[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:22
LordTheRon schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 18:54:
[...]

Geprobeerd en het werkt, maar ik krijg helaas stutters na verloop van tijd en dat is niet te harden. Met mijn vertrouwde USB-Ethernet adapter loopt alles super soepel.

Maar goed, het is nog maar een beta. Zou mooi zijn als het op gegeven moment foutloos werkt voor iedereen.
Dat is minder, ga het vandaag eens proberen als ik mijn link kabel kan vinden.
Zou wel blij zijn dat het gaat werken, lees dat ik niet de enige ben met die puppis met problemen.

@ThijsWTF Ik heb die pup pack proberen installeren, maar bij mij start dit zelf niet op ?
Heb nochtans baller geinstalleerd en normaal alles goed afgesteld.

Enkel de tafel en de gewone dmd starten op.
Heb altijd al problemen gehad met pup packs, en aangezien het mogelijks door mijn windows 11 komt.

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:01
KBE91 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 07:12:
[...]

@ThijsWTF Ik heb die pup pack proberen installeren, maar bij mij start dit zelf niet op ?

Heb altijd al problemen gehad met pup packs, en aangezien het mogelijks door mijn windows 11 komt.
Pup packs werken in principe prima voor mij op Windows 11.
Je moet in dmddevice.ini wel even [pinup] enabled = true hebben staan om dmd capture mogelijk te maken. Maar hij zou sowieso moeten opstarten..

[ Voor 3% gewijzigd door ThijsWTF op 07-08-2026 13:14 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:09
KBE91 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 07:12:
[...]

Dat is minder, ga het vandaag eens proberen als ik mijn link kabel kan vinden.
Zou wel blij zijn dat het gaat werken, lees dat ik niet de enige ben met die puppis met problemen.

Je hebt B2S server wel draaien en niet disabled? Is mij ook ooit overkomen en snapte niet waarom de puppacks die vanuit de rom getriggerd worden ineens niet meer werkten. Verder hebben sommige puppack ook die ‘punch’ executable nodig met pupinit batchfile om ervoor te zorgen dat deze wel naar de voorgrond komt. Ik kan het even niet precies checken hoe die precies allemaal heten, want… zit in de bergen in Zwitserland.🇨🇭 :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• KBE91
ThijsWTF schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:13:
[...]

Pup packs werken in principe prima voor mij op Windows 11.
Je moet in dmddevice.ini wel even [pinup] enabled = true hebben staan om dmd capture mogelijk te maken. Maar hij zou sowieso moeten opstarten..
Dit staat enabled
PatrickC schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:32:
[...]

Je hebt B2S server wel draaien en niet disabled? Is mij ook ooit overkomen en snapte niet waarom de puppacks die vanuit de rom getriggerd worden ineens niet meer werkten. Verder hebben sommige puppack ook die ‘punch’ executable nodig met pupinit batchfile om ervoor te zorgen dat deze wel naar de voorgrond komt. Ik kan het even niet precies checken hoe die precies allemaal heten, want… zit in de bergen in Zwitserland.🇨🇭 :)
Dit zou mogelijks wel eens het probleem durven zijn, ik ga straks eens verder kijken.
Heb VPX op mijn laptop gezet via Baller en hoopte dat meteen ging werken.

Geniet maar van de bergen :D

• PatrickC
Nieuwe VPinWorkshop release, Andromeda (Game Plan 1985) VPW.
https://vpuniverse.com/fi...omeda-game-plan-1985-vpw/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vg2NSjx3pcLPG6Lyecz3OykT5M8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Euf9rAcfq5yHtmcocmCTLAok.jpg?f=fotoalbum_large

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• KBE91
Gisteren maar eens virtual desktop getest met de usb methode.
Moet wel nog eens wat dieper duiken erin.

Geen 1 hapering, 500mbps op h264+
Zat mooi rond de 45ms en 90fps op een 3060ti en Ryzen 5 5600.

Moet wel nog eens de zwaardere tafels gaan testen, maar voorlopig wel enorm onder de indruk.

• JB1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-09 06:35
Welke versie van Independence Day spelen jullie??? Heb 4 versies en allemaal voelen ze beetje gek. Geen normale ball flow zoals ik gewend ben bij VPW kasten.

Afgelopen weekend in het wild een The Munsters tegen gekomen in een hotel. Leuk om ff te spelen. Was overigens best buggie! Had 2x bal vast en software die niet goed liep. Verder merk je dan ineens wel hoe anders een echte kast nog is qua looks en feel.

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 19:57
Welke flipper buttons gebruiken jullie in je cabinet? Mijn heeft standaard verlichte en convexe, maar ik speel toch liever met concave. Dus ben ik op zoek naar twee van de beste concaven. Maar door het bos zie ik de bomen niet meer... ik kom uit bij "Ultimarc GoldLeaf Pushbuttons" maar ergens mis ik hier de aparte "micro switches" .... Graag jullie subjectieve en ongezoute mening >:) .... Thnx Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BD51EzYhhO9zcjJmL63209E5JjA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IUSEFEQhM62tbYatPG78Pezy.jpg?f=user_large

• ThijsWTF
Ik gebruik deze: https://www.smallcab.net/translucent-pinball-button-p-2107.html en deze voor de magma knoppen: https://www.smallcab.net/translucent-pinball-button-blue-p-2108.html

In combinatie met een MX Button van Arnoz voor RGB effecten. Zonder micro switch trouwens, gewoon een leaf switch.

Let even op dat pinball knoppen en arcade knoppen en andere diameter hebben. Ik weet niet of die Ultimarc GoldLeaf knoppen gaan passen bij jou.

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:07
Volgens mij zijn degene niet meer die ik heb, maar lijken een beetje op de leaf:

https://www.pinballshop.nl/virtual-pinball/arcade-and-pinball-buttons/highflow-leaf-switch-acrylic-transparant/

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

• ThijsWTF
Ik heb de Big Buck Hunter Pro een update gegeven; gameplay bugs zijn gefixed en de playfield heeft een betere upscale gekregen.

https://vpuniverse.com/files/file/31461-big-buck-hunter-pro-stern-2010-mod-gameplay-fixes-playfield-clean-up/

• Sparcky
ThijsWTF schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:35:
Ik heb de Big Buck Hunter Pro een update gegeven; gameplay bugs zijn gefixed en de playfield heeft een betere upscale gekregen.
Deze had ik nog niet ontdekt, even gespeeld en echt leuk. Bedankt voor de update. :)

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 21:46

https://vpuniverse.com/files/file/31461-big-buck-hunter-pro-stern-2010-mod-gameplay-fixes-playfield-clean-up/
Bedankt Thijs!

Ziet er prachtig uit!

• PatrickC
Head to Head online multi-player in VPX. B4ST1 maakt het mogelijk via VPX Launcher en Duo Engine.

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:40

Top gedaan Thijs! Zou eigenlijk een officiële update moeten worden, maar helaas is TastyWasps al een tijdje weg.

• PatrickC
Terry Red brengt binnenkort zijn 2.0 update uit voor F-14 Tomcat AFTERBURNER in Future Pinball.

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:24
Ohjee, per abuis via Facebook een DIY vPin tegengekomen en nu zit ik me al 3 dagen in te lezen, pandora's box is geopend....

Heb altijd al een flipperkast willen hebben maarja, sparen, en welke dan, en hoe vet een flipperkast ook is, als je alleen dezelfde hebt blijft dat dan leuk?

Speel af en aan wel eens Pinball FX, nooit echt serieus ofzo, gewoon voor de leuk. maar toen ik die zelfgemaakte kast zag dacht ik, dat kan ik ook en dat is budgettechnisch ook interessanter en dan heb je de wereld aan keus welke kasten je wilt spelen.

Nu heb ik al wel gezien dat hoe dichter je bij een echte wilt komen, hoe meer de prijs dan ook overeenkomt met een echte, of met een dedicated 4K build er misschien wel overheen gaat.
Aan de andere kant kun je het ook zo gek maken als dat je zelf wilt, of modulair opbouwen/upgraden wanneer dat uitkomt.

Ik ga eerst maar eens beginnen met een demo setup met mijn huidige PC en een 32" HDTV of ik dat voldoende vind qua formaat. Ik heb VR beschikbaar dus kan dat misschien ook proberen maar een echte kast trekt mij toch meer.

Als ik dan een beetje vooruit droom dan zijn mijn wensen:
- Echte kast (custom, standard of wide hangt af wat ik vind van het formaat playfieldscherm denk ik)
- Met de echte poten
- Backglass monitor
- Controls dicht bij echte flipperkast, dus echte plunger, Pinball knoppen etc.
- Qua controller vind ik the dude wel interessant.
- Feedback lijkt me heel vet.
- Originele flipperkast details als een coindoor, lockbar, specifieke trimming moet ik nog over nadenken, ik zie dat ze het budget razendsnel verhogen en lijken mij niet perse nodig voor speelplezier.

Stapje voor stapje O-)

[ Voor 22% gewijzigd door iwaarden op 25-08-2026 19:40 ]

• ThijsWTF
iwaarden schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:24:
Ohjee, per abuis via Facebook een DIY vPin tegengekomen en nu zit ik me al 3 dagen in te lezen, pandora's box is geopend....

Heb altijd al een flipperkast willen hebben maarja, sparen, en welke dan, en hoe vet een flipperkast ook is, als je alleen dezelfde hebt blijft dat dan leuk?

Speel af en aan wel eens Pinball FX, nooit echt serieus ofzo, gewoon voor de leuk. maar toen ik die zelfgemaakte kast zag dacht ik, dat kan ik ook en dat is budgettechnisch ook interessanter en dan heb je de wereld aan keus welke kasten je wilt spelen.

Nu heb ik al wel gezien dat hoe dichter je bij een echte wilt komen, hoe meer de prijs dan ook overeenkomt met een echte, of met een dedicated 4K build er misschien wel overheen gaat.
Aan de andere kant kun je het ook zo gek maken als dat je zelf wilt, of modulair opbouwen/upgraden wanneer dat uitkomt.

Ik ga eerst maar eens beginnen met een demo setup met mijn huidige PC, een 32" TV en een controller of ik dat voldoende vind qua formaat. Ik heb VR beschikbaar dus kan dat misschien ook proberen maar een echte kast trekt mij toch meer.
Welkom in de wonderen wereld van digitale flipperkasten :D. Als je het leuk vindt om een beetje te tweaken dan kan je sowieso je lol op.

Mocht je die 32 inch nou bevallen dan heb ik nog wel een 32 inch kast liggen die je voor een zacht prijsje mag overnemen. Hij is niet in super conditie maar hij ligt hier niets te doen sinds ik een Tukkari kast heb. Zitten ook wat knoppen bij.

Als je vragen hebt, stel ze vooral.

• iwaarden
ThijsWTF schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:37:
[...]

Welkom in de wonderen wereld van digitale flipperkasten :D. Als je het leuk vindt om een beetje te tweaken dan kan je sowieso je lol op.

Mocht je die 32 inch nou bevallen dan heb ik nog wel een 32 inch kast liggen die je voor een zacht prijsje mag overnemen. Hij is niet in super conditie maar hij ligt hier niets te doen sinds ik een Tukkari kast heb. Zitten ook wat knoppen bij.

Als je vragen hebt, stel ze vooral.
Dankje, ja ik heb wel weer zin in een project en dit lijkt me wel echt iets waar je lekker mee bezig kan.

Die kast klinkt interessant, heb je ergens foto's in het topic staan? Ik ga het in ieder geval onthouden.

Maar eerst maar eens proberen.

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:11

Ik ga eerst maar eens beginnen met een demo setup met mijn huidige PC en een 32" HDTV of ik dat voldoende vind qua formaat. Ik heb VR beschikbaar dus kan dat misschien ook proberen maar een echte kast trekt mij toch meer.

- Echte kast (custom, standard of wide hangt af wat ik vind van het formaat playfieldscherm denk ik)
- Met de echte poten
- Backglass monitor
- Originele flipperkast details als een coindoor, lockbar, specifieke trimming moet ik nog over nadenken, ik zie dat ze het budget razendsnel verhogen en lijken mij niet perse nodig voor speelplezier.

Stapje voor stapje O-)
Die van mij staat ook nog steeds te koop…

46”

Widebody. Ben je meteen klaar grootste wat er is

• ThijsWTF
iwaarden schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:52:
[...]

Dankje, ja ik heb wel weer zin in een project en dit lijkt me wel echt iets waar je lekker mee bezig kan.

Die kast klinkt interessant, heb je ergens foto's in het topic staan? Ik ga het in ieder geval onthouden.

Maar eerst maar eens proberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVq8iBD8XGtTiG7MxAQtokRNWgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DMAFvtuN6Yw5SmSilGqWuafI.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_VJ11zMJu1TtuiQ06mXBQ3ge8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DdJ43WllyzJZcV0ZEb93nuAf.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qLEoHpK0uBxxlcRo3H6a47L_ss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v8GgPGVw6snJ4SMBK5Gs2LdS.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TC1vnBKFmCepow6dZ9jHNSPLCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QD0htw8aMId82MzXfxJQ2RlF.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1QGA5WEm1MCTjrXzrzDFjLKDS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nf8Jest0gGwKWPtT8gS6AjHd.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2GEmHnsmhwE3Xau7-raPyAl-KA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kKGhWIul7rAcQRCyGEoXU4Lh.webp?f=fotoalbum_large

• o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:43

- Met de echte poten
- Backglass monitor

Stapje voor stapje O-)
Ik heb eigenlijk 3 belangrijke adviezen:
  1. OLED
  2. OLED
  3. OLED

• MikeDASpike
o.dam schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 07:42:
[...]

Ik heb eigenlijk 3 belangrijke adviezen:
  1. OLED
  2. OLED
  3. OLED
En dan ook nog iets met 120Hz of meer. De 60Hz-monitoren gaven mij stutters, terwijl mijn 144Hz dat niet deed. En neem geen curved als playfield; ik heb dat een tijdje gehad, het geeft een leuk effect met ramps, maar is uiteindelijk ook vervangen. Inmiddels heb ik al drie keer gewisseld en ben ik nu bezig met mijn vierde monitor in acht jaar (deze blijft).

• Sparcky

- Met de echte poten
- Backglass monitor

Stapje voor stapje O-)
Ik heb voor 3000 euro virtual pinball gekocht in België, met alles erop, erin en eraan. ( En dan zelf een cpu, memory en OS/software etc geupgrade).. Is beste van beide werelden. .. Als je meer wilt weten stuur maar een berichtje.

[ Voor 4% gewijzigd door Sparcky op 26-08-2026 11:07 ]

• PatrickC
Er is een interessante tool in ontwikkeling, VPX VR Injector. Hiermee kun je een VPX tafel zonder VR ondersteuning eenvoudig aanpassen zodat deze VR ondersteuning krijgt.
https://github.com/Nesta78/VPX-VR-INJECTOR

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:44:
Er is een interessante tool in ontwikkeling, VPX VR Injector. Hiermee kun je een VPX tafel zonder VR ondersteuning eenvoudig aanpassen zodat deze VR ondersteuning krijgt.
https://github.com/Nesta78/VPX-VR-INJECTOR
[YouTube: Vpx VR Injector v0.95 - Demo]
Grappig, als je weet hoeveel moeite we hebben gedaan bij vpx 7 om alles te allignen etx, en nu binnen 3 seconden staat het er ! _/-\o_

• iwaarden
Slingertj3 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:15:
[...]

Die van mij staat ook nog steeds te koop…

46”

Widebody. Ben je meteen klaar grootste wat er is
Hele mooie, maar ondanks dat ie wat verouderd is zal die al flink boven mijn (start)budget zitten met al die originele onderdelen.

Ik begin klein en bouw dan uit naar aanleiding van hoe het bevalt.
Leuke basis idd, die poten heb je zelf gemaakt?

Maar ik heb de plannen alweer veranderd, vanavond ga ik het eerste onderdeel ophalen voor mijn demo build. Een al wat oudere Samsung 40” LED HD met 100Hz en 2ms met volgens de specificaties redelijke goeie kijkhoeken. Daarmee word het dus waarschijnlijk een standaard formaat kast.

• MikeDASpike
iwaarden schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 15:23:
[...]

Hele mooie, maar ondanks dat ie wat verouderd is zal die al flink boven mijn (start)budget zitten met al die originele onderdelen.

Ik begin klein en bouw dan uit naar aanleiding van hoe het bevalt.
Ik Denk het niet. Of je wilt echt weinig geld uitgeven.

Ik heb zelf zitten twijfelen,maar ik kan geen 2de kwijt en vind zonde van mijn kast (en mevrouw DA Spike wilde niet een flipperkast in de huiskamer 😌)

• MikeDASpike
[...]

Maar ik heb de plannen alweer veranderd, vanavond ga ik het eerste onderdeel ophalen voor mijn demo build. Een al wat oudere Samsung 40” LED HD met 100Hz en 2ms met volgens de specificaties redelijke goeie kijkhoeken. Daarmee word het dus waarschijnlijk een standaard formaat kast.
Daar ben ik juist 8 jaar geleden de mist mee ingegaan door een standaard body te koezen waar precies een 40" inpast.

Er zijn praktisch geen monitoren voor te krijgen. Heb nu een 38.5 " asus rog van 1300 euro erin zitten. Erg zonde. 42" of 46" maakt het pas goed(op 46" kan je 98% van de tafels ook mooi op ware grootte tonen met diepte.

Maar, wie ben ik ?

• ThijsWTF
[...]

Nee, die poten zijn echte Williams poten.

And so it begins! Als je toch voor full size gaat dan zou ik voor een 42 inch gaan. Dan hou je het minste ruimte over in wide body formaat. Enjoy!

Overigens deel ik de mening dat ultra wide body beter was geweest. Op 42 inch moet ik standaard de lengte naar 80% schalen om alles in beeld te hebben. Maarja, dat is ook weer groter, minder standaard onderdelen etc etc.

[ Voor 15% gewijzigd door ThijsWTF op 27-08-2026 18:44 ]

• iwaarden
Ik ben nog helemaal vrij qua formaat en deze tv is echt een koopje, als ik toch weer voor wat anders ga heb ik hier ook nog wel een bestemming voor.

Ik heb totaal geen vergelijksmateriaal dus 40” is ook al groot voor mij, iig groter dan 32”. De laatste keer dat ik achter een echte flipperkast stond is ook al weer 2-3 jaar terug.

• MikeDASpike
iwaarden schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:14:
Ik ben nog helemaal vrij qua formaat en deze tv is echt een koopje, als ik toch weer voor wat anders ga heb ik hier ook nog wel een bestemming voor.

Ik heb totaal geen vergelijksmateriaal dus 40” is ook al groot voor mij, iig groter dan 32”. De laatste keer dat ik achter een echte flipperkast stond is ook al weer 2-3 jaar terug.
Wat ook een leuke ervaring biedt, is VR in combinatie met een cabinet, uitgerust met Sound SSF en echte speakers met een subwoofer. Dit geeft je het gevoel dat de ervaring levensecht is. Bovendien zijn er voor VR veel VPX-kasten beschikbaar.

• PatrickC
Via de verschillende virtual pinball forums bereikte mij het trieste bericht van het overlijden van Rod Ferguson (aka RAWD), een zeer gewaardeerde auteur binnen de VP community. In 2025 heeft RAWD aan TerryRed gevraagd of hij zijn eerste original Future Pinball tafel Spy vs Spy kon updaten gebruik makend van de nieuwe opties die BAM mogelijk maakt voor Future pinball. RAWD was enthousiast over de updates, maar de updated versie is nooit released. Als eerbetoon aan RAWD heeft Terry deze FP tafel nu verder bijgewerkt en uitgebracht.
https://vpuniverse.com/fi...ition-pinevent-lite-fizx/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUyLD5rfGntQScQIvw8EG-g7Kug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tANktIbayqX8nR6DY8Y4I9Oy.jpg?f=fotoalbum_large

• iwaarden
MikeDASpike schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 05:59:
[...]

Wat ook een leuke ervaring biedt, is VR in combinatie met een cabinet, uitgerust met Sound SSF en echte speakers met een subwoofer. Dit geeft je het gevoel dat de ervaring levensecht is. Bovendien zijn er voor VR veel VPX-kasten beschikbaar.
Dat klinkt wel heel vet inderdaad.

Mijn plannen zijn ondertussen ook weer gewijzigd, het project word niet meer een kast bouwen maar een kast moderniseren :*) Zondag moet ik even langs Nieuw-Vennep.

• MikeDASpike
iwaarden schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:58:
[...]

Dat klinkt wel heel vet inderdaad.

Mijn plannen zijn ondertussen ook weer gewijzigd, het project word niet meer een kast bouwen maar een kast moderniseren :*) Zondag moet ik even langs Nieuw-Vennep.
Nice! Zwaai even als je langs hoofddorp rijd 🤣

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 21:46
ThijsWTF schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:42:
[...]

Nee, die poten zijn echte Williams poten.

And so it begins! Als je toch voor full size gaat dan zou ik voor een 42 inch gaan. Dan hou je het minste ruimte over in wide body formaat. Enjoy!

Overigens deel ik de mening dat ultra wide body beter was geweest. Op 42 inch moet ik standaard de lengte naar 80% schalen om alles in beeld te hebben. Maarja, dat is ook weer groter, minder standaard onderdelen etc etc.
Ooit begonnen met een 42 inch, maar als hij staat is het een echt bakbeest 😅

32 inch is voor mij dan ook groot zat. Maar ben een gelegenheids speler en geen full time speler.

• ThijsWTF
m_ark schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:33:
[...]

Ooit begonnen met een 42 inch, maar als hij staat is het een echt bakbeest 😅

32 inch is voor mij dan ook groot zat. Maar ben een gelegenheids speler en geen full time speler.
Dat is ook zo. Mijn vriendin schrok ook een beetje van hoe groot de kast was dus 48 inch had ze nooit goedgekeurd. Maar toch, als ik ooit nog een keer ruimte over heb...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Neem mij niet te serieus

Gisteren, tijdens funhouse friday bij de NFV, nog even gespeeld op een digitale kast. Ik word er toch niet zo warm van.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Tylen schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 14:25:
Gisteren, tijdens funhouse friday bij de NFV, nog even gespeeld op een digitale kast. Ik word er toch niet zo warm van.
Het is vooral anders… Ik heb bij de NFV nog niet op de digitale kast gespeeld, maar het hangt er ook vanaf wat er aan features is ingebouwd. Ik heb zelf een full size kast gebouwd met SSF, plunger en motion sensor. Het speelt best leuk, maar in mijn ogen blijft het een videogame. Wat vooral fijn is, is dat je veel verschillende kasten kan spelen (en leren) en je kan eventueel met een koptelefoon spelen als je niet teveel herrie wilt maken. Deze digitale kast staat inmiddels op werk, thuis wil ik toch graag een échte kast!

• MikeDASpike
Het scheelt ook hoe de POV staat. Oude VP-versies waren niet op de gebruiker afgesteld. Vaak was de cameraview bij default plat erboven. Maar je staat anders. Vanaf 10.8 is de POV echt verbeterd. En als je BAM met headtracker gebruikt (Kinect 2), dan is het veel realistischer..

En ja, ssf, dof etc maakt het af

• ThijsWTF
Ik ben de rom-less Pinemhi snippets aan het toevoegen.
Bij Big Trouble in Little China staat:
Insert the code below after line 165 LoadEM *** DO NOT COPY THIS LINE ***
Maar dat moet regel 996 zijn, volgens mij.

Also, is er een snippet voor de Ice Fever tafel? O-)

• iwaarden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_rVxcSRc-25c5m8MSQynhNrpFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PclWvQCPTjZolAWBWloauSRn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHGEFHDu3tZ7Pj0G4p9gxYeYp2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pw0u5owbHiAl1TTkzA2EYgvS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGOFd18v8LYKP02ckcYaN2G635M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGVkZPVmEjxEYektjHkg9Dvy.jpg?f=fotoalbum_large

Paste precies, heb hem eerst een mooie plek in de garage gegeven. Nu eerst even met de software spelen en daar wat wijzer in worden en een inventarisatie gaan maken van upgrades die ik zou willen en hoe ik die in de kast kan toepassen.

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16:16
@ThijsWTF
Big Trouble in Little China snippet is eigenlijk voor de tafel uit 2024 hiervan. Niet de nieuwste uit 2026
Misschien werkt ie wel hoor, je kan het even proberen natuurlijk....moet je inderdaad waarschijnlijk het eerste stuk ergens anders in het script zetten

Ice Fever wordt helaas nog niet ondersteund....het is niet alleen een snippet die je toe moet voegen maar aan de achterkant moet er ook van alles geregeld worden om dit te laten lukken

• o.dam
Heb zojuist m'n ssf geïnstalleerd en werkend gemaakt 4 x dayton audio hdn-8 en 2x bst-1, mijn god wat een verschil maakt dat zeg!

Nu nog tijd vinden om de Kinect V2 werkend te krijgen die ik nog heb liggen. Ik zag dit project voorbij komen wellicht is dat straks iets? Headtracking

• KBE91
Is dat niet gewoon BAM ?
Op dat vlak ben ik toch blij dat ik VR speel.

• MikeDASpike
KBE91 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 09:51:
Is dat niet gewoon BAM ?
Op dat vlak ben ik toch blij dat ik VR speel.
Maar dan beter (hoop ik)
BAM was echt voor Future Pinball gemaakt , maar de kinect kan meer.

Vincent (vbousquet) heef ooit gezegd dat hij een neiuwe headtracking wilt maken die beter is als BAM.
Ik zie in 10.8.1 documentatie wel staan : - BAM headtracking has been removed again. It could be re-added via the new plugin system though. Any volunteers?
Ff gezocht : hier is dat het in 10.8.1 werkt met een nieuwe engine van vincent
Native support for headtracking · Issue #1376 · vpinball/vpinball

Ik heb deze nog niet getest (mijn kinect 2 ligt ook stof te happen), maar je hoeft geen bril op, en als het goed werkt, ziet het er ook leuk uit. (maar niets gaat boven VR !)

VR .Van de week stootte ik na vijf minuten challenge mijn hoofd zo hard op zolder dat het begon te bloeden, omdat ik niet oplettemet de headset op. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door MikeDASpike op 01-09-2026 14:26 ]

• KBE91
MikeDASpike schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 14:26:
[...]

Maar dan beter (hoop ik)
BAM was echt voor Future Pinball gemaakt , maar de kinect kan meer.

Vincent (vbousquet) heef ooit gezegd dat hij een neiuwe headtracking wilt maken die beter is als BAM.
Ik zie in 10.8.1 documentatie wel staan : - BAM headtracking has been removed again. It could be re-added via the new plugin system though. Any volunteers?
Ff gezocht : hier is dat het in 10.8.1 werkt met een nieuwe engine van vincent
Native support for headtracking · Issue #1376 · vpinball/vpinball

Ik heb deze nog niet getest (mijn kinect 2 ligt ook stof te happen), maar je hoeft geen bril op, en als het goed werkt, ziet het er ook leuk uit. (maar niets gaat boven VR !)

VR .Van de week stootte ik na vijf minuten challenge mijn hoofd zo hard op zolder dat het begon te bloeden, omdat ik niet oplettemet de headset op. :'(
Ben nooit echt thuis geweest in die kinect wereld, maar zou dat dan ook gaan met een gewone webcam vraag ik mij af ?

Misschien dat hologram brillen ook wel leuk zouden zijn voor pinball.

Dat is mijn grootste schrik altijd met VR, je gaat zo op in je spel.
Voor dat je het weet, maak je een enorme ravage.
Zeker als je u eigen nog eens enorm pijn doet.

Spoedig herstel gewenst alvast.

• PatrickC
Gelukkig heb ik mij nog nooit gestoten met de VR bril op. Maar met pinball en sim racing beweeg je ook niet zo veel. :P
Wel een keertje met tafeltennis vol met de controller tegen een vitrinekast aan geslagen, maar zowel controller als glazen deur overleefden dat gelukkig. :+

• MikeDASpike
KBE91 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 15:01:
[...]

Ben nooit echt thuis geweest in die kinect wereld, maar zou dat dan ook gaan met een gewone webcam vraag ik mij af ?

Misschien dat hologram brillen ook wel leuk zouden zijn voor pinball.

Dat is mijn grootste schrik altijd met VR, je gaat zo op in je spel.
Voor dat je het weet, maak je een enorme ravage.
Zeker als je u eigen nog eens enorm pijn doet.

Spoedig herstel gewenst alvast.
Kinect houd headtrackihg en kan ook oog detectie doen. Weet niet of een standaard webcam dat kan. Met bouwenvan mijn kast wel wat met kinect gedaan en toendertijd 10.8.0 testen met bam.

Mijn bloedendehoofd kom door DarDog. Hij maakt van die megaruimtes, en dan denk je dat je een stuk meer kan lopen dan dat er is :+

• KBE91
MikeDASpike schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 15:38:
[...]

Kinect houd headtrackihg en kan ook oog detectie doen. Weet niet of een standaard webcam dat kan. Met bouwenvan mijn kast wel wat met kinect gedaan en toendertijd 10.8.0 testen met bam.

Mijn bloedendehoofd kom door DarDog. Hij maakt van die megaruimtes, en dan denk je dat je een stuk meer kan lopen dan dat er is :+
Dat kan zeker met een webcam, heb ik al gebruikt voor ETS2 en flight simulator.

https://github.com/opentrack/opentrack

Je hebt ook nog deze op Steam.
https://beam.eyeware.tech/

Ik speel bijna nooit grote ruimtes, voor de performance :P

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hoe makkelijk is het om in een bestaande desktop setup over te schakelen naar VR? Ik speel thuis altijd in desktop mode, en heb inmiddels flink wat tafels geinstalleerd staan via VPin Studio. (Met VPX 10.8.0)
Ik zou VR wel eens willen proberen en ik kan daarvoor eventueel een headset van een collega lenen. Is het veel werk om VR werkend te krijgen, en krijg ik het makkelijk teruggezet als ik de headset weer inlever?

• PatrickC
GeleFles schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 19:23:
Hoe makkelijk is het om in een bestaande desktop setup over te schakelen naar VR? Ik speel thuis altijd in desktop mode, en heb inmiddels flink wat tafels geinstalleerd staan via VPin Studio. (Met VPX 10.8.0)
Ik zou VR wel eens willen proberen en ik kan daarvoor eventueel een headset van een collega lenen. Is het veel werk om VR werkend te krijgen, en krijg ik het makkelijk teruggezet als ik de headset weer inlever?
Het is erg simpel. Voor VR gebruik je de OpenGL versie van VP 10.8. Die kun je gewoon standaard langs de DX versie van VP 10.8 installeren in je VPX directory. Hierna in de settings van de OpenGL versie aangeven dat je VR wilt gebruiken. Je gebruikt ze dus gewoon langs elkaar en hoeft ook niets ‘terug te zetten’ om weer alleen in desktop/cabinet modus te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 01-09-2026 19:54 ]

• KBE91
GeleFles schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 19:23:
Heel veel werk is dat niet, je gebruikt de GL64 launcher.
Dan kan je in de instellingen bij VR, autodetect aanvinken.
Wat wel een beetje werk kan vragen, is je headset verbinden met de pc.

Hangt ook af welke headset, maar ik veronderstel dat het wel een Quest is.
Dan kan je wel eens testen via Airlink, maar de beste app blijft tot op heden nog altijd Virtual Desktop.

Wil je u desktop tafels spelen, dan start je u normale launcher gewoon op.
Het vraagt wel wat aanpassingen van je grafische instellingen.
Mocht je hulp nodig hebben, zitten hier wel wat mensen die VR spelen.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Thanks @PatrickC en @KBE91 ! Dan ga ik eens kijken of ik een headset kan proberen, ik draai momenteel al de GL versie, omdat ik daarmee de beste performance icm frame pacing haal.

• PatrickC
@GeleFles Wat je ook nog kunt proberen is de VP 10.8.1 BGFX versie (inloggen op GitHub en dan downloaden via https://github.com/vpinball/vpinball/actions). Die is nog wel in test, maar werkt wel al met de meeste kasten (die ik speel). Die heeft betere performance dan de 10.8 OpenGL en ziet er ook nog eens beter uit. Ik heb deze gewoon in een aparte directory geinstalleerd, dus heeft geen impact op mijn standaard 10.8 Visual Pinball directory.

• iwaarden
Ik heb mijn oude PC aan de kast gehangen en de boel met PinUP Popper geïnstalleerd en WOW! wat is dit cool!!

Heb The Getaway en Star Trek The Next Generation er nu opgezet, die nieuwere VPX kasten zijn echt heel mooi, kwaliteit playfield is echt heel netjes op 1080p met wat AA eroverheen, het ziet er echt fantastisch uit met die moderne belichting. Moet nog even kijken naar de backglass, die had ik er bij beiden nog niet op en bij The Next Generation is het volume heel erg zacht (bal effecten wel normaal) terwijl volume in VPX op max staat.

En ik moet even naar 1 knop assignment kijken, die is aan escape gekoppeld maar daar sluit ie in Future Pinball de boel mee af en dan loopt windows ook nog vast en dat kun je niet wijzigen.

Tis al weer veel te laat, morgen weer verder pielen!

[ Voor 19% gewijzigd door iwaarden op 02-09-2026 01:56 ]

• MikeDASpike
PatrickC schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:29:
@GeleFles Wat je ook nog kunt proberen is de VP 10.8.1 BGFX versie (inloggen op GitHub en dan downloaden via https://github.com/vpinball/vpinball/actions). Die is nog wel in test, maar werkt wel al met de meeste kasten (die ik speel). Die heeft betere performance dan de 10.8 OpenGL en ziet er ook nog eens beter uit. Ik heb deze gewoon in een aparte directory geinstalleerd, dus heeft geen impact op mijn standaard 10.8 Visual Pinball directory.
Je hoeft geen Github account te hebben, want er is onlangs een versie uitegeven als RC :
https://github.com/vpinball/vpinball/releases/tag/v10.8.1-5436-af26b2d93
Deze kan je zo downloaden.
Gebruik wel, zoals @PatrickC als zei, de BGFX, 64 bit windows release versie.
Als je al ervaring heb met VP, dan kan je de plugins aanzetten. Dan ben je niet meer afhankelijk van de geinstaleerde versies van 3rd parties, maar gebruik je de ingebouwd (echt een stuk sneller allemaal), maar sommige opties werken niet
PinemHi (daar werkt DNA aan) is er 1 van. en colorized roms van PAC krijg ik nog niet werkend

• ThijsWTF
MikeDASpike schreef op woensdag 2 september 2026 @ 05:10:
[...]

Je hoeft geen GGithub account te hebben, want er is onlangs een versie uitegeven als RC :
https://github.com/vpinball/vpinball/releases/tag/v10.8.1-5436-af26b2d93
Deze kan je zo downloaden.
Gebruik wel, zoals @PatrickC als zei, de BGFX, 64 bit windows release versie.
Als je al ervaring heb met VP, dan kan je de plugins aanzetten. Dan ben je niet meer afhankelijk van de geinstaleerde versies van 3rd parties, maar gebruik je de ingebouwd (echt een stuk sneller allemaal), maar sommige opties werken niet
PinemHi (daar werkt DNA aan) is er 1 van. en colorized roms van PAC krijg ik nog niet werkend
Ik dacht ook dat alleen Serum ondersteund wordt vanwege het hele encryptie verhaal rondom Pin2dmd?

• PatrickC
iwaarden schreef op woensdag 2 september 2026 @ 01:53:
Ik heb mijn oude PC aan de kast gehangen en de boel met PinUP Popper geïnstalleerd en WOW! wat is dit cool!!

Heb The Getaway en Star Trek The Next Generation er nu opgezet, die nieuwere VPX kasten zijn echt heel mooi, kwaliteit playfield is echt heel netjes op 1080p met wat AA eroverheen, het ziet er echt fantastisch uit met die moderne belichting. Moet nog even kijken naar de backglass, die had ik er bij beiden nog niet op en bij The Next Generation is het volume heel erg zacht (bal effecten wel normaal) terwijl volume in VPX op max staat.

En ik moet even naar 1 knop assignment kijken, die is aan escape gekoppeld maar daar sluit ie in Future Pinball de boel mee af en dan loopt windows ook nog vast en dat kun je niet wijzigen.

Tis al weer veel te laat, morgen weer verder pielen!
Volume van de rom sound staat standaard erg laag. Die moet je zelf even verhogen.
  1. Launch your Williams table in your virtual pinball frontend.
  2. Press and hold the END key on your keyboard to simulate opening the coin door.
  3. Press the 9 key on your keyboard to raise the volume (the 8 key lowers it).
  4. Release the END key once you reach your desired volume level.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

PatrickC schreef op woensdag 2 september 2026 @ 08:29:
[...]

Volume van de rom sound staat standaard erg laag. Die moet je zelf even verhogen.
  2. Press and hold the END key on your keyboard to simulate opening the coin door.
Je hoeft de end key niet vast te houden, 1x indrukken voor het openen en sluiten werkt prima.

• MikeDASpike
ThijsWTF schreef op woensdag 2 september 2026 @ 07:56:
[...]

Ik dacht ook dat alleen Serum ondersteund wordt vanwege het hele encryptie verhaal rondom Pin2dmd?
Idd, vni/pal en sammy werkt. Alleen pac niet. Maar als Lucky1 een plugin zou maken, dan wel.

• MikeDASpike
Trouwens, meeste pac files zijn "ver-serumt"

• KBE91
Steam Link's Latest Public Beta Adds Wired USB Support On Quest Headsets

Toch eens testen, dat het beter zal zijn dan VD betwijfel ik.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Is er al ergens iets aan duidelijke documentatie over 10.8.1? Ik merk dat de documentatie bij VPX altijd al een heikel punt is. Ik begrijp goed dat het lastig is voor zo'n project, vooral als er zo veel in korte tijd veranderd en er door verschillende mensen aan de software gewerkt word (en ook met zoveel subsystemen zoals pinup popper, vpinmame, b2s etc).
Even als voorbeeld, ik wil voor het testen met 10.8.1 VPX laten starten via Vpin Studio, maar de commandline flags voor 10.8.1 zijn blijkbaar niet hetzelfde als voor 10.8.0.
Ik merk vaker dat ik voor veel kleine dingen (ook bij 10.8.0) ontzettend diep moet graven in diverse fora, youtube, discord en andere websites. En dan is het nog de vraag of wat ik vind nog recent is en voor de huidige versie werkt.
Tot zover even mijn lichte frustratie, misschien komt het ook omdat ik niet de luxe heb om uren achter elkaar te knutselen ;) Verder ben ik erg gelukkig met hoe VPX kan werken.

• KBE91
GeleFles schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:34:
Is er al ergens iets aan duidelijke documentatie over 10.8.1? Ik merk dat de documentatie bij VPX altijd al een heikel punt is. Ik begrijp goed dat het lastig is voor zo'n project, vooral als er zo veel in korte tijd veranderd en er door verschillende mensen aan de software gewerkt word (en ook met zoveel subsystemen zoals pinup popper, vpinmame, b2s etc).
Even als voorbeeld, ik wil voor het testen met 10.8.1 VPX laten starten via Vpin Studio, maar de commandline flags voor 10.8.1 zijn blijkbaar niet hetzelfde als voor 10.8.0.
Ik merk vaker dat ik voor veel kleine dingen (ook bij 10.8.0) ontzettend diep moet graven in diverse fora, youtube, discord en andere websites. En dan is het nog de vraag of wat ik vind nog recent is en voor de huidige versie werkt.
Tot zover even mijn lichte frustratie, misschien komt het ook omdat ik niet de luxe heb om uren achter elkaar te knutselen ;) Verder ben ik erg gelukkig met hoe VPX kan werken.
Daarom ben ik gewoon back to basic gegaan en al die extra snufjes verwijderd.
Mapje open van mijn pinball > de launcher dat ik wil, kies mijn tafel en ik speel.

Ook mede dat ik geen uren wil prutsen voor iets werkend te krijgen.

• MikeDASpike
GeleFles schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:34:
Command line van 10.8.1 zijn exact hetzelfde als 10.8.0

<exefile> -play "<table file>

Ook -ini kan gegeven worden (geintroduceerd in10.8.0)

-extmimiized werkt idd nietmeer, daar dit fullssceen mode was.en je bij bgfx dit niet meer hebt. Gebruik -minimized hiervoor

10.8.1 kan in legacy mode blijven werken, zodat je alle oude 'extensies' kan blijven gebruiken.

Wil je 10.8.1 met plugins gebruiken(deze zitten allemaal in de vp distributie), dan moet je ook nieuwe filestructuur gebruiken zoals vermeld in https://github.com/vpinball/vpinball/blob/master/docs/FileLayout.md

Voor DBM ben ik de laatste hand aan het leggen om vanuit het programma automatisch de nieuwe structuur aan te maken.

Sorry, ik heb door omstandigheden wel de 'luxe', zodat ik mijn medemens kan helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeDASpike op 03-09-2026 18:44 ]

• PatrickC
MikeDASpike schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:38:
[...]

10.8.1 kan in legacy mode blijven werken, zodat je alle oude 'extensies' kan blijven gebruiken.

Wil je 10.8.1 met plugins gebruiken(deze zitten allemaal in de vp distributie), dan moet je ook nieuwe filestructuur gebruiken zoals vermeld in https://github.com/vpinball/vpinball/blob/master/docs/FileLayout.md

Voor DBM ben ik de laatste hand aan het leggen om vanuit het programma automatisch de nieuwe structuur aan te maken.

Sorry, ik heb door omstandigheden wel de 'luxe', zodat ik mijn medemens kan helpen.
Ik ben zelf nog aan het uitvinden hoe ik dmdext werkend krijg in BGFX 10.8.1 VR. Bij 10.8 OpenGL kon je de DMD laten ‘capturen’, maar heb die optie nog nergens gevonden in BGFX 10.8.1. Daardoor zijn sommige kasten niet speelbaar in VR in 10.8.1 BGFX. Heb jij misschien een idee?

Wat ik verder ontdekt heb is dat op het moment dat mijn Fanatec stuur aan staat, de performance van BGFX 10.8.1 erg slecht is. Verder geen probleem, want ik kan het stuur natuurlijk ook gewoon uitschakelen, maar verder wel bijzonder dat dit invloed heeft. Bij 10.8 DX of OpenGL was dit nooit een probleem.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:51:
[...]

Ik ben zelf nog aan het uitvinden hoe ik dmdext werkend krijg in BGFX 10.8.1 VR. Bij 10.8 OpenGL kon je de DMD laten ‘capturen’, maar heb die optie nog nergens gevonden in BGFX 10.8.1. Daardoor zijn sommige kasten niet speelbaar in VR in 10.8.1 BGFX. Heb jij misschien een idee?

Wat ik verder ontdekt heb is dat op het moment dat mijn Fanatec stuur aan staat, de performance van BGFX 10.8.1 erg slecht is. Verder geen probleem, want ik kan het stuur natuurlijk ook gewoon uitschakelen, maar verder wel bijzonder dat dit invloed heeft. Bij 10.8 DX of OpenGL was dit nooit een probleem.
Tja goeie,

Ik krij onder 10.8.1 mijn pindmdv3 niet werkend. Mijn zedmd eerkt wel.

Onder vr heb ik nog geen kasten gezien die niet werken, maar heb ook maar een paar in native 18.1 gespeeld, rest in leggacy.

0zOwieso zou deze niet met dmdext meer hoeven te werken, maar dirdct via pinmame. Dmdext was alleen bedoelt om hardware te gebruiken aks pindmd1,2 en 3, pin2dmd en een paar vage. Daarna heeft freezy ook 16 kleuren vni/pal tiegevoegd, waarna later lucky met zijn pac formaat kwam. En dan 'onlangs' serum

Dat is natuurlijk een vreemde opstelling, en dat is op de schop.

Geef eens een kast waar het niet werkt, ga ik morgen of van het weekend voor je kijken.

Over 10.8.1. Zelf DOF nog niet werkend gehad, zoals ik zij mijn pindmdv3 in combjnatie met mjjn zedmd hd. Ook als mjjn quest vontrollers aanstaan in VD, dan reageerd mijn pinscape buttons niet. Dus deze uitgezet.

Omdat de editor laag tijdens de -plsy eruit is gehaald, start een kast als 24 (van robby kingpin met megaroom) weer binnen 5 seconden op. Beetje zelfde performance aks in 10.7 toen de kasten max 80mb waren

• MikeDASpike
Oké, ik mag niets zeggen, maar Halloween komt eraan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbc38hAbLzPJqZg1YFV3nwrrrWI=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/hJnFQjZprbVaIe71TqKYJtxA.gif?f=fotoalbum_large

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MikeDASpike schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:38:
[...]

<exefile> -play "<table file>

Ook -ini kan gegeven worden (geintroduceerd in10.8.0)

-extmimiized werkt idd nietmeer, daar dit fullssceen mode was.en je bij bgfx dit niet meer hebt. Gebruik -minimized hiervoor

Sorry als je het persoonlijk opvat, het was vooral geen rant naar de devs of community, het is meer mijn eigen frustratie ;)
Ik wilde even 'snel' overschakelen van 10.8.0 naar 10.8.1, maar in VPIN Studio word VPX opgestart een berg aan flags.. (-DisasbleTrueFullScreen -primary -LessCPUthreads -play)
Daarover kreeg ik al gelijk een foutmelding als ik 10.8.1 wilde gebruiken.

Ik ga nu even stap voor stap aan de slag, met 10.8.1 in een andere directory, en dan langzaam uitbouwen met de features die ik wil gebruiken.

• MikeDASpike
GeleFles schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:24:
[...]

Sorry als je het persoonlijk opvat, het was vooral geen rant naar de devs of community, het is meer mijn eigen frustratie ;)
Ik wilde even 'snel' overschakelen van 10.8.0 naar 10.8.1, maar in VPIN Studio word VPX opgestart een berg aan flags.. (-DisasbleTrueFullScreen -primary -LessCPUthreads -play)
Daarover kreeg ik al gelijk een foutmelding als ik 10.8.1 wilde gebruiken.

Ik ga nu even stap voor stap aan de slag, met 10.8.1 in een andere directory, en dan langzaam uitbouwen met de features die ik wil gebruiken.
Ha! Nee joh, ik vatte het niet persoonljk op. Ik ben gen dev en zeker geen vp dev (alhoewel er wel een klein stukje code in 10.8.0 zit voor vr)

Wat ik al aan documentatie gezien heb is toch best veel. En waarom vpinstudio all die parameters doet snap ik niet. Sommige zijn geen formele vp parameters.

Hou er rekening mee dat alles van 10.8.1 in ontwikkeling is.

Als je idd vp in een andere directory zet, alle plugins die je nofig hebt aanzet en configureer, dan ga je blij worden ;)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MikeDASpike schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 12:17:
[...]

Ha! Nee joh, ik vatte het niet persoonljk op. Ik ben gen dev en zeker geen vp dev (alhoewel er wel een klein stukje code in 10.8.0 zit voor vr)

Wat ik al aan documentatie gezien heb is toch best veel. En waarom vpinstudio all die parameters doet snap ik niet. Sommige zijn geen formele vp parameters.

Hou er rekening mee dat alles van 10.8.1 in ontwikkeling is.

Als je idd vp in een andere directory zet, alle plugins die je nofig hebt aanzet en configureer, dan ga je blij worden ;)
Ja ben benieuwd! Had eerst nog problemen dat m’n tafels helemaal niet wilde starten in 10.8.1, maar na het verwijderen van de config file is dat ook opgelost.
Vandaag weer meer tijd, dus ben weer even lekker aan het trial-en-error’en 😅
Nu even aan het uitzoeken waarom ik de kleurenDMD krijg, terwijl ik die file niet in de mappenstructuur heb staan. (En ook geen plug-ins aan heb staan)

• PatrickC
VPinWorkshop komt met een nieuwe release, Genesis (Gottlieb 1986).
https://vpuniverse.com/fi...enesis-gottlieb-1986-vpw/
Er is wel een pre-release versie van VPinMame (build v3.7.0-237 of later).
https://github.com/vpinball/pinmame/releases
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3CBwkXiYWY94SDp8ZPRCn5Bj2s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ohdm9XobdKwOnHKgNGpcn9SY.png?f=fotoalbum_large

• iwaarden
PatrickC schreef op woensdag 2 september 2026 @ 08:29:
[...]

Bedankt voor de volume tip, dat werkt perfect.

De knoppen toewijzing is ook opgelost, conflicterende acties in VPX en Pinup Popper veroorzaakte de crash.

Ik ga wel de coin knop naar buiten verplaatsen, die zit nu achter het deurtje maar elke keer deur open doen is ook zo wat. Verder nog een kapot lampje die vervangen moet worden en ik wil graag echte flipperknoppen en ga dan ook even kijken naar uitbreiding met 2 of 4 knoppen.

Verder lekker bezig geweest met het 1 en ander aan tafels downloaden en testen, ik heb nu zo’n 15 goed werkende en draaiende tafels in VPX.

Ik vind de Stern Metallica tafel, als Metallica fan echt heel vet, ik ben uiteindelijk voor de Bigus versie gegaan. De VPW is ook heel erg mooi maar sommige belichting is veel te fel en de dag/nacht instelling maakt het niet echt beter.

AC/DC en Kiss zijn ook leuk in het zelfde thema, Guns’N’Roses is wel echt verouderd qua audio.

Ook van de No Fear van VPW vond ik qua belichting niet goed, die is juist donker, wel beter te krijgen maar die van Bigus vond ik ook daar beter.

Back to the Future kreeg ik niet vloeiend, instellingen leken weinig invloed te hebben, daar moet ik een andere versie van zoeken.

Ik heb nu de volgende erop staan maar moet het nog netjes maken in de Pinup Popper Frontend:
-Creature of the Black Lagoon
-F14
-Indiana Jones The Pinball Adventure
-JP’s Pokemon
-JP’s Spacecadet
-Jurassic Park
-Jurassic Park The Lost World
-Terminator 2
-The Addams Family
-Baywatch
-AC/DC
-Metallica
-Kiss
-Guns’n’Roses
-The Simpsons Pinball Party
-No Fear
-The Getaway
-Star Trek TNG

Maar dit is echt superleuk om te doen, ik vind het al heel goed werken. Ondanks dat er geen feedback inzit en je het alleen van de geluidsinstallatie moet hebben heb ik wel echt het gevoel pinball te spelen. Dat kan dus alleen nog maar beter worden! Het enige wat ik echt mis is een nudge sensor, sommige tafels gaat de bal zo in de drain zonder dat je er iets aan kan doen (Nudge met knoppen werkt voor mij echt niet).

• PatrickC
@iwaarden Van Guns’N’Roses is een erg goede altsound beschikbaar.
https://vpuniverse.com/fi...1994-vpw-special-edition/

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:35
iwaarden schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:01:
[...]

De knoppen toewijzing is ook opgelost, conflicterende acties in VPX en Pinup Popper veroorzaakte de crash.

Ik ga wel de coin knop naar buiten verplaatsen, die zit nu achter het deurtje maar elke keer deur open doen is ook zo wat. Verder nog een kapot lampje die vervangen moet worden en ik wil graag echte flipperknoppen en ga dan ook even kijken naar uitbreiding met 2 of 4 knoppen.

Verder lekker bezig geweest met het 1 en ander aan tafels downloaden en testen, ik heb nu zo’n 15 goed werkende en draaiende tafels in VPX.

Ik vind de Stern Metallica tafel, als Metallica fan echt heel vet, ik ben uiteindelijk voor de Bigus versie gegaan. De VPW is ook heel erg mooi maar sommige belichting is veel te fel en de dag/nacht instelling maakt het niet echt beter.

AC/DC en Kiss zijn ook leuk in het zelfde thema, Guns’N’Roses is wel echt verouderd qua audio.

Ook van de No Fear van VPW vond ik qua belichting niet goed, die is juist donker, wel beter te krijgen maar die van Bigus vond ik ook daar beter.

Back to the Future kreeg ik niet vloeiend, instellingen leken weinig invloed te hebben, daar moet ik een andere versie van zoeken.

Ik heb nu de volgende erop staan maar moet het nog netjes maken in de Pinup Popper Frontend:
-F14
-JP’s Pokemon
-JP’s Spacecadet
-Jurassic Park
-Terminator 2
-The Addams Family
-Baywatch
-AC/DC
-Metallica
-Kiss
-Guns’n’Roses
-No Fear
-The Getaway
-Star Trek TNG

Maar dit is echt superleuk om te doen, ik vind het al heel goed werken. Ondanks dat er geen feedback inzit en je het alleen van de geluidsinstallatie moet hebben heb ik wel echt het gevoel pinball te spelen. Dat kan dus alleen nog maar beter worden! Het enige wat ik echt mis is een nudge sensor, sommige tafels gaat de bal zo in de drain zonder dat je er iets aan kan doen (Nudge met knoppen werkt voor mij echt niet).
  • Addams family
  • Tales of the arabian nights
  • Monster bash
  • Tales from the crypt
  • Scared stiff
  • Theatre of magic
  • Attack from mars
  • Street fighter 2 (vpx)
En all time favorite Indiana Jones...maar die had je al :-)

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:50:
Er is wel een pre-release versie van VPinMame (build v3.7.0-237 of later).
https://github.com/vpinball/pinmame/releases
[Afbeelding]
Neem wel de juiste versie. Ik zou de SC (sammy colored) versie nemen : VPinMAME-sc-3.7.0-477-6589fc5-win-x64.zip

• MikeDASpike
Ik neem aan dat dit Attack from Mars is?
Het blijft ook een van mijn favorieten.

• MikeDASpike
iwaarden schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:01:
[...]

-F14
-JP’s Pokemon
-JP’s Spacecadet
-Jurassic Park
-Terminator 2
-The Addams Family
-Baywatch
-AC/DC
-Metallica
-Kiss
-Guns’n’Roses
-No Fear
-The Getaway
-Star Trek TNG

Smaken verschillen, maar Metallica van VPW is toch echt duizend keer beter dan de Bigus-versie.
Vooral omdat het een VLM-versie is, waarbij ik de belichting juist erg strak vind. Ook de gameplay is vele malen realistischer dan die van Bigus, die meer op arcademodus gericht is.

Ik heb niets tegen Bigus, hoor. Aardige gast, we hebben samen een paar projecten gedaan, maar ik ga voor de VPW versie

• PatrickC
MikeDASpike schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 06:14:
[...]

Smaken verschillen, maar Metallica van VPW is toch echt duizend keer beter dan de Bigus-versie.
Vooral omdat het een VLM-versie is, waarbij ik de belichting juist erg strak vind. Ook de gameplay is vele malen realistischer dan die van Bigus, die meer op arcademodus gericht is.

Ik heb niets tegen Bigus, hoor. Aardige gast, we hebben samen een paar projecten gedaan, maar ik ga voor de VPW versie
Ik vind het persoonlijk ook juist één van de beste kasten qua belichting. Zeker in VR, waarbij de licht effecten ook nog eens in de VR room reflecteren. Wat betreft de kasten van Bigus, die vind ik vaak ook te makkelijk spelen (ramps die te makkelijk te raken zijn en/of minder agressieve ball drains).

@iwaarden Ik zou zeker toch nog eens de VPW versie proberen en via het F12 menu of door de tafel aan te passen in de VPX editor, de lichteffecten wat aan te passen. Maar eigenlijk zijn die licht effecten ‘out of the box’ al erg goed, dus is het vreemd dat het bij jou te fel is voor sommige objecten.

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:35
MikeDASpike schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 06:10:
[...]

Ik neem aan dat dit Attack from Mars is?
Het blijft ook een van mijn favorieten.
Ja dôh, ik weet even niet waar ik met mijn hoofd zat 😂

En... zowel Popper of hele mooie color dmd

• iwaarden
MikeDASpike schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 06:14:
[...]

PatrickC schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 06:44:
[...]

Ik vind het persoonlijk ook juist één van de beste kasten qua belichting. Zeker in VR, waarbij de licht effecten ook nog eens in de VR room reflecteren. Wat betreft de kasten van Bigus, die vind ik vaak ook te makkelijk spelen (ramps die te makkelijk te raken zijn en/of minder agressieve ball drains).

@iwaarden Ik zou zeker toch nog eens de VPW versie proberen en via het F12 menu of door de tafel aan te passen in de VPX editor, de lichteffecten wat aan te passen. Maar eigenlijk zijn die licht effecten ‘out of the box’ al erg goed, dus is het vreemd dat het bij jou te fel is voor sommige objecten.
In alle download chaos heb ik blijkbaar zowel een Metallica VPW v1.0.6 en v2.0.2 gedownload en ben ik met de v1.0.6 aan de slag gegaan.

Heb die er nu afgegooid en de v2.0.2 even bekeken, die ziet er qua belichting veel beter uit maar had direct een vastloper. Ik ga hem er even helemaal uithalen en dan vanaf 0 opnieuw erin zetten

• PatrickC
En weer een nieuwe release van VPinWorkshop, The Shadow (Bally 1994). Dit is een mod van Sixtoes VR mod, wat weer een mod was van Skitso's Detail mod door Skitso, Markrock76 en Bord, wat wéér een mod was van Alessio's originele tafel. Dus… een mod van een mod van een mod. :+
https://vpuniverse.com/fi...hadow-vpw-mod-bally-1994/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66tBINhJiu5MUwKU_kmMZOVvhdQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hdsQIoh5v5P2x4tXg75RwQ9T.png?f=fotoalbum_large

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:40
PatrickC schreef op zondag 6 september 2026 @ 21:32:
En weer een nieuwe release van VPinWorkshop, The Shadow (Bally 1994). Dit is een mod van Sixtoes VR mod, wat weer een mod was van Skitso's Detail mod door Skitso, Markrock76 en Bord, wat wéér een mod was van Alessio's originele tafel. Dus… een mod van een mod van een mod. :+
https://vpuniverse.com/fi...hadow-vpw-mod-bally-1994/
[Afbeelding]
Haha, complex verhaal ja. Maar met VPW stamp weet je in ieder geval dat het nu een toptafel is met eindelijk ook echt goede nFozzy & Fleep. Burger is echt on a roll de laatste tijd!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:15:
[...]

Haha, complex verhaal ja. Maar met VPW stamp weet je in ieder geval dat het nu een toptafel is met eindelijk ook echt goede nFozzy & Fleep. Burger is echt on a roll de laatste tijd!
Toch ben ik van mening (als gebruiker) dat er weer eens een kast van de grond af opgebouwd mag worden, in plaats van de ene aanpassing op de andere.

Maar dat is slechts mijn mening.

Begrijp me echter niet verkeerd, ik ben ook blij met alles wat het VPW-team uitbrengt, zeker de VLM-kasten.

• o.dam
En alweer een nieuwe release van VPinWorkshop. Street Fighter II (Gottlieb 1993)

Street Fighter II

Afbeeldingslocatie: https://vpuniverse.com/screenshots/monthly_2026_09/SF_Cab.webp.32fa98870b712c460b3ced25368765bf.webp

Leuke kast, VPW team is op dreef!

• PatrickC
o.dam schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:22:
En alweer een nieuwe release van VPinWorkshop. Street Fighter II (Gottlieb 1993)

Street Fighter II

[Afbeelding]

Leuke kast, VPW team is op dreef!
Dit is een update van een kast die VPW al in september 2024 heeft uitgebracht. ;)

• PatrickC
MikeDASpike schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:32:
[...]

Toch ben ik van mening (als gebruiker) dat er weer eens een kast van de grond af opgebouwd mag worden, in plaats van de ene aanpassing op de andere.

Maar dat is slechts mijn mening.

Begrijp me echter niet verkeerd, ik ben ook blij met alles wat het VPW-team uitbrengt, zeker de VLM-kasten.
Dat doen ze toch ook nog wel? Volgens mij is de recente “Andromeda (Game Plan 1985)” toch zo’n nieuwe kast?

• iwaarden
iwaarden schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 09:46:
[...]

[...]

In alle download chaos heb ik blijkbaar zowel een Metallica VPW v1.0.6 en v2.0.2 gedownload en ben ik met de v1.0.6 aan de slag gegaan.

Heb die er nu afgegooid en de v2.0.2 even bekeken, die ziet er qua belichting veel beter uit maar had direct een vastloper. Ik ga hem er even helemaal uithalen en dan vanaf 0 opnieuw erin zetten
Zo ik ben er even voor gaan zitten en heb orde in de chaos gecreëerd. Ik had meteen al die kasten gedownload maar het was eigenlijk een zooitje meteen met al die verschillende namen door elkaar.

Dus heb even een paar stappen terug, even wat research naar de kasten die ik had, wat de beste uitgaves zijn en van ruim de helft weer een betere versie gedownload. Daarna eerst de kast goed instellen en testen in VPX voor ik verder ga.

De Metallica VPW v2.0.2 had even een kleine grafische tweak nodig om niet vast te lopen maar hij werkt nu uitstekend en de belichting is fantastisch!

Er is echt een hele wereld voor mij open gegaan, gewoon elke kast die je wilt spelen dat kan, en zo’n echte kast geeft toch echt wel een extra dimensie i.p.v. dat je een spelletje speelt.

Ben al menig avondje bezig, en dan nog niet eens voluit spelen maar voorsl nog instellen, uitproberen en netjes maken.

Heerlijk!

• MikeDASpike
iwaarden schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 03:25:
[...]

Zo ik ben er even voor gaan zitten en heb orde in de chaos gecreëerd. Ik had meteen al die kasten gedownload maar het was eigenlijk een zooitje meteen met al die verschillende namen door elkaar.

Dus heb even een paar stappen terug, even wat research naar de kasten die ik had, wat de beste uitgaves zijn en van ruim de helft weer een betere versie gedownload. Daarna eerst de kast goed instellen en testen in VPX voor ik verder ga.

De Metallica VPW v2.0.2 had even een kleine grafische tweak nodig om niet vast te lopen maar hij werkt nu uitstekend en de belichting is fantastisch!

Er is echt een hele wereld voor mij open gegaan, gewoon elke kast die je wilt spelen dat kan, en zo’n echte kast geeft toch echt wel een extra dimensie i.p.v. dat je een spelletje speelt.

Ben al menig avondje bezig, en dan nog niet eens voluit spelen maar voorsl nog instellen, uitproberen en netjes maken.

Heerlijk!
Ik weet niet of je het al hebt, maar zet https://www.pinemhi.com/ erbij. Worden je highscores van player 1 opgestuurd als je de kast afsluit (laatste score)

• PatrickC
MikeDASpike schreef op donderdag 3 september 2026 @ 15:43:
[...]

Tja goeie,

Ik krij onder 10.8.1 mijn pindmdv3 niet werkend. Mijn zedmd eerkt wel.

Onder vr heb ik nog geen kasten gezien die niet werken, maar heb ook maar een paar in native 18.1 gespeeld, rest in leggacy.

0zOwieso zou deze niet met dmdext meer hoeven te werken, maar dirdct via pinmame. Dmdext was alleen bedoelt om hardware te gebruiken aks pindmd1,2 en 3, pin2dmd en een paar vage. Daarna heeft freezy ook 16 kleuren vni/pal tiegevoegd, waarna later lucky met zijn pac formaat kwam. En dan 'onlangs' serum

Dat is natuurlijk een vreemde opstelling, en dat is op de schop.

Geef eens een kast waar het niet werkt, ga ik morgen of van het weekend voor je kijken.

Over 10.8.1. Zelf DOF nog niet werkend gehad, zoals ik zij mijn pindmdv3 in combjnatie met mjjn zedmd hd. Ook als mjjn quest vontrollers aanstaan in VD, dan reageerd mijn pinscape buttons niet. Dus deze uitgezet.

Omdat de editor laag tijdens de -plsy eruit is gehaald, start een kast als 24 (van robby kingpin met megaroom) weer binnen 5 seconden op. Beetje zelfde performance aks in 10.7 toen de kasten max 80mb waren
Een voorbeeld van een kast die ik niet werkend krijg is Mass Effect. Die kast gebruikt een aangepaste rom van AFM en ook een altcolor en werkt alleen met een external dmd. In desktop modus werkt dat prima in BGFX 10.8.1, maar in VR niet (DMD van AFM wordt getoond ipv de aangepaste versie voor deze kast). In 10.8 OpenGL VR werkt het wel. Verder heb ik nog geen enige altcolor werkend in BGFX 10.8.1 in VR.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:25:
[...]

Een voorbeeld van een kast die ik niet werkend krijg is Mass Effect. Die kast gebruikt een aangepaste rom van AFM en ook een altcolor en werkt alleen met een external dmd. In desktop modus werkt dat prima in BGFX 10.8.1, maar in VR niet (DMD van AFM wordt getoond ipv de aangepaste versie voor deze kast). In 10.8 OpenGL VR werkt het wel. Verder heb ik nog geen enige altcolor werkend in BGFX 10.8.1 in VR.
Je beschrijft nu wel een hele specifieke kast die gemod is. Ik zal hem eens downloaden en kijken of her bij mij werkt ( dus kan ff duren)

En altco.or, volgens mij heb ik geen issues met altcolors in bgfx. Maar heb alleen serum getest en nog geen vni/pal. Ik neem aan dat sc wel werkt?

• PatrickC
MikeDASpike schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:23:
[...]

Je beschrijft nu wel een hele specifieke kast die gemod is. Ik zal hem eens downloaden en kijken of her bij mij werkt ( dus kan ff duren)

En altco.or, volgens mij heb ik geen issues met altcolors in bgfx. Maar heb alleen serum getest en nog geen vni/pal. Ik neem aan dat sc wel werkt?
Nee, serum werkt niet in BGFX 10.8.1 VR bij mij. Bijvoobeeld bij 'Goldeneye (Sega 1996) VPW 1.2.1'. In desktop modus BGFX 10.9.1 zie ik de serum wel, maar in VR alleen de standaard dmd. In 10.8 OpenGL VR werkt de serum wel.

Is er nog iets wat ik extra moet configureren of zo? Ik kan ook nog de serum plugin enablen, maar dat heeft geen effect. Ik kan dan ook een padnaam opgeven. Het is me niet duidelijk of dat gewoon 'C:\vPinball\VisualPinball\VPinMAME\altcolor' moet zijn, waar alle altcolor folders staan of de specifieke folder voor die kast 'C:\vPinball\VisualPinball\VPinMAME\altcolor\gldneye'. Beide geprobeerd en beide geen effect.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 19:08:
[...]

Nee, serum werkt niet in BGFX 10.8.1 VR bij mij. Bijvoobeeld bij 'Goldeneye (Sega 1996) VPW 1.2.1'. In desktop modus BGFX 10.9.1 zie ik de serum wel, maar in VR alleen de standaard dmd. In 10.8 OpenGL VR werkt de serum wel.

Is er nog iets wat ik extra moet configureren of zo? Ik kan ook nog de serum plugin enablen, maar dat heeft geen effect. Ik kan dan ook een padnaam opgeven. Het is me niet duidelijk of dat gewoon 'C:\vPinball\VisualPinball\VPinMAME\altcolor' moet zijn, waar alle altcolor folders staan of de specifieke folder voor die kast 'C:\vPinball\VisualPinball\VPinMAME\altcolor\gldneye'. Beide geprobeerd en beide geen effect.
Mass Effect had ik nog niet, en Goldeneye stond nog op V1.0 (de serum had ik wel).
Dus beide gedownload, maar het lijkt alsof VPU weer verder geknepen heeft. Twee downloads met een gezamenlijke grootte van 600 MB op nog geen 250 kbps, tjonge jonge.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgpEL7wFuFPP4c1ckX7XreNFTMY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sHWzKNJ1giM5KKfwRNWwok1S.png?f=user_large
Omdat ik er niet op wilde wachten, heb ik met 24 getest
die werkte in 1 keer
Gebruikt :
VPinballX_BGFX-10.8.1-5436
24 (Stern 2009) VPX08 (DT-FS-FSS-VR) v.019.vpx
twenty4_150.cROMc
ik heb praktisch alle plugins enabled.
Serum pad staat naar altcolours, maar wordt volgens mij genegeerd,
heb jij wel alles in de juiste folder structuur staan?

Edit:
ondertussen zijn de files binnen gekomen.
zowel goldeneye (is gekleurd)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNjMski9r7NJVa39qodmrCd-Nq4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b0QLJ0KKJeP3aONrkY3Do1xS.png?f=fotoalbum_large
En voor Mass Effect heb ik de VPX- en B2S-bestanden in mijn 10.8.0-map gezet, en de serum-bestand in altcolor afm_113b_me.
Binnen DBM heb ik de tafel ingesteld voor mijn 10.8.0 systeem, daarna de DBM magie die naar de 10.8.1-map de files kopieerd, dit alles zonder te testen of op te starten in VP.
Vervolgens heb ik OBS geopend en opname gestart .
Het duurde even omdat ik de bril ophad en er iets op het scherm stond, waardoor mijn bril zwart bleef en ik nog wat op de desktop moest klikken, maar uiteindelijk startte het op met de juiste gekleurde ROM.
Ik vermoed dat je je bestanden niet goed hebt gemigreerd.
Als je DBM gebruikt, ondersteunt de nieuwe versie (die nog uit moet komen) een functie die bestanden van een ‘oude’ 10.8.0 (of lager) VP-versie kopieert naar een 10.8.1-structuur, inclusief de laatste updates die Vincent heeft toegevoegd.
Ik weet dat Major Frenzy dit ook heeft, maar die werkt anders. Deze maakt geen standalone packages, maar gewoon een 10.8.1 Windows-package.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:51:
[...]

Wat ik verder ontdekt heb is dat op het moment dat mijn Fanatec stuur aan staat, de performance van BGFX 10.8.1 erg slecht is. Verder geen probleem, want ik kan het stuur natuurlijk ook gewoon uitschakelen, maar verder wel bijzonder dat dit invloed heeft. Bij 10.8 DX of OpenGL was dit nooit een probleem
Nog even over dit bericht: DMDext helemaal los van Serum in de nieuwe structuur van VP met plugins enabled.
Bij BGFX wordt er niet meer gecaptured; VPinMAME werd sowieso altijd al gebruikt en alle output van de ROM (inclusief highscore) werd al door VP gebruikt en uitgespuwd (bv voor Directb2s).
Freezy maakte echter een tool die de hardware kon aansturen (met DMDdevice.dll), oorspronkelijk bedoeld voor hardware DMD’s ‘in de old days’.
Later kwamen er kleuren bij, die Freezy inbouwde.
Eigenlijk had dit direct via VP/PinMAME moeten gebeuren, maar dat is niet zo gegaan.
Daarna kwam VR, dat inderdaad een capture maakte van wat er op het scherm stond en dit op een flasher projecteerde.
Technisch gezien is dat een flinke overhead: VP start, laadt PinMAME als engine in (via een object dat via DCOM geregistreerd is), deze laadt een externe DLL (dmddevice.dll) die dezelfde output leest als VPinMAME voor de DMD. Deze DLL laadt vervolgens een Serum DLL, die de frames overschrijft met gekleurde frames. In BGFX met plugins start VP met een plugin voor VPinMAME (geen DCOM-object, maar directe aansturing), laadt de Serum DLL, die de outputframes van PinMAME leest en daar een gekleurde animatie overheen zet (of pixels 1-op-1 aanpast voor teksten/scores).
Met de neiuwe VP inclusief plugins kan dit nu direct tonen binnen VP (flat en VR).

edit:
(ik realisser mij dat in de video het duidenlijk wordt, daar je geen externe DMD meer ziet, maar wel een DMD binne VR hebt inclusief colourized animaties)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeDASpike op 09-09-2026 06:41 ]

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 9 september 2026 @ 06:09:
[...]

Mass Effect had ik nog niet, en Goldeneye stond nog op V1.0 (de serum had ik wel).
Dus beide gedownload, maar het lijkt alsof VPU weer verder geknepen heeft. Twee downloads met een gezamenlijke grootte van 600 MB op nog geen 250 kbps, tjonge jonge.
[Afbeelding]
Omdat ik er niet op wilde wachten, heb ik met 24 getest
die werkte in 1 keer

[YouTube: Test VP 10.8.1 BGFX VR]
Gebruikt :
VPinballX_BGFX-10.8.1-5436
24 (Stern 2009) VPX08 (DT-FS-FSS-VR) v.019.vpx
twenty4_150.cROMc
ik heb praktisch alle plugins enabled.
Serum pad staat naar altcolours, maar wordt volgens mij genegeerd,
heb jij wel alles in de juiste folder structuur staan?

Edit:
ondertussen zijn de files binnen gekomen.
zowel goldeneye (is gekleurd)
~[Afbeelding]
En voor Mass Effect heb ik de VPX- en B2S-bestanden in mijn 10.8.0-map gezet, en de serum-bestand in altcolor afm_113b_me.
Binnen DBM heb ik de tafel ingesteld voor mijn 10.8.0 systeem, daarna de DBM magie die naar de 10.8.1-map de files kopieerd, dit alles zonder te testen of op te starten in VP.
Vervolgens heb ik OBS geopend en opname gestart .
Het duurde even omdat ik de bril ophad en er iets op het scherm stond, waardoor mijn bril zwart bleef en ik nog wat op de desktop moest klikken, maar uiteindelijk startte het op met de juiste gekleurde ROM.

[YouTube: Test VP10.8.1 VR BGFX Mass effect]

Ik vermoed dat je je bestanden niet goed hebt gemigreerd.
Als je DBM gebruikt, ondersteunt de nieuwe versie (die nog uit moet komen) een functie die bestanden van een ‘oude’ 10.8.0 (of lager) VP-versie kopieert naar een 10.8.1-structuur, inclusief de laatste updates die Vincent heeft toegevoegd.
Ik weet dat Major Frenzy dit ook heeft, maar die werkt anders. Deze maakt geen standalone packages, maar gewoon een 10.8.1 Windows-package.
Ik heb nu een aparte folder voor de tafel aangemaakt met daarin de vpx en directb2s files. Ik heb een subdirectory serum aangemaakt met daarin de file 'afm_113b_me.cROMc' en een pinmame subdirectory met de 'afm_113b.zip' file. In de settings heb ik de serum en pinmame plugins geactiveerd.

Mass Effect 1.0.7.ini
[Plugin.Serum]
Enable = 1
[Plugin.PinMAME]
Enable = 1

Maar ik blijf hetzelde houden. In desktop modus zie ik een dmdext 2.5 dmd met de serum. In VR zie ik alleen de monochrome reguliere dmd en zie op mijn PC monitor de dmdext 2.5 dmd draaien. Op de één of andere manier negeert 10.8.1 BGFX compleet de settings die ik doe en blijft zich gedragen als de 10.8 installatie. Als ik de rom en/of serum in mijn 10.8 VPinMame directories weghaal, werkt ook niets meer. Ik heb meerdere kasten geprobeerd en het is voor alle kasten hetzelfde.

Kun je mij de complete 10.8.1 directory structuur van de tafel met daarin de bestanden eens toesturen? En misschien ook de table ini files?

• MikeDASpike
Ik ben nu niet thuis, maar zit de serum tom ook in een subfolder?

Ik stuur via een pm alles wat je wilt

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:10:
Ik ben nu niet thuis, maar zit de serum tom ook in een subfolder?

Ik stuur via een pm alles wat je wilt
Ja, ook al geprobeerd.

• MikeDASpike
En ? Gevonden ?

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste