[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:07
dizzytal schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:56:
[...]

Ik zou persoonlijk, als je het verder niet uitmaakt, 56cm aanhouden dan heb je de buitenmaat van een Stern (Data East, Sega...).

Ben benieuwd wat 't wordt, misschien dat ik zo iets nog wel in elkaar knutsel voor als ik in VR speel...
Ho ho hold your horses, als dit over de breedte gaat van een flipperkast, dan is dat of 630mm voor een widebody of 560/565mm voor een normal body (Williams/Stern). Voor het gemak kun je even zoeken naar de breedte van een lockbar, dat lijkt me de meest betrouwbare bron bij je keuze ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:27
KBE91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:56:
[...]

Minstens 50 cm, meeste cabs zie ik rond de 51-55 cm.
Ja ik weet dat er verschillende zijn, maar kon ook gewoon 30 cm nemen.
Vandaar dat ik zeg, een echte cabinet.
Ik zou ten alle tijden de voor, zij, boven en onderplaat variabel maken.

Er bestaat gewoonweg geen kast waar alle tvs in passen.

Ik ben zelf bezig om een soort frame te maken die variable is. Dat is dan de basis die je kunt stellen op de gewenste maat, en daaromheen je beplating maakt. Je zou dan later dus enkel de bodem en topplaat aan kunnen passen als je er een andere tv in wilt hebben.

Ik moet hiervoor eigenlijk wel eens even een keer zitten met iemand die vaker kasten heeft gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Wachten... op 23-10-2024 09:47 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Wachten... schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

Ik zou ten alle tijden de voor, zij, boven en onderplaat variabel maken.

Er bestaat gewoonweg geen kast waar alle tvs in passen.

Ik ben zelf bezig om een soort frame te maken die variable is. Dat is dan de basis die je kunt stellen op de gewenste maat, en daaromheen je beplating maakt.

Ik moet hiervoor eigenlijk wel eens even een keer zitten met iemand die vaker kasten heeft gemaakt.
Ik ben blij dat ik daar geen rekening mee moet houden, want ik speel in VR.
Mijn controller gaat 20 - 25 cm ( 200mm / 250 mm ) diep zijn max.

Enige dat ik nog rekening mee kan houden, is als ik poten eronder wil zetten.

Zoals deze dude zijn controller voor VR eigenlijk.
Dan gaat de kost ook serieus de hoogte in.

Wil al lang een bureau die omhoog en omlaag kan, dan komt mij dat goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:10:
[...]

Ho ho hold your horses, als dit over de breedte gaat van een flipperkast, dan is dat of 630mm voor een widebody of 560/565mm voor een normal body (Williams/Stern). Voor het gemak kun je even zoeken naar de breedte van een lockbar, dat lijkt me de meest betrouwbare bron bij je keuze ;-)
Ik vraag me alleen af wat het nu is van de "exacte maten" als de verhouding van je tv ook net anders is. Ik denk eerder dat de verhouding van je flippers gelijk goed moet zijn t.o.v. je scherm. Als jij een 27 inch scherm gebruikt, dan voelt een kast breedte van circa 60cm echt niet natuurlijk.

Misschien klopt het niet wat ik zeg, maar gevoelsmatig zou ik dus kijken naar de verhouding (maten) vanaf de buitenrand van je tv naar je flipper toe. Dus hoe breder je scherm, hoe breder je cabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
KBE91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:50:
[...]

Ik ben blij dat ik daar geen rekening mee moet houden, want ik speel in VR.
Mijn controller gaat 20 - 25 cm ( 200mm / 250 mm ) diep zijn max.

Enige dat ik nog rekening mee kan houden, is als ik poten eronder wil zetten.
[YouTube: Virtual Reality Pinball Controller + Audica Review!]

Zoals deze dude zijn controller voor VR eigenlijk.
Dan gaat de kost ook serieus de hoogte in.

Wil al lang een bureau die omhoog en omlaag kan, dan komt mij dat goedkoper uit.
Nee in VR heb je daar idd geen last van. Dan moet je gewoon een portable cabinet maken. En die zou je eventueel nog wel stelbaar kunnen maken in de breedte (als je het helemaal precies wilt hebben)

Ook met een portable cabinet ben ik bezig om dat in elkaar te zetten. Dat is momenteel mijn eerst setup om alles te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:54:
[...]

Misschien klopt het niet wat ik zeg, maar gevoelsmatig zou ik dus kijken naar de verhouding (maten) vanaf de buitenrand van je tv naar je flipper toe. Dus hoe breder je scherm, hoe breder je cabinet.
In mijn wereld zou een digitale flipperkast zo veel mogelijk in de buurt moeten komen van een echte. Met het bouwen van de kast i.c.m. originele onderdelen, betekende dat dus ook dat ik me te houden had aan de lockbar breedte van een cabinet, de maten van de cab zelf en de glasplaat die je erin schuift. Daar heb ik een TV bij uitgekozen die paste. Ik zie nu de beweging ontstaan die de tv centraal stelt en de cab erop aanpassen, wat natuurlijk ook prima kan!

Je kan een hoop verstelbaar maken, dat betekent echter ook dat de glasplaat en lockbar van je cabinet vervangen moeten worden zodra je de breedte aanpast. Ben heel erg benieuwd naar de oplossing die je gaat bouwen, en ook benieuwd hoe dicht je bij "the real thing" zal blijven. Hoe ga je trouwens de gleuven opvullen eigenlijk als je de boel breder maakt? en wat nou als je hem smaller maakt? Betekent volgens mij indirect nieuwe panelen zagen en elektronica opnieuw monteren of niet? En hoe vertaalt dat zich dan weer naar de cabinet art? (die van mij is zwart...lekker makkelijk. Maar met bestickeren is dan een uitdaging lijkt me?)

Niet een klein beetje nieuwsgierig hoor :+

[ Voor 16% gewijzigd door sahinasappelsap op 23-10-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

In mijn wereld zou een digitale flipperkast zo veel mogelijk in de buurt moeten komen van een echte. Met het bouwen van de kast i.c.m. originele onderdelen, betekende dat dus ook dat ik me te houden had aan de lockbar breedte van een cabinet en de glasplaat die je erin schuift.

Je kan mogelijk een hoop verstelbaar maken, dat betekent echter ook dat de glasplaat en lockbar van je cabinet vervangen moeten worden zodra je de breedte aanpast. Ben heel erg benieuwd naar de oplossing die je gaat bouwen, en ook benieuwd hoe dicht je bij "the real thing" zal blijven. Hoe ga je trouwens de gleuven opvullen eigenlijk als je de boel breder maakt? en wat nou als je hem smaller maakt? Betekent volgens mij indirect nieuwe panelen zagen of niet?
Je kan altijd naar echte formaten toe.
Het frame is meer een gemaks tool, zodat je bepaalde maten uit kunt zetten voor je scherm, en daar omheen je platen maakt.

Mijn idee is dus. Je meet je tv op. Die maten stel je in op het frame. En dan is het platen er omheen maken (schroeven vanuit de binnenzijde). Dus je hebt hiermee een stuk extra robuustheid van het aluminium frame en je kunt de panelen vanaf de binnenzijde aan het frame schroeven. Geen lijm en andere geen spanbanden of lijmklemmen of wat dan ook nodig.

Zoals gezegd is het een idee wat ik vanuit mijn technische kant heb, maar het is/wordt ook mijn eerste kast. Dus kijken hoe dat allemaal uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
@Wachten...
Als ik het goed lees, je gaat een aluminium frame maken die je kan breder en smaller maken.
Maar als je bv van 34 inch naar 55 inch gaat, dan gaat je frame hem automatisch aanpassen naar 55 inch ?
Wel leuk idee mocht je dit bedoelen.

Dan moet al het hout eruit, en dan bouw je opnieuw rond die 55 inch ?
Ga je dan extra hout er tussen lijmen en met woodfiller de naden toe strijken en opschuren ?
Dan mag je wel opnieuw schilderen ook of nieuwe decals beplakken.

Zie ik het helemaal verkeerd wat je wil doen ?

[ Voor 5% gewijzigd door KBE91 op 23-10-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
KBE91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:25:
@Wachten...
Als ik het goed lees, je gaat een aluminium frame maken die je kan breder en smaller maken.
Maar als je bv van 34 inch naar 55 inch gaat, dan gaat je frame hem automatisch aanpassen naar 55 inch ?
Wel leuk idee mocht je dit bedoelen.

Dan moet al het hout eruit, en dan bouw je opnieuw rond die 55 inch ?
Ga je dan extra hout er tussen lijmen en met woodfiller de naden toe strijken en opschuren ?
Dan mag je wel opnieuw schilderen ook of nieuwe decals beplakken.

Zie ik het helemaal verkeerd wat je wil doen ?
Je ontkomt er niet aan dat als je een aanpassing doet in de schermgrootte, dat je dan dingen moet aanpassen. Het grootste voordeel is echter dat je niet alles opnieuw hoeft te doen dan (dat is het idee) als je nu namelijk een cabinet maakt, en je wil wat anders, dan kun je beter wat nieuws maken, want alles zit geschroefd en vaak ook nog gelijmd.

Het frame kun je dus aan het ware stellen voor de tv, en daar omheen schroef je de beplating.

Ik blijf wel zeggen dat de praktijk moet uitwijzen of dit goed en fijn werkt. Maar dat is het idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Wachten... op 23-10-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
Wachten... schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:43:
[...]

Je ontkomt er niet aan dat als je een aanpassing doet in scherm, dat je dan dingen moet aanpassen. Het grootsten voordeel is echter dat ja niet alles opnieuw hoeft te doen dan (dat is het idee) als je nu namelijk een cabinet maakt, en je wil wat anders, dan kun je beter wat nieuws maken, want alles zit geschroefd en vaak ook nog gelijmd.

Ik blijf wel zeggen dat de praktijk moet uitwijzen of dit goed en fijn werkt. Maar dat is het idee.
Wel goed concept als je u frame kan verbreden later.
Dan moet enkel de omranding opnieuw gezaagd worden op maat.
Dat terug erop schroeven en de buttons op zijn plaats.

Voor de rest blijft alles liggen in het midden natuurlijk. Daar moet je niets aan doen, het enige ja zorgen dat je kabels lang genoeg zijn voor je plunger / buttons natuurlijk.

Kan mij visueel echt voorstellen wat je wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
sahinasappelsap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

In mijn wereld zou een digitale flipperkast zo veel mogelijk in de buurt moeten komen van een echte.
Dat.

Daarom zei ik ook, zelfs bij alleen een controller voor VR, zou ik de meest gangbare maten aanhouden. Op dit moment is dat 'simpel weg' de 56cm zoals de Sterns (gewoon ook omdat die op dit moment de meeste uitpoepen..)

Persoonlijk zou ik ook niet zo veel zien in een frame wat je op maat kan stellen. Je zit, wat je al aangeeft, met je ombouw, decals dus.. tja.. beetje overkill als je het mij vraagt. Zeker als je tegenwoordig een goede monitor zoekt die past in een 'standard size Stern cabinet'. ;-) vraag ik me af of je dat nog snel wisselt (misschien bij defect, maar tja..) Tijd geleden toen 720p de norm was OK, maar als je nu met je neus op een 4K scherm staat...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
dizzytal schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:47:
[...]

Dat.

Daarom zei ik ook, zelfs bij alleen een controller voor VR, zou ik de meest gangbare maten aanhouden. Op dit moment is dat 'simpel weg' de 56cm zoals de Sterns (gewoon ook omdat die op dit moment de meeste uitpoepen..)

Persoonlijk zou ik ook niet zo veel zien in een frame wat je op maat kan stellen. Je zit, wat je al aangeeft, met je ombouw, decals dus.. tja.. beetje overkill als je het mij vraagt. Zeker als je tegenwoordig een goede monitor zoekt die past in een 'standard size Stern cabinet'. ;-) vraag ik me af of je dat nog snel wisselt (misschien bij defect, maar tja..) Tijd geleden toen 720p de norm was OK, maar als je nu met je neus op een 4K scherm staat...
Het is niet alleen het stellen. Het is ook het gemak van het bouwen. Je stelt het frame in voor je tv. Beplating er omheen (geen schroeven aan de buitenkant) en je bent klaar en staat als een huis

Dus het is (zoals eerder gezegd) bijna meer een gemaks tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:09:
[...]

Je kan altijd naar echte formaten toe.
Het frame is meer een gemaks tool, zodat je bepaalde maten uit kunt zetten voor je scherm, en daar omheen je platen maakt.

Mijn idee is dus. Je meet je tv op. Die maten stel je in op het frame. En dan is het platen er omheen maken (schroeven vanuit de binnenzijde). Dus je hebt hiermee een stuk extra robuustheid van het aluminium frame en je kunt de panelen vanaf de binnenzijde aan het frame schroeven. Geen lijm en andere geen spanbanden of lijmklemmen of wat dan ook nodig.

Zoals gezegd is het een idee wat ik vanuit mijn technische kant heb, maar het is/wordt ook mijn eerste kast. Dus kijken hoe dat allemaal uitpakt.
Heel benieuwd naar het resultaat! Heb je al een idee hoe je de poten van de kast tegen de platen/het frame zou monteren? Op de hoek moet je nu 2 gaten boren waar een pen doorheen gaat die op een klem uitkomt.

Zie ook hier: https://www.reddit.com/r/...ld_is_on_legs_made_a_diy/

Misschien kun je dat integreren in het frame, dat er per hoek 2 gaten zijn om de poten op te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Zo even on topic: na de afgebroken 9-week-streak is de eerste weekly closest to pin weer in de pocket :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafWeijers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-05 16:01

OlafWeijers

Redacteur netwerken & smarthome
sahinasappelsap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:27:
Zo even on topic: na de afgebroken 9-week-streak is de eerste weekly closest to pin weer in de pocket :+
Goeie 5-minute-mode snipe gisteren btw :o Ik moet me eens gaan verdiepen in dat pingolf >:) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
OlafWeijers schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:55:
[...]

Goeie 5-minute-mode snipe gisteren btw :o Ik moet me eens gaan verdiepen in dat pingolf >:) :+
Even een poging doen dacht ik... Ik kreeg bonus x 4 en liep ik tegen een flinke multiball aan bij de eerste ball, waarbij er elke keer wanneer de ball de kist inging een jackpot werd vrijgegeven.
Stond er zelf ook van te kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafWeijers

OlafWeijers

sahinasappelsap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:02:
[...]

Even een poging doen dacht ik... Ik kreeg bonus x 4 en liep ik tegen een flinke multiball aan bij de eerste ball, waarbij er elke keer wanneer de ball de kist inging een jackpot werd vrijgegeven.
Stond er zelf ook van te kijken :+
haha dat dacht ik al. De truc voor deze modus op deze kast leek inderdaad om 'terror from the crate' multiball bijna te starten, maar net vooraf double scoring te activeren zodat elk schot in de krat een double jackpot oplevert. Helaas kreeg ik dat gisteren niet meer op tijd voor elkaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
OlafWeijers schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:04:
[...]

haha dat dacht ik al. De truc voor deze modus op deze kast leek inderdaad om 'terror from the crate' multiball bijna te starten, maar net vooraf double scoring te activeren zodat elk schot in de krat een double jackpot oplevert. Helaas kreeg ik dat gisteren niet meer op tijd voor elkaar :-)
En bij mij was het dus een gelukstreffer :-D Ik had de 4x bonus al te pakken. Doordat ik mijn eerste ball vrij lang in het spel gehouden heb kwam de crate multiball als de kers op de taart. Elke bal die erin ging leverde 260k op :-)

Ik was toevallig op de pinside pagina aan het gluren. Je moet je inschrijven en beide aankomende sessies al vol. Jammer...Leek me wel leuk om daar eens te komen gluren.

[ Voor 11% gewijzigd door sahinasappelsap op 23-10-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafWeijers

OlafWeijers

sahinasappelsap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

En bij mij was het dus een gelukstreffer :-D Ik had de 4x bonus al te pakken. Doordat ik mijn eerste ball vrij lang in het spel gehouden heb kwam de crate multiball als de kers op de taart. Elke bal die erin ging leverde 260k op :-)

Ik was toevallig op de pinside pagina aan het gluren. Je moet je inschrijven en beide aankomende sessies al vol. Jammer...Leek me wel leuk om daar eens te komen gluren.
Ja de plekken bij PinsideHQ zijn beperkt dus op tijd reserveren is aan te raden. Meestal komt er een nieuwe datum in het weekend nadat er een avond is geweest, dat is het moment om de agenda even goed in de gaten te houden om er op tijd bij te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-05 10:41
Ff een ander berichtje tussen de highscores door.
Mede tweaker @dizzytal had mijn oproep gezien om iets 3d te printen.
Helaas woont hij te ver uit de buurt, maar hij heeft de led frames voor mij geprint en zal ze vandaag nog op de post doen.

Ik was weer brutaal om er 2 te vragen, omdat 1 van mijn godmd klokken het houten frame het bijna begeven had
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqDxzVrV50JWJPA7NuaIpvw3SKI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TrIEVKb5a1xD2w2RJ55g2iDz.webp?f=user_large

Alvast vanuit mijn kant, hartelijk dank.
Dit was in de jaren 80 sciencefiction dat je een object kon printen.
Zo wordt een grumpy man toch nog vrolijk. Hopenlijk komen mijn kabels en schroeven ook snel, dan kan ik eerst ontbramen en dan ze in elkaar zetten.
Mijn idee is om er ook een getint stukje plexiglass voor te zetten. Maar eerst dit allemaal in elkaar zetten.
Nogmaals: dank !

[ Voor 3% gewijzigd door MikeDASpike op 23-10-2024 14:15 ]

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
OlafWeijers schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:10:
[...]

Ja de plekken bij PinsideHQ zijn beperkt dus op tijd reserveren is aan te raden. Meestal komt er een nieuwe datum in het weekend nadat er een avond is geweest, dat is het moment om de agenda even goed in de gaten te houden om er op tijd bij te zijn.
Goed om te weten, ik zal het eens in de gaten houden. En hoe zit het met het volk dat er komt? Ons kent ons of per keer verschillend/gevarieerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafWeijers

OlafWeijers

sahinasappelsap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:06:
[...]

Goed om te weten, ik zal het eens in de gaten houden. En hoe zit het met het volk dat er komt? Ons kent ons of per keer verschillend/gevarieerd?
Er is uiteraard een vaste club fans die je elke keer weer tegen het lijf loopt, daarnaast ook een groot deel losse, varierende bezoekers. In elk geval is het zonder uitzondering erg gezellig, er hangt een leuke sfeer en je hoeft niet bang te zijn dat mensen op je vingers kijken wat je doet, of je van de machine afstaren, daarvoor zijn ze zelf over het algemeen veel te fanatiek aan het flipperen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
OlafWeijers schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:06:
[...]

Er is uiteraard een vaste club fans die je elke keer weer tegen het lijf loopt, daarnaast ook een groot deel losse, varierende bezoekers. In elk geval is het zonder uitzondering erg gezellig, er hangt een leuke sfeer en je hoeft niet bang te zijn dat mensen op je vingers kijken wat je doet, of je van de machine afstaren, daarvoor zijn ze zelf over het algemeen veel te fanatiek aan het flipperen :P
Ik ga de agenda de komende weken even in de gaten houden. Ik kom graag weer eens ontdekken of het in t eggie ook zo leuk is :-p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeDASpike
Voor de liefhebber is vandaag rc5 uitgebracht van vpx10.8
https://github.com/vpinba.../tag/v10.8.0-2015-6f63503

Voor de VR liefhebbers een aangepaste versie met werkende tweakmenu voor rc5 :(met dank aan panasony)
https://mega.nz/folder/8XVWzIoa#4VJOtIRPck-i8T6sWK9PLA

Het schijnt dat de laatste met de laatste versie van PinMame de DMD intergratie verloren. Hierdoor werken PuP en ColorDMD mogelijk niet goed.
We raden aan een versie te gebruiken die ouder is dan VPinMAME-sc-3.6.0-1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:12:

Voor de VR liefhebbers een aangepaste versie met werkende tweakmenu voor rc5 :(met dank aan panasony)

Het schijnt dat de laatste met de laatste versie van PinMame de DMD intergratie verloren. Hierdoor werken PuP en ColorDMD mogelijk niet goed.
Volgens mij is het vooral merger van reguliere vpx en vr. Ik kan nog niet echt in de changelog ontdekken wat het verschil is met rc4. Thoughts?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wachten...
Wat overigens ook uitgekomen is, is deze super mooie kast van VPW

https://vpuniverse.com/fi...racula-williams-1993-vpw/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdRwVc8pLM_T2_sqxNEDyEt9O4s=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/WHEsunTSvymWaabCGfQSg7lp.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EohpJ-FRHCarerqpKyC0Al7Gh8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3O7tDu0OKd9maCqbuzgXq6kB.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Wachten... op 23-10-2024 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:25:
[...]

Volgens mij is het vooral merger van reguliere vpx en vr. Ik kan nog niet echt in de changelog ontdekken wat het verschil is met rc4. Thoughts?
Ff een snelle knip en plak:
add hidapi dlls, and use same optimized/less-dependency freeimage dll…

copy hidapi dlls, fixes #1958

Merge pull request #1935 from mjrgh/FrontEndControls-10.8.0

Merge pull request #1933 from mjrgh/master-OpenPinDev-on-hidapi

backport bulb change

port implement RotX/Y for the bumper skirt

port fix input source ID numbering collisions with multiple joysticks…

d'oh, wrong diff mode

cosmetics, NFC

fix incorrect overload

tiny cleanups, fix UI

Merge pull request #1898 from mjrgh/OpenPinDev10

update

port fix #1890, image manager overwriting alpha of selection

Improve VPM sync

Port fix invisible (covered) DMD

Merge pull request #1874 from JockeJarre/Change-GIT_REVISION-default-…

Merge pull request #1850 from JockeJarre/Add_build_number_to_COM

port VP8 fix

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:15
Die was hier al voorbij gekomen een kleine week terug, maar dat is al flink wat pagina’s terug door de ‘drukte’ in het topic de laatste week. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:52

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wow, echt net echt!
Is deze er ook in VR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:40:
[...]

Wow, echt net echt!
Is deze er ook in VR?
Jep is er ook in VR

@PatrickC Blijkbaar had niet iedereen die voorbij zien komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:12:

Dan is het ook even wachten op een nieuwe versie van VPX Launcher, want die heeft een eigen exe voor VP.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
[...]

Wow, echt net echt!
Is deze er ook in VR?
Dat is een hybride kast. Met een vr omgeving dir op gi lights reageert (waar heb ik dit eerder getypt? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
[...]

Wow, echt net echt!
Is deze er ook in VR?
De VR Room bij deze is geweldig… dus ja. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

Dan is het ook even wachten op een nieuwe versie van VPX Launcher, want die heeft een eigen exe voor VP.
Ik denk dat Basti druk bezig is om het snel via de updater aan te bieden.
Jammer dat het dan weer geen opensource is wat hij doet (is wel een fork van bisual pinball)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:40:
[...]

Die was hier al voorbij gekomen een kleine week terug, maar dat is al flink wat pagina’s terug door de ‘drukte’ in het topic de laatste week. :+
Heb zelfs het tabblad naar VPU nog open staan om te downloaden :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
Edit, gevonden waarom ik rare dingen zag op die bal.

Door F11 te duwen 2 keer, kwamen al die rare dingen erop.
Weet ik nu ook weer.

[ Voor 85% gewijzigd door KBE91 op 24-10-2024 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
F11 is de framerate controle en x 2 zou je van die mooie grafieken moeten krijgen rechtsondering. Zag ergens in de release notes van @MikeDASpike of op github dat ze dat scherm vernieuwd hebben.

Lijkt me niet wenselijk dat die optie voor artefacts zorgt bij het spelen. Die gebruik ik zelf ook wel eens om te kijken of ik framedrops heb :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:02:
F11 is de framerate controle en x 2 zou je van die mooie grafieken moeten krijgen rechtsondering. Zag ergens in de release notes van @MikeDASpike of op github dat ze dat scherm vernieuwd hebben.

Lijkt me niet wenselijk dat die optie voor artefacts zorgt bij het spelen. Die gebruik ik zelf ook wel eens om te kijken of ik framedrops heb :-D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkE8sA2qh75knWKHP68zRgeOhjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TDM5KxmyGEe0F3CADpw8xgkI.png?f=fotoalbum_large

Dat was de foto dat ik had toegevoegd.
Op de bal zie je vooral die vierkantjes constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Ik had het gezien, die rare witte stukkies rondom het balletje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
PatrickC schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

Misschien snap ik het gewoon niet. Maar wat bedoel je met vpx launcher? Gewoon de installer van vpx?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

Misschien snap ik het gewoon niet. Maar wat bedoel je met vpx launcher? Gewoon de installer van vpx?
VPX launcher kan je u tafels kiezen in game, super handig voor mensen die in VR spelen.

https://vpuniverse.com/files/file/20108-vpx-launcher-64bit/

[ Voor 13% gewijzigd door KBE91 op 24-10-2024 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
KBE91 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:35:
[...]

VPX launcher kan je u tafels kiezen in game, super handig voor mensen die in VR spelen.

https://vpuniverse.com/files/file/20108-vpx-launcher-64bit/
Gebruik je dat als een soort van frontend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
Wachten... schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:38:
[...]

Gebruik je dat als een soort van frontend?
Eigenlijk wel, we starten de game altijd via die launcher.
Geen gedoe met die editor etc, gewoon tafel kiezen en spelen maar.

[ Voor 10% gewijzigd door KBE91 op 24-10-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
KBE91 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:45:
[...]

Eigenlijk wel, we starten de game altijd via die launcher.
Geen gedoe met die editor etc, gewoon tafel kiezen en spelen maar.
[YouTube: VPX-Launcher included in Visual Pinball GL64 VPX]
Jammer dat ze die niet aanbieden voor cabinets :-D Ziet er best ok uit namelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
sahinasappelsap schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:27:
[...]

Jammer dat ze die niet aanbieden voor cabinets :-D Ziet er best ok uit namelijk :-)
Ik heb toch al mensen gezien met een cab die zo iets werkende hebben.

https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=47496

Pinup popper doet dat ook dacht ik, recent kwam ik nog pinballY tegen.

http://mjrnet.org/pinscape/PinballY.php

[ Voor 35% gewijzigd door KBE91 op 24-10-2024 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:27:
[...]

ja, de VR launcher die Basti gemaakt had, heeft hij "omgesmurft" naar een VP launcher. Dit zodat desktop users en cabinet users het ook kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
KBE91 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:31:
[...]

Ik heb toch al mensen gezien met een cab die zo iets werkende hebben.

[YouTube: Pinball HD Collection On My cabinet with frontend media + dmdext to mirror dmd]

https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=47496

Pinup popper doet dat ook dacht ik, recent kwam ik nog pinballY tegen.

http://mjrnet.org/pinscape/PinballY.php
Ik gebruik nu pinup popper als front end. Bedoelde juist meer dat een vpx frontend wel eens interessant zou kunnen zijn voor mij. Cab als vervanging van pinup 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:41:
[...]

ja, de VR launcher die Basti gemaakt had, heeft hij "omgesmurft" naar een VP launcher. Dit zodat desktop users en cabinet users het ook kunnen gebruiken
Zal binnenkort eens kijken of ik daar meer guidelines en tutorials over kan vinden 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:56:
[...]

Zal binnenkort eens kijken of ik daar meer guidelines en tutorials over kan vinden 😊
Weinig tutoruials nodig, volgens mij hebben we het al pagina's geleden genoemd
alles wat basti maakt is self-explained :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Wat zouden jullie aanraden als eerst volgende stap om iets meer een echt gevoel te krijgen van de flipperkast?

Ik heb nu een KL25z borden met daaraan leaf switches. Echter wil ik nu dus stapje voor stapje meer "feedback" gaan toevoegen. Ik wil alleen alles in kleine stapjes doen, aangezien ik het dan overzichtelijk hou voor mijzelf

Zijn er dus dingen die je zo nog direct aan het kl25z board kan hangen? Of moet ik er dan sowieso al een andere board tussen gaan hangen zoals de ledwiz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
Wachten... schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:09:
Wat zouden jullie aanraden als eerst volgende stap om iets meer een echt gevoel te krijgen van de flipperkast?

Ik heb nu een KL25z borden met daaraan leaf switches. Echter wil ik nu dus stapje voor stapje meer "feedback" gaan toevoegen. Ik wil alleen alles in kleine stapjes doen, aangezien ik het dan overzichtelijk hou voor mijzelf

Zijn er dus dingen die je zo nog direct aan het kl25z board kan hangen? Of moet ik er dan sowieso al een andere board tussen gaan hangen zoals de ledwiz?
Rumble zou ik toevoegen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
KBE91 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:29:
[...]

Rumble zou ik toevoegen persoonlijk.
Bedoel je een shaker?

En dit moet allemaal op een ander boardje aangesloten worden denk ik zo?

Want ik zat ook te kijken naar nog wat extra knoppen waar ook 12v led in zit (arcade knoppen) maar die lampjes kunnen niet rechtstreeks op de KL25z denk ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
Wachten... schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Bedoel je een shaker?

En dit moet allemaal op een ander boardje aangesloten worden denk ik zo?

Want ik zat ook te kijken naar nog wat extra knoppen waar ook 12v led in zit (arcade knoppen) maar die lampjes kunnen niet rechtstreeks op de KL25z denk ik toch?
Shaker / rumble motors dat je voelt dat je kast trilt.
Heb geen ervaring met dat bord, zal je moeten vragen aan de personen hier die dat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik zou het volgende nemen met bovenstaande als eerst:

SSF
Dof
Realdmd

Met de kl25z moet je aardig eind mee komen.
Wil je DOF met toys gebruiken, zet er relais tussen (en zeker het) om iets je kl25z op te blazer.
Zelf ben ik meer van lichtjes. 5 rgb flashers met 2 flashers zijn een must.
Maar ook een launchbutton,start button etc dat licht geeft is leuk.
Met een simpele arduno boardje kan je ook led strips en led matrixes aansturen.
Shakers, solenoids, knockers, blower (oude fohn schijnt het ook goed te doen), zwaailampen kan je ook doen.
Ik vind SSF toch iets wat je zo snel mogenlijk erin moet zetten.
De bal die rolt, tegen muur of andere ballen/objecten komt is toch heel realistisch.
Maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:20:
Ik zou het volgende nemen met bovenstaande als eerst:

SSF
Dof
Realdmd

Met de kl25z moet je aardig eind mee komen.
Wil je DOF met toys gebruiken, zet er relais tussen (en zeker het) om iets je kl25z op te blazer.
Zelf ben ik meer van lichtjes. 5 rgb flashers met 2 flashers zijn een must.
Maar ook een launchbutton,start button etc dat licht geeft is leuk.
Met een simpele arduno boardje kan je ook led strips en led matrixes aansturen.
Shakers, solenoids, knockers, blower (oude fohn schijnt het ook goed te doen), zwaailampen kan je ook doen.
Ik vind SSF toch iets wat je zo snel mogenlijk erin moet zetten.
De bal die rolt, tegen muur of andere ballen/objecten komt is toch heel realistisch.
Maar dat is mijn mening
Maar zou je SSF (surround sound als ik het goed begrijp) ook aanraden in een 27 inch setup? Doet dan eventueel een stereo monitor setup dan niet al genoeg?

De kast die ik straks heb is maar circa 60cm diep. Dus ik vraag me af of ik daar genoeg van ga merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
Zou SSF werken met soundbars ?
Omdat je dan toch meer oppervlakte bereikt met zo lange speaker of zou dat echt niet werken ?

Elk aan 1 kant bv over de lengte van de tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
KBE91 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:58:
Zou SSF werken met soundbars ?
Omdat je dan toch meer oppervlakte bereikt met zo lange speaker of zou dat echt niet werken ?

Elk aan 1 kant bv over de lengte van de tafel.
Of misschien met een simpele 5.1 speakerset? Al is het maar om het te proberen en "een beetje" te ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:09:

kl25z is input, dus knopjes. Ja hij kan output, maar zeer laag voltage. Dan moet je er een versterkertje inbouwen.
Beste kies je voor de feedback devices een ledwiz met 32 poorten.

kl25z als output staat in de de basis hier beschreven:
http://mjrnet.org/pinscap...p?sid=psOutputsStandalone

Daar komt ook de NPN booster voorbij die ikzelf gebruik/gesoldeerd heb om de knoppen van output "verlichting" te voorzien. Denk aan een knipperende start, launch of fire knop.

feedback devices die meest boeiend zijn:
- tilt bob, 1 maal
- contractors van siemens (specifiek model) om de paddestoelen, bumpers en flippers te laten klikken, 10 maal
- gear motor, die bootst een motor geluid na als dat nodig is, 1 maal
- shaker motor, 1 maal
- stroboscoopjes, 2 maal
- zwaarlichten, 2 maal
- flasher domes (rgb star leds), 5 maal
- replay knocker, 1 maal

Dit is wel een leuk overzicht. geeft schematisch weer hoe alles in elkaar zit en als je er overheen hovert zie je wat het is en waar je het op aansluit:
http://mjrnet.org/pinscape/BuildGuideV2/intarch.htm

[ Voor 21% gewijzigd door sahinasappelsap op 24-10-2024 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
@PatrickC , thanks dat je me weer aan het werk zet bij de golf :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sahinasappelsap schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:50:
@PatrickC , thanks dat je me weer aan het werk zet bij de golf :-)
Was mijn eerste potje! Meteen raak! 8) Maar ik maak me geen illusies… dat kan ‘Tiger Woods’ met gemak beter. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Heb ook even Rolling Stones gespeeld voor de 5-Minute… maar.. de verkeerde kast… |:( … je hebt een Rolling Stones en The Rolling Stones kast het schijnt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vanmiddag ook nog even geëxperimenteerd met Virtual Desktop settings. Als ik H264+ gebruik als codec en dan op 200Mbs, scheelt dat zo’n 8ms in latency omdat de decoding dan minder zwaar is. Ik wil die latency zo laag mogelijk krijgen. Verder kan ik de VR Graphics Quality in VD op de hoogste setting Godlike zetten. Alleen in VP settings zet ik dan Supersampling uit. Overige settings staan op maximaal.

Ik krijg alleen de Quest controllers niet werkend in VP. Die zou je toch ook moeten kunnen gebruiken? Controller emulatie op Xbox zetten ipv Auto doet niets.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 24-10-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:18:
[...]

Of misschien met een simpele 5.1 speakerset? Al is het maar om het te proberen en "een beetje" te ervaren
Nee, het gaat om de exciters. Deze geven ook een trilling in de kast. Klinkt raar, maar als ik met de bal tegen een zijkant van een cabinet schiet, hoor je dit, maar je voelt het ook. Zeker als je er meer aan gewend maakt.

5.1 kan je met 2 excites ook doen.

Dat zou ook in de controller van @KBE91 gezet kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
MikeDASpike schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

Nee, het gaat om de exciters. Deze geven ook een trilling in de kast. Klinkt raar, maar als ik met de bal tegen een zijkant van een cabinet schiet, hoor je dit, maar je voelt het ook. Zeker als je er meer aan gewend maakt.

Dat ga ik eens moeten bekijken in hoever dat erin zou passen dan.
En wat ik effectief allemaal nodig zou hebben ervoor.

Soundcard / degelijke speakers met mini woofer veronderstel ik.
Ik heb ook nog een licentie van dolby atmos normaal, geen weet dat ik daar iets mee zou kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door KBE91 op 24-10-2024 19:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik wil nog een kleine, maar makkelijke tool van mijn goeie vriend scutters delen.
Ik heb het al eens de revu laten paseren, maar hier nog eens. De
Windows File Explorer previewer voor Visual Pinball files
https://www.vpforums.org/...02&view=&hl=&fromsearch=1

Een simpel, maar krachtige manier om je vpx en b2sserver bestanden te tonen in de preview window van Internet Explorer.
Het vpx bestand geeft extra info, zoals de versie waar deze in is gebouwd

Je kan ook een pad met wheel images toewijzen en dan worden de windows iconen ineens de wheel images. De makkelijkste front end gewoon in je windows Explorer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_Nyy-IK9RukPq8f1Ex7qUSd-AA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SQ6lLlm7rZqGwPPHH1ArYcLN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vN_AllaMSJnCZTegBDfrL3fosJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5vgcuUdQtWJAgJXjBboBeg0n.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Dat ga ik eens moeten bekijken in hoever dat erin zou passen dan.
En wat ik effectief allemaal nodig zou hebben ervoor.

Soundcard / degelijke speakers met mini woofer veronderstel ik.
Ik heb ook nog een licentie van dolby atmos normaal, geen weet dat ik daar iets mee zou kunnen zijn.
Een soundcard heb je zeker nodig. En minimaal 2 exciter speakers.
Als je VR gebruikt, moet je zorgen dat alleen vpinmame (of backglass audio) via de headset gaat.
Gebruik je hem in desktop mode, dan moet je het geluid van pinmame op je normale speakers zetten.
Zelf gebruikt ik mijn complete geluid van de cabinet als ik VR speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
MikeDASpike schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:29:
[...]

Als je VR gebruikt, moet je zorgen dat alleen vpinmame (of backglass audio) via de headset gaat.
Gebruik je hem in desktop mode, dan moet je het geluid van pinmame op je normale speakers zetten.
Ik laat het geluid sowieso uit mijn pc komen, raar maar waar. Maar als ik dat uit mijn Quest laat komen, dan krijg ik performance problemen. Had die tip ergens gelezen maar weet niet exact waar.
Heeft ook niet enkel met Pinball te maken, maar met de Quest in het algemeen.

Sinds ik dat niet meer uit mijn VR bril laat komen, speelt alles butter smooth en mijn Meta app heeft ook veel minder last van rare manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:32:
[...]

Ik laat het geluid sowieso uit mijn pc komen, raar maar waar. Maar als ik dat uit mijn Quest laat komen, dan krijg ik performance problemen. Had die tip ergens gelezen maar weet niet exact waar.
Heeft ook niet enkel met Pinball te maken, maar met de Quest in het algemeen.

Sinds ik dat niet meer uit mijn VR bril laat komen, speelt alles butter smooth en mijn Meta app heeft ook veel minder last van rare manieren.
Als je dan 2 speakers voor je hebt staan tijdens het gamen, zullen 2 exciters ook helpen.
Thalamus is super enthausiast over de 2 speakers setup. Zoek maar op vpf.
Ik neem aan dat 5.1 al in je pc zit, dus klein versterkertje en 2 exciters en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
MikeDASpike schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Als je dan 2 speakers voor je hebt staan tijdens het gamen, zullen 2 exciters ook helpen.
Thalamus is super enthausiast over de 2 speakers setup. Zoek maar op vpf.
Ik neem aan dat 5.1 al in je pc zit, dus klein versterkertje en 2 exciters en gaan!
Jammer dat ik mijn studio speakers er niet in krijg, kan heel de buurt mee trillen ermee.
Doe nog muziek productie als hobby, en die geven series van katoen :P

Ga eens kijken voor zo een setje en wat info vergaren.
Kan mijn vrouw nog zotter doen worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
KBE91 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:37:
[...]

Jammer dat ik mijn studio speakers er niet in krijg, kan heel de buurt mee trillen ermee.
Doe nog muziek productie als hobby, en die geven series van katoen :P

Ga eens kijken voor zo een setje en wat info vergaren.
Kan mijn vrouw nog zotter doen worden _/-\o_
4 exciters voor het speelveld en een 2.1 voor blackbox en woofer. Dat is de fijnste setup om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:29:
[...]

Dus je gebruikt de speakers van je Q3 niet in VR? Verder, ik wist niet dat je voor vpinmame en VP verschillende outputs voor geluid kunt gebruiken? Wat is de reden waarom je dit zou willen splitsen in VR? En je volgt je eigen advies dus niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

Weet je ook hoe dat werkt dan dat je met 2 speakers 5.1 krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:19:
[...]

Weet je ook hoe dat werkt dan dat je met 2 speakers 5.1 krijgt?
http://mjrnet.org/pinscap.../BuildGuide.php?sid=audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@MikeDASpike @sahinasappelsap

Mag ik nog vragen of er een best practice is wat betreft de POV?
Ik heb her en der wel wat zitten lezen en proberen te spelen met de settings, maar ik heb toch niet het idee dat ik het helemaal goed krijg. Er wordt hier onder andere over instellingen gesproken, die ik lang niet in alle kasten vind (zoals dus Diner) https://drive.google.com/...JxyyohcD2Y3pFC_B3Bu8/view

Een goed voorbeeld is Diner van Flupper. Met deze kast heb ik meer het gevoel dat ik er echt op kijk, dan dat ik een beetje perspectief zie. Zeker als ik dan kijk naar video`s van anderen, dan ziet het er soms echt wel heel anders uit.

Bij deze ene kast kun je dan soms ook meer instellen dan de andere. Houdt dit dan in, dat het dan is wat het is? Of kan ik toch nog ergens meer instellingen vandaan halen om het goed te krijgen.

Hier is een voorbeeld van hoe mijn kast eruit ziet. Van wat ik begrijp zou je net aan het rubber aan de bovenkant van de flippers moeten zien, echter kijk je er bij mij bijna vol op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o51-7D_g6yCSd7rcj3eDxiQDUMQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YBC2Vw8t4qWJiBh8colPfz0o.png?f=user_large

Hier een video, waarbij je voor mijn gevoel weer perspectief ziet in de kast.

[ Voor 7% gewijzigd door Wachten... op 24-10-2024 23:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:27:
@MikeDASpike @sahinasappelsap

Mag ik nog vragen of er een best practice is wat betreft de POV?
Ik heb her en der wel wat zitten lezen en proberen te spelen met de settings, maar ik heb toch niet het idee dat ik het helemaal goed krijg. Er wordt hier onder andere over instellingen gesproken, die ik lang niet in alle kasten vind (zoals dus Diner) https://drive.google.com/...JxyyohcD2Y3pFC_B3Bu8/view

Een goed voorbeeld is Diner van Flupper. Met deze kast heb ik meer het gevoel dat ik er echt op kijk, dan dat ik een beetje perspectief zie. Zeker als ik dan kijk naar video`s van anderen, dan ziet het er soms echt wel heel anders uit.

Bij deze ene kast kun je dan soms ook meer instellen dan de andere. Houdt dit dan in, dat het dan is wat het is? Of kan ik toch nog ergens meer instellingen vandaan halen om het goed te krijgen.

Hier is een voorbeeld van hoe mijn kast eruit ziet. Van wat ik begrijp zou je net aan het rubber aan de bovenkant van de flippers moeten zien, echter kijk je er bij mij bijna vol op.

[Afbeelding]

Hier een video, waarbij je voor mijn gevoel weer perspectief ziet in de kast.
[YouTube: Diner 4K player POV. Virtual Realism with VPX 10.8]
Pfoeh, lastige vraag. Op advies van @MikeDASpike heb ik toen vpx 10.8 uitkwam, de nieuwe functionaliteit gebruik om de cabinet layout settings in te richten
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/how-do-i-switch-to-cabinet-layout-settings-v0-n8mwsjffkmub1.jpg?width=754&format=pjpg&auto=webp&s=ef9b77b25989643faaf5abb8584ab950be2c250e

Dus ik hen eenmalig:
- de breedte van mijn scherm met een meetlint opgemeten
- de hoogte,
- met een waterpas/graden app op mijn telefoon de hoek waarin het scherm staat (inclanation)
- de x en y afstand vanaf de kast en de z afstand.

Na opslaan kan ik nu bij elk nieuw spel na opstarter 1 maal op F12 drukken, en dan kun je in het menu de point of view instellen. In principe is dat selecteren "View Layout Mode" en dan druk ik 2 maal de start knop in van de kast en dan staat hij zo goed als goed. Ik moet vaak mijn Vertical offset nog tussen de 2-4 cm verlagen (dus -2 / - 5).
En dan staat het allemaal een heel stuk beter dan de standaard settings.
Afbeeldingslocatie: https://pinballpov.com/wp-content/uploads/2024/07/PinballPOV-Setting-VPX-POV-Guide-Featured.webp

Maar eerlijk, het is nog niet optimaal. Ik heb een stuk plexiglas op mijn tv liggen waarbij de onderkant +/- 10 cm zwart is. Ik plaats elke tafel met apron tegen die rand aan, zodat ik de plunger in game blijf zien.
Mijn vermoeden is dat ik dat juist NIET zou moeten doen, omdat het zwarte vlak aan de onderkant (voor afwerking) juist mijn apron is :-)
Verder mis ik nog wel echt het diepte effect zoals ik dit zie bij VR.

Wellicht dat je nog iets aan deze link hebt, en laat me vooral weten waar het bij jou in resulteert.
https://pinballpov.com/gu...-vpx-10-8-to-window-mode/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

Dus je gebruikt de speakers van je Q3 niet in VR? Verder, ik wist niet dat je voor vpinmame en VP verschillende outputs voor geluid kunt gebruiken? Wat is de reden waarom je dit zou willen splitsen in VR? En je volgt je eigen advies dus niet op?
De reden zou zijn dat je dan het geluid van de mechanics buiten je vr hoort en je meer een ruimtelijk omgeving kan creëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:59:
[...]

Pfoeh, lastige vraag. Op advies van @MikeDASpike heb ik toen vpx 10.8 uitkwam, de nieuwe functionaliteit gebruik om de cabinet layout settings in te richten
[Afbeelding]

Dus ik hen eenmalig:
- de hoogte,
- met een waterpas/graden app op mijn telefoon de hoek waarin het scherm staat (inclanation)

Na opslaan kan ik nu bij elk nieuw spel na opstarter 1 maal op F12 drukken, en dan kun je in het menu de point of view instellen. In principe is dat selecteren "View Layout Mode" en dan druk ik 2 maal de start knop in van de kast en dan staat hij zo goed als goed. Ik moet vaak mijn Vertical offset nog tussen de 2-4 cm verlagen (dus -2 / - 5).
[Afbeelding]

Maar eerlijk, het is nog niet optimaal. Ik heb een stuk plexiglas op mijn tv liggen waarbij de onderkant +/- 10 cm zwart is. Ik plaats elke tafel met apron tegen die rand aan, zodat ik de plunger in game blijf zien.
Mijn vermoeden is dat ik dat juist NIET zou moeten doen, omdat het zwarte vlak aan de onderkant (voor afwerking) juist mijn apron is :-)

Wellicht dat je nog iets aan deze link hebt, en laat me vooral weten waar het bij jou in resulteert.
Kijk daar kan ik nog eens wat mee.
Je bedoelt overigens de setting "cabinet" in de visual pinball settings of niet? Of moeten daar nog meer settings gedaan worden? (edit: Ik denk dat je onderstaand bedoelt?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ei8RliN-zWsQB_luwjIjJ6Y1Pos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TOcHGOc7qKcH4LLW2ZHz1WbR.jpg?f=user_large

Enkel snap ik de X Y Z nog niet helemaal, want je randen van je scherm zijn toch al het eindpunt? Er is uiteraard een reden voor, maar ik begrijp hem nog niet echt om eerlijk te zijn.

Heb jij dan die instellingen per tafel ook in een losse script file staan? Zoiets zag ik bij de kasten van @MikeDASpike namelijk waarin wat scherm settings stonden. Dat is makkelijker aanpassen denk ik in grove lijnen.

Want als die settings heb jij ook in een apart bestand opgeslagen die dezelfde naam als de kast heeft of niet?

Overigens is dat laatste ook wat ik bedoelde. Dat perspectief wat je in sommige kasten hebt ziet er echt realistisch uit. Je kijkt nu toch iets meer "op" de tafel dan "schuin erin"

[ Voor 8% gewijzigd door Wachten... op 25-10-2024 09:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:59:
[...]

[Afbeelding]

Dus ik hen eenmalig:
- de hoogte,

[Afbeelding]

Netjes uitgelegd @sahinasappelsap . Ik had het niet beter gekunt

Hier nog een link van de ontwikkelaar met uitleg, maar heeft een tijd geduurd voordat ik het begreep: https://github.com/vpinba...ster/docs/View%20Setup.md
In deze link wordt alles uitgelegd @Wachten... .

Ik druk trouwens maar 1x op de launchball butten om de instellingen te laden. 2x zet de x en y niet gelijk waardoor de kast wordt uitgerekt en de primitives er raar uitzien.

Ik probeer de x en y zo dicht mogenlijk bij 100% te krijgen, want dat zou de ware grote zijn. (als de maten van display goed ingevult zijn)

Ook ik heb met mijn monitor een zwarte balk onderin en doe hetzelfde als sahinasappelsap. Ik schuif het scherm meestal 2,5 naar beneden, zodat de flippers op de juiste plaats zitten.
Ik doe de voorkant van het scherm (dus waar je staat), naar 5 tot 2, omdat de monitor een paar centimeter onder de glasplaat zit. De achterkant zet ik een stuk naar beneden. Je ziet dan wat zwarte 'driehoeken' aan de zijkant, maar geeft mij een echter gevoel dat ik in de kast kijk.

Ik wil nog steeds met mijn kinect kijken of je een 3d gevoel kan krijgen.

@PatrickC ik zag dat er 2 dagen geleden ook documentatie is toegevoegd voor nudgen met controller. Nog niet gekeken ernaar, maar mischien ben jij geïnteresseerd https://github.com/vpinball/vpinball/tree/master/docs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
@MikeDASpike Bedoel je die tag op mij ? Zie nu Patrick staan, maar kreeg een melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:39:
@MikeDASpike Bedoel je die tag op mij ? Zie nu Patrick staan, maar kreeg een melding.
Ik wilde patrick taggen, maar klikte verkeerd denk ik. En heb het aangepast. Maar is natuur voor een ieder. Ik zag ook dat er voor controllers nieuwe documentatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
MikeDASpike schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

Ik wilde patrick taggen, maar klikte verkeerd denk ik. En heb het aangepast. Maar is natuur voor een ieder. Ik zag ook dat er voor controllers nieuwe documentatie is.
Ben die nu aan het inlezen, zie ook een Pico versie staan.
Na beetje opzoek werk kwam ik uit op een artikel van iemand die dit jaar zo iets gemaakt heeft ermee.

https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=53428

Ik doe alles via cleveland hun software, omdat de firmware op mijn Arduino van hun is.
Alles instellen voor nudge en deadzones moet ik daar in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Ben die nu aan het inlezen, zie ook een Pico versie staan.
Na beetje opzoek werk kwam ik uit op een artikel van iemand die dit jaar zo iets gemaakt heeft ermee.

https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=53428

Ik doe alles via cleveland hun software, omdat de firmware op mijn Arduino van hun is.
Alles instellen voor nudge en deadzones moet ik daar in doen.
Ik dacht dat het om joysticks zou gaan, maar gaat ook om boarden pico en kl25z (sorry @PatrickC ).Nu ik een stuk lees over de velocities lijkt het erg interessant om het eens van het weekend te bekijken hoe dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:15:
[...]

Kijk daar kan ik nog eens wat mee.
Je bedoelt overigens de setting "cabinet" in de visual pinball settings of niet? Of moeten daar nog meer settings gedaan worden? (edit: Ik denk dat je onderstaand bedoelt?)

[Afbeelding]

Enkel snap ik de X Y Z nog niet helemaal, want je randen van je scherm zijn toch al het eindpunt? Er is uiteraard een reden voor, maar ik begrijp hem nog niet echt om eerlijk te zijn.

Heb jij dan die instellingen per tafel ook in een losse script file staan? Zoiets zag ik bij de kasten van @MikeDASpike namelijk waarin wat scherm settings stonden. Dat is makkelijker aanpassen denk ik in grove lijnen.

Want als die settings heb jij ook in een apart bestand opgeslagen die dezelfde naam als de kast heeft of niet?

Overigens is dat laatste ook wat ik bedoelde. Dat perspectief wat je in sommige kasten hebt ziet er echt realistisch uit. Je kijkt nu toch iets meer "op" de tafel dan "schuin erin"
ja die bedoel ik. Kwam een filmpje tegen waarin je ook ziet hoe je via een neptafel met lineaal de afmetingen kan bepalen.

x, y, z is voor mij ook al een tijdje terug.
Maar hier is het mooi uitgelegd:https://github.com/vpinball/vpinball/blob/master/docs/View%20Setup.md

edit: Ik zie dat mike dezelfde link heeft gedeeld.
x = 0, Y is de afstand van je lichaam tot de kast (dus hoe ver je er vanaf staat, lineaal langs je pielemans naar de tafel meten) en Z is de hoogte vanaf te glasplaat volgens mij :-)

[ Voor 7% gewijzigd door sahinasappelsap op 25-10-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Ik heb trouwens een vraag ook aan jullie.
The Rolling Stones tafel heeft bij iets vaags. Als de bal tussen de flippers doorgaan of via de goot, blijft hij hangen. Het lijkt wel een magneetje ofzo. Klopt het dat de originele tafel een magneet heeft waardoor je dus geen nudge kunt gebruiken? Vind het rete irritant.

Ook wekt het de indruk dat als de bal daar vast zit, dan je hem via fire ofzo opnieuw kan lanceren. Is dit een bug in de tafel of as designed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
MikeDASpike schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:49:
[...]

Ik dacht dat het om joysticks zou gaan, maar gaat ook om boarden pico en kl25z (sorry @PatrickC ).Nu ik een stuk lees over de velocities lijkt het erg interessant om het eens van het weekend te bekijken hoe dat werkt
Als ik het goed begrijp allemaal.

Gaat het over dat de sensoren in die KLZ etc, gelezen werden via omwegen. Nu leest VPX ze meteen raw uit en zet ze meteen om in de software.

Waardoor je accurater kan nudgen.

http://mjrnet.org/pinscap...Device/NewPinCabInput.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:02:
[...]

Als ik het goed begrijp allemaal.

Gaat het over dat de sensoren in die KLZ etc, gelezen werden via omwegen. Nu leest VPX ze meteen raw uit en zet ze meteen om in de software.

Waardoor je accurater kan nudgen.

http://mjrnet.org/pinscap...Device/NewPinCabInput.htm
Ja idd. Dat begrijp ik ook. Eerst werden de waardes omgezet naar de joystick, maar nu idd de raw waardes. Hierdoor kunnen ze ook de snelheid van de plunger direct uitlezen, ipv bereken van z-as verschil. Dat wordt weer all skillshots opnieuw leren.
Op papier klinkt het goed , hopen dat praktijk dat ook is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@MikeDASpike

In het artikel wat jij stuurde, hebben ze het over

Screen width and height are the physical size of the display area (in centimeters). The width is always the longest edge of the screen

Ik lees dit alsof je in de video instellingen onder Width De lengte (diepte) van je scherm aan moet geven. Klopt dat, of lees ik het dan verkeerd? Ik zie dit namelijk ook niet zo staan bij @sahinasappelsap in de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:24:
[...]

De reden zou zijn dat je dan het geluid van de mechanics buiten je vr hoort en je meer een ruimtelijk omgeving kan creëren
Ah, op die manier. Aan de Oculus Rift zat een koptelefoon vast die on-ear was, waardoor het geluid van buitenaf minder goed hoorbaar was. Bij de Q3 is dat niet het geval. Ik zal het eens proberen. Ik heb erg goede speakers op mijn PC aangesloten die ook meer volume en met name bass hebben tov de speakers in de Q3, die toch wel iets ieler klinken dan die van de Oculus Rift. Ik moet dat ook eens testen bij sim racing. Die V8 motoren kunnen wel wat bass gebruiken. Maar ik vraag me dan wel af of het geluid wel meebeweegt met de beweging van je hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:11:
[...]

Ah, op die manier. Aan de Oculus Rift zat een koptelefoon vast die on-ear was, waardoor het geluid van buitenaf minder goed hoorbaar was. Bij de Q3 is dat niet het geval. Ik zal het eens proberen. Ik heb erg goede speakers op mijn PC aangesloten die ook meer volume en met name bass hebben tov de speakers in de Q3, die toch wel iets ieler klinken dan die van de Oculus Rift. Ik moet dat ook eens testen bij sim racing. Die V8 motoren kunnen wel wat bass gebruiken. Maar ik vraag me dan wel af of het geluid wel meebeweegt met de beweging van je hoofd?
Tuurlijk, zet die speakers achter je en met een motion simulator heb je dat zo opgelost.

Je speakers zetten zoals ze een surround systeem opstellen.
Wat naar de binnenkant zetten, dan ga je daar 0 problemen mee hebben met dat geluid.
Zeker als je ze op de hoogte van je oren kan zetten op een staander.

Afbeeldingslocatie: https://arqen.com/wp-content/gallery/room-setup-speaker-placement/surround-sound-speaker-setup-control-room-close.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door KBE91 op 25-10-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
[~

[ Voor 97% gewijzigd door Wachten... op 25-10-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@sahinasappelsap @MikeDASpike

Ik heb alles even gelezen van de linkjes, en ineens valt het kwartje.

Corrigeer me als ik iets verkeerds zeg, maar hier de simpele uitleg

Als je haaks op je beeldscherm kijkt, (zoals je normaal achter een PC zit. Dan is het handiger om de"legacy" mode te gebuiken onder POV. Je kunt hiermee namelijk o.a. dan de hoek van de tafel aanpassen de rest staat dan al redelijk goed.

Bij de "window" mode stel je o.a. de positie in waar je staat t.o.v. de tafel, aangezien je niet haaks (recht) op je scherm kijkt

Die player X Y Z instellingen zijn de afstand van jouw ogen tot aan het speelveld. Met een vaste tafel zou dit dus zo goed als eenmaal ingesteld kunnen worden, en daar zou je dan weinig mee aan hoeven doen.

Het enige wanneer je er wat van zou merken is als je met 2 spelers speelt, waarvan de ene 2m lang is, en de ander 1.60m lang.

De rest van de instellingen zijn hoofdzakelijk om je speelveld t.o.v. je scherm aan te passen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:37:
@sahinasappelsap @MikeDASpike

Ik heb alles even gelezen van de linkjes, en ineens valt het kwartje.

Corrigeer me als ik iets verkeerds zeg, maar hier de simpele uitleg

Als je haaks op je beeldscherm kijkt, (zoals je normaal achter een PC zit. Dan is het handiger om de"legacy" mode te gebuiken onder POV. Je kunt hiermee namelijk o.a. dan de hoek van de tafel aanpassen de rest staat dan al redelijk goed.

Bij de "window" mode stel je o.a. de positie in waar je staat t.o.v. de tafel, aangezien je niet haaks (recht) op je scherm kijkt

Die player X Y Z instellingen zijn de afstand van jouw ogen tot aan het speelveld. Met een vaste tafel zou dit dus zo goed als eenmaal ingesteld kunnen worden, en daar zou je dan weinig mee aan hoeven doen.

Het enige wanneer je er wat van zou merken is als je met 2 spelers speelt, waarvan de ene 2m lang is, en de ander 1.60m lang.

De rest van de instellingen zijn hoofdzakelijk om je speelveld t.o.v. je scherm aan te passen
Even kijken. Bij mij staat het zo:

Dus window mode.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKOSca3feQRCUJggxpTQstv1C2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeuRbSp6l4UAV0lCFL9Eoa9E.jpg?f=fotoalbum_large

en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSf18kiPrw_nwmjJLQWRkyRAoaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VFVUzNSgRA2i16yvdAgmEQo.jpg?f=fotoalbum_large

dus de breedte van mijn tv is 94cm
de hoogte is 43 cm
de hoek van de tv staat op 12,8 graden
x = 0
y = 20 cm. Ik sta 20 cm van de onderkant van het speelveld af
z = 70 cm vanaf de tafel.

Met andere woorden, als iemand 2 meter is, dan heeft die pech en ziet hij het net even anders :-p

en het papiertje is voor back to the future (bttf), golf score 229,500. Ik ben erg slecht in het onthouden van de score van de pin, dus schrijf het altijd even op haha.

[ Voor 10% gewijzigd door sahinasappelsap op 25-10-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 14:24
Even een vraagje. Bij de vpw tafel van james bond start de tafel normaal op, maar zodra ik het spel start is de tafel totaal overbelicht. De leds vd tafel lijken wel 300 procent te geven. Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
m_ark schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:03:
Even een vraagje. Bij de vpw tafel van james bond start de tafel normaal op, maar zodra ik het spel start is de tafel totaal overbelicht. De leds vd tafel lijken wel 300 procent te geven. Iemand ervaringen mee?
Kwestie van de gloeilampjes vervangen door energiezuinige verlichting :+

Maar alle gekheid op een stokje, ik heb dit alleen bij Tron gehad denk ik. Druk F12 en dan het 3e menu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGbiBLkj5gtBLHmfHylxiSLJDz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SQqo8JZsB2FCVvVkRxLSJNIX.png?f=fotoalbum_large

Tonemapping op Filmic zetten
Met het percentage day night kan je de lampjes lager zetten

[ Voor 40% gewijzigd door sahinasappelsap op 25-10-2024 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:23:
[...]

Even kijken. Bij mij staat het zo:

Dus window mode.
[Afbeelding]

en

[Afbeelding]

dus de breedte van mijn tv is 94cm
de hoogte is 43 cm
de hoek van de tv staat op 12,8 graden
x = 0
y = 20 cm. Ik sta 20 cm van de onderkant van het speelveld af
z = 70 cm vanaf de tafel.

Met andere woorden, als iemand 2 meter is, dan heeft die pech en ziet hij het net even anders :-p

en het papiertje is voor back to the future (bttf), golf score 229,500. Ik ben erg slecht in het onthouden van de score van de pin, dus schrijf het altijd even op haha.
Wat doe jij nou ?? :+
Table x scale over 100% en yz scal niet gelijk aan x??
Dat heb je als je 2x op de knop drukt. Doe het 1x en x scale is gelijk aan yz scale.
Zet dat goed, en 'kantel' je tafel iets zodat het lijkt alsof je er echt opkijkt.
Mischien wennen, maar je krijgt dan een betere 3d gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:52:
[...]

Wat doe jij nou ?? :+
Table x scale over 100% en yz scal niet gelijk aan x??
Dat heb je als je 2x op de knop drukt. Doe het 1x en x scale is gelijk aan yz scale.
Zet dat goed, en 'kantel' je tafel iets zodat het lijkt alsof je er echt opkijkt.
Mischien wennen, maar je krijgt dan een betere 3d gevoel
In dit geval lijkt dat de table default. En daar wijzig ik tot nu toe nog niet heel veel aan. Goeie tip wel, zal er nog even mee gaan pielen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@MikeDASpike

Ik heb de instellingen dus even aangepast in visual pinball om met de POV te spelen. Echter als die instellingen heb gemaakt, gooit hij mijn Backglass over de tafel heen.

Hoe kan ik de postitie van de backglass weer naar het tweede scherm krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xvFd2dPfkIiIr_YtwkzkbfabnE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TOcHGOc7qKcH4LLW2ZHz1WbR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nj5ueuhyE9K306jXjfxJ6cYpsJY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zz7gWBzzWz30d9OljX5pdKa5.png?f=fotoalbum_large

@sahinasappelsap En je screen width en height staan dus ook niet goed in de visual pinball settings. Als je er met je muis op gaat staan, staat er ook letterlijk dat ze het in landscape mode bedoelen (beetje verwarrend wel).

[ Voor 12% gewijzigd door Wachten... op 25-10-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:35:
@MikeDASpike

Ik heb de instellingen dus even aangepast in visual pinball om met de POV te spelen. Echter als die instellingen heb gemaakt, gooit hij mijn Backglass over de tafel heen.

Hoe kan ik de postitie van de backglass weer naar het tweede scherm krijgen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@sahinasappelsap En je screen width en height staan dus ook niet goed in de visual pinball settings. Als je er met je muis op gaat staan, staat er ook letterlijk dat ze het in landscape mode bedoelen (beetje verwarrend wel).
Check in het scherm wat ik je eerder stuurde links je primaire display en de resolutie. 9 van de 10x ligt het bij mij daar aan als schermpjes over elkaar heen gaan. Of je primaire scherm is gewijzigd, of de resolutie is omlaag gegaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
  • Nu online
Vanavond eens testen in hoever de performance verbetert zal zijn op VR.
Al week mijn sinussen onder controle ( dank u speciale neus spray )

Kan weer wat knallen hopelijk.
Off topic = 3d printer gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:42:
[...]

Check in het scherm wat ik je eerder stuurde links je primaire display en de resolutie. 9 van de 10x ligt het bij mij daar aan als schermpjes over elkaar heen gaan. Of je primaire scherm is gewijzigd, of de resolutie is omlaag gegaan
Ik heb dus even de screenres settings van de B2S server opnieuw toegewezen. Nu lijkt alles weer te werken

Nu moet ik even verder met de DMD instellingen om daar alles van te begrijpen. :)

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste