Ik heb een dag zoet geweest met een PuP-pack die niet wilde werken... En hij werkt nog steeds niet lol. Het lijkt erop dat de boel crasht als meerdere DMD captures matchen. Herkent iemand dit of weet de oplossing?
Ik gebruik Pinup 2.0. Laatste Dmdext van Freezy (2.3 en 2.5 geprobeerd).
Andere pup pack met DMD capture werkt wel (Flintstones)
Het gaat om:
https://vpuniverse.com/files/file/6232-the-flintstones-cartoon-pup-pack/
https://vpuniverse.com/files/file/27136-vpuremix-the-flintstones-cartoon-se-mod-of-g5ks-v126/
Met AI even samengevat:
Situatie: Cactus Canyon in VPX met een PuP-pack die PuPCapture gebruikt. In plaats van dat de tafelscript events verstuurt, vergelijkt een DLL elk DMD-frame (128x32 pixels) met een set referentieplaatjes. Matcht het beeld, dan speelt de bijbehorende video af op je backglass. Bij mij crasht VPX naar het bureaublad, of de videotriggers vallen halverwege stil.
Wat het uiteindelijk was: een access violation in de closed-source dmddevicePUP64.dll. Maar het spoor daarheen was lastig, want de fout is niet-deterministisch. Drie keer achter elkaar exact dezelfde configuratie gaf drie verschillende uitkomsten: één keer crash bij het opstarten, één keer twee minuten foutloos spelen, één keer stuk toen twee triggers vlak na elkaar vuurden. Ik heb daardoor uren achter theorieën aangelopen die telkens weer sneuvelden — een limiet op het aantal plaatjes, een corrupt bestand, te veel videolagen tegelijk: allemaal weerlegd.
Wat wel bruikbaar uit de zoektocht kwam:
- Met één referentieplaatje in de map draait het feilloos, dus de hele keten werkt. Hoe meer plaatjes actief, hoe sneller het misgaat.
- Een andere pack (Flintstones) draait met 95 plaatjes op vier schermen probleemloos op dezelfde machine. Dus het ligt niet aan de DLL in het algemeen.
- Handige vondst: die DLL laadt alleen de aaneengesloten reeks vanaf 1.bmp. Verwijder je 28.bmp om één trigger uit te zetten, dan zijn alle triggers daarboven stilzwijgend ook dood. Dat verklaarde een hoop verwarrende testresultaten.
- Na een crash blijft PinUpDisplay.exe draaien, waardoor élke volgende start mislukt zonder duidelijke foutmelding. De helft van mijn eerste testronde was daardoor waardeloos.
Iemand op Discord draait dezelfde pack op dezelfde versies zonder problemen, dus nu kijk ik naar wat er bij mij anders is: 4K-schermen met flink opgeschaalde video's, wat bij zo'n timinggevoelig probleem zomaar het verschil kan maken.
Iemand hier ervaring met PuPCapture-packs? Vooral benieuwd of het bij 4K-setups vaker misgaat.