[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 22 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-09 14:41
sahinasappelsap schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:24:
Dacht even torpedo alley te high scoren zo op de laatste dag.
Als je dan eindelijk boven de 10 miljoen uitkomt, dan reset dat ding zich naar 0. Echt supertof :-D
Ja die doet helaas een rollover
Dan wordt t wel een soort van Golf naar de hoogste score.....da's dan wel weer helemaal jouw ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 15:07
Dna Disturber schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:58:
[...]
Ik weet het niet helemaal zeker meer maar volgens mij moet de pagina een keer bezocht worden alvorens ie wordt geupdate. Misschien dat het komt omdat je alleen via de popup window(s) hebt gekeken op je pc/cab ?
Dat zou de verlate reactie mogelijk kunnen verklaren maar doe natuurlijk ook maar een gok ;)
Wat bedoel je hier precies mee? Moet er 1-malig de kiddy challange pagina bezocht worden, voordat de popup windows het goed laten zien ?
I'm confused 🫤

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:00
Dna Disturber schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:58:
[...]

Hoi Spoor12b,

Was even op vakantie vandaar de radiostilte

Het is vanzelf opgelost gelukkig :)
Heb er niets aan hoeven doen

Ik weet het niet helemaal zeker meer maar volgens mij moet de pagina een keer bezocht worden alvorens ie wordt geupdate. Misschien dat het komt omdat je alleen via de popup window(s) hebt gekeken op je pc/cab ?
Dat zou de verlate reactie mogelijk kunnen verklaren maar doe natuurlijk ook maar een gok ;)
Hoi Dna Disturber,

had al zo'n vermoeden, is er ook helemaal de tijd van het jaar voor vakantie d:)b

Het is me nog niet duidelijk waarom de volgende challenge failed staat? Volgens mij was ik nog niet aan die kast begonnen)? De laatste die ik gespeeld heb was TAF met een score van boven de 60 miljoen.

[ Voor 66% gewijzigd door spoor12b op 24-12-2024 12:20 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
snip

[ Voor 99% gewijzigd door spoor12b op 24-12-2024 08:56 ]

spoor12b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:02
Door de MOTU CE release van Terry ben ik de laatste dagen weer wat meer Future Pinball gaan spelen in VR. Het is wel wat lastiger om alles goed werkend te krijgen in VR. Ik had steeds het probleem dat de puppacks niet of niet goed werden weergegeven in VR. Ik heb het nog even nagevraagd op Pinball Nirvana en met de tips van Terry is het nu wel gelukt. Door het inschakelen van pupstream en dan de juiste puppack optie kiezen, werkt alles ineens.

Als je dan deze nieuwe MOTU CE kast speelt, of de Star Wars of Jaws kasten van Terry, met de werkende pupacks in VR, dan is dat echt een geweldige ervaring. Performance in VR met Virtual Desktop op Godlike setting, is ook stabiel op 90 FPS. Ik moet zeggen… Future Pinball loopt zelfs nog iets beter dan VPX. De nfozzy physics van VPX zijn echter nog steeds een stuk beter dan FizX in Future Pinball.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik vind alleen de opstart tijden van een enkele tafel belachelijk lang duren in FP.
Invpx is de VRROOM vanaf de front-end in 15-20 seconden geladen, maar FP gaat daar flink overheen. Soms wel tot in de minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:39:
Ik vind alleen de opstart tijden van een enkele tafel belachelijk lang duren in FP.
Invpx is de VRROOM vanaf de front-end in 15-20 seconden geladen, maar FP gaat daar flink overheen. Soms wel tot in de minuten.
Kasten waarin heel veel textures zitten kunnen inderdaad erg lang duren om op te starten. Het helpt enorm als je bilinear filtering gebruikt ipv trilinear. In de laatste start scripts van Terry wordt daarom ook standaard bilinear aangezet. Dat gaat wel iets ten koste van de beeldkwaliteit.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Voor degene die de Orko shots nog niet ontdekt hadden in MOTU CE…

Erg handig ook bij Teela’s Training… _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Allereerst de Beste Wensen voor 2025 allemaal!

Bij een nieuw jaar hoort ook een nieuwe versie van Nailbuster’s Baller Installer.
https://www.nailbuster.co...p?id=ballerinstallerv2501
De info in de topic start is ook al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:50:

Bij een nieuw jaar hoort ook een nieuwe versie van Nailbuster’s Baller Installer.
De beste wensen allemaal!

Mooie is van de laatste pinmame dat eindelijk de bug van at91jit gefixed is. Dat betekent bij Stern roms van de LE versies dat deze synchroon lopen met de rom.
Dit was een bug die er al een tijdje inzat en voornamelijk bij TWD voor kwam.

Ik sla de baller-installer ff over, want instaleer het handmatig, maar een must voor de beginnende pinballer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:08
PatrickC schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:50:

Iedereen de beste wensen!

Even een paar vragen.

Is het nodig om deze opnieuw te installeren?

Is het mogelijk om hem over de oude versie te installeren?

Kan ik de oude ook gewoon updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
m_ark schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:04:
[...]

Iedereen de beste wensen!

Even een paar vragen.

Is het nodig om deze opnieuw te installeren?

Is het mogelijk om hem over de oude versie te installeren?

Kan ik de oude ook gewoon updaten?
Je kunt ook gewoon de update functie gebruiken in de PinUP Popper Config, doe ik ook altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Voor de fans… Fleetwood Mac, door ZandysArcade.
https://vpuniverse.com/files/file/23024-fleetwood-mac/
Het gebruikt de rom van Dolly Parton, dus let op de instructies mbt het aanpassen van de VPMAlias file.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAIYJwbFrbnFw2Uk1YQ6BHNLRMw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yQlhNxnqlbvW4sDFhiLbhg1u.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBn5CsDYNpNzFPSuQeL3pJQ8gNs=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/lqfxiwOO1jrJkLd9s5fUqXGt.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
Voor degene die al 10.8.0 gebruiken als release candidate, rc 7 is nu uit : https://github.com/vpinba.../tag/v10.8.0-2046-043fac7
Toxie had 'beloofd' dat 10.8 voor de kerst uitgebracht zou worden, maar kerst 2025 is nog een eind weg...

Ten opzichte van rc6, is de grootste wijzigingen dat de SDL libraries geupdate zijn naar de laatste versie.
En een paar kleine wijzigingen (voornamelijk copyright naar 2025 aangepast).

[ Voor 27% gewijzigd door MikeDASpike op 04-01-2025 19:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:19
De beste wensen allen!!!!

Vanwege wat time-off niet superactief helaas, al heb ik 2 tafels van de kiddie challenge eindelijk kunnen completen :-)

Hoe is het met iedereen? Nog gepinballed de laatste tijd? Alle vingers er ook nog aan? :+

Hopelijk gaan we in 2025 voorbij de argentijnen, we komen steeds dichterbij! :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7rzVNMgHDMhEdi7uYUvLNo19M0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dLmKVdQMR8524WWwcjWKHLUs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@sahinasappelsap Nog gefeliciteerd met de overwinning in het Golf Tournament! *O* Je had de lat weer zo enorm hoog gelegd, al redelijk aan het begin van het toernooi, dat ik niet eens meer geprobeerd heb mijn score nog te verbeteren. Ik stond 3e en vond dat eigenlijk wel voldoende. Veel tijd in iets stoppen om dan misschien nog 2e te worden had ik er niet voor over. Alleen @Dna Disturber heeft nog niet door dat het inmiddels 2025 is volgend mij? ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LO_WyDwohClmJXfn60uCn0pxUxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KJhkGaRrbnoKaLrXJNWuE9i.jpg?f=fotoalbum_large

De laatste weken ondanks vakantie heel weinig visual pinball gespeeld. Mijn game tijd gaat op dit moment vooral in het sim racen zitten door nieuwe versies en content van AMS2 en LMU. En over 2 weken komt AC EVO uit, dus dat zal voorlopig wel zo blijven. Maar visual pinball spelen komt zeker wel weer. :)

Zo..hebben we die Argentijnen bijna ingehaald? Met de activiteit hier in het topic moet dat in 2025 wel gaan lukken lijkt mij. >:)

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 04-01-2025 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Als de scores van het Golf Tournament er nog niet bij zitten, wat volgens mij zo is, dan gaan we de Argentijnen nu al voorbij, want daar scoren we met een 1e en 3e plaats in totaal 300 punten. *O* :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Toepasselijk voor vandaag met de sneeuw die is gevallen in Nederland, Snow Derby (Gottlieb 1970), door EMUnderdogs met hulp van een aantal anderen
https://vpuniverse.com/fi...snow-derby-gottlieb-1970/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:04:
@sahinasappelsap Nog gefeliciteerd met de overwinning in het Golf Tournament! *O* Je had de lat weer zo enorm hoog gelegd, al redelijk aan het begin van het toernooi, dat ik niet eens meer geprobeerd heb mijn score nog te verbeteren. Ik stond 3e en vond dat eigenlijk wel voldoende. Veel tijd in iets stoppen om dan misschien nog 2e te worden had ik er niet voor over. Alleen @Dna Disturber heeft nog niet door dat het inmiddels 2025 is volgend mij? ;)
[Afbeelding]

De laatste weken ondanks vakantie heel weinig visual pinball gespeeld. Mijn game tijd gaat op dit moment vooral in het sim racen zitten door nieuwe versies en content van AMS2 en LMU. En over 2 weken komt AC EVO uit, dus dat zal voorlopig wel zo blijven. Maar visual pinball spelen komt zeker wel weer. :)

Zo..hebben we die Argentijnen bijna ingehaald? Met de activiteit hier in het topic moet dat in 2025 wel gaan lukken lijkt mij. >:)
Thanks, volgens mij ben ik iets te fanatiek gestart met het Golf Tournament, maar vind het mooi dat positie 1 en 3 door NL bezet is.

Sim race je enkel met een bril op, of heb je ook een stuur of zo een stoel? Kan haast niet anders dan dat het super realistisch voelt.
Ik heb hier thuis een ps4 met vr bril liggen, spelen de kids deze vakantie behoorlijk mee. Mijn laatste ervaring van een paar jaar geleden is dat ik met racegames echt behoorlijk duizelig werd. Ik vermoed dat dat met de nieuwere brillen en hogere resoluties wel verleden tijd is toch?
En LMU...toch geen 24 uurs races met een brilletje op? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zondag 5 januari 2025 @ 08:20:
Als de scores van het Golf Tournament er nog niet bij zitten, wat volgens mij zo is, dan gaan we de Argentijnen nu al voorbij, want daar scoren we met een 1e en 3e plaats in totaal 300 punten. *O* :)F
Ik denk dat deze er automatisch al in verwerkt zijn, ik sta op de country ranking nu vlak onder jou en dat gat was eerst een stuk groter. Vermoed dat dat door de golf komt, maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zondag 5 januari 2025 @ 08:29:
Toepasselijk voor vandaag met de sneeuw die is gevallen in Nederland, Snow Derby (Gottlieb 1970), door EMUnderdogs met hulp van een aantal anderen
https://vpuniverse.com/fi...snow-derby-gottlieb-1970/
[YouTube: Snow Derby (Gottlieb 1970) by EMUnderdogs: Visual Pinball X (VPX)]
Wat een schattige tafeltje zeg! 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zondag 5 januari 2025 @ 08:42:
[...]

Ik denk dat deze er automatisch al in verwerkt zijn, ik sta op de country ranking nu vlak onder jou en dat gat was eerst een stuk groter. Vermoed dat dat door de golf komt, maar ik kan het mis hebben.
Als ik naar de punten kijk die ik alleen voor Golf heb, dan zijn dat er minder (45) dan de 3e plek in het toernooi (50). Maar ik weet niet waar die scores voor het toernooi terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zondag 5 januari 2025 @ 08:40:
Sim race je enkel met een bril op, of heb je ook een stuur of zo een stoel? Kan haast niet anders dan dat het super realistisch voelt.
Ik heb hier thuis een ps4 met vr bril liggen, spelen de kids deze vakantie behoorlijk mee. Mijn laatste ervaring van een paar jaar geleden is dat ik met racegames echt behoorlijk duizelig werd. Ik vermoed dat dat met de nieuwere brillen en hogere resoluties wel verleden tijd is toch?
En LMU...toch geen 24 uurs races met een brilletje op? :+
Off-topic:
Meestal met VR bril. Ik heb een Fanatec GT DD Pro stuur met 8nm boost kit met McLaren GT3 v2 rim en standaard CSL pedals met loadcell brake pedal, gemonteerd op een GT Omega wheelstand. Verder heb ik een gaming chair van Corsair (T3 Rush). Dus, geen volledige racing rig. Gelukkig geen last van duizeligheid, maar dat kun je met wat settings (b.v. lock to horizon) vaak wel wat beperken. Het is verder heel belangrijk dat je FPS stabiel zijn (net als bij pinball 8) ), want anders wordt je sneller duizelig/misselijk. Ook met de Oculus Rift, de eerste VR bril die er was, met nog veel lagere resolutie, had ik geen last van duizeligheid.
LMU ondersteunt gelukkig mid session saves. Elke keer dat je de pits opzoekt kun je de game opslaan en later verder spelen. 1-1,5 uur per sessie is wel de max in VR, want vermoeiend is het wel. Verder kun je ook time acceleration inschakelen. Als je deze b.v. op 24x zet, dan rijd je in 1 uur een volledige 24-uurs dag. Aks dan ‘s morgens de zon weer opkomt, soms met mistflarden is echt prachtig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Bedoel jij deze?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfVHnzTfCJoy73IFE2KftYq7S9w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Nxv1doNnKHgjw2g7QRVB7yW3.png?f=user_large

Als ik dan hier kijk, dan zou er minimaal 200 punten tussen ons in moeten zitten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zouXri11bdb4wd-bsDCx0l7qy24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1j2i5cA1r7chTra7YkwlE2yd.png?f=fotoalbum_large
Wel vreemd, ik speel de golf wekelijks en zou verwachten dat het verschil groter zou moeten zijn. Wellicht worden de golf tournament punten niet in de golf punten meegenomen.
@Dna Disturber Hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:13:
[...]

Off-topic:
Meestal met VR bril. Ik heb een Fanatec GT DD Pro stuur met 8nm boost kit met McLaren GT3 v2 rim en standaard CSL pedals met loadcell brake pedal, gemonteerd op een GT Omega wheelstand. Verder heb ik een gaming chair van Corsair (T3 Rush). Dus, geen volledige racing rig. Gelukkig geen last van duizeligheid, maar dat kun je met wat settings (b.v. lock to horizon) vaak wel wat beperken. Het is verder heel belangrijk dat je FPS stabiel zijn (net als bij pinball 8) ), want anders wordt je sneller duizelig/misselijk. Ook met de Oculus Rift, de eerste VR bril die er was, met nog veel lagere resolutie, had ik geen last van duizeligheid.
LMU ondersteunt gelukkig mid session saves. Elke keer dat je de pits opzoekt kun je de game opslaan en later verder spelen. 1-1,5 uur per sessie is wel de max in VR, want vermoeiend is het wel. Verder kun je ook time acceleration inschakelen. Als je deze b.v. op 24x zet, dan rijd je in 1 uur een volledige 24-uurs dag. Aks dan ‘s morgens de zon weer opkomt, soms met mistflarden is echt prachtig. :)
Off-topic: Vet! :9~ *kwijl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zondag 5 januari 2025 @ 08:42:
[...]

Wat een schattige tafeltje zeg! 😍
Ja, ik vind dit soort tafels ook altijd erg mooi en leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:14:
Bedoel jij deze?
[Afbeelding]

Als ik dan hier kijk, dan zou er minimaal 200 punten tussen ons in moeten zitten
[Afbeelding]
Wel vreemd, ik speel de golf wekelijks en zou verwachten dat het verschil groter zou moeten zijn. Wellicht worden de golf tournament punten niet in de golf punten meegenomen.
@Dna Disturber Hoe zit dat precies?
De punten zijn volgens mij nog niet verwerkt, omdat de course nog op 'open' staat.
Je kan volgens mij hierdoor nog steedscscores plaatsen. @Dna Disturber is dit iets handmatig dat jij hem op closed moet zetten ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spoor12b
sahinasappelsap schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:42:
Vanwege wat time-off niet superactief helaas, al heb ik 2 tafels van de kiddie challenge eindelijk kunnen completen :-)
Ben zelf nog steeds druk met challenge nummer 4 en ik haal een steeds hogere scores, vandaag bijna 15 miljoen van de vereiste 25. In het begin denk je dat het je nooit gaat lukken en nu denk ik dat het binnen twee weken gelukt moet zijn. Nog nooit zoveel tijd in één table gestoken... :)

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Even om het geheugen op te frissen. Wat was challenge 4 ook al weer? Back to the future?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:10:
Even om het geheugen op te frissen. Wat was challenge 4 ook al weer? Back to the future?
De rank heet ‘Thing-Tickler’, dus dan zal het wel The Addams Family zijn denk ik.

Edit: Of… geeft die rank aan welke je op dat moment al hebt, aangezien @spoor12b al een flink hogere score heeft op TAF. Dan is het Scared Stiff denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 05-01-2025 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:39:
[...]

De rank heet ‘Thing-Tickler’, dus dan zal het wel The Addams Family zijn denk ik.

Edit: Of… geeft die rank aan welke je op dat moment al hebt, aangezien @spoor12b al een flink hogere score heeft op TAF. Dan is het Scared Stiff denk ik.
back to the future was challenge 2. Ik ben nu alien ass wiper, en ik heb back to the future completed als 2e. Ben benieuwd op welke tafel @spoor12b dan bezig is.

edit:
- Spoor12B 4 Thing-Tickler failed - on hold till 2025-01-08 11:34:03

Current rank is thing-tickler, coffin cleaner is de volgende. Denk dat dat scared stiff is.

[ Voor 45% gewijzigd door sahinasappelsap op 05-01-2025 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
sahinasappelsap schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:48:
[...]

back to the future was challenge 2. Ik ben nu alien ass wiper, en ik heb back to the future completed als 2e. Ben benieuwd op welke tafel @spoor12b dan bezig is.

edit:
- Spoor12B 4 Thing-Tickler failed - on hold till 2025-01-08 11:34:03

Current rank is thing-tickler, coffin cleaner is de volgende. Denk dat dat scared stiff is.
Ja helemaal goed! :)

BTTF was ik ook wel even mee bezig, hoorde 's-avonds nog de muziek van het altsound package.

Maar mbt scared stiff is het toch wel even slikken als je ziet dat high-scores boven de 100 miljoen goed mogelijk zijn en dat er discussies zijn hoe je de kast moeilijker kunt maken omdat het spel anders te lang duurt. :o

Voor mij is het playfield in VPX al waxed genoeg :)

spoor12b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
UnclePaulie heeft weer eens een tafel uitgebracht, Black Pyramid (Bally 1984).
https://vpuniverse.com/fi...black-pyramid-bally-1984/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laVQgGeygibV4QSu3pK0K7qilvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tmwxr2dPONMrmOExggabbI0U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 10:04
Ah kijk, uiteraard is er op tweakers al jaren een enorm VP topic :)

Zijn er mensen die in VR spelen hier? Ik heb dit al eens aangekaart op Discord, maar niet iedereen lijkt overtuigd dat dit een probleem is, dus het kan in mijn setup zitten, maar ik word er simpel van dat ik niet kan achterhalen hoe ik het kan oplossen. Dus ik vraag me af of het een mij probleem is of een VPX VR probleem.

Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen. Bij sommige tafels (maar het valt verreweg het meest op bij deze: https://vpuniverse.com/fi...-star-trek-le-stern-2013/) heb ik er last van dat de bal tijdens het spelen steeds meer versnelt, waardoor de game supersnel gaat en waardoor de bal vooral ook enorm begint te stuiteren als je een target raakt. Zo erg dat de bal soms uit de kast springt. Meestal komt hij dan op een gekke plek weer terecht en kan ik verder, maar gisteren sprong er een bal de kast uit die zelfs bovenop de lockbar belandde, waardoor ik ook niet meer verder kon spelen.

Dit gebeurt alleen in VR en niet als ik de kast in 2D speel. Ik merk ook op andere kasten dat de bal soms versnelt en springerig wordt, maar meestal gelukkig niet zo extreem. Toch heb ik het idee dat er ergens iets niet goed zit waardoor er een verschil ontstaat tussen de VR en 2D ervaring.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? En heb je VR, zou je specifiek deze Star Trek LE kast eens willen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Hmmm... voor het eerst dat ik dit hoor.
Ik kan op dit moment niet bij cabinet en vr komen om het na te spelen.

Heb je toevallig een ini of vbs file met die kast naam stan, war andere settings in staan, of gebruik je iets anders wat in flat anders is dan in VR ? Gebruik je voor flat ook de gl versie of gewoon dx versie?

Ikzelf had een klein issue met STTNG. Niet dat de bal versnelt, maar dat de bal in behind gelijk in de ramp vast zat. In flat ging het goed, maar VR bleef het elke keer hangen. Niemand had dit issue.
Ook nooit gevonden wat het was (ja, ik had als workaround de bal kleiner gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Nee, geen .ini of .vbs file voor die kast.

Voor flat gebruik ik de DX versie. Volgens mij lukt het me met de GL versie niet eens om flat te draaien, maar dat kan ik zeker nog wel even onderzoeken.

Ik speel van de tafel hierboven overigens de modded versie die ik ook geupload heb, maar beide versies hebben hetzelfde probleem (de modded versie heeft ook alleen maar lighting/flasher en sideblades aanpassingen).

Mocht je het nog eens kunnen testen dan zou dat cool zijn! Ik probeer ondertussen nog wat andere trucs en zal ook eens proberen om de GL versie flat te draaien voor een eerlijk vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@LordTheRon Dit topic bestaat nu 15 maanden, dus geen ‘jaren’, maar nog redelijk nieuw. ;)

Ik heb die kast wel eens in VR gespeeld, maar of het die specifieke versie is zou ik even moeten checken. Maar ik meen me wel te herinneren dat de ball movement in een Star Trek LE kast nogal vreemd was, maar niet zo extreem als je noemt. Ik zal ‘m nog eens uittesten op mijn Quest 3.

Kun je nog iets meer vertellen over je setup (systeem, VR bril, hoe je VR speelt, bekabeld, draadloos, etc.)? Hoe heb je VPX geinstalleerd? Helemaal handmatig of via de Baller Installer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
15 maanden valt mee idd 😄 Maar mooi dat dit topic er is!

Yes, ik heb een AMD 5600X, 3080 RTX met 12GB, 32GB intern geheugen en draai Win11.

Ik heb een Quest 2 en draai via Virtual Desktop aangesloten via USB reversed tethering. Dat geeft me een veel stabielere verbinding dan via de wifi.

VPX via baller installer geïnstalleerd maar aangevuld met een VR specific guide van Panasony op de VR Pinball Group Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
‘VR specific guide’? Ik heb een Baller Installer installatie en heb alleen de laatste OpenComposite dll’s er handmatig bij gezet. Voor VR hoef ik verder niets speciaals te installeren of configureren. Werkt gewoon ‘out of the box’. Ik speel dus op een Q3 via Virtual Desktop op een dedicated wifi 6E router voor VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Panasony geeft een mooi pup instellingen, zodat alle pup schermen netjes op 1 scherm staan en niet overlappend. Overlappende schermen werken niet(goed) in vr, omdat de posities van het scherm gespiegeld worden in VR.

Qua hardware zit je praktisch hetzelfde als mijn cabinet, maar ben ge-upgrade naar een quest 3.
Echter heb ik nooit baller installer op mijn machine losgelaten

En ik vermoed dat het niet aan de headset ligt, zeker niet als je VD gebruikt.

Interessant probleem. Komende weken kan ik mijn zolder niet op, dus mischien dat een andere tweaker een idee heeft.

Je kan ookTastywasps eens vragen. Hij is ook onderdeel van VPW team en mischien heeft hij een idee (heb hem alleen een tijdje niet gezien).

Raar probleem idd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dna Disturber
PatrickC schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:04:
[Afbeelding]

Sorry jongens ,

De prijsuitreiking liet even op zich wachten :D
Er konden geen scores meer worden gezet in het nieuwe jaar voor golf tournament maar moest alleen nog wel even handmatig de prijzen verdelen inderdaad @MikeDASpike

Is bij deze gedaan :)

Gefeliciteerd @sahinasappelsap met de overwinning
en natuurlijk ook @PatrickC voor de 3e plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Ja ik had hem al eens benaderd via vpuniverse. Hij had het vrij druk met andere dingen en adviseerde vooral de bouncing in het script te verlagen. Dat werkt zeker, maar dan nog blijft het vreemd dat er zo’n groot verschil zit tussen de VR en 2D ervaring op de standaard table settings. En ik zie het (in iets mindere mate) ook terug op de Metallica table van VPW. Op de Star Trek TNG tafel heb ik het ook gezien en bij Dracula ook. Alleen is het ok Star Trek LE verreweg het duidelijkst.

De intentie was wel om de Star Trek tafel snel en een beetje bouncy te maken, gaf TastyWasps aan. Zo schijnt hij in het echt ook te zijn namelijk. Maar dit is duidelijk excessief.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:12:
[...]

Sorry jongens ,

De prijsuitreiking liet even op zich wachten :D
Er konden geen scores meer worden gezet in het nieuwe jaar voor golf tournament maar moest alleen nog wel even handmatig de prijzen verdelen inderdaad @MikeDASpike

Is bij deze gedaan :)

Gefeliciteerd @sahinasappelsap met de overwinning
en natuurlijk ook @PatrickC voor de 3e plek
Thanks @Dna Disturber. Hopelijk bij de punten wel 7 dagen rente opgeteld toch hehe :P

En met deze 1e en 3e plaats staan we 1e in de country cup. Netjes gedaan team Holland! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAfc7z0BZlo1diSNVK7Wz7InAIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S4Wm3K61Z9HtWjDal5a2yMvB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door sahinasappelsap op 07-01-2025 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@LordTheRon Ik heb Star Trek LE even getest en het is inderdaad die bouncy table die ik me herinnerde. Ik heb ook het probleem dat de bal stuitert op de plunger. Als de bal eenmaal in het spel is, dan ‘springt’ deze af en toe en het is ook een hele snelle tafel. Maar ik heb niet dat het steeds sneller wordt. Het is wel gewoon speelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
Dank voor het testen Patrick.

Dat laatste kun je verhelpen door je plunger opnieuw te calibreren @PatrickC Dat had ik eerst ook, maar die ik mijn pinscape controller settings in te gaan en de plunger opnieuw te calibreren was dat verholpen. Werkt alleen als je een plunger hebt uiteraard :)

Ik heb in script nu de targetbouncer op 0 gezet en dat maakt een wereld van verschil. Is ook wel logisch denk ik, maar het voelt nu ineens normaal speelbaar. Het komt nu veel meer in de buurt van de versie met target bouncer op 1 in 2D.

Ik zie het bij meer VPW tafels waar ik ook het idee had dat het soms iets te bouncy is. Ik zal daar de target bouncer ook eens op 0 zetten. En dan wellicht toch eens heel subtiel aankaarten bij bv Apophis van VPW. Ik krijg de indruk dat ze heel veel 2D testen qua physics, maar misschien minder in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
LordTheRon schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:17:
Dat laatste kun je verhelpen door je plunger opnieuw te calibreren @PatrickC Dat had ik eerst ook, maar die ik mijn pinscape controller settings in te gaan en de plunger opnieuw te calibreren was dat verholpen. Werkt alleen als je een plunger hebt uiteraard :)
Ik gebruik een X-box compatible controller. Ik heb dit probleem alleen bij die Star Trek kast. Op VPU zie ik dat meer mensen dit probleem hebben.

Ik zal ook eens naar die targetbouncer kijken. Thanks voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:32:
En met deze 1e en 3e plaats staan we 1e in de country cup. Netjes gedaan team Holland! _/-\o_
Zou er al crisisberaad zijn bij onze Argentijnse ‘vrienden’? >:) We staan ineens ook ruim voor, dus ergens anders zijn ook nog nieuwe puntjes gesprokkeld, of de Argentijnen hebben ergens punten verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
sahinasappelsap schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:32:

[Afbeelding]
Ah cool, mijn PinemHi naam is LordTheRon trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
LordTheRon schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 23:13:
[...]

Ah cool, mijn PinemHi naam is LordTheRon trouwens.
De naam kwam me inderdaad bekend voor, welkom in dit topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:43:
[...]

Zou er al crisisberaad zijn bij onze Argentijnse ‘vrienden’? >:) We staan ineens ook ruim voor, dus ergens anders zijn ook nog nieuwe puntjes gesprokkeld, of de Argentijnen hebben ergens punten verloren.
Ik meen eerder in dit topic gelezen te hebben (dat legde @Dna Disturber uit) dat de scores na een jaar vervallen. Dat had iets met high scores te maken.
Hoe dan ook, Argentinie is afgelopen maand weinig actief geweest. Kan zomaar zijn dat de vlag er volgende week weer anders bijhangt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
@PatrickC en eventueel anderen die het willen proberen. Ik heb via Discord nog contact gehad met Panasony. Hij heeft wat aanpassingen gedaan die de Star Trek LE table echt veel beter maken in VR. Dat is althans mijn gevoel.

Probeer deze versie eens.
https://mega.nz/file/X1sT...C2oerXiJO_woSi9VSpEMCCZXI

Benieuwd naar jullie mening. Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er op dezelfde settings verschil is tussen 2D en VR dus dat kaart ik zeker nog aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordTheRon
sahinasappelsap schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:55:
[...]

De naam kwam me inderdaad bekend voor, welkom in dit topic!
Thanks :) Leuk julile hier gevonden te hebben. Mike kende ik al via Discord. En ik zag jullie namen ook al voorbij komen op het leaderboard. Ik moet me ook maar eens aan het golf tournament gaan wagen denk ik. Ik sta er wel tussen nu, maar heb me qua scores nooit op het toernooi gericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
LordTheRon schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:31:
[...]

Thanks :) Leuk julile hier gevonden te hebben. Mike kende ik al via Discord. En ik zag jullie namen ook al voorbij komen op het leaderboard. Ik moet me ook maar eens aan het golf tournament gaan wagen denk ik. Ik sta er wel tussen nu, maar heb me qua scores nooit op het toernooi gericht.
@MikeDASpike is de verbindende factor hier. :) Visual Pinball werd voor dit topic wel in andere topics besproken, waaronder eentje die over VP in VR ging. Daar kwam ik Mike tegen, die vragen van mij beantwoordde. Verder heb ik een tijdje Visual Pinball berichten geplaatst in het Pinball FX topic. In de topic rules stond eerst dat alle pinball simulaties daar besproken mochten worden, maar de topic starter daar was er toch niet van gediend dat ik dat deed. Toen heb ik Mike benaderd voor een dedicated VP topic en hebben we dit samen opgezet.
PatrickC in "Het Visual Pinball in Virtual Reality topic"
Na een wat rustige aanloop, is er nu een leuke en levendige discussie ontstaan. De Tweakers podcast van een tijdje terug heeft daar ook nog een extra boost gegeven.

Het Golf Tournament is inmiddels voorbij en is niet altijd open. Ik dacht dat @Dna Disturber het één keer per jaar organiseert? Maar de wekelijkse golf challenge is ook leuk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:31:
[...]

Ik ben al jaren aan het zoeken geweest naar virtual pinballers in Nederland om gewoon lekker te praten over alle emulatoren, hardware software etc.
Niemand op mijn werk was geïnteresseerd, weinig uit de omgeving of familie (ja, mijn kleinkinderen vinden het leuk, maar daar kan ik toch niet over vpx 10.8 mee praten :+ ).

Ik ben blij dat @PatrickC vorig jaar contact opnam en hem heb kunnen helpen.
Nu we een leuk groepje hebben, vind ik het geweldig wat ik lees.
Helaas voor mijzelf heb ik veel te laat de vpin community leren kennen.
In 2017 ermee begonnen, maar in 2018 pas actief geworden.
@Dna Disturber heeft al veel langer zijn stempel gezet in deze community.

In het kader van Pinemhi ben ik blij dat NL op 1 staat. Ook hiervoor ben ik bezig geweest om mensen erop actief te krijgen.
Andere keerzijde is dat er waardoor een groep Argentijnen kwamen.

Anyway, welkom to the club en hoop dat er meer komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
Herkenbaar hoor, als je over VR pinball begint denkt iedereen van.... ja hoor, zal wel. Is niets aan...

Totdat je het ze een keer laat zien., dan zijn ze gelijk om en zwaar onder de indruk van de kwaliteit.

En hoewel ik helaas pas laat begonnen ben is Pinemhi een super leuke aanvulling waardoor je eindelijk eens echt voor een kast moet gaan zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door spoor12b op 08-01-2025 11:30 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
spoor12b schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:29:
Herkenbaar hoor, als je over VR pinball begint denkt iedereen van.... ja hoor, zal wel. Is niets aan...

Totdat je het ze een keer laat zien., dan zijn ze gelijk om en zwaar onder de indruk van de kwaliteit.

En hoewel ik helaas pas laat begonnen ben is Pinemhi een super leuke aanvulling waardoor je eindelijk eens echt voor een kast moet gaan zitten.
Helemaal mee eens. Het is toch het leukste om je te meten aan anderen. Heel gaaf dat @Dna Disturber ook romless code aan het toevoegen is. Dan kunnen we ons ook meten op de nieuwe kasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
LordTheRon schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:52:
[...]

Helemaal mee eens. Het is toch het leukste om je te meten aan anderen. Heel gaaf dat @Dna Disturber ook romless code aan het toevoegen is. Dan kunnen we ons ook meten op de nieuwe kasten.
Ik hoop dat PinemHi straks ook Spike 2 gaat ondersteunen, want had begrepen dat ze daar mee bezig zijn om deze formeel in Pinmame werkend te krijgen. Dan kunnen de 'nieuwe' kasten voorzien worden van de orginele rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
MikeDASpike schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:01:
[...]

Ik hoop dat PinemHi straks ook Spike 2 gaat ondersteunen, want had begrepen dat ze daar mee bezig zijn om deze formeel in Pinmame werkend te krijgen. Dan kunnen de 'nieuwe' kasten voorzien worden van de orginele rom
Oeh dat zou heel mooi zijn als Spike 2 in Pinmame komt. Dan komen er ook weer wat mooie nieuwe kasten bij met echt rom ondersteuning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
[...]

Wat is MikeDASpike2 precies?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeDASpike
🤣
Spike 2 en Spike 3 zijn de nieuwere flipperkastsystemen van Stern Pinball, geïntroduceerd respectievelijk in 2015 en 2020
Deze systemen bieden verbeterde prestaties, betere grafische mogelijkheden en meer functionaliteit ten opzichte van eerdere systemen.
  • Spike 2: Dit systeem is ontworpen om een hogere resolutie en betere grafische effecten te bieden. Het maakt gebruik van een nieuwere hardware en software die een verbeterde spelaanbeleving mogelijk maken
  • Spike 3: Dit systeem bouwt voort op Spike 2, maar met nog meer verbeteringen zoals een snellere processor en verbeterde grafische rendering. Het biedt ook meer functionaliteit voor spelontwikkelaars en speelstijl aanpassingen.
Laat maar zeggen dat Stern tafels dan de puppacks in de rom hebben.
En vpinspa wordt overbodig om Ghostbusters te spelen. En GB kan dan formeel uitgebracht worden met alle toeters en bellen van vpx 10.8

[ Voor 6% gewijzigd door MikeDASpike op 09-01-2025 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:46:
[...]

🤣
Spike 2 en Spike 3 zijn de nieuwere flipperkastsystemen van Stern Pinball, geïntroduceerd respectievelijk in 2015 en 2020
Deze systemen bieden verbeterde prestaties, betere grafische mogelijkheden en meer functionaliteit ten opzichte van eerdere systemen.
  • Spike 2: Dit systeem is ontworpen om een hogere resolutie en betere grafische effecten te bieden. Het maakt gebruik van een nieuwere hardware en software die een verbeterde spelaanbeleving mogelijk maken
  • Spike 3: Dit systeem bouwt voort op Spike 2, maar met nog meer verbeteringen zoals een snellere processor en verbeterde grafische rendering. Het biedt ook meer functionaliteit voor spelontwikkelaars en speelstijl aanpassingen.
Helder! Ik heb op een echte flipperkast met pup pack gespeeld de vorige keer in pinball hq. Volgens mij was dat een opvolger van Black Knight. Had echt een heel gaaf lcd scherm.
Als ik het goed begrijp is dat dus een spike2/3 kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:49:
[...]

Helder! Ik heb op een echte flipperkast met pup pack gespeeld de vorige keer in pinball hq. Volgens mij was dat een opvolger van Black Knight. Had echt een heel gaaf lcd scherm.
Als ik het goed begrijp is dat dus een spike2/3 kast.
Idd. Waarschijnlijk Black Knight sword of rage.
De rom kan je zelf downloaden van de Stern site. Is 2.3 gb , maar nog geen emulator welke het kan afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Btw, iemand al de laatste vpinmame 64bit getest of de at91jit met stern LE opgelost zou zijn ?
Was goed te merken als je TWD le speelde voor een langere tijd

Ik ben hier erg benieuwd naar of dit echt gefixed is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dna Disturber
[...]

Dan ga ik er zeker m'n best voor doen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordTheRon
MikeDASpike schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:35:
Btw, iemand al de laatste vpinmame 64bit getest of de at91jit met stern LE opgelost zou zijn ?

Yes, dat is gefikst kan ik bevestigen! Het was ook een probleem op Star Trek LE, net als idd TWD. Maar beide kasten spelen nu zonder probleem. De DMD gaat niet meer in slow motion stand. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:35:

Ik heb hem tussen kerst en oud en nieuw geinstalleerd, maar er eigenlijk helemaal niet op gelet verder :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dna Disturber
Ik meen eerder in dit topic gelezen te hebben (dat legde @Dna Disturber uit) dat de scores na een jaar vervallen. Dat had iets met high scores te maken.
Hoe dan ook, Argentinie is afgelopen maand weinig actief geweest. Kan zomaar zijn dat de vlag er volgende week weer anders bijhangt ;-)
Ja klopt, als iemand een jaar geen scores post dan wordt ie uit de cup gehaald.
Alleen als ie dan weer een score plaatst dan komt ie er weer op met al zijn punten

Is meer om inactieve spelers niet meer te laten zien in de cup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik zat nog even te kijken naar ondersteuning voor Spike maar zo te zien is dat nog ver weg (helaas!).

Zie deze thread op vpforums en hier op github.

Sure, easy: emulate a complete PC running some Linux offspring.
Actually I guess it's easier to emulate the i486 platform running Pinball 2000 (SWEP1 / RFM).
And one of the first obstacles to overcome is a reliable microsecond timer.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dan verwacht ik niet dat dit ooit door vpinmame ondersteund gaat worden. Als je b.v. naar de MAME emulator kijkt, dan emuleert die ook maar beperkt games en worden voor allerlei platforms/gaming consoles aparte emulatoren uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ja, dat is zo te zien wel het idee bij vpinmame. Moet iets met een complete VM emulatie worden met bijvoorbeeld QEMU.

Ik las overigens wel dat iemand de emulatie al gedaan zou hebben maar de source code niet heeft vrijgegeven.

En ondersteuning voor de Jersey Jack tables gaat dus ook niet gebeuren in VPINMAME omdat deze fabrikant gevraagd heeft om dit nooit te doen. Dit sluit natuurlijk geen andere opties uit...

Had trouwens nog nooit van die kasten gehoord, ze schijnen weinig in de openbare speelhallen te staan omdat de ruleset te complex is en dus meer geschikt voor thuisgebruik. Klinkt vanwege mijn huidige level ook niet als iets waar ik op zit te wachten ;)

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
spoor12b schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:45:
Ja, dat is zo te zien wel het idee bij vpinmame. Moet iets met een complete VM emulatie worden met bijvoorbeeld QEMU.

Ik las overigens wel dat iemand de emulatie al gedaan zou hebben maar de source code niet heeft vrijgegeven.

En ondersteuning voor de Jersey Jack tables gaat dus ook niet gebeuren in VPINMAME omdat deze fabrikant gevraagd heeft om dit nooit te doen. Dit sluit natuurlijk geen andere opties uit...

Had trouwens nog nooit van die kasten gehoord, ze schijnen weinig in de openbare speelhallen te staan omdat de ruleset te complex is en dus meer geschikt voor thuisgebruik. Klinkt vanwege mijn huidige level ook niet als iets waar ik op zit te wachten ;)
Ja, die JJP tables zien er soms best interessant uit, maar zijn wat mij betreft niet op het niveau van de meeste Stern tables. En inderdaad moeilijk verkrijgbaar. Dat zal dus blijven bij interpretaties van mensen die ze willen digitaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:46:
[...]

🤣
En vpinspa wordt overbodig om Ghostbusters te spelen. En GB kan dan formeel uitgebracht worden met alle toeters en bellen van vpx 10.8
Wat doet vpinspa dan precies @MikeDASpike ? Welk Spike systeem is dat? Of is dat alleen voor de Ghostbusters tafel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:04:
[...]

Wat doet vpinspa dan precies @MikeDASpike ? Welk Spike systeem is dat? Of is dat alleen voor de Ghostbusters tafel?
Dat is een gejatte rom emulatie van de TPA tafel.
Niet een echte systeem, maar een tpa code rom. Vandaar dat Fairsight vriendelijk verzocht had om deze te verwijderen. (Kast en vpinspa)

De kast was trouwens ook een 1 op 1 kopie van de TPA. Das trouwens grappig dat ze de 3d objecten zo over kunnen zetten met een programma in vpx. Ik zag YT video hiervan met wat eigengemaakt macro's

En geloof mij. Spike 2 emulatie komt eraan. Niet op termijn wat we willen, maar zijn er mee bezig.
Geduld is een schone zaak. VPE en 10.8 hebben ook lange doorlooptijden. Het wordt door vrijwillegers gedaan. Maar eind resultaat is prachtig

[ Voor 10% gewijzigd door MikeDASpike op 10-01-2025 16:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Naast MOTU CE blijft dit toch ook wel een Future Pinball masterpiece van TerryRed en SLAMT1LT.
Star Wars Death Star Assault Galactic Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
spoor12b schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:40:
[...]

Ja helemaal goed! :)

BTTF was ik ook wel even mee bezig, hoorde 's-avonds nog de muziek van het altsound package.

Maar mbt scared stiff is het toch wel even slikken als je ziet dat high-scores boven de 100 miljoen goed mogelijk zijn en dat er discussies zijn hoe je de kast moeilijker kunt maken omdat het spel anders te lang duurt. :o

Voor mij is het playfield in VPX al waxed genoeg :)
Ik ben net bij scared stiff aangekomen in de kiddie challenge. paar keer kunnen doen. Blijf rond de 6 mio steken. V/d week nog maar eens een poging geven.
Overigens heb ik op de vpx variant van deze tafel wat rare lighting effects in het blauw/zwart bij de bumpers rechtsboven. Nou is dat niet zo een issue, maar mooi is het niet :-D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
VPW heeft een update uitgebracht van RollerCoaster Tycoon (Stern 2002).
Met name updates voor VR, met een ‘ Brand-new high-fidelity VR room’.
https://vpuniverse.com/fi...er-tycoon-stern-2002-vpw/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrmtnpiOBPlgOgeh-UBsRsFkbcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0IfBXAKzlhGa5dswCqdwl7F6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordTheRon
sahinasappelsap schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:09:
[...]

Ik ben net bij scared stiff aangekomen in de kiddie challenge. paar keer kunnen doen. Blijf rond de 6 mio steken. V/d week nog maar eens een poging geven.
Overigens heb ik op de vpx variant van deze tafel wat rare lighting effects in het blauw/zwart bij de bumpers rechtsboven. Nou is dat niet zo een issue, maar mooi is het niet :-D
Er is een LoadedWeapon mod die dat aardig gefikst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
sahinasappelsap schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:09:
[...]

Zeer herkenbaar, zowel de score als de belichtingseffecten.

Al een paar keer gehad dat de kast in scared stiff mode komt en dan vrijwel gelijk balverlies |:(

Heb zelf sinds mijn high-score van 14,9 niet meer kunnen spelen. Wordt nog een hele klus (voor mij dan).

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
PatrickC schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:50:
VPW heeft een update uitgebracht van RollerCoaster Tycoon (Stern 2002).
Met name updates voor VR, met een ‘ Brand-new high-fidelity VR room’.
https://vpuniverse.com/fi...er-tycoon-stern-2002-vpw/
[Afbeelding]
Gisteren even gespeeld. _/-\o_ Ik vind dit qua graphics (in VR) en ball physics misschien wel de beste tafel die ooit is uitgebracht. En door die nieuwe VR room sta je niet meer een een ‘getekende’ ruimte, maar in een bijna foto realistische ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:58:
[...]

Gisteren even gespeeld. _/-\o_ Ik vind dit qua graphics (in VR) en ball physics misschien wel de beste tafel die ooit is uitgebracht. En door die nieuwe VR room sta je niet meer een een ‘getekende’ ruimte, maar in een bijna foto realistische ruimte.
Ik heb momenteel geen toegang tot mijn cabinet en VR-headset. Zou het mogelijk zijn om een screenshot of kort filmpje te ontvangen om een indruk te krijgen van hoe het eruit ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:11:
[...]

Ik heb momenteel geen toegang tot mijn cabinet en VR-headset. Zou het mogelijk zijn om een screenshot of kort filmpje te ontvangen om een indruk te krijgen van hoe het eruit ziet?
Ik zal eens kijken of dat lukt… nog nooit gedaan namelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:58:
[...]

Ja heel cool, maar ik ben wel heel snel door mijn ballen heen op deze tafel. Ik heb het er erg lastig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Deze moet ik toch eens gaan uitproberen.
VR PinCab & Minimal Room Template Toolkit v2.2
https://vpuniverse.com/fi...room-template-toolkit-v22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordTheRon
Zeker doen! Ik heb al wat eenvoudige VR conversies gemaakt van met name de LoadedWeapon mods. Het is af en toe een beetje finicky, maar het is zelfs voor een leek als ik best te doen.

En DarDog is super behulpzaam op Discord!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:11:
[...]

Beter als dit lukt me even niet. Heb gewoon de standaard Camera app op de Quest 3 gebruikt voor de opname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Thanks. Ik zie dat je een monochroom dmd gebruikt. Er is een colorization van deze rom.
https://vpuniverse.com/files/file/5660-rollercoaster-tycoon/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
VPinWorkshop heeft weer een nieuwe kast uitgebracht, F-14 Tomcat (Williams 1987) VPW Mod.
https://vpuniverse.com/fi...at-williams-1987-vpw-mod/Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlFPRJiKNFaPTVfbl9G1jXDmU04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKp6wQkMgTUuScBwb0SmKTeK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQDifaZD8FnC3gHDCL1TeCc2uDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ew6DJkHqSaLkb0SrAx4rEr2z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Verder nog 2 updates van eerder uitgebrachte kasten.

Metallica Premium Monsters (Stern 2013) VPW Mod
https://vpuniverse.com/fi...sters-stern-2013-vpw-mod/

ACDC LUCI (Stern 2013) VPW Mod
https://vpuniverse.com/fi...-luci-stern-2013-vpw-mod/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 07:23:
VPinWorkshop heeft weer een nieuwe kast uitgebracht, F-14 Tomcat (Williams 1987) VPW Mod.
https://vpuniverse.com/fi...at-williams-1987-vpw-mod/[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, vind f14 een leuke tafel! Vooral de jaren 80 muziek is heerlijk 😁.
Ik zal hem even neerladen vandaag, en dan pak ik de acdc update gelijk even mee!

Thanks!

[ Voor 14% gewijzigd door sahinasappelsap op 16-01-2025 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Oh ja, heerlijk! We hadden een competitie met de 'oude' F14 tafel op Discord in competition corner een aantal weken terug. Die tafel was zo matig dat ik vurig hoopte op een VPW versie. En nu is hij er!

Heerlijk snelle tafel met idd fijne muziek.

Naast AC/DC vandaag ook een kleine update voor Metallica gedropt door VPW. Ze zijn weer lekker bezig daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Terry vertelt over MOTU CE…naar mijn mening de beste pinball original ooit gemaakt, inclusief alle originals ooit uitgebracht door Zen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wie er de nudge optie gebruiken met een XBOX controller en zo ja welke settings. Zelf gebruik ik deze eigenlijk nooit terwijl dit natuurlijk toch een (groot?) verschil kan maken.

Overigens heb ik wel eerder wat zitten spelen met de calibratie table maar wat nou de ideale instelling is weet ik niet (als die al bestaat :) )

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
PatrickC schreef op zondag 19 januari 2025 @ 07:48:
Terry vertelt over MOTU CE…naar mijn mening de beste pinball original ooit gemaakt, inclusief alle originals ooit uitgebracht door Zen.
[YouTube: Masters of the Universe - Collector's Edition : Deep Dive, Behind the Scenes, How I made it & more!]
MotU is echt heel gaaf om te spelen! Ik speelde vroeger als klein mannetje al met He-Man, dus dat helpt ook, maar de tafel zelf is heel goed uitgevoerd. Echt een genot om te spelen. Ik heb verder niet heel veel met Future Pinball omdat het toch wat minder lekker draait dan VPX en ook iets mindere physics heeft, maar deze tafel is het helemaal waard. De meeste Terry Red tafels trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
spoor12b schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:41:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wie er de nudge optie gebruiken met een XBOX controller en zo ja welke settings. Zelf gebruik ik deze eigenlijk nooit terwijl dit natuurlijk toch een (groot?) verschil kan maken.

Overigens heb ik wel eerder wat zitten spelen met de calibratie table maar wat nou de ideale instelling is weet ik niet (als die al bestaat :) )
Ik ben er niet heel goed in, maar nudgen kan wel heel veel doen als je het onder de knie hebt. Ik heb zelf een VirtuaTilt controller en daar zit een accelerometer in. Dat werkt echt wel heel nice, alleen in de box vrij licht dus het is best nog wel puzzelen om de juiste verhoudigingen te vinden.

Voor de Xbox controller moet je zelf even expirimenteren welke buttons je fijn vindt om als nudge buttons te assignen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
LordTheRon schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:23:
[...]

Ik ben er niet heel goed in, maar nudgen kan wel heel veel doen als je het onder de knie hebt. Ik heb zelf een VirtuaTilt controller en daar zit een accelerometer in. Dat werkt echt wel heel nice, alleen in de box vrij licht dus het is best nog wel puzzelen om de juiste verhoudigingen te vinden.

Voor de Xbox controller moet je zelf even expirimenteren welke buttons je fijn vindt om als nudge buttons te assignen.
Hardware met een accelerometer klinkt veel beter dan wat je met de XBOX controller kan doen. Standaard werkt dat met de linker stick en aangezien die analoog is lijkt me dat een betere keuze dan buttons gebruiken. Helaas kost het tijd om die te bedienen en dat maakt hem voor mij vrijwel onbruikbaar.

Die virtua tilt controller ziet er zeer interessant uit! Ik ga zeker overwegen om deze te bestellen :)

Zag nog wel iets op de site van de fabrikant over een next gen versie. Deze lijkt op het eerste gezicht niet heel spannend te zijn voor Visual Pinball gebruikers.

Volgens mij zijn er op dit moment weinig interessante alternatieven, de pinstation is er nog niet en lijkt zich meer op de budget markt te richten.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
De VirtuaTilt bevalt heel goed moet ik zeggen (ook goede rechtstreekse support via Discord). Doet precies wat je ervan verwacht en het geeft in VR nog meer de echte pinball ervaring. Maar hij is best wel prijzig. Ik heb hem als Kerstcadeau gehad.

Ik ga zeker ook de Pinstation proberen als hij komt. De vraag is inderdaad wanneer. Deze lijkt wel goedkoper te worden, maar uiteindelijk weet ik niet of de kwaliteit per se minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
LordTheRon schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:42:
De VirtuaTilt bevalt heel goed moet ik zeggen (ook goede rechtstreekse support via Discord). Doet precies wat je ervan verwacht en het geeft in VR nog meer de echte pinball ervaring. Maar hij is best wel prijzig. Ik heb hem als Kerstcadeau gehad.
Ik neem aan dat er op Discord ook nog weinig bekend is van de nieuwe versie? Ik zou zo snel niet weten wat er aan deze unit ontbreekt. Hoogstens kan je de kwaliteit nog beter uitvoeren maar dat ziet er al prima uit.

Prijs is inderdaad stevig, maar met een beetje geluk heb je hier nog heel lang plezier van.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Pinstation lijkt wel ‘dood’. Geen reacties op vragen op Youtube en een website die nog steeds aangeeft dat de Kickstarter early 2024 gaat starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
spoor12b schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:32:
[...]

Ik neem aan dat er op Discord ook nog weinig bekend is van de nieuwe versie? Ik zou zo snel niet weten wat er aan deze unit ontbreekt. Hoogstens kan je de kwaliteit nog beter uitvoeren maar dat ziet er al prima uit.

Prijs is inderdaad stevig, maar met een beetje geluk heb je hier nog heel lang plezier van.
Nee, nog niks bekend verder over de nieuwe versie. Het lijkt erop dat die vooral beter werkt als instapmodel in combinatie met Pinball FX. Verder misschien wat kleine verbeteringen.

Enige kleine nadeel aan de VirtuaTilt is dat de solenoids en shaker motor wel echt stevig geluid maken. Dat wordt niet altijd door iedereen van de familie van Dijk gewaardeerd. O-)
Maar er zit ook een nightmode op die prima werkt voor de late uurtjes. Dan mis je alleen de feedback, maar flippert het nog steeds prima.

Pinstation leeft zeker nog. Ik heb contact gehad met de maker vrij recent. Maar het vergt allemaal wat meer tijd dan in eerste instantie aangekondigd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Dan klinkt al met al de huidige VirtuaTilt op dit moment als de beste keuze. Wel mooi dat er nog meer alternatieven in aantocht zijn en Pinstation toch nog verder ontwikkeld wordt. Dan is het nu de hoogste tijd voor een verlaat kerstkado :P

Hopelijk valt de herrie een beetje mee en klinkt het niet door naar de benedenbuurvrouw (zal toch niet zó erg zijn denk ik). Mijn kat zal er verder niet over klagen ;)

spoor12b

Pagina: 1 ... 22 ... 29 Laatste