[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08
Voor wie een VirtuaTilt box heeft, ik zag dat het nieuwe model een betere veer heeft voor de plunger waardoor je deze eindelijk zou kunnen gebruiken zonder de box van de tafel te trekken. Helaas is deze onderdeel van de wireless kit wat de kosten stevig verhoogd.

Misschien heeft iemand enig idee waar je zelf zo'n veer zou kunnen kopen? Zou toch niet duur moeten zijn lijkt me. Dit is de foto van de website (selecteer hardware upgrade kit):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ56837nRhkBkU4PMS5-rTfsPVs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/k0DdRph3oHgUe5MinaIvZwO3.png?f=user_large

spoor12b

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-07 10:16
spoor12b schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:57:

Misschien heeft iemand enig idee waar je zelf zo'n veer zou kunnen kopen? Zou toch niet duur moeten zijn lijkt me. Dit is de foto van de website (selecteer hardware upgrade kit):

[Afbeelding]
https://www.pinballshop.nl/cabinet-parts/shooters/shooter-spring-.031-inch-low-blue/

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:19
LoadedWeapon heeft een nieuwe versie van Baywatch uitgebracht, met nFozzy physics,fleep sounds en VR. Er is ook een cabinet versie.
https://vpuniverse.com/files/file/23887-baywatch-nfozzy/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqu79B44PbXKPzRgIFpyHFnTsIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwkjabO2enGsctjeF3PysJc2.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roDa6NP3oSGeFCsI2C1iwWJJleE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNRIz5G6k0Q75VotB4ffG9I8.jpg?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PatrickC
VPinWorkshop heeft Ice Fever (Gottlieb 1985) uitgebracht. Een Gottlieb klassieker uit de Jaren ‘80 met ijshockey als thema.
https://vpuniverse.com/fi...-fever-gottlieb-1985-vpw/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9124Za1Et9DCuhtnmpzp5s2qTog=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f6ZdflEjtQAuuaYVhnt0qP7M.png?f=fotoalbum_large

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• spoor12b
@KBE91 de veer bevalt prima in de virtual tilt controller! Vreemd dat ze deze niet gelijk gebruikt hebben.

Aangezien je de veer door midden moet knippen en ik er twee had besteld heb ik nog over. Wie geïnteresseerd om ook z'n controller aan te passen, stuur me een PM (afhalen, omgeving Den Haag).

spoor12b

• KBE91
spoor12b schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:48:
@KBE91 de veer bevalt prima in de virtual tilt controller! Vreemd dat ze deze niet gelijk gebruikt hebben.

Aangezien je de veer door midden moet knippen en ik er twee had besteld heb ik nog over. Wie geïnteresseerd om ook z'n controller aan te passen, stuur me een PM (afhalen, omgeving Den Haag).
Blij te horen dat het gelukt is.

Ben ook nog veel aan het afstellen in mijn custom controller.
Vooral het nudgen ligt me nog niet super lekker.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

spoor12b schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:48:

Goed om te horen dat ie beter werkt! Ik zou hem wel willen, maar Den Haag is net te ver uit de buurt, ik bestel er zelf wel 1 :)

Het afstellen van het nudgen vind ik nog wel lastig, ik wil voorkomen dat m’n hele bureau heen en weer schud, maar het moet ook weer niet te gevoelig zijn…

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:31
Ja nudgen blijft lastig met een box die op je bureau staat. Ik ben inmiddels aan mijn VirtuaTilt gewend en weet hoe hard ik hem moet raken, maar het is erg persoonlijk.

Ik heb de wireless kit mogen testen. Het is wel heel nice om Pinbal FX VR helemaal wireless te spelen. Voor VPX blijf ik lekker bedraad ivm dof en latency. Maar ook voor PCVR werkt wireless prima moet ik zeggen.

• KBE91
Gewoon bang dat ik gans mijn scherm naar beneden laat donderen als ik in VR speel.
Durf wel eens hevig tegen mijn controller meppen.

Misschien eens kijken voor soort apart kastje die stevig genoeg is. Dat nog in het interieur past, heb ik de vrouw niet achter mij.

• LordTheRon
Ik heb weleens gedacht om hem op een wheelstand te monteren. Dat zou best goed kunnen werken, maar ja is wel weer 100 euro. Wheel Stand Pro Thrustmaster F458/F430/T80/T100/RGT Racing wheel Zwart V2

• KBE91
LordTheRon schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:25:
Ik heb weleens gedacht om hem op een wheelstand te monteren. Dat zou best goed kunnen werken, maar ja is wel weer 100 euro. Wheel Stand Pro Thrustmaster F458/F430/T80/T100/RGT Racing wheel Zwart V2
Kan je op market vinden voor 15 a 25 euro.
Zou dat nu niet perse nieuw kopen.

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-07 18:10
Vandaag voor het eerst de documentatie van 10.8.1 zitten lezen.

Tjemig, wat een aanpassingen weer. Zelfs voor windows vind ik dit geen minor update.. maar ik werd wel enthousiast toen ik het allemaal las (en ook dat VR geheel herschreven is en alles met open XR werkt!)

Het enige wat ik niet begrijp zijn de plugins. Ja, ik snap het idee van plugins, en ben er een groot voorstander van, maar ik zie dat de windows versie (die nu ook standalone genoemd kan worden), nog steeds mijn 'oude' vpinmame gebruikt, b2sserver, dmddevice van freezy, dof via b2sserver..als ik juist goed lees, zouden deze pakketten overbodig worden en alles via plugins werken.

Iemand hier op windows al mee aan het stoeien geweest?of iemand die wat achtergrond informatie aan een leek kan geven ?

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

• PatrickC
LordTheRon schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:25:
Daarom heb ik mijn wheelstand pro ook gehouden (overblijfsel van mijn andere gaming hobby), want als die stubbie er een keertje van komt, dan ga ik die daarvoor gebruiken. Ik heb trouwens niet gecontroleerd of die wheelstand hoog genoeg kan om er staand mee te flipperen en dan ook nog stabiel genoeg staat, wat je natuurlijk wel wilt bij flipperen. Wheelstands zijn namelijk gemaakt om zittend te gebruiken en dan ook nog eens behoorlijk laag zittend.

• KBE91
PatrickC schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:40:
[...]

Daarom heb ik mijn wheelstand pro ook gehouden (overblijfsel van mijn andere gaming hobby), want als die stubbie er een keertje van komt, dan ga ik die daarvoor gebruiken. Ik heb trouwens niet gecontroleerd of die wheelstand hoog genoeg kan om er staand mee te flipperen en dan ook nog stabiel genoeg staat, wat je natuurlijk wel wilt bij flipperen. Wheelstands zijn namelijk gemaakt om zittend te gebruiken en dan ook nog eens behoorlijk laag zittend.
Probleem is van een wheelstand is de overgang dat je gaat hebben.
Die controllers zijn natuurlijk stuk breder dan een stuurtje.

Als je daar wat gewicht gaat op zetten aan de zijkant, dan ga je binnen de kortste keren die controller in 2 breken.

• PatrickC
KBE91 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 08:22:
[...]

Probleem is van een wheelstand is de overgang dat je gaat hebben.
Die controllers zijn natuurlijk stuk breder dan een stuurtje.

Als je daar wat gewicht gaat op zetten aan de zijkant, dan ga je binnen de kortste keren die controller in 2 breken.
Ik zou eerst een grotere plank op de wheelstand vastmaken en daar dan de controller aan bevestigen.

• PatrickC
Er zijn problemen met één van de laatste Windows 11 updates, waardoor Pinup niet meer goed werkt. Nailbuster heeft er ook een fix voor.
Windows 11 Update KB5089573 breaks PinUP
https://www.nailbuster.com/wikipinup/doku.php?id=win11-fix

• MikeDASpike
MikeDASpike schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:28:
Vandaag voor het eerst de documentatie van 10.8.1 zitten lezen.

Tjemig, wat een aanpassingen weer. Zelfs voor windows vind ik dit geen minor update.. maar ik werd wel enthousiast toen ik het allemaal las (en ook dat VR geheel herschreven is en alles met open XR werkt!)

Het enige wat ik niet begrijp zijn de plugins. Ja, ik snap het idee van plugins, en ben er een groot voorstander van, maar ik zie dat de windows versie (die nu ook standalone genoemd kan worden), nog steeds mijn 'oude' vpinmame gebruikt, b2sserver, dmddevice van freezy, dof via b2sserver..als ik juist goed lees, zouden deze pakketten overbodig worden en alles via plugins werken.

Iemand hier op windows al mee aan het stoeien geweest?of iemand die wat achtergrond informatie aan een leek kan geven ?
Ik eruit !

In laatstee commitss, zit nu werkendecplugins. Alles nu via "tweak menuu" . Leuke uitdaging

• LordTheRon
PatrickC schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:40:
[...]

Moet lukken, de meeste kunnen wel hoog genoeg. En dat hij iets kleiner is, is niet erg Je breekt echt niet zomaar dat ding in tweeën.

• LordTheRon
MikeDASpike schreef op zondag 14 juni 2026 @ 03:46:
[...]

Ik eruit !

In laatstee commitss, zit nu werkendecplugins. Alles nu via "tweak menuu" . Leuke uitdaging
Daar moet ik ook nodig eens naar kijken. Werken pups inmiddels al met BGFX? Via plugins kun je wel serums aan de praat krijgen, maar het blijft nog wat puzzelen.

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:58:
[...]

Daar moet ik ook nodig eens naar kijken. Werken pups inmiddels al met BGFX? Via plugins kun je wel serums aan de praat krijgen, maar het blijft nog wat puzzelen.
Daar nog niet naar gekeken. Ze zijn nu druk bezig om de plugins goed werkbaar te maken. Dit betekent dat je niet meer COM-objecten, aparte exe's etc. nodig zou hebben, maar een plugin die ondersteunt word en voor meerdere platformen gecompiledvkan worden

Ik ben nog niet in staat geweest om naar mijn pc op zolder te gaan, maar ben alleen op de laptop aan het spelen. Ik verwacht dat Nailbuster dus niet meer via B2S-server straks zijn commands moet verwerken, maar direct via een plugin. Dat zou alles binnen VP houden en een stuk makkelijker troubleshooten.

Ik begreep dat vinvent al en tijd bezig was om zijn eigen pup te schrijven en vermoed dat de eerste pup plugin van vincent kkmt en dat nailbuster pup2 zou moeten maken

• LordTheRon
MikeDASpike schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:07:
[...]

Daar nog niet naar gekeken. Ze zijn nu druk bezig om de plugins goed werkbaar te maken. Dit betekent dat je niet meer COM-objecten, aparte exe's etc. nodig zou hebben, maar een plugin die ondersteunt word en voor meerdere platformen gecompiledvkan worden

Ik ben nog niet in staat geweest om naar mijn pc op zolder te gaan, maar ben alleen op de laptop aan het spelen. Ik verwacht dat Nailbuster dus niet meer via B2S-server straks zijn commands moet verwerken, maar direct via een plugin. Dat zou alles binnen VP houden en een stuk makkelijker troubleshooten.

Ik begreep dat vinvent al en tijd bezig was om zijn eigen pup te schrijven en vermoed dat de eerste pup plugin van vincent kkmt en dat nailbuster pup2 zou moeten maken
Ja, klinkt super nice allemaal! Ze zijn wel echt groots bezig. Ipv 10.8.1 kan deze versie beter 11.0 gaan heten volgens mij.

• LordTheRon
Deze release is alweer een week oud, maar te goed om te laten gaan. Een original table, maar echt heel knap gemaakt en speelt ook nog eens top. https://vpuniverse.com/files/file/30792-wuthering-waves-table-pup/

Afbeeldingslocatie: https://vpuniverse.com/screenshots/monthly_2026_06/FlyerbyPEandS1WsTY.png.251fe71e1c428fbeb0db1a86b2f3e53b.png

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:07:
[...]

Betreft dit alleen de BGFX versie, of gaat dit ook gelden voor de DX en OpenGL versies van VPX?

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:39:
[...]

Betreft dit alleen de BGFX versie, of gaat dit ook gelden voor de DX en OpenGL versies van VPX?
Ik ver.oed voor alle versies, maar bedoeling is dat BGFX de nieuwe windows standaard wordt.

Daar zit namelijk dx11 in en sinds kort Vulks. Dus dx en opengl versies zijn overbodig

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:32:
[...]

Ja, klinkt super nice allemaal! Ze zijn wel echt groots bezig. Ipv 10.8.1 kan deze versie beter 11.0 gaan heten volgens mij.
Ja, maar dat zou VPE worden (Visual Pinball Eleven? 😜). Ik vermoed dat VPE niet het daglicht gaat zien voor het grotere publiek

10.9 zou idd een betere versie zijn. Volgens mij heeft Patrick dit ook gezegd

• spoor12b
Ik zag dat er weer een nieuwe post van Freezy over VPE (13 juni) was. Dus gelukkig wordt er nog steeds aan gewerkt en geeft hij zelf aan dat hij blij is met de voortgang.

[ Voor 3% gewijzigd door spoor12b op 21-06-2026 20:51 ]

spoor12b

• LordTheRon
@Dna Disturber zou je nog eens kunnen kijken of de tafel die niet genoemd mag worden kan worden toegevoegd aan PinemHi? Die tafel is zo goed, maar zonde dat we geen high scores kunnen vergelijken.

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-07 15:46
LordTheRon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:41:
@Dna Disturber zou je nog eens kunnen kijken of de tafel die niet genoemd mag worden kan worden toegevoegd aan PinemHi? Die tafel is zo goed, maar zonde dat we geen high scores kunnen vergelijken.
@LordTheRon Damnnn, ik denk dat ik je nooit een terugkoppeling heb gegeven hierover. :-( sorry daarvoor...
De tafel die niet genoemd mag worden saved de laatste scores niet weg , dus dat gaat helaas niet.
In ieder geval niet zoals het nu werkt met alle andere tafels

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:19
Plotseling werken mijn pinball knoppen (dudes cab) niet meer in PinupPopper... USB opnieuw verbinden al geprobeerd, zonder succes. In VPX werken ze wel gewoon goed.
Met joy.cpl geprobeerd te testen maar daar reageren de knoppen ook niet. Wel weer in de Dude's Cab software zelf.

Iemand de gouden tip?

• PatrickC
@ThijsWTF Kan het misschien te maken hebben met die Windows 11 update die problemen veroorzaakt met PinupPopper?
PatrickC in "[PC] Visual Pinball"

[ Voor 61% gewijzigd door PatrickC op 28-06-2026 21:07 ]

• ThijsWTF
PatrickC schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:05:
@ThijsWTF Kan het misschien te maken hebben met die Windows 11 update die problemen veroorzaakt met PinupPopper?
PatrickC in "[PC] Visual Pinball"
Ik heb die fix al toegepast. Het zou best kunnen dat de problemen daarna zijn ontstaan.

• LordTheRon
Dna Disturber schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:37:
[...]

@LordTheRon Damnnn, ik denk dat ik je nooit een terugkoppeling heb gegeven hierover. :-( sorry daarvoor...
De tafel die niet genoemd mag worden saved de laatste scores niet weg , dus dat gaat helaas niet.
In ieder geval niet zoals het nu werkt met alle andere tafels
Ah shit, balen zeg! Nou ja, niks aan te doen. Het is ook een bijzondere tafel, hij mag niet voor niets niet genoemd worden ;)

• LordTheRon
Voor mensen die in VR spelen kan ik echt de laatste versie van Basti's VPX Launcher aanraden. Volledig op VR gericht en ook al wat nieuwe foefjes van 10.8.1 geïntegreerd. Werkt super voor mij en heeft ook een volledige VR front end.

• o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-07 22:29
ThijsWTF schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:01:
Plotseling werken mijn pinball knoppen (dudes cab) niet meer in PinupPopper... USB opnieuw verbinden al geprobeerd, zonder succes. In VPX werken ze wel gewoon goed.
Met joy.cpl geprobeerd te testen maar daar reageren de knoppen ook niet. Wel weer in de Dude's Cab software zelf.

Iemand de gouden tip?
Heb je al geprobeerd of iemand je hier kan helpen? https://discord.gg/mT6zD5Ep Aangezien je aangeeft dat het gerelateerd is aan de Dude’sCab.

• LordTheRon
ThijsWTF schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:01:

Iemand de gouden tip?
Ik heb niet echt ervaring met PinupPopper, maar wel paar keer gehad dat ineens mijn pups niet meer laadden. Dat was een kwestie van Pinup Player opnieuw installeren en vooral opnieuw registeren. Geen idee of dat voor Popper ook zou werken. Maar kan nooit kwaad om een nieuwe install te doen denk ik. Wel je .ini files backuppen.

• LordTheRon
spoor12b schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:57:
Voor wie een VirtuaTilt box heeft, ik zag dat het nieuwe model een betere veer heeft voor de plunger waardoor je deze eindelijk zou kunnen gebruiken zonder de box van de tafel te trekken. Helaas is deze onderdeel van de wireless kit wat de kosten stevig verhoogd.

[Afbeelding]
Ik heb de kit besteld en alleen de solenoids zijn het al waard. Die geven nu echt een mooie punchy kick. Maar de veer is ook echt een flinke vooruitgang. Voelt veel natuurlijker aan, al kun je die inderdaad ook prima zelf kopen.

Ik het inmiddels meer nieuwe dan oude onderdelen in mijn VirtuaTilt zitten, maar ik vind het toch wel heel cool dat ze telkens die upgrades beschikbaar stellen, zodat je niet een heel nieuw model hoeft te kopen. Nu met de nieuwe solenoids, maar ook de wireless optie en het simpel inladen van een profiel door het inhouden van eeen van de knoppen voordat je opstart, werkt echt fantastisch. Voor een VR gebruiker of iemand die niet wil investeren in een volledige cab is en blijf het echt een aanrader.

En het is ook gewoon leuk hobbyen, maar dat heb je met een cab natuurlijk ook!

• PatrickC
Een prachtige nieuwe VP Original van ChuckRibbits, Diablo 2 (Original 2026). Ongelofelijk dat dit zijn eerste tafel is!
https://vpuniverse.com/fi...iginal-2026/?tab=comments
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zY7288mgV_rE6IDLfQ-PwfI-gYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jsuexye6Jhw2Ht6BNJnRrbeE.jpg?f=fotoalbum_large

• LordTheRon
En vergeet deze niet. Ook een prachtige original van de Russty! Ook leuk voor niet-hondenliefhebbers ;) https://vpuniverse.com/files/file/30977-game-of-dog-102-original-2026/

Afbeeldingslocatie: https://vpuniverse.com/screenshots/monthly_2026_06/GameOfDogVR.png.a8b532d7608ee5d22b2d852e2639281e.png

[ Voor 21% gewijzigd door LordTheRon op 29-06-2026 13:57 ]

• PatrickC
LordTheRon schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:55:
En vergeet deze niet. Ook een prachtige original van de Russty! Ook leuk voor niet-hondenliefhebbers ;) https://vpuniverse.com/files/file/30977-game-of-dog-102-original-2026/

[Afbeelding]
Dat ik die gemist heb als hondenliefhebber! Ik mis wel mijn ras hond op de backglass. Ik denk dat ik ook maar een keertje een VP Original ga maken, “The Life of a Saint Bernard”. >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utGYqRJHCpLUDbM5A98FXiag3zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14PyJz09pjBF1VGnQPr0wSsQ.jpg?f=fotoalbum_large

• LordTheRon
O+ Zwaar leven zo te zien! 8-)

• LordTheRon
@Dna Disturber Ik heb steeds dat mijn leaderboard open blijft staan na het spelen van een romless tafel. Daarna worden ook geen scores meer gesubmit.

Dit gebeurde eerder bij The Matrix, maar nu ook bij GoT en GotG. Enig idee hoe dat te fiksen?

• PatrickC
LordTheRon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:58:
@Dna Disturber Ik heb steeds dat mijn leaderboard open blijft staan na het spelen van een romless tafel. Daarna worden ook geen scores meer gesubmit.

Dit gebeurde eerder bij The Matrix, maar nu ook bij GoT en GotG. Enig idee hoe dat te fiksen?
Dat is hier al eerder besproken, was een paar maanden geleden dacht ik. De enige oplossing tot nu toe is die @MikeDASpike heeft toegepast en dat is het table script aanpassen.
MikeDASpike in "[PC] Visual Pinball"

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 01-07-2026 11:15 ]

• LordTheRon
Ah ja, dat was ik alweer vergeten. Hopelijk vindt nog @Dna Disturber nog een proper fix. Is echt wel jammer dit. Ik ga tijdelijk idd maar de taskkill van @MikeDASpike toevoegen aan de tafels die ik veel speel.

• LordTheRon
PatrickC schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:25:
[...]

Dat ik die gemist heb als hondenliefhebber! Ik mis wel mijn ras hond op de backglass. Ik denk dat ik ook maar een keertje een VP Original ga maken, “The Life of a Saint Bernard”. >:)
[Afbeelding]
Je gebeden zijn verhoord @PatrickC 8) Nieuwe versie:
*You can now put your own dog picture on the Apron- Instructions in the media and select show in F12 menu

• Dna Disturber
LordTheRon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:21:
Ah ja, dat was ik alweer vergeten. Hopelijk vindt nog @Dna Disturber nog een proper fix. Is echt wel jammer dit. Ik ga tijdelijk idd maar de taskkill van @MikeDASpike toevoegen aan de tafels die ik veel speel.
@LordTheRon
het werkte vroeger met taskkill in script maar dat ging ook niet goed voor een aantal.
Het probleem is dat op de een of andere manier romsub.exe niet wordt afgestopt (rechten issue misschien ofzo?)...het betreft lang niet iedereen en soms hebben mensen er ineens last van.
Laatst had Harry Koseck er last van en kwam met een mooie en werkzame workaround (hierbij hoef je geen scripts aan te passen)
Plaats een taskkill of stop van romsub.exe in je frontend script dat wordt uitgevoerd na afsluiten van een tafel.
Werkt prima voor hem en is maar een eenmalig iets om te doen.
Enige wat ik er wat minder aan vindt is dat ik er niet aan gedacht heb om dat als workaround mee te geven aan jullie ;) :+

Three cheers for Harry Koseck I would say _/-\o_

• PatrickC
LordTheRon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:53:
[...]

Je gebeden zijn verhoord @PatrickC 8) Nieuwe versie:
*You can now put your own dog picture on the Apron- Instructions in the media and select show in F12 menu
Dat is wel heel sterk! Leest Russty hier mee of zo of is hij ingefluisterd door iemand hier?

• LordTheRon
Dna Disturber schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:26:
[...]

@LordTheRon
het werkte vroeger met taskkill in script maar dat ging ook niet goed voor een aantal.
Het probleem is dat op de een of andere manier romsub.exe niet wordt afgestopt (rechten issue misschien ofzo?)...het betreft lang niet iedereen en soms hebben mensen er ineens last van.
Laatst had Harry Koseck er last van en kwam met een mooie en werkzame workaround (hierbij hoef je geen scripts aan te passen)
Plaats een taskkill of stop van romsub.exe in je frontend script dat wordt uitgevoerd na afsluiten van een tafel.
Werkt prima voor hem en is maar een eenmalig iets om te doen.
Enige wat ik er wat minder aan vindt is dat ik er niet aan gedacht heb om dat als workaround mee te geven aan jullie ;) :+

Three cheers for Harry Koseck I would say _/-\o_
Ah cool, maar ik ben geen script wizard, dus kun je precies uitleggen wat ik moet doen? Welk front end script hebben we het hier over?

Ik gebruik Basti's VPX Launcher als front end.

• PatrickC
LordTheRon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:35:
[...]

Ah cool, maar ik ben geen script wizard, dus kun je precies uitleggen wat ik moet doen? Welk front end script hebben we het hier over?

Ik gebruik Basti's VPX Launcher als front end.
Volgens mij kun je geen scripts gebruiken bij VPX Launcher. Bij frontends zoals PinballX en Pinup Popper kan dat wel.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

Tylen

Neem mij niet te serieus

Ah leuk topic. HIer ga ik even mee pielen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 17:35

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Tylen schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 20:19:
Ah leuk topic. HIer ga ik even mee pielen.
'Even':

Afbeeldingslocatie: http://washburnalice2018.pbworks.com/f/1544715637/event_image-18.jpg

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• PatrickC
En…weer een nieuwe pinball original… door…. LEGO. :+
https://www.lego.com/nl-n...ade-pinball-machine-11374
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrrPeNzdj-XidxSw47m0TdzXumM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I4tzODIlcgOHJLIqJkrrQGu7.png?f=fotoalbum_large

• PatrickC
Interessante video van PinStratsDan over VPX 10.8.1 BGFX.

• PatrickC
Weer een mooie nieuwe EM release van hauntfreaks, een Gottlieb uit 1969, Wild Wild West (Gottlieb 1969) v2.0.
https://vpuniverse.com/fi...d-west-gottlieb-1969-v20/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbinnlDo7BVVfFCRiM_kWax1Ckc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2w37pw0QVk2LLQpaLaHuRXMX.png?f=fotoalbum_large

• PatrickC
Ik heb de laatste test release van 10.8.1 nu ook even uitgeprobeerd. De BGFX krijg ik werkend in zowel desktop als VR en werkt op zich prima. Performance is beter in ieder geval dan 10.8, maar nog wel wat sound distortion af en toe en b.v. een knipperende backglass in VR bij de LOTR kast. Maar dat lijkt iets van die kast te zijn (laatste VPW versie).

De OpenGL krijg ik niet goed werkend. De optie om VR te selecteren in greyed out (staat wel op VR enabled), maar als ik een kast start, start deze niet in VR op maar in desktop modus. Ik krijg dit niet aangepast. Nu ondersteunt de BGFX versie ook VR, wat de OpenGL overbodig maakt, maar vreemd is het wel.
Edit: Ik zie het al…
OpenGL VR is largely deprecated (active development stopped more than 3 years ago, and it is based on deprecated technologies) and the VPX GL VR does not have any active maintainer. For 10.8.1, as stated in the doc, it is strongly advised to used the new BGFX/OpenXR.

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 02-07-2026 15:24 ]

• LordTheRon
PatrickC schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 14:46:
Ik heb de laatste test release van 10.8.1 nu ook even uitgeprobeerd. De BGFX krijg ik werkend in zowel desktop als VR en werkt op zich prima. Performance is beter in ieder geval dan 10.8, maar nog wel wat sound distortion af en toe en b.v. een knipperende backglass in VR bij de LOTR kast. Maar dat lijkt iets van die kast te zijn (laatste VPW versie).

De OpenGL krijg ik niet goed werkend. De optie om VR te selecteren in greyed out (staat wel op VR enabled), maar als ik een kast start, start deze niet in VR op maar in desktop modus. Ik krijg dit niet aangepast. Nu ondersteunt de BGFX versie ook VR, wat de OpenGL overbodig maakt, maar vreemd is het wel.
Edit: Ik zie het al…

[...]
Ik had vandaag precies dezelfde ervaringen met de LotR kast. Scared Stiff, Medieval Madness en Street Fighter 2 werkten perfect, ook met serum color DMD nu.

Ik krijg tafels met PuP nog niet aan de praat, zoals The Matrix. Tafel doet het wel, maar geen PuP display in VR.

DoF werkt ook nog niet met mijn VirtuaTilt, nudgen wel na wat gepruts met de instellingen.

• PatrickC
LordTheRon schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 15:42:
[...]

Ik had vandaag precies dezelfde ervaringen met de LotR kast. Scared Stiff, Medieval Madness en Street Fighter 2 werkten perfect, ook met serum color DMD nu.

Ik krijg tafels met PuP nog niet aan de praat, zoals The Matrix. Tafel doet het wel, maar geen PuP display in VR.

DoF werkt ook nog niet met mijn VirtuaTilt, nudgen wel na wat gepruts met de instellingen.
PuP heb ik nog niet geprobeerd. Ik mis verder ook een beetje hoe je de setup moet doen als je b.v. de pinmame plugin activeert (standaard staat deze uit namelijk). Volgens mij gebruikt de BGFX 10.8.1 versie nog gewoon de VPinMame setup van mijn 10.8 installatie.

• KBE91
Pup's heb ik altijd al problemen mee gehad, gelukkig heb ik nu de DMD werkend gekregen voor zo een tafels.
Al moet ik die op mijn 2de scherm zetten, hij blijft nu altijd op de achtergrond.

Binnenkort wil ik eens mijn 32 inch scherm verticaal gebruiken, in combinatie met mijn controller.
Wil dit eerst eens testen, voor een gevoel te krijgen van een cab.

• LordTheRon
PatrickC schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:38:
[...]

PuP heb ik nog niet geprobeerd. Ik mis verder ook een beetje hoe je de setup moet doen als je b.v. de pinmame plugin activeert (standaard staat deze uit namelijk). Volgens mij gebruikt de BGFX 10.8.1 versie nog gewoon de VPinMame setup van mijn 10.8 installatie.
Ja klopt, hij gebruikt idd gewoon VpinMame van je 10.8 install. Wat betreft die mods is het toch wachten op documentatie en een officiële release denk ik. Of iemand die een video maakt en alles netjes uitlegt, maar het is gewoon nog niet af. Er zit wel heel veel potentie in, want alles draait zo ontzettend soepel in BGFX.

• PatrickC
LordTheRon schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:48:
[...]

Ja klopt, hij gebruikt idd gewoon VpinMame van je 10.8 install. Wat betreft die mods is het toch wachten op documentatie en een officiële release denk ik. Of iemand die een video maakt en alles netjes uitlegt, maar het is gewoon nog niet af. Er zit wel heel veel potentie in, want alles draait zo ontzettend soepel in BGFX.
Ik heb een video gezien over BGFX, maar die was voor Linux of MacOS volgens mij. Je gebruikt dan een folder structuur per tafel. Dat heb ik gisteren ook even op Windows geprobeerd, maar zonder succes. En dit terwijl die plugins wel allemaal in de Windows BGFX versie lijken te zitten. Als je ze niet kunt gebruiken onder windows, waarom zitten ze er dan wel in?

• o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-07 22:29
PatrickC schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:06:
[...]

Ik heb een video gezien over BGFX, maar die was voor Linux of MacOS volgens mij. Je gebruikt dan een folder structuur per tafel. Dat heb ik gisteren ook even op Windows geprobeerd, maar zonder succes. En dit terwijl die plugins wel allemaal in de Windows BGFX versie lijken te zitten. Als je ze niet kunt gebruiken onder windows, waarom zitten ze er dan wel in?
YouTube: VPX 10.8.1 parallel installation and settings - BGFX DX11 Frame Pacing & analogue controller nudging

Zoals ik hier zie zou je 10.8.1 naast je 10.8 moeten kunnen draaien.

• PatrickC
Zo heb ik het ook draaien, maar ik vraag me af hoe je de plugins kunt gebruiken, ipv de extra tools die je normaal langs VPX installeert. Je kunt b.v. de pinmame plugin activeren via F12, maar dan gebruikt deze BGFX versie nog steeds gewoon de VPinMame installatie op mijn systeem. Dat moet ook zonder kunnen, maar hoe dan?

• KBE91
Heb hier ook even die BGFX getest, wel handig dat je zoveel kan aanpassen in het menu.
Die GL versie ook getest, en hier ook ging de VR niet.

Zelf de DLL in de folder gezet, ook even alle mappen gewisseld.
Niets leek te werken.

Alvast veel belovend voor de toekomst. Gooi er nog een mooie UI sausje over voor de settings, en we hebben een ultra moderne VPX.

• PatrickC
KBE91 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:08:
Heb hier ook even die BGFX getest, wel handig dat je zoveel kan aanpassen in het menu.
Die GL versie ook getest, en hier ook ging de VR niet.

Zelf de DLL in de folder gezet, ook even alle mappen gewisseld.
Niets leek te werken.

Alvast veel belovend voor de toekomst. Gooi er nog een mooie UI sausje over voor de settings, en we hebben een ultra moderne VPX.
Ja, ik hoop dat ze nog wel wat doen aan dat F12 menu, want ik vind het verre van gebruiksvriendelijk. Verder snap ik niet helemaal waarom al die settings nu in het F12 menu gedaan moeten worden. Als je b.v. bepaalde graphics settings aanpast, moet je de kast stoppen en opnieuw starten. Dan vind ik het aanpassen van die settings in 10.8 veel handiger.

• KBE91
PatrickC schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:36:
[...]

Ja, ik hoop dat ze nog wel wat doen aan dat F12 menu, want ik vind het verre van gebruiksvriendelijk. Verder snap ik niet helemaal waarom al die settings nu in het F12 menu gedaan moeten worden. Als je b.v. bepaalde graphics settings aanpast, moet je de kast stoppen en opnieuw starten. Dan vind ik het aanpassen van die settings in 10.8 veel handiger.
Ben er eigenlijk wel fan van, alles zit gebundeld.
Zeker de VR instellingen dat je on the fly kan aanpassen.

Moesten ze er bv een restart knop kunnen inverwerken.
Zijn toch heel wat moderne games, dat je ook moet herstarten voor bepaalde grafische aanpassingen.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

PatrickC schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:36:
[...]

Het maakt het aanpassen van de instellingen vooral makkelijker als je een cabinet hebt. Met een cabinet start je in principe nooit VPX los op, alles gaat via een launcher. Dus de GUI van VPX sla je daarmee steeds over.

• PatrickC
@KBE91 Een restart optie zou inderdaad wel een goed idee zijn.
@GeleFles Dat is inderdaad een goede reden. Omdat ik nu nog wat aan het experimenteren ben met BGFX, start ik alles vanuit de VPX Editor en niet vanaf PinballX.

Ik heb nu wel af en toe het probleem dat ik een wijziging niet kan opslaan in het F12 menu. Het icoontje om op te slaan blijft dan disabled. Verder werkt de plunger niet goed in 10.8.1 BGFX. Ik speelde vanmiddag WCS94 en moest soms wel 10 x plungen om de bal in het speelveld te krijgen. Soms blijft de plunger ook bewegen nadat ik deze gebruikt heb. Ik moet dan de rechter stick op mijn controller naar boven sturen om dit te stoppen.

• LordTheRon
PatrickC schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:26:
@KBE91 Een restart optie zou inderdaad wel een goed idee zijn.
@GeleFles Dat is inderdaad een goede reden. Omdat ik nu nog wat aan het experimenteren ben met BGFX, start ik alles vanuit de VPX Editor en niet vanaf PinballX.

Ik heb nu wel af en toe het probleem dat ik een wijziging niet kan opslaan in het F12 menu. Het icoontje om op te slaan blijft dan disabled. Verder werkt de plunger niet goed in 10.8.1 BGFX. Ik speelde vanmiddag WCS94 en moest soms wel 10 x plungen om de bal in het speelveld te krijgen. Soms blijft de plunger ook bewegen nadat ik deze gebruikt heb. Ik moet dan de rechter stick op mijn controller naar boven sturen om dit te stoppen.
Je kan de kracht van de plunger instellen. Toen ik hem op 100% zette, werkte hij prima.

• PatrickC
LordTheRon schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 16:32:
[...]

Je kan de kracht van de plunger instellen. Toen ik hem op 100% zette, werkte hij prima.
Volgens mij had ik ‘m al op 100% staan, maar zal nog eens kijken.

• spoor12b
LordTheRon schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:02:
Ja nudgen blijft lastig met een box die op je bureau staat. Ik ben inmiddels aan mijn VirtuaTilt gewend en weet hoe hard ik hem moet raken, maar het is erg persoonlijk.
@LordTheRon ik zag deze video van 3DPtronics over de ideale nudge setup voor de VirtuaTitl (volgens hun).

Gebruik je iets vergelijkbaars? Op dit moment heb ik de pootjes verwijderd en een anti-slip mat aan de onderkant geplakt. Werkt redelijk goed maar wellicht ga ik alsnog voor de setup zoals in de video.

spoor12b

• KBE91
spoor12b schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 20:32:
[...]

@LordTheRon ik zag deze video van 3DPtronics over de ideale nudge setup voor de VirtuaTitl (volgens hun).

Gebruik je iets vergelijkbaars? Op dit moment heb ik de pootjes verwijderd en een anti-slip mat aan de onderkant geplakt. Werkt redelijk goed maar wellicht ga ik alsnog voor de setup zoals in de video.
Toont hij ook de instellingen nog ergens in een andere video of website ?
Ben niet echt fan van zo een poten, omdat je sensor de hele tijd in beweging gaat zijn.
Gaat heel wat vibratie te verduren krijgen.
Ook ga je moeten werken met deadzones, ik zie nu al dat die bal de hele tijd gaat nudgen naar voor en achter.

Je sensor gaat de grootste moeite hebben voor terug naar zijn center positie te gaan.

• spoor12b
Ik heb geen instellingen gezien maar ik kreeg ook het idee dat je alleen maar extra "ruis" gaat toevoegen met zo'n setup dus ik heb ook mijn twijfels bij deze setup.

spoor12b

• LordTheRon
spoor12b schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 20:32:
[...]

Ik heb idd deze pootjes met veren en anti slip pads. Dit werkt voor mij erg goed.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTx6hQU1Lew7_ggMACXDkk6Elp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b89MNDRDNuT0FCFusYm2UHMO.jpg?f=fotoalbum_large

• LordTheRon
Die veren zijn superstevig, dus het valt wel mee met de ruis. Je creëert zo juist wat beweging die doet denken aan het duwen tegen een echte kast.

• spoor12b
Dat klinkt goed! Ik g er nog eens naar kijken.

Ben nu al lang blij dat zojuist installatie van de upgrade kit (pico controller) gelukt is.

spoor12b

• LordTheRon
spoor12b schreef op zondag 5 juli 2026 @ 15:21:
Dat klinkt goed! Ik g er nog eens naar kijken.

Ben nu al lang blij dat zojuist installatie van de upgrade kit (pico controller) gelukt is.
Ah nice, ja dat is een leuk klusje!

• PatrickC
Digital Victory heeft een 2e deel van de June 2026 video uitgebracht na wat tips in het commentaar van de eerst video. Ik moest wel lachen hoe hij mijn username op Youtube uitspreekt, wat een deel van mijn achternaam is. De credits voor de gemiste Game Of Dog tafel komen wel voor rekening van @LordTheRon . >:) En die Beetlejuice tafel ziet er ook geweldig uit!

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 08-07-2026 19:33 ]

• PatrickC
Heeft iemand VPX wel eens via EmuVR gespeeld? Ik kwam deze EmuVR arcade tegen en daarin zit ook VPX.

• LordTheRon
PatrickC schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:30:
Digital Victory heeft een 2e deel van de June 2026 video uitgebracht na wat tips in het commentaar van de eerst video. Ik moest wel lachen hoe hij mijn username op Youtube uitspreekt, wat een deel van mijn achternaam is. De credits voor de gemiste Game Of Dog tafel komen wel voor rekening van @LordTheRon . >:) En die Beetlejuice tafel ziet er ook geweldig uit!
[YouTube: June 2026 Pt II - Did I miss a Couple of Gems???]
Haha mooi man! Altijd leuke videos van Digital Victory. Leuk dat hij deze tafels ook nog uitgelicht heeft na jouw tips.

• LordTheRon
PatrickC schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 21:31:
Heeft iemand VPX wel eens via EmuVR gespeeld? Ik kwam deze EmuVR arcade tegen en daarin zit ook VPX.
[YouTube: Arcade Lovers Rejoice, The next level of emulation is here! Rave v0.83 is OUT for FREE!]
Weleens voorbij zien komen, maar het leek met een nieuwe rabbit hole, dus nog nooit geprobeerd.

• PatrickC
LordTheRon schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 15:27:
[...]

Weleens voorbij zien komen, maar het leek met een nieuwe rabbit hole, dus nog nooit geprobeerd.
Ik heb wel Arcade Time Capsule (ATC) gespeeld, maar dat zijn alleen Arcade kasten op MAME roms, dus een Arcade zonder flipperkasten. En in een Arcade horen natuurlijk ook flipperkasten. Maar ATC is verder wel geweldig, zeker als je ook nog mp3’s met muziek uit die jaartallen gebruikt. Ik heb RAVE gisteren wel al even gedownload. Was een fixe download van dik 60 GB. Binnenkort maar eens uitproberen.

• PatrickC
Terry heeft de 2.0 update van Jaws: Bigger Boat Edition bijna klaar voor Future Pinball.

• LordTheRon
Geweldige tafels van Terry maar FP draait nooit helemaal soepel qua framerate bij mij helaas. Hoewel Jaws wat minder zwaar is dan MotI en Star Wars.

• PatrickC
LordTheRon schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:38:
Geweldige tafels van Terry maar FP draait nooit helemaal soepel qua framerate bij mij helaas. Hoewel Jaws wat minder zwaar is dan MotI en Star Wars.
Gebruik je de start scripts die Terry aanlevert in zijn AIO installers? Bij mij loopt het erg soepel in VR, ook de zware Star Wars en MOTU kasten.

• LordTheRon
Ja die gebruik ik. Denk dat mijn cpu de bottleneck is. Dat leek Terry iig het meest waarschijnlijk omdat FP best zwaar is op de cpu. Ik heb een Ryzen 5600X.

• PatrickC
TerryRed’s JAWS - BIGGER BOAT EDITION (PinEvent V2, FizX 3.3) is nu beschikbaar. Ik heb ‘m vanmorgen al even getest in VR en het is weer een pareltje. De beelden uit de film die bij bepaalde gebeurtenissen en modes worden getoond, passen er perfect bij. Binnenkort ook maar weer eens mijn 4K blu-ray bekijken.

Zorg ervoor dat FP, BAM en PinupPlayer 2 volledig bijgewerkt zijn. Het makkelijkste gaat dat via de AIO van Terry, of via de update functie van de BallerInstaller.

https://vpuniverse.com/fi...tion-pinevent-v2-fizx-33/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j37JTPmQAHNPcrpwbVu6ihrBUjI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cfg4g0PTSgFMdYn7oO3ROnaF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 14-07-2026 12:54 ]

• LordTheRon
Wow, een Mass Effect table, gemaakt door Deadmanworking, met hulp van wat grootheden uit de de VP community. Ik heb Mass Effect met heel veel plezier uitgespeeld. Erg gaaf om er nu een pinball table van te hebben. Het is een mod van Attack from Mars, maar echt wel heeeeel goed gedaan. AfM is al een geweldige tafel, maar dit is echt een hele goede toevoeging.

https://vpuniverse.com/files/file/31142-mass-effect/

Mass Effect table in VR

[ Voor 9% gewijzigd door LordTheRon op 15-07-2026 12:28 ]

• LordTheRon
Basti (van de VR launcher) is trouwens bezig met iets heel cools. Hij heeft al een spectator mode gemaakt, zodat je de camera kunt aanpassen. Iemand die op je monitor meekijkt, kan dan veel beter alles volgen, bv door een vast top down view in te stellen.

Maarrrr... hij is met iets veel coolers bezig nog. En dat is dat je live met iemand in VR mee kunt kijken naar hoe diegene speelt! Dus je kunt multiplayer op afstand doen. Session recording is ook ingebouwd. Is nog volop in ontwikkeling, maar lijkt me erg leuk om uit te proberen als dit een officiële release krijgt.

• PatrickC
LordTheRon schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:28:
Wow, een Mass Effect table, gemaakt door Deadmanworking, met hulp van wat grootheden uit de de VP community. Ik heb Mass Effect met heel veel plezier uitgespeeld. Erg gaaf om er nu een pinball table van te hebben. Het is een mod van Attack from Mars, maar echt wel heeeeel goed gedaan. AfM is al een geweldige tafel, maar dit is echt een hele goede toevoeging.

https://vpuniverse.com/files/file/31142-mass-effect/

[Afbeelding: Mass Effect table in VR]
De altcolor werkte eerst niet bij mij, welke cruciaal is voor deze kast. Uiteindelijk bleek dat ik dmdext en libserum naar de laatste versies moest upgraden. Daarna werkte het gelukkig wel. Erg mooie kast inderdaad.

• PatrickC
Nailbuster heeft een nieuwe July 2026 versie van de PinUP Popper "Baller" Installer uitgebracht, waarmee je eenvoudig een installatie van Visual Pinball, Future Pinball en Pinup Popper/Player en de meest noodzakelijke extra tools kunt installeren.
Info en download via onderstaande link.
https://www.nailbuster.co...u.php?id=baller_installer

• PatrickC
UnclePaulie heeft weer een nieuwe tafel uitgebracht, Solar Fire (Williams 1981), een Wiliams uit de beginjaren ‘80. Ondanks de 3.0 versie is dit geen update van een eerdere versie, maar een complete rebuild.
https://vpuniverse.com/fi...solar-fire-williams-1981/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyEwqbjNG3FP71xaQfLDI4Y2Suw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lqJuAQDg49xo5S3YfSbfXen3.png?f=fotoalbum_large

• PatrickC
Interessante nieuwe tool, VPX Config Switcher, door Nesta78.
https://github.com/Nesta78/VPXConfigSwitcher
Profile manager for Visual Pinball X.
Instantly switch between your 2D, VR and custom configs — without touching any file manually.

• ThijsWTF
Is het in Pinemhi mogelijk om een knop toe te wijzen waarmee de hele popup verborgen wordt? Ik kan wel door de popups rouleren maar niet in zijn geheel aan/uitzetten.

• PatrickC
PatrickC schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:41:
[...]

De altcolor werkte eerst niet bij mij, welke cruciaal is voor deze kast. Uiteindelijk bleek dat ik dmdext en libserum naar de laatste versies moest upgraden. Daarna werkte het gelukkig wel. Erg mooie kast inderdaad.
Ik las in het commentaar op VPU dat libserum helemaal niet meer nodig is als je de laatste versie van dmdext gebruikt. Dus dat heb ik even uitgeprobeerd en inderdaad… het werkt.

• Dna Disturber
ThijsWTF schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 14:45:
Is het in Pinemhi mogelijk om een knop toe te wijzen waarmee de hele popup verborgen wordt? Ik kan wel door de popups rouleren maar niet in zijn geheel aan/uitzetten.
@ThijsWTF
als je in pinemhi.ini het volgende op 0 zet dan gaat ie bij elke keer drukken aan en de volgende keer drukken uit (rouleert dan ook gewoon de verschillende popups zoals normaal alleen met leegte bij 2e keer drukken)
on_between_rotation=0

En als je on_at_start ook op 0 zet dan verschijnt ie ook pas als je op de key/button drukt

• PatrickC
Nog een grote update (rebuild) van UnclePaulie, Barracora (Williams 1981).
https://vpuniverse.com/fi...4-barracora-williams-1981
Edit: Dit is maar een kleine 3.0.1 update zie ik nu voor VPX 10.8.1 in VR. De 3.0 was de grote update en is al eerder door mij hier gepost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtgmz6c0x5WYP9vSYGU64r4AIbo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tU5lh7WstopgISRG18LWTRp3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 19-07-2026 14:38 ]

• PatrickC
De laatste builds van 10.8.1 BGFX werken niet meer bij mij in VR. Na startup crashed VPX.

Verder krijg ik dmdext/flexdmd niet goed werkend in 10.8.1 BGFX in VR. Deze wordt niet getoond, waardoor bijvoorbeeld de DMD bij Mass Effect niet de altcolor versie toont maar die van AFM. In de 10.8 OpenGL versie werkt dit wel goed.

• ThijsWTF
Dna Disturber schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:54:
[...]

@ThijsWTF
als je in pinemhi.ini het volgende op 0 zet dan gaat ie bij elke keer drukken aan en de volgende keer drukken uit (rouleert dan ook gewoon de verschillende popups zoals normaal alleen met leegte bij 2e keer drukken)
on_between_rotation=0

En als je on_at_start ook op 0 zet dan verschijnt ie ook pas als je op de key/button drukt
Top. Maar dat betekend dat ik Auto Rotate niet kan gebruiken?

• Dna Disturber
ThijsWTF schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:03:
[...]

Top. Maar dat betekend dat ik Auto Rotate niet kan gebruiken?
@ThijsWTF

oops heb een foutje gemaakt in vorige comment
Je moet autostart op 0 zetten en autorotate op 0 als je m niet zichtbaar wilt hebben en alleen bij een druk op de toets zichtbaar en daarna weer uit

Autorotate kun je dan niet gebruiken inderdaad.

Het is zo bedacht dat je m dedicated ergens hebt staan of niet en dan kun je m activeren met een druk op de knop en weer wegdrukken bij de volgende druk op de knop.
Wat ik begrijp is dat je m soms dedicated wil hebben draaien (met autorotate) en m af en toe uit wil kunnen zetten...die functionaliteit zit er niet in helaas

on_between_rotation is een optie voor de achtergrond tussendoor en heeft er niets mee te maken

• PatrickC
PatrickC schreef op zondag 19 juli 2026 @ 14:43:
De laatste builds van 10.8.1 BGFX werken niet meer bij mij in VR. Na startup crashed VPX.

Verder krijg ik dmdext/flexdmd niet goed werkend in 10.8.1 BGFX in VR. Deze wordt niet getoond, waardoor bijvoorbeeld de DMD bij Mass Effect niet de altcolor versie toont maar die van AFM. In de 10.8 OpenGL versie werkt dit wel goed.
De laatste build van VP 10.8.1 BGFX werkt nu wel weer in VR, maar ik krijg met geen mogelijkheid dmdext binnen VR te zien. dmdext draait wel, maar op de desktop. Ik zie er ook nergens een optie voor staan.

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste