[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-04 16:05
Sparcky schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:05:
[quote]MikeDASpike schreef op zondag 22 maart 2026 @ 06:40:
Een fantastische tafel van Robbie die ik eerder nog niet mocht delen, maar nu officieel is uitgebracht. Met nFozzy physics en fleep sounds, en volledig gemaakt in Blender, dus een echte VLM-tafel. Echt prachtig.
VPU Link
[Afbeelding]

Hurricane
Inderdaad een zeer mooie tafel, maar voor mij te donker op mijn cabinet. (is niet de enige hoor.)
Ik heb de light settings aangepast maar ik krijg het niet realistisch als je in een daglicht verlichte omgeving speelt.
(Ik zou op een makelijk vpx scriptje moeten maken dat op "2 meter hoogte" licht toevoegt, zodat ik een egaal verlicht playfield heb.)
Dat is kenmerkend voor VLM-tafels. De afbeeldingen worden gerenderd en opgeslagen met een donker type, zodat de lichten extra opvallen. Persoonlijk speel ik vrijwel altijd met de zonwerende gordijnen gesloten, maar dat lost jouw probleem helaas niet op. Je zou Robbie eens kunnen vragen of hij zou kunnen proberen een Blender bake uit te voeren met veel omgevingslicht, zodat het meer bij daglicht lijkt.

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:55
@KBE91 Mooie -80 op de Golf Challenge! Joop is weer thuis. :Y Nu maar hopen dat @Dna Disturber wat haast maakt met scores voor een top 5 of top 3 op de Golf Challenge!? :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-04 11:13
PatrickC schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 22:00:
@KBE91 Mooie -80 op de Golf Challenge! Joop is weer thuis. :Y Nu maar hopen dat @Dna Disturber wat haast maakt met scores voor een top 5 of top 3 op de Golf Challenge!? :+
Nu moet ik nog eens die Playboy zien omhoog te krikken.

• PatrickC
@Dna Disturber Hoe voelt het om Joop ze zijn deze keer op de 5 Minute? Gefeliciteerd! Nog wat pogingen aan gewaagd gisteren, maar bleef op Joop+1 steken, maar wist @MikeDASpike nog wel net achter mij te houden. :P Wij waren aan elkaar gewaagd! >:) Die score van xlDenislx was sowieso al onbereikbaar (voor mij).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:03
Never mind,

als je lang genoeg niet speelt, dan vergeet je wel eens dat de wifi van je kast wegvalt en er dan geen scores verzonden worden |:(

[ Voor 84% gewijzigd door sahinasappelsap op 26-03-2026 18:00 ]

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:20:
Never mind,

als je lang genoeg niet speelt, dan vergeet je wel eens dat de wifi van je kast wegvalt en er dan geen scores verzonden worden |:(
Tijd om er een kabel in te doen ! 😜

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:19
Hi,

Even een vraagje.

In mijn Cabinet starten alle kasten prima op. 2 kasten van VPW (O.A Rollercoaster tycoon) starten dwars op. Iemand een idee?

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:53
m_ark schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:44:
Hi,

Even een vraagje.

In mijn Cabinet starten alle kasten prima op. 2 kasten van VPW (O.A Rollercoaster tycoon) starten dwars op. Iemand een idee?
F12, Window mode en dan je launch knop indrukken
YouTube: Visual Pinball 10.8 POV Tutorial

[ Voor 11% gewijzigd door ThijsWTF op 29-03-2026 17:58 ]

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:19
Thx, zal eens kijken of dit werkt.

• PatrickC
Weer een prachtige EM tafel van Frank_Enstein, Volley (Gottlieb 1976)
https://vpuniverse.com/fi...677-volley-gottlieb-1976/
https://pivotingart.com/pinball/index.html#volley
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CyPXiRPiGbzEwiFlaoQOGXMK7w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NXxeQbVpNtitLpaTtltd6V3F.png?f=fotoalbum_large

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 10:55
m_ark schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:44:
Hi,

Even een vraagje.

Visual Pinball 10.8 POV Tutorial
YouTube: Visual Pinball 10.8 POV Tutorial
Is een nieuw en goed POV filmpje van Rudys Arcade.
Sparcky

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:41
Hoi mannen,

Had even een health scare , vandaar de radiostilte
Dat van die romsub moet ik helaas later nog maar even onderzoeken

@PatrickC de completely finished games zitten niet bij de selectie van 5 minute mode en golf
Dus als het goed is zul je ze daar niet zien

@ThijsWTF misschien krijg je niet altijd het geluid voor de completely finished game omdat je een mute gebruikt tijdens het laden van een tafel? (istie misschien af en toe net iets eerder)

Hoop binnenkort ook weer mee te kunnen doen om die altijd mooie 2e plaats ;)

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 10:06
Oei dat is schrikken @Dna Disturber Hopelijk alles weer ok nu! Rustig aan in ieder geval. Die romsub komt vast wel goed. Neem je tijd. Gezondheid gaat altijd voor!

• KBE91
Dna Disturber schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:22:
Hoi mannen,

@PatrickC de completely finished games zitten niet bij de selectie van 5 minute mode en golf

@ThijsWTF misschien krijg je niet altijd het geluid voor de completely finished game omdat je een mute gebruikt tijdens het laden van een tafel? (istie misschien af en toe net iets eerder)

Neem maar rustig je tijd voor terug op krachten te komen.

• PatrickC
Hoi mannen,

Oh… dat is vervelend… doe rustig aan!
Die romsub is met de workaround van Mike ook wel op te lossen voorlopig.

• Dna Disturber
PatrickC schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:46:
[...]

Oh… dat is vervelend… doe rustig aan!
Die romsub is met de workaround van Mike ook wel op te lossen voorlopig.
Thanks allemaal mannen @PatrickC @KBE91 @LordTheRon _/-\o_

Wat betreft de workaround, dat is de manier waarop v3.6.6 werkte
Moet je wel rekening houden dat als je pinup als frontend gebruikt dat dan de pinupplayer kan blijven draaien na een exit van de game. (moet je dan handmatig afstoppen)
Dat is de reden dat ik het een en ander heb aangepast in v3.6.7

• sahinasappelsap
Hoi mannen,

Oei, hopelijk niets ernstigs! Take care en rustig aan!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:23:
Oei dat is schrikken @Dna Disturber Hopelijk alles weer ok nu! Rustig aan in ieder geval. Die romsub komt vast wel goed. Neem je tijd. Gezondheid gaat altijd voor!
Veel sterkte en die rustig aan.

• KBE91
Ben mij aan het inlezen over SFF en DOF, maar hoe meer ik lees.
Des te meer ik een cab zou willen ipv een controller.

Ik ga eens terug aan de teken tafel moeten zitten, die prototype van mij dat krijg ik niet erin verwerkt.
Tenzij er iets bestaat dat klein is van speakers, dat erin zouden passen met een kleine soundcard.

Is echt het enige dat ik nog zou nodig hebben voor de " perfecte " controller te maken.

• MikeDASpike
Ik heb een kleine helper gemaakt (protocode) die, zodra ik de 5-minutenchallenge start, een aftellende timer weergeeft. Dit werkt via FlexDMD, dus het kan zowel virtueel als op een echte DMD (alleen op een echte DMD zie je geen scores, tenzij je, net als ik, twee DMD’s hebt).
Mag dit, of is het valsspelen?
KBE91 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:02:
Ben mij aan het inlezen over SFF en DOF, maar hoe meer ik lees.
Des te meer ik een cab zou willen ipv een controller.

Ik ga eens terug aan de teken tafel moeten zitten, die prototype van mij dat krijg ik niet erin verwerkt.
Tenzij er iets bestaat dat klein is van speakers, dat erin zouden passen met een kleine soundcard.

Is echt het enige dat ik nog zou nodig hebben voor de " perfecte " controller te maken.
een bas-speaker krijg je niet in je prototype kwijt, maar toch wel 2 exciter speakers ?
eventueel DOF voor de flipper geluiden (2 kleine relais magneten) of als je DOF lichten wilt 9zeker voor je button.
maar je zit idd met je soundcard. je hebt van die usb 7.1. niet heel groot, maar mischien kan je die kwijt ?

• KBE91
MikeDASpike schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 10:27:
Ik heb een kleine helper gemaakt (protocode) die, zodra ik de 5-minutenchallenge start, een aftellende timer weergeeft. Dit werkt via FlexDMD, dus het kan zowel virtueel als op een echte DMD (alleen op een echte DMD zie je geen scores, tenzij je, net als ik, twee DMD’s hebt).
Mag dit, of is het valsspelen?
[YouTube: pinemhi countdown]

[...]

een bas-speaker krijg je niet in je prototype kwijt, maar toch wel 2 exciter speakers ?
eventueel DOF voor de flipper geluiden (2 kleine relais magneten) of als je DOF lichten wilt 9zeker voor je button.
maar je zit idd met je soundcard. je hebt van die usb 7.1. niet heel groot, maar mischien kan je die kwijt ?
Ik was aan het kijken naar de Dayton Audio DAEX25 exicter speakers.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/188510/files/235462873/2000x1280x2/dayton-audio-daex25-exciter-paar.jpg

Nobsound NS-01G PRO stereo verksterker voor Bass Shakers
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/188510/files/467164963/2000x1280x2/nobsound-ns-01g-pro-stereo-verksterker-voor-bass-s.jpg

Ze rekenen toch 50mm voor die speakers, die plaats heb ik niet als ik 2 flipper buttons gebruik.
Dan ga ik eentje moeten weg doen of een kleintje voor de magnasave knoppen.
Als dat effectief nodig is teminste, meeste zie ik online gewoon een toetsenbord gebruiken voor dingen in te stellen.

Dat aftellen, niets mis mee toch. Voor mensen zoals mij geeft dat extra stress, kijk liever niet naar een aftel klok. Mocht het valsspelen zijn, Pinball fx heeft nochtans ook een aftel klokje in hun game.

Zouden ons meer zorgen moeten maken over de tilt settings, ik weet niet dat pinemhi rekening houd met welke setting je staan hebt. Of dat het mogelijk is in het script te plaatsen dat je die settings moet hebben voor er scores verzonden worden.

Ik had dit eens voor met mijn xbox controller, kon bljiven nudgen zonder een warning.

[ Voor 14% gewijzigd door KBE91 op 31-03-2026 10:49 ]

• Dna Disturber
@sahinasappelsap @MikeDASpike Thanks mannen
De 5 minuten timer is zeker geen cheaten, zelfde als dat je je telefoon gebruikt en naast je legt....dus...
goedgekeurd :*)

• PatrickC
KBE91 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 06:55:
[...]

Nu moet ik nog eens die Playboy zien omhoog te krikken.
Derek McEachern is je toch nog voorbij gegaan met -50 in de Golf Challenge zag ik. Voor deze keer ben jij dan Joop! :+

• KBE91
PatrickC schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:17:
[...]

Derek McEachern is je toch nog voorbij gegaan met -50 in de Golf Challenge zag ik. Voor deze keer ben jij dan Joop! :+
Had mij er op voorbereid, maar eigenlijk dacht ik dat @sahinasappelsap het ging zijn. Gelukkig had hij wat wifi problemen 8)

• sahinasappelsap
KBE91 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:49:
[...]

Had mij er op voorbereid, maar eigenlijk dacht ik dat @sahinasappelsap het ging zijn. Gelukkig had hij wat wifi problemen 8)
Een gedeelde eerste plek kon ik nog wel mee leven, maar nog een poging moeten doen om onder de -50 te komen....meh 😂
Gelukkig is de wifi weer stabiel, nieuwe ronde nieuwe kansen hehe..

Zie wel dat ik voorbij gespeeld ben met getaway door @JB1980, goed gedaan!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04 19:53

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Crap. Kan mijn pinemhi username gereset worden? Ik ben mijn key kwijt en zou toch graag dezelfde naam gebruiken (Thrace).

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• PatrickC
Grrr… ik had per ongeluk 2 players gestart op Indiana Jones (kwam er pas bij bal 3 achter) en haalde bijna 500.000.000. Was maar één plekje hoger geweest in de weekly, maar wel een dikke highscore op die tafel voor mij. Jammer dat pinemhi alleen de scores van player 1 ziet. Waarom is dat eigenlijk @Dna Disturber ?

• KBE91
PatrickC schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:18:
Grrr… ik had per ongeluk 2 players gestart op Indiana Jones (kwam er pas bij bal 3 achter) en haalde bijna 500.000.000. Was maar één plekje hoger geweest in de weekly, maar wel een dikke highscore op die tafel voor mij. Jammer dat pinemhi alleen de scores van player 1 ziet. Waarom is dat eigenlijk @Dna Disturber ?
Dat is je eigen voor Joop zetten :P

• MikeDASpike
1 april grapje zeker ? :+
Je hebt wel een uitzonderlijke score bij de 5 min. Goed gedaan @PatrickC !

[ Voor 7% gewijzigd door MikeDASpike op 01-04-2026 12:58 ]

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:58:
Je hebt wel een uitzonderlijke score bij de 5 min. Goed gedaan @PatrickC !
Ja, dankjewel, dat was een intens potje! Het is zo’n snelle kast, maar als je een bepaald ritme vindt dan stromen de millions binnen. Was de 3e hoogste 5-minute score ooit op deze kast zag ik, maar ik weet zeker dat ik mijn huidige score niet snel meer zal verbeteren. Het was voor mij een ultieme 5-minute…

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ik ben nog een beetje op zoek naar hoe ik alles wil/zal starten vanuit PinEmhi. De buttons van mijn pincab zijn allemaal al bezet :P. Toch maar dan een toetsenbord erbij standaard?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• ThijsWTF
Thrace Grumble schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:49:
Ik ben nog een beetje op zoek naar hoe ik alles wil/zal starten vanuit PinEmhi. De buttons van mijn pincab zijn allemaal al bezet :P. Toch maar dan een toetsenbord erbij standaard?
Een knop om mee te shiften en dan iets hergebruiken? Ik ben ook op zoek naar oplossingen :p

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

ThijsWTF schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:58:
[...]

Een knop om mee te shiften en dan iets hergebruiken? Ik ben ook op zoek naar oplossingen :p
Die heb ik ook allemaal al in gebruik (shifted via Arnoz Dude's Cab, voornamelijk in gebruik voor volume regeling global/table/7.1/mute/etc.)..

• PatrickC
ik gebruik zelden de keys in pinemhi. De enige key die ik regelmatig gebruik is de key om de 5-minute op te starten, maar als ik zo dadelijk PinballX met de pinemhi plugin heb draaien, is dat als het goed is ook niet meer nodig, want die doet dat automatisch volgens mij.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

PatrickC schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:19:
ik gebruik zelden de keys in pinemhi. De enige key die ik regelmatig gebruik is de key om de 5-minute op te starten, maar als ik zo dadelijk PinballX met de pinemhi plugin heb draaien, is dat als het goed is ook niet meer nodig, want die doet dat automatisch volgens mij.
Huh? Je zou toch juist willen kiezen wanneer je een 5 minute challenge wil doen? Of kan je die onbeperkt starten telkens? De kiddie challenge bevat namelijk wel een lockout, en moet je wél dus bewust opstarten.

• PatrickC
Thrace Grumble schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:30:
[...]

Huh? Je zou toch juist willen kiezen wanneer je een 5 minute challenge wil doen? Of kan je die onbeperkt starten telkens? De kiddie challenge bevat namelijk wel een lockout, en moet je wél dus bewust opstarten.
Op de 5-minute zit geen limit, Die kun je zo vaak starten als je wilt en zo lang spelen als je wilt.

• MikeDASpike
Thrace Grumble schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:30:
[...]

Voor pinballX is een plugin gemaakt. Hier definieer je 3 kasten : weekly challange, 5min challange en closest to pin. Als je binnen de frontend dan 1 van deze kasten kiest, dan zoekt de plugin (op basis van de rom) een kast erbij en start deze. Voor de 5 min challange moet je wel een keyboard key instellen.

Ik moet zeggen, dat het vrij goed werkt. Ik gebruik het al jaren !

Als je bij jecabinet toetsen nodig hebt, kan ik de elgatp streamdeck aanbevelen. Je kan dan acties aan een toets hangen, of als je geen keyboard keys wilt gebruiken voor pinemhi , kan je met vjoy een joystick button simuleren en deze aan pinemhi koppellen

https://forums.gameex.com...-launcher/#comment-203183

[ Voor 5% gewijzigd door MikeDASpike op 01-04-2026 16:20 . Reden: Link erbij gezet ]

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:49:
[...]

Op de 5-minute zit geen limit, Die kun je zo vaak starten als je wilt en zo lang spelen als je wilt.
Bij mij zit er een limiet van 5 minuten op :+
(Sorry. Kleinkinderen zijn vandaag erg melig, dat ik het ook ben geworden)

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:59:
[...]

Bij mij zit er een limiet van 5 minuten op :+
(Sorry. Kleinkinderen zijn vandaag erg melig, dat ik het ook ben geworden)
Ik heb een tool die ik opstart voordat ik de 5-minute start, die de tijd van mijn PC stil zet. Dan kan ik die 5-minute ‘oprekken’ en altijd een heel potje van 3 ballen spelen.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:06:
[...]

Ik heb een tool die ik opstart voordat ik de 5-minute start, die de tijd van mijn PC stil zet. Dan kan ik die 5-minute ‘oprekken’ en altijd een heel potje van 3 ballen spelen.
🤣. Ik heb ook een tool die mijn pc stil zet: Windows heet dat

• Dna Disturber
Thrace Grumble schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:12:
Crap. Kan mijn pinemhi username gereset worden? Ik ben mijn key kwijt en zou toch graag dezelfde naam gebruiken (Thrace).
@Thrace Grumble ik heb je een dm gestuurd met daarin je code

• Dna Disturber
Omdat t gigantisch veel werk is. :*)
Dan had ik daar denk ik gelijk mee aan het begin mee moeten starten , maar dan was ik lang niet zo ver geweest als nu met alleen de 1e speler....
Elke keer heb ik er games aan toegevoegd waardoor het aardig behapbaar was maar als ik nu al die roms nog eens zou moeten doorspitten en testen voor speler 2, 3 en 4..pohh daar moet ik even niet aan denken :F
Was al een behoorlijke grind om het voor speler 1 te doen.
Dus helaas blijft t bij speler 1.....als je vrienden hebt om tegen te spelen heb je pinemhi leaderboard helemaal niet nodig ;) >:)

• Dna Disturber
PatrickC schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:06:
[...]

Ik speel soms niet eens en zet gewoon een score in de database, natuurlijk nooit op nummer 1 want dan valt t op

• KBE91
PinballX beetje verder afgesteld.

De foto's laden nu ook, pinemhi start automatisch op. Sluit ook automatisch af als ik het programma afsluit.

Gelukkig heb ik die speakers niet besteld, die waren maar 5W.

• Sparcky
Mijn Pinup Popper en Vpin Studio setup is nu een topper ... maar dat "PINemHi" leaderboard is nog niet geconfigured als kers op de taart. Nu zag ik dat dit ook bij Vpin Studio zit... iemand PINemHi al gedaan via Vpin Studio ?

• PatrickC
UnclePaulie heeft een nieuwe 3.0 versie uitgebracht van Barracora (Williams 1981) uitgebracht. Dit is geen upgrade van de versie uit 2023, maar een complete rebuild.
https://vpuniverse.com/fi...-barracora-williams-1981/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LN0eJ3MlE7phHzObnXvqlvXA-fs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yTdmIHRk5QEdzsB83QIWD7Tg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpHl4JA8X0zzPy0e0q_pkeAAwaY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jetOcH1dhEQVc2RK5WKXK5cJ.png?f=fotoalbum_large

• MikeDASpike
Mooie 5 min score Joop! Echt jammer dat ALE-54 net een hogere score had dan jij.

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 8 april 2026 @ 07:28:
Mooie 5 min score Joop! Echt jammer dat ALE-54 net een hogere score had dan jij.
Dankjewel! Jouw score was ook best wel scherp. Ik bleef steeds op 10-12 miljoen steken afgelopen week, maar was in desktop modus aan het spelen. Dus gisteravond nog eens goed voor gaan zitten in VR en dan speelt die kast toch wel wat fijner, met name als de bal bovenin zit. Op een gegeven moment kreeg ik een multi-ball met heel veel ballen, wat uiteindelijk tot die hoge score leidde. Maar toen wist ik nog niet dat ALE-54 die score had neergezet. Ik had van tevoren niet gekeken of jouw score nog verbeterd was. Maar ok, ik was weer Joop. :)

Daarna Cyclone nog een paar potjes gespeeld. Prachtige kast van Robbie, vergelijkbaar met Hurricane. Maar… die rechter outlane… daar zit een magneet in volgens mij. Het is ook wel een bijzondere kast qua scores. De jackpot loopt namelijk op over meerdere potjes, totdat je ‘m haalt en dat kan een flink verschil maken in je score. En die Comet ride ramp kan erg frustrerend zijn. Je moet ‘m een paar keer achter elkaar halen, om de million score te halen en dan lukt natuurlijk net die laatste keer niet. Uiteindelijk de 3e score neer kunnen zetten in de Weekly, wat all-time de 5e score is, dus ben wel blij met die score.
Leuk weetje: Sound samples van deze kast zijn gebruikt in het nummer Carousel van de band Mr. Bungle. Zoek het maar eens op in Spotify! 8)

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 08-04-2026 09:52 ]

• MikeDASpike
@Dna Disturber
Ik heb vanmorgen meerdere 5 minuten games gespeeld, maar zie niets op leaderboard binnenkomen
Laatste log zegt submitted (cabinet is lan connected)
----------------------------------------------------------------------
09/04/2026, 11:16
pinemhi rom monitor version : 3.6.8.0
pinemhi leaderboard version : 3.6.8.0
VPinmame version : 3.7.0.222
Player : Mike da Spike
detected game with rom description : Teenage Mutant Ninja Turtles (1.04)
matching romname : tmnt_104
previous tmnt_104 score extracted

*** 5 MINUTE MODE GAME ***
09/04/2026, 11:21
pinemhi rom monitor version : 3.6.8.0
pinemhi leaderboard version : 3.6.8.0
VPinmame version : 3.7.0.222
Player : Mike da Spike
detected exit from game with rom description : Teenage Mutant Ninja Turtles (1.04)
new tmnt_104 score extracted
New score submitted to pinemhi leaderboard
----------------------------------------------------------------------
enig idee ?

• Dna Disturber
Sparcky schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:22:
Mijn Pinup Popper en Vpin Studio setup is nu een topper ... maar dat "PINemHi" leaderboard is nog niet geconfigured als kers op de taart. Nu zag ik dat dit ook bij Vpin Studio zit... iemand PINemHi al gedaan via Vpin Studio ?
Werkt in principe gewoon hetzelfde.
Als je het aanzet wordt pinemhi_rom_monitor automatisch gestart op je cab/pc
Je kunt alleen via vpin studio sommige instellingen wat makkelijker zetten (anders moet je het handmatig in pinemhi.ini doen)

Je moet wel even opletten want niet alles is up to date zag ik bij vpin-studio (de png's voor badges zijn niet allemaal aanwezig, zo te zien in github zijn die nog van versie 3.6.3)...maar die kun je eventueel handmatig even erbij zetten

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:25:
@Dna Disturber
Ik heb vanmorgen meerdere 5 minuten games gespeeld, maar zie niets op leaderboard binnenkomen
Laatste log zegt submitted (cabinet is lan connected)

[...]

enig idee ?
Volgens mij was er bij TMNT een tafel die geen goede table1_exit had of misschien dubbel?
Volgens mij moet je het daar zoeken

• PatrickC
@MikeDASpike Geen problemen hier. Ik gebruik de 1.2.3f versie van retro27 met de tmnt_104.zip rom. 2 potjes gespeeld en die kwamen gewoon door op pinemhi.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:32:
@MikeDASpike Geen problemen hier. Ik gebruik de 1.2.3f versie van retro27 met de tmnt_104.zip rom. 2 potjes gespeeld en die kwamen gewoon door op pinemhi.
Ik gebruikte ook de retro27 versie. Volgens de log werd het gestuurd, maar niets. Mischien een dipje in het netwerk.
Is er trouwens een foutafha deling in de code als de https call mislukt?

• PatrickC
Verschrikkelijke kast trouwens die TMNT… wat een takkeherrie. Maar ja… dat vind ik van de meeste Data East kasten… :+

• KBE91
Heb dat ook gehad met een kast, score zou wel geupload moeten geweest zijn. Maar kwam gewoon niet op de website, bij mij kwam het door dat ik manueel de score door stuurde.

Nu doe ik quit to editor en sluit ik heel vpx af, sinds dien nooit problemen meer mee gehad.

Ik zou als de timer nog aan het lopen is van de 5 min, eens wachten tot hij automatisch alles afsluit. Dan eens kijken dat de scores geupload worden.

[ Voor 22% gewijzigd door KBE91 op 09-04-2026 14:11 ]

• MikeDASpike
KBE91 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:10:
Heb dat ook gehad met een kast, score zou wel geupload moeten geweest zijn. Maar kwam gewoon niet op de website, bij mij kwam het door dat ik manueel de score door stuurde.

Nu doe ik quit to editor en sluit ik heel vpx af, sinds dien nooit problemen meer mee gehad.

Ik zou als de timer nog aan het lopen is van de 5 min, eens wachten tot hij automatisch alles afsluit. Dan eens kijken dat de scores geupload worden.
Ik was 5 minuten aan het spelen en hij sloot af.
Volgens de log was de score geupload, maar was niet het geval.

@PatrickC bij dit soort kasten zet ik met pinvol mijn vpinmame geluid zachter, zodat de kast geluiden wat harde zijn.
Zowieso kan ik al niet zo harde geluiden meer verdragen.

• Sparcky
Dna Disturber schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:16:
[...]
Je kunt alleen via vpin studio sommige instellingen wat makkelijker zetten (anders moet je het handmatig in pinemhi.ini doen)
Configuratie via Vpin Studio is inderdaad super makkelijk Een droom van een programma. _/-\o_
(Matthias heeft al de nodige koffies van mij gekregen :P Kan ie nog harder werken >:) )
Maar is er een timeout mogelijk op het Pinemhi popup/display?
Wel leuk zo midden op het playfield, maar speelt wel moeilijk :+ of waar zetten jullie dat ? Of moet ik display nummer 4 aan mijn cabinet hangen ?

• ThijsWTF
Sparcky schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:57:
[...]

Configuratie via Vpin Studio is inderdaad super makkelijk Een droom van een programma. _/-\o_
(Matthias heeft al de nodige koffies van mij gekregen :P Kan ie nog harder werken >:) )
Wel leuk zo midden op het playfield, maar speelt wel moeilijk :+ of waar zetten jullie dat ? Of moet ik display nummer 4 aan mijn cabinet hangen ?
De locatie van de popup kan je gewoon instellen (via VPin Studio).

Ik heb hem op mijn backglass staan.

[ Voor 3% gewijzigd door ThijsWTF op 10-04-2026 18:08 ]

• KBE91
Die Ninja's kast, mijn hemel dat is een bal op speed.

Ben vandaag begonnen met de houten omranding te lijmen, en de bodemplaat zit er ook al in.

Hij is 42 cm breed geworden, en 25 cm diep.
Echt een immense controller, maar plaats zat voor alles weg te werken erin.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

ThijsWTF schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:58:
[...]

Mijn Arnoz Dude’s Cab heeft nog een viertal inputs voor een directional pad. Ik heb nu een dpad besteld (https://www.reichelt.com/...avigatieschakelaar-354066), welke ik waarschijnlijk onder de kast ga monteren.

• PatrickC
Ik had nu ook dat een 5-minute score niet doorkwam. Was net iets meer dan 6 miljoen, dus wel een kleine verbetering van mijn eigen Joop score, maar nog ver verwijderd van Mike’s #1 score. 8)

• MikeDASpike
PatrickC schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 18:50:
Ik had nu ook dat een 5-minute score niet doorkwam. Was net iets meer dan 6 miljoen, dus wel een kleine verbetering van mijn eigen Joop score, maar nog ver verwijderd van Mike’s #1 score. 8)
Al mijn scores met tmnt_104 'kwamen niet door'.volgens log naar de server gestuurd maar niets op de scorelijst. Ook de normale game pakte hij niet. Nu de tmnt_200 rom en die werkt wel. Alleen de colorisated rom is voor 104 gemaakt, dus na woensdag zet ik hem weer terug.

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:07:
[...]

Al mijn scores met tmnt_104 'kwamen niet door'.volgens log naar de server gestuurd maar niets op de scorelijst. Ook de normale game pakte hij niet. Nu de tmnt_200 rom en die werkt wel. Alleen de colorisated rom is voor 104 gemaakt, dus na woensdag zet ik hem weer terug.
Heb je dan een gepatchde (color) versie van die rom die je gebruikt ?
kan zijn bij een gepatchde rom dat de bytes niet helemaal meer kloppen, dat zou het kunnen verklaren

• Dna Disturber
Sparcky schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:57:
[...]

@Sparcky
Je kan er ook voor kiezen om de popups alleen te zien als je op een knop of toets drukt, dat maakt het flipperen een heel stuk makkelijker. ;)
In pinemhi.ini moet je dan on_at_start en autorotate op 0 zetten
Of je kan het via vpin studio doen door edit pinemhi display settings te kiezen
Dan krijg je de popup alleen als je de key/button die je hebt aangegeven gebruikt. Als je die dan nog een keer indrukt verdwijnt de popup weer

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:12:
[...]

Heb je dan een gepatchde (color) versie van die rom die je gebruikt ?
kan zijn bij een gepatchde rom dat de bytes niet helemaal meer kloppen, dat zou het kunnen verklaren
Nee, geen gepatchte rom, maar een colorized file. Ik heb deze van https://vpuniverse.com/fi...ninja-turtles-de-pin2dmd/ en die is voor tmnt_104. in de neiuwe versie zitteneen aantal extra animaties. Misschien dat hij hem ooit nog bijwerkt naar tmnt_200.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeDASpike op 13-04-2026 08:52 ]

• MikeDASpike
Voor de PinballX-gebruikers hier: ik heb zojuist een grote update uitgebracht van mijn FlexDMD plugin (v2.0).
De engine is bijna volledig vanaf nul herbouwd voor betere performance en stabiliteit.

Belangrijk: Hoewel de plugin oorspronkelijk is ontstaan als workaround voor Real DMD issues, is versie 2.0 nu ook volledig geoptimaliseerd voor virtuele DMD-gebruikers

Wat is er nieuw in v2.0?
  • Volledige UI voor configuratie: Geen hardcoded settings meer; (bijna :+ ) alles is nu in te stellen via de Plugin Manager.
  • PINemHi Integratie: Toont nu automatisch je behaalde Badges en leaderboards op je DMD (badges vereisen een HD/256x64 pane of virtuele DMD).
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bv5mUP-nQEBNDniOAwDBApbs9-Y=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/5nwkUBuRjM2yEN9qtzIHHelq.gif?f=fotoalbum_large
  • Geavanceerde Carousel: Een soepele afwisseling tussen table-video's, highscores en statistieken.
  • DMD Klok & Countdown: Ingebouwde klok (12u/24u) en een actieve countdown timer voor de PINemHi Challenge tables (vereist de 'PinballX Pinemhi Challenge Table Launcher' plugin).
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVVMDlJoXgDdyFzQ9wknsjpj8_I=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/nuggL8kcPgUrezwzd9mkrE7e.gif?f=fotoalbum_large
  • HD Support & Kleuraanpassing: Volledige ondersteuning voor 256x64 resoluties en een color-picker om de tekstkleur naar wens aan te passen.
  • De plugin lost ook de bekende "DMD lock" issues en trage afsluitproblemen van de standaard XDMD-implementatie in PinballX op.
Meer info en download:
GameEx Forums - FlexDMD Plugin 2.0

Vragen of feedback? Laat het gerust weten!

• KBE91
Die Simpson tafel, mijn god wat een bal drainer is dat.
Al een geluk dat ik geen echt geld daar moet in steken.

Normaal komen vandaag mijn nieuwe buttons toe.
Dan kan ik weer door werken aan de controller oOo

• MikeDASpike
KBE91 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 07:57:
Die Simpson tafel, mijn god wat een bal drainer is dat.
Al een geluk dat ik geen echt geld daar moet in steken.

Normaal komen vandaag mijn nieuwe buttons toe.
Dan kan ik weer door werken aan de controller oOo
Ga je nog een aparte thread maken met bouwen, of ga je hier wat foto's posten?
Ik vind het altijd leuk om te zien wat mensen bouwen.

• KBE91
MikeDASpike schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:49:
[...]

Ga je nog een aparte thread maken met bouwen, of ga je hier wat foto's posten?
Ik vind het altijd leuk om te zien wat mensen bouwen.
Misschien best apart, dan vervuil ik niet echt deze thread.
Tenzij er geen bezwaar is, dan doe ik het hier.

Misschien een soort mega thread van mensen die dingen bouwen voor pinbal ?

[ Voor 9% gewijzigd door KBE91 op 15-04-2026 10:51 ]

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Gisteren voor het eerst Star Gazer gespeeld (Stern) via VPX. Wat is dat een pareltje! Heerlijk, hoe die oudere tafels uit de jaren 80 zo de focus leggen op het goed mikken en duidelijke, non-bloated, manieren van het bepalen van punten.

• PatrickC
KBE91 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:50:
[...]

Misschien best apart, dan vervuil ik niet echt deze thread.
Tenzij er geen bezwaar is, dan doe ik het hier.

Misschien een soort mega thread van mensen die dingen bouwen voor pinbal ?
Voor af en toe wat foto’s en berichten over de build vind ik het prima als het in dit topic gebeurt, maar het moet niet de bovenhand gaan krijgen in dit topic lijkt mij, want het moet toch met name over Visual Pinball blijven gaan in dit topic. Een andere mega thread waarin de builds worden besproken zou zeker ook een leuke optie zijn. Zeker ook omdat deze cabinets en stubbies niet dedicated VPX zijn natuurlijk. :+

Ik was al even aan het zoeken hoe ik bijvoorbeeld wat topic rules (die worden getoond onderaan elke pagina) zou kunnen toevoegen aan dit topic en dan bijvoorbeeld voor het bouwen van cabinets of ‘stubbies’ verwijzen naar het mogelijke andere topic. Maar ik zie nergens een optie om dat te doen. Is dat iets wat alleen admin/moderators van Tweakers kunnen doen?

• KBE91
PatrickC schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:36:
[...]

Voor af en toe wat foto’s en berichten over de build vind ik het prima als het in dit topic gebeurt, maar het moet niet de bovenhand gaan krijgen in dit topic lijkt mij, want het moet toch met name over Visual Pinball blijven gaan in dit topic. Een andere mega thread waarin de builds worden besproken zou zeker ook een leuke optie zijn. Zeker ook omdat deze cabinets en stubbies niet dedicated VPX zijn natuurlijk. :+

Ik was al even aan het zoeken hoe ik bijvoorbeeld wat topic rules (die worden getoond onderaan elke pagina) zou kunnen toevoegen aan dit topic en dan bijvoorbeeld voor het bouwen van cabinets of ‘stubbies’ verwijzen naar het mogelijke andere topic. Maar ik zie nergens een optie om dat te doen. Is dat iets wat alleen admin/moderators van Tweakers kunnen doen?
Daarom dat ik dan liever een andere thread zou willen over bouwen en verbouwen voor pinball.
De technische vragen die specifiek over VPX gaan zouden dan wel hier moeten gebeuren.

Deel je.build-projecten met je medetweakers en de redactie

• PatrickC
MikeDASpike schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:11:
Voor de PinballX-gebruikers hier: ik heb zojuist een grote update uitgebracht van mijn FlexDMD plugin (v2.0).
De engine is bijna volledig vanaf nul herbouwd voor betere performance en stabiliteit.

Belangrijk: Hoewel de plugin oorspronkelijk is ontstaan als workaround voor Real DMD issues, is versie 2.0 nu ook volledig geoptimaliseerd voor virtuele DMD-gebruikers

Wat is er nieuw in v2.0?
  • Volledige UI voor configuratie: Geen hardcoded settings meer; (bijna :+ ) alles is nu in te stellen via de Plugin Manager.
  • PINemHi Integratie: Toont nu automatisch je behaalde Badges en leaderboards op je DMD (badges vereisen een HD/256x64 pane of virtuele DMD).
    [Afbeelding]
  • Geavanceerde Carousel: Een soepele afwisseling tussen table-video's, highscores en statistieken.
  • DMD Klok & Countdown: Ingebouwde klok (12u/24u) en een actieve countdown timer voor de PINemHi Challenge tables (vereist de 'PinballX Pinemhi Challenge Table Launcher' plugin).
    [Afbeelding]
  • HD Support & Kleuraanpassing: Volledige ondersteuning voor 256x64 resoluties en een color-picker om de tekstkleur naar wens aan te passen.
  • De plugin lost ook de bekende "DMD lock" issues en trage afsluitproblemen van de standaard XDMD-implementatie in PinballX op.
Meer info en download:
GameEx Forums - FlexDMD Plugin 2.0

Vragen of feedback? Laat het gerust weten!
Prachtige 2.0 upgrade Mike!

Ik heb vanmorgen even zitten experimenteren hiermee, maar ik kreeg het niet echt werkend. Ik zie in de PinballX frontend wel een klein rechthoekig FlexDMD schermpje rechtsboven verschijnen, maar daar wordt na de FlexDMD opstart info eigenlijk alleen de default PinballX video afgespeeld, op een enkele tafel na die wel een dmd toont (waarschijnlijk omdat ik daar video files in de media folders van PinballX heb staan). Maar er wordt verder niets vertoond. Ik heb de directory van pinemhi wel geconfigureerd in de plugin). Als ik een kast opstart, zie ik geen enkel verschil met of zonder de plugin enabled.

Werkt dit alleen met een specifieke configuratie van VPX en settings binnen PinballX? Tot nu toe heb ik het in desktop modus met 1 scherm (3440x1440 ultra-wide) geprobeerd.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:55:
[...]

Prachtige 2.0 upgrade Mike!

Ik heb vanmorgen even zitten experimenteren hiermee, maar ik kreeg het niet echt werkend. Ik zie in de PinballX frontend wel een klein rechthoekig FlexDMD schermpje rechtsboven verschijnen, maar daar wordt na de FlexDMD opstart info eigenlijk alleen de default PinballX video afgespeeld, op een enkele tafel na die wel een dmd toont (waarschijnlijk omdat ik daar video files in de media folders van PinballX heb staan). Maar er wordt verder niets vertoond. Ik heb de directory van pinemhi wel geconfigureerd in de plugin). Als ik een kast opstart, zie ik geen enkel verschil met of zonder de plugin enabled.

Werkt dit alleen met een specifieke configuratie van VPX en settings binnen PinballX? Tot nu toe heb ik het in desktop modus met 1 scherm (3440x1440 ultra-wide) geprobeerd.
Hey Patrick,
In de config kan je aangeven of je videos's wilt laten tonen of niet. Op de ftp, kan je veel downloaden via DBM. Het scherm dat flexdmd gebruikt is de interface van DMDEXT(freezy). Je kan dit scherm groter en kleiner en verplaatsen.
Gisteren kwam ik nog een klein bugje tegen wat voor 5 seconden 'stilte' (zwart scherm) laat zien. De code op github is aangepast, maar nog niet released.
Het enige voor een specifieke configuratie is de Pinemhi countdown. Daar moet je de plugin voor hebben.
Mocht het niet goed werken bij jouw, zet handmatig in de i i file debug op true en stuur mij de log file (of kijk er zelf in). Debug logging is best gedetailieerd, omdat een plugin debuggen niet in Visual Studio gaat, dus veel logging,om te kijken wat het doet etc.
Maar leuk dat je de moeite neemt om het te bekijken.

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:51:
[...]

Hey Patrick,
In de config kan je aangeven of je videos's wilt laten tonen of niet. Op de ftp, kan je veel downloaden via DBM. Het scherm dat flexdmd gebruikt is de interface van DMDEXT(freezy). Je kan dit scherm groter en kleiner en verplaatsen.
Gisteren kwam ik nog een klein bugje tegen wat voor 5 seconden 'stilte' (zwart scherm) laat zien. De code op github is aangepast, maar nog niet released.
Het enige voor een specifieke configuratie is de Pinemhi countdown. Daar moet je de plugin voor hebben.
Mocht het niet goed werken bij jouw, zet handmatig in de i i file debug op true en stuur mij de log file (of kijk er zelf in). Debug logging is best gedetailieerd, omdat een plugin debuggen niet in Visual Studio gaat, dus veel logging,om te kijken wat het doet etc.
Maar leuk dat je de moeite neemt om het te bekijken.
Ik heb het nu werkend (echter geen idee waarom het ineens wel werkt :+ ), behalve de Pinemhi countdown. Maar daar moet ik gewoon nog wat meer tijd in stoppen. Die pinemhi plugin moest ik ook altijd nog uitproberen, dus wellicht heb ik daar nog iets gemist in de configuratie. Eerst maar eens goed RTFM’s. 8)

• PatrickC
@MikeDASpike De 5-minute counter werkt nu ook. Alleen toen ik de kast stopte, kwam ik terug in een zwart scherm en PinballX werkte niet meer goed en moest ik ‘killen’. Ook lijkt de TMNT tafel bij opstarten vanuit PinballX even te hangen (als een lp die even blijft hangen).

• PatrickC
Gefeliciteerd @sahinasappelsap met de overwinning in de 5-minute challenge! Is @MikeDASpike toch nog Joop geworden deze week in de laatste paar uurtjes en ik reserve-Joop op een 3e plek. Met @Dna Disturber op plek 4 was het wel een Tweakers feestje deze week!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:25:
Gefeliciteerd @sahinasappelsap met de overwinning in de 5-minute challenge! Is @MikeDASpike toch nog Joop geworden deze week in de laatste paar uurtjes en ik reserve-Joop op een 3e plek. Met @Dna Disturber op plek 4 was het wel een Tweakers feestje deze week!
Van de 3 challenges deze week had ik tnmt al geïnstalleerd, dus dan maar even extra hard mijn best doen 🫣

Thnx!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:46:
[...]

Van de 3 challenges deze week had ik tnmt al geïnstalleerd, dus dan maar even extra hard mijn best doen 🫣

Thnx!
Goed bezig! En gefeliciteerd met je eerste plaats.
Het verbaasd mij dat jiji op je cabinet niet alle tafels hebt staan.
Naast de originals probeer ik de meeste kasten wel geinstaleerd op mijn cab te hebben.

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 16 april 2026 @ 05:42:
[...]

Goed bezig! En gefeliciteerd met je eerste plaats.
Het verbaasd mij dat jiji op je cabinet niet alle tafels hebt staan.
Naast de originals probeer ik de meeste kasten wel geinstaleerd op mijn cab te hebben.
Voornamelijk tijd die nodig is om een nieuwe tafel te downloaden en configureren naar mijn smaak + backuppen, of omdat ik de tafel er niet goed uit vind zien in vpx.

Nu moet ik wel zeggen dat ik de aankondigingen van Patrick altijd in de gaten houdt om te zien wat er gereleased wordt, die pak ik dan nog wel eens mee 😁

Tnnx! Ik het geluid van tmnt gisteren uitgezet, zodat ik enkel de toys hoor en voel, dat speelde een stuk fijner...wat een herrie maakt die tafel.
Had op een gegeven moment een hele goede run, dacht dat ik jou score verbeterd had, bleek ik 100 punten onder je te staan op 2...die 11 mio heeft me daarna behoorlijk wat tijd gekost haha.

• KBE91
Misschien handig voor te weten welke tafels in die maand in de rotatie zitten.
Kunnen we alles in 1 keer downloaden en afstellen.

• MikeDASpike
KBE91 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:18:
Misschien handig voor te weten welke tafels in die maand in de rotatie zitten.
Kunnen we alles in 1 keer downloaden en afstellen.
Hahaha !
Dan is de lol ervan af (vind ik). Op zich is het downloaden van de rom, vpx ,b2s en colorisation file niet heel veel werk. Zolang je maar weet wat je moet downloaden.. gelukkig helpt VPS je daar bij waar je de meeste locaties makkelijk kan vinden.
Tegenwoordig wel de POV goed zetten, wat meer tijd kost als in VP 10.7.
Zelf hield ik tot 4 jaar geleden de nieuwe kasten in de gaten en voegde ze toe of als het een update was, keek ik of de update er beter uitzag.
Tegen woordig ben ik minder actief bezief met updaten, maar denk dat mijn collectie wel de meeste pinemhi systemen kan laden

• KBE91
MikeDASpike schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:45:
[...]

Hahaha !
Dan is de lol ervan af (vind ik). Op zich is het downloaden van de rom, vpx ,b2s en colorisation file niet heel veel werk. Zolang je maar weet wat je moet downloaden.. gelukkig helpt VPS je daar bij waar je de meeste locaties makkelijk kan vinden.
Zelf hield ik tot 4 jaar geleden de nieuwe kasten in de gaten en voegde ze toe of als het een update was, keek ik of de update er beter uitzag.
Tegen woordig ben ik minder actief bezief met updaten, maar denk dat mijn collectie wel de meeste pinemhi systemen kan laden
Op desktop moet ik veel meer afstellen tot ik mijn zin heb gevonden.
In VR heb je al die problemen niet, gewoon de hoogte en klaar.

Deze ochtend was ik al aan het proberen voor een script te schrijven, die bepaalde camera views weergeeft.
Zoals Zen in hun game heeft, maar kreeg het niet aan de praat. De instellingen kon ik precies niet aan passen. Enkel de flippers kon ik weg toveren, maar de camera settings kon ik niet echt veranderen in het script.

Is deze site veronderstel ik dat je gebruikt ?
https://virtualpinballspreadsheet.github.io/

[ Voor 17% gewijzigd door KBE91 op 16-04-2026 14:24 ]

• MikeDASpike
KBE91 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:17:
[...]

Op desktop moet ik veel meer afstellen tot ik mijn zin heb gevonden.
In VR heb je al die problemen niet, gewoon de hoogte en klaar.

Deze ochtend was ik al aan het proberen voor een script te schrijven, die bepaalde camera views weergeeft.
Zoals Zen in hun game heeft, maar kreeg het niet aan de praat. De instellingen kon ik precies niet aan passen. Enkel de flippers kon ik weg toveren, maar de camera settings kon ik niet echt veranderen in het script.

Is deze site veronderstel ik dat je gebruikt ?
https://virtualpinballspreadsheet.github.io/
Ja, dat is de vps site.

Voor de camera view: dit zou met 10.8.0 alleen werken met de gl versie. Vraag Vincent eens (vbousquwt). Hij kan je wel verder helpen

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

MikeDASpike schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:45:
[...]

Hahaha !
Werk jij altijd dan actief je POV voor VPX bij? Op zich heb ik de standaard plek waar ik sta (x, y, z) ingesteld, en merk dat dat altijd een redelijk goed resultaat geeft. Tune jij daarna nog handmatig via F12?

• MikeDASpike
Thrace Grumble schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:15:
[...]

Werk jij altijd dan actief je POV voor VPX bij? Op zich heb ik de standaard plek waar ik sta (x, y, z) ingesteld, en merk dat dat altijd een redelijk goed resultaat geeft. Tune jij daarna nog handmatig via F12?
Ja, ondanks de berekeningen pas ik het aan.ik wil er met een 'meer 3d' gevoel de tafels zien. Ondanks datt het scherm met zo'n 12 graden gemonteerd zit, wil ik juist bij de flippers hoger en achterkant lager hebben. Ook probeer ik zo dicht mogelijk bij de 100% te blijven en geen stretched tafels meer zoals ik vaak bij 10.7 had.
Ach, is een paar seconden werk, omdat het vaak hetzelfde is,.
Zowieso merk ik dat oudere tafels in legacy mode staan en deze hierdoor in landscape staan ipv portrait. Totdat ik F12 en de rest klik, dan de paar instellingen doen en kijken of ik het er goed uit vind lijken.

• KBE91
Er is iemand die een nieuwe front end app heeft gemaakt, super basic maar het werkt.

https://github.com/AAmanzi/vpx-micro-frontend

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

KBE91 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 08:40:
Er is iemand die een nieuwe front end app heeft gemaakt, super basic maar het werkt.

https://github.com/AAmanzi/vpx-micro-frontend
Mooi dat er een alternatief is, maar voor mij geen vervanger van VPin Studio voor het managen van de tafels en Pinup als frontend voor het browsen en starten van de tafel :). Al bekend met VPin Studio?

• KBE91
Thrace Grumble schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:09:
[...]

Mooi dat er een alternatief is, maar voor mij geen vervanger van VPin Studio voor het managen van de tafels en Pinup als frontend voor het browsen en starten van de tafel :). Al bekend met VPin Studio?
Vpin Studio heb ik inderdaad staan, ook PinballX, probeer graag alles beetje uit.
Het instellen vraagt soms een beetje werk, daarom is het mooi dat er " simpelere " alternatieven zijn voor mensen.

Hoe lager de drempel voor in VPX te stappen, hoe beter.

• MikeDASpike
Thrace Grumble schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:09:
[...]

Ik heb 1x geprobeerd om vpinstudio te instaleren en vond het een 'mondter' programma. Was nog in beta tijd en vast en zeker een stuk beter nu.
Ik heb begrepen dat Vpinstudio ook PinballX inmiddels ondersteund. Overtuig mij eens waarom ik VpinStudio zou gebruiken ipv DataBaseManager.

• ThijsWTF
Wat ik prettig vind aan VPin Studio is dat ik remote de tafel kan beheren. En het is heel handig dat ik niet na hoef te denken over wat in welke map met welke naam precies moet staan. Ik sleep de alt_color, rom, b2s, etc gewoon naar VPin Studio en komt op de juiste plek terecht.
Daarnaast is de integratie met World Of Virtual Pinball ook erg fijn. Met het pauze menu kan je automatisch een screenshot maken en opsturen voor de high score verwerking.
En zo zijn er nog veel meer functionaliteiten die handig zijn (DmD locatie plaatsen via de UI, auto-tagging, VPS linking, etc). Het voelt soms een beetje buggy en de UI is niet altijd even intuïtief maar de mogelijkheden zijn wel erg krachtig, wat mij betreft.

• Sparcky
MikeDASpike schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:20:
[...]
Overtuig mij eens waarom ik VpinStudio zou gebruiken ipv DataBaseManager.
Server en Remote client. (De client draai ik op mijn lokale NAS, waar ik met elke PC laptop met RDP naar kan connecten. Dus ik hoef niets te doen op mijn cabinet)
Matthias (=Developer/Auteur) reageert binnen de dag op elke bug, enhancement etc...
Meerdere cabinets mogelijk.
Complete back-up en restore solution
Zeer uitgebreide mogelijkheden en configuratie (ook 3rd party) .. en toch eenvoudige bediening.
Directe links naar " Virtual Pinball Spreadsheet" => Snel makkelijk effe opzoeken downloaden en installeren
Media opzoeken en direct installeren..
Remote Recording van playfields etc ...
DMD positie setten ... Tien keer makkelijker dan op mijn DMD display mijn mouse pointer te vinden, en dan nog verkeerd te saven...
Teveel om op te noemen...

Nadeel: Dat Java Framework eronder vreet geheugen :o (is echt van de gekke.. 400MB tot 1GB maar ja ..)

Ik ben verkocht ... #changemymind ;)
(PinUp popper en VpinStudio, een droom samen ...)

• MikeDASpike
Sparcky schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:51:
[...]

Server en Remote client. (De client draai ik op mijn lokale NAS, waar ik met elke PC laptop met RDP naar kan connecten. Dus ik hoef niets te doen op mijn cabinet)
Matthias (=Developer/Auteur) reageert binnen de dag op elke bug, enhancement etc...
Meerdere cabinets mogelijk.
Complete back-up en restore solution
Zeer uitgebreide mogelijkheden en configuratie (ook 3rd party) .. en toch eenvoudige bediening.
Directe links naar " Virtual Pinball Spreadsheet" => Snel makkelijk effe opzoeken downloaden en installeren
Media opzoeken en direct installeren..
Remote Recording van playfields etc ...
DMD positie setten ... Tien keer makkelijker dan op mijn DMD display mijn mouse pointer te vinden, en dan nog verkeerd te saven...
Teveel om op te noemen...

Nadeel: Dat Java Framework eronder vreet geheugen :o (is echt van de gekke.. 400MB tot 1GB maar ja ..)

Ik ben verkocht ... #changemymind ;)
(PinUp popper en VpinStudio, een droom samen ...)
Tjemig, het lijkt wel of jij in de reclame zit :+
Je verkoopt een goede praat! Tja, ik vond juist dat server-client gedeelte iets wat ik niet wilde, want in het verleden kon ik gemakkelijk met een remote beheer tool aan de slag. Nu ik de pc 'hybride' gebruik, hoeft dat helemaal niet meer.
Misschien ben ik van de oude stempel, tafeltje vervangen, misschien een nieuwe rom, alt color of alt sound file. Puppacks doe ik praktisch niet aan. En alle wildman b2s files zijn nog goed. Ik gebruik 2 real dmd's, dus hoef geen full dmd te hebben.
World of Pinball, wat @ThijsWTF zei, ken ik niet. Kan deze vanaf de real dmd een snapshot maken en opsturen?
Freezy was 2 jaar geleden ook bezig met het VPW team om scores uit te lezen en op te sturen. Daarom kwam de vbs 'lock' er. Als je die openmaakt en aanpast, zou de tafel zien dat het aangepast was. Maar dat plan is ook niet veel verder gekomen.

In dat opzicht is PinEmhi dan toch makkelijker. Niets doen en alles wordt vanzelf opgestuurd.

Maar bedankt voor de reacties, mannen. Misschien dat ik ooit in de toekomst een overstap maak.

• KBE91
Heb zelf even World of Pinball getest, gewoon wachten tot de score op de DMD komt.
Pauze knop in drukken, dan krijg je een menu en ga je naar rechts.
De screenshot neemt hij automatisch en je drukt op verzenden.

Je moet enkel bij de controller settings wat dingen aan passen.
Links en rechts navigeren, de pauze knop en de enter button.

Mooiste is, mijn score komt ook op Pinehmi te staan.
2 competities voor de prijs van 1 8)

[ Voor 11% gewijzigd door KBE91 op 17-04-2026 19:18 ]

• ThijsWTF
WOVP werkt met screenshots die geautomatiseerd worden uitgelezen (met AI?) en eventueel nog gecorrigeerd daarna. Met VPin Studio kan je dit in een soort pauze menu overlay geautomatiseerd doen. Meer handelingen dan Pinemhi maar heeft als voordeel dat het voor iedere tafel werkt en je geen exit hoeft te doen.

Juist tof dat er zoveel mogelijkheden en applicaties zijn, er is voor iedere workflow wel wat passends te vinden :)

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Sparcky schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:51:
[...]

Dat werkt sinds kort niet meer goed bij mij. Alles qua screens ingesteld goed, maar als ik de b2s DMD op de juiste plek zet in Vpin studio, dan verschijnt ie daar toch echt niet..heel bijzonder. B2Sscreen staat wel goed qua pixels en positie..

• JB1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-04 09:04
The Shadow voor de Pin deze week is wel geinig kast zeg!

• MikeDASpike
JB1980 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 16:22:
The Shadow voor de Pin deze week is wel geinig kast zeg!
Wacht maar als je hem in een 5min of normaal potje speelt en je flippers worden 'blind' gemaakt. Ik ben geen vloeker, maar dan komt het aardig in de buurt.
Deze kast staat/stond(ben al 4 jaar niet geweest) ok in de Dutch Pinball museum in Rotterdam. Erg leuk idd !

• PatrickC
EMUnderdogs heeft een prachtige Gottlieb EM klassieker uit de jaren ‘70 uitgebracht.
El Dorado (Gottlieb 1975) EMU 2.0.2 Hybrid
Door velen wordt deze kast ‘THE best drop target game Gottlieb ever made!’ genoemd.
https://vpuniverse.com/fi...lieb-1975-emu-202-hybrid/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdu21PwMgbsNPQC3ho0obGWtHKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFqGjM1sDbWZTTRRtaBWQ1NY.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i61_1KM8mqOoDg6LNOKFWrrYtbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sb2kpxdkKOubfBDxInKmkfo1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 22-04-2026 08:42 ]

• PatrickC
En nog een mooie versie 2.1 VR update (door DGrimmReaper) van de Jungle Princess (Gottlieb 1977) kast van Frank_Enstein. Opnieuw een prachtige EM Gottlieb uit de seventies.
https://vpuniverse.com/fi...e-princess-gottlieb-1977/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5usQTH8A0ohC-XmdhIDcdvFjfTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMZUORbYpCjsy71IDlovmHcv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-DcvC-7ZnT3HfW3Pw8eaLKf66Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2kahSPn0JNLoUtkGM9bcvi9n.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste