[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:15
Voor de mensen die de 5 min challenge willen doen.

De hoops tafel heeft een script nodig voor de coins te accepteren.
Meeste zullen het al weten, maar je weet maar nooit.

https://pinballnirvana.co...ts/hoops-nvram-zip.19730/

Link naar het script, moet je plakken in je nvram folder van VPinMame.

@Toonen1988

Ik heb de PinUP_Baller geinstalleerd, alles wat je nodig hebt komt met die installer.

https://www.nailbuster.co...u.php?id=baller_installer

Direct download link > https://popupdates.nailbu...Baller_Installer_2501.exe
1.5 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:43
Toonen1988 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 05:24:
Ik heb geprobeerd om deze software te installeren. Het is toch wel even uitvogelen hoe alles werkt. Ik gebruik gewoon een enkel scherm, desktop mode. Kan eventueel wel nog een tweede scherm gebruiken.

Ik heb een Pinball tafel gezien van Unreal Tournament, kijken of ik die aan de praat krijg. Maar ben ook geïnteresseerd in Cyberpunk genre tafels. Zijn die er veel?

Kijken of ik dit weekend de software beter kan afstellen.
Zoals @KBE91 ook al aangeeft, als je de Baller Installer gebruikt, dan wordt je veel werk uit handen genomen. Voor de rest moet je even weten welke files van een kast je in welke directory moet plaatsen en waar je deze files allemaal kunt downloaden. Ik neem aan dat je het start topic ook gelezen hebt. Daar staat het meeste wel in. Ik zelf gebruik ook af en toe één scherm als een bepaalde kast niet goed werkt in VR. Om de backglass en/of puppack dan goed zichtbaar te krijgen kan dan soms wel even wat lastiger zijn. Mijn scherm is een ultrawide, dus dan is er wel plaats, maar soms verdwijnen er vensters achter het speelveld en dan is het even prutsen tot die wel zichtbaar blijven in de voorgrond. Als ik een 16:9 scherm zou hebben, zou ik het altijd proberen met een 2e scherm, maar daarvoor heb ik door de ultrawide geen plaats.

Cyberpunk genre tafels... Misschien dat Cyber Race iets voor je is?
PatrickC in "[PC] Visual Pinball"

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 18:09
Dna Disturber schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:08:
New version PINemhi & PINemHi LeaderBoard is out (version 3.6.6)

You can download it from http://www.pinemhi.com

If you upgrade from version 3.6.3 or 3.6.4 or 3.6.5 then you don't have to overwrite your pinemhi.ini
Upgrade from earlier version(s) than 3.6.3 should overwrite their pinemhi.ini and copy the values back into it as changes have been made to pinemhi.ini

Best is to make a backup from your old pinemhi.ini so that you can copy the values into the new pinemhi.ini

Whatsnew.txt:

PINemHi Version 3.6.6
Added the following games to PINemHi LeaderBoard:
BMX
Centaur
Lost World
Voltan Escapes Cosmic Doom
Xenon

Added the following Romless games to PINemHi LeaderBoard (needs code in table script to work and romsub.exe to be placed in tables directory):
Dark Chaos
Wizard of Oz
Scarface - Balls and Power
Three Angels
Thundercats
Daredevil and the Defenders Multiverse Mayhem
Big Trouble in Little China
Rush
Dune
The Godfather
IT - Pinball Madness

Added the following roms to PINemHi LeaderBoard:
all the roms from the added games above (that use a rom of course)
kisse (Kiss (Bally))

Badges added to PINemHi Leaderboard:
Scores
-------
All of the above (new) games

Special scores
--------------
Scarface (Max Pelicans Killed , Easter Egg High Score)

PINemHi LeaderBoard Changes:
Additional checks in logging when scores don't get submitted to server
Rom based games, checks are nvram directory exists, nvram updated within 2 minutes after vpx exit or send button
Rom-less games, checks are romsub.exe in table directory ,user directory exists, .pmh file created , content of .pmh file

PINemHi LeaderBoard Bugfixes:
Added line "Rollergames (LA-2)=rollr_l2.nv" in romfind.ini
fixed supersling champion on Iron Maiden Legacy of the Beast (should be 6.000.000 to get ,it was 65)
fixed kiddie and leaderboard challenges not leveling up on webpage (happened when you didn't start a new challenge right away)

PINemHi Changes:
Added support for rom-less games using VPREG.stg
no extension needed anymore for vpinmame rom games (.nv) , but you still can put .nv behind it
no extension needed for rom-less games , but will also work if you put .nv behind it
extension still needed for Future Pinball though (.fpram)

added the following roms to PINemHi:
robo_a29, robo_a30 (Robocop)

added the following rom-less to PINemHi:
Most vpreg.stg top 5 scores should work, use the tablename/cgamename (found in the tablescript) to show the hiscores e.g. pinemhi b66_orig
Special scores added for:
Aerosmith
Batman 66
Game of Thrones
Guardians of the Galaxy
Iron Maiden - Legacy of the Beast
Scarface - Balls and Power
Stranger Things 4
The Goonies Never Say Die
The Munsters

Bugs fixed PINemHi:
robo_a34 (Robocop) Initials not handled correctly , making PINemHi crash (happened when you put your initials in the hiscore table)
eballchp, eballch2, ladyluck, motrdome, beatclck, beatclc2 scores not handled correctly after a hiscore reset using vpinmame when hiscore being set is less than 7 digits long
Mooie toevoegingen weer @Dna Disturber! Dankjewel weer. Nu kijken of ik een mooie Dark Chaos score neer kan zetten. Apophis heeft net nog een nieuwe update uitgebracht voor de tafel die de scores iets beter uitbalanceert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 31-05 03:49
KBE91 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:01:

Even voor de duidenlijkheid, dit is geen script, maar de settingsfile van de rom. Ook de highscores staan erin welke @Dna Disturber gebruikt voor PinemHi
Gelukkig probeer ik alle roms zelf in te stellen, zodat ik altijd 1 credit met 50 cent krijg en 2 credits voor een euro. Beetje neurotisch van mij mischien.

Maar kan mij voorstellen dat desktop gebruikers niet elke rom in willen stellen, maar gelijk willen spelen. Tof dat je de link wilt delen !

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Ik wil gaan upgraden, maar twijfel nog een beetje waar ik eerst mijn geld aan uit ga geven. Ik heb een AM4 socket moederbord met een Ryzen 5600X. Ik zit te denken aan een 5700X3D. Dat is toch wel een leuke boost.

Verder heb ik een 3080 die nog prima is, dus ipv een hele nieuwe pc lijkt me een nieuwe processor een aardige investering.

Maar ik denk er ook over om mijn VR bril van Quest 2 naar Quest 3 te upgraden.

Vraag is waar ga ik de meeste lol van hebben als het puur om Visual Pinball gaat?

Het is een beetje appels met peren vergelijken uiteraard, maar ik vraag me met name af of de Quest 3 stap is die groot genoeg is, aangezien deze 549 euro is momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:01:
Ik wil gaan upgraden, maar twijfel nog een beetje waar ik eerst mijn geld aan uit ga geven. Ik heb een AM4 socket moederbord met een Ryzen 5600X. Ik zit te denken aan een 5700X3D. Dat is toch wel een leuke boost.

Verder heb ik een 3080 die nog prima is, dus ipv een hele nieuwe pc lijkt me een nieuwe processor een aardige investering.

Vraag is waar ga ik de meeste lol van hebben als het puur om Visual Pinball gaat?

Het is een beetje appels met peren vergelijken uiteraard, maar ik vraag me met name af of de Quest 3 stap is die groot genoeg is, aangezien deze 549 euro is momenteel.
Jij hebt praktisch hetzelfde als ik in mijn cab heb. Zat te denken om te upgraden, omdat mijn development pc, waar een i7 13th gen met 4060ti als een speer vpx kasten start.

Dacht dat aan cpu zou liggen, maar alle randapparatuur (zoals .
dof, 2x real dmd) neemt bij vpx tijd in beslag tijdens laden.
En ik zou toch weer naar intel gaan.

Ik heb ook de q2 vervangen voor de q3 (quest). Wereld van verschillende. Ik moest bij de q2 recht vooruit kijken en mijn hoofd draaien/bewegen want met je ogen ver naar li ks,recht,boven en onder werd heel wazig. Met de q3 heb ik dat niet.
Maar zou dan toch je video kaart aanpassen (naar 5070ti of xo), want av1 decoding is een must. Mijn 4060ti draait mooier (met minder fps) dan de 3080(wel 120 fps, maar minder scherp). Ik gebruik wel VD om te streaming en niet steam VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
LordTheRon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:01:

Ik ging van een Oculus Rift (volgens mij de eerste VR bril op de markt) naar een Quest 3 en dat verschil was echt enorm. Van een Quest 2 naar Quest 3 heb ik dus geen ervaring mee, maar @MikeDASpike heeft die upgrade wel gedaan dacht ik.

Of die CPU upgrade je veel gaat brengen vraag ik mij af. Het verschil tussen die 2 CPU’s is toch niet zo groot?

Edit: Haha… Mike was net iets eerder zie ik nu. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Dat is ook mijn ervaring met een Q2, je moet echt wel op die sweetspot zitten en 1 kleine verschuiving in de bril. En je hebt precies het beeld na 10 biertjes.
Ook zelf met een speciale band, beweegt dat enorm.

Die pancake lenzen zijn echt wel stukken beter, ook is alles veel scherper.
Ooit koop ik die Q3, maar zal eerder voor games alla tafel tennis zijn in MR.

Dan mep ik mijn hand niet meer tegen de stoel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:52
KBE91 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:01:

@Toonen1988

Ik heb de PinUP_Baller geinstalleerd, alles wat je nodig hebt komt met die installer.

https://www.nailbuster.co...u.php?id=baller_installer

Direct download link > https://popupdates.nailbu...Baller_Installer_2501.exe
1.5 GB.
Ik heb alles geïnstalleerd, het gaat meer om het instellen van de software, alle schermpjes instellen. Die had ik netjes verdeeld, start Visual Pinball en zag dat alle schermpjes toch weer elkaar overlapte op een locatie van mijn scherm.

Ik zal vandaag of dit weekend nog een keertje proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
PatrickC schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:54:
[...]

Zoals @KBE91 ook al aangeeft, als je de Baller Installer gebruikt, dan wordt je veel werk uit handen genomen. Voor de rest moet je even weten welke files van een kast je in welke directory moet plaatsen en waar je deze files allemaal kunt downloaden. Ik neem aan dat je het start topic ook gelezen hebt. Daar staat het meeste wel in. Ik zelf gebruik ook af en toe één scherm als een bepaalde kast niet goed werkt in VR. Om de backglass en/of puppack dan goed zichtbaar te krijgen kan dan soms wel even wat lastiger zijn. Mijn scherm is een ultrawide, dus dan is er wel plaats, maar soms verdwijnen er vensters achter het speelveld en dan is het even prutsen tot die wel zichtbaar blijven in de voorgrond. Als ik een 16:9 scherm zou hebben, zou ik het altijd proberen met een 2e scherm, maar daarvoor heb ik door de ultrawide geen plaats.

Cyberpunk genre tafels... Misschien dat Cyber Race iets voor je is?
PatrickC in "[PC] Visual Pinball"
Thanks, ik ga het denk ik ook met twee schermen proberen. Ik heb namelijk geen ultrawide scherm.

Ik zocht meer tafels met betrekking op Blade Runner, Ghost in the Shell, Altered Carbon, Akira etc Pinball tafels, als die er zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordTheRon
MikeDASpike schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:25:
[...]

Jij hebt praktisch hetzelfde als ik in mijn cab heb. Zat te denken om te upgraden, omdat mijn development pc, waar een i7 13th gen met 4060ti als een speer vpx kasten start.

Dacht dat aan cpu zou liggen, maar alle randapparatuur (zoals .
dof, 2x real dmd) neemt bij vpx tijd in beslag tijdens laden.
En ik zou toch weer naar intel gaan.

Ik heb ook de q2 vervangen voor de q3 (quest). Wereld van verschillende. Ik moest bij de q2 recht vooruit kijken en mijn hoofd draaien/bewegen want met je ogen ver naar li ks,recht,boven en onder werd heel wazig. Met de q3 heb ik dat niet.
Maar zou dan toch je video kaart aanpassen (naar 5070ti of xo), want av1 decoding is een must. Mijn 4060ti draait mooier (met minder fps) dan de 3080(wel 120 fps, maar minder scherp). Ik gebruik wel VD om te streaming en niet steam VR.
Thanks Mike en Patrick, dan ga ik toch eerst voor de Q3. Al van meerdere mensen gehoord nu dat het verschil in lenzen echt groot is.

Ik gebruik ook VD open composite, want dat ziet er veel beter uit dan Oculus link en steam VR is alleen maar extra ballast.

Videocard komt ook wel weer, maar die krengen zijn zo duur tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:30:
[...]

Videocard komt ook wel weer, maar die krengen zijn zo duur tegenwoordig.
Ha! Wat is niet duur tegenwoordig?
Ik wacht ook nog ff, want een nieuwe gpu, betekent waarschijnlijk ook een andere voeding. Omdat mijn kast net de 3080 past, moet ik ook een andere kast. Nou dan ook gelijk nieuw mb, cpu en memory.

Dus ff wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Toonen1988 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:13:
[...]

Thanks, ik ga het denk ik ook met twee schermen proberen. Ik heb namelijk geen ultrawide scherm.

Ik zocht meer tafels met betrekking op Blade Runner, Ghost in the Shell, Altered Carbon, Akira etc Pinball tafels, als die er zijn. :)
Er is een fantastische Blade Runner kast in Future Pinball. De kast is oorspronkelijk van SLAMT1LT, maar TerryRed heeft deze verder uitgebreid en ook voorzien van FizX physics.
https://vpuniverse.com/fi...on-pinevent-lite-fizx-33/

In VPX heb je ook nog een Blade Runner 2049 kast:
https://vpuniverse.com/files/file/9772-bladerunner2049/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUSvcMBta3qBStanT0ycU8Wi8XI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cNR8IDxXZODs0B5433U3qMP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door PatrickC op 02-05-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
PatrickC schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:40:
[...]

Er is een fantastische Blade Runner kast in Future Pinball. De kast is oorspronkelijk van SLAMT1LT, maar TerryRed heeft deze verder uitgebreid en ook voorzien van FizX physics.
https://vpuniverse.com/fi...on-pinevent-lite-fizx-33/
[YouTube: Blade Runner - Replicant Edition (PinEvent Lite, FizX 3): Atmospheric neon-soaked pinball (FP-BAM)]

In VPX heb je ook nog een Blade Runner 2049 kast:
https://vpuniverse.com/files/file/9772-bladerunner2049/
[Afbeelding]
Nice, die ziet erg goed uit, even downloaden. Dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Toonen1988 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 05:24:
Ik heb geprobeerd om deze software te installeren. Het is toch wel even uitvogelen hoe alles werkt. Ik gebruik gewoon een enkel scherm, desktop mode. Kan eventueel wel nog een tweede scherm gebruiken.

Ik heb een Pinball tafel gezien van Unreal Tournament, kijken of ik die aan de praat krijg. Maar ben ook geïnteresseerd in Cyberpunk genre tafels. Zijn die er veel?

Kijken of ik dit weekend de software beter kan afstellen.
Wat vind je van deze ? https://vpuniverse.com/fi...2023/page/3/?tab=comments

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vecgDT6UrPzNGMNbRCX_e_E4YdI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0Ktp1hiR3fjEIEYH5lUYHwLl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Ben aan de slag gegaan met die tekeningen van sahinasappelsap.

Kom aan de zijkant ook wel te kort.
Maar dat kan ik oplossen door de zij wanden meer naar het midden te brengen.
Stond ook niet echt in de tekening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_xJrienqWkrIAN-fsB4Z1Wb7yQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tDox2Hs7SPjQ2xFMoWWFbANS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0H1IsglKuITPiGzS8vgPf1Pmzps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xN9OAft6fFrMah54Xj5lgRsg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKfsl5ZAlTsekpQoJfi1Ki3ckUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rl4OLPCMU29adxpF5AmjXcM1.png?f=fotoalbum_large

Er is wel een verschil van 36mm bij mij van die bodemplaat dat je ook te kort kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:43
KBE91 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 06:25:
Ben aan de slag gegaan met die tekeningen van sahinasappelsap.

Kom aan de zijkant ook wel te kort.
Maar dat kan ik oplossen door de zij wanden meer naar het midden te brengen.
Stond ook niet echt in de tekening.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er is wel een verschil van 36mm bij mij van die bodemplaat dat je ook te kort kwam.
Gaaf dat je hem naar 3d aan het omzetten bent! Ik zou even onder de kast moeten kijken voor die 36mm, maar je zou best eens gelijk kunnen hebben dat het 36 was. Heb wel eens opgemeten en moet er nog een foto van hebben.

Edit, gevonden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WN-ReCs4m3kCUDE8jrSww4rzLx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRktYzmjmSJCZPGhjyDZO5kG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kom op +/- 5cm uit zelfs qua verlengen van de onderplaat.
Geen idee waar dat nou in gezeten heeft, kan ook nog zijn dat t originele ontwerp van verstek zagen uitging op de hoeken ipv tegen elkaar aanleggen, of gewoon een domme rekenfout 😂
Ach ik speel er al een aantal jaar met volle tevredenheid op en van de onderkant zie je helemaal niets!

[ Voor 32% gewijzigd door sahinasappelsap op 03-05-2025 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
sahinasappelsap schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:02:
[...]

Gaaf dat je hem naar 3d aan het omzetten bent! Ik zou even onder de kast moeten kijken voor die 36mm, maar je zou best eens gelijk kunnen hebben dat het 36 was. Heb wel eens opgemeten en moet er nog een foto van hebben.

Edit, gevonden
[Afbeelding]

Ik kom op +/- 5cm uit zelfs qua verlengen van de onderplaat.
Geen idee waar dat nou in gezeten heeft, kan ook nog zijn dat t originele ontwerp van verstek zagen uitging op de hoeken ipv tegen elkaar aanleggen, of gewoon een domme rekenfout 😂
Ach ik speel er al een aantal jaar met volle tevredenheid op en van de onderkant zie je helemaal niets!
Voordeel nu is dat ik op de mm juist alles kan zetten, al die onderdelen worden appart getekend.
Dan in assembly mode, kan ik alles uitlijnen en dan zie ik hoeveel ik te kort kom bv.

Nu dat niemand dat ziet dat klopt, en het was ook je eerste grote build toch ?
Niemand maakt van de eerste keer iets perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ziet er ook goed uit, ik zal het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Dna Disturber Ik had de rom-less optie al een tijdje niet meer geprobeerd, maar nu met Dark Chaos weer eens een poging gewaagd, maar het werkt nog steeds niet voor mij.
03/05/2025, 16:51
pinemhi rom monitor version : 3.6.6.0
pinemhi leaderboard version : 3.6.6.0
VPinmame version : 3.6.0.1227
Player : PatrickC
detected exit from game with rom description : rom-less game
new C:\vPinball\VisualPinball\Tables\romsub.exe score extracted

*** previous score is equal to new score ***
*** probably because there was no game played ***
*** it could also be that this rom is not supported (yet) ***
*** this score will not be submitted ***

*** ROM-LESS ADDITIONAL CHECK ***
checking romsub in tabledirectory: C:\vPinball\VisualPinball\tables\romsub.exe does exist -> OK
checking USER path: C:\vPinball\VisualPinball\user\ does exist -> OK
checking pmh-file : C:\vPinball\VisualPinball\user\C:\vPinball\VisualPinball\Tables\romsub.exe.pmh does not exist -> NOT OK !
In de User directory is wel een darkchaos.pmh file aangemaakt.

Wat gaat hier mis?

Edit: Nog een game gespeeld en toen werkte het ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Bij Viper Night Drivin werkt mijn scorebord niet, wat doe ik fout ?
Setting die ik moet switchen vermoed ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:29:
Er staat toch een score van 38.570.130 van jou tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:29:
Zelfs 2 scores in totaal:
Pos. Score Name Rom Date
1 38.570.130 KBE91 viprsega 2025-05-04 14:41:13
2 3.032.130 KBE91 viprsega 2025-05-04 14:36:42

Check altijd eerst de log voordat je iets gaat aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Of bedoel je in game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Ik bedoel in game ja.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g36cdUTjUgpUJ9Nfju9jlkergKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0FzoNW5FTfopsV744qddJbXL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door KBE91 op 04-05-2025 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik gebruik zelf 2 echte DMD'S.
Check eerst in game en toetsenbord F1 in. Dit geeft dan het pinmame menu.
Als je freezy gebruikt, dan moet external dmddevice aangevinkt zijn, anders de optie erboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
MikeDASpike schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:03:
Ik gebruik zelf 2 echte DMD'S.
Check eerst in game en toetsenbord F1 in. Dit geeft dan het pinmame menu.
Als je freezy gebruikt, dan moet external dmddevice aangevinkt zijn, anders de optie erboven.
Dat toont nu wel in een klein kader die DMD, maar niet in het grote zwarte vlak.
Niet zo erg, eens kijken voor een externe te maken.
Kan dit dan later in mijn kast verwerken al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 20:18:
[...]

..., eens kijken voor een externe te maken.
Kan dit dan later in mijn kast verwerken al.
Ik heb 1 in mijn kast en 1 staat op mijn kast als externe DMD
Als ik tijd heb, zal ik een nieuw MDF zagen en kijken of deze erin kan, maar heb dan weer geen plek voor speakers ....

ik zag dat helaas weer een Argentijn had gewonnen met de weekly challange. Scutters zou ook nog een paar potjes proberen, maar heef thet helaas ook niet gered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
MikeDASpike schreef op maandag 5 mei 2025 @ 07:05:
[...]

Ik heb 1 in mijn kast en 1 staat op mijn kast als externe DMD
Als ik tijd heb, zal ik een nieuw MDF zagen en kijken of deze erin kan, maar heb dan weer geen plek voor speakers ....

ik zag dat helaas weer een Argentijn had gewonnen met de weekly challange. Scutters zou ook nog een paar potjes proberen, maar heef thet helaas ook niet gered.
Ga hem onder mijn scherm zetten nu, en voorlopig kijken voor hem verticaal te zetten mijn 24 inch.
Dan verder ploeteren met mijn toetsenbord, even getest met een xbox controller ook.
Moet hem nog eens beter afstellen voor digitaal te nudgen.

Deze week mijn vaste maand rooster gehad en altijd de vrijdag thuis.
Kan dan samen met mijn vrouw om het hout gaan 8)

Eerst nog wat verder tekenen en kosten beraming maken.
Schroeven en andere meuk neem ik mee van het werk met personeels korting :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Toch wel een major release, The Walking Dead LE/Premium 4K (Stern 2014), door Flupper. Zijn kasten zijn altijd van top kwaliteit.
https://vpuniverse.com/fi...-lepremium-4k-stern-2014/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-J7ut1lNzCmp_6vLTpKvAt9U0sU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KI0D1psFLxYXPNzASfTrJhN5.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lWOqFyq3jGmlbiIIZggOW68KZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sbmjKOIrOUWjDUbzLJfv3djY.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:04:
Toch wel een major release, The Walking Dead LE/Premium 4K (Stern 2014), door Flupper. Zijn kasten zijn altijd van top kwaliteit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze kast is echt fantastisch! Echt een must have en must play! Vergeet ook de altcolor niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordTheRon
Jongens bedankt voor het advies om voor een Quest 3 te gaan ipv nieuwe processor. Wat een verschil!

Alle kasten zien er weer zoveel beter uit nu. En alles draait super smooth in VD godlike, 90fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:37:
Jongens bedankt voor het advies om voor een Quest 3 te gaan ipv nieuwe processor. Wat een verschil!

Alle kasten zien er weer zoveel beter uit nu. En alles draait super smooth in VD godlike, 90fps.
Godlike krijg ik niet voor elkaar met mijn 3080. Wel de 'niet' blender toolkit kasten, maar de kasten welke baked zijn in blender krijg ik niet op godlike strak op 90fps. Dus ik zet hem 1 tandje lager. Mijn ogen zijn toch niet zo best, dus ik zie het verschil niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Even een domme vraag stellen, voor de 5 min mode.

Als je 3 ballen op zijn, is er een manier voor die tafel dan te restarten ?
Gaat de software dan ook automatisch restarten bij een nieuwe game ?

Heb het even geprobeerd met F3, maar toen kreeg ik tijdens het flipperen heel de tijd irritant geluiden van windows.

Dan nog een vraag, was aan het denken voor een 32 inch scherm te nemen voor mijn cab.
Maar wil wel ruimte laten voor mocht ik naar een 43 willen.
Goed idee of niet, dan heb ik wel wat over aan de bovenkant en moet ik dat even weg toveren met een tijdelijke plaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 05:53:
Even een domme vraag stellen, voor de 5 min mode.

Als je 3 ballen op zijn, is er een manier voor die tafel dan te restarten ?
Gaat de software dan ook automatisch restarten bij een nieuwe game ?

Heb het even geprobeerd met F3, maar toen kreeg ik tijdens het flipperen heel de tijd irritant geluiden van windows.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik dacht dat er in de INI-bestand een optie was :
code:
1
send_button=
Deze optie, die je kunt toewijzen aan een toets of joystick, zou de score verzenden en een F3 uitvoeren.

Persoonlijk herstart ik de ROM niet tijdens VP, omdat table1_init niet opnieuw wordt geïnitialiseerd. Dit kan bij sommige tafels fouten veroorzaken. Ik sluit het spel zelf af met de EXIT-knop en start het daarna opnieuw op.

EDIT : Ik had een oude versie van de INI, het staat er zelfs in :
; *** This key sends the score when still in game , you don't have to quit the table ***
; *** You can use this best when you are done with a game (all balls played) ***
; *** Otherwise you can get the pinball missing message with the next game ***
send_button=a
KBE91 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 05:53:
Dan nog een vraag, was aan het denken voor een 32 inch scherm te nemen voor mijn cab.
Maar wil wel ruimte laten voor mocht ik naar een 43 willen.
Goed idee of niet, dan heb ik wel wat over aan de bovenkant en moet ik dat even weg toveren met een tijdelijke plaat.
Waarom wil je eerst een 32" en dan 43" ?
32" klinkt erg klein.
Als je ruimte heb, zet er direct een 43" in. Ik heb inmiddels mijn 3de display erin zitten en wordt een dure hobby zo :+

[ Voor 9% gewijzigd door MikeDASpike op 06-05-2025 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
@Dna Disturber
Waarom heb je in v3.6.6 ook 7zip zitten ?
is deze nodig ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
MikeDASpike schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 06:40:
[...]

Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik dacht dat er in de INI-bestand een optie was :
code:
1
send_button=
Deze optie, die je kunt toewijzen aan een toets of joystick, zou de score verzenden en een F3 uitvoeren.

Persoonlijk herstart ik de ROM niet tijdens VP, omdat table1_init niet opnieuw wordt geïnitialiseerd. Dit kan bij sommige tafels fouten veroorzaken. Ik sluit het spel zelf af met de EXIT-knop en start het daarna opnieuw op.

EDIT : Ik had een oude versie van de INI, het staat er zelfs in :

[...]

[...]

Waarom wil je eerst een 32" en dan 43" ?
32" klinkt erg klein.
Als je ruimte heb, zet er direct een 43" in. Ik heb inmiddels mijn 3de display erin zitten en wordt een dure hobby zo :+
Ga dat vanavond eens proberen te bekijken voor die tafel van die 5 min.

Zie net pas dat een 43 inch monitor bestaat, omdat ik de tip van jou heb gehad dat een tv geen goed plan is.
Welke dat ik dan best zou nemen moet ik eens bekijken.
Liefst zo groot mogelijk speelveld

Snel even gekeken zie ik tussen de 300 a 600 euro voor zo een scherm.
Dat ga ik even moeten uitspitten. Als ik dan exact de maat van dat scherm weet.

Kan ik dat ook in solidworks inwerken en al eens visueel een voorbeeld zien ervan.
Bedankt alvast voor de hulp weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Een tv zou tegenwoordig wel weer kunnen. Toen ik mijn kast ging bouwen waren de tv's maar 50 of 60 Hertz. Nu zijn tv's ook met hogere verversingssnelheden beschikbaar.
Maar een monitor is gemaakt voor gaming, dus dat is een logische keuze. Met 43" kan je speelveld aardig op 100% van de originele grootte van de flipperkast krijgen. Met mijn 40" valt er aan de zijkanten veel weg. Misschien kan je zelfs overwegen om een nog groter scherm te plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12:01
MikeDASpike schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 06:47:
@Dna Disturber
Waarom heb je in v3.6.6 ook 7zip zitten ?
is deze nodig ?
@MikeDASpike
PINemHi (niet Leaderboard) ondersteund nu behalve vpinmame's nvram en future pinball fpram ook de VPreg.stg hiscores (voor originals bijvoorbeeld)
Hier is 7zip voor nodig om te extracten
Dus vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:12:
[...]

@MikeDASpike
PINemHi (niet Leaderboard) ondersteund nu behalve vpinmame's nvram en future pinball fpram ook de VPreg.stg hiscores (voor originals bijvoorbeeld)
Hier is 7zip voor nodig om te extracten
Dus vandaar ;)
Leuk! Stiekem een extra feature toegevoegd, zonder het in de changelog te zetten. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:54:
[...]

Leuk! Stiekem een extra feature toegevoegd, zonder het in de changelog te zetten. _/-\o_
haha nou ja stiekem
"Added support for rom-less games using VPREG.stg" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:21:
[...]

haha nou ja stiekem
"Added support for rom-less games using VPREG.stg" ;)
Haha, tja, ik snapte het al niet :+ Nee denk dat ik over het laatste heen heb gelezen. Maar leuke aanvulling. Dan kan je alle EM tafels gaan toevoegen :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:42:
[...]

Ga dat vanavond eens proberen te bekijken voor die tafel van die 5 min.
Net getest voor de weekly challange, maar dan geeft ie :3 balls missing. De 5 minuten kon ik niet testen omdat Pinemhi mijn sessie zelf kilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
3.625.350 score op die Hoops kast in de 5-minute challenge… hoe doe je dat @MikeDASpike? Het is wel één van de vreemdere kasten die ik gespeeld heb met die rare bonus scores die je soms wel krijgt en soms niet.
Deze ga je wel winnen verwacht ik. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:51:
3.625.350 score op die Hoops kast in de 5-minute challenge… hoe doe je dat @MikeDASpike? Het is wel één van de vreemdere kasten die ik gespeeld heb met die rare bonus scores die je soms wel krijgt en soms niet.
Deze ga je wel winnen verwacht ik. :Y
Ik hoop het vandaag een paar potjes gespeeld en kwam iets hoger dan gisteren(ook 1 er net onder).
Ik heb ook ff op 1 gestaan van de weekly, maar werd snel de Joop door een Argentijn.

En hoops... was scores met multiball, en ja, veel keer op het score board een hogere score zien aan bonus als die ik krijg, maar een grappige kast. Stond op mijn systeem, maar ik herkende hem niet.

En voor lots zag ik dat ik 4 versies had of zo. Mijn automatisch challange selector part dan een willenkeurige en dan weer de pov instellen.
Deze staat ook in pinball museum in Rotterdam. Echt een gave kast om te spelen

Ik vind het voor mijzelf een hele goeie prestaties van beiden (als je weet inwelke lichamelijke staat Ik ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik had Pinemhi history erbij gehaald en zag dat in september 2025 Hoops ook al een keer de 5-minute challenge wasen dat de winnaar toen zelfs 5.319.880 had gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:57:
Ik had Pinemhi history erbij gehaald en zag dat in september 2025 Hoops ook al een keer de 5-minute challenge wasen dat de winnaar toen zelfs 5.319.880 had gescoord.
Welke versie van de kast gebruik jij? Ik heb die gebruikt waar je via een patch file en de originele kast zelf een gepatchte versie moest aanmaken. Dat had ik nog nooit eerder gedaan trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:24:
[...]

Welke versie van de kast gebruik jij? Ik heb die gebruikt waar je via een patch file en de originele kast zelf een gepatchte versie moest aanmaken. Dat had ik nog nooit eerder gedaan trouwens.
Nee, ik had een kast die volgens mij met 10.6 gemaakt was. Ik denk dat ik deze heb : https://www.vpforums.org/...=downloads&showfile=13629.
Geen gepatche met een diff file..die gebruik ik meestal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:32:
[...]

Nee, ik had een kast die volgens mij met 10.6 gemaakt was. Ik denk dat ik deze heb : https://www.vpforums.org/...=downloads&showfile=13629.
Geen gepatche met een diff file..die gebruik ik meestal niet
De diff file was ook voor nFozzy physics, dus heb die toch maar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Gisteren wilde ik even de LOTR tafel testen, heel de tijd errors.
Controller not found, nochtans de rom geinstalleerd.

Na half uur had ik dan het probleem gevonden.
Bij een nieuwe versie van Vpinmame, moet je nog op installeren duwen ipv gewoon de files te copy pasten 8)7

Bon mocht er ooit ook iemand zo iets voor hebben, nu weet je de oplossing.

Heb een winkel in Frankijk gevonden, die kits verkoopt ( gesneden in hout )

449 euro voor een full size cab.
Levering was 85 euro als ik het binnen de 72u wil.

Maar mijn Frans is zo goed, dat ik niet kan uitmaken welke hout soort ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
PatrickC schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:33:
[...]

Ziet er erg goed uit! Ik moet zeggen, het begint toch steeds meer te kriebelen om dit ook aan te schaffen en niet meer te wachten op Gibson Pinball’s PinStation. Ik zag deze week ook onderstaande video voorbij komen mbt VirtuaTilt NextGen. Helaas lijkt Zen een soort exclusive deal met X-Arcade te hebben afgesloten voor controller ondersteuning in hun nieuwe Pinball FX VR game.
[YouTube: VirtuaTilt NextGen - Huge update!]
Ik zie op Youtube in de reacties dat VirtuaTilt NextGen ook Pinball FX VR ondersteunt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 06:23:
Gisteren wilde ik even de LOTR tafel testen, heel de tijd errors.
Controller not found, nochtans de rom geinstalleerd.

Na half uur had ik dan het probleem gevonden.
Bij een nieuwe versie van Vpinmame, moet je nog op installeren duwen ipv gewoon de files te copy pasten 8)7

Bon mocht er ooit ook iemand zo iets voor hebben, nu weet je de oplossing.
Bij een handmatige installatie/update is dat inderdaad nodig. Bij een update via Baller Installer is het volgens mij niet nodig. Althans, ik heb daar nog nooit problemen mee gehad na een update van vpinmame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:26:
[...]

Bij een handmatige installatie/update is dat inderdaad nodig. Bij een update via Baller Installer is het volgens mij niet nodig. Althans, ik heb daar nog nooit problemen mee gehad na een update van vpinmame.
Kon niet meteen de baller update vinden, dan maar handmatig gedaan.
Nu weet ik dat ook weer.

Die virtuaTilt, is dat van hout gemaakt of plastiek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:36:
[...]

Kon niet meteen de baller update vinden, dan maar handmatig gedaan.
Nu weet ik dat ook weer.

Hout dacht ik, maar @LordTheRon en @spoor12b hebben er eentje en is hier ook al vaker besproken. Als je vragen hebt over de VirtuaTilt, dan kunnen zij die vast beantwoorden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:15
KBE91 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:36:
[...]
Het is van hout, ik heb eerder wat foto's van de binnenkant in deze thread gepost. Is voor mij stevig genoeg gebouwd. Er zit ook een stuk aan de voorkant/bovenkant wat met een 3D printer is gemaakt voor de afwerking.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Net nog eens mijn Quest 2 van onder het stof gehaald.
Een 43 inch cab gaat niet in mijn woonkamer geraken.
Vandaag eens gemeten en neemt iets te veel ruimte in jammer genoeg.

Dan heb ik 2 opties, 32 inch of VR.
Maar dan liefst een Quest 3 voor scherper beeld.

Verassend had ik niet al te veel last van performance op wifi.
Met multiball voelde ik ook niet echt haperingen op mijn 3060 TI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:53:
Net nog eens mijn Quest 2 van onder het stof gehaald.
Een 43 inch cab gaat niet in mijn woonkamer geraken.
Vandaag eens gemeten en neemt iets te veel ruimte in jammer genoeg.

Dan heb ik 2 opties, 32 inch of VR.
Maar dan liefst een Quest 3 voor scherper beeld.
Of 40" (normal body)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:53:

Verassend had ik niet al te veel last van performance op wifi.
Met multiball voelde ik ook niet echt haperingen op mijn 3060 TI.
Op mijn 4060ti draaid het ook niet allemaal soepeltjes, maar op mijn 3080 dan wel weer. Volgend jaar maar eens een upgrade naar een 50xx kaart in mijn cab doen (mits deze past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Dat ga ik eens bekijken, al die verschillende builds :X
Flat pack / wide body / die stijl en die stijl.

Misschien kan ik wat ruimte besparen door een scherm aan de muur te bevestigen als DMD en soort kastje rond bouwen.
Dan win ik wel wat ruimte dan zo brede DMD erop te zetten.

Voelde eigenlijk niet echt problemen met VR, gewoon mis wat scherpte door die Q2 lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:16:
[...]

Misschien kan ik wat ruimte besparen door een scherm aan de muur te bevestigen als DMD en soort kastje rond bouwen.
Dan win ik wel wat ruimte dan zo brede DMD erop te zetten.
En je backglas scherm dan ? Ook direct aan de muur ? Ja als de ruimte echt een probleem is en je moet in de lengte inleveren , dan is mischien 32" een betere oplossing.
Geen kamer over waar de pinball kast kan staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
MikeDASpike schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:56:
[...]

En je backglas scherm dan ? Ook direct aan de muur ? Ja als de ruimte echt een probleem is en je moet in de lengte inleveren , dan is mischien 32" een betere oplossing.
Geen kamer over waar de pinball kast kan staan ?
Zolder kamer is de enige ruimte waar hij zou kunnen staan, maar die moet echt volledig leeg worden gehaald. Staat vol met rommel, op lange termijn zou dat kunnen daar staan.
Heb daar wel al airco als ik wil spelen in de hete zomer dagen.

Dat zal het dan maar worden, mits we een grotere woning tegen komen dat we kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:09:
[...]

Zolder kamer is de enige ruimte waar hij zou kunnen staan, maar die moet echt volledig leeg worden gehaald. Staat vol met rommel, op lange termijn zou dat kunnen daar staan.
Heb daar wel al airco als ik wil spelen in de hete zomer dagen.

Dat zal het dan maar worden, mits we een grotere woning tegen komen dat we kunnen kopen.
Een ander huis koop je niet zo 1-2-3. Zolder lijkt dan beste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik zag vandaag iemand die een cabinet "case" besteld had : https://forums.gameex.com...kit-build/#comment-225095 .
Ziet er op zich ook goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
[Deleted

[ Voor 99% gewijzigd door MikeDASpike op 11-05-2025 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Ziet er prima uit, wat ook mooi is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEeKPYVER5hkAHDTh5WY1j5aS-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/947eIj0r8M7vF3Bpc34BwK3E.png?f=fotoalbum_large

Dat ze alles toevoegen voor je decals te maken, maar zo kan ik wel eens zien hoeveel het zou kosten voor het hout hier te laten zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Klopt het dat pinemhi.com eruit ligt @Dna Disturber ?

Hij zegt: "ERROR 404 - Not Found!
The following error occurred:
The requested URL was not found on this server.
Please check the URL or contact the webmaster."

en als ik naar de hoofpagina ga krijg ik deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUJGPcUNyWafvu7IBvqhPuWpfo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FKaW73VONBaGCu2tlrwp7V8i.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:22:
Klopt het dat pinemhi.com eruit ligt @Dna Disturber ?

Hij zegt: "ERROR 404 - Not Found!
The following error occurred:
The requested URL was not found on this server.
Please check the URL or contact the webmaster."

en als ik naar de hoofpagina ga krijg ik deze:
[Afbeelding]
Nee, klopt niet :)
Flauw van je om me erop te wijzen dat ik nog steeds geen https gebruik voor pinemhi ;)

Met andere woorden , probeer http dan gaat het helemaal goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:56:
[...]

Flauw van je om me erop te wijzen dat ik nog steeds geen https gebruik voor pinemhi ;)

Lol.

Op de telefoon gaat het inderdaad goed over http. Op de laptop komt ie op https uit, zal wel weer aan de instellingen van de laptop liggen.

Ik heb niets gezegd.... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:00
Dna Disturber schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:56:
[...]

Waarom eigenlijk? Tegenwoordig is het heel gemakkelijk om HTTPS op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
ThijsWTF schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:27:
[...]

Waarom eigenlijk? Tegenwoordig is het heel gemakkelijk om HTTPS op te zetten.
Omdat een SSL certificaat voor je website uitgegeven door een certificate authority geld kost, iets van 50 dollar per jaar minimaal. En ik vermoed dat @Dna Disturber pinemhi voor de leuk aanbiedt en er niet zo op zit te wachten om er onnodige kosten te maken als deze niet nodig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Omdat een SSL certificaat voor je website uitgegeven door een certificate authority geld kost, iets van 50 dollar per jaar minimaal. En ik vermoed dat @Dna Disturber pinemhi voor de leuk aanbiedt en er niet zo op zit te wachten om er onnodige kosten te maken als deze niet nodig zijn?
Ja dit klopt, heb nu een vrij simpele hosting
maar eigenlijk wordt t weleens tijd om t een niveau hoger af te nemen dan zit t certificaat er wel bij
Moet daarna dan alleen even alle web-pagina's en software ff waar nodig wijzigen
Dus ik geef @ThijsWTF ook wel een beetje gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:19:
[...]

Lol.

Op de telefoon gaat het inderdaad goed over http. Op de laptop komt ie op https uit, zal wel weer aan de instellingen van de laptop liggen.

Ik heb niets gezegd.... 😉
omdat je het een keertje via https gedaan hebt haalt ie t waarschijnlijk uit je cache..vandaar elke keer de https
Gewoon op je laptop via http er naar toe en dan gaat t vanzelf weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Maakt het dan wel lastiger als een cheater de upload queries wil uitlezen om ze aan te passen, als deze ook via SSL verzonden worden.
Misschien zien we dan minder absurd hoge scores van het VPA-team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:57:
Maakt het dan wel lastiger als een cheater de upload queries wil uitlezen om ze aan te passen, als deze ook via SSL verzonden worden.
Misschien zien we dan minder absurd hoge scores van het VPA-team.
Haha wishful thinking @MikeDASpike
Ik ben bang dat ze in Argentinië een soort van pinball gen bij de geboorte meekrijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:00:
[...]

Ik ben bang dat ze in Argentinië een soort van pinball gen bij de geboorte meekrijgen ;)
Damned ! Ik had zo gehoopt dat ze dan uitgeschakeld waren. Jammer ... :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:53:
[...]

Ja dit klopt, heb nu een vrij simpele hosting
maar eigenlijk wordt t weleens tijd om t een niveau hoger af te nemen dan zit t certificaat er wel bij
Moet daarna dan alleen even alle web-pagina's en software ff waar nodig wijzigen
Dus ik geef @ThijsWTF ook wel een beetje gelijk :)
Als je het nou gewoon even overzet, dan zijn we er :-p

Ik wilde gisteren nog zeggen: Vind het wel een ding dat de key die in je ini file staat voor het account dat je gebruikt onbeveiligd over http gaat, aangezien dat nou net gevoelige informatie is (mits het over http gaat).
Maar wilde je niet de zeurpiet zijn natuurlijk..maar als je er toch zo over denkt, bij deze >:) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:00:
[...]

Ik denk dat dat het gobble-hole of het magna-save gen is. Dat missen wij als westerlingen natuurlijk :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:00
sahinasappelsap schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Mag ik je dan op Let's Encrypt wijzen? Dat zijn gratis TLS certificaten: https://letsencrypt.org/
Let's Encrypt is a Certificate Authority that provides free TLS certificates, making it easy for websites to enable HTTPS encryption and create a more secure Internet for everyone. Let's Encrypt is a project of the nonprofit Internet Security Research Group.

[ Voor 21% gewijzigd door ThijsWTF op 14-05-2025 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
ThijsWTF schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Mag ik je dan op Let's Encrypt wijzen? Dat zijn gratis TLS certificaten: https://letsencrypt.org/

[...]
Check, mooie aanvulling..want gratis 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Weer een mooie release van UnclePaulie, Alien Star (Gottlieb 1984), v3.0.1.
https://vpuniverse.com/fi...alien-star-gottlieb-1984/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ttx4Z2YFe0zYtvIamkupoIeZZsA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1QroXdNIB7yt8Ds4TYKSw1w0.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDCSTGULVHi7UZEDyPa4JoiHnYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SZJQuVLzeS2vvLKoK2t8qoJs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
Ja, deze tafel was a heel goed, maar is nu helemaal top notch. Ik kan trouwens iedereen de alt sound aanraden voor Alien Star.

https://vpuniverse.com/fi...lienstr-altsound-g-sound/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-05 20:36
Hoe installeer je alt sound?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Topic start niet gelezen? ;) Zit een hoofdstukje Altsound in. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwTkVhdH7_NpH1Zo-vKqaTNiAeA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NLQxPTJHGZxxNHZsIJtpdEvK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door sahinasappelsap op 21-05-2025 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
haha !
Ik had vandaag nog niet gelachen, maar ik vind hem erg goed !

Btw. @Dna Disturber ik hou niet zo van webpagina's die rood aangeven :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xf7KUh671pVzf681godkQcT0pg8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HH54RkhtQoW7PQyPihVVNBOq.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:34:

Btw. @Dna Disturber ik hou niet zo van webpagina's die rood aangeven :
[Afbeelding]
Btw. @MikeDASpike Ik hou niet zo van mensen die overal maar gewoon een "s" achter plakken ;)
I know I know...t wordt weleens tijd maar #geenzinin haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:59:
[...]

Btw. @MikeDASpike Ik hou niet zo van mensen die overal maar gewoon een "s" achter plakken ;)
I know I know...t wordt weleens tijd maar #geenzinin haha
Hahaha. Die 'S' is toch van supersnel ???
Die gare browser doen het tegenwoordig automatisch. :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Het was al weer een tijdje geleden, maar VPW heeft weer een nieuwe release:
Quicksilver (Stern 1980) VPW
https://vpuniverse.com/fi...icksilver-stern-1980-vpw/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHreUxRsI5mYaFLVGYtraBs0soc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rKmmznkOs4tMdGLgMMZs02GD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Flupper heeft een versie 1.1.0 update uitgebracht van The Walking Dead LE/Premium 4K (Stern 2014).
Deze update bevat ook een ‘making of’ PDF, die zeer de moeite waard is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4C1JCOmS3iKFUId9kFT6-HFB_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aenyQhltwEp2lmJ9kvzI6Ur2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op maandag 26 mei 2025 @ 00:05:
Flupper heeft een versie 1.1.0 update uitgebracht van The Walking Dead LE/Premium 4K (Stern 2014).
[Afbeelding]
Heel gaaf om doorheen te lezen. Het geeft ook maar aan hoeveel tijd en dedication er zit in het maken van tafels van deze kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
LordTheRon schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:46:
[...]

Heel gaaf om doorheen te lezen. Het geeft ook maar aan hoeveel tijd en dedication er zit in het maken van tafels van deze kwaliteit!
Inderdaad. Ik verbaas me nog steeds over de hoge kwaliteit van deze tafels. Ik speel de laatste week weer wat vaker Pinball FX VR, wat echt een erg goede game is, maar als ik dan hierna dit soort tafels in VP VR speel, dan is het iedere keer… wow!… zowel op gebied van graphics, maar met name ook de ball physics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:04:
[...]

Inderdaad. Ik verbaas me nog steeds over de hoge kwaliteit van deze tafels. Ik speel de laatste week weer wat vaker Pinball FX VR, wat echt een erg goede game is, maar als ik dan hierna dit soort tafels in VP VR speel, dan is het iedere keer… wow!… zowel op gebied van graphics, maar met name ook de ball physics.
Yep, helemaal eens. Nu heeft FX VR wel een beetje het nadeel dat er geen zware pc achter zit om extra lighting effecten te supporten, maar het blijft echt heel knap wat de VPX community voor elkaar krijgt.

Ik speel FX VR wel lekker casual in de huiskamer zonder kabels eraan. Ook mijn dochters vinden het dan leuk.

VPX speel ik echt wat serieuzer met de VirtuaTilt vanachter mijn pc met kabel om het maximale qua look en feel eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:04:
[...]

Dat heb ik ook met sommige tafels, overlaatst lord of the rings gespeeld in VR.
Mijn god wat een tafel _/-\o_

Alleen al daarvoor zet ik mijn bril op, al zou ik graag toch iets scherper kwa beeld willen.
Speelt gewoon enorm vloeiend over wifi met VD.

Gewoon op medium setting van VD ( de 2070 optie dacht ik )
50 Mbps en 90 fps vlotjes zonder problemen met mijn 3060 Ti.
Heb iets van een 30 ms max altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
[Afbeelding]
Wat een knaller, die ga ik nu direct even installeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:34:
[...]

Dat heb ik ook met sommige tafels, overlaatst lord of the rings gespeeld in VR.
Mijn god wat een tafel _/-\o_

Alleen al daarvoor zet ik mijn bril op, al zou ik graag toch iets scherper kwa beeld willen.
Speelt gewoon enorm vloeiend over wifi met VD.

Gewoon op medium setting van VD ( de 2070 optie dacht ik )
50 Mbps en 90 fps vlotjes zonder problemen met mijn 3060 Ti.
Heb iets van een 30 ms max altijd.
Dat is een mooie waarde voor latency. Ik draai VD op Godlike settings met 500Mbps H264+. De latencybis meestal ergens tussen 40-48 ms. Die optie gebruik ik omdat deze voor sim racing de beste is en ik niet iedere keer alle settings wil aanpassen. Jammer dat VD geen (automatisch) profile per game ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

[Afbeelding]
Damn wat een oog voor detail!
Ik moet en zal ooit een systeem kopen om dit te kunnen spelen (heb geen Windows desktop momenteel), even wat andere prioriteiten nu, maar kom tzt weer buurten hier :)

Ik zag trouwens dat @Retrobinkie nog hulp zoekt hier: 4k systeem voor Virtual Pinball Cabinet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
En nog een mooie nieuwe release uit de jaren ‘80, dit keer van Mecha_Enron, Truck Stop (Bally 1988).
https://vpuniverse.com/fi...71-truck-stop-bally-1988/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdOP44nnW6pMvqUztFZLAccD174=/x800/filters:strip_exif()/f/image/akY2dZ0bnnihTR1P8ZzF7Mr3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjm_W9iJu3wkAJJ3HwwX_z-rsCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2lA5XTe6BqGopQj7zDTD7ZeP.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 27-05-2025 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Ook weer een top kwaliteit release van Mecha_Enron. Heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:44:
Ook weer een top kwaliteit release van Mecha_Enron. Heerlijk!
En getest en updates door VPW team.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
VPinWorkshop komt weer met een major releases, of beter gezegd… monster release.
Creature from the Black Lagoon (Bally 1992)
https://vpuniverse.com/fi...-black-lagoon-bally-1992/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edCo1WlS1oGcEpD8VgIzW_y3j3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aA4rwvJuk7MrORm9GVt5FAhJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCFUXHjvQd6I5OSUjuR4-X8MK9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4f2p0h1Avr6k03tuQ6SHHLm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 30-05-2025 23:47 ]

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste