[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-04 15:44
Nieuwe versie van PINemHi is er, versie 3.6.8
New feature : Ability to display your pinemhi scores in your frontend while browsing

https://www.pinemhi.com/pinemhi scores in frontend.mp4 (example of the new feature)

Er zijn wel een paar dingen toegevoegd aan pinemhi.ini dus beste is om je oude pinemhi.ini te backuppen en dan de nieuwe te installeren en de waardes over te zetten van je oude pinemhi.ini (dus vooral niet je oude pinemhi.ini erover terugzetten :) )

Whatsnew:
PINemHi Version 3.6.8

PINemHi LeaderBoard Changes:

Added the following Romless games to PINemHi LeaderBoard (needs code in table script to work and romsub.exe to be placed in tables directory):
Blizzard of Ozz
Bud Spencer & Terence Hill
Game of Thrones
Kiss (Stern)
Americas Most Haunted
The Matrix
------------------------------------------------------------------
Added the following roms to PINemHi LeaderBoard:
ft_l5p
*bay_402 (Baywatch)
*tmnt_200 (Teenage Mutant Ninja Turtles)
*These two above are unofficial roms by Pinballcode.com (scoring is different than other official roms)
------------------------------------------------------------------
Badges added to PINemHi Leaderboard:
Scores
All of the above (new) games

Special scores
Kiss (Stern) (combo champion 3x)
Game of Thrones (stark, baratheon , lannister , greyjoy , winter has come,. hand of the king , iron throne)
-----------------------------------------------------------------
New features PINemHi LeaderBoard:

Feature *1*
You can now select how many scores you want to see in the popups and also if you want to see them with or without the datetime or time
This can be set in the pinemhi.ini file (1 is on and 0 is off for the nodatetime and time option, top can be a number between 1 and 10)
[online]
nodatetime=0
notime=0
top=5

Feature *2*
Showboard.exe
Ability to display your pinemhi scores in your frontend while browsing (pinemhi_rom_monitor must be running).
You can set the display to :
personal (your top x scores on pinemhi leaderboard)
friends (your highest score + best scores of your friends on pinemhi leaderboard)
best (the highest scores on pinemhi leaderboard)
badges (the badges you achieved on pinemhi leaderboard)
local (shows the hiscores from the table itself)

Usage in PINUP:
First set up a screen in Pinup which one you want to use , topper, other or dmd (i believe best thing is to set it on Forcepop)
Find the corresponding directory to the images for that screen , for instance d:\vpin\Pinup\Media\Visual Pinball\Topper
then set this line in closescript in emulator VPX
"d:\pinemhi\showboard.exe" "[GAMENAME]" "d:\vpin\Pinup\Media\Visual Pinball\Topper" personal round 100 5 notime
This is just an example of course ,you should change the full path to showboard.exe(must be in your pinemhi directory) and also the full path to where you want to display it
And also of course activate the selected display window in pinup (for instance topper)

Explanation about the commandline
the first part: "d:\pinemhi\showboard.exe" (alter the path to your pinemhi directory , put this in quotations marks as there are maybe spaces in the path)
the second part: "[GAMENAME]" (leave this as is , Pinup will revert this to the actual gamename, again in quotations marks as there are maybe spaces in the gamename)
the third part: "d:\vpin\Pinup\Media\Visual Pinball\Topper" (alter the path to where you want to use the scores/badges , put this in quotations marks as there are maybe spaces in the path)
the fourth part: personal (alter this to the output you want to see , see list above for your options, you must have it enabled in pinemhi.ini also otherwise it won't work)
the fifth part: round (gives you rounded edges , change it to square for squared edges)
the 6th part: 100 (this is the percentage of opacity for the text, lower this to see some background through the text)
the 7th part: 5 (this determines how many scores you want to display 1 to 10 can be used)
the 8th part: notime (you can select if you want to have the hiscores with or without the datetime or time, options are notime and nodatetime * if you leave this blank you get the date and time with your scores)

You can also select one background for all your screenshots for showboard.exe, simply by putting a background.png in the pinemhi\pinemhi leaderboard\backgrounds directory
You can also have a different background for each game by naming a background the to gamename in your frontend, so for instance Attack from Mars (1995).png in the pinemhi\pinemhi leaderboard\backgrounds directory
The gamename background for instance Attack from Mars (1995).png will be selected if you also have the default background.png in the directory
This will of course only work if you have the option no_background=0 set in pinemhi.ini and of course for badges no_badges_background=0 (otherwise they are transparant and no backgrond will show up)

*You have to play a game first after you put in the closescript to get it displayed (data needs to be retrieved of course after closing a game)

This can also be done in Pinballx (set as closescript)
instead of "[GAMENAME]" it should be "[TABLENAME]"
"d:\pinemhi\showboard.exe" "[TABLENAME]" "d:\pinballx\Media\Visual Pinball\Topper" personal round 100 5 notime
*Note that there also is a Pinballx plugin made by Scutters that lets you display the pinemhi leaderboard scores , you could also try that one out

Pinbally should also be possible I think to make the new feature work but Ihaven't investigated it yet
------------------------------------------------------
Bugs fixed PINemHi Leaderboard:
-hiscores cycle of screens on cabinet/pc didn't start with first one
-gamenames that had an ampersand ( & ) in it weren't displayed properly in popups
-Dr. Who names were changed in newer vpinmame , also included Doctor Who names in romfind.ini

PINemHi Changes:

Added the following roms:
rab_103it , rab_110be (The Adventures of Rocky and Bullwinkle and Friends)
mav_404g (Maverick)
rollr_ta2 (Rollergames)
rollst21 (Rolling Stones)
grgar_l2 (Gorgar)
hs_p4g (High Speed)
ngndshkm (Nitro Groundshaker)
wildfyrc (WildFyre)
bcats_f1 , bcats_tcm , bcats_tcm12 , bcats_tcm13 (Bad Cats)
wrldtou3 , wrldtou4 (Al's Garage Band Goes On a World Tour)
diner_l4fr (Diner)
polic_lx5 (Police Force)
tsptr_l3fj , tsptr_lx4 , tsptr_lx4b (Transporter the Rescue )
bay_402 (Baywatch)
tmnt_200 (Teenage Mutant Ninja Turtles)
added the following rom-less to PINemHi:
Most vpreg.stg top 5 scores should work, use the tablename/cgamename (found in the tablescript) to show the hiscores e.g. pinemhi b66_orig
Special scores added for:
Kiss (Stern) - uses kiss_original_2016 as cgamename
The Matrix - uses matrix as cgamename
-------------------------------------------------------

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 16:48
Nice work @Dna Disturber Ik ga hem morgen installeren. En The Matrix staat er gewoon al bij!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:30

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Dna Disturber schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:32:
New feature : Ability to display your pinemhi scores in your frontend while browsing

https://www.pinemhi.com/pinemhi scores in frontend.mp4 (example of the new feature)

Er zijn wel een paar dingen toegevoegd aan pinemhi.ini dus beste is om je oude pinemhi.ini te backuppen en dan de nieuwe te installeren en de waardes over te zetten van je oude pinemhi.ini (dus vooral niet je oude pinemhi.ini erover terugzetten :) )

Whatsnew:

[...]
Tof! Mooie incentive om dan een tafel te starten als je in je frontend door je lijst aan het browsen bent d:)b
Is de view die je ziet fixed, als je het eenmaal hebt ingesteld? Of is er een optie om door de verschillende views te bladeren als je een tafel ‘voor je neus hebt in de frontend’?

[ Voor 10% gewijzigd door Thrace Grumble op 18-03-2026 15:30 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-04 15:48

Whatsnew:

[...]
Erg gaaf !
Ik ga van het weekend ook nog even updaten.
Scheeltt mij weer om het specifiek voor PinballX een plugin te maken (alhoewel die ook klaar is en werkt .

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

• Dna Disturber
Thrace Grumble schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:24:
[...]

Tof! Mooie incentive om dan een tafel te starten als je in je frontend door je lijst aan het browsen bent d:)b
Is de view die je ziet fixed, als je het eenmaal hebt ingesteld? Of is er een optie om door de verschillende views te bladeren als je een tafel ‘voor je neus hebt in de frontend’?
Nee , hij is helaas fixed op degene die je kiest tijdens het browsen

• JB1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:49
Wat is precies de verandering met de romless games, zoals The Matrix??
Moet je de code anders invoeren? Of gewoon nog die je vind op de site?

Whatsnew:

[...]

• Dna Disturber
GeleFles schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:31:
Omdat ik ook pinemhi eens wilde proberen, heb ik die via vpin-studio ingeschakeld, echter start deze mee met vpin-studio server, wat ervoor zorgt dat de hotkeys ook activeren als mijn pc aan staat.
Aangezien ik mijn pc voor meer dingen gebruik dan pinball, ben ik op zoek naar een manier om pinemhi automatisch te laten draaien als ik ga flipperen, maar niet constant op de achtergrond actief wil hebben.
Normaal zou ik zeggen , schakel degene in vpin-studio uit en laat m starten zodra je je frontend pinup of pinballx gaat gebruiken (dus niet als startoptie bij games maar startoptie bij frontend echt).
Dan kun je flipperen met scores submitten en als je je frontend afsluit om andere dingen te doen stopt ook de pinemhi_rom_monitor en dan zijn alle keys beschikbaar....maar ja je maakt niet echt gebruik van een frontend...alhoewel vpin-studio er ook wel eentje is natuurlijk... dan zou ik pinemhi_rom_monitor handmatig stoppen en starten via vpin-studio...weet even niet hoe je dat automatisch het best zou kunnen regelen...
haha iedereen vindt het heerlijk om alles mooi in een frontend te hebben...ahum nou ja bijna iedereen ;)

• Dna Disturber
JB1980 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:08:
Wat is precies de verandering met de romless games, zoals The Matrix??
Moet je de code anders invoeren? Of gewoon nog die je vind op de site?

[...]
gewoon de codes toevoegen van de site dan zou die t moeten doen
Er is een wijziging doorgevoerd van 3.6.6 naar 3.6.7 van de codes voor rom-less.
Dit om het probleem met de pupplayer die bleef lopen te fixen.
Maar alle codes die er nu op de website staan werken vanaf versie 3.6.7
De games die zijn toegevoegd in versie 3.6.8 werken natuurlijk alleen wel vanaf die versie.
Het is niet zo dat als je nu de code invoegt bij the matrix en je draait nog op 3.6.7 dat het dan werkt
Dus voor de matrix moet je ook echt overgaan op pinemhi versie 3.6.8

• JB1980
Ok...ik had EERST The Matrix moeten toevoegen...
Top potje! 409.320.012

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Dna Disturber schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:13:
[...]

Normaal zou ik zeggen , schakel degene in vpin-studio uit en laat m starten zodra je je frontend pinup of pinballx gaat gebruiken (dus niet als startoptie bij games maar startoptie bij frontend echt).
Dan kun je flipperen met scores submitten en als je je frontend afsluit om andere dingen te doen stopt ook de pinemhi_rom_monitor en dan zijn alle keys beschikbaar....maar ja je maakt niet echt gebruik van een frontend...alhoewel vpin-studio er ook wel eentje is natuurlijk... dan zou ik pinemhi_rom_monitor handmatig stoppen en starten via vpin-studio...weet even niet hoe je dat automatisch het best zou kunnen regelen...
haha iedereen vindt het heerlijk om alles mooi in een frontend te hebben...ahum nou ja bijna iedereen ;)
Haha, op de full-size cab die ik op werk heb staan draai ik netjes pinup popper en is alles voorzien van een backglass en playfield video. Thuis merk ik dat ik vaak even een tafel probeer om te kijken of ik het leuk vind, dus dan wil ik niet de moeite nemen om alles netjes in de frontend te zetten. PinballX kende ik nog niet, dus die zal ik eens proberen!
Bedankt voor de tips mbt pinemhi!

• MikeDASpike
@PatrickC Gefeliciteerd met de eerste plek van de 5 minuten challenge!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:02
Heb even die matrix gespeeld, maar ik doe precies iets fout bij het kiezen.
Hoe accepteer je die floppy disk achtige dingen ?

Voor de rest wel leuke tafel, maar serieus zwaar voor mij in VR.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:16
KBE91 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:23:
Heb even die matrix gespeeld, maar ik doe precies iets fout bij het kiezen.
Hoe accepteer je die floppy disk achtige dingen ?

Voor de rest wel leuke tafel, maar serieus zwaar voor mij in VR.
Wellicht heb je hier wat aan?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• KBE91
Was de magnasave button dat ik moest gebruiken, meeste van de kasten hoef ik die niet te gebruiken.

• MikeDASpike
@Dna Disturber
maak je geen gebruik meer van de pinemhi_rom_monitor.exe ?
Die zit niet in het zip bestand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THfcT8iZH2z4t4h2eP4cFg96jvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QKinRi95cV8qb3juWrhSLjXM.png?f=fotoalbum_large

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:26:
@Dna Disturber
maak je geen gebruik meer van de pinemhi_rom_monitor.exe ?
Die zit niet in het zip bestand
[Afbeelding]
Uhhhh Oops.....i guess
Helemaal vergeten erin te stoppen.... :+
Ik heb een nieuwe versie 3.6.8 zip klaargezet op de website

Voor iedereen die versie 3.6.8 al had gedownload, graag deze even opnieuw downloaden, je hoeft alleen de pinemhi_rom_monitor.exe er uit te halen als je m al had geinstalleerd !

Dank je wel @MikeDASpike voor het melden
en sorry voor het ongemak :$

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:53:
[...]

Uhhhh Oops.....i guess
Helemaal vergeten erin te stoppen.... :+
Ik heb een nieuwe versie 3.6.8 zip klaargezet op de website

Voor iedereen die versie 3.6.8 al had gedownload, graag deze even opnieuw downloaden, je hoeft alleen de pinemhi_rom_monitor.exe er uit te halen als je m al had geinstalleerd !

Dank je wel @MikeDASpike voor het melden
en sorry voor het ongemak :$
No problem !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rgoxu_sz-usAI_sE5JRTadruSZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VDrfTl0E5k9e4wso5d5OGbsk.png?f=fotoalbum_large
staat waarschijnlijik nog ergens gecached, want ik krijg nog steeds de oude binnen.

En ik krijg op een of ander manier maar niet de romless aan de praat

code staat in de start (net na de loadHS zoals aangegeven) en ook in de tableexit
maar ik zie alleen maar in de log :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
----------------------------------------------------------------------
20/03/2026, 14:35
pinemhi rom monitor version :  3.6.7.0
pinemhi leaderboard version :  3.6.8.0
VPinmame version :  3.7.0.222
Player :  Mike da Spike
detected game with rom description :  rom-less game
matching romname :  matrix 
previous matrix score extracted
Ik zie wel bij exit een matrix.pmh in de user directory staan, maar daar gebeurd verder niets mee

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:56:
[...]

No problem !
[Afbeelding]
staat waarschijnlijik nog ergens gecached, want ik krijg nog steeds de oude binnen.

En ik krijg op een of ander manier maar niet de romless aan de praat

code staat in de start (net na de loadHS zoals aangegeven) en ook in de tableexit
maar ik zie alleen maar in de log :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
----------------------------------------------------------------------
20/03/2026, 14:35
pinemhi rom monitor version :  3.6.7.0
pinemhi leaderboard version :  3.6.8.0
VPinmame version :  3.7.0.222
Player :  Mike da Spike
detected game with rom description :  rom-less game
matching romname :  matrix 
Ik zie wel bij exit een matrix.pmh in de user directory staan, maar daar gebeurd verder niets mee
Ik heb er een versie achter geplakt (achter de href download) , zou je m nog eens kunnen proberen te downloaden?
of heb je http gebruikt om op de website te komen misschien , dan werken de versies niet heb ik gemerkt

Misschien heb je je user directory dan niet goed staan ivm de rom-less niet submitten,
en just to make sure, je hebt wel het tweede gedeelte in de table_exit geplakt en niet het eerste nog een keer?
zal wel niet maar moet het toch even vragen ;)
moet je even kijken of die klopt

[ Voor 5% gewijzigd door Dna Disturber op 20-03-2026 15:10 ]

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:07:
[...]

Ik heb er een versie achter geplakt (achter de href download) , zou je m nog eens kunnen proberen te downloaden?
of heb je http gebruikt om op de website te komen misschien , dan werken de versies niet heb ik gemerkt

Misschien heb je je user directory dan niet goed staan ivm de rom-less niet submitten,
en just to make sure, je hebt wel het tweede gedeelte in de table_exit geplakt en niet het eerste nog een keer?
zal wel niet maar moet het toch even vragen ;)
moet je even kijken of die klopt
Ik zal morgen nog even kijken voor de download. De Matrix heeft een hoop energie geslurpt van mij, maar wat is die kast goed in elkaar gezet !

Ik zal nog een controleren voor de table exit, maar volgens mij staat het in de comment dat het part 2 was. Ikzal zowieso alle stappen nalopen. Moet de visual pinbal/user directory ook in de ini staan?
Darn .. ff de pinemhi.ini op mijn backup gekeken :
USER=c:\Pinball\Visual Pinball VR\user\

Ja, dan werkt het niet voor cabinet. Thanks . Morgen alles aanpassen en hopenlijk mijn eerste romless submitten.!

• PatrickC
@Dna Disturber Rom-less werkt al een tijdje niet meer bij mij. Tijdje terug Blood Machines geprobeerd, maar er worden geen scores gesubmit. En in The Matrix nu weer hetzelfde.In Windows taakbeheer blijft ook een 'romsub (32-bits)' proces achter.

Er wordt wel een matrix.pmh file aangemaakt in mijn User directory.

De log van pinemhi geeft het volgende aan:

20/03/2026, 17:02
pinemhi rom monitor version : 3.6.8.0
pinemhi leaderboard version : 3.6.8.0
VPinmame version : 3.7.0.222
Player : PatrickC
detected game with rom description : rom-less game
matching romname : matrix

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Dna Disturber
PatrickC schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 17:16:
@Dna Disturber Rom-less werkt al een tijdje niet meer bij mij. Tijdje terug Blood Machines geprobeerd, maar er worden geen scores gesubmit. En in The Matrix nu weer hetzelfde.In Windows taakbeheer blijft ook een 'romsub (32-bits)' proces achter.

Er wordt wel een matrix.pmh file aangemaakt in mijn User directory.

De log van pinemhi geeft het volgende aan:

20/03/2026, 17:02
pinemhi rom monitor version : 3.6.8.0
pinemhi leaderboard version : 3.6.8.0
VPinmame version : 3.7.0.222
Player : PatrickC
detected game with rom description : rom-less game
matching romname : matrix
ok, eens kijken of we dit op kunnen lossen.
Je gebruikt de GL versie voor VR neem ik aan?
heb nog iemand die gemaild heeft en ook VR gebruikt...dus misschien is daar iets anders aan wat het veroorzaakt

Eerst maar even dit checken
Is je USER directory in pinemhi.ini aanwezig en zo ja verwijst ie naar de juiste folder?
Heb je ook het 2e gedeelte van de pinemhi code in de tablescript gezet, degene bij de table1_exit?
Daar wordt namelijk het stoppen van romsub geinitieerd.
Staat er nadat je een exit hebt gegeven bij the matrix een rsoff.pmh in je user directory met ongeveer dezelfde tijd van afsluiten?
Je moet dan even wachten met romsub handmatig te beeindigen, dus graag eerst even kijken naar rsoff.pmh

En als het misschien mogelijk is , kun je the matrix ook een keer spelen met de gewone vpx versie (niet gl-VR) om te kijken of de score dan wel gesubmit wordt
Ben benieuwd naar het resultaat

Alvast bedankt voor het testen en sorry voor het ongemak

[ Voor 6% gewijzigd door Dna Disturber op 20-03-2026 21:56 ]

• LordTheRon
Ter referentie, bij mij werkt het. Ik zit ook op de GL versie, want VR.

• PatrickC
Dna Disturber schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:16:
[...]

ok, eens kijken of we dit op kunnen lossen.
Je gebruikt de GL versie voor VR neem ik aan?
heb nog iemand die gemaild heeft en ook VR gebruikt...dus misschien is daar iets anders aan wat het veroorzaakt

Eerst maar even dit checken
Is je USER directory in pinemhi.ini aanwezig en zo ja verwijst ie naar de juiste folder?
Heb je ook het 2e gedeelte van de pinemhi code in de tablescript gezet, degene bij de table1_exit?
Daar wordt namelijk het stoppen van romsub geinitieerd.
Staat er nadat je een exit hebt gegeven bij the matrix een rsoff.pmh in je user directory met ongeveer dezelfde tijd van afsluiten?
Je moet dan even wachten met romsub handmatig te beeindigen, dus graag eerst even kijken naar rsoff.pmh

En als het misschien mogelijk is , kun je the matrix ook een keer spelen met de gewone vpx versie (niet gl-VR) om te kijken of de score dan wel gesubmit wordt
Ben benieuwd naar het resultaat

Alvast bedankt voor het testen en sorry voor het ongemak
Geen probleem en dankjewel dat je wilt helpen om het op te lossen.

Ik gebruik zowel VR als de gewone VPX versie, maar kan best dat ik in deze gevallen altijd in VR gespeeld heb. User directory staat goed volgens mij en zie daar ook een rsoff.pmh file staan (naast een pmh file van de tafel). Wat zou er in beide files moeten staan? Want daar kan ik geen chocola van maken. Ik heb beide delen van de pinemhi code in het script gezet. Maar heb het idee dat de table exit nu niet meer goed gaat.

Ik ga het morgen ook nog eens testen in de reguliere versie van VPX. Het heeft namelijk ook wel eens gewerkt bij mij.

• PatrickC
@Dna Disturber Toch nog even tijd gehad. In de reguliere VPX werkt het ook niet, wat bovenstaande post van @LordTheRon bevestigt.

Na het afsluiten van de The Matrix kast zie ik dat een matrix.pmh (1 kB) en rsoff.pmh (0 kB) bestand wordt aangemaakt in de User directory C:\vPinball\VisualPinball\User. Het 'romsub (32-bits)' proces blijft achter.
Als ik dat proces kill, dan verwijnt ook het rsoff.pmh bestand.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 23:10:
@Dna Disturber Toch nog even tijd gehad. In de reguliere VPX werkt het ook niet, wat bovenstaande post van @LordTheRon bevestigt.

Na het afsluiten van de The Matrix kast zie ik dat een matrix.pmh (1 kB) en rsoff.pmh (0 kB) bestand wordt aangemaakt in de User directory C:\vPinball\VisualPinball\User. Het 'romsub (32-bits)' proces blijft achter.
Als ik dat proces kill, dan verwijnt ook het rsoff.pmh bestand.
Ik heb hetzelfde als Patrick.
mijn directories staan nu goed ( -shame - shame - :o ) maar na afsluiten van de tafel, staat alleen de start van de tafel in de leaderboard log, en romsub.exe blijft als process actief.
blijft Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3P-JDWZhGhs2tSfHm-K1w4DGsWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/koD8yO5007TzTNx5OEICCMYy.png?f=fotoalbum_large
Bij het afsluiten wordt een aangepaste matrix.pmh aangemaakt, gevolgd door een lege triggerfile rsoff.pmh, maar romSub.exe blijft vervolgens hangen.
Als ik romSub.exe beëindig, gaat rom_monitor weer verder, maar merkt het geen verschillen zijn
door alles stap voor stap te doen, om dit te schrijven, werd 1 malig mijn score idd naar de website gepushed.
ik ga zo ff de code iets aanpasssen en in cabinet mode proberen

edit : Bij mij werkt het nu door romsub.exe te killen aan het einde van de game
code:
1
2
3
4
dim shell
set shell=createobject("wscript.shell")
shell.run "taskkill /FI ""IMAGENAME eq romsub.exe"" /f " ,0
shell=nothing
dus het is een workaround, geen oplossing
@Dna Disturber weet jij adv patrick en mijn bevindingen, hoe je de subrom afsluit als deze het bestand rsoff.pmh vind ?

[ Voor 11% gewijzigd door MikeDASpike op 21-03-2026 06:45 ]

• KBE91
PatrickC schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 22:17:
[...]

Geen probleem en dankjewel dat je wilt helpen om het op te lossen.

Ik gebruik zowel VR als de gewone VPX versie, maar kan best dat ik in deze gevallen altijd in VR gespeeld heb. User directory staat goed volgens mij en zie daar ook een rsoff.pmh file staan (naast een pmh file van de tafel). Wat zou er in beide files moeten staan? Want daar kan ik geen chocola van maken. Ik heb beide delen van de pinemhi code in het script gezet. Maar heb het idee dat de table exit nu niet meer goed gaat.

Ik ga het morgen ook nog eens testen in de reguliere versie van VPX. Het heeft namelijk ook wel eens gewerkt bij mij.
Ik ben niet zeker dat dit de oplossing is, gisteren na het updaten gingen mijn scores ook niet meer naar de site. Bleek een fout te zitten in de path bij mij.

VP=G:\BackUps\Visual Pinball\Visual Pinball\VPinMAME\nvram

Moest eigenlijk dit zijn
VP=G:\BackUps\Visual Pinball\Visual Pinball\VPinMAME\nvram\

\ moest achter nvram

Misschien is dat het probleem bij jou ?
Dat je \User\ moet gebruiken ipv \User

• PatrickC
KBE91 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 06:17:
[...]

Ik ben niet zeker dat dit de oplossing is, gisteren na het updaten gingen mijn scores ook niet meer naar de site. Bleek een fout te zitten in de path bij mij.

VP=G:\BackUps\Visual Pinball\Visual Pinball\VPinMAME\nvram

Moest eigenlijk dit zijn
VP=G:\BackUps\Visual Pinball\Visual Pinball\VPinMAME\nvram\

\ moest achter nvram

Misschien is dat het probleem bij jou ?
Dat je \User\ moet gebruiken ipv \User
Bij mij staan al backslashes aan de eindes van alle paden, dus dat kan het probleem (bij mij) niet zijn.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 09:10:
[...]

Bij mij staan al backslashes aan de eindes van alle paden, dus dat kan het probleem (bij mij) niet zijn.
Probeer mijn workaround eens.
Dus in de table1_exit het kill commando zetten

• Dna Disturber
@MikeDASpike
Bij jou staat zeker het USER path goed want de score is binnengekomen.
Dan moet het een rechten issue zijn.

De reden dat de taskkil niet meer binnen het tablescript gebeurt is omdat dit zorgde in pinup dat pinupplayer bleef lopen na een exit van een game (na versie 3.6.6 is de taskkill uit het tablescript gehaald)...
Vandaar de triggerfile en taskkill gebeurt nu vanuit pinemhi_rom_monitor ipv tablescript
Misschien is het een rechtenkwestie en starten jullie iets met admin rechten op (frontend of vpx)?

Je zou eens kunnen proberen om pinemhi_rom_monitor ook met admin rechten te starten en dan kijken wat het doet

[ Voor 5% gewijzigd door Dna Disturber op 21-03-2026 10:27 ]

• MikeDASpike
Ik start normaal alles in user context, dus geen admin. Dus de rom monitor zou het nu moeten afvangen. Is dat ahk scripting? Kan je een debug logging bij maken, om te kijken of de monitor de trigger krijgt, acteerd en wat het result is?

• Dna Disturber
En als je deze pinemhi_rom_monitor probeert, gaat het dan wel goed
Let op dan geen taskkill in tablescript laten staan of toevoegen
en zonder admin rechten proberen

https://pinemhi.com/pinemhi_rom_monitor_test.zip

[ Voor 8% gewijzigd door Dna Disturber op 21-03-2026 12:48 ]

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:47:

Ga ik morgen ochtend even testen. Ik haal de taskkill er weef uit

• PatrickC

romsub.exe blijft als proces achter. Als ik deze handmatig kill lijkt het erop dat de score wel doorkomt, want ik zie 2 scores van The Matrix staan nu.

• Dna Disturber
@PatrickC en als je pinemhi_rom_monitor als admin draait?

• PatrickC
Dna Disturber schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 14:11:
@PatrickC en als je pinemhi_rom_monitor als admin draait?
Dat deed ik schijnbaar altijd al. Maar ik heb het nu ook zonder admin geprobeerd zoals je aangaf. Maakt geen verschil.

• PatrickC
MikeDASpike schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 06:16:
[...]

Ik heb hetzelfde als Patrick.
mijn directories staan nu goed ( -shame - shame - :o ) maar na afsluiten van de tafel, staat alleen de start van de tafel in de leaderboard log, en romsub.exe blijft als process actief.
blijft [Afbeelding]
Bij het afsluiten wordt een aangepaste matrix.pmh aangemaakt, gevolgd door een lege triggerfile rsoff.pmh, maar romSub.exe blijft vervolgens hangen.
Als ik romSub.exe beëindig, gaat rom_monitor weer verder, maar merkt het geen verschillen zijn
door alles stap voor stap te doen, om dit te schrijven, werd 1 malig mijn score idd naar de website gepushed.
ik ga zo ff de code iets aanpasssen en in cabinet mode proberen

edit : Bij mij werkt het nu door romsub.exe te killen aan het einde van de game
code:
1
2
3
4
dim shell
set shell=createobject("wscript.shell")
shell.run "taskkill /FI ""IMAGENAME eq romsub.exe"" /f " ,0
shell=nothing
dus het is een workaround, geen oplossing
@Dna Disturber weet jij adv patrick en mijn bevindingen, hoe je de subrom afsluit als deze het bestand rsoff.pmh vind ?
Dat werkt bij mij, maar ik moet wel die laatste regel met 'shell=nothing' weglaten, want daar krijg ik een error op. Wat zou die regel code moeten doen?

• MikeDASpike
Technisch gezien het object opruimen en vrijgeven, maar dat moet automatisch gebeuren als vpx afgesloten wordt.

• MikeDASpike

Ook bij deze versie blijft romsub actief, zelfs als het in Admin mode draaid

• MikeDASpike
Een fantastische tafel van Robbie die ik eerder nog niet mocht delen, maar nu officieel is uitgebracht. Met nFozzy physics en fleep sounds, en volledig gemaakt in Blender, dus een echte VLM-tafel. Echt prachtig.
VPU Link
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-A7dsDXMMAbkBtArhq7_2-ar66A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NpvcjaWO4YkcGKhnY65Xvc1N.png?f=fotoalbum_large

Check de VR-room van Dardog eens. Deze mega VR-room overtreft volgens mij zelfs RollerCoaster Tycoon.

• Dna Disturber
@PatrickC
Heb hier nog een nieuwe test-versie, deze gebruikt geen taskkill maar een andere manier om het romsub.exe te stoppen
https://pinemhi.com/pinemhi_rom_monitor_test2.zip
Wel de huidige pinemhi_rom_monitor stoppen voordat je m overschrijft anders gebruik je nog steeds de oude ;-)

• PatrickC
Dna Disturber schreef op zondag 22 maart 2026 @ 12:21:
@PatrickC
Heb hier nog een nieuwe test-versie, deze gebruikt geen taskkill maar een andere manier om het romsub.exe te stoppen
https://pinemhi.com/pinemhi_rom_monitor_test2.zip
Wel de huidige pinemhi_rom_monitor stoppen voordat je m overschrijft anders gebruik je nog steeds de oude ;-)
Helaas.. romsub.exe blijft actief.

• Dna Disturber
PatrickC schreef op zondag 22 maart 2026 @ 15:33:
[...]

Helaas.. romsub.exe blijft actief.
hmm vreemd.... gebruik je een antivirus programma of standaard microsoft defender.
Misschien dat iets het blocked?

• PatrickC
Dna Disturber schreef op zondag 22 maart 2026 @ 16:19:
[...]

hmm vreemd.... gebruik je een antivirus programma of standaard microsoft defender.
Misschien dat iets het blocked?
Standaard MS Defender op Windows 11 Pro 23H2. Ik zie verder niets wat het zou moeten blocken.

• LordTheRon
Gisteren ging het bij mij ook mis. Precies met een 675M score natuurlijk :(

Ik start pinemhi_rom_monitor altijd in admin mode.

• LordTheRon
Het lijkt een beetje hit and miss. Er zijn wel degelijk scores binnengekomen, ook van Mike

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-XtIgShclpXvpjPIBHiBRESG_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iapDkFdx47luIg3wXFP71taB.jpg?f=fotoalbum_large

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:39:
Het lijkt een beetje hit and miss. Er zijn wel degelijk scores binnengekomen, ook van Mike

[Afbeelding]
Mijn kwam binnen na aanpassing van de table exit. Maar anders blijft romsub.exe actief, en als je de tafel nog een keer start, is het process 2x actief, waardoor pinemhi monitor van slag raakt

• LordTheRon
Ja die romsub die actief bleef had ik gisteren idd ook. Ik zal vanavond de nieuwe versie proberen die @Dna Disturber hierboven plaatste.

• MikeDASpike
@Dna Disturber Mijn Pinball-directory is als uitzondering geconfigureerd binnen Defender, waardoor rechten- of virusdetectieprogramma's de toegang niet zouden mogen blokkeren

• JB1980
En wat is de nieuw audio melding die ik ineens krijg?
Tafel is gestart (in PinupPopper) en ik hoor.... Warning.....when completely finished the game...
Kan het niet helemaal horen...

• PatrickC
JB1980 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:21:
En wat is de nieuw audio melding die ik ineens krijg?
Tafel is gestart (in PinupPopper) en ik hoor.... Warning.....when completely finished the game...
Kan het niet helemaal horen...
De melding geeft aan dat alleen scores van completed games worden geüpload naar het pinemhi leaderboard, maar dat varieert per tafel volgens mij of die wel of niet te horen is.

Ik vraag me wel af hoe het dan zit met de golf challenge als één van die tafels een keertje in de golf challenge voorbij zou komen @Dna Disturber ? Want die breek je meestal voortijdig af.

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-04 21:45
PatrickC schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:27:
[...]

De melding geeft aan dat alleen scores van completed games worden geüpload naar het pinemhi leaderboard, maar dat varieert per tafel volgens mij of die wel of niet te horen is.

Ik vraag me wel af hoe het dan zit met de golf challenge als één van die tafels een keertje in de golf challenge voorbij zou komen @Dna Disturber ? Want die breek je meestal voortijdig af.
Het varieert ook of je hem überhaupt hoort. Voor dezelfde tafel gaat soms wel af en soms niet. :?

• KBE91
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABVAfF809Uo431wUjZ51Y96S1ss=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/i6bsryvPMPdx000WrdDedVnk.png?f=user_large

Die 950 punten hoefden nu niet erbij eigenlijk 8)7

• PatrickC
KBE91 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:42:
[Afbeelding]

Die 950 punten hoefden nu niet erbij eigenlijk 8)7
Haha… herkenbaar… ook wel eens 10 punten te veel gescoord… dan gaan er wel wat krachttermen door de kamer. :+

• PatrickC
MikeDASpike schreef op zondag 22 maart 2026 @ 06:40:
Een fantastische tafel van Robbie die ik eerder nog niet mocht delen, maar nu officieel is uitgebracht. Met nFozzy physics en fleep sounds, en volledig gemaakt in Blender, dus een echte VLM-tafel. Echt prachtig.
VPU Link
[Afbeelding]

Check de VR-room van Dardog eens. Deze mega VR-room overtreft volgens mij zelfs RollerCoaster Tycoon.
Echt een geweldige kast en VR room. Die doorzichtige plastics in de kast in VR en de breking van het licht… door de diepte in VR zo goed zichtbaar. _/-\o_ De VR room is wel wat minder fotorealistisch dan die van RCT en iets meer ‘cartoon’-achtig, maar dan ben ik aan het ‘muggenziften’. Ik heb in het F12 menu wel ook even het omgevingsgeluid aangezet voor de nog betere beleving. Excellent werk van Robbie en Dardog!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:05
[quote]MikeDASpike schreef op zondag 22 maart 2026 @ 06:40:
VPU Link
[Afbeelding]

Hurricane
Inderdaad een zeer mooie tafel, maar voor mij te donker op mijn cabinet. (is niet de enige hoor.)
Ik heb de light settings aangepast maar ik krijg het niet realistisch als je in een daglicht verlichte omgeving speelt.
(Ik zou op een makelijk vpx scriptje moeten maken dat op "2 meter hoogte" licht toevoegt, zodat ik een egaal verlicht playfield heb.)

• MikeDASpike
Sparcky schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:05:
[quote]MikeDASpike schreef op zondag 22 maart 2026 @ 06:40:
VPU Link
[Afbeelding]

Hurricane
Inderdaad een zeer mooie tafel, maar voor mij te donker op mijn cabinet. (is niet de enige hoor.)
Ik heb de light settings aangepast maar ik krijg het niet realistisch als je in een daglicht verlichte omgeving speelt.
(Ik zou op een makelijk vpx scriptje moeten maken dat op "2 meter hoogte" licht toevoegt, zodat ik een egaal verlicht playfield heb.)
Dat is kenmerkend voor VLM-tafels. De afbeeldingen worden gerenderd en opgeslagen met een donker type, zodat de lichten extra opvallen. Persoonlijk speel ik vrijwel altijd met de zonwerende gordijnen gesloten, maar dat lost jouw probleem helaas niet op. Je zou Robbie eens kunnen vragen of hij zou kunnen proberen een Blender bake uit te voeren met veel omgevingslicht, zodat het meer bij daglicht lijkt.

• PatrickC
@KBE91 Mooie -80 op de Golf Challenge! Joop is weer thuis. :Y Nu maar hopen dat @Dna Disturber wat haast maakt met scores voor een top 5 of top 3 op de Golf Challenge!? :+

• KBE91
PatrickC schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 22:00:
@KBE91 Mooie -80 op de Golf Challenge! Joop is weer thuis. :Y Nu maar hopen dat @Dna Disturber wat haast maakt met scores voor een top 5 of top 3 op de Golf Challenge!? :+
Nu moet ik nog eens die Playboy zien omhoog te krikken.

• PatrickC
@Dna Disturber Hoe voelt het om Joop ze zijn deze keer op de 5 Minute? Gefeliciteerd! Nog wat pogingen aan gewaagd gisteren, maar bleef op Joop+1 steken, maar wist @MikeDASpike nog wel net achter mij te houden. :P Wij waren aan elkaar gewaagd! >:) Die score van xlDenislx was sowieso al onbereikbaar (voor mij).

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:06
Never mind,

als je lang genoeg niet speelt, dan vergeet je wel eens dat de wifi van je kast wegvalt en er dan geen scores verzonden worden |:(

[ Voor 84% gewijzigd door sahinasappelsap op 26-03-2026 18:00 ]

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:20:
Never mind,

als je lang genoeg niet speelt, dan vergeet je wel eens dat de wifi van je kast wegvalt en er dan geen scores verzonden worden |:(
Tijd om er een kabel in te doen ! 😜

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-04 18:53
Hi,

Even een vraagje.

In mijn Cabinet starten alle kasten prima op. 2 kasten van VPW (O.A Rollercoaster tycoon) starten dwars op. Iemand een idee?

• ThijsWTF
m_ark schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:44:
Hi,

Even een vraagje.

In mijn Cabinet starten alle kasten prima op. 2 kasten van VPW (O.A Rollercoaster tycoon) starten dwars op. Iemand een idee?
F12, Window mode en dan je launch knop indrukken
YouTube: Visual Pinball 10.8 POV Tutorial

[ Voor 11% gewijzigd door ThijsWTF op 29-03-2026 17:58 ]

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-04 18:53
Thx, zal eens kijken of dit werkt.

• PatrickC
Weer een prachtige EM tafel van Frank_Enstein, Volley (Gottlieb 1976)
https://vpuniverse.com/fi...677-volley-gottlieb-1976/
https://pivotingart.com/pinball/index.html#volley
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CyPXiRPiGbzEwiFlaoQOGXMK7w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NXxeQbVpNtitLpaTtltd6V3F.png?f=fotoalbum_large

• Sparcky
m_ark schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:44:
Hi,

Even een vraagje.

Visual Pinball 10.8 POV Tutorial
YouTube: Visual Pinball 10.8 POV Tutorial
Is een nieuw en goed POV filmpje van Rudys Arcade.
Sparcky

• Dna Disturber
Hoi mannen,

Had even een health scare , vandaar de radiostilte
Dat van die romsub moet ik helaas later nog maar even onderzoeken

@PatrickC de completely finished games zitten niet bij de selectie van 5 minute mode en golf
Dus als het goed is zul je ze daar niet zien

@ThijsWTF misschien krijg je niet altijd het geluid voor de completely finished game omdat je een mute gebruikt tijdens het laden van een tafel? (istie misschien af en toe net iets eerder)

Hoop binnenkort ook weer mee te kunnen doen om die altijd mooie 2e plaats ;)

• LordTheRon
Oei dat is schrikken @Dna Disturber Hopelijk alles weer ok nu! Rustig aan in ieder geval. Die romsub komt vast wel goed. Neem je tijd. Gezondheid gaat altijd voor!

• KBE91
Dna Disturber schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:22:
Hoi mannen,

@PatrickC de completely finished games zitten niet bij de selectie van 5 minute mode en golf

@ThijsWTF misschien krijg je niet altijd het geluid voor de completely finished game omdat je een mute gebruikt tijdens het laden van een tafel? (istie misschien af en toe net iets eerder)

Neem maar rustig je tijd voor terug op krachten te komen.

• PatrickC
Hoi mannen,

Oh… dat is vervelend… doe rustig aan!
Die romsub is met de workaround van Mike ook wel op te lossen voorlopig.

• Dna Disturber
PatrickC schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:46:
[...]

Oh… dat is vervelend… doe rustig aan!
Die romsub is met de workaround van Mike ook wel op te lossen voorlopig.
Thanks allemaal mannen @PatrickC @KBE91 @LordTheRon _/-\o_

Wat betreft de workaround, dat is de manier waarop v3.6.6 werkte
Moet je wel rekening houden dat als je pinup als frontend gebruikt dat dan de pinupplayer kan blijven draaien na een exit van de game. (moet je dan handmatig afstoppen)
Dat is de reden dat ik het een en ander heb aangepast in v3.6.7

• sahinasappelsap
Hoi mannen,

Oei, hopelijk niets ernstigs! Take care en rustig aan!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:23:
Oei dat is schrikken @Dna Disturber Hopelijk alles weer ok nu! Rustig aan in ieder geval. Die romsub komt vast wel goed. Neem je tijd. Gezondheid gaat altijd voor!
Veel sterkte en die rustig aan.

• KBE91
Ben mij aan het inlezen over SFF en DOF, maar hoe meer ik lees.
Des te meer ik een cab zou willen ipv een controller.

Ik ga eens terug aan de teken tafel moeten zitten, die prototype van mij dat krijg ik niet erin verwerkt.
Tenzij er iets bestaat dat klein is van speakers, dat erin zouden passen met een kleine soundcard.

Is echt het enige dat ik nog zou nodig hebben voor de " perfecte " controller te maken.

• MikeDASpike
Ik heb een kleine helper gemaakt (protocode) die, zodra ik de 5-minutenchallenge start, een aftellende timer weergeeft. Dit werkt via FlexDMD, dus het kan zowel virtueel als op een echte DMD (alleen op een echte DMD zie je geen scores, tenzij je, net als ik, twee DMD’s hebt).
Mag dit, of is het valsspelen?
KBE91 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:02:
Ben mij aan het inlezen over SFF en DOF, maar hoe meer ik lees.
Des te meer ik een cab zou willen ipv een controller.

Ik ga eens terug aan de teken tafel moeten zitten, die prototype van mij dat krijg ik niet erin verwerkt.
Tenzij er iets bestaat dat klein is van speakers, dat erin zouden passen met een kleine soundcard.

Is echt het enige dat ik nog zou nodig hebben voor de " perfecte " controller te maken.
een bas-speaker krijg je niet in je prototype kwijt, maar toch wel 2 exciter speakers ?
eventueel DOF voor de flipper geluiden (2 kleine relais magneten) of als je DOF lichten wilt 9zeker voor je button.
maar je zit idd met je soundcard. je hebt van die usb 7.1. niet heel groot, maar mischien kan je die kwijt ?

• KBE91
MikeDASpike schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 10:27:
Ik heb een kleine helper gemaakt (protocode) die, zodra ik de 5-minutenchallenge start, een aftellende timer weergeeft. Dit werkt via FlexDMD, dus het kan zowel virtueel als op een echte DMD (alleen op een echte DMD zie je geen scores, tenzij je, net als ik, twee DMD’s hebt).
Mag dit, of is het valsspelen?
[YouTube: pinemhi countdown]

[...]

een bas-speaker krijg je niet in je prototype kwijt, maar toch wel 2 exciter speakers ?
eventueel DOF voor de flipper geluiden (2 kleine relais magneten) of als je DOF lichten wilt 9zeker voor je button.
maar je zit idd met je soundcard. je hebt van die usb 7.1. niet heel groot, maar mischien kan je die kwijt ?
Ik was aan het kijken naar de Dayton Audio DAEX25 exicter speakers.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/188510/files/235462873/2000x1280x2/dayton-audio-daex25-exciter-paar.jpg

Nobsound NS-01G PRO stereo verksterker voor Bass Shakers
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/188510/files/467164963/2000x1280x2/nobsound-ns-01g-pro-stereo-verksterker-voor-bass-s.jpg

Ze rekenen toch 50mm voor die speakers, die plaats heb ik niet als ik 2 flipper buttons gebruik.
Dan ga ik eentje moeten weg doen of een kleintje voor de magnasave knoppen.
Als dat effectief nodig is teminste, meeste zie ik online gewoon een toetsenbord gebruiken voor dingen in te stellen.

Dat aftellen, niets mis mee toch. Voor mensen zoals mij geeft dat extra stress, kijk liever niet naar een aftel klok. Mocht het valsspelen zijn, Pinball fx heeft nochtans ook een aftel klokje in hun game.

Zouden ons meer zorgen moeten maken over de tilt settings, ik weet niet dat pinemhi rekening houd met welke setting je staan hebt. Of dat het mogelijk is in het script te plaatsen dat je die settings moet hebben voor er scores verzonden worden.

Ik had dit eens voor met mijn xbox controller, kon bljiven nudgen zonder een warning.

[ Voor 14% gewijzigd door KBE91 op 31-03-2026 10:49 ]

• Dna Disturber
@sahinasappelsap @MikeDASpike Thanks mannen
De 5 minuten timer is zeker geen cheaten, zelfde als dat je je telefoon gebruikt en naast je legt....dus...
goedgekeurd :*)

• PatrickC
KBE91 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 06:55:
[...]

Nu moet ik nog eens die Playboy zien omhoog te krikken.
Derek McEachern is je toch nog voorbij gegaan met -50 in de Golf Challenge zag ik. Voor deze keer ben jij dan Joop! :+

• KBE91
PatrickC schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:17:
[...]

Derek McEachern is je toch nog voorbij gegaan met -50 in de Golf Challenge zag ik. Voor deze keer ben jij dan Joop! :+
Had mij er op voorbereid, maar eigenlijk dacht ik dat @sahinasappelsap het ging zijn. Gelukkig had hij wat wifi problemen 8)

• sahinasappelsap
KBE91 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:49:
[...]

Had mij er op voorbereid, maar eigenlijk dacht ik dat @sahinasappelsap het ging zijn. Gelukkig had hij wat wifi problemen 8)
Een gedeelde eerste plek kon ik nog wel mee leven, maar nog een poging moeten doen om onder de -50 te komen....meh 😂
Gelukkig is de wifi weer stabiel, nieuwe ronde nieuwe kansen hehe..

Zie wel dat ik voorbij gespeeld ben met getaway door @JB1980, goed gedaan!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Crap. Kan mijn pinemhi username gereset worden? Ik ben mijn key kwijt en zou toch graag dezelfde naam gebruiken (Thrace).

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• PatrickC
Grrr… ik had per ongeluk 2 players gestart op Indiana Jones (kwam er pas bij bal 3 achter) en haalde bijna 500.000.000. Was maar één plekje hoger geweest in de weekly, maar wel een dikke highscore op die tafel voor mij. Jammer dat pinemhi alleen de scores van player 1 ziet. Waarom is dat eigenlijk @Dna Disturber ?

• KBE91
PatrickC schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:18:
Grrr… ik had per ongeluk 2 players gestart op Indiana Jones (kwam er pas bij bal 3 achter) en haalde bijna 500.000.000. Was maar één plekje hoger geweest in de weekly, maar wel een dikke highscore op die tafel voor mij. Jammer dat pinemhi alleen de scores van player 1 ziet. Waarom is dat eigenlijk @Dna Disturber ?
Dat is je eigen voor Joop zetten :P

• MikeDASpike
1 april grapje zeker ? :+
Je hebt wel een uitzonderlijke score bij de 5 min. Goed gedaan @PatrickC !

[ Voor 7% gewijzigd door MikeDASpike op 01-04-2026 12:58 ]

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:58:
Je hebt wel een uitzonderlijke score bij de 5 min. Goed gedaan @PatrickC !
Ja, dankjewel, dat was een intens potje! Het is zo’n snelle kast, maar als je een bepaald ritme vindt dan stromen de millions binnen. Was de 3e hoogste 5-minute score ooit op deze kast zag ik, maar ik weet zeker dat ik mijn huidige score niet snel meer zal verbeteren. Het was voor mij een ultieme 5-minute…

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ik ben nog een beetje op zoek naar hoe ik alles wil/zal starten vanuit PinEmhi. De buttons van mijn pincab zijn allemaal al bezet :P. Toch maar dan een toetsenbord erbij standaard?

• ThijsWTF
Thrace Grumble schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:49:
Ik ben nog een beetje op zoek naar hoe ik alles wil/zal starten vanuit PinEmhi. De buttons van mijn pincab zijn allemaal al bezet :P. Toch maar dan een toetsenbord erbij standaard?
Een knop om mee te shiften en dan iets hergebruiken? Ik ben ook op zoek naar oplossingen :p

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

ThijsWTF schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:58:
[...]

Een knop om mee te shiften en dan iets hergebruiken? Ik ben ook op zoek naar oplossingen :p
Die heb ik ook allemaal al in gebruik (shifted via Arnoz Dude's Cab, voornamelijk in gebruik voor volume regeling global/table/7.1/mute/etc.)..

• PatrickC
ik gebruik zelden de keys in pinemhi. De enige key die ik regelmatig gebruik is de key om de 5-minute op te starten, maar als ik zo dadelijk PinballX met de pinemhi plugin heb draaien, is dat als het goed is ook niet meer nodig, want die doet dat automatisch volgens mij.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

PatrickC schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:19:
ik gebruik zelden de keys in pinemhi. De enige key die ik regelmatig gebruik is de key om de 5-minute op te starten, maar als ik zo dadelijk PinballX met de pinemhi plugin heb draaien, is dat als het goed is ook niet meer nodig, want die doet dat automatisch volgens mij.
Huh? Je zou toch juist willen kiezen wanneer je een 5 minute challenge wil doen? Of kan je die onbeperkt starten telkens? De kiddie challenge bevat namelijk wel een lockout, en moet je wél dus bewust opstarten.

• PatrickC
Thrace Grumble schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:30:
[...]

Huh? Je zou toch juist willen kiezen wanneer je een 5 minute challenge wil doen? Of kan je die onbeperkt starten telkens? De kiddie challenge bevat namelijk wel een lockout, en moet je wél dus bewust opstarten.
Op de 5-minute zit geen limit, Die kun je zo vaak starten als je wilt en zo lang spelen als je wilt.

• MikeDASpike
Thrace Grumble schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:30:
[...]

Voor pinballX is een plugin gemaakt. Hier definieer je 3 kasten : weekly challange, 5min challange en closest to pin. Als je binnen de frontend dan 1 van deze kasten kiest, dan zoekt de plugin (op basis van de rom) een kast erbij en start deze. Voor de 5 min challange moet je wel een keyboard key instellen.

Ik moet zeggen, dat het vrij goed werkt. Ik gebruik het al jaren !

Als je bij jecabinet toetsen nodig hebt, kan ik de elgatp streamdeck aanbevelen. Je kan dan acties aan een toets hangen, of als je geen keyboard keys wilt gebruiken voor pinemhi , kan je met vjoy een joystick button simuleren en deze aan pinemhi koppellen

https://forums.gameex.com...-launcher/#comment-203183

[ Voor 5% gewijzigd door MikeDASpike op 01-04-2026 16:20 . Reden: Link erbij gezet ]

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:49:
[...]

Op de 5-minute zit geen limit, Die kun je zo vaak starten als je wilt en zo lang spelen als je wilt.
Bij mij zit er een limiet van 5 minuten op :+
(Sorry. Kleinkinderen zijn vandaag erg melig, dat ik het ook ben geworden)

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:59:
[...]

Bij mij zit er een limiet van 5 minuten op :+
(Sorry. Kleinkinderen zijn vandaag erg melig, dat ik het ook ben geworden)
Ik heb een tool die ik opstart voordat ik de 5-minute start, die de tijd van mijn PC stil zet. Dan kan ik die 5-minute ‘oprekken’ en altijd een heel potje van 3 ballen spelen.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:06:
[...]

Ik heb een tool die ik opstart voordat ik de 5-minute start, die de tijd van mijn PC stil zet. Dan kan ik die 5-minute ‘oprekken’ en altijd een heel potje van 3 ballen spelen.
🤣. Ik heb ook een tool die mijn pc stil zet: Windows heet dat

• Dna Disturber
Thrace Grumble schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:12:
Crap. Kan mijn pinemhi username gereset worden? Ik ben mijn key kwijt en zou toch graag dezelfde naam gebruiken (Thrace).
@Thrace Grumble ik heb je een dm gestuurd met daarin je code

• Dna Disturber
Omdat t gigantisch veel werk is. :*)
Dan had ik daar denk ik gelijk mee aan het begin mee moeten starten , maar dan was ik lang niet zo ver geweest als nu met alleen de 1e speler....
Elke keer heb ik er games aan toegevoegd waardoor het aardig behapbaar was maar als ik nu al die roms nog eens zou moeten doorspitten en testen voor speler 2, 3 en 4..pohh daar moet ik even niet aan denken :F
Was al een behoorlijke grind om het voor speler 1 te doen.
Dus helaas blijft t bij speler 1.....als je vrienden hebt om tegen te spelen heb je pinemhi leaderboard helemaal niet nodig ;) >:)

• Dna Disturber
PatrickC schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:06:
[...]

Ik speel soms niet eens en zet gewoon een score in de database, natuurlijk nooit op nummer 1 want dan valt t op

• KBE91
PinballX beetje verder afgesteld.

De foto's laden nu ook, pinemhi start automatisch op. Sluit ook automatisch af als ik het programma afsluit.

Gelukkig heb ik die speakers niet besteld, die waren maar 5W.

• Sparcky
Mijn Pinup Popper en Vpin Studio setup is nu een topper ... maar dat "PINemHi" leaderboard is nog niet geconfigured als kers op de taart. Nu zag ik dat dit ook bij Vpin Studio zit... iemand PINemHi al gedaan via Vpin Studio ?
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste