[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 24 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
sahinasappelsap schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:46:
[...]

Ahh fijn dat het op te lossen is!

Ik denk trouwens dat @PatrickC deze exploit net met safe cracker toegepast heeft. Ik zou de score eruit halen :+
Nee hoor, puur talent! >:) En ik heb geen 1000 pogingen nodig net als sommige anderen… ;)

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 14-02-2025 19:07 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:06:
[...]

Nee hoor, puur talent! >:) En ik heb geen 1000 pogingen nodig net als sommige anderen… ;)
Haha, mooi! >:) :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Die Laser War kast is best wel lastig vanwege de outlanes waarin magneten lijken te zitten. Na behoorlijk wat pogingen gisteravond toch een score gehaald van 8.328.650, helaas net niet genoeg voor de 1e plek. En dat was al een lang en uitzonderlijk potje. Ik laat het hier bij… Joop voelt zich weer helemaal thuis op plek 2. :+

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-09 14:41
New version PINemhi & PINemHi LeaderBoard is out (version 3.6.4)

You can download it from http://www.pinemhi.com

If you upgrade from version 3.6.3 then you don't have to overwrite your pinemhi.ini
Upgrade from earlier version(s) than 3.6.3 should overwrite their pinemhi.ini and copy the values back into it as changes have been made to pinemhi.ini

Best is to make a backup from your old pinemhi.ini so that you can copy the values into the new pinemhi.ini

Whatsnew:

PINemHi Version 3.6.4
Added the following games to PINemHi LeaderBoard:
Romless games (needs code in table script to work and romsub.exe to be placed in tables directory):
Aerosmith
The Goonies Never Say Die
Iron Maiden Legacy of the Beast
The Munsters
Nightmare before Christmas

* Removed Games of Thrones from romless games (not working right)

Added the following roms to PINemHi LeaderBoard:
sc_18n11 (Safe Cracker)
sc_18ns2 (Safe Cracker)
sc_18s11 (Safe Cracker)

PINemHi LeaderBoard Bugfixes:
fixed issue with romless games not submitting scores using GL version of VPX (mostly used for VR)
fixed some issues in romfind.ini (a couple of not correct names of nvrams) thanks to MikeDaSpike for reporting it
fixed issue with activating/deactivating 5 minute mode right after a game , this caused the score
to be registered as a 5 minute score when it wasn't and vice versa

:9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
Dna Disturber schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:10:

If you upgrade from version 3.6.3 then you don't have to overwrite your pinemhi.ini
Upgrade from earlier version(s) than 3.6.3 should overwrite their pinemhi.ini and copy the values back into it as changes have been made to pinemhi.ini

Best is to make a backup from your old pinemhi.ini so that you can copy the values into the new pinemhi.ini

Whatsnew:

PINemHi Version 3.6.4
Romless games (needs code in table script to work and romsub.exe to be placed in tables directory):
Aerosmith
The Munsters

sc_18n11 (Safe Cracker)
sc_18ns2 (Safe Cracker)
sc_18s11 (Safe Cracker)

fixed issue with romless games not submitting scores using GL version of VPX (mostly used for VR)
fixed some issues in romfind.ini (a couple of not correct names of nvrams) thanks to MikeDaSpike for reporting it
fixed issue with activating/deactivating 5 minute mode right after a game , this caused the score

Ok nice! Dat heb je nog snel gecheft hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:00
MikeDASpike schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:10:
[...]

Volgens mij is spinner geen DOF toy, en wordt via de speaker geregeld. Of ik heb al jaren niet meer de Toys gekeken.

DOF tool is onlangs wel vernieuwd naar nieuw interface op VPU, maar zou technisch exact hetzelfde doen.
Volgens mij gebruik ik de verkeerde naam en is het een shaker (motor met een gewichtje in onbalans wat gaat trillen). Volgens de maker van Virtua Tilt moet je dit instellen in de Dof configuration tool.

@LordTheRon heb jij wel effecten bij een kast als scared stiff? Ik heb express ook strikes and spares geprobeerd omdat die een losse B2S heeft.

Dit probleem bleek veroorzaakt te worden doordat niet in iedere B2StableSettings.xml de plugins geactiveerd waren met <ArePluginsOn>1</ArePluginsOn>

Het is me nog niet duidelijk hoe ik de sterkte van de shaker kan aanpassen (verlagen). De maker van Virtua Tilt geeft aan dat dit op te lossen is met "Follow config guide for analog motor. You need to change values on dof configtool".

Ik heb daar als device een pinscape unit toegevoegd en op poort 2 een shaker geconfigureerd (net als in de pinscape setup). Onder variables heb ik de maximum output verlaagd van 48 naar (bijvoorbeeld) 30. Wat ik nu moet doen is me nog niet duidelijk, je kunt een export van het cabinet doen en dan krijg ik hetzelfde setje van xml files als in de config map onder directoutput staat.

Echter, het valt gelijk op dat directouputconfig51.ini veel kleiner is. Nu nog maar 40 in plaats van 180kb en daar kom ik nergens een instelling tegen met de naam shaker. Heeft/ Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
spoor12b schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:52:
[...]

Volgens mij gebruik ik de verkeerde naam en is het een shaker (motor met een gewichtje in onbalans wat gaat trillen). Volgens de maker van Virtua Tilt moet je dit instellen in de Dof configuration tool.

@LordTheRon heb jij wel effecten bij een kast als scared stiff? Ik heb express ook strikes and spares geprobeerd omdat die een losse B2S heeft.

Dit probleem bleek veroorzaakt te worden doordat niet in iedere B2StableSettings.xml de plugins geactiveerd waren met <ArePluginsOn>1</ArePluginsOn>

Het is me nog niet duidelijk hoe ik de sterkte van de shaker kan aanpassen (verlagen). De maker van Virtua Tilt geeft aan dat dit op te lossen is met "Follow config guide for analog motor. You need to change values on dof configtool".

Ik heb daar als device een pinscape unit toegevoegd en op poort 2 een shaker geconfigureerd (net als in de pinscape setup). Onder variables heb ik de maximum output verlaagd van 48 naar (bijvoorbeeld) 30. Wat ik nu moet doen is me nog niet duidelijk, je kunt een export van het cabinet doen en dan krijg ik hetzelfde setje van xml files als in de config map onder directoutput staat.

Echter, het valt gelijk op dat directouputconfig51.ini veel kleiner is. Nu nog maar 40 in plaats van 180kb en daar kom ik nergens een instelling tegen met de naam shaker. Heeft/ Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
Ik weet niet of ik het helemaal begrijp, maar de sterkte van je shaker motor (met gewichtje) pas je in de dof config tool aan @spoor12b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NnO3vTaWzqgIskdy8dBmDJj8jQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D0hOmdZxhgq4VTrsRMBETMWs.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VU1poMnpyJ7y2Z7Bm7QbOTqY4C8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KQF3iWyJ3xPTQDwudUtTrg3p.png?f=fotoalbum_large

Als je de min en max lager zet en dat exporteert gaat er minder stroom doorheen en dan trilt hij ook minder hard 12-13 was bij mij hoe het redelijk in de buurt kwam van wat ik bij echte kasten voel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
@sahinasappelsap Ik moet helemaal blanko beginnen in de DOF config tool. Moet ik mijn Virtua Tilt unit daar niet eerst compleet configureren? Voor nu heb ik daar alleen een Pinscape unit onder devices toegevoegd en onder variables op poort 2 een shaker.

Overigens werkt de Virtua Tilt unit prima zonder dat ik de DOF configuration tool gebruikt heb vandaar dat ik dacht dat het handiger zou zijn om enkel de shaker motor variabele in de INI aan te passen.

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 10:04
spoor12b schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:46:
@sahinasappelsap Ik moet helemaal blanko beginnen in de DOF config tool. Moet ik mijn Virtua Tilt unit daar niet eerst compleet configureren? Voor nu heb ik daar alleen een Pinscape unit onder devices toegevoegd en onder variables op poort 2 een shaker.

Overigens werkt de Virtua Tilt unit prima zonder dat ik de DOF configuration tool gebruikt heb vandaar dat ik dacht dat het handiger zou zijn om enkel de shaker motor variabele in de INI aan te passen.
Belangrijk dat je deze instelt @spoor12b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyfgewV_ZjfqM9LVL9_7gMQGQzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3PJQVKEJB3qrfqclhpWyyVq.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-o5Ub_uXqYpbts1wti_7taCjx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77thTNaAFbMNUnwgLreh566Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcRbyZTZITlk2nY3DJTBpM5T3tA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mos4U7SMuivTDx4TTqzk9WOs.jpg?f=fotoalbum_large

Deze stappen staan ook in de laatste versie van de handleiding beschreven. Je kan de shaker motor kracht aanpassen in de Variables.

[ Voor 3% gewijzigd door LordTheRon op 16-02-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
@LordTheRon Super! Bedankt! Ga het later vandaag testen.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
spoor12b schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:46:

Ik heb zelf geen virtua tilt unit, alleen een ledwiz en een kl25z (wat de pinscape device is) en die staan gewoon in de lijst om in te stellen bij mij.
Overigens heb ik de shaker motor op mijn ledwiz aangesloten, vandaar dat ik die ook op de ledwiz in mijn voorgaande plaatje instel. Op mijn kl25z (pinscape) heb ik slechts wat extra lampjes ingesteld voor de knoppen aan de voorkant van mijn kast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lx0WAHfRvhNgrfwCvkM5F7beqnw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9vRnD7TfscqISWfgaylMplIp.png?f=fotoalbum_large

Zoals @LordTheRon aangeeft is die virtuatilt een pinscape ding (toch?). In dat geval
1) kies je de pinscape controller (in de dropdown op 1 zetten, want je hebt er 1) bij devices.
2) dan naar port assignments en zet je shaker op de poort waar hij op aangesloten is.
3) Dan kun je naar variables in het menu en daar de sterkte van je shaker instellen.

Kun je daar iets mee?

[ Voor 3% gewijzigd door sahinasappelsap op 16-02-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online

Whatsnew:

PINemHi Version 3.6.4
Aerosmith
The Munsters

sc_18n11 (Safe Cracker)
sc_18ns2 (Safe Cracker)
sc_18s11 (Safe Cracker)

Bijgewerkt van 3.6.2 naar 3.6.4 en handmatig de ini file nagelopen. Wat me opvalt is dat de posities van de pop ups niet meer lekker werkt en ik krijg hem ook niet zoals ik wil op het 2e scherm.

Manual x/y uitgezet (0), en dan verschijnt het scherm rechts van het midden. Als ik alles dan één maal doorgetabt heb, begint hij daarna in het midden van mijn scherm (x), y krijg ik niet aangepast. Elke wijziging zorgt er voor dat de popup niet meer tevoorschijn komt.

Heb ook mame, b2s en dmdext maar geupdatet. Dat werkt gewoon. Besef me dat ik alleen vpx zelf geen update heb gegeven :+

Heb in ieder geval safe cracker en laser war nog even gedaan, dat ging redelijk. Laser war blijf ik lastig vinden omdat de bal de sidelanes en goot zo makkelijk weet te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
5.527.420 door makmak op de 5-minute Safe Cracker… nou die challenge is ook wel klaar voor deze week. makmak heeft nu ook net geen hoogste score gehaald op Laser War… die gast kan dus wel een potje flipperen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
PatrickC schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:27:
5.527.420 door makmak op de 5-minute Safe Cracker… nou die challenge is ook wel klaar voor deze week. makmak heeft nu ook net geen hoogste score gehaald op Laser War… die gast kan dus wel een potje flipperen! :+
Hij is sinds december al behoorlijk bezig met de high scores viel me op. Kwam redelijk uit de lucht vallen gevoelsmatig, omdat hij me eerder niet echt opgevallen is. Hij haalt in ieder geval al een maand of 2 consistent goede scores!!!

Wat betreft Safe cracker. Ik ben er wel achter hoe je zo hoog kan komen, maar heb geen zin/tijd meer om nog verder te gaan.
Tip: Haal even een magic token door de vault game af te ronden. De ronde die je daarna speelt begint anders en vervolgens heb je een multiball game. Zo ben ik ook net boven jou geeindigd vanmiddag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:56:
[...]

Hij is sinds december al behoorlijk bezig met de high scores viel me op. Kwam redelijk uit de lucht vallen gevoelsmatig, omdat hij me eerder niet echt opgevallen is. Hij haalt in ieder geval al een maand of 2 consistent goede scores!!!

Wat betreft Safe cracker. Ik ben er wel achter hoe je zo hoog kan komen, maar heb geen zin/tijd meer om nog verder te gaan.
Tip: Haal even een magic token door de vault game af te ronden. De ronde die je daarna speelt begint anders en vervolgens heb je een multiball game. Zo ben ik ook net boven jou geeindigd vanmiddag ;-)
Ik vind de pinemhi challenges erg leuk om te doen, maar beperk wel de tijd die ik speel, want wil ook andere kasten spelen en natuurlijk gaat er best wel wat tijd in mijn andere gaming hobby… sim racing… zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
PatrickC schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:10:
[...]

Ik vind de pinemhi challenges erg leuk om te doen, maar beperk wel de tijd die ik speel, want wil ook andere kasten spelen en natuurlijk gaat er best wel wat tijd in mijn andere gaming hobby… sim racing… zitten. :)
Snap ik, ik merk de laatste tijd dat ik de tijd ook wel moet vinden/maken. Maar met pinemhi vind ik het leuker om even achter de tafel te kruipen.

Trouwens een bizarre score van je op Laser War. Ik heb vandaag 3 miljoen aangetikt, maar alles eruit moeten persen wat er in zat. Benieuwd hoe je zo een mooie score voor elkaar hebt gekregen. Je kunt je zo ondertussen meten met het VPA team >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
sahinasappelsap schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:49:
[...]

Ik heb zelf geen virtua tilt unit, alleen een ledwiz en een kl25z (wat de pinscape device is) en die staan gewoon in de lijst om in te stellen bij mij.
Overigens heb ik de shaker motor op mijn ledwiz aangesloten, vandaar dat ik die ook op de ledwiz in mijn voorgaande plaatje instel. Op mijn kl25z (pinscape) heb ik slechts wat extra lampjes ingesteld voor de knoppen aan de voorkant van mijn kast.

[Afbeelding]

Zoals @LordTheRon aangeeft is die virtuatilt een pinscape ding (toch?). In dat geval
1) kies je de pinscape controller (in de dropdown op 1 zetten, want je hebt er 1) bij devices.
2) dan naar port assignments en zet je shaker op de poort waar hij op aangesloten is.
3) Dan kun je naar variables in het menu en daar de sterkte van je shaker instellen.

Kun je daar iets mee?
Jazeker, ik had al een pinscape geconfigureerd (is inderdaad de controller die er in zit). Ik had enkel de shaker op poort 2 geconfigureerd maar logisch dat de solenoids daar ook aan moeten worden toegevoegd. Dat stapje wat @LordTheRon aangaf om een gecombineerd device te maken voor diverse effecten was voor mij de missing link.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
spoor12b schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:28:
[...]

Jazeker, ik had al een pinscape geconfigureerd (is inderdaad de controller die er in zit). Ik had enkel de shaker op poort 2 geconfigureerd maar logisch dat de solenoids daar ook aan moeten worden toegevoegd. Dat stapje wat @LordTheRon aangaf om een gecombineerd device te maken voor diverse effecten was voor mij de missing link.
Die combo kende ik niet. Die gebruik je dus als je slechts enkele selenoids/contractors hebt voor de klik geluidjes ipv 8-10 van die dingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
sahinasappelsap schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:31:
[...]
Die combo kende ik niet. Die gebruik je dus als je slechts enkele selenoids/contractors hebt voor de klik geluidjes ipv 8-10 van die dingen?
Ja, zo ziet het er wel uit.

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:26:
Trouwens een bizarre score van je op Laser War. Ik heb vandaag 3 miljoen aangetikt, maar alles eruit moeten persen wat er in zat. Benieuwd hoe je zo een mooie score voor elkaar hebt gekregen. Je kunt je zo ondertussen meten met het VPA team >:)
Het is ook een enorm verschil met mijn 2e hoogste score. Ik heb een behoorlijk aantal extra balls gehaald in dat ene potje tijdens de 1e ball. Bij de 2e en 3e ball raakte ik de bal kwijt, terwijl ik een extra ball kon halen, dus baalde flink dat dat niet lukte. Met 2 extra balls meer had de #1 score er echt wel in gezeten. Daarna niet meer gespeeld, want ik wist al dat nog eens zo’n potje er waarschijnlijk niet snel in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
@LordTheRon Ik heb wat zitten spelen met de sterkte van de shaker motor maar het maakt bij mij niets uit. Zelfs als ik het maximum terugbreng naar 1 klinkt hij nog even luid. Dit terwijl je de intensiteit in Pinscape wel kunt terugbrengen dus de hardware ondersteund dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNI9c99-xPABlhk89qZzpk2R8So=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qTq1bf9HDBQ1TYhSqJyeskzy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vrgla7C3qNJouKvTiho_kGvSFeY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MGU1Nf5OcD0CsCnj4BZDHe5m.png?f=fotoalbum_large

Ik heb al gezocht of ik nog meerdere exemplaren heb van tablemappings.xml maar dat is er maar 1. Ik heb telkens de update knop gebruikt als ik wat aanpas en je kunt ook zien dat de XML files anders zijn als ik ze heb gedownload.

Werkt het bij jou wel als je de shaker begrenst op een lagere waarde?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
PatrickC schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:53:
[...]

Het is ook een enorm verschil met mijn 2e hoogste score. Ik heb een behoorlijk aantal extra balls gehaald in dat ene potje tijdens de 1e ball. Bij de 2e en 3e ball raakte ik de bal kwijt, terwijl ik een extra ball kon halen, dus baalde flink dat dat niet lukte. Met 2 extra balls meer had de #1 score er echt wel in gezeten. Daarna niet meer gespeeld, want ik wist al dat nog eens zo’n potje er waarschijnlijk niet snel in zou zitten.
Nice, en nu gelijk de koppositie met jack-bot! Hij gaat lekker 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:13:
[...]

Nice, en nu gelijk de koppositie met jack-bot! Hij gaat lekker 😊
Die Jack-Bot score stelt niet veel voor. Dat was gewoon even de kast uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
spoor12b schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:58:
@LordTheRon Ik heb wat zitten spelen met de sterkte van de shaker motor maar het maakt bij mij niets uit. Zelfs als ik het maximum terugbreng naar 1 klinkt hij nog even luid. Dit terwijl je de intensiteit in Pinscape wel kunt terugbrengen dus de hardware ondersteund dit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb al gezocht of ik nog meerdere exemplaren heb van tablemappings.xml maar dat is er maar 1. Ik heb telkens de update knop gebruikt als ik wat aanpas en je kunt ook zien dat de XML files anders zijn als ik ze heb gedownload.

Werkt het bij jou wel als je de shaker begrenst op een lagere waarde?
Ik heb dat nog niet supergoed getest, maar volgens mij gebeurt er bij mij ook niets helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon

Whatsnew:

PINemHi Version 3.6.4
Aerosmith
The Munsters

sc_18n11 (Safe Cracker)
sc_18ns2 (Safe Cracker)
sc_18s11 (Safe Cracker)

Heel cool! Gisteren lukte het me helaas niet om een score te submitten voor Iron Maiden. Na het starten van de tafel kwam de leaderboard wel netjes in beeld, maar er werd geen score verstuurd. In de log zag ik ook helemaal niets van Iron Maiden.

De copy/paste heb ik meerdere keren gecheckt, die staat goed. Ik heb de romsub.exe ook in mijn Tables folder staan. Misschien zie ik iets anders over het hoofd? Of moet ik toch mijn ini file updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vreemd... bijna 4 miljoen score gehaald op Jack-Bot, maar deze verschijnt niet op pinehi.

19/02/2025, 11:58
pinemhi leaderboard version : 3.6.4.0
VPinmame version : 3.6.0.1209
Player : PatrickC
detected exit from game with rom description : Jack*Bot (1.0R)
new jb_10r score extracted
*** previous score is equal to new score ***
*** probably because there was no game played ***
*** it could also be that this rom is not supported (yet) ***
*** this score will not be submitted ***

@Dna Disturber Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Edit: Nog eens geprobeerd. Dit keer niet gestart via VPX-Launcher en dan werkt pinemhi wel. Ik heb eerder nooit een probleem gehad met VPX-Launcher en pinemhi.

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 19-02-2025 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordTheRon
Space Cadet : Galaxy Edition has arrived.

https://vpuniverse.com/fi...ace-cadet-galaxy-edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:04:
Vreemd... bijna 4 miljoen score gehaald op Jack-Bot, maar deze verschijnt niet op pinehi.

Edit: Nog eens geprobeerd. Dit keer niet gestart via VPX-Launcher en dan werkt pinemhi wel. Ik heb eerder nooit een probleem gehad met VPX-Launcher en pinemhi.
Ah ik gebruik ook VPX launcher inderdaad. Misschien dat mijn Iron Maiden probleem daar ook mee te maken heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 15:07

Ik dacht dat jack bot en pinbot hetzelfde issue hadden en nooit g3fixed is door bord:

Dubbelle exit subs:
https://vpuniverse.com/fi...omments#findComment-14509

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Prachtige versie van een echte klassieker. Ook cool hoe het playfield veranderd tijdens missies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
LordTheRon schreef op maandag 17 februari 2025 @ 23:44:
[...]

Ik heb dat nog niet supergoed getest, maar volgens mij gebeurt er bij mij ook niets helaas.
@LordTheRon Ik heb het nog nagevraagd bij DPTronics en die kwamen nu met de volgende suggestie en dit werkt wél:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ap7mTCJZg9W8xgFBpVjXQdXZVrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NBjopD6ApXXA1mlZvMgCtnUd.png?f=fotoalbum_large

Gelijk nog even gevraagd of de voetjes gelijmd zijn (of niet) maar volgens hem zitten ze alleen met de schroef vast. Ik heb niet het idee dat dat helemaal klopt maar ik ga er iets meer kracht op zetten om ze te verwijderen.

spoor12b

• sahinasappelsap
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:01:
[...]

Prachtige versie van een echte klassieker. Ook cool hoe het playfield veranderd tijdens missies.
Hey en klopt het dat deze nieuwe versie van space cadet enkel met een pup pack werkt en geen rom heeft (ondanks dat er op de vpuniverse pagina jpspacecadetGE staat)?

WIlde hem gisteren downloaden vanwege het playfield dat verandert gedurende de gameplay.

• sahinasappelsap
  • Nu online
spoor12b schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:55:
[...]

@LordTheRon Ik heb het nog nagevraagd bij DPTronics en die kwamen nu met de volgende suggestie en dit werkt wél:
[Afbeelding]

Gelijk nog even gevraagd of de voetjes gelijmd zijn (of niet) maar volgens hem zitten ze alleen met de schroef vast. Ik heb niet het idee dat dat helemaal klopt maar ik ga er iets meer kracht op zetten om ze te verwijderen.
Dat vind ik wel vreemd dat je het voltage vanuit de KL25Z moet aanpassen. Zou betekenen dat de output devices direct op het bord ingeprikt zijn om stroom te krijgen? Anyhow, wel fijn dat het zo lijkt te werken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
sahinasappelsap schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:32:
[...]

Dat vind ik wel vreemd dat je het voltage vanuit de KL25Z moet aanpassen. Zou betekenen dat de output devices direct op het bord ingeprikt zijn om stroom te krijgen? Anyhow, wel fijn dat het zo lijkt te werken!
Er hangt nog een tweede print aan de KL25Z die het vermogen verzorgd. Hiervoor is een aparte voeding aanwezig want ik kan me voorstellen dat die KL25Z daar totaal niet geschikt voor is. Zie mijn eerdere post voor een foto.

spoor12b

• sahinasappelsap
  • Nu online
spoor12b schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:48:
[...]

Er hangt nog een tweede print aan de KL25Z die het vermogen verzorgd. Hiervoor is een aparte voeding aanwezig want ik kan me voorstellen dat die KL25Z daar totaal niet geschikt voor is. Zie mijn eerdere post voor een foto.
Makes sense!

• spoor12b
@sahinasappelsap en terwijl ik lekker aan het rommelen was met het afstellen van de Virtua Pin ben jij me lekker voorbij gegaan in de kiddie challenge :)

Ik ben nog steeds blijven hangen op Scared Stiff. Ben benieuwd of ik daar ooit voorbij kom. En dan is er nog deze video van iemand die 165 miljoen haalt met die kast... _/-\o_ Als je z'n andere video's ziet zou hij meer dan aardig moeten kunnen meekomen in Pinemhi.

spoor12b

• LordTheRon
spoor12b schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:55:
[...]

[Afbeelding]

Thanks! Dat ga ik ook even proberen.

• LordTheRon
LordTheRon schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:58:
[...]

Heel cool! Gisteren lukte het me helaas niet om een score te submitten voor Iron Maiden. Na het starten van de tafel kwam de leaderboard wel netjes in beeld, maar er werd geen score verstuurd. In de log zag ik ook helemaal niets van Iron Maiden.

De copy/paste heb ik meerdere keren gecheckt, die staat goed. Ik heb de romsub.exe ook in mijn Tables folder staan. Misschien zie ik iets anders over het hoofd? Of moet ik toch mijn ini file updaten?
Was een user error (nieuwe files waren niet goed gekopieerd). Het werkt nu wel! Helaas kom ik alleen niet meer aan mijn score van vorige week. ;(

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:30:
Hey en klopt het dat deze nieuwe versie van space cadet enkel met een pup pack werkt en geen rom heeft (ondanks dat er op de vpuniverse pagina jpspacecadetGE staat)?
Dat klopt.

• PatrickC
Wie hier is bekend met Hong Kong Phooey? Dit is een tekenfilmserie uit mijn vroege jeugd en het werd altijd op woensdagmiddag uitgezonden. Lagere scholen (zo heette de basisschool destijds) hadden altijd vrij namelijk op woensdagmiddag.

Maar nu ook in Visual Pinball!
Hong Kong Phooey (Hursty 2025)
https://vpuniverse.com/fi...-kong-phooey-hursty-2025/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImVsKdxhR_EwvgofcmEmZAaMwaE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A2CrJQdcQZ84V75Op6rGlmI4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 20-02-2025 20:04 ]

• sahinasappelsap
  • Nu online
spoor12b schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:14:
@sahinasappelsap en terwijl ik lekker aan het rommelen was met het afstellen van de Virtua Pin ben jij me lekker voorbij gegaan in de kiddie challenge :)

Ik ben nog steeds blijven hangen op Scared Stiff. Ben benieuwd of ik daar ooit voorbij kom. En dan is er nog deze video van iemand die 165 miljoen haalt met die kast... _/-\o_ Als je z'n andere video's ziet zou hij meer dan aardig moeten kunnen meekomen in Pinemhi.
Ja scared stiff heeft me ook echt een flinke tijd en de nodige frustratie gekost. Uiteindelijk is het het belangrijkste dat je de stiff-o-meter challenge krijgt. Dus alle dingen op het veld activeren (mummie multiball, de kist, dat lab, die draak ramp links een paar keer achter elkaar zodat de ogen beide branden, de hoofden bovenin en die kikkers). Dan krijg je de stiff-o-meter missie en die levert zo 20 mio op. En dan heb je hem ook wel! Kwestie van geluk en geduld hebben en de extra balls naar binnen harken.
Wat mij hielp is om die tafel tussendoor te spelen buiten de kiddie challenge om, zodat je wat ervarener de challenge in gaat. Maar 165 miljoen zou mij never nooit lukken op die tafel.

De eerste paar challenges erna vallen dan gelukkig wel weer mee :-)

• sahinasappelsap
  • Nu online
Ok, ondertussen gedownload. Nu nog tijd vinden om hem uit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber

Denk dat dit inderdaad komt door het tablescript (2x exit sub) zals aangegeven door @MikeDASpike

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
LordTheRon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:24:
[...]

Was een user error (nieuwe files waren niet goed gekopieerd). Het werkt nu wel! Helaas kom ik alleen niet meer aan mijn score van vorige week. ;(
pfeww gelukkig een user error 8)
Dacht er al aan om die hele rom-less eruit te gooien als er weer problemen mee waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:20:
[...]

Bijgewerkt van 3.6.2 naar 3.6.4 en handmatig de ini file nagelopen. Wat me opvalt is dat de posities van de pop ups niet meer lekker werkt en ik krijg hem ook niet zoals ik wil op het 2e scherm.

Manual x/y uitgezet (0), en dan verschijnt het scherm rechts van het midden. Als ik alles dan één maal doorgetabt heb, begint hij daarna in het midden van mijn scherm (x), y krijg ik niet aangepast. Elke wijziging zorgt er voor dat de popup niet meer tevoorschijn komt.

Heb ook mame, b2s en dmdext maar geupdatet. Dat werkt gewoon. Besef me dat ik alleen vpx zelf geen update heb gegeven :+

Heb in ieder geval safe cracker en laser war nog even gedaan, dat ging redelijk. Laser war blijf ik lastig vinden omdat de bal de sidelanes en goot zo makkelijk weet te vinden
je kan als het nog steeds niet gelukt is met de positie van de popup je oude ini bestand gebruiken van 3.6.2 maar dan moet je wel even de "USER=" lijn toevoegen bij de paden
Dan zou die positie toch weer goed moeten zijn lijkt me
Heb daar verder niets mee gedaan dus lijkt me misschien dat niet alle waardes goed zijn overgenomen van de oude ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
spoor12b schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:14:

bedoeling van de challenges is dat je je meer gaat verdiepen in de kast, opbouw van de punten, hoe scoor je snel meer punten. (rules)
Wat meer spelen buiten de challenges om en weten hoe de kast werkt helpt enorm (rules)

http://www.pinball.org/rules/scaredstiff2.html
Misschien helpt dit ;)
Ik lees ze zelf meestal niet , je komt er vaak spelenderwijs wel aardig achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
Dna Disturber schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:28:
[...]

je kan als het nog steeds niet gelukt is met de positie van de popup je oude ini bestand gebruiken van 3.6.2 maar dan moet je wel even de "USER=" lijn toevoegen bij de paden
Dan zou die positie toch weer goed moeten zijn lijkt me
Heb daar verder niets mee gedaan dus lijkt me misschien dat niet alle waardes goed zijn overgenomen van de oude ini
Ik had de waarden uit de oude ini overgenomen, nog geen tijd gehad om veel verder te pielen eraan. maakt ook verder niet uit, Als het zwarte leaderbord vakje in beeld komt ben ik al tevreden :-)

Ik kreeg van de week de 5 minute mode niet gestart ("5 minuten modus is nu gestart" melding). Achteraf bleek dat het doorgeven van de vorige score op zich liet wachten. Dan kan je de shortcut key indrukken wat je wil, maar dan moet je toch echt even wachten! Goed dat dat bugje gefixt is in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online

Zuur, ik heb net ook met jack bot gehad dat mij whoopin 2 miljard niet doorkomt. De scores erna die veel lager zijn worden ook niet bijgeschreven op pinemhi.

Ik ga even kijken wat er gebeurt als ik de nvram weggooi. ik heb in ieder geval geen logfile in de pinemhi directory. Hoe zet je dat aan?

[ Voor 3% gewijzigd door sahinasappelsap op 21-02-2025 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:47:
[...]

Zuur, ik heb net ook met jack bot gehad dat mij whoopin 2 miljard niet doorkomt. De scores erna die veel lager zijn worden ook niet bijgeschreven op pinemhi.

Ik ga even kijken wat er gebeurt als ik de nvram weggooi. ik heb in ieder geval geen logfile in de pinemhi directory. Hoe zet je dat aan?
Heb je naar mijn comment (en van DNA) gekeken?
Er zit hoogstwaarschijnlink een dubbele exit in de scripting, waardoor de kast niet netjes afgesloten wordt en de nvram niet weggeschreven wordt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
MikeDASpike schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Heb je naar mijn comment (en van DNA) gekeken?
Er zit hoogstwaarschijnlink een dubbele exit in de scripting, waardoor de kast niet netjes afgesloten wordt en de nvram niet weggeschreven wordt
Hey @MikeDASpike had ik niet gezien. Wel balen want...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lh9N_yDfj2rhXKtUuqymLoQO3Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrfuuY3PVWFyg51JVEFW2lfe.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: wijziging doorgevoerd met die dubbele exits. En de scores komen nu door. Thnx!

[ Voor 24% gewijzigd door sahinasappelsap op 21-02-2025 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
Dna Disturber schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:34:
[...]

bedoeling van de challenges is dat je je meer gaat verdiepen in de kast, opbouw van de punten, hoe scoor je snel meer punten. (rules)
Wat meer spelen buiten de challenges om en weten hoe de kast werkt helpt enorm (rules)

http://www.pinball.org/rules/scaredstiff2.html
Misschien helpt dit ;)
Ik lees ze zelf meestal niet , je komt er vaak spelenderwijs wel aardig achter
Ja, zo zie ik het ook :) En heb er ook veel plezier in om me er in te verdiepen. Ik ben inmiddels prima bekend met de regels van deze kast maar tot nu toe lijkt het wel alsof er magneten worden ingeschakeld in de sidelines zodra ik de table in scared stiff mode heb. :X

Anyway, gewoon doorzetten en dan extra veel voldoening als je het gehaald hebt.

Je zo verdiepen in een table had ik nog nooit eerder gedaan dus ik ben zeker blij met Pinemhi :)

@LordTheRon pootjes zijn inmiddels verwijderd, hadden na het losschroeven nog wel een tikje van een rubberhamer nodig. Heb ook nog met een dremel de plastic hoekstukken ietsje moeten inkorten want die staken uit. Grip is nu beter na het aanbrengen van het anti-slip rubber maar helaas verschuift hij nog steeds als je de plunger maximaal probeert te gebruiken. Ik ga nu maar eens testen of het goed genoeg is voor nudging.

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:20:
[...]

Hey @MikeDASpike had ik niet gezien. Wel balen want...
[Afbeelding]

Edit: wijziging doorgevoerd met die dubbele exits. En de scores komen nu door. Thnx!
Helaas die 5.000.000.000 niet,maar de 4.324.467.050
Staat wel op je naam ! Netjes !.
Zowieso zijn Pin bot en jack bot 2 hele leuke kasten. Kriebelt wel als ik die scores zie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
MikeDASpike schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:59:
[...]

Helaas die 5.000.000.000 niet,maar de 4.324.467.050
Staat wel op je naam ! Netjes !.
Zowieso zijn Pin bot en jack bot 2 hele leuke kasten. Kriebelt wel als ik die scores zie !
Heb hier pinbot, bride of en jack-bot liggen. Jack bot is inderdaad wel echt een hele leuke kast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
UnclePaulie’s staat altijd garant voor kwaliteit… Supersonic (Bally 1979).
https://vpuniverse.com/fi...26-supersonic-bally-1979/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_aVgvtbQ2BCT9jJ3AsAlcOqlmU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ge01KbcZLHefkdvc4HwyqrhQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
En weer een mooie VP Original met puppack, Scarface, door Vpxpinballwizards.
https://vpuniverse.com/files/file/24133-scarface/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NTumZvnBAWZDeTD3T_DJK7aan0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VpdC1zG1Mlkg7e1khfgr7scg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op zondag 23 februari 2025 @ 08:52:
En weer een mooie VP Original met puppack, Scarface, door Vpxpinballwizards.
https://vpuniverse.com/files/file/24133-scarface/
[Afbeelding]
Begrijp ik goed, dat DarDog, Panasonic en mischien anderen nu hrt gezamelijke account Vpxpinballwizards ?
Niet dus. Echte wizards zijn Joe Picasso en Merlin

[ Voor 5% gewijzigd door MikeDASpike op 23-02-2025 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Snap er niets van... haal een score van dik 300K op Supersonic (was brons geweest) en dan geeft pinemhi maar 78.000 door? Nu eindigde de de game in een tilt. Wellicht ergens een bug in vpinmame of pinemhi die hier niet goed mee omgaat @Dna Disturber ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dna Disturber
PatrickC schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:08:
Snap er niets van... haal een score van dik 300K op Supersonic (was brons geweest) en dan geeft pinemhi maar 78.000 door? Nu eindigde de de game in een tilt. Wellicht ergens een bug in vpinmame of pinemhi die hier niet goed mee omgaat @Dna Disturber ?
geen idee...
die oudere games zijn een beetje wonky , dus misschien wordt toch door de tilt niet de bytes die gebruikt worden door pinemhi bijgewerkt in de nvram

Die 300k ga je vast nog wel een keer halen ;)
maar dan zonder te veel te schudden dan 8)

Sorry

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dna Disturber
SCIFI TOURNAMENT is open op PINemHi
Voor als er iemand nog wat extra punten wil verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dna Disturber schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:17:
Leuk initiatief! Is dit een primeur of al vaker gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dna Disturber
PatrickC schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:45:
[...]

Leuk initiatief! Is dit een primeur of al vaker gedaan?
t is een primeur maar eigenlijk ook weer niet want t lijkt op t golf tournament maar dan nu gewoon t aantal punten opgeteld van de 10 tafels :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dna Disturber
@spoor12b ik kon t niet meer over mn hart verkrijgen en heb de te behalen score naar 15M gezet
Aangezien je al eens 18M hebt gehaald heb ik je naar level 5 gepromote 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Dna Disturber schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:57:
@spoor12b ik kon t niet meer over mn hart verkrijgen en heb de te behalen score naar 15M gezet
@spoor12b Wacht maar tot je bij de challenge met Black Knight 2000 aankomt! Eergisteren nog maar eens een poging gewaagd. Had een erg goed en lang potje, maar nog steeds maar 4,2 miljoen :'( , dus nog ver verwijderd van wat nodig is. Die kast is erg vermoeiend omdat de bal enorm snel in een kleine ruimte beweegt, dus was hierna ‘uitgeput’. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
PatrickC schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:13:
[...]

@spoor12b Wacht maar tot je bij de challenge met Black Knight 2000 aankomt! Eergisteren nog maar eens een poging gewaagd. Had een erg goed en lang potje, maar nog steeds maar 4,2 miljoen :'( , dus nog ver verwijderd van wat nodig is. Die kast is erg vermoeiend omdat de bal enorm snel in een kleine ruimte beweegt, dus was hierna ‘uitgeput’. :+
Die had ik al een tijdje geleden verlaagd naar 6 Miljoen :P (stond volgens mij op 12 M)
Gewoon voor die multiball bovenin gaan...dan gaat t snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Dna Disturber schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:22:
[...]

Die had ik al een tijdje geleden verlaagd naar 6 Miljoen :P (stond volgens mij op 12 M)
Gewoon voor die multiball bovenin gaan...dan gaat t snel
Klopt… meerdere multiballs gehad in dat potje… en die gaan inderdaad snel…. weg via de zijkanten! :Y Wellicht probeer ik het binnenkort nog wel een keertje, maar vindt het zonde om veel tijd de besteden aan een kast die ik gewoon niet leuk vind om te spelen… dus… misschien blijf ik hier wel steken in de Kiddie Challenge of het moet een keertje meezitten. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spoor12b
Dna Disturber schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:57:
_/-\o_

Heerlijk om weer eens met een andere kast aan de slag te kunnen gaan! :P

Wat heb ik m'n best gedaan op Scared Stiff maar waar ik met Back to the Future steeds beter werd lukte dat niet op de één of andere manier niet meer met deze kast. Ik had nog even de hoop dat het terugbrengen van de latency in VR van 40 naar 23ms (en 90 naar 120hz) een verschil zou maken maar dat hielp niets...

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
PatrickC schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:13:
[...]

Oh jee... dan weet ik al welke muziek en geluiden ik straks nog hoor als de computer al lang uitstaat 8)7

Ben benieuwd hoe die kast bevalt ...

:)

spoor12b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
spoor12b schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:30:
[...]

Oh jee... dan weet ik al welke muziek en geluiden ik straks nog hoor als de computer al lang uitstaat 8)7

Ben benieuwd hoe die kast bevalt ...

:)
En wat een mooi soundtrack heeft die kast… echt zo’n nummertje wat in je hoofd blijft hangen!
Aaaaahhh aaaahhh aaaaahhh aaaahhh… you got the power…
In VR is die kast echt ‘killing’… de echte kast ziet er zo uit.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 01-03-2025 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
Dna Disturber schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:17:
Hey dit is een omgekeerde golf tournament. Dat is natuurlijk kans-loos voor mij :+
Je kan net zo goed de punten gelijk aan makmak, VPA en PatrickC uitdelen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:57:
[...]

Hey dit is een omgekeerde golf tournament. Dat is natuurlijk kans-loos voor mij :+
Je kan net zo goed de punten gelijk aan makmak, VPA en PatrickC uitdelen :-)
Haha..zullen we die punten voor de weekly Golf dan ook maar gelijk aan jou geven? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spoor12b
PatrickC schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:39:
[...]

En wat een mooi soundtrack heeft die kast… echt zo’n nummertje wat in je hoofd blijft hangen!
[YouTube: Black Knight 2000 Pinball - Gameplay]
Had 'm ook al even gestart, gaat leuk worden! Scared Stiff klinkt in vergelijking nu meer als restaurant achtergrond muziek...

spoor12b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
PatrickC schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:10:
[...]

Haha..zullen we die punten voor de weekly Golf dan ook maar gelijk aan jou geven? ;)
Ik zeg doen! Scheelt voor iedereen weer wat tijd. :+

Kan ik me weer verder focussen op de hel die black knight 2000 heet. 1.5 miljoen, en dan houdt het wel een beetje op voor nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcWjf4qZ-0HrV16yu6hkgaoUA0g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/j9QGSrHr1vWpaxetIW3v48VB.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
PatrickC schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:39:
[...]

[YouTube: Black Knight 2000 Pinball - Gameplay]
Je ziet in dit filmpje trouwens goed hoe de speler vooral zo snel mogelijk weer bovenin de tafel komt en continu een hogere hurry up bonus van 500K+ per keer haalt.
Werk aan de winkel :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
Wat zou er voor nodig zijn om Visual Pinball of VPX - Launcher in de Tweakers software update te krijgen? Dat zou een flinke boost geven aan de bekendheid van deze mooie hobby.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
spoor12b schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:37:
[...]

@LordTheRon pootjes zijn inmiddels verwijderd, hadden na het losschroeven nog wel een tikje van een rubberhamer nodig. Heb ook nog met een dremel de plastic hoekstukken ietsje moeten inkorten want die staken uit. Grip is nu beter na het aanbrengen van het anti-slip rubber maar helaas verschuift hij nog steeds als je de plunger maximaal probeert te gebruiken. Ik ga nu maar eens testen of het goed genoeg is voor nudging.
Ah nice! Ik hoop deze week de Wheelstand te bestellen en dan ga ik hem daarop monteren. Ik hoop dat dat net wat meer de juiste feel geeft nog ten opzichte van op het bureau hebben staan. Wordt wel even goed puzzelen met boren van de gaten in de bodem zonder gevoelige onderdelen te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
@LordTheRon Klinkt goed, hopelijk is deze voldoende stabiel want volgens mij merkte ik al dat het bureau een beetje na bewoog. Op Discord heb ik nog de volgende setttings gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6AF_VGD50saHXnua-dPshBWQoM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tm1fx9Qf0vmukJNPp6hDFsRz.png?f=user_large

Wat me opviel was de reverse bij de X en Y as. Bij een echte kast werkt het anders dan ik dacht, de kast beweegt onder de bal als je een nudge geeft, zie deze video bij 20s. Is natuurlijk ook logisch als je er over nadenkt.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
spoor12b schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:45:
@LordTheRon Klinkt goed, hopelijk is deze voldoende stabiel want volgens mij merkte ik al dat het bureau een beetje na bewoog. Op Discord heb ik nog de volgende setttings gekregen:

[Afbeelding]

Wat me opviel was de reverse bij de X en Y as. Bij een echte kast werkt het anders dan ik dacht, de kast beweegt onder de bal als je een nudge geeft, zie deze video bij 20s. Is natuurlijk ook logisch als je er over nadenkt.
Die box van jullie, zit daar de kl25z met pinscape firmware op ?
Zo ja, dan kan je voor nudging ook een nieuwe vpx 8 setting gebruiken ;: https://github.com/vpinba...20Input%20User%20Guide.md
En voor plunger : https://github.com/vpinba...20Input%20User%20Guide.md

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
MikeDASpike schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:01:
[...]

Die box van jullie, zit daar de kl25z met pinscape firmware op ?
Zo ja, dan kan je voor nudging ook een nieuwe vpx 8 setting gebruiken ;: https://github.com/vpinba...20Input%20User%20Guide.md
En voor plunger : https://github.com/vpinba...20Input%20User%20Guide.md
Ja, daar staat inderdaad Pinscape op en die optie voor het nudgen had ik al ingeschakeld, ik las trouwens ook dat de nieuwste revisie van de KL25Z helaas geen accelerometer meer heeft.

Voor de plunger heb ik het niet ingeschakeld omdat die onbruikbaar is tenzij de box echt verankerd wordt opgesteld. En dat wordt lastig als je hem af en toe even op je bureau zet.

spoor12b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Dit was één van de beste kasten jaren geleden in Future Pinball, welke LoadedWeapon nu heeft aangepakt. De oorspronkelijke kast in FP was van BlindManKind en naar VPX geconverteerd door Randr. Het is LoadedWeapon‘s grootste project tot nu toe.

Three Angels 4k
https://vpuniverse.com/files/file/24248-three-angels-4k/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9BYw8IDNMhY0PVTpnomNP6kRMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSqi3mjMhgLrMNX2pVgcOCYH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
BK2000 bij de weekly golf @Dna Disturber ? Hahaha… is dat toeval? En… eindelijk weer eens een golf toernooitje gewonnen! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
spoor12b schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:45:

[Afbeelding]

Ja deze settings gebruik ik ook. Maar zo op mijn bureau blijft het lastig moet ik zeggen. Soms ram ik het ding van zijn plek en soms duw ik en gebeurt er net te weinig. Ik hoop juist door wat meer beweging op die wheel stand wat meer gevoel te krijgen. Maar goed, geen idee of het echt werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
PatrickC schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:23:
BK2000 bij de weekly golf @Dna Disturber ? Hahaha… is dat toeval? En… eindelijk weer eens een golf toernooitje gewonnen! *O*
Gefeliciteerd @PatrickC , ik zag gisteren je score voorbij komen en vond dat je hem verdiend hebt, superstrakke score....niet wetende dat onze volgende golf black knight is :+

Ik dacht dus exact hetzelfde haha!

[ Voor 4% gewijzigd door sahinasappelsap op 04-03-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Is er ergens een Terminator 3 kast die werkt in VR? In beide kasten die ik heb gevonden blijft de bal steken in de rechter ramp na launch. Als ik dezelfde kast in desktop mode speel, dan treedt dat probleem niet op.

Edit: Bij de mod tables zie ik deze Siggis mod staan, dus die maar eens proberen.
https://vpuniverse.com/fi...stern-2003-siggis-mod-jp/

[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 05-03-2025 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:50:
Is er ergens een Terminator 3 kast die werkt in VR? In beide kasten die ik heb gevonden blijft de bal steken in de rechter ramp na launch. Als ik dezelfde kast in desktop mode speel, dan treedt dat probleem niet op.

Edit: Bij de mod tables zie ik deze Siggis mod staan, dus die maar eens proberen.
https://vpuniverse.com/fi...stern-2003-siggis-mod-jp/
Ja die Siggi's mod versie werkt voor mij prima in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
LordTheRon schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:42:
[...]

Ja die Siggi's mod versie werkt voor mij prima in ieder geval.
Deze mod even geprobeerd, maar er zit een soort mini game in die via de backglass werkt op één of andere manier, maar ik zie niets gebeuren maar hoor het wel.

Zie rond 1 min 40 sec in deze video.

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 05-03-2025 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Aaaaahh! Waarom zie ik dit topic nu pas? Ik ben zelf ook bezig met een Vpin aan het maken, sterk geinspireerd door Wayofthewrench en de vpin discord.
Qua onderdelen schiet het al mooi op, en de basis van de kast heb ik gezaagd (het wordt een widebody).
Softwarematig werkt alles, en dat is al heel tof :) Nu is het dus wel tijd om verder te gaan en de kast te maken.

Zojuist bij Suzohapp een prijs opgevraagd, wat het me gaat kosten als ik een Coindoor bestel (conform het 'advies' op http://mjrnet.org/pinscape/BuildGuideV2/BuildGuide.php).

Ik ben nu aan het kijken naar de buttons en switches die ik allemaal nodig ga hebben. Het lijkt dat het toch het handigst is om de Virtuapin button kit op Pinballshop.nl aan te schaffen?
Nog andere (inkoop)tips? Het gaat wel ff pijn doen, want het liefst heb ik ook een originele lockbar..

Qua controller ga ik (zoals ik er nu over denk) voor Arnoz componenten. Deze zijn goed verkrijgbaar en komen uit Frankrijk, dus qua verzending gaat het ook meevallen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Thrace Grumble op 05-03-2025 11:55 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Deze mod even geprobeerd, maar er zit een soort mini game in die via de backglass werkt op één of andere manier, maar ik zie niets gebeuren maar hoor het wel.

[YouTube: Terminator 3 Pinball Gameplay]
Ja je moet die raketten afschieten. Werkt bij mij in VR goed. Speel je ook in VR of op een Cab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Thrace Grumble schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:13:
Aaaaahh! Waarom zie ik dit topic nu pas? Ik ben zelf ook bezig met een Vpin aan het maken, sterk geinspireerd door Wayofthewrench en de vpin discord.
Qua onderdelen schiet het al mooi op, en de basis van de kast heb ik gezaagd (het wordt een widebody).
Softwarematig werkt alles, en dat is al heel tof :) Nu is het dus wel tijd om verder te gaan en de kast te maken.

Zojuist bij Suzohapp een prijs opgevraagd, wat het me gaat kosten als ik een Coindoor bestel (conform het 'advies' op http://mjrnet.org/pinscape/BuildGuideV2/BuildGuide.php).

Ik ben nu aan het kijken naar de buttons en switches die ik allemaal nodig ga hebben. Het lijkt dat het toch het handigst is om de Virtuapin button kit op Pinballshop.nl aan te schaffen?
Nog andere (inkoop)tips? Het gaat wel ff pijn doen, want het liefst heb ik ook een originele lockbar..

Qua controller ga ik (zoals ik er nu over denk) voor Arnoz componenten. Deze zijn goed verkrijgbaar en komen uit Frankrijk, dus qua verzending gaat het ook meevallen :)
Nice, welkom! Ik ben zelf een VR speler en heb geen Cab, maar altijd leuk om dergelijke projecten te volgen. Er zijn zeker wat mensen met Cabs hier die je vast verder kunnen helpen. Succes met bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
LordTheRon schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:04:
[...]

Ja je moet die raketten afschieten. Werkt bij mij in VR goed. Speel je ook in VR of op een Cab?
VR op een Quest 3 via VD. Ik zag geen enkele actie op de backglass in VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
[...]

Op de niet vr variant van die tafel zit die back glass game links onderin de tafel zelf.
Voor zover ik weet kan b2s geen games faciliteren.

Die banzai game van de 5 minute mode projecteert een back glass game op de tafel zelf op het moment dat je met het motor liftje van de tafel naar back glass gaat.

Weet je zeker dat de t3 minigame niet ergens anders geprojecteerd wordt dan de back glass op vr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
Thrace Grumble schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:13:

Voor onderdelen is er een pin in deze topic met het spul dat ik voor mijn kast gebruikt hebt. Wellicht heb je er iets aan.

Welkom trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
[...]

Heb je op mijn nas gekeken ? DaRdog heeft een vr room gemaakt. Is idd de siggimod en de mini game staat ook links in de apron..

[ Voor 3% gewijzigd door MikeDASpike op 05-03-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:16:
[...]

Heb je op mijn nas gekeken ? DaRdog heeft een vr room gemaakt. Is idd de siggimod en de mini game staat ook links in de apron..
Hmmm… is dat een andere versie dan op VPU? Ik zal eens kijken want ik heb de versies op jouw NAS ook al eens gedownload., dus die moet daar dan ook ergens tussen staan.

Wat betreft de locatie van die mini game. Wellicht heb ik gewoon niet goed gekeken en was alleen maar op de backglass aan het letten.

Wordt vervolgd…

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 05-03-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:58:
[...]

Hmmm… is dat een andere versie dan op VPU? Ik zal eens kijken want ik heb de versies op jouw NAS ook al eens gedownload., dus die moet daar dan ook ergens tussen staan.

Wat betreft de locatie van die mini game. Wellicht heb ik gewoon niet goed gekeken en was alleen maar op de backglass aan het letten.

Wordt vervolgd…
Ik kan het niet checken want ben op werk nu, maar idd wat @MikeDASpike zegt, het is op de apron linksonder als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
LordTheRon schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:05:
[...]

Ik kan het niet checken want ben op werk nu, maar idd wat @MikeDASpike zegt, het is op de apron linksonder als ik het me goed herinner.
Ik zit nu lekker in het zonnetje uit te rusten van een rondje hardlopen 8) dus kan het ook niet checken. :+

Ik heb vanmorgen wel even ervoor gezorgd dat ik alle kasten uit het sci-fi tournament heb draaien, dus was de eerste die alle 10 kasten heeft gespeeld :) De komende maanden de scores maar eens wat opvoeren, maar ik zie dat de Argentijnen en die ene Duitser ook interesse hebben in dit tournooi, dus dat wordt nog een uitdaging. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordTheRon
Wordt tijd dat ik me ook eens ga verdiepen in die toernooien! Leuke tafels zie ik. Ga ik ook een gooi naar doen.

[ Voor 29% gewijzigd door LordTheRon op 05-03-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
PatrickC schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:23:
haha ja puur toeval.....alles gaat automatisch
Maar ja het kan zijn dat het universum dacht dat je het wilde aangezien je de muziek zo waardeert en het spel zelf natuurlijk >:) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Dna Disturber schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:43:
[...]

haha ja puur toeval.....alles gaat automatisch
Maar ja het kan zijn dat het universum dacht dat je het wilde aangezien je de muziek zo waardeert en het spel zelf natuurlijk >:) ;)
Gelukkig staat de pin nu niet op 6 miljoen! :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fN3k2xAX3eHec4FKZZ2DsOFATA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcUHpeKeaWCctM8yvfZXay59.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:51:
[...]

Ik zit nu lekker in het zonnetje uit te rusten van een rondje hardlopen 8) dus kan het ook niet checken. :+

Ik heb vanmorgen wel even ervoor gezorgd dat ik alle kasten uit het sci-fi tournament heb draaien, dus was de eerste die alle 10 kasten heeft gespeeld :) De komende maanden de scores maar eens wat opvoeren, maar ik zie dat de Argentijnen en die ene Duitser ook interesse hebben in dit tournooi, dus dat wordt nog een uitdaging. :9
Ken je die mop?
Een Duitser, een Argentijn en een Nederlander zaten eens in een pinball toernooi... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:49:
[...]

Gelukkig staat de pin nu niet op 6 miljoen! :+
[Afbeelding]
Mooi, kan ik die voor deze week weer skippen :-)
Pagina: 1 ... 24 ... 29 Laatste