[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-05 10:41
KBE91 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:06:
Vanavond eens testen in hoever de performance verbetert zal zijn op VR.
Al week mijn sinussen onder controle ( dank u speciale neus spray )

Kan weer wat knallen hopelijk.
Off topic = 3d printer gekocht...
Welke ? Ik heb net de 3d prijtjes opgehaald welke @dizzytal my gestuurd had. Wow. Dat ziet er goed en strak uit. Morgen kijken of ik het bouwpakket in elkaar kan zetten

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:18
net even een potje dracula gespeeld, moeilijke tafel wel. merk ook dat een 3070 eigenlijk te weinig is. Heb wat reflections uit moeten zetten omdat hij anders framedrops geeft.

Mooie tafel, dat dan weer wel :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
MikeDASpike schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:33:
[...]

Welke ? Ik heb net de 3d prijtjes opgehaald welke @dizzytal my gestuurd had. Wow. Dat ziet er goed en strak uit. Morgen kijken of ik het bouwpakket in elkaar kan zetten
Bambulab A1 mini.

Afbeeldingslocatie: https://3d.nice-cdn.com/upload/image/product/large/default/bambu-lab-a1-mini-1-stuk-702055-nl.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:23

CyBeRSPiN

sinds 2001

sahinasappelsap schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:01:
net even een potje dracula gespeeld, moeilijke tafel wel.
Ja, dat komt wel overeen met de echte dan. Heb ontelbaar veel potjes gehad dat het binnen een paar minuten klaar was. De bal op de middentargets knallen is bijna garantie dat je hem kwijt bent, ook via de zijkant raak je de bal makkelijk kwijt.
Voldoening is dan extra groot als je multiball weet te halen en helemaal als je ze alle 3 weet te stacken.
THIRRRTHY MILLIONNNN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:23
Ik heb geregeld bij kasten "ball is missing"

Nu heb ik het wel een keer weer werkend gekregen door de tafel opnieuw op te starten, maar bij veel kasten van VPW werkt dit niet.

Ik draai Visual pinball RC4

Iemand enig idee hoe ik dat probleem weg kan krijgen?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 23:45:

Nu heb ik het wel een keer weer werkend gekregen door de tafel opnieuw op te starten, maar bij veel kasten van VPW werkt dit niet.

Dat heb ik soms ook wel eens. Ik schud dan aan de tafel of start hem opnieuw op.

Hier kun je wat opties vinden. https://www.reddit.com/r/...nts/sxicm9/missing_balls/
Moest zelf wel lachen om de eerste reactie :-D

Hier nog meer:
https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=36582

[ Voor 5% gewijzigd door sahinasappelsap op 26-10-2024 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:57
Wachten... schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 23:45:

Even de factory defaults van de rom laden, of de nvram file uit de nvram folder van vpinmame verwijderen.

Bij de Dracula kast van VPW heb ik een vergelijkbaar issue. De bal wil dan niet launchen. Lijkt of er eerst een ball onder de ramp geschoten moet worden, waarna de ball launch wel weer werkt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@sahinasappelsap @PatrickC

Het herstarten werkt niet. Soms wou f3 ook nog wel eens werken, maar ook dat werkt niet.

Ik ga de andere opties even proberen.
Als ik trouwens de nvram file verwijder, verwijder ik dan ook high scores (niet dat ik die heb op die kast) maar even dat ik het weet voor een volgende keer?

Overigens heb ik bij de laatste Dracula van VpinWorkshop dat de flippers niet werken. Heeft iemand dat wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:31:

Het herstarten werkt niet. Soms wou f3 ook nog wel eens werken, maar ook dat werkt niet.

Ik ga de andere opties even proberen.
Als ik trouwens de nvram file verwijder, verwijder ik dan ook high scores (niet dat ik die heb op die kast) maar even dat ik het weet voor een volgende keer?

Overigens heb ik bij de laatste Dracula van VpinWorkshop dat de flippers niet werken. Heeft iemand dat wel eens gehad?
Raar! Heb niet zo 1-2-3- een oplossing. Heb je al eens geprobeerd om te nudgen tot de tafel tilt? (spatiebalk denk ik)

De flippers van dracula werkte bij mij direct, geen idee wat daar aan de hand zou kunnen zijn.

Op pagina 4 en 5 van de download staat nog iemand die het meldt en ook een oplossing. vaak als je een issue met de tafel hebt kan je bij de review/comments sectie op vpu een oplossing vinden.
https://vpuniverse.com/fi...findComment&comment=78112

Lijkt me de vpinmame versie te maken te hebben. Heb je die geupdate zoals bij de tafel staat?

[ Voor 10% gewijzigd door sahinasappelsap op 26-10-2024 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...

Ja ik was daar ook al aan het spitten en daar zit ook de oplossing (ook voor de "missing balls")

Ik had dus al gekeken of ik versie 3.6 had van VPinmame, want die heb je nodig voor o.a. de nieuwe Dracula van VPW, en die had ik.
Dus ik dacht "ik ben up to date, Lets go". Echter.... Waarom Vpinmame dat doet, geen idee. Maar ze zetten bij de info dus enkel 3.6, maar niet een verder versienummer o.i.d. Je moet dus echt kijken naar de datum (voor jullie waarschijnlijk gesneden koek, maar ik wist dit niet). Ik had dus de 3.6 versie uit 2023

Ik heb dus de boel geupdate met de automatische update tool van PinUP Popper Config, en alles werkt nu. De flippers werken in Dracula, en de missing ball melding in andere kasten heb ik ook niet meer.

Ik weet het voor nu, maar hopelijk gaat VPinmame ook duidelijker de juiste versie vermelden op het info tabblad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Vpinmame 3.6 is nog steeds beta en er worden regelmatig wijzigingen ingedaan.
De laatste tijd worden vooral veel updates gedaan met betrekking tot PWM (Pulse width modulation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:16:
Vpinmame 3.6 is nog steeds beta en er worden regelmatig wijzigingen ingedaan.
De laatste tijd worden vooral veel updates gedaan met betrekking tot PWM (Pulse width modulation)
En wat houdt dat precies in? Want wat verklaart dat, dat de flippers bijvoorbeeld niet werkte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:24:
[...]

En wat houdt dat precies in? Want wat verklaart dat, dat de flippers bijvoorbeeld niet werkte?
Precies. De code voor de kast (het vbscript gedeelte) moet met pulse width modulation omgaan. Als je een oudere vpinmame gebruikt waar dat niet inzitten, kan alles wat aangestuurd wordt door de rom ander geinterpreteerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
Gisteren even in VR gespeeld, super veel verschil merkte ik niet echt van performance.
Ook maar heel kort getest door dat mijn lenzen begonnen te bedampen.
Mijn god wat is dat irritant zeg, toch eens moeten kijken voor mini ventilator te plaatsen op mijn bureau.

Die street fighter 2 tafel is toch 1 van mijn favorieten, hemels thema. Flow van die tafel is ook gewoon perfect en niet al te veel toeters en bellen.
Zo heb ik ze graag, niet die tafels met al die random meuk erin.

Net zoals Fish tales, Attack On Mars, Die Cats tafel ( even naam volledig kwijt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:05:
Ook maar heel kort getest door dat mijn lenzen begonnen te bedampen.
Mijn god wat is dat irritant zeg, toch eens moeten kijken voor mini ventilator te plaatsen op mijn bureau.
Of je schaft een BOBOVR S3 PRO aan… daarin zit airconditioning ingebouwd. :+

Ik moet zeggen dat ik minder last heb van het beslaan van de lenzen met de Q3. Bij de Oculus Rift had ik daar veel meer last van.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Wachten... schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:31:
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
PatrickC schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:14:
[...]

Of je schaft een BOBOVR S3 PRO aan… daarin zit airconditioning ingebouwd. :+

Ik moet zeggen dat ik minder last heb van het beslaan van de lenzen met de Q3. Bij de Oculus Rift had ik daar veel meer last van.
Heb al een van Kiwi, mini ventilator op USB zal wel wat minder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

Precies. De code voor de kast (het vbscript gedeelte) moet met pulse width modulation omgaan. Als je een oudere vpinmame gebruikt waar dat niet inzitten, kan alles wat aangestuurd wordt door de rom ander geinterpreteerd worden.
Dank voor je uitleg. Ik was er nog steeds van overtuigd dat VPinmame enkel met DMD te maken had, maar die regelt natuurlijk ook alles met de ROM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
Dank je, maar was dus niet nodig. Het updaten van VPinmame was de oplossing voor alle problemen die ik nog had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@MikeDASpike

Is er een SSF systeem wat je aan zou kunnen raden voor "kleine kast"

Ik lees veel over Dayton, maar als ik dat allemaal bij elkaar op tel qua kosten, dan loopt dat weer flink op.

1 basshaker circa 80 euro
https://www.amazon.nl/Day...dayton%2Caps%2C256&sr=8-3

2x losse speaker (of 4) 60 euro per stuk
https://www.amazon.nl/Day...dayton%2Caps%2C256&sr=8-6

Dan nog iets van een versterker om de boel aan te sturen. Deze wordt volgens mij ergens aangeraden.
https://www.amazon.nl/WAN...1+vers%2Caps%2C164&sr=8-3

Zijn er ook alternatieven die goed zijn en wellicht wat goedkoper? Of is Dayton wel echt "het merk" om te halen?

[ Voor 16% gewijzigd door Wachten... op 26-10-2024 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRy8-ZUSEyMBHY5jUHyHhwLDxq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1k2eho6Jx8mc8HYRLTVUjRvl.jpg?f=fotoalbum_large

Wel knap dat dit custom made is, zou wel naar VPX mogen komen.
Is van op de Pinball EXPO.

Kwam dit tegen in de Discord groep van VR Pinball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:32:
@MikeDASpike

Is er een SSF systeem wat je aan zou kunnen raden voor "kleine kast"

Ik lees veel over Dayton, maar als ik dat allemaal bij elkaar op tel qua kosten, dan loopt dat weer flink op.

1 basshaker circa 80 euro
https://www.amazon.nl/Day...dayton%2Caps%2C256&sr=8-3

2x losse speaker (of 4) 60 euro per stuk
https://www.amazon.nl/Day...dayton%2Caps%2C256&sr=8-6

Dan nog iets van een versterker om de boel aan te sturen. Deze wordt volgens mij ergens aangeraden.
https://www.amazon.nl/WAN...1+vers%2Caps%2C164&sr=8-3

Zijn er ook alternatieven die goed zijn en wellicht wat goedkoper? Of is Dayton wel echt "het merk" om te halen?
Ja de dayton. 4 speakers. Ik heb ooit deze gekocht : Dayton Audio DAEX58FP Flat Pack Exciter.
Dan nog 2 extra versterkers, die ik op ALI besteld heb. Voor de dmd speakers wel een 'echte' versterker ooit gehaald
Die 80 euro voor 4 speakers vond ik echt de moeite waard om te hebben.
En 80 euro was echt die druppel op de gloeiende plaat, want cab was duurder (ik heb ssf een jaartje later ingebouwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:35:
[Afbeelding]

[Streamable: Snapsave.app_-GmKenC9N0oDujHQAmjVsIzyciyhGyvNL]

Zeker knap, maar is wel een mod van orginele kast. Al met al mooie kast en hebben zeker de eerste prijs verdient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Ja de dayton. 4 speakers. Ik heb ooit deze gekocht : Dayton Audio DAEX58FP Flat Pack Exciter.
Dan nog 2 extra versterkers, die ik op ALI besteld heb. Voor de dmd speakers wel een 'echte' versterker ooit gehaald
Die 80 euro voor 4 speakers vond ik echt de moeite waard om te hebben.
En 80 euro was echt die druppel op de gloeiende plaat, want cab was duurder (ik heb ssf een jaartje later ingebouwd)
80 euro per speaker neem ik aan? Ik die die Daytons nu voor 60 euro staan per stuk.

Maar duidelijk. Als het echt verschil maakt, dan liever in 1x goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:49:
[...]

80 euro per speaker neem ik aan? Ik die die Daytons nu voor 60 euro staan per stuk.

Maar duidelijk. Als het echt verschil maakt, dan liever in 1x goed.
Oh nee, mojn 4 speakers waren 67 euro in totaal.nee, 80 ps zou ik ook teveel vinden .
https://www.soundimports....rgyHKvwPgNDUaAnJ8EALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
KBE91 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:35:
[Afbeelding]

[Streamable: Snapsave.app_-GmKenC9N0oDujHQAmjVsIzyciyhGyvNL]

Maar is het speelveld een echte kast, of is het een stukje software (non vpx)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Maar is het speelveld een echte kast, of is het een stukje software (non vpx)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:58:
[...]

Oh nee, mojn 4 speakers waren 67 euro in totaal.nee, 80 ps zou ik ook teveel vinden .
Dank je. Ik heb de boel gelijk besteld.

Aangezien ik een kleine kast heb, heb ik maar 2 exciters besteld, en 1 bass shaker, maar ik twijfel nu toch of ik niet gewoon 4 exciters moet halen.

Mijn idee was een beetje dat de kast zo klein is, dat het straks enkel vol zit met speakers. Echter lees ik ook van mensen dat ze dus kasten maken zonder eventueel solenoids en shakers, omdat de SSF al goed genoeg werkt voor hun als feedback.

Heb jij daar nog een mening over (waarvan in het antwoord wellicht al weer) 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 14:24
Wachten... schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Dank je. Ik heb de boel gelijk besteld.

Aangezien ik een kleine kast heb, heb ik maar 2 exciters besteld, en 1 bass shaker, maar ik twijfel nu toch of ik niet gewoon 4 exciters moet halen.

Mijn idee was een beetje dat de kast zo klein is, dat het straks enkel vol zit met speakers. Echter lees ik ook van mensen dat ze dus kasten maken zonder eventueel solenoids en shakers, omdat de SSF al goed genoeg werkt voor hun als feedback.

Heb jij daar nog een mening over (waarvan in het antwoord wellicht al weer) 😊
Wat is klein? Ik heb een 32 inch. 4 exciters is dan al wel een must. Je voelt de bal van boven naar beneden rollen. Met 2 gaat dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
m_ark schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:22:
[...]

Wat is klein? Ik heb een 32 inch. 4 exciters is dan al wel een must. Je voelt de bal van boven naar beneden rollen. Met 2 gaat dat niet lukken.
Ik heb een 27 inch, maar wil uiteindelijk wel over naar 32.

Heb je overigens wel maar 1 bass shaker?
Ik haal dan denk ik maar een een simpel Logitech setje erbij zoals de meeste andere ook nog hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_ark
Wachten... schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:54:
[...]

Ik heb een 27 inch, maar wil uiteindelijk wel over naar 32.

Heb je overigens wel maar 1 bass shaker?
Ik haal dan denk ik maar een een simpel Logitech setje erbij zoals de meeste andere ook nog hebben.
Ik heb ook maar 1 bass shaker. Ook geen ruimte voor een 2e. Op 1 of andere manier kreeg ik niet alleen de bass via een apparte versterker binnen met vpx kasten dus heb hem aangesloten op bij de bovenste 2 exciters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:58:
[...]

Ik heb er even verder naar gekeken, en heb mijn bestelling heel even op hold gezet.

Ik was namelijk benieuwd of je toen de tijd van alles had uitgezocht over de exciters, of uit bent gegaan van een de tutorials die online staan? Ik zag namelijk in een video voorbij komen (zie onderstaand) dat de Dayton Audio DAEX58FP helemaal niet zoveel feedback geeft, en dat over het algemeen de Dayton Audio DAEX32EP-4 beter uit de bus komt.

Misschien dat die specifieke speaker er nog niet was toen jij het bouwde, of misschien is er dus een goede reden voor dat je echt specifiek voor de Dayton Audio DAEX58FP ben gegaan. Ik hoor dat dus graag :)

Daarnaast was ik ook even benieuwd naar wat je bedoelde met een "normale versterker". Bedoel je dan een 5.1 AV versterker?

Het liefst heb ik namelijk zo min mogelijk apparaten in mijn kast zitten. (scheelt ruimte, warmte en aansluitingen). Ik was nu aan het kijken naar de ZK-TB21 versterker (2.1) die ook veel gebruikt wordt. Dat is een class D versterker met een schijnbaar goede chip TPA3116D2

Mijn laatste punt is dan nog alles aansluiten. Het liefst maak ik alles mooi en goed, maar wil ook niet perse onnodige dingen doen. Ik heb hier vast tussen alle laders nog wel een 24v lader liggen. Echter zag ik ook een video voorbij komen waarbij iemand Meanwell power supplys had aangesloten. Die kun je ook aan een DIN rail hangen, wat er erg straks en clean uit ziet.
Is dat nog iet waar je een advies in kan geven?

alvast bedankt (wederom) voor je tijd en moeite :)

Onderstaand nog de exciter test video

[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 28-10-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Wachten... schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:06:
[...]

Ik heb er even verder naar gekeken, en heb mijn bestelling heel even op hold gezet.

Ik was namelijk benieuwd of je toen de tijd van alles had uitgezocht over de exciters, of uit bent gegaan van een de tutorials die online staan? Ik zag namelijk in een video voorbij komen (zie onderstaand) dat de Dayton Audio DAEX58FP helemaal niet zoveel feedback geeft, en dat over het algemeen de Dayton Audio DAEX32EP-4 beter uit de bus komt.

Misschien dat die specifieke speaker er nog niet was toen jij het bouwde, of misschien is er dus een goede reden voor dat je echt specifiek voor de Dayton Audio DAEX58FP ben gegaan. Ik hoor dat dus graag :)

Daarnaast was ik ook even benieuwd naar wat je bedoelde met een "normale versterker". Bedoel je dan een 5.1 AV versterker?

Het liefst heb ik namelijk zo min mogelijk apparaten in mijn kast zitten. (scheelt ruimte, warmte en aansluitingen). Ik was nu aan het kijken naar de ZK-TB21 versterker (2.1) die ook veel gebruikt wordt. Dat is een class D versterker met een schijnbaar goede chip TPA3116D2

Mijn laatste punt is dan nog alles aansluiten. Het liefst maak ik alles mooi en goed, maar wil ook niet perse onnodige dingen doen. Ik heb hier vast tussen alle laders nog wel een 24v lader liggen. Echter zag ik ook een video voorbij komen waarbij iemand Meanwell power supplys had aangesloten. Die kun je ook aan een DIN rail hangen, wat er erg straks en clean uit ziet.

[YouTube: Battle of the Exciters - An Exciting Review About Shifter Tactile Feedback for Sim Racing]
Ik heb 4 van deze: https://www.soundimports....5D0_H_s52PSAaAnECEALw_wcB

Is al ruim voldoende. Maar denk dat je die andere wat beter kan vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
m_ark schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 23:25:
[...]

Ik heb 4 van deze: https://www.soundimports....5D0_H_s52PSAaAnECEALw_wcB

Is al ruim voldoende. Maar denk dat je die andere wat beter kan vastzetten.
Maar heb je het idee dat je met deze ook wat feedback krijgt (trillingen) van alles wat er gebeurt? Want 25mm is wel erg klein. Kan me dan weinig voorstellen dat die het goed overbrengen. Of heb je ook een bass shaker die dan voldoende overdraagt?

Heel het idee van deze speakers is namelijk naast het geluid ook juist de feedback die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Al eerder vermeld, maar Visual Pinball kun je nu ook op een iPad of iPhone spelen als je tenminste iOS 18.0 gebruikt. Niet alle kasten werken, dus het is wat trial and error.

De instructies zijn als volgt:

1. Install Visual Pinball from Apple App Store on Iphone or Ipad
2. download Jarr3's Tool/Script on PC https://vpuniverse.com/fo...892-vpx-standalone-tools/
3. take a Table, run the Script and you will get a VPXZ-File, containing VPX, NvRam, Rom (If available on your PC)
4. upload the VPXZ to your Iphone/Ipad (Gdrive/Mega/etc)
5. Add VPXZ File to Visual pinball
6. enter Table Settings, setup POV, save and enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Wachten... schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 06:35:
[...]

Maar heb je het idee dat je met deze ook wat feedback krijgt (trillingen) van alles wat er gebeurt? Want 25mm is wel erg klein. Kan me dan weinig voorstellen dat die het goed overbrengen. Of heb je ook een bass shaker die dan voldoende overdraagt?

Heel het idee van deze speakers is namelijk naast het geluid ook juist de feedback die je krijgt.
Ook hiermee krijg je feedback. Ik vind het prima, maar als je twijfelt zou ik voor die gaan die jij denkt het beste te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:06:
[...]

[YouTube: Battle of the Exciters - An Exciting Review About Shifter Tactile Feedback for Sim Racing]
Er is altijd baas boven baas. Hoe duurder/groter hoe beter?
Ik ben tevreden met mijn exciters. Ik speel voornamelijk sochtend vroeg en deze exciters gev3n mij op zacht nivo precies wt ik wil. Net als @m_ark zegt, je moet doen wat jouw het bexte lijkt.

Over de versterkers: voor de exciters heb ik 2 goedkope ali expres speakers gebruik5, terwijl ik voor mijn 'dmd' speakers een 4x duurdere 2.1 heb. Maar voorcde exciters goed genoeg. Mischien dat je idd zo'n logitech 5.1 ervoor kan gebruiken. Who knows?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
Op mijn Samsung S6 lite werkt die VPX nog niet top.

24 fps met een deadpool tafel, ik moet wel geen speciale omwegen doen.
Is gewoon het VPX bestand van op de pc dat ik een folder moet zetten.

De graphics zullen voor mijn Android tablet iets te sterk zijn, aangezien het gewoon een VPX bestand is. Niet speciaal ontwikkeld voor mobiele chips.

Kan al niet wachten tot er iemand speciaal een tafel ontwikkeld ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik verwacht niet dat er een specifieke tafel ontwikkeld wordt voor low end devices.
In de meeste tafels die ontwikkeld worden, worden en getest worden kijkt jsm174 of de scripting geen "windows" code bevatten, en laat dit aanpassen naar universele code.

Ikzelf heb nog niet geprobeerd om het op android,steam os of ios te laten draaien.

Dus verwacht er niet te veel van dat er specifieke tafels komen om het op je s6 lite te spelen. Probeer een een JP tafel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
@m_ark @MikeDASpike

Ik begrijp dat er baas boven baas is, maar ik was gewoon benieuwd of er bepaalde bewuste keuzes zijn gemaakt, maar ik maak dat dus hier niet uit op 😊

Ik heb inmiddels de wat krachtigere exciters besteld, want ik wil kijken of ik zonder shakers en solenoids kan. Ik lees online dat er best wat mensen zijn die enkele met SSF spelen. Zeker met een kleine kast zou dat best ideaal zijn.

Morgen krijg ik de spullen binnen. Het duurt helaas nog wel heel even voordat ik de versterkers binnen heb.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
MikeDASpike schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:30:
Ik verwacht niet dat er een specifieke tafel ontwikkeld wordt voor low end devices.
In de meeste tafels die ontwikkeld worden, worden en getest worden kijkt jsm174 of de scripting geen "windows" code bevatten, en laat dit aanpassen naar universele code.

Ikzelf heb nog niet geprobeerd om het op android,steam os of ios te laten draaien.

Dus verwacht er niet te veel van dat er specifieke tafels komen om het op je s6 lite te spelen. Probeer een een JP tafel te doen.
Het was een JP tafel dat ik getest heb.
Deadpool, zal misschien toch iets te veel toeters en bellen zijn ervoor.
Mochten we zelf de tafels wat kunnen lichter maken, maar hoe dat zou moeten.
Daar heb ik het raden naar, heb wel al klein beetje de basis beet hoe je zelf een tafel maakt.

Ga het eens testen op mijn S21 ultra, maar dat scherm gaat gewoon te klein zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Wachten... schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:00:
@m_ark @MikeDASpike

Ik begrijp dat er baas boven baas is, maar ik was gewoon benieuwd of er bepaalde bewuste keuzes zijn gemaakt, maar ik maak dat dus hier niet uit op 😊

Ik heb inmiddels de wat krachtigere exciters besteld, want ik wil kijken of ik zonder shakers en solenoids kan. Ik lees online dat er best wat mensen zijn die enkele met SSF spelen. Zeker met een kleine kast zou dat best ideaal zijn.

Morgen krijg ik de spullen binnen. Het duurt helaas nog wel heel even voordat ik de versterkers binnen heb.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen
Heel eerlijk, zou ik prima zonder de shaker kunnen. Is absoluut geen must. Ik heb overigens een prima shaker voor 25 euro op Amazon gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wat een verschrikkelijke kast is die The Rolling Stones kast in de 5-minute challenge. Steeds maar ballen die aan de zijkanten verdwijnen. Het is me zelfs nog geen enkele keer gelukt de 5 minuten vol te spelen. Nee.. deze kast start ik voorlopig niet meer op.

Vanavond ook maar eens mijn iPad en iPhone geüpdatet naar iOS 18.1. Ik installeer eigenlijk nooit een .0 versie van iOS, dus het was even wachten op iOS 18 in de .1 versie. Effe snel de demo kast van VP gespeeld op zowel de iPad als iPhone. Wel jammer dat er geen echte iPad versie is, maar een telefoon app die je dan op een tablet speelt. Morgen maar eens een paar echte kasten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
Gisteren het via Moonlight getest, aangezien wij toch onze tafels streamen in VR.
Moet zeggen dat dit enorm goed werkte, zou enkel nog eens moeten zien in hoever mijn controller werkt erop.

Kan nog leuk project zijn, achter dat mijn controller klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:44:
Wat een verschrikkelijke kast is die The Rolling Stones kast in de 5-minute challenge. Steeds maar ballen die aan de zijkanten verdwijnen. Het is me zelfs nog geen enkele keer gelukt de 5 minuten vol te spelen. Nee.. deze kast start ik voorlopig niet meer op.

Vanavond ook maar eens mijn iPad en iPhone geüpdatet naar iOS 18.1. Ik installeer eigenlijk nooit een .0 versie van iOS, dus het was even wachten op iOS 18 in de .1 versie. Effe snel de demo kast van VP gespeeld op zowel de iPad als iPhone. Wel jammer dat er geen echte iPad versie is, maar een telefoon app die je dan op een tablet speelt. Morgen maar eens een paar echte kasten proberen.
Has jij dat issue ook met die rare magneet tussen de flippers?
Het was me gelukt om 13mio te halen, helemaal blij. Totdat die score praktisch verdubbeld werd. Toen had ik ook zoiets van laat maar.

Merk wel als jij, mike en Olaf niet challengen, dat ik sneller geneigd ben om ook wat nuttigere te gaan doen 😋...dus toch een oproepje om pinemhi weer aan te zwengelen heren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
Voor degene die geintreseerd zijn .
Ik ben bezig om een ZeDMD HD te maken en buiten mijn kast te plaatsen (is net een tikkie te groot om in mijn kast te doen.
@dizzytal heef tmij geholpen om een frame te printen zodat de panels bij elkaar blijven en deze eventueel op te hangen

Ik ben nog niet helemaal klaar, vandaag moet ik de overige componenten (zoals plexiglass en kabels) krijgen om hem af te maken, maar ik heb alvast mijn ervaring gedeeld op mijn builder's rig op gameex.

Met heel veel dank aan dizzytal, boroka en David Zesinger voor het geduld met mij :D

https://forums.gameex.com...indComment&comment=220029

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 07:30:
[...]

Merk wel als jij, mike en Olaf niet challengen, dat ik sneller geneigd ben om ook wat nuttigere te gaan doen 😋...dus toch een oproepje om pinemhi weer aan te zwengelen heren!
Ik zou graag willen, maar als ik 5 min kan staan ben ik al blij.
dus voorlopig geen pinball voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
m_ark schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:16:
[...]

Heel eerlijk, zou ik prima zonder de shaker kunnen. Is absoluut geen must. Ik heb overigens een prima shaker voor 25 euro op Amazon gekocht.
Heel eerlijk, ik vind de shaker motor een essentieel onderdeel in game. Het geeft zo veel meer ervaring en beleving met spelen. Daar kan geen bass shaker tegenop.

De shaker wordt aangestuurd door DOF en geeft de feedback tijdens events op de tafel. Dat kan een bas speaker niet.

Dit is degene die in mijn kast zit. Die heb ik met DOF zelfs lager moeten zetten, omdat het huis anders in tweeën trilt.
https://a.aliexpress.com/_EIcRLpf

Of hebben we het hier over een shaker in de zin van Bas exciter?

[ Voor 11% gewijzigd door sahinasappelsap op 30-10-2024 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 07:32:
[...]

Ik zou graag willen, maar als ik 5 min kan staan ben ik al blij.
dus voorlopig geen pinball voor mij
Dat snap ik natuurlijk. En je spandoek erbij pakken en heel hard vanaf de zijlijn sahinasappelsap roepen dan? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 07:33:
[...]

Heel eerlijk, ik vind de shaker motor een essentieel onderdeel in game. Het geeft zo veel meer ervaring en beleving met spelen. Daar kan geen bass shaker tegenop.

De shaker wordt aangestuurd door DOF en geeft de feedback tijdens events op de tafel. Dat kan een bas speaker niet.

Dit is degene die in mijn kast zit. Die heb ik met DOF zelfs lager moeten zetten, omdat het huis anders in tweeën trilt.

Ik heb het zelf de hele tijd over een exciter bass shaker. En volgens mij is deze juist in staat om dit na te bootsen, van wat ik lees online 😊

Uiteraard gaat het nooit het origineel vervangen, maar als ik daarmee richting de 80 procent kom van hetzelfde gevoel, dan scheelt het mij een bak extra werk 😊

Want om eerlijk te zijn vindt iedereen het tot nu toe al een hele toffe ervaring. En dan heb ik enkel nog flipper buttons.

Wat dat betreft is het denk ik maar net wat je gewend bent. Maar ik heb nu dus iets krachtigere exiters besteld en de bass shaker bt-1

[ Voor 5% gewijzigd door Wachten... op 30-10-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:29:
[...]

Ik heb het zelf de hele tijd over een exciter bass shaker. En volgens mij is deze juist in staat om dit na te bootsen, van wat ik lees online 😊
Maar dat zou dan betekenen dat de bass shaker op dof aangesloten wordt? Heb je er meer info over, vind het wel interessant namelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:45:
[...]

Maar dat zou dan betekenen dat de bass shaker op dof aangesloten wordt? Heb je er meer info over, vind het wel interessant namelijk!
Nee de shakers sluit je aan op je 2.1 amp. Daar kun je de frequentie inregelen etc.

Laat ik wel even voorop stellen dat het geen vervanger is, maar ik zal het uitleggen waarom het in de buurt komt.

Uitleg
Een bass shaker (niet te verwarren met een subwoofer) is een soort grote exciter die lagere frequenties aan kan. Een normale subwoofer heeft een flexibele "dome" die lucht verplaatst, dus de trillingen gaan niet (of heel weinig) door de kast, maar meer door de lucht/luchtverplaatsing.

Bij een Bass shaker zit geen flexibele dome, maar gaat er "iets" op en neer in de shaker zelf. Deze trillingen worden doorgegeven in de kast waar je hem monteert, en hierdoor heb je dus "feedback"

Het verschil met een echte shaker
Het grote verschil met een echte shaker, is dat een echte shaker ongelijke gewichten heeft en hierdoor iets meer trillingen over 2 assen geeft (bijvoorbeeld X en Z, waar een bass shaker enkel in de Z richting heen en weer gaat.

Mocht er iets niet kloppen, dan hoor ik het graag, maar dit is van wat ik tot nu toe weet over alles wat ik gelezen heb (en een stuk logisch redeneren)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 07:35:
[...]

Dat snap ik natuurlijk. En je spandoek erbij pakken en heel hard vanaf de zijlijn sahinasappelsap roepen dan? 😂
Dat doe ik al de hele tijd ! Hoor je mij niet roepen ? Zowieso ben ik elke keer blij als ik een Nederlander ziet staan.
Of het nu @0cool is, @PatrickC ,@sahinasappelsap of een ander, het maakt mij dan blij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
sahinasappelsap schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 07:33:
[...]

Een shaker motor heb ik mij nog niet in verdiept. Misschien als mijn kast af is een volledige stap.
Een bass shaker is dan ook de goedkopere opties.

Heb je een linkje naar welke jij hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
MikeDASpike schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:27:
[...]

Dat doe ik al de hele tijd ! Hoor je mij niet roepen ? Zowieso ben ik elke keer blij als ik een Nederlander ziet staan.
Of het nu @0cool is, @PatrickC ,@sahinasappelsap of een ander, het maakt mij dan blij !
Ik ben al blij dat ik een andere Belg zou zien, maar ze zijn schaars.
Dan maar alleen men land vertegenwoordigen :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:06:
[...]

Nee de shakers sluit je aan op je 2.1 amp. Daar kun je de frequentie inregelen etc.

Laat ik wel even voorop stellen dat het geen vervanger is, maar ik zal het uitleggen waarom het in de buurt komt.

Uitleg

Mocht er iets niet kloppen, dan hoor ik het graag, maar dit is van wat ik tot nu toe weet over alles wat ik gelezen heb (en een stuk logisch redeneren)
Ik heb het gevoel dat het niet klopt. De bass shaker is volgens mij primair bedoeld om de subwoofer functionaliteit te vervangen om de bas in het geluid/spel te regelen.

Een shaker motor is een toy in je kast, die trillingen en schudden doet in game als DOF (direct output framework) daar aansturing voor geeft. De shaker motor is een output device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Uhh, klopt het dat ik geen comment onder mijn quote zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Had mijn tekst in jouw quote gezet. 😅

Een shaker motor heb ik mij nog niet in verdiept. Misschien als mijn kast af is een volledige stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
m_ark schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:20:
Had mijn tekst in jouw quote gezet. 😅

deze op 24 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Serieus? Nog goedkoper dan een bass shaker.

En aan wat voor kaart moet ik dat koppelen?

En met Dof kan ik ook bewegende leds op aansluiten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:42:
[...]

Ik ben al blij dat ik een andere Belg zou zien, maar ze zijn schaars.
Dan maar alleen men land vertegenwoordigen :-(
België heeft de afgelopen week een stukje van Nederland erbij gekregen, dus misschien dat we dan dat stukje waar jij woont in België in de plaats kunnen krijgen? Dan ben je niet meer zo alleen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:12:
[...]

België heeft de afgelopen week een stukje van Nederland erbij gekregen, dus misschien dat we dan dat stukje waar jij woont in België in de plaats kunnen krijgen? Dan ben je niet meer zo alleen. :+
We hebben het wel moeten betalen, niet gekregen. Van een Nederlander iets krijgen, dat staat niet in jullie woordenboek 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:17:
[...]

We hebben het wel moeten betalen, niet gekregen. Van een Nederlander iets krijgen, dat staat niet in jullie woordenboek 8)
Haha... maar niet alle Nederlanders zijn zo krenterig! :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Eerste echte test met VP op iOS op mijn iPad. Ik ben positief verrast! Stabiel 120 FPS met erg lage latency.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdAAxglTbIvY4KIipYPNXvrxMfk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sNIZP1O11MI9f9N169nVq30s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
m_ark schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:37:
[...]

Serieus? Nog goedkoper dan een bass shaker.

En aan wat voor kaart moet ik dat koppelen?

En met Dof kan ik ook bewegende leds op aansluiten toch?
De ledwiz

en ja je leds kan je aansluiten (moet je zelfs) aansluiten op ledwiz als je deze wil laten reageren op events van de kast.

[ Voor 18% gewijzigd door sahinasappelsap op 30-10-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:49:
[...]

Ik heb het gevoel dat het niet klopt. De bass shaker is volgens mij primair bedoeld om de subwoofer functionaliteit te vervangen om de bas in het geluid/spel te regelen.

Een shaker motor is een toy in je kast, die trillingen en schudden doet in game als DOF (direct output framework) daar aansturing voor geeft. De shaker motor is een output device.
100% mee eens. Een shaker wordt bij bepaalde kasten door pinmame aangestuurd en kan nooit vervangen worden door een geluids component.
Ik heb er zelf geen 1, maar ik snap de werking van dof wel. En 24 volt ? Nog een extra voeding erbij :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:49:
[...]

Dat klopt in zeker zin. Exciters zijn sowieso oorspronkelijk bedoelt om op een andere manier geluid te produceren (door objecten te laten trillen).
Echter zijn mensen er dus achter komen ook in de sim racing wereld etc. dat deze heel goed fungeren als feedback device.

De bass shaker is dus echt een prima vervangen voor solenoids, shakers etc. Het zou niet volledig alles vervangen, maar het zou wel heel er dicht in de buurt moeten komen volgens diverse ervaringen.

@m_ark het is dan wel goedkoper dan een shaker via Ali, maar vergeet niet dat je er niet enkel bent met een shaker. Je moet een bordje hebben om het aan te sturen, en naast shakers moet je ook nog solenoids en andere apparaten plaatsen. Voor feedback, Plus dat je nog geluid moet hebben. Met exciters en een bass shaker kun je met circa 200 euro helemaal klaar zijn en heb je feedback en Dolby geluid. Het zijn geen echte feedback apparaten, maar het schijnt dus heel goed in de buurt te komen.

Ik hou jullie op de hoogte over mijn eigen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Je kan toch een shaker met exciters samen gebruiken?

En wat voor bordje heb je het over? Heb je een linkje? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:48:
[...]

100% mee eens. Een shaker wordt bij bepaalde kasten door pinmame aangestuurd en kan nooit vervangen worden door een geluids component.
Ik heb er zelf geen 1, maar ik snap de werking van dof wel. En 24 volt ? Nog een extra voeding erbij :p
Laat ik even duidelijk zijn dat ik dit ook nooit en nergens gezegd heb, voordat er misverstanden ontstaan :)

Echter schijn je dus exciters en shakers prima als feedback devices te kunnen gebruiken en die wel echt in de buurt komen van andere feedback devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
m_ark schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:51:

Zeker, dat wordt ook juist aangeraden. De exciters zelf geven net te weinig feedback. Vandaar de bass shaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
m_ark schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:51:

Je kan een kl25z gebruiken. Heb je gelijk nudging en buttons.
Of als je meer dof wilt : https://www.pinballshop.n...nstalled-heatsinks/?sl=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Je kan een kl25z gebruiken. Heb je gelijk nudging en buttons.
Of als je meer dof wilt : https://www.pinballshop.n...nstalled-heatsinks/?sl=en
Even voor de duidelijkheid naar @m_ark. De exiters en bass shaker sluit je aan op je pc of externe geluidskaart. Dit heeft dus niks met het kl25z bord te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Wachten... schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

Even voor de duidelijkheid naar @m_ark. De exiters en bass shaker sluit je aan op je pc of externe geluidskaart. Dit heeft dus niks met het kl25z bord te maken.
Klopt inderdaad. Die zitten nu aan mijn externe geluidskaart.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Ik heb een tijd terug beloofd om alle componenten in mijn kast eens te delen, zodat je een idee krijgt wat er allemaal in zit.

Ik heb de cabinet zelf en de 2 plexiglasplaten op het speelveld en de backbox even achterwege gelaten. Vermoedelijk vergeet ik nog wel wat omdat je al bouwende, onderdelen en spulletjes bijkoopt omdat het nodig is.

============== Onderdelen voor de bouw van je kast ===================
OnderdeelUitlegUrl
stroboscope – 2x
Strobo’s zijn output device die aangestuurd worden door DOF. Geven knipperend effect
https://nl.aliexpress.com/item/4000916935763.html
Step down converter.
De lampjes van je knoppen werken op 6,3 volt. 12 is te veel en 5 te weinig. Daarom een step down converter om van 12v naar 6,3 te gaan
https://nl.aliexpress.com...OrPJ&gatewayAdapt=glo2nld
Gear motor
Een gear motor geeft mechanische geluiden op de tafel voor het openen van een poortje en dat soort zaken. Wordt via DOF aangestuurd
Diodes
Nodig om je output controller te beschermen tegen pieken in de stroom. Zorgt ervoor dat er geen over voltage terug kan naar je output poort. Op mjr.net wordt uitgelegd dat je deze tussen de + en - van een output device zelf monteert
Shaker motor
Doet de tafel trillen op het moment dat DOF een dergelijk signaal verstuurt naar dit output device
Led strip voor onder de tafel. Deze werkt op geluid van de tafel. Staat bij mij statisch op blauw ingesteld
Leuk voor de verlichting onder je cab
Weerstanden.
Bij de RGB star leds moet je er voor zorgen dat overtollig stroom omgezet wordt in warmte. Staat op de mjr.net site uitgelegd. Op elke led (R, G en B) monteer je een resistor. Dat heb ik via printplaatje gedaan. Ik heb de 2,7R weerstand en 4,7R weerstand gebruikt
en https://nl.aliexpress.com...OrPJ&gatewayAdapt=glo2nld
2.2K weerstand
hHad ik ook nodig voor o.a. de rgb leds
RGB star leds 3Watt- 5x
Onder je backbox heb je 5 flasher domes. Dat zijn RGB leds die via DOF aangestuurd worden. Ik heb er hier 5 van
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
prototype bordjes - 5x
Om de weerstanden voor de RGB leds tussen de RGB en de aansluiting richting output controller te kunnen solderen.
USB aansluiting achter cabinet
Altijd handig om met een USB stickje even heen en weer te kunnen lopen of een usb hub aan te sluiten voor de dongle van je toetsenbord / Wifi kaartje
Kabels 18/22 AWG, een hele hoop
Kabeltjes kabeltjes kabeltjes. Nodig om alles op elkaar aan te sluiten :-) Ik heb voornamelijk 22 AWG gebruikt en op sommige punten 18 AWG. Denk dat ik rond de 120m aan kabel zat in totaal in 4 verschillende kleuren in verband met de verschillende voltages
https://nl.aliexpress.com...pEuq&gatewayAdapt=glo2nld
Glaszekeringen - minimaal 32 x - 5x20mm op 0.5 ampère
Om Ledwiz poorten te beschermen stop je er glaszekeringen tussen zodat bij een overspanning de zekering sprint in plaats van dat je poort kapot gaat.
Glaszekering houder - minimaal 32 stuks - 5x20mm
De glaszekeringen plaats je hierin.
Replay knocker - 1x - 24v versie
Als je een high score haalt, of een extra game scoort, dan gaat de replay knocker af. Essentieel ding bij flipperkasten
LED amplifiers 12v 3*4A 144W - 100 stuks
Ik laat ledwiz een led amplifier aansturen met het lage output signaal. De amplifier zet vervolgens een interne schakel om de daadwerkelijke spanning door te laten naar een output device. Hiermee bescherm ik de output poorten. Werkt voor alle 12V devices behalve de shaker motor. Daar heb ik een aparte relais voor aangeschaft die hetzelfde doet. mjr.net kun je de uitleg hiervan vinden.
Bekabeling voor de led amplifiers. - veel stuks
Er gaan speciale stekkertjes in de led amplifier. Deze kabeltjes kun je vervolgens koppelen aan langere kabels.
Versterkers - 2 maal voor de 4 exciters in mijn kast
Ik heb exciters, die moeten een versterkt signaal krijgen, dus heb je er hier 2 van nodig (L+R)
Relais voor stroomaansturing
Ik gebruik deze relais om ervoor te zorgen dat zodra mijn PC aangaat via een knopje op het moederbord, alles van stroom wordt voorzien. Staat ook op mjr.net uitgelegd. http://mjrnet.org/pinscap...de.php?sid=powerSwitching
Relais voor Shaker motor
De led amplifier knalde er telkens uit, dus dit moest dan via een wat stevigere relais. 12V
https://www.amazon.nl/dp/B07VD4TQ7R
Zwaailichten - 1 maal rood, 1 maal blauw
Zwaailichten worden door DOF aangestuurd voor het leuke effect. Staan boven op de backbox
2n4401 transistoren
Omdat ik alle 32 poorten van ledwiz in gebruik had, kwam ik poorten te kort om enkele knoppen van knipperend licht te voorzien. B.v. als je een extra bal hebt, kan je de lamp van de knop laten knipperen via DOF. Ik heb een paar poorten van mijn KL25Z op output gezet. Deze leveren echter te weinig spanning en moet je dus een versterker circuit maken om dit aan te sturen. Valt hier te lezen onder de sectie NPN booster -> http://mjrnet.org/pinscap...p?sid=psOutputsStandalone
Copper braid - om alle metalen onderdelen rondom je kast (poten, etc.) aan te kunnen sluiten op de aarde van je voeding.
Handig als je metalen onderdelen die je aanraakt geaard zijn om schokjes te voorkomen. Staat ook uitgelegd in de mjr.net guide.
UTP aansluiting achterop je cabinet
Altijd handig, ik heb uiteindelijk dit ding gemonteerd, maar gebruik wireless via een dongle :-)
Exciters - 4 maal
Gemonteerd op het plaatwerk voor balgeluiden enzo
https://www.soundimports.eu/nl/dayton-audio-daex25.html
Extra voeding voor 12 en 5v
Omdat je niet de interne voeding van de PC wil gebruiken maar dedicated stabiel 12 en 5v wil hebben
https://www.amazon.nl/dp/..._487767311_302_E_DDE_dt_1
24V power supply
dedicated 24v voeding voor output devices
Cable management
Want belangrijk, uiteindelijk eindig je toch in een zooitje
PCB voetjes
Want je wilt je controllers enzo niet direct op het hout monteren. Voetjes zijn dat de oplossing
https://www.amazon.nl/KJ-...cb+feet%2Caps%2C67&sr=8-1
Male en female pins
Om stuff aan te sluiten op o.a. de KL25z
Krimpkousjes
Behoeft volgens mij geen uitleg. Is om kabels die je aan elkaar monteert gewoon strak af te werken.
https://www.amazon.nl/dp/B08FDQ7542
Logitech speakers Z213
Om geluid uit je backbox te laten komen en bas in het spel te hebben
uitvoering: Logitech Z213 (NL stekker)
CESS AC Power Socket With Switch & Fuse & Lamp,Chassis/Panel Mount - AC Socket & Fuse & Swtich
Om Achterop je kast een power cable aan te kunnen sluiten
https://www.amazon.com/CE...tch-Chassis/dp/B01FREPYRM
Klittenband.
Je zult het niet geloven maar onder andere mijn DMD zit hier ontzettend vast en strak mee gemonteerd in mijn backbox ;-)
https://www.klittenband-o...r-50-mm-breed-zwart.html#
Vlizotrapscharnieren
Gebruikt om mijn tv op een plank te monteren die ik op deze manier omhoog kan draaien zodat ik eenvoudig in de kast kan
https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title
kabelschoentjes
connecten van knoppen aan kabel
https://www.bol.com/nl/nl...3-blauw/9200000088748183/
Soldeerbout
Want je moet solderen
https://www.bol.com/nl/nl...50-450c/9200000109434630/
Inter-Tech L-12025 Computer behuizing Ventilator 12 cm Zwart, BlauwGrote fans voor cabinet, 4 maal 2 achter, 2 op de bodem van de kastnvt

============== SCHERMEN ===================
OnderdeelUitlegUrl
Sony Bravia 43x89j
Playfield tv
https://www.bol.com/nl/nl...ed-2021/9300000042308067/
Hkc mr16s
DMD scherm
uitvoering: HKC MR16S Zwart
HP ZR30W
Backbox scherm
uitvoering: HP ZR30w (UK) (VM617AT) Zwart

============== Pinball onderdelen van pinballshop.nl ===================
OnderdeelUitlegUrl
Ball shooter (Plunger) Housing mounting plate 535-5027-00
Voor de plunger
pinballshop.nl
Dome Flash Lamp - Screw Tabs - CLEAR
kapjes voor de flasher domes, 5x
pinballshop.nl
KL25Z + plunger assembly
IBCS Plug and Play Digital Pinball Plunger Assembly with KL25Z, Nudge/Tilt - Basic Kit. Input controller voor de kast
pinballshop.nl
LED-Wiz™ 32-port USB Compatible Lighting and Output Controller + Pre-Installed Heatsinks (1 (Use if FIRST or ONLY device))
Output controller voor alle aangesloten devices
pinballshop.nl
Tilt Switch Mechanism Assembly - 500-5023-00
tilt bob om je kast te laten tilten
pinballshop.nl
VirtuaPin™ Ultimate Cab-Builder's Button Kit
Knopjesset voor je flipperkast
pinballshop.nl
VirtuaPin™ Ultimate Cab-Builder's Kit (Widebody)
Williams widebody set met poten, rails, lockbar, etc.
pinballshop.nl
Williams/Bally Ball Shooter Assembly
De plunger zelf!
pinballshop.nl
Pushbutton 1 inch round (Small) - Bulb/LED Light - Amber, Blue, Green, Red, White, Yellow (Blue)
extra knopjes
pinballshop.nl
PSNL Optisch Ontspiegeld Glas - Widebody
Optisch gespiegeld glas voor de kast
pinballshop.nl
1/4-20 Coin Door Whiz Flange Locknut en 1/4-20 x 1-1/4" Coin Door Carriage Bolt en
Screw for Side rail, black - 2.9mm*10mm
Coin door boutjes, bolts, etc.
pinballshop.nl
Schroefjes, boutjes, kroonsteentjes (belangrijk!) etc. haalde ik bij action/praxis/gamma
coin doorzoiets had ik besteldhttps://www.pinballshop.n...-door-with-no-coin-entry/

============== PC ===================
OnderdeelUitlegUrl
AMD Ryzen 5 3600 processor 3,6 GHz 32 MB L3processornvt
Corsair Vengeance LPX geheugenmodule 16 GB 2 x 8 GB DDR4 3200 MHzgeheugennvt
Samsung 980 M.2 500 GB PCI Express 3.0 V-NAND NVMeharde schijfnvt
Cooler Master MWE 650 Bronze 230V V2 power supply unit 650 W 24-pin ATX ATX Zwartvoedingnvt
LC-Power LC-CC-95 koelsysteem voor computers Processor Koeler 9,2 cm Zilver, Witcpu koelernvt
Gigabyte B450 Aorus Elite V2, ATX, 4xDDRmobonvt
Zalman T6, ATXkastnvt
RTX 3070 EVGA XC3 Ultra 8GB videokaartuitvoering: EVGA GeForce RTX 3070 XC3 Ultra Gaming

@PatrickC , misschien een pin waard voor mensen die ook een kast willen bouwen.

[ Voor 101% gewijzigd door sahinasappelsap op 30-10-2024 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:48:
[...]

Zie de parts list die ik net post. Die hadden jullie nog tegoed, wat een werk :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@sahinasappelsap Pin is geplaatst. Dankjewel voor deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietselepla
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02 20:47
@sahinasappelsap mooi lijst! Handig. Juist een vraagje, ik zie dat je de replay knocker enzo op 24 volt hebt. Ik zie via uw link dat je deze ook op 12volt hebt. Is er een reden om deze op 24v aan te schaffen ipv van 12 volt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
wietselepla schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:55:
@sahinasappelsap mooi lijst! Handig. Juist een vraagje, ik zie dat je de replay knocker enzo op 24 volt hebt. Ik zie via uw link dat je deze ook op 12volt hebt. Is er een reden om deze op 24v aan te schaffen ipv van 12 volt?
Geen specifieke reden, het kan allebei. Met de kennis van nu had ie ook prima op 12 gekund. Ik was bang dat de 12v het niet hard genoeg zou doen. Deze knockt eigenlijk net even te hard ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:41:
[...]

Geen specifieke reden, het kan allebei. Met de kennis van nu had ie ook prima op 12 gekund. Ik was bang dat de 12v het niet hard genoeg zou doen. Deze knockt eigenlijk net even te hard ;-)
Ik heb 12v knocks en zijn ook veel te hard..:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
Net mijn exciters en bass shaker binnen gekregen.

Ik heb de kleine exciter al even aangesloten gehad en op de tafel gelegd. Deze geven op zichzelf al echt een goede feedback aan de tafel. Ik kan me nu alleen maar meer inbeelden hoe het straks gaat zijn als het in de kast zit (4 stuks met de bass shaker). Er zit echt serieus wat kracht achter die kleine dingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebC7HJzhwevLUbFDJLWpX1Y-p54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBDAI7iUoNcvkp976rEKnDMo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:43:
Net mijn exciters en bass shaker binnen gekregen.

Ik heb de kleine exciter al even aangesloten gehad en op de tafel gelegd. Deze geven op zichzelf al echt een goede feedback aan de tafel. Ik kan me nu alleen maar meer inbeelden hoe het straks gaat zijn als het in de kast zit (4 stuks met de bass shaker). Er zit echt serieus wat kracht achter die kleine dingen.

[Afbeelding]
Zo dan, dat is een serieuze bass shaker 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:17:
[...]

Zo dan, dat is een serieuze bass shaker 😁
Als je het vergelijkt met die exciter dan zeker ja. En even ter info. Dit is een 4 ohm 40 Watt exciter (die kleine Dayton DAEX32EP-4 ) dat is echt wel een heel stuk krachtiger dan de 25 Watt 8 ohm exciters die veelal besproken wordt (Dayton DAEX58FP)

En ik kan dus al zeggen van de eerste test dat er echt wel serieuze feedback van die kleine exciter af komt (dus nog zonder shaker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:28:
[...]

Als je het vergelijkt met die exciter dan zeker ja. En even ter info. Dit is een 4 ohm 40 Watt exciter (die kleine Dayton DAEX32EP-4 ) dat is echt wel een heel stuk krachtiger dan de 25 Watt 8 ohm exciters die veelal besproken wordt (Dayton DAEX58FP)

En ik kan dus al zeggen van de eerste test dat er echt wel serieuze feedback van die kleine exciter af komt (dus nog zonder shaker)
Nice! Wat voor versterker heb je hem op aangesloten als ik vragen mag?

Gebruik nu zelf die 15w versterkers van ome ali (4-8 ohm) en 15w exciters van Dayton. Als deze dingen echt veel beter zijn (de 25 of 40w), dan vind ik het misschien wel de moeite waard tzt. Alleen wil ik niet de versterkers vervangen. Geen idee of 15 watt versterkers compatible zijn met hoger wattage speakers.

[ Voor 20% gewijzigd door sahinasappelsap op 30-10-2024 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:42:
[...]

Gebruik nu zelf die 15w versterkers van ome ali (4-8 ohm) en 15w exciters van Dayton. Als deze dingen echt veel beter zijn (de 25 of 40w), dan vind ik het misschien wel de moeite waard tzt. Alleen wil ik niet de versterkers vervangen. Geen idee of 15 watt versterkers compatible zijn met hoger wattage speakers.
Ik had hem nu even op mijn Marantz versterker aangesloten, maar uiteindelijk komen ze op de ZK-TB21 2.1 versterker https://www.amazon.com/ZK...oth-Digital/dp/B08GZBJWFZ (even kijken of goedkoop geen duurkoop is)

Dit is een goed beoordeelde klasse D versterker die echt goedkoop is via Ali. Ik heb er 2 gekocht voor onder de 25 euro.

Dan sluit ik naast de exciters en bass shakers ook nog een Logitech set aan op mijn 7.1 aansluiting op mijn moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:42:
[...]

Nee je moet helaas wel de versterkers aanpassen, want je wilt juist van die 4ohm 40 Watt gebruik maken. Maar die versterkers kosten echt 3x niks. Dus daar hoef je het niet voor te laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dna Disturber
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02:16
Heb net een nieuwe versie van pinemhi / pinemhi leaderboard online gezet
Te verkrijgen bij je betere hiscore-dealer ;)

I would recommend to overwrite all files on previous install , maybe rename your old pinemhi.ini first to have the paths and user and code easily copied to the new pinemhi.ini file (and other settings of course)
You should only copy the values from your old pinemhi.ini as there are new settings that need to be in there

Also don't forget to stop pinemhi_rom_monitor before you overwrite the files

Whatsnew:
PINemHi Version 3.6.3
Added the following games to PINemHi LeaderBoard:
Ali
Meteor
Galaxy
Big Game
Seawitch
Cheetah
Quicksilver
Flight 2000
Star Gazer
Nine Ball
Freefall
Lightning
Split Second
Catacomb
Viper
Iron Maiden
Orbitor 1
Cheech & Chong: Road Trip pin

Romless games (needs code in table script to work and romsub.exe to be placed in tables directory):
Guardians of the Galaxy
Batman 66
Futurama
Total Nuclear Annihilation
Stranger Things 4
Terrifier
Game of Thrones
Deadpool

*code inserts for tablescript can be found here http://pinemhi.com/code.php
or go to http://pinemhi.com/ and use the "rom-less code snippets" link on the right

Added the folowing roms to PINemHi LeaderBoard:
all the roms from the added games above (that use a rom of course)
bcats_tcm
gs_la3
gs_lg6

Badges added to PINemHi Leaderboard:
Scores
-------
All of the above (new) games

Special scores
--------------
Guardians of the Galaxy (combo , cherry bomb multiball , immolation initiative , save xandar)
Batman 66 (combo , best combo , bat turn , bat Phone , gas atack , holy , bonus)
Stranger Things 4 (eggo)
Game of Thrones (stark, baratheon , lannister , greyjoy , winter has come . hand of the king , iron throne)

Overall changes PINemHi LeaderBoard:
romfind secton in pinemhi.ini now has its own ini file (romfind.ini)
changed the way visual pinball shuts down on 5 minute mode
speech-choices added (vrouw, nederlands) , (mujer, espanol) and (hombre, espanol)

PINemHi Changes:

Added the folowing roms ( 45 in total):
eatpm_f1 , eatpm_3g
eballdld , eballdp1 , eballdp2 , eballdp3 , eballdp4
eightblb , eightblc , eightblo
elv100
embryone
esha_l4c , esha__pa4
evelknic
excalbfp , excalffp , excalgfp , excaliba , excalibg
famlyfun
ffv103
fh_l2 , fh_pa1
fire_l2
flashgdp , flashgp2 , flashgvf , flashgvffp
flash_l2 , flash_l1ff , flash_t1ff
flight2k , flight2m , flight2mb , flightfp
franksti
freedoma , freedomb
frontieg
fs_la5
ft_l5p , ft_p2
freefall , freefafp

New games supported because of the above roms added:
Family Fun!
Flight 2000
Freefall

[ Voor 7% gewijzigd door Dna Disturber op 31-10-2024 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 00:34:
Heb net een nieuwe versie van pinemhi / pinemhi leaderboard online gezet
Te verkrijgen bij je betere hiscore-dealer ;)

I would recommend to overwrite all files on previous install , maybe rename your old pinemhi.ini first to have the paths and user and code easily copied to the new pinemhi.ini file (and other settings of course)
You should only copy the values from your old pinemhi.ini as there are new settings that need to be in there

Also don't forget to stop pinemhi_rom_monitor before you overwrite the files

Whatsnew:
PINemHi Version 3.6.3
Added the following games to PINemHi LeaderBoard:
Ali
Meteor
Galaxy
Big Game
Seawitch
Cheetah
Quicksilver
Flight 2000
Star Gazer
Nine Ball
Freefall
Lightning
Split Second
Catacomb
Viper
Iron Maiden
Orbitor 1
Cheech & Chong: Road Trip pin

Romless games (needs code in table script to work and romsub.exe to be placed in tables directory):
Guardians of the Galaxy
Batman 66
Futurama
Total Nuclear Annihilation
Stranger Things 4
Terrifier
Game of Thrones
Deadpool

*code inserts for tablescript can be found here http://pinemhi.com/code.php
or go to http://pinemhi.com/ and use the "rom-less code snippets" link on the right

Added the folowing roms to PINemHi LeaderBoard:
all the roms from the added games above (that use a rom of course)
bcats_tcm
gs_la3
gs_lg6

Badges added to PINemHi Leaderboard:
Scores
-------
All of the above (new) games

Special scores
--------------
Guardians of the Galaxy (combo , cherry bomb multiball , immolation initiative , save xandar)
Batman 66 (combo , best combo , bat turn , bat Phone , gas atack , holy , bonus)
Stranger Things 4 (eggo)
Game of Thrones (stark, baratheon , lannister , greyjoy , winter has come . hand of the king , iron throne)

Overall changes PINemHi LeaderBoard:
romfind secton in pinemhi.ini now has its own ini file (romfind.ini)
changed the way visual pinball shuts down on 5 minute mode
speech-choices added (vrouw, nederlands) , (mujer, espanol) and (hombre, espanol)

PINemHi Changes:

Added the folowing roms ( 45 in total):
eatpm_f1 , eatpm_3g
eballdld , eballdp1 , eballdp2 , eballdp3 , eballdp4
eightblb , eightblc , eightblo
elv100
embryone
esha_l4c , esha__pa4
evelknic
excalbfp , excalffp , excalgfp , excaliba , excalibg
famlyfun
ffv103
fh_l2 , fh_pa1
fire_l2
flashgdp , flashgp2 , flashgvf , flashgvffp
flash_l2 , flash_l1ff , flash_t1ff
flight2k , flight2m , flight2mb , flightfp
franksti
freedoma , freedomb
frontieg
fs_la5
ft_l5p , ft_p2
freefall , freefafp

New games supported because of the above roms added:
Family Fun!
Flight 2000
Freefall
De download link op je pagina is dood/stuk. Verwijst nog naar http://www.pinemhi.com/PI...0Leaderboard%20v3.6.2.zip en dat moet http://www.pinemhi.com/PI...0Leaderboard%20v3.6.3.zip zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dna Disturber
Hmm, ik denk dat die uit je cache komt
misschien even een f5 of control f5 geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dna Disturber schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:29:
[...]

Hmm, ik denk dat die uit je cache komt
misschien even een f5 of control f5 geven
Check :-)

p.s. waarom is duel (under construction) verdwenen :'(

[ Voor 11% gewijzigd door sahinasappelsap op 31-10-2024 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dna Disturber
sahinasappelsap schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Check :-)

p.s. waarom is duel (under construction) verdwenen :'(
had het blokje nodig..... ;)
zal er vast binnenkort weer mee verder gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
@sahinasappelsap hier even een kleine update:

Nou ik had net even wat tijd, en ben maar eens wat gaan rommelen met de eerste exciters, en ik moet zeggen, ver boven verwachting.

Ik had nog een versterkertje liggen, dus ik dacht eens even 2 exciters aansluiten en eens zien waar iedereen zo positief over is. Ik heb ze aangesloten op mijn pc samen met een simpel logitech setje en het is echt niet normaal hoe je kast tot leven komt met die dingen.

Dan ook nog eens te bedenken dat ik de 2 exciters los in de kast heb gelegd (dus niet eens vast geplakt) en dat het er slechts 2 zijn i.p.v. straks 4 stuks samen met een bass shaker.

Ik heb uiteraard geen vergelijkingsmateriaal met echte shakers of solenoids o.i.d. maar ik weet nog wel het gevoel van vroeger, en dit voelde toch echt wel ineens zoals vroeger.

Ik dacht ik geef alvast tussendoor een update, omdat ik zo enthousiast ben. Thx voor de tip @MikeDASpike om eerst met SSF te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:47:

Nou ik had net even wat tijd, en ben maar eens wat gaan rommelen met de eerste exciters, en ik moet zeggen, ver boven verwachting.

Ik had nog een versterkertje liggen, dus ik dacht eens even 2 exciters aansluiten en eens zien waar iedereen zo positief over is. Ik heb ze aangesloten op mijn pc samen met een simpel logitech setje en het is echt niet normaal hoe je kast tot leven komt met die dingen.

Dan ook nog eens te bedenken dat ik de 2 exciters los in de kast heb gelegd (dus niet eens vast geplakt) en dat het er slechts 2 zijn i.p.v. straks 4 stuks samen met een bass shaker.

Ik heb uiteraard geen vergelijkingsmateriaal met echte shakers of solenoids o.i.d. maar ik weet nog wel het gevoel van vroeger, en dit voelde toch echt wel ineens zoals vroeger.

Ik dacht ik geef alvast tussendoor een update, omdat ik zo enthousiast ben. Thx voor de tip @MikeDASpike om eerst met SSF te beginnen.
Nice! Leuk om te horen dat je er zo enthousiast van bent! Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren als je alle speakers geinstalleerd hebt! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:47:

Toen ik begon met het bekijken hoe je een cabinet moest maken, was ssf er nog niet, dat is volgens mij net iets later gekomen, maar als ik dit direct gedaan had, had het mij een hoop ellende gescheeld.
Ik heb veel met sollenoids, relais etc zitten spelen, maar was het net niet voor mij. Nu kan ik afzonderlijk het geluid per tafel regelen.
Ik gebruik pinvol van mjr hiervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:36:
[...]

Toen ik begon met het bekijken hoe je een cabinet moest maken, was ssf er nog niet, dat is volgens mij net iets later gekomen, maar als ik dit direct gedaan had, had het mij een hoop ellende gescheeld.
Ik heb veel met sollenoids, relais etc zitten spelen, maar was het net niet voor mij. Nu kan ik afzonderlijk het geluid per tafel regelen.
Ik gebruik pinvol van mjr hiervoor
Ik kan me dat goed voorstellen. En ik denk wel echt dat bepaalde exciters en amps echt het verschil kunnen maken. Ik kan me voorstellen dat als mensen 25Watt of mindere exciters hebben, en dan ook nog een 8ohm, dat je echt wel verschil merkt met wat "betere" exciters. Ik en mijn vriendin zijn echt verbaast over deze 2 kleine speakers.

Weet jij overigens of er een lijst is van welke kasten volledig 7.1 hebben en/of je dit ergens kunt achterhalen of ze het hebben?

Ik had Pinvol inderdaad voorbij zien komen. Volgens mij is het grote verschil t.o.v. de amp, dat je het geluid per tafel in kunt regelen toch?

Overigens nog een kleine sidenote. Ik was aan het begin niet zo enthousiast over de exciters, totdat ik ineens bedacht dat ik ze even in moest regelen op de versterker en niet op de pc 8)7 . Daardoor viel ook ineens het kwartje waarom die aparte amps zo handig zijn. Hoe meer je in kunt stellen (bass treble en main) per set exciters, hoe beter. Ik had dus de bass en de main omhoog gegooid en ineens kwam de tafel tot leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@MikeDASpike
  1. Edit: Laat maar, het staat eronder dat het om de VPinMame folder gaat.
  2. Edit 2: Ik zie overigens ook een derde optie over USER=D:\vPinball\VisualPinball\User\. Er wordt alleen niet over gesproken in de tutorial. Misschien goed om die nog even toe te voegen?
Even een vraagje over PINemHi,
Ik moet de folder van de nvram toewijzen, en het lijkt alsof deze in de visual pinball map zou moeten staan, echter zie ik die map niet, maar ik zie hem wel onder VPinMame. Klopt het dat ik naar die map in VPinMame moet verwijzen?

[ Voor 38% gewijzigd door Wachten... op 01-11-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
@Wachten...

Thx. Iets zoals Pinvol zocht ik.

Weet iemand of ik dan een bass shaker apart kan aansturen met een apparte amp?

Nu zit hij alleen op de bovenste 2 exiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
m_ark schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:50:
@Wachten...

Thx. Iets zoals Pinvol zocht ik.

Weet iemand of ik dan een bass shaker apart kan aansturen met een apparte amp?

Nu zit hij alleen op de bovenste 2 exiters.
Je heb een 2.1 amp nodig waar je de 2 exciter op aansluit en de bass shaker.
Het liefst een amp waarbij je de sub apart kunt inregelen en de crossover in kunt stellen zoals de zk-tb21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Wachten... schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:17:
[...]

Je heb een 2.1 amp nodig waar je de 2 exciter op aansluit en de bass shaker.
Het liefst een amp waarbij je de sub apart kunt inregelen en de crossover in kunt stellen zoals de zk-tb21
Die heb ik, maar is er een manier om de bass op een appart kanaal kan komen op een eigen amp? Ik heb 4 exciters en wil dat de bass shaker bij alle 4 de exciters werkt ipv alleen de voorste of achterste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
m_ark schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:08:
[...]

Die heb ik, maar is er een manier om de bass op een appart kanaal kan komen op een eigen amp? Ik heb 4 exciters en wil dat de bass shaker bij alle 4 de exciters werkt ipv alleen de voorste of achterste.
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat de bass shaker gewoon wordt aangestuurd, ondanks hij op een andere amp zit. Je regelt enkel de bass, crossover etc. op die amp, maar de software aansturen gaat via de PC (visual pinball).

Ik durf dit alleen niet met alle zekerheid te zeggen. Ik zal eens kijken of en hoe dit exact werkt. Ik ben daar namelijk nog niet mee bezig geweest, omdat ik de amps nog niet binnen heb.

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste