[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 9 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 07:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4R17BfnkqKwz6UxsmIUEwPgNn8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M4lWEXt01w4bjcfu18vfBgxs.png?f=user_large
Nog niet zoals ik het zou willen , maar stand wordt beter :+

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:43
Ik had hem vanmiddag op de 1.25 mio gekregen, stond bovenaan. Nu is 0Cool daar weer met 20.000 overheen gegaan. Argh :-D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGLiC8AKaTF8sYUCdJnyS1YbQiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cuKKdbEWb7j2wADyyec7Bu9J.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door sahinasappelsap op 19-08-2024 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ja. In iedergeval allemaal Nederlanders in de top 4 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:45
En al weer een overwinning voor @sahinasappelsap in de closest to the pin challenge! Heb je een deal gesloten met die Argentijnen dat ze jouw score niet mogen aanvallen? ;)

Nu moet je voor de hattrick gaan natuurlijk. Dat lukte mij helaas niet door die hole in one van Ferrie. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:37:
Ik had hem vanmiddag op de 1.25 mio gekregen, stond bovenaan. Nu is 0Cool daar weer met 20.000 overheen gegaan. Argh :-D

[Afbeelding]
Hé… Joop op een derde plek… dat kan natuurlijk niet kloppen… heb woensdag maar een vrije dag opgenomen om daar wat aan te doe! :P

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:44:
En al weer een overwinning voor @sahinasappelsap in de closest to the pin challenge! Heb je een deal gesloten met die Argentijnen dat ze jouw score niet mogen aanvallen? ;)

Nu moet je voor de hattrick gaan natuurlijk. Dat lukte mij helaas niet door die hole in one van Ferrie. :+
Vreemd genoeg heeft niemand anders dan jij en ik een poging gedaan op die tafel. Misschien vanwege vakantietijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:46:
[...]

Hé… Joop op een derde plek… dat kan natuurlijk niet kloppen… heb woensdag maar een vrije dag opgenomen om daar wat aan te doe! :P
:*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:46:
[...]

3de plaats ?? Ik zie Joop toch echt op de 4de staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:40:
[...]

Wat de f*k gast.. Hoe kom je in godnaam aan 2 miljoen in 5 minuten. Explain!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

Wat de f*k gast.. Hoe kom je in godnaam aan 2 miljoen in 5 minuten. Explain!
Multiball !!! en deze heel lang in het spel houden, Dubbele score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Multiball !!! en deze heel lang in het spel houden, Dubbele score.
Aha, denk dat ik daardoor ook aan de eerste hoge score kwam. Ik heb trouwens wel een issue met deze tafel Als de lampen heel erg gaan knipperen (strobo in de tafel zelf) en dan in combinatie met de multiball, dan gaat alles schokken als een malle alsof er allerlei frames geskipt worden. Daardoor is het echt heel lastig om de ballen lang in het spel te houden. Hebben jullie dat ook met VR/Cabinet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:28:
[...]

Aha, denk dat ik daardoor ook aan de eerste hoge score kwam. Ik heb trouwens wel een issue met deze tafel Als de lampen heel erg gaan knipperen (strobo in de tafel zelf) en dan in combinatie met de multiball, dan gaat alles schokken als een malle alsof er allerlei frames geskipt worden. Daardoor is het echt heel lastig om de ballen lang in het spel te houden. Hebben jullie dat ook met VR/Cabinet?
Ik heb deze alleen in cabinet mode gespeeld, maar had nergens last van.
Ik heb niet naar de FPS gekeken, maar alles draait vloeiend.
Ik heb er wel een RTX 3080 inzitten omdat ik ook VR ermee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:39:
[...]

Ik heb deze alleen in cabinet mode gespeeld, maar had nergens last van.
Ik heb niet naar de FPS gekeken, maar alles draait vloeiend.
Ik heb er wel een RTX 3080 inzitten omdat ik ook VR ermee doe.
Ik zal vanavond even kijken of ik er een filmpje van kan maken. Zit zelf op een 3070, deze tafel geeft serieus issues. Daarnaast is fish tales is de enige andere tafel die niet helemaal lekker loopt op de max instellingen. Die blijft op 99-100 merkbare frames hangen terwijl alle andere tafels gewoon de 120 aantikken zonder haperingen of framedrop/skips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Ik zal vanavond even kijken of ik er een filmpje van kan maken. Zit zelf op een 3070, deze tafel geeft serieus issues. Daarnaast is fish tales is de enige andere tafel die niet helemaal lekker loopt op de max instellingen. Die blijft op 99-100 merkbare frames hangen terwijl alle andere tafels gewoon de 120 aantikken zonder haperingen of framedrop/skips.
3070 moet het met makelijk trekken. Ik heb jaren met 2070 zonder problemen gedraaid. Maar die trok VR niet.
Hoe staat je Visual Pinball ingesteld? Op framepacing of op vsync? Heb je bij 10.8 toevallig antialiasing aanstaan? Volgens mij was er een bug mee en moest je die op disabled zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Goeie tips, zal ze straks even checken als ik weer achter de flipperkast sta :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Hoeft niet direct. Check morgen ff. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Haha, don't worry. Ik ga geen poging meer wagen op de 5 min challenge :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Wat voor CPU had je ook al weer? Ik weet zo even niet of VPX bepaalde processen niet op een single core draait? Missschien dat @MikeDASpike dat weet, want die heeft wat korte lijntjes naar de VPX ontwikkelaar(s) volgems mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:17:
[...]

Wat voor CPU had je ook al weer? Ik weet zo even niet of VPX bepaalde processen niet op een single core draait? Missschien dat @MikeDASpike dat weet, want die heeft wat korte lijntjes naar de VPX ontwikkelaar(s) volgems mij. :P
[...]

Ik dacht een Ryzen 3600 of 5600. Kan ik vanavond checken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:40:
[...]

Zelfs geen podiumplek dus... dat kan echt niet! Mijn vorige score was volgens mij m'n 3e potje. Hierna niet meer gespeeld, dus er zal vast nog wel wat verbetering in zitten voor mij... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:15:
Je gaat toch niet opgeven? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

Je gaat toch niet opgeven? :o
Vandaag heb ik niet veel tijd om te spelen helaas. Kijk liever wat instellingen na dan dat ik urenlang een 5 min challenge probeer te verbeteren.

Ik merk trouwens wel dat ik door pinemhi de kast veel vaker aanzwengel dan dat ik deed, dat is een leuke bijkomstigheid 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:25:
[...]

Vandaag heb ik niet veel tijd om te spelen helaas. Kijk liever wat instellingen na dan dat ik urenlang een 5 min challenge probeer te verbeteren.

Ik merk trouwens wel dat ik door pinemhi de kast veel vaker aanzwengel dan dat ik deed, dat is een leuke bijkomstigheid 😊
Door pinemhi speel ik ook kasten die ik normaal nooit zou opstarten, op een enkele kast na. Ik speel normaal met name VPW kasten en als je dan een kast speelt zonder de 'VPW Physics', dan is dat vaak wel een stukje minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:25:
[...]

Ik heb vandaag een beetje mijn kast ge-update sinds lange tijd. Paar kasten in de front end gezet en aan het sorlen geweest.
Ik vind de POV echt geweldig van vpx 10.8.geeft mij in flat pannekoek' weergave toch een 3d gevoel.
Maar nog een hoop te doen.
Pinemhi challanges vind ik al jaren leuk. Altijd weer een verassing welke tafel het is.
Ik zal ook weervkijken naar de kiddiecen andere challanges. Maar daar werkte de popups bij mij laast niet meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:15:
Ik ben een dag in de war (dat heb je met mijn geheugen). Doe het pas donderdag :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
[...]

Een Ryzen 5 3600 en er zit 16gb ram in de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

3070 moet het met makelijk trekken. Ik heb jaren met 2070 zonder problemen gedraaid. Maar die trok VR niet.
Hoe staat je Visual Pinball ingesteld? Op framepacing of op vsync? Heb je bij 10.8 toevallig antialiasing aanstaan? Volgens mij was er een bug mee en moest je die op disabled zetten.
Staat op framepacing max framerate 0 en pretenderen ook 0.

Verder is AA disabled en post processed AA op QUALITY Fxaa. Bilateral cas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKA5_jaeDrY-0gSqFEX9xzdw9ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PpMcLsNtM0LnBZFYjBrSlnL.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: het lijken de lampen op tafel te zijn die het vele stutteren veroorzaken. Toch nog even geprobeerd, maar ik kom niet boven de 1Mio uit. Morgen wat meer tijd :-)

[ Voor 34% gewijzigd door sahinasappelsap op 20-08-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:22:
[...]

Staat op framepacing max framerate 0 en pretenderen ook 0.

Verder is AA disabled en post processed AA op QUALITY Fxaa. Bilateral cas

[Afbeelding]

Edit: het lijken de lampen op tafel te zijn die het vele stutteren veroorzaken. Toch nog even geprobeerd, maar ik kom niet boven de 1Mio uit. Morgen wat meer tijd :-)
Geweldig om een foto te bekijken op een mobiel die 180 graden gedraaid is 😜.
Meeste ziet er goed uit, maar probeer eens post processing Aa ook op disabled te zetten. Ik ben niet bij mijn pinball in de buurt om te checken, maar dat zou hem weleens kunnen zijn.

Ik zag dat de top5 in de 5min challange gedomineerd wordt door Nederlandsers 🇳🇱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:19:
[...]

Een Ryzen 5 3600 en er zit 16gb ram in de kast.
Je zou taskmanager kunnen draaien en deze on top laten staan en kijken of het een cpu ding is.
Bij fishtales kan ik het mij voorstellen, maar niet bij de andere tafel.
Je zou ook vpx 10.7 eens kunnen bekijken of deze beter draaid. Er is zoveel gesleuteld in de VP engine in de laatste 2 jaar...(VP engine ... VPE?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:33:
[...]

Geweldig om een foto te bekijken op een mobiel die 180 graden gedraaid is 😜.
Ja echt superhandig als je met je telefoon een foto maakt en er vervolgens na het uploaden achter komt dat hij ondersteboven staat, sorry :-)
Ik ga morgen proberen de post AA nog even aan te passen, zal gelijk ook even de task manager op cpu bottlenecks checken...en doe ik gelijk nog een poging voor grand lizard ;-)
Vind het toch wel vaag dat zo een oude tafel issues geeft (en fish tales dan)

Sowieso goed om te zien dat er op de 5-min challenge allemaal nederlanders staan!

[ Voor 12% gewijzigd door sahinasappelsap op 20-08-2024 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Zo... paar potjes gespeeld en Joop staat weer op 2. :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0Z-r1riqhmqxpeE6mujopDDlO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wkoBk3CimkipUEQdNBXIiL74.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
... en een paar potjes verder... >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ow-4g52xa4l4hdfhrZkenI2qAZo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C2fwmcZUBtispXCclpXYQfMd.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Goed bezig joop ! Mooie score !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dat is geen malse score hoor 👍🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Heb ook even World Cup Soccer 94 gespeeld en gebruik de Mod van Bigus. Heel vreemd… de kast in VR wordt heel klein weergegeven… net of je op een mini kastje speelt. In desktop modus ziet de kast er normaal uit. Hoe zou dat kunnen? Ik heb dit nog nooit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Klopt wcs is een beetje vreemd. Ga naar je visual pinball setting en ga naar vr. Dat kleine dialoog schermpje.
Daar heb je ergens een catogory met table setup en vink box met table scale. Zet deze uit of aan.
De kast is nu normaal (Sorry niet thuis om screenshot te laten zien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:43:
[...]

Je zou taskmanager kunnen draaien en deze on top laten staan en kijken of het een cpu ding is.
Bij fishtales kan ik het mij voorstellen, maar niet bij de andere tafel.
Je zou ook vpx 10.7 eens kunnen bekijken of deze beter draaid. Er is zoveel gesleuteld in de VP engine in de laatste 2 jaar...(VP engine ... VPE?)
Ik zie de cpu niet throttlen, dus dat is het ook niet :-)
Misschien eind van de middag nog een poging wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
4.989.164.540 gehaald met World Cup Soccer 94. Even die Argentijn AMC van plek 1 verdreven! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Wel jammer… ik haalde de finale en verloor deze van Duitsland met 4-3. Altijd weer die Duitsers…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:42:
4.989.164.540 gehaald met World Cup Soccer 94. Even die Argentijn AMC van plek 1 verdreven! :P
Check maar niet de all-time score van wcs....
PatrickC schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:47:
Wel jammer… ik haalde de finale en verloor deze van Duitsland met 4-3. Altijd weer die Duitsers…
Haha. Inderdaad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:24:
[...]

Ik zie de cpu niet throttlen, dus dat is het ook niet :-)
Misschien eind van de middag nog een poging wagen.
En Aa ook op disabled gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Zeker :-) Ik laat het maar even voor wat het is joh. Misschien dat ik zo nog een poging doe, alleen de scores zijn wel belachelijk hoog ondertussen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Die nieuwe FrankEnstein MOD van Fathom is ook een pareltje. Het is een VLM/Blender makeover mod van UnclePaulie’s versie, wat al een erg goede versie was.
https://vpuniverse.com/fi...ly-1981-frankenstein-mod/

In een ver verleden kwam ik ooit in aanraking met deze Fathom kast door een table author genaamd Scapino (Kurt Herman). Dat was nog in de tijd dat VP in versie 8 was volgens mij, met de oorspronkelijke ontwikkelaar Randy Davis. Scapino maakte voor die tijd kasten met erg mooie graphics, wat in die tijd soms tot problemen leidde. Ik heb dat toen uitgezocht en een registry script gemaakt die bepaalde DirectX setting aanpaste zodat deze kasten goed werkten.
https://pinballnirvana.co...thom-bally-1981-vp8.2895/

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 21-08-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:29:
Check maar niet de all-time score van wcs....
Ik had ze al gezien en deze scores zijn zeker mogelijk, maar deze potjes kosten wel erg veel tijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Ik had ze al gezien en deze scores zijn zeker mogelijk, maar deze potjes kosten wel erg veel tijd. :+
Als ik vanmorgen goed had gezien was de nr1 afgelopen zondag gezet. Net voordat de challange begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:18:
Die nieuwe FrankEnstein MOD van Fathom is ook een pareltje. Het is een VLM/Blender makeover mod van UnclePaulie’s versie, wat al een erg goede versie was.
https://vpuniverse.com/fi...ly-1981-frankenstein-mod/

In een ver verleden kwam ik ooit in aanraking met deze Fathom kast door een table author genaamd Scapino (Kurt Herman). Dat was nog in de tijd dat VP in versie 8 was volgens mij, met de oorspronkelijke ontwikkelaar Randy Davis. Scapino maakte voor die tijd kasten met erg mooie graphics, wat in die tijd soms tot problemen leidde. Ik heb dat toen uitgezocht en een registry script gemaakt die bepaalde DirectX setting aanpaste zodat deze kasten goed werkten.
https://pinballnirvana.co...thom-bally-1981-vp8.2895/
Wooooooooooooooooooooooooooow die ziet er gaaf uit zeg, hele mooie details. Ik ga hem downloaden :-)
Toevallig net dr who en johnny mnemonic gedownload. Zal deze ook even op de usb stick zetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:55:
[...]

Wooooooooooooooooooooooooooow die ziet er gaaf uit zeg, hele mooie details. Ik ga hem downloaden :-)
Toevallig net dr who en johnny mnemonic gedownload. Zal deze ook even op de usb stick zetten :-)
Usb stick ?? Cab zit toch wel op je netwerk aangesloten ? Ook mbt backups?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:42:
[...]

Usb stick ?? Cab zit toch wel op je netwerk aangesloten ? Ook mbt backups?
Ja netwerk, ja internet en ja ik wandel met usb stickjes heen en weer :-)
Backup maak ik op een andere partitie eens in de zoveel tijd. Zowel alle folders die relevant zijn, als register, als een image van de c schijf. Geen nas of wat dan ook verder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Gefliciteerd met de 5min van deze week!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:45:
[...]

Gefliciteerd met de 5min van deze week!
Thanks! Mijn eerste 5min overwinning! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:49:
[...]

Thanks! Mijn eerste 5min overwinning! *O*
Gefeliciteerd ! Mooie score

• PatrickC
strangeleo heeft mijn score op WCS94 verbeterd (5.268.040.640 ) zie ik… Joop staat nu weer 2e dus! :+ …maar ik wist al dat mijn score van bijna 5 miljard niet hoog genoeg zou zijn…komend weekend nog maar eens een poging wagen.

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 22-08-2024 07:22 ]

• sahinasappelsap
Nou ik kom weer even in de lucht hoor m.b.t. mijn stutters.
- Totdat ik aan de slag ging met grand lizard, had ik eigenlijk nergens problemen mee, behalve met fish tales die op minder dan 100 frames per seconde ging. Vond ik prima.
- Dat was de enige die het issue had nadat ik mijn scherm met wat omwegen op 120 herz heb gekregen. Daarvoor zat deze op 60

Nu wilde ik net even een klein potje Dr Who doen en die tafel is nauwelijks speelbaar vanwege dezelfde issues. Het lijkt erop dat de kast netjes op 120 hz draait, zodra het spel gestart wordt, de bal gelanceerd wordt en de lampjes van tafel beginnen te knipperen...dat dan de framedrops merkbaar worden.
Bijkomend. Het lijkt er ook op dat het DMD ook haperingen heeft. Ik kan het totaal niet plaatsen.
Heb dus ook in vpx de schuiver (quality/performance) omlaag gezet een paar treden, maar dat geeft ook niet het gewenste resultaat.

Heb even wat diagnostics:

- CPU lijkt niet te throttlen, heeft het op een paar cores/threads wel druk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbE0KC9UJu68vpxLgRk9YdtYrH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJLLVRodEPqeuwRbQHCIxBNt.jpg?f=fotoalbum_large

- GPU staat niet direct op 100% te rammen ofzo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHa7KBczKcufq7dkhf-_G9pTlUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPXMaADUmnHDBo48nxNesLWi.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een voorbeeld van de framedrops op de tafel:

En hier de stutter op de DMD:

Wat ik nog even ga checken:
- Ik ga nog even kijken of de nieuwere tafels nog wel normaal werken op 10.8
- Kijken of grand lizard / dr who op 10.7 nog wel normaal werken.

Heb er wel de balen in want het haalt de focus bij het spelen wel weg :-/

[ Voor 5% gewijzigd door sahinasappelsap op 22-08-2024 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wat aanvullende tests gedaan:
- Avatar/BBB/Indiana Jones die werken prima. Soms droppen ze even terug naar 110 maar geen stutters so far
- Harry potter gaat ook goed voor zover ik kan beoordelen.
- Dr dude, harlem globe trotters, Johnny mnemonic die gaan ook goed.

-> Bij Monster bask valt me op dat ik nu als ik frankenstein raak er stutters optreden als de lampjes erop reageren en de shaker motor afgaat bij het raken. Dat lijk hetzelfde issue als bij de eerder genoemde tafels.

Begin de b2s server een beetje te verdenken. Ik had kort geleden last van dat er een wit vlak bij het opstarten tevoorschijn kwam en heb toen in de settings van b2s (rechtermuisknop op de backglass) form to back aangezet en background op hidden voor een aantal tafels. Daarmee verdween het witte vlak wel in combinatie met van exe mode afhalen...

Valt me ook op dat bij tafels die een backglass met full dmd hebben b2s server 2 maal start. En in de 64 bits versie krijg ik de muis cursors niet meer tevoorschijn als je de settings van b2s opvraagt.

Begint wel een zorgpuntje te worden. Lijkt me sterk dat de boel van de ene op de andere dag ineens niet meer goed werkt. Enige wat ik naast bovenstaande gedaan heb is extra tafels installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@sahinasappelsap Ik heb iets vergelijkbaars op mijn vorige systeem ook gehad. Niet alleen bij de grafisch zwaardere kasten, maar ook bij andere van die stutters. Je hebt niet recent je GPU drivers geupgrade toevallig? Ik meen me namelijk te herinneren dat bij mij destijds een specifieke versie van de NVIDIA driver ineens dit soort issues gaf. Nadat ik een nog nieuwere driver had geinstalleerd, kwam het bij de meeste kasten niet meer voor, maar helemaal weg kreeg ik het niet, omdat mijn systeem gewoon niet meer krachtig genoeg was voor bepaalde kasten in VR of 3440x1440 desktop modus.

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:30:
@sahinasappelsap Ik heb iets vergelijkbaars op mijn vorige systeem ook gehad. Niet alleen bij de grafisch zwaardere kasten, maar ook bij andere van die stutters. Je hebt niet recent je GPU drivers geupgrade toevallig? Ik meen me namelijk te herinneren dat bij mij destijds een specifieke versie van de NVIDIA driver ineens dit soort issues gaf. Nadat ik een nog nieuwere driver had geinstalleerd, kwam het bij de meeste kasten niet meer voor, maar helemaal weg kreeg ik het niet, omdat mijn systeem gewoon niet meer krachtig genoeg was voor bepaalde kasten in VR of 3440x1440 desktop modus.
Ik ga sowieso even checken of een windowsupdate wellicht automatisch de videodrivers geupdate heeft. heb ook wat zaken gevonden die ik nog ga proberen m.b.t. de stutters.
- defender (virusscanner van windows) helemaal uitzetten.
- exe mode van b2s gebruiken (ipv uitzetten op sommige kasten zoals ik nu gedaan heb). Kan je de b2s globaal aanpassen voor alle backglasses trouwens? Alle kasten afgaan is echt ruk werk.
- vsync nogmaals controleren bij nvidia panel
- in vpx fps en prerender op 1 frame zetten
- nvidia openGL rendering GPU van automatic naar video card zetten.
- Nvidia control panel texture filtering naar high performance overzetten
- Scherm instellingen checken dat ze allemaal op de juiste frequentie draaien, anders schijnen er timing issues ens tutters voor de kunnen komen (60/120 hz) ofzo

en anders de flipperkast uit het raam gooien :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
Waar woon jij ? Dan vang ik de kast wel op. Een leuk restauratie project. :+
-Defender: ik heb zelf alles in c:\pinball geinstaleerd (een junctionpoint naar d:\pinball) en dezecdirectory ge-excludecin defender.
-b2s exe : ik durf niet te zeggen waar deze bij mij op staat, maar in je tables directory een b2stablessettings.xml. hier staan bij mij alle tables op: <StartAsEXE>1</StartAsEXE>. Een find/replace kan je snel helpen om dit om te zetten(ik had ff remotecin mijn backup file gekeken)
-vsync: er is een optie in het nvdia paneel om op je monitoor aan te zetten wanneer vsync wordt gebruikt. Dan komt er op het scherm vsync te staan. Dan weet je of vpx vsync praat met je monitor(geen idee hoe dat met frame pacing werkt)
Rest klinkt allemaal goed. Mijn nvdia settings staat op standaard. Gebruik je de directx of de gl versie voor je cabinet ?,ik zou de normale 64 bit gebruik3n en NIET de GL versie als je niets met VR, headtracking of 3d anaglyphics doet
Succes met zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeDASpike op 22-08-2024 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:54:
Waar woon jij ? Dan vang ik de kast wel op. Een leuk restauratie project. :+
-Defender: ik heb zelf alles in c:\pinball geinstaleerd (een junctionpoint naar d:\pinball) en dezecdirectory ge-excludecin defender.
-b2s exe : ik durf niet te zeggen waar deze bij mij op staat, maar volgens mij heb je in je tables directory een b2stablessettings.xml. hier staan bij mij alle tables op: <StartAsEXE>1</StartAsEXE>. Een find/replace kan je snel helpen om dit om te zetten
Rest klinkt allemaal goed. Mijn nvdia settings staat op standaard. Gebruik je de directx of de gl versie voor je cabinet ?,ik zou de normale 64 bit gebruik3n en NIET de GL versie als je niets met VR, headtracking of 3d anaglyphics doet
Succes met zoeken.
- Uitgeest, je bent altijd welkom :-)
- Defender ga ik nu even nalopen.
- B2s goeie tip, ga ik ook even nalopen.
- De rest ga ik ook nalopen, ik gebruik niet de GL versie overigens, directx.

Hopelijk krijg ik het opgelost, zou wel vervelend zijn als je alles opnieuw mag installen :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Uitgeest ? Ik in hoofddorp. Niet eens zover weg :)
Goed dat je directx ervoor gebruikt
Nee, opnieuw installen zal zeker niet hoeven te gebeuren. Ik heb 1x opnieuw geïnstalleerd en dat was toen ik de pc vervangen had. Maar meeste terug gezet uit backups en registry.
Dan is het makkelijk als je alles in 1 directory hebt staan (tip: zet je vpx.ini ook bij vpinball folder ipv appdata. Scheelt ook wat werk als je ooit moet recoveren.

• MikeDASpike
Ik zie dat Supergibson is gestart met het uploaden van zijn 'kids mode ' van moderne tafels.
Dit betekent dat de weekly challenges dus niet meer uitdagend worden als de Argentijnen ook deze versie gaan gebruiken.

Nee, ben er niet blij mee

• sahinasappelsap
Ok, ietsjes beter maar nog niet goed.
Ik kan zien dat ik richting half juli een nvidia driver heb geupdatet. Zou toeval moeten zijn dat ik al die tijd al issues heb. Die ga ik zo nog even terugdraaien met DDU en dan versie 472.12 er weer op.

Wat ik al heb gedaan:
- Defender realtime protection uitgezet, sowieso stond bijna alles daarvan al uit. Bleek dat pinemhi nog niet excluded was EN directoutput folder was gerenamed naar directoutput-x32 en directoutput-x64.
- Via Mike's tip voor de b2stablessettings.xml alles naar startasexe gezet.
- Vsync staat 100% uit in zowel de nvidia panel als die van vpx
- Nvidia control panel heb ik texture filtering op high performance gezet, en de openGL rendering GPU op mijn videokaart
- In VPX de prerender op 1 frame gezet
- Scherminstellingen nagelopen (dmd, backglass is 60hz, playfield wordt door vpx op 100 gezet).

Dr who loopt nu wat beter, grand lizard een hele kleine verbetering. Bij monster bash is de stutter heel erg merkbaar, zeker t.o.v. hoe het voorheen was (zakt van 120 fps terug naar 80 als er van alles op de tafel gebeurt). Nou draai ik ook wel een superhoge resolutie. Die zou ik nog op een lagere 4K kunnen zetten, maar het heeft voorheen gewerkt.

Ik ga nog even verder puzzelen. Tips zijn welkom

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:13:
Ik zie dat Supergibson is gestart met het uploaden van zijn 'kids mode ' van moderne tafels.
Dit betekent dat de weekly challenges dus niet meer uitdagend worden als de Argentijnen ook deze versie gaan gebruiken.

Nee, ben er niet blij mee
Wat betekent dit met kids mode dan precies en wat is de impact ervan?

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:10:

Ik ga nog even verder puzzelen. Tips zijn welkom
Als je bijvoorbeeld grand lizard met vpx10.7 start, hoe draait deze dan ?

Welke versie van pinmame heb je ? Toch wel de 3.6 998 versie ? En welke versie van dmdext ?
Bij het updated van vpx 10.8, heb je toch wel de scripts folder, de exe en alle dll's overschreven ?

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:11:
[...]

Wat betekent dit met kids mode dan precies en wat is de impact ervan?
Zoals de naam zegt, kids mode. Ik had op discord hier al over gelezen en was het hier niet mee eens(maar Wie ben ik?)
Zelfde tafel, maar makkelijker te spelen door kleine modificaties: bijvoorbeeld flippers dichter bij elkaar, outlines krapper maken zodat de ball niet snel drained en dat soort trucs.
De algehele gameplay wordt dus makkelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:33:
[...]

Als je bijvoorbeeld grand lizard met vpx10.7 start, hoe draait deze dan ?

Welke versie van pinmame heb je ? Toch wel de 3.6 998 versie ? En welke versie van dmdext ?
Bij het updated van vpx 10.8, heb je toch wel de scripts folder, de exe en alle dll's overschreven ?
Ik snap de vragen. Maar het heeft dus als een tierelier gewerkt :-) Daarom snap ik het niet!
Zit nu in het gepeupel dat de id's van mijn monitoren gewijzigd zijn nadat ik de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd heb. Net screenresidentifier gerund.

Op 60hz heb ik nu dezelfde (dan wel niet erger) issues met de stutters. Ik onderzoek het nog wat verder.
Om je vragen te beantwoorden:

- B2s server: 2.1.2
- DOF: x64-2021-04-16
- VPINmame: sc 3.6.0.998
- dmdext: v2.2.2

Ik heb alles volgens het boekje gedaan bij het updaten van 10.7 naar 10.8 naar64 bits. Maar monster bash bijvoorbeeld is 32 dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:38:
[...]

Zoals de naam zegt, kids mode. Ik had op discord hier al over gelezen en was het hier niet mee eens(maar Wie ben ik?)
Zelfde tafel, maar makkelijker te spelen door kleine modificaties: bijvoorbeeld flippers dichter bij elkaar, outlines krapper maken zodat de ball niet snel drained en dat soort trucs.
De algehele gameplay wordt dus makkelijker
meh...lame dat betekent dat mensen makkelijker hiervan gebruik kunnen maken en zo betere scores halen. Heel flauw :-|

[ Voor 9% gewijzigd door sahinasappelsap op 22-08-2024 17:09 ]

• sahinasappelsap
Ik heb uiteindelijk een backup terug gezet van mijn schijf (macrium reflect). Dat is de situatie dat ik net grand lizard had geinstalleerd.
Hier draait grand lizard strak op 120 fps en geen enkele stutter bij b.v. de multiball.
En in de backup draait monsterbash gewoon goed, maar....

Ik meldde toen al dat ik een raar wit vlak ineens zag op veel tafel backglasses die daarna weer op de achtergrond sprong. Bij monster bash is die er ook, maar blijft hij over mijn DMD scherm liggen. Het maakt daarbij niet uit of het een pup is of een full dmd b2s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShwwQOAPltaZ-BAmBqr1IEs4G9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hT4Niqh4AvEvlmmPFjSt1hSs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXvEZ1rzQMBVla3hti9CypdCceU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AyUS0RHQV3GHcOIB4WRs2qM.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent dat toen ik ben gaan rommelen met de b2s instellingen per tafel de hele boek stuk is gegaan. Vraag me niet waarom :-/
Nu vooral zaak om dat irritante scherm van b2s weg te krijgen, want snap er echt geen drol van. Alle tafels hebben het. Bij sommigen is hij wit en verdwijnt hij vervolgens naar de achtergrond, bij sommigen blijft hij staan. Kan me niet herinneren dat ik dit ooit gezien heb en ik kan er ook niets over vinden op t net.

Ik heb er maar een issue voor gelogd op github, kijken of dat iets oplevert.

[ Voor 34% gewijzigd door sahinasappelsap op 22-08-2024 18:57 ]

• MikeDASpike
Stuur via discord of vpf een bericht naar Jar3. Hij heet Richard en heeft de laatste jaar b2s onder handen genomen.
Ik zelf gebruik alleen maar b2s om een backglass neer te zetten. Dus een real basic gebruiker

• MikeDASpike
Maar ben blij dat het met de backup goed werkt ! Daarom backup ik ook en kan het niet vaak genoeg zeggen om te backuppen

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:14:
Stuur via discord of vpf een bericht naar Jar3. Hij heet Richard en heeft de laatste jaar b2s onder handen genomen.
Ik zelf gebruik alleen maar b2s om een backglass neer te zetten. Dus een real basic gebruiker
Ik heb geen discord 😊 hoop dat GitHub een reactie geeft. Ook ik ben een simpele b2s gebruiker hoor, ik plaats het bestand naast de vpx in de tables directory en voila 😁...totdat dit gebeurde dus haha.

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:15:
Maar ben blij dat het met de backup goed werkt ! Daarom backup ik ook en kan het niet vaak genoeg zeggen om te backuppen
Performancewise wel gelukkig. Maar het zwarte vlak op de backglasses doet wel pijn 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Na wat puzzelwerk heb ik het toch zelf eindelijk kunnen oplossen!.

Bleek dat je met windows toets + alt + pijltje naar links/rechts het actieve zwarte vlak kon verplaatsen. Na herstarten tafel stond hij dan toch weer terug op zijn oude vertrouwde plekje op het DMD scherm. Maar uiteindelijk is hij nu toch alsnog foetsie.

En ik ga het even documenteren, mocht iemand hier in de toekomst tegenaan lopen :-)

Wat ik heb gedaan is:
- snuffelen in de screenres.txt van b2s (in de b2s server folder in vpx root)
- Daar kan ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0aw49nrhgh1saRots8V2fJxENA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qy8fGjzqg9new5lu2I41RRGQ.png?f=fotoalbum_large

* Bij de background x positie stond 3360. Dat zet de background.exe dus op mijn DMD scherm (scherm 2 is backglass met een breedte van 2560 en het derde scherm is dmd).
* background width / height stond op 800 bij 600.
* dus: backglass breedte en hoogte op 400 bij 300 gezet
* en: backglass x positie op 1280 gezet (halverwege mijn backglass scherm) en de y positie op -400 (zo hoog is backglass.exe + 100 pixels)

Zo komt hij dus nooit meer in beeld bij het opstarten en blijft hij ook niet over andere schermen heen hangen.

Morgen maar even een nieuwe full backup maken en wat tafels opnieuw installeren. Dr who, fathom en johnny mnemonic zijn met de restore verdwenen.
Fishtales draait nu stabiel-ish op 100fps, grand lizard en monster bash hebben geen framedrops meer en draaien stabiel op 120fps
Ben in ieder geval weer blij en kan morgen weer normaal een potje doen :-)

Thanks voor het meedenken @PatrickC en @MikeDASpike

@MikeDASpike zou jij de instelling van jouw screeners eens willen delen?

[ Voor 5% gewijzigd door sahinasappelsap op 22-08-2024 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@sahinasappelsap Is dit een poging farthest from the pin? ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2H51cIzKt0au2QzRac_3SypFog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpyvafowXMbBFXAEtJFznmUH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Hahaha, Nee dat was een poging, waarom hapert de who zo verschrikkelijk. Kennelijk heeft pinem die score doorgegeven. 🤣

Maar ik vind het wel een mooie modus om toe te voegen aan pinem. Dan maken we wat beter kans tegen de argetijnen 😋

[ Voor 10% gewijzigd door sahinasappelsap op 22-08-2024 21:23 ]

• PatrickC
Die Spectrum kast in de 5-minute challenge is echt een unieke kast… in het begin weet je niet waar je moet kijken, maar als je het eenmaal door hebt is het een leuke kast. Het is me trouwens nog niet gelukt de 5 minuten vol te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:27:
Die Spectrum kast in de 5-minute challenge is echt een unieke kast… in het begin weet je niet waar je moet kijken, maar als je het eenmaal door hebt is het een leuke kast. Het is me trouwens nog niet gelukt de 5 minuten vol te spelen.
Spectrum is sowieso een bijzondere kast. Heb hem op de plank liggen, nog niet heel veel gedaan. Vd week ook maar eens doen...hoewel ik natuurlijk kansloos ben tegenover Joop en Mike 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:32:
[...]

Spectrum is sowieso een bijzondere kast. Heb hem op de plank liggen, nog niet heel veel gedaan. Vd week ook maar eens doen...hoewel ik natuurlijk kansloos ben tegenover Joop en Mike 😋
Niet zo bescheiden… je hebt recentelijk nog de 5-minute challenge van Gladiators gewonnen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Van mij moet je ook makkelijk kunnen winnen. Ik ben echt geen ster. Zeker nu met mijn lichamelijke beperkingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Weer een mooie release van UnclePaulie, Tri Zone (Williams 1979).
https://vpuniverse.com/fi...2-tri-zone-williams-1979/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/an2WnN0WzVi4tSEIHcsGFVFJi5s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0dSJqO4R8IDXDFMQkSWWyIEK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:04:
[...]

Niet zo bescheiden… je hebt recentelijk nog de 5-minute challenge van Gladiators gewonnen. >:)
Nou joop .. je bent ff 2de ,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FR7WqGsVoAnK5sm6aOFjVo116Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OWgwNcdHjA3KPyhOdJHjKnPG.png?f=user_large

maar heb het bij DNA gemeld
https://www.vpforums.org/...?showtopic=44580&p=539332

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Maar je bent wel erg dichtbij gekomen met 867.910!

Vandaag al flink wat potjes gespeeld, maar dan niet in 5 minute mode, maar gewoon om een high score te zetten. Maar kom steeds tussen de 400.000 en 500.000 uit en haal niet eens mijn eerder behaalde 5 minute score. Die Spectrum kast is echt killing door die enorme gap tussen de flippers. Ik heb wat filmpjes van de kast in het echt gekeken, maar wat komt die VPW versie dichtbij de echte kast zeg… niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik had nog nooit van deze kast gehoord totdat vpw hem uitbracht.
Ik wil zelf nog even een tutorial video kijken, want ik snap de regels nog niet. Je moet een kleur schieten en terwijl je bezig bent moet je hem naar boven schieten.🫤

De lichten op de kast zien er geweldig uit.
Ik ga hem zeker nog spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:25:
Ik had nog nooit van deze kast gehoord totdat vpw hem uitbracht.
Ik wil zelf nog even een tutorial video kijken, want ik snap de regels nog niet. Je moet een kleur schieten en terwijl je bezig bent moet je hem naar boven schieten.🫤

De lichten op de kast zien er geweldig uit.
Ik ga hem zeker nog spelen
Je moet de code kraken. Een soort mastermind. Als een gekleurd bolletje knippert, dan is het de goede kleur. Brandt het bolletje continue, dan is het niet de kleur.

Ik vind het een leuke en mooie kast, maar ook erg frustrerend… de kast lijkt ontworpen om alle gemiste shots precies door het midden af te voeren… door die enorme gap tussen de flippers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Het is eindelijk gelukt… wilde de #1 score halen in Spectrum in een normaal spelletje en de 1 miljoen halen…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpDWGbcsChVFk5LQ8j1xAgZ--UU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwD3ee4LFNZf3yv3a4JLjpK3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Goed bezig @PatrickC !
Volgens mij heb ik die nooit echt gespeeld. Dus ga ik ooit een poging wagen om de Joop te worden.

[ Voor 67% gewijzigd door MikeDASpike op 24-08-2024 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Zo… weer een level omhoog in de Kiddie Challenge… volgende kast is Scared Stiff… 25.000.000 halen… dat is best een uitdaging. Vorige level met 50 miljoen op TAF was een makkie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
41.654.030 gehaald op Scared Stiff.. dat was nog best pittig... net onder de 42.058.330 score van @MikeDASpike . :+ Het level hierna was dan weer makkelijk in 1 keer gehaald. Nu... 120 miljoen op Whitewater.. moet ook wel te doen zijn, maar geen tijd meer vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@sahinasappelsap is onze golf champion aan het worden zie ik... mooie score! Daar ga ik me niet meer aan wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:27:
41.654.030 gehaald op Scared Stiff.. dat was nog best pittig... net onder de 42.058.330 score van @MikeDASpike . :+ Het level hierna was dan weer makkelijk in 1 keer gehaald. Nu... 120 miljoen op Whitewater.. moet ook wel te doen zijn, maar geen tijd meer vandaag.
Nice, goed bezig en knap van je dat je al zo dicht tegen de score van mike zit!
Ik moet ergens nog een x uitzoeken hoe dat allemaal werkt met de kiddie challenge :-)

[ Voor 6% gewijzigd door sahinasappelsap op 24-08-2024 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:29:
@sahinasappelsap is onze golf champion aan het worden zie ik... mooie score! Daar ga ik me niet meer aan wagen.
En dat terwijl ik geen golf fan ben :-) Die closes to pin zijn relatief korte potjes, die kan ik wat makkelijker tussendoor doen.

Merk dat ik spectrum best moeilijk vind, ben vaak binnen de 5 minuten al mijn ballen al kwijt tijdens de 5-min challenge. En heb hem nog niet helemaal door. Had al een YT filmpje gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:50:
Merk dat ik spectrum best moeilijk vind, ben vaak binnen de 5 minuten al mijn ballen al kwijt tijdens de 5-min challenge. En heb hem nog niet helemaal door. Had al een YT filmpje gekeken.
Haha… herkenbaar… mijn top score in de 5 minute was op de grens van 5 minuten… ik verloor de 3e bal en kreeg nog net bijna de hele bonus toen dd game werd afgebroken. Het heeft heel lang geduurd voordat ik in een normaal potje die score heb ingehaald… die ene keer met de score boven 1 miljoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:49:
[...]

Nice, goed bezig en knap van je dat je al zo dicht tegen de score van mike zit!
Ik moet ergens nog een x uitzoeken hoe dat allemaal werkt met de kiddie challenge :-)
Gewoon op de knop drukken die deze challenge start… hierna krijg je de opdracht en de tijd die je er over mag doen. Meestal moet je boven een bepaalde score halen, maar één van de levels was ook een score halen tussen bepaalde waardes. Die vond ik dan weer erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
PatrickC schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:29:
Na wederom een 2e plek in de Weekly Challenge met WCS94, dacht ik… f#ck it… ik ga niet ook nog eens 2e worden in de Weekly Golf… >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYLXmuG-I-G6S-69dF9PgXII468=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMBseGybKhpHJn36LWONjhb3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 00:09:
[...]

Na wederom een 2e plek in de Weekly Challenge met WCS94, dacht ik… f#ck it… ik ga niet ook nog eens 2e worden in de Weekly Golf… >:)
[Afbeelding]
Haha, dan mag je hem deze week hebben hoor!

Edit: spectrum wilde niet lukken dus net aan dr who nog even kunnen verbeteren.

[ Voor 7% gewijzigd door sahinasappelsap op 26-08-2024 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wat een stilte hier 🙄

Patrick (en Mike trouwens ook!) goed gedaan met spectrum! Heb vandaag nog een paar uur geprobeerd, maar het lukte me niet om voorbij de 300k te komen. Super frustrerend als je tegen een punten plafond aanzit 🤣
En daarom vind ik 800k+ wel een prestatie van formaat!

Wat zijn jullie gedachten van de tafels van deze week?
Monopoly al wel gedaan, maar Gilligan's island en hot doggin ken ik niet. Als ik de filmpjes bekijk is de laaste vooral een hele oude tafel met weinig spannends?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:08:
Wat een stilte hier 🙄

Patrick (en Mike trouwens ook!) goed gedaan met spectrum! Heb vandaag nog een paar uur geprobeerd, maar het lukte me niet om voorbij de 300k te komen. Super frustrerend als je tegen een punten plafond aanzit 🤣
En daarom vind ik 800k+ wel een prestatie van formaat!

Wat zijn jullie gedachten van de tafels van deze week?
Monopoly al wel gedaan, maar Gilligan's island en hot doggin ken ik niet. Als ik de filmpjes bekijk is de laaste vooral een hele oude tafel met weinig spannends?
Niet veel tijd gehad de laatste dagen. Gisteren nog even GI gespeeld, stond een tijdje 2e :+ , maar die Argentijnen hebben de challenge weer op slot gezet met mega scores helaas. Dus vandaag even aan de Kiddie Challenge gewerkt (White Water) en weer een level gestegen, maar het was te warm om langer te spelen. Dan is zo’n VR bril niet fijn.

Monopoly heb ik al heel lang niet meer gespeeld. Ik denk zelfs nog nooit in VPX, maar nog in VP8. Hot Doggin ken ik verder niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 00:07:
[...]

Niet veel tijd gehad de laatste dagen. Gisteren nog even GI gespeeld, stond een tijdje 2e :+ , maar die Argentijnen hebben de challenge weer op slot gezet met mega scores helaas. Dus vandaag even aan de Kiddie Challenge gewerkt (White Water) en weer een level gestegen, maar het was te warm om langer te spelen. Dan is zo’n VR bril niet fijn.

Monopoly heb ik al heel lang niet meer gespeeld. Ik denk zelfs nog nooit in VPX, maar nog in VP8. Hot Doggin ken ik verder niet.
Weer die argentijnen :-| Vind dat ze behoorlijk bizarre scores halen telkens als ik kijk. Heb em geinstalleerd, wellicht lukt het om ze als team NL van de 1e plek te verstoten :-p

Met deze hitte lijkt een VR bril me inderdaad niet heel erg comfortabel zitten.

@MikeDASpike heb jij ondertussen je playfield scherm alweer terug? Of speel jij op dit moment ook via VR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:46:
Weer die argentijnen :-| Vind dat ze behoorlijk bizarre scores halen telkens als ik kijk. Heb em geinstalleerd, wellicht lukt het om ze als team NL van de 1e plek te verstoten :-p
Toen ik gisteren de Kiddie Challenge op White Water haalde (120 miljoen moest ik halen), dacht ik, zal eens kijken wat de hiscore is op die tafel... 3.949.227.370 ! Dat kan helemaal niet lijkt mij... behalve... als je het aantal balls per game naar 10 zet in de rom... en dan nog is deze score absurd hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:46:
[...]

@MikeDASpike heb jij ondertussen je playfield scherm alweer terug? Of speel jij op dit moment ook via VR?
Sorry voor de stilted. @PatrickC Gefeliciteerd met 5 min challenge. Het lukte mij om in de buurt te komen, maar niet eroverheen.

@sahinasappelsap Ik heb al een tijd geen vr gespeeld. Ik heb mijnscherm terug van asus. Netjes gefixed. Ook I gebouwd en mijn led strips ook met Tessa power strips vastgezet.

Ik ben erg blij met de nieuwe POV settings met mijn scherm. Nog niet eens headtracking aangesloten , maar ziet er nu al top uit. Ik moet wel elke tafel aanpassen.

Laatste dagen niet veel gedaan. Beetje zitten programeren aan DBM en hoop dat we volgende week kunnen releasen.

Met superfgibson in een discord channel over zijn kids modes gehad. Niet tot een oplossing gekomen.

Dus hoopniet dat de Argentijnen zijn versies gaan gebruiken.

Vanuit Pinemhi zijn cheaters niet te detecteren. Ik opteerde om zijn tafels te vorzien van aangepast roms die niet door Pinemhi ondersteund worden.

Volgens mij heeft @sahinasappelsap nog steeds zijn cabinet niet door het raam gegooit dus kunnen blijven flipperren :+

• MikeDASpike
PatrickC schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

Toen ik gisteren de Kiddie Challenge op White Water haalde (120 miljoen moest ik halen), dacht ik, zal eens kijken wat de hiscore is op die tafel... 3.949.227.370 ! Dat kan helemaal niet lijkt mij... behalve... als je het aantal balls per game naar 10 zet in de rom... en dan nog is deze score absurd hoog.
Durf niet te zeggen. Ik zat te denken als je nudging extreme hoog zet, kan je de bal ook nudgen als deze drained om hem weer in playfield te krijgen. Ik zag dit op een echte kast op youtube.
Mijn nudging staat niet zo sterk en denk dat jouw controller nudge harder is.
Als hun gelukkig worden van die scores, laat ze dan maar winnen

Pagina: 1 ... 9 ... 29 Laatste