Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dus zet hem op ! Het Nederlandse volk staat achter jouw!
Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build
[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 01-08-2024 17:35 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Slechte instelling voor een sporter. Niet zomaar opgeven. Zeker niet de overwinning al aan het'VPA team' geven. We hadden een VPNL team moeten oprichtenPatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:32:
Nee, ben er wel klaar mee. Wil ook nog wel iets anders spelen dan Harlem Globetrotters On Tour.Heb wel 100 potjes gespeeld denk ik... deze is voor de @%#$@$ Argentijnen!
Mijn score is niet echt hoog, was even een testje om te kijken hoe de kast speelde met de nieuwe POV. Als het wat koeler op zolder is, ga ik ook ff spelen..PatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:50:
Had nog even een mooie score in de nieuwe 5-minute, stuk hoger dan @MikeDASpike , maar weer niet zichtbaar op pinemhi. Waarschijnlijk heb ik zelf iets fout gedaan, want er werd een lagere score doorgegeven. Was wel een gepriegel om de Stargate rom werkend te krijgen, want de credits werkten niet. Via de rom setting een reset uitgevoerd en toen werkte het wel.
Volgens mij kan er geen lagere score worden doorgegeven, daar de nvram wordt uitgelezen als v
Pinmame is gestopt.
Of je moet met meerdere players gespeeld hebben en de score was van player 2.
Nieuwe roms zet ik altijd naar factory settings.
Ik stel dan de rom 1 malig in dat het de juiste coin instellingen bevatte. Soms via de dipswitches (F6) of via het service menu.
Ik was per ongeluk een 2e game begonnen binnen de 5 minuten. Het lijkt er op dat de 2e score van de afgebroken game is doorgegeven. Het was trouwens ook pas mijn eerste potje, dus kan waarschijnlijk nog veel hoger.MikeDASpike schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:40:
[...]
Mijn score is niet echt hoog, was even een testje om te kijken hoe de kast speelde met de nieuwe POV. Als het wat koeler op zolder is, ga ik ook ff spelen..
Volgens mij kan er geen lagere score worden doorgegeven, daar de nvram wordt uitgelezen als v
Pinmame is gestopt.
Of je moet met meerdere players gespeeld hebben en de score was van player 2.
Nieuwe roms zet ik altijd naar factory settings.
Ik stel dan de rom 1 malig in dat het de juiste coin instellingen bevatte. Soms via de dipswitches (F6) of via het service menu.
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 02-08-2024 13:40 ]
Haha… maar ik heb ook nog andere verplichtingen.MikeDASpike schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:24:
[...]
Slechte instelling voor een sporter. Niet zomaar opgeven. Zeker niet de overwinning al aan het'VPA team' geven. We hadden een VPNL team moeten oprichten
Waarom zou je de tafel überhaupt 2x opstarten ?PatrickC schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:38:
[...]
Ik was per ongeluk een 2e game begonnen binnen de 5 minuten. Het lijkt er op dat de 2e score van de afgebroken game is doorgegeven. Het was trouwens ook pas mijn eerste potje, dus kan waarschijnlijk nog veel hoger.
Als je pinballx met de pinemhi plugin gebruikt, wordt alles makkelijker mbt opstarten van pinemhi
Als je me uitdaagt... kan ik het toch niet latenMikeDASpike schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:24:
[...]
Slechte instelling voor een sporter. Niet zomaar opgeven. Zeker niet de overwinning al aan het'VPA team' geven. We hadden een VPNL team moeten oprichten
:fill(white):strip_exif()/f/image/jnWSUxGZsYTOHEJbFlNLD4yK.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 02-08-2024 15:58 ]
Ipv af te sluiten drukte ik per ongeluk op een nieuwe game opstarten.MikeDASpike schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:54:
[...]
Waarom zou je de tafel überhaupt 2x opstarten ?
Als je pinballx met de pinemhi plugin gebruikt, wordt alles makkelijker mbt opstarten van pinemhi
Wow! "And gold goes to The Netherlands!" Goed bezig, @PatrickC !PatrickC schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:56:
[...]
Als je me uitdaagt... kan ik het toch niet latenEn ik kan Team VPNL niet in de steek laten natuurlijk!
[Afbeelding]
Ik ga je vaker opfokken 😀
Ik heb zo 2 weken om weer uit te rusten!MikeDASpike schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:31:
[...]
Wow! "And gold goes to The Netherlands!" Goed bezig, @PatrickC !
Ik ga je vaker opfokken 😀
🤣🤣🤣🤣PatrickC schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:24:
6.496.540 in BTTF...moest 6.500.000 halen voor Kiddie Challenge Level 2... #$%%#^#$^%!
Ik moet zeggen dat ik BTTF al een tijdje niet meer gespeeld heb, maar volgens mij had ik daar ookwel problemen mee. Ff doorzetten en je komt er wel !
Rare vraag, maar hoe start jij games op en hoe sluit je af ?PatrickC schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:57:
[...]
Ipv af te sluiten drukte ik per ongeluk op een nieuwe game opstarten.
Dus van de 4 ballen scoorde je met 1 bal goed ??PatrickC schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:35:
Ik had een extra bal en scoorde in de laatste 3 ballen bijna niets meer... die outlanes zijn echt verschrikkelijk in die kast!
Soms zijn er momenten die je beter niet kunt zeggen
[ Voor 32% gewijzigd door PatrickC op 02-08-2024 17:34 ]
Button op mijn controllerMikeDASpike schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:36:
[...]
Rare vraag, maar hoe start jij games op en hoe sluit je af ?
Gaan we competitief worden? Daag je me uit voor BTTF? 😄PatrickC schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:14:
8.652.130... eindelijk... Kiddie Challenge level 2 gehaald! En hiscore is net 1 plekje hoger dan @MikeDASpike .
Ik dacht, zal eens kijken hoe hoog ik dan sta in de all time highscore en dat ik dan een plekje boven jou ben uitgekomen was puur toeval. Mijn doel was die 6,5 miljoen.MikeDASpike schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:05:
[...]
Gaan we competitief worden? Daag je me uit voor BTTF? 😄
Geniet van je vakantie @PatrickC !PatrickC schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:07:
[...]
Ik dacht, zal eens kijken hoe hoog ik dan sta in de all time highscore en dat ik dan een plekje boven jou ben uitgekomen was puur toeval. Mijn doel was die 6,5 miljoen.
:strip_exif()/f/image/39bUiyBB95K3WlfXCUs5XvfX.jpg?f=fotoalbum_large)
Je had een prachtige score neergezet, zul je net zien :-/
Gisteravond nog wel de voorlopige #1 in de 5-Minute gehaald, maar die kan makkelijk hoger, maar heb geen tijd meer.
Das jammer joop. Nu sta je 2de bij de 5 min challenge.PatrickC schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:18:
Het is dezelfde gast als die die mega score op Godzilla heeft gehaald. 2 ultieme scores op de challenges die niet meer te verbeteren zijn.
Gisteravond nog wel de voorlopige #1 in de 5-Minute gehaald, maar die kan makkelijk hoger, maar heb geen tijd meer.
Maar net!MikeDASpike schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:36:
[...]
Das jammer joop. Nu sta je 2de bij de 5 min challenge.
Das waar. Bij de vorige 5 min challange van stargate had ik 268 mil, maar was verslagen door yan-ylf(nee geen argentijn). Maar toen speelde we nog via 10.7 en pinmame 3.5 (nee, dat mag geen verschil uitmaken, maar alles lijkt nu veel soepelerte draaien).PatrickC schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:04:
[...]
Maar net!Dat kan veel beter want anders komen die Argentijnen er weer overheen!
Mischien in VR proberen deze week
Ik zag dat caveman inmiddels ook zijn bedenkingen had hoe het VPA team team monster scores neer zettenPatrickC schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:18:
Het is dezelfde gast als die die mega score op Godzilla heeft gehaald. 2 ultieme scores op de challenges die niet meer te verbeteren zijn.
Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.
Ja, daar heb ik ook steeds last van in Chrome. Na het opschonen van de cache data werkt het dan weer even. Maar als ik Edge gebruik, heb ik geen problemen, dus gebruik deze nu altijd voor VP Universe.sahinasappelsap schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:38:
Ik wilde stargate downloaden, helaas geeft vpuniverse bij mij bij elke download tegenwoordig deze melding:
Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.
Firefox doet zijn ding. Heb nu met stargate dat ik muntjes inwerp maar dat de credits op 0 blijven staan. :-/PatrickC schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:58:
[...]
Ja, daar heb ik ook steeds last van in Chrome. Na het opschonen van de cache data werkt het dan weer even. Maar als ik Edge gebruik, heb ik geen problemen, dus gebruik deze nu altijd voor VP Universe.
Staat je instellingen goed voor de coins insert ?sahinasappelsap schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:06:
[...]
Firefox doet zijn ding. Heb nu met stargate dat ik muntjes inwerp maar dat de credits op 0 blijven staan. :-/
Soms werkt een reset van de rom.
Of check dit : https://www.vpforums.org/...p=downloads&showfile=1362
Ook van de reclames wordt ik erg gek die er nu heel veel komen
ik heb een of andere shock tilt hack gebruiktMikeDASpike schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:14:
[...]
Staat je instellingen goed voor de coins insert ?
Soms werkt een reset van de rom.
Of check dit : https://www.vpforums.org/...p=downloads&showfile=1362
The answer is to "Shock Tilt!". I just fixed stargate and tee'd off...
(assuming 1 is the start)
1 Press: END, 7
2 select "game adjustments" with flipper buttons
3 Press 1, 1, HOME
It is now fixed though you might need to press F3 to reset the emulation.
In edge heb ik normaliter de ingebouwde adblock openstaan. Werkt als een tierelier. Op firefox zag ik voor het eerst de bak met advertisements en banners net. Verschrikkelijk :-DMikeDASpike schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:20:
Over vpu gesproken, ik vind dat deze soms erg lang duurd voordat deze überhaupt iets laat zien. Ik heb dit op tablet, telefoon en pc's.
Ook van de reclames wordt ik erg gek die er nu heel veel komen
Ik heb normaal mijn pc via pi-hole draaien, maar kon op een gegeven moment niets meer zien.sahinasappelsap schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:33:
[...]
In edge heb ik normaliter de ingebouwde adblock openstaan. Werkt als een tierelier. Op firefox zag ik voor het eerst de bak met advertisements en banners net. Verschrikkelijk :-D
Ik vind niet erg om te betalen, zodat er een website gehost kan worden, maar hoe Dazz VPU zo heeft gemaakt nadat Vpinball uit de lucht ging vind ik echt belachelijk. Bij VPF en PinballX heb ik ook donaties gedaan omdat de servers hosting en DNS ook geld kosten
Netjes. 1,1 lijkt mij op een factory reset uit mijn hoofd zeggen, maar ik kijk altijd per tafel hoe ik de rom instel.sahinasappelsap schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:32:
[...]
ik heb een of andere shock tilt hack gebruikt
The answer is to "Shock Tilt!". I just fixed stargate and tee'd off...
(assuming 1 is the start)
1 Press: END, 7
2 select "game adjustments" with flipper buttons
3 Press 1, 1, HOME
It is now fixed though you might need to press F3 to reset the emulation.
Ik probeer altijd de linker munt invoker, welke 50 cent is, op 1 game in te spellen en rechter munt invoker, 1 euro, op 2 games.
Werkt vaak, maar niet bij alle roms.
Voor mijzelf een kladje gemaakt met standaard instellingen per type rom.

Jullie moeten nog wel even de TOTAN closest to the pin challenge score van die Argentijn aanvallen! Weer die Fer 40 (VPA Team), die ook al weer aan kop staat met de standaard Weekly Challenge.
[ Voor 62% gewijzigd door PatrickC op 07-08-2024 23:35 ]
sahinasappelsap schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:07:
@MikeDASpike gefeliciteerd met de stargate 5 minute challenge!
Thanks mannen !PatrickC schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:31:
Ook vanuit Zwitserland de felicitaties @MikeDASpike !
Swords of Fury nieuw 5 min challange. Vind ik een lastige kast ,,,
Tja ... Ik vind Totan een erg leuke kast, maar om VPA te verslaan lijkt mij moeilijk.PatrickC schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:31:
Jullie moeten nog wel even de TOTAN closest to the pin challenge score van die Argentijn aanvallen! Weer die Fer 40 (VPA Team), die ook al weer aan kop staat met de standaard Weekly Challenge.
Maar ik ga een poging wagen
Ik zag in een post van cheetah https://vpuniverse.com/files/file/21223-cheetah-stern-1980/
de opmerking staan :
iemand een idee waar deze downloader app gevonden kan worden ?Allow file to be included on a VPUniverse downloader app?
Yes
Het is voor het eerst dat ik lees dat er een dergelijke app is :-)MikeDASpike schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 05:49:
Vraagje,
Ik zag in een post van cheetah https://vpuniverse.com/files/file/21223-cheetah-stern-1980/
de opmerking staan :
[...]
iemand een idee waar deze downloader app gevonden kan worden ?
Vraag terug: Hoe doe je mee aan die weekly golf? Gaat de score automatisch of moet je een van de knopjes indrukken bij starten spel?
Sorry voor late reactie, maar ik zie dat je het al gevonden hebt.sahinasappelsap schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 07:41:
[...]
Vraag terug: Hoe doe je mee aan die weekly golf? Gaat de score automatisch of moet je een van de knopjes indrukken bij starten spel?
Gewoon zorgen dat je zo dicht mogenlijk bij de pin score ben en dan terminaten.
Mooie score ! Ik hoef het niet te proberen als jij al zo dicht bij bent
-30 is een erg mooie score… had ik vorige week ook en toen was het niet genoeg, maar TOTAN heeft hogere scores dan Harlem Globetrotters, dus -30 is dan een betere score en het lijkt me nog lastiger om een hole in one te halen door die Argentijn.sahinasappelsap schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:36:
Anyone who wants to try? :-)
[Afbeelding]
Zeker, kwam er vrij snel achter dat als je onder de pin zit hij in dat overzicht komt en als je er overheen gaat dat hij bij de reguliere score belandt.MikeDASpike schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:58:
[...]
Sorry voor late reactie, maar ik zie dat je het al gevonden hebt.
Gewoon zorgen dat je zo dicht mogenlijk bij de pin score ben en dan terminaten.
Mooie score ! Ik hoef het niet te proberen als jij al zo dicht bij bent
Heb hard mijn best moeten doen voor de -30. Had een theoretische manier om er zo dicht bij mogelijk te komen. Het handigheidje/truucje heeft me alleen wel een paar uurtjes gekost :-D
Je hebt zeker hard je best gedaan. Ik heb je trucje denk ik door, maar kom niet in de buurt.sahinasappelsap schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:47:
[...]
Heb hard mijn best moeten doen voor de -30. Had een theoretische manier om er zo dicht bij mogelijk te komen. Het handigheidje/truucje heeft me alleen wel een paar uurtjes gekost :-D
ben ff met de 5 min bezig geweest, maar wat een rot kast ... de eerste tig spellen waren nog beneden de 1 min. Heb tot nu toe nog geen game gespeeld die de 5 min haalde ....
Maar voor de echte flipperaar is er nog wel veel punten te behalen.
Nou ja TOTAN is an sich wel echt een gave kast, maar niet als je zo een lage score moet halen. Dan doe je namelijk weinig met het spel zelf :-DMikeDASpike schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:28:
[...]
Je hebt zeker hard je best gedaan. Ik heb je trucje denk ik door, maar kom niet in de buurt.
ben ff met de 5 min bezig geweest, maar wat een rot kast ... de eerste tig spellen waren nog beneden de 1 min. Heb tot nu toe nog geen game gespeeld die de 5 min haalde ....
Ik zou gewoon stoppen met proberen en mij de eerste PIN winst gunnenMikeDASpike schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:00:
Ff in VR gespeeld. Op 1 of andere manier gaat dat veel beter. 2 potjes gespeeld. De eerste zelfde als mijn beste scote in flat, maar de tweede poging boven de 2 mil. En zelfs na 5 min afgebroken !
Maar voor de echte flipperaar is er nog wel veel punten te behalen.
Hopelijk denkt Fer de Argentijn er ook zo over!sahinasappelsap schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:20:
[...]
Ik zou gewoon stoppen met proberen en mij de eerste PIN winst gunnen
Fer de argentijnPatrickC schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:33:
[...]
Hopelijk denkt Fer de Argentijn er ook zo over!

Ja TOTAN is zeker een toppertje. Die 300k ben ze zo overheen. Skill shot van 0,5 k en je de magic lamp spinnen is voldoende om er snel aan te komen. Dan is de kunst om de score iets onder de target te komen door je ball te drainen. Nou .. die -30 laat ik wel aan jouw over. En ik ga mij morgen weer wagen aan dec5 min challenge.sahinasappelsap schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:20:
[...]
Nou ja TOTAN is an sich wel echt een gave kast, maar niet als je zo een lage score moet halen. Dan doe je namelijk weinig met het spel zelf :-D
Mischien dat @0cool deze ook gaat spelen als hij hier de posts ziet
En Big Bang Bar mag natuurlijk ook niet ontbreken,
[ Voor 26% gewijzigd door PatrickC op 10-08-2024 12:03 ]
:strip_exif()/f/image/MOxPhnDxBVBx5Rst6vJ04Y11.jpg?f=fotoalbum_large)
En met veel andere tables zie ik een operator menu staan maar ik heb geen idee hoe ik die kan uitschakelen. Het is vast iets in de scripts want daar zie ik veel verwijzingen staan naar het operator menu maar niet iets van ShowDT=1 en visible.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S6ISuCJTr69Bf7bNYhsNrbAt.jpg?f=user_large)
[ Voor 33% gewijzigd door spoor12b op 11-08-2024 14:40 ]
spoor12b
Dit heb je dit met alle kasten of alleen specfiek van Ext2k ? Probeer eens in Visual Pinball de modes naar cabinet pc te zetten.
Hetgene wat je ziet lijkt de desktop omgeving.
Die operator heb ik nog nooit gezien. Lijkt de mame operator menu zelf wel
Bedoel je de reflecties misschien, wat je als storende velden benoemd?spoor12b schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:18:
Weet iemand hoe ik in een kast als deze de storende velden kan verwijderen? Natuurlijk zijn ze niet zichtbaar in de screenshots van de VPU release dus kennelijk is dit niet iets wat je in het script kunt aanpassen.
[Afbeelding]
En met veel andere tables zie ik een operator menu staan maar ik heb geen idee hoe ik die kan uitschakelen. Het is vast iets in de scripts want daar zie ik veel verwijzingen staan naar het operator menu maar niet iets van ShowDT=1 en visible.
[Afbeelding]
/f/image/zLfljviyQoj7QZvusM3m4GUG.png?f=fotoalbum_large)
Denk niet dat je die eruit kan halen, dat zit ingebakken in de tafel a la reflections.
Dat operator menu, geen idee. Ik gebruik geen VR :-)
Het is nog best een werkje om een vpx tafel in elkaar te zetten zeg, daar benne we ons soms niet helemaal bewust vanPatrickC schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:08:
En nog een erg interessante video over VPW Physics…
[YouTube: VPW Physics Update Demo]
het lijkt erop dat de backglass een reflectie geeft. Zoek deze op in de vp editor en zet reflections uit voor de backglasssahinasappelsap schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:17:
[...]
Bedoel je de reflecties misschien, wat je als storende velden benoemd?[Afbeelding]
Denk niet dat je die eruit kan halen, dat zit ingebakken in de tafel a la reflections.
Sorry, misschien wat onduidelijk omschreven, nee, het gaat om de zwarte balken, soms met een nummer er in. Het is dan net alsof er iets van de desktop mode zichtbaar wordt in VR. Wat ik zo raar vind is dat dit alleen bij mij gebeurt. Bij het screenshot op VPU zijn ze niet te zien.sahinasappelsap schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:17:
[...]
Bedoel je de reflecties misschien, wat je als storende velden benoemd?[Afbeelding]
spoor12b
In dit geval is dit geen reflectie van het backglass, daar zit vrijwel geen zwart in. En meestal pas ik inderdaad de reflectie van zowel de table als het backglass aan, is vaak geen gezicht hoe sterk deze ingesteld staat (IMHO).MikeDASpike schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:19:
[...]
het lijkt erop dat de backglass een reflectie geeft. Zoek deze op in de vp editor en zet reflections uit voor de backglass
spoor12b
spoor12b
Speel daar mee, 9 van de 10x heeft daar mee te maken
Edit: deze dus
/f/image/J1nmNxLkAQH34ZoWBuJfN1jY.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door MikeDASpike op 12-08-2024 17:03 ]
Wie heeft vroeger niet de ‘vier vuisten…’ films gezien?
Bud Spencer & Terence Hill (Table + Pup-pack) door Dicentim.
https://vpuniverse.com/fi...ence-hill-table-pup-pack/
/f/image/r4GZiy8nXPMBDGjEh5wlP68U.png?f=fotoalbum_large)
Helaas dat helpt niet, ik heb de standaard instelling van Desktop & FSS aangepast naar Desktop en het probleem blijft hetzelfde. In cabinet mode wordt het beeld 90 graden geroteerd.MikeDASpike schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:48:
Waar staat je mode op in Visual Pinball? Cabinet, desktop of FSS?
Speel daar mee, 9 van de 10x heeft daar mee te maken
Edit: deze dus [Afbeelding]
spoor12b
Ook in VR ??? Dat zou niet moetenspoor12b schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:35:
[...]
Helaas dat helpt niet, ik heb de standaard instelling van Desktop & FSS aangepast naar Desktop en het probleem blijft hetzelfde. In cabinet mode wordt het beeld 90 graden geroteerd.
Ik vermoed dat deze nog steeds de desktop in VR wilt laten zien. Cabinet mode zou in VR gewoon moeten werken
EDIT ook nog even geprobeert met een nieuwe INI file en de registry key van VP even herbenoemd maar dat helpt ook niet.
[ Voor 21% gewijzigd door spoor12b op 12-08-2024 20:15 ]
spoor12b
En het 2e screenshot laat kasten zien die links een Operator menu hebben en zo te zien een high score. Dat zijn dus kasten die geen VR room hebben.
Het probleem met Centigrade 37 (eerste screenshot) is uitzonderlijk. Dit is de enige kast met een VR room waar dit gebeurt. Het probleem zoals in het 2e screenshot komt veel vaker voor.
Aanvullende screenshots kan ik pas vanavond maken. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk?
spoor12b
Ik bedoelde over dit. Ik snap niet wat je bedoeld. De zwarte balken met getallen, zijn vaak de desktop modes die ze vergeten zijn te verbergen als je VR gebruikt.spoor12b schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:07:
Je hebt gelijk, het werkt wel in cabinet mode. Het VPX launcher menu is 90 graden gedraaid en niet meer in 3D. Daarna had ik geen table meer geladen maar die zien er gewoon uit. Helaas verhelpt dit ook niet het probleem
Daarom helpt het als je tafel A in cabinet mode zet en tafel b in desktop mode.
Als je problemen hebt dat je dezelfde instellingen voor plat gebruikt als voor VR (vpx) moet je zorgen dat je 2 verschillende ini's gebruikt.
Centigrade zelf gebruik ik alleen maar in flat en niet in VR dus heb niet gekeken wat jouw issue exact is.
Voor VR gebruik ik meestal alleen jaren 80 en noeuwere kasten.
spoor12b
Haha. Vervelen doen we nooit !spoor12b schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:21:
Ja, dit speelt bijna alleen bij oude kasten die (nog) geen VR room hebben gekregen. Er moet gewoon nog het nodige onderhoud aan worden gedaan als ze een keer naar VR worden overgezet. Jammer dat er geen quick fix is en raar van die Centigrade 37 VR room versie. Gelukkig zijn er nog vele mooie andere tables die probleemloos werken dus ik hoef me niet te vervelen
Als je wilt mag je ook VR conversies doen. Hoe meer zielen hoe meer vreugde !
@sahinasappelsap gefeliciteerd met je closest to pin challange ! Joop (
Goed bezig !
:strip_exif()/f/image/EYctgforptMb9XhEZxBNJw9u.jpg?f=fotoalbum_large)
Yes, whoepiedoooo!!!!MikeDASpike schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:15:
[...]
Haha. Vervelen doen we nooit !
@sahinasappelsap gefeliciteerd met je closest to pin challange ! Joop () zat er elke neer naast, maar jij h3bt hem!
Goed bezig !
[Afbeelding]
De tafels van deze weeks challenges heb ik allemaal niet :-D Eens kijken of het de moeite is om te installeren ;-)
Moeite om te instaleren ? Dat nooit. Gewoon de juiste stappen volgen.Tafel -》 rom -》 backglass -》rom instellen -》 pov instellen -》 alr sound/color installerensahinasappelsap schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:09:
[...]
Yes, whoepiedoooo!!!!
De tafels van deze weeks challenges heb ik allemaal niet :-D Eens kijken of het de moeite is om te installeren ;-)
Wel moeite om ze mooi in mijn front end te krijgen.
Morgen verloopt de 5 min challenge, dus je moet opschieten !
Fer de Argentijn lijkt een vete met mij (Joop) te hebben door die hole in one bij de vorige closest to the pin challenge. Gefeliciteerd @sahinasappelsap met hef verslaan van Ferrie.MikeDASpike schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:15:
[...]
Haha. Vervelen doen we nooit !
@sahinasappelsap gefeliciteerd met je closest to pin challange ! Joop () zat er elke neer naast, maar jij h3bt hem!
Goed bezig !
[Afbeelding]
Het kost wat tijd, vooral het downloaden en klaarzetten op de flipperkast en de frontend en heb even wat andere dingen die voor gaan 😉 misschien vind ik in de loop van de week een gaatje. De Argentijnen zijn in ieder geval al los gegaan op Mrs. En mr. Pacman 🤣MikeDASpike schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:10:
[...]
Moeite om te instaleren ? Dat nooit. Gewoon de juiste stappen volgen.Tafel -》 rom -》 backglass -》rom instellen -》 pov instellen -》 alr sound/color installeren
Wel moeite om ze mooi in mijn front end te krijgen.
Morgen verloopt de 5 min challenge, dus je moet opschieten !
Heb je je naam op pinemhi omgedoopt naar Joop? Of begrijp ik het niet goed? 🤣😊PatrickC schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:19:
[...]
Fer de Argentijn lijkt een vete met mij (Joop) te hebben door die hole in one bij de vorige closest to the pin challenge. Gefeliciteerd @sahinasappelsap met hef verslaan van Ferrie.
Same voor me. Volgens mij is er op VPU wel wat te vinden.PatrickC schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:22:
@MikeDASpike Is er ergens een soort stappenplan voor VR conversies? Programmeren kan ik wel… 3D ontwerp heb ik geen ervaring mee,
Ik kan je helpen voor conversion en waar je bij moet opletten tijdens programeren.
Ik ben alleen geen TerryRed die videos maakt.
Nee, ik heb hier eerder gemeld dat ik me net Joop Zoetemelk voelde met steeds die 2e plaatsen (op 2 keer winst na, maar ja, toen had ik de enige scores neergezet). Met die opmerking van mij is @MikeDASpike aan de haal gegaan en noemt mij nu gekscherend “Joop”.sahinasappelsap schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:07:
[...]
Heb je je naam op pinemhi omgedoopt naar Joop? Of begrijp ik het niet goed? 🤣😊
Hmm... ik had al een tijd de highscore met 5mil, maar zie dat een Argentijnen daar een dikke miljoen bovenop heeft gedaan.sahinasappelsap schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:05:
[...]
De Argentijnen zijn in ieder geval al los gegaan op Mrs. En mr. Pacman 🤣
En zo blijf je voor mij hetenPatrickC schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:11:
[...]
Nee, ik heb hier eerder gemeld dat ik me net Joop Zoetemelk voelde met steeds die 2e plaatsen (op 2 keer winst na, maar ja, toen had ik de enige scores neergezet). Met die opmerking van mij is @MikeDASpike aan de haal gegaan en noemt mij nu gekscherend “Joop”.
Het is een eer naar één van onze grootste wielrenners ooit genoemd te worden.
By pac man gaat het voornamelijk om de midden game om een hoop punten te scoren.
Heel appart ja. Nou, ik ga niet eens een poging wzgen meer
Ik heb in ieder geval de 5 min challenge en de golf (tijdelijk) op mijn naam gezet. Mary Shellys Frankenstein is trouwens een best leuke tafel ook...iets wat ik niet kan zeggen van de ouderwetse grand lizzard.
https://vpuniverse.com/fi...y-mnemonic-williams-1995/
/f/image/LKOSHqXfW41YQnQFxiXWg1sG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iud8ir9DTo0LMUcYs7OERlAz.webp?f=fotoalbum_large)
En.................gedownload :-) Ik vind trouwens de b2s met full dmd toch prettiger dan een pup pack. Een stuk minder schijfruimte en makkelijker te installeren.PatrickC schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:45:
Nieuwe VPinWorkshop release, Johnny Mnemonic (Williams 1995), met ook weer een prachtige mega VR Room.![]()
https://vpuniverse.com/fi...y-mnemonic-williams-1995/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel heb ik met de full dmd versies dat de b2s server app eerst wit tevoorschijn komt in mijn dmd monitor met het laden van de tafel. Heb dat nog niet goed op kunnen lossen. Lijkt erop dat de full dmd b2s 2 maal de b2s app start (ofzo).
Jij had vakantie 😋
[ Voor 16% gewijzigd door sahinasappelsap op 18-08-2024 15:40 ]
I’m back in country!sahinasappelsap schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:39:
Patrick Zoetemelk, blijf eens van mijn scores af...
Jij had vakantie 😋
Ik ben geen fan van pup packs. Ik vind dat het de echtheid van een flipperkast tenoet doet.sahinasappelsap schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:53:
[...]
En.................gedownload :-) Ik vind trouwens de b2s met full dmd toch prettiger dan een pup pack. Een stuk minder schijfruimte en makkelijker te installeren.
Ja, de nieuwere kasten, zoals die oa. met een Spike 2 of nieuwer gemaakt zijn, moeten met een puppack. Want zo is de echte kast ook, daar deze nog niet geemuleerd wordt.
Toch moeten we jouw bijnaam eer aan houden. Kijken of dat nog lukt aankomende week
[ Voor 3% gewijzigd door MikeDASpike op 18-08-2024 16:55 ]
Dit is toch een mooie stand?MikeDASpike schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 16:55:
[...]
Toch moeten we jouw bijnaam eer aan houden. Kijken of dat nog lukt aankomende week
:strip_exif()/f/image/ov684wXnZkpwKo0Sl0NStLLJ.jpg?f=fotoalbum_large)