[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 10 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:17
MikeDASpike schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:26:
[...]

Durf niet te zeggen. Ik zat te denken als je nudging extreme hoog zet, kan je de bal ook nudgen als deze drained om hem weer in playfield te krijgen. Ik zag dit op een echte kast op youtube.
Mijn nudging staat niet zo sterk en denk dat jouw controller nudge harder is.
Als hun gelukkig worden van die scores, laat ze dan maar winnen
Ja, dat zou ook kunnen, maar dat vind ik dan eigenlijk ook vals spelen, of... is dat ook geoorloofd om te doen bij officiële toernooien? Ik heb de nudge op mijn controller ook een stuk lager gezet, want standaard schudt deze wel erg hard. Ik gebruik nudge echter heel weinig, omdat het niet natuurlijk aanvoelt op een controller. Maar bij Spectrum heb ik 'm wel een paar keer gebruikt... door de grote flipper gap en de ballen die steeds door het midden omlaag komen, kun je met een lichte nudge heel wat ball drains voorkomen. Bij de 5-minute was ik daar nog niet achter gekomen, dus die was nog zonder nudge, maar de reguliere highscore heb ik wel gehaald met wat nudges. Maar dat zijn 'normale' nudges, wat wel bij standaard flipperen hoort wat mij betreft.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:01
MikeDASpike schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:22:
[...]

Volgens mij heeft @sahinasappelsap nog steeds zijn cabinet niet door het raam gegooit dus kunnen blijven flipperren :+
Het scheelde gisteren heel weinig met spectrum, mooie tafel maar ik kan die stem niet meer uit staan...
Get a clue, not blue, not yellow, bliep bliep bliep...want to play another game? &$%^&#^$&^#$

O-)

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:22:
[...]

Ik heb mijnscherm terug van asus. Netjes gefixed. Ook I gebouwd en mijn led strips ook met Tessa power strips vastgezet.

Ik ben erg blij met de nieuwe POV settings met mijn scherm. Nog niet eens headtracking aangesloten , maar ziet er nu al top uit. Ik moet wel elke tafel aanpassen.
Tof dat je hem terug hebt man en dat de led stripjes er weer aan zitten. Had jij de nieuwe Pov setting van 10.8 nog niet in gebruik? Als het goed is hoef je er weinig meer aan te veranderen. Hooguit de X as wat omhoog halen toch?

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:33:
[...]

Ja, dat zou ook kunnen, maar dat vind ik dan eigenlijk ook vals spelen, of... is dat ook geoorloofd om te doen bij officiële toernooien? Ik heb de nudge op mijn controller ook een stuk lager gezet, want standaard schudt deze wel erg hard. Ik gebruik nudge echter heel weinig, omdat het niet natuurlijk aanvoelt op een controller. Maar bij Spectrum heb ik 'm wel een paar keer gebruikt... door de grote flipper gap en de ballen die steeds door het midden omlaag komen, kun je met een lichte nudge heel wat ball drains voorkomen. Bij de 5-minute was ik daar nog niet achter gekomen, dus die was nog zonder nudge, maar de reguliere highscore heb ik wel gehaald met wat nudges. Maar dat zijn 'normale' nudges, wat wel bij standaard flipperen hoort wat mij betreft.
Valsspelert :-p....maar even zonder dollen. De nudge van mijn input controller (kl25z dacht ik) die staat helemaal op standaard. Als ik een tikje geef tegen mijn tafel als de bal in de launch lane ligt, dan beweegt hij een heel klein beetje. Ik durf ook niet aan mijn kast te schudden omdat ik bang ben dat de poten het houtwerk beschadigen (zit ook vilt tussen) maar de poten bewegen een beetje.

De nudge hoger zetten, zodat je de drains heel simpel kan voorkomen is wel mwoah. Weet eigenlijk ook niet wat de default instellingen zouden moeten zijn voor nudge.

Wat ik me gister ook nog bedacht. Kan het niet zo zijn dat de argentijnen een stuk software hebben om het geheugen uit te lezen? Dan kan namelijk ook heel eenvoudig zien welke score er in mem staat en eventueel aanpassen. Zeg niet dat dit zo is, maar wellicht doen ze zoiets?..
Ja of ze zijn gewoon heel erg goed....

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

Toen ik gisteren de Kiddie Challenge op White Water haalde (120 miljoen moest ik halen), dacht ik, zal eens kijken wat de hiscore is op die tafel... 3.949.227.370 ! Dat kan helemaal niet lijkt mij... behalve... als je het aantal balls per game naar 10 zet in de rom... en dan nog is deze score absurd hoog.
Kan je dat soort instellingen wijzigen in de rom of op de vpx dan? Dat is natuurlijk harstikke leuk, maar het haalt de charme van het flipperen en het echt halen van een high score wel weg.

Vandaag aan kiddie challenge beginnen met Attack to mars. Ik moet het toch maar eens gaan proberen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 07:26
sahinasappelsap schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:44:
[...]

Tof dat je hem terug hebt man en dat de led stripjes er weer aan zitten. Had jij de nieuwe Pov setting van 10.8 nog niet in gebruik? Als het goed is hoef je er weinig meer aan te veranderen. Hooguit de X as wat omhoog halen toch?
Ja ben al heel lang met nieuwe pov bezig, ook omdat Vincent het meerdere keren heeft aangepast en de settings weer overnieuw moeten.(pre rc1 versies)

En met dit 4k scherm ben ik het voor mijzelf beter gaan zetten. En nee, ik vind de default setting niets. Het is wel een stuk beter als default vpx setting. Ik zet meestal de voorkant van de kast op zo'n 5 cm En de achterkant op 27. Diepere kasten zelfs hoger. Ik probeer x En y gelijk te houden en zo dicht mogenlijk bij de 100%. De apron en instructie kaart zie ik voor de helft, omdat monitor niet begint bij mijn lockbar.

Dit geeft mij een gevoel dat ik de kast inkijk en niet een onnatuurlijk flat gevoel heb.

Dus ja ... elke kast die ik speel begint met f12 en dan goed zetten.

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:49:
[...]

Valsspelert :-p....maar even zonder dollen. De nudge van mijn input controller (kl25z dacht ik) die staat helemaal op standaard. Als ik een tikje geef tegen mijn tafel als de bal in de launch lane ligt, dan beweegt hij een heel klein beetje. Ik durf ook niet aan mijn kast te schudden omdat ik bang ben dat de poten het houtwerk beschadigen (zit ook vilt tussen) maar de poten bewegen een beetje.

De nudge hoger zetten, zodat je de drains heel simpel kan voorkomen is wel mwoah. Weet eigenlijk ook niet wat de default instellingen zouden moeten zijn voor nudge.

Wat ik me gister ook nog bedacht. Kan het niet zo zijn dat de argentijnen een stuk software hebben om het geheugen uit te lezen? Dan kan namelijk ook heel eenvoudig zien welke score er in mem staat en eventueel aanpassen. Zeg niet dat dit zo is, maar wellicht doen ze zoiets?..
Ja of ze zijn gewoon heel erg goed....
Goede nudging is per cabinet verschillend. Zowieso dien je met een kl25z deze op analog nudging te zetten, maar dat staat die al vermoed ik. En neem aan dat je configuratie in MJR tool ook de rotatie goed staat.

En dan ... testen. Check eerst in windows bij joysticks of je accelerator meter goed werkt. NIET VIA WINDOWS OP CALIBREREN DRUKKEN ! Maar check of links rechts en naar voren werkt.
Neem dan de test tafel met al die ballen. En ga met de getallen spelen in vpx. Volgens mij zit er nog steeds een oude bug in dat als je settings hiervan aanpast dat je vpx moet herstarten.
Vergeet niet de deadline.

Ik heb voor mijzelf ingesteld dat de bal iets opzij gaat als ik een flinke tik geeft. Zo wel naar links en rechts.

Bij spectrum heeft dat een paar keer geholpen om een midden drain te verkomen. Maar side lanes doe ik altijd verkeerd.

Naar voren nudgen (bang back) doe ik nooit, maar check :

Mijn nudge staat totaal niet goed, maar dan zou mijn bass speaker (die eronder zit) ook de ball laten nudgen als deze hard staat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:50:
[...]

Kan je dat soort instellingen wijzigen in de rom of op de vpx dan? Dat is natuurlijk harstikke leuk, maar het haalt de charme van het flipperen en het echt halen van een high score wel weg.

Vandaag aan kiddie challenge beginnen met Attack to mars. Ik moet het toch maar eens gaan proberen ;-)
Alles is te doen, maar om de nvram te schrijven, moet je dat in assembly doen.en ... snel genoeg voordat PinEmhi het uitleest en opstuurt.
Ik weet niet of jullie fire power van 3rd axis kennen met zijn"A.I.", maar als je zoiets maamt dan kan je ook hoog scoren.
Of zet onzichtbare muren in vpx bij de side lans en tussen de flippers.

Maar das niet de manier om een hobby te winnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:50:
Je kunt het maintenance menu van de rom openen terwijl de kast draait. Hoe je dat doet verschilt per fabrikant. Sommige roms hebben dan de optie om het aantal balls aan te passen. Maar ook andere instellingen als aantal seconden ball save of max aantal extra balls zijn soms aan te passen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:57:
[...]

[YouTube: Pinball Flipper Skills - Bang Back]
Mijn nudge staat totaal niet goed, maar dan zou mijn bass speaker (die eronder zit) ook de ball laten nudgen als deze hard staat :+
WTF, dat zou ik met mijn kast niet eens durven :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:01:
[...]

Alles is te doen, maar om de nvram te schrijven, moet je dat in assembly doen.en ... snel genoeg voordat PinEmhi het uitleest en opstuurt.
Ik weet niet of jullie fire power van 3rd axis kennen met zijn"A.I.", maar als je zoiets maamt dan kan je ook hoog scoren.
Of zet onzichtbare muren in vpx bij de side lans en tussen de flippers.

Maar das niet de manier om een hobby te winnen
Absoluut geen manier om een hobby te winnen. Dat haalt de hele charme ook wel weg (voor mij althans)

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:18:
[...]

Je kunt het maintenance menu van de rom openen terwijl de kast draait. Hoe je dat doet verschilt per fabrikant. Sommige roms hebben dan de optie om het aantal balls aan te passen. Maar ook andere instellingen als aantal seconden ball save of max aantal extra balls zijn soms aan te passen.
Ik vind die rom menu's redelijk ruk om doorheen te gaan als ik geluidsissues heb. Zeker die van bally. Blijf er liever zo ver mogelijk vandaan haha. Wist ook niet dat dit kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Voor nu. Ik ga even een full dmd b2s installeren voor AFM. Ben de pup pack redelijk zat.

Volgende stap is even kijken hoe ik een color rom aan de praat krijg. Ik had op de github pagina gekeken en je hebt een serum en pin2dmd versie. Eentje lijkt een aangepaste rom, de ander wat meer toverwerk. Moet even kijken hoe ik dat aan de praat krijg.
(Staat hier ergens al beschreven dacht ik)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:28:
Voor nu. Ik ga even een full dmd b2s installeren voor AFM. Ben de pup pack redelijk zat.
Gewoon authenticated spelen. Leid veel te veel op op cabinet.Mischine voor patrixk op zijn ultra wide screen.
sahinasappelsap schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:28:

Volgende stap is even kijken hoe ik een color rom aan de praat krijg. Ik had op de github pagina gekeken en je hebt een serum en pin2dmd versie. Eentje lijkt een aangepaste rom, de ander wat meer toverwerk. Moet even kijken hoe ik dat aan de praat krijg.
(Staat hier ergens al beschreven dacht ik)
Nog even in het kort.
colored roms zijn er in 2 smkaen.
Sammy colorized roms. Dit zijn mods van de orginele roms en gepatched naar colored.
hier heb je de SC versie van Pinmame voor nodig, een aangepaste rom (https://vpuniverse.com/fi...95-sam-color-rom-patches/ ik zie dat er veel weg zijn) en een pallette die je in color map onder de rom folder naam moet plaatsen in je pinmame folder

op dit moment is er maar 1 github die nodig is om je DMD (of virtual DMD) kleuren te geven.
en dat is Freezy's DMD extsentions (DMD ext https://github.com/freezy/dmd-extensions )
Dit is een DLL (DMDDEVICE(64).DLL) welke het mogenlijk maakt om zowel, VNI/PAL, PAC en CRZ files in kleur af te spelen.
ook heeft deze DLL ondersteuning voor hardware als de PinDMD (v 1,2,3 en 3a, welke de ZeDMD is) , Pixelcade en de Pin2DMD

Een all in 1 dus.

De installatie is heel simpel.
Als je alleen VPX gebruikt, heb je alleen maar een paar bestanden nodig. Wil je FX3, FX, TPA of enige andere game gekleurd hebben, is het handig om de installer te gebruiken (MSI).

het makkelijkste in om in je PinMame folder de volgende bestanden te hebben staan, welke je uit de zip file van freezy kan halen

DmdDevice.ini
DmdDevice.dll (of DmdDevice64.dll als je 64 gebruikt. of beide)
DmdDevice.log.config

Pas de DmdDevice.ini aan : er hoeft tegenwoordig niets aangepast te worden by default in de INI file.

Wat wel belangrijk is , is dat Vpinmame ook in kleur staat :
Ik heb mijn standaard zo ingesteld, maar kan je ook per tafel doen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiWG73HMbPKP1zfXmSYROhsekX4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Pje8qirWbPZw8fodpicONHS6.png?f=user_large

de bovenste checkbox is om DMDdevice.DLL te gebruiken en de onderste is om kleuren te gebruiken.
je kan dus ook de kleuren uitzetten maar wel Freezy alles laten beheren.

vergeet niet de 'Show DMD/display window' uit te vinken, anders krijg je nog steeds een Pinmame scherm

Download nu een colored rom (neem AFM)
check welke rom ji jgebruikt (afm_113b of afm_113). Dit kan je doen door je AFM tafel op te starten en dan op f1 drukken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKHkMrh4fkcgFxxmX4ErfoBDKCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rimLqJZgh0OFCYVeS3IpS5Xi.png?f=fotoalbum_large

ga naar je Visual Pinball folder\Vpinmame en check of je een altcolor map heb. Zo niet, maak deze.
maak een map met de rom naam (in mijn geval afm_113b) en plaatst hier de CRX file in

thats it !

Als je nu een kast opstart, zal je zien dat freezy opstart.
je kan het window, vergroten/verklienen en verplaatsen.
je kan dan makkelijk het DMD scherm opslaan als globale instelling, maar ook per tafel 9als je een afwijking hebt.

Voor virtuale DMD gebruikers kan je veel instellingen doen.
frames maken, lichten instellen/grootte van deleds (vierkant of rond) etc, etc.
het allermooiste vind ik de de alphanumeric die je kan aanpassen.

als je dit gebruikt kan je de alphanumeric display aanpassen. kleur, helderheid etc. Veel mooier dan de orginele die op de backglass zit :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTCPoBcri4eaze-fV1Zob4OzlZ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SJmq6VTCiarisDxAycoQtHms.png?f=user_large

Ik hoop dat dit helpt, en vragen mag altijd !
(ik ga nog een bug zo posten over serum. stoord mij al een tijd dat ie niet op mijn real DMD goed werkt)

[ Voor 8% gewijzigd door MikeDASpike op 30-08-2024 06:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@MikeDASpike Mooie ‘korte’ ;) uitleg! d:)b Ik heb je post maar even gepind. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:46:
@MikeDASpike Mooie ‘korte’ ;) uitleg! d:)b Ik heb je post maar even gepind. 8)
Ja sorry, IK ben lang van stof. In eerste instantie was deze uitleg 4x langer, maar heb de geschiedenis van Lucky1 en Freezy er uitgeknipt.

Sorry hoor dat ik altijd langdradig ben. Je kan merken dat ik veel Jip en Janneke taal heb gedaan op werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik ben heel benieuwd of hier op twaeakers PinballX gebruikers of alleen maar PinUP popper gebruikers zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:25:
[...]

Ik vind die rom menu's redelijk ruk om doorheen te gaan als ik geluidsissues heb. Zeker die van bally. Blijf er liever zo ver mogelijk vandaan haha. Wist ook niet dat dit kon.
Is bij bally, niet de coin deur openen (end) en dan via 8 en 9het volume hoger lager zetten. ?

Hier een lijstje hoe je volumes aan moet passen :
https://www.vpforums.org/index.php?app=tutorials&cat=9

Ik heb op mijn coindoor een moment schakelaar gezet en deze gemapped aan de "end" toets. En dan via mijn 4 schakelaars in de coindoor kan je meeste service menus wel goed instellen en zeker volume aanpassen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 06:22:
[...]

Gewoon authenticated spelen. Leid veel te veel op op cabinet.Mischine voor patrixk op zijn ultra wide screen.

[...]

Nog even in het kort.
Sammy colorized roms. Dit zijn mods van de orginele roms en gepatched naar colored.
hier heb je de SC versie van Pinmame voor nodig, een aangepaste rom (https://vpuniverse.com/fi...95-sam-color-rom-patches/ ik zie dat er veel weg zijn) en een pallette die je in color map onder de rom folder naam moet plaatsen in je pinmame folder

op dit moment is er maar 1 github die nodig is om je DMD (of virtual DMD) kleuren te geven.
en dat is Freezy's DMD extsentions (DMD ext https://github.com/freezy/dmd-extensions )
Dit is een DLL (DMDDEVICE(64).DLL) welke het mogenlijk maakt om zowel, VNI/PAL, PAC en CRZ files in kleur af te spelen.
ook heeft deze DLL ondersteuning voor hardware als de PinDMD (v 1,2,3 en 3a, welke de ZeDMD is) , Pixelcade en de Pin2DMD

Een all in 1 dus.

De installatie is heel simpel.
Als je alleen VPX gebruikt, heb je alleen maar een paar bestanden nodig. Wil je FX3, FX, TPA of enige andere game gekleurd hebben, is het handig om de installer te gebruiken (MSI).

het makkelijkste in om in je PinMame folder de volgende bestanden te hebben staan, welke je uit de zip file van freezy kan halen

DmdDevice.ini
DmdDevice.dll (of DmdDevice64.dll als je 64 gebruikt. of beide)
DmdDevice.log.config

Pas de DmdDevice.ini aan : er hoeft tegenwoordig niets aangepast te worden by default in de INI file.

Wat wel belangrijk is , is dat Vpinmame ook in kleur staat :
Ik heb mijn standaard zo ingesteld, maar kan je ook per tafel doen :
[Afbeelding]

de bovenste checkbox is om DMDdevice.DLL te gebruiken en de onderste is om kleuren te gebruiken.
je kan dus ook de kleuren uitzetten maar wel Freezy alles laten beheren.

vergeet niet de 'Show DMD/display window' uit te vinken, anders krijg je nog steeds een Pinmame scherm

Download nu een colored rom (neem AFM)
check welke rom ji jgebruikt (afm_113b of afm_113). Dit kan je doen door je AFM tafel op te starten en dan op f1 drukken.
[Afbeelding]

ga naar je Visual Pinball folder\Vpinmame en check of je een altcolor map heb. Zo niet, maak deze.
maak een map met de rom naam (in mijn geval afm_113b) en plaatst hier de CRX file in

thats it !

Als je nu een kast opstart, zal je zien dat freezy opstart.
je kan het window, vergroten/verklienen en verplaatsen.
je kan dan makkelijk het DMD scherm opslaan als globale instelling, maar ook per tafel 9als je een afwijking hebt.

Voor virtuale DMD gebruikers kan je veel instellingen doen.
frames maken, lichten instellen/grootte van deleds (vierkant of rond) etc, etc.
het allermooiste vind ik de de alphanumeric die je kan aanpassen.

als je dit gebruikt kan je de alphanumeric display aanpassen. kleur, helderheid etc. Veel mooier dan de orginele die op de backglass zit :
[Afbeelding]

Ik hoop dat dit helpt, en vragen mag altijd !
(ik ga nog een bug zo posten over serum. stoord mij al een tijd dat ie niet op mijn real DMD goed werkt)
Dewd, heel erg bedankt. Dit is een hele uitgebreide uitleg die ik eenvoudig kan volgen. Als je colored roms aanzet, en je hebt een kast met oude kleurtjes, blijven die dan ook gewoon werken? (just checking)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:44:
Ik ben heel benieuwd of hier op twaeakers PinballX gebruikers of alleen maar PinUP popper gebruikers zijn?
Ik gebruik popper, heb pinballx wel geinstalleerd staan, maar gebruik het niet. Vind popper er visueel wat leuker uit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

Is bij bally, niet de coin deur openen (end) en dan via 8 en 9het volume hoger lager zetten. ?

Hier een lijstje hoe je volumes aan moet passen :
https://www.vpforums.org/index.php?app=tutorials&cat=9

Ik heb op mijn coindoor een moment schakelaar gezet en deze gemapped aan de "end" toets. En dan via mijn 4 schakelaars in de coindoor kan je meeste service menus wel goed instellen en zeker volume aanpassen .
Ik heb op mijn kast een coin door knop en gebruik dan een toetsenbordje voor 8-9. Alleen ik vergeet de getalletjes telkens :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:20:
[...]

Dewd, heel erg bedankt. Dit is een hele uitgebreide uitleg die ik eenvoudig kan volgen. Als je colored roms aanzet, en je hebt een kast met oude kleurtjes, blijven die dan ook gewoon werken? (just checking)
Ja, maar als je vink"Colorize dmd" aanstaat worden de 4 monochroom kleuren vervangen door de 4 kleuren welke erachter staan. Je kan deze de standaard kleuren geven of de vink uitzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:22:
[...]

Ik heb op mijn kast een coin door knop en gebruik dan een toetsenbordje voor 8-9. Alleen ik vergeet de getalletjes telkens :-D
Ik heb dat als ik de munt inworp in wilt stellen. Ik heb allemaal kladblokjes ervoor. Maar inmiddels zoveel kasten dat ik de meeste roms ingesteld heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:41:
[...]

Ja sorry, IK ben lang van stof. In eerste instantie was deze uitleg 4x langer, maar heb de geschiedenis van Lucky1 en Freezy er uitgeknipt.

Sorry hoor dat ik altijd langdradig ben. Je kan merken dat ik veel Jip en Janneke taal heb gedaan op werk :+
Geen probleem hoor! Ik ben zelf ook vaak nogal lang van stof… volgens mijn team op het werk en collega’s. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:35:
[...]

Geen probleem hoor! Ik ben zelf ook vaak nogal lang van stof… volgens mijn team op het werk en collega’s. :+
Dat is geen probleem, lolol, hier nog zo eentje. O-) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:57:
[...]

[YouTube: Pinball Flipper Skills - Bang Back]
Ik heb zojuist op basis hiervan even opgezocht hoe je voor de kl25z het nudgen wat beter kan instellen.
http://mjrnet.org/pinscap...hp?sid=tilt#VPNudgeConfig
In essentie:
* Nudgen werkt vanuit de kl25z ga het niet calibreren inderdaad
* in vpx kom je dan in dan in dit menu terecht.
* Ik heb deze instelling geprobeerd, wat in essentie zegt: zet de x-gain en y-gain allebei op 1000. --> https://os.mbed.com/media...e_controller_20140826.pdf
* Die instelling vond ik te heftig en dan schokt de bal ook. Ik heb beide nu op 600 gezet en daarmee heb je een acceptabele nudge.

Ik merk alleen wel dat als de shaker motor afgaat, je dit ook merkt in de nudge :+ Weet niet of dat bij een normale pinball ook gebruikelijk is? Denk er aan om de x/y-gains nog te verlagen naar 450-500. Even kijken wat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 06:22:
[...]

[...]

Nog even in het kort.
Sammy colorized roms. *knip knip knip*
Heb even zitten puzzelen en heb het aan de praat gekregen. Wel de initiele ini file van de dll's erbij moeten stoppen en me oude in het archief geplaatst.
Ik heb nu voor attack from mars, circus voltaire, gilligans island, indy jones, monster bash, medieval maddness, taf, theathe of magic en totan de colored roms ingesteld!
Leuk spul!
Merk wel dat b2s server soms blijft hangen als je de instellingen van vpinmame wijzigt. Maar ik vind het tof, en ga zeker stuk voor stuk kijken of er meer kleurtjes voor de tafels die ik heb te vinden zijn.

Heb net ook mijn logitech k400+ wireless keyboard en touch binnengehad en dat maakt t configgen van de tafel ook wat makkelijker.

Volgende stap is dat ik voor een waslijst aan pup packs die er nu op staan even ga kijken of ik de klassieke b2sés met full dmd kan vinden :-)

Thnx so far!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Hauntfreak heeft veel B2S files opgepoetst en voorzien van een full dmd.
Check met VPS (https://virtualpinballspreadsheet.github.io/) per tafel of er een colored DMD is en of er een full DMD van is.

Orig jaar zij een hoop PAC files (colored files die met pin2dmd editor gemaakt zijn) verwijderd door authors. Dit omdat ze bang waren inkomsten te verliezen door ze niet meer voor real DMD te verkopen.
Een aantal zijn al vervangen door crz files, maar veel zijn niet meer te downloaden.

Btw, is het niet makkelijker om bv teamviewer host op je cab te zetten en deze via een cliënt te benaderen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:26:
Hauntfreak heeft veel B2S files opgepoetst en voorzien van een full dmd.
Check met VPS (https://virtualpinballspreadsheet.github.io/) per tafel of er een colored DMD is en of er een full DMD van is.

Btw, is het niet makkelijker om bv teamviewer host op je cab te zetten en deze via een cliënt te benaderen ?
Yes ik had vanmiddag al wat color roms via de spreadsheet pagina gevonden! Ook wat full dmd's gedownload, maar de 25 stuks op vpu waren op voor vandaag. De rest van de tijd voornamelijk bezig geweest met color rom en b2s installen en de positie van de dmd weer opnieuw doen voor de tafels. Dat zou eenvoudiger moeten kunnen :-D

En rdp, teamviewer of een browser openen op de vpin wil ik niet. Ik loop liever met een geprepte usb stick heen en weer >:) (oud en eigenwijs)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:15:
[...]

En rdp, teamviewer of een browser openen op de vpin wil ik niet. Ik loop liever met een geprepte usb stick heen en weer >:) (oud en eigenwijs)
Jemig, ik dacht dat ik oud, eigenwijs en grumpy was!
Ik ga aan mijn collega's en teamleden vertellen dat ik iemand heb gevonden die nog erger is. :+

[ Voor 3% gewijzigd door MikeDASpike op 31-08-2024 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:15:
[...]

Yes ik had vanmiddag al wat color roms via de spreadsheet pagina gevonden! Ook wat full dmd's gedownload, maar de 25 stuks op vpu waren op voor vandaag. De rest van de tijd voornamelijk bezig geweest met color rom en b2s installen en de positie van de dmd weer opnieuw doen voor de tafels. Dat zou eenvoudiger moeten kunnen :-D
Nou, ik vind het beleid van VPU wat vreemd voor een door de gemeenschap aangedreven website. Het stoort me niet om voor software of websites te betalen. Ik heb een donatie gedaan aan VPF en ben daar premium lid geworden. Bij PinballX was ik een levenslang lid, maar door mijn programma's ben ik nu een elite lid. Ik heb ook software zoals Bigbox voor Arcade gekocht.

Echter, het beleid van VPU vind ik belachelijk. Na het offline gaan van Vpinball.com werd VPU plotseling zeer commercieel. Ze vragen geld en beperken de downloads, zowel in aantal als in bandbreedte. Dat staat me niet aan. Natuurlijk, je website moet gefinancierd worden en ik wil daar best aan bijdragen, maar niet op deze manier. (Zo dat benik ff kwijt !)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
Het VPW-team komt binnenkort met een nieuw juweeltje! Een kast die niet goed werkte met Pinmame 3.6 en VPX 10.8, maar nu volledig is vernieuwd.
Vanochtend heb ik na lange tijd de VR-bril opgezet en meerdere spellen gespeeld.
Wauw, ik heb vijf minuten in de attraction mode naar de verlichting gekeken. Het is een wereld van verschil met de vorige versie!
Jammer genoeg kan ik niet onthullen om welke kast het gaat, maar ik denk dat jullie er blij mee zullen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Joop staat weer 2e in zowel de 5-minute als closest to the pin challenges zie ik. :P Ik heb wel meer dan 200 potjes monopoly gespeeld volgens mij, maar zit nog een kleine 1000 punten boven @sahinasappelsap in de closest to the pin. In de 5-minute dacht ik best een scherpe score neergezet te hebben, maar 0Cool is er nu toch behoorlijk over heengegaan afgelopen nacht. Gezien hoe lastig mijn score al was en de verschrikkelijke linker outlane van die Hot Doggin’ kast is (daar moet een magneet zitten volgens mij), ga ik me wel weer op de Kiddie Challenge storten dit weekend (mag pas weer na 17:00 vandaag zie ik) . De normale Weekly ga ik niet eens meer naar kijken, want daarvoor moet je Harry Potter heten volgens mij… Joop kan niet toveren!

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 31-08-2024 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 05:51:
[...]

Nou, ik vind het beleid van VPU wat vreemd voor een door de gemeenschap aangedreven website. Het stoort me niet om voor software of websites te betalen. Ik heb een donatie gedaan aan VPF en ben daar premium lid geworden. Bij PinballX was ik een levenslang lid, maar door mijn programma's ben ik nu een elite lid. Ik heb ook software zoals Bigbox voor Arcade gekocht.

Echter, het beleid van VPU vind ik belachelijk. Na het offline gaan van Vpinball.com werd VPU plotseling zeer commercieel. Ze vragen geld en beperken de downloads, zowel in aantal als in bandbreedte. Dat staat me niet aan. Natuurlijk, je website moet gefinancierd worden en ik wil daar best aan bijdragen, maar niet op deze manier. (Zo dat benik ff kwijt !)
Nou precies dat dus! Ik vind het heel jammer dat je beperkingen legt op hoeveelheid downloads terwijl dat spul door de community gemaakt wordt.

Uiteindelijk moet zo een site blijven draaien en flink wat bandbreedte verwerken, maar wellicht kan dat ook op andere manieren.

[ Voor 12% gewijzigd door sahinasappelsap op 31-08-2024 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 06:44:
Het VPW-team komt binnenkort met een nieuw juweeltje! Een kast die niet goed werkte met Pinmame 3.6 en VPX 10.8, maar nu volledig is vernieuwd.
Vanochtend heb ik na lange tijd de VR-bril opgezet en meerdere spellen gespeeld.
Wauw, ik heb vijf minuten in de attraction mode naar de verlichting gekeken. Het is een wereld van verschil met de vorige versie!
Jammer genoeg kan ik niet onthullen om welke kast het gaat, maar ik denk dat jullie er blij mee zullen zijn!
En je mag nog niet verklappen om welke kast het gaat? Wanneer komt ie uit, ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 05:46:
[...]

Jemig, ik dacht dat ik oud, eigenwijs en grumpy was!
Ik ga aan mijn collega's en teamleden vertellen dat ik iemand heb gevonden die nog erger is. :+
🤣🤣🤣🤣 Hahaha 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:06:
Joop staat weer 2e in zowel de 5-minute als closest to the pin challenges zie ik. :P Ik heb wel meer dan 200 potjes monopoly gespeeld volgens mij, maar zit nog een kleine 1000 punten boven @sahinasappelsap in de closest to the pin. In de 5-minute dacht ik best een scherpe score neergezet te hebben, maar 0Cool is er nu toch behoorlijk over heengegaan afgelopen nacht. Gezien hoe lastig mijn score al was en de verschrikkelijke linker outlane van die Hot Doggin’ kast is (daar moet een magneet zitten volgens mij), ga ik me wel weer op de Kiddie Challenge storten dit weekend (mag pas weer na 17:00 vandaag zie ik) . De normale Weekly ga ik niet eens meer naar kijken, want daarvoor moet je Harry Potter heten volgens mij… Joop kan niet toveren!
200 potjes, dat is best veel zeg. Maar 2220 is een hele mooie score!
Ik zag gisteren dat je 1 stond op hot doggin. 2e plaats is ook mooi toch? De tafel trok me niet, dus ook maar niet aan begonnen.

Wat ik wel bijzonder vond is dat mr. Argentijn zijn eigen score nog even verbetert heeft met 10.miljoen. ik vind het al lastig om 10.miljoen bij elkaar te schrapen op die tafel 🤣

Waar jij plezier uit de kiddie challenge haalt, ben ik gebonden tot closest to pin. Hoef je niet hoog te scoren, wel zo dicht mogelijk. Dat lukt nog best aardig 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:14:
[...]

En je mag nog niet verklappen om welke kast het gaat? Wanneer komt ie uit, ben benieuwd
Nee, ik mag niets verklappen.
Hij is vanacht pas op de test bank gegooit. Het kan binnen een dag to 6 maanden duren.
VR moet nog gebouwd worden, maar ik heb hem in VR gespeeld (zonder omgeving), en zag maar 1 visueel foutje.

Hou VPU dus in de gaten de komende maanden :O

[ Voor 3% gewijzigd door MikeDASpike op 31-08-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik moet nu voor het volgende level van de Kiddie challenge 12 miljoen halen in Black Knight 2000. Het rare is er maar 13 mensen zijn die 12 miljoen of meer op deze kast gescoord hebben, terwijl er 25 zijn die dit level gehaald hebben, waaronder ook Mike. Hoe heb je dat gedaan @MikeDASpike ? Jouw hoogste score op deze tafel is 3,2 miljoen en ik zit zelf inmiddels boven de 4 miljoen. 12 miljoen ga ik nooit halen op die kast vrees ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Verder ging zojuist mijn controller stuk… de linker button die voor de linker flipper gebruikt wordt brak af. Grrrr…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:49:
Ik moet nu voor het volgende level van de Kiddie challenge 12 miljoen halen in Black Knight 2000. Het rare is er maar 13 mensen zijn die 12 miljoen of meer op deze kast gescoord hebben, terwijl er 25 zijn die dit level gehaald hebben, waaronder ook Mike. Hoe heb je dat gedaan @MikeDASpike ? Jouw hoogste score op deze tafel is 3,2 miljoen en ik zit zelf inmiddels boven de 4 miljoen. 12 miljoen ga ik nooit halen op die kast vrees ik…
12 miljoen? hoe dan?:-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:51:
Verder ging zojuist mijn controller stuk… de linker button die voor de linker flipper gebruikt wordt brak af. Grrrr…
Dat is wel balen man. Maar jij speelt met een xbox controller dan i.c.m. de VR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Ik vroeg me nog wat af. Ik ben nieuwe backglasses aan het downloaden en kom vaak een DT-res-files.zip tegen die ik nooit download. Wat kun je daar eigenlijk mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar voor een level 7 van de Kiddie Challenge is dit serieus hoog en je moet het binnen 2 uur halen. En die kast is super intensief, want de bal is extreem snel, ook door de layout. Dat was dus ook te veel van het goede voor m’n controller. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 31-08-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:12:
[...]

Dat is wel balen man. Maar jij speelt met een xbox controller dan i.c.m. de VR?
Ja, de controller die bij mijn Oculus Rift geleverd werd. Die gebruik ik voor alle flipper games, ook die ik niet in VR speel.

Ik heb ook nog een wireless Logitech F710 liggen. Eens kijken of ik die aan de gang krijg op W11. Ik meen me te herinneren dat ik op m’n vorige W10 systeem al heb moeten prutsen om die werkend te krijgen, omdat er geen drivers voor zijn voor W10/11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:49:
Ik weet niet of dit de oorzaak is van het verschil wat jij ziet: op verzoek heb ik vorig jaar aangegeven bij DNADisturber dat er hele oude highscores in zijn database stonden. Dit ook omdat er scores van vp9 en oude vpx in stonden. Met de nieuwe physics was dit soms niet te halen.Hij heeft nu aangepast dat spelers die een jaar niet spelen de highscores wordt weggehaald.

Hoe ik bk2000 gehaald heb ? Ik durf het niet te zeggen. Wel dat ik het scherm een stuk lichter had gezet. Waarom mijn score er niet tussen staat ? Moet je aan DNA vragen. Ik weet dat ik veel bezig hiermee ben geweest en zeker meer dan de 11x dan ik op de lijst sta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
@PatrickC heb jij het antwoord van DNA gezien over je scores van bk2000 op VPF?
DNADISTURBER least dus ook deze posts, maar antwoord op VPF. Erg verwarrend voor mij :😜

Hotdogging van het weekend meerdere malen gespeeld maar kom niet boven de 1.2 mil. Grappig kast. Wide body, lastig om een goeie pov te vinden ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:43:
@PatrickC heb jij het antwoord van DNA gezien over je scores van bk2000 op VPF?
DNADISTURBER least dus ook deze posts, maar antwoord op VPF. Erg verwarrend voor mij :😜

Hotdogging van het weekend meerdere malen gespeeld maar kom niet boven de 1.2 mil. Grappig kast. Wide body, lastig om een goeie pov te vinden ervoor.
Nee, had ik nog niet gezien. Dank voor de tip en heb ook al geantwoord op VPF.

Hotdogging is inderdaad best een leuke kast. Dat vind ik ook het leuke aan Pinemhi… je speelt soms kasten die je nog niet kent en die je waarschijnlijk ook nooit uitgeprobeerd zou hebben. Je hebt mijn score wel verbeterd zag ik (Joop is niet gewend aan 3e plekken :+ ), maar 0Cool heeft echt een topscore gezet.

De nieuwe weekly is White Water zag ik. Die kast heb ik net in de Kiddie Challenge gehad, dus die ga ik overslaan denk ik. Eerst maar eens werken aan mijn BK2000 score. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Ik had niet verwacht dat hot dogging als leuk ervaren zou worden. Ik ben deze ronde te laat helaas. Hij komt vast nog een x voorbij.

Ik had vandaag tijdens de lunch een prachtscore van 61 miljoen gehaad op white water...komt ie niet door, gemiste kans. Los van dat: ik denk dat als ik 60 miljoen haal, dat VPA argentijn dan makkelijk 1.2 miljard haalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik heb bk2000 vandaag ook gespeeld, maar kwam ook nietvrrg ver, je moet het wel van de multiball hebben waar je miljoen kan scoren.

Whie water is ook leuk. 308 staat mijn hoogste op pinemhi, maar dat red ik niet meer. Ik zag dat die VPA gasten scores hebben die 10x zoveel zijn als mijn score.

Ik moet nog naar mijn pinemhimpopups kijken, want ik zie ze niet meer verschijnen, dus een kiddie challange verder gaan wordt lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:44:
Ik had niet verwacht dat hot dogging als leuk ervaren zou worden. Ik ben deze ronde te laat helaas. Hij komt vast nog een x voorbij.
Je hebt nog 2 dagen ! Dus je kan nog mee doen hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:27:
[...]

De nieuwe weekly is White Water zag ik. Die kast heb ik net in de Kiddie Challenge gehad, dus die ga ik overslaan denk ik. Eerst maar eens werken aan mijn BK2000 score. 8)
Ik dacht dat je WW zou overslaan ? Maar Joop staat op nr1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:15:
[...]

Ik dacht dat je WW zou overslaan ? Maar Joop staat op nr1!
Aangezien ik BK2000 nog niet mag spelen voor de Kiddie Challenge en Hotdoggin’ na een paar pogingen maar heb laten zitten (de magneten in de outlanes waren erg sterk vandaag), dacht ik dan maar even toch een score op White Water neerzetten. Had even kort tijd en 1 potje gespeeld… haal ik meteen 203.068.630. :) Er zijn veel hogere scores neergezet voor White Water… hopelijk ook allemaal met een 3-ball setting, want deze is aanpasbaar in de rom. Die 203.068.630 was gewoon met 3 ballen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:44:
Het is een bijzondere kast en daardoor ook wel leuk. Net als bij Spectrum haal je vaak niet eens de 5 minuten, want die outlanes zijn killing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:06:
[...]

Aangezien ik BK2000 nog niet mag spelen voor de Kiddie Challenge en Hotdoggin’ na een paar pogingen maar heb laten zitten (de magneten in de outlanes waren erg sterk vandaag), dacht ik dan maar even toch een score op White Water neerzetten. Had even kort tijd en 1 potje gespeeld… haal ik meteen 203.068.630. :) Er zijn veel hogere scores neergezet voor White Water… hopelijk ook allemaal met een 3-ball setting, want deze is aanpasbaar in de rom. Die 203.068.630 was gewoon met 3 ballen.
Netjes! Kijken of het me lukt om er deze week iets van chocola van te maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Gefeliciteerd @sahinasappelsap met je 4e overwinning op rij in de closest to the pin challenge. Dat is nog geen record trouwens… RonaldU_NL heeft ‘m al eens 5 keer op rij gewonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:40:
Gefeliciteerd @sahinasappelsap met je 4e overwinning op rij in de closest to the pin challenge. Dat is nog geen record trouwens… RonaldU_NL heeft ‘m al eens 5 keer op rij gewonnen.
Thanks! Dan moet ik maar eens gauw aan de slag met black rose :-p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 06:04:
[...]

Thanks! Dan moet ik maar eens gauw aan de slag met black rose :-p
Daar is gelukkig een VPW versie van met VR support, wel nog uit 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:40:
Gefeliciteerd @sahinasappelsap !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik heb eindelijk ook mijn pinemhi popups weer werkend gekregen.
Congo 1.500.000 minimaal halen. Pfff ... 1.200.000 was mijn hoogste ooit. DNA als je dit leest, verlaag deze ook ff naar 600.000 :+

Ook nog ff Hot Dogging gespeeld maar komt niet boven 0Cool uit. Helaas

[ Voor 15% gewijzigd door MikeDASpike op 03-09-2024 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:19:
[...]

Daar is gelukkig een VPW versie van met VR support, wel nog uit 2021.
De eerste mooie score staat alweer genoteerd hoor. Leuke tafel, tegelijk ook lastig om tegen de pin aan te komen omdat je er behoorlijk eenvoudig overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:36:
Ik heb eindelijk ook mijn pinemhi popups weer werkend gekregen.
Congo 1.500.000 minimaal halen. Pfff ... 1.200.000 was mijn hoogste ooit. DNA als je dit leest, verlaag deze ook ff naar 600.000 :+

Ook nog ff Hot Dogging gespeeld maar komt niet boven 0Cool uit. Helaas
Ik zag je pogingen voorbij komen. Ik ken deze tafel niet, maar zo te horen een pittig ding.
Jammer dat t niet gelukt is met hot dogging! Ik laat hem toch aan me voorbij gaan. White water heeft na black rose de rest van mijn beschikbare tijd voor vandaag ingenomen.

Maaruh zit dna disturber hier ook op t forum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:30:
[...]

Maaruh zit dna disturber hier ook op t forum?
Of hij een account heb weet ik niet, maar hij leest dit wel.
**stomheid modus on ** Dus dit is geen private chat ? ? **stomheid modus off** :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op woensdag 4 september 2024 @ 06:44:
[...]

Of hij een account heb weet ik niet, maar hij leest dit wel.
**stomheid modus on ** Dus dit is geen private chat ? ? **stomheid modus off** :+
Ja dat is ook weer waar hehe..

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Vanmorgen mijn eigen highscore van WW met een aantal punten verbroken. Nog lang geen top score, maar ging best wel lekker
Beter dan HotDogging...

[ Voor 7% gewijzigd door MikeDASpike op 04-09-2024 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Toen ik gisteravond even tijd had starte ik de Kiddie Challenge per ongeluk op. Dus toch maar een paar potjes BK2000 gespeeld, maar dat wilde niet echt lukken. Multi-balls waarvan steeds de ballen binnen een paar seconden via de outlanes verdwenen en wat zeker ook niet hielp was de Logitech F710 controller die ik nu moest gebruiken, die af en toe gewoon dienst weigert. Dus meteen maar een nieuwe controller besteld…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Hey domme vraag: Star trek the next gen (Williams) en star trek (Data east) zijn verschillende kasten he? :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:38:
Hey domme vraag: Star trek the next gen (Williams) en star trek (Data east) zijn verschillende kasten he? :-D
Klopt
STTNG : https://virtualpinballspr...ub.io/games?game=eKpfZo80
Star trek DE : https://virtualpinballspr...ub.io/games?game=P12wTlyY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Ik dacht die 5-minutten we eventjes, maar niet dus :-) Moet ik weer een kast neerladen :-D

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:10:
[...]

Ik dacht die 5-minutten we eventjes, maar niet dus :-) Moet ik weer een kast neerladen :-D
Haha! Heb jij je cabinet nog niet zo Lang? Of update je deze nooit?

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:39:
[...]

Haha! Heb jij je cabinet nog niet zo Lang? Of update je deze nooit?
sinds eind 2022, er hebben een hele lange tijd alleen maar tafels op gestaan die ik zelf wilde hebben (stuk of 14). Ben nu met pinemhi telkens tafels aan het toevoegen obv de challenges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
thnx!...hey omdat ik weet hoe leuk je het vindt als ik dit zeg: Ik ga even met mijn usb stickje heen en weer lopen :-p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
53.731.320 in de 5-minute @MikeDASpike … mooie score! Die challenges worden zo wel lastig met 5-minute guru @MikeDASpike en golf champ @sahinasappelsap . De weekly ga ik denk ik nooit meer spelen. 4.330.365.620 op White Water door weer zo’n Argentijn… ze zullen het aantal ballen wel op 10 zetten… kan niet anders. En zo gaat het bijna elke week helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 05-09-2024 17:57 ]

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:42:
[...]

thnx!...hey omdat ik weet hoe leuk je het vindt als ik dit zeg: Ik ga even met mijn usb stickje heen en weer lopen :-p
Nog leuker zou zijn… ik ga even met een floppy disk heen en weer lopen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:55:
53.731.320 in de 5-minute @MikeDASpike … mooie score! Die challenges worden zo wel lastig met 5-minute guru @MikeDASpike en golf champ @sahinasappelsap . De weekly ga ik denk ik nooit meer spelen. 4.330.365.620 op White Water door weer zo’n Argentijn… ze zullen het aantal ballen wel op 10 zetten… kan niet anders. En zo gaat het bijna elke week helaas.
Ik wilde dus net hetzelfde posten. Ik moet voor die 290 mio echt ontzettend hard.mijn best doen en wat geluk hebben en dan komt er weer zo een eikel voorbij 😔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:59:
[...]

Nog leuker zou zijn… ik ga even met een floppy disk heen en weer lopen. :+
10 floppy disks hè, en dan eerst gerart over 10 schijfjes als part 1 t/m 10, want anders past het niet 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:29:
[...]

10 floppy disks hè, en dan eerst gerart over 10 schijfjes als part 1 t/m 10, want anders past het niet 😋
Ik heb hier nog wel ergens een Iomega Zip drive liggen…

• PatrickC
Jammer dat die Star Trek kast in de 5-Minute zo buggy is. Regelmatig pakt hij transporter shots niet en werkt de kickback links niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
53.731.320 in de 5-minute @MikeDASpike … mooie score! Die challenges worden zo wel lastig met 5-minute guru @MikeDASpike en golf champ @sahinasappelsap .
Bedankt! Dit was mijn eerste poging nadat ik de POV had ingesteld en de kast had herstart. Om eerlijk te zijn, kende ik deze kast niet zo goed, hoewel het op het kabinet stond. Ik heb veel punten gescoord met multiball. Helaas werd het spel afgebroken terwijl ik nog met de eerste bal bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
De weekly ga ik denk ik nooit meer spelen. 4.330.365.620 op White Water door weer zo’n Argentijn… ze zullen het aantal ballen wel op 10 zetten… kan niet anders. En zo gaat het bijna elke week helaas.
Ik heb net aan DACstyle gebraagd of hij die gasten kent en hoe ze die belachelijke hoge high scores halen.
Ben benieuwd of hij ze uberhaupt kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op donderdag 5 september 2024 @ 23:40:
Jammer dat die Star Trek kast in de 5-Minute zo buggy is. Regelmatig pakt hij transporter shots niet en werkt de kickback links niet goed.
hmm. niet zo gemerkt om eerlijk te zijn.
de kickstarter is maar 2x gebruikt en die werkte gisteren wel.
En voor de rest niet opgelet. Toen ik uiteindelijk een multball kreeg, probeer ik hem zo lang mogenlijk in het spel te houden en da punten te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:29:
[...]

:D
Ik zeg Terminal server/ VNC/ team viewer of what ever om remote verbinding te aken en via het netwerk de bestanden te kopieeren ipv media heen en weer te slepen.
maar wie ben ik ?

[ Voor 9% gewijzigd door MikeDASpike op 06-09-2024 05:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 05:43:
[...]

Bedankt! Dit was mijn eerste poging nadat ik de POV had ingesteld en de kast had herstart. Om eerlijk te zijn, kende ik deze kast niet zo goed, hoewel het op het kabinet stond. Ik heb veel punten gescoord met multiball. Helaas werd het spel afgebroken terwijl ik nog met de eerste bal bezig was.
Gisteren 43.399.300 gehaald dus sta nu weer 2e… Joop voelt zich weer thuis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 05:47:
[...]

hmm. niet zo gemerkt om eerlijk te zijn.
de kickstarter is maar 2x gebruikt en die werkte gisteren wel.
En voor de rest niet opgelet. Toen ik uiteindelijk een multball kreeg, probeer ik hem zo lang mogenlijk in het spel te houden en da punten te scoren.
Als Scotty “shoot the transporter” roept en je schiet dan de bal de transporter in, maar de bal wordt niet ‘gecaptured’ en komt gewoon terug, dan klopt dat niet lijkt mij? Of dat moet bij de echte kast ook gebeuren. Bij de kickstarter in de linker outlane heb ik regelmatig dat de bal maar een heel klein stukje omhoog gaat, meteen weer omlaag in de outlane en dan verdwijnt. Soms ook pas na 2 ‘kicks’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:17:
[...]

Als Scotty “shoot the transporter” roept en je schiet dan de bal de transporter in, maar de bal wordt niet ‘gecaptured’ en komt gewoon terug, dan klopt dat niet lijkt mij? Of dat moet bij de echte kast ook gebeuren. Bij de kickstarter in de linker outlane heb ik regelmatig dat de bal maar een heel klein stukje omhoog gaat, meteen weer omlaag in de outlane en dan verdwijnt. Soms ook pas na 2 ‘kicks’.
Ik ken de echte kast niet, maar zou met de laatste pinmame en vpx10.8 te maken kunnen hebben. Ik vermoed dat het door Pwm (pulse width modulation) komt.Er zijn meerdere kasten die anders werken en aanpassingen noding hebben.
Watvik doe: gebruik vpinmame.dll van 3.5. Vpinmame64.dll van 3.6.
Gebruik ook 10.7 32 bit en 10.8 64 bit (dx en gl).
Zou kan je nog oude kasten goed spelen.
Ik heb trouwens met vpx10.8 en vpinmame 3.6 de score gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Weer een grafisch pareltje van Frank_Enstein, Jungle Princess (Gottlieb 1977).
https://vpuniverse.com/fi...e-princess-gottlieb-1977/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFg6g2FAma-esNglKHjkFxG8B6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0bf6kb7DMVkNnHPzGGkysm6.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjpXgUSAApSywkmU1zTL40v_gNk=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/VYO37VeL5YbMqCJggBfs3EUo.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:13:
[...]

Gisteren 43.399.300 gehaald dus sta nu weer 2e… Joop voelt zich weer thuis. :+
Met multiballs..Hou jij je balletjes vast met een van de flippers terwijl je met 1 ball tegelijk werkt. Of gewoon alles wat naar beneden komt weer wegknallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:57:
[...]

Met multiballs..Hou jij je balletjes vast met een van de flippers terwijl je met 1 ball tegelijk werkt. Of gewoon alles wat naar beneden komt weer wegknallen?
In de 5-minute wil je de ballen zo veel mogelijk in beweging hebben lijkt mij en goed letten op de jackpot shots, want daar moet je het van hebben in de 5-minute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De nieuwe controller is binnen en even getest. Alle knoppen in sticks werken, maar helaas geen rumble/vibration in VPX. Met mijn vorige controller werkte dit wel. In Pinball FX werkt de rumble/vibration wel, dus geen idee waarom het niet werkt in VPX. De instelling staat op Xinput en het is een officialy Microsoft licensed Xbox controller.
https://stores.horiusa.co...xbox-series-x-s-xbox-one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wel meteen 61.722.280 gehaald in de 5-minute op Star Trek. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
En weer een nieuwe VPinWorkshop release, Goldeneye (Sega 1996) VPW Mod.
https://vpuniverse.com/fi...deneye-sega-1996-vpw-mod/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIiJ_-myhZte1_8-U8UM8dD7MAE=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/EjRE1VxoNSSs3jnxoBRpjKJK.webp?f=fotoalbum_large
Bijzondere VR room ook weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t81eBmTZ84rPHTe6INaVb4JWY4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yHc22pZ9kPEsO46IH0Z5Yton.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:13:
De nieuwe controller is binnen en even getest. Alle knoppen in sticks werken, maar helaas geen rumble/vibration in VPX. Met mijn vorige controller werkte dit wel. In Pinball FX werkt de rumble/vibration wel, dus geen idee waarom het niet werkt in VPX.
Vpx heeft geen feedback. Dit zou via DOF geregeld moeten worden, maar nog niemand die dat gebouwd heeft voor een controller.
Zou volgens mij technisch niet moeilijk moeten zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:49:
[...]

Vpx heeft geen feedback. Dit zou via DOF geregeld moeten worden, maar nog niemand die dat gebouwd heeft voor een controller.
Zou volgens mij technisch niet moeilijk moeten zijn
Echt wel… staat gewoon in de controller settings in VPX en het werkte ook gewoon met de Xbox One controller die bij mijn Oculus Rift zat. Bij de Logitech F710 werkte het niet en bij deze nieuwe controller dus ook niet.
https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=51368

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 06-09-2024 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:54:
[...]

Echt wel… staat gewoon in de controller settings in VPX en het werkte ook gewoon met de Xbox One controller die bij mijn Oculus Rift zat. Bij de Logitech F710 werkte het niet en bij deze nieuwe controller dus ook niet.
https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=51368
Ok, sorry, nieuw voor mij. Ik heb wel meerdere posten gezien dat het niet werkte. Sorry voor de mis informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:13:
[...]

Ok, sorry, nieuw voor mij. Ik heb wel meerdere posten gezien dat het niet werkte. Sorry voor de mis informatie.
Excuses zijn niet nodig Mike. :) Wel de eerste keer dat ik je iets heb geleerd over VP… een historische dag! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:32:
[...]

Excuses zijn niet nodig Mike. :) Wel de eerste keer dat ik je iets heb geleerd over VP… een historische dag! :+
Ha! De vraag is of ik het morgen nog weet :+
Ik heb geleerd in de IT, dat als je een fout maakt, dat je dat ook mag toegeven en je excuses ervoor kan aanbieden. Beter dan een fout maken en je kop houden, waardoor ruim 1400 terminal servers gaan rebooten midden op een productie dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Enne ... ik leer nog elke dag over VPX !
Trouwens, iemand die ik het laatste jaar veel geholpen en uitgelegd hebt (en nu veel Mega Rooms maakt, Zie de laatste VPW tafel die @PatrickC hierboven post), heeft een youtube kanaal opgericht om mensen te helpen om tafels te voorzien van VR.
Ik heb hem al de nieuwe Terry genoemd:
https://youtube.com/@rd6512?si=F64oYSol-qhuYFGw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:16:
Wel meteen 61.722.280 gehaald in de 5-minute op Star Trek. 8)
Mooie score, daar kom ik niet overheen in 5 min challange ! Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Net even Goldeneye gespeeld en meteen al een flinke score gehaald. Ik voel me helemaal thuis in de VR room van die kast, bovenop die grote dam in Zwitserland . De plek waar ik elk jaar op vakantie ga in Zwitzerland, heeft ook zo’n dam in de buurt, de grootste van Europa, de Grande Dixence.
https://www.myswitzerland...s/stuwdam-grande-dixence/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:09:
Net even Goldeneye gespeeld en meteen al een flinke score gehaald. Ik voel me helemaal thuis in de VR room van die kast, bovenop die grote dam in Zwitserland . De plek waar ik elk jaar op vakantie ga in Zwitzerland, heeft ook zo’n dam in de buurt, de grootste van Europa, de Grande Dixence.
https://www.myswitzerland...s/stuwdam-grande-dixence/
Gaaf, ik kan me de setting helemaal voorstellen. Komt er ook nog een vliegtuigje voorbij vliegen?
die dam (bij Verzasca) ben ik wel eens vanaf gebungeed lang geleden! Hele mooie omgeving!
Pagina: 1 ... 10 ... 29 Laatste