Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjuh75
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-10 00:20
Ik heb de helft teruggekregen omdat ze de verkeerde Firmware (SSH) geleverd hadden.. Toen bleek later dat de module ook nog gewoon kapot was en toen gingen ze moeilijk doen.. Ik zal je de rest besparen maar ik zal nu wel op hun zwarte lijst staan vermoed ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:24

Pizzalucht

Snotneus.

De Zaram heeft hier een hele tijd correct gedraaid, maar nu opeens de hele tijd "Timeout waiting for PADO packets", is dat iets wat echt gewoon een storing kan zijn, of kan ik dit alleen fixen met een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:11
Pizzalucht schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:00:
De Zaram heeft hier een hele tijd correct gedraaid, maar nu opeens de hele tijd "Timeout waiting for PADO packets", is dat iets wat echt gewoon een storing kan zijn, of kan ik dit alleen fixen met een reboot?
Wat zijn je optische waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

stormfly schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:15:
[...]

Wat zijn je optische waardes?
Laser bias current : 17.472 mA
Laser output power : 5.7739 mW / 7.61 dBm
Receiver signal average optical power : 0.0000 mW / -inf dBm
Module temperature : 51.50 degrees C / 124.70 degrees F
Module voltage : 3.2561 V
Deze 2 values vallen me ook op:
Laser rx power low alarm : On
Laser rx power low warning : On
De afgelopen ~3 maand heeft het wel gewoon gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:11
Pizzalucht schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:50:
[...]

[...]

Deze 2 values vallen me ook op:

[...]

De afgelopen ~3 maand heeft het wel gewoon gewerkt.
Jeps je ontvangt geen licht, dit lijkt mij meer een fiber probleem dan een PPP probleem. Ik zou je patches een reinigen dan wel vervangen.

En vergeet de KPN postcode check niet of er storingen zijn, dan SMS-en ze overigens ook netjes _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 13-10-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

stormfly schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:55:
[...]

Jeps je ontvangt geen licht, dit lijkt mij meer een fiber probleem dan een PPP probleem. Ik zou je patches een reinigen dan wel vervangen.

En vergeet de KPN postcode check niet of er storingen zijn, dan SMS-en ze overigens ook netjes _/-\o_
Volgens mij heb ik thuis nog ergens een patchkabel liggen, zal die morgen eens meenemen, maar lijkt me toch sterkt dat hij opeens wegvalt. Aan de patch van KPN kom ik liever niet :P
Volgens KPN geen storing overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

stormfly schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:55:
[...]

Het heeft even geduurd maar het werkt weer, was inderdaad iets stuk bij KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi_gebruiker
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22-10 00:37
Hoi allemaal, Ik heb van KPN een Box 14 modem ontvangen voor mijn 4 Gbit/s glasvezelabonnement.Ik heb een Unifi router (UDM Pro MAX). Ik zou graag de glasvezelaansluiting (glasvezelkastje) rechtstreeks via UTP (Cat6A) op mijn UDM Pro MAX willen aansluiten, zonder gebruik te maken van de KPN Box 14. Is dit mogelijk? Zo ja, welke configuratie of aanvullende zaken heb ik hiervoor nodig? Zou iemand mij hierop een concreet antwoord kunnen geven met de stappen die ik moet doorlopen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-10 10:12
Ik heb het KPN 4Gb abbonement besteld en de aansluiting is actief.
Op de ONT brand blijft echter het connection lampje knipperen.
Heb de helpdesk al gesproken en er is een monteur langs geweest die een andere ONT heeft geprobeerd op mijn aansluiting.

Echter werkte die ook niet bij gaf aan dat zijn collegas van kpnnetwerknl dit moesten oplossen.

Daarna heb ik opnieuw gebeld met de helpdesk met de vraag hoelang dit zou duren en een hele vriendelijke dame overigens kon me ook niet vertellen wanneer de aansluiting bruikbaar zou zijn.

Kan iemand me aangeven wat ik kan verwachten qua doorlooptijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10 17:25
ArnoldSmit schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:31:
Ik heb het KPN 4Gb abbonement besteld en de aansluiting is actief.
Op de ONT brand blijft echter het connection lampje knipperen.
Heb de helpdesk al gesproken en er is een monteur langs geweest die een andere ONT heeft geprobeerd op mijn aansluiting.

Echter werkte die ook niet bij gaf aan dat zijn collegas van kpnnetwerknl dit moesten oplossen.

Daarna heb ik opnieuw gebeld met de helpdesk met de vraag hoelang dit zou duren en een hele vriendelijke dame overigens kon me ook niet vertellen wanneer de aansluiting bruikbaar zou zijn.

Kan iemand me aangeven wat ik kan verwachten qua doorlooptijden?
De aannenemer belt de klant zo snel mogelijk, uit ervaring is dat vaak binnen 2 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-10 10:12
jopoh schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:09:
[...]

De aannenemer belt de klant zo snel mogelijk, uit ervaring is dat vaak binnen 2 werkdagen.
Tot zo ver klopt dat ben vandaag gebeld.
Heb je enig zich op hoe lang het duurt om het op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10 17:25
ArnoldSmit schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:25:
[...]

Tot zo ver klopt dat ben vandaag gebeld.
Heb je enig zich op hoe lang het duurt om het op te lossen?
als de afspraak met de aannemer staat. afhankelijk wat er aan de hand is kan het de zelfde dag opgelost zijn :). zit er bijvoorbeeld breken in de vezel en meerdere plekken zou open moeten dan duurt het langer. maar zit er kruizing in de lijn is vaak zo verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-10 11:54

John Doos

ClaudZaque

Ik zie net dit forum op poppen.

Ik heb hier gisteren de Experiabox 14 vervangen voor een: uitvoering: Ubiquiti UniFi Cloud Gateway Fiber. Samen met de M2 adapter en een 1tb nvme ssd voor Unifi protect.

Dit was eigenlijk super makkelijk en bijna plug and play.
Ik heb de standaard KPN XGS-PON met Nokia modem laten zitten, want die convert het al fijn naar RJ45.
En met een prefab CAT7 in de 10Gbit WAN poort van de Gateway gestoken.

Bij configuratie via de unifi app op de mobiel voor een advanced config gekozen PPPOE, VLAN ID 6, internet/internet gekozen. En online kwam die :)

Nu lekker spelen met Unifi Network & Protect, en kijken of het klopt dat IDS en IPS signatures inschakelen genoeg bandbreedte vrijlaat om de 4gbit uit het modem volledig te kunnen verstoken :D

PS.
Mocht er nog iemand een van de volgende spullen hebben liggen, dan houdt ik me aanbevolen:
uitvoering: Ubiquiti UACC-CM-RJ45-MG
2x uitvoering: Ubiquiti UniFi U7 In-Wall
uitvoering: Ubiquiti Flex 2.5G PoE
uitvoering: Ubiquiti UACC-Uplink-SFP28-0.3M Wit

[ Voor 26% gewijzigd door John Doos op 23-10-2025 15:50 ]

Nee

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste