Dit is dus pure korte termijn visie! Als je het persoonlijk bekijkt, ik heb zonnepanelen en straks een warmtepomp, mijn energiekosten dalen van 200 euro naar nul per jaar, zelfs als de saldering eraf gaat met een dynamisch contract zal het 15 euro per maand worden(heb ik al berekend), terwijl de *knip* mensen met gasverwarming enkel duurder uit zal zijn.Sissors schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:21:
[...]
En dit is ook een hele ondoordachte redenatie. Who cares about per hoofd van de bevolking? Twee kolencentrales erbij per week, en jij denkt dat wij in Nederland klimaatverandering kunnen stoppen door maar nog een gascentrale te sluiten (en kolenstroom uit Duitsland binnen te halen)? Het gaat bij klimaatverandering niet om per hoofd van de bevolking maar om de totalen.
Waarbij nogmaals voor de duidelijkheid, anders vermoed ik dat er toch weer overheen wordt gelezen, ik zeg niet dat wij dus niks moeten doen. Maar ik zeg wel dat het extreem naiief is om te denken dat wij klimaatverandering kunnen stoppen door in Nederland minder CO2 uit te stoten.
Overigens als jouw stelling is dat straks fossiele energie heel duur wordt, want het raakt op, dan zeg je eigenlijk ook dat het geen drol uitmaakt wat we uberhaupt doen, immers wordt het toch gebruikt tot het op is.
Een vriend van mij rijd al 10 jaar een Tesla die destijds een ton koste, die auto heeft al 80K terug verdiend, want hij laad grotendeels op aan de zonnepanelen of met een dynamisch contract in de nacht voor 0 euro per KWH, en krijgt de 19 ct per kilometer direct in eigen zak houden. Terwijl een auto op dinosap 2x de aankoopkosten van die auto kost na 10 jaar.
mensen niet op deze manier labelen, het hebben van een gasaansluiting is niet zomaar te linken aan iemands politieke visie. Het helpt ook niet voor discussie of het punt wat je wil maken
[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 22-11-2023 10:59 ]