[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 21 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 18:14
iemand ervaring met pinball4u? Deze nl firma heeft op gebied van specs kasten die vrij goed overeen komen met wat ik zoek en rpijzen val best mee voor die specs, bijna te goed eigenlijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gY7iNUfzLikHHaPSS4bnk1eIdtQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Api6LXWkbi40tLIHIqnG3l8O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 15:07
TenaciousC schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:20:
[...]

Origineel was het plan om zelf zoiets te bouwen, veel tutorials en films bekeken. De reden dat ik nu toch liever er eentje kant en klaar zou kopen is vooral tijdsgebrek, en ik ben te perfectionistisch waardoor dit me gigantisch veel tijd zou kosten (zeker door mn gebrek aan ervaring bij dit type project).
Begin van het jaar prachtige vol eiken BBQ tafel gemaakt met zelf gegoten beton blad, etc... resultaat was beter dan wat je in meeste speciaalzaken kan kopen, maar de tijd die ik hier in gestopt heb... Kort na mn bbq project dan zwaar medisch probleem gehad en de dood in de ogen gekeken, hierdoor ben ik eindelijk gaan beseffen dat elke dag die ik met mn kinderen kan spenderen volledig benut moet worden (en kinderen zijn nog te jong om te helpen met dit type project).

Dus dat is zowat de reden...
Fair !
Ik heb ooit van een goeie vriend en collega gehoord, dat je van dag tot dag moet leven en inderdaad moet genieten van al het mooie om je heen.

Ik heb ook een aantal keren de dood in de ogen gekeken en vind het heerlijk als de kleinkinderen langs komen en er een bende van maken !

Anyway, kijk goed uit wat je koopt. Als je een kant en klaar cabinet koopt, kijk of het van een degenlijk hout is, want hij krijgt wat te verduren
Ook qua scherm, zou ik direct voor een mo itor gaan, of een zeer goede tv met minstens 100hz en een goeie schuine inkijk hoek.

Ook de pc specs zijn belangrijk en of je hem zelf kan uitbreiding.

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
TenaciousC schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:38:
iemand ervaring met pinball4u? Deze nl firma heeft op gebied van specs kasten die vrij goed overeen komen met wat ik zoek en rpijzen val best mee voor die specs, bijna te goed eigenlijk

[Afbeelding]
Ik vind het een prijzig kast voor de specs.
Een i5 is mischien goed voor nu, maar Wie weet wil je wat cpu intensievere games gaan doen.
De gpu vind ik ook magertjes om 3 schermen en 4k 120hz aan te sturen. Maar je kan altijd de kwalitijd van de tafels iets omlaag zetten om toch voor een stuttervrije beweging te gaan. Maar ik vind bv 290,-- echt veel geld voor ssf. En zo kan ik doorgaan met alle extra's wat ze vragen

Als het er voor over heb, moet je het doen. Hij wordt dan wel geassembleerd en al.
Mischien is er een tweaker in de buurt die je wilt helpen.

Mij verbaasde ook dat Pastor (bekend van colorisations files als tron en sttng) letterlijk 2 straten verder woont en hij veel verstand heeft van printplaten. Hij heeft een shield gemaakt voor de esp32 en esp32 s3 die compatible zijn en gebruikt kan worden met ZeDMD.

Wie weet kan iemand je helpen en je eigen droom verwezenlijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousC
MikeDASpike schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:19:
[...]

Een i5 is mischien goed voor nu, maar Wie weet wil je wat cpu intensievere games gaan doen.
De gpu vind ik ook magertjes om 3 schermen en 4k 120hz aan te sturen. Maar je kan altijd de kwalitijd van de tafels iets omlaag zetten om toch voor een stuttervrije beweging te gaan. Maar ik vind bv 290,-- echt veel geld voor ssf. En zo kan ik doorgaan met alle extra's wat ze vragen

Als het er voor over heb, moet je het doen. Hij wordt dan wel geassembleerd en al.

Mij verbaasde ook dat Pastor (bekend van colorisations files als tron en sttng) letterlijk 2 straten verder woont en hij veel verstand heeft van printplaten. Hij heeft een shield gemaakt voor de esp32 en esp32 s3 die compatible zijn en gebruikt kan worden met ZeDMD.

Ik zou sowieso de I7 en RTX3060TI upgrades nemen, eigenlijk zowat alle upgrades die ze hebben. Waar ik me zorgen over maak, is dat hun laatste uploads op youtube 2 jaar oud zijn en de foto's op de site heel slechte renders zijn met wat art (slordig) opgeplakt, geen foto's van echte opgeleverde kasten. Daarom de vraag hier of iemand hen kent of al kasten van hen gezien/gespeeld heeft.

Dat de prijs een stuk hoger ligt dan wanneer je zelf zou bouwen is logisch en heb ik geen probleem mee, maar kwaliteit moet dan wel minstens even goed zijn als wat ik zelf denk te kunnen.

Mijn excuses trouwens indien deze topic eigenlijk voor zelfbouw advies is, het is zeker niet mijn bedoeling deze topic te kapen, hoopte eigenlijk gewoon semi-pro of pro bouwers te vinden hier die advies inwinnen en delen op tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:02
MikeDASpike schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:19:
[...]

Niet dat ik kant en klare kasten support, maar waarom vindt je 290 euro veel voor een 7.1 SSF? Het hangt van de kwaliteit af natuurlijk, maar 4 exciters zit je al op circa 100 a 120 euro. Dan nog een bass shaker van circa 50 euro en 2 versterkers. Je kunt het zeker net iets goedkoper krijgen, maar een bedrijf moet er ook aan verdienen.

Ik denk dat ik circa 200 euro kwijt was voor alles (en dan zelf inbouwen)

@TenaciousC ik denk wel dat je beter los een gpu kan kopen een 4060 koop je voor 300 euro.

Nu betaal je 350 euro meer (bovenop wat je al betaalt want het is een upgrade prijs)

Sowieso is 7000 wel echt heel veel geld hoor.
Ik heb niet een kant en klaar antwoord of oplossing voor je, en ik weet dat bedrijven moeten verdienen, maar ik zou toch nog even rond kijken en romd vragen.

[ Voor 13% gewijzigd door Wachten... op 27-11-2024 20:01 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:53
Hoe kunnen ze standaard een GTX 1650 gebruiken bij 4K 120Hz? Zelfs die RTX 3060 Ti vind ik nog aan de magere kant hiervoor. Het lijkt er inderdaad op dat ze deze specs al 2 jaar niet meer hebben bijgewerkt. Een RTX 3060Ti komt niet eens meer voor in de Pricewatch hier.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
PatrickC schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:00:
Hoe kunnen ze standaard een GTX 1650 gebruiken bij 4K 120Hz? Zelfs die RTX 3060 Ti vind ik nog aan de magere kant hiervoor. Het lijkt er inderdaad op dat ze deze specs al 2 jaar niet meer hebben bijgewerkt. Een RTX 3060Ti komt niet eens meer voor in de Pricewatch hier.
Ja en dan 350 euro extra vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:08
TenaciousC schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:38:

[Afbeelding]
Zoek bv op marktplaats eens op "virtuele flipperkast" daar staan mij inziens prima kasten op voor de helft van deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousC
Wachten... schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:39:
[...]

Niet dat ik kant en klare kasten support, maar waarom vindt je 290 euro veel voor een 7.1 SSF? Het hangt van de kwaliteit af natuurlijk, maar 4 exciters zit je al op circa 100 a 120 euro. Dan nog een bass shaker van circa 50 euro en 2 versterkers. Je kunt het zeker net iets goedkoper krijgen, maar een bedrijf moet er ook aan verdienen.

Ik denk dat ik circa 200 euro kwijt was voor alles (en dan zelf inbouwen)

@TenaciousC ik denk wel dat je beter los een gpu kan kopen een 4060 koop je voor 300 euro.

Nu betaal je 350 euro meer (bovenop wat je al betaalt want het is een upgrade prijs)

Sowieso is 7000 wel echt heel veel geld hoor.
Ik heb niet een kant en klaar antwoord of oplossing voor je, en ik weet dat bedrijven moeten verdienen, maar ik zou toch nog even rond kijken en romd vragen.
Goed punt, begin ondertussen meer en meer richting zelf bouwen te neigen. Misschien dat ik een paar shortcuts kan nemen om de bouwtijd aanzienlijk korten te maken.
Ik heb een goeie maat die keukenbouwer is, in zijn fabriek staan CNC's die ik wel kan gebruiken, da's al ineens een mooie tijdswinst...

Idealiter deze kerel z'n cnc schema te pakken krijgen en we zijn vertrokken :)

YouTube: How To Build a Virtual Pinball Machine Part One

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
TenaciousC schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:38:
[...]

Goed punt, begin ondertussen meer en meer richting zelf bouwen te neigen. Misschien dat ik een paar shortcuts kan nemen om de bouwtijd aanzienlijk korten te maken.
Ik heb een goeie maat die keukenbouwer is, in zijn fabriek staan CNC's die ik wel kan gebruiken, da's al ineens een mooie tijdswinst...

Idealiter deze kerel z'n cnc schema te pakken krijgen en we zijn vertrokken :)

YouTube: How To Build a Virtual Pinball Machine Part One
Ja of je kijkt of iemand hier op het forum eens mee kan denken. Het bouwproces is best leuk, maar iemand met een beetje verstand van zaken is wel fijn. Als je een kast hebt en de schermen, dan ben je al een heel eind.

Je kan dan ook eerst een starten met een goed SSF, je zult zien dat het daarmee al voor 85 procent echt voelt.

Overigens zijn de pc en de schermen het duurst van alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
m_ark schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:35:
[...]

Zoek bv op marktplaats eens op "virtuele flipperkast" daar staan mij inziens prima kasten op voor de helft van deze prijs.
Ik heb ook even snel gekeken, maar wat me opvalt is dat er vaak maar een verouderde GPU in zit… van GTX 1060 tot RTX 3060. Dan geef je dus duizenden euro’s uit en kun je alle settings omlaag schroeven om het op min 120 FPS speelbaar te krijgen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
PatrickC schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:46:
[...]

Ik heb ook even snel gekeken, maar wat me opvalt is dat er vaak maar een verouderde GPU in zit… van GTX 1060 tot RTX 3060. Dan geef je dus duizenden euro’s uit en kun je alle settings omlaag schroeven om het op min 120 FPS speelbaar te krijgen.
Voor 300 euro heb je een 4060, dus ik zou me daar niet al te druk om maken. Zolang de schermen goed zijn (goede kwaliteit zoals lg oled) dan kun je die pc zo upgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:35
PatrickC schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:01:
@TenaciousC Even ter verduidelijking… ik spreek niet uit ervaring mbt de cabinets die via eerder vernoemde link worden aangeboden. Het is gewoon een voorbeeld. Ik heb zelfs geen enkele ervaring met cabinets. 8)

In dit topic zul je vooral enthousiastelingen vinden die je gaan aansporen zo’n cabinet zelf te bouwen denk ik. Maar wellicht worden we verrast. :+
Ik zou er niet aan beginnen en gewoon een vr bril kopen met een massage gun voor de feedback :+

De reden dat ik dat zeg is omdat het zelf bouwen een serieuze investering qua tijd kost. En omdat ik ook lees dat er belangrijkere dingen in het leven zijn, is het dan niet handig om er zelf aan te beginnen. Je kan net zo een leuke ervaring hebben met vr, een kant en klare kast of een 2ehandsje op marktplaats.

Zelfs na afronden van de bouw blijf je onderhoud hebben in de vorm van het installeren en configureren van nieuwe kasten.

[ Voor 27% gewijzigd door sahinasappelsap op 27-11-2024 22:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:36:
[...]

Zelfs na afronden van de bouw blijf je onderhoud hebben in de vorm van het installeren en configureren van nieuwe kasten.
Je houdt altijd onderhoud aan kasten, of je nu zelf bouwt of niet.
Zeker nu op de vooravond van VPX 8 (10.8)
JP gaat al zijn kasten uploaden met de laatste features van de nieuwe VPX.
Vpw team blijft zowieso bezig en komt eerdaags weer een leuke aan.

Ik vermoed dat Freezy begin volgend jaar weer wat van VPE laat zien en dat heel mischien er een tafel uitrolt..

Je kan ook Allen ZEN FX er op zetten. Dan wordt het grootste onderhoud voor je gedaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:36:
[...]

Ik zou er niet aan beginnen en gewoon een vr bril kopen met een massage gun voor de feedback :+

De reden dat ik dat zeg is omdat het zelf bouwen een serieuze investering qua tijd kost. En omdat ik ook lees dat er belangrijkere dingen in het leven zijn, is het dan niet handig om er zelf aan te beginnen. Je kan net zo een leuke ervaring hebben met vr, een kant en klare kast of een 2ehandsje op marktplaats.

Mits je er goed tegen kan en geen last hebt van de VR (misselijkheid etc) dat is dat zeker een goede optie en je bent zo klaar en het is goedkoop.

Voor mij is het dat ik het leuk vindt om met vrienden te spelen en dat we met elkaar meekijken etc. Dus ik wil zelf liever een kast. Ik sluit alleen niet uit dat ik ooit eens een VR ga halen, want dat ziet er ook echt super mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
VR is echt top, maar dan staand achter een cabinet of stubbie. Ik wordt er totaal niet misselijk van, alleen kan ik het lichamelijk (nog) niet geheel aan.
Maar als je met meerdere bent, is idd VR geen optie.
3d anaglyphic of head tracking is dan mischien een optie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:00
Ik ben zelf ook gevoelig voor misselijkheid met VR maar daar heb ik met flipperen nog nooit last van gehad. Dit is tegenwoordig nog de enige manier waarop ik speel en ik ben ook erg blij met al die VR rooms die veel tables hebben.

Voor mij voldoet daarbij een XBOX controller prima.

spoor12b

• MikeDASpike
spoor12b schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:07:
Ik ben zelf ook gevoelig voor misselijkheid met VR maar daar heb ik met flipperen nog nooit last van gehad. Dit is tegenwoordig nog de enige manier waarop ik speel en ik ben ook erg blij met al die VR rooms die veel tables hebben.

Voor mij voldoet daarbij een XBOX controller prima.
Dat kan ook.

Ik sta nog echt met mijn heupen te schudden als ik een bal schiet. Is met controller net iets anders, maar ook te doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:45:
[...]

Dat kan ook.

Ik sta nog echt met mijn heupen te schudden als ik een bal schiet. Is met controller net iets anders, maar ook te doen :+
Ik denk dat als je een klein kastje maakt met daaraan flipers en 2 exiters, dat je al een bizar realistisch gevoel hebt

Ik zou zoiets dus ook eerder doen dan een controller.

[ Voor 6% gewijzigd door Wachten... op 28-11-2024 14:04 ]

• spoor12b
Ik zou ook een controller prefereren maar aangezien mijn PC redelijk in het zich staat in de woonkamer wil ik het een beetje opgeruimd houden. Heb nu ook al een uit de kluiten gewassen race stuur, een flightsim yoke, rudder pedals en een 49inch monitor :)

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
spoor12b schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:28:
Ik zou ook een controller prefereren maar aangezien mijn PC redelijk in het zich staat in de woonkamer wil ik het een beetje opgeruimd houden. Heb nu ook al een uit de kluiten gewassen race stuur, een flightsim yoke, rudder pedals en een 49inch monitor :)
Dat snap ik dan heel goed 😊, keuzes maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Vanavond maar eens na een jaar of 4 weer eens een echte flipperkast aanraken :-D
Voor die tijd kijken of ik @MikeDASpike van de pinemhi scores kan verstoten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:40:
Vanavond maar eens na een jaar of 4 weer eens een echte flipperkast aanraken :-D
Voor die tijd kijken of ik @MikeDASpike van de pinemhi scores kan verstoten ;-)
Daar is niet veel voor nodig om mij te verslaan.

Ga je naar Alkmaar of heb je lokaal een flipperkast gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:01:
[...]

Daar is niet veel voor nodig om mij te verslaan.

Ga je naar Alkmaar of heb je lokaal een flipperkast gevonden ?
De tijd die ik had is in de weekly golf gaan zitten , maar de high score staat zo strak dat ik die niet ga verbeteren denk ik. Ben nog niet aan de 5 minute mode toegekomen :-D
Ik ga een kijkje nemen in alkmaar inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:10:
[...]

De tijd die ik had is in de weekly golf gaan zitten , maar de high score staat zo strak dat ik die niet ga verbeteren denk ik. Ben nog niet aan de 5 minute mode toegekomen :-D
Veel plezier ! Ik hoop er ooit de energie voor te hebben om daar ook eens te gaan flipperren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:10:
[...]

Waar is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:07

CyBeRSPiN

sinds 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Er is een1.6 update uitgekomen van Lord of the Rings Valinor Edition (Stern 2003) VPW.
https://vpuniverse.com/fi...r-edition-stern-2003-vpw/
Deze is met name interessant voor VR spelers met 2 nieuwe MEGA VR rooms en een fix van de VR start button.

De Balrog!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZuat21N-WTECU9BoZwOCu3WoYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N4FbAyckVExXOyfsCckCzH6g.png?f=fotoalbum_large

Mordor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pj6Ld8fhKU9vtXs18eWTAE0aAI8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sceMZjmQot1VTV16WG8ci6gi.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeDASpike
JP Salas is ook begonnen om zijn collectie op te poetsen met de laatste vpx 10.8 verbeteringen.
Op dit moment 12 van zijn kasten geupload

Zie https://www.vpforums.org/...nloads][files][sortDir]=0
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptvnddvighqc_Xco0lOB9-cUGMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NqEdHq3HPuXivchUCBZgwIR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:25:
JP Salas is ook begonnen om zijn collectie op te poetsen met de laatste vpx 10.8 verbeteringen.

[Afbeelding]
Helaas allemaal geen VR volgens mij, maar deze versies zijn wel uitermate geschikt voor de iOS versie van VP .

En… gefeliciteerd nog met de overwinning in de laatste reguliere Weekly Challenge. Ik stond even op de 1e plaats, maar Joop voelt zich weer helemaal thuis op 2. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
MikeDASpike schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:25:

[Afbeelding]
Hoe kan je snel zien welke tafels geüpdatet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Als je op de link klikt zie je rechts staan:
jpsalas
Today, 02:40 AM

Betekent dat hij de tafel vandaag om 02:40 snachts heeft geüpdatet/update heeft geplaatst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:01:
[...]

En… gefeliciteerd nog met de overwinning in de laatste reguliere Weekly Challenge. Ik stond even op de 1e plaats, maar Joop voelt zich weer helemaal thuis op 2. :+
Gefeliciteerd ouwe bromtor, het is je van harte gegund! (Daar bedoel ik mee dat ik het leuk vind om je weer bovenaan de lijst te zien staan...en dat joopie ook weer eens in de lijsten staat! 🤡)

Hopelijk heb ik deze ronde weer meer geluk met de golf 😊

[ Voor 22% gewijzigd door sahinasappelsap op 03-12-2024 05:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
m_ark schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:24:
[...]

Hoe kan je snel zien welke tafels geüpdatet zijn?
idd, ik had juist de link gepost welke gesorteerd was op 'recently updated'
JP gaat elke dag 10 tafels updaten en verwacht dat voor kerst all zijn 238 tafels dan op VPforum al zijn laatste updates hebben.

maak je borst maar nat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:29:
[...]

Gefeliciteerd ouwe bromtor, het is je van harte gegund! (Daar bedoel ik mee dat ik het leuk vind om je weer bovenaan de lijst te zien staan...en dat joopie ook weer eens in de lijsten staat! 🤡)

Hopelijk heb ik deze ronde weer meer geluk met de golf 😊
Thanks ! Ik vind het zelf ook weer leuk om mijzelf op de eerste plaatst te zien.
het is dat de argentijnen niet mee deden deze ronde.
En joop ... sorry, maar mijn score was vele malen hoger dan de jouwe. (en dat in mijn conditie ...)

Hopen dat de 5-min challange ook goed gaat deze week.
dan kan ik volgende week weer met een gerust 'hart' het ziekenhuis in.
het was verplaaatst vanwege een longontsekeing en moet nu vrijdag de 13de ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
Hier is weer een juweeltje van het VPW-team: Warlok (Williams 1982).

Een origineel van Bord, maar nu uitgerust met alle nieuwe snufjes door het VPW-team.
De VLM is afkomstig van Niwak en geeft de kast een zeer realistische lichtweergave (VLM staat voor Visual Pinball Lightmapper, of zoals het vroeger werd genoemd, de Visual Pinball toolkit).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5okcxvoT6WXUx6dbaGiCqcxZFq8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FETJIrafMflXx86Y4iqlSdnP.png?f=fotoalbum_large

Ik vind de kasten uit de jaren '80 geweldig om mee te spelen. Gelukkig gaan ze niet zo snel en kan ik deze beter bijhouden.. :)

EDIT: Een leuke bijkomstigheid: De nieuwste releases van VPW worden nu ook getest op standalone scripting compatibiliteit. Dus alle VPW releases die de afgelopen weken zijn uitgebracht, kunnen ook goed op standalone gespeeld worden.
@Dna Disturber wordt tijd dat PineMHi ook op standalone geinstaleerd kan worden :P

[ Voor 23% gewijzigd door MikeDASpike op 03-12-2024 06:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16:10
Alvast sterkte voor het ziekenhuis bezoek @MikeDASpike
@Dna Disturber wordt tijd dat PineMHi ook op standalone geinstaleerd kan worden :P
Heb geen flauw idee wat bedoeld wordt met standalone :) :?

[ Voor 6% gewijzigd door Dna Disturber op 03-12-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
[b]Dna Disturber in "[PC] Visual Pinball"Dna Disturber schreef op dinsdag 3 december 2024

Heb geen flauw idee wat bedoeld wordt met standalone :) :?
Ha ! Das ook een manier om het niet te bouwen. :+

Nee, met alle gekkigheid op een stokje, ik denk niet dat de vraag groot zal zijn voor standalone VPX met PinEMhi. Hooguit dat meer mensen een mac gaan gebruiken, maar ik zie nog niet dat veel mensen het op een klein mobiel schermpje op android of ios zullen spelen.
Hooguit tablets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 06:18:
[...]

Thanks ! Ik vind het zelf ook weer leuk om mijzelf op de eerste plaatst te zien.
het is dat de argentijnen niet mee deden deze ronde.
En joop ... sorry, maar mijn score was vele malen hoger dan de jouwe. (en dat in mijn conditie ...)

Hopen dat de 5-min challange ook goed gaat deze week.
dan kan ik volgende week weer met een gerust 'hart' het ziekenhuis in.
het was verplaaatst vanwege een longontsekeing en moet nu vrijdag de 13de ....
Hopelijk zet je deze week nog wat mooie scores neer en volgende week vol goede moed naar het ziekenhuis. Hopelijk zorgt de opname voor verbetering man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 06:27:
Hier is weer een juweeltje van het VPW-team: Warlok (Williams 1982).

Een origineel van Bord, maar nu uitgerust met alle nieuwe snufjes door het VPW-team.
De VLM is afkomstig van Niwak en geeft de kast een zeer realistische lichtweergave (VLM staat voor Visual Pinball Lightmapper, of zoals het vroeger werd genoemd, de Visual Pinball toolkit).
[Afbeelding]

Ik vind de kasten uit de jaren '80 geweldig om mee te spelen. Gelukkig gaan ze niet zo snel en kan ik deze beter bijhouden.. :)

EDIT: Een leuke bijkomstigheid: De nieuwste releases van VPW worden nu ook getest op standalone scripting compatibiliteit. Dus alle VPW releases die de afgelopen weken zijn uitgebracht, kunnen ook goed op standalone gespeeld worden.
Wat houdt die standalone scripting precies in binnen vpx? Is dat een table script buiten de vpx file om ofzo?

Ga deze tafel van de week eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op woensdag 4 december 2024 @ 06:52:
[...]

Wat houdt die standalone scripting precies in binnen vpx? Is dat een table script buiten de vpx file om ofzo?

Volgens mij wordt spelen op b.v. een iPhone of iPad bedoeld. Ik heb nu een paar van die JPSalas updates op mijn iPad gezet en die spelen echt geweldig. Ik kreeg alleen TAF nog niet werkend, dus daar moet ik even naar kijken. En de DMD bij TOTAN laten zien lukt me ook nog niet, dus dan speel je zonder score te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:44
PatrickC schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:47:
[...]

Volgens mij wordt spelen op b.v. een iPhone of iPad bedoeld. Ik heb nu een paar van die JPSalas updates op mijn iPad gezet en die spelen echt geweldig. Ik kreeg alleen TAF nog niet werkend, dus daar moet ik even naar kijken. En de DMD bij TOTAN laten zien lukt me ook nog niet, dus dan speel je zonder score te zien.
Is er iemand die korte uitleg kan maken
Hoe je er snel paar leuke op de ipad krijgt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Slingertj3 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:13:
[...]

Is er iemand die korte uitleg kan maken
Hoe je er snel paar leuke op de ipad krijgt ?
PatrickC in "[PC] Visual Pinball"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 4 december 2024 @ 06:52:
[...]

Klopt wat @PatrickC zegt. De scripting in vpx is gebaseerd ook vbs. Dit wordt report naar niet windows omgevingen. Maar lezen vanuit registry is bijvoorbeeld niet mogenlijk op non windows machines (tenzij je het in een emulator draaid als wine)
Er zijn een aantal aspecten welke aangepast moeten worden om ze 'standalone' ready te krijgen. Eerst kon je op github aangepaste versies van de scripting downloaden, maar de VPW kasten worden er nu op getest voor release.
Speel je op Windows, dan maak het niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:47:
[...]

k heb nu een paar van die JPSalas updates op mijn iPad gezet en die spelen echt geweldig. Ik kreeg alleen TAF nog niet werkend, dus daar moet ik even naar kijken. En de DMD bij TOTAN laten zien lukt me ook nog niet, dus dan speel je zonder score te zien.
Ik vermoed niet dat JP zijn tafels expliciet geschikt gemaakt heeft voor standalone, maar als het out of de box werkt, heb je geluk.
Voor dmd zal je een klein aanpassing in scripting moeten doen vermoed ik. Mischien een flasher toevoegen en deze mirroreren aan de dmd en in scripting deze aanzetten in deze mode.
Werd voor standalone ook niet renderingmode 2 gebruikt om de juiste omgeving te laten zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:40:
[...]

Ik vermoed niet dat JP zijn tafels expliciet geschikt gemaakt heeft voor standalone, maar als het out of de box werkt, heb je geluk.
Voor dmd zal je een klein aanpassing in scripting moeten doen vermoed ik. Mischien een flasher toevoegen en deze mirroreren aan de dmd en in scripting deze aanzetten in deze mode.
Werd voor standalone ook niet renderingmode 2 gebruikt om de juiste omgeving te laten zien ?
JP weet uit weinig MB’s altijd prima tafels te maken en dat beperkte geheugengebruik helpt enorm op een iPad. De DMD’s is een beetje ‘hit and miss’. Sommige staan volledige in beeld, sommige half en sommige zijn helemaal niet zichtbaar. Ik zal me eens verdieping in VP scripting… zou als developer ook wel een tijd worden! :+

Verder is het jammer dat VPX op iOS niet het hele scherm van de iPad kan gebruiken. Omdat het eigenlijk een iPhone app is, worden de schermverhoudingen van een iPhone gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 04-12-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
@Dna Disturber smanve_101 ontbreekt in de lijst met roms in de ini file. Kan dat kloppen? Heb hem nu zelf toegevoegd, kijken of dat wat uithaalt bij de 5 min challenge.

heb de vpw tafel van 101 naar 101c gezet en de scores komen niet door op pinemhi. Heel raar.

Edit: als ik hem op sman_261 rom zet dan pakt pinemhi de tafel wel.

[ Voor 33% gewijzigd door sahinasappelsap op 06-12-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Voor spiderman zitten een paar verkeerde entries in de romfind.
Ik had het gisteren uitgezocht en de foute entries op te geven, maar de hele layout klopte niet meer van mijn copy paste :
https://www.vpforums.org/...?showtopic=44580&p=541816

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:07:
Voor spiderman zitten een paar verkeerde entries in de romfind.
Ik had het gisteren uitgezocht en de foute entries op te geven, maar de hele layout klopte niet meer van mijn copy paste :
https://www.vpforums.org/...?showtopic=44580&p=541816
Ik zag dezelfde entries. Als ik er zelf eentje aan toevoeg met de juiste info voor de 101 versie, dan gebeurde er niets. Nou ja de 261/2 versie doet het ook, al heb ik het gevoel dat de bal veel sneller over het veld vliegt (kan niet, i know)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TenaciousC
t ziet er naar uit dat ik me bij de bouwers zal vervoegen en zelf mn Vpin ga ontwerpen en bouwen

Ontwerpen van de decals is geen lachertje, maar begint de goeie kant op te gaan
(preview is overbelicht, blijkbaar lukken screenshots niet goed met HDR aan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQYdMR0K_4KUl2AArxcQ2tXLUGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xYh2lqXPsMwPqHaBxBrOQZKE.png?f=fotoalbum_large

Eens de cabinet klaar is kan het echte werk beginnen, maar ik vrees dat ik hier toch nog een paar weken zoet mee ben alvorens alles naar mijn zin is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:15:
[...]

Ik zag dezelfde entries. Als ik er zelf eentje aan toevoeg met de juiste info voor de 101 versie, dan gebeurde er niets. Nou ja de 261/2 versie doet het ook, al heb ik het gevoel dat de bal veel sneller over het veld vliegt (kan niet, i know)
Haal de verkeerde entriesa weg. er staat een verkeerde rom naam in en dan werkt het.
of check eerst de pinemhi log, daar zie je wat meeestal fout gaat
Ik zie dat je met man_261 het ook goed red (mooie scoere)
Mijn tweede poging zat in de 100.000.000 en kwam erachter dat Pinemhi de score niet stuurde :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 05:47:
[...]

Haal de verkeerde entriesa weg. er staat een verkeerde rom naam in en dan werkt het.
of check eerst de pinemhi log, daar zie je wat meeestal fout gaat
Ik zie dat je met man_261 het ook goed red (mooie scoere)
Mijn tweede poging zat in de 100.000.000 en kwam erachter dat Pinemhi de score niet stuurde :(
Geen 100, maar wel bijna 83, Netjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:41:
[...]

Geen 100, maar wel bijna 83, Netjes hoor!
Thanks een hele lange multiball. Het is dat de kat kwam storen, anders mischien weer de 100.
Nu hopen dat ene @sahinasappelsap mij niet inhaalt :+

Btw. Mijn ziekenhuis b&b is wederom een paar weken uitgesteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:40:
[...]

Thanks een hele lange multiball. Het is dat de kat kwam storen, anders mischien weer de 100.
Nu hopen dat ene @sahinasappelsap mij niet inhaalt :+

Btw. Mijn ziekenhuis b&b is wederom een paar weken uitgesteld
Ik heb het niet in de planning staan om jouw score te verbeteren, dat is voor mij niet mogelijk :-)
Vervelend dat je ziekenhuisopname uitgesteld, maar in ieder geval kun je dan nog even door flipperen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Dna Disturber Ik zie scores voorbij komen van 0Cool op een paar rom-less tables. Is er iets veranderd? Dit werkte toch nog niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:18:
[...]

Vervelend dat je ziekenhuisopname uitgesteld, maar in ieder geval kun je dan nog even door flipperen O+
En gelukkig met kerst en oud en nieuw thuis.
5 min challenge probeer ik in die tijd nog te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dna Disturber
PatrickC schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:51:
@Dna Disturber Ik zie scores voorbij komen van 0Cool op een paar rom-less tables. Is er iets veranderd? Dit werkte toch nog niet?
He Patrick

In principe werkt t gewoon voor mensen die geen opengl gebruiken (behalve Game of Thrones, die werkt op een of andere manier voor beide niet)
Dus ben bang dat het met VR pas werkt bij de volgende update
Heb het kunnen oplossen samen met LordtheRon (die heeft veel getest waardoor ik de oorzaak kon vinden)
LordtheRon speelt ook via VR en kan met de aanpassing de scores versturen

En voor wat betreft de foutjes in romfind.ini (met dank aan Mike voor het opsporen) die zal ik ook bij de volgende versie fixen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sahinasappelsap
@PatrickC ...ik...geef....me...gewonnen. Well done!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:54:
@PatrickC ...ik...geef....me...gewonnen. Well done!
Dankjewel. :) Pinball Wizard van The Who zal je strot inmiddels wel uitkomen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:21:
[...]

Dankjewel. :) Pinball Wizard van The Who zal je strot inmiddels wel uitkomen! :+
Jah, vooral dat :+ Het is trouwens een superleuke tafel als je hem niet als golf speelt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
Al een tijdje geen Future Pinball meer gespeeld, maar op deze zit ik al heel lang te wachten..
Master of the Universe Collector’s Edition van TerryRed.

• PatrickC
Wat een meesterwerk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
Een bijzondere nieuwe release, Thunder Man (AppleTime 1987), van dvd626. Hier zijn er maar 500 van gemaakt in het echt.
https://vpuniverse.com/fi...under-man-appletime-1987/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzkqzbgh1iO4C8WOhmW5Rj60K-s=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/DMvXZod5JuacDp5G8Yv3n4Vm.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUNeeQaR7AOqVerDZIdWfHxSJwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rHgy5iVsElI3CXDHuSK1mK98.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Een nieuwe Original, Nightmare Before Christmas, gaat vandaag ook released worden. De eerste beelden zien er echt goed uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:23:
Een nieuwe Original, Nightmare Before Christmas, gaat vandaag ook released worden. De eerste beelden zien er echt goed uit!
Instruction video ;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TenaciousC
Kwestie van het ultieme realisme te bereiken, iemand al eens met dergelijke opstelling gespeeld?
Lijkt me ideaal om een bijna perfect flipper geluid te krijgen, of zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WcKV35iXZ5TRHHgVe7D7NZUQvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ts3VaxKMPuh96AtWF4pUQMAT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Al eerder aangekondigd en daar is ie dan.. Nightmare Before Christmas(2024), door tartzani.
https://vpuniverse.com/fi...are-before-christmas2024/
Ik heb ‘m al kort even gespeeld in VR en het is weer een original pareltje! 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ToclfAbZnFFnJD3cBi4e92bR4w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gXEAD5e2HmZHDVYKSS9qo0zr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 13-12-2024 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_ark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:48:
Al eerder aangekondigd en daar is ie dan.. Nightmare Before Christmas(2024), door tartzani.
https://vpuniverse.com/fi...are-before-christmas2024/
Ik heb ‘m al kort even gespeeld in VR en het is weer een original pareltje! 8)
[Afbeelding]
Heb em vandaag even kort gespeeld. Ziet er leuk en mooi uit, het is me niet gelukt om goed in de gameplay te komen vanwege de lastige ramps. Morgen misschien nog een poging wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Iets soortgelijks op VPX met HE-MAN zou ik nou echt geweldig vinden. Heb future pinball op de cab staan, maar eigenlijk nooit geconfigureerd met DOF. Als dat nou niet al te moeilijk is dan zou dit wellicht een tafel zijn om te proberen.
Zijn die dingen gratis net als bij VPX of betaal je centjes voor elke tafel die je wil hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:14:
Zijn die dingen gratis net als bij VPX of betaal je centjes voor elke tafel die je wil hebben?
Is net als bij VPX gratis, maar voor FP komen veel minder kasten uit. In het verleden bracht SLAMT!LT ook nog zijn creaties uit, maar hij is een beetje van het padje af… probeert abonnees te werven via zijn YT channel en als hij dan 10k abonnees haalt, is hij bereid zijn kasten weer publiek beschikbaar te maken. Maar… dat werkt juist averechts waardoor er juist steeds meer abonnees afhaken. Erg jammer, want zijn werk is fantastisch, alhoewel hij niet de laatste physics gebruikt die de NFozzy physics van VPX benaderen. Gelukkig brengt TerryRed nog wel kasten uit, soms ook bewerkingen van oudere SLAMT!LT kasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
m_ark schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:15:
[...]

Ook de star wars kast is nog steeds een geweldige tafel van Terryred
Dat is eigenlijk een SLAMT!LT tafel, waar Terry een Galactic Edition mod voor heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:14:
[...]

Iets soortgelijks op VPX met HE-MAN zou ik nou echt geweldig vinden. Heb future pinball op de cab staan, maar eigenlijk nooit geconfigureerd met DOF. Als dat nou niet al te moeilijk is dan zou dit wellicht een tafel zijn om te proberen.
Terry heeft al een tijdje geleden gezegd dat hij deze niet voor VPX gaat uitbrengen, maar eventueel wel voor VPE.
Ook heeft Terry een install docume t gemaakt voor FP en FP VR. Wel een gepuzzel, maar werkt wel !
Hij heeft ongetwijfelt ook een video ervan !
En op discord antwoord Hij s el als je een vraag hebt over FP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Voor de verandering een keertje een Original EM, Tornado Rally (Original 2024), de eerste release van eric3dee.
https://vpuniverse.com/fi...nado-rally-original-2024/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYX0uLe9xGSeqr9C7HUq-P0sIEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duGjsqc8sVi16lnZQjaQkhW3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4Q3V8UkaEIS4OB3QlQcBEp_0Q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lawsSwXqgXkTkaIhXBhejhwH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:42:
[...]

Is net als bij VPX gratis, maar voor FP komen veel minder kasten uit. In het verleden bracht SLAMT!LT ook nog zijn creaties uit, maar hij is een beetje van het padje af… probeert abonnees te werven via zijn YT channel en als hij dan 10k abonnees haalt, is hij bereid zijn kasten weer publiek beschikbaar te maken. Maar… dat werkt juist averechts waardoor er juist steeds meer abonnees afhaken. Erg jammer, want zijn werk is fantastisch, alhoewel hij niet de laatste physics gebruikt die de NFozzy physics van VPX benaderen. Gelukkig brengt TerryRed nog wel kasten uit, soms ook bewerkingen van oudere SLAMT!LT kasten.
Wellicht ga ik dan tijdens de kerstvakantie eens pielen aan FP, vind de kasten met animatie toch wel erg leuk om te zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:51:
[...]

Terry heeft al een tijdje geleden gezegd dat hij deze niet voor VPX gaat uitbrengen, maar eventueel wel voor VPE.
Ook heeft Terry een install docume t gemaakt voor FP en FP VR. Wel een gepuzzel, maar werkt wel !
Hij heeft ongetwijfelt ook een video ervan !
En op discord antwoord Hij s el als je een vraag hebt over FP
Maar als je het voor de VP engine uitbrengt, hoe moet ik dat dan zien in relatie tot het niet uitbrengen op VPX?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:21:
[...]

Wellicht ga ik dan tijdens de kerstvakantie eens pielen aan FP, vind de kasten met animatie toch wel erg leuk om te zien :-)
Dit is dan een goed startpunt.
https://pinballnirvana.co...all-in-one-complete.8159/
En alles van TerryRed:
https://pinballnirvana.co...s/authors/terryred.27808/

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 15-12-2024 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dacht even torpedo alley te high scoren zo op de laatste dag.
Als je dan eindelijk boven de 10 miljoen uitkomt, dan reset dat ding zich naar 0. Echt supertof :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:24:
Dacht even torpedo alley te high scoren zo op de laatste dag.
Als je dan eindelijk boven de 10 miljoen uitkomt, dan reset dat ding zich naar 0. Echt supertof :-D
Das balen man !
Jij kon hem nog spelen, mijne lukte niet vanwege mijn zedmd die mijn systeem traag maakt. Nu ook bij space invaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op maandag 16 december 2024 @ 06:59:
[...]

Das balen man !
Jij kon hem nog spelen, mijne lukte niet vanwege mijn zedmd die mijn systeem traag maakt. Nu ook bij space invaders.
Wat raar? Is dat een bug in de software of komt het omdat deze tafels geen dmd hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op maandag 16 december 2024 @ 07:09:
[...]

Wat raar? Is dat een bug in de software of komt het omdat deze tafels geen dmd hebben?
Bug in de driver. Alphanumeric werkt niet, maar even naar oude driver gestapt om toch te kunnen spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Speciaal voor de spelers in VR… :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Hi,

Wil mijn cab wat gaan pimpen.

Wil graag addresseble leds gaan inbouwen.

Is dit genoeg samen met natuurlijk de power supply?

PinMos V4
WEMOS D1 MINI V4

Of vergeet ik dan wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PatrickC
Terminator 2 (Williams 1991) door g5k, met flink wat hulp van anderen. De film is geweldig, maar deze kast ook! 8)
https://vpuniverse.com/fi...ator-2-williams-1991-g5k/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQ7eSvrxYPndJhDCUfzA1V_STlo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7skwGqtSWv99VdqOufmYNzDj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 18-12-2024 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Preview video voor MOTU Collectors Edition. Wel leuk ook om ook eens TerryRed te zien.
Ik moet zeggen, de ball physics zien er erg geloofwaardig uit. Met FizX physics in BAM heeft Future Pinball enorme stappen gemaakt op dit gebied, vergelijkbaar met de nFozzy physics in VPX.

• spoor12b
Ik ben begonnen met de kiddie challenge in Pinemhi en nu (pas) aanbeland bij de tweede table: Back to the Future. Zojuist gebeurde er iets raars, toen ik VPX startte stond er gelijk een hoge score van >14 miljoen en was daarmee het doel van de challenge (6,5) miljoen in één keer behaald.

Dat vind ik eigenlijk wel jammer want ik wil de score zelf behalen en niet door een bug. Is het mogelijk om deze nog te verwijderen? Zelf heb ik al tweemaal 5,5m gescored dus ik kom al aardig in de buurt van het doel.

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
spoor12b schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:39:
Ik ben begonnen met de kiddie challenge in Pinemhi en nu (pas) aanbeland bij de tweede table: Back to the Future. Zojuist gebeurde er iets raars, toen ik VPX startte stond er gelijk een hoge score van >14 miljoen en was daarmee het doel van de challenge (6,5) miljoen in één keer behaald.

Dat vind ik eigenlijk wel jammer want ik wil de score zelf behalen en niet door een bug. Is het mogelijk om deze nog te verwijderen? Zelf heb ik al tweemaal 5,5m gescored dus ik kom al aardig in de buurt van het doel.
even aan @Dna Disturber vragen of hij je score wil verwijderen uit de database?

• spoor12b
Goed plan, heb de NVRAM van gisteren al teruggezet :)

edit: Ik zie op pinemhi dat mijn positie en challenge niet veranderd zijn, ik kan dus gewoon verder met mijn challenge :) Mogelijk viel mijn submission buiten het time window van 3u?

edit2: ja dus... en inmiddels denk ik dat het helemaal geen bug was maar iets wat ik in de ruleset over het hoofd heb gezien.

[ Voor 102% gewijzigd door spoor12b op 21-12-2024 17:13 ]

spoor12b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wel geen FP thread, maar Patrick had deze tafel al gedeeld.
Hier een nieuwe AIO programma van Terry om FP werkend of up to date te krijgen : https://pinballnirvana.co...all-in-one-complete.8159/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BJt8UBRPYUGMpnwZRmSJioNWSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BO5oi0pLP4QttV6iSOTyoIhN.png?f=fotoalbum_large
Met dank aan Terry Red

[ Voor 21% gewijzigd door MikeDASpike op 20-12-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Damn, nu de derde keer dat ik een challenge hi-score heb behaald en dat de challenge niet heb gehaald. Ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan maar volgens mij had ik bij de laatste keer wel pinemhi gestart voor VPX en de challenge mode geactiveerd.

Dit was ruim binnen de 3 uur en is ook voor die tijd submitted. Wat kan er nou zijn fout gegaan?

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Check de pinemhi logs, of de score wel submit wordt, en zo iet waarom niet.
Check ook door nogmaals de challenge button in te drukken of je deze echt gestart is en hoeveel tijd je nog hebt.
Zowieso draai ik op de cabinet altijd pinemhi monitoring. Bij opstarten van mijn frontend kill ik de monitor en start deze op, zodat ik weet dat deze in een goeie mode staat. En niet per ongeluk nog een 5 min challange gestart is.
Ik hoop dat dit helpt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
De score is submitted, dat staat zowel in de logs als op pinemhi.com , Het challenge timewindow sloot om 17:45 en de score was om 17:09 submitted. Snap dus niet waarom hij failed is. Helaas kan ik niet nagaan in welke mode hij stond, dat staat niet in de logs. De 5M challenge mode gebruik ik (nog) niet.

bedankt voor het meedenken!

EDIT: ik zag dat ik nu wel in level 3 sta bij de kiddie challenge :) , bedankt @Dna Disturber ? Of is het "vanzelf" goed gekomen (misschien omdat de rankings maar 1 keer per dag worden bijgewerkt)?

[ Voor 22% gewijzigd door spoor12b op 22-12-2024 14:11 ]

spoor12b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik weet niet of er mensen zijn die geïnteresseerd zijn in de updates van JP Salas, maar ik heb vanochtend alle geüpdatete tafels van hem gedownload.

Ik heb nog niets uitgepakt, maar wel een paar bestanden hernoemd, zodat je weet waarbij het hoort. Inclusief plastics en backglass als deze bij zijn download stond.

In totaal 391 bestanden (waarvan volgens mij 260 tafels zijn) met een totale grootte van 3.19 GB.

Ik heb de updates toegevoegd tot en met 22 december

Stuur een PM als je een link wilt, dat scheelt je minstens 1500 clicks !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2bdTjLHRHZJA8EF_oECP1-DFzM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/bjow8sTODrj299pd8rCdN0Sd.gif?f=user_large
(kijk niet te lang naar JP's plaatje)

[ Voor 33% gewijzigd door MikeDASpike op 23-12-2024 14:03 . Reden: Datum van toegevoegde updates- JP toegevoegd ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
Daar is ie dan eindelijk… Master Of The Universe Collectors Edition, door TerryRed.
Download links in de video. Vergeet niet eerst ook de benodigde updates te installeren (zie eerder post van @MikeDASpike ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Net even 2 potjes gespeeld in VR. Beter dan dit krijg je niet! Wat een tafel! Als je dit vergelijkt met b.v. een Zen Original... echt ongelofelijk wat één man voor elkaar krijgt tov een heel bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:50:
Net even 2 potjes gespeeld in VR. Beter dan dit krijg je niet! Wat een tafel! Als je dit vergelijkt met b.v. een Zen Original... echt ongelofelijk wat één man voor elkaar krijgt tov een heel bedrijf.
En dat met hele oude software, welke via BAM een flinke boost heeft gekregen. Als FP opensource was geweest, hadden we nu denk ik allemaal FP tafels van het VPW team gehad.
Maar Terry heeft idd flink zijn best gedaan. Is hier al een tijd mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
spoor12b schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:55:
De score is submitted, dat staat zowel in de logs als op pinemhi.com , Het challenge timewindow sloot om 17:45 en de score was om 17:09 submitted. Snap dus niet waarom hij failed is. Helaas kan ik niet nagaan in welke mode hij stond, dat staat niet in de logs. De 5M challenge mode gebruik ik (nog) niet.

bedankt voor het meedenken!

EDIT: ik zag dat ik nu wel in level 3 sta bij de kiddie challenge :) , bedankt @Dna Disturber ? Of is het "vanzelf" goed gekomen (misschien omdat de rankings maar 1 keer per dag worden bijgewerkt)?
Hoi Spoor12b,

Was even op vakantie vandaar de radiostilte

Het is vanzelf opgelost gelukkig :)
Heb er niets aan hoeven doen

Ik weet het niet helemaal zeker meer maar volgens mij moet de pagina een keer bezocht worden alvorens ie wordt geupdate. Misschien dat het komt omdat je alleen via de popup window(s) hebt gekeken op je pc/cab ?
Dat zou de verlate reactie mogelijk kunnen verklaren maar doe natuurlijk ook maar een gok ;)
Pagina: 1 ... 21 ... 29 Laatste