Maar ik heb ook wel wat quirks met de tool. Zal her en der nog het een en ander moeten finetunen. Sinds Pinemhi erop staat (en dat ik UAC uitgezet heb), krijg ik sporadisch bsod's -> dpc_watchdog_violationPatrickC schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:16:
Werkt toch niet helemaal lekker dat PINemhi... een half uurtje bezig geweest om mijn 5-min challenge score te verbeteren en de score van PIN*Bot stond op dik 2,4 miljoen, wat een eerste plek zou zijn geweest net boven @MikeDASpike , maar de score is niet zichtbaar. In de log staat dit..
*** 5 MINUTE MODE GAME ***
10/07/2024, 14:07
detected exit from game with rom description : Pin-Bot (L-5)
new pb_l5 score extracted
*** previous score is equal to new score ***
*** probably because there was no game played ***
*** it could also be that this rom is not supported (yet) ***
*** this score will not be submitted ***
Wordt een high score wel gerekend als de game na 5 minuten automatisch wordt gestopt? Daar lijkt het dus niet op? Mijn vorige high score van 1,1 miljoen staat er wel op, dus de rom die ik gebruik zou supported moeten zijn.
Dat soort problemen gelukkig nog niet gehad.sahinasappelsap schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:57:
[...]
Maar ik heb ook wel wat quirks met de tool. Zal her en der nog het een en ander moeten finetunen. Sinds Pinemhi erop staat (en dat ik UAC uitgezet heb), krijg ik sporadisch bsod's -> dpc_watchdog_violation
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja, de high score wordt juist gerekent na 5 min. Daarom heet het de 5 min challange...PatrickC schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:16:
Werkt toch niet helemaal lekker dat PINemhi... een half uurtje bezig geweest om mijn 5-min challenge score te verbeteren en de score van PIN*Bot stond op dik 2,4 miljoen, wat een eerste plek zou zijn geweest net boven @MikeDASpike , maar de score is niet zichtbaar. In de log staat dit..
Wordt een high score wel gerekend als de game na 5 minuten automatisch wordt gestopt? Daar lijkt het dus niet op? Mijn vorige high score van 1,1 miljoen staat er wel op, dus de rom die ik gebruik zou supported moeten zijn.
Wel balen man, maar voor mij goed
Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build
Ja, de high score wordt juist gerekent na 5 min. Daarom heet het de 5 min challange...PatrickC schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:16:
Goed bezig !
Dan heb je me waarschijnlijk niet goed begrepen… dat potje van 2.4 miljoen was na een verse start en werd na 5 minuten door PINemhi afgebroken. Dus ik verwacht dan dat de score die ik op dat moment heb, ook wordt submitted naar de website. Het kan toch niet zijn dat ik zelf het potje moet stoppen, voordat de 5 minuten bereikt is?MikeDASpike schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:08:
[...]
Ja, de high score wordt juist gerekent na 5 min. Daarom heet het de 5 min challange...
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wat trouwens wel vaag is, is dat als de 5 min voorbij zijn, niet alleen vpx afgesloten wordt, maar de pinup UI ook. Dan beland ik op mijn desktop zonder startbalk. Vet irritant :-) Had in de ini een instelling gevonden, maar als ik die op de pinup exit knop q zet, dan doet het precies hetzelfde :-/MikeDASpike schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:09:
[...]
Ja, de high score wordt juist gerekent na 5 min. Daarom heet het de 5 min challange...
Wel balen man, maar voor mij goed![]()
[...]
Goed bezig !
Puzzel de puzzel. Even wat werk afmaken, dan ga ik nog een keer een rondje pin bot doen :-)
Oh oh… ik ga geen poging meer wagen vandaag en het is nog maar een paar uurtjes. Ga je Mike nog van zijn troon af stoten?sahinasappelsap schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:21:
Puzzel de puzzel. Even wat werk afmaken, dan ga ik nog een keer een rondje pin bot doen :-)
Ik zou wel willen, maar ik heb hetzelfde probleem als jij. Mijn scores komen niet meer door...plus straks is voetbal 🤣PatrickC schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:25:
[...]
Oh oh… ik ga geen poging meer wagen vandaag en het is nog maar een paar uurtjes. Ga je Mike nog van zijn troon af stoten?
Volgens mij sabotage… elke score hoger dan die van Mike wordt geweigerd!sahinasappelsap schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:27:
[...]
Ik zou wel willen, maar ik heb hetzelfde probleem als jij. Mijn scores komen niet meer door...plus straks is voetbal 🤣

En hier ook al de zenuwen voor vanavond… Na 1988 heb ik wel weer trek in een EK finale!

Ja dat begreep ik wel (en dat voor iemand met een hersen beschadiging 😜)PatrickC schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:18:
[...]
Dan heb je me waarschijnlijk niet goed begrepen… dat potje van 2.4 miljoen was na een verse start en werd na 5 minuten door PINemhi afgebroken. Dus ik verwacht dan dat de score die ik op dat moment heb, ook wordt submitted naar de website. Het kan toch niet zijn dat ik zelf het potje moet stoppen, voordat de 5 minuten bereikt is?
Als pinemhi de vpx stopt (zoals dat bij mij altijd gaat), dan moet deze idd de oude en nieuwe score checken en opsturen.
Er was ooit code voor pin bot en bride of pin bot dat de tafel niet goed besloten werd en de nvram niet werd weggeschreven.
Ik had dat gepost en dacht dat het gefixed was
PinballX als frontend gebruiken met de pinemhi plugin. Daar wordt je vrolijk van !sahinasappelsap schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:21:
[...]
Wat trouwens wel vaag is, is dat als de 5 min voorbij zijn, niet alleen vpx afgesloten wordt, maar de pinup UI ook. Dan beland ik op mijn desktop zonder startbalk. Vet irritant :-) Had in de ini een instelling gevonden, maar als ik die op de pinup exit knop q zet, dan doet het precies hetzelfde :-/
Spannend vanavond. Morgen zowieso ff geen vrienden. Hoop engelsen en Nederlandse pinball vrienden. Dus hoe het went of keer, 1 gedeelte is boos morgen !
Happy voetbal evening!
Voor degene die issue met pinbot hebben :
https://vpuniverse.com/fi...findComment&comment=14509
https://vpuniverse.com/fi...findComment&comment=14509
Toch maar eens gaan verdiepen in PinballX dan…MikeDASpike schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:35:
[...]
PinballX als frontend gebruiken met de pinemhi plugin. Daar wordt je vrolijk van !
Spannend vanavond. Morgen zowieso ff geen vrienden. Hoop engelsen en Nederlandse pinball vrienden. Dus hoe het went of keer, 1 gedeelte is boos morgen !
Happy voetbal evening!
Die Spike die is zo gek nog niet (pinemhi is ook gelukt)PatrickC schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:39:
[...]
Toch maar eens gaan verdiepen in PinballX dan…
:-DPatrickC schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:02:
[...]
Volgens mij sabotage… elke score hoger dan die van Mike wordt geweigerd!![]()
![]()
En hier ook al de zenuwen voor vanavond… Na 1988 heb ik wel weer trek in een EK finale!![]()
Zo supergaaf zijn als ze in de finale komen end ie ook nog winnen. Ik was een binkie van 7 toen ik het meemaakte :-D
Na de teleurstelling van gisteren, maar gauw terug naar vpx.
Avatar it is, en @MikeDASpike heeft vanochtend de eerste score al neergezet 😉
Ben de tafel aan het downloaden, zal straks eens alles af stellen. Gisteren nog wel achter gekomen dat als ik handmatig de 5 min challenge beëindig, dat de score wel wordt doorgegeven. Moet het nog even verder onderzoeken.
Ben de tafel aan het downloaden, zal straks eens alles af stellen. Gisteren nog wel achter gekomen dat als ik handmatig de 5 min challenge beëindig, dat de score wel wordt doorgegeven. Moet het nog even verder onderzoeken.
Ja, erg jammer..sahinasappelsap schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:17:

Avatar it is… challenge accepted!
Had je mijn post gezien over de dubbelle table1_1exit sub in het orginele bestand, wat ervoor kan zorgen dat een nvram niet goed wordt weggeschreven ?sahinasappelsap schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:17:
Dit zou alleen bij Pinbot en bride of pinbot zijn.
Ja, vanmorgen ff avatar gespeeld en de lat nog niet zo hoog gelegt.
De 31ste 5 min challange was ook avatar en had ik 35.8 mil. Waarschijnlijk een oudere kast waar de physics niet zo goed van waren. Deze ga ik zeker ook in VR nog proberen om de s ore te verbeteren.
Waarschijnlijk voor mij voorlopig ff de laatste 5 min challange. En dan pas over 7 weken weer. Soort van break laat ik maar zeggen

Volgens mij benoemde ik het gister ergens al, maar als ik het table1 script open, dan zit er geen dubbele table1_1exit in op de regel die je noemt. Als ik vervolgens het script doorzoek op _exit krijg ik ook niets te zien.MikeDASpike schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:29:
[...]
Had je mijn post gezien over de dubbelle table1_1exit sub in het orginele bestand, wat ervoor kan zorgen dat een nvram niet goed wordt weggeschreven ?
Dit zou alleen bij Pinbot en bride of pinbot zijn.
Ja, vanmorgen ff avatar gespeeld en de lat nog niet zo hoog gelegt.
De 31ste 5 min challange was ook avatar en had ik 35.8 mil. Waarschijnlijk een oudere kast waar de physics niet zo goed van waren. Deze ga ik zeker ook in VR nog proberen om de s ore te verbeteren.
Waarschijnlijk voor mij voorlopig ff de laatste 5 min challange. En dan pas over 7 weken weer. Soort van break laat ik maar zeggen
Sorry, dat heb ik gemist. Zal de spanning van het voetbal zijn geweest.sahinasappelsap schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:42:
[...]
Volgens mij benoemde ik het gister ergens al, maar als ik het table1 script open, dan zit er geen dubbele table1_1exit in op de regel die je noemt. Als ik vervolgens het script doorzoek op _exit krijg ik ook niets te zien.
Vreemd want de _exit event hoort in elke tabel te staan en hoort oa. een controller.stop (oid) te bevatten. De controller is vpinmame en wordt dan netjes gestopt, zodat pinmame de tijd krijgt om de nvram weg te schrijven.
Als ik zo tijd heb zal ik de versie van vpu downloaden en te bekijken
de _exit subroutine aanroep komt 2 maal voor in de file, maar dus niet op de regels die jij noemde en ook niet dubbel achter elkaar. Dat vond ik zo vreemd. Steek er niet te veel tijd in, de pinbot challenge is over.MikeDASpike schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:00:
[...]
Sorry, dat heb ik gemist. Zal de spanning van het voetbal zijn geweest.
Vreemd want de _exit event hoort in elke tabel te staan en hoort oa. een controller.stop (oid) te bevatten. De controller is vpinmame en wordt dan netjes gestopt, zodat pinmame de tijd krijgt om de nvram weg te schrijven.
Als ik zo tijd heb zal ik de versie van vpu downloaden en te bekijken
Anwyays. Ik blijf met pinemhi issues houden. Net avatar 5 min challenge gedaan. Ik had eerst 12 mio, die kwam niet in de 5 min challenge te staan en ook niet in de leaderboard.
Nu heb ik 14 MIO in die zie ik in de laatste submitted scores, maar ik kom dan weer niet op #2 te staan in de 5-min challenge. Echt superdupervaag, ik begin toch te twijfelen of de combi met pinup system wel helemaal lekker loopt ofzo.
:strip_exif()/f/image/QKbYYcol3LrBhUgCyfFjzPyX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door sahinasappelsap op 11-07-2024 14:20 ]
MikeDASpike schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:29:
[...]
De sub vangt een event hangt, en moet dus maar 1x voorkomen. Hoeft niet direct achter elkaar te zijn, maar kan verschillende plekken hebbensahinasappelsap schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:19:
[...]
de _exit subroutine aanroep komt 2 maal voor in de file, maar dus niet op de regels die jij noemde en ook niet dubbel achter elkaar. Dat vond ik zo vreemd. Steek er niet te veel tijd in, de pinbot challenge is over.
Mischien had ik lijnnumbers niet goed. Ik ben altijd al onhandig met getallen geweest.
Btw. VPX10.8 checked script ook als je hem op locked zet. dan krijg je vanzelf melding dat er iets niet goed is (wat ik een keer gezien hebt)
In begin maakte ik de volgende fout :sahinasappelsap schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:19:
[...]
Anwyays. Ik blijf met pinemhi issues houden. Net avatar 5 min challenge gedaan. Ik had eerst 12 mio, die kwam niet in de 5 min challenge te staan en ook niet in de leaderboard.
Nu heb ik 14 MIO in die zie ik in de laatste submitted scores, maar ik kom dan weer niet op #2 te staan in de 5-min challenge. Echt superdupervaag, ik begin toch te twijfelen of de combi met pinup system wel helemaal lekker loopt ofzo.
[Afbeelding]
Wanneer ik een 5 min starte drukte ik op de 5 min knop. Op moment dat de tafel afgesloten werd, en ik weer wilde starten, drukte ik wederom op de 5 min challenge knop, en starte ik de tafel.
Maar de toets is een toggle.
Je zt hem aan en uit.
Je kan r een voice op aanzetten.
als je indrukt, hoor je dat de 5 min challange gestart wordt en als de rom start geeft deze de melding dat het huidige spel een 5 min spel is.
Als je 5 min toggled krijg je een melding dat 5 min uitgaat.
Is dit niet het geval kan het Popper zijn. Ik heb gen verstand van deze front end
FF nagekeken, maar in de log file pinemhi_leaderboard_log.txt moet je zien wat er gebeurd.
Bij starten van de monitor en als deze een rom vind gaat deze pas loggen :
Direct na het starten van de controller in VPX ziet deze de rom en zal de nvram gaanuitlezen voor de oude score.
Hij detecteerd dat het een 5min game is en na 5 min zal de tafel gestopt worden.
Hij gaat de nvram wederom uitlezen en als deze juist is weggeschreven dan worden de scores vergel;eken en opgestuurd.
Dat is hoe het moet werken
Bij starten van de monitor en als deze een rom vind gaat deze pas loggen :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| ---------------------------------------------------------------------- 03/07/2024, 14:29 pinemhi leaderboard version : 3.6.1.0 VPinmame version : 3.6.0.0 Player : Mike da Spike detected game with rom description : F-14 Tomcat (L-1) matching romname : f14_l1 previous f14_l1 score extracted *** 5 MINUTE MODE GAME *** 03/07/2024, 14:34 pinemhi leaderboard version : 3.6.1.0 VPinmame version : 3.6.0.0 Player : Mike da Spike detected exit from game with rom description : F-14 Tomcat (L-1) new f14_l1 score extracted New score submitted to pinemhi leaderboard ---------------------------------------------------------------------- |
Direct na het starten van de controller in VPX ziet deze de rom en zal de nvram gaanuitlezen voor de oude score.
Hij detecteerd dat het een 5min game is en na 5 min zal de tafel gestopt worden.
Hij gaat de nvram wederom uitlezen en als deze juist is weggeschreven dan worden de scores vergel;eken en opgestuurd.
Dat is hoe het moet werken
Thanks, ik ga er zo nog even mee aan de slag en even controleren of ik de logfile ook heb. Had even een werkbreakje ;-)
[ Voor 23% gewijzigd door sahinasappelsap op 11-07-2024 14:40 ]
Nou ik ben er achter waarom die scores niet gesubmit worden.
- als de 5 min modus actief is en ik ga binnen 5 min dood en start opnieuw, dan pakt de 5 minuten modus enkel de laatste score lijkt wel.
- als ik een dik hoge score heb en de tijd is nog niet op, en ik wacht tot de tijd voorbij is en de tafel afgesloten is, dan wordt de juiste score gesubmit.
Goed om te weten. 😁
- als de 5 min modus actief is en ik ga binnen 5 min dood en start opnieuw, dan pakt de 5 minuten modus enkel de laatste score lijkt wel.
- als ik een dik hoge score heb en de tijd is nog niet op, en ik wacht tot de tijd voorbij is en de tafel afgesloten is, dan wordt de juiste score gesubmit.
Goed om te weten. 😁
Ikvermoed dat de de kast te snel weer opstart nadat je af bent.sahinasappelsap schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:31:
Nou ik ben er achter waarom die scores niet gesubmit worden.
Goed om te weten. 😁
Pinemhi heeft even de tijd nodig om te deterrent dat een game afgelopen is en dat de nvram niet relocked is. Daarna uitlezen, vergelijken en naar de website sturen.
Zit hem in mischien 10 seconden, maar je moet het even tijd geven.
Goeie score trouwens ! Ik hoop dat ik morgen nog ff tijd heb.
Toen ik zag dat mijn Argentijnse vriend DACstyle vanmorgen op 20m stond met de 5 min challenge, heb ik ook nog ff gespeeld. De lat ligt nog niet op de hoogste lat, maar wel een trede hoger.
Het was zonde, ik hat een multi ball waar ik lekker mee ging, maar toen was de tijd om.
Hopenlijk dat het van het weekend nog lukt om een game te spelen en mijn eigen record kan verbreken
Het was zonde, ik hat een multi ball waar ik lekker mee ging, maar toen was de tijd om.
Hopenlijk dat het van het weekend nog lukt om een game te spelen en mijn eigen record kan verbreken
[ Voor 3% gewijzigd door MikeDASpike op 12-07-2024 07:50 ]
Nice, dat zijn flinke scores.Werk aan de winkel :-)
De all time highscore in de 5-minute challenge is 45.648.920 zag ik… ik had gisteravond even tijd voor een paar potjes en haalde maar 13,2 miljoen. Eerst maar eens even de table rules gaan inspecteren.sahinasappelsap schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:04:
Nice, dat zijn flinke scores.Werk aan de winkel :-)
Ben ook nog met de andere challenge op Kiss bezig, maar die tafel is zeer frustrerend… bal gaat 9 van de 10 keer via de zijkanten weg… toch maar eens meer de nudge gaan gebruiken, maar dat is wat lastiger met een controller.
45 mio, zo dat is echt ziek voor 5 minuten op deze tafel.PatrickC schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:44:
[...]
De all time highscore in de 5-minute challenge is 45.648.920 zag ik… ik had gisteravond even tijd voor een paar potjes en haalde maar 13,2 miljoen. Eerst maar eens even de table rules gaan inspecteren.![]()
Ben ook nog met de andere challenge op Kiss bezig, maar die tafel is zeer frustrerend… bal gaat 9 van de 10 keer via de zijkanten weg… toch maar eens meer de nudge gaan gebruiken, maar dat is wat lastiger met een controller.
Kiss heb ik nog nooit gespeeld, maar dat de bal op ongelukkige manier tussen de flippers of langs de zijkanten door gaat klinkt me niet onbekend

Ik durf de nudge niet heel veel toe te passen, net als de kast een zwiep geven. Heb dat met pinbot een aantal keer gedaan en dan zie ik de poten toch wat bewegen. Als de dood dat ik het houtwerk van de kast beschadig, ondanks dat er vilt tussen het cabinet en de poten zit. Strakker aandraaien durf ik ook niet zo, omdat mijn kast van wat lichter hout gemaakt is. Overigens, als ik dat te hard doe, dan krijg ik via de tilt bob ook warnings (misschien maar goed ook)
Probeer pinemhi nu eerst automatisch goed te laten starten in de hoop dat de BSOD weggaat. Twijfel of het nu door een windows update komt, of omdat de rom monitor iets raars veroorzaakt.
Ja Zeckenheimer heeft een hoog record gehaald. Niet tijdens een challange.PatrickC schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:44:
[...]
De all time highscore in de 5-minute challenge is 45.648.920 zag ik… ik had gisteravond even tijd voor een paar potjes en haalde maar 13,2 miljoen. Eerst maar eens even de table rules gaan inspecteren.![]()
Dus een geluk voor mij.
Nudging gaat mij ook te ver. Ik doe het wel, maar bank dat alles eraf valt of intern los schiet.sahinasappelsap schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:04:
[...]
Ik durf de nudge niet heel veel toe te passen, net als de kast een zwiep geven. Heb dat met pinbot een aantal keer gedaan en dan zie ik de poten toch wat bewegen. Als de dood dat ik het houtwerk van de kast beschadig, ondanks dat er vilt tussen het cabinet en de poten zit. Strakker aandraaien durf ik ook niet zo, omdat mijn kast van wat lichter hout gemaakt is. Overigens, als ik dat te hard doe, dan krijg ik via de tilt bob ook warnings (misschien maar goed ook)
Met de challange van F14 Tomcat bleef mijn bal vaak vast liggen en de nudge ik hem wel los, maar tijdens spel doe ik het te weinig
Ik vermoed dat ik vandaag voorlopig mijn laatste 5 min game gespeeld heb . Mijn cabinet ziet er zo nu uit (best lastig spelen)
:strip_exif()/f/image/Ry7Bx5aXzN0OjY4wto29NYAw.jpg?f=fotoalbum_large)
De Asus Rog gaf een rode pixel wat ik heel irritant vond (en dat voor een 1300 euro monitor). Deze nu opgestuurd.
Ook mijn ontwikkel pc heb ik gisteren naar HP opgestuurd.
Ik verwacht de apparatuur binnen 2 weken terug, maar vanaf volgende week, kan ik zelf rond de 6 weken niets meer doen. Dus de komende weken geef ik de nieuwe PinemHi users de kans om te scoren 🤡
:strip_exif()/f/image/Ry7Bx5aXzN0OjY4wto29NYAw.jpg?f=fotoalbum_large)
De Asus Rog gaf een rode pixel wat ik heel irritant vond (en dat voor een 1300 euro monitor). Deze nu opgestuurd.
Ik verwacht de apparatuur binnen 2 weken terug, maar vanaf volgende week, kan ik zelf rond de 6 weken niets meer doen. Dus de komende weken geef ik de nieuwe PinemHi users de kans om te scoren 🤡
[ Voor 5% gewijzigd door MikeDASpike op 12-07-2024 17:35 ]
Ziet er wel gaaf uit!MikeDASpike schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:07:
Ik vermoed dat ik vandaag voorlopig mijn laatste 5 min game gespeeld heb . Mijn cabinet ziet er zo nu uit (best lastig spelen)
[Afbeelding]
Even een vraagje.
Ik heb mijn 7.1 geluidskaart aangesloten op mijn 6 speakers (geen center dus) 4 exciters en 2 speakers. Het laatste kanaal, de bass dus, op mijn bass shaker. Als ik de 7.1 in Windows test doet alles het. Zodra ik vpx aan zet doen alle speakers het behalve de bass shaker (sub). Zie ik iets over het hoofd? Vpx uiteraard op 7.1. Anders zouden de andere 6 niet allemaal werken.
Denk zelf dat een backup terug zetten misschien wat gaat helpen. Andere suggesties?
[ Voor 5% gewijzigd door m_ark op 12-07-2024 19:28 ]
Ik zie een kl25z, saintsmart relaisjes, een ledwiz...herken de componenten 😋MikeDASpike schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:07:
[Afbeelding]
Supervervelend dat je scherm een rode pixel had. Zeker als dat kreng zo wel gekost heeft. Hopelijk te fixen, want we hadden het kort geleden nog over dat dit formaat je lastig te vinden is.
Maar is dat ook de reden dat je 7 weken niet meer kan flipperen?
@m_ark Ik durf het niet te zeggen. Mijn bas speaker is geen apparte channel, maar de bas welke uit de 'backglass' speakers komt.
Bij de test van mijn realteck geluids kaart geeft deze geen eigen channel.
Vraag eens op VPF ernaar als niemand hier reageerd. Ik denk dat Thamalus/Wiesshund hier wel een antwoord op weet
Edit: dit zal je wel gelezen hebben https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=50891 . Ik heb snel gelezen , maar zegt Wiesshund niet dat je beter geen bass shaker kan gebruiker, maar juist een bass speaker (met een goeie amp) ??
Vraag eens op VPF ernaar als niemand hier reageerd. Ik denk dat Thamalus/Wiesshund hier wel een antwoord op weet
Edit: dit zal je wel gelezen hebben https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=50891 . Ik heb snel gelezen , maar zegt Wiesshund niet dat je beter geen bass shaker kan gebruiker, maar juist een bass speaker (met een goeie amp) ??
[ Voor 29% gewijzigd door MikeDASpike op 13-07-2024 06:39 ]
Nee, ik wordt vrijdag wederom geopereerd. Kan zeker de eerste 1 1/2 week niet naar zolder. En zal alleen maar met revalidatie bezig houdensahinasappelsap schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:30:
[...]
Maar is dat ook de reden dat je 7 weken niet meer kan flipperen?
Yraject 7 maanden geleden ook gehad, dus weet wat mij de komende maanden te wachten staat
Nee, geen saintsmart relais. Relais van ALIExpress. Rest was goed. Ook een teensy board(je) en een uitbreidings board voor de rgb flashers.sahinasappelsap schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:30:
[...]
Ik zie een kl25z, saintsmart relaisjes, een ledwiz...herken de componenten 😋
Knap, de kl25z zit erin, maar zie je niet.

Mijn basspeaker is de bas van een 2.1 Logitech setje van de backglass. Rest zijn 4 exciters voor de tafel zelf.MikeDASpike schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:34:
Ik durf het niet te zeggen. Mijn bas speaker is geen apparte channel, maar de bas welke uit de 'backglass' speakers komt.
Maar weet niet of dit berichtje nou voor mij bedoeld was of niet? 😋
Edit: was voor m_ark!
Blauwe relais is meestal saintsmart, toen ik mijn van ging bouwen waren die trouwens nergens te verkrijgen.MikeDASpike schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:50:
[...]
Nee, geen saintsmart relais. Relais van ALIExpress. Rest was goed. Ook een teensy board(je) en een uitbreidings board voor de rgb flashers.
Knap, de kl25z zit erin, maar zie je niet.
Hehe ik kan door het hout heen kijken 😋 als je buttons en een plunger hebt, dan is de kl25z eigenlijk de enige en beste oplossing, dacht eigenlijk dat het het middelste ding was, maar niet dus 🤣
Ik wordt trouwens flink gefrustreerd van avatar, hoe vaak de bal na launch, langs de paddenstoelen, kaarsrecht omlaag tussen de flippers door gaat is verschrikkelijk irritant...net als de linker en rechter lanes waar de bal 9 vd 10x in flikkert. Zo kan ik toch geen normale score neerzetten pffff.
Tafel is leuk, maar o zo frustrerend. Daardoor pas telkens bij balletje 3 aan de multiball grrrrrr 🤬
Tafel is leuk, maar o zo frustrerend. Daardoor pas telkens bij balletje 3 aan de multiball grrrrrr 🤬
Ai vervelend om te horen. beterschap alvast en heb een spoedig herstel!MikeDASpike schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:37:
[...]
Nee, ik wordt vrijdag wederom geopereerd. Kan zeker de eerste 1 1/2 week niet naar zolder. En zal alleen maar met revalidatie bezig houden
Yraject 7 maanden geleden ook gehad, dus weet wat mij de komende maanden te wachten staat
Haha… dan zou je Kiss eens moeten proberen… dat is met afstand de meest irritante kast die ik de laatste tijd gespeeld heb. Het is nog erger dan STTN op Pinball FX met ballen die steeds aan zijkanten verdwijnen.sahinasappelsap schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:35:
Ik wordt trouwens flink gefrustreerd van avatar, hoe vaak de bal na launch, langs de paddenstoelen, kaarsrecht omlaag tussen de flippers door gaat is verschrikkelijk irritant...net als de linker en rechter lanes waar de bal 9 vd 10x in flikkert. Zo kan ik toch geen normale score neerzetten pffff.
[ Voor 34% gewijzigd door PatrickC op 12-07-2024 21:02 ]
Het 2e potje wat ik speelde in Kiss is nog steeds mijn hoogste score. Vele potjes daarna… soms is een score van 50.000 nog te hoog gegrepen!
[ Voor 58% gewijzigd door PatrickC op 12-07-2024 21:02 ]
Hehe, vind je het erg als ik kiss eventjes skip? Merk dat de moed al ver in mijn schoenen is gezonken 🤣PatrickC schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:55:
[...]
Haha… dan zou je Kiss eens moeten proberen… dat is met afstand de meest irritante kast die ik de laatste tijd gespeeld heb. Het is nog erger dan STTN op Pinball FX met ballen die steeds aan zijkanten verdwijnen.
Hier is een foto hoe ik het bouwde :sahinasappelsap schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:33:
[...]
Blauwe relais is meestal saintsmart, toen ik mijn van ging bouwen waren die trouwens nergens te verkrijgen.
Hehe ik kan door het hout heen kijken 😋 als je buttons en een plunger hebt, dan is de kl25z eigenlijk de enige en beste oplossing, dacht eigenlijk dat het het middelste ding was, maar niet dus 🤣
:fill(white):strip_exif()/f/image/IWWV3zK04wjxMvlTuTAZfoaR.png?f=user_large)
Van die relais gebruikte ik er maar 1. Dat was om mijn nocker te bedienen. maar dat ding was zo hard dat ie in zijn hele leven niets eens 10x 'geknocked' had
Ik begon met een VirtuaPin-controller, die ook gebaseerd is op de KL25Z, maar geen open-source firmware heeft. Na een aantal jaar begaf deze het (ik wilde een lamp vervangen terwijl de kast aanstond en veroorzaakte kortsluiting met een knop), en de VirtuaPin-controller was niet meer verkrijgbaar.
Daarom ben ik overgestapt naar de KL25Z. De plunger met potentiometer is veel nauwkeuriger dan de digitale plunger van VirtuaPin.
[ Voor 18% gewijzigd door MikeDASpike op 13-07-2024 06:46 ]
Kom op man ! je lat je toch niet kisten door zo'n oude kast ?sahinasappelsap schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:57:
[...]
Hehe, vind je het erg als ik kiss eventjes skip? Merk dat de moed al ver in mijn schoenen is gezonken 🤣
Scores zitten nog vrij dicht bij elkaar
:fill(white):strip_exif()/f/image/2hv0ufc1is6eQuKDefMvFDUj.png?f=user_large)
Hier een uitleg van de flipperkast (en zelfs ik begrijp hem):
vergeet niet als je een goede score heb, omde kast te stoppen, zodat de highscore opgestuurd wordt naar PinemHi website
[ Voor 18% gewijzigd door MikeDASpike op 13-07-2024 07:15 ]
Nieuwe kast, Super Mario Bros. Mushroom World (Premier 1992), door retor28 met special thanks to @MikeDASpike voor coding.
https://vpuniverse.com/fi...hroom-world-premier-1992/
/f/image/Bk3qTCeczD5Pj02Bb795jIcB.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/Bk3qTCeczD5Pj02Bb795jIcB.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/IUuSRq0CJQRpZnYZWvr7ANuv.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 13-07-2024 09:27 ]
En nog een Zaccaria, Earth Wind Fire (Zaccaria 1981), door RetroRitchie.
https://vpuniverse.com/fi...-wind-fire-zaccaria-1981/
https://vpuniverse.com/fi...-wind-fire-zaccaria-1981/
/f/image/tbWyXfqoUpVYMvc18JHVU5uf.webp?f=fotoalbum_large)
Die canadian is denk ik het teenzy board en de flat cable gaat naar de expansion, maar wat is het kleine bordje rechts dan?MikeDASpike schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 06:39:
[...]
Hier is een foto hoe ik het bouwde :
[Afbeelding]
Van die relais gebruikte ik er maar 1. Dat was om mijn nocker te bedienen. maar dat ding was zo hard dat ie in zijn hele leven niets eens 10x 'geknocked' had![]()
Ik begon met een VirtuaPin-controller, die ook gebaseerd is op de KL25Z, maar geen open-source firmware heeft. Na een aantal jaar begaf deze het (ik wilde een lamp vervangen terwijl de kast aanstond en veroorzaakte kortsluiting met een knop), en de VirtuaPin-controller was niet meer verkrijgbaar.
Daarom ben ik overgestapt naar de KL25Z. De plunger met potentiometer is veel nauwkeuriger dan de digitale plunger van VirtuaPin.
Mooie uitleg van de kast, ik ga toch straks eers eens proberen of de 5min avatar omhoog kan :-DMikeDASpike schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 07:14:
[...]
Kom op man ! je lat je toch niet kisten door zo'n oude kast ?
Scores zitten nog vrij dicht bij elkaar
[Afbeelding]
Hier een uitleg van de flipperkast (en zelfs ik begrijp hem):
[YouTube: #31 Understanding Pinball - Bally's KISS - Learn How It Plays! - TNT Amusements]
vergeet niet als je een goede score heb, omde kast te stoppen, zodat de highscore opgestuurd wordt naar PinemHi website
Ja, Smbmw. Retro27 kwam al 2 maanden geleden bij mij of hij de grandkids editie van ons mocht gebruiken.PatrickC schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:24:
Nieuwe kast, Super Mario Bros. Mushroom World (Premier 1992), door retor28 met special thanks to @MikeDASpike voor coding.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit was een fun dingetje van mij en Dardog. Normaal zetten we hem alleen op discord, maar dardog wilde hem gepubliceerd hebben.
Anyway, daarna kwam dus retro27 naar mij of hij dat mocht gebruiken.
Ik zei dat het mocht als hij ons in de credits zou zetten.
Hij stuurde even later een versie op naar mij. De vr mega room lukte hem niet om deze via script optie te switchen. Ook de megaroom klopte niet.
Ik ben wat aanpassingen gaan doen, maar dat was zoveel dat ik hem uiteindelijk een test versie had gestuurd.
Ik had namelijk heel veel aangepast en ook de tweak menu met alle opties erin gezet, materials etc aangepast.
Daarna nog veel contact gehad en 2 weken geleden heeft hij het in de testgroep van VPW gezet. Daar heeft men nog nfozzy aan toegevoegd.
Al met al een leuke tafel voor de kids. VR heeft een leuke ticketing systeem. Moet je eens bekijken.
Zo zit er achter elk release een leuk verhaal
[ Voor 27% gewijzigd door MikeDASpike op 13-07-2024 11:01 ]
Nee. Teensy board staat op die foto er niet op (toen had ik die niet). Die staat op de andere foto waar de 2 utp kabels op zitten.sahinasappelsap schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:46:
[...]
Die canadian is denk ik het teenzy board en de flat cable gaat naar de expansion, maar wat is het kleine bordje rechts dan?
De canedian is ook een expension board om naar de rgb expension alles om te zetten. Inmiddels 8 jaar geleden en mijn herseninfarct laat mijn geheugen soms in de steek.
Volgens mij moesten de rgb flashers op 3.8v werken, daarom moest dat weer appart gedaan worden (of zoiets).
Vet! die kast had ik al, maar volgens mij is deze qua graphics opgepoetst. Ga ik van de week eens even downloaden. Ik sta nu op 300 punten onder jou, ondertussen is er een score van 50Mio plus bij gekomen bij AvatarPatrickC schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

@MikeDASpike begrijp ik nou goed dat jij meewerkt aan de code achter de kasten?
Ja, maar niet alleen aan code, ook aan VR omgevingen en animaties ervan.sahinasappelsap schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:25:
[...]
@MikeDASpike begrijp ik nou goed dat jij meewerkt aan de code achter de kasten?
ik wordt ook gevraagd om geanimeerde VR backglasses te maken met de alphanumeric display.
Zo ligt Beacis en Buthead ook op de plank. Ziet er erg cool uit in VR.
Ook heb ik ooit Lights, camera, action in VR gezet. De backglass 3d opgezet met animatoes van de shooters.
Helaas is dit nooit uitgebracht
[ Voor 35% gewijzigd door MikeDASpike op 13-07-2024 11:52 ]
Ik loop tegen een probleem aan met sommige tables in VR, bijvoorbeeld met Ben Hur
Het backglass geeft netjes de scores aan maar je ziet ze nog een keer staan "buiten beeld" aan de linker kant. Samen met informatie welke speler aan de beurt is.
Als ik de B2S server afsluit verdwijnen dit niet maar het backglass (logisch) wel dus daar heeft het volgens mij niets mee te maken,
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik neem aan dat dit een functie van het script is, ergens onder SCORE EM reels maar het is met duidelijk wat ik dan zou moeten aanpassen.
NB: Hoewel ik OpenXR / Opencomposite gebruik met VD lukt het me helaas niet om een screenshot te maken, dat zou een stuk duidelijker zijn
Het backglass geeft netjes de scores aan maar je ziet ze nog een keer staan "buiten beeld" aan de linker kant. Samen met informatie welke speler aan de beurt is.
Als ik de B2S server afsluit verdwijnen dit niet maar het backglass (logisch) wel dus daar heeft het volgens mij niets mee te maken,
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik neem aan dat dit een functie van het script is, ergens onder SCORE EM reels maar het is met duidelijk wat ik dan zou moeten aanpassen.
NB: Hoewel ik OpenXR / Opencomposite gebruik met VD lukt het me helaas niet om een screenshot te maken, dat zou een stuk duidelijker zijn
spoor12b
Deze kast heeft geen VR room en via Capture External Backglass en een B2S file, zie je dan toch de backglass en score. Maar inderdaad ook de score nog eens links van de kast.spoor12b schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:38:
Ik loop tegen een probleem aan met sommige tables in VR, bijvoorbeeld met Ben Hur
In het script staat:
' Remove desktop items in FS mode
If Table1.ShowDT then
For each x in aReels
x.Visible = 1
Next
Else
For each x in aReels
x.Visible = 0
Next
End If
Als je dat verandert in onderstaande, dan is de score links verdwenen.
' Remove desktop items in FS mode
If Table1.ShowDT then
For each x in aReels
x.Visible = 0
Next
Else
For each x in aReels
x.Visible = 0
Next
End If
Mooie kast trouwens die Ben Hur!
Bedankt! Dat lost het probleem inderdaad op, zal voor andere kasten iets vergelijkbaars zijn denk ik dus ik zal eens in de scripts kijken naar vergelijkbare code. Weet nu waar ik het moet zoeken.
En Ben Hur is inderdaad een mooie kast die nog leuk speelt ook. Hopelijk maakt iemand er nog een keer een VR room voor.
En Ben Hur is inderdaad een mooie kast die nog leuk speelt ook. Hopelijk maakt iemand er nog een keer een VR room voor.
spoor12b
Of als je het hybrid wilt maken spelen met renderingsmode functie. Daar vr renderingsmode 2 is, kan je deze in de code gebruiken (vanaf vpx 10.7.2)
(Ik zit niet bij PC, maar ik gooi het altijd door elkaar: renderingsmode of renderingmode)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| If Table1.ShowDT or NOT renderingmode =2 then For each x in aReels x.Visible = 1 Next Else For each x in aReels x.Visible = 0 Next End If |
(Ik zit niet bij PC, maar ik gooi het altijd door elkaar: renderingsmode of renderingmode)
Omdat de scripting Engelstalig is, lijkt het mij renderingmode.MikeDASpike schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:31:
Ja, tegenwoordig hoef je niet meer het script aan te passen om een VR room in te schakelen, maar als je eenmaal in VR speelt wil je niet meer terug naar desktop modeMikeDASpike schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:31:
Of als je het hybrid wilt maken spelen met renderingsmode functie. Daar vr renderingsmode 2 is, kan je deze in de code gebruiken (vanaf vpx 10.7.2)
spoor12b
Nog een klassieker, Gorgar (Williams 1979) door RetroRitchie, met hulp van velen.
https://vpuniverse.com/fi...315-gorgar-williams-1979/
/f/image/op01Rzlx6QGpva4VSXnkqANX.webp?f=fotoalbum_large)
https://vpuniverse.com/fi...315-gorgar-williams-1979/
/f/image/op01Rzlx6QGpva4VSXnkqANX.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/UtLmg8X9KBe52C6NI2YsSZ62.png?f=fotoalbum_large)
Als de authors het juist in de tafel hebben zitten, dan zit je inderdaad goed (maar ik heb wat discussies met bekende authors gehad over cabonet/desktop in VR mode en de scripting).spoor12b schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:28:
[...]
Ja, tegenwoordig hoef je niet meer het script aan te passen om een VR room in te schakelen, maar als je eenmaal in VR speelt wil je niet meer terug naar desktop mode
Dat wordt allemaal door 'renderingmode=2' gedaan.
Thanks @PatrickC Voor de juiste benaming. Ik gooi een hoop door elkaar en die renderingmode heb ik altijd verkeerd (vandaar dat ik het meestal naar een boolean vrroom zet)
[ Voor 9% gewijzigd door MikeDASpike op 13-07-2024 19:39 ]
Ja, is wel opvallend dat je bij sommige kasten die gewoon een VR Room hebben, deze pas werkt als je het script aanpast door b.v. een variable van 0 op 1 te zetten. Die recente Pirates original kast is daar nog een voorbeeld van. Als application developer, inmiddels 28 jaar, zou ik die allemaal zelf even moeten aanpassen eigenlijk… leer ik ook nog iets van hoe deze scripting werkt in VPX.MikeDASpike schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:37:
[...]
Als de authors het juist in de tafel hebben zitten, dan zit je inderdaad goed (maar ik heb wat discussies met bekende authors gehad over cabonet/desktop in VR mode en de scripting).
44.276.710 gehaald bij Avatar 5-minute challenge
... maar toch nog maar steeds een 3e plek en 4e in de all time 5-min highscores.
Kiss is echt niet te doen... hopelijk volgende week een minder frustrerende kast?

Kiss is echt niet te doen... hopelijk volgende week een minder frustrerende kast?
[ Voor 44% gewijzigd door PatrickC op 14-07-2024 00:13 ]
Ik ben altijd platform administrator geweest en moest het mijzelf makkelijk maken. Dus vanaf begin 2000 VBS geleerd en gebruikt. Ook mijn eerste programma's geschreven met VBS (zelfs met interface !)PatrickC schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:51:
[...]
Ja, is wel opvallend dat je bij sommige kasten die gewoon een VR Room hebben, deze pas werkt als je het script aanpast door b.v. een variable van 0 op 1 te zetten. Die recente Pirates original kast is daar nog een voorbeeld van. Als application developer, inmiddels 28 jaar, zou ik die allemaal zelf even moeten aanpassen eigenlijk… leer ik ook nog iets van hoe deze scripting werkt in VPX.Dat zal nog wel lukken
, maar zo’n kast helemaal zelf ontwerpen is weer iets heel anders.
Laat nu VPX ook VBS gebruiken
maar scheelt niet veel van VB.net. iets andere code , en gelimiteerd, maar je kan er leuke dingen mee doen.
Dat is zeker een goeie scorePatrickC schreef op zondag 14 juli 2024 @ 00:11:
44.276.710 gehaald bij Avatar 5-minute challenge... maar toch nog maar steeds een 3e plek en 4e in de all time 5-min highscores.
goed gedaan, je hebt mijn all time 5 min score van avantar verbroken. heb je deze in VR of in desktop mode gespeeld ?
In VR.MikeDASpike schreef op zondag 14 juli 2024 @ 05:49:
[...]
Dat is zeker een goeie score![]()
goed gedaan, je hebt mijn all time 5 min score van avantar verbroken. heb je deze in VR of in desktop mode gespeeld ?
Vraagje over die 5-minute mode. Ik neem aan dat als de game door PINemhi wordt afgebroken na 5 minuten, de bonus die je dan hebt opgebouwd niet wordt meegeteld, omdat die pas aan de score wordt toegevoegd als je de bal kwijtraakt? Nu was dat bij mijn hoogste score niet het geval, maar toen ik aan het spelen was dacht ik wel, ik moet de bal nu eigenlijk laten gaan, want die 5 minuten zullen wel bijna verstreken zijn. Een timer in beeld zou wel handig zijn…
En hoe zit het met de 5-Minute leaderboard? Daar heb ik nu 26 punten terwijl @sahinasappelsap er 29 heeft. Maar in beide 5-minute challenges die we gespeeld hebben, had ik tot nu toe een hogere score. Hoe worden die punten berekend dan?
[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 14-07-2024 08:48 ]
Pinemhi breekt inderdaad de sessie af en de score op dat moment geld dan. Dus idd geen bonus. Als je flinke score opgebouwd hebt, is het beste om de bal te drainen. Maar altijd lastige beslissingPatrickC schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:37:
[...]
In VR.
Vraagje over die 5-minute mode. Ik neem aan dat als de game door PINemhi wordt afgebroken na 5 minuten, de bonus die je dan hebt opgebouwd niet wordt meegeteld, omdat die pas aan de score wordt toegevoegd als je de bal kwijtraakt? Nu was dat bij mijn hoogste score niet het geval, maar toen ik aan het spelen was dacht ik wel, ik moet de bal nu eigenlijk laten gaan, want die 5 minuten zullen wel bijna verstreken zijn. Een timer in beeld zou wel handig zijn…
DNADisturber heeft het ooit uitgelegd dus hoop dat ik het goed doet.PatrickC schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:37:
[...]
En hoe zit het met de 5-Minute leaderboard? Daar heb ik nu 26 punten terwijl @sahinasappelsap er 29 heeft. Maar in beide 5-minute challenges die we gespeeld hebben, had ik tot nu toe een hogere score. Hoe worden die punten berekend dan?
Elke score wordt opgestuurd.
Is het een 5 min challange, dan wordt gekeken of jij je eigen record vetbroken heb, zo ja dan verplaats je op de ranglijst vie die tafel.
Is er voor die tafel 10 mensen die het gespeeld hebben, dan kan je 10 punten verdienen.
Op plek 10 is het 1 punt en plek 1, dan 10 punten.
Dus hoe meer verschillende tafels je speelt, des te meer punten.
En nu weet ik niet zeker, maar als je 10x dezelfde tafel speelt, en elke game stijg je 1 plek, dan zou je volgens mij 55 punten krijgen (voor elke plek stand scores 1+2+3+4+5+6+7+8+9+10l.
Kom je direct op plek 1, dan krijg je maar de 10 punten. Maar ik weet niet als je dan je eigen score verbeterd of je weer punten krijgt. Volgens mij alleen als je van ranglijst nummer wisseld.
Dit geld hetzelfde voor de normale gameplay. Dus een ATFM heeft 77 mensen. Kom jij erbij en je komt op plek 1, heb je gelijk 78 punten
Is dat te begrijpen ?
[ Voor 4% gewijzigd door MikeDASpike op 14-07-2024 09:46 ]
Oei. Een hoop van wat hierboven wordt geschreven gaat mijn pet te boven.
Wel wil ik iedereen bedanken voor alle tijd die in elke kast zit. Geweldig om te zien hoeveel tijd mensen erin stoppen voor een hobby van iemand anders.
Wel wil ik iedereen bedanken voor alle tijd die in elke kast zit. Geweldig om te zien hoeveel tijd mensen erin stoppen voor een hobby van iemand anders.
Nieuwe weekly challenge is The X-Files… leuk!
http://pinemhi.com/weekchallenge.php
PatrickC in "[PC] Visual Pinball"
http://pinemhi.com/weekchallenge.php
PatrickC in "[PC] Visual Pinball"
[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 14-07-2024 22:21 ]
En een nieuwe release van UnclePaulie, Kings Of Steel (Bally 1984).
https://vpuniverse.com/fi...ings-of-steel-bally-1984/
https://vpuniverse.com/fi...ings-of-steel-bally-1984/
/f/image/IPFu9F3dKSRShFDelwmHXqXT.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben ook al een jaar of 20 actief met softwareontwikkeling bezig, maar vind een tafel scripten toch wel wat andere koek. Ik kan de code lezen en begrijpt het ook wel, alleen het voor mij weer een hele andere tak van sport 😊PatrickC schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:51:
[...]
Ja, is wel opvallend dat je bij sommige kasten die gewoon een VR Room hebben, deze pas werkt als je het script aanpast door b.v. een variable van 0 op 1 te zetten. Die recente Pirates original kast is daar nog een voorbeeld van. Als application developer, inmiddels 28 jaar, zou ik die allemaal zelf even moeten aanpassen eigenlijk… leer ik ook nog iets van hoe deze scripting werkt in VPX.Dat zal nog wel lukken
, maar zo’n kast helemaal zelf ontwerpen is weer iets heel anders.
Mooie score, goed bezig! Beetje last van mijn rug vanwege tuinieren 😊. Ik ga nog wel proberen om mijn eigen score te verbeteren, maar in de regionen waar jij nu zit qua score, dat gaat niet zo snel meer haalbaar zijn ben ik bang. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, multiball missies?PatrickC schreef op zondag 14 juli 2024 @ 00:11:
44.276.710 gehaald bij Avatar 5-minute challenge... maar toch nog maar steeds een 3e plek en 4e in de all time 5-min highscores.
![]()
Ik heb de afgelopen dagen inderdaad behoorlijk vaak mijn eigen score verbeterd en als ik een betere score haal eindig ik de kast en de 5 min mode. Misschien maakt dat nog uit?PatrickC schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:37:
[...]
In VR.
3 potjes The X-files gespeeld en in 3e potje 14.452.660 gehaald.
Natuurlijk weer net een paar puntjes onder AMC (VPA Team), net als in de 5-minute challenge. Maar... moet me eerst maar weer eens verdiepen in de table rules van X-files.
Zie meer VPA Team namen staan. Wie zijn dit @MikeDASpike ?
Zie meer VPA Team namen staan. Wie zijn dit @MikeDASpike ?
[ Voor 32% gewijzigd door PatrickC op 15-07-2024 14:18 ]
Je kunt multi-balls combineren in deze kast.sahinasappelsap schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:03:
[...]
Mooie score, goed bezig! Beetje last van mijn rug vanwege tuinieren 😊. Ik ga nog wel proberen om mijn eigen score te verbeteren, maar in de regionen waar jij nu zit qua score, dat gaat niet zo snel meer haalbaar zijn ben ik bang. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, multiball missies?
Had ik eindelijk de eerste positie met The X-Files
(score 15.087.830), komt er iemand anders (MBA) van het VPA Team weer net overheen.
Maar… ik geef me niet gewonnen! The game is on VPA Team!!!

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 15-07-2024 22:33 ]
“You unlock this door with the key of imagination. Beyond it is another dimension: a dimension of sound, a dimension of sight, a dimension of mind. You’re moving into a land of both shadow and substance, of things and ideas. You’ve just crossed over into… the Twilight Zone.”
VPinWorkshop’s nieuwste release… Twilight Zone (Bally 1993) VPW Edition
https://vpuniverse.com/fi...e-bally-1993-vpw-edition/
:strip_exif()/f/image/cSdbED4cNPr9XiF65WU9vtfz.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cSdbED4cNPr9XiF65WU9vtfz.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 17-07-2024 15:08 ]
Zojuist de nieuwe Nvidia drivers geïnstalleerd (560.70) en nu krijg ik een foutmelding bij het starten van Visual Pinball:
Your graphics card only supports OpenGL 0.0, but VPVR requires OpenGL 3.2 or newer.
In de changelog zie ik niets over OpenGL staan en ook geen issue op GitHub bij Visual Pinball.
Update: na een roll back werkt het weer, ik vermoed dat het iets in mijn configuratie was, HDMI audio werkt nu ook weer.
Your graphics card only supports OpenGL 0.0, but VPVR requires OpenGL 3.2 or newer.
In de changelog zie ik niets over OpenGL staan en ook geen issue op GitHub bij Visual Pinball.
Update: na een roll back werkt het weer, ik vermoed dat het iets in mijn configuratie was, HDMI audio werkt nu ook weer.
[ Voor 16% gewijzigd door spoor12b op 17-07-2024 10:03 ]
spoor12b
Vpvr ?? Is dat als je 10.8 vr gebruikt ? Met Virtual Desktop ?spoor12b schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:59:
Zojuist de nieuwe Nvidia drivers geïnstalleerd (560.70) en nu krijg ik een foutmelding bij het starten van Visual Pinball:
Ik zit ff zonder pc nu, om te testen, maar heb nog niemand hier over gehoord
Sixtoe (de man achter VPW ?) Heeft iets voor zijn release een stream gedaan met Manu : https://twitch.tv/mpt3kPatrickC schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:13:
“You unlock this door with the key of imagination. Beyond it is another dimension: a dimension of sound, a dimension of sight, a dimension of mind. You’re moving into a land of both shadow and substance, of things and ideas. You’ve just crossed over into… the Twilight Zone.”
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door MikeDASpike op 17-07-2024 10:42 ]
Ik denk dat het (gelukkig) echt aan mijn lokale installatie ligt. Gelukkig gooit Nvidia niet van de ene op de andere dag opengl ondersteuning er uit. Migratie naar Vulkan lijkt leuk, maar ik las dat dit de complete ontwikkeltijd zou opeisen voor een volgende VP release.MikeDASpike schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:37:
Vpvr ?? Is dat als je 10.8 vr gebruikt ? Met Virtual Desktop ?
Ik zit ff zonder pc nu, om te testen, maar heb nog niemand hier over gehoord
spoor12b
Leuk om te kijken! Deze table heeft wel erg veel mods die via F12 aan en uit gezet kunnen worden.MikeDASpike schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:40:
[...]
Sixtoe (de man achter VPW ?) Heeft iets voor zijn release een stream gedaan met Manu : https://twitch.tv/mpt3k
Ja, gaaf he ? Maar ook de gameplay zelf, de physics.PatrickC schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:03:
[...]
Leuk om te kijken! Deze table heeft wel erg veel mods die via F12 aan en uit gezet kunnen worden.
Pinball museum heeft hem ook staan, maar speelt toch anders, wat ik mij herinner. Komt meestal door de rubbers en hoe playfield staat is.
Deze kast al een tijd aan het volgen en de ontwikkelingen erop.
De graphics zijn ook fantastisch..elke tafel uit de toolkit lijkt mooier te worden.
Benieuwd wat de volgende release wordt.
Ik weet dat RobbyKingpin ook met iets moois bezig is ... dus hoop dat mijn PC, monitor snel gerepareerd zijn en dat alles na de operatie ook spoedig hersteld
haha, ik was de weg ook even kwijt op pagina 3/4 bij de instellingen.PatrickC schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:03:
[...]
Leuk om te kijken! Deze table heeft wel erg veel mods die via F12 aan en uit gezet kunnen worden.
Heb de tafel vanmiddag even geinstalleerd. Ben onder de indruk van de graphics, nog niet uitgebreid kunnen spelen, maar het is weer een pareltje!PatrickC schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:13:
[Afbeelding]
[YouTube: Twilight Zone (Bally 1993) VPW Edition: Visual Pinball X (VPX)]
@MikeDASpike Staat ergens uitgelegd hoe de Closest To The Pin Challenge werkt? Mag je zo’n game afbreken, of moet je een game (dus 3 ballen) uitspelen?
Staat wel in dnas forum thread uitgelegd.PatrickC schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:05:
@MikeDASpike Staat ergens uitgelegd hoe de Closest To The Pin Challenge werkt? Mag je zo’n game afbreken, of moet je een game (dus 3 ballen) uitspelen?
Ja net als bij de kiddie challange moet/kan je de tafel afbreken.
Hoe het werkt? Kom zo dicht mogelijk bij de score en stuur deze. Score erover ? Dan test deze niet voor Closest Pin.
Thanks! Ik kon het even niet zo snel vinden. Heb even een paar pogingen gewaagd. Best een grappig concept.MikeDASpike schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:30:
[...]
Staat wel in dnas forum thread uitgelegd.
Ja net als bij de kiddie challange moet/kan je de tafel afbreken.
Hoe het werkt? Kom zo dicht mogelijk bij de score en stuur deze. Score erover ? Dan test deze niet voor Closest Pin.
Kiddie Challenge ook weer eens geprobeerd vandaag. De vorige keer had ik helemaal niet door dat ik deze gestart had, want toen had ik PINemhi net geinstalleerd. Maar de 7 miljard in AFM is dan nog best pittig. Mijn highscore op AFM ligt veel hoger (11 miljard en Mars vernietigd ) . Was destijds mijn eerste score in AFM in VR.
Ik heb nog even wat met Avatar geprobeerd, maar dat wilde niet echt meer lukken.
Daarna nog een eerste score neergezet bij X-files en vervolgens een tijdje de nieuwe twilight zone gespeeld.
Ik had de tafel nog nooit gedaan, maar toch...gave kast, heel realistisch en geweldige lichteffecten. Ben van alle VPW releases het meest onder de indruk van deze tafel so far. Speelt lekker weg, er gebeurt van alles terwijl je speelt, gave ramps, leuke indeling.
Wat betreft PINemHi, ik kwam deze franse site nog tegen en die legt de game modes ook nog wel redelijk goed uit (vertaald). Misschien helpt het iemand met config en detailinfo rondom de modi.
https://www-pincabpassion...x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp
of deze originele url en dan op de pagina translate doen: https://www.pincabpassion...high-scores-et-challenges
Merk dat bij de weekly challenge mijn scores nog niet altijd goed doorkomen. Had met x-files toch een whooping 6 miljoen (kuch kuch), maar daar is niets van terug te zien :-D
Daarna nog een eerste score neergezet bij X-files en vervolgens een tijdje de nieuwe twilight zone gespeeld.
Ik had de tafel nog nooit gedaan, maar toch...gave kast, heel realistisch en geweldige lichteffecten. Ben van alle VPW releases het meest onder de indruk van deze tafel so far. Speelt lekker weg, er gebeurt van alles terwijl je speelt, gave ramps, leuke indeling.
Wat betreft PINemHi, ik kwam deze franse site nog tegen en die legt de game modes ook nog wel redelijk goed uit (vertaald). Misschien helpt het iemand met config en detailinfo rondom de modi.
of deze originele url en dan op de pagina translate doen: https://www.pincabpassion...high-scores-et-challenges
Merk dat bij de weekly challenge mijn scores nog niet altijd goed doorkomen. Had met x-files toch een whooping 6 miljoen (kuch kuch), maar daar is niets van terug te zien :-D
[ Voor 7% gewijzigd door sahinasappelsap op 17-07-2024 21:44 ]
Bij Avatar 5-Minute zijn scores boven de 51 miljoen neergezet… daar heb ik de hoop al opgegeven. X-Files lukt ook niet echt, maar daar zit ik wel veel korter bij de hoogste score, dus dat zou moeten kunnen.sahinasappelsap schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:42:
Ik heb nog even wat met Avatar geprobeerd, maar dat wilde niet echt meer lukken.
Ik heb bij X-Files ook een paar keer gehad dat de score niet door kwam. Nog een keertje 11 miljoen gehaald, maar op PINemhi werd een score van 150K uit een eerder mislukt potje doorgestuurd, Gelukkig was het niet mijn hoogste score, wat bij jou wel het geval was.
TZ is echt een pareltje inderdaad. Heb je Fish Tales van VPW al eens gespeeld? Die is qua licht effecten ook erg goed gedaan vind ik. Daar is ook nog een altcolor en altsound van, die het nog mooier maakt, TZ heeft trouwens ook een altcolor zag ik op Youtube videos. Die moet ik nig even opzoeken en installeren.
Gelukkig is Avatar afgelopen, de nieuwe 5 min challenge is CSI. Ik ben ook niet zo goed om dat soort scores nog te verbreken.
Fish Tales heb ik ook in de collectie van VPW, met altsound. Vind ik ook een grafisch mooie tafel met goede lichteffecten!
Afgelopen weken vooral in het teken om PINemHi goed aan de praat te krijgen en wat te spelen. Vanaf volgende week paar weken vrij, dan is het een mooi moment om de wereld van altcolor even in te duiken :-D
Fish Tales heb ik ook in de collectie van VPW, met altsound. Vind ik ook een grafisch mooie tafel met goede lichteffecten!
Afgelopen weken vooral in het teken om PINemHi goed aan de praat te krijgen en wat te spelen. Vanaf volgende week paar weken vrij, dan is het een mooi moment om de wereld van altcolor even in te duiken :-D
CSI had ik nog nooit gespeeld. Gisteren een kast gevonden die ook VR ondersteuning had, maar de flippers werken niet goed.. Waarschijnlijk werkt die versie niet goed met de 64-bit 10.8 versie. Komende dagen maar eens kijken of ik een goede versie kan vinden, want de versies die ik zag waren allemaal nogal oud.
Gefeliciteerd @PatrickC met je nr1 op de 5 min challenge!
Als je zegt, de flippers werken niet goed, wat bedoel je dan ) lag, niet indrukken of dat de physics niet goed zijn ?
Ik heb gezicht, maar er zijn alleen maar oude versies te vinden. Nagevraagd bij sommige of ze iets recenters hadden, maar vond niets.
Mijn eigen cab versie is van 2018, das waarschijnlijk gebouwd voor vpx 10.1 ....
Als je zegt, de flippers werken niet goed, wat bedoel je dan ) lag, niet indrukken of dat de physics niet goed zijn ?
Ik heb gezicht, maar er zijn alleen maar oude versies te vinden. Nagevraagd bij sommige of ze iets recenters hadden, maar vond niets.
Mijn eigen cab versie is van 2018, das waarschijnlijk gebouwd voor vpx 10.1 ....
Ik zag dat vorig jaar ook csi een 5 min challange was (ergens in mei) en dat ik ook overal gevraagd had voor een recentere versie
Haha… heb gisteren even 1 potje gespeeld om te testen of de scores goed doorkwamen in PINemhi. Niemand anders heeft nog een poging gewaagd.MikeDASpike schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:29:
Gefeliciteerd @PatrickC met je nr1 op de 5 min challenge!
Als ik de flippers indruk blijven ze kort en snel achter elkaar flipperen… nog nooit eerder gehad. De VR room van die versie is verder best wel mooi.
https://www.vpforums.org/...=downloads&showfile=14396
Probleem met de flippers in CSI kan worden opgelost door:
The jittering flippers are caused by a lag in the feedback from the ROM for the solenoids.
Add this "InitVpmFFlipsSAM" after "On Error Goto 0" in "Table1_Init" to prevent this.
The jittering flippers are caused by a lag in the feedback from the ROM for the solenoids.
Add this "InitVpmFFlipsSAM" after "On Error Goto 0" in "Table1_Init" to prevent this.