Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Mischien dat @sahinasappelsap je het lastig gaat maken ?
Ik ben blij dat je het leuk vind !
Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build
[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 18-07-2024 21:47 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
En deze dan?PatrickC schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:54:
[...]
Haha… heb gisteren even 1 potje gespeeld om te testen of de scores goed doorkwamen in PINemhi. Niemand anders heeft nog een poging gewaagd.
Als ik de flippers indruk blijven ze kort en snel achter elkaar flipperen… nog nooit eerder gehad. De VR room van die versie is verder best wel mooi.
https://www.vpforums.org/...=downloads&showfile=14396
https://pinballnirvana.co...rces/csi-stern-2008.7008/
edit: never mind, is Future Pinball. Heb 1 niet VR vpx kunnen vinden, ziet er gedateerd uit :-D
[ Voor 8% gewijzigd door sahinasappelsap op 19-07-2024 07:24 ]
Ja, die was FP.sahinasappelsap schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:09:
[...]
En deze dan?
https://pinballnirvana.co...rces/csi-stern-2008.7008/
edit: never mind, is Future Pinball. Heb 1 niet VR vpx kunnen vinden, ziet er gedateerd uit :-D
Jammer dat ze een kast uitzoeken voor de challenge die eigenlijk geen goede recente versie meer heeft. De versie die werkt, maakt ook nog eens verschrikkelijk herrie bij sommige acties. Echt niet prettig als dat gebeurt. Maar, voorlopig heb ik de hoogste score in de 5-minute, dus laat ik de kast even voor wat hij is.
De flippers flipperen non stop als ik de leaf switch indruk :-D Ga even kiek'n of dit het verhelpt!PatrickC schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:40:
Probleem met de flippers in CSI kan worden opgelost door:
The jittering flippers are caused by a lag in the feedback from the ROM for the solenoids.
Add this "InitVpmFFlipsSAM" after "On Error Goto 0" in "Table1_Init" to prevent this.
Bij mij was dit de fix.sahinasappelsap schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:21:
[...]
De flippers flipperen non stop als ik de leaf switch indruk :-D Ga even kiek'n of dit het verhelpt!
Wat me wel opvalt, is dat dit de eerste tafel is waarbij ik meemaak dat de ballen over de onderste bumpers heen stuiteren en dan de goot in gaan. Supervaag. Heb wel de score goed kunnen verbeteren.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ctB75B9cI4rnBr83a0QKVlKK.png?f=user_large)
Mooie score!sahinasappelsap schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:05:
Bij mij is het ook gefixt met de aanpassing.
Wat me wel opvalt, is dat dit de eerste tafel is waarbij ik meemaak dat de ballen over de onderste bumpers heen stuiteren en dan de goot in gaan. Supervaag. Heb wel de score goed kunnen verbeteren.
[Afbeelding]
Dat probleem dat je beschrijft herken ik ook. Ik had het eergisteren ook bij AFM trouwens dat de bal naar een plek stuiterde buiten het playfield… dat is nog irritanter, want dan is het game over, omdat je niet verder kunt.
Haha, thanks... was wel een gelukstreffer. Ik kreeg ineens een multiball op multball bij de eerste ball en de ball save bleef lange tijd aan staan. Dus kwestie van de ballen in het spel houden zo lang mogelijkPatrickC schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:43:
[...]
Mooie score!Wie is hier nu de eindbaas?
![]()
Dat probleem dat je beschrijft herken ik ook. Ik had het eergisteren ook bij AFM trouwens dat de bal naar een plek stuiterde buiten het playfield… dat is nog irritanter, want dan is het game over, omdat je niet verder kunt.

Als de bal bij AFM buiten het speelveld gaat, zou je de kast kunnen laten tilten. Dan ben je wel de bal kwijt, maar gaat volgens mij het spel door met de volgende bal. Paar keer op de T knop drukken als je geen tilt bob hebt.
[ Voor 13% gewijzigd door sahinasappelsap op 19-07-2024 13:38 ]
Tilt verwach een ball return vermoed ik, dus zal tilten je geen nieuwe bal ronde opleveren
[ Voor 15% gewijzigd door MikeDASpike op 20-07-2024 04:03 ]
Ik zie je vraag nu pas. Welke namen bedoel je ? In begin heeft ie het alleen over TastywaspsPatrickC schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:30:
3 potjes The X-files gespeeld en in 3e potje 14.452.660 gehaald.Natuurlijk weer net een paar puntjes onder AMC (VPA Team), net als in de 5-minute challenge. Maar... moet me eerst maar weer eens verdiepen in de table rules van X-files.
[YouTube: "X-Files" - a Virtual Pinball Tutorial & Playthrough]
Zie meer VPA Team namen staan. Wie zijn dit @MikeDASpike ?
Ik bedoelde de namen op PINemhi. Ik zie daar verschillende namen met “VPA Team” voorbij komen. Als je de winnaars van de weekly challenge bekijkt, dan wint er vaak iemand van dit team. In de huidige weekly challenge staan ze 1e en 3e (en ik 2e). Wat voor team is dit? Op Facebook is er een Visual Pinball Addicts group, afgekort is dat VPA. Maar die hebben dik 13 duizend leden.MikeDASpike schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:17:
[...]
Ik zie je vraag nu pas. Welke namen bedoel je ? In begin heeft ie het alleen over Tastywasps
Geen verwanten met VPW team!
Ik zag trouwens een link met uitleg over de scores : http://pinemhi.com/cup_points_explained.php
Het is nu ook te warm om langer te spelen. Met deze temperaturen vind ik het dragen van de VR set niet prettig en in desktop mode is het spelen een stuk lastiger. Gaat 'm niet worden die 1e plek in de weekly challenge vrees ik. CSI 5-Minute heb ik niet meer gespeeld. @sahinasappelsap staat nog 1e en ik 2e, ver voor de rest. Voorlopig verdedigt "Team Tweakers" de eer in tijdelijke afwezigheid van 5-Minute eindbaas @MikeDASpike .
Er gaat niets boven achter een echte cabinet spelen, ook al is het in vr of monitor. klinkt raar, maar dan ben je toch net sneller en reageer je sneller
[ Voor 5% gewijzigd door MikeDASpike op 20-07-2024 10:05 ]
Gisteravond nog kort gespeeld. Maar het is nu echt even te warm 🤣. Gelukkig staan positie 1 en 2 in de 5 minuten challenge veiliggesteld voor nu.PatrickC schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:25:
Het lukt me maar niet om die X-Files score te verbeteren. Steeds potjes van 4-6 miljoen met als laatste een potje van dik 11 miljoen. Ik vind de jackpot shots bij de multi-ball erg lastig te raken. En die zijn toch echt wel nodig om de high score te halen. Ik heb wel even de altsound (g-sounbd versie) en altcolor van The X-Files geïnstalleerd. Maakt het toch weer een stukje mooier.
Het is nu ook te warm om langer te spelen. Met deze temperaturen vind ik het dragen van de VR set niet prettig en in desktop mode is het spelen een stuk lastiger. Gaat 'm niet worden die 1e plek in de weekly challenge vrees ik. CSI 5-Minute heb ik niet meer gespeeld. @sahinasappelsap staat nog 1e en ik 2e, ver voor de rest. Voorlopig verdedigt "Team Tweakers" de eer in tijdelijke afwezigheid van 5-Minute eindbaas @MikeDASpike .
Het is nog geen woensdag !!!sahinasappelsap schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:15:
[...]
Gisteravond nog kort gespeeld. Maar het is nu echt even te warm 🤣. Gelukkig staan positie 1 en 2 in de 5 minuten challenge veiliggesteld voor nu.
X-Box One controller die bij mijn Oculus Rift geleverd zat. Stubbie zit in de planning voor later dit jaar hoop ik en ook een Quest 3.MikeDASpike schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:28:
Heb jij die stubbie of speel je met game controller @PatrickC ?
Er gaat niets boven achter een echte cabinet spelen, ook al is het in vr of monitor. klinkt raar, maar dan ben je toch net sneller en reageer je sneller
Het lukte om een paar TRUTH multi-balls te halen, één file cabinet multi-ball en ook wat jackpot shots. Super jackpots zijn me helaas niet gelukt. Ook flink wat episodes kunnen spelen, maar niet allemaal even succesvol. Maar zal erg lastig zijn voor mij om nog hoger te scoren… hopelijk is het genoeg… ben ook wel even klaar met deze kast. De all time highscore is meer dan 50 miljoen, vanaf plek 2 zit het korter bij elkaar. Sta daar nu 5e, dus net niet genoeg voor een medaillesahinasappelsap schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:32:
x-files met bijna 17 Mio @PatrickC, netjes hoor!
[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 20-07-2024 23:49 ]
[ Voor 47% gewijzigd door PatrickC op 21-07-2024 07:52 ]
Noooooooooooooooo, dat is vervelend zeg. Hoe doen die gasten dat uberhaupt?PatrickC schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:59:
Ja hoor… MAB (VPA Team) heeft m’n score al weer verbeterd!Dat heeft dan niet lang geduurd.
Jammer maar helaas… Ik ga niet meer proberen dit weer in te halen.
edit: mijn 5 minute score is ook verbroken met CSI...
[ Voor 7% gewijzigd door sahinasappelsap op 21-07-2024 08:49 ]
Geen idee hoe ze het doen! Het zijn wel de toppers op PINemhi die deze scores halen. TeegLawless is de grote concurrent van @MikeDASpike op de 5-Minute challenge en MAB (VPA Team) heeft de laatste 4 van 5 weekly challenges gewonnen. Zal lastig worden om een keertje zo’n challenge te winnen. Ik sta nog wel op 1 in de closest to the pin challengen, maar ja, ik ben dan ook de enige die daar een score heeft neergezet.sahinasappelsap schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:48:
[...]
Noooooooooooooooo, dat is vervelend zeg. Hoe doen die gasten dat uberhaupt?
edit: mijn 5 minute score is ook verbroken met CSI...

Ik vraag me wel iets af... STTNG heeft standaard een buy-in optie aan het eind. Hoe zit het dan met de highscore voor PINEMHI? Telt een score behaald na een buy-in ook gewoon?
Ik zou zeggen: ja dat lijkt me wel.PatrickC schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:50:
De nieuwe weekly challenge op PINEMHI is Star Trek The Next Generation (STTNG). Dat is één van mijn favoriete kasten!Waar ook nog eens een VPW versie van is en altsound en altcolor.! Maar... ook een kast waarvan de zijkanten als magneten de ballen aantrekken, dus je bent zo een paar ballen kwijt, wat vaak tot wanhoop en irritatie leidt.
Ik vraag me wel iets af... STTNG heeft standaard een buy-in optie aan het eind. Hoe zit het dan met de highscore voor PINEMHI? Telt een score behaald na een buy-in ook gewoon?
Zal een dezer dagen eens de vpw versie naar binnen halen 😊
edit: vpx, b2s, wheel en rom gedownload. Morgen maar eens even op de pinball zetten :-)
[ Voor 5% gewijzigd door sahinasappelsap op 21-07-2024 23:26 ]
Goeie vraag. Ik weet dat bij sommige kasten de buy in apparte gedeelte wordt weggeschreven , dus PINEMHI ziet dat ook. Geen idee of STTNG dit ook heeft.PatrickC schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:50:
Het zou idd vals zijn als iemand oneindig veel buy in zou nemen.
https://vpuniverse.com/fi...45-mf-doom-goill773-2024/
:strip_exif()/f/image/ZhULqEYa5oGiaovfICaqQASA.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 22-07-2024 17:12 ]
Vandaag even gespeeld en de buyins tellen mee in je score. Ben op 400 mio blijven steken. Moet echt even wennen aan de regels van de tafel. Wel een leuke game!PatrickC schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:50:
De nieuwe weekly challenge op PINEMHI is Star Trek The Next Generation (STTNG). Dat is één van mijn favoriete kasten!Waar ook nog eens een VPW versie van is en altsound en altcolor.! Maar... ook een kast waarvan de zijkanten als magneten de ballen aantrekken, dus je bent zo een paar ballen kwijt, wat vaak tot wanhoop en irritatie leidt.
Rare tafel, als ik het filmpje bekijk weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet denken.PatrickC schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:11:
Daar is ie dan... MF DOOM (GOILL773 2024)... een nieuwe original van VPinWorkshop.
https://vpuniverse.com/fi...45-mf-doom-goill773-2024/
[Afbeelding]
[YouTube: MF DOOM (GOILL773 2024): Visual Pinball X (VPX)]
Het me in niets denken aan de eerste doom die ik op de pc speelde...maar misschien zit ik er sort.of naast? Is dit gewoon een oude pinball machine die een nieuw leven in geblazen is en is MF DOOM wat anders dan DOOM?
edit: na een googletje op MF doom, blijkt het een of andere hip hop artiest te zijn

[ Voor 10% gewijzigd door sahinasappelsap op 22-07-2024 19:17 ]
Hmmm… dus je kunt dan heel makkelijk ‘vals’ spelen met die buy-ins. Net als dat je het aantal ballen kunt aanpassen in de rom settings. Lijkt me lastig/onmogelijk om dat af te vangen in PINEMHI. Maar ja, van veel tafels zijn er meerdere versies, wat ook weer verschil maakt.sahinasappelsap schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:54:
[...]
Vandaag even gespeeld en de buyins tellen mee in je score. Ben op 400 mio blijven steken. Moet echt even wennen aan de regels van de tafel. Wel een leuke game!
Zie onderstaande video mbt de regels van de tafel. Tip… start bij elke bal een mission door daarvoor eerst te kiezen met je flippers. Dan bereik je makkelijker Final Frontier.
Ook even kort gespeeld… leuk gemaakt maar niet mijn ding… ook weer eentje waar je de muziek bij moet kopen voor de ‘full experience”. Bij Blood Machines heb ik dat wel gedaan, maar bij deze kast zeker niet.sahinasappelsap schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:56:
[...]
Rare tafel, als ik het filmpje bekijk weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet denken.
Het me in niets denken aan de eerste doom die ik op de pc speelde...maar misschien zit ik er sort.of naast? Is dit gewoon een oude pinball machine die een nieuw leven in geblazen is en is MF DOOM wat anders dan DOOM?
edit: na een googletje op MF doom, blijkt het een of andere hip hop artiest te zijn
Anyhow...
:strip_exif()/f/image/Y8btXelCUnJP0xvx93yCaGm8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8Q7ZoMDBAXnrVss79NZ7bQo2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door sahinasappelsap op 22-07-2024 20:22 ]
In de comments op vp universe staat een base64 encoded string. Als je die door base64decode.org haalt, dan krijg je een mega url waar je de muziek kan downloaden als mp3. Heb de link even gevolgd, verder niet geïnstalleerd. Still not my cup of tea.PatrickC schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:40:
[...]
Ook even kort gespeeld… leuk gemaakt maar niet mijn ding… ook weer eentje waar je de muziek bij moet kopen voor de ‘full experience”. Bij Blood Machines heb ik dat wel gedaan, maar bij deze kast zeker niet.
Mooie score, maar dus nog geen Final Frontier gehaald toch? Was die highscore met of zonder buy-ins?sahinasappelsap schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:21:
Je kan max 3 maal buyin doen bij Star Trek. Vind het trouwens een erg leuke tafel, ook al heb ik weinig met Star Trek. De missies maken het erg leuk 😊
Anyhow...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nog nooit een buy-in gebruikt in STTNG. Welke key moet je hiervoor gebruiken?
Ik ben trouwens wel Star Trek fan. Niet op het niveau van dat ik ook van die kostumen heb of beurzen bezoek, maar wel alle series en films gekeken… sommige zelfs meerdere keren. En The Next Generation is wel mijn favoriete ST serie.
[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 22-07-2024 21:32 ]
Even denken, nee geen final frontier, ik kon nog uit 2 missies kiezen voor ik dood ging.PatrickC schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:29:
[...]
Mooie score, maar dus nog geen Final Frontier gehaald toch? Was die highscore met of zonder buy-ins?![]()
Ik heb nog nooit een buy-in gebruikt in STTNG. Welke key moet je hiervoor gebruiken?
Ik ben trouwens wel Star Trek fan. Niet op het niveau van dat ik ook van die kostumen heb of beurzen bezoek, maar wel alle series en films gekeken… sommige zelfs meerdere keren. En The Next Generation is wel mijn favoriete ST serie.
Verder was het met buy ins en ik gebruik de extra ball knop daarvoor die op mijn kast zit. Volgens mij is dat de 2 knop op je keyboard?
Is toch helemaal mooi als je fan bent, sommigen houden van Star Wars, anderen van Star Trek en ik val een beetje onder de categorie die niet zo van de Galactic shizzle is. Wel vrienden die er idolaat van zijn, dus krijg er altijd wat van mee 😉
Thanks! Eindelijk weer eens Final Frontier gehaald, welke ook nog eens lekker ging. Deze VPW versie van STTNG speelt zo lekker vergeleken met de versies in Pinball Arcade en Pinball FX.sahinasappelsap schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:29:
Heel even was ik tevreden met mijn score van 977Mio, tot ik zojuist die van @PatrickC zag. 2.605.726.750 is insane, netjes hoor!!
https://vpuniverse.com/fi...twilight-zone-bally-1993/
[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 24-07-2024 18:20 ]
Geen sorry ! Gewoon lekker spelen.PatrickC schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:09:
16.942.530 in de CSI 5-minute... 500K tekort voor plek 1. Meer zit er niet in en ik vind het ook geen leuke kast om te spelen. Wel brons in de all time… sorry @MikeDASpike .😉
Gisteren even op mijn pc weer vp geinstaleerd (nee geen baller!) en csi ook gespeeld in VR.
Pc staat ff tijdenlijk in de huis kamer op wireless en speelde in VR. Maar de bal leek een stuiterbal. Niet zo'n hoge score gezet (ondanks dat ik in bal 1 afgebroken werd). De kast mag een mooie update krijgen. Lichten zijn nog Platte flashers, en sommige geven nog wat blooming. Geen genotype om naar te kijken. Ook goeie physics ontbreekt.
Maar congrats @PatrickC met de 'all time' 5 min challenge bronzen plek
Inmiddels is mijn monitor ook gerepareerd, maar nog geen idee hoe ik die naar zolder moet krijgen. Dus wordt ook een uitdaging
Dankjewel, en lekker spelen… doe ik zeker! Maar die CSI kast speelt gewoon niet fijn. De bloom had ik al helemaal op 0 gezet, maar de ball physics zijn niet best. Ik heb ook regelmatig ball stutters/frame drops en dat op mijn ‘zware’ systeem.MikeDASpike schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 05:59:
[...]
Geen sorry ! Gewoon lekker spelen.
Gisteren even op mijn pc weer vp geinstaleerd (nee geen baller!) en csi ook gespeeld in VR.
Pc staat ff tijdenlijk in de huis kamer op wireless en speelde in VR. Maar de bal leek een stuiterbal. Niet zo'n hoge score gezet (ondanks dat ik in bal 1 afgebroken werd). De kast mag een mooie update krijgen. Lichten zijn nog Platte flashers, en sommige geven nog wat blooming. Geen genotype om naar te kijken. Ook goeie physics ontbreekt.
Maar congrats @PatrickC met de 'all time' 5 min challenge bronzen plek
Inmiddels is mijn monitor ook gerepareerd, maar nog geen idee hoe ik die naar zolder moet krijgen. Dus wordt ook een uitdaging
De Gladiators kast zit in de nieuwe 5-Minute challenge. Die kast had ik nog nooit gespeeld, dus moest alles nog even downloaden en installeren. Effe één 5-minute potje gespeeld met meteen al best een aardige score. Lijkt me wel een leuke kast met een originele layout. Ziet er ook goed uit in VR en speelt wel lekker.

Ook de all-time highscore voor 5-Minute.
Nice en gefeliciteerd natuurlijk! Heb met Star Trek mijn eigen score verbeterd en eindelijk ook eens de final frontier gehad. Ik was helemaal de weg kwijt 🤣PatrickC schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:20:
389.807.56 op 5-minute challenge Gladiators.![]()
Ook de all-time highscore voor 5-Minute.
Vind de diepte effecten van vr wel echt tof, zo ziet het er op mijn eigen pinball niet uit. Kan dat nog verder getweaked worden eigenlijk?
Dankjewel. Ergens haalde ik een hoge jackpot bonus in de multi-ball. Ik denk niet dat ik deze score nog snel zal verbeteren.sahinasappelsap schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:48:
[...]
Nice en gefeliciteerd natuurlijk! Heb met Star Trek mijn eigen score verbeterd en eindelijk ook eens de final frontier gehad. Ik was helemaal de weg kwijt 🤣
Vind de diepte effecten van vr wel echt tof, zo ziet het er op mijn eigen pinball niet uit. Kan dat nog verder getweaked worden eigenlijk?
Ik zag dat je je score op STTNG flink verbeterd had ja.
Wat zou je nog verder willen tweaken in VR dan? Het is toch al net of je de diepte van een echte kast ziet?
[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 25-07-2024 18:34 ]
Ik bedoel dat ik een cabinet heb, geen vr. En ben vooral benieuwd hoe ik die diepte effecten van vr krijg op mijn reguliere cab.PatrickC schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:30:
[...]
Dankjewel. Ergens haalde ik een hoge jackpot bonus in de multi-ball. Ik denk niet dat ik deze score nog snel zal verbeteren.
Ik zag dat je je score op STTNG flink verbeterd had ja.En ja, die Final Frontier is nogal hectisch, helemaal in VR.
![]()
Wat zou je nog verder willen tweaken in VR dan? Het is toch al net of je de diepte van een echte kast ziet?
Wat wil je tweaken om een 3D-effect op cabinetniveau te bereiken?sahinasappelsap schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:48:
[...]
De nieuwe POV biedt mij meer diepte en overzicht. Maar als je echt diepte wilt, zijn er twee mogelijkheden. Sommigen zweren bij 3D anaglyph. Voorheen moest je voor versie 10.7 zelf Reshade downloaden en configureren. De shaders zijn nu opgenomen in de GL-versie. Maar ik twijfel; het gebruik van een bril met twee kleuren om te flipperen geeft mij een vreemde indruk en het blijft toch niet echt 3D.
3d anaglyph werkt trouwens ook als je een 3d televisie hebt als playfield.
Een andere optie is om je scherm 3D te maken, alsof je in VR bezig bent. Dit is mogelijk met een headtracking-apparaat en BAM (ja, die van Future Pinball). Het headtracking-apparaat volgt je hoofd en laat de camera een beetje kantelen, wat zorgt voor een 3D-effect en de mogelijkheid om om objecten heen te kijken. Hier is een video van ravarcade voor Future Pinball, maar versie 10.8 ondersteunt dit nu ook.
Hier is een video van mijn Pinemhi-rivaal DacStyle (die ook een goede Argentijnse vriend is) die versie 10.8 met een Kinect 2 werkend toont:
Ik heb zelf een Kinect 2, maar in het begin kreeg ik het nooit goed aan de praat en heb er verder geen aandacht aan besteed. Je moet wel alle kasten goed configureren.
Klopt, de nieuwe POV geeft meer diepte, daar ben ik het mee eens. Maar het evenaart de hoogteverschillen zoals bij een echte cabinet nog niet. Dat zag ik in de laatste VR filmpjes juist wel.MikeDASpike schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:33:
[...]
Wat wil je tweaken om een 3D-effect op cabinetniveau te bereiken?
De nieuwe POV biedt mij meer diepte en overzicht. Maar als je echt diepte wilt, zijn er twee mogelijkheden. Sommigen zweren bij 3D anaglyph. Voorheen moest je voor versie 10.7 zelf Reshade downloaden en configureren. De shaders zijn nu opgenomen in de GL-versie. Maar ik twijfel; het gebruik van een bril met twee kleuren om te flipperen geeft mij een vreemde indruk en het blijft toch niet echt 3D.
3d anaglyph werkt trouwens ook als je een 3d televisie hebt als playfield.
Een andere optie is om je scherm 3D te maken, alsof je in VR bezig bent. Dit is mogelijk met een headtracking-apparaat en BAM (ja, die van Future Pinball). Het headtracking-apparaat volgt je hoofd en laat de camera een beetje kantelen, wat zorgt voor een 3D-effect en de mogelijkheid om om objecten heen te kijken. Hier is een video van ravarcade voor Future Pinball, maar versie 10.8 ondersteunt dit nu ook.
[YouTube: BAM - Better Arcade Mode for real Future Pinball cabine]
Hier is een video van mijn Pinemhi-rivaal DacStyle (die ook een goede Argentijnse vriend is) die versie 10.8 met een Kinect 2 werkend toont:
[YouTube: Kinect 2 head tracking]
Ik heb zelf een Kinect 2, maar in het begin kreeg ik het nooit goed aan de praat en heb er verder geen aandacht aan besteed. Je moet wel alle kasten goed configureren.
De optie BAM ken ik wel, maar hoor daar toch wel gemixte verhalen over. Wellicht toch eens een keer marktplaats afspeuren voor een 2ehands kinectje :-)
Gefeliciteerd met deze mooie score en de 1e plek!sahinasappelsap schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:37:
[Afbeelding]
Het heeft even geduurd, maar toch weer op 1 @PatrickC ;-)
Volgende level is 6.500.000 op BTTF… is te doen maar het was gisteren al laat…
De knetters, 7 miljard is wel pittig voor een kiddie challenge.PatrickC schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:02:
Gisteren nog eens voor de Kiddie challenge gaan zitten en level 2 gehaald na een 9.876.540.320 score op AFM na een paar potjes. Die 7.000.000.000 eis binnen 3 uur is nog best pittig voor een 1e level van de Kiddie challenge. Ik heb een veel hogere hiscore staan op AFM, maar dat was nog voordat ik pinemhi ging gebruiken en ik Ruler of the Universe gehaald heb.
Volgende level is 6.500.000 op BTTF… is te doen maar het was gisteren al laat…
Heb sowieso buiten de 5 min en weekly challenge de andere modi nog niet geprobeerd. Is dat leuk?
Closest to the Pin is verrassend leuk. Je moet echt puzzelen hoe de pin zo kort mogelijk te benaderen. In de huidige challenge zijn dat hele korte potjes. En je mag niet boven de pin score uitkomen… gebeurde me gisteren… 60 puntjes erboven… dan baal je wel even.sahinasappelsap schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:05:
[...]
De knetters, 7 miljard is wel pittig voor een kiddie challenge.
Heb sowieso buiten de 5 min en weekly challenge de andere modi nog niet geprobeerd. Is dat leuk?
18 holes (tafels) om zo een eind score te behalen.
Ik geloof dat ik op 16 tafels de eerste plaatst had, maar was uiteindelijk toch 2de geworden in eind klassement. Volgens mij had STTNG mij de das omgedaan.
Ik vermoed dat er wel weer zoiets zit aan te komen.
Deze challange was 4 maanden of zo.
Had wel iets voor jouw geweest @PatrickC
[ Voor 9% gewijzigd door MikeDASpike op 26-07-2024 19:22 ]
Ripley's Believe It or Not! (Stern 2004) VPW Mod - v1.1:
https://vpuniverse.com/fi...r-not-stern-2004-vpw-mod/
Lord of the Rings Valinor Edition (Stern 2003) VPW - v1.5:
https://vpuniverse.com/fi...r-edition-stern-2003-vpw/
Fish Tales VPW - v1.1:
https://vpuniverse.com/files/file/18293-fish-tales-vpw/
Jokerz! (Williams 1988) VPW - v1.3.1:
https://vpuniverse.com/fi...jokerz-williams-1988-vpw/
Thanks, was blij toen ik zag dat ik de 400 mio ineens gepasseerd was! Vind het een vreemde tafel, en niet echt overzichtelijk qua missies. heb dan ook behoorlijk geluk gehad met de score die ik heb neergezet.PatrickC schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:05:
409.069.230 op de Gladiators 5-minute challenge @sahinasappelsap ! Gefeliciteerd! Ik was er stiekem vanuit gegaan dat mijn ‘gouden’ score genoeg was!
Nice! Zal fish tales en LOTR van de week eens updaten 😊PatrickC schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:45:
VPinWorkshop heeft een 4-tal updates uitgebracht vandaag:
Ripley's Believe It or Not! (Stern 2004) VPW Mod - v1.1:
https://vpuniverse.com/fi...r-not-stern-2004-vpw-mod/
Lord of the Rings Valinor Edition (Stern 2003) VPW - v1.5:
https://vpuniverse.com/fi...r-edition-stern-2003-vpw/
Fish Tales VPW - v1.1:
https://vpuniverse.com/files/file/18293-fish-tales-vpw/
Jokerz! (Williams 1988) VPW - v1.3.1:
https://vpuniverse.com/fi...jokerz-williams-1988-vpw/
je staat nu in de hal of fame !
Ik heb deze gecompileerd voor de nieuwste RC4-versie.
Als iemand dit bestand wil hebben, stuur dan een privébericht en ik zal het delen.
Dit is dus om het aanpassingsmenu correct weer te geven (en aan te passen als het zicht niet goed is).
:strip_exif()/f/image/EwHjXSAGadmPRowUpclodmsP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door MikeDASpike op 29-07-2024 09:01 ]
Hij heeft in totaal 3 scores neergezet.
1 miljoen, 636 miljoen en die 6 Millard. Wel heel appart dit.
Net als dat je bij een 5 min challenge van gladiators 409 miljoen zou halen 🤪. Goed gedaan @sahinasappelsap . Wordt je 2de halt of fame vermelding in een week. Nu nog de closest to pin winner en je hebt alle 3 de challenges op je naam deze week
Ik hoef dus niet meer aan Godzilla te beginnen dus? Maar is er dan gerommeld met de score?PatrickC schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:14:
Die 6 miljard score op Godzilla... dat kan toch niet! De 2e score ooit is 2 miljard.Met pijn en moeite dik 300 miljoen gehaald. Daar ga ik niet eens meer een poging wagen!
Haha 🤣 Daar heb ik heel hard mijn best voor gedaan (en wat geluk gehad).MikeDASpike schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:31:
Nee, die vind ik ook ongeloof waardig.
Net als dat je bij een 5 min challenge van gladiators 409 miljoen zou halen 🤪. Goed gedaan @sahinasappelsap . Wordt je 2de halt of fame vermelding in een week. Nu nog de closest to pin winner en je hebt alle 3 de challenges op je naam deze week
Closest to pin gaat em deze week niet meer worden. Moet er ook echt even induiken hoe dat werkt.
Hé! Mag ik er ook nog eentje winnen voor ik 2 weken offline gaMikeDASpike schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:31:
Nu nog de closest to pin winner en je hebt alle 3 de challenges op je naam deze week
Sure 😋PatrickC schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:50:
[...]
Hé! Mag ik er ook nog eentje winnen voor ik 2 weken offline ga?
Daar moet echt wel iets bijzonders gebeurd zijn. We moeten er maar op vertrouwen dat het eerlijk gegaan is. Wel jammer dat deze score meteen op de 1e dag gezet wordt… daarmee is die weekly challenge meteen al voorbij. Waarschijnlijk wilde VPA Team voorkomen dat Team Tweakers NLMikeDASpike schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:31:
Nee, die vind ik ook ongeloof waardig.
[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 29-07-2024 21:56 ]
De winst is binnen… dat is 2 uit 3 voor Team Tweakers NL.
29/07/2024, 22:49
detected exit from game with rom description : Back to the Future (2.7)
new bttf_a27 score extracted
New score submitted to pinemhi leaderboard
----------------------------------------------------------------------
Nergens terug te vinden. Hoe zou dat kunnen?
Bij deze gefeliciteerd !PatrickC schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:50:
[...]
Hé! Mag ik er ook nog eentje winnen voor ik 2 weken offline ga?
best knap om in je 1tje de pin challenge te winnen
Ik zie dat je voor de hattrick gaat :
/f/image/RVposukeWhEzbuycCPAZwdtj.png?f=fotoalbum_large)
Scores die boven de pin uitkomen worden niet vastgelegd, dus misschien zijn er wel een heleboel tegenstanders die je niet ziet!MikeDASpike schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 06:11:
[...]
Bij deze gefeliciteerd !
best knap om in je 1tje de pin challenge te winnen![]()
Ik zie dat je voor de hattrick gaat :
[Afbeelding]
Nice! Van harte met de overwinning!PatrickC schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:01:
[...]
De winst is binnen… dat is 2 uit 3 voor Team Tweakers NL.
Vertraging op de lijn misschien? Ik had een x met de 5 min challenge dat ik vergeten was de 5min aan te zetten waardoor het als reguliere score doorkwam. Of misschien iets soortgelijks, dat je de mode niet goed gestart hebt?PatrickC schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:54:
Ik heb steeds dat mij hoogste scores op BTTF niet doorkomen op pinemhi. Net 5.6 miljoen...
Nee, was gisteravond mijn laatste poging net voor het verstrijken van de deadline voor de Kiddie Challenge. Nu moet je daar 6,5 miljoen halen, dus ik had ‘m toch niet gehaald, maar die 5,6 miljoen was veruit mijn hoogste score tot nu toe in BTTF. Nu staat er 1,2 miljoen op pinemhi.sahinasappelsap schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:49:
[...]
Vertraging op de lijn misschien? Ik had een x met de 5 min challenge dat ik vergeten was de 5min aan te zetten waardoor het als reguliere score doorkwam. Of misschien iets soortgelijks, dat je de mode niet goed gestart hebt?
Dankjewel. Morgen de 5-Minute overwinning voor jou? Ik ga ‘m niet meer aanvallen… te warm de komende dagen en de koelere uurtjes zijn voor de hond. Ik heb deze week de Sint Bernard van mijn broer te logeren en daar moet ik al vroeg mee gaan wandelen vanwege de warmte.
Hopelijk verbetert niemand de score meer, ik ben deze week niet in de gelegenheid om een nieuwe poging te doen. Warm, kids hebben vakantie, hond en dat soort perikelen inderdaad 😉PatrickC schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:57:
[...]
Dankjewel. Morgen de 5-Minute overwinning voor jou? Ik ga ‘m niet meer aanvallen… te warm de komende dagen en de koelere uurtjes zijn voor de hond. Ik heb deze week de Sint Bernard van mijn broer te logeren en daar moet ik al vroeg mee gaan wandelen vanwege de warmte.
Kids hebben maar kort vakantie, maar de kleinkinderen hebben wel 6 weken vrij .. daar gaat rust van opa en Omasahinasappelsap schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:04:
[...]
Hopelijk verbetert niemand de score meer, ik ben deze week niet in de gelegenheid om een nieuwe poging te doen. Warm, kids hebben vakantie, hond en dat soort perikelen inderdaad 😉
Leuk! Ook een verrassing voor mij. Ik zal het morgen eens bekijken. Ik ben meestal niet zo van de originals, maar misschien verrast deze mij wel!
Plaats dit in de VPF-thread zodat DNA kan controleren of het is ontvangen, inclusief de tijdstempel. Het kan zijn dat op dat moment het HTTP-verzoek niet is verwerkt... Tja dan gevalletje van Shit happends. ....PatrickC schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:54:
Ik heb steeds dat mij hoogste scores op BTTF niet doorkomen op pinemhi. Net 5.6 miljoen...

Ik heb het ook wel gehad. Een monster score met 5-min, alles goed in log, maar niet in database ...het blijven tweakers
Ok, er is al een versie van, maar die gasten maken ze net iets mooier en alle frames !
[Video: https://cdn.discordapp.com/attachments/1184886847374106634/1267803260111290419/2024-07-30_13-13-55_-_Trim.mp4?ex=66aa1d4b&is=66a8cbcb&hm=e3d5c7da377a8df05bb4f4978e4614436dc5a00fe9eeca7d31f7cd6285091264&]
hmm the MP4 van discord is niet te zien in deze view, maar mischien deze gifs wel :
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/5jsIPyBTQ4eaRcWHnYfJZMzE.gif?f=user_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/WDL57LtwfraU6dekuf2Rbc2L.gif?f=user_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/gGdodOkHqZfKEcaYMwx5bHM3.gif?f=user_large)
[ Voor 45% gewijzigd door MikeDASpike op 30-07-2024 14:29 ]
Ik was even bezig met mijn scherm in de kast te plaatsen en heb starte de closest to golf
Ik dacht de eerste keer een hole-in-one te hebben, maar had de getallen in mijn hoofd door elkaar gegooid. Daarna vele keren erboven of onder jouw... 170 is best een goeie score.
Maak een feature request ervoor, en mischien dat DNAdisturber er iets van maakt.PatrickC schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:10:
@MikeDASpike Worden er nooit landenwedstrijden gespeeld op pinemhi? B.v. een weekly met de 3 beste scores opgeteld per land. Er is wel een Country Cup, maar dat is een all time competitie, waar we als NL nog even dik 5000 punten nodig hebben om van 3 naar 2 te stijgen.
Nl heeft Lang op 2 gestaan, totdat die Argentijnse groep VPA kwam en veel punten hebben gescorred.
.
Nou @PatrickC we kunnen elkaar de hand schudden ...PatrickC schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:53:
Ik zag wat concurrentie op de closest to the pin challenge, dus mijn score toch nog maar iets aangescherpt. Ik had bijna een hole in one met 23.110 punten… 10 puntjes teveel helaas.
:fill(white):strip_exif()/f/image/bwxygx7V1QzTWih8eXT0iZiO.png?f=user_large)
ok 10 punten erboven

En thanks again! :-)PatrickC schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:13:
En al weer gefeliciteerd @sahinasappelsap!![]()
[Afbeelding]