[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:25
Dna Disturber schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:14:
[...]

Ik heb je er een aantal gegeven op fish tales, ben benieuwd of je ze te zien krijgt.
En uiteraard bedankt voor het willen testen

Denk niet dat het de locale bug was...het wordt namelijk nergens opgeslagen. Aan de hand van de rom naam wordt in de database de naam erbij gezocht en die wordt gebruikt voor het pad (wordt gedaan als je de game start en de rom wordt gedetecteerd)

Wel een hele vreemde deze , heb deze nog niet voorbij zien komen.
Je zou misschien als last resort de nieuwe versie van pinemhi kunnen downlaoden en dan alleen pinemhi_leaderboard.exe en de pinemhi_rom_monitor kunnen vervangen (de rest hoeft dan niet) , maar liefst pas na de test ;)
Mocht je vpin studio's pinemhi gebruiken (en zelf niet vanaf pinemhi.om de nieuwe versie hebben opgehaald) dan loop je ook volgens mij een paar versies achter trouwens
Dan is het misschien handig om alles te vervangen behalve je pinemhi.ini
In Fish Tales zag ik de badges wel. Ik heb PINemHi geüpdatet en nu werkt de Big Bang Bar weer :*).

Thanks voor de hulp! (en je mag de Fish Tales badges weer resetten voor me O-) )

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:51
ThijsWTF schreef op zondag 8 februari 2026 @ 19:45:
[...]

Weet niet precies wat je bedoeld met front-end VS in-game? (dat is toch beide een frontend?). Dit is in ieder geval in de VPX tafel op mijn backglass. Je kan het zo instellen dat hij door de verschillende pagina's van het scoreboard rouleert (of een paar keer de hot key gebruiken, L geloof ik).
Front end is je programma die de tafels presenteerd om daarna de game (emulator) op te starten.
Dus als pinballX, PinballY, Hyperspin en Pinup popper.
In-game is idd binnen VPX.
Ik zou het le u k vinden om dus de badges te zien in mijn front end.
Ik zal eens kijken of dat simpel te doen is.
@Dna Disturber , hoe interpreteer ik de txt files in de badges folder ?
Line 1 snap ik, dat is de naam in de images.
En daarna ?

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:47:
[...]

Ja dan klopt het wel... dan zie je natuurlijk niets van de scores (personal best,friends, best en badges)
Ik vind eigenlijk wel dat @MikeDASpike een poster zou moeten maken die in de VR-rooms komt te hangen met daarop de scores en/of badges haha ;)
:9B
Dat is niet eens zo gek idee en nog mogenlijk ook !
Maar moet het wel standaard zijn, zodat we het bij elke VR kast zouden kunnen injecteren. Alleen vpx kan geen externe images laten zien. Maar vind het geen dwaas idee d:)b

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:05
Oeh dat zou wel heel cool zijn! In Pinball FX VR heb je ook van die posters aan de muur met high scores. Is wel echt leuk.

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19:20
ThijsWTF schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:48:
[...]

In Fish Tales zag ik de badges wel. Ik heb PINemHi geüpdatet en nu werkt de Big Bang Bar weer :*).

Thanks voor de hulp! (en je mag de Fish Tales badges weer resetten voor me O-) )
graag gedaan, blij dat het is gefixed :*)
de fish tales badges zijn gereset

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op maandag 9 februari 2026 @ 06:59:
[...]

Dat is niet eens zo gek idee en nog mogenlijk ook !
Maar moet het wel standaard zijn, zodat we het bij elke VR kast zouden kunnen injecteren. Alleen vpx kan geen externe images laten zien. Maar vind het geen dwaas idee d:)b
Haha zou leuk zijn als t lukt met zo'n poster :*)
De badges txt file is trouwens als volgt opgebouwd.
1e lijn: Inderdaad de naam van het spel zoals die gebruikt wordt binnen pinemhi (en is voor de special scores ook gelijk t pad naar de images) * alleen special scores zitten in die images \ [gamename] directory
2e t/m 6e lijn : Scores , de scores te halen staan onderin de laatste 5 lijnen en zijn ook gelijk de namen in images\generic directory bijvoorbeeld 10000.png (bij een 0 heb je m niet, bij een 1 wel)
7e t/m 14e lijn: De special scores , bij 0 heb je m niet , bij 1 wel en bij 666 is er geen één op die plek... (de images zijn te vinden in images \ [gamename] 6.png is de eerste badge en 13.png de laatste
15 t/m 17e is hoeveel games je binnen pinemhi hebt gespeeld 10, 25 en 50 (bij een 0 heb je m niet en 1 wel)
dit zijn in images\generic de bestanden 14.png t/m 16.png

Dus bij een 0 komt er een locked badge, bij de 1 zoals hierboven beschreven een andere zichtbare badge en bij 666 komt er geen badge en slaat ie m over...
De eerste 5 badges (scores) zijn er altijd voor elke game.....Bij de specials kunnen t er helemaal geen één zijn of oneven of een even aantal...dus soms zijn het er 0, of 2 of 5 of max 8
En de laatste 3 badges zijn er ook altijd (aantal games gespeeld)

[ Voor 8% gewijzigd door Dna Disturber op 09-02-2026 18:10 ]

• MikeDASpike
Edit:ik had een heel verhaal gepost met een dank aan @Dna Disturber . Maar blijkbaar niet verstuurd.
In het kort. Dank voor de fantastische uitleg.
Ik ga kijken of ik een plugin kan maken die in PinballX de badges toont als je door de tafels scrolt. Dan met Scutters zijn plugin netjes de scores erbij.
Ook zal ik kijken of we de scores op 1 of andere manier in VR kunnen krijgen.

Btw. Vandaag een paar potjes van 5 min gespeeld, maar die kast is echt niet leuk als je snel overprikkeld raakt!
Gelukkig wel net boven ALE-54 gekomen (ging mij beter af dan vorige week, waar ik steeds onder de nummer 1 uitkwam). Ik vermoed wel dat ALE-54 mij nog van de 1ste plek afstoot en dat het een gevalletje PatrickC wordt. Of hoe noemden we dat ook alweer? De Joop (of klinkt PatrickC beter)?

[ Voor 32% gewijzigd door MikeDASpike op 09-02-2026 19:13 ]

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:09:
Edit:ik had een heel verhaal gepost met een dank aan @Dna Disturber . Maar blijkbaar niet verstuurd.
In het kort. Dank voor de fantastische uitleg.
Ik ga kijken of ik een plugin kan maken die in PinballX de badges toont als je door de tafels scrolt. Dan met Scutters zijn plugin netjes de scores erbij.
Ook zal ik kijken of we de scores op 1 of andere manier in VR kunnen krijgen.

Btw. Vandaag een paar potjes van 5 min gespeeld, maar die kast is echt niet leuk als je snel overprikkeld raakt!
Gelukkig wel net boven ALE-54 gekomen (ging mij beter af dan vorige week, waar ik steeds onder de nummer 1 uitkwam). Ik vermoed wel dat ALE-54 mij nog van de 1ste plek afstoot en dat het een gevalletje PatrickC wordt. Of hoe noemden we dat ook alweer? De Joop (of klinkt PatrickC beter)?
@MikeDASpike Goed bezig !!!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
MikeDASpike schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:09:
Knappe score Mike! En uit respect voor de grote Joop Zoetemelk… 2e worden blijft de Joop! :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PatrickC
  • Nu online
VPinWorkshop komt met een Gottlieb EM klassieker uit de Jaren ‘70.
Team One (Gottlieb 1977)
https://vpuniverse.com/fi...am-one-gottlieb-1977-vpw/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPowt0RIvn0vBxWq5N6T4RT7vZw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R60Hz6bC2aSapmYDS2V1qySR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbIeTH61HJBXX-lQezAO898Bxog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fkLqLWG8mLhrH4b7jDaxc3bj.png?f=fotoalbum_large

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PatrickC
  • Nu online
Gisteren even de badges uitgeprobeerd in pinemhi. Ziet er leuk uit @Dna Disturber . Zou inderdaad wel leuk zijn om ze op een of andere manier zichtbaar te maken in VR.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:57:
Gisteren even de badges uitgeprobeerd in pinemhi. Ziet er leuk uit @Dna Disturber . Zou inderdaad wel leuk zijn om ze op een of andere manier zichtbaar te maken in VR.
Dan moeten de badges als bestand bij de tafel opgenomen worden. Helaas kun je geen bestanden buiten het VPX-bestand importeren om te laten tonen. De VBS-code kan wel gebruikt worden om de scores/badges uit te lezen en te gebruiken. Ik heb nog een update liggen voor de B&B-kast en misschien dat ik daar voor de Pinemhi-gebruikers een scorebord of iets dergelijks toevoeg. Moet ik nog even over nadenken. Eerst wat andere site projectjes afronden.
Als er iemand idie creatief is en een leuk 3d score board heeft die gebruikt kan worden binnen vpx, dan hou ik mij aanbevolen.

• PatrickC
  • Nu online
UnclePaulie komt met Solar Ride (Gottlieb 1979), een EM klassieker uit de jaren ‘70. We hadden natuurlijk al een mooie versie van hauntfreaks uit maart vorig jaar, maar we kunnen nooit genoeg kwaliteitskasten hebben!
https://vpuniverse.com/fi...solar-ride-gottlieb-1979/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oL-63iBzB6mnXZq72N8Fs0pZU9w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iB188dXAdV6e6kfsUGReS56j.png?f=fotoalbum_large

• ThijsWTF
Is er ergens een uitleg hoe PINemHi precies werkt qua challenges, kiddie challenge, weekly challenges, etc?
Op de website zie ik alleen de scoreboards maar geen uitleg hoe de challenges in elkaar steken.

• Dna Disturber
ThijsWTF schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:25:
Is er ergens een uitleg hoe PINemHi precies werkt qua challenges, kiddie challenge, weekly challenges, etc?
Op de website zie ik alleen de scoreboards maar geen uitleg hoe de challenges in elkaar steken.
Hoi @ThijsWTF ,
Daar zou ik inderdaad even nog wat mee moeten doen op de website.
Hier alvast een korte uitleg:
De weekly challenges doe je automatisch aan mee zodra je een score submit, daar hoef je verder niets voor te doen behalve misschien 5 minute mode aanzetten als je voor die weekly challenge wilt gaan
De weekly golf challenge , daar moet je zo dicht mogelijk bij de opgegeven score komen....maar er niet overheen anders telt de score niet mee (de - punten zijn het aantal punten dat je van de score af zat)

Dan heb je nog de normale challenges (dit zijn opdrachten die je in een bepaald tijdsbestek moet voltooien)
Daar kun je kiezen uit kiddie of de leaderboard (kiddie is al behoorlijk zwaar), dit doe je in de file pinemhi.ini door een 1 of 2 in te vullen bij challengeskill (standaard staat ie al op 1 dat is kiddie)
Het werkt als volgt:
Je drukt de button/key in (challenge-key) vervolgens krijg je te zien wat je moet halen en hoe lang er over mag doen....bijvoorbeeld haal binnen 2 uur een score van 7 Biljoen op Attack from Mars
Lukt je dat dan ga je een level omhoog en dan krijg je een nieuwe uitdaging als je weer op de challenge-key drukt.

Al je challenges en je normale scores dragen bij aan je score bij de cup
Bij de cup pagina staat er ook een link naar deze pagina
https://www.pinemhi.com/cup_points_explanation.php
Hierin wordt uitgelegd hoe je de punten verdient

Hoop dat t zo wat duidelijker is
Ik moet de weekly challenges ook gewoon hernoemen naar weekly competitions , dat zou beter zijn want dat zijn ze eigenlijk ook :)
Wilde niemand afschrikken om zomaar mee te doen aan een competitie

• ThijsWTF
Top, dat verhelderd al een boel!

Wat betreft de normale challenges: moet je eerst de challenge op Attack From Mars afronden voordat je door kan naar de volgende tafel? Is er ergens te zien welke tafels dat zijn? Dan maak ik daar alvast een playlist van ;)

• Dna Disturber
ThijsWTF schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:55:
Top, dat verhelderd al een boel!

Wat betreft de normale challenges: moet je eerst de challenge op Attack From Mars afronden voordat je door kan naar de volgende tafel? Is er ergens te zien welke tafels dat zijn? Dan maak ik daar alvast een playlist van ;)
Ja je moet eerst de challenge Attack from Mars halen om naar de volgende te gaan.
Het is juist de bedoeling om verrast te worden welke uitdaging erna komt ;)
Het zijn allemaal wel tafels die de meeste standaard al in de verzameling hebben

P.S. De 3 dagen wachttijd die je krijgt is om je te laten oefenen of als huiswerk de rules van de tafel te leren >:)
Je verdiept je door de challenge wel vaker hoe je beter kunt scoren en de flow van de kast :*)

• PatrickC
  • Nu online
@Dna Disturber Dat pinemhi ook badges heeft zie je nergens staan op de pinemhi website. Het is hier wel vaker voorbij gekomen (maar gemist door mij :+ ) en in de guide die @MikeDASpike ooit heeft gemaakt worden ze wel genoemd, maar die guide is inmiddels wel behoorlijk verouderd. Daar staat ook dat je je badges op de pinemhi website zou kunnen bekijken, maar die optie is er niet meer?

• ThijsWTF
Cool. Ik vermaak me goed met de challenges van PINemHi. Op Attack From Mars 6.9 miljard gehaald |:( ;)

Krijg ik iets van feedback dat de 5 minuten timer is gestart? Ik heb de key ingedrukt maar weet niet of ie daadwerkelijk actief is geweest..

• Dna Disturber
PatrickC schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:08:
@Dna Disturber Dat pinemhi ook badges heeft zie je nergens staan op de pinemhi website. Het is hier wel vaker voorbij gekomen (maar gemist door mij :+ ) en in de guide die @MikeDASpike ooit heeft gemaakt worden ze wel genoemd, maar die guide is inmiddels wel behoorlijk verouderd. Daar staat ook dat je je badges op de pinemhi website zou kunnen bekijken, maar die optie is er niet meer?
Ja klopt, de badges zijn alleen op je kast/pc te zien nu
Ook misschien iets om op de website te vermelden.
Staat volgens mij wel in installatie tekst bestand

• Dna Disturber
ThijsWTF schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:29:
Cool. Ik vermaak me goed met de challenges van PINemHi. Op Attack From Mars 6.9 miljard gehaald |:( ;)

Krijg ik iets van feedback dat de 5 minuten timer is gestart? Ik heb de key ingedrukt maar weet niet of ie daadwerkelijk actief is geweest..
@ThijsWTF Ja , je krijgt een zinnetje te horen...mag je ook zelf nationaliteit van kiezen.
Je moet wel de waarschuwingen aan hebben gezet in pinemhi.ini

[sounds]
; *** 5minute_mode_status will tell you when you turn 5minute mode on or off if set to 1 ***
5minute_mode_status=1

; *** at the start of a game this will warn you that you are about to play in 5-minute mode if set to 1 ***
5minute_mode_gamewarning=1

; *** Choose which voice you want to use ***
; *** 1 - female (american english) ***
; *** 2 - male (american english) ***
; *** 3 - frau (deutsch) ***
; *** 4 - man (deutsch) ***
; *** 5 - femme (francais) ***
; *** 6 - homme (francais) ***
; *** 7 - vrouw (nederlands) ***
; *** 8 - man (nederlands) ***
; *** 9 - mujer (español) ***
; *** 10 - hombre (español) ***

voice=1

Je kan alleen 5 minute mode starten als je geen spel speelt, dus in pinup popper of pinballx bij het selecteren van een spel zit.
Je zet 5 minute mode aan en dan blijft t aan tot je het weer uitzet..dus alle tafels die je ertussen start zijn in 5 minute mode
Als je het spel start beginnen de 5 minuten pas te tellen
Wel een dingetje waar iemand anders tegen aanliep...die liet pinemhi_rom_monitor starten als er een spel werd gestart (dus bij startscript emulator), hierdoor loop je de functies mis die je buiten het spel moet starten , bijvoorbeeld 5 minute mode of (kiddie) challenge starten
Het beste is pinemhi_rom_monitor te starten wanneer je je cab opstart of dat je m start als je je frontend opstart zodat ie altijd draait als je aan het spelen bent

Ik zie dat je de challenge hebt gestart dus bovenstaande zal niet het geval zijn :)
Jammer van die net geen 7 miljard :-( (ik weet ook niet of het dan binnen de tijdslimiet was , ook niet geheel onbelangrijk ;) )
Leuk om te horen dat je je vermaakt met de challenges :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Dna Disturber op 14-02-2026 18:35 ]

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 23:26

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Kan ik achteraf een score uploaden naar PinEmhi? Ik had ene heel goede run, maar de monitor en challenge niet aan staan :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdX0XU10TR0eoJY3tHXIRsC7C0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zowzkt9DbOcGw7jKDEOIfKwv.jpg?f=fotoalbum_large

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• MikeDASpike
Thrace Grumble schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:43:
Kan ik achteraf een score uploaden naar PinEmhi? Ik had ene heel goede run, maar de monitor en challenge niet aan staan :(
[Afbeelding]
Nee, is niet mogenlijk, dan zou je buiten de challange tijd toch een score kunnen halen en daarna submittsn.
Mijn advies : Laat ten alle tijden de monitor aanstaan.
Zowieso kill ik bij starten van mijn front-end app de mo itor en start ik hem opnieuw. Dan weet ik zowiexo dat er geen 5 min challange geactiveerd is en laat ik de rest aan front-end app over.

• Dna Disturber
@Thrace Grumble
Oei da's jammer zeg....
Maar het is inderdaad zoals Mike hierboven al aangaf.
Het beste is inderdaad om of bij het starten van de pc ook pinemhi_rom_monitor te starten of als je je frontend opstart (startscript optie) dan weet je zeker dat ie altijd aan staat

• ThijsWTF
Vandaag mijn Tukkari flat pack ontvangen. Komende dagen mijn 32 inch VPin ombouwen naar een 42 inch! :D :D

• Dna Disturber
ThijsWTF schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:58:
Vandaag mijn Tukkari flat pack ontvangen. Komende dagen mijn 32 inch VPin ombouwen naar een 42 inch! :D :D
oh, leuk zeg....ben benieuwd naar het resultaat :P
welke flat pack heb je genomen (en eventuele extra's en artwork) ?

• ThijsWTF
Dna Disturber schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:29:
[...]

oh, leuk zeg....ben benieuwd naar het resultaat :P
welke flat pack heb je genomen (en eventuele extra's en artwork) ?
De widebody met de guard rails voor de flipper en magna save knoppen. De artwork wordt door een ander in Amerika gedrukt omdat Tukkari geen Big Bang Bar decals had.

• MikeDASpike
ThijsWTF schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:33:
[...]

De widebody met de guard rails voor de flipper en magna save knoppen. De artwork wordt door een ander in Amerika gedrukt omdat Tukkari geen Big Bang Bar decals had.
Gaaf projectje. Ja, ik ben ook benieuwd naar het eind resultaat.

• PatrickC
  • Nu online
Weer een mooie Gottlieb, ditmaal van Sclabber34, met hulp van 7 anderen
Deadly Weapon (Gottlieb 1990)
https://vpuniverse.com/fi...dly-weapon-gottlieb-1990/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lESILpKMCWxhmvXP8NWCGwDVdY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JpeYB7HRv2eAACs2T3eFZ3Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_MbuqeOdCNx5MKcS8Pkpg3r_hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bSFXtielDAPkPMogsdPOVpY.jpg?f=fotoalbum_large

• ThijsWTF
Ik heb nu ook ExtDMD van Freezy werkend in Pinball FX en Pinball M :)
Alleen is nu de performance van tafels met een video DMD echt zwaar onder de maat. ZenFX tafels met een "normale" DMD draaien als een zonnetje. Is iemand hier bekend mee? Wat zou de fix kunnen zijn?

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:13
ThijsWTF schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:58:
Bedoel je deze kit?
YouTube: I Built a Tukkari Virtual Pinball Cabinet in JUST ONE DAY! IKEA Styl...

Ik wist niet deze bestond, ziet er echt gelikt uit en ik had stiekem gewild dat deze kit er een kleine 4-5 jaar geleden al was. Dan had het mij een hele hoop werk gescheeld :+
Mooie kast!

• ThijsWTF
sahinasappelsap schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Bedoel je deze kit?
YouTube: I Built a Tukkari Virtual Pinball Cabinet in JUST ONE DAY! IKEA Styl...

Ik wist niet deze bestond, ziet er echt gelikt uit en ik had stiekem gewild dat deze kit er een kleine 4-5 jaar geleden al was. Dan had het mij een hele hoop werk gescheeld :+
Mooie kast!
Die inderdaad! Toen ik hem eenmaal tegenkwam kon ik hem ook niet meer weerstaan...

Mensen gaan ook behoorlijk los met deze flatpack: (niet mijn kast)
https://www.facebook.com/.../posts/25281936358150230/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xv7eF6fYqRKIv9AcFa6Fj84qEuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTiARlEROCprMX4fcdT9ZHRF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ki9DnR8lSGLGvDEHO8BaPAwmXT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JE714bCEGuUW4C5STst1nQ2B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z45x-vK1b74MicZW8tM08mPzO8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpAwibmKh7z4gSKhWkgZVFnZ.jpg?f=fotoalbum_large

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-03 20:18
sahinasappelsap schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Bedoel je deze kit?

Mooie kast!
Ziet er natuurlijk geweldig uit maar..

Ik ben toch wat trotser op mijn eigen gebouwde 32 inch 3 screen flipperkast. Ookal kan het niet tippen aan deze kwaliteit.

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:13
m_ark schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:15:
[...]

Ziet er natuurlijk geweldig uit maar..

Ik ben toch wat trotser op mijn eigen gebouwde 32 inch 3 screen flipperkast. Ookal kan het niet tippen aan deze kwaliteit.
Dat is zeker waar, vond het uittekenen van de kast, afmetingen, etc en het laten zagen ervan, in elkaar zetten en aflakken erg leuk en leerzaam om te doen en het geeft je wel een trots gevoel.

Maar eerlijk is eerlijk, dit ziet er echt strak en goed afgewerkt uit en kan mensen die zelf een kast willen maken een hoop tijd schelen.

• PatrickC
  • Nu online
PatrickC schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 14:58:
Voor de liefhebbers van Beavis and Butt-head, komt @MikeDASpike met…
Beavis and Butt-head: Pinballed (Original 2024) with VR
https://vpuniverse.com/fi...ed-original-2024-with-vr/
De original is gemaakt destijds door watacaractr en de VR room en verdere aanpassingen heeft Mike gedaan met hulp van zijn VP vrienden. Als het niet klopt corrigeer mij maar Mike. 8)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een paar mooie updates in versie 1.1.3.

The following improvements were contributed by Burger and studly_do_right :
• Added Fleep sound package
• Implemented nFozzy physics

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:43:
[...]

Een paar mooie updates in versie 1.1.3.

The following improvements were contributed by Burger and studly_do_right :
• Added Fleep sound package
• Implemented nFozzy physics
ondanks dat deze niet getest is op standalone, zag ik dat superhac de code van de balshadows had aangepast waardoor het op standalone werkt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Sub BallShadowUpdate()
    Dim BOT, b, maxb
    BOT = GetBalls

maxb = UBound(BOT)
    If UBound(BallShadow) < maxb Then maxb = UBound(BallShadow)

For b = 0 To maxb
        If BOT(b).X < Table1.Width/2 Then
            BallShadow(b).X = ((BOT(b).X) - (Ballsize/6) + ((BOT(b).X - (Table1.Width/2))/10)) + 10
        Else
            BallShadow(b).X = ((BOT(b).X) + (Ballsize/6) + ((BOT(b).X - (Table1.Width/2))/10)) - 10
        End If

BallShadow(b).Y = BOT(b).Y + 15

If BOT(b).Z > 20 Then
            BallShadow(b).Visible = 1
        Else
            BallShadow(b).Visible = 0
        End If
    Next
End Sub
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQ2yFzowc1uyK3Rcz_0tRlbVF60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iq48OdT3e3JhM6qOQVKIPaRT.png?f=fotoalbum_large

• MikeDASpike
Dit is dan wel een virtual pinball draadjr, maar toch wilde ik melden dat Future Pinball ook weer een update heeft gehad.
Ravarcade heeft zijn BAM geupdate naar versie 1.5.396
Dit is zijn update log :
18 feb 2026] v.1.5-396 Fixed incorrect positioning FP messages when overlay aspect ratio fix is enabled.
[15 feb 2026] v.1.5-395 Improved script objects memory management: fixed memory leak, reduced number of memory allocations. Snapshots: added option to use jpeg, fixed snapshot for screen width is not 4 multiplication. Script improvments: SpinnerExt, ScriptStorage, draw-blocker for standard fp objects, helper functions for vbs object reflections. Ball/flipper shadow draw order.
Ook TerryRed heeft zijn AIO geupdate naar versie 2.8 : https://pinballnirvana.co...-in-one.8159/update/7818/

Toch knap dat een 'niet open source' pinball emulator uit 2008, toch kan bijblijven met physics en ook graphics.

• PatrickC
  • Nu online
Thanks Mike, ik wilde net een post maken hierover. :+
De AIO is ook te downloaden op de andere pinball sites.
https://vpuniverse.com/fi...am-essentials-all-in-one/
https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=51600

De oude tafels van Terry werken nog gewoon met de vorige AIO (en BAM), maar Terry is bezig met een nieuwe tafel, Silent Hill, welke de nieuwe versie zal gebruiken.

• PatrickC
  • Nu online
Er komt ook een nieuwe versie 2.0 van Pinup Player aan.
From Nailbuster:

"An all new PinUP Player Display driver ready to be rolled out and beta tested in community! So many low-level changes that it deserved the v2.0 build number jump!

Here's some of the updates:

Full 64-Bit (x64) build to allow PuPDMDs to take advantage of more speed and space for all the UI and graphic goodness!

NO MORE VLC video player. V2.0 uses native ffmpeg drivers to get low-level and performance directly without the need of the extra layers and issues VLC interface had.

Full OPENGL rendering/hardware accelerated to have full control and features like transitions and shaders to make PuPDMDs and Popper shine!
new Sound-engine-interface, new HUD drawing features and plenty of stuff you'll get to see in the future!"
Terry heeft al een beta test video gemaakt met zijn geweldige MOTU kast.

[ Voor 48% gewijzigd door PatrickC op 23-02-2026 09:05 ]

• MikeDASpike
Even een klein vraagje tussendoor. Zijn er hier mensen die de Baller Installer gebruiken en ook een werkende P-ROC hebben?

• MikeDASpike
vanmorgen even bezig geweest met Piemhi in VR.
teksten kon ik alleen via flexDMD tonen een textbox werkte niet.
maar op basis van een ini file kan deze de tafel vinden en de scores laten zien
mijn B&B scores zijn nooit geupload, maar zou werken met elke tafel.
Enige is een flasher toevoegen, een klein beetje code en gaan !
Ik had een beter filmpje, maar wilde niet meer uplaoden naar mijn telefoon

[ Voor 79% gewijzigd door MikeDASpike op 26-02-2026 10:45 ]

• PatrickC
  • Nu online
Goed werk @MikeDASpike !

• MikeDASpike
Thanks. Wilde alleen kijken of het werkte. Zal verder nooit gebruikt worden.
Dit heb ik sneller gemaakt dan de batches in mijn frontend.
Technisch heb ik het in code werkend, maar de frontend laat de badges verdwijnen. Zal daar met Tom Speirs over praten hoe ik dat kan omzeilen.

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:40:
vanmorgen even bezig geweest met Piemhi in VR.
teksten kon ik alleen via flexDMD tonen een textbox werkte niet.
maar op basis van een ini file kan deze de tafel vinden en de scores laten zien
mijn B&B scores zijn nooit geupload, maar zou werken met elke tafel.
Enige is een flasher toevoegen, een klein beetje code en gaan !
[YouTube: Pinemhi test]

Ik had een beter filmpje, maar wilde niet meer uplaoden naar mijn telefoon
Gaaf zeg.
Goed bezig @MikeDASpike _/-\o_

• MikeDASpike
Als iemand de code wilt hebben voor VR projecten, laat het mij weten. Dan zal ik de code opschonen, zodat je het kan gebruiken in je eigen pinemhi tafel.(en dan uploaden op de NAS waar alle homebrew VR projecten staan)

• LordTheRon
MikeDASpike schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:23:
Als iemand de code wilt hebben voor VR projecten, laat het mij weten. Dan zal ik de code opschonen, zodat je het kan gebruiken in je eigen pinemhi tafel.(en dan uploaden op de NAS waar alle homebrew VR projecten staan)
Dat lijkt me zeker leuk om een keer te proberen Mike!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:56:
[...]

Ik zal de code opschonen (stelt al niet veel voor) en een consult vragen bij mijn flexdmd master 'scutters'om de puntjes op de i te zetten. En stuur je dan wel een PM hoe het werkt.
Mooiste zou zijn als het in een mooie primitive getoont kan worden wat iets leuks voorsteld , ipv de tekst op een zwarte achtergrond

• JB1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-03 07:42
Ik was 3 weken geleden trouwens erg in mn nopjes dat ik ALE 54 had verslagen op Waterworld.
Moest ik nog ff kwijt! 😜

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:56:
[...]

Code opgeschoond, alles netjes gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGO-QohtTkBzdCtcjqpkXu7SHuQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/txrljrCk1KNR1YZiB7t3IRsZ.png?f=fotoalbum_large

in code kan je de zwarte achtergrond ook uitzetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2URrPmjLtJlevjgapJWHkd-CPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0418TydvnUeky9dd5pdyGykP.png?f=fotoalbum_large

en de kleur aanpassen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XaM4eJkuVO5ZoJ5eKjw5Pp-wuk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CInetUDvoXutbf5G65QzQABu.png?f=fotoalbum_large

Tekst is netjes uitgelijnd en hier te zien als transparant tekst op de muur

[ Voor 5% gewijzigd door MikeDASpike op 28-02-2026 05:57 ]

• LordTheRon
Dat ziet er toch heel nice uit zo hoor @MikeDASpike Echt heel tof dat je dit voor elkeaar hebt gekregen!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:21:
Dat ziet er toch heel nice uit zo hoor @MikeDASpike Echt heel tof dat je dit voor elkeaar hebt gekregen!
Coderen en programeren kan ik wel, maar visualiseren is niet mijn ding !
Ben benieuwd of het jouw lukt met de handleiding. Succes ermee!

Edit :
het laatste hiervan. Vanmorgen nog net mijn Amerikaamnse vriend dardog gesproken, net voordat zijn PC crashde toen hij Pinup 2.0 ging testen.
Hij gaf mij een blender bestand voor een score board.
Uiteindelijk na blender weer up to date te hebben, deze gebaked en in VPX gehangen, alles een beetje alligned en ziet er zo uit :
zo ziet het er toch wel geinig uit, toch ?

[ Voor 38% gewijzigd door MikeDASpike op 28-02-2026 14:41 ]

• MikeDASpike
Voor degenen die Visual Pinball zonder de Baller Installer willen installeren en zelf wat meer controle krijgen over wat er gedaan wordt, hier een complete installatie:
https://superfromnd.gitlab.io/vpx/

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op zondag 1 maart 2026 @ 05:29:
Voor degene die Visual Pinball zonder de baller installer willen instaleren en zelf wat meer controler krijgt over wat er gedaan wordt, hier een complete installatie :
https://superfromnd.gitlab.io/vpx/
Dankjewel Mike. Ik heb de link met wat begeleidende tekst toegevoegd aan het start topic.

• PatrickC
  • Nu online
Major Frenchy heeft ook een mooie website met info en links en tutorials naar alle software.
https://www.majorfrenchy.com/

Hij heeft nu ook een VPX Merging Tool ontwikkeld die een bestaande VPX installatie gebruikt om alle files van een tafel op te halen en in de juiste directories te zetten voor VPX Standalone en Linux. Hij is bezig om een VPX cab in Linux op te zetten namelijk.
Bij het bekijken van bovenstaande video kwam ook een online VPX editor voorbij. Ik wist niet dat deze bestond.
https://jsm174.github.io/vpx-editor/

• PatrickC
  • Nu online
De maandelijkse video’s van Digital Victory zijn altijd leuk om naar te kijken. Sommige kasten komen hier ook voorbij, maar er zijn altijd ook wel wat andere mooie kasten bij, In deze video komt @MikeDASpike ook voorbij. :)

• MikeDASpike
Ik zag dat @PatrickC de joop positie heeft overgenomen van mij. Benieuwd of hij een eind sprint gaat doen om deze bergettapoe te gaan winnen.

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 19:43:
Ik zag dat @PatrickC de joop positie heeft overgenomen van mij. Benieuwd of hij een eind sprint gaat doen om deze bergettapoe te gaan winnen.
Haha… ja… die #2 positie moest ik even heroveren als ‘Joop’ natuurlijk. Net nog een paar potjes gespeeld, maar dat was niet best. Nu geen tijd meer helaas.

Ik heb ook nog even Pinemhi in VR uitgeprobeerd, maar @Dna Disturber , klopt die vpx file wel in de zipfile op de Pinemhi server? Als ik het table script bekijk, zie ik niets van de extra code.

• Dna Disturber
PatrickC schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:50:
[...]

Haha… ja… die #2 positie moest ik even heroveren als ‘Joop’ natuurlijk. Net nog een paar potjes gespeeld, maar dat was niet best. Nu geen tijd meer helaas.

Ik heb ook nog even Pinemhi in VR uitgeprobeerd, maar @Dna Disturber , klopt die vpx file wel in de zipfile op de Pinemhi server? Als ik het table script bekijk, zie ik niets van de extra code.
Ik heb m niet gechecked, dat zou @MikeDASpike wel moeten weten ;)

• MikeDASpike

Je bent toch weer de Joop van afgelopen week! Gefeliciteerd.
Ik zag dat je savonds nog wat gespeeld had. wel je eigen score overtroffen, maar niet genoeg voor plek 1
Ik had sowieso niet veel tijd om te spelen en heb gisteren maar twee potjes gespeeld. Helaas had ik de versie van RobbieKingping al op mijn cabinet gezet. Die speelt super, maar de rechter ramp is bijna niet te halen. Maar daar wordt door Robbie aan gewerkt, en dan komt deze kast ook naar iedereen toe (en ja, een VLM versie)!

Wat een oplettendheid van @PatrickC en wat stom van mij. Ik had de verkeerde file in de zip gestopt, maar heb nu een nieuwe versie aan DNA gegeven. De tafel heeft nu ook een versienummer: Beavis and Butt-head_Pinballed_1.1.5.vpx, met alle updates (nfozzy/fleep, scorefix en Pinemhi leaderboard). @LordTheRon, jij hebt dus ook een versie van de VPX zonder code. In v1.1.15 zit bovendien de scoreboard met de baked texture, wat het makkelijker maakt om te kopiëren als je het in een andere tafel wilt implementeren. @PatrickC, laat even weten of het voor een eindgebruiker duidelijk is hoe je de Pinemhi leaderboard in de B&B-tafel zichtbaar krijgt en wat daarvoor nodig is. Nogmaals sorry voor de verkeerde file in de zip.

• Dna Disturber
Heb de nieuwe versie aangeleverd door @MikeDASpike ondertussen online gezet. Thanks Mike
@PatrickC goed gespot, jij natuurlijk ook bedankt voor het melden !

• PatrickC
  • Nu online
Dankjewel @MikeDASpike en @Dna Disturber . Ik zal het nog eens proberen met B&B. Ik ga ook eens kijken of het me met dat voorbeeld lukt om ook zelf een andere kast aan te passen. @MikeDASpike noemt me dan wel een eindgebruiker, maar ergens moet 30 jaar programmeer ervaring toch van pas komen? :P

• MikeDASpike
PatrickC schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:17:
@MikeDASpike noemt me dan wel een eindgebruiker, maar ergens moet 30 jaar programmeer ervaring toch van pas komen? :P
Hahaha. Ja VBS is wel van 30 jaar geleden, dus moet lukken. Ik was tot een paar jaar geleden ook maar eindgebruiker van VPX. En het enige dat ik kan os een beetje code schrijven en een VR ergens plaatsen. Dus mag ik mij nu een senior eindgebruiker noemen :P

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36
Goede dag, effe voorstellen, Ben Sparcky, zit al 23 op Tweakers, en sinds dat de dieren nog spraken Flipperkast fan. Heb 35 jaar geleden een echte F14 Tomcat gehad. (Stom van me, 25 jaar geleden,verkocht voor ongeveer 400 Euro.). 3 jaar geleden een ATgames legends pinball HD gekocht en gemod. Leuk speelgoed, maar toch honger naar meer...

Nu sinds een maandje een 42 inch vpin van een Belgische firma. (ik heb van hen ook al 11 jaar een Mortal Kombat replica, en gemod met eigen PC en Coinops.)

Die vpin is super, maar er stond windows 7 op met een oude encrypted Pinup Popper en deep freeze. Dus effe die gesloten build eruit, een RTX 3050 erin en 1 TB ssd met windows 11 en natuurlijk Pinup Popper 2.0 beta.
Alles werkt top ... ook DOF in vpx en DOFlinx in FX ... (Wat maken die leds, solenoids en shaker een verschil.) maar...

De exporteerde XML files van DOF uit die chinese build, krijg ik niet in dat online DOF online config tool... die wil van scratch beginnen of een json file. (ik wil ook effecten in mijn Pinup popper menu etc...)

Enige hints en tips zouden welkom of moet ik echt alles in kaart gaan brengen en stap voor stap ingeven ?

• MikeDASpike
Sparcky schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:55:
Goede dag, effe voorstellen, Ben Sparcky, zit al 23 op Tweakers, en sinds dat de dieren nog spraken Flipperkast fan. Heb 35 jaar geleden een echte F14 Tomcat gehad. (Stom van me, 25 jaar geleden,verkocht voor ongeveer 400 Euro.). 3 jaar geleden een ATgames legends pinball HD gekocht en gemod. Leuk speelgoed, maar toch honger naar meer...

Nu sinds een maandje een 42 inch vpin van een Belgische firma. (ik heb van hen ook al 11 jaar een Mortal Kombat replica, en gemod met eigen PC en Coinops.)

Die vpin is super, maar er stond windows 7 op met een oude encrypted Pinup Popper en deep freeze. Dus effe die gesloten build eruit, een RTX 3050 erin en 1 TB ssd met windows 11 en natuurlijk Pinup Popper 2.0 beta.
Alles werkt top ... ook DOF in vpx en DOFlinx in FX ... (Wat maken die leds, solenoids en shaker een verschil.) maar...

De exporteerde XML files van DOF uit die chinese build, krijg ik niet in dat online DOF online config tool... die wil van scratch beginnen of een json file. (ik wil ook effecten in mijn Pinup popper menu etc...)

Enige hints en tips zouden welkom of moet ik echt alles in kaart gaan brengen en stap voor stap ingeven ?
Welkom! Ik heb ook de mortal combat kast van die gasten, zelf ook andere pc erin gezet, maar vetschillende front ends geprobeerd. Nu draaien met bigbox. Maar draaid nog niet naar alle tevreden heid.

Ik weet veel van virtual Pinball,maar ik ben nog een fosiel en gebruik PinballX. Dus kan je helaas niet helpen.
Maar had je nooit je config in de DOF configtool zitten ? Maw, heb je nu in vpx ook niet, of allee. Met pinup popper werkt het niet?
Ik hoop wel dat je PinemHi gebruikt .
Je cabinet xml en je globalconfig b2sserver zijn hetzelfde, alleen in de configtool moet je sommige dingen assignen en wat je aan toys en leds heb assignen.

Tijd geleden dat ik dat gedaan heb, maar moet te doen zijn vanuit je oude files(directoutputconfig.ini )

• PatrickC
  • Nu online
Sparcky schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:55:

Welkom! Ik heb helaas geen verstand van DOF, maar kun je de XML files niet converteren naar json? Daar zijn allerlei tools voor als ik even google. Of anders AI het laten omzetten?

• MikeDASpike
@Sparcky
Ik lees je bericht nog eens goed door, masr snap niet wat je nu bedoelt.
Je zegt,
[/quote]De exporteerde XML files van DOF uit die chinese build, krijg ik niet in dat online DOF online config tool
Maar je zegt ook
Alles werkt top ... ook DOF in vpx
[quote]

De online dof config tool, is juist (o.a) om dof goed in vpx te laten werken. Alle tafels staan erin en frontends hebben soms een eigen 'tafel' entry om dasr ook nog wat te doen.
Wat krijg je niet correct in de dof tool gezet ?

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36
[quote]MikeDASpike schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:10:
@Sparcky
Je zegt,
[/quote]De exporteerde XML files van DOF uit die chinese build, krijg ik niet in dat online DOF online config tool
[...]
[quote]

Als ik een copy doe van de "oude Chinese" DOF directory (dus met reeds geconfigureerde XML files en over 1300 Tables) naar mijn nieuwe build, werkt de VPX setup goed ... (Dus geen online config tool nodig.)

Maar als ik het config tool wil gebruiken om iets te veranderen.... Kan die niet de reeds "geconfigureerde" XML inlezen.... Dus nu moet ik een nieuw cabinet definieren en configureren ... :-(

Maar ik hack nog wel even verder en anders... configureer ik wel een nieuw cabinet.. (Het is een hobby ;-) )

• PatrickC
  • Nu online
Dna Disturber schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:27:
Heb de nieuwe versie aangeleverd door @MikeDASpike ondertussen online gezet. Thanks Mike
@PatrickC goed gespot, jij natuurlijk ook bedankt voor het melden !
@MikeDASpike Zojuist getest maar VPX crashed na een tiental seconden. Ik zie Pinemhi wel met ook mijn hiscores, maar na 5-10 seconden begint het te stotteren, bevriest het beeld en dan sluit VPX af. In het Windows logboek staan 2 entries:
Toepassing: VPinballX_GL64.exe
Framework-versie: v4.0.30319
Beschrijving: het proces is beëindigd als gevolg van een onverwerkte uitzondering.
Uitzonderingsinformatie: System.AccessViolationException
bij LibDmd.Converter.Plugin.ColorizationPlugin.ColorizeFrame(LibDmd.Frame.DmdFrame)
bij LibDmd.Converter.Plugin.ColorizationPlugin.ConvertClocked(LibDmd.Frame.DmdFrame)
bij LibDmd.Converter.AbstractConverter.Tick(Int64)
bij System.Reactive.AnonymousSafeObserver`1[[System.Int64, mscorlib, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089]].OnNext(Int64)
bij System.Reactive.Linq.ObservableImpl.Timer+TimerImpl.Tick(Int64)
bij System.Reactive.Concurrency.DefaultScheduler+<>c__DisplayClass9`1[[System.Int64, mscorlib, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089]].<SchedulePeriodic>b__7()
bij System.Reactive.Concurrency.AsyncLock.Wait(System.Action)
bij System.Threading.ExecutionContext.RunInternal(System.Threading.ExecutionContext, System.Threading.ContextCallback, System.Object, Boolean)
bij System.Threading.ExecutionContext.Run(System.Threading.ExecutionContext, System.Threading.ContextCallback, System.Object, Boolean)
bij System.Threading.TimerQueueTimer.CallCallback()
bij System.Threading.TimerQueueTimer.Fire()
bij System.Threading.QueueUserWorkItemCallback.System.Threading.IThreadPoolWorkItem.ExecuteWorkItem()
bij System.Threading.ThreadPoolWorkQueue.Dispatch()

Naam van toepassing met fout: VPinballX_GL64.exe, versie: 10.8.0.2058, tijdstempel: 0x67c44a23
Naam van module met fout: pin2color64.dll, versie: 1.1.0.0, tijdstempel: 0x6964cc0d
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x000000000000823c
Id van proces met fout: 0x0x830C
Starttijd van toepassing met fout: 0x0x1DCAD55FF8A5589
Pad naar toepassing met fout: C:\vPinball\VisualPinball\VPinballX_GL64.exe
Pad naar module met fout: C:\vPinball\VisualPinball\VPinMAME\pin2color64.dll
Rapport-id: fa02363f-0f69-49de-84ac-9b1d4672d9f8
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:

• MikeDASpike
@PatrickC Lijkt alsof libserum je systeem laat crashen.
Is dit de bijgeleverde beavis&buthead table ?

• MikeDASpike
Sparcky schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:51:
[quote]MikeDASpike schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:10:
@Sparcky
Je zegt,
[...]
[quote]

Als ik een copy doe van de "oude Chinese" DOF directory (dus met reeds geconfigureerde XML files en over 1300 Tables) naar mijn nieuwe build, werkt de VPX setup goed ... (Dus geen online config tool nodig.)

Maar als ik het config tool wil gebruiken om iets te veranderen.... Kan die niet de reeds "geconfigureerde" XML inlezen.... Dus nu moet ik een nieuw cabinet definieren en configureren ... :-(

Maar ik hack nog wel even verder en anders... configureer ik wel een nieuw cabinet.. (Het is een hobby ;-) )
Dus jouw chinese dof bestanden heb je zelf nooit vanuit de config tool gegenereerd?
Dan zitten er waarschijnlijk tafels bij die geen dof hebben of niet verbeterd zijn.

Ik weet niet 100% meer hoe het werkt, maar volgens mij zo:
Zowieso moet je een profiel hebben in de config tool, en aan het profiel dien jij je devices te hangen. Je kan meerdere profielen hebben als je wijzigingen aan je hardware maakt.
Adv de devices moet je de leds,lampen,solenoids koppellen.
De tool genereerd hiervoor dan alleen de ini bestanden. De xml's(die heb je al) zou je handmatig moeten aanmaken.
Adh van de xml en de ini file(s) wordt alles vanuit het com object aangestuurd.

Ik hoop dat je mjr's laatste versie van dof gebruikt, want die heeft een formele 64bit com object.
Check logging goed als je e.e.a geconfigureerd heb, want de dof logging laat veel zien.

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:13:
@PatrickC Lijkt alsof libserum je systeem laat crashen.
Is dit de bijgeleverde beavis&buthead table ?
Ja, die in de nieuwe zip file zit.
De vorige versie van B&B (zonder Pinemhi) werkt probleemloos.

libserum hebt ik laatst de versies geinstalleerd die je meldde in deze post.
MikeDASpike in "[PC] Visual Pinball"
Die is dus over een BallerInstaller installatie heen geinstalleerd.
Tot nu toe werken daarna alle tafels prima, behalve dus die B&B met pinemhi.

• MikeDASpike
Je zegt dat hij na ongeveer 10 seconden crasht?
Zie je in die eerste 10 seconden wel het Pinemhi-leaderboard?
Ik heb net nog een potje gespeeld met versie 1.1.5 en die crasht niet.
Als ik geen pinemhi.ini heb of een foutief directorypad, laat hij bij mij niets zien, maar met het juiste pad verschijnt het wel. Omdat het Pinemhi-tekstbestanden zijn, controleer ik of het bestand bestaat en lees ik alles als string in om op het scorebord te zetten. Als FlexDMD niet geïnitialiseerd kan worden, wordt het scorebord ook niet gebruikt.
Met andere woorden, ik heb geen idee waarom het bij jou fout gaat.
@LordTheRon heb ji jhet al getest ?

• PatrickC
  • Nu online
@MikeDASpike Ja, ik zie het pinemhi leaderboard wel.

• MikeDASpike
PatrickC schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:33:
@MikeDASpike Ja, ik zie het pinemhi leaderboard wel.
Nice, ik hoop met scores?
Zo ja,zie jem het nog voordat hij crashed verspringen van personal score naar 5 min perdonal score?

Kan je ook eenstesten als je pin2color64.dll, niet laad en eventueel de serum ook nietvlaad??

[ Voor 14% gewijzigd door MikeDASpike op 07-03-2026 12:04 ]

• JB1980
Nu Metallica aan het spelen...
Ik kan PinemHi niet oproepen met de sneltoets.
In de log staat wel de score extracted, maar dat hij niet kan uploaden.
nvram is goed zegt de log...
Wat te doen?

Is schijnbaar altijd al zo bij mij, want heb nog geen score van Metallica online staan...
Niet dat ik erg hoog score hoor...wat een drainmonster is dit....

• MikeDASpike
JB1980 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:27:
Nu Metallica aan het spelen...
Ik kan PinemHi niet oproepen met de sneltoets.
In de log staat wel de score extracted, maar dat hij niet kan uploaden.
nvram is goed zegt de log...
Wat te doen?

Is schijnbaar altijd al zo bij mij, want heb nog geen score van Metallica online staan...
Niet dat ik erg hoog score hoor...wat een drainmonster is dit....
Post je pinemhi log even als je Metallica gespeeld heb.

• JB1980
TY!

08/03/2026, 10:02
pinemhi rom monitor version : 3.6.6.0
pinemhi leaderboard version : 3.6.7.0
VPinmame version : 3.7.0.43
Player : JB1980
detected game with rom description : Metallica Limited Edition (V1.7)
matching romname : mtl_170h
previous mtl_170h score extracted

08/03/2026, 10:24
detected exit from game with rom description : Metallica Limited Edition (V1.7)
new mtl_170h score extracted

* previous score is equal to new score *
* probably because there was no game played *
* it could also be that this rom is not supported (yet) *
* this score will not be submitted *

* it could also be that your nvram didn't update *
* NVRAM ADDITIONAL CHECK *
checking nvram directory: C:\vPinball\VisualPinball\VPinMAME\nvram\ does exist -> OK
nvram mtl_170h.nv modified: 08-March-2026 10:24:13
time now: 08-March-2026 10:24:18
nvram seems to be updated less than 2 minutes ago after exit from vpinball. -> OK
----------------------------------------------------------------------

• JB1980
Weet ook iemand hoe je bij Metallica de game opnieuw kan starten bij bal 2?
Vaak is dat Start ingedrukt houden, maar dat werkt bij deze niet....
Irritant om bij een slechte 1e bal door te moeten spelen.

• Dna Disturber
JB1980 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:00:
TY!

08/03/2026, 10:02
detected game with rom description : Metallica Limited Edition (V1.7)
matching romname : mtl_170h
previous mtl_170h score extracted

08/03/2026, 10:24
detected exit from game with rom description : Metallica Limited Edition (V1.7)
new mtl_170h score extracted

* previous score is equal to new score *
* probably because there was no game played *
* this score will not be submitted *

* it could also be that your nvram didn't update *
* NVRAM ADDITIONAL CHECK *
checking nvram directory: C:\vPinball\VisualPinball\VPinMAME\nvram\ does exist -> OK
nvram mtl_170h.nv modified: 08-March-2026 10:24:13
time now: 08-March-2026 10:24:18
nvram seems to be updated less than 2 minutes ago after exit from vpinball. -> OK
----------------------------------------------------------------------
Da's een makkie om op te lossen
Als je kijkt naar andere scores op metallica op de website kun je het al een beetje zien , alle scores zijn gedaan met mtl_180* roms
gebruik de mtl_180h rom en het gaat goed :*)

Je hebt trouwens wel een beetje een frankenstein pinemhi gecreeerd , pinemhi_rom_monitor is 3.6.6 en pinemhi leaderboard is 3.6.7 ;)
kan wel eventueel voor problemen zorgen

Je kunt even proberen bij metallica om de linker of rechterflipper ingedrukt te houden en dan start om een nieuwe game te starten bij bal 2

[ Voor 5% gewijzigd door Dna Disturber op 08-03-2026 14:55 ]

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:51:

Je hebt trouwens wel een beetje een frankenstein pinemhi gecreeerd , pinemhi_rom_monitor is 3.6.6 en pinemhi leaderboard is 3.6.7 ;)
Daar zijn tweakers/gebruikers toch voor? Lang leve logging!

• Dna Disturber
Heb nog even een filmpje gemaakt met de nagenoeg klaar zijnde nieuwe versie 3.6.8
voor de scores in frontend[Video: https://pinemhi.com/pinemhi%20scores%20in%20frontend.mp4]

[ Voor 4% gewijzigd door Dna Disturber op 08-03-2026 17:43 ]

• LordTheRon
MikeDASpike schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 05:52:
Je zegt dat hij na ongeveer 10 seconden crasht?
Zie je in die eerste 10 seconden wel het Pinemhi-leaderboard?
Ik heb net nog een potje gespeeld met versie 1.1.5 en die crasht niet.
Als ik geen pinemhi.ini heb of een foutief directorypad, laat hij bij mij niets zien, maar met het juiste pad verschijnt het wel. Omdat het Pinemhi-tekstbestanden zijn, controleer ik of het bestand bestaat en lees ik alles als string in om op het scorebord te zetten. Als FlexDMD niet geïnitialiseerd kan worden, wordt het scorebord ook niet gebruikt.
Met andere woorden, ik heb geen idee waarom het bij jou fout gaat.
@LordTheRon heb ji jhet al getest ?
Helaas niet. Het weekend liep wat anders dan gehoopt voor mij :'(

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op zondag 8 maart 2026 @ 17:42:
Heb nog even een filmpje gemaakt met de nagenoeg klaar zijnde nieuwe versie 3.6.8
voor de scores in frontend
[Video]
Hier ook een filmpje.
PinemHi-badges in de frontend; dit is mijn testsysteem, maar je ziet wat de bedoeling is.
LordTheRon schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:57:
Helaas niet. Het weekend liep wat anders dan gehoopt voor mij :'(
minder man. heef tgeen haast, ik was benieuwd

• JB1980
AH! Goed gezien!
Enig idee wat het verschil is in ROMS?
Ga die proberen!

En zal de rom monitor updaten!

Die truuk met de flipper inhouden werkt helaas niet...
Dna Disturber schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:51:
[...]

Da's een makkie om op te lossen
Als je kijkt naar andere scores op metallica op de website kun je het al een beetje zien , alle scores zijn gedaan met mtl_180* roms
gebruik de mtl_180h rom en het gaat goed :*)

Je kunt even proberen bij metallica om de linker of rechterflipper ingedrukt te houden en dan start om een nieuwe game te starten bij bal 2

• Dna Disturber
JB1980 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:30:
AH! Goed gezien!
Enig idee wat het verschil is in ROMS?
Ga die proberen!

En zal de rom monitor updaten!

Die truuk met de flipper inhouden werkt helaas niet...

[...]
Heb het even geprobeerd met metallica maar die werkt gewoon als je de start knop even een paar seconden inhoudt. Let op je moet natuurlijk wel credits erop hebben staan anders werkt ie niet (of op freeplay hebben staan)

De verschillen in roms zijn:
De belangrijkste verschillen zijn:

Spelbalans & Toegankelijkheid:
Crank It Up: De vereiste items om deze populaire modus te starten is verlaagd van 15 naar 12. Ook is de standaardinstelling voor het opnieuw aansteken van "Collect/Continue" tijdens de modus veranderd van EASY naar HARD.
Cross Hits: Het aantal benodigde hits op het kruis (Cross) om voortgang te boeken is verlaagd van 2 naar 1.
The End of the Line (Wizard Mode):
Deze modus start nu als een 2-ball multiball zonder timer; de modus stopt pas als de song (7:51 min) eindigt of als de ballen verloren gaan.
Het is nu makkelijker om de Super Jackpot te activeren (1 schot nodig in plaats van 6).
Technische Verbeteringen:
64-bit scoring: De score-engine is geüpgraded van 32-bit naar 64-bit om "rollover" problemen bij extreem hoge scores te voorkomen.
Nieuwe Audio: Er zijn nieuwe explosiegeluiden toegevoegd bij het voltooien van popbumpers en het starten van de Fuel-modus.
Bugfixes:
In v1.80 zijn diverse grafische glitches in de Mystery-awards en timing-fouten bij de Snake-lock en Skill-shots opgelost.

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:48:
[...]

Nice, ik hoop met scores?
Zo ja,zie jem het nog voordat hij crashed verspringen van personal score naar 5 min perdonal score?

Kan je ook eenstesten als je pin2color64.dll, niet laad en eventueel de serum ook nietvlaad??
Scores zijn wel zichtbaar vóór de crash.

Met...
plugin.0.passthrough = false
... werkt het wel.

Ik heb voor de zekerheid nog even opnieuw pin2color64.dll naar de VPinMAME directory gekopieerd vanuit pin2color_for_dmdext_v2.4.0.zip, maar dat hielp niet.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 09-03-2026 20:41 ]

• JB1980
Mooi overzicht! AI??

Ik kan rom 1.8 nergens vinden...jullie wel??

[...]
[/quote]

• PatrickC
  • Nu online
JB1980 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:23:
Mooi overzicht! AI??

Ik kan rom 1.8 nergens vinden...jullie wel??

[...]
[/quote]
Bij Stern zelf downloaden…

https://sternpinball.com/...ype=game_code&s=metallica
METALLICA PREMIUM 1.80 GAME CODE

en dan..

Rename MTL180LE.BIN to mtl180h.bin then zip it to mtl_180h.zip

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 11-03-2026 21:48 ]

• PatrickC
  • Nu online
Hoe halen ze die hoge scores in de 5 minute challenge bij TAF? Bijna 130.000.000! Hoger dan dik 50.000.000 lukt me niet. Ik vind het ook een lastige kast… de bal physics lijken ook wat vreemd qua lichte bounces van de bumpers. Leidt vaak tot een drain door het midden. En de multi-balls verdwijnen steeds met een noodgang door de outlanes. 10-15 seconden en ik zit weer met 1 bal! :+

Dus… ik dacht laat ik de golfclubs maar weer eens tevoorschijn halen. Die Derek McEachern moet toch een keer verslagen worden. Dat lukte wonderbaarlijk snel, met een score van -10. Dat is me al één keer eerder gelukt en toen scoorde zo’n Argentijn een ‘hole in one’. Maar ja… Joop. :)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

PatrickC schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:55:
Hoe halen ze die hoge scores in de 5 minute challenge bij TAF? Bijna 130.000.000! Hoger dan dik 50.000.000 lukt me niet. Ik vind het ook een lastige kast… de bal physics lijken ook wat vreemd qua lichte bounces van de bumpers. Leidt vaak tot een drain door het midden. En de multi-balls verdwijnen steeds met een noodgang door de outlanes. 10-15 seconden en ik zit weer met 1 bal! :+

Dus… ik dacht laat ik de golfclubs maar weer eens tevoorschijn halen. Die Derek McEachern moet toch een keer verslagen worden. Dat lukte wonderbaarlijk snel, met een score van -10. Dat is me al één keer eerder gelukt en toen scoorde zo’n Argentijn een ‘hole in one’. Maar ja… Joop. :)
Als je op TAF een hoge score wilt halen, dan moet je voor tour-the-mansion wizard mode gaan (deze geeft sowieso 50 miljoen zodra je hem bereikt). Hiervoor moet je alle modes (ramen) van huis geactiveerd hebben. Komt er op neer dat je constant de mode start via de stoel, daarna een keer een bear loop schiet om de stoel weer actief te maken, weer in de stoel om de mode te activeren, en opnieuw en opnieuw. De modes speel je zelf verder niet, eventueel met uitzondering van quick multiball en de extra ball oppakken uiteraard.

• PatrickC
  • Nu online
GeleFles schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:38:
[...]

Als je op TAF een hoge score wilt halen, dan moet je voor tour-the-mansion wizard mode gaan (deze geeft sowieso 50 miljoen zodra je hem bereikt). Hiervoor moet je alle modes (ramen) van huis geactiveerd hebben. Komt er op neer dat je constant de mode start via de stoel, daarna een keer een bear loop schiet om de stoel weer actief te maken, weer in de stoel om de mode te activeren, en opnieuw en opnieuw. De modes speel je zelf verder niet, eventueel met uitzondering van quick multiball en de extra ball oppakken uiteraard.
Dat is nog een hele klus binnen 5 minuten, maar zeker mogelijk. Ik moet me toch eens meer gaan verdiepen in de table rules. :P

• Dna Disturber
PatrickC schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:54:
[...]

Dat is nog een hele klus binnen 5 minuten, maar zeker mogelijk. Ik moet me toch eens meer gaan verdiepen in de table rules. :P
Ik denk dat dat lastig wordt binnen 5 minuten...(zijn er 13 die je dan moet doen)...ik ben al blij met 5 in 5 minuten
Ik had zelf een 91M score en dan had ik nog de flink scorende opdrachten niet geheel voltooid.
Je moet proberen om seance an tunnelhunt te krijgen bij de opdrachten en als jer dan 2 of 3 van raakt dan lopen de punten aardig binnen
Mansion: Tunnel Hunt
--------------------

This is a 20 second timed round in which you should shoot the three
tunnel shots: the electric chair, the swamp (or swamp kickout), and
the vault. They may be shot in any order. The first scores 5M, the
second is worth 10M, and the third is worth 15M.

If the electric chair is lit, hitting the electric chair during Tunnel
Hunt will also award another mansion room. (Same goes for the swamp
kickout.)

If the vault was previously lit for lock, you will not be able to lock
balls during Tunnel Hunt. It will relight at the end of the round.
Once the vault has been hit, it will close. If Quick Multiball or
Thing Multiball is running, it may or may not close (hopefully it
won't, of course).

Plunging a ball into the swamp while Tunnel Hunt is running does not
give credit for the tunnel. Hitting the bookcase during Tunnel Hunt
when the vault should be open will not convince the game to open it.

Mansion: Seance
---------------

This is a 20 second timed round during which the next three ramp shots
(either Million Plus or Bear Kick ramp) will score 5M, 10M, and 15M
each. The Power magnets are enabled throughout the round.

Bear Kick ramps will always feed to Thing's mini-flipper, except when
Thing Multiball is counting down. Thing Flips is still possible during
Seance.
Als je dan ook nog je skillshots allemaal haalt dan ben je aardig in de buurt want ondertussen scoor je natuurlijk ook wel punten....en quick multiball is ook redelijk makkelijk te halen.

Ik had met die 91m alleen tunnelhunt (waarvan ik er 2 in kreeg) en ook nog quick multiball en gewone multiball
en skillshots had ik er ook 3 van.

Maar deze kast is echt een hit or miss voor mij....1 keer in de zoveel tijd loopt ie wel eens lekker maar vaak frustrerend snel de ballen kwijt.

Ennnnnnnn @PatrickC Wow, je bent echt even voor golf gaan zitten zeg _/-\o_ , ben benieuwd of Derek nog gaat voor de hole in one maar dat zou wel super super knap zijn als m dat nog lukt....zal t verder niet jinxen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dna Disturber op 12-03-2026 13:07 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Dna Disturber schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:03:
[...]

Ik denk dat dat lastig wordt binnen 5 minuten...(zijn er 13 die je dan moet doen)...ik ben al blij met 5 in 5 minuten
Je hoeft de modes niet af te ronden, ze kunnen prima tegelijkertijd lopen. als je bij de exit uit de scoop de bal op de flipper laten stuiteren naar je rechteflipper, kan je hem op de rechter flipper stil leggen zodat je relatief makkelijk de bear ramp kan schieten. Daarna komt de bal weer terug op je flipper en kan je weer in de scoop schieten. Zodra je die 2 shots goed onder de knie hebt, kan je erg snel de modes activeren en door naar tour the mansion.
Zeker niet makkelijk, het lukt mij ook niet altijd, TAF is inderdaad een pittige tafel die je snel afstraft als je een shot mist. Maar als je eenmaal in de flow zit ;)

• PatrickC
  • Nu online
Wat een intense kast die MotorDome in de 5-minute. Heel wat potjes gespeeld en nog maar 1 keer de 5 minuten vol gespeeld. :+ Was wel grappig dat @MikeDASpike en ik tegelijkertijd scores aan het neerzetten waren eerder vandaag. :P

• MikeDASpike
Ja, echter na mijn 2e potje wilde de kast bij mij niet meer werken. Hij startte op, alleen de coin insert werkte niet meer. Nadat ik het opgaf, verdenk ik nu mijn NVRAM-file, maar ik weet het niet zeker.
Jij had flink wat potjes gespeeld. Ik had bij 1 pot de 5 minuten gehaald. Ik vind dit soort kasten wel leuk.
Ook mijn hersenen kunnen dit beter aan dan een multiball in TAF waarbij de ballen de andere kant op worden geslingerd door het magnetisch veld.
Morgen een herkansing voor mij.
Op dit moment wel blij om de Joop te zijn, maar ik denk dat ik snel zal zakken naar 3, 4 of 5 en zal de echte Joop weer op 2 staan.

• PatrickC
  • Nu online
Ja, die potjes gingen in een hoog tempo. Vaak 1-2 minuten en de 3 ballen waren al op. 7(8)7 En als de eerste bal mij niet beviel, meteen maar een nieuw potje.

WHO Dunnit daarentegen… dat ene potje duurde erg lang. Meteen ook goed voor de #1 score, maar daar gaan ze nog ver overheen verwacht ik, gezien de highscores op die tafel.

Vooralsnog geniet ik nu nog even van 3 keer de 1e plek en wacht ik geduldig af totdat ik weer ‘geJoopt’ wordt. :w

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:49
Heb de plannen even opgeborgen voor mijn cab, was aan het sparen ervoor.
Ruimte gemaakt, maar op het werk een ongeval gekregen.
Waardoor ik niet meer mag heffen, aangezien zo een panelen naar boven sjouwen niet gaat lukken.
De kosten te hoog zijn voor mijn revalidatie, ben ik maar terug een controller gaan bouwen.

Momenteel prototype aan het 3D printen, als alles bevalt ga ik hem in hout maken.
Voorlopige afmetingen zijn.
L 240mm x B 140mm x H 120mm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emQ5eBK3yn7x_5jEgl4c2mUQDo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oy8eAWB7bWntGLH8QVu9dD45.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de Arduino vervangen voor een raspberry pico, die draait op pinscape.
https://github.com/mjrgh/PinscapePico/

Nudge sensor is nu een 3 axis zonder gyroscoop. ( Lis3dsh )

Plunger is gewoon een simpele voorlopig, die werkt op een 10k lineaire module.
De pinball buttons zijn Sanwa buttons, worden gebruikt voor fight sticks.
Gaan met de tijd ook wel vervangen worden.

Coin button ook onderweg, moest ik gewoon hebben erop.
Ga ik wel modden naar het Euro teken.

CAD tekening moet nog worden aangepast, onderkant moeten er nog paar dingen bij komen.
Mijn Pico is gemonteerd op een breakout bordje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpPQBLLs3MmSoUdweSQhCobgIP4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bVORGOQ6pFQOpqqsvQRGTsoq.png?f=user_large

VPX draait ook gewoon prima, voorlopig enkel problemen met mijn Puppis S1 router.

Nu red ik mij voorlopig op mijn toetsenbord te spelen in desktop mode / VR.

• PatrickC
  • Nu online
@KBE91 Succes en sterkte met je revalidatie. Knap dat je je plannen verzet hebt en niet bij de pakken bent gaan neerzitten. Succes met het bouwen van de controller. Ziet er al veelbelovend uit!

• MikeDASpike
@KBE91 balen dat je een bedrijfsongeval hebt gehad en succesmet revalidatie.
Als ik naar jouw 3d print kijk, zitten dan je 2 rechrer buttons niet met je plunger in de weg ? Want neem aan dat je er een schuif potmeter onder maakt die de plunger 'volgt' .

Wel gaaf dat je alles zelf kan printen etc.

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:49
MikeDASpike schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:25:
@KBE91 balen dat je een bedrijfsongeval hebt gehad en succesmet revalidatie.
Als ik naar jouw 3d print kijk, zitten dan je 2 rechrer buttons niet met je plunger in de weg ? Want neem aan dat je er een schuif potmeter onder maakt die de plunger 'volgt' .

Wel gaaf dat je alles zelf kan printen etc.
Had even snel een placeholder gemaakt van de plunger voor zo fouten eruit te halen.
Zit er inderdaad tegen.

Ga hem 10mm nog naar links moeten duwen.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cCb4Zs29/controllers.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vTQ3Myf4/Schermafbeelding-2026-03-13-131112.png

[ Voor 6% gewijzigd door KBE91 op 13-03-2026 13:21 ]

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste