dit was voorheen nooit een issue, maar sinds ik de UGC cloud fiber heb wel. na onderzoek eigen netwerk en terugzetten vorige modem blijkt het probleem bij Ubiquity te zitten. die kan de PPPoE verbinding met Glasnet domweg niet aan door zijn trage processor.

hardware offloading uitzetten zorgt wel voor een iets hogere snelheid, maar geeft weer problemen op andere zaken.

mijn oplossing: oude modem (eigen Draytek Vigor 2927) weer terugzetten in bridge modus zodat deze de PPPoE verbinding afhandeld.

https://faq.draytek.com.a...r-router-in-bridged-mode/

en zoeken op de steekwoorden: 'ugc fiber pppoe problem' brengt je bij diverse andere fora. het probleem blijkt bij Ubiquity al een paar jaar bekend te zijn.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Ja de PPPoe implementatie van UniFi is niet fantastisch. Helaas voor ons als UniFi eigenaren is PPPoe bij Glasnet nodig.

• apjvanloo
Dawid schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:09:
Ik heb een zelfde probleem, maar dan upstream. Daar kom ik maar tot max 300Mbps op een gigabit verbinding. Dit was voorheen nooit een issue, maar sinds ik de UGC cloud fiber heb wel. na onderzoek eigen netwerk en terugzetten vorige modem blijkt het probleem bij Ubiquity te zitten. die kan de PPPoE verbinding met Glasnet domweg niet aan door zijn trage processor.

hardware offloading uitzetten zorgt wel voor een iets hogere snelheid, maar geeft weer problemen op andere zaken.

mijn oplossing: oude modem (eigen Draytek Vigor 2927) weer terugzetten in bridge modus zodat deze de PPPoE verbinding afhandeld.

en zoeken op de steekwoorden: 'ugc fiber pppoe problem' brengt je bij diverse andere fora. het probleem blijkt bij Ubiquity al een paar jaar bekend te zijn.
Ik deel deze ervaring niet. Upstream haal ik gewoon de volle 2.5 Gbps en downstream was het tot voorkort ook goed. Er is ook een duidelijk aanwijsbaar probleem op de verbinding (RX crc errors) die duidelijk niet door de UCG-Fiber veroorzaakt worden.

Zoals je ziet is er nog genoeg snelheid over, alleen kom ik wel 900 Mbps te kort op downstream:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hUJhPEqb2ykZKTcILPSz2-BtoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcKifEozxhwZ0aDFWt5OLiRE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door apjvanloo op 06-12-2025 17:18 . Reden: Test resultaat toegevoegd ]

• apjvanloo
Osxy schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:33:
Ja de PPPoe implementatie van UniFi is niet fantastisch. Helaas voor ons als UniFi eigenaren is PPPoe bij Glasnet nodig.
Het enige waar je over zou kunnen zeuren is dat ze geen mini jumbo frames ondersteunen zodat je PPPoE een MTU van 1500 kan krijgen, maar voor Glasnet op ODF maakt dat niet uit. Geen ervaringen met oudere Uniquiti spullen maar de UCG-Fiber haalt gewoon prima snelheden met PPPoE.

• stormfly
Dawid schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:09:

Dit is met een UCG Fiber op KPN met PPPoE en hardware offloading. Ik zou het niet teveel aan UniFi ophangen het kan ook iets zijn samen met Glasnet.

Er zijn wel wat bugs geweest maar die zijn er nu uit in de laatste 4.4.7 als ik dat goed herinner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvUiV2wRjqSTb6vwbGDaKDc4FN0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IUyucDj5SAfR535UTMionbWP.png?f=user_large

• stormfly
apjvanloo schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:41:
[...]

Snap ik, maar was natuurlijk wel de eerste vraag van support, en het probleem viel qua timing ook verdacht gelijk met een Ubiquiti firmware upgrade.

[...]

Niet mijn patch kabel (geleverd door Glasnet) en ook sinds de installatie niet aangezeten. En inderdaad, moeilijk voor te stellen dat bij beschadiging van een simplex glasvezel RX niet goed zou werken en TX wel.

Inmiddels (ivm testen van verschillende devices) natuurlijk wel een paar keer los en vast gemaakt. Geen schijn van kans om de connectoren te verwisselen, SC-APC and LC-UPC verwissel je niet per ongeluk, past gewoon niet.

[...]

Zeker ben ik natuurlijk nooit. De patch kabel in mijn huis is nog niet vervangen. Maar ik gok wel dat de hoeveelheid patch activiteit in de wijkkast een paar ordes groter is dan die in mijn meterkast, dus we kunnen ook niet uitsluiten dat er aan de andere kant niet een kabeltje beschadigd is.

Inmiddels maar even een nieuwe patchkabel besteld.
Je kan een SC UPC ook in een SC APC sfp stoppen? Zeker met XGS-PON waarbij FS.com (SC-APC) en Zaram (SC-UPC) beide een andere kleur SC connector vereisen :)

LC en SC verwissel je niet idd maar wel kan het soms verwarrend zijn dat je soms aan de NT zijde er ander type nodig hebt dan bij de SFP. Daar doelde ik op, kloppen de kleuren per aansluit zijde, los van het connector type.

• apjvanloo
stormfly schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:23:
[...]

Je kan een SC UPC ook in een SC APC sfp stoppen? Zeker met XGS-PON waarbij FS.com (SC-APC) en Zaram (SC-UPC) beide een andere kleur SC connector vereisen :)

LC en SC verwissel je niet idd maar wel kan het soms verwarrend zijn dat je soms aan de NT zijde er ander type nodig hebt dan bij de SFP. Daar doelde ik op, kloppen de kleuren per aansluit zijde, los van het connector type.
Het klopt (helaas, want anders zou de oplossing heel eenvoudig geweest zijn).

• apjvanloo
De power levels die de SFP+ module rapporteert geven ook weinig aanleiding tot zorgen: output power -1.722 dBm, input power -1.526 dBm. De geldige range voor deze module is -14.4 dBm tot +0.5 dBm.

• apjvanloo
De enige variatie die ik nog kan bedenken is dat de door Glasnet geleverde SFP+ modules van FS speciaal gemaakt zijn voor compatibiliteit met apparatuur van Extreme. Geen idee of daar nog nadelen aan zitten als je dan in apparatuur van een ander merk stopt (zoals de TP-Link mediaconverter of een Ubiquiti gateway)?

• aartvg
Wacht maar even, Ik zal het ea laten onderzoeken. Je zou gewoon je 2.5gb moeten halen en die port errors horen er niet te zijn. Een paar is prima maar 1000 is wat veel.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

apjvanloo schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:29:
[...]

Het enige waar je over zou kunnen zeuren is dat ze geen mini jumbo frames ondersteunen zodat je PPPoE een MTU van 1500 kan krijgen, maar voor Glasnet op ODF maakt dat niet uit. Geen ervaringen met oudere Uniquiti spullen maar de UCG-Fiber haalt gewoon prima snelheden met PPPoE.
UDM Pro heeft bijvoorbeeld geen hardware acceleratie en single core implementatie van PPPoE helaas.

• apjvanloo
aartvg schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 20:25:
Wacht maar even, Ik zal het ea laten onderzoeken. Je zou gewoon je 2.5gb moeten halen en die port errors horen er niet te zijn. Een paar is prima maar 1000 is wat veel.
Dank je, teller staat inmiddels op 43666 errors voor 47 GB en blijft oplopen met ongeveer 1000 per 1 GB.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12 23:28

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb nu sinds juli dit jaar Glasnet met een Draytek modem. Voor wifi gebruik ik 2 Unifi accesspoints, die ik op mijn vorige adres (waar we KPN hadden) ook altijd al gebruikte. Op zich werkt dit allemaal over het algemeen gewoon goed, alleen heb ik nu al 2 keer gehad dat de accesspoints ineens niet meer werkten. Wifi op de Draytek zelf werkt dan nog wel (maar die gebruik ik eigenlijk nooit) maar via de Unifi accesspoints niet meer. Als ik dan het Draytek modem helemaal uit zet en weer opnieuw aan zet, werkt alles weer wel. Het probleem zit m dus niet zozeer in de Unifi points maar iets met de verbinding tussen die accesspoints en het Draytek modem. Dit probleem heb ik nooit gehad toen we nog bij KPN zaten, dus ik vermoed dat het probleem echt bij het Draytek modem ligt, aangezien een reboot van dat modem het oplost. Heeft iemand dit ook wel eens gehad en zo ja, wat is de oorzaak en de oplossing?

• apjvanloo
jasjenl schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:39:
Ik heb nu sinds juli dit jaar Glasnet met een Draytek modem. Voor wifi gebruik ik 2 Unifi accesspoints, die ik op mijn vorige adres (waar we KPN hadden) ook altijd al gebruikte. Op zich werkt dit allemaal over het algemeen gewoon goed, alleen heb ik nu al 2 keer gehad dat de accesspoints ineens niet meer werkten. Wifi op de Draytek zelf werkt dan nog wel (maar die gebruik ik eigenlijk nooit) maar via de Unifi accesspoints niet meer. Als ik dan het Draytek modem helemaal uit zet en weer opnieuw aan zet, werkt alles weer wel. Het probleem zit m dus niet zozeer in de Unifi points maar iets met de verbinding tussen die accesspoints en het Draytek modem. Dit probleem heb ik nooit gehad toen we nog bij KPN zaten, dus ik vermoed dat het probleem echt bij het Draytek modem ligt, aangezien een reboot van dat modem het oplost. Heeft iemand dit ook wel eens gehad en zo ja, wat is de oorzaak en de oplossing?
Hoe zijn die access points verbonden met je Draytek? Gebruik je de accesspoints zonder Unifi gateway?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

apjvanloo schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:48:
[...]

Hoe zijn die access points verbonden met je Draytek? Gebruik je de accesspoints zonder Unifi gateway?
Ze zijn direct verbonden met de Draytek en ik heb verder geen gateway of een ander apparaat in het netwerk hangen. Een heel simpele setup dus.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 16:48

markvt

Peppi Cola

Heb je ipv6 aan staan op de draytek?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

markvt schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:22:
Heb je ipv6 aan staan op de draytek?
Geen idee, ik heb de Draytek nooit aangeraakt zelf qua config, dus alles staat zoals Glasnet het heeft afgeleverd. Maar mijn laptop heeft wel een IPv6 adres, dus ik gok van wel dan?

[ Voor 11% gewijzigd door jasjenl op 09-12-2025 11:36 ]

• apjvanloo
jasjenl schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:00:
[...]

Ze zijn direct verbonden met de Draytek en ik heb verder geen gateway of een ander apparaat in het netwerk hangen. Een heel simpele setup dus.
Hoe krijgen de APs stroom? Via PoE van de Draytek of via een PoE injector?

• apjvanloo
Ik neem aan dat die Draytek geen PoE heeft?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

apjvanloo schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:40:
Ik neem aan dat die Draytek geen PoE heeft?
Dat klopt, de APs hebben gewoon hun eigen PoE voedingen tussen de Draytek en het AP zitten. Wederom, zoals ik ook had toen we nog bij KPN zaten, alleen was het daar dus een Experia box ipv een Draytek.

• Tweak_
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-12 00:40
jasjenl schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:22:
[...]

Dat klopt, de APs hebben gewoon hun eigen PoE voedingen tussen de Draytek en het AP zitten. Wederom, zoals ik ook had toen we nog bij KPN zaten, alleen was het daar dus een Experia box ipv een Draytek.
Maar wat gebeurd er dan precies? Je ziet dus nog wel je SSID van de access points? En kan je nog wel connecten ermee? Zo ja, krijg je dan ook nog een ip van de DHCP server op de Draytek? Als je een IP krijgt kan je dan wel je gateway (Draytek) pingen etc?

Ik heb een vergelijkbare setup maar dan een Edgerouter 4 en 3 access points..

[ Voor 6% gewijzigd door Tweak_ op 09-12-2025 22:51 ]

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:05
@jasjenl zou dan toch goed kunnen doordat ipv6 aan staat. Even inloggen in je draytek en dan zie je meteen links een knop met de tekst, hier kan je het uitzetten.
Heeft bij ons ook vage problemen opgelost.

• fub
  • Laatst online: 18-12 21:12

fub

Knielen schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:19:
@jasjenl zou dan toch goed kunnen doordat ipv6 aan staat. Even inloggen in je draytek en dan zie je meteen links een knop met de tekst, hier kan je het uitzetten.
Yep. Ik had ook rare connectie-problemen, en die waren weg toen ik ipv6 uit zette op de Draytek.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Tweak_ schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:49:
[...]

Maar wat gebeurd er dan precies? Je ziet dus nog wel je SSID van de access points? En kan je nog wel connecten ermee?
Ja en nee: als dit probleem zich voordoet zie je de SSID's soms nog wel, maar vallen ze ook weer weg. Dus überhaupt al het verbinden met de accesspoints is dan problematisch. Wat ik nog niet geprobeerd heb is om te kijken of de utp poorten van de Draytek het dan nog wel doen als ik bijv mijn laptop er direct via een kabel op aansluit. Mocht het probleem zich weer voordoen dan zal ik dat eerst maar eens proberen.
Knielen schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:19:
Hm ok, wat zou daar dan de verklaring voor zijn? Doet die Draytek iets raars qua ipv6? Ik weet eerlijk gezegd niet meer of ik bij KPN ook al ipv6 had, maar ik gok toch van wel.

• apjvanloo
aartvg schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 20:25:
Het heeft even geduurd maar de oorzaak lijkt geïdentificeerd te zijn als een probleem met link aggregation upstream van mij, waarbij een van de poorten fouten rapporteerde. Door de relatief lage hoeveelheid verkeer waren er niet voldoende errors op deze link om een alert te triggeren, maar het tijdelijk buiten gebruik stellen van de defecte poort heeft het probleem in ieder geval opgelost en de volle 2.5 Gbps is nu in beide richtingen beschikbaar. Bedankt voor de hulp!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12 15:13
Even een pluim voor Glasnet.

De Traceroute van mijn aansluiting naar een kleine cloud provider in Amsterdam liep via een bizarre route. 20 hops: Amsterdam -> Parijs -> New York -> Londen -> Amsterdam en een ping van 84. Dus ik mail Glasnet en nu peeren ze met die partij en is de traceroute 9 hops en de ping 6, I'm happy d:)b .
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste