PatrickC schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 19:08:
[...]
Nee, serum werkt niet in BGFX 10.8.1 VR bij mij. Bijvoobeeld bij 'Goldeneye (Sega 1996) VPW 1.2.1'. In desktop modus BGFX 10.9.1 zie ik de serum wel, maar in VR alleen de standaard dmd. In 10.8 OpenGL VR werkt de serum wel.
Is er nog iets wat ik extra moet configureren of zo? Ik kan ook nog de serum plugin enablen, maar dat heeft geen effect. Ik kan dan ook een padnaam opgeven. Het is me niet duidelijk of dat gewoon 'C:\vPinball\VisualPinball\VPinMAME\altcolor' moet zijn, waar alle altcolor folders staan of de specifieke folder voor die kast 'C:\vPinball\VisualPinball\VPinMAME\altcolor\gldneye'. Beide geprobeerd en beide geen effect.
Mass Effect had ik nog niet, en Goldeneye stond nog op V1.0 (de serum had ik wel).
Dus beide gedownload, maar het lijkt alsof VPU weer verder geknepen heeft. Twee downloads met een gezamenlijke grootte van 600 MB op nog geen 250 kbps, tjonge jonge.
Omdat ik er niet op wilde wachten, heb ik met 24 getest
die werkte in 1 keer
Gebruikt :
VPinballX_BGFX-10.8.1-5436
24 (Stern 2009) VPX08 (DT-FS-FSS-VR) v.019.vpx
twenty4_150.cROMc
ik heb praktisch alle plugins enabled.
Serum pad staat naar altcolours, maar wordt volgens mij genegeerd,
heb jij wel alles in de juiste folder structuur staan?
Edit:
ondertussen zijn de files binnen gekomen.
zowel goldeneye (is gekleurd)
En voor Mass Effect heb ik de VPX- en B2S-bestanden in mijn 10.8.0-map gezet, en de serum-bestand in altcolor afm_113b_me.
Binnen DBM heb ik de tafel ingesteld voor mijn 10.8.0 systeem, daarna de DBM magie die naar de 10.8.1-map de files kopieerd, dit alles zonder te testen of op te starten in VP.
Vervolgens heb ik OBS geopend en opname gestart .
Het duurde even omdat ik de bril ophad en er iets op het scherm stond, waardoor mijn bril zwart bleef en ik nog wat op de desktop moest klikken, maar uiteindelijk startte het op met de juiste gekleurde ROM.
Ik vermoed dat je je bestanden niet goed hebt gemigreerd.
Als je DBM gebruikt, ondersteunt de nieuwe versie (die nog uit moet komen) een functie die bestanden van een ‘oude’ 10.8.0 (of lager) VP-versie kopieert naar een 10.8.1-structuur, inclusief de laatste updates die Vincent heeft toegevoegd.
Ik weet dat Major Frenzy dit ook heeft, maar die werkt anders. Deze maakt geen standalone packages, maar gewoon een 10.8.1 Windows-package.