[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:02
sahinasappelsap schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:10:
[...]

Daar had ik trouwens ook wel moeite mee. Goed oefenen, multiballs en de middle lanes goed gebruiken.

Je moet voor de grap eens in de top 10 high scores kijken van de tafels...dan schrik je hoe goed sommigen zijn ;-)
Ja het is echt bizar.

Maar ik moet zeggen dat ondanks ik Fish tales echt een hele leuke tafel vind, dat hij soms toch wat onnatuurlijk voelt voor een VPW tafel. Het lijkt soms alsof die bal ineens versnelt wordt, of dat de zwaartekracht ineens sterker wordt ofzo. Met andere tafels heb ik daar niet zo last van.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:10:
[...]

Daar had ik trouwens ook wel moeite mee. Goed oefenen, multiballs en de middle lanes goed gebruiken.

Je moet voor de grap eens in de top 10 high scores kijken van de tafels...dan schrik je hoe goed sommigen zijn ;-)
Nou ik heb het nog een aantal keren geprobeerd, maar Fish Tales wijkt zo enorm af van de rest,
De andere tafels in Golf zit je zo aan de punten (al snel er overheen) Maar Fish Tales is echt bijna niet te doen.

Ik beschouw mijzelf niet als een slechte flipperaar, maar ik krijg geen constante flow in het raken van de Lanes of multiball.

Mag ik vragen of jullie misschien een andere versie gebruiken, en of daar verschil in zit? Ik gebruikt zelf de VPW versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:53
Wachten... schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:03:
[...]

Nou ik heb het nog een aantal keren geprobeerd, maar Fish Tales wijkt zo enorm af van de rest,
De andere tafels in Golf zit je zo aan de punten (al snel er overheen) Maar Fish Tales is echt bijna niet te doen.

Ik beschouw mijzelf niet als een slechte flipperaar, maar ik krijg geen constante flow in het raken van de Lanes of multiball.

Mag ik vragen of jullie misschien een andere versie gebruiken, en of daar verschil in zit? Ik gebruikt zelf de VPW versie.
Nee, ik speel altijd gewoon de laatste VPW versie. Je moet die lanes links en rechts van de boot een paar keer achter elkaar afwisselend raken en dan de bal in de linker lane schieten. Deze kast moet je echt in een ‘ritme’ spelen. Zo heb ik relatief eenvoudig een score van meer dan 300 miljoen gehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 06-11-2024 10:47 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
PatrickC schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:45:
[...]

Nee, ik speel altijd gewoon de laatste VPW versie. Je moet die lanes links en rechts van de boot een paar keer achter elkaar afwisselend raken en dan de bal in de linker lane schieten. Deze kast moet je echt in een ‘ritme’ spelen. Zo heb ik relatief eenvoudig een score van meer dan 300 miljoen gehaald.
[YouTube: Fish Tales Pinball Tutorial]
Dank voor je uitleg, maar ik ben inderdaad wel bekend met hoe je punten moet halen op de kast, maar op de een of andere manier kan ik enkel met deze kast niet in een flow komen. Ik haal soms met moeite 20 mil.

Maar laten we het er dan maar op houden dat ik iedere keer pech heb met deze kast ofzo. 🤔

Ik heb het gisteren een paar uur geprobeerd en vandaag nog dik 2 uur, moet je deze scores zien. Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad om scores te krijgen. Er lijkt voor me gevoel echt iets niet helemaal te kloppen met hoe inconsistent de kast voelt. Het zal vast aan mij liggen hoor, maar heb dit nog nooit zo slecht meegemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-IwTr5cWbrIRaEHkZJm99MFow4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yb4okNwBOQPp7Ww6zkVCVkmC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Wachten... op 06-11-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:35
Wachten... schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:03:
[...]

VPW versie ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wachten... schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:53:
[...]

Dank voor je uitleg, maar ik ben inderdaad wel bekend met hoe je punten moet halen op de kast, maar op de een of andere manier kan ik enkel met deze kast niet in een flow komen. Ik haal soms met moeite 20 mil.

Maar laten we het er dan maar op houden dat ik iedere keer pech heb met deze kast ofzo. 🤔

Ik heb het gisteren een paar uur geprobeerd en vandaag nog dik 2 uur, moet je deze scores zien. Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad om scores te krijgen. Er lijkt voor me gevoel echt iets niet helemaal te kloppen met hoe inconsistent de kast voelt. Het zal vast aan mij liggen hoor, maar heb dit nog nooit zo slecht meegemaakt.

[Afbeelding]
Je hebt niet een latency probleem? Want dat maakt het timen van shots ook een stuk lastiger. Maar wellicht ligt de kast je gewoon niet… ik heb iets vergelijkbaars met Black Knight 2000. :+

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
PatrickC schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:46:
[...]

Je hebt niet een latency probleem? Want dat maakt het timen van shots ook een stuk lastiger. Maar wellicht ligt de kast je gewoon niet… ik heb iets vergelijkbaars met Black Knight 2000. :+
Nee, ik draai iets van 200 fps met iets van 0.3 latency. En met andere kasten heb ik het niet, daar haal ik redelijk makkelijke hoge scores (zie ook de challenge waar ik bijvoorbeeld op 2 sta

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wachten...
Net mijn 2 versterkers binnen gekregen voor mijn exciters en bass shaker. En had nog een voeding liggen die erop kon (de officiële krijg ik zaterdag).

Ik heb gelijk de boel dus even aangesloten en ik kon hiermee eindelijk de bass shaker testen. Ik was al te spreken over de exciters, maar met de bass shaker erbij, merk je echt wel de beperkingen van de exciters zelf. Je voelt nu echt de bal rollen en alle bumpers e.d. zijn echt voelbaar zoals ik ze me ook kan herinneren van vroeger.

Dan nog te bedenken dat ik de exciters en de bass shaker ook dit keer gewoon los op mijn bereau had liggen. Het effect wordt dus beter als ik ze uiteindelijk echt vast in de kast heb geschroefd.

De versterkers zijn overigens echt enorm klein (passen min of meer in mijn hand).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfN-Qgx5evHTZbxT79Pl2uAmGu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45GvHPmhl3WsXg8oc79aaFBf.jpg?f=fotoalbum_large

Je moet ze wel zelf in elkaar zetten (echt 5 minuten werk) dat doen ze om de kosten te drukken. Deze 2.1 amps hebben me in totaal 25 euro gekost inclusief verzenden (voor 2 stuks).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5Dw13EF35Gw-CAzL1xiMC0JuWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fAHU9IzxEb7UVbkN9q3fvnpg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

Misschien dat ik toch eerst met een VR-stub begin. De hoeveelheid ruimte die een widebody inneemt is enorm, en als ik ervaringen van anderen lees die beide hebben dan is de tendens dat men liever VR speelt (met alle DOF van de kast).
Lastig allemaal, al bijna een C3 OLED gekocht via Marktplaats, toch nog maar even wachten en eerst verder uitdenken :)

Ik kwam dit project tegen, van een Nederlander (toevallig ook aanwezig in dit topic?)
https://www.gibsonpinball.com/pinstation/

Ziet er interessant uit, maar onduidelijk wanneer deze te bestellen is en wat de prijs wordt.
Maar denk dat het leuker is om zoiets zelf te maken :)

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-11-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:06:
Misschien dat ik toch eerst met een VR-stub begin. De hoeveelheid ruimte die een widebody inneemt is enorm, en als ik ervaringen van anderen lees die beide hebben dan is de tendens dat men liever VR speelt (met alle DOF van de kast).
Lastig allemaal, al bijna een C3 OLED gekocht via Marktplaats, toch nog maar even wachten en eerst verder uitdenken :)

Ik kwam dit project tegen, van een Nederlander (toevallig ook aanwezig in dit topic?)

Ziet er interessant uit, maar onduidelijk wanneer deze te bestellen is en wat de prijs wordt.
Dit heb ook van andere partijen (kost daar rond de 380 euro)

Ik moet zeggen dat als het zo klein is, dat je dan echt beter zelf kunt bouwen. Ik heb precies hetzelfde gebouwd nu als prototype om alles te testen, voordat ik een volledige kast bouw.

Ik denk zelf dat dit iets is wat sneller in de kast belandt dan een volledig systeem. Zoiets als Sharpin is dan veel interessanter.

En nog steeds zou ik dat ook niet nemen, want dat draait op een "gaar" Android kastje en is het allemaal "net niet".

Het is dat ik dit soort dingen altijd een teveel risico vind. Maar heb er genoeg ideeën over hoe je dit het beste kunt maken en dat het voor meer mensen interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:06:

Ben zelf 1 aan het maken in Arduino, alles is zo goed als verbonden.
Moest ook gelukkig niets programmeren.

Maar ben aan het wachten op een ander bord, gewoon louter voor te zien in hoever dat beter zou gaan.
Is een STM32 bord, had die tip op Discord gehad van iemand.
Mijn kortere arcade buttons zijn ook besteld.

Enkel nog de plunger bestellen, maar heb wat prive kosten gehad ivb met mijn zoontje.
Vandaar dat die plunger even on hold staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 15:07
Voor degenen die DMDext gebruiken en problemen ervaren met hun virtuele display of real DMD (zoals Zen FX-kleuren die niet goed weergeven, VPX die crashed etc), is het zeker de moeite waard om te updaten naar de nieuwste versie van DMDEXT : v2.3.0https://github.com/freezy/dmd-extensions/releases/tag/v2.3.0).

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:27:
Voor degenen die DMDext gebruiken en problemen ervaren met hun virtuele display of real DMD (zoals Zen FX-kleuren die niet goed weergeven, VPX die crashed etc), is het zeker de moeite waard om te updaten naar de nieuwste versie van DMDEXT : v2.3.0https://github.com/freezy/dmd-extensions/releases/tag/v2.3.0).
Is een van de problemen ook dat de positie van de DMD gereset wordt? Ik had namelijk overal dmd ingesteld, maar alles was gereset een paar dagen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik wil trouwens graag dag ik mijn windows scherm in portrait mode kan zetten en dat de kasten dan goed blijven staan.

Ik moet nu steeds met mijn hoofd half schuin af en toe wat dingen wijzigen, wat heel vervelend is.

@MikeDASpike had jij dit niet laatst ergens aangegeven? Ik wil dus dat de instellingen daarvan zowel goed werken in Visual pinball als in pinup popper. Echter heb ik nu dat mijn kasten dan ook mee draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:08:
Ik wil trouwens graag dag ik mijn windows scherm in portrait mode kan zetten en dat de kasten dan goed blijven staan.

Ik moet nu steeds met mijn hoofd half schuin af en toe wat dingen wijzigen, wat heel vervelend is.

@MikeDASpike had jij dit niet laatst ergens aangegeven? Ik wil dus dat de instellingen daarvan zowel goed werken in Visual pinball als in pinup popper. Echter heb ik nu dat mijn kasten dan ook mee draaien.
🤣 Mijn nek is ondertussen vergroeid in een hoek van 45 graden hierdoor 😋

Ik zag dat ik bij whirlwind van de troon gestoten ben, hopelijk dit weekend wat tijd om wat zaken op orde te stellen.

Gister het opnieuw configureren van de ratio en hoek van alle tafels afgerond. X en y zoon zijn nu gelijk aan elkaar en de offset van top tussen de 26 en 36 ish. Ziet er qua realisme een stuk beter uit. Thanks voor de tips @MikeDASpike en @OlafWeijers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:26:
[...]

Ik zag dat ik bij whirlwind van de troon gestoten ben, hopelijk dit weekend wat tijd om wat zaken op orde te stellen.

Gister het opnieuw configureren van de ratio en hoek van alle tafels afgerond. X en y zoon zijn nu gelijk aan elkaar en de offset van top tussen de 26 en 36 ish. Ziet er qua realisme een stuk beter uit. Thanks voor de tips @MikeDASpike en @OlafWeijers !
Ik dacht dat jij deze settings ook aangepast had, maar niet dus.

Ik moet ook nog een keer opnieuw kijken naar die settings, want ik blijf momenteel nog steeds op legacy hangen vanwege het gemak en dat het er "best oke" uit ziet.

Heb je wat screenshots van hoe bijvoorbeeld Addams family er bij je uit ziet nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:08:

Je kan idd visual pinball starten als je in portrait mode draaid. Geen probleem. Ik neem aan dat popper dat ook kan. Ik heb popper nog nooit geinstaleerd dus weet dat niet, maar pinballX kan het en datbis vele malen ouder.

Ben ik dan de enige die remote access naar mijn cabinet gebruik, om lekker vanaf mijn buro stoel de cabinet geheel te beheren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafWeijers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:36

OlafWeijers

Redacteur netwerken & smarthome
MikeDASpike schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:52:
[...]

Je kan idd visual pinball starten als je in portrait mode draaid. Geen probleem. Ik neem aan dat popper dat ook kan. Ik heb popper nog nooit geinstaleerd dus weet dat niet, maar pinballX kan het en datbis vele malen ouder.

Ben ik dan de enige die remote access naar mijn cabinet gebruik, om lekker vanaf mijn buro stoel de cabinet geheel te beheren ?
Portrait mode staat ook bij mij op het wensenlijstje om nog eens te bekijken, maar simpelweg instellen stuit ook bij mijn cabinet op wat problemen, met name omdat er in sommige ini-files wat schermresoluties en -posities hard-coded staan.

Beheren doe ik via VNC, in tegenstelling tot RDP lockt 'ie de sessie niet, en het heeft geen invloed op de performance als ik de verbinding vergeet te verbreken en een kast ga spelen.
Af en toe gebruik ik zelfs de laptop met VNC bovenop het cabinet als ik geen zin heb om het toetsenbord en muis tevoorschijn te halen. Ik heb inmiddels ook Vpin Studio geïnstalleerd maar moet er nog steeds eens goed induiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:40:
[...]

Ik moet ook nog een keer opnieuw kijken naar die settings, want ik blijf momenteel nog steeds op legacy hangen vanwege het gemak en dat het er "best oke" uit ziet.

Heb je wat screenshots van hoe bijvoorbeeld Addams family er bij je uit ziet nu?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8QN1zOUhUOxmrNbjlJxqNlV-dw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PSlN4Ik1ISfKXSX7rb1LQG1L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwKQUHTQN5Q_8A0zPHS-Goy_t8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tK2wOGIZ9eF6ODqVBrMK9GEr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrtWXSOSJH-ac2jlQ-C4JF2pwic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoHuUocy2d4OUPI9VplW3L0V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2EanEtDJjASua1UURxIqebssaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJISx7gAhYQcXjl6aPNJjwEq.jpg?f=fotoalbum_large

Godzilla en whirlwind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OlafWeijers

OlafWeijers

Whirlwind! :9 (Ik vind het 'broertje' Earthshaker overigens helemaal te gek)

Godzilla is een hele lastige, die kop ziet er bij mij nooit helemaal lekker uit.. Waarschijnlijk is dat een kast die in VR helemaal waanzinnig is om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
OlafWeijers schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:17:
[...]

Portrait mode staat ook bij mij op het wensenlijstje om nog eens te bekijken, maar simpelweg instellen stuit ook bij mijn cabinet op wat problemen, met name omdat er in sommige ini-files wat schermresoluties en -posities hard-coded staan.

Beheren doe ik via VNC, in tegenstelling tot RDP lockt 'ie de sessie niet, en het heeft geen invloed op de performance als ik de verbinding vergeet te verbreken en een kast ga spelen.
Af en toe gebruik ik zelfs de laptop met VNC bovenop het cabinet als ik geen zin heb om het toetsenbord en muis tevoorschijn te halen. Ik heb inmiddels ook Vpin Studio geïnstalleerd maar moet er nog steeds eens goed induiken.
Welke ini files bedoel jij ? Van vpx ?
Ik gebruik zelf TeamViewer voor remote beheer. Ja performance wordt slechter, maar niet zo slecht als anydesk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafWeijers

OlafWeijers

MikeDASpike schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:55:
[...]

Welke ini files bedoel jij ? Van vpx ?
Ik gebruik zelf TeamViewer voor remote beheer. Ja performance wordt slechter, maar niet zo slecht als anydesk
Welke precies staat me niet helemaal meer exact bij maar ik meen dat het probleem zat in de positie van de B2S, en ook vpx liep te klooien met het automatisch schalen van de window-view. Maar ik heb het destijds maar gauw weer teruggedraaid, dat was het gedoe even niet waard ten opzichte van gewoon lekker doorflipperen en af en toe even wat nekpijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
OlafWeijers schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:54:
[...]

Whirlwind! :9 (Ik vind het 'broertje' Earthshaker overigens helemaal te gek)

Godzilla is een hele lastige, die kop ziet er bij mij nooit helemaal lekker uit.. Waarschijnlijk is dat een kast die in VR helemaal waanzinnig is om te zien.
Bedoel ik idd... Golf staat nu op 50. Alleen een hole in 1 kan het nog beter maken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:40:
[...]

En taf bij deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eat6vXM5LXV14QHMI-F4p-DLlNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYSXg8Ly2yzhXg6BYtsPJ98C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVDnEPoAHBQaATMAOPqVG8T2200=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1JFDISMlsCOuBIjnephXnCf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:58:
[...]

Bedoel ik idd... Golf staat nu op 50. Alleen een hole in 1 kan het nog beter maken 😉
Deze keer is hij ook echt niet moeilijk moet ik zeggen. Het is dat ik geen tijd heb dit weekend, anders had ik nog een poging gedaan 😊

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:08
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:09:
[...]

Leuk! Waar heb je die vandaan gehaald en heb je die op maat laten zagen?
Heb je foto’s van je bouw en eindresultaat? Ben wel benieuwd :)
Hier een paar foto's van mijn cab op zolder. Nog niet helemaal af maar dat geeft niet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4sXtV033glB-RQR-0itYuQTycA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFbeRAXEU29QOt1ei1SgBs1g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cy0XZMeyfp4N7IzjGCp7f43xXCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMkxOZbhu7TiiDYfuHdcOG5l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVlyStCZZdL0225Bux9Wkd8jXSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJ8plloqadka8RRBBLc5MAVd.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2YZ85KU9Hw3essDd7CTbSakhPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gu2trVBYzc9stq1qI2nNgdrp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door m_ark op 08-11-2024 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@m_ark heel mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
@m_ark Gaaf man ! Goed gedaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat is eigenlijk de consensus over hoe de speelveldmonitor gemonteerd wordt? Strak en parallel schuin tegen de glasplaat of verzonken als een origineel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
m_ark schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:49:
[...]

Hier een paar foto's van mijn cab op zolder. Nog niet helemaal af maar dat geeft niet. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Gaaf gedaan man, dat ziet er echt heel strak uit! Laat je de kast zwart of wil je hem nog gaan bestickeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_ark
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 07:41:
Wat is eigenlijk de consensus over hoe de speelveldmonitor gemonteerd wordt? Strak en parallel schuin tegen de glasplaat of verzonken als een origineel?
Is denk ik wat jij mooier vindt. In mijn kast met een 32 inch was er geen ruimte vanwege de pc, dus nu 1,8cm onder het glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_ark
sahinasappelsap schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 07:42:
[...]

Gaaf gedaan man, dat ziet er echt heel strak uit! Laat je de kast zwart of wil je hem nog gaan bestickeren?
Thx

Heb de stickers liggen maar laat hem denk ik zwart😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Heeft er iemand intresse om een realDMD zelf te bouwen?
Vanwege de HD, ga ik een ander circuitboard halen, daar de circuitboard die ik heb net niet snel genoeg is voor HD, maar goed genoeg voor 128x32 displays
Ik heb een esp32 met een shield van ZeDMD straks over.
Als ik het voor elkaar krijg, gaat 'ooit' ook mijn orginele pinDMDv3 eruit.
Stuur een pm of dm als je intresse hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
m_ark schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 07:55:
[...]

Thx

Heb de stickers liggen maar laat hem denk ik zwart😅
Wat heb je voor art stickers ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:00:
Heeft er iemand intresse om een realDMD zelf te bouwen?
Vanwege de HD, ga ik een ander circuitboard halen, daar de circuitboard die ik heb net niet snel genoeg is voor HD, maar goed genoeg voor 128x32 displays
Ik heb een esp32 met een shield van ZeDMD straks over.
Als ik het voor elkaar krijg, gaat 'ooit' ook mijn orginele pinDMDv3 eruit.
Stuur een pm of dm als je intresse hebt
Ik heb nog een beetje extra uitleg/info nodig, maar ik heb eventueel wel jnteresse 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:17:
[...]

Ik heb nog een beetje extra uitleg/info nodig, maar ik heb eventueel wel jnteresse 😊
Geen probleem. Uitleggen vind ik geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:26:
[...]

Maar is het niet een idee dat er een uitleg over komt in de TS om het scherm altijd verticaal te hebben?

Ik weet dat het mogelijk is, want heb het wel voorbij zien komen ergens, maar zelf kom ik er maar niet uit om het goed te krijgen.

Dat je Windows zelf in landscape staat is echt heel vervelend als je tussendoor af en toe andere dingen moet/wilt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:16:
[...]

Maar is het niet een idee dat er een uitleg over komt in de TS om het scherm altijd verticaal te hebben?

Ik weet dat het mogelijk is, want heb het wel voorbij zien komen ergens, maar zelf kom ik er maar niet uit om het goed te krijgen.

Dat je Windows zelf in landscape staat is echt heel vervelend als je tussendoor af en toe andere dingen moet/wilt doen
uiteindelijk heb ik het probleem verholpen met een draadloos toetsenbord. Als ik werk moet verrichten in windows of vpx, dan ga ik links van de kast staan in landscape mode :-D. Als ik klaar ben doe ik weer 5 passen naar rechts zodat ik het dmd op de juiste grootte/positie kan zetten en ik mezelf uitgelijnd heb op portrait. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:28:
[...]

uiteindelijk heb ik het probleem verholpen met een draadloos toetsenbord. Als ik werk moet verrichten in windows of vpx, dan ga ik links van de kast staan in landscape mode :-D. Als ik klaar ben doe ik weer 5 passen naar rechts zodat ik het dmd op de juiste grootte/positie kan zetten en ik mezelf uitgelijnd heb op portrait. :+
🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:28:
[...]

Haha een aardig complexe oplossing, maar als het werkt 😊

Maar hoe mooi zou het zijn als dat niet meer nodig is? 😁 Ik heb zelf geen ruimte en geen zin in "complexe" oplossingen. Dus liever het scherm op staand zetten in Windows, en zorgen dat alles op die manier gewoon werkt.

Ik ga zelf ook wel eens op speurtocht of en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik weet niet of iemand er iets aan heeft, maar een aantal jaren geleden speelde ik nog wel eens VP in portrait mode en zat toen ook altijd te prutsen met de oriëntatie van het scherm. Ik ben toen een batch script en powershell script gaan gebruiken die VP opstart welke voor de opstart de oriëntatie aanpast.

StartVP.bat:
code:
1
2
3
4
powershell.exe -ExecutionPolicy Bypass -File "%~dp0ChangeOrientation.ps1"
start /wait VPinballX.exe
 powershell.exe -ExecutionPolicy Bypass -File "%~dp0ChangeOrientation.ps1"
exit

ChangeOrientation.ps1
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
Function Set-ScreenResolutionAndOrientation { 

<# 
    .Synopsis 
        Sets the Screen Resolution of the primary monitor 
    .Description 
        Uses Pinvoke and ChangeDisplaySettings Win32API to make the change 
    .Example 
        Set-ScreenResolutionAndOrientation         

URL: http://stackoverflow.com/questions/12644786/powershell-script-to-change-screen-orientation?answertab=active#tab-top
    CMD: powershell.exe -ExecutionPolicy Bypass -File "%~dp0ChangeOrientation.ps1"
#>

$pinvokeCode = @" 
using System; 
using System.Runtime.InteropServices; 
namespace Resolution 
{ 
    [StructLayout(LayoutKind.Sequential)] 
    public struct DEVMODE 
    { 
       [MarshalAs(UnmanagedType.ByValTStr,SizeConst=32)]
       public string dmDeviceName;
       public short  dmSpecVersion;
       public short  dmDriverVersion;
       public short  dmSize;
       public short  dmDriverExtra;
       public int    dmFields;
       public int    dmPositionX;
       public int    dmPositionY;
       public int    dmDisplayOrientation;
       public int    dmDisplayFixedOutput;
       public short  dmColor;
       public short  dmDuplex;
       public short  dmYResolution;
       public short  dmTTOption;
       public short  dmCollate;
       [MarshalAs(UnmanagedType.ByValTStr, SizeConst = 32)]
       public string dmFormName;
       public short  dmLogPixels;
       public short  dmBitsPerPel;
       public int    dmPelsWidth;
       public int    dmPelsHeight;
       public int    dmDisplayFlags;
       public int    dmDisplayFrequency;
       public int    dmICMMethod;
       public int    dmICMIntent;
       public int    dmMediaType;
       public int    dmDitherType;
       public int    dmReserved1;
       public int    dmReserved2;
       public int    dmPanningWidth;
       public int    dmPanningHeight;
    }; 
    class NativeMethods 
    { 
        [DllImport("user32.dll")] 
        public static extern int EnumDisplaySettings(string deviceName, int modeNum, ref DEVMODE devMode); 
        [DllImport("user32.dll")] 
        public static extern int ChangeDisplaySettings(ref DEVMODE devMode, int flags); 
        public const int ENUM_CURRENT_SETTINGS = -1; 
        public const int CDS_UPDATEREGISTRY = 0x01; 
        public const int CDS_TEST = 0x02; 
        public const int DISP_CHANGE_SUCCESSFUL = 0; 
        public const int DISP_CHANGE_RESTART = 1; 
        public const int DISP_CHANGE_FAILED = -1;
        public const int DMDO_DEFAULT = 0;
        public const int DMDO_90 = 1;
        public const int DMDO_180 = 2;
        public const int DMDO_270 = 3;
    } 
    public class PrmaryScreenResolution 
    { 
        static public string ChangeResolution() 
        { 
            DEVMODE dm = GetDevMode(); 
            if (0 != NativeMethods.EnumDisplaySettings(null, NativeMethods.ENUM_CURRENT_SETTINGS, ref dm)) 
            {
                // swap width and height
                int temp = dm.dmPelsHeight;
                dm.dmPelsHeight = dm.dmPelsWidth;
                dm.dmPelsWidth = temp;
                // determine new orientation based on the current orientation
                switch(dm.dmDisplayOrientation)
                {
                    case NativeMethods.DMDO_DEFAULT:
                        //dm.dmDisplayOrientation = NativeMethods.DMDO_270;
                        //2016-10-25/EBP wrap counter clockwise
                        dm.dmDisplayOrientation = NativeMethods.DMDO_90;
                        break;
                    case NativeMethods.DMDO_270:
                        dm.dmDisplayOrientation = NativeMethods.DMDO_180;
                        break;
                    case NativeMethods.DMDO_180:
                        dm.dmDisplayOrientation = NativeMethods.DMDO_90;
                        break;
                    case NativeMethods.DMDO_90:
                        dm.dmDisplayOrientation = NativeMethods.DMDO_DEFAULT;
                        break;
                    default:
                        // unknown orientation value
                        // add exception handling here
                        break;
                }
                int iRet = NativeMethods.ChangeDisplaySettings(ref dm, NativeMethods.CDS_TEST); 
                if (iRet == NativeMethods.DISP_CHANGE_FAILED) 
                { 
                    return "Unable To Process Your Request. Sorry For This Inconvenience."; 
                } 
                else 
                { 
                    iRet = NativeMethods.ChangeDisplaySettings(ref dm, NativeMethods.CDS_UPDATEREGISTRY); 
                    switch (iRet) 
                    { 
                        case NativeMethods.DISP_CHANGE_SUCCESSFUL: 
                            { 
                                return "Success"; 
                            } 
                        case NativeMethods.DISP_CHANGE_RESTART: 
                            { 
                                return "You Need To Reboot For The Change To Happen.\n If You Feel Any Problem After Rebooting Your Machine\nThen Try To Change Resolution In Safe Mode."; 
                            } 
                        default: 
                            { 
                                return "Failed To Change The Resolution"; 
                            } 
                    } 
                } 
            } 
            else 
            { 
                return "Failed To Change The Resolution."; 
            } 
        } 
        private static DEVMODE GetDevMode() 
        { 
            DEVMODE dm = new DEVMODE(); 
            dm.dmDeviceName = new String(new char[32]); 
            dm.dmFormName = new String(new char[32]); 
            dm.dmSize = (short)Marshal.SizeOf(dm); 
            return dm; 
        } 
    } 
} 
"@ 

Add-Type $pinvokeCode -ErrorAction SilentlyContinue 
[Resolution.PrmaryScreenResolution]::ChangeResolution() 
}

Set-ScreenResolutionAndOrientation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik zie dat 'ene'@Dna Disturber zijn zondag besteed aan de 5 minuten challenge.
Maar wat een k*t tafel is dat zeg!
Heb ik eindelijk een mooie score, dan crasht vpinmame (niet hoger dan Leaf), maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:05:
Heb ik eindelijk een mooie score, dan crasht vpinmame (niet hoger dan Leaf), maar toch.
Ik vind de VPW versie van Red & Teds Road Show ook niet zo lekker spelen. Maar ik vind het wel een leuke kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Voor diegene die ooit nog interesse hebben in een goede SSF. Cleveland software design heeft een nieuwe amp gemaakt waar je al je speakers op aan kunt sluiten. https://www.clevelandsoftwaredesign.com/pinball-parts/ssf

Je bent net iets goedkoper uit met 2 losse amps, maar er zitten echt wel voordelen aan 1 amp waar je alles op aansluit. Hij legt het mooi uit in zijn video.

YouTube: Visual Pinball SSF + Backbox Amplifier Overview from Cleveland Softw...

[ Voor 5% gewijzigd door Wachten... op 10-11-2024 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16:10
MikeDASpike schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:05:
@MikeDASpike
Yep....kan eindelijk weer een beetje genieten van mn cab
Is nog steeds niet helemaal op orde met frontend enz...
Maar nieuwe pc (rtx 4070 super) en een 43 inch monitor (4k 144hz) is het weer genieten

Dus zal wel vaker meedoen met de challenges :) (als veldvulling uiteraard ;) )

Dat van die rom-less lijkt trouwens te liggen in het gebruik van GL (bij de directx is er geen probleem)
Op de een of andere manier stopt de "fakerom" er na een seconde of 2 mee met de GL versie 8)7

Geen idee waarom
Maar ja maar even kijken hoe we dat kunnen fixen/omzeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
VDXR + Open Composite = godlike mode voor performance in Virtual Desktop.

90 FPS / High / 150Mbps bitrate en een latency van 39ms.
Eens testen in hoever 100Mbps lukt en dat hij dan volledig stabiel blijft.
Soms eens een klein dipje gehad naar 84 FPS en spike naar 45ms.

Paar tafels getest, enorm crisp nu voor te spelen.
Nog niet veel gedaan met mijn controller verder te bouwen.
Knoppen komen wel toe deze week, Farming komt morgen ook toe.
3D printer is al uitbundig getest, daar ben ik ook terug meer mee bezig met CAD tekenen.

Veel variatie momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:44:
VDXR + Open Composite = godlike mode voor performance in Virtual Desktop.

90 FPS / High / 150Mbps bitrate en een latency van 39ms.
Eens testen in hoever 100Mbps lukt en dat hij dan volledig stabiel blijft.
Soms eens een klein dipje gehad naar 84 FPS en spike naar 45ms.

Paar tafels getest, enorm crisp nu voor te spelen.
Nog niet veel gedaan met mijn controller verder te bouwen.
Knoppen komen wel toe deze week, Farming komt morgen ook toe.
3D printer is al uitbundig getest, daar ben ik ook terug meer mee bezig met CAD tekenen.

Veel variatie momenteel.
Wat bedoel je hier met ‘High’? En welke codec gebruik je. Met H264+ op 200Mbs is de latency iets lager dan met AV-1 voor mij. VD staat op Godlike setting bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:19:
[...]

@MikeDASpike
Yep....kan eindelijk weer een beetje genieten van mn cab
Is nog steeds niet helemaal op orde met frontend enz...
Maar nieuwe pc (rtx 4070 super) en een 43 inch monitor (4k 144hz) is het weer genieten

Dus zal wel vaker meedoen met de challenges :) (als veldvulling uiteraard ;) )

Dat van die rom-less lijkt trouwens te liggen in het gebruik van GL (bij de directx is er geen probleem)
Op de een of andere manier stopt de "fakerom" er na een seconde of 2 mee met de GL versie 8)7

Geen idee waarom
Maar ja maar even kijken hoe we dat kunnen fixen/omzeilen
Ik heb getest met 10.8 DX versie. Ik gebruik GL alleen voor VR en Kinect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dna Disturber
MikeDASpike schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:12:
[...]

Ik heb getest met 10.8 DX versie. Ik gebruik GL alleen voor VR en Kinect.
hmm ok dan is er misschien nog iets anders misgegaan bij jou
Maar heb de fout bij GL kunnen vinden en reproduceren
heb de oplossing ondertussen daarvoor gevonden

Ik laat Ron het nog even testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:58:
[...]

Wat bedoel je hier met ‘High’? En welke codec gebruik je. Met H264+ op 200Mbs is de latency iets lager dan met AV-1 voor mij. VD staat op Godlike setting bij mij.
High preset op VD, zoals het bij jou op Godlike staat.
H.264+ hier.

Geen speciale router, gewoon op mijn mesh wifi.
Gigabit snelheid, maar niet dat veel uitmaakt.

Sharpening op 50% gezet en snap dragon resolution of zo iets.
Dat heb ik ook aanstaan, gaat wel enkel tot de high setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:41:
[...]

High preset op VD, zoals het bij jou op Godlike staat.
H.264+ hier.

Geen speciale router, gewoon op mijn mesh wifi.
Gigabit snelheid, maar niet dat veel uitmaakt.

Sharpening op 50% gezet en snap dragon resolution of zo iets.
Dat heb ik ook aanstaan, gaat wel enkel tot de high setting.
Ah ok.. ik was even verward doordat je Godlike noemde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik zit er toch aan te denken om een KL shield te halen van Arnoz, zodat ik wat betere connecties kan maken. Het zit nu allemaal met extreem dunne dupond connectors met 22awg draad, en dat voelt toch allemaal een beetje "net niet"

Het probleem is alleen dat er op mijn KL25z board een female dupont header op zit en op de KL shield van Arnoz ook.

Ik moet dus de female header van het KL25z board gaan verwijderen, en dan een male header erop solderen.

Zijn er nog tips wat betreft het verwijderen en opnieuw solderen, en kunnen jullie een goede soldeerbout aanraden? Ik ben vanuit vroeger wel een klein beetje bekend met solderen, maar heb het denk ik al 20 jaar niet meer gedaan. Daarnaast ben ik al helemaal niet bekend met het solderen van een dingen op een PCB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:28:
Ik zit er toch aan te denken om een KL shield te halen van Arnoz, zodat ik wat betere connecties kan maken. Het zit nu allemaal met extreem dunne dupond connectors met 22awg draad, en dat voelt toch allemaal een beetje "net niet"

Het probleem is alleen dat er op mijn KL25z board een female dupont header op zit en op de KL shield van Arnoz ook.

Ik moet dus de female header van het KL25z board gaan verwijderen, en dan een male header erop solderen.

Zijn er nog tips wat betreft het verwijderen en opnieuw solderen, en kunnen jullie een goede soldeerbout aanraden? Ik ben vanuit vroeger wel een klein beetje bekend met solderen, maar heb het denk ik al 20 jaar niet meer gedaan. Daarnaast ben ik al helemaal niet bekend met het solderen van een dingen op een PCB
Ik had ook 30 jaar niet gesoldeerd, maar tijdens bouwen vd kast met een oude soldeerbout ook 22awg draden aan connectoren gesoldeerd. Wel heb ik toen ook krimpkous gebruikt per draad om het toch stevig te laten (tonen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4zmuZdmr8oKhl1OYD4LSzTTwC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoTW9435ZjyveX9I729u39eK.jpg?f=fotoalbum_large

Maar op dit moment koop ik ook shields, omdat het niet meer lukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91

Desoldeerlint kopen, ga je makkelijker alles heel mooi los krijgen.
Lint erover, bout erop en tada alles komt los zonder een zooi te maken.

Ik heb een soldeerstation, zeer tevreden van.
Voor te solderen is het gewoon makkelijk van een platte kop te nemen.
Gewoon even heel snel over gaan en dat hangt al vast.

Je moet er geen bang van hebben, als je dat rustig doet en een 3de hand gebruikt die alles mooi vast houd.
Kan er eigenlijk bitter weinig gebeuren. Dat is het mooie aan zo station, kan je zelf accuraat de temperatuur ingeven.

En hangt iets niet goed, gewoon met het lint erover en weer losmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door KBE91 op 13-11-2024 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:07:
[...]

Ik had ook 30 jaar niet gesoldeerd, maar tijdens bouwen vd kast met een oude soldeerbout ook 22awg draden aan connectoren gesoldeerd. Wel heb ik toen ook krimpkous gebruikt per draad om het toch stevig te laten (tonen)
[Afbeelding]

Dat is nog wel een goede optie op zich.

Als ik het goed begrijp en zie, dan soldeer je de draden dus aan een male pin header, en die stop je dan als geheel in de female header pin op het PCB?

Echter zoals gezegd zou ik dus ook het liefst van die dunne kabels af willen. Ik heb liever 18awg overal i.p.v. 22 wat ik nu heb.

En als ik dan toch aan het solderen ben, dan kan ik net zo goed de female header van het kl25z board halen en er een male header op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4zmuZdmr8oKhl1OYD4LSzTTwC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoTW9435ZjyveX9I729u39eK.jpg?f=fotoalbum_large

Wachten... schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:49:
[...]

Dat is nog wel een goede optie op zich.

Als ik het goed begrijp en zie, dan soldeer je de draden dus aan een male pin header, en die stop je dan als geheel in de female header pin op het PCB?

Echter zoals gezegd zou ik dus ook het liefst van die dunne kabels af willen. Ik heb liever 18awg overal i.p.v. 22 wat ik nu heb.

En als ik dan toch aan het solderen ben, dan kan ik net zo goed de female header van het kl25z board halen en er een male header op zetten
Dit was een male/male connector welke ik op mijn coindoor aansluit, maar is dezelfde maat als de connectors op het circuitboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
KBE91 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:34:
[...]

Desoldeerlint kopen, ga je makkelijker alles heel mooi los krijgen.
Lint erover, bout erop en tada alles komt los zonder een zooi te maken.

Ik heb een soldeerstation, zeer tevreden van.
Voor te solderen is het gewoon makkelijk van een platte kop te nemen.
Gewoon even heel snel over gaan en dat hangt al vast.
[YouTube: Soldering tips and triks - tip 1 #somethingaboutelectronics]

Je moet er geen bang van hebben, als je dat rustig doet en een 3de hand gebruikt die alles mooi vast houd.
Kan er eigenlijk bitter weinig gebeuren. Dat is het mooie aan zo station, kan je zelf accuraat de temperatuur ingeven.

En hangt iets niet goed, gewoon met het lint erover en weer losmaken.
Ja ik had al veel zitten uitzoeken en heb wat videos bekeken, maar tot op heden ziet het er niet spectaculair uit.

Hoe groot is trouwens de kans dat als je de "verkeerd" op het PCB houdt, dat je dan het PCB beschadigt? Of is die kans echt zeer gering?

Ik ga dan denk ik vanavond maar eens male headers halen en de boel omgooien 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Wachten... schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:58:
[...]

Ja ik had al veel zitten uitzoeken en heb wat videos bekeken, maar tot op heden ziet het er niet spectaculair uit.

Hoe groot is trouwens de kans dat als je de "verkeerd" op het PCB houdt, dat je dan het PCB beschadigt? Of is die kans echt zeer gering?

Ik ga dan denk ik vanavond maar eens male headers halen en de boel omgooien 😊
Hoe groot is de kans dat je een gat brand in je kleren met een strijkijzer ? Miniem als je dat normaal gebruikt en niet te lang op laat liggen.

Dat is exact het zelfde met een PCB eigenlijk.
Tel tot 3 en haal de bout eraf en je gaat nooit van zijn leven iets breken zo.

Wil je echt pin point werken, neem een vergroot glas boven je 3de hand.
Goede verlichting en ipv een flat head, gebruik een punt voor te solderen.

Dan kan je echt niets rondom mis moen.

[ Voor 11% gewijzigd door KBE91 op 13-11-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
KBE91 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:02:
[...]

Hoe groot is de kans dat je een gat brand in je kleren met een strijkijzer ? Miniem als je dat normaal gebruikt en niet te lang op laat liggen.

Dat is exact het zelfde met een PCB eigenlijk.
Tel tot 3 en haal de bout eraf en je gaat nooit van zijn leven iets breken zo.

Wil je echt pin point werken, neem een vergroot glas boven je 3de hand.
Goede verlichting en ipv een flat head, gebruik een punt voor te solderen.

Dan kan je echt niets rondom mis moen.
Is de temperatuur nog belangrijk dat je dit kunt inregelen? Ik heb nu enkel een soldeerbout die enkel aan en uit kan. Voor een beetje prutswerk is dat prima denk, maar ik ga er vanuit dat je met een PCB en eventueel componenten de boel wel wilt inregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Wachten... schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:28:
[...]

Is de temperatuur nog belangrijk dat je dit kunt inregelen? Ik heb nu enkel een soldeerbout die enkel aan en uit kan. Voor een beetje prutswerk is dat prima denk, maar ik ga er vanuit dat je met een PCB en eventueel componenten de boel wel wilt inregelen?
Voor mij echt een must have, zeker omdat verschillende soorten andere temperaturen nodig hebben.
https://www.budgetronics.eu/nl/leer-hoe-te-solderen/c-27

Beetje leesvoer erover.

Is ook geen overdreven kost, kost minder dan een avondje uit eten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
KBE91 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:32:
[...]

Voor mij echt een must have, zeker omdat verschillende soorten andere temperaturen nodig hebben.

Beetje leesvoer erover.

Ja dat heb ik ook een beetje. Toevallig gisteren weer 200 afgetikt met een avondje uit eten.

Ik had deze op het oog
https://www.eleshop.nl/hakko-fx-888dx-soldeerstation.html

Is een opvolger van de
https://www.eleshop.nl/hakko-fx-888d.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
KBE91 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:32:
[...]

Beetje leesvoer erover.

Daar lees ik alleen wel dat je prima kunt solderen met een simpele soldeerbout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Wachten... schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:59:
[...]

Daar lees ik alleen wel dat je prima kunt solderen met een simpele soldeerbout....
Tuurlijk, maar gaat maar over het feit als je later eens wat moet solderen waar je bout dat je nu hebt niet voor deugd. Je bent niet verplicht van 160 euro te hangen aan een bout voor wat soldeerwerk.
Voor 50 euro heb je ook al een station waar je heel eind mee weg kan.

Ik heb graag controle over de dingen dat ik gebruik, vandaar dat ik zo een station heb.
Bv loodvrije tin heeft een hogere temperatuur nodig. En geen weet dat je bout dat je nu hebt die temperaturen haalt. Voor mij is het gewoon veel fijner werken dat ik zie wat de temp is van mijn bout.
Dat hij ook op temp blijft.

Heb dit station al enkele jaren, heeft nog nooit moeilijk gedaan en gefaald.
Je moet dat niet kopen als je dat niet wil, test het met wat je nu hebt en zie dat het werkt.
Lukt het des te beter, lukt het niet dan kan je nog kijken naar andere opties.

Nog iets, dat station dat jij stuurde heeft wel wat meer dingen aan boord.
Zorgen dat je bout niet over hit, zal maar eens voor vallen dat hij begint raar te doen in je handen.
Dat je u levend gaat verbranden, want dat bedoel ik met geen zicht en controle op iets dat je niet kan regelen.

[ Voor 12% gewijzigd door KBE91 op 13-11-2024 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:11
Leuk leesvoer dit draadje mensen! Fantastische foto’s van zelfgebouwde cabinets. 🙏

Ik lees een aantal keer dat het installeren en vooral het instellen van een nieuwe kast toch wel een klusje kan zijn. Soms wat meer werk dan de andere keer.
Nu ben ik actief op zoek naar een cabinet. Vanwege 2 linkerhanden is zelf bouwen een no go en snuffel ik dus rond naar 2de hands zelfbouw. Het onderhoud, reparatie en software zou ik wel uit komen maar het ‘houtwerk’ met geen mogelijkheid 😆

Wat me opvalt aan wat er zoal wordt aangeboden is dat er vaak 1000+ kasten opstaan. Dat rijmt bij mij wat vreemd met het instellen van die dingen. Het zou 100’en uren moeten kosten om alles goed in te stellen.
Is dat iets om specifiek nog op te letten bij een aankoop? Of worden die installaties gewoon gekloond? Ik neem aan dat elk zelfbouw cabinet zijn eigen specifieke settings heeft.

Daarnaast ben ik nog in twijfel over 32” of 42” als speelveld maar dat wordt meer een keuze in wat een beetje past hier. 32” lijkt me groot genoeg maar het is me nog wat vreemd dat de gehele kast dan wat kleiner wordt waarbij de kopkast veelal onder de 1,60 hoog is. Zittend op een kruk, zoals ik vroeger bij opa vaak zat te flipperen, is dan niet zo’n issue maar staand zou ik eraan moeten wennen dat ik zoveel groter ben dan de kopkast.
Eén ding is zeker….Old Chicago van opa en Terminator van mijn oom gaan er zeker opkomen! 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Teddieke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:42:
Leuk leesvoer dit draadje mensen! Fantastische foto’s van zelfgebouwde cabinets. 🙏

Ik lees een aantal keer dat het installeren en vooral het instellen van een nieuwe kast toch wel een klusje kan zijn. Soms wat meer werk dan de andere keer.
Nu ben ik actief op zoek naar een cabinet. Vanwege 2 linkerhanden is zelf bouwen een no go en snuffel ik dus rond naar 2de hands zelfbouw. Het onderhoud, reparatie en software zou ik wel uit komen maar het ‘houtwerk’ met geen mogelijkheid 😆

Wat me opvalt aan wat er zoal wordt aangeboden is dat er vaak 1000+ kasten opstaan. Dat rijmt bij mij wat vreemd met het instellen van die dingen. Het zou 100’en uren moeten kosten om alles goed in te stellen.
Is dat iets om specifiek nog op te letten bij een aankoop? Of worden die installaties gewoon gekloond? Ik neem aan dat elk zelfbouw cabinet zijn eigen specifieke settings heeft.

Daarnaast ben ik nog in twijfel over 32” of 42” als speelveld maar dat wordt meer een keuze in wat een beetje past hier. 32” lijkt me groot genoeg maar het is me nog wat vreemd dat de gehele kast dan wat kleiner wordt waarbij de kopkast veelal onder de 1,60 hoog is. Zittend op een kruk, zoals ik vroeger bij opa vaak zat te flipperen, is dan niet zo’n issue maar staand zou ik eraan moeten wennen dat ik zoveel groter ben dan de kopkast.
Eén ding is zeker….Old Chicago van opa en Terminator van mijn oom gaan er zeker opkomen! 😛
Leuk om te lezen dat je ook wil gaan beginnen met deze hobby.

Wat betreft de grootte vd kast. Als je genoeg ruimte hebt had ik een kast gemaakt op ware grote. Ik was eraan begonnen maar toen de kast met speelveld klaar was kwam ik er snel achter dat het in real life toch een stuk groter is dan op papier.

Instellen vd kasten. Het opzoeken vd juiste bestanden moet je een beetje handig in worden. Soms een beetje frustrerend als je hem niet goed opgestart krijgt vanwege een verkeerde rom, software of instelling. Voor afstellingen heb je vaak speciale point of view files die je als het nodig is tegenwoordig redelijk makkelijk kan tweaken.

Bij mij gaat het om kwaliteit en niet om volume. Ik download ze alleen als het echt mooie kasten zijn.

In het begin kost het echt even tijd om überhaupt een kast werkend te krijgen zoals je wil met dmd, backglas en of pup pack, maar dat is ook een beetje de voldoening.

Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@Teddieke Bij een tweedehands cabinet die wordt aangeboden met voorgeïnstalleerde kasten, neem ik aan dat die kasten al correct ingesteld zijn, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de aanbieder. De vraag is in zo’n geval ook of alles wel up-to-date is met de laatste versies van de VPX software en alle ‘extra’s’ en kasten.

Als ik een tweedehands cabinet zou kopen (wat voor mij ook een optie zou zien gezien 2 linkerhanden :+ ), dan zou ik deze compleet opnieuw installeren qua software en kasten. En dan de kasten langzamerhand toevoegen, beginnend met de kasten die je het leukste vindt.

Ik zelf speel met name in VR en dan stelt het toevoegen van de kast niets voor. De kast in de tables directory plaatsen, de rom voor kasten die deze nodig hebben in de vpinmame roms directory en dat is het dan wel. In VR heb je geen POV om in te stellen. Je drukt op de center VR view knop en alles staat perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddieke
m_ark schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:00:
[...]

Bij mij gaat het om kwaliteit en niet om volume. Ik download ze alleen als het echt mooie kasten zijn.

Succes
Idem hier hoor. Je kunt er maar één tegelijk spelen en ik kan me niet voorstellen wat ik met 100+ kasten moet, laat staan 1000+.
20 goed ingestelde kasten klinkt al best hoor.
Of het moet op een gegeven moment een vorm van verzamelen worden.

Ik ga dit weekend nog wat meer rondkijken. Op Marktplaats staan er een paar maar het blijft uiteraard een niche. Wat ook wel weer z’n charme heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Teddieke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:04:
[...]

Idem hier hoor. Je kunt er maar één tegelijk spelen en ik kan me niet voorstellen wat ik met 100+ kasten moet, laat staan 1000+.
20 goed ingestelde kasten klinkt al best hoor.
Of het moet op een gegeven moment een vorm van verzamelen worden.

Ik ga dit weekend nog wat meer rondkijken. Op Marktplaats staan er een paar maar het blijft uiteraard een niche. Wat ook wel weer z’n charme heeft.
Als je 2 linkerhanden hebt en jecde kast niet zelf wilt bouwen, is het geen oplossing om een oude kapotte flipperkast te kopen, deze te strippen en dan de electronica en software geheel zelf doen ?

Ik heb zelf een 'gekochte' arcade cabinet, maar daar nooit zoveel lol aan beleefd als aan het in elkaar zetten van mijn pinball cabinet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Teddieke kijk ook eens bij https://digitalpinball.nl, die maken ze zelf en hebben verschillende formaten (van origineel - en dat is best wel groot - tot wat kleinere formaten die nog wel fijn spelen)
Heb een paar kasten van ze gespeeld 2 weken terug.
Afbeeldingslocatie: https://www.pinballnews.com/site/wp-content/uploads/shows/dutch-pinball-open-expo-2024/116-dutch-pinball-open-expo-2024-1024x731.jpg
Wel duurder dan via Marktplaats wat opduiken, en dit is ready to play, terwijl je misschien juist ook de hobby zoekt om het allemaal zelf in te stellen?

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-11-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:21:
@Teddieke kijk ook eens bij https://digitalpinball.nl, die maken ze zelf en hebben verschillende formaten (van origineel - en dat is best wel groot - tot wat kleinere formaten die nog wel fijn spelen)
Heb een paar kasten van ze gespeeld 2 weken terug.
[Afbeelding]
Wel duurder dan via Marktplaats wat opduiken, en dit is ready to play, terwijl je misschien juist ook de hobby zoekt om het allemaal zelf in te stellen?
Ik heb de website bekeken. Modellen zien er best goed uit, maar zie niet wat de verschillende modellen kosten (vanaf €1500, maar is dat dan voor het eenvoudigste model van de 3)? En als je dan naar de webshop gaat, zijn er geen digitale flipperkasten te koop. Beetje vaag…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

PatrickC schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:30:
[...]

Ik heb de website bekeken. Modellen zien er best goed uit, maar zie niet wat de verschillende modellen kosten (vanaf €1500, maar is dat dan voor het eenvoudigste model van de 3)? En als je dan naar de webshop gaat, zijn er geen digitale flipperkasten te koop. Beetje vaag…
Ja ik denk dat je ze moet vragen om meer info en dat de bouw in overleg gaat. Op het DPO stonden er kasten vanaf 2500 euro geloof ik, topmodel met 4K OLED was meer dan 4500 euro (meeneemprijs voor dat ene exemplaar). Dus goedkoop zijn ze niet, maar ze gebruiken wel goede onderdelen en de afwerking is top.

Hier overigens het complete verslag van het DPO, volgend jaar in november zal het waarschijnlijk weer gehouden worden: https://www.pinballnews.c...h-pinball-open-expo-2024/
Wat me opviel is dat er echt enorm veel nieuwe fabrikanten zijn, het begint een beetje op bier brouwen te lijken waar iedereen en zn moeder een eigen merk begint ;)
Prijzen van "echte" kasten zijn overigens vanaf 8000 euro en de betere uitvoeringen gaan richting 15.000 :X
Dan is digitaal spelen toch een stuk toegankelijker.

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-11-2024 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teddieke
PatrickC schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:30:
[...]

Ik heb ze recent bekeken en contact gehad. Goedkoopste model wat ik in de prijslijst zie staan is 2795 en dat vind ik vrij prijzig. Met wat upgraden ga je al snel richting de 4000 euro.
Toegegeven, speelklaar, gaan met die banaan.

Maar wat Cyberspin al benoemd. Het zelf instellen enz zal ook wel een portie geluk brengen en technisch heb ik een linker en een rechterhand dus dat zit wel goed.
Vanmorgen nog eens gaan meten hier. Zo’n real-size wordt echt een te groot ‘ding’ in de kamer. Ik focus me even op midsize. 32” voldoet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wachten...
Teddieke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:42:

Ik zal mijn mening ook wel even geven, en om gelijk met de deur in huis te vallen, zou ik niet snel een kant en klaar systeem kopen. Ik zal eerst uitleggen waarom ik het niet zal doen en zal je daarna aangeven hoe ik het doe/heb gedaan tot nu toe. Wel even belangrijk om te vermelden. Ondanks ik vrij nieuw ben in deze wereld, ben ik iemand die alles flink overdenkt en alle voor en nadelen tegen elkaar afweegt. Soms tot aan het irritante aan toe, maar ik sta hierdoor wel bekend als iemand die zelden een miskoop doet en goed alles uitzoekt.

Het grote nadeel van kant en klaar kopen
Visuall pinball is niet 1 software die je gebruikt en dat daarin alles werkt. Ik denk dat het zo maar uit een stuk of 5+ software "projecten" bestaat op Github, wat allemaal met elkaar moet werken. Je kunt dus al invullen dat dit nauw met elkaar samen moet werken, en je komt hierdoor geregeld problemen in tegen. Ik zal er niet teveel op ingaan, maar het is even om een idee te geven dat het niet een soort "Steam" installeren is, en klaar! Als je het mij dus zou vragen, dan is echt het leren van de software installeren, kasten downloaden, en zorgen dat je ze kunt spelen echt een must als het gaat om Visual pinball.

Een ander groot nadeel, is dat je met tweedehands/kant en klaar over het algemeen niet echt weet wat je koopt en alsnog best veel betaald. Goede spullen in Visual pinball is echt key voor een goede ervaring als je het mij vraagt. De kasten die @CyBeRSPiN bijvoorbeeld aangeeft in een link (de goedkopere versies), zou ik zelf nooit kopen. Je hebt werkelijk geen idee wat de componenten precies zijn, en als ik all 75Hz scherm zie, dan haak ik al af. Er is echt niks zo vervelend als je één of andere lag hebt in je kast. Een 120Hz scherm is mijn inziens gewoon het minimale wat je moet hebben.

Je kunt mijn inziens beter het beste scherm hebben, met enkel SFF, (geluids feedback), dan dat je alle toeters en bellen hebt, wat het net niet is qua kwaliteit. Het scherm en SSF doen al voor 80 Procent het werk.

Hoe ik het heb gedaan/ aan het doen ben
Als allereerste zou ik gewoon eens visual pinball installeren, en daarmee even spelen, en zorgen dat je en kast of 3 helemaal werkend krijgt en daarna uitbreiden naar wat meer. Het is echt key dat je weet hoe de software werkt, en hoe je kasten aan de praat krijgt. In eerste instantie is het door de vele software pakketten even een chaos, maar als je het eenmaal snapt, dan is het best goed te doen. Je gaat namelijk echt al wel tegen wat kleine problemen aanlopen, maar als je de software redelijk begrijpt, dan scheelt dit echt enorm met problemen oplossen.

Desktop kast maken (enkel nodig KL25z bordje, flipper knoppen en wat kabels)
Als je de software eenmaal een beetje snapt, dan kun je een prototype maken. Ik heb zelf een soort portable kastje gemaakt zoals dit en daar knoppen aan gehangen. Als je echter niet teveel wil klussen, kan dan gewoon een oude la uit een ondiep kastje of een houten bakje gebruiken. Draai deze om. Boor daar (meestal 28mm gaten) in, schroef de flipper knoppen erin en sluit ze aan op het KL25z boardje, en je hebt al het basis principe van de flipperkast.

Dit is even heel beknopt besproken, maar hiermee ben je voor circa 150 euro klaar (er vanuit gaande dat je al een PC en scherm hebt) om de basis op te zetten. Als je dit dan wat vindt, dan kun je verder uit gaan breiden.

Belangrijk om nogmaals te vermelden: Het gaat er dus echt om dat je begrijpt hoe de kast in elkaar zit. Ik kan me niet voorstellen vanuit eigen ervaring nu, dat de kant en klaar kasten, zonder problemen blijven werken. Het is dan echt heel frustrerend als je voor 2000 iets hebt staan, wat het sowieso al net niet is qua hardware, en dan ook nog eens niet of slecht speelbaar is.

Wanneer wel een tweede hands/kant en klare oplossing kopen?
Zorg wederom dat je echt eerste weet hoe alles werkt qua software en hardware. Als je dat weet, dan zul je minder snel een buil vallen aan een tweedehands aankoop. De belangrijkste spullen zijn in mijn ogen het scherm met hoge refresh rate en hoge pixeldichtheid (resolutie) een goede PC die alles aankan, en een goed SSF systeem Dit is wat mijn betreft de basis, en wat echt goed moet zijn. De rest is ietsjes minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Teddieke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:14:
[...]

Ik heb ze recent bekeken en contact gehad. Goedkoopste model wat ik in de prijslijst zie staan is 2795 en dat vind ik vrij prijzig. Met wat upgraden ga je al snel richting de 4000 euro.
Toegegeven, speelklaar, gaan met die banaan.
Hier zou ik dus maar niet al teveel vanuit gaan. Lees mij ervaring en reactie hierboven.
Tenzij ze er iets van support bij hebben dat alles blijft werken, echter lijk mij dit niet logisch. Na verkoop is het jouw pakkie aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wachten... schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:18:
[...]

Hier zou ik dus maar niet al teveel vanuit gaan. Lees mij ervaring en reactie hierboven.
Tenzij ze er iets van support bij hebben dat alles blijft werken, echter lijk mij dit niet logisch. Na verkoop is het jouw pakkie aan ;)
Zit wel support bij geloof ik, in elk geval inbegrepen voor het eerste jaar, maar idd wel eens met je "120Hz" als het minimum. De goedkopere kasten zijn het dan net-niet voor de beste beleving. Maar qua GPU en monitor loopt het dan ook met zelfbouw al aardig op, als ze dan nog een beetje wat aan hun uren willen verdienen dan krijg je idd van die hoge prijzen.
Denk dat hun doelgroep de a-technische mensen zijn die wel graag digitaal willen kunnen flipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:36:
[...]

Zit wel support bij geloof ik, in elk geval inbegrepen voor het eerste jaar, maar idd wel eens met je "120Hz" als het minimum. De goedkopere kasten zijn het dan net-niet voor de beste beleving. Maar qua GPU en monitor loopt het dan ook met zelfbouw al aardig op, als ze dan nog een beetje wat aan hun uren willen verdienen dan krijg je idd van die hoge prijzen.
Denk dat hun doelgroep de a-technische mensen zijn die wel graag digitaal willen kunnen flipperen.
Ja er moet nou eenmaal geld verdient worden :)

Maar ik kan je denk ik wel vertellen dat dit geen kasten zijn met een RTX 4060 GPU en een LG oled. Anders zou je dat wel vermelden in je advertenties/verkooppunten. Er wordt vaak toch bespaart op dingen om het rendement zo hoog mogelijk te houden.

Ik vraag me dus überhaupt af wat voor hardware (PC) hierin zit, en of het scherm wel een beetje acceptabel is qua responstijden

[ Voor 6% gewijzigd door Wachten... op 15-11-2024 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddieke
@Wachten... Helder verhaal! Dankjewel voor je uitgebreide mening.
Ik heb wel affiniteit met software en hardware en het was sowieso de bedoeling dat ik die volledig onder de knie ga krijgen omdat ik gewoonweg ook wil weten hoe het werkt. Waar het mij om gaat is de behuizing en de montage van het grove werk, schermen, pc-inbouw, dat soort zaken. De printplaten etc daar zou ik wel uit kunnen komen.
Op zich zou een blanco HDD prima voor me werken als de rest maar gebouwd is.
Zelf bouwen van het cabinet dat is niet aan mij besteedt, ik heb daar geen gereedschap voor en ik zit ook nog met een motorische handicap dus dat zou alleen maar frustraties opwekken.
Het technische deel en de software gaat me daarentegen zeker veel plezier brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Ik ben het eigenlijk wel eens met alles wat hier boven genoemd is. Plus: Je houdt veel meer van je flipperkassie als je hem zelf met liefde in elkaar gezet hebt, geheel naar jouw wens.

De weg er naartoe is minstens net zo leuk als het spelen zelf.

Dat gezegd hebbende....Beetje magertjes dat ik op 3 sta in de weekly challenge. Waar is de concurrentie uit dit topic gebleven op pinemhi? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:49:
Ik ben het eigenlijk wel eens met alles wat hier boven genoemd is. Plus: Je houdt veel meer van je flipperkassie als je hem zelf met liefde in elkaar gezet hebt, geheel naar jouw wens.

De weg er naartoe is minstens net zo leuk als het spelen zelf.

Dat gezegd hebbende....Beetje magertjes dat ik op 3 sta in de weekly challenge. Waar is de concurrentie uit dit topic gebleven op pinemhi? :+
Ik heb helaas even mijn female headers op mijn KL25z bordje vervangen voor male header pins, zodat ik een KLshield bord erop kan gaan prikken. Ik werd toch een beetje alergisch van die kleine dupont connectors. Maar ik kan daardoor even geen score neer zetten (geen female kabels hier)

Weet iemand of er naast het KLshield board van Arnoz, nog andere bordjes zijn die het verbinden van kabels wat makkelijker/better maken?

Of zijn er anders mensen die ook nog wat nodig hebben van hem eventueel? Ik probeer even ergens wat kosten te drukken (hoofdzakelijk verzendkosten)

[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 15-11-2024 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
De Quest 3 is de ‘schuldige’… naast pinball in VR is er nog zo veel meer leuks in VR… tafeltennis, midgetgolf, golf, Half Life Alyx en natuurlijk mijn grootste PC hobby… sim racing. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietselepla
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02 20:47
Hallo, vraag je ivm SSF. Heb al het een en ander opgezocht, maar twijfel een beetje. Mijn kast heeft een 40 inch speelveld (nog geen 4K--), maar zou graag SSF erin steken. Ik kwam het volgende tegen: Dayton DAEX32EP-4 of DAEX25
Bass: Dayton TT25-8
versterker: ZK-TB21 2.1

hoeveel Exiters steek je best? Ik las 4 en een bass, heb ook gezien dat iemand er 2 in de lockbar stak: DAEX13CT.

voor geluid gebruik ik de boxen van de tv in de kopkast. dit zou beter aangepast worden met 2 boxen en subwoofer?

gebruik je dan nog contactors indien je SSF gebruikt?

Op dit moment heb ik in de kopkast een 32 inch zitten die dient als backglass en dmd. ik twijfel om eventueel een ledmatrix te plaatsen. ik veronderstel dat dit 'echter' is dan dmd op een lcd weergeven? ik zag dit en dacht 2 van deze : https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Alvast bedankt

[ Voor 47% gewijzigd door wietselepla op 15-11-2024 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
wietselepla schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:43:
Hallo, vraag je ivm SSF. Heb al het een en ander opgezocht, maar twijfel een beetje. Mijn kast heeft een 40 inch speelveld (nog geen 4K--), maar zou graag SSF erin steken. Ik kwam het volgende tegen: Dayton DAEX32EP-4 of DAEX25
Bass: Dayton TT25-8
versterker: ZK-TB21 2.1

hoeveel Exiters steek je best? Ik las 4 en een bass, heb ook gezien dat iemand er 2 in de lockbar stak: DAEX13CT.

voor geluid gebruik ik de boxen van de tv in de kopkast. dit zou beter aangepast worden met 2 boxen en subwoofer?

gebruik je dan nog contactors indien je SSF gebruikt?

Op dit moment heb ik in de kopkast een 32 inch zitten die dient als backglass en dmd. ik twijfel om eventueel een ledmatrix te plaatsen. ik veronderstel dat dit 'echter' is dan dmd op een lcd weergeven? ik zag dit en dacht 2 van deze : https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Alvast bedankt
Mijn mening is dat een echte DMD iets meer echtheid aan een kast geeft. Let op dat je naast de 2 panelen ook nog een controller nodig hebt welke is aan te sturen via dmddevice.dll
Ik ben nu zelf bezig om mijn pindmdv3 te vervangen voor een zedmd HD. Ik wacht nog op 1 shield en heb dan een compleet setje over om een zedmd 128x32 aan te sturen.

Wat betreft ssf. Ik heb naast mijn 2.1 pinmame geluid ook 4x DAEX58FP jaren geleden ingebouwd en ben er ergens tevreden over.

En ik heb ook een 40" cabinet en een monitor die een 100hz of meer is (4k) vindt ik nu wel een pre. Maar lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike

Ikheb vanmorgen ook 2xgespeeld, maar ondanks dat pinemhi mijn rom zag, geeft player 1 maar 0 punten (bij uitlezen met pinemhi). Highscorekon wel uitgelezen worden.
Ik was zeker niet nr 1, maar wel een dikke 3de plaats

Moet nog kijken waarom pinemhi leaderboard de scores niet kan uitlezen en alleen maar 0 terug geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:27:
[...]

Ikheb vanmorgen ook 2xgespeeld, maar ondanks dat pinemhi mijn rom zag, geeft player 1 maar 0 punten (bij uitlezen met pinemhi). Highscorekon wel uitgelezen worden.
Ik was zeker niet nr 1, maar wel een dikke 3de plaats

Moet nog kijken waarom pinemhi leaderboard de scores niet kan uitlezen en alleen maar 0 terug geeft
Dat is raar, ik zie bij de 5 min challenge wel een 5.2 miljoen score van je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:24:
[...]

Dat is raar, ik zie bij de 5 min challenge wel een 5.2 miljoen score van je?
Klopt. Die deed het wel, maar bij special force leest ie 0 punten bij start en exit en zegt dat deze niet gestuurd wordt.

Hier nog de log :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
----------------------------------------------------------------------
17/11/2024, 07:51
pinemhi leaderboard version :  3.6.3.0
VPinmame version :  3.6.0.1142
Player :  Mike da Spike
detected game with rom description :  Special Force
matching romname :  specforc 
previous specforc score extracted 

17/11/2024, 08:01 
detected exit from game with rom description :  Special Force 
new specforc score extracted 
*** previous score is equal to new score *** 
*** probably because there was no game played *** 
*** it could also be that this rom is not supported (yet) *** 
*** this score will not be submitted 
17/11/2024, 08:06
detected game with rom description :  Deadly Weapon
matching romname :  deadweap 
previous deadweap score extracted 

*** 5 MINUTE MODE GAME ***
17/11/2024, 08:12 
detected exit from game with rom description :  Deadly Weapon 
new deadweap score extracted 
New score submitted to pinemhi leaderboard 

[ Voor 68% gewijzigd door MikeDASpike op 17-11-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
je zou even kunnen kijken of je nvram wel wordt geupdate
of even de nvram hernoemen/verwijderen en kijken hoe het dan gaat

[ Voor 37% gewijzigd door Dna Disturber op 17-11-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Dna Disturber schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:42:
je zou even kunnen kijken of je nvram wel wordt geupdate
of even de nvram hernoemen/verwijderen en kijken hoe het dan gaat
Nvram was geupdate, want een nieuwe highcore was erin opgeslagen.
Ik zal nog wel proberen om de nvram te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Hi,

Nog een vraag van mijn kant.

Bij het inkopen heb ik voor 4 exciters, 2 speakers en 1 bass shaker 4 versterkers gekocht.

3 2.0 versterkers voor de 4 exciters en 2 speakers (werken prima) en 1 2.1 (dus met subwoofer aansluiting) voor de bass shaker.

Als ik dit test met Windows werkt het prima.

Maar als ik dan een vpx kast start krijg ik geen signaal naar mijn bass shaker.

Heb al verschillende instellingen gedaan maar tot dusver niks werkend.

Nu heb ik de 2 achterste exciters aangesloten op de 2.1. Die geeft nu wel signaal naar de bass shaker.

Maar wanneer de 2 voorste exciters in actie komen is er natuurlijk geen signaal naar de bass shaker.

Is het een oplossing om een 2e 2.1 versterker te kopen en dan die sub uitgang ook aan te sluiten op de bass shaker of is dit heel gevaarlijk? Aangezien ik dan 2 versterkers aansluit op 1 bass shaker.

Iemand een idee?

Sorry, ik ben echt niet thuis in dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
m_ark schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:54:
Hi,

Nog een vraag van mijn kant.

Bij het inkopen heb ik voor 4 exciters, 2 speakers en 1 bass shaker 4 versterkers gekocht.

3 2.0 versterkers voor de 4 exciters en 2 speakers (werken prima) en 1 2.1 (dus met subwoofer aansluiting) voor de bass shaker.

Als ik dit test met Windows werkt het prima.

Maar als ik dan een vpx kast start krijg ik geen signaal naar mijn bass shaker.

Heb al verschillende instellingen gedaan maar tot dusver niks werkend.

Nu heb ik de 2 achterste exciters aangesloten op de 2.1. Die geeft nu wel signaal naar de bass shaker.

Maar wanneer de 2 voorste exciters in actie komen is er natuurlijk geen signaal naar de bass shaker.

Is het een oplossing om een 2e 2.1 versterker te kopen en dan die sub uitgang ook aan te sluiten op de bass shaker of is dit heel gevaarlijk? Aangezien ik dan 2 versterkers aansluit op 1 bass shaker.

Iemand een idee?

Sorry, ik ben echt niet thuis in dit soort dingen.
Welke 7.1 instelling heb je gebruikt binnen visual pinball? Want je kunt kiezen uit 2 verschillende. Je moet niet de onderste gebruiken, maar diegenen daarboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddieke
Heeft iemand van jullie ooit zelf een lockbar op maat gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Wachten... schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:26:
[...]

Welke 7.1 instelling heb je gebruikt binnen visual pinball? Want je kunt kiezen uit 2 verschillende. Je moet niet de onderste gebruiken, maar diegenen daarboven
Beide geprobeerd 🤷

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Een nieuwe release van UnclePaulie, Sorcerer (Williams 1985) v4.0.
https://vpuniverse.com/fi...4-sorcerer-williams-1985/
Er is ook een recente altsound voor deze tafel.
https://vpuniverse.com/fi...-1985-altsound-20-gsound/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3TK0imrap1f0Nf2j6FRiNNkL1Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cB4NfdneTISkGlMNWZxnETTf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQTnElJKApm4QA8DrGkQIVMnEio=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ltcY237ouf9kAmjq7DthpZBu.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door PatrickC op 24-11-2024 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 18:14
Hallo, ik ben me sinds kort ook gaan verdiepen in Virtual pinball maar heb niet echt zin/tijd om zelf zo een kast in elkaar te zetten...

Zijn er in Europa eigenlijk Virtual pinball bouwers die het niveau van het Australische xtremegamingcabinets halen? Ik dacht eerst een kast bij hen te bestellen, maar vrees dat zo een kast vanuit Australië laten overkomen me handen vol geld gaat kosten + ik sponsor liever iemand meer lokaal.

Een voorbeeld van hoe ze hun builds aanpakken:

deel 1: YouTube: How To Build a Virtual Pinball Machine Part One
deel 2: YouTube: How To Build a Virtual Pinball Machine Part 2

Dit is zowat de kwaliteit waar ik naar op zoek ben :9
https://www.youtube.com/watch?v=jltim2If_nw&t=174s

Zijn er bouwers hier aanwezig op het forum of mensen die jullie me kunnen aanraden waar ik zo een full blown all option kast zou kunnen kopen? Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door TenaciousC op 27-11-2024 01:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
TenaciousC schreef op woensdag 27 november 2024 @ 00:16:
Hallo, ik ben me sinds kort ook gaan verdiepen in Virtual pinball maar heb niet echt zin/tijd om zelf zo een kast in elkaar te zetten...

Zijn er in Europa eigenlijk Virtual pinball bouwers die het niveau van het Australische xtremegamingcabinets halen? Ik dacht eerst een kast bij hen te bestellen, maar vrees dat zo een kast vanuit Australië laten overkomen me handen vol geld gaat kosten + ik sponsor liever iemand meer lokaal.

Zijn er bouwers hier aanwezig op het forum of mensen die jullie me kunnen aanraden waar ik zo een full blown all option kast zou kunnen kopen? Alvast bedankt!
Bij xtremegamingcabinets zou ik oppassen. Dat is volgens mij niet helemaal zuivere koffie.
Even kort zoeken levert dit op.
https://www.reddit.com/r/...ming_cabinets_usa_closed/

Nog niet zo lang geleden kwam dit hier voorbij:
CyBeRSPiN in "[PC] Visual Pinball"
Misschien is dat een optie?

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 27-11-2024 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...

Wat bedoel je met kwaliteit?

De kasten die @PatrickC aangeeft heb ik zelf ook twijfels over om eerlijk te zijn. Ik zou zeker even bellen en vragen wat je allemaal krijgt, want ik twijfel daar erg aan wat je krijgt voor je geld (gevoel vanwege de omschrijvingen op de website).

Ik heb het eerder al eens vermeld. Verwacht niet dat je een kast koopt en alles maar blijft werken. Het is echt aan te raden dat je het een en ander weet van Visual pinball. Ik zal even zoeken naar mijn post waar ik het een en ander daarover uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@TenaciousC Even ter verduidelijking… ik spreek niet uit ervaring mbt de cabinets die via eerder vernoemde link worden aangeboden. Het is gewoon een voorbeeld. Ik heb zelfs geen enkele ervaring met cabinets. 8)

In dit topic zul je vooral enthousiastelingen vinden die je gaan aansporen zo’n cabinet zelf te bouwen denk ik. Maar wellicht worden we verrast. :+

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 27-11-2024 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike

Wat is de reden dat je een complete kast wilt kopen ? Niet handig genoeg ?
Je kan bij pinballshop.nl ook bouw pakketten kopen, maar veel zelf aansluiten en bedenken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 18:14
MikeDASpike schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:07:
[...]

Wat is de reden dat je een complete kast wilt kopen ? Niet handig genoeg ?
Je kan bij pinballshop.nl ook bouw pakketten kopen, maar veel zelf aansluiten en bedenken
Origineel was het plan om zelf zoiets te bouwen, veel tutorials en films bekeken. De reden dat ik nu toch liever er eentje kant en klaar zou kopen is vooral tijdsgebrek, en ik ben te perfectionistisch waardoor dit me gigantisch veel tijd zou kosten (zeker door mn gebrek aan ervaring bij dit type project).
Begin van het jaar prachtige vol eiken BBQ tafel gemaakt met zelf gegoten beton blad, etc... resultaat was beter dan wat je in meeste speciaalzaken kan kopen, maar de tijd die ik hier in gestopt heb... Kort na mn bbq project dan zwaar medisch probleem gehad en de dood in de ogen gekeken, hierdoor ben ik eindelijk gaan beseffen dat elke dag die ik met mn kinderen kan spenderen volledig benut moet worden (en kinderen zijn nog te jong om te helpen met dit type project).

Dus dat is zowat de reden...
Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste