sahinasappelsap schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:08:
[...]
Ik las op vpuniverse inderdaad dat het vaak verbeterde geluiden zijn. Je mag me een keertje uitleggen hoe je dat doet met die setup.exe. Wel interessant als je kan checken of alles in de rom zit. Heb het issue eigenlijk tot fish tales nog niet gehad, kan wel handig zijn om daar wat meer over te weten
Thanks!
Mischien is het het volgende koek en ei voor jouw, maar komt ie toch nog voor het geval dat.
Voor de verduidelijking, Ik gebruik Pinmame SC versie
Als je een update uitvoerd, altijd de setup draaien en install klikken om de DLL te registreren (en de laatste features erbij te zetten)
Als je PinMame opstart, heb je een test button
Zoek de rom op en klik op check rom
:fill(white):strip_exif()/f/image/alO4iqpxcaHUOnbjBSp276bK.png?f=user_large)
zorg ervoor ervoor dat all bestanden in de rom zitten. zeker de Sound file:
:fill(white):strip_exif()/f/image/McW2pWX0xyXKC8jAQ5SSkuE5.png?f=user_large)
Als alles erin zit, ga 1 scherm terug en click op game options (deze kan door VPX aangepast worden via scripting !)
je kan ook in de game op F1 drukken
:fill(white):strip_exif()/f/image/en6wL1lYCMopWZCxSWMAkVio.png?f=user_large)
check of 'game sound' is aangevinkt en dat alt_sound op 0 staat (als je geen alt sound gebruikt)
Staat dit allemaal goed, dan kan je net als bij MAME via tilde de channels aanpassen, maar heb dat nooit hoeven doen.
Binnen VPX kan het sound dat je sound optie laag staat (lijkt mij sterk, maar check het)
Gebruik je SSF , dan is bij mij de Pinmame sound erg zacht. Je kan de versterker harder zetten, maar bij Pinvol zet ik de 'backglass speakers' +20DB tov mijn exciters.
Elk tweak menu heef took een optie voor sound en music volume. Check deze ook
Zoals je zelf aangaf, kan je ook de coindoor open doen en met de coindoor buttons het volume aanpssen.
Zodra je dit start zou je music moeten horen > zet deze idd niet te hoog voor overmodulatie
:fill(white):strip_exif()/f/image/1iTLHeVYvNchqx2B2HmRzzpT.png?f=user_large)
volgens mij zijn dit alle opties voor je 'rom' sounds