[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:30
PatrickC schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:36:
@sahinasappelsap Voorlopig eerste in de closest to the pin… The Return Of The King? :P
Ik stond boven jou met 2600 nogwat, dus een nette 2e plek. Die andere 2 scores moeten eruit gehaald worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-10 12:58
Heb antwoord van Ale 54 gehad.....hij geeft aan dat als ie de score niet heeft dat ie dan zich af laat gaan en een nieuwe game begint zonder een exit en pas als ie m heeft dan exit hij de game
Hij zegt dat t m ook veel pogingen kost, alleen we zien ze dan natuurlijk niet.

Ik kan me wel voorstellen dat het minstens net zo lang duurt (of langer als je een wat ouder systeem hebt) om een exit en een start te doen dan je af te laten gaan en opnieuw spel te starten zonder exit

Heb alleen gevraagd hoe ie t deed en geen voorzetje gegeven dus wat dat betreft geloof ik m wel
Hij is gepensioneerd en heeft alle tijd van de wereld en speelt graag en veel potjes pinball :)

Het zorgelijke dingetje van @sahinasappelsap is inderdaad waar , was me er al wel bewust van maar kan er op dit moment helaas niets tegen doen
Lekker geheimzinnig haha , dat houden we maar ook zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Dna Disturber schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:07:
Heb antwoord van Ale 54 gehad.....hij geeft aan dat als ie de score niet heeft dat ie dan zich af laat gaan en een nieuwe game begint zonder een exit en pas als ie m heeft dan exit hij de game
Hij zegt dat t m ook veel pogingen kost, alleen we zien ze dan natuurlijk niet.

Ik kan me wel voorstellen dat het minstens net zo lang duurt (of langer als je een wat ouder systeem hebt) om een exit en een start te doen dan je af te laten gaan en opnieuw spel te starten zonder exit

Heb alleen gevraagd hoe ie t deed en geen voorzetje gegeven dus wat dat betreft geloof ik m wel
Hij is gepensioneerd en heeft alle tijd van de wereld en speelt graag en veel potjes pinball :)

Het zorgelijke dingetje van @sahinasappelsap is inderdaad waar , was me er al wel bewust van maar kan er op dit moment helaas niets tegen doen
Lekker geheimzinnig haha , dat houden we maar ook zo ;)
Klinkt inderdaad wel plausibel van ALE 54. Als je veel tijd hebt, dan is de kans op een goede score natuurlijk hoger. Persoonlijk vind ik het jammer om zoveel tijd in één kast te stoppen. Maar ja… ieder zijn ding!

Wat betreft dat zorgelijke dingetje in de closest to the pin… het viel ook al op dat de score van @sahinasappelsap eindigde op een 1. Dat soort scores halen in die kast kan volgens mij niet. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:53:
[...]

Klinkt inderdaad wel plausibel van ALE 54. Als je veel tijd hebt, dan is de kans op een goede score natuurlijk hoger. Persoonlijk vind ik het jammer om zoveel tijd in één kast te stoppen. Maar ja… ieder zijn ding!

Wat betreft dat zorgelijke dingetje in de closest to the pin… het viel ook al op dat de score van @sahinasappelsap eindigde op een 1. Dat soort scores halen in die kast kan volgens mij niet. :+
The king is nu wel een keer back! Heeft me een paar pogingen gekost, maar ben dr blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:53:
[...]

Het getal eindigde op x.999. dan heb je een rare score van 1 inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-10 11:06
sahinasappelsap schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:09:
[...]

The king is nu wel een keer back! Heeft me een paar pogingen gekost, maar ben dr blij mee!
Nice! Congrats Elvis !
Die os wel heel close !

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-10 22:45
Gefeliciteerd! Knap gedaan!

Kan me voorstellen dat je op een pc je exit knop onder een vinger kan zetten wat ook wel scheelt. Ik moet naar de exit knop aan de voorkant van m'n cab, kost tijd....

Nog tips om hoger te komen in het algemene klassement? Vooral veel spelen of toch challenges winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
JB1980 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:26:
Nog tips om hoger te komen in het algemene klassement? Vooral veel spelen of toch challenges winnen?
Veel verschillnde tafels spelen ! En zorgen voor leuke scores.
JB1980 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:26:
Kan me voorstellen dat je op een pc je exit knop onder een vinger kan zetten wat ook wel scheelt. Ik moet naar de exit knop aan de voorkant van m'n cab, kost tijd....
Voor closes to pin, kan 1 van de magna save buttons mappen als exit. Dat scheelt een dikke seconde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:56:
[...]

Veel verschillnde tafels spelen ! En zorgen voor leuke scores.
[...]

Voor closes to pin, kan 1 van de magna save buttons mappen als exit. Dat scheelt een dikke seconde
Ik gebruik daar gewoon de exit knop voor, voorop de kast. En zo zie je dat het weinig uitmaakt, als je maar exact weet waar de exit knop zit ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:11:
[...]

Tja dat was nog voor mijn herseninfarct en alle andere narigheid. Zal kijken of ik voor woensdag kan kijken wat ik neer kan zetten.
Er moet toch iemand onderop komen :+
Nou… dat is gelukt! Mooi score op de 5 minute Mike! 8) Joop staat nu weer 2 x 2e en voelt zich weer helemaal thuis. :+

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Ik gebruik daar gewoon de exit knop voor, voorop de kast. En zo zie je dat het weinig uitmaakt, als je maar exact weet waar de exit knop zit ;-)
Ik gebruik de knop op de controller die het dichtst bij mijn linkerduim zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:16:
[...]

Nou… dat is gelukt! Mooi score op de 5 minute Mike! 8) Joop staat nu weer 2 x 2e en voelt zich weer helemaal thuis. :+
Eerste porje ging het best. Maar de helft als mijn vorige keer. 2 potten erna gingen niet. Mischoen morgen nog proberen.
Maar er zal wel weer een gepensioneerde Argentijn overheen gaan (of een gefrustreerde Joop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:16:
[...]

Wow wat een dikke score @MikeDASpike ! Kun/wil je uitleggen hoe je dat in 5 minuten voor elkaar gekregen hebt? Vind het namelijk een behoorlijk lastige tafel 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:07:
[...]

Wow wat een dikke score @MikeDASpike ! Kun/wil je uitleggen hoe je dat in 5 minuten voor elkaar gekregen hebt? Vind het namelijk een behoorlijk lastige tafel 🤣
Nou is geen dikke score hoor. Is de helft als wat ik bij de vorige challange had. Tips? Ik heb geen tips waardoor je vette bonussen krijg, maar als ik speel , dan voornamelijk de target proberen die flashen. En rond de 5 minuten, je bal laten drains omdat je dan nog een leuke bonus krijg.
Maar voornamelijk, hou de bal zo lang mogelijk in het spel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:09:
[...]

Nou is geen dikke score hoor. Is de helft als wat ik bij de vorige challange had. Tips? Ik heb geen tips waardoor je vette bonussen krijg, maar als ik speel , dan voornamelijk de target proberen die flashen. En rond de 5 minuten, je bal laten drains omdat je dan nog een leuke bonus krijg.
Maar voornamelijk, hou de bal zo lang mogelijk in het spel !
Volgens het leaderboard is het de hoogste score ooit gehaald op die tafel in de 5-minute modus. Of zijn ook deze scores ooit een keertje opgeschoond?

En…, “ hou de bal zo lang mogelijk in het spel !”… beste tip ooit! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Volgens het leaderboard is het de hoogste score ooit gehaald op die tafel in de 5-minute modus. Of zijn ook deze scores ooit een keertje opgeschoond?

Dat gaat ook zo lekker makkelijk met space invaders :-D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:25:
[...]

Dat gaat ook zo lekker makkelijk met space invaders :-D
Gewoon de bal opvangen met een flipper en je vinger ingedrukt houden… piece of cake! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

Gewoon de bal opvangen met een flipper en je vinger ingedrukt houden… piece of cake! :+
Jij weet moeilijke complexe zaken altijd zo eenvoudig te maken. Ga ik doen! En dan 0 punten in de 5 minute challenge :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
[...]

Haha ! Das een manier ja ! Maar weinig punten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Ik dacht dat ik 2de was op all high en baronvanawesome boven mij met een score 2x zo hoog. Dan was het echt een goeie lucky pot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
[...]

Heb ik net gedaan, na 5 minuten stond hij op 266K, thanks voor de tip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Heeft iemand die Jukebox al geprobeerd? Wel grappig dat dit ook gewoon kan met VPX.
Het is wel gemaakt voor een cabinet, dus ik krijg het niet goed werkend op mijn single screen ultra-wide. En de ‘tafel’ heeft geen VR ondersteuning.
https://vpuniverse.com/files/file/26585-jukebox-seeburg-1965
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rbgt0snR8CmUZbKmpu-b8KhIw2Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SLSgoPNPEylAqZdgtZ9vWjYJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:48:
Heeft iemand die Jukebox al geprobeerd? Wel grappig dat dit ook gewoon kan met VPX.
Het is wel gemaakt voor een cabinet, dus ik krijg het niet goed werkend op mijn single screen ultra-wide. En de ‘tafel’ heeft geen VR ondersteuning.
[Afbeelding]
Nooit geprobeerd, wel een superleuk idee zeg!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:48:
[Afbeelding]
Ik zag hem voorbij komen, maar je kan geen track verwijder/toevoegen. Ik heb ook geen full dmd, dus filmpjes tonen ook niet goed. Idee is wel leuk.
Meeste gebruiken denk ik in de fontend een player om muziek te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:40:
[...]

Ik zag hem voorbij komen, maar je kan geen track verwijder/toevoegen. Ik heb ook geen full dmd, dus filmpjes tonen ook niet goed. Idee is wel leuk.
Meeste gebruiken denk ik in de fontend een player om muziek te spelen.
Tracks toevoegen en verwijderen kan volgens mij wel. In de reacties op VPU staat ook een link naar een programma Jukebox_Song_Processor_v3.exe die je dan moet gebruiken.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:05:
[...]

Tracks toevoegen en verwijderen kan volgens mij wel. In de reacties op VPU staat ook een link naar een programma Jukebox_Song_Processor_v3.exe die je dan moet gebruiken.
Oh nais ! Mischien toch eens kijken ernaar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Tijd voor weer een mooie original, dit keer op een echte sci-fi film klassieker.
2001:A Space Odyssey (Original 2025), door burgereater289.
https://vpuniverse.com/fi...ce-odyssey-original-2025/
Er is versie met pup en zonder pup.
Puppack: https://vpuniverse.com/fi...a-space-odyssey-pup-pack/
Nog geen VR support helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bnyr7LNMTTlw54P-2nsi4mX7LJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3FqMkpfyeXcqH5MKqJNfttxS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:41:
Tijd voor weer een mooie original, dit keer op een echte sci-fi film klassieker.
2001:A Space Odyssey (Original 2025), door burgereater289.
https://vpuniverse.com/fi...ce-odyssey-original-2025/
Er is versie met pup en zonder pup.
Puppack: https://vpuniverse.com/fi...a-space-odyssey-pup-pack/
Nog geen VR support helaas.
[Afbeelding]
Ik ga hem even bekijken of vp universe!
Het is me deze week helaas niet gelukt om de pin te winnen. Net nog een paar rondjes kunnen proberen, maar deze week te weinig tijd om er echt werk van te maken. De pin stond ook behoorlijk hoog moet ik zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Weer een nieuwe release van één van mijn favoriete table authors, UnclePaulie.
Kiss (Bally 1979) : https://vpuniverse.com/files/file/26675-kiss-bally-1979/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRzmhnI2qvoWDJlF--kFNv4_wuw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3kPpb05VIrKMm5288UNyOoLM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik ben blij dat Uncle Paulie terug is en weer geweldige kasten maakt! Het enige wat ik niet begrijp, is waarom het vpinmame 3.7.0 nodig heeft. Als ik de release notes bekijk (van de pre-release), geven deze alleen maar:
"add SMB spanish (vifico licensed) rev.1 via Jordi Beltran

thanks to Ivan for the heads up

this one was a complete dump now, sound roms matching the gottlieb ones

the 'other' vifico SMB variant is now renamed to rev.2 and uses the DMD dump from this rev.1"
In nieuwere versie van vpinmame 3.7 zie ik wel dat ze met Gottlieb System 80 bezig zijn om hier ook PWM support aan te geven, maar niets over deze leuke Bally kast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:09:
Ik ben blij dat Uncle Paulie terug is en weer geweldige kasten maakt! Het enige wat ik niet begrijp, is waarom het vpinmame 3.7.0 nodig heeft. Als ik de release notes bekijk (van de pre-release), geven deze alleen maar:
"add SMB spanish (vifico licensed) rev.1 via Jordi Beltran

thanks to Ivan for the heads up

this one was a complete dump now, sound roms matching the gottlieb ones

the 'other' vifico SMB variant is now renamed to rev.2 and uses the DMD dump from this rev.1"
In nieuwere versie van vpinmame 3.7 zie ik wel dat ze met Gottlieb System 80 bezig zijn om hier ook PWM support aan te geven, maar niets over deze leuke Bally kast
Ik gebruik gewoon vpinmame 3.6.0.1227.ecd032e en dat werkt prima met deze Kiss table.

Maar de ontwerper van deze Kiss kast moet toch wel een beetje een sadist zijn geweest. Er zitten echt magneten in die outlanes volgens mij! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:00:
[...]

Ik gebruik gewoon vpinmame 3.6.0.1227.ecd032e en dat werkt prima met deze Kiss table.

Maar de ontwerper van deze Kiss kast moet toch wel een beetje een sadist zijn geweest. Er zitten echt magneten in die outlanes volgens mij! |:(
Haha. Volgens mij zei je zelf dat hij 'één van je favoriete table authors ' was 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-10 09:45

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

PatrickC schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:36:
Weer een nieuwe release van één van mijn favoriete table authors, UnclePaulie.
Kiss (Bally 1979) : https://vpuniverse.com/files/file/26675-kiss-bally-1979/
[Afbeelding]
Grappig, net een playlist over de geschiedenis van pinball gekeken op YouTube, en daar kwam deze ook voorbij: YouTube: The History of Pinball Part 2: The Rise of the Solid-States. Blijkt dat de art op de backbox veranderd is en je in je screenshot de oude gebruikt :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:05:
[...]

Haha. Volgens mij zei je zelf dat hij 'één van je favoriete table authors ' was 🤣
Voor kasten in VPX ja. :+ Met mijn opmerking over dat sadisme bedoelde ik natuurlijk de oorspronkelijke designer van de Kiss flipperkast. Dat zal UnclePaulie niet geweest zijn! Ik heb het maar even opgezocht… dat is Jim Patla. https://www.ipdb.org/sear...=advanced&ppl=Jim%20Patla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Thrace Grumble schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:35:
[...]

Grappig, net een playlist over de geschiedenis van pinball gekeken op YouTube, en daar kwam deze ook voorbij: YouTube: The History of Pinball Part 2: The Rise of the Solid-States. Blijkt dat de art op de backbox veranderd is en je in je screenshot de oude gebruikt :)
Leuke video! Ik las inderdaad zojuist dat de oorspronkelijke SS in KISS niet zo gewaardeerd werd, omdat het zo lijkt op Nazi symboliek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

PatrickC schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:41:
[...]

Leuke video! Ik las inderdaad zojuist dat de oorspronkelijke SS in KISS niet zo gewaardeerd werd, omdat het zo lijkt op Nazi symboliek.
Alle vier delen zijn tof om te kijken, aanrader. Zelfs VPINS komen heel ff snel voorbij ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• PatrickC
jpsalas heeft al zijn kasten geüpdatet naar versie 6.0.0. Het mooi van zijn kasten is dat de vpx files erg klein zijn, terwijl de kwaliteit toch prima is, ook qua ball physics. Het zijn ook ideale versies om op iOS of Android devices te gebruiken.
https://www.vpforums.org/...%5Bfiles%5D%5BsortDir%5D=

[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 13-09-2025 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Iemand al alles gedownload van JP?
Zou mooi zijn als we ergens 1 plek hebben waar alles in 1x gedownload kan worden, ipv van tig keer moeten klikken in de browser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:06:
Iemand al alles gedownload van JP?
Zou mooi zijn als we ergens 1 plek hebben waar alles in 1x gedownload kan worden, ipv van tig keer moeten klikken in de browser
Ja, ik heb ze dit weekend allemaal (waren zo’n 169 kasten) gedownload. Ik heb alleen geen openbare plek waar ik ze neer kan zetten, maar wellicht heb jij daar iets voor?

Edit: ik zie dat ik ze toch nog niet allemaal had gedownload. Maar dat ga ik nog wel doen. 8)

Edit 2: 273 kasten! Wat een werk moet dat geweest zijn om die allemaal te maken en nu ook aan te passen naar versie 6.0.0/1.

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 16-09-2025 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Iemand die deze jpsalas versies ook op een iOS of Android device speelt? Ik krijg de DMD van de TOTAN kast niet in beeld. De kast werkt verder wel. Ik kan ook nergens iets vinden over hoe je de dmd positie moet aanpassen op iOS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB1980
Ik zie ineens dat onze vriend ALE nu ook in WvP competitie mee doet.....
Maar ik voorspel dat ik hem zo ga verslaan op de Pin contest!!! Ik wacht tot 1 voor 22 om mn score te posten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dna Disturber
Ok Heren,

Call me stupid :) ....ik had nog wat meer info gekregen van onze argentijnse vrienden wat sommige dingen iets beter verklaard
Blijkbaar als je na bal 1 denkt...gohh ik wil liever opnieuw starten kun je gewoon de start button een paar seconden inhouden en je start een nieuwe game vanaf scratch...dat werkt zo bij de wat oudere kasten .
Bij de nieuwe is het de linker flipper en de startknop tegelijk inhouden.
Zo start ALE54 snel een nieuwe game zonder vpx te verlaten (bij de closest to the pin bijvoorbeeld)

Al die tijd wist ik dat niet , geldt dus ook voor de echte kasten als iemand bij een freeplay leuk 4 players heeft geselecteerd en mid-game is weggelopen....erg handig als je bij dutch pinball museum ofzo bent

Hoeveel wisten van jullie wisten dat?
Why didn't anybody tell me....makes life so much easier ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dna Disturber op 16-09-2025 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Goed om te weten !
Euh nee, ik wist dat niet. Thanks for sharing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:03:
Goed om te weten !
Euh nee, ik wist dat niet. Thanks for sharing !
Pfeww thanks @MikeDASpike
Ik was al een beetje bang om voor sukkel uitgemaakt te worden omdat ik het niet wist :*)
ik dacht er komen vast van "Wist je dat echt niet?" posts haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Dna Disturber schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:59:
Ok Heren,

Call me stupid :) ....ik had nog wat meer info gekregen van onze argentijnse vrienden wat sommige dingen iets beter verklaard
Blijkbaar als je na bal 1 denkt...gohh ik wil liever opnieuw starten kun je gewoon de start button een paar seconden inhouden en je start een nieuwe game vanaf scratch...dat werkt zo bij de wat oudere kasten .
Bij de nieuwe is het de linker flipper en de startknop tegelijk inhouden.
Zo start ALE54 snel een nieuwe game zonder vpx te verlaten (bij de closest to the pin bijvoorbeeld)

Al die tijd wist ik dat niet , geldt dus ook voor de echte kasten als iemand bij een freeplay leuk 4 players heeft geselecteerd en mid-game is weggelopen....erg handig als je bij dutch pinball museum ofzo bent

Hoeveel wisten van jullie wisten dat?
Why didn't anybody tell me....makes life so much easier ;)
Weer wat bijgeleerd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:09:
[...]

Pfeww thanks @MikeDASpike
Ik was al een beetje bang om voor sukkel uitgemaakt te worden omdat ik het niet wist :*)
ik dacht er komen vast van "Wist je dat echt niet?" posts haha
Ik heb nog niet getest, maar is dit alleen bij free game of ookals ke coins gebruikt en je wel credits hebt ?

Jij een sukkel? Nee man ! Ik wist het ook niet. Moet nog eens mijn book doorlezen over pinball, maar dacht dat het daar ook niet instond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:22:
[...]

Ik heb nog niet getest, maar is dit alleen bij free game of ookals ke coins gebruikt en je wel credits hebt ?
Ja werkte ook gewoon bij credits....
weet niet of alle fabrikanten het hebben/hadden maar ik had een paar kasten geprobeerd en daar werkte t gewoon

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 23:02:
[...]

Ja werkte ook gewoon bij credits....
weet niet of alle fabrikanten het hebben/hadden maar ik had een paar kasten geprobeerd en daar werkte t gewoon
Dat is handig zeg, wist ik ook niet! Vooral het exitten en opnieuw opstarten kost best wat tijd.

• JB1980
Heel handig idd! Doe ik ook!
Ik wist het omdat mijn cabinet bouwer het me heeft verteld (nadat ik dat vroeg ivm de competitie).
Je moet wel credits hebben en soms gaat er wel iets mee mis, dan heb je ineens 2 ballen in spel.

Voor nieuwere kasten ga ik proberen met de linker flipper erbij, dat wist ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Hebben jullie de reveal van The Matrix al gezien (Pincredibles in samenwerking met VPW)? Een totaal nieuwe (VPin) tafel.
Ziet er zoooo tof uit, verwachte release is in december :) Mooi hoe thematisch en duidelijk ze de gameplay hebben gemaakt, met o.a. een scherm in het playfield!

YouTube: What if The Matrix was a Pinball: Pincredibles / VPW Game Reveal Stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Thrace Grumble schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:18:
Hebben jullie de reveal van The Matrix al gezien (Pincredibles in samenwerking met VPW)? Een totaal nieuwe (VPin) tafel.
Ziet er zoooo tof uit, verwachte release is in december :) Mooi hoe thematisch en duidelijk ze de gameplay hebben gemaakt, met o.a. een scherm in het playfield!

YouTube: What if The Matrix was a Pinball: Pincredibles / VPW Game Reveal Stream
Ik heb er wat teasers van voorbij zien komen op FB. Dat wordt weer een top release!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb eerder hier al vermeld dat JPSalas al zijn kasten heeft bijgewerkt naar versie 6.0.0/1. Ik heb deze kasten allemaal (het zijn er 273) gedownload, in één zipfile gezet en @MikeDASpike heeft aangeboden om deze publiekelijk te hosten op zijn server (dank hiervoor Mike!). Dus grijp je kans om binnen een paar clicks in één keer 273 kasten binnen te halen. Via onderstaande link is dat mogelijk. Naast een zipfile met alle kasten, staat er ook nog een zipfile met bijbehorende directb2s files voor de kasten waar die voor beschikbaar zijn. Het enige wat je zelf nog moet doen is voor de kasten die een rom file nodig hebben, deze even opzoeken en downloaden.

Link naar de zip files: http://gofile.me/5qNZO/OcZC0glhN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Wat zijn over t algemeen de updates van die kasten dan? Of: wat zegt versie 6.0, alles geüpdatet naar……

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Thrace Grumble schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 17:03:
Wat zijn over t algemeen de updates van die kasten dan? Of: wat zegt versie 6.0, alles geüpdatet naar……
In het algemeen zijn alle 6.0.0 updates tov de eerdere 5.5 versies:
- Moved LUT to User Options (F12)
- Added some extra options to the User Options (F12)
- Updated physics to my latest rev 4.3.1. mostly bouncier rubbers and harder flippers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
@Dna Disturber Is je SSL-certificaat van je webserver verlopen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:07:
@Dna Disturber Is je SSL-certificaat van je webserver verlopen ?
Pinemhi is toch http en niet https?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:53:
[...]

Pinemhi is toch http en niet https?
O, dan heb ik me vergist. Sory voor de eerdere post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Tijd voor een nieuwe kast van VPinWorkshop! Stargate (Gottlieb 1995), v2.0, gebaseerd op de versie van JLou uit 2023, vandaar de 2.0 release.
https://vpuniverse.com/files/file/26825-stargate/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHQKuw7E42uII7HvJEU8ln5zZ1c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0VOk7SDtuDbJVjJY1YBs31up.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qn-xiWpuIQ_RLzv0Onj3Of3fLx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hO9D0JrKxYU4oI4toWogT2SJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door PatrickC op 24-09-2025 23:03 . Reden: Correctie, het is geen original maar een Gottlieb uit 1995 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

PatrickC schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:58:
Tijd voor een nieuwe Original van VPinWorkshop! Stargate, v2.0, gebaseerd op de versie van JLou uit 2023, vandaar de 2.0 release.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien heb ik het verkeerd, maar SG is toch niet een original? Het is een bestaande Gottlieb kast. Ik merk dat vaker virtuele versies van bestaande kasten (onterecht) als Original worden aangeduid (kijkt naar JPSalas tafels…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Thrace Grumble schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:41:
[...]

Misschien heb ik het verkeerd, maar SG is toch niet een original? Het is een bestaande Gottlieb kast. Ik merk dat vaker virtuele versies van bestaande kasten (onterecht) als Original worden aangeduid (kijkt naar JPSalas tafels…)
Je hebt helemaal gelijk! Normaal zetten ze de fabrikant en jaartal er altijd bij op VPU, maar in dit geval niet (lijkt er op dat ze daarmee gestopt zijn bij de vorige kast, WCS94). Het is een Gottlieb uit 1995. Ik heb het aangepast. Dankjewel voor je opmerkzaamheid.

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 24-09-2025 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Thrace Grumble schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:41:
[...]

Bedoel je de twee nieuwste tafels van JPSalas (Namkwah en Rat Fink) of andere tafels? Volgens mij zijn deze tafels niet officieel uitgebracht, maar custom gemaakt, vandaar dat JPSalas ze als original heeft gezet.

Wat betreft Stargate vraag ik me af waarom deze als origineel wordt geclassificeerd. Maar op mijn systeem komt het met de IPDB-naam te staan (Stargate (Gottlieb 1995)).
De PinballSheet (VPS) geef them ook als gottlieb aan. https://virtualpinballspr...ub.io/games?game=k8-hOYwg .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:24:
Wat betreft Stargate vraag ik me af waarom deze als origineel wordt geclassificeerd. Maar op mijn systeem komt het met de IPDB-naam te staan (Stargate (Gottlieb 1995)).
De PinballSheet (VPS) geef them ook als gottlieb aan. https://virtualpinballspr...ub.io/games?game=k8-hOYwg .
Stargate was gewoon een foutje van mij Mike. Bij de laatste 2 VPW tafels vermelden ze de fabrikant en jaartal niet meer in de titel op VPU. Dat had ik even gemist, waardoor ik had aangenomen dat het een original was. Bij hun vorige kast (WCS94) wist ik dat het geen original was, want dat is een populaire kast (zit ook in FX VR bijvoorbeeld). Geen idee waarom VPW dat heeft veranderd. VPS laat het gelukkig wel nog steeds zien inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

MikeDASpike schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:24:
[...]

Bedoel je de twee nieuwste tafels van JPSalas (Namkwah en Rat Fink) of andere tafels? Volgens mij zijn deze tafels niet officieel uitgebracht, maar custom gemaakt, vandaar dat JPSalas ze als original heeft gezet.

Nope. Een aantal (veel?) tafels van JPSalas hebben het label Original, terwijl ze echt wel gebaseerd zijn op een bestaande. Misschien is de rule set iets versimpeld of aangepast op een andere manier, maar in mijn ogen maakt dat het nog niet een original. Bijvoorbeeld https://virtualpinballspr...ub.io/games?game=3cxx1oTt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Thrace Grumble schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:43:
[...]

Nope. Een aantal (veel?) tafels van JPSalas hebben het label Original, terwijl ze echt wel gebaseerd zijn op een bestaande. Misschien is de rule set iets versimpeld of aangepast op een andere manier, maar in mijn ogen maakt dat het nog niet een original. Bijvoorbeeld https://virtualpinballspr...ub.io/games?game=3cxx1oTt.
Ik kijk op mijn mobiel, maar op vpf staat de download wel als Stern en niet als original.ik zie hem idd op vps wel zo staan. Maar ook deze zou in mijn collectie niet bij originals komen, maar bij Stern. Ik zal ff kijken of ik iemand kan porren die de vps sheet kan aanpassen

• MikeDASpike
lol, zit ik achter mijn PC, is het certificaat van VPF weer expired. Dat is ook een terug komend venomeen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeDASpike
Thrace Grumble schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:43:
[...]

Deze entrie is aangepast en geen original meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

MikeDASpike schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:38:
[...]

Deze entrie is aangepast en geen original meer.
Top :). Er zijn nog meer JPSalas tafels die als Orignal aangemerkt staan, maar daar eigenlijk ook niet aan zouden voldoen. Niet dat het me stoort, maar zou eigenlijk gewoon duidelijker moeten zijn wat wel en wat niet onder een Original valt. Ik heb dit overigens ook al aangegeven in de VP discord.:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
jpsalas heeft 2 nieuwe EM klassiekers uitgebracht.

Close Encounters of the Third Kind EM (Gottlieb 1978) 1.0.0
https://www.vpforums.org/...=downloads&showfile=19355
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEOLgCzDr86nLKLjL_ZCjiMOfd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2SEWgdOY0oujSq6mT1eASHz.jpg?f=fotoalbum_large

Twinky (Chicago Coin 1967) 1.0.0
https://www.vpforums.org/...=downloads&showfile=19351
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sb_5-Juhn6XXnoPouOHPanpG4JU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8vg61fQuVIftQ2BirS5Nicc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

PatrickC schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:58:
Tijd voor een nieuwe kast van VPinWorkshop! Stargate (Gottlieb 1995), v2.0, gebaseerd op de versie van JLou uit 2023, vandaar de 2.0 release.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een toffe tafel! Zie YouTube: Stargate Pinball Tutorial & Gameplay (Gottlieb 1995) voor een mooie tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Thrace Grumble schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:43:
[...]

Top :). Er zijn nog meer JPSalas tafels die als Orignal aangemerkt staan, maar daar eigenlijk ook niet aan zouden voldoen. Niet dat het me stoort, maar zou eigenlijk gewoon duidelijker moeten zijn wat wel en wat niet onder een Original valt. Ik heb dit overigens ook al aangegeven in de VP discord.:)
Als ze bij dat channel aangeven dat ze het kunnen aanpassen is het goed.
Als JP aangeeft dat het een original is , dan geloof ik dat wel, maar als op VPS iets anders staat. Ik dacht altijd dat het geautomatiseerd was, maar volgens mij hand werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Iemand al naar dit gekeken : https://vpuniverse.com/fi...80%93-unlock-achievement/ en is het niet een beetje wat rommonitor doet, maar dan zonder highscores ?
@Dna Disturber stukken code van jouw gebruikt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 20-10 12:27
PatrickC schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:10:
jpsalas heeft 2 nieuwe EM klassiekers uitgebracht.
Hopelijk maakt Ext2K (of iemand anders) weer een mooie VR room beide tables :)

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:33:
Iemand al naar dit gekeken : https://vpuniverse.com/fi...80%93-unlock-achievement/ en is het niet een beetje wat rommonitor doet, maar dan zonder highscores ?
@Dna Disturber stukken code van jouw gebruikt ?
@MikeDASpike Ik geloof niet dat ze stukken van mijn code gebruiken.
Misschien dat ik ze wel geinspireerd heb met mijn rom monitor ;-)

Ze halen heel veel informatie (statistieken) uit de nvram , meer dan ik doe (al is het voor nu maar voor een beperkt aantal games)
Is wel zeer interessant, zeker als ze in de toekomst de achievements mooi laten zien, zeg maar zoals de badges bij mij nu maar dan alleen hopelijk beter en mooier 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Dna Disturber op 04-10-2025 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
spoor12b schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:36:
[...]

Hopelijk maakt Ext2K (of iemand anders) weer een mooie VR room beide tables :)
Ext2k heeft nu een versie met VR en MR uitgebracht van Close Encounters of the Third Kind (Gottlieb 1978), gebaseerd op de versie van LoadedWeapon.
Close Encounters of the Third Kind (Gottlieb 1978) LW 1.0 DT-FS-VR-MR Ext2k Conversion
https://vpuniverse.com/fi...s-vr-mr-ext2k-conversion/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
Een nieuwe release van VPinWorkshop. En wat voor eentje! Één van de populairste kasten.
Medieval Madness (Williams 1997) VPW
https://vpuniverse.com/fi...adness-williams-1997-vpw/

Edit: Ik heb ‘m meteen maar even getest in VR. Prachtig en speelt echt geweldig, maar ja… dat zijn we wel gewend van VPW. Ik heb deze kast ook in Pinball FX en Pinball FX VR, maar het verschil met deze versie in VP is echt enorm… in het voordeel van VP natuurlijk. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ls0MrkYcIa175AqejomGFjTRpig=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vRzTJZH3gsgigWsYcEcrNnOP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMfNl4CstdHr_kM-2K7fjTlEYac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0jkN7isxfPv8bEm4ax2jd3qg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 08-10-2025 14:41 . Reden: Speelervaring toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Na alle table updates van JP Salas, is het wellicht ook leuk om kennis te maken met de persoon achter JP Salas. Ik kwam een link op VPU tegen naar een interview met hem. Leuk om te lezen.
https://pinballmag.fr/en/interview-of-vpins-legend-jp-salas/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

PatrickC schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:31:
Een nieuwe release van VPinWorkshop. En wat voor eentje! Één van de populairste kasten.

Edit: Ik heb ‘m meteen maar even getest in VR. Prachtig en speelt echt geweldig, maar ja… dat zijn we wel gewend van VPW. Ik heb deze kast ook in Pinball FX en Pinball FX VR, maar het verschil met deze versie in VP is echt enorm… in het voordeel van VP natuurlijk. 8)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Whoah!!! Die ga ik vanavond direct testen! Mijn cabinet is ondertussen functioneel, m.u.v. de verlichting, maar dit is zeker nu al t proberen waard d:)b :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Er is ook een mooie color rom voor Medieval Madness.

Medieval Madness - DMD 65K - Serum Format:
https://vpuniverse.com/fi...ess-dmd-65k-serum-format/

Verder kun je in het table script aanpassen welke rom je wilt gebruiken.
De mm_109c rom is namelijk niet standaard in het table script.
Wel even vantevoren de table unlocken, want VPW tables zijn standaard gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vet vet vet! Dat is een van mijn favorieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

PatrickC schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:30:
Er is ook een mooie color rom voor Medieval Madness.

Medieval Madness - DMD 65K - Serum Format:
https://vpuniverse.com/fi...ess-dmd-65k-serum-format/

Verder kun je in het table script aanpassen welke rom je wilt gebruiken.
De mm_109c rom is namelijk niet standaard in het table script.
Wel even vantevoren de table unlocken, want VPW tables zijn standaard gelocked.
Ah, fijn! Ik zag dat de colored rom voor de mm_109c rom was, en de tafel standaard op mm_109b staat. Thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Thrace Grumble schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 00:19:
[...]

Ah, fijn! Ik zag dat de colored rom voor de mm_109c rom was, en de tafel standaard op mm_109b staat. Thanks voor de tip!
Ik zou rom mm_109c gebruiken met de colored file
https://pinballnirvana.co...l-madness-free-play.5623/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ik probeer nu PINEMHI aan de praat te krijgen, maar dit lukt nog niet helemaal helaas. Ik maak gebruik van VPIN Studio, maar als ik daar bijvoorbeeld de font size aanpas, dan verandert dit niet op mijn backglass monitor. Starten en stoppen van de ROM monitor met behulp van VPIN Studio helpt niet helaas. Werkt de integratie met VPIN Studio toch niet goed? Kan ik ook ergens handmatig de settings van PINEMHI vinden (ik heb PINEMHI niet zelf handmatig geïnstalleerd, komt mee met VPIN Studio)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
Thrace Grumble schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:25:
Ik probeer nu PINEMHI aan de praat te krijgen, maar dit lukt nog niet helemaal helaas. Ik maak gebruik van VPIN Studio, maar als ik daar bijvoorbeeld de font size aanpas, dan verandert dit niet op mijn backglass monitor. Starten en stoppen van de ROM monitor met behulp van VPIN Studio helpt niet helaas. Werkt de integratie met VPIN Studio toch niet goed? Kan ik ook ergens handmatig de settings van PINEMHI vinden (ik heb PINEMHI niet zelf handmatig geïnstalleerd, komt mee met VPIN Studio)?
Hoi Thrace,

Je zou even moeten kijken in de pinemhi folder (zal waarschijnlijk ergens onder vpin zijn)
Hier vind je de file pinemhi.ini
Daar staan de settings in voor pinemhi leaderboard gedeelte
Je zou vooral even moeten kijken naar de username en code gedeelte of die goed ingevuld staan en natuurlijk of het pad naar de nvrams goed staat
Hier kun je ook de fontsize en zo aanpassen, maar dat is alleen voor de pop-up die je krijgt van pinemhi leaderboard

Je kan anders ook de logging van pinemhi leaderboard posten, dat geeft net wat meer informatie...staat ook in de pinemhi directory onder pinemhi leaderboard directory

heb je misschien een zedmd?
dat kan namelijk voor issues zorgen als je die op wired hebt staan (vertraging in afsluiten DMD)

Laat maar even weten als je nog meer hulp nodig hebt

[ Voor 18% gewijzigd door Dna Disturber op 13-10-2025 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Probleem gedeeltelijk opgelost. Systemfont als font setting werkt niet blijkbaar voor het aanpassen van de font grootte.

Nu nog ff uitzoeken hoe ik het menu netjes gecentreerd krijg op een specifieke monitor. Helaas is het niet eenvoudig te verslepen, en het kiezen van een monitor nummer resulteert in een half zichtbaar menu ;).

Edit: gelukt :) Resolutie x van twee monitoren optellen, en dan x start en x end gebruiken :).
Nog een korte vraag @Dna Disturber : als ik de menu's scroll, dan verspringt het na 1 hele cycle pas naar de goede plek. Is dit een bekend probleem? De eerste cyclus van menu's start het 'off-centre'.

Mij naam op de leaderbord is trouwens 'Thrace'.

[ Voor 34% gewijzigd door Thrace Grumble op 13-10-2025 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
Thrace Grumble schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:28:
Probleem gedeeltelijk opgelost. Systemfont als font setting werkt niet blijkbaar voor het aanpassen van de font grootte.

Nu nog ff uitzoeken hoe ik het menu netjes gecentreerd krijg op een specifieke monitor. Helaas is het niet eenvoudig te verslepen, en het kiezen van een monitor nummer resulteert in een half zichtbaar menu ;).

Edit: gelukt :) Resolutie x van twee monitoren optellen, en dan x start en x end gebruiken :).
Nog een korte vraag @Dna Disturber : als ik de menu's scroll, dan verspringt het na 1 hele cycle pas naar de goede plek. Is dit een bekend probleem? De eerste cyclus van menu's start het 'off-centre'.

Mij naam op de leaderbord is trouwens 'Thrace'.
Goed om te horen dat het gelukt is :)
Dat van dat off-centre is me niet bekend.
Anders moet ik er even naar kijken of ik daar iets aan kan doen
Scroll je met behulp van auto-rotate ?
en welke opties van [online] heb je aanstaan?

Misschien kun je de gedeeltes van pinemhi.ini delen (stukjes van [display] en [online] ) dan kan ik het misschien reproduceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Dna Disturber schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:14:
[...]

Misschien kun je de gedeeltes van pinemhi.ini delen (stukjes van [display] en [online] ) dan kan ik het misschien reproduceren
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
[display]
fontcolor=cFFFFFF
bgcolor=c000000
font=Courier New
fontsize=s36
fontspecial=
no_background=0
no_badges_background=0
cabinetview=0
screen=2
manualoffset=0
x=300
y=100
manualoffset_x_centered=1
x_start=5760
x_end=7680
y_value=0
manualoffset_y_centered=0
y_start=0
y_end=1080
x_value=6720
on_at_start=0
autorotate=0
autorotate_seconds=30
extra_background=0
x_pos=1920
y_pos=0
x_size=1920
y_size=1080
on_between_rotation=0

[online]
personal_scores=1
personal_special_scores=1
best_scores=1
friend_scores=1
cup_scores=1
badges=1
challengeskill=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:14:
[...]

Dat moet je wellicht nog bekend voorkomen 🤭 Ik heb het een tijdje terug ook aangekaart. Ik ga even zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
sahinasappelsap schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:20:
[...]

Bijgewerkt van 3.6.2 naar 3.6.4 en handmatig de ini file nagelopen. Wat me opvalt is dat de posities van de pop ups niet meer lekker werkt en ik krijg hem ook niet zoals ik wil op het 2e scherm.

Manual x/y uitgezet (0), en dan verschijnt het scherm rechts van het midden. Als ik alles dan één maal doorgetabt heb, begint hij daarna in het midden van mijn scherm (x), y krijg ik niet aangepast. Elke wijziging zorgt er voor dat de popup niet meer tevoorschijn komt.

...
Sinds versie 3.6.2 naar 3.6.4 kreeg ik ook off centre issues die na een cycle van de schermen weer herstelt. Heb het nog steeds, maar stoor me er niet zo aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:02:
[...]

Dat moet je wellicht nog bekend voorkomen 🤭 Ik heb het een tijdje terug ook aangekaart. Ik ga even zoeken!
Oops, die had ik dan even niet meer op mijn radar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Twee nieuwe mooie VP originals.

Star Wars (Burger 2025)
Auteur: burgereater289
https://vpuniverse.com/fi...83-star-wars-burger-2025/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHOTv2t_eYWHeMYffUZ58DDRNuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hpnAPVT9PXdqyVeBkjffYik.jpg?f=fotoalbum_large

Willow (table en puppack)
Auteur: GtecArcade en Marty02
https://vpuniverse.com/fi...ow-table-and-pup-marty02/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQ1-vNDfuuVc-M4u6nWmWvsEGwA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RyOITSI2OEA1hNzyfnNlszDc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
@Dna Disturber Ik kwam op github nog een ander projectje tegen. Mappings van systeem nvrams naar allerlei data.
Mischien zit er systemen bij die jij nog niet hebt (al kan ik mij dat niet voorstellen), of om speciale data op te halen.
Ik vond het wel intresant, alleen kan ik er weinig mee :😜 https://github.com/tomlogic/pinmame-nvram-maps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:54:
@Dna Disturber Ik kwam op github nog een ander projectje tegen. Mappings van systeem nvrams naar allerlei data.
Mischien zit er systemen bij die jij nog niet hebt (al kan ik mij dat niet voorstellen), of om speciale data op te halen.
Ik vond het wel intresant, alleen kan ik er weinig mee :😜 https://github.com/tomlogic/pinmame-nvram-maps
Ja dat ken ik zeker :)
Tom heeft mij in het verleden (10 jaar terug) en wat meer recentelijk (een jaar geleden ofzo) nog gevraagd of ik mijn data wilde delen voor het project.
Zijn data in de nvrams gaat een stuk verder dan die van mij (echt alles is uitgeplozen wat er maar te vinden valt aan audits en stats), waar ik alleen scores en special scores meestal heb...alleen zijn de roms die ondersteund worden er nog niet zoveel (geloof wel dat alle williams er inzitten)
Volgens mij gebruikt VPX achievement system (waar @MikeDASpike het een paar posts eerder over had) de data van dit project

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-10 10:13
Tijd geleden dat ik me hier gemeld heb. Maar ik ben er nog hoor. :) Beetje druk met van alles geweest, maar nog steeds volop into VPX!

Voor de mensen die een VirtuaTilt hebben (of er over nadenken om er eentje te bestellen. Geweldig nieuws vandaag. Er komt een nieuwe versie met verbeterde hardware die het veel makkelijker maakt om bv Pinball FX VR te spelen en ook voor die game feedback te hebben.

Andere belangrijke verbeteringen zijn meerdere opties om bv het geluid van je solenoids harder en zachter te zetten. En het beste nieuws (voor mijn tenminste) is dat je en upgrade kit kunt bestellen die je zelf in je bestaande VirtuaTilt kan zetten. Ik heb hem meteen besteld!

YouTube: Announcing the new Upgraded VirtuaTilt - a Game Changer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
LordTheRon schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:17:
Tijd geleden dat ik me hier gemeld heb. Maar ik ben er nog hoor. :) Beetje druk met van alles geweest, maar nog steeds volop into VPX!

Voor de mensen die een VirtuaTilt hebben (of er over nadenken om er eentje te bestellen. Geweldig nieuws vandaag. Er komt een nieuwe versie met verbeterde hardware die het veel makkelijker maakt om bv Pinball FX VR te spelen en ook voor die game feedback te hebben.

Andere belangrijke verbeteringen zijn meerdere opties om bv het geluid van je solenoids harder en zachter te zetten. En het beste nieuws (voor mijn tenminste) is dat je en upgrade kit kunt bestellen die je zelf in je bestaande VirtuaTilt kan zetten. Ik heb hem meteen besteld!

YouTube: Announcing the new Upgraded VirtuaTilt - a Game Changer!
Die is nog steeds in overweging bij mij. Die Pinstation van Gibson Pinball lijkt steeds meer op ‘gebakken lucht’ en er nooit van te gaan komen.

Probleem is wel een beetje de ruimte… mijn #1 gaming hobby is sim racen, waardoor vóór mij altijd mijn stuur met pedalen staat. Pinball speel ik nu met een controller, meestal in VR, wat geen ruimte kost. Dus… daar moet ik dan nog wel wat op verzinnen. Ik heb nog een ongebruikte wheelstand pro liggen, wellicht kan ik daar nog wat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 22:36:
[...]

Die is nog steeds in overweging bij mij. Die Pinstation van Gibson Pinball lijkt steeds meer op ‘gebakken lucht’ en er nooit van te gaan komen.

Probleem is wel een beetje de ruimte… mijn #1 gaming hobby is sim racen, waardoor vóór mij altijd mijn stuur met pedalen staat. Pinball speel ik nu met een controller, meestal in VR, wat geen ruimte kost. Dus… daar moet ik dan nog wel wat op verzinnen. Ik heb nog een ongebruikte wheelstand pro liggen, wellicht kan ik daar nog wat mee.
Pinstation heb ik ook opgegeven. Paar keer contact gehad met de maker, maar ik hoor al maanden niets meer van hem. Echt zonde, want het is echt een leuk project.

Je kunt hem denk ik prima op een wheelstand pro monteren. Heb ik zelf ook overwogen, maar hij staat bij mij op mijn bureau nu.

Ik simracete ook veel. rF2 en iRacing, maar de laatste tijd niet veel meer. Pinball is nu mijn #1 hobby geloof ik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
LordTheRon schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:13:
[...]

Pinstation heb ik ook opgegeven. Paar keer contact gehad met de maker, maar ik hoor al maanden niets meer van hem. Echt zonde, want het is echt een leuk project.

Je kunt hem denk ik prima op een wheelstand pro monteren. Heb ik zelf ook overwogen, maar hij staat bij mij op mijn bureau nu.

Ik simracete ook veel. rF2 en iRacing, maar de laatste tijd niet veel meer. Pinball is nu mijn #1 hobby geloof ik. :)
Ik heb ook even het filmpje gekeken op de website. Dat ziet er echt goed uit, ook met de native Meta Quest games. Dit ga ik serieus overwegen om aan te schaffen. Op dit moment is alles nog in pre-order zie ik met levering eind november. Dat ga ik sowieso nog even afwachten. Ben ook wel benieuwd hoe jou ervaringen zullen zijn na het inbouwen van de upgrade kit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:56:
[...]

Ik heb ook even het filmpje gekeken op de website. Dat ziet er echt goed uit, ook met de native Meta Quest games. Dit ga ik serieus overwegen om aan te schaffen. Op dit moment is alles nog in pre-order zie ik met levering eind november. Dat ga ik sowieso nog even afwachten. Ben ook wel benieuwd hoe jou ervaringen zullen zijn na het inbouwen van de upgrade kit.
Ik laat het je zeker weten als ik de kit binnen en ingebouwd heb! De support is sowieso erg goed moet ik zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dna Disturber
@sahinasappelsap en @Thrace Grumble
Mochten jullie m alvast willen proberen...
nieuwe versie van de pinemhi_rom _monitor, deze geeft als het goed is gelijk op de juiste plek weer
http://www.pinemhi.com/pinemhi_rom_monitor.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:21:
nieuwe versie van de pinemhi_rom _monitor, deze geeft als het goed is gelijk op de juiste plek weer
Ik zal hem morgen of overmorgen eens installeren, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Dna Disturber schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:21:
Zal vanavond of morgen even testen :D

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste