[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
Dennis__ schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 14:50:
Ik laat gewoon weten dat het installeren van VPX nog gemakkelijker is geworden voor desktops.

Gewoon de zip file uitpakken en de plugins enablen in de ini file. (10.8.1 BGFX X64) , je moet wel een tables map aanmaken.

https://github.com/vpinball/vpinball/actions/runs/25321254420/artifacts/6784692726

[Afbeelding]

Ik heb een paar tables geupload op YT met VPX 10.8.1:

YouTube: Visual Pinball 10.8.1 - South Park (Sega 1999) - Bigus(MOD)3.0
Ik zie ook folders als vni en serum, dus geen altcolor in het algemeen. PAC-files worden niet ondersteund. Boycot naar Lucky1?

Na 10.8 waren ze wel bezig om pupplayer als los component toe te voegen aan vp, zodat het platform onafhankelijk was, maar geen idee of ze dat hebben doorgevoerd. En met pupplayer 2.0 staat het denk ik ook op losse schroeven.

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
Wel erg aanwezige muziek! Verder lijkt de tafel wat makkelijk? In mijn 2e potje had ik al een 700 miljoen score. De Skill Shot is heel makkelijk vele malen achter elkaar te halen en ook de multi-ball halen is niet zo moeilijk.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 21:02
Dubbel post sorry.

[ Voor 92% gewijzigd door Dennis__ op 08-05-2026 17:27 ]


  • Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 21:02
PatrickC schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:44:
[...]

Hoe zit het dan met Pinup Player? Ziet die er dan ook bij, want ik zie wel een pupvideos folder.
Alle plugins zitten erbij en je moet niets installeren. Alles tables werken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/50s0R2c.png

Je kan het zien op mijn test kanaal.

[ Voor 50% gewijzigd door Dennis__ op 10-05-2026 12:42 ]


  • o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-06 12:19
Is er hier misschien iemand die mij kan helpen troubleshooten?

Ik probeer the frontend van pinup popper werkend te krijgen maar krijg het maar niet voor mekaar. Al m'n tafels doen het prima vanuit vpx.

Echter als ik ze vanuit de frontend wil starten krijg ik een foutmelding. Ik denk dat ik iets moet wijzigen in het launch script maar geen idee wat precies.

Iemand een suggestie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoyvnrxCEaL7PUAn2mi-_riiQCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCKCuQ8OsP4cR7hWOXPPlVAg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlCThbbobvjviY40XUM_vKbpXrg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWLJLjXkAaYiWbGLPe2iA3ih.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-n9GYX5ukFW93_TitwtgzuuyQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/If3fmXsKFH67BFQdgUFVI3Wp.jpg?f=fotoalbum_large

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
o.dam schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:42:
Is er hier misschien iemand die mij kan helpen troubleshooten?

Ik probeer the frontend van pinup popper werkend te krijgen maar krijg het maar niet voor mekaar. Al m'n tafels doen het prima vanuit vpx.

Echter als ik ze vanuit de frontend wil starten krijg ik een foutmelding. Ik denk dat ik iets moet wijzigen in het launch script maar geen idee wat precies.

Iemand een suggestie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien heb je hier iets aan?

https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=45164

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-06 12:19
Heb ik geprobeerd maar zonder succes, vindt het een draak van een programma om te gebruiken eerlijk gezegd is er een fatsoenlijk alternatief toevallig?

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
o.dam schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:29:
[...]

Heb ik geprobeerd maar zonder succes, vindt het een draak van een programma om te gebruiken eerlijk gezegd is er een fatsoenlijk alternatief toevallig?
Pinup Popper bedoel je? Ik heb die ook nooit gebruikt. Sinds kort gebruik ik ook pas een frontend voor VPX, namelijk PinballX (https://www.pinballx.com).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-06 12:19
PatrickC schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:51:
[...]

Pinup Popper bedoel je? Ik heb die ook nooit gebruikt. Sinds kort gebruik ik ook pas een frontend voor VPX, namelijk PinballX (https://www.pinballx.com).
Pinup Popper bedoelde ik inderdaad, ga deze week PinballX wel eens proberen, zag net trouwens ook Pinball heb je daar ervaring mee?

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
o.dam schreef op zondag 10 mei 2026 @ 23:12:
[...]

Pinup Popper bedoelde ik inderdaad, ga deze week PinballX wel eens proberen, zag net trouwens ook Pinball heb je daar ervaring mee?
Pinball? Heb je een link? Zegt me zo niets.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-06 12:19
PatrickC schreef op zondag 10 mei 2026 @ 23:18:
[...]

Pinball? Heb je een link? Zegt me zo niets.
Sorry PinballY bedoelde ik PinballY

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
o.dam schreef op zondag 10 mei 2026 @ 23:28:
[...]

Sorry PinballY bedoelde ik PinballY
Ah ok, ja dat is ook één van de frontends die je kunt gebruiken. Ik ken ‘m verder niet, maar zie wel dat er sinds november 2024 geen updates meer zijn geweest . Wellicht dat @MikeDASpike meer weet over deze PinballY, want hij heeft ‘m in dit topic wel eens aangehaald.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
PinballY is een alternatieve variant van PinballX. PinballY is opensource en vertoont sterke gelijkenissen met PinballX. Het is tevens compatibel met de XML-bestanden van PinballX, welke gebaseerd zijn op Hyperspin.

Momenteel is er slechts één programma dat alle gameplay/grabbing kan uitvoeren van de VP OpenGL-versie (of voor andere flipper emulators). Ik ben ervan op de hoogte dat Popper een methode toepast waarbij tijdens opnames wordt teruggeschakeld naar de DX-versie. Dit is echter niet noodzakelijk. Databasemanager voor Pinball (DBM) is in staat om opnames te maken zonder terug te vallen op de DX-versie. Bovendien wordt er momenteel gewerkt aan functionaliteit binnen DBM om een automatische opname voor VP te detecteren. Dit houdt in dat bij het opnemen niet gewacht hoeft te worden op een time-out, maar dat VP direct wordt gedetecteerd. Met dank aan @Dna Disturber voor de inzichten in de detectiemethode van Pinemhi.

[ Voor 74% gewijzigd door MikeDASpike op 11-05-2026 05:50 ]

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
o.dam schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:42:
Is er hier misschien iemand die mij kan helpen troubleshooten?

Ik probeer the frontend van pinup popper werkend te krijgen maar krijg het maar niet voor mekaar. Al m'n tafels doen het prima vanuit vpx.

Echter als ik ze vanuit de frontend wil starten krijg ik een foutmelding. Ik denk dat ik iets moet wijzigen in het launch script maar geen idee wat precies.

Iemand een suggestie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Probeer parameter -minimized te vervanfen naar -exminimized (exminimized forceert full exclusive screen)

Maar dat is een gok. Ik gebruik geen popper.

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-06 12:19
MikeDASpike schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:32:
[...]

Probeer parameter -minimized te vervanfen naar -exminimized (exminimized forceert full exclusive screen)

Maar dat is een gok. Ik gebruik geen popper.
Ik heb uiteindelijk 10 bit in vpx en Nvidia maar uitgezet en nu in 8 bit werkt het allemaal wel.

  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
o.dam schreef op maandag 11 mei 2026 @ 23:04:
[...]

Ik heb uiteindelijk 10 bit in vpx en Nvidia maar uitgezet en nu in 8 bit werkt het allemaal wel.
Werkte 10bit wel met -extminime,? Of niet geprobeerd?

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-06 12:19
MikeDASpike schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:46:
[...]

Werkte 10bit wel met -extminime,? Of niet geprobeerd?
Eerlijk gezegd niet meer geprobeerd, was er wel een beetje klaar mee stond op het punt om PinballX te gaan installeren. Zal de komende tijd eens kijken of popper bevalt, 't ziet er wel gelikt uit eerlijk gezegd.

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
Een mooie nieuwe VPX Original van Vpxpinballwizards, Big Trouble in Little China, gebaseerd op de gelijknamige film uit 1986 met Kurt Russell. De tafel heeft ook ondersteuning voor Pinup Player 2.0, maar dan moet je wel een paar extra stapjes doen (zie youtube filmpje op de VPU pagina).
https://vpuniverse.com/files/file/30250-big-trouble-in-little-china-original/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aB38sD_HAKs4BUWafGX5B9EvLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X1AVG1ds22sSkffwP2GjpCNn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 14-05-2026 11:22 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
@Dna Disturber Die 33.333.333 score op Rollergames van Derek McEachern lijkt me nogal verdacht?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
Wat een k#t kast is die Grand Slam in de 5-minute. Ik heb nog nooit een kast gespeeld waar de bal zo snel en zo vaak via die linker outlane verdwijnt. Ik kan maar beter stoppen met die kast te spelen, anders overleeft mijn controller het niet ben ik bang. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
Toch nog maar eens geprobeerd... na vele potjes nog steeds de 5 minuten niet gehaald. |:(
@Dna Disturber Er ging iets mis, want die score die ik nu heb klopt niet. Ik haalde in mijn laatste potje 449.310 maar op de website staat nog een score eerder van 4.424.905. Geen idee wat daar gebeurd is, maar kun je die even verwijderen aub?

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 15-05-2026 23:57 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
PatrickC schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 23:53:
Toch nog maar eens geprobeerd... na vele potjes nog steeds de 5 minuten niet gehaald. |:(
@Dna Disturber Er ging iets mis, want die score die ik nu heb klopt niet. Ik haalde in mijn laatste potje 449.310 maar op de website staat nog een score eerder van 4.424.905. Geen idee wat daar gebeurd is, maar kun je die even verwijderen aub?
Iik had al een 'WTF?' moment toen ik die score zag !

Ik had gisteren ook gespeeld en bijna mijn DMD welke op mijn backglass staat eraf gegooit (door het harde slaan tegen de cab)

Ik heb geloof ik 1x 5 min gehaald, maar zelfs de score was niet extreen hoog.

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 14:43
MikeDASpike schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:03:
[...]

Iik had al een 'WTF?' moment toen ik die score zag !

Ik had gisteren ook gespeeld en bijna mijn DMD welke op mijn backglass staat eraf gegooit (door het harde slaan tegen de cab)

Ik heb geloof ik 1x 5 min gehaald, maar zelfs de score was niet extreen hoog.
Tafel noemt niet voor niets Grand slam 8)

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
MikeDASpike schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:03:
[...]

Iik had al een 'WTF?' moment toen ik die score zag !

Ik had gisteren ook gespeeld en bijna mijn DMD welke op mijn backglass staat eraf gegooit (door het harde slaan tegen de cab)

Ik heb geloof ik 1x 5 min gehaald, maar zelfs de score was niet extreen hoog.
Haha… dat WTF momentje had ik ook even… bijna al mijn scores waren steeds rond de 300.000. Soms heb je het idee… ik ben best lekker bezig en dan is de score nog laag. Ik vind de linker outlane echt te extreem op deze kast. Nudgen op mijn controller is ook niet te doen in deze kast. Gelukkig zijn mijn buren op vakantie, want er zijn heel wat krachttermen uitgekomen gisteren… Deze kast staat nu met stip op #1 in mijn irritatie top 10.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
KBE91 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:07:
[...]

Tafel noemt niet voor niets Grand slam 8)
Nice! Goeie ! 🤣

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:45
Heb vandaag wat tijd gehad om de aio te installeren en mezelf door de pdfs geen te worstelen.

Heb de heman tafel aan de praat gekregen op mijn cabinet en dat ziet er best leuk uit met Popper 2.0 + front end

Wat me alleen niet gelukt is (en heb de hoop ondertussen opgegeven) is de analoge plunger, de tilt bob en alle toys van DOF aan de praat te krijgen. Denk dat dat nog wel serieus tijd gaat kosten. Vermoed dat dit komt omdat ik voor box zowel 32 als 64 bits geïnstalleerd heb. De tilt bob en plunger zijn onverklaarbaar.

Anyhow, leuke tafel. De moeite waard om nog wat verder in te duiken!

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
En wederom een mooie Gottlieb EM uit de jaren ‘70 door EMUnderdogs.
Surf Champ (Gottlieb 1976) EMU v2.0 Hybrid
https://vpuniverse.com/fi...lieb-1976-emu-v20-hybrid/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qb8hiFphjMF7-hIN27uGpoZhZtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQQq4c91ouyykwdKNBVUSkUO.jpg?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
Terry is bezig met een grote 2.0 update van Star Wars DSA. Na MOTU CE toch wel het andere pareltje in Future Pinball. Het is niet alleen een Pinup Player 2.0 update, maar veel meer.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
De Gottlieb EM klassiekers uit de jaren ‘70 blijven maar komen. Dit keer Aladdin's Castle (Bally 1976) door teisen, met VR mode door Ext2k en N'Fozzy physics en Fleep sounds door burger.
https://vpuniverse.com/fi...-mr-ext2k-conversion_006/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XlVs6u72T0cZa-ej3s7-p1owCs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XoTdEBsbZZX5heMIT1DdYg39.png?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
De 2.0 update van Star Wars DSA Galactic Edition zit er nu bijna aan te komen… in onderstaande video kun je zien wat er allemaal nieuw is…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03
Ik zag op Discord dat er een versie van The Six Million Dollar Man is met Fleep en nFozzy:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Sz44x0gOGfw1pa432jVb1Yof-M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LGd7X6OLKQcZzWzR4nbY51G9.png?f=user_large
Echter, de link naar @MikeDASpike's server werkt niet en via de virtualpinballsheet is hij ook niet te vinden? Ik heb ook nog op Burger's files gezocht bij VPU maar vreemd genoeg staat hij daar ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door spoor12b op 25-05-2026 15:29 ]

spoor12b


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
Star Wars DSA Galactic Edition versie 2.0 is uit voor Future Pinball. Voor deze versie moet je ook Pinup Player 2 beta en Terry Red’s laatste AIO gebruiken (update via Baller Installer Updater kan ook).

VPU: https://vpuniverse.com/fi...tion-pinevent-v2-fizx-33/
Pinball Nirvana: https://pinballnirvana.co...inevent-v2-fizx-3-3.6408/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnTfDILAbKSVyJLVF64Plc0LLGc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rECuJMxnwRv5rsFUbt7xU4N7.webp?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
spoor12b schreef op maandag 25 mei 2026 @ 15:22:
Ik zag op Discord dat er een versie van The Six Million Dollar Man is met Fleep en nFozzy:

[Afbeelding]
Echter, de link naar @MikeDASpike's server werkt niet en via de virtualpinballsheet is hij ook niet te vinden? Ik heb ook nog op Burger's files gezocht bij VPU maar vreemd genoeg staat hij daar ook niet.
Er kwamen een paar duizend requests en login pogingennop de VR server. De security is aangescherpt. Dgrimreaper had een klein berichtje gestet op discord, maar bij deze het bericht wat MDS naar de upluaders had gestuurd


You can now use the following links as an end‑user:

- http://gofile.me/5qNZO/X7t4GYX4R

- https://gofile.me/5qNZO/X7t4GYX4R

- https://dsm.mikedaspike.synology.me/sharing/X7t4GYX4R

(this replaces the old interface that used port 5002)

Alternatively, you can also use:

- https://tinyurl.com/38hjs9h2

You can also log in (bottom‑left corner) if you need to upload files.

The old URL (https://dsm.mikedaspike.synology.me/?launchApp=SYNO.SDS.Drive.Application#MyDrive) remains available and should not pose any security risk.

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03
@MikeDASpike Bedankt, ik ben er op en de kast die ik zocht stond in de Studlygoorite folder :)

spoor12b


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
Zojuist even de Star Wars in mixed reality gespeeld. Ik had nog niet eerder een kast in FP in MR geprobeerd, dus moest wel even uitzoeken hoe, maar het bleek heel simpel.
Maar… wat een ervaring! Het werkt echt geweldig en het is bijzonder om zo’n kast gewoon in je kamer te zien staan. Nu had ik in Pinball FX VR ook wel eens MR geprobeerd, maar die kasten zijn grafisch veel minder indrukwekkend.

Nu ik dit weet ga ik VPX ook eens in MR proberen. Wel even kasten zoeken die dat dan ondersteunen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
Gisteren ook even VPX in mixed reality uitgeprobeerd en dat werkt ook prima via Virtual Desktop. Ik krijg wel een warnig over hoog energie gebruik van de Quest 3, dus VR passthrough in Virtuals Desktop icm streaming via het netwerk eist schijnbaar veel energie.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 14:43
Dat is het begin van een cab build. :Y

Speel voorlopig geen VR, veel te warm in die bril.
Na 5 min zie ik niets meer, door het zweten met deze temperaturen.

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
KBE91 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:28:
Dat is het begin van een cab build. :Y

Speel voorlopig geen VR, veel te warm in die bril.
Na 5 min zie ik niets meer, door het zweten met deze temperaturen.
Haha... nee... die gaat er niet komen. VR voldoet voor mij prima en is ook echt 3D. Het is er nu inderdaad wel te warm voor.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
spoor12b schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:59:
@MikeDASpike Bedankt, ik ben er op en de kast die ik zocht stond in de Studlygoorite folder :)
Speel je met die kast of de laatste Bigus MOD? Het verschil tussen beide qua moeilijkheidsgraad is echt enorm. De Bigus kast is veel makkelijker. De Studlygoorite versie van Mike's server is echt een linker outlane disaster. Daar zit een zeer krachtige magneet in volgens mij. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03
PatrickC schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:49:
[...]

Speel je met die kast of de laatste Bigus MOD? Het verschil tussen beide qua moeilijkheidsgraad is echt enorm. De Bigus kast is veel makkelijker. De Studlygoorite versie van Mike's server is echt een linker outlane disaster. Daar zit een zeer krachtige magneet in volgens mij. :+
Ik gebruik de Studlygoorite versie, volgens mij is de Bigus versie niet nFozzy? Gaat tot nu toe wel aardig maar die linker outline is inderdaad behoorlijk irritant!

Misschien zou Bigus eens een keer een mod kunnen doen voor Black Knight 2000. Dan kan ik eindelijk verder met de kiddie challenge 8)

[ Voor 10% gewijzigd door spoor12b op 28-05-2026 20:45 ]

spoor12b


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
spoor12b schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:42:
[...]

Ik gebruik de Studlygoorite versie, volgens mij is de Bigus versie niet nFozzy? Gaat tot nu toe wel aardig maar die linker outline is inderdaad behoorlijk irritant!

Misschien zou Bigus eens een keer een mod kunnen doen voor Black Knight 2000. Dan kan ik eindelijk verder met de kiddie challenge 8)
De Bigus versie is inderdaad geen nFozzy. De Studlygoorite versie is veel beter met nFozzy, maar ik verwacht dat de huidige top scores allemaal met die Bigus versie zijn gehaald.

Zit jij dus ook vast bij BK2000… erg herkenbaar… ik heb die kast al maanden niet meer aangeraakt…echt een verschrikkelijke kast… die soundtrack alleen al…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03
PatrickC schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:14:
[...]

De Bigus versie is inderdaad geen nFozzy. De Studlygoorite versie is veel beter met nFozzy, maar ik verwacht dat de huidige top scores allemaal met die Bigus versie zijn gehaald.

Zit jij dus ook vast bij BK2000… erg herkenbaar… ik heb die kast al maanden niet meer aangeraakt…echt een verschrikkelijke kast… die soundtrack alleen al…
Naast het ontbreken van nFozzy heeft de Bigus versie ook geen VR room dus hou ik het maar op de Studlygoorite versie. Zojuist m'n highscore nog weten te verbeteren maar of een veel hogere score er nog in zit betwijfel ik...

Die BK2000 kast is zo irritant dat ik ruim een half jaar compleet gestopt was met VR pinball :-(
Knap dat sommigen nog dik over de vereiste 6 miljoen komen, ik ben volgens mij nooit verder gekomen dan 4,5.

spoor12b


  • ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 17:56
Heads up: de laatste versie van VPinStudio (5.0.0) wiped de Pinemhi config. Je raakt daarmee dus je inlog credentials kwijt. Maak een backup van je pinemhi.ini voordat je update.

  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
ThijsWTF schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:07:
Heads up: de laatste versie van VPinStudio (5.0.0) wiped de Pinemhi config. Je raakt daarmee dus je inlog credentials kwijt. Maak een backup van je pinemhi.ini voordat je update.
Is dit als bug gemeld ? Mag natuurlijk niet gebeuren dit

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 17:56
MikeDASpike schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:28:
[...]

Is dit als bug gemeld ? Mag natuurlijk niet gebeuren dit
Ik heb het gemeld. Het komt omdat je de installer opnieuw moet draaien en dus niet een normale "update" doet.

  • Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:10

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

ThijsWTF schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:31:
[...]

Ik heb het gemeld. Het komt omdat je de installer opnieuw moet draaien en dus niet een normale "update" doet.
Ik las het inderdaad op Discord (je melding). Ff zelf ook aan denken, op een of andere manier start m’n Vpin Studio ook plots niet meer, een nieuwe update kan hopelijk helpen :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble


  • ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 17:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UFaJdgsB2725Ot1CTggP4PoeO8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pt2MAg4zTMTlmkdSvZ1wd50V.png?f=user_large

Wel mooi dat de laatste release van Pinemhi in het verleden is uitgekomen voor de vorige release :p

  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
ThijsWTF schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:48:
[Afbeelding]

Wel mooi dat de laatste release van Pinemhi in het verleden is uitgekomen voor de vorige release :p
Haha ! Nice spot !

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
weet niet of het mag. maar denk dat ik hier de meeste kans maak op een geïnteresseerde

Vraag en aanbod

  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03
Zo te zien is er een mooie backport van een update beschikbaar voor wie VPX Launcher gebruikt:

Feature Spotlight: Unsynced Dynamic Reflections Backport (VPX 10.8.0)

Overview This feature backports a major performance optimization from the Visual Pinball X (VPX) 10.8.1 master branch to the classic 10.8.0 (DX9/OpenGL) codebase. It fundamentally revamps the REFL_STATIC_N_DYNAMIC reflection mode to act as a highly performant "Static & Unsynced" mode, providing a massive framerate boost—especially critical for VR setups—without significantly sacrificing visual quality. In the original, unmodified VPX 10.8.0 release, selecting the REFL_STATIC_N_DYNAMIC (Static + Dynamic) reflection mode was a massive performance trap.
  • Ignored Pre-pass: The function PreRenderStaticReflectionProbe() was hardcoded to only execute if the mode was exactly REFL_DYNAMIC. Because of this, REFL_STATIC_N_DYNAMIC completely bypassed the high-quality, pre-rendered static reflection texture.
  • Frame-by-Frame Geometry Rendering: Without the pre-rendered texture, the engine was forced to execute DoRenderReflectionProbe(true, false, true) every single frame. This meant rendering all static playfield meshes, lights, and dynamic objects from scratch inside the reflection pass.
  • Heavy GPU Load: This caused severe GPU pipeline stalls and severe performance degradation, rendering the mode unusable for VR.
The "Unsynced" Solution (Engine Hack)
  • By modifying the render pipeline in the RenderProbe.cpp, the REFL_STATIC_N_DYNAMIC mode now mirrors the highly optimized behavior found in VPX 10.8.1:
  • Unlocking the Static Pre-pass: We lower the threshold in PreRenderStaticReflectionProbe() so that REFL_STATIC_N_DYNAMIC also utilizes the pre-rendered MSAA texture.
  • Depth Buffer Skip (The "Unsynced" Hack): During the dynamic rendering phase, the engine blits only the color data from the static pre-pass to the dynamic render target, explicitly ignoring the depth data (BlitRenderTarget(..., true, false)). It then clears the Z-buffer entirely.
Key Benefits
  • Massive Performance Boost: Eliminates redundant draw calls of static playfield meshes and skips expensive VRAM depth-copy operations. The framerate impact of enabling reflections with dynamic balls is drastically reduced.
  • Better Visuals: Static reflections in this mode now finally benefit from the high-quality anti-aliasing of the pre-render pass, looking sharper and cleaner than the old frame-by-frame dynamic rendering.

spoor12b


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
Slingertj3 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:50:
weet niet of het mag. maar denk dat ik hier de meeste kans maak op een geïnteresseerde

Vraag en aanbod
Nice en. Ieuw vennep is naast de deur. Ben wel geintreseerd in een wide body, maar ik krijg met geen mogenlijkheid mijn normal body van zolder.

Dat je hem verkoopt. Is een lifetime keeper!

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
spoor12b schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:43:
Zo te zien is er een mooie backport van een update beschikbaar voor wie VPX Launcher gebruikt:

Feature Spotlight: Unsynced Dynamic Reflections Backport (VPX 10.8.0)

Overview This feature backports a major performance optimization from the Visual Pinball X (VPX) 10.8.1 master branch to the classic 10.8.0 (DX9/OpenGL) codebase. It fundamentally revamps the REFL_STATIC_N_DYNAMIC reflection mode to act as a highly performant "Static & Unsynced" mode, providing a massive framerate boost—especially critical for VR setups—without significantly sacrificing visual quality. In the original, unmodified VPX 10.8.0 release, selecting the REFL_STATIC_N_DYNAMIC (Static + Dynamic) reflection mode was a massive performance trap.
  • Ignored Pre-pass: The function PreRenderStaticReflectionProbe() was hardcoded to only execute if the mode was exactly REFL_DYNAMIC. Because of this, REFL_STATIC_N_DYNAMIC completely bypassed the high-quality, pre-rendered static reflection texture.
  • Frame-by-Frame Geometry Rendering: Without the pre-rendered texture, the engine was forced to execute DoRenderReflectionProbe(true, false, true) every single frame. This meant rendering all static playfield meshes, lights, and dynamic objects from scratch inside the reflection pass.
  • Heavy GPU Load: This caused severe GPU pipeline stalls and severe performance degradation, rendering the mode unusable for VR.
The "Unsynced" Solution (Engine Hack)
  • By modifying the render pipeline in the RenderProbe.cpp, the REFL_STATIC_N_DYNAMIC mode now mirrors the highly optimized behavior found in VPX 10.8.1:
  • Unlocking the Static Pre-pass: We lower the threshold in PreRenderStaticReflectionProbe() so that REFL_STATIC_N_DYNAMIC also utilizes the pre-rendered MSAA texture.
  • Depth Buffer Skip (The "Unsynced" Hack): During the dynamic rendering phase, the engine blits only the color data from the static pre-pass to the dynamic render target, explicitly ignoring the depth data (BlitRenderTarget(..., true, false)). It then clears the Z-buffer entirely.
Key Benefits
  • Massive Performance Boost: Eliminates redundant draw calls of static playfield meshes and skips expensive VRAM depth-copy operations. The framerate impact of enabling reflections with dynamic balls is drastically reduced.
  • Better Visuals: Static reflections in this mode now finally benefit from the high-quality anti-aliasing of the pre-render pass, looking sharper and cleaner than the old frame-by-frame dynamic rendering.
Is dit van Basti zelf, of van iemand anders? Laatst ook een 10.8.1 fork getest en vr draaide super goed.

Na de zomer, ga ik daar maar verder naar kijken

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
MikeDASpike schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:54:
[...]

Nice en. Ieuw vennep is naast de deur. Ben wel geintreseerd in een wide body, maar ik krijg met geen mogenlijkheid mijn normal body van zolder.

Dat je hem verkoopt. Is een lifetime keeper!
Deze normal laten staan, en deze ernaast zetten.

Om de hardware te upgraden naar huidige maat staven is mijn een te grote investering. Speel er nooit meer op.

  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03
MikeDASpike schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:57:
[...]

Is dit van Basti zelf, of van iemand anders? Laatst ook een 10.8.1 fork getest en vr draaide super goed.

Na de zomer, ga ik daar maar verder naar kijken
Nee, het is een backport van 10.8.1 naar 10.8.0

Je krijgt nog meer updates met VPX launcher 1.35:

1) VR Reflection Probes Fix (backported)

Fixes incorrect reflections in VR by introducing a dedicated reflection matrix in the ModelViewProj pipeline. Previously, the reflection probe renderer would snapshot the current view matrix, multiply it with the reflection plane matrix, and temporarily overwrite the view. This caused artifacts in VR because the view matrix could become stale between frame preparation and execution (e.g. due to head tracking updates). Now, the reflection is stored as a separate transform that is always applied to the current view matrix at evaluation time, ensuring correct reflections regardless of timing. Performance impact: None. The number of matrix multiplications remains identical. In non-reflection rendering, the reflection matrix is identity — the additional Identity * View multiplication adds approximately 20 nanoseconds per Update() call, which is negligible at any framerate. Memory footprint increases by 64 bytes (one cached m_matReflectedView matrix), offset by removing a stack-allocated initialViewMat in RenderProbe.

VR Reflections (runtime toggle)

Adds a new setting in the Launcher settings (below "Boosted") that allows switching the reflection quality level on-the-fly during gameplay: Important: This is a temporary runtime override only. The value is not persisted and will reset to the VPX graphic settings on the next table load. This is intentional — it allows quick A/B testing of reflection performance impact without altering the user's configured defaults.

VR Reflection Probes: Static & Unsynced Dynamic Mode

Backports and extends the "Static & Unsynced" reflection optimization from upstream 10.8.1 to work in VR. Previously, VR was forced to use the most expensive reflection mode (fully synced dynamic), re-rendering the entire scene into the reflection buffer every frame. Now, when set to "Full (unsynced)", the renderer pre-renders all static geometry into the reflection probe once at table load (with high-quality antialiasing oversampling). During gameplay, only the pre-rendered color buffer is copied and dynamic objects (balls, moving parts) are drawn on top with a cleared depth buffer. Static draw calls in the reflection pass are completely eliminated. How it works: Table load: static scene rendered into reflection probe at full quality (one-time cost) Each frame: cheap texture blit + depth clear + render only dynamic objects When launcher is open: automatically falls back to full synced rendering for correct overlay display, switches back to unsynced when closed Performance impact: Eliminates all static draw calls from the per-frame reflection pass (~30-60% fewer draw calls depending on table complexity) Net GPU savings of 2-5ms per frame on complex tables No visual quality loss during gameplay — static reflections retain their pre-rendered antialiased quality Configuration: Launcher settings → "VR Reflections" → select "Full unsynced" Setting is temporary per session (INI settings still loaded on next launch) Also selectable via Graphics Settings → "Static & Unsynced Dynamic"

Ball Display-Time Prediction (boosted only)

When launcherBoosted is enabled, the ball rendering position is extrapolated forward in time using its current velocity to compensate for the delay between the last physics update and when the frame will actually be displayed on screen. The problem: Physics runs at a fixed 1ms step, but between the last physics update and the moment the rendered frame appears on the display, several milliseconds pass (rendering, GPU processing, display latency). During this time, the ball continues moving — but without prediction, it is rendered at its outdated physics position. This causes the ball to visually "lag behind" its true position, appearing to stutter or jerk, especially at high speeds. The extrapolation accounts for: Time elapsed since the last physics step (msec() - m_time_msec) An estimated display latency offset (3ms) This results in smoother ball motion by showing the ball where it will actually be when the frame reaches the player's eyes, rather than where it was at the last physics tick. The effect is most noticeable in VR where any motion inconsistency is immediately perceived due to the high refresh rate and direct visual tracking. The feature is only active when: launcherBoosted is enabled The game is not paused The ball is not locked in a kicker Performance impact: Negligible — one additional multiplication and addition per ball per frame.

spoor12b


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
Slingertj3 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:33:
[...]

Deze normal laten staan, en deze ernaast zetten.

Om de hardware te upgraden naar huidige maat staven is mijn een te grote investering. Speel er nooit meer op.
Ha, past niet op mijn zolder erbij.

Ik heb vorig jaar de pc uit mijn cab gehaald. Dat was de 2de pc die erin zat. Heb nu lange usb,sound en hdmi/DVI kabels, naar de pc op mijn buro . Werkt perfect

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
spoor12b schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:21:
[...]

Nee, het is een backport van 10.8.1 naar 10.8.0

Je krijgt nog meer updates met VPX launcher 1.35:

1) VR Reflection Probes Fix (backported)

Fixes incorrect reflections in VR by introducing a dedicated reflection matrix in the ModelViewProj pipeline. Previously, the reflection probe renderer would snapshot the current view matrix, multiply it with the reflection plane matrix, and temporarily overwrite the view. This caused artifacts in VR because the view matrix could become stale between frame preparation and execution (e.g. due to head tracking updates). Now, the reflection is stored as a separate transform that is always applied to the current view matrix at evaluation time, ensuring correct reflections regardless of timing. Performance impact: None. The number of matrix multiplications remains identical. In non-reflection rendering, the reflection matrix is identity — the additional Identity * View multiplication adds approximately 20 nanoseconds per Update() call, which is negligible at any framerate. Memory footprint increases by 64 bytes (one cached m_matReflectedView matrix), offset by removing a stack-allocated initialViewMat in RenderProbe.

VR Reflections (runtime toggle)

Adds a new setting in the Launcher settings (below "Boosted") that allows switching the reflection quality level on-the-fly during gameplay: Important: This is a temporary runtime override only. The value is not persisted and will reset to the VPX graphic settings on the next table load. This is intentional — it allows quick A/B testing of reflection performance impact without altering the user's configured defaults.

VR Reflection Probes: Static & Unsynced Dynamic Mode

Backports and extends the "Static & Unsynced" reflection optimization from upstream 10.8.1 to work in VR. Previously, VR was forced to use the most expensive reflection mode (fully synced dynamic), re-rendering the entire scene into the reflection buffer every frame. Now, when set to "Full (unsynced)", the renderer pre-renders all static geometry into the reflection probe once at table load (with high-quality antialiasing oversampling). During gameplay, only the pre-rendered color buffer is copied and dynamic objects (balls, moving parts) are drawn on top with a cleared depth buffer. Static draw calls in the reflection pass are completely eliminated. How it works: Table load: static scene rendered into reflection probe at full quality (one-time cost) Each frame: cheap texture blit + depth clear + render only dynamic objects When launcher is open: automatically falls back to full synced rendering for correct overlay display, switches back to unsynced when closed Performance impact: Eliminates all static draw calls from the per-frame reflection pass (~30-60% fewer draw calls depending on table complexity) Net GPU savings of 2-5ms per frame on complex tables No visual quality loss during gameplay — static reflections retain their pre-rendered antialiased quality Configuration: Launcher settings → "VR Reflections" → select "Full unsynced" Setting is temporary per session (INI settings still loaded on next launch) Also selectable via Graphics Settings → "Static & Unsynced Dynamic"

Ball Display-Time Prediction (boosted only)

When launcherBoosted is enabled, the ball rendering position is extrapolated forward in time using its current velocity to compensate for the delay between the last physics update and when the frame will actually be displayed on screen. The problem: Physics runs at a fixed 1ms step, but between the last physics update and the moment the rendered frame appears on the display, several milliseconds pass (rendering, GPU processing, display latency). During this time, the ball continues moving — but without prediction, it is rendered at its outdated physics position. This causes the ball to visually "lag behind" its true position, appearing to stutter or jerk, especially at high speeds. The extrapolation accounts for: Time elapsed since the last physics step (msec() - m_time_msec) An estimated display latency offset (3ms) This results in smoother ball motion by showing the ball where it will actually be when the frame reaches the player's eyes, rather than where it was at the last physics tick. The effect is most noticeable in VR where any motion inconsistency is immediately perceived due to the high refresh rate and direct visual tracking. The feature is only active when: launcherBoosted is enabled The game is not paused The ball is not locked in a kicker Performance impact: Negligible — one additional multiplication and addition per ball per frame.
Ik begrijp het niet. Zit dit nu gewoon in de VPX Launcher updates, of moet je dit ergens apart downloaden en waar dan?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03
PatrickC schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:44:
[...]

Ik begrijp het niet. Zit dit nu gewoon in de VPX Launcher updates, of moet je dit ergens apart downloaden en waar dan?
De VPX launcher werkt ook een VPX executable bij. In mijn directory staat naast de normale VPX ook een VPinballX_GL64_Launcher.exe

Die laatste is de versie waarin de 10.8.1 backports zitten. VPX launcher kan dus ook interessant zijn voor mensen die geen VR bril gebruiken want 2D wordt ook ondersteund. Verder las ik ook dat de ontwikkelingen van 10.8.1 op dit moment hard gaan en daar kan nu al van geprofiteerd worden.

Al met al is VPX launcher dus meer dan een menu aangezien BASTI diverse aanpassingen op VPX zelf meeneemt met de auto-updater.

[ Voor 8% gewijzigd door spoor12b op 05-06-2026 18:52 ]

spoor12b


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
spoor12b schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:50:
[...]

De VPX launcher werkt ook een VPX executable bij. In mijn directory staat naast de normale VPX ook een VPinballX_GL64_Launcher.exe

Die laatste is de versie waarin de 10.8.1 backports zitten. VPX launcher kan dus ook interessant zijn voor mensen die geen VR bril gebruiken want 2D wordt ook ondersteund. Verder las ik ook dat de ontwikkelingen van 10.8.1 op dit moment hard gaan en daar kan nu al van geprofiteerd worden.

Al met al is VPX launcher dus meer dan een menu aangezien BASTI diverse aanpassingen op VPX zelf meeneemt met de auto-updater.
Dus toch de Basti versie.

Ik heb dit al een paar jaar geleden tegen hm gezegt dat hij zijn kennis moet delen met Vincent, of in ieder geval het VP team. VP launcher is een private firk van vp. En zolang hij alleen maar 'lurkt' en niet goeie code eilt terug geven, wordt het nooit iets.

Trouwens als je 10.8.1 code in 10.8.0 gaat zetten, dan is het toch nog steeds 10.8.1 ? Of 10.8.0.1 :+

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
MikeDASpike schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 05:40:
[...]

Dus toch de Basti versie.

Ik heb dit al een paar jaar geleden tegen hm gezegt dat hij zijn kennis moet delen met Vincent, of in ieder geval het VP team. VP launcher is een private firk van vp. En zolang hij alleen maar 'lurkt' en niet goeie code eilt terug geven, wordt het nooit iets.

Trouwens als je 10.8.1 code in 10.8.0 gaat zetten, dan is het toch nog steeds 10.8.1 ? Of 10.8.0.1 :+
Daar kwam mijn verwarring ook vandaan na het antwoord van @spoor12b op jouw eerdere vraag Mike. Dit is dus gewoon de reguliere VPX Launcher van Basti waarin al updates van VPX 10.8.1 in zitten. Naast de aangepaste executable met andere naam, update de VPX Launcher trouwens ook bepaalde DLL files volgens mij (ik dacht bass.dll en/of bass64.dll). Dat zijn DLL files die ook gebruikt worden door de normale executables van VPX. Het heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd, maar dat is geen garantie dat het altijd werkt natuurlijk.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03
Als ik op datum sorteer sorteer zie ik dat ook de openvr_api.dll door de VPX launcher wordt bijgewerkt. Het is zeker jammer dat Basti de code niet wil delen want wat mij betreft zou dit best een standaard onderdeel van VPX mogen zijn.

spoor12b


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
Die openvr_api.dll (en ook de 64-bit versie van die dll’s) overschrijf ik zelf altijd met de OpenComposite versies. Geen idee of er voor VPX nog specifieke aanpassingen gedaan worden in die dll’s, maar ik wil gewoon geen SteamVR gebruiken voor VPX (of andere games die OpenComposite ondersteunen).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
PatrickC schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 10:50:
Die openvr_api.dll (en ook de 64-bit versie van die dll’s) overschrijf ik zelf altijd met de OpenComposite versies. Geen idee of er voor VPX nog specifieke aanpassingen gedaan worden in die dll’s, maar ik wil gewoon geen SteamVR gebruiken voor VPX (of andere games die OpenComposite ondersteunen).
Is dat nog steeds nodig? Ik dacht dat het alleen in de alpha en beta' toendertijd moest, maar ik weet het niet 100%

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
MikeDASpike schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 15:56:
[...]

Is dat nog steeds nodig? Ik dacht dat het alleen in de alpha en beta' toendertijd moest, maar ik weet het niet 100%
Zijn de standaard openvr_api’s van VPX dan niet meer via SteamVR? Ik heb het eigenlijk nooit meer uitgeprobeerd, want ik skip de update van deze dll’s altijd via de BallerInstaller auto update.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 17:56
Wordt niet gewoon de GPLv3/MAME licentie overtreden door niet de broncode van VPX Launcher te delen?... Ik snap al die closed-source niet goed in deze hobby..

  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03
@ThijsWTF op Discord vond ik de volgende post van Basti:

my launcher is vpx 10.8.0 with additions / because vpx is open source - my version is it to. so there is a repository of my vpx fork.

Dus volgens mij voldoet de VPX build die gedistribueerd wordt met VPX launcher aan de voorwaarden en is de rest (helaas) niet als open source beschikbaar.

Er zijn volgens mij wat fixes van Basti opgenomen in VPX met betrekking tot de menu's in VR en misschien nog wel meer.

[ Voor 6% gewijzigd door spoor12b op 07-06-2026 09:47 ]

spoor12b


  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03
Voor wie een VirtuaTilt box heeft, ik zag dat het nieuwe model een betere veer heeft voor de plunger waardoor je deze eindelijk zou kunnen gebruiken zonder de box van de tafel te trekken. Helaas is deze onderdeel van de wireless kit wat de kosten stevig verhoogd.

Misschien heeft iemand enig idee waar je zelf zo'n veer zou kunnen kopen? Zou toch niet duur moeten zijn lijkt me. Dit is de foto van de website (selecteer hardware upgrade kit):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ56837nRhkBkU4PMS5-rTfsPVs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/k0DdRph3oHgUe5MinaIvZwO3.png?f=user_large

spoor12b


  • KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 14:43
spoor12b schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:57:


Misschien heeft iemand enig idee waar je zelf zo'n veer zou kunnen kopen? Zou toch niet duur moeten zijn lijkt me. Dit is de foto van de website (selecteer hardware upgrade kit):

[Afbeelding]
https://www.pinballshop.nl/cabinet-parts/shooters/shooter-spring-.031-inch-low-blue/

  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03

spoor12b


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
LoadedWeapon heeft een nieuwe versie van Baywatch uitgebracht, met nFozzy physics,fleep sounds en VR. Er is ook een cabinet versie.
https://vpuniverse.com/files/file/23887-baywatch-nfozzy/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqu79B44PbXKPzRgIFpyHFnTsIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwkjabO2enGsctjeF3PysJc2.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roDa6NP3oSGeFCsI2C1iwWJJleE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNRIz5G6k0Q75VotB4ffG9I8.jpg?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
VPinWorkshop heeft Ice Fever (Gottlieb 1985) uitgebracht. Een Gottlieb klassieker uit de Jaren ‘80 met ijshockey als thema.
https://vpuniverse.com/fi...-fever-gottlieb-1985-vpw/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9124Za1Et9DCuhtnmpzp5s2qTog=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f6ZdflEjtQAuuaYVhnt0qP7M.png?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03
@KBE91 de veer bevalt prima in de virtual tilt controller! Vreemd dat ze deze niet gelijk gebruikt hebben.

Aangezien je de veer door midden moet knippen en ik er twee had besteld heb ik nog over. Wie geïnteresseerd om ook z'n controller aan te passen, stuur me een PM (afhalen, omgeving Den Haag).

spoor12b


  • KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 14:43
spoor12b schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:48:
@KBE91 de veer bevalt prima in de virtual tilt controller! Vreemd dat ze deze niet gelijk gebruikt hebben.

Aangezien je de veer door midden moet knippen en ik er twee had besteld heb ik nog over. Wie geïnteresseerd om ook z'n controller aan te passen, stuur me een PM (afhalen, omgeving Den Haag).
Blij te horen dat het gelukt is.

Ben ook nog veel aan het afstellen in mijn custom controller.
Vooral het nudgen ligt me nog niet super lekker.

  • GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

spoor12b schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:48:
@KBE91 de veer bevalt prima in de virtual tilt controller! Vreemd dat ze deze niet gelijk gebruikt hebben.

Aangezien je de veer door midden moet knippen en ik er twee had besteld heb ik nog over. Wie geïnteresseerd om ook z'n controller aan te passen, stuur me een PM (afhalen, omgeving Den Haag).
Goed om te horen dat ie beter werkt! Ik zou hem wel willen, maar Den Haag is net te ver uit de buurt, ik bestel er zelf wel 1 :)

Het afstellen van het nudgen vind ik nog wel lastig, ik wil voorkomen dat m’n hele bureau heen en weer schud, maar het moet ook weer niet te gevoelig zijn…

  • LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-06 23:12
Ja nudgen blijft lastig met een box die op je bureau staat. Ik ben inmiddels aan mijn VirtuaTilt gewend en weet hoe hard ik hem moet raken, maar het is erg persoonlijk.

Ik heb de wireless kit mogen testen. Het is wel heel nice om Pinbal FX VR helemaal wireless te spelen. Voor VPX blijf ik lekker bedraad ivm dof en latency. Maar ook voor PCVR werkt wireless prima moet ik zeggen.

  • KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 14:43
Gewoon bang dat ik gans mijn scherm naar beneden laat donderen als ik in VR speel.
Durf wel eens hevig tegen mijn controller meppen.


Misschien eens kijken voor soort apart kastje die stevig genoeg is. Dat nog in het interieur past, heb ik de vrouw niet achter mij.

  • LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-06 23:12
Ik heb weleens gedacht om hem op een wheelstand te monteren. Dat zou best goed kunnen werken, maar ja is wel weer 100 euro. Wheel Stand Pro Thrustmaster F458/F430/T80/T100/RGT Racing wheel Zwart V2

  • KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 14:43
LordTheRon schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:25:
Ik heb weleens gedacht om hem op een wheelstand te monteren. Dat zou best goed kunnen werken, maar ja is wel weer 100 euro. Wheel Stand Pro Thrustmaster F458/F430/T80/T100/RGT Racing wheel Zwart V2
Kan je op market vinden voor 15 a 25 euro.
Zou dat nu niet perse nieuw kopen.

  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
Vandaag voor het eerst de documentatie van 10.8.1 zitten lezen.

Tjemig, wat een aanpassingen weer. Zelfs voor windows vind ik dit geen minor update.. maar ik werd wel enthousiast toen ik het allemaal las (en ook dat VR geheel herschreven is en alles met open XR werkt!)

Het enige wat ik niet begrijp zijn de plugins. Ja, ik snap het idee van plugins, en ben er een groot voorstander van, maar ik zie dat de windows versie (die nu ook standalone genoemd kan worden), nog steeds mijn 'oude' vpinmame gebruikt, b2sserver, dmddevice van freezy, dof via b2sserver..als ik juist goed lees, zouden deze pakketten overbodig worden en alles via plugins werken.

Iemand hier op windows al mee aan het stoeien geweest?of iemand die wat achtergrond informatie aan een leek kan geven ?

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
LordTheRon schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:25:
Ik heb weleens gedacht om hem op een wheelstand te monteren. Dat zou best goed kunnen werken, maar ja is wel weer 100 euro. Wheel Stand Pro Thrustmaster F458/F430/T80/T100/RGT Racing wheel Zwart V2
Daarom heb ik mijn wheelstand pro ook gehouden (overblijfsel van mijn andere gaming hobby), want als die stubbie er een keertje van komt, dan ga ik die daarvoor gebruiken. Ik heb trouwens niet gecontroleerd of die wheelstand hoog genoeg kan om er staand mee te flipperen en dan ook nog stabiel genoeg staat, wat je natuurlijk wel wilt bij flipperen. Wheelstands zijn namelijk gemaakt om zittend te gebruiken en dan ook nog eens behoorlijk laag zittend.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 14:43
PatrickC schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:40:
[...]

Daarom heb ik mijn wheelstand pro ook gehouden (overblijfsel van mijn andere gaming hobby), want als die stubbie er een keertje van komt, dan ga ik die daarvoor gebruiken. Ik heb trouwens niet gecontroleerd of die wheelstand hoog genoeg kan om er staand mee te flipperen en dan ook nog stabiel genoeg staat, wat je natuurlijk wel wilt bij flipperen. Wheelstands zijn namelijk gemaakt om zittend te gebruiken en dan ook nog eens behoorlijk laag zittend.
Probleem is van een wheelstand is de overgang dat je gaat hebben.
Die controllers zijn natuurlijk stuk breder dan een stuurtje.

Als je daar wat gewicht gaat op zetten aan de zijkant, dan ga je binnen de kortste keren die controller in 2 breken.

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
KBE91 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 08:22:
[...]

Probleem is van een wheelstand is de overgang dat je gaat hebben.
Die controllers zijn natuurlijk stuk breder dan een stuurtje.

Als je daar wat gewicht gaat op zetten aan de zijkant, dan ga je binnen de kortste keren die controller in 2 breken.
Ik zou eerst een grotere plank op de wheelstand vastmaken en daar dan de controller aan bevestigen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
Er zijn problemen met één van de laatste Windows 11 updates, waardoor Pinup niet meer goed werkt. Nailbuster heeft er ook een fix voor.
Windows 11 Update KB5089573 breaks PinUP
https://www.nailbuster.com/wikipinup/doku.php?id=win11-fix

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
MikeDASpike schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:28:
Vandaag voor het eerst de documentatie van 10.8.1 zitten lezen.

Tjemig, wat een aanpassingen weer. Zelfs voor windows vind ik dit geen minor update.. maar ik werd wel enthousiast toen ik het allemaal las (en ook dat VR geheel herschreven is en alles met open XR werkt!)

Het enige wat ik niet begrijp zijn de plugins. Ja, ik snap het idee van plugins, en ben er een groot voorstander van, maar ik zie dat de windows versie (die nu ook standalone genoemd kan worden), nog steeds mijn 'oude' vpinmame gebruikt, b2sserver, dmddevice van freezy, dof via b2sserver..als ik juist goed lees, zouden deze pakketten overbodig worden en alles via plugins werken.

Iemand hier op windows al mee aan het stoeien geweest?of iemand die wat achtergrond informatie aan een leek kan geven ?
Ik eruit !

In laatstee commitss, zit nu werkendecplugins. Alles nu via "tweak menuu" . Leuke uitdaging

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-06 23:12
PatrickC schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:40:
[...]

Daarom heb ik mijn wheelstand pro ook gehouden (overblijfsel van mijn andere gaming hobby), want als die stubbie er een keertje van komt, dan ga ik die daarvoor gebruiken. Ik heb trouwens niet gecontroleerd of die wheelstand hoog genoeg kan om er staand mee te flipperen en dan ook nog stabiel genoeg staat, wat je natuurlijk wel wilt bij flipperen. Wheelstands zijn namelijk gemaakt om zittend te gebruiken en dan ook nog eens behoorlijk laag zittend.
Moet lukken, de meeste kunnen wel hoog genoeg. En dat hij iets kleiner is, is niet erg Je breekt echt niet zomaar dat ding in tweeën.

  • LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-06 23:12
MikeDASpike schreef op zondag 14 juni 2026 @ 03:46:
[...]

Ik eruit !

In laatstee commitss, zit nu werkendecplugins. Alles nu via "tweak menuu" . Leuke uitdaging
Daar moet ik ook nodig eens naar kijken. Werken pups inmiddels al met BGFX? Via plugins kun je wel serums aan de praat krijgen, maar het blijft nog wat puzzelen.

  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
LordTheRon schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:58:
[...]

Daar moet ik ook nodig eens naar kijken. Werken pups inmiddels al met BGFX? Via plugins kun je wel serums aan de praat krijgen, maar het blijft nog wat puzzelen.
Daar nog niet naar gekeken. Ze zijn nu druk bezig om de plugins goed werkbaar te maken. Dit betekent dat je niet meer COM-objecten, aparte exe's etc. nodig zou hebben, maar een plugin die ondersteunt word en voor meerdere platformen gecompiledvkan worden

Ik ben nog niet in staat geweest om naar mijn pc op zolder te gaan, maar ben alleen op de laptop aan het spelen. Ik verwacht dat Nailbuster dus niet meer via B2S-server straks zijn commands moet verwerken, maar direct via een plugin. Dat zou alles binnen VP houden en een stuk makkelijker troubleshooten.

Ik begreep dat vinvent al en tijd bezig was om zijn eigen pup te schrijven en vermoed dat de eerste pup plugin van vincent kkmt en dat nailbuster pup2 zou moeten maken

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-06 23:12
MikeDASpike schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:07:
[...]

Daar nog niet naar gekeken. Ze zijn nu druk bezig om de plugins goed werkbaar te maken. Dit betekent dat je niet meer COM-objecten, aparte exe's etc. nodig zou hebben, maar een plugin die ondersteunt word en voor meerdere platformen gecompiledvkan worden

Ik ben nog niet in staat geweest om naar mijn pc op zolder te gaan, maar ben alleen op de laptop aan het spelen. Ik verwacht dat Nailbuster dus niet meer via B2S-server straks zijn commands moet verwerken, maar direct via een plugin. Dat zou alles binnen VP houden en een stuk makkelijker troubleshooten.

Ik begreep dat vinvent al en tijd bezig was om zijn eigen pup te schrijven en vermoed dat de eerste pup plugin van vincent kkmt en dat nailbuster pup2 zou moeten maken
Ja, klinkt super nice allemaal! Ze zijn wel echt groots bezig. Ipv 10.8.1 kan deze versie beter 11.0 gaan heten volgens mij.

  • LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-06 23:12
Deze release is alweer een week oud, maar te goed om te laten gaan. Een original table, maar echt heel knap gemaakt en speelt ook nog eens top. https://vpuniverse.com/files/file/30792-wuthering-waves-table-pup/

Afbeeldingslocatie: https://vpuniverse.com/screenshots/monthly_2026_06/FlyerbyPEandS1WsTY.png.251fe71e1c428fbeb0db1a86b2f3e53b.png

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
MikeDASpike schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:07:
[...]

Daar nog niet naar gekeken. Ze zijn nu druk bezig om de plugins goed werkbaar te maken. Dit betekent dat je niet meer COM-objecten, aparte exe's etc. nodig zou hebben, maar een plugin die ondersteunt word en voor meerdere platformen gecompiledvkan worden

Ik ben nog niet in staat geweest om naar mijn pc op zolder te gaan, maar ben alleen op de laptop aan het spelen. Ik verwacht dat Nailbuster dus niet meer via B2S-server straks zijn commands moet verwerken, maar direct via een plugin. Dat zou alles binnen VP houden en een stuk makkelijker troubleshooten.

Ik begreep dat vinvent al en tijd bezig was om zijn eigen pup te schrijven en vermoed dat de eerste pup plugin van vincent kkmt en dat nailbuster pup2 zou moeten maken
Betreft dit alleen de BGFX versie, of gaat dit ook gelden voor de DX en OpenGL versies van VPX?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
PatrickC schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:39:
[...]

Betreft dit alleen de BGFX versie, of gaat dit ook gelden voor de DX en OpenGL versies van VPX?
Ik ver.oed voor alle versies, maar bedoeling is dat BGFX de nieuwe windows standaard wordt.

Daar zit namelijk dx11 in en sinds kort Vulks. Dus dx en opengl versies zijn overbodig

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 06:59
LordTheRon schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:32:
[...]

Ja, klinkt super nice allemaal! Ze zijn wel echt groots bezig. Ipv 10.8.1 kan deze versie beter 11.0 gaan heten volgens mij.
Ja, maar dat zou VPE worden (Visual Pinball Eleven? 😜). Ik vermoed dat VPE niet het daglicht gaat zien voor het grotere publiek

10.9 zou idd een betere versie zijn. Volgens mij heeft Patrick dit ook gezegd

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build


  • spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 21:03
Ik zag dat er weer een nieuwe post van Freezy over VPE (13 juni) was. Dus gelukkig wordt er nog steeds aan gewerkt en geeft hij zelf aan dat hij blij is met de voortgang.

[ Voor 3% gewijzigd door spoor12b op 21-06-2026 20:51 ]

spoor12b

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste