Vertel...wie is PeterPin op pinem? New player in town die de scores crusht 😂
Hij is Nederlands in ieder gevalsahinasappelsap schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:14:
Vertel...wie is PeterPin op pinem? New player in town die de scores crusht 😂
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Ben nu met dat golfen bezig, maar dat is pittig zat
Ik zou dat niet doen hoor, golf is voor de mensen die geen high scores nee kunnen zettenWachten... schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:46:
[...]
Ben nu met dat golfen bezig, maar dat is pittig zat
sahinasappelsap schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:05:
[...]
Ik zou dat niet doen hoor, golf is voor de mensen die geen high scores nee kunnen zetten

Man ik wordt helemaal gek van die star wars. Laat ik de bal gaan op 6 miljoen ofzo met de laatste bal, heb ik ineens een eindscore van 16 miljoen vanwege allerlei bonussen

Maar jij hebt wel echt een zieke score met golf zeg. Niet normaal!
[ Voor 7% gewijzigd door Wachten... op 01-11-2024 23:24 ]
Zo. Ik heb er ook weer wat scores ingetimmerd zodat @sahinasappelsap er weer zin in heeft
Bedoel je dan met golf?OlafWeijers schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 00:09:
Zo. Ik heb er ook weer wat scores ingetimmerd zodat @sahinasappelsap er weer zin in heeft
Dat is het enige dat ik (nog) niet speel, de andere twee weekly challenges vind ik al pittig genoeg
Ja je kan er best wat tijd mee kwijt raken😁OlafWeijers schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 00:11:
[...]
Dat is het enige dat ik (nog) niet speel, de andere twee weekly challenges vind ik al pittig genoeg
Ik moet zeggen dat ik nog een beetje moet wennen aan de website en waar bepaalde scores staan enz.
Zo had ik @sahinasappelsap ook al een bericht gestuurd, omdat ik bijvoorbeeld ook niet zo goed snap waarom je de 5min challenge buiten de tafel om moet starten.
@OlafWeijers maar jij bent dan Laef denk ik?
Yes.Wachten... schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 00:25:
@OlafWeijers maar jij bent dan Laef denk ik?
En de 5 minute challenge start je buiten de kast op, omdat deze begint te tellen zodra je de kast start. En ja, af en toe verlies je 10 seconden voordat je eindelijk de bal erin kunt plungen, af en toe let pinemhi niet op en krijg je 10 seconden kado.
In elk geval, nadat de tijd is gestart (wordt aangekondigd met stem) heb je 5 minuten om je score zo hoog mogelijk te zetten. Ben je door je ballen heen en dus game over, dan verlaat je de kast en wordt je behaalde score gepost. Je kan dan met F5 opnieuw een sessie starten.
Herstart je de kast midden in het spel (door lang op de startknop te drukken vanaf bal 2) dan loopt de tijd gewoon door. Als je na 5 minuten nog niet aan je laatste bal gekomen bent sluit pinemhi heel VPX pardoes af en wordt je score gepost.
Star wars is een lastige tafel vanwege de bonussen inderdaad.Wachten... schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:15:
[...]
![]()
Man ik wordt helemaal gek van die star wars. Laat ik de bal gaan op 6 miljoen ofzo met de laatste bal, heb ik ineens een eindscore van 16 miljoen vanwege allerlei bonussen
Maar jij hebt wel echt een zieke score met golf zeg. Niet normaal!
Ik ben wat minder goed in de bal lange tijd in het veld houden, en dan is golf wel goed te doen, gaat voornamelijk om zo dicht mogelijk bij de ingestelde (lage) score te komen. Kan daar echt uren/dagen op rommelen om zo dichtbij mogelijk te komen.
Ieder gek zijn gebrek
Nou inderdaad, je ontbrak de afgelopen week. Mooie scores, daar ga ik niet makkelijk meer overheen komen, maar wellicht dat ik nog een aantal momentel vindt om het te proberen. :-DOlafWeijers schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 00:09:
Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat (behalve f-14 tomcat) de tafels me deze ronde niet zo aanspreken.
Grafisch gedateerd, en moeilijk instelbaar qua afmetingen
En ik ben n.a.v. Mike zijn reactie op mijn scherminstellingen (x/y verhoudingen niet goed) begonnen met alle tafels opnieuw via F12 / 1x op start drukken in te stellen. Dat kost ondertussen best wat tijd en moet er nog 40 ofzo. Heb er wat gemixte gevoelens bij. Ik krijg de diepte niet helemaal lekker ingesteld en soms staat de tafel op 90/95% van de ruimte die ik heb, omdat er anders delen buiten het scherm vallen.
En ik ben n.a.v. Mike zijn reactie op mijn scherminstellingen (x/y verhoudingen niet goed) begonnen met alle tafels opnieuw via F12 / 1x op start drukken in te stellen. Dat kost ondertussen best wat tijd en moet er nog 40 ofzo. Heb er wat gemixte gevoelens bij. Ik krijg de diepte niet helemaal lekker ingesteld en soms staat de tafel op 90/95% van de ruimte die ik heb, omdat er anders delen buiten het scherm vallen.
Ik pas alleen de kasten aan die ik speel. Maar welke kasten komen niet in de buurt van 100%sahinasappelsap schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:02:
Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat (behalve f-14 tomcat) de tafels me deze ronde niet zo aanspreken.
Ja diepte is een persoonlijke smaak. Ik heb nu voor mijzelf een leuke diepte, maar mischien is dat over 6 maanden weer anders
Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build
De enige manier om diepte in de kast echt goed weer te geven is via VR. Qua POV doe ik hetzelfde, de kast die ik speel pas ik aan als het niet bevalt, en ik merk dat ik mijn eigen oudere pov's ook vaak een beetje bijstel, je krijgt er kennelijk toch in de loop der tijd een andere 'kijk' op.MikeDASpike schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:06:
[...]
Ik pas alleen de kasten aan die ik speel. Maar welke kasten komen niet in de buurt van 100%
Ja diepte is een persoonlijke smaak. Ik heb nu voor mijzelf een leuke diepte, maar mischien is dat over 6 maanden weer anders
Ik wil graag dat de opname in popper als ik door het menu heen ga klopt met wat je in game ziet, en dan moet je toch wat instellingen aanpassen :-)
Ben wel benieuwd of ik iete betere diepte kan krijgen. Heb nu de volgende instellingen. Misschien dat @MikeDASpike of @OlafWeijers hun instellingen kunnen delen van een random tafel?
- Table x/yz scale houd ik ne gelijk en dan tussen de 90 en 100%
- Windows Top Z Ofs. staat standaard op 21,6 cm
- Window bottom Z Ofs. ergens tussen de 8 en 9,5
- Player x 0cm
- Player y 20cm
- Player Z 70cm
Ben wel benieuwd of ik iete betere diepte kan krijgen. Heb nu de volgende instellingen. Misschien dat @MikeDASpike of @OlafWeijers hun instellingen kunnen delen van een random tafel?
- Player x 0cm
- Player y 20cm
- Player Z 70cm
Dit verschilt per setup natuurlijk. De helling van de monitor hoe deze in je kast zit bepaals het grootste deel ervan.sahinasappelsap schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:07:
Ik wil graag dat de opname in popper als ik door het menu heen ga klopt met wat je in game ziet, en dan moet je toch wat instellingen aanpassen :-)
- Player x 0cm
- Player y 20cm
- Player Z 70cm
Ik ben nu niet bij een pc, maar de instell8ngen verschillen ook per tafel. Uit mijn hoofd zeggend :
- Table x/yz scale houd ik ne gelijk en dan rond de 100% niet erover en mischien iets eronder.
- Windows Top Z Ofs. Dit verschilt heftig en volgens mij tussen 28 en 45
- Window bottom Z Ofs. Zet ik richting de 2
- Player x 0cm
- Player y 20cm
- Player Z 75cm
Ik verschuif het scherm op y as zodat ik de flipper 'lekker' vindt zitten. En dat is meestal als dee apron half te zien is
thanks! Ik had al een vermoeden dat de topz ofsset te laag stond. Kan ik nog even mee experimenterenMikeDASpike schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:50:
[...]
Dit verschilt per setup natuurlijk. De helling van de monitor hoe deze in je kast zit bepaals het grootste deel ervan.
Ik ben nu niet bij een pc, maar de instell8ngen verschillen ook per tafel. Uit mijn hoofd zeggend :
- Table x/yz scale houd ik ne gelijk en dan rond de 100% niet erover en mischien iets eronder.
- Windows Top Z Ofs. Dit verschilt heftig en volgens mij tussen 28 en 45
- Window bottom Z Ofs. Zet ik richting de 2
- Player x 0cm
- Player y 20cm
- Player Z 75cm
Ik verschuif het scherm op y as zodat ik de flipper 'lekker' vindt zitten. En dat is meestal als dee apron half te zien is
Ik heb hetzelfde hoor, maar aan de andere kant vind ik het ook wel leuk dat ik hierdoor "verplicht" wordt om andere tafels te spelen. Ik ken mezelf anders, en dan blijf ik bij een handvol tafels hangen.sahinasappelsap schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:02:
Over de scherm instellingen heb ik hetzelfde. Ik heb geprobeerd om window mode in te stellen, en ondanks dat ik het begrijp, krijg ik het niet lekker, en gooi ik toch weer de legacy modes aan.
De scale blijft bij over het algemeen rond de 100% en niet ver eroverheen, dan wordt de bal irritant groot.sahinasappelsap schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:07:
- Player x 0cm
- Player y 20cm
- Player Z 70cm
Ik heb een stukje zwart plastic tussen de lockbar en televisie ter hoogte van de apron, die haal ik dus ook meestal uit beeld, het beeld begint bij daar waar de bal verdwijnt, tenzij de flippers dan te hoog komen. In alle gevallen in elk geval nooit boven een eventueel aanwezig 'pinnetje', want die wil ik graag in het oog houden.
De hoek is heel afhankelijk van hoe je televisie fysiek in de kast ligt. Over het algemeen vind ik het bij mijn setup meer waarheidsgetrouw worden om wat meer te 'kantelen', maar dat betekent dat er grotere delen van het scherm niet gebruikt worden, omdat de kast heel 'diep' gaat liggen en ook best klein wordt.
Dat is met name de reden dat ik dan maar een beetje voor de middenweg kies, die over het algemeen wel veel beter bevalt dan 'legacy' maar technisch gezien ziet het er nog niet uit als het moet.
Het zou beter zijn om een volgende televisie plat tegen het glas te monteren, in plaats van, zoals nu, dieper onder het glas. De siderails mis je niet want die zitten in veel kasten al ingebakken, ik zag laatst zelfs een hele serie cabinet mods van iemand, waar ik van aanneem dat het exact voor dat doel is.
Grappig, ik heb mijn scherm 1,8cm onder het glas. Dacht juist dat wanneer ik hem dieper zou plaatsen het effect juist beter zou worden.OlafWeijers schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:03:
[...]
Het zou beter zijn om een volgende televisie plat tegen het glas te monteren, in plaats van, zoals nu, dieper onder het glas. De siderails mis je niet want die zitten in veel kasten al ingebakken, ik zag laatst zelfs een hele serie cabinet mods van iemand, waar ik van aanneem dat het exact voor dat doel is.
Ahhh. Ik had 14.234.810 in Heavy Metal Meltdown, maar kennelijk registreert de rom, en dus pinemhi geen rollovers..
En vanmiddag net aan niet nummer 1 overtroffen, maar dat wordt dus pingolf tot 10:000.000.
Kan ik dan de kast hard killen op 9.999.999 door twee keer op Q te rammen? (en is dat een stiekeme 'tactiek' om pingolf te spelen?)

En vanmiddag net aan niet nummer 1 overtroffen, maar dat wordt dus pingolf tot 10:000.000.
Kan ik dan de kast hard killen op 9.999.999 door twee keer op Q te rammen? (en is dat een stiekeme 'tactiek' om pingolf te spelen?)
[ Voor 24% gewijzigd door OlafWeijers op 03-11-2024 00:57 ]
Dat is mogelijk, maar een betere optie zou zijn om een front-end te gebruiken en af te sluiten met de exit-knop. Zo beëindig je het proces direct.OlafWeijers schreef op zondag 3 november 2024 @ 00:55:
Ahhh. Ik had 14.234.810 in Heavy Metal Meltdown, maar kennelijk registreert de rom, en dus pinemhi geen rollovers..![]()
Voor PinballX heb ik, in samenwerking met Scutters en met hulp van @Dna Disturber, een plug-in ontwikkeld. Ik heb drie tafels die overeenkomen met de wekelijkse challanges. De golf toont de score op de backglass die je moet behalen (en kan deze ook uitspreken bij het starten van de tafel), maar je weet niet welke kast het is. Zodra je de kast start die overeenkomt met de uitdaging, zal deze de juiste opstarten. Als je de plug-in correct hebt geconfigureerd, dan activeert deze ook nog de 5 minuten challange als deze wordt gestart en stop hem weer als je een andere challange start.
Dus ik hoef niet te controleren welke kast ik moet spelen; ik start gewoon mijn '5 min challenge' kast, deze start op en het is een complete verrassing!
https://forums.gameex.com...-challenge-table-launcher
Ook als je andere front end gebruikt, heb ik leuke wheels gemaakt, en DMD video's (ook voor playfiels, maar zie dat ik die niet op de website geplaatst heb, maar staan onwaarschijnlijk op de FTp server)
Eindelijk heb ik mijn ZeDMD hd klaar. Plexiglass erin gestop (welke net 2mm te breed is
)
Tom Speirs heb ik zover gekregen om de ZeDMD in PinballX toe te voegen, maar heb zelf mijn eigen plugin aangepast welke van FlexDMD gebruikt maakt en de media laat zien.
als je deze configureerd op HD, dan wordt de media ook gerenderd met een resolutie van 256x64 pixels
Maar hier zijn waarschijnlijk geen PinballX mensen, maar cabinet users waarschijnlijk via PinUP Popper, Vpx launcher of gewoon via explorer.
Anyway, een uitgebreid verhaal is te vinden op https://forums.gameex.com...indComment&comment=220126
Maar hier een paar foto's
Hier staat de HD DMD bovenop mijn backbox. De geprinte behuizing is gemaakt door @dizzytal. Hartelijk dank daarvoor! Ik heb getint plexiglas gebruikt, welke netjes in het frame kan , maar dat is hier moeilijk te zien.
:strip_exif()/f/image/PYqD1yneELFt8SL9vU5jqpBl.jpg?f=fotoalbum_large)
en in actie met kasten die van zichzelf al HD displays hadden :
:strip_exif()/f/image/h18pS9HzcFyqc0dAzwjD2Hkg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kw0zAYX1mVbjGXuRVgAEapTY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/czB6Pc8QUqLr9dXfvdpV7ef1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ouDyPEipXXHKOteYXmQWofix.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xd2zb38CfjcmsJWWau36lUy0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EF3e7d37Rk1V9GBdb9tUgcxL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h3ZZlFrcjgu2GBHnpAKqxAzX.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier een filmpje van Mary Shelley's Frankenstein :
Tom Speirs heb ik zover gekregen om de ZeDMD in PinballX toe te voegen, maar heb zelf mijn eigen plugin aangepast welke van FlexDMD gebruikt maakt en de media laat zien.
als je deze configureerd op HD, dan wordt de media ook gerenderd met een resolutie van 256x64 pixels
Maar hier zijn waarschijnlijk geen PinballX mensen, maar cabinet users waarschijnlijk via PinUP Popper, Vpx launcher of gewoon via explorer.
Anyway, een uitgebreid verhaal is te vinden op https://forums.gameex.com...indComment&comment=220126
Hier staat de HD DMD bovenop mijn backbox. De geprinte behuizing is gemaakt door @dizzytal. Hartelijk dank daarvoor! Ik heb getint plexiglas gebruikt, welke netjes in het frame kan , maar dat is hier moeilijk te zien.
:strip_exif()/f/image/PYqD1yneELFt8SL9vU5jqpBl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h18pS9HzcFyqc0dAzwjD2Hkg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kw0zAYX1mVbjGXuRVgAEapTY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/czB6Pc8QUqLr9dXfvdpV7ef1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ouDyPEipXXHKOteYXmQWofix.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xd2zb38CfjcmsJWWau36lUy0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EF3e7d37Rk1V9GBdb9tUgcxL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h3ZZlFrcjgu2GBHnpAKqxAzX.jpg?f=fotoalbum_large)
De tandjes 14 mio op die kast :-|OlafWeijers schreef op zondag 3 november 2024 @ 00:55:
Ahhh. Ik had 14.234.810 in Heavy Metal Meltdown, maar kennelijk registreert de rom, en dus pinemhi geen rollovers..![]()
Je kan de kast gewoon stoppen op het moment dat je tevreden bent met de score (exit knop op je flipperkast -
of q in vpx) . Dan wordt de nvram uitgelezen. Dat is overigens ook met 5 min mode en golf zo :-)
Dat is een strak resultaat mike, ziet er gelikt uit hoor! En met de 3d printed platen eromheen erg mooi geworden!MikeDASpike schreef op zondag 3 november 2024 @ 07:21:
Eindelijk heb ik mijn ZeDMD hd klaar. Plexiglass erin gestop (welke net 2mm te breed is)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: Mary Shelley's Frankenstein (Sega 1995) on ZeDMD HD]
Als ik het goed zie heb je nu dus een HD dmd (ze) als topper op je blackbox staan?
Nog plannen om die in te bakken in de backbox of is het als topper juist de bedoeling?
Ik weet het nog niet. Ik heb nog wel MDF hout, maar blijft weinig ruimte over voor de speakers.sahinasappelsap schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:25:
[...]
Dat is een strak resultaat mike, ziet er gelikt uit hoor! En met de 3d printed platen eromheen erg mooi geworden!
Als ik het goed zie heb je nu dus een HD dmd (ze) als topper op je blackbox staan?
Nog plannen om die in te bakken in de backbox of is het als topper juist de bedoeling?
Maar weet het nog niet.
Normaal staat mijn MX led strip als topper erop. Maar die staat er nu naast.
@MikeDASpike ziet er gaaf uit!
In je verslag daar las ik dat je ook met een Quest 2 VR speelt. Wat speel jij het meest? Ik weet dat er een ander topic voor VR is.
Heb een PS VR2 gehad maar die weer verkocht ivm motion sickness. Omdat je hier niet zelf verplaatst valt dat misschien mee.
Het is een behoorlijke investering in geld en tijd zo’n cabinet. Zit er nog een beetje tegenaan te hikken. Denk dat je makkelijk 3000 euro verder bent met monitors (4K OLED), een game PC en alle hardware, houtmateriaal en bewerkingen etc.
In je verslag daar las ik dat je ook met een Quest 2 VR speelt. Wat speel jij het meest? Ik weet dat er een ander topic voor VR is.
Heb een PS VR2 gehad maar die weer verkocht ivm motion sickness. Omdat je hier niet zelf verplaatst valt dat misschien mee.
Het is een behoorlijke investering in geld en tijd zo’n cabinet. Zit er nog een beetje tegenaan te hikken. Denk dat je makkelijk 3000 euro verder bent met monitors (4K OLED), een game PC en alle hardware, houtmateriaal en bewerkingen etc.
Kun je overigens in PINemHi voor de hogscrore ook multiplayer aanzetten, zodat je gewoon lekker door kunt rammen op die kast? Of wordt het enkel geregistreerd als singleplayer?
Ik zat van de week in de hele exciter discussie af te vragen wat het effect is als je 2 goede exciters en een bass shaker in je backbox verwerkt als 2.1 dan creëer je namelijk ruimte en het geluid is waarschijnlijk vele malen beter. Zit zelf een beetje met die 2.1 van Logitech die ik matig vind. Zoiets biedt wel mogelijkheid bij jou @MikeDASpike . Speakertjes weg, zedmd erin, eccitertjes op de zijkanten van de backbox plakken en het zou passen denk ik.MikeDASpike schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:36:
[...]
Ik weet het nog niet. Ik heb nog wel MDF hout, maar blijft weinig ruimte over voor de speakers.
Maar weet het nog niet.
Normaal staat mijn MX led strip als topper erop. Maar die staat er nu naast.
@Wachten... Wat denk jij? Zou zoiets kunnen werken?
[ Voor 10% gewijzigd door sahinasappelsap op 03-11-2024 10:59 ]
Pinemhi leest enkel de p1 score uit. Op te lossen door single player games te spelen met meerdere mensen. Hoef je ook niet telkens zo lang te wachten na elke bal 😋Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:45:
Kun je overigens in PINemHi voor de hogscrore ook multiplayer aanzetten, zodat je gewoon lekker door kunt rammen op die kast? Of wordt het enkel geregistreerd als singleplayer?
Ik vroeg me trouwens iets af. Na het lezen van dit artikel over miniled, ben ik even in de pricewatch gaan koekeloeren. Valt me op dat de 43" tv's op 4k of hoger met een refresh rate > 100hz ook erg dun bezaaid zijn. 55" lijkt zo onderhand de standaard te worden. Vraag me af wat het gevolg hiervan gaat zijn op cabinets....
Best Buy Guide: Beste miniledtelevisies
Best Buy Guide: Beste miniledtelevisies
De backbox geeft niet (of niet echt) geluid van de kast zelf met 7.1, dat doen de 4 voorste exciters die echt in je main cabinet zitten. De backbox speakers doen meer de audio van de kast (muziek etc).sahinasappelsap schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:58:
[...]
Ik zat van de week in de hele exciter discussie af te vragen wat het effect is als je 2 goede exciters en een bass shaker in je backbox verwerkt als 2.1 dan creëer je namelijk ruimte en het geluid is waarschijnlijk vele malen beter. Zit zelf een beetje met die 2.1 van Logitech die ik matig vind.
De exciters geven toch altijd een iets doffer geluid dan echte speakers. Dit doffere geluid past voor mijn gevoel juist wel weer echt perfect bij de mechanic geluiden die in een echte kast zitten en de bal die rolt, want die gebeurt ook echt "in" de kast. Daarom voelt het ook zo realistisch.
Exciters kunnen dus wel in de backbox, maar ik zou dit zelf niet doen. Ik wil dat de muziek en dialoog etc zo helder mogelijk is.
Mag ik vragen waar je voor je gevoel wat mist, is dat de dialoog en muziek, of juist het geluid in de kast?
En had je nou maar 2 exciters of 4?
En even belangrijk om te vermelden. Een bass shaker gaat niet het laat vervangen van een subwoofer. Een goede subwoofer zal altijd een beter "geluid" geven. Een bass shaker gaat je meer feedback geven voor al de mechanic sounds
Maar het lijkt me niet de bedoeling, tenminste, als je echt pingolft? Dan zit de spanning juist in het meerekenen van de bonus lijkt me. Of is het echt een timingspel om op tijd te exitten?sahinasappelsap schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:56:
[...]
De tandjes 14 mio op die kast :-|
Je kan de kast gewoon stoppen op het moment dat je tevreden bent met de score (exit knop op je flipperkast -
of q in vpx) . Dan wordt de nvram uitgelezen. Dat is overigens ook met 5 min mode en golf zo :-)
En 14M op die kast komt met name uit de Meltdown-multiball. 5 ballen stacken in die ramp om de mode te starten, de laatste niet via de rechterhole want dat verklooit de release van de ballen (die ene losse bal ketst de rest in een chaos)
Als de ballen naar beneden komen, heel snel proberen om er een of meerdere meteen terug de ramp in te schieten, dat levert lekker veel punten op, de eerste is het makkelijkst, de latere ballen worden al gauw gegrepen door de chaos van rondstuiterende ballen.
Daarna zoveel mogelijk lekker rondrossen met die ballen en ze zolang mogelijk in het spel houden. Kom je terug op twee of drie ballen, dan weer controle krijgen en ze zoveel mogelijk in de meltdownramp proberen te circuleren.
rinse-and-repeat, en houdt het extra-ball lampje in de gaten in het midden, ik weet niet wat het activeert, maar wel dat ie time-out, dus je moet snel zijn.
De kast levert meerdere extra ballen in een goed potje. Een goede 5ball multiball is al snel 2M, dus 12M is een potje met 3 + 2 extra ballen met elk een meltdown-multiball (of meerdere).
Het schot op die ramp heb ik vrij goed onder de knie van de rechterflipper. Al zijn de physics van deze wel nasty en de schothoek van de flippers extreem vroeg om in het midden uit te komen, dat was even wennen.
Dat laatste. Persoonlijk vind ik het ook jammer, want het zou leuker zijn als je de game gewoon tot een einde moet uit spelen. Dus als je denkt de score gehaald te hebben inclusief bonus van de bal in play, deze laten drainen en ook de rest van de ballen die je dan nog hebt. Wil je geen punten meer scoren, zorg maar dat de kast op tilt komt. Maar handmatig afsluiten van een potje zou dan niet mogen tellen.OlafWeijers schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:38:
Maar het lijkt me niet de bedoeling, tenminste, als je echt pingolft? Dan zit de spanning juist in het meerekenen van de bonus lijkt me. Of is het echt een timingspel om op tijd te exitten?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Juist, ik had ook juist dat ingewikkelde idee van Pingolf, en was er daarom ook nog niet aan begonnen.. Van elke kast ongeveer de puntentelling weten is erg lastig uitzoeken, zeker als je continu de dmd/backpanel in de smiezen moet houden. Op het juiste moment tilten klinkt al wat beter dan klakkeloos de kast uitschakelen.PatrickC schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:52:
[...]
Dat laatste. Persoonlijk vind ik het ook jammer, want het zou leuker zijn als je de game gewoon tot een einde moet uit spelen. Dus als je denkt de score gehaald te hebben inclusief bonus van de bal in play, deze laten drainen en ook de rest van de ballen die je dan nog hebt. Wil je geen punten meer scoren, zorg maar dat de kast op tilt komt. Maar handmatig afsluiten van een potje zou dan niet mogen tellen.
Dat is wel een van de dingetjes die me een (heel klein!) beetje dwars zit van PINemHi, er zijn wat checks die volgens mij wel kunnen maar niet uitgevoerd worden, en regels voor de game-modes missen.
Het zou tof zijn als het programma wat meer meta-data verzamelt bij een score, die bijvoorbeeld bij een rollover over de score zichtbaar wordt, of zelfs vermeld in de scoretabel.
Daarbij denk ik dan aan data als vensternaam van VPX (zodat je ziet welke file er werd gespeeld) en het aantal ballen dat is ingesteld in het spel.
Nu parsed PINemHi natuurlijk de nvram file en zal die informatie per fabrikant en generatie waarschijnlijk verschillen, en het dus een aardig karwei zijn om dat te mappen. De vensternaam uitlezen, of een lijst van openstaande vpx bestanden aanvragen lijkt me iets wat autohotkey wel zou moeten kunnen.
Ik had ook wel gelijk twijfels over de manieren van "kunnnen" valsspelen.OlafWeijers schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:07:
[...]
Juist, ik had ook juist dat ingewikkelde idee van Pingolf, en was er daarom ook nog niet aan begonnen.. Van elke kast ongeveer de puntentelling weten is erg lastig uitzoeken, zeker als je continu de dmd/backpanel in de smiezen moet houden. Op het juiste moment tilten klinkt al wat beter dan klakkeloos de kast uitschakelen.
Dat is wel een van de dingetjes die me een (heel klein!) beetje dwars zit van PINemHi, er zijn wat checks die volgens mij wel kunnen maar niet uitgevoerd worden, en regels voor de game-modes missen.
Het zou tof zijn als het programma wat meer meta-data verzamelt bij een score, die bijvoorbeeld bij een rollover over de score zichtbaar wordt, of zelfs vermeld in de scoretabel.
Daarbij denk ik dan aan data als vensternaam van VPX (zodat je ziet welke file er werd gespeeld) en het aantal ballen dat is ingesteld in het spel.
Nu parsed PINemHi natuurlijk de nvram file en zal die informatie per fabrikant en generatie waarschijnlijk verschillen, en het dus een aardig karwei zijn om dat te mappen. De vensternaam uitlezen, of een lijst van openstaande vpx bestanden aanvragen lijkt me iets wat autohotkey wel zou moeten kunnen.
Ik hoop dat de mensen dedicated zijn aan het pinball en dit niet doen, maar volgens mij kun je redelijk makkelijk "valsspelen" of worden er toch wat checks gedaan?
Want in theorie kun je ook je kl25z bord draaien en de tilt enorm hoog zetten (voordat hij daarop reageert) toch? Dan zou je de bal gewoon naar achter kunnen laten rollen, of werkt dat niet zo?
PinEMHi gaat er van uit dat mensen gewoon eerlijk spelen. Wat heb je er aan om vals te spelen? Wat bereik je dan? Het feit dat je bij closest to the pin de game zelf mag afsluiten hoort bij die challenge en iedereen kan dat gewoon doen. Maar zoals ik in mijn vorige post al aangaf… zou ik het liever anders zien.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Yep, en zoals @PatrickC zegt, je moet er een beetje op vertrouwen dat mensen dat niet misbruiken. In het echt is het ook zo dat je twee dezelfde flipperkasten op andere locaties al niet met elkaar kunt vergelijken, dat lijkt virtueel flipperen een beetje mee te hebben genomen als erfenis, al zijn de nuances anders.Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:11:
[...]
Ik had ook wel gelijk twijfels over de manieren van "kunnnen" valsspelen.
Ik hoop dat de mensen dedicated zijn aan het pinball en dit niet doen, maar volgens mij kun je redelijk makkelijk "valsspelen" of worden er toch wat checks gedaan?
Want in theorie kun je ook je kl25z bord draaien en de tilt enorm hoog zetten (voordat hij daarop reageert) toch? Dan zou je de bal gewoon naar achter kunnen laten rollen, of werkt dat niet zo?
Een van de dingen die denk ik wel echt aangepakt zou kunnen worden is de vermelding met welke vpx file de score gehaald is. Ik speel het liefst wat uitdagende, meer naar echt neigende versies, maar de scores die sommigen met een compleet andere 2019-variant van de kast hebben gehaald zijn totaal kansloos om te evenaren. Juist doordat kasten steeds uitdagender worden krijgen (of hebben) de hiscore-panelen van pinemhi daardoor wellicht een vaststaande top 5 met scores die niet meer realistisch haalbaar zijn tenzij je de windows 3.11 versie van een kast gaat spelen
Ik denk dat er iets te makkelijk wordt gedacht over de extra opties inbouwen
en het helpt niets om cheaten tegen te gaan...er zijn zoveel mogelijkheden om dat te doen.
uitlezen van de naam van de file is niet handig want heel veel mensen hernoemen de kast naar de standaardnaam.
Heel vroeger ging het vanuit dezelfde table/versie met pinemhi (10 jaar geleden met een eigen frontend)
Maar dat was niet te doen, was een dagtaak ivm wijzigingen , bijhouden van alle versies en onderhoud ervan
Rollovers is niet uit te lezen helaas
hoeveel ballen of buyins is ook zeer lastig te regelen
Dat van golf en helemaal een spel uitspelen lijkt me ook leuker maar is in de praktijk niet goed te zien / af te vangen
Ik zou aanbevelen , vul de vrienden lijst in en gebruik die.....het ging mij ook meer om je eigen scores te laten zien (die niet hoog genoeg waren voor de hiscore table op de kast zelf)
dat andere is er allemaal later bijgekomen
Heb het nooit echt gesnapt dat mensen zo gefocust zijn op die hoge scores van anderen maar dat zal wel komen omdat ik weet dat ik sowieso al niet in de buurt kan komen
....ben al blij met een score die me in de middenmoot brengt 
De scores zijn trouwens een tijdje geleden allemaal weggehaald..op verzoek van Mike en anderen om alles van VPX tijdperk weer te geven
Het is allemaal helaas niet anders en de keuze is toch beperkt als het gaat om hiscore submits software/websites
Denk dat PINemHi toch wel aardig wat biedt op dat vlak
uitlezen van de naam van de file is niet handig want heel veel mensen hernoemen de kast naar de standaardnaam.
Heel vroeger ging het vanuit dezelfde table/versie met pinemhi (10 jaar geleden met een eigen frontend)
Maar dat was niet te doen, was een dagtaak ivm wijzigingen , bijhouden van alle versies en onderhoud ervan
Dat van golf en helemaal een spel uitspelen lijkt me ook leuker maar is in de praktijk niet goed te zien / af te vangen
Ik zou aanbevelen , vul de vrienden lijst in en gebruik die.....het ging mij ook meer om je eigen scores te laten zien (die niet hoog genoeg waren voor de hiscore table op de kast zelf)
Heb het nooit echt gesnapt dat mensen zo gefocust zijn op die hoge scores van anderen maar dat zal wel komen omdat ik weet dat ik sowieso al niet in de buurt kan komen
De scores zijn trouwens een tijdje geleden allemaal weggehaald..op verzoek van Mike en anderen om alles van VPX tijdperk weer te geven
Het is allemaal helaas niet anders en de keuze is toch beperkt als het gaat om hiscore submits software/websites
[ Voor 4% gewijzigd door Dna Disturber op 03-11-2024 14:07 ]
Uiteraard gaat iedereen daar vanuit die een game maakt dat er niet vals gespeeld wordt, werkte het maar zo 😊, al ga ik er wel vanuit dat het niet snel zal gebeuren in een kleine markt als dit.PatrickC schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:16:
PinEMHi gaat er van uit dat mensen gewoon eerlijk spelen. Wat heb je er aan om vals te spelen? Wat bereik je dan? Het feit dat je bij closest to the pin de game zelf mag afsluiten hoort bij die challenge en iedereen kan dat gewoon doen. Maar zoals ik in mijn vorige post al aangaf… zou ik het liever anders zien.
Ik wist niet dat je op die manier golf kon spelen. Dat maakt het wel echt enorm veel makkelijker zeg. Ik vond het al bizar dat sommige zo dichtbij zaten, maar nu snap ik waarom.
Ik ga het dan nog maar even opnieuw een kans geven, want ik zat dus met 2 kasten maar een paar honderd punten verwijderd, echter kwamen er toen allerlei bonussen overheen, of had ik nog een derde bal over.
Inmiddels heb ik de q2 veruild voor een q3. Wat een vrrschil.CyBeRSPiN schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:37:
Als ik speel, is het alleen pinball.
Maar de kleinkinderen spelen ook andere games, zoals minigolf, bowling en roller coaster.
Ik was bang voor motion sickness. Ik heb ooit een AR bril van microsoft opgehad (lang geleden). Weet niet eens meer hoe dat ding heette, maar werd daar duizelig van door de refresh rate van de bril.
Met zowel de q2 als q3 nergens last van (ja, als er lag is, of in het begin met vpx 10.8 dat de focus wegwas en de VR bewoog langzaam). Je staat voornamelijk stil en de stapp3n en hoofdbewegingen die je doet, gaan vloeiend (mist je een goeie pc met video kaart hebt)
Helaas heb ik de q3 nog niet veel kunnen g3bruiken, vanwege mijn lichamelijke gezondheid. Ik heb hem nu bijna een jaar en eigenlijk alleen gebruikt om VPX VR kasten te testen of helpen te bouwen.
Ik wacht nog ff een paar ingrepen af, voordat ik echt ga flipperren (zowel flat als VR)
Een cabinet bouwen inclusief 4k monitor, pc en een paar toeyers en bellen kost denk ik meer dan 3000. Ik heb begin van dit jaar een 4k monitor 144hz gekocht van ruim 1000 euro. En dan was ie in de aanbieding.
Mijn initiele kast met een tc, een pc die ik op marktplaats heb gekocht en veel spullen op Ali expres (maarbook van pinballshop.nl en vpinball.eu) koste mij 6 jaar geleden ongeveer 4000 euro.
Om er ook vr mee te spelen, heb je al een redelijke video kaart nodig.
In mijn ontwikkel pc zit een rtx 4060TI . Dat is echt het minimum om een VPW kast als Metallica of Guns and Roses te spelen. Gnr moet ik iets downgraden erop, maar draait op mijn cabinet in VR perfect met een rtx 3080.
Mocht je een cabinet willen, bezuinig niet op spullen, want goedkoop blijft duurkoop !
Exciters is meer om de fibratie te laten gaan in je kast.sahinasappelsap schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:58:
[...]
Ik zat van de week in de hele exciter discussie af te vragen wat het effect is als je 2 goede exciters en een bass shaker in je backbox verwerkt als 2.1 dan creëer je namelijk ruimte en het geluid is waarschijnlijk vele malen beter. Zit zelf een beetje met die 2.1 van Logitech die ik matig vind. Zoiets biedt wel mogelijkheid bij jou @MikeDASpike . Speakertjes weg, zedmd erin, eccitertjes op de zijkanten van de backbox plakken en het zou passen denk ik.
De 2 back speakers moeten mij echt het geluid geven welke uit de rom komt. Die moeten mij laten trillen in plaats van mijn backbox.
Afgelopen week ook met scutters over gehad om de zedmd hd in de gril te zetten. Ik had toen ff gemeten. De backbox is 70 cm breed. De ZeDMD ruim 52 cm. Met 1 cm aan beide kanten en boor de speakers, zou ik 8 cm speakers erin kunnen monteren. Als ik er dan een verticale grill voorzet (net als de nieuwe stern kasten) dan lijkt het nog wat.
Maar moet ff kijken of mijn lichaam het wilt en mijn handen. Want fijne motoriek wilt ook niet zo meer.
Edit: dit lijkt mij wel wat : Speaker
[ Voor 21% gewijzigd door MikeDASpike op 03-11-2024 15:08 ]
De backbox is vooral voor de muziek en alle niet-playfield gerelateerde geluiden en de muziek. Het doffe van exciters kan ik me wel voorstellen, maar ik wel dat die kleine speakers best veel vermogen hebben.Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:08:
[...]
De backbox geeft niet (of niet echt) geluid van de kast zelf met 7.1, dat doen de 4 voorste exciters die echt in je main cabinet zitten. De backbox speakers doen meer de audio van de kast (muziek etc).
De exciters geven toch altijd een iets doffer geluid dan echte speakers. Dit doffere geluid past voor mijn gevoel juist wel weer echt perfect bij de mechanic geluiden die in een echte kast zitten en de bal die rolt, want die gebeurt ook echt "in" de kast. Daarom voelt het ook zo realistisch.
Exciters kunnen dus wel in de backbox, maar ik zou dit zelf niet doen. Ik wil dat de muziek en dialoog etc zo helder mogelijk is.
Mag ik vragen waar je voor je gevoel wat mist, is dat de dialoog en muziek, of juist het geluid in de kast?
En had je nou maar 2 exciters of 4?
En even belangrijk om te vermelden. Een bass shaker gaat niet het laat vervangen van een subwoofer. Een goede subwoofer zal altijd een beter "geluid" geven. Een bass shaker gaat je meer feedback geven voor al de mechanic sounds
ik merk is dat mijn logitech 2.1 setje eigenlijk te licht is en dan met name de speakers (uitvoering: Logitech Z213 (NL stekker)). Denk dat die gewoon te klein zijn en dat het geluid daardoor wat zacht blijft. Als ik de rom op een te hoog volume zet krijg ik een kraak. Zou het setje op termijn nog eens kunnen vervangen .
Ik heb trouwens 7.1 geluid. 2.1 logitech en 4 exciters + 2 versterkers van lepy.
Helemaal mee eens.Dna Disturber schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:46:
Ik denk dat er iets te makkelijk wordt gedacht over de extra opties inbouwenen het helpt niets om cheaten tegen te gaan...er zijn zoveel mogelijkheden om dat te doen.
Heb het nooit echt gesnapt dat mensen zo gefocust zijn op die hoge scores van anderen maar dat zal wel komen omdat ik weet dat ik sowieso al niet in de buurt kan komen....ben al blij met een score die me in de middenmoot brengt
@Dna Disturber Je was toch ook van plan een optie toe te voegen aan PinEMHi om iemand uit te dagen? Ben de precieze naam even kwijt en zie er ook niets meer over terug op de PinEMHi pagina,
Mooi, dan krijgt @sahinasappelsap ook wat meer tegenstand, want hij wint elke week gewoon te makkelijk.Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:48:
[...]
Uiteraard gaat iedereen daar vanuit die een game maakt dat er niet vals gespeeld wordt, werkte het maar zo 😊, al ga ik er wel vanuit dat het niet snel zal gebeuren in een kleine markt als dit.
Ik wist niet dat je op die manier golf kon spelen. Dat maakt het wel echt enorm veel makkelijker zeg. Ik vond het al bizar dat sommige zo dichtbij zaten, maar nu snap ik waarom.
Ik ga het dan nog maar even opnieuw een kans geven, want ik zat dus met 2 kasten maar een paar honderd punten verwijderd, echter kwamen er toen allerlei bonussen overheen, of had ik nog een derde bal over.
Golf gaat echt om stoppen/exitten op het moment dat je zo dicht mogelijk tegen de score aan zit. Niet meer en niet minder :-D Althans, dat is hoe ik hem interpreteer, anders is het onmogelijk om 3 ballen te verspelen op die lage scores. @Dna Disturber, klopt het wat ik zeg of heb je het anders bedoelt?OlafWeijers schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:38:
[...]
Maar het lijkt me niet de bedoeling, tenminste, als je echt pingolft? Dan zit de spanning juist in het meerekenen van de bonus lijkt me. Of is het echt een timingspel om op tijd te exitten?
En 14M op die kast komt met name uit de Meltdown-multiball. 5 ballen stacken in die ramp om de mode te starten, de laatste niet via de rechterhole want dat verklooit de release van de ballen (die ene losse bal ketst de rest in een chaos)
Als de ballen naar beneden komen, heel snel proberen om er een of meerdere meteen terug de ramp in te schieten, dat levert lekker veel punten op, de eerste is het makkelijkst, de latere ballen worden al gauw gegrepen door de chaos van rondstuiterende ballen.
Daarna zoveel mogelijk lekker rondrossen met die ballen en ze zolang mogelijk in het spel houden. Kom je terug op twee of drie ballen, dan weer controle krijgen en ze zoveel mogelijk in de meltdownramp proberen te circuleren.
rinse-and-repeat, en houdt het extra-ball lampje in de gaten in het midden, ik weet niet wat het activeert, maar wel dat ie time-out, dus je moet snel zijn.
De kast levert meerdere extra ballen in een goed potje. Een goede 5ball multiball is al snel 2M, dus 12M is een potje met 3 + 2 extra ballen met elk een meltdown-multiball (of meerdere).
Het schot op die ramp heb ik vrij goed onder de knie van de rechterflipper. Al zijn de physics van deze wel nasty en de schothoek van de flippers extreem vroeg om in het midden uit te komen, dat was even wennen.
Wat betreft heavy metal meltdown de multibal red ik nog wel, maar ik verlies jammergenoeg heel snel de ballen over de sidelanes en dat gebeurt praktisch bij elke tafel. Binnenkort op de pin avond maar eens wat tips en tricks opdoen door te kijken hoe anderen spelen.
Wat ik overigens ook wel lastig vind bij deze tafel is dat je de balls ook kan releasen door er hard van onder tegenaan te wippen met je bal.
Maar met een kast tilten voorkom je toch ook dat je de bonus krijgt. En dat is ook een veredelde manier om de game te stoppen.OlafWeijers schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:07:
[...]
Juist, ik had ook juist dat ingewikkelde idee van Pingolf, en was er daarom ook nog niet aan begonnen.. Van elke kast ongeveer de puntentelling weten is erg lastig uitzoeken, zeker als je continu de dmd/backpanel in de smiezen moet houden. Op het juiste moment tilten klinkt al wat beter dan klakkeloos de kast uitschakelen.
Die Logitech set die je hebt is zeker geen beest.sahinasappelsap schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:34:
[...]
De backbox is vooral voor de muziek en alle niet-playfield gerelateerde geluiden en de muziek. Het doffe van exciters kan ik me wel voorstellen, maar ik wel dat die kleine speakers best veel vermogen hebben.
ik merk is dat mijn logitech 2.1 setje eigenlijk te licht is en dan met name de speakers (uitvoering: Logitech Z213 (NL stekker)). Denk dat die gewoon te klein zijn en dat het geluid daardoor wat zacht blijft. Als ik de rom op een te hoog volume zet krijg ik een kraak. Zou het setje op termijn nog eens kunnen vervangen .
Ik heb trouwens 7.1 geluid. 2.1 logitech en 4 exciters + 2 versterkers van lepy.
De set die ik heb ook niet (Logitech z407), maar hij is wel aanzienlijk beter dat de set die jij momenteel hebt. Ik heb er verder geen klachten over, al denk ik dat ik al snel over ga naar nog een versterker en 2 losse auto speakers. Je hebt dan dus 3 kleine amps in je kast hangen, en kunt dan alles echt heel goed fine tunen qua bass treble etc.
Ik zou overigens niet snel kijken naar een grotere set van Logitech zoals de Z623 of Z625, want de subs daarvan zijn wel echt te lomp en een overkill als je het mij vraagt.
Als je dus nog van knutselen houdt, zou mijn advies zijn. Koop een extra 2.1 amp, en stuur 2 goede auto speakers aan in je kast. Je kunt dan later altijd nog een sub toevoegen.
PatrickC schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:38:
[...]
Mooi, dan krijgt @sahinasappelsap ook wat meer tegenstand, want hij wint elke week gewoon te makkelijk.
Misschien wel iets makkelijker, maar verkijk je er niet op. 3 ballen, bonussen, lage pin score en het op tijd kunnen exitten is al een kunst op zich. Daar kan ik soms een halve dag zoet mee zijn. Dat kan twee dingen betekenen. Of ik speel toch redelijke mediocre, of zelfs slecht...of het is zelfs op die manier behoorlijk lastig ;-)Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:48:
[...]
De rom zelf moet je nooit op max zetten. Dan wordt deze door pinmame al over gemoduleerd (of hoe heet dat?)sahinasappelsap schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:34:
[...]
De backbox is vooral voor de muziek en alle niet-playfield gerelateerde geluiden en de muziek. Het doffe van exciters kan ik me wel voorstellen, maar ik wel dat die kleine speakers best veel vermogen hebben.
Met pinvol allemaal perfect te regelen. Ik gebruik zelf 3x 2.1 versterkers en mijn Realtek geluids kaart
Denk dat het setje wat je net linkt echt al een stuk beter is inderdaad dan wat ik nu heb. Er hoeft geen top geluid uit te komen, ik merk vooral op dat het geluid uit de backbox achter blijft op de exciters die ik heb. Zou juist willen dat het backbox geluid wat harder kan zonder ruis.Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:45:
[...]
Die Logitech set die je hebt is zeker geen beest.
De set die ik heb ook niet (Logitech z407), maar hij is wel aanzienlijk beter dat de set die jij momenteel hebt. Ik heb er verder geen klachten over, al denk ik dat ik al snel over ga naar nog een versterker en 2 losse auto speakers. Je hebt dan dus 3 kleine amps in je kast hangen, en kunt dan alles echt heel goed fine tunen qua bass treble etc.
Ik zou overigens niet snel kijken naar een grotere set van Logitech zoals de Z623 of Z625, want de subs daarvan zijn wel echt te lomp en een overkill als je het mij vraagt.
Als je dus nog van knutselen houdt, zou mijn advies zijn. Koop een extra 2.1 amp, en stuur 2 goede auto speakers aan in je kast. Je kunt dan later altijd nog een sub toevoegen.
Alles wat betreft VR en Visual Pinball kan gewoon in dit topic besproken worden. Voor een ‘niche’ product als Visual Pinball meerdere topics bijhouden is niet echt handig en @MikeDASpike is ook mede-auteur van dit topic op de achtergrond (heeft zelfs de meeste tekst uit het start topic geschreven).CyBeRSPiN schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:37:
Ik heb zelf ook lang de wens gehad om een echte kast of cabinet te kopen (zelfbouw is niets voor mij
Ja klopt....vanwege de nieuwe release en de rom-less scores heb ik er even niets meer aan gedaan.PatrickC schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:37:
[...]
@Dna Disturber Je was toch ook van plan een optie toe te voegen aan PinEMHi om iemand uit te dagen? Ben de precieze naam even kwijt en zie er ook niets meer over terug op de PinEMHi pagina,
Maar die komt er nog wel hoor, alleen wat later
Alleen is het het natuurlijk wel zo dat hier niet specifiek gekozen kan worden voor bepaalde versie van een kast.
Je kan alleen iemand uitdagen op grond van de gamenaam (bijvoorbeeld attack from mars) en dan binnen een bepaald tijdsbestek (kun je kiezen binnen 1 uur of een half uur of 8 uur, paar opties mogelijk) zien wie de beste is
Komt dan ook een pagina van je duel statistieken te staan (soort van ranking)
Yep helemaal goedsahinasappelsap schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:38:
[...]
Golf gaat echt om stoppen/exitten op het moment dat je zo dicht mogelijk tegen de score aan zit. Niet meer en niet minder :-D Althans, dat is hoe ik hem interpreteer, anders is het onmogelijk om 3 ballen te verspelen op die lage scores. @Dna Disturber, klopt het wat ik zeg of heb je het anders bedoelt?
@Dna Disturber Hoe bepaal je eigenlijk de kasten voor de verschillende challenges en ook de score die benaderd moet worden voor de closest to the pin challenge?
Ik stel toch een stubble voor jouw voor. 1 op ware hoogte en een lockbar. Het gevoel om met VR achter 'iets' te staan wat echt aanvoelt als een flipperkast, geeft net dat extra 'touch' aan de game playPatrickC schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:55:
[...]
Alles wat betreft VR en Visual Pinball kan gewoon in dit topic besproken worden. Voor een ‘niche’ product als Visual Pinball meerdere topics bijhouden is niet echt handig en @MikeDASpike is ook mede-auteur van dit topic op de achtergrond (heeft zelfs de meeste tekst uit het start topic geschreven).
Ik heb zelf ook lang de wens gehad om een echte kast of cabinet te kopen (zelfbouw is niets voor mij), maar toen ik VR probeerde, verdween die wens eigenlijk. Na een dik jaar nog met een Oculus Rift gespeeld te hebben, nu sinds enkele maanden met een Quest 3. Ik heb wel een flink systeem met een RTX 4080 en Ryzen 7 7800X3D, met name ook omdat ik in VR ook simracing games als ACC speel, welke hoge hardware eisen hebben voor een Quest 3.
Werkt het stoppen van golf trouwens ook met f3, of werkt het alleen met Q (game exit)?sahinasappelsap schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:38:
[...]
Golf gaat echt om stoppen/exitten op het moment dat je zo dicht mogelijk tegen de score aan zit. Niet meer en niet minder :-D Althans, dat is hoe ik hem interpreteer, anders is het onmogelijk om 3 ballen te verspelen op die lage scores. @Dna Disturber, klopt het wat ik zeg of heb je het anders bedoelt?
Wat betreft heavy metal meltdown de multibal red ik nog wel, maar ik verlies jammergenoeg heel snel de ballen over de sidelanes en dat gebeurt praktisch bij elke tafel. Binnenkort op de pin avond maar eens wat tips en tricks opdoen door te kijken hoe anderen spelen.
Wat ik overigens ook wel lastig vind bij deze tafel is dat je de balls ook kan releasen door er hard van onder tegenaan te wippen met je bal.
Ja, die zit nog wel steeds in de planning.MikeDASpike schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:20:
[...]
Ik stel toch een stubble voor jouw voor. 1 op ware hoogte en een lockbar. Het gevoel om met VR achter 'iets' te staan wat echt aanvoelt als een flipperkast, geeft net dat extra 'touch' aan de game play
Das een goeie. F3 trickert wel een reload van de vpinmame en technisch zou het moeten werken.Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:20:
[...]
Werkt het stoppen van golf trouwens ook met f3, of werkt het alleen met Q (game exit)?
Ooit heb ik een test versie van @Dna Disturber gekregen, daarmee ik een herstart trickerde van vpinmame via een key/joycode. Maar voor mij werkt de frontend quit het beste. Ook om pinemhi de tijd van de nvram te lezen en op te sturen.
Dit was nogwelleens een probleem in het verleden
Wat ga jij blij worden als je een echte stubbie hebt !PatrickC schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:24:
[...]
Ja, die zit nog wel steeds in de planning.Want ik zit nu in mijn gaming chair die voor een GT Omega wheelstand staat. Dat is niet echt praktisch en met de Q3 heb ik geen last meer van een kabel, dus dat geeft opties om de stubbie te plaatsen.
Zeg ik lekker niet, ik have my own stakes to protect 😋Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:20:
[...]
Werkt het stoppen van golf trouwens ook met f3, of werkt het alleen met Q (game exit)?
Q, Q. Wat is F3?
Hij zweeft bij mij meestal ergfens in de 20-28 range. Normaliter zet ik zelf het volume van windows hoger als ik de tafel in zijn geheel harder wil hebben.MikeDASpike schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:52:
[...]
De rom zelf moet je nooit op max zetten. Dan wordt deze door pinmame al over gemoduleerd (of hoe heet dat?)
Met pinvol allemaal perfect te regelen. Ik gebruik zelf 3x 2.1 versterkers en mijn Realtek geluids kaart
Ik heb gewoon een button op mijn controller gemapped. Als ik die indruk wordt de game meteen afgebroken. Sneller/eenvoudiger kan volgens mij niet.MikeDASpike schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:25:
[...]
Das een goeie. F3 trickert wel een reload van de vpinmame en technisch zou het moeten werken.
Ooit heb ik een test versie van @Dna Disturber gekregen, daarmee ik een herstart trickerde van vpinmame via een key/joycode. Maar voor mij werkt de frontend quit het beste. Ook om pinemhi de tijd van de nvram te lezen en op te sturen.
Dit was nogwelleens een probleem in het verleden
Herstart van vpinmamesahinasappelsap schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:29:
Q, Q. Wat is F3?
Die toets ken ik niet, zal wel komen omdat de exit knop gewoon op afsluiten ingesteld staat op de kl25z
Ben ik ook wel benieuwd naar! @Dna Disturber 😁PatrickC schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:18:
@Dna Disturber Hoe bepaal je eigenlijk de kasten voor de verschillende challenges en ook de score die benaderd moet worden voor de closest to the pin challenge?
De reden dat ik F3 wil, is dat je direct een nieuwe game kunt starten, want je blijft in de game. Hij reset enkel een de tafelPatrickC schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:44:
[...]
Ik heb gewoon een button op mijn controller gemapped. Als ik die indruk wordt de game meteen afgebroken. Sneller/eenvoudiger kan volgens mij niet.
Niet alle tafels werken goed met een f3 reset.Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 17:17:
[...]
De reden dat ik F3 wil, is dat je direct een nieuwe game kunt starten, want je blijft in de game. Hij reset enkel een de tafel
De rom wordt herladen maar niet de table1_init functie.
Soms wordt bij het starten van een tafel een beetje gerommeld om de rom werkend te krijgen.
Vaak voorkoment probleem is dat ie zegt "missing balls" terwijl alle balls drained waren.
"Wij" cab users hebben geen controller die in de hand past en waar we met een kleine beweging de kast nudgen of een game afsluiten.PatrickC schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:44:
[...]
Ik heb gewoon een button op mijn controller gemapped. Als ik die indruk wordt de game meteen afgebroken. Sneller/eenvoudiger kan volgens mij niet.
Maar de meeste wel een exit knop die je kan indrukken, maar slechter binnen handbereik dan bij een controler.
In de Kiddie challange kom je volgens mij in begin tegen dat je bij een kast een score moet hebben hoger dan X maar lager dan Y. Nadat ik weken bezig was om dit voor elkaar te krijgen, zei de ontwikkelaar van PinemHi (ik zal zijn naam vanwege privacy gevoeligheid niet noemen) dat je de kast gewoon moest sluiten als je de score gehaald had.
Dat waren wel een paar 🤬 momenten voor mij.
Tijd voor voice control!MikeDASpike schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:20:
"Wij" cab users hebben geen controller die in de hand past en waar we met een kleine beweging de kast nudgen of een game afsluiten.
Maar de meeste wel een exit knop die je kan indrukken, maar slechter binnen handbereik dan bij een controler..
@MikeDASpike Is het trouwens zo dat als je game over bent met golf, dat de score dan niet mee telt? Ik had de laatste bal gespeeld en was circa 1000 punten van de score verwijderd, maar toch komt hij niet in de golf statistieken te staan
Je moet de game afsluiten als je game normaal is afgelopen.Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:07:
@MikeDASpike Is het trouwens zo dat als je game over bent met golf, dat de score dan niet mee telt? Ik had de laatste bal gespeeld en was circa 1000 punten van de score verwijderd, maar toch komt hij niet in de golf statistieken te staan
Ja ik sluit hem dus af.PatrickC schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:22:
[...]
Je moet de game afsluiten als je game normaal is afgelopen.
Ik heb nu al 2x gehad dat ik op nummer 1 hoor te staan, maar dat het gewoon niet geregistreerd wordt
Het lijkt erop dat als ik game over ben, en dan de game afsluit (dus per toeval bij de laatste bal dicht bij de score zit) dat hij hem niet registreert. Echt heel vervelend
Net als The Phantom of the Opera, daar zat ik net op 995.000 punten, maar het wordt niet geregistreerd als ik hem afsluit
[ Voor 11% gewijzigd door Wachten... op 03-11-2024 22:47 ]
Ik vind dit wel een mooie build:
Die melamine meubelplaten zien er ook wel aantrekkelijk uit tov multiplex, alles heel clean aan de binnenkant en alles goed bereikbaar.
Vandaag overigens op een digitale flipper gespeeld bij het Dutch Pinball Open in Veldhoven. Het scherm zat tegen de glasplaat aan ipv verzonken, ik vind dat toch minder fraai, ook al kan je simuleren dat het speelveld verzonken is.
Maar wel mooi om de nieuwe VPX in actie te zien, flippergevoel/latency was in orde. Maar alsnog wel onvergelijkbaar met the real thing. Vele nieuwe echte kasten daar bewonderd, er zijn een hoop nieuwe fabrikanten bijgekomen de laatste jaren!
Ik neig er nu wel naar om er zelf een te gaan bouwen. Met een LG 42” OLED (de C2 of C3).
Nog maar verder inlezen en een bill of materials maken.
Die melamine meubelplaten zien er ook wel aantrekkelijk uit tov multiplex, alles heel clean aan de binnenkant en alles goed bereikbaar.
Vandaag overigens op een digitale flipper gespeeld bij het Dutch Pinball Open in Veldhoven. Het scherm zat tegen de glasplaat aan ipv verzonken, ik vind dat toch minder fraai, ook al kan je simuleren dat het speelveld verzonken is.
Maar wel mooi om de nieuwe VPX in actie te zien, flippergevoel/latency was in orde. Maar alsnog wel onvergelijkbaar met the real thing. Vele nieuwe echte kasten daar bewonderd, er zijn een hoop nieuwe fabrikanten bijgekomen de laatste jaren!
Ik neig er nu wel naar om er zelf een te gaan bouwen. Met een LG 42” OLED (de C2 of C3).
En je had nog geen nieuwe game gestart? Wat zie je dan in de logfile van PinEMHi?Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:46:
[...]
Ja ik sluit hem dus af.
Ik heb nu al 2x gehad dat ik op nummer 1 hoor te staan, maar dat het gewoon niet geregistreerd wordt
Het lijkt erop dat als ik game over ben, en dan de game afsluit (dus per toeval bij de laatste bal dicht bij de score zit) dat hij hem niet registreert. Echt heel vervelend
Net als The Phantom of the Opera, daar zat ik net op 995.000 punten, maar het wordt niet geregistreerd als ik hem afsluit
Zal ik morgen eens naar kijken (nu al afgesloten). Maar ik start dus geen nieuwe game. Er staat dan match of game over, en dan sluit ik hem af met Q en dan de optie Quit to editorPatrickC schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:06:
[...]
En je had nog geen nieuwe game gestart? Wat zie je dan in de logfile van PinEMHi?
@Wachten...Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:46:
[...]
Ja ik sluit hem dus af.
Misschien krijg je net wat punten erbij voordat ie echt afsluit en zit je er overheen.
Zie namelijk geen 995000 voorbij komen in de serverlog
wel deze scores:
2024-11-03 22:18:09 PeterPin poto_a32 The Phantom of the Opera 971610 0 0 0 0 0 0 0
2024-11-03 22:20:36 PeterPin poto_a32 The Phantom of the Opera 1037110 0 0 0 0 0 0 0
2024-11-03 22:23:59 PeterPin poto_a32 The Phantom of the Opera 1000230 0 0 0 0 0 0 0
2024-11-03 22:26:34 PeterPin poto_a32 The Phantom of the Opera 1028690 0 0 0 0 0 0 0
2024-11-03 22:30:03 PeterPin poto_a32 The Phantom of the Opera 1261880 0 0 0 0 0 0 0
2024-11-03 22:40:41 PeterPin poto_a32 The Phantom of the Opera 1178850 0 0 0 0 0 0 0
2024-11-03 22:43:55 PeterPin poto_a32 The Phantom of the Opera 1044710 0 0 0 0 0 0 0
Die eerste is degene die wel telt....de rest zit er boven de PIN-score dus tellen helaas niet
Als je echt game over had en niet een nieuw spel hebt gestart moet ie de score alsnog verzenden
Misschien dat er dan iets anders aan de hand is , bijvoorbeeld dat je nvram niet geupdate werd om een of andere reden (hopelijk ben je niet vergeten de pinemhi_rom_monitor te starten want anders werkt t sowieso niet natuurlijk)
"Get as close to the PIN score as possible
Don't go over the PIN score as it doesn't count"
[ Voor 9% gewijzigd door Dna Disturber op 04-11-2024 01:24 ]
@PatrickCPatrickC schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:18:
één uur voordat de tijd verloopt van een challenge (normale weekly, 5 min of golf) dan print ik 21 namen van de ondersteunde kasten uit en die prik ik op m'n dartbord....en dan gooi ik een pijl en die wordt t dan voor de volgende
en de pin set bij golf kijk ik altijd hoeveel centen er op mijn bankrekening staan en gebruik dat getal
In principe komt de nieuwe tafel voor de challenges uit de grabbelton (alle namen staan er in van de ondersteunde tafels) , als er eentje gebruikt is komt er een vinkje achter te staan en doet die niet meer mee
ze staan in een sql tabel en er draait elke keer op het juiste tijdstip een cron-jobje om t te veranderen
Heb laatst de grabbelton alleen opnieuw moeten vullen met de oude tafels omdat ze aardig op waren (200+ zitten erin)
Bij golf is het iets anders, daar is de grabbelton iets kleiner aangezien er iets van 30 (weet het niet meer helemaal precies) scores door personen op een tafel moeten zijn gemaakt. Percentage wordt dan daarover berekend van de gemiddelde scores om de PIN neer te zetten.
Is allemaal al gedaan via een batch bestandje en die PIN score staat dan in sql tabel erbij
Bij golf zijn de PINs laag maarhet wordt wel heel frusterend als je ook nog eens tig minuten erover moet doen om bij de score te komen...dan wordt t al snel vervelend...vandaar...soms zijn ze iets te kort maar ja da's dan een par 3 zullen we maar zeggen
Dus lekker niets handmatigs....ben wel een ICT-er natuurlijk....dus alles automatiseren
[ Voor 7% gewijzigd door Dna Disturber op 04-11-2024 01:24 ]
Ik denk dat je er dan vanuit kan gaan dat je over de score heen bent. Dan registreert pinem het niet in de golf. Je zou hem dan wel bij de last scores submitted moeten zien. Alles boven de score telt niet. Zie je neits bij last scores submitted, dan heeft pinem het inderdaad niet verzonden.Wachten... schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:46:
[...]
Ja ik sluit hem dus af.
Edit: dna had al geantwoord.
Ik was dus game over en toen stond de score er met bonus etc. maar ik zal eens in de logs duiken. Kijken of ik iets tegen kom.sahinasappelsap schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:41:
[...]
Ik denk dat je er dan vanuit kan gaan dat je over de score heen bent. Dan registreert pinem het niet in de golf. Je zou hem dan wel bij de last scores submitted moeten zien. Alles boven de score telt niet. Zie je neits bij last scores submitted, dan heeft pinem het inderdaad niet verzonden.
Edit: dna had al geantwoord.
Score van player1 wordt zowieso na afsluiten naar Pinemhi gepost. Dus die moet je op de website binnen zien komen. Is deze gepost, maar niet in de golf klassement, dan moet je @Dna Disturber ff lief aankijkenWachten... schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:54:
[...]
Ik was dus game over en toen stond de score er met bonus etc. maar ik zal eens in de logs duiken. Kijken of ik iets tegen kom.
Even wat anders (technisch)
Heeft iemand van jullie ook toevallig DIN rails gebruikt in hun kast?
Ik wil namelijk Meanwell voedingen in mijn kast hangen. Deze zien er strak en mooi uit, en ik kan deze dan op een din rail plaatsen.
Ik ben daarnaast dan vooral benieuwd naar het gebruikt van terminal block. Deze heb je namelijk ook voor din rail (zie onderstaand), ik was benieuwd naar eventuele ervaringen, want ik vind het er erg straks uit zien.
Ik wil namelijk Meanwell voedingen in mijn kast hangen. Deze zien er strak en mooi uit, en ik kan deze dan op een din rail plaatsen.
Ik ben daarnaast dan vooral benieuwd naar het gebruikt van terminal block. Deze heb je namelijk ook voor din rail (zie onderstaand), ik was benieuwd naar eventuele ervaringen, want ik vind het er erg straks uit zien.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZybAYOLlihH0Wxa8UgVGqOBO.jpg?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Wachten... op 04-11-2024 16:50 ]
geen ervaring mee, ik gebruik kroonstenen en kabelschoentjes. Ziet er trouwens wel spiffy uit. Je zal daar wel meerdere van nodig hebben om alles goed aan te sluiten en dat neemt denk ik behoorlijk ruimte in beslag of niet? En hoe ga je om met dat deze units voor koperen kabels (220v) bedoeld zijn ipv awg 18/22 draad? En ga je deze dan daisy chainen?Wachten... schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:48:
Even wat anders (technisch)
[Afbeelding]
Ter illustratie (again :-))
:strip_exif()/f/image/onEdrJNyoXEnDu9Y86jk7M2X.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door sahinasappelsap op 04-11-2024 18:11 ]
@Dna Disturber
Ik heb vandaag eens een poging gewaagd met een rom-less game, Futurama, maar ik krijg het niet werkend.
Wat heb ik gedaan:
1. romsub.exe in mijn tables directory gezet
2. Script van "Futurama (Original 2024) v1.2.1" aangepast nav de code snippets
3. user directory gezet in pinemhi.ini
In de logfile zie ik dit staan:
04/11/2024, 18:58
pinemhi leaderboard version : 3.6.3.0
VPinmame version : 3.6.0.998
Player : PatrickC
detected game with rom description :
matching romname : futurama
previous futurama score extracted
detected exit from game with rom description :
new futurama score extracted
*** previous score is equal to new score ***
*** probably because there was no game played ***
*** it could also be that this rom is not supported (yet) ***
*** this score will not be submitted ***
Ik heb vandaag eens een poging gewaagd met een rom-less game, Futurama, maar ik krijg het niet werkend.
Wat heb ik gedaan:
Ja , die lijken een exclusive te zijn voor mijPatrickC schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:25:
@Dna Disturber
Wat heb ik gedaan:
Jippie eindelijk plaats 1
Mike en LordtheRon kregen t ook niet voor elkaar
Heb een klein vermoeden waar t aan ligt maar moet het nog even testen
Tot die tijd zou ik er maar geen tijd aan besteden om de rom-less te proberen
In mijn kast komen enkel 48v of lagere supply's voor nu heb ik zelf maar 1x een meanwell ndr 240 nodig (24v 10A) om mijn ssf aan te slingeren.sahinasappelsap schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:06:
[...]
geen ervaring mee, ik gebruik kroonstenen en kabelschoentjes. Ziet er trouwens wel spiffy uit. Je zal daar wel meerdere van nodig hebben om alles goed aan te sluiten en dat neemt denk ik behoorlijk ruimte in beslag of niet? En hoe ga je om met dat deze units voor koperen kabels (220v) bedoeld zijn ipv awg 18/22 draad? En ga je deze dan daisy chainen?
Ter illustratie (again :-))
[Afbeelding]
En deze dingen zijn juist enorm efficiënt en enorm klein/makkelijk te monteren vanwege het DIN rail systeem.
Even ter vergelijking. De afmeting van de meanwell is 63x125x113mm (24v 10A)
Een normale voeding van een pc is circa 160x150x86mm en kan niet eens 24v leveren.
De 12V en 5V varianten van meanwell zijn zelfs nog veel kleiner. Kortom, dit is juist een super compacte oplossing en een van de meest efficiënte oplossing (en betrouwbaar).
Joh, ik was in de veronderstelling dat wanneer je het over een din rail hebt, je die blokken bedoelt die in de meterkast hangen. het plaatje deed me vermoeden dat het van dat soort dingen waren, maar als ik je goed begrijp is het dat maar dan in het klein en van 240 naar 24v (als ik je linkje bekijk)? Klinkt als een handige oplossing!Wachten... schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:08:
[...]
In mijn kast komen enkel 48v of lagere supply's voor nu heb ik zelf maar 1x een meanwell ndr 240 nodig (24v 10A) om mijn ssf aan te slingeren.
En deze dingen zijn juist enorm efficiënt en enorm klein/makkelijk te monteren vanwege het DIN rail systeem.
Even ter vergelijking. De afmeting van de meanwell is 63x125x113mm (24v 10A)
Een normale voeding van een pc is circa 160x150x86mm en kan niet eens 24v leveren.
De 12V en 5V varianten van meanwell zijn zelfs nog veel kleiner. Kortom, dit is juist een super compacte oplossing en een van de meest efficiënte oplossing (en betrouwbaar).
[ Voor 3% gewijzigd door sahinasappelsap op 04-11-2024 22:26 ]
Het is ook min of meer hetzelfde. Je gooit 220V op die dingen en krijgt er het aantal volt en ampère wat dat ding kan leveren (zijn dus verschillende uitvoeringen in volt en ampère)sahinasappelsap schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:23:
[...]
Joh, ik was in de veronderstelling dat wanneer je het over een din rail hebt, je die blokken bedoelt die in de meterkast hangen. het plaatje deed me vermoeden dat het van dat soort dingen waren, maar als ik je goed begrijp is het dat maar dan in het klein en van 240 naar 24v (als ik je linkje bekijk)? Klinkt als een handige oplossing!
Het grote voordeel van die din rail, is dat ik deze aan beide zijkanten monteer over de hele lengte (binnenkant kast), en dan volledig vrij ben waar ik alles kan hangen (voedingen en terminal connecties) je hebt dan geen schroeven meer nodig, want je klikt alles op die rail.
In theorie zou ik overigens ook uit de voeten kunnen met een 12V 5A, maar mijn amp kan ook 24V aan, dus liever maar het maximale geven.
[ Voor 7% gewijzigd door Wachten... op 04-11-2024 23:09 ]
Ho, ho ! Wij kregen het wel voor elkaar maar pinemhi werkte niet mee !Dna Disturber schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:48:
[...]
Ja , die lijken een exclusive te zijn voor mij![]()
Jippie eindelijk plaats 1
Mike en LordtheRon kregen t ook niet voor elkaar
Heb een klein vermoeden waar t aan ligt maar moet het nog even testen
Tot die tijd zou ik er maar geen tijd aan besteden om de rom-less te proberen
Code geanalyseerd en stond
- if DNADISTURBER then goto always_work else goto blame_enduser end if
Oops busted...(met de codes)MikeDASpike schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:04:
[...]
Ho, ho ! Wij kregen het wel voor elkaar maar pinemhi werkte niet mee !
Code geanalyseerd en stond
- if DNADISTURBER then goto always_work else goto blame_enduser end if
Ik zal t volgende keer iets anders verwoorden
komt natuurlijk geen volgende keer meer want alles gaat vanaf nu in één keer goed uiteraard
Ik heb die van mij ook van melamine meubelpanelen gemaakt. Makkelijk te bewerken en ziet er gewoon netjes uit als je bv de zwarte panelen neemt.CyBeRSPiN schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:03:
Ik vind dit wel een mooie build:
[YouTube: My 2nd Virtual Pinball build, 4k 120hz, custom box, SSF and much more!]
Leuk! Waar heb je die vandaan gehaald en heb je die op maat laten zagen?m_ark schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:29:
[...]
Ik heb die van mij ook van melamine meubelpanelen gemaakt. Makkelijk te bewerken en ziet er gewoon netjes uit als je bv de zwarte panelen neemt.
Heb je foto’s van je bouw en eindresultaat? Ben wel benieuwd
Hij is nog niet helemaal af maar zal ff kijken of ik een foto kan posten.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:09:
[...]
Leuk! Waar heb je die vandaan gehaald en heb je die op maat laten zagen?
Heb je foto’s van je bouw en eindresultaat? Ben wel benieuwd
Ik heb ze gewoon bij de bouwmarkt gekocht. Deze meteen op maat laten zagen. De schuine delen (zijkanten) en backbox met ronde gaten voor de speakers en ronde afwerking van de zijpanelen van de backbox laten zagen bij een vriend met een meubelmakerij.
@sahinasappelsap zo op de een of andere manier heb ik toch een partij moeite om bij die 78 miljoen te komen van Fish Tales joh. En jij maar zeggen dat je nooit hoge scores haalt 🤣
Daar had ik trouwens ook wel moeite mee. Goed oefenen, multiballs en de middle lanes goed gebruiken.Wachten... schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:12:
@sahinasappelsap zo op de een of andere manier heb ik toch een partij moeite om bij die 78 miljoen te komen van Fish Tales joh. En jij maar zeggen dat je nooit hoge scores haalt 🤣
Je moet voor de grap eens in de top 10 high scores kijken van de tafels...dan schrik je hoe goed sommigen zijn ;-)
[ Voor 12% gewijzigd door sahinasappelsap op 05-11-2024 23:12 ]