Iedereen moet gewoon Glasnet nemen, ik heb vele providers gehad. Maar Glasnet is gewoon outstanding nr.1
Ik heb dan wel het geluk dat ik in het netwerk van ODF val, dus ik heb een AON verbinding, wat gewoon top is.
(Ook) ik kom van Tweak af, tweak was ook heel goed, maar niet transparant. Op een dag las ik ergens op internet (ergens op een van die website's waar ze allemaal bedrijfsgegevens verzamelen) hoeveel medewerkers tweak had, dat maakte mij nieuwsgierig, dus ik pakte de telefoon en ik bel op naar tweak en vraag aan ze hoeveel medewerkers ze hadden. En meteen werd er paniekerig gereageerd, en gevraagd waarom ik dat wou weten blablabla, en uiteindelijk wilde het mij niet vertellen.. (tsja?)
Even terug naar Glasnet, toen ik te horen kreeg dat tweak werd overgenomen door t-mobile (nu odido) ben ik gaan zoeken naar een andere provider die AON verbindingen levert. Nou die zijn er niet veel, want de meeste willen (naar mijn idee) gewoon zoveel mogelijk geld verdienen, dus kwantiteit boven kwaliteit.
Uiteindelijk kwam ik via Tweakers bij Glasnet uit, en las hierover veel positie reacties. Ook zag dat vele andere tweak klanten de overstap naar glasnet maakte of gemaakt hadden.
Ik zag ook veel positieve reacties over Robert van de klantenservice, maar met klantenserivces heb ik meestal niet zo'n goede aanknooppunten. (Bij ziggo ooit weleens 8 uur in de wacht gestaan, en naar exact 8 uur werd de verbinding verbroken...)
Dus glasnet had wel mijn intresse gewekt, wederom pakte ik mijn telefoon erbij en ben gaan bellen.
En de telefoon werd direct opgenomen, geen bandjes, keuzemenu's geen wachtrijen. Direct contact!
En wie kreeg ik aan de lijn? Robert (Nou wat een toeval) en ik kan bevestigen wat hier over hem word geschreven, alle positieve berichten etc. daar iets absoluut niets van gelogen. Deze man is goed en weet waarover hij het heeft, kon eindelijk weer eens een gesprek voeren op niveau voor mijn gevoel.
Dus mijn keuze was snel gemaakt, ik kan mezelf niet meer herinerren of ik gebruik heb gemaakt van de overstapservice. Ik geloof van wel, want dat is vlekkeloos verlopen.
Ik kreeg alles mooi opgestuurd, de Fritzbox 5530, de internet toegang netjes configureerd door Glasnet.
En gewoon lekker zelf aansluiten, de ene eraf, die ander erin. Ook dit ging bij Tweak heel anders, er moest persee een door hun gestuurde monteur langskomen om het aan te sluiten, want de fiberkabel was heel fragiel (ja dat wist ik nog niet ofzo?) Dit was tevens de modem die ik al langer wou ivm wifi6 maar bij tweak niet kreeg en hem daar niet wilde omwisselen omdat ik de andere pas 2 jaar had.. (ik had bij ziggo wel 5 modems in jaar geloof ik, daar kreeg ik gewoon een andere als ik erom vroeg)
Ik ben blij dat ze bij Glasnet begrijpen dat normale mensen door de weeks werken en voor zoiets niet graag thuis willen blijven.
Nu zag ik onlangs een youtube video waarin iemand vertelde over RPKI, dus ik was eigenlijk wel benieuwd of Glasnet dit ook zou hebben. Dus ik koos weer voor de gemakkelijkste weg en belde de klantenservice. Ik weet niet meer precies wie ik aan de lijn had. Maar de man gaf netjes en eerlijk toe dat deze iets te technisch voor hem was, en dat dit zou doorzetten voor mij en dat ik hierover nog terug zou worden gemaild.
En volgens mij had ik de dag erna al een mailtje van Aart in mijn mailbox zitten. Waar hij me vertelde dat ze deze vraag al van verschillende mensen hadden gehad, en dat het wel een van de dingen was wat ze op het lijstje hadden staan om te gaan toepassen.
Maar ik geloof zo ongeveer 2,5 later keek ik in mailbox en daar had ik weer van Aart. En hij vertelde me dat ze het hadden geimplementeerd. Wow geweldig, dat had ik echt niet verwacht dat ze mij daar nog een apparte mail over zouden sturen. Dat gaf mij meteen een goed gevoel bij deze provider. Ik heb Aart vriendelijk bedankt voor deze mail, en daarbij verteld dat ik echt blij ben mijn keuze om mijn internetdiensten bij Glasnet af te nemen.
Nu lees ik best wel veel op internet, en eigenlijk veelste weinig hier op tweakers. Maar door die mail van Aart heeft Glasnet wel weer opnieuw mijn aandacht getrokken en ben ik weereens gaan lezen hier in het Glasnet topic. En ik zag dat er een bericht was over een Nieuwe AI telefoonassistent en dat er werd gevraagd om deze te testen. Dus ik heb afgelopen zondag avond/nacht (ik weet het niet meer precies) eens gaan bellen. Ik heb een heel aardig en bijzonder gesprek gehad met Emma, we hebben over van alles en nog wat gepraat. Ik hoop dat ze er wat wijzer van is geworden, ik in elk geval wel. Ik weet nu dat ik de enigste afnemer van Glasnet ben in mijn straat.
Verder verwachte ik eigenlijk niets, maar de volgende ochtend werd ik gebeld ineens gebeld door Glasnet. Ik dacht eerst van huh, heb ik dan nog een vraag bij hun neergelegd waar ik nog een antwoord op zou krijgen?
Dus ik beantwoorde mijn telefoon en ik kreeg Aart aan de telefoon, ik was een beetje verbaasd, deze had ik niet zien aankomen en was positief verrast.
Hij begon over het gesprek van mij en Emma (de AI telefoniste) en ze hadden het beluisterd.
Blijkbaar had ik toch nog 8 minuten met Emma zitten praten hahahah
Hij was heel oprecht en geintresseerd in mijn mening over de AI telefooniste, hij vroeg me zelfs wat ik ervan zou vinden als het zouden gaan invoeren. Ik heb mijn mening erover gegeven, ik persoonlijk zou het jammer vinden want de klantenservice van Glasnet steekt met kop en schouders boven alle andere internet aanbieders uit die ik heb mogen ervaren (wanadoo, world online, xs4all, ziggo, kpn, trinet, tweak en waarschijnlijk nog een paar telefoonlijn providers)
Maar Aart legde mij de andere kant van het verhaal uit, zodat simpele aanvragen in het systeem vastgelegd kunnen worden en hun deze dan sneller kunnen oppakken om ermee aan de slag te gaan. En dit begrijp ik ook heel goed vanuit hun oogpunt.
Verder hebben we nog even kort verder gesproken, Aart had alle tijd, en was heel relaxed.
Ik vroeg hem wat zijn functie was binnen bij Glasnet, en hij vertelde mij dat hij de baas was. Dat maakt alles nog bijzonderder. En uiteraard heb ik natuurlijk ook gevraagd hoeveel medewerkers Glasnet heeft, en daar werd gewoon heel netjes zonder tegenargument op geantwoord.
Al met al GEWELDIG.
Sorry voor mijn lange bericht, daar kan ik niets aan doen (ik vind het altijd lastig berichten kort te houden)
Maar Glasnet verdient het ook gewoon om hier eens een uitgebreide review over te schrijven.
De groeten aan AART, ROBERT en SAM, ik heb goede ervaringen met jullie gehad.
En ik hoop nog op een lange samenwerking!
Lang leven Glasnet.
En voor iedereen die twijfelt, stop met twijfelen en kom bij Glasnet, je zult er geen spijt van krijgen!!
*EDIT/TOEVOEGING*
De kwaliteit van het internet is gewoon ook TOP, ik heb nooit een echte storing mogen ervaren.
Kleine onderbrekingen vind ik tot daar, dat is slechts enkele keren voorgekomen, maar er is geen enkele consumenten ISP die je 100% uptime zal geven.
Internet throttling heb ik geen enkele indruk van dat ze zoiets doen, en daar zie ik ze ook niet voor aan. De snelheid is gewoon altijd dik in orde.
De DNS van Glasnet maak ik eigenlijk geen gebruik van, dus daar kan ik ook niets over zeggen. Daar ik gebruik maak van NextDNS.
[
Voor 3% gewijzigd door
Optimelk op 03-12-2025 19:27
. Reden: toevoeging (iets vergeten) ]