[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 10:04
spoor12b schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:02:
Dan klinkt al met al de huidige VirtuaTilt op dit moment als de beste keuze. Wel mooi dat er nog meer alternatieven in aantocht zijn en Pinstation toch nog verder ontwikkeld wordt. Dan is het nu de hoogste tijd voor een verlaat kerstkado :P

Hopelijk valt de herrie een beetje mee en klinkt het niet door naar de benedenbuurvrouw (zal toch niet zó erg zijn denk ik). Mijn kat zal er verder niet over klagen ;)
Daar ga je zeker veel plezier aan beleven! Dit is de mijne.

De benedenbuurvrouw zal wel los lopen hoor. Het is vooral in huis wat lawaai. Ik vind het zelf wel lekker dat geluid. Maar de dames hier in huis zijn minder enthousiast. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwqFatX2SqMRqQEe_ya0g7GWEk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOjU8Xs6Vze7x4h7oIPJ3kA2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door LordTheRon op 21-01-2025 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Hmmm…die VirtuaTilt ziet er toch wel heel interessant uit. Ik had mijn zinnen op een Pinstation gezet, ook omdat je deze rechtstreeks kunt aansluiten op een Quest 3. Dat geeft de optie om de Zen pinball games die een native VR versie hebben, zonder PC te spelen. Of kan de VirtuaTilt dat ook?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
PatrickC schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 07:50:
Hmmm…die VirtuaTilt ziet er toch wel heel interessant uit. Ik had mijn zinnen op een Pinstation gezet, ook omdat je deze rechtstreeks kunt aansluiten op een Quest 3. Dat geeft de optie om de Zen pinball games die een native VR versie hebben, zonder PC te spelen. Of kan de VirtuaTilt dat ook?
Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, beide worden gezien als een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:00
Ik zie maar één nadeel aan de VirtuaTilt en dat is dat printplaatje met de drukknopjes aan de voorkant. Dat ziet er nogal kwetsbaar en goedkoop uit. Voor de rest een mooi ding en de kans is groot dat ik 'm deze week nog ga bestellen. :)

Eigenlijk zou ik alleen nog willen weten wat de specs van de nieuwe unit zijn die binnenkort uitkomt dus wellicht ga ik eerst nog even op hun Discord kijken.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
KBE91 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:49:
[...]

Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, beide worden gezien als een controller.
In de tekst op de website staat Meta Quest wel genoemd, maar is dat dan native of via een PC?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:54:
[...]

In de tekst op de website staat Meta Quest wel genoemd, maar is dat dan native of via een PC?
Native, anders heeft dat niet veel nut van dat erbij te zetten. Want als het via PC enkel zou gaan, dan maakt het niet uit welke bril je gebruikt. Is maar een '' scherm '' bij wijze van spreken.

Meta Quest draait op Android, vandaar dat het gewoon moet werken als een controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
PinStation gaat wel helemaal voor native Quest in ieder geval. Ik heb de VirtuaTilt nog niet native geprobeerd moet ik zeggen.

Die nieuwe gaat het sowieso wel kunnen.

Printplaatje zit heel stevig vast en werkt verbazingwekkend goed. Daar was ik ook een beetje bang voor maar die zorg kan ik wegnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
LordTheRon schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:50:
Printplaatje zit heel stevig vast en werkt verbazingwekkend goed. Daar was ik ook een beetje bang voor maar die zorg kan ik wegnemen.
Goed om te weten, ik heb hem gelijk besteld. Vanwege restocking van onderdelen verwachten ze hem in de 1e week van februari te kunnen versturen.

Verder lijkt het erop dat dit nog steeds de beste unit is voor de combinatie Quest / Visual Pinball. De nieuwe unit is inderdaad meer bedoeld voor compatibiliteit met consoles.

spoor12b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordTheRon
Dit is echt een must have alt color! De tafel is geweldig, maar deze alt color voegt heel veel toe.

https://vpuniverse.com/fi...big-bang-bar-capcom-1996/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
LordTheRon schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:05:
Dit is echt een must have alt color! De tafel is geweldig, maar deze alt color voegt heel veel toe.

https://vpuniverse.com/fi...big-bang-bar-capcom-1996/
Net even geprobeerd, maar werkte in eerste instantie niet. Dacht dat ik helemaal bij was met alle software, maar dus niet. De auto updater van de Baller Installer deed wonderen en toen werkte deze alt color wel. Echt een geweldige alt color inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Flinke update van Red and Ted's Road Show (Williams 1994) VPW Mod.
https://vpuniverse.com/fi...how-williams-1994-vpw-mod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9by8fBH_42Mr9giUmfbUaZp_ors=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CvP26GGivJqilApu7xAJ2gRJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 15:07
Volgens mij maar een kleine update hoor. DgrimmReaper heeft een animation aangepast in VR en Sixtoe heeft een plastic aangepast en een kleine texture en wat licht.

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:21:
Volgens mij maar een kleine update hoor. DgrimmReaper heeft een animation aangepast in VR en Sixtoe heeft een plastic aangepast en een kleine texture en wat licht.
Maar volgens mij is alles van versie 1.5 en 1.5.2 nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:38:
[...]

Maar volgens mij is alles van versie 1.5 en 1.5.2 nieuw?
Oh ? is het ? Ik had die al op mijn cab staan ... denk dat je gelijk hebt. Sorry !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:10:
[...]

Oh ? is het ? Ik had die al op mijn cab staan ... denk dat je gelijk hebt. Sorry !
Het is altijd verwarrend hoe die updates weergegeven worden op VPU vind ik. Op mijn PC stond in ieder geval nog maar versie 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:08
De updates van Loadedweapon zijn pas updates voor een virtual pinball speler met een cabinet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
VPX versie 10.8 is eindelijk uit beta en een full release. Zelfde geldt voor vPinmame 3.6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:20:
VPX versie 10.8 is eindelijk uit beta en een full release. Zelfde geldt voor vPinmame 3.6.
Eindelijk ! Heeft lang geduurdhttps://github.com/vpinball/vpinball/releases/tag/v10.8.0-2051-28dd6c3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
Hier is de officiele installer van Toxie
https://www.vpforums.org/...=downloads&showfile=11573
Let op dat je de bestand VPX8setup.z01 en VPX8setup.z02 download !
Je venuit deze bestanden h VPX8setup.exe starten.
De setup bevat zowel de 32 als 64 bit van zowel de DX als de GL versie.,
Ik merkte wel dat bij een installatie op een schoon systeem, Pinmame files wel geplaatst worden, maar niet geregistreed

ga naar de pinmame directory en selecteer Setup.exe en klik op Install. Doe dit ook voor de setup64.exe
Dit zowieso doen, zodat je de laatste dll van Pinmame registreerd
Controleer hierna ook je pinmame paths en default setup voor zowel de 32 bit en 64 bit

OOk b2server (in de root van de Visual Pinball Directory) werd ook niet geregistreerd.
Start B2SBackglassServerRegisterApp.exe en volg de stappen om deze te instalkeren

Deze versie bevat
Pinmame 3.6.0.1227
FlexDMD 1,9,1
DMDExt 2.3.0
B2sServer 2.1.3.327
Visual Pinball 10.8.0 DX & GL

Voor degene die VR spelen en team VR willen skippen, vervang openvr_api.dll en openvr_api64.dll met de non Steam versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik neem aan dat de VPX-launcher ook snel zal worden bijgewerkt met de 10.8.0 final.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
spoor12b schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:25:
Ik neem aan dat de VPX-launcher ook snel zal worden bijgewerkt met de 10.8.0 final.
Denk het wel, Basti is meestal vrij snel met bijwerken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spoor12b
Virtua tilt is binnen, had een probleem met de plunger en even contact opgenomen met support. Bleek dat de plunger was losgeschoten van de potentiometer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHI5Kq-yuPKRoFDBqjsecDyryjk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3AmzzHtH5DLJnNeb9DQbkrtf.jpg?f=user_large

Dat probleem was snel opgelost. Ik zou de eerste zijn waarbij dit tijdens transport is losgeschoten, voor nu maar even geborgd met wat lijm want huiverig voor stukjes metaal tussen al die electronica.

[ Voor 21% gewijzigd door spoor12b op 02-02-2025 12:09 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
spoor12b schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:02:
Virtua tilt is binnen, had een probleem met de plunger en even contact opgenomen met support. Bleek dat de plunger was losgeschoten van de potentiometer

[Afbeelding]

Dat probleem was snel opgelost. Ik zou de eerste zijn waarbij dit tijdens transport is losgeschoten, voor nu maar even geborgd met wat lijm want huiverig voor stukjes metaal tussen al die electronica.
Ai da's balen, maar fijn dat het makkelijk opgelost kon worden. Bij mij geen problemen gehad tot nu toe.

Verder alles aan de praat? Benieuwd hoe jouw ervaringen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spoor12b
Nog niet gespeeld, was even druk met DOF configuratie werkend te krijgen. Voor mij zijn alleen de geluiden van de flippers véél te luid. Zit eraan te denken om er een pot meter tussen te zetten maar ik heb nog geen idee welke waarde die zou moeten hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYBnq2J_5AZbTWck8yWRZz4tcIc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3vFshzRwn8Xl2J0wExwTR5kL.jpg?f=user_large

EDIT: antwoord van support, er zit een los stukje plastic in het zakje met de zekeringen om het geluid te kunnen aanpassen :)

EDIT2: de schroefjes krijg ik niet los, zit muurvast dus even geprobeerd met een stukje krimpkous. Helpt niet veel dus mocht iemand nog een suggestie hebben voor een potentiometer (bereik in ohm, watt) dan houd ik me aanbevolen. Ik koppel ze nu maar even los van de controller.

En zo ziet de hardware eruit, is zeker geen goedkope rommel (maker zegt zelf ook, nothing is cheap in there):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8-zTNyGdT6Okdz-JyXWPoyWGv8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ojw53ODQICZyHO5piJrkBi9Q.jpg?f=user_large

Het viel me ook op dat de blauwe kabel aan de rechterkant beweegt op het mechaniek dat het geluid maakt. Waarschijnlijk gaat de kabel daar slijten dus ik ga deze even vastzetten op de bodem. Ook aan de leverancier gemeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OE2odlnz3oIIdRU0-rkfukBTJus=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/T4Ts8xCTdpHJvEXdKlswcsPR.jpg?f=user_large

Ben nog niet toegekomen aan spelen, dat komt later maar wordt vast leuk. :)

Ik denk trouwens dat ik de pootjes ga verwijderen en een groot stuk antislip rubber op de bodem plak. Want nu beweegt de hele kast als je de plunger gebruikt en soms ook als je een nudge doet.

[ Voor 42% gewijzigd door spoor12b op 02-02-2025 15:04 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Dat laatste is geen gek idee. Nudgen is best lastig idd met deze unit. Ik heb het inmiddels redelijk door, maar een rubber mat zou zeker beter moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik vraag me af hoe het zou werken als je zo’n stubbie zou monteren op zoiets als een wheel stand. Als sim racer maak ik al jaren gebruik van wheel stands. Eerst een Wheelstand Pro (https://wheelstandpro.com/)
en later een GT Omega wheel stand (https://gtomega.eu/products/classic-steering-wheel-stand). De WheelStandPro zou moeten kunnen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:08:
Ik vraag me af hoe het zou werken als je zo’n stubbie zou monteren op zoiets als een wheel stand. Als sim racer maak ik al jaren gebruik van wheel stands. Eerst een Wheelstand Pro (https://wheelstandpro.com/)
en later een GT Omega wheel stand (https://gtomega.eu/products/classic-steering-wheel-stand). De WheelStandPro zou moeten kunnen lijkt mij.
Hangt af hoe de gear verwerkt zit in de bodemplaat, want super moeilijk is dat niet.
Je print gewoon op een A4 blad de boorgaten uit en plakt dat aan de onderkant.

Dan de gaten boren, en je kan dat perfect vastmonteren.
Het is enkel maar te hopen dat je niet door de kabels of hardware zit te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
KBE91 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:03:
[...]

Hangt af hoe de gear verwerkt zit in de bodemplaat, want super moeilijk is dat niet.
Je print gewoon op een A4 blad de boorgaten uit en plakt dat aan de onderkant.

Dan de gaten boren, en je kan dat perfect vastmonteren.
Het is enkel maar te hopen dat je niet door de kabels of hardware zit te boren.
Als ik die foto’s van @spoor12b zie dan kon dat nog best wel eens lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Volgens mij hoef je geen gaten te boren als je gewoon de voetjes verwijderd en de bestaande gaten gebruikt?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
spoor12b schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:29:
Volgens mij hoef je geen gaten te boren als je gewoon de voetjes verwijderd en de bestaande gaten gebruikt?
Dat is inderdaad een optie. De metalen plaat waarop het dan moet worden bevestigd is echter niet zo breed (gemaakt om een wheelbase te bevestigen), maar je zou er b.v. een MDF plaat tussen kunnen zetten. Ik heb mijn oude wheelstandpro nog, dus dat is wel iets wat ik overweeg als ik zo’n stubbie aanschaf. Er zit ook een beetje ‘flex’ in de constructie, dus nudgen zou dan prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Nudgen is op dit moment hopeloos IMHO. Zodra je enthousiast aan het spelen bent heb je geen tijd om subtiel te reageren en whoops, daar schuift je gekalibreerde controller 20 cm naar links :)

Mijn bureau heeft ook voldoende flex voor als de controller straks, hopelijk, niet meer verschuift.

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
Hmm dat is best een goed idee. Dit zou weleens prima kunnen werken. https://www.megekko.nl/pr...oupz&utm_medium=cpc&gQT=1

Ik heb al een Next Level racing seat. Beetje ongemakkelijk om hem daarop te monteren, maar deze stand zou best eens ideaal kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:24:
Hmm dat is best een goed idee. Dit zou weleens prima kunnen werken. https://www.megekko.nl/pr...oupz&utm_medium=cpc&gQT=1

Ik heb al een Next Level racing seat. Beetje ongemakkelijk om hem daarop te monteren, maar deze stand zou best eens ideaal kunnen zijn.
Zet er dan 4 pinball poten onder en verzwaar hem iets. Heb je het idee dat je achter een echte kast staat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
MikeDASpike schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:49:
[...]

Zet er dan 4 pinball poten onder en verzwaar hem iets. Heb je het idee dat je achter een echte kast staat ook
Ja dat kan natuurlijk ook, maar dan moet hij wel flink verzwaard worden en hij is sowieso ook minder breed dan een echte kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:49:
[...]

Maar dan dus je ‘m zo om, want de basis is dan te smal. Een wheel stand kun je flink tegenaan duwen, omdat de basis voor de pedalen die beweging tegen gaat. En je klapt ‘m simpel in om ‘m weer op te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:19
Hallo pinball luitjes,

Ik zag vorige week voorbij komen dat er allerlei nieuwe versies waren en dat vpx de release status heeft gekregen. Nu wil ik alles handmatig gaan updaten (want zo heb ik dat voorheen met de RC's ook gedaan).

Kan ik dan deze files die ik gedownload heb klakkeloos uitpakken en kopieren naar waar ze nu ook al staan, of gaat het dan stuk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YLLT0ljRufJkjHAQxSUvx-lisg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YndcFsURX7GYU1m1r2tVVU16.png?f=user_large

Met een beetje mazzel vind ik vandaag ook nog wat tijd om Big Guns, GnR en Harley Davidson te spelen. Afgelopen weken te weinig tijd gehad helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:11:
Hallo pinball luitjes,

Ik zag vorige week voorbij komen dat er allerlei nieuwe versies waren en dat vpx de release status heeft gekregen. Nu wil ik alles handmatig gaan updaten (want zo heb ik dat voorheen met de RC's ook gedaan).

Kan ik dan deze files die ik gedownload heb klakkeloos uitpakken en kopieren naar waar ze nu ook al staan, of gaat het dan stuk?

[Afbeelding]

Met een beetje mazzel vind ik vandaag ook nog wat tijd om Big Guns, GnR en Harley Davidson te spelen. Afgelopen weken te weinig tijd gehad helaas
Maak altijd eerst even een backup van de bestanden die vervangen worden. Zeker als je bepaslde ini bestanden hebt aangepast, die dan zouden kunnen worden overschreven.

Ik heb in ieder geval de laatste VPX versie gewoon uitgepakt en de files overschreven. Andere software update ik altijd via de auto updater van de Pinup Popper Config. Die maakt ook netjes backups aan en waarschuwt als de files die je al hebt staan recenter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:58:
[...]

Maak altijd eerst even een backup van de bestanden die vervangen worden. Zeker als je bepaslde ini bestanden hebt aangepast, die dan zouden kunnen worden overschreven.

Ik heb in ieder geval de laatste VPX versie gewoon uitgepakt en de files overschreven. Andere software update ik altijd via de auto updater van de Pinup Popper Config. Die maakt ook netjes backups aan en waarschuwt als de files die je al hebt staan recenter zijn.
Thanks, dan ga ik straks eens even wat onderhoud plegen. Zijn er nog merkbare dingen gewijzigd in de updates?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wil je volledig 64 bit gaan of beide ? Ik heb geen pc bij de hand, dus doe het uit mijn hoofd
  • Download zowieso vpx8 minimal. Dit zijn de exe's, dll's , shaders scripts en nog wat zooi.
    Deze kan je in een nieuwe folder zetten of je huidige overschrijven. Let op ! Als je ooit een aanpassing in je scripts\vpmkeys.vbs heb gedaan, dien je deze eerst te renamen en dan je wijzigingen opzoeken in je oude bestand en in het nieuwe bestand zetten
    Ik heb dit bijvoorbeeld gedaan om mijn coindoor als een echte coindoor te laten werken. Vergeet dat niet!
  • download Dmdext 2.3.0. 32 bit en/of 64 bit. Je hebt voor vpx alleen de dmddevice(64).dll nodig. Zet die in je vpinmame directory.
    Zet de 32bit dmddevice.dll ook in je vpinspa directory, mocht je GB gebruiken.... heb ik horen zeggen.
    Hernoem je dmddevice.ini uit de vpinmame folder naar bv dmddevice.bu. kopieer uit de dmdext zip de dmddevice.ini naar vpinmame folder en met een vergelijk programma(bv textpad) deze vergelijken met dmddevice.bu. Overschrijf niet klakkeloos je bestand uit je vpinmame directory.
    Dan ben je al je settings kwijt ! Pas in je nieuwe bestand, bijvoorbeeld je virtuele dmd settings aan en als je een hardware gebruikt, configureer deze. Zet alle hardware devices uit die je niet hebt. Dit kan een stuk performance opleveren. Kopieer eventueel de alphanumeric, border style en je dmd/fulldmd settings van je bu bestand naar je ini. Ook de pac decoder line niet vergeten te kopiëren.
    Het mooie van dmdext (zo heet het hele pakket) is dat je de installatie directory globaal kan maken. Dit doe je met een system environment..voordeel hiervan is, is dat als je een programma zoals PinballFX hebt, deze een oudere versie van dmddevice64.dll heeft. Door de system environment gebruikt hij zowieso altijd de ini file van je vpinmame directory (dus altijd maar 1 versie) en als je vpinmame een nieuwere dmddevice(64).dll bevat wordt deze automatisch gebruikt. Dus maar 1 plek om te updaten !
    Heb je dmdext.exe nodig (voor TPA, fx3 of een ander programma) dan moet je wel de laatste diverse van de exe gebruiken.
  • Download vpinmame. Ergens in begin van deze thread noem ik de exacte zip (hetzij voor de beta)die je moet downloaden, want vpinmame github is een echte oerwoud. Als je 32bit en 64 bit wilt, heb je ze beide nodig.
    Pak deze uit in je vpinmame folder. Run setup.exe en klik het bovenste knopje. Dit zal de dll registreren. Controleer of je paden goed staan (rom,altcolor,although,nvram) en controleer ook of je default in stellingen goed staan. Dit voor als je een nieuwe rom heeft, dan wordt alles met die setting gedaan.
    Doe dit ook voor je setup64.exe(registreren, paden controleren en default instellen)
  • Download flexdmd 1.9.2. Dit is makkelijk:
    Zet alle bestanden in je vpinmame directory (overschrijf waar nodig, subfolders zijn niet nodig). Run de flexdmdui.exe. controleer in de eerste tabblad of de i stalkatie paden klopt. Zoniet is er een optie de-install en install en je folder staat goed. Check of de rest groen is zoniet klik in de interface om alles juist te registreren
  • download b2s server. En pack deze uit in folder naar keuze. In de plugins directory maak je een shortcut naar je 32 bit DOF folder en een shortcut naar je pinupplayerb2sdriver dof driver en doe hetzelfde voor je plugins64 folder, maar dan een shortcut aanmaken naar je DOF64 bit folder en je pinupplayerb2sdriver64.
    Run de vanuit de b2sserver root folder B2SBackglassServerregisterapp..loop deze door om te registreren en of je iets in je context menu wilt. Met de b2s_screenresidentifier.exe kan je de schermen controleren. Als je van een oude versie kom (maar als je dog nooit gedaan hebt kan het ook met een nieuwere versie), kan je een 'global' screenres.txt in de b2sserver root plaatsen
    Dan kan je vanuit elke folder waar een vpx en b2s file staat deze config gebruiken.
    Om verwarring te voorkomen kan je de screenres.txt van je vpx tables directory verplaatsen of verwijderen uit de tables folder.
    Verschillende folders hebben verschillende b2sserver settings nodig ? Zet een juiste screenres.txt in de folder en deze wordt gebruikt ipv je 'global' screenres.txt. heb je een tafelspecifieke aanpassing nodig voor b2sserver, noem deze dan met de exacte <vpxname_withoutextension>.res in dr folder waar de vpx bestand stast
Dan heb je in grote lijnen alles geupgrade. Van pinuppooper weet ik niets, maar zowieso moet je in je frontend de naam van de exe file aanpassen
Blijf je 32 bit gebruiken en heb je dezelfde directory gebruikt hoef je in principe niets te doen, want de vpinballx.exe is dan de 32 bit vpx8 versie
Wil je 64 bit gebruiken. Gebruik dan vpinballx64.bit
Dan is er nog een 32bit van de GL versie, gebruik dan vpinballx_gl.exe
En de 64bit van gl is de vpinballx_gl64.exe
Verschillende tussen gl en normale (dx ) versie ? Gl gebruikt een oude versie van Open GL, maar is vergelijkbaar met DX11. Sommige zweren dat GL beter is. GL is wel multiplatform en DX niet.
Ook kan OpenGL makkelijker geport worden naar multischermen. Denk aan anaglyph welke eigenlijk 2 apparte schermen over elkaar zet waar de kleuren genuanceerder is voor linker oog en andere voor rechter oog en met een anaglyph bril, filters deze bril per oog een scherm, waardoor je een 'statische' 3d krijgt. Statisch ? Ja, je ziet diepte, maar vanuit 1 camera punt. Je kan hier niet om een object heen draaien.
Ook VR moet met GL gebruikt worden
Nu weet ik niet of BAM ook gl gebruiktof deze ook in dx werkt. BAM is leuk als je een oude kinect,kinect2,ps eyetoy, Nintendo wii bar hebt. Dan kan deze je volgen en wordt de kast vanuit dat perspectief gerenoveerd. Hiermee creëer je een 3d effect op een 2d monitor(zonder bril)
Vincent wilt zelf een native driver gaan schrijven die beter is als BAM. Maar leuk dat BAM nu weer werkt met vpx.

Bovenstaande heb ik uit mijn hoofd gedaan en op een kleine smartphone getypte, dus ik verleen geen garantie dat alle.verwijzingen, grammatica en spelling juist is.

Have fun met vpx 10.8

[ Voor 5% gewijzigd door MikeDASpike op 07-02-2025 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:58:
[...]

Tja.. dat was ook een manier om het te schrijven. Besteed ik er dik 3 uur aan op mijn mobiel 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:23:
[...]

Thanks, dan ga ik straks eens even wat onderhoud plegen. Zijn er nog merkbare dingen gewijzigd in de updates?
Heb je al 10.8 beta draaien of niet ?
Let op als je upgrade naar 10.8 werkt proc niet meer !
Hier heb je nog 10.7.x voor nodig of als 10.8.1 wordt uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:23:
[...]

Je kunt bij het opstarten van een kast nu een parameter opgeven die aangeeft bij welk punten aantal de kast direct moet worden afgesloten. Ideaal voor een bepaalde challenge! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:37:
[...]

Je kunt bij het opstarten van een kast nu een parameter opgeven die aangeeft bij welk punten aantal de kast direct moet worden afgesloten. Ideaal voor een bepaalde challenge! ;)
Das nieuw voor mij. Hoecdoe je dat dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:37:
[...]

jouw score is verschrikkelijk :-) Ben zo een halve middag verder en nog lukt het niet :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:02:
[...]

Heb je al 10.8 beta draaien of niet ?
Let op als je upgrade naar 10.8 werkt proc niet meer !
Hier heb je nog 10.7.x voor nodig of als 10.8.1 wordt uitgebracht
Hey @MikeDASpike wat is proc?

Ik heb de beta draaien inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Kun je bam instellen met een wii bar? dat is nieuw voor mij. Die heb ik nog liggen. maar geen bam dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:15:
[...]

jouw score is verschrikkelijk :-) Ben zo een halve middag verder en nog lukt het niet :-D
Had maar een paar potjes nodig! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
MikeDASpike schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:10:
[...]

Das nieuw voor mij. Hoecdoe je dat dan ?
Was een grapje Mike, om The King Of Golf, @sahinasappelsap een beetje te jennen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:21:
[...]

Was een grapje Mike, om The King Of Golf, @sahinasappelsap een beetje te jennen. >:)
Wie weet lukt het me nog om je terug te pakken >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:15:
[...]

Hey @MikeDASpike wat is proc?

Ik heb de beta draaien inderdaad.
P-roc bedoeld ik.
Proc is een hardware board om echte flipperkasten om te bouwen.
Bekenste is Cactus Canyon, naar Cactus Canyon Continued.
Hiervoor is ook een vpx kast uitgebracht. Zelfs de vpw versie can je nar CCC zetten. Moor door VPM moest code in core.vbs aangepast worden, waardoor P-roc nu niet functioneert.
Heb je 10.7 inclusief de scripts in een aparte directory staan, dan kan. Je p-roc gebruiken.
Ikzelf heb ooit de installatie van p-roc aangepast zodat alles in de folder c:\pinball\p-roc komt. By default wordt er van alles in c:\ root geinstaleerd. Ik ben een freak om alles te ordenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:21:
[...]

Haha, nou.. ik trapte, erin. :+
Ik probeer wel de meeste instanties en outside te kennen van releases, en ben je net 2 dagen op 'vakantie' lees je dit. Haha!

Nou, Mijn goede Engelse vriend uit Leeds weet wel een manier om de NVRAM-scores te bewerken. Hij had dit gemaakt om sommige mods te helpen om één en ander te manipuleren. Maar hij zal het niet vrijgeven. Ik wil het zelf niet eens weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 07:56:
[...]

Haha, nou.. ik trapte, erin. :+
Ik probeer wel de meeste instanties en outside te kennen van releases, en ben je net 2 dagen op 'vakantie' lees je dit. Haha!

Nou, Mijn goede Engelse vriend uit Leeds weet wel een manier om de NVRAM-scores te bewerken. Hij had dit gemaakt om sommige mods te helpen om één en ander te manipuleren. Maar hij zal het niet vrijgeven. Ik wil het zelf niet eens weten.
Met zo een oplossing kun je beter gelijk stoppen met goed leren te flipperen. Handig voor debuggen en testen. Ik blijf liever eindeloos proberen om een zo laag/hoog mogelijke score te halen 🤡

Overigens, het moge duidelijk zijn dat er gisteren niets van terecht is gekomen van het geplande onderhoud haha.

[ Voor 7% gewijzigd door sahinasappelsap op 08-02-2025 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:20:
[...]

Overigens, het moge duidelijk zijn dat er gisteren niets van terecht is gekomen van het geplande onderhoud haha.
Ik heb mijn cabinet afgelopen maandag geheel op niveau gebracht. Alleen mijn onderhoud aan de kasten moet ik nog doen.
Ik ga vp9, p-roc en vpx uit mijn frontend halen, en alles opnieuw ordenen en downloaden. Maar dat kan pas volgende week
Beginnen als ik weer naar zolder kan.
Ook werkt eindelijk de ZeDMD HD goed, dus die wil ik ooit ook nog in de cab stoppen.
Dan ga ik de tijd erna eens besteden aan flipperren, ipv beha's testen etc.

Volgens mij zijn hier geen PinballX gebruikers, maar er staat voor Database Manager (voor PinballX) een mooie release te wachten die pre ies 5 jaar na de eerste upload geplande staat. Hierin word een recorder functie gebruikt die echt alles kan opnemen wat er op beeld verschijnt. Geen problemen met VPX GL, FuterPinbsll, Zaccaria met backglass enzo enz.
Ik vermoed dat Nailbuster dit gaat kopiëren voor de Pooper gebruikers onder ons en we zien dat Vpin Studio ook onze functionaliteit kopieerd. Maar DBM zal de eerste zijn !
Jammer dat niemand dat hier gebruikt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:19:
[...]

Had maar een paar potjes nodig! :+
Ik had uiteindelijk ook maar een paar(duizend) potjes nodig :+ Ben blij dat ik er geen euros in hoef te gooien, anders was ik een maandsalaris armer hehe

Toch benieuwd hoe men zulke hoge scores haalt op Harley Davidson. Wat een moeilijke tafel is dat. Mede ook omdat de shaker motor continu aan het brommen is om een motor na te doen raak ik best moeilijk in het spel.

[ Voor 9% gewijzigd door sahinasappelsap op 08-02-2025 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Een nieuwe VP original van ZandysArcade, CAPTAIN SPAULDING'S Museum Of Monsters and Madmen. Pas op, 18+! 8)
https://vpuniverse.com/fi...m-of-monsters-and-madmen/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMYLX4tDaAzOlpt0RfSsNayLO7w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uVUq7IkGJSuL4ysFvdK4oiDP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Nieuwe classic Bally release van UnclePaulie, Voltan Escapes Cosmic Doom (Bally 1979).
https://vpuniverse.com/fi...s-cosmic-doom-bally-1979/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYTKy2JV_9a7MWzEHz8IsR_n1qU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9a9t5tjGupocb4hlsoRHj3r6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Er staat een nieuwe versie van Baywatch met nFozzy physics op VPU. Helaas niet met de VR room van @MikeDASpike (https://www.vpforums.org/...=downloads&showfile=17598).
Gemiste kans van LoadedWeapon.
https://vpuniverse.com/files/file/23887-baywatch-nfozzy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqS5Mg7d1pdpXJIckdDSjbayS10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqDBLy4Pt3OgaPlxRyJfYH2k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 10-02-2025 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
Ik wil nog weleens LW kasten naar VR converteren. Rudy doet daar gelukkig helemaal niet moeilijk over. Omdat hij zelf alleen cabinet speelt doet hij niks aar VR healaas.

Ik ben nu nog bezig met South Park. Als niemand anders deze conversie maakt, pak ik hem later wel op, maar het is best nog een bewerkelijk klusje als word ik wel steeds handiger in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
South Park is af. Als je in de VR Pinball Group op Discord zit, heb je hem vast voorbij zien komen. Ik denk dat ik eind van deze week Baywatch ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op zondag 9 februari 2025 @ 07:40:
Een nieuwe VP original van ZandysArcade, CAPTAIN SPAULDING'S Museum Of Monsters and Madmen. Pas op, 18+! 8)
https://vpuniverse.com/fi...m-of-monsters-and-madmen/
[Afbeelding]
Dit is een hele coole tafel. Ik ben niet zo enorm van de horror, maar hij speelt gewoon heel lekker. Eigenlijk A Nightmare Before Christmas (die volgens mij weer gebaseerd is op Godzilla (Stern), maar dan in een horror jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
LordTheRon schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:31:
South Park is af. Als je in de VR Pinball Group op Discord zit, heb je hem vast voorbij zien komen. Ik denk dat ik eind van deze week Baywatch ga doen.
Ziet er goed uit speelt geweldig. 8) Het enige wat ontbreekt is de animatie van de plunger. Ik zie alleen de plunger binnen de kast bewegen, maar niet het deel buiten de kast. Details… :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:01:
[...]

Ziet er goed uit speelt geweldig. 8) Het enige wat ontbreekt is de animatie van de plunger. Ik zie alleen de plunger binnen de kast bewegen, maar niet het deel buiten de kast. Details… :P
Daar heb ik ooit een klein stukje code voor geschreven , zodat deze altijd goed functioneerd.o geachte welke kast je gebruikt.
Maar wordt volgens mij totaal niet gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:01:
[...]

Ja, die zat ook niet in de originele tafel. Normaal kopieer ik het vanuit het originele tafel. Ik was ook de lucht vergeten, maar daardoor is het gewoon net nacht nu. Panasony heeft aan de pup pack versie wel de lucht toegevoegd.
MikeDASpike schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:22:
[...]

Daar heb ik ooit een klein stukje code voor geschreven , zodat deze altijd goed functioneerd.o geachte welke kast je gebruikt.
Maar wordt volgens mij totaal niet gebruikt.
Daar houd ik me zeer voor aanbevolen! Mijn code skills zijn non-existant, maar het kopiëren van bestaande code lukt me wel, dus mocht je dat nog hebben, dan voeg ik het graag toe! _/-\o_

Alle LoadedWeapon mods zijn voor de cab dus zonder geanimeerde plunger. Dus die kan ik zeker goed gebruiken voor de toekomst ook.

Ik ben al blij dat ik inmiddels weet hoe ik VR rooms toevoeg en ze kan laten werken met het F12 menu. Nog steeds veel te leren en het gaat vrij traag, want het is allemaal vrij bewerkelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door LordTheRon op 12-02-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
@Dna Disturber Kun je de 16.666.665 score op Laser War verwijderen aub? Was mijn eerste potje en ik scoorde maar dik 300.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:39:
@Dna Disturber Kun je de 16.666.665 score op Laser War verwijderen aub? Was mijn eerste potje en ik scoorde maar dik 300.000.
:o How is that possible?

[ Voor 4% gewijzigd door sahinasappelsap op 12-02-2025 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-09 14:41
PatrickC schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:39:
Done 8)

Soms als er bij een oudere game voor het eerst een nvram wordt aangemaakt gaat het niet helemaal lekker zeg maar

Bedankt voor het melden Patrick (y)

• LordTheRon
Ja, ik had ooit met Star Trek LE een score van dik over de miljard. Heb ik ook maar netjes gemeld. :)

• PatrickC
  • Nu online
Dna Disturber schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 08:36:
[...]

Done 8)

Soms als er bij een oudere game voor het eerst een nvram wordt aangemaakt gaat het niet helemaal lekker zeg maar

Bedankt voor het melden Patrick (y)
Wel vreemd dat mijn hoogste score nu maar 1.959.010 is, want ik weet voor 99,9% zeker dat ik gisteren ook een score dik boven de 3 miljoen heb gehaald.

• PatrickC
  • Nu online
Er komt een nieuwe versie aan van good old Space Cadet. Wie is er niet groot mee geworden? :+

Space Cadet: Galaxy Edition!

A recap of all of the changes:
- Full PupDMD
- All new graphics, featuring dynamically changing playfields
- New "Holographic" and 3D playfield mission elements
- New Soundtrack (Thanks to BadGuysGetDead)
- Voice Character Acting
- New lights
- nFozzy physics and Fleep sounds
- VR rooms (Thanks Ext2k and Panasony)
- 18 Missions (featuring a fun and silly "Secret Mission")
- Mission tracking for the...
- New Completionist mode
- Post-Maelstrom and Post-Completionist cutscenes

• LordTheRon
PatrickC schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:29:
Er komt een nieuwe versie aan van good old Space Cadet. Wie is er niet groot mee geworden? :+

Space Cadet: Galaxy Edition!

A recap of all of the changes:
- Full PupDMD
- All new graphics, featuring dynamically changing playfields
- New "Holographic" and 3D playfield mission elements
- New Soundtrack (Thanks to BadGuysGetDead)
- Voice Character Acting
- New lights
- nFozzy physics and Fleep sounds
- VR rooms (Thanks Ext2k and Panasony)
- 18 Missions (featuring a fun and silly "Secret Mission")
- Mission tracking for the...
- New Completionist mode
- Post-Maelstrom and Post-Completionist cutscenes
Ja ik ben benieuwd. Er was net een nFozzy versie van de 'oude' space cadet die ook erg leuk speelt moet ik zeggen. Maar dit belooft een hele nieuwe ervaring te worden!

• PatrickC
  • Nu online
LordTheRon schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:54:
[...]

Ja ik ben benieuwd. Er was net een nFozzy versie van de 'oude' space cadet die ook erg leuk speelt moet ik zeggen. Maar dit belooft een hele nieuwe ervaring te worden!
Klopt, die heb ik ook al gespeeld, maar deze nieuwe lijkt ‘next level’ te worden. 8)

• Dna Disturber
PatrickC schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:23:
[...]

Wel vreemd dat mijn hoogste score nu maar 1.959.010 is, want ik weet voor 99,9% zeker dat ik gisteren ook een score dik boven de 3 miljoen heb gehaald.
Hmm vreemd
Ik zie alleen deze in de serverlog voorbij komen
2025-02-12 18:34:45 PatrickC lwar_a83 Laser War 16666665 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:37:15 PatrickC lwar_a83 Laser War 333380 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:45:19 PatrickC lwar_a83 Laser War 1959010 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:46:27 PatrickC lwar_a83 Laser War 8000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:48:06 PatrickC lwar_a83 Laser War 10000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:48:32 PatrickC lwar_a83 Laser War 0 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:49:02 PatrickC lwar_a83 Laser War 6000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:49:32 PatrickC lwar_a83 Laser War 3000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:50:20 PatrickC lwar_a83 Laser War 16000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:50:57 PatrickC lwar_a83 Laser War 5000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:53:07 PatrickC lwar_a83 Laser War 17000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:55:08 PatrickC lwar_a83 Laser War 9000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:55:47 PatrickC lwar_a83 Laser War 62130 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:56:39 PatrickC lwar_a83 Laser War 100330 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:57:55 PatrickC lwar_a83 Laser War 245220 0 0 0 0 0 0 0

Misschien dacht je dat de 2e score 3 miljoen was ipv 3 honderdduizend plus ? :$

• PatrickC
  • Nu online
Dna Disturber schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:53:
[...]

Hmm vreemd
Ik zie alleen deze in de serverlog voorbij komen
2025-02-12 18:34:45 PatrickC lwar_a83 Laser War 16666665 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:37:15 PatrickC lwar_a83 Laser War 333380 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:45:19 PatrickC lwar_a83 Laser War 1959010 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:46:27 PatrickC lwar_a83 Laser War 8000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:48:06 PatrickC lwar_a83 Laser War 10000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:48:32 PatrickC lwar_a83 Laser War 0 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:49:02 PatrickC lwar_a83 Laser War 6000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:49:32 PatrickC lwar_a83 Laser War 3000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:50:20 PatrickC lwar_a83 Laser War 16000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:50:57 PatrickC lwar_a83 Laser War 5000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:53:07 PatrickC lwar_a83 Laser War 17000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:55:08 PatrickC lwar_a83 Laser War 9000 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:55:47 PatrickC lwar_a83 Laser War 62130 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:56:39 PatrickC lwar_a83 Laser War 100330 0 0 0 0 0 0 0
2025-02-12 18:57:55 PatrickC lwar_a83 Laser War 245220 0 0 0 0 0 0 0

Misschien dacht je dat de 2e score 3 miljoen was ipv 3 honderdduizend plus ? :$
Nee, die 2e score was mijn eerste potje van net boven de 300k. Ik had niet veel later ook een potje waar ik lang een multi-ball had en volgens mij boven de 3 miljoen eindigde. Wellicht heb ik iets verkeerd gedaan waardoor de score niet is opgepikt door pinemhi. Maar, het was toch niet genoeg voor de #1 positie, dus laat het maar zitten. Dankjewel in ieder geval voor het uitzoeken. (y)

• sahinasappelsap
@Dna Disturber zou je mijn 1.7 mio score er ook uit willen halen (en die van DACstyle ook wellicht?). Die score krijg je als je de tafel de eerste keer opstart. Ik kom echt niet verder dan ommenabij 800K met een paar potjes spelen.

Verder is er iets geks met safe cracker aan de hand. sc_18n11 en sc_18s11 staan beide in de ini file, maar pinemhi venstertje komt niet tevoorschijn waardoor de score niet geregistreerd wordt.

Ik heb de versie van UnclePaulie (https://vpuniverse.com/fi...-safe-cracker-bally-1996/) die beide roms gebruikt. ik zie overigens de sc_18n11 nvram in de mame directory staan.

Enig idee wat daar aan de hand is?

• PatrickC
  • Nu online
@sahinasappelsap 210 punten onder mijn score gedoken op RCT zie ik… hoeveel potjes had je deze keer nodig? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:52:
@sahinasappelsap 210 punten onder mijn score gedoken op RCT zie ik… hoeveel potjes had je deze keer nodig? ;)
Ik tel er dit keer 7 in het overzicht 😊 wilde nog wat ruimte laten voor verbetering voor anderen en nog 993 potjes roller coaster voor mijzelf 😉

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:06:
[...]

Nee, die 2e score was mijn eerste potje van net boven de 300k. Ik had niet veel later ook een potje waar ik lang een multi-ball had en volgens mij boven de 3 miljoen eindigde. Wellicht heb ik iets verkeerd gedaan waardoor de score niet is opgepikt door pinemhi. Maar, het was toch niet genoeg voor de #1 positie, dus laat het maar zitten. Dankjewel in ieder geval voor het uitzoeken. (y)
Zat je niet per abuis in de 5 minute mode?

• PatrickC
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:56:
[...]

Zou kunnen, maar dan wel per ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:47:
@Dna Disturber zou je mijn 1.7 mio score er ook uit willen halen (en die van DACstyle ook wellicht?). Die score krijg je als je de tafel de eerste keer opstart. Ik kom echt niet verder dan ommenabij 800K met een paar potjes spelen.

Verder is er iets geks met safe cracker aan de hand. sc_18n11 en sc_18s11 staan beide in de ini file, maar pinemhi venstertje komt niet tevoorschijn waardoor de score niet geregistreerd wordt.

Ik heb de versie van UnclePaulie (https://vpuniverse.com/fi...-safe-cracker-bally-1996/) die beide roms gebruikt. ik zie overigens de sc_18n11 nvram in de mame directory staan.

Enig idee wat daar aan de hand is?
Jazeker weet ik dat.
Die roms worden nog niet ondersteund door pinemhi leaderboard
Dat ze in de ini file staan zegt niet zoveel , dat zijn namelijk alle roms die ondersteund worden door vpinmame die daarin staan

Ik zal even onderzoeken of ze makkelijk mee te nemen zijn in de volgende release

Je zou de sc_18n kunnen pakken die wordt wel ondersteund

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:56:
[...]

Nee want die score zie ik ook niet terug in de 5min mode log :-(

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:01:
[...]

Jazeker weet ik dat.
Die roms worden nog niet ondersteund door pinemhi leaderboard
Dat ze in de ini file staan zegt niet zoveel , dat zijn namelijk alle roms die ondersteund worden door vpinmame die daarin staan

Ik zal even onderzoeken of ze makkelijk mee te nemen zijn in de volgende release

Je zou de sc_18n kunnen pakken die wordt wel ondersteund
Ga ik morgen een tafel downloaden met die rom, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:50:
[...]

Ga ik morgen een tafel downloaden met die rom, thanks!
nee dat hoeft niet, gewoon even de romnaam aanpassen in het script

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
Eindelijk weer tijd gehad om wat dingen uit te proberen met de virtua pin unit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZXolQ8enb3-q704OfiCmMZrruI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/C6EGyhhYTUxzXJ7LFJm6qHbo.jpg?f=user_large

Het metaal heb ik met een lijmpistool op de bodem geplakt. Lijkt tot nu toe stevig genoeg te zitten en vlak voor de pin van de solenoid zit op minder dan 1mm een deurstopper. Heb wat met de afstand gespeeld maar dit gaf voor mij het beste geluid. Ook op de andere 2 solenoids een stopper aangebracht en tril unit verplaatst om ruimte te maken.

Vervolgens dacht ik te gaan beginnen aan het rubber op de bodem te plakken maar die pootjes blijken erg vast te zitten (natuurlijk de schroef verwijderd). Voel er weinig voor om ze met een tang er proberen af te halen met het risico op beschadiging. Kan er een plankje op monteren (lelijk) of ze er af te slijpen met de Dremel (ook niet ideaal).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22QkmrSqqEoJKHDm1PEa_qbLxMY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9Vpw6yCFLpt0SvMYg7sbJ4Pf.jpg?f=user_large

EDIT: de truc om de solendoids met een potmeter af te regelen werkt trouwens niet. Er zijn nog heel veel alternatieven, zie bijvoorbeeld deze thread of video waarin het verschil duidelijk te horen is. Echter, zo'n startmotor relais gaat vast veel te veel ampere. Die siemens relais zien er wel goed uit dus die zou ik nog wel willen proberen maar dan moeten ze wel een stuk betaalbaarder zijn dan 75 euro per stuk (en 12V, geen 24V). Mocht iemand nog een tip hebben dan hoor ik het graag!

[ Voor 20% gewijzigd door spoor12b op 14-02-2025 08:42 ]

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
spoor12b schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:34:
Die siemens relais zien er wel goed uit dus die zou ik nog wel willen proberen maar dan moeten ze wel een stuk betaalbaarder zijn dan 75 euro per stuk (en 12V, geen 24V). Mocht iemand nog een tip hebben dan hoor ik het graag!
Ik heb er destijds via ebay 10 gekocht voor in totaal 75 euro. Dat was in mei 2026. Type: Siemens 3RT1016-1BB42 Schütz E-Stand 05 DC 24V.

Hier in de lijst (zie link) heb je er 2 voor 15 dollar. Ik zie ze zelfs voor rond de 5 staan. Wat wel belangrijk is dat je de serienummers even checkt. Ik heb destijds op mjrnet geleden (zie andere link, hover over de siemens contractor heen voor serienummer) dat er specifieke types zijn die het klikgeluid van een flipperkast evenaren. Dat is de 3RH1140

https://www.ebay.com/sch/...rksid=p2510209.m570.l1313

http://mjrnet.org/pinscape/BuildGuideV2/intarch.htm

Sidenote: Ik heb dus een ander type en vind de klik geluiden echt meer dan prima, maar dat terzijde :-)

Sidenote 2: Ik heb die oplossing van selenoids voor de bumpers, flippers en paddestoelen destijds ook uitgezocht. grootste bezwaar van selenoids was dat ze bij veelvuldig gebruik ook gewoon heet worden vanwege de belasting wat een gevaar in je kast kan vormen. Daarom toen besloten om toch de siemens route op te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door sahinasappelsap op 14-02-2025 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
@sahinasappelsap 10 stuks voor 75 euro, da's een prima prijs! Helaas zijn die Siemens relais meestal 24V en ik heb 12V. Dan moet je er weer convertors voorn gebruiken. Ik heb (nog) geen reviews gevonden van een 12V siemens relais dat realistisch klinkt. Maar wat je al schrijft, als het maar lekker klinkt is het wat mij betreft al gauw goed genoeg.

Ook weet ik niet of het vermogen voldoende is, maar de huidige solenoids met 12V/1A wel aangeven dat er wat mogelijk is. Zie ook geen typenummers die dat duidelijk maken op het bordje dat de solenoids aanstuurt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbH0OD8fXW7K4wj8Nk0cwNdSqaQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vGKYlCZ4D7cuIb4Y1kATG1Kq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSofKQFcBxopFPam9_9CqHpGfNE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dSAZHyVTGrgMLGDawVgaEHPm.jpg?f=user_large

EDIT: ik zit te denken om op de gok deze solenoids eens te proberen. Zag (hoorde) hem in een video en het klonk redelijk goed (op 2m). Siemens heeft wel een relais op 12V, de 3RT2516-2BA40 maar die is prijzig op de sites die ik tot nu toe gevonden heb.

[ Voor 15% gewijzigd door spoor12b op 14-02-2025 13:34 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:06:
[...]

nee dat hoeft niet, gewoon even de romnaam aanpassen in het script
@Dna Disturber Romnaam aangepast in het script, en de n en s roms verwijderd. Krijg het niet aan de praat (missing rom). Andere tafel geprobeerd en eigenlijk hetzelfde probleem. Schiet niet op zo.

lees onder de andere tafel ook dat het aan vpinmame lijkt te liggen:
https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=40277
https://www.vpforums.org/...p=downloads&showfile=1296

[ Voor 21% gewijzigd door sahinasappelsap op 14-02-2025 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:44:
[...]

@Dna Disturber Romnaam aangepast in het script, en de n en s roms verwijderd. Krijg het niet aan de praat (missing rom). Andere tafel geprobeerd en eigenlijk hetzelfde probleem. Schiet niet op zo.

lees onder de andere tafel ook dat het aan vpinmame lijkt te liggen:
https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=40277
https://www.vpforums.org/...p=downloads&showfile=1296
je moet regelnummer 105 aanpassen in tablescript

Const cGameName = "sc_18n" 'PinMAME ROM name ***NOTE: Requires both sc_18s11 and sc18n11

en natuurlijk wel ervoor zorgen dat je rom sc_18n in je rom directory hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:33:
[...]

je moet regelnummer 105 aanpassen in tablescript

Const cGameName = "sc_18n" 'PinMAME ROM name ***NOTE: Requires both sc_18s11 and sc18n11

en natuurlijk wel ervoor zorgen dat je rom sc_18n in je rom directory hebt ;)
Ik heb sc_18n rom gedownload en vervolgens line 105 aangepast. sc_18s11 and sc_18n11 even uit de rom folder gehaald.
Tafel zegt krak want heeft sc_18n11 nodig. Die weer teruggezet en nog steeds geen pinemhi window die omhoog komt. En de nvram die aangemaakt wordt is de sc_18n11.nv

Sta op het punt om het op te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door sahinasappelsap op 14-02-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:44:
[...]

Ik heb sc_18n rom gedownload en vervolgens line 105 aangepast. sc_18s11 and sc_18n11 even uit de rom folder gehaald.
Tafel zegt krak want heeft sc_18n11 nodig. Die weer teruggezet en nog steeds geen pinemhi window die omhoog komt. En de nvram die aangemaakt wordt is de sc_18n11.nv

Sta op het punt om het op te geven.
ze zijn weer bezig geweest met renames
sc_17 werkt wel zo te zien

damn had ik eigenlijk niet moeten zeggen dan had ik ook eens een weely challenge kunnen winnen :+

[ Voor 17% gewijzigd door Dna Disturber op 14-02-2025 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Bij de Virtua Pin merk ik dat sommige tables special effects hebben (spinner, etc) maar bij andere kasten niet helemaal niets.

Bijvoorbeeld wel bij: 24 (Stern 2009) en 301 Bullseye (Grand Products 1986). Maar niet bij Strikes and Spares en Scared Stiff. Moet ik nu aan de slag met de DOF config tool? De video met instructies is zo te zien voor een oudere versie.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:54:
[...]

ze zijn weer bezig geweest met renames
sc_17 werkt wel zo te zien

damn had ik eigenlijk niet moeten zeggen dan had ik ook eens een weely challenge kunnen winnen :+
sc_17 ga ik een poging geven, thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:40:
[...]

sc_17 ga ik een poging geven, thnx!
Neeeeeeeee niet doen hoor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
spoor12b schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:31:
Bij de Virtua Pin merk ik dat sommige tables special effects hebben (spinner, etc) maar bij andere kasten niet helemaal niets.

Bijvoorbeeld wel bij: 24 (Stern 2009) en 301 Bullseye (Grand Products 1986). Maar niet bij Strikes and Spares en Scared Stiff. Moet ik nu aan de slag met de DOF config tool? De video met instructies is zo te zien voor een oudere versie.
Volgens mij is spinner geen DOF toy, en wordt via de speaker geregeld. Of ik heb al jaren niet meer de Toys gekeken.

DOF tool is onlangs wel vernieuwd naar nieuw interface op VPU, maar zou technisch exact hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Deze doet het inderdaad!. Ik ga zo de eerste 5 min doen.

Hey ik denk overigens dat ik een bugje heb ontdekt in pinemhi, maar weet niet zeker hoe het nou kan. Wel hoe te reproduceren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUrRM_YTSj4qbGRm4HktXvK1x4E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DUE4yNzevUZgitKHkxOkRSwT.png?f=fotoalbum_large

Ik was met WW bezig voor de kiddy challenge.
1) Score gehaald op 15:59 (dat was de 125 mio. 3 ballen op, potje voorbij.
2) Tafel afgesloten.
3) Toen heb ik de 5 minute mode opgestart om Safe Cracker te gaan spelen en de SC tafel geopend.
4) WW score kwam niet door op het leaderbord. Tafel SC afgesloten en direct erna de 5 minute mode.
5) WW geopend, score van WW is bij de 5 minute mode bijgeschreven.
6) Verdrietig, want nog 25 minuten over in de kiddie challenge
7) Grumpy, opnieuw proberen, net 120 mio in het potje gehaald.

Stap 6 en 7 zijn niet voor de reproductie van de fout, maar meer om er een gevoel aan te koppelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Deze doet het inderdaad!. Ik ga zo de eerste 5 min doen.

Hey ik denk overigens dat ik een bugje heb ontdekt in pinemhi, maar weet niet zeker hoe het nou kan. Wel hoe te reproduceren.

[Afbeelding]

Ik was met WW bezig voor de kiddy challenge.
1) Score gehaald op 15:59 (dat was de 125 mio. 3 ballen op, potje voorbij.
2) Tafel afgesloten.
3) Toen heb ik de 5 minute mode opgestart om Safe Cracker te gaan spelen en de SC tafel geopend.
4) WW score kwam niet door op het leaderbord. Tafel SC afgesloten en direct erna de 5 minute mode.
5) WW geopend, score van WW is bij de 5 minute mode bijgeschreven.
6) Verdrietig, want nog 25 minuten over in de kiddie challenge
7) Grumpy, opnieuw proberen, net 120 mio in het potje gehaald.

Stap 6 en 7 zijn niet voor de reproductie van de fout, maar meer om er een gevoel aan te koppelen :+
gebruik je de automatische selectie van de weekly challenges (die van scutters en MikedaSpike)? , die start zonder dat je zelf hoeft te weten welke tafel het is de juiste.... of startte je safecracker echt zelf op?

Zat er veel tijd tussen het stoppen van WW en het starten van 5 min mode en starten van safe cracker (vrijwel direct of heb je even gewacht)?

Het kan zijn dat vpinmame van WW niet goed af was gesloten en naderhand bij het afsluiten van safecracker in 5min mode alsnog werd afgesloten

Dat van het gevoel begrijp ik maar hé ik doe t ook maar als hobby...zelfs bij betaalde software gaat wel eens wat mis ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dna Disturber op 14-02-2025 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:27:
[...]

gebruik je de automatische selectie van de weekly challenges (die van scutters en MikedaSpike)? , die start zonder dat je zelf hoeft te weten welke tafel het is de juiste.... of startte je safecracker echt zelf op?

Zat er veel tijd tussen het stoppen van WW en het starten van 5 min mode en starten van safe cracker (vrijwel direct of heb je even gewacht)?

Het kan zijn dat vpinmame van WW niet goed af was gesloten en naderhand bij het afsluiten van safecracker in 5min mode alsnog werd afgesloten

Dat van het gevoel begrijp ik maar hé ik doe t ook maar als hobby...zelfs bij betaalde software gaat wel eens wat mis ;)
Ik doe niets automatisch.
Pinem wordt gestart als windows start, samen met pinup popper. En dan start ik vanuit popper gewoon een tafel. Als soms < en > ik heen en weer voor de challenges en ik gebruik ' om de 5 min mode te starten/stoppen voordat ik de tafel start.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik de laatste versie nog moet installeren, die staat al een tijdje op mijn usb stick, net als wat andere software.

Joh, dat gevoel was meer als humor bedoeld. Bedoelde dat absoluut niet op een verkeerde manier. @MikeDASpike vind me grumpie, en zo voelde ik me net ook even na al dat gekloot met Safe Cracker en dan WW waarvan de score niet lekker doorkomt.
Ik waardeer jouw hobby ontzettend! Sterker nog, zonder pinemHi zou mijn flipperkast ondertussen onder een grote laag stof zitten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:03:
[...]

Ik doe niets automatisch.
Pinem wordt gestart als windows start, samen met pinup popper. En dan start ik vanuit popper gewoon een tafel. Als soms < en > ik heen en weer voor de challenges en ik gebruik ' om de 5 min mode te starten/stoppen voordat ik de tafel start.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik de laatste versie nog moet installeren, die staat al een tijdje op mijn usb stick, net als wat andere software.

Joh, dat gevoel was meer als humor bedoeld. Bedoelde dat absoluut niet op een verkeerde manier. @MikeDASpike vind me grumpie, en zo voelde ik me net ook even na al dat gekloot met Safe Cracker en dan WW waarvan de score niet lekker doorkomt.
Ik waardeer jouw hobby ontzettend! Sterker nog, zonder pinemHi zou mijn flipperkast ondertussen onder een grote laag stof zitten ;-)
haha geen probleem hoor...ik begrijp de frustatie ook wel als je net een mooie score hebt behaald
en bedankt voor de mooie woorden _/-\o_

ik zal eens kijken of t bij mij ook gebeurd met het switchen
Weet niet zeker of ik t makkelijk kan fixen

[ Voor 4% gewijzigd door Dna Disturber op 14-02-2025 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
@sahinasappelsap
Heb het gevonden denk ik hoor
Als je te snel switched na een game naar 5min mode dan krijg je dit
Er zit namelijk een kleine vertraging in het versturen en dan kun je het al activeren en dan pakt ie de verkeerde database bij het versturen

Nou geen misbruik er van maken jongens ;)

Ik denk dat het redelijk goed op te lossen is , dus hopelijk is het bij de volgende versie verholpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:34:
@sahinasappelsap
Heb het gevonden denk ik hoor
Als je te snel switched na een game naar 5min mode dan krijg je dit
Er zit namelijk een kleine vertraging in het versturen en dan kun je het al activeren en dan pakt ie de verkeerde database bij het versturen

Nou geen misbruik er van maken jongens ;)

Ik denk dat het redelijk goed op te lossen is , dus hopelijk is het bij de volgende versie verholpen
Ahh fijn dat het op te lossen is!

Ik denk trouwens dat @PatrickC deze exploit net met safe cracker toegepast heeft. Ik zou de score eruit halen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:46:
[...]

Ahh fijn dat het op te lossen is!

Ik denk trouwens dat @PatrickC deze exploit net met safe cracker toegepast heeft. Ik zou de score eruit halen :+
Gelijk een lifetime ban gegeven...dat zal m leren @PatrickC >:)
Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste