[PC] Visual Pinball

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:22
Wachten... schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:48:
[...]

Het zit dus wat anders.

Er zijn 2 versies van de bordjes. De nieuwe versies (na 2018) hebben al bepaalde firmware erop staan die compatible is met Windows 8 en 10.
Als je een oude hebt, en deze niet ooit via Windows 7 of XP (I know 8)7 ) hebt geüpdatet, dan krijg je deze melding. Je moet dan dus eerst de firmware van het bordje updaten, anders is er een kans op het bricken van het bordje of een error als ik het goed begrijp.

Er wordt vanuit een link ook doorgelinkt naar de website die ik ook weer in de eerder post gelinkt heb. Dus mocht iemand ooit zijn bordje niet zien in de software, dan even alles goed lezen, en kun je eventueel mijn link gebruiken die alles stap voor stap uitleggen.

Dat gezegd hebbende. Ik heb de eerste knoppen werkend.
Het is nu nog wel even houtje touwtje, want ik moet echt een Dupont tang gaan halen om alles te verbinden. Ik heb nog geen idee hoe ik het ander kan/moet doen. Ik had zelf gehoopt op een iets robustere connectie, want mij Flipperkast wordt enigszins portable. Ik moet hier dus echt nog even goed naar gaan kijken wat nou handig is.
Check, en fijn dat je het werkend hebt gekregen. Wordt case zou je er voor kunnen kiezen om de female terminal blokken los te solderen en die te vervangen met 2 male terminals. Zie ook de eerdere male/male afbeelding. Dat wordt ook op de mjr site uitgelegd weer.
Maar die oplossing gaat wel naar een serieus tweak gehalte 😊

Optie 2, schroeven in de gaten draaien, zit muurvast 😂 (grapje, niet doen hè).

Of 1 groot female naar male blok waar je alle kabels op monteert. Die steek je weer in de huidige aansluiting. Lijkt me als geheel best stevig.

[ Voor 9% gewijzigd door sahinasappelsap op 18-10-2024 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 21:54
sahinasappelsap schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:02:
[...]

Check, en fijn dat je het werkend hebt gekregen. Wordt case zou je er voor kunnen kiezen om de female terminal blokken los te solderen en die te vervangen met 2 male terminals. Zie ook de eerdere male/male afbeelding. Dat wordt ook op de mjr site uitgelegd weer.
Maar die oplossing gaat wel naar een serieus tweak gehalte 😊

Optie 2, schroeven in de gaten draaien, zit muurvast 😂 (grapje, niet doen hè).

Of 1 groot female naar male blok waar je alle kabels op monteert. Die steek je weer in de huidige aansluiting. Lijkt me als geheel best stevig.
Goedemorgen....

Ja ik ben weer verder de rabit Hole in gedoken, maar nu vooral van de bekabeling. Ik weet niet perse waar ik goed aan doe, want de kans is best groot dat ik later ooit een bord haal met "normale" schroef connectors, zodat ik gewoon adereindhulzen kan krimpen.

Ik weet alleen niet of je er altijd helemaal aan ontkomt om Dupont kabels te gebruiken?

Zo niet, dan ga ik denk ik een tang halen de engineer pa-21 is speciaal voor o.a. Dupont verbindingen, en dit kan ook altijd nog handig zijn voor andere pc projecten.

Aan de andere kant heb ik straks dus een tang nodig voor adereindhulzen om te krimpen. Een tang in zadelschoenen te krimpen en dus 1 voor Dupont kabels. Het is dan wel een eenmalige aanschaf, maar als je enkel die kosten al meenemen is het een vrij dure hobby (nu al) aan het worden 🫡

Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan, en wat voor tangen/gereedschap is echt nodig?

Een krimptang voor zadelschoenen en adereindhulzen vind ik wel wat minder erg om aan te schaffen, want dat komt altijd wel van pas. Maar een dupunt krimptang (hoewel erg handig) zal niet heel veel gebruikt worden.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03:49
CyBeRSPiN schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:03:
Ik wil binnenkort ook mn eigen cabinet gaan bouwen. Zal eerst de rabbit hole in moeten wat ik precies allemaal qua onderdelen nodig heb.
Is er ergens een overzicht van builds die mensen zelf hebben gemaakt, do's and dont's, welke monitoren goed zijn etc,
Heb nu nog niks, zelfs geen Windows PC, dus kan helemaal blanco beginnen.
A grote do is dat je de kast maakt waar een 43" monitor ik kan. Daar is keuze zat in. Ik maakte de fout door een 40" monitor maat te gebruiken en die zijn er weinig.
Monitor met een hogere refresh rate (100+ hz) is zeker de moeten waard. Vorige de rest is het keuze.
Hou je van veel filmpje etc, dan zou je een moderne backglass kunnen maken met een extra grote mo itor voor pupplayer videos. Wil je beetje de jaren 80,90,zeros look hebben, gebruik dan een realdmd.

Ook qua toys. Wil je alles echt laten horen en voelen, gebruik dan DOF. Speel je veel snachts dan kan je best goed met SSF af (ssf met toys kan ook, maar moet je vaak geluiden in kasten uitzetten om alleen de rolling bal te horen en waar deze tegen hout, rubber,plastic of andere bal stoot)

Keuze, keuze, keuzes !

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@sahinasappelsap

Overigens heeft MJr guide het enkel over 1 krimptool http://mjrnet.org/pinscap...ldGuide.php?sid=crimpPins

Echter zie ik in allerlei videos toch echt dat er ook andere gebruikt worden voor o.a. adereindhulzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:59:
@sahinasappelsap

Overigens heeft MJr guide het enkel over 1 krimptool http://mjrnet.org/pinscap...ldGuide.php?sid=crimpPins

Echter zie ik in allerlei videos toch echt dat er ook andere gebruikt worden voor o.a. adereindhulzen
Joh ik heb voor die Dupont persen enkel een nijpantgetje gebruikt. Kabel erin en knijpen en dan zit het vast.

Heb wel eenmalig een speciale tang gehaald voor die aansluitingen/uiteinden met oogjes en halve maantjes bij alle kabels.nl voor een paar euro. Je hebt die 2 overige vorkjes en die hotdog broodjes nodig om te verbinden met schroeven en de knoppen. That's it.

https://www.allekabels.nl...oen-set-en-krimptang.html

De rest is solderen en kroonsteentjes van de action gebruiken. Dat doet prima zijn werk 😉

Anyhow, ik begin vandaag aan de rit terug naar Nederland, dus er zit een vertraging in mijn reacties 😁

[ Voor 11% gewijzigd door sahinasappelsap op 18-10-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:59:
@sahinasappelsap

Dat kan je dus met een simpel nijptangetje met brede bek of punttang prima doen! Heb je geen speciaal gereedschap voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@MikeDASpike thanks, daar kan ik wat mee! Ja, eigenlijk wil ik zowel een realDMD als ook support voor videos, maar dat wordt dan tricky.. Het is nu eenmaal zo dat de echte kasten ook qua hardware fors verschillen natuurlijk.
Ja qua geluiden hoef ik idd geen solonoid die een klap in de backbox maakt als je de Replay hebt gehaald, die had ik bij mn echte kasten ook vaak uit staan, veel teveel herrie als je 's avonds rustig wilt spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

sahinasappelsap schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:43:
[...]

Dat kan je dus met een simpel nijptangetje met brede bek of punttang prima doen! Heb je geen speciaal gereedschap voor nodig.
Ik heb wel zo'n tang gebruikt om een connector voor een Williams kast te vervangen, daar wilde ik dat het gewoon weer jaren blijft werken ondanks trillingen en temperatuurverschillen.
Met een punttang krijg je toch net niet de optimale verbinding, zeker als er wat grotere stromen gaan lopen (gloeilampjes in het speelveld die tellen behoorlijk op qua stroom) en dan krijg je een gesmolten connector.
Maar voor dit soort werk waar de vermogens laag zijn gaat het vast prima, je merkt snel genoeg of de verbinding weg is en dan knijp je er weer even wat nieuws op.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-10-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:10:
[...]

Ik heb wel zo'n tang gebruikt om een connector voor een Williams kast te vervangen, daar wilde ik dat het gewoon weer jaren blijft werken ondanks trillingen en temperatuurverschillen.
Met een punttang krijg je toch net niet de optimale verbinding, zeker als er wat grotere stromen gaan lopen (gloeilampjes in het speelveld die tellen behoorlijk op qua stroom) en dan krijg je een gesmolten connector.
Maar voor dit soort werk waar de vermogens laag zijn gaat het vast prima, je merkt snel genoeg of de verbinding weg is en dan knijp je er weer even wat nieuws op.
Ja dit heb ik zelf ook een beetje. Ik ben altijd een beetje huiverig (zeker met electronica) om maar wat "aan te klooien".

Je kunt ook een huis bouwen met enkel een hamer en een handzaag, maar dat doe je ook niet 😁
Daarnaast merk ik zelf altijd dat als ik goede spullen heb, het ook veel vaker gebruik.

Maar ik snap je punt wel @sahinasappelsap al had ik puur voor het testen even 1 kabel moeten maken, dan had ik denk ik mijn platbektang gepakt als tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dit is ook wel een mooie build log:
https://www.arcadewinkel....d-part-1-3-door-arno.html
https://www.arcadewinkel....ild-part-2-door-arno.html
https://www.arcadewinkel....ild-part-3-door-arno.html

160 uur werk.. poe, maar het resultaat mag er zijn, vraag me af wat het hem in totaal gekost heeft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OlafWeijers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-05 17:33

OlafWeijers

Redacteur netwerken & smarthome
Da's een bekende kast B)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zz7gIxeKhXtlK-VgLTPK0asgK20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x35T5uUrPeMRRj2c2mEPGe2M.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan zeggen dat 'ie prima functioneert, hij wordt al anderhalf jaar nagenoeg dagelijks wel een uur bespeeld en vaak nog langer, met vele gewelddadige nudges. Het ontwerp staat als een huis. Het enige dat me niet helemaal bevalt is het visuele thema, maar dat is niet zo lastig om te vervangen. Voorlopig verslaat de functie de vorm nog prima en ga ik liever flipperen dan stickers plakken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@OlafWeijers gaaf! Hij ziet er nog steeds zo blinkend uit als in de blog :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
@OlafWeijers alleen jammer dat je hem dan als tweaker niet zelf gebouwd hebt. Valt mij vies tegen !
Mag ik vragen wat ie gekost heeft ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4KTvxdZvH8lgrfSLYWoHoR0_lE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4B5VhadiRm94vmyKXkS7e3a.jpg?f=fotoalbum_large
Wel niet zo mooi als die van jouw, maar de pinball wel met mijn 2 linkerhanden gebouwd (en ik ben rechtshandig :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

MikeDASpike schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:46:
Om je een idee te geven hoe mijn bouwproces verliep, hier is in 'steenkolen Engels' mijn bouwverslag: https://forums.gameex.com...al-pinball-cabinet-build/
Waar heb je die virtuapin DIY kit besteld voor het cabinet? Is er een EU importeur voor, of een andere toko die dit als set verkoopt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OlafWeijers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-05 17:33

OlafWeijers

Redacteur netwerken & smarthome
MikeDASpike schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:22:
@OlafWeijers alleen jammer dat je hem dan als tweaker niet zelf gebouwd hebt. Valt mij vies tegen !
Mag ik vragen wat ie gekost heeft ?
[Afbeelding]
Wel niet zo mooi als die van jouw, maar de pinball wel met mijn 2 linkerhanden gebouwd (en ik ben rechtshandig :+)
Wat ie gekost heeft laat ik even in het midden.. Een prima prijs voor beiden denk ik, maar de bouwer, is er qua uurtarief weinig mee opgeschoten.. Het aantal uren dat het kost voordat een cabinet speelklaar is, het gereedschap dat nodig is, de klusruimte die je nodig hebt, en alle tijd die je moet zagen lijmen schuren en plamuren, en in elk geval niet kunt flipperen is dan ook de reden dat ik het zelf bouwen niet zag zitten. Dit is door een ervaren persoon gebouwd en dat merk je. Het ding zakt niet na vier keer nudgen door zijn poten en als ik het zelf had gebouwd zou ik daar niet zo zeker van zijn.

De elektronica- en softwarekant is meer mijn straatje. Om een vpx-cabinet te onderhouden, en up-to-date te houden moet je toch wel een certificaatje systeembeheer kunnen behalen, daar is dit topic ook een stille getuige van. Het tweaker-gehalte aan deze kant zit dus wel goed, en ik denk dat dat geldt voor iedereen die een cabinet bezit en aan de praat weet te houden, zelfbouw of niet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:45:
[...]

Waar heb je die virtuapin DIY kit besteld voor het cabinet? Is er een EU importeur voor, of een andere toko die dit als set verkoopt?
Die virtuapin controller bedoel je ? Die was niet meer te bestellen in NL nadat de mijne kapot ging. In principle ook op basis van kl25z, maar eigen firmware. Die van mjr is vele malen beter (en goedkoper !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
OlafWeijers schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:49:
[...]

Wat ie gekost heeft laat ik even in het midden.. Een prima prijs voor beiden denk ik, maar de bouwer, is er qua uurtarief weinig mee opgeschoten.. Het aantal uren dat het kost voordat een cabinet speelklaar is, het gereedschap dat nodig is, de klusruimte die je nodig hebt, en alle tijd die je moet zagen lijmen schuren en plamuren, en in elk geval niet kunt flipperen is dan ook de reden dat ik het zelf bouwen niet zag zitten. Dit is door een ervaren persoon gebouwd en dat merk je. Het ding zakt niet na vier keer nudgen door zijn poten en als ik het zelf had gebouwd zou ik daar niet zo zeker van zijn.

De elektronica- en softwarekant is meer mijn straatje. Om een vpx-cabinet te onderhouden, en up-to-date te houden moet je toch wel een certificaatje systeembeheer kunnen behalen, daar is dit topic ook een stille getuige van. Het tweaker-gehalte aan deze kant zit dus wel goed, en ik denk dat dat geldt voor iedereen die een cabinet bezit en aan de praat weet te houden, zelfbouw of niet. 8)
Mooi verwoord ! Mijn kast staat nu 6 jaar en ook veel gebruikt. Nadat ik de 2tb harddisk vervangen had voor een ssd, durfde ik harder te nudgen !

Mooie 5 min scores. Dat ben jij toch ? (Sorry,mijn geheugen laat mij soms in de steek 😞 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

MikeDASpike schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Die virtuapin controller bedoel je ? Die was niet meer te bestellen in NL nadat de mijne kapot ging. In principle ook op basis van kl25z, maar eigen firmware. Die van mjr is vele malen beter (en goedkoper !
Nee het houten plaatmateriaal om het kabinet mee te maken.
"Flat Pack - WPC-style Standard Body Virtual Pinball Cabinet" of kwam dat daar niet vandaan?
Ah ok pinballshopnl verkocht ze, nu geen voorraad meer.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-10-2024 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

"Flat Pack - WPC-style Standard Body Virtual Pinball Cabinet" of kwam dat daar niet vandaan?
Ik heb destijds gekeken naar deze set voor de widebody en contact met ze gehad. die zat tegen de 1000 dollar aan in totaal. Daarvan was nog een dollar of 400 voor het verzenden. Tijdens corona was het hout volgens mij ook een stuk duurde.
Laat maar dacht ik toen 😂

Kun je geen standaard widebody plan downloaden en die vervolgens door een bekende met een freesmachine laten zagen? Scheelt een hoop centen omdat je dan enkel voor het hout betaalt.
Door het op die manier te doen was ik met een euro of 600 klaar dacht ik.
Weet niet meer welk hout ik had genomen. Maar het is wat zachter waardoor er sneller deukjes in komen. Daarom zit er een laag trappenlak op de kast

[ Voor 30% gewijzigd door sahinasappelsap op 19-10-2024 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:06:
[...]

Ja dit heb ik zelf ook een beetje. Ik ben altijd een beetje huiverig (zeker met electronica) om maar wat "aan te klooien".

Je kunt ook een huis bouwen met enkel een hamer en een handzaag, maar dat doe je ook niet 😁
Daarnaast merk ik zelf altijd dat als ik goede spullen heb, het ook veel vaker gebruik.

Maar ik snap je punt wel @sahinasappelsap al had ik puur voor het testen even 1 kabel moeten maken, dan had ik denk ik mijn platbektang gepakt als tijdelijke oplossing.
Nou ja, wat aanklooien zou ik het niet willen noemen. Bij mij zijn het female connectors die na het persen gewoon in een huls gaan. Dat zit muurvast, zeker als ze daarna nog over een pin heen schuiven.

De 2 haakjes om de kabel klemmen en de huls eronder is prima te knellen met een reguliere tang.
Ben er al 2 jaar tevreden mee en ik nudge de laatste tijd ook veel.

Overigens heb ik wel een speciale tang gekocht (zie eerdere link) om de draad uiteinden van de knopjes te knellen

Anyhow, vooral doen waar je het beste gevoel bij krijgt, da's het belangrijkste!

[ Voor 5% gewijzigd door sahinasappelsap op 18-10-2024 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

Klopt. Was een bouwpakket. Niet zo prijzig als @sahinasappelsap zei. Bouwpakjet paste slecht in elkaar.Helaas zat er ook geen bijbeschrijving bij. Hout is erg stevig , maar moest aan de zoeken oogevuld worden en veel geschuurd.
Heb aan de voorkant voorkant gaten van de buttons dicht gemaakt en 2 ernaast gebooord. Coindoor paste ook niet.

Heel leuk om te doen, maar niet met mijn 2 linker handen :+

[ Voor 15% gewijzigd door MikeDASpike op 19-10-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik heb mijn prototype in elkaar zitten om even te testen en te kijken hoe alles werkte qua software, knoppen aansturen etc.

Uiteindelijk tot laat lopen flipperen (was weer verslavend). Ik heb voor het prototype een 27 inch scherm verticaal geplaatst en dan een losse unit gemaakt met de flippers. Dit geeft al echt enorm dat gevoel van vroeger. En dat dus nog zonde enig andere hardware (solenoinds, shakers etc)

Waar loop ik nog tegenaan?
Het grootste probleem is nu nog de kasten en hoe dit weergegeven wordt. Ik heb op mijn andere PC even de baller installer gedaan vanwege het gemak. Maar aangezien ik maar 1 scherm gebruik valt op veel kasten de DMD buiten beeld, wat toch een essentieel onderdeel is.

Ik was dus benieuwd hoe je dit per kast in kan stellen? Daarnaast viel mijn ook op dat sommige kasten er ineens echt niet mee mooi uit zagen. Op mijn laptopscherm (horizontaal) zagen ze er best wel mooi en goed uit. Maar nu verticaal (bijna full screen) echt best lelijk.

Het beste is denk ik om echt een tweede scherm te hebben. Ik heb dan wel de backglass en DMD op hetzelfde scherm, maar het is 100x beter dan dat het een beetje gepropt zit op 1 scherm.

Als ik echter zoek op 17 inch schermen, dan krijg je van die oude LCD monitoren die ten eerste zwaar wegen en daarnaast veel verbruiken qua stroom.

Is het denk jullie beter om bijvoorbeeld een 22 inch verticaal te plaatsen, zodat je de backglass en DMD onder elkaar kunt zetten op dat scherm? In dat geval kan ik een wat recenter scherm halen die ook zuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:28:
Ik heb mijn prototype in elkaar zitten om even te testen en te kijken hoe alles werkte qua software, knoppen aansturen etc.

Uiteindelijk tot laat lopen flipperen (was weer verslavend). Ik heb voor het prototype een 27 inch scherm verticaal geplaatst en dan een losse unit gemaakt met de flippers. Dit geeft al echt enorm dat gevoel van vroeger. En dat dus nog zonde enig andere hardware (solenoinds, shakers etc)

Waar loop ik nog tegenaan?
Het grootste probleem is nu nog de kasten en hoe dit weergegeven wordt. Ik heb op mijn andere PC even de baller installer gedaan vanwege het gemak. Maar aangezien ik maar 1 scherm gebruik valt op veel kasten de DMD buiten beeld, wat toch een essentieel onderdeel is.

Ik was dus benieuwd hoe je dit per kast in kan stellen? Daarnaast viel mijn ook op dat sommige kasten er ineens echt niet mee mooi uit zagen. Op mijn laptopscherm (horizontaal) zagen ze er best wel mooi en goed uit. Maar nu verticaal (bijna full screen) echt best lelijk.

Het beste is denk ik om echt een tweede scherm te hebben. Ik heb dan wel de backglass en DMD op hetzelfde scherm, maar het is 100x beter dan dat het een beetje gepropt zit op 1 scherm.

Als ik echter zoek op 17 inch schermen, dan krijg je van die oude LCD monitoren die ten eerste zwaar wegen en daarnaast veel verbruiken qua stroom.

Is het denk jullie beter om bijvoorbeeld een 22 inch verticaal te plaatsen, zodat je de backglass en DMD onder elkaar kunt zetten op dat scherm? In dat geval kan ik een wat recenter scherm halen die ook zuinig is.
Dmd: je kan 2 verschillende DMD hebben bij rom based. De DMD van vpinmame zelf, of via dmddevice.dll (of beide). De dmddevice.dll van freezy (dmdext als pakketnaam)biedt heel veel extra's, waaronder rgb kleuren (64 pallette color).
Maar beide dmd's zijn te verslepen en te plaatsen op 1 scherm.
Ook games met flexdmd kan je op 1 scherm zetten. (Flexdmd maakt gebruikt van dmdext).

Scherm kantellen: ja dat zie je ook wel. Zelf nooit gedaan. Je kan b2s dan op bpvenste gedeete zetten en onder je dmd. Soeel er eens mee in je setup. Zijn 22"nog te verkrijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:45:
[...]

Dmd: je kan 2 verschillende DMD hebben bij rom based. De DMD van vpinmame zelf, of via dmddevice.dll (of beide). De dmddevice.dll van freezy (dmdext als pakketnaam)biedt heel veel extra's, waaronder rgb kleuren (64 pallette color).
Ook games met flexdmd kan je op 1 scherm zetten. (Flexdmd maakt gebruikt van dmdext).

Scherm kantellen: ja dat zie je ook wel. Zelf nooit gedaan. Je kan b2s dan op bpvenste gedeete zetten en onder je dmd. Soeel er eens mee in je setup. Zijn 22"nog te verkrijgen ?
Maar hoe kan ik de DMD verplaatsen? Want wat ik heb gedaan is het volgende. En doe je dat in VP zelf of in Pinupplayer?

Als ik op bijvoorbeeld op de laptop speel, en dan een kast open in VP, dan herkend hij het gewoon als breedbeeld en zet hij de DMD er goed bij. Ik heb nu in Windows het scherm op "staand" gezet, maar dan valt de DMD dus bijna volledig buiten beeld. Het lijkt een beetje alsof hij de desktop versie (breedbeeld) pakt, en daarop inzoomt

Hoe kan ik dit per kast aanpassen? Of is dit vele malen makkelijker met de Pinupplayer instellingen? Ik kon dat allemaal namelijk niet zo makkelijk vinden. Ik heb wel die scherm instellingen gekregen tijdens de installatie, maar ik kon dit niet opnieuw ergens vinden.

Ik denk dat 22 inch nog wel te krijgen is, maar anders moet ik naar 24 misschien. Het enige is dat ik het niet te lomp wil hebben. Een 15 inch die enkel de DMD toont is ook prima. maar ga maar eens op zoek naar een 15 inch scherm die niet niet veel verbruikt. Dat is een aardige opgave

[ Voor 5% gewijzigd door Wachten... op 19-10-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:45:
[...]

En dat het dmd er lelijk uit ziet. Het is niet de bedoeling dat je hem op fullscreen set.

Een originele dmd heeft 128 bij 32 pixels. Via vpinmame kun je resizen via de rechter onderhoek of right klik en dan show border, dat had je al uitgevogeld. Meestal pak je een veelvoud van die dimensies zodat het groot genoeg is om in het vierkantje van de backglass van de dmd te passen (2 screen b2s). De opvulling van de rest van het scherm wordt dan gedaan door het backglass.

Kijk anders even hier.
https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=41472

En zo ziet backglass er van een full dmd er kaal uit. Je kan dan de dmd er naartoe slepen.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT2aWXQ16CcEfE4E6fcf3q4OZbVEjDfX87Rpw&usqp=CAU

En zo ziet er uit als je dan een 15,6" scherm hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JG9Ge5R_NWuvke3U2uSWV3q8eF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oJAWNTHRwnTpZlk0jSbygy3.jpg?f=fotoalbum_large

N.b. ik heb dus een 3 scherm setup waarbij het 30 inch backglass scherm precies in de blackbox past boven het dmd scherm van 15,6 inch

N.b.2.
Weet niet zeker of je dit ook bedoelde qua dmd en extern scherm + opvulling en sizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:51:
[...]

Maar hoe kan ik de DMD verplaatsen? Want wat ik heb gedaan is het volgende. En doe je dat in VP zelf of in Pinupplayer?
Door de tafel op te starten en dan met je muis er naartoe te bewegen. Links ingedrukt te houden en hem naar de juiste positie te slepen. Dan rechtermuisknop en dan show border, dan kun je hem resizen. Ik deed het vervolgens van het Windows register voor elk nieuw spel, maar als het goed is heb je sinds vox 10.8 een .ini file in de tables folder per tafel waarin de dimensies en xy positie opgeslagen staan.

Na editten is hij bij vpinmame automatisch opgeslagen. Met freezy rechts klik op de dmd en dan save globally of voor specifieke rom.

[ Voor 9% gewijzigd door sahinasappelsap op 19-10-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@sahinasappelsap

Maar waar stel je dit allemaal in?
En jullie opstelling is dan allemaal net anders dan die van mij. want ik ga voorlopig echt maar met 2 schermen verder. Ik ben nog met zoveel andere zaken bezig, voordat ik eventueel aan een derde scherm ga beginnen.

Nu zijn de meeste kasten gewoonweg niet speelbaar op een verticaal scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:01:
@sahinasappelsap

Maar waar stel je dit allemaal in?
En jullie opstelling is dan allemaal net anders dan die van mij. want ik ga voorlopig echt maar met 2 schermen verder. Ik ben nog met zoveel andere zaken bezig, voordat ik eventueel aan een derde scherm ga beginnen.

Nu zijn de meeste kasten gewoonweg niet speelbaar op een verticaal scherm.
Misschien helpt dit
https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=52730

Even zoeken naar 2 screen full dmd backglass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:01:
[...]

Door de tafel op te starten en dan met je muis er naartoe te bewegen. Links ingedrukt te houden en hem naar de juiste positie te slepen. Dan rechtermuisknop en dan show border, dan kun je hem resizen. Ik deed het vervolgens van het Windows register voor elk nieuw spel, maar als het goed is heb je sinds vox 10.8 een .ini file in de tables folder per tafel waarin de dimensies en xy positie opgeslagen staan.

Na editten is hij bij vpinmame automatisch opgeslagen. Met freezy rechts klik op de dmd en dan save globally of voor specifieke rom.
Sorry, maar ik snap het nog steeds niet zo goed.
Als ik een tafel start, dan kan ik niks doen met de muis. Die is dan volledig uitgeschakeld.
Ik denk dus dat je wat anders bedoelt, of dat je dit vanuit iets anders opent of instelt, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:05:
[...]

Misschien helpt dit
https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=52730

Even zoeken naar 2 screen full dmd backglass.
Ja maar voor nu heb ik dus eerste het probleem op 1 scherm. Dus ik speel maar op 1 scherm (uiteindelijk op 2) maar deze zijn nu al niet te spelen, omdat de DMD bijna volledig buiten het scherm valt.

Ohhhh wacht.
Ik moet in de editor zijn.....Ik dacht dat ik de tafel moest openen.
Meestal als ik namelijk een tafel aanklik, dan opent hij gelijk het spel.
Hoe kan ik voorkomen dat hij dat doet? Want met die editor is het denk ik dus een kwestie van alles even nalopen, en dan behoudt hij die instellingen?

[ Voor 25% gewijzigd door Wachten... op 19-10-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Oke even kijken of ik het zo goed doe.

Als ik de tafel open, dan kan ik heel de DMD selecteren door er een window overheen te slepen. Vervolgens doe ik rechter muisklik en "unlock" ik ze, zodat ik ze kan verplaatsen. Klopt dat?

En kan ik er ook een soort groep van maken of iets, want soms pak ik net een puntje o.i.d. en dan kan ik weer opnieuw beginnen.

Dan ben ik ook even benieuwd wat die puntjes links bovenin zijn, net boven de DMD, en ook ben ik benieuwd hoe ik kan zien waar de DMD nou dan staat t.o.v. het scherm?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaXDJSOTx_WGSduIV6lhcHem4X8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4oKuicXH1VNsi2IaQYGjVAK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik heb inmiddels de kast even op window gezet, zodat ik de muis kan gebruiken, maar nog steeds kan ik hem niet verplaatsen in de game (want dat schijnt toch te moeten kunnen)

Vervolgens las ik dat je iets op true moet zetten
https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=43865

Dit heb ik ook gedaan, maar nog steeds kan ik niks doen met de DMD.

Ik kan hem wel in de editor aanpassen, maar heel makkelijk gaat dat niet als ik dat voor veel kasten moet doen.

EDIT:
In de instellingen van VP moet je hem op cabinet mode zetten. Bij mij stond deze op desktop.

Dit verklaart gelijk waarom ik gisteren geen full screen kreeg en een soort ingezoomde versie van desktop mode denk ik

[ Voor 19% gewijzigd door Wachten... op 19-10-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:06:
[...]

Sorry, maar ik snap het nog steeds niet zo goed.
Als ik een tafel start, dan kan ik niks doen met de muis. Die is dan volledig uitgeschakeld.
Ik denk dus dat je wat anders bedoelt, of dat je dit vanuit iets anders opent of instelt, klopt dat?
Zou wel moeten. Druk als de tafel gestart is op f4. Dan komt de debug mode omhoog als het goed is en dan heb je ook een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:35:

Als ik de tafel open, dan kan ik heel de DMD selecteren door er een window overheen te slepen. Vervolgens doe ik rechter muisklik en "unlock" ik ze, zodat ik ze kan verplaatsen. Klopt dat?

En kan ik er ook een soort groep van maken of iets, want soms pak ik net een puntje o.i.d. en dan kan ik weer opnieuw beginnen.

Dan ben ik ook even benieuwd wat die puntjes links bovenin zijn, net boven de DMD, en ook ben ik benieuwd hoe ik kan zien waar de DMD nou dan staat t.o.v. het scherm?

[Afbeelding]
Ik durf het je niet te zeggen. Heb nooit met minder dan 3 schermen gespeeld. Ik zie inderdaad in de editor het dmd vierkantje. Dat is nieuw voor mij 😂

Als je niet wil dat de tafel gelijk start: vpx openen, cancel/esc het pop up scherm waarbij je een tafel moet selecteren (dat is de auto start). En doe dan gewoon file --> open. Dan komt ie gelijk in de editor.
Kun je daar iets mee?

Edit: ik gebruik visual pinball in cabinet mode inderdaad, dat verklaart het verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door sahinasappelsap op 19-10-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Op je laptop speel je waarschijnlijk in desktop mode, dat is voor VP een andere mode en wordt vaak door de authors al de vpinmame score in de linker bovenhoek geplaatst.
Pinupplayer settings is alleen voor kasten die puppacks gebruiken.

Nu gebruik ik zelf een realDMD van 128x32 pixels en staat deze altijd juist.
Zoals ik zei, als je dmdext van freezy gebruik, kan je de dmd verplaatsen met je muis en deze dan globaal of per kast opslaan. Dit gebeurd in dmddevice.ini.
Bij vpinmame staat het volgens mij in de registry.
Wat je kan doen: start een kast die een rom heeft. Als deze gestart is, druk op F1. Dit brengt de vpinmame window naar voren. Kijk of de checkbox 'use external device' is aangevinkt (of zoiets, ik zit niet bij pc voor screenshot ).
1 of 2 opties erboven staat of je de internal dmd wilt gebruiken. (Deze zet je meest al uit)
Als je dmdext van freezy gebruikt, heb je een dmddevice.ini waar alle settings in opgeslagen wordt. Globaal, maar ook per rom naam.
Als deze buiten jet veld valt, check de global position 3n zet deze op 0,0 (of iets dergelijks)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:35:

[Afbeelding]
Sorry voor het volgende bericht, maar als je geen idee hebt waarvoor de editor dient, blijf eraf !
Dit is om het visueel te krijgen. Niet om je dmd op een andere monitor te krijgen.
Normaar gesproken hoef je niets in de editor aan te passen als gebruiker. Hooguit wat settings in de vbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@sahinasappelsap @PatrickC
Dank voor jullie reacties. Het wordt stukje bij beetje wat duidelijker....

Ben nu even aan het kijken voor een monitor waarop ik de backglass en DMD kan tonen.

Is daar de response tijd nog belangrijk, werkt iedere domme monitor prima als backglass en DMD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:46:
@sahinasappelsap @PatrickC
Dank voor jullie reacties. Het wordt stukje bij beetje wat duidelijker....

Ben nu even aan het kijken voor een monitor waarop ik de backglass en DMD kan tonen.

Is daar de response tijd nog belangrijk, werkt iedere domme monitor prima als backglass en DMD?
Dat laatste. Als je geen pup packs draait is backglass enkel een afbeelding met lichtjes en het dmd scherm is ook niet spannend. Hdready full hd (hdmi) zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Oke dat is fijn

Had een leuk schermpje gezien met 10ms response. Dus zou zonde zijn als je dat gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@sahinasappelsap

Ik ben echt al enorm veel verder gekomen door al je hulp. Mijn dank daar voor.

Het enige waar ik alleen nu nog tegenaan loop en waar ik al heel de avond mee bezig ben, is om de DMD te roteren.

Doordat ik de setting op "cabinet" zet en maar 1 scherm gebruik, roteert hij de DMD ook.

Ik heb al wat geprobeerd in de DMDdevice.ini te veranderen, ook in de registery van de rom, maar niks helpt.

Heb jij enig idee wat ik nog kan doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFN8hBwHHjraeKvTkU40x8lz5kI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4umE7ERgspe3zhceaNpBbKe6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:10:
@sahinasappelsap

Ik ben echt al enorm veel verder gekomen door al je hulp. Mijn dank daar voor.

Het enige waar ik alleen nu nog tegenaan loop en waar ik al heel de avond mee bezig ben, is om de DMD te roteren.

Doordat ik de setting op "cabinet" zet en maar 1 scherm gebruik, roteert hij de DMD ook.

Ik heb al wat geprobeerd in de DMDdevice.ini te veranderen, ook in de registery van de rom, maar niks helpt.

Heb jij enig idee wat ik nog kan doen?

[Afbeelding]
Volgens mij is dit standaard gedrag in cabinet formaat omdat cabinet mode een we scherm verwacht. Ik weet zo 1-2-3 niet hoe je dmd kan roteren op het playfield scherm. Als je rechtsklikt op de dmd, staat er dan geen optie om hem te draaien misschien? Of via de f1 toets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Edit, als ik op rotate dmd vpx zoek, dan krijg ik deze hit. Kun je daar iets mee?

https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=6641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:14:
Edit, als ik op rotate dmd vpx zoek, dan krijg ik deze hit. Kun je daar iets mee?

https://www.vpforums.org/index.php?showtopic=6641
Ik ga dit straks even proberen.
Even zoeken waar ik die editor precies kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:19:
[...]

Ik ga dit straks even proberen.
Even zoeken waar ik die editor precies kan vinden
Vpx openen, Esc drukken als je een file moet kiezen, dan file -> open, tafel selecteren en dan zie je links in het menu (vierkante knopjes in x rijen en 2 kolommen) een pagina/script knopje staan. Daarmee open je de code editor.

[ Voor 5% gewijzigd door sahinasappelsap op 19-10-2024 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:21:
[...]

Vpx openen, Esc drukken als je een file moet kiezen, dan file -> open, tafel selecteren en dan zie je links in het menu (vierkante knopjes in x rijen en 2 kolommen) een pagina/script knopje staan. Daarmee open je de code editor.
Van alles geprobeerd, maar helaas.
Ik denk dat ik maar gewoon voor het gemak toch een scherm er bij moet halen, want dat scheelt wat hoofdpijn :)

Ondertussen had ik nog wat andere onverklaarbare dingen, zoals dat ik in sommige kasten geen muziek/stemgeluid had (wel flipper geluid etc). En bepaalde andere kasten gaven een FlexDMD error.

Nu kwam ik op dit forum uit
https://vpuniverse.com/fo...te-object-flexdmdflexdmd/

En daar wordt gezegd als allerlaatste reactie
"run flexdmdui.exe, click register make sure all green checkmarks and it's ok"

Bij mij waren die onderste 2 rood. Geen idee hoe dat kan, en wat deze settings doen, maar heb ze nu groen gemaakt door bij beide "register" te klikken, en nu zijn al die gekke dingen die ik soms had helemaal weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1toBttkYLttRAk3vKDOAIOBMVg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4oUXHWKrAAwX12eqkIn7al1N.png?f=user_large

Enorm dank voor al je tijd en hulp tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 01:21:
[...]

Van alles geprobeerd, maar helaas.
Ik denk dat ik maar gewoon voor het gemak toch een scherm er bij moet halen, want dat scheelt wat hoofdpijn :)

Ondertussen had ik nog wat andere onverklaarbare dingen, zoals dat ik in sommige kasten geen muziek/stemgeluid had (wel flipper geluid etc). En bepaalde andere kasten gaven een FlexDMD error.

Nu kwam ik op dit forum uit
https://vpuniverse.com/fo...te-object-flexdmdflexdmd/

En daar wordt gezegd als allerlaatste reactie
"run flexdmdui.exe, click register make sure all green checkmarks and it's ok"

Bij mij waren die onderste 2 rood. Geen idee hoe dat kan, en wat deze settings doen, maar heb ze nu groen gemaakt door bij beide "register" te klikken, en nu zijn al die gekke dingen die ik soms had helemaal weg.

[Afbeelding]

Enorm dank voor al je tijd en hulp tot nu toe.
Als je geen geluid hebt, dan kun je de music volume van de rom hoger zetten. De procedure daarvoor is per merk net even anders.
Vaak houdt het in: coin door knop indrukken en dan toetsen 7-8-9 (een hoort er niet bij) voor vol up/down doen. Ik heb soms ook nog steeds onverklaarbare issues met geluid. Je kan even googlen hoe je dat het beste kan doen voor Williams, Bally, data east,etc roms voor vpx.

Issue van flexdmd error ken ik niet,aar klinkt inderdaad als een config procedure die niet helemaal lekker is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:22:
[...]

Als je geen geluid hebt, dan kun je de music volume van de rom hoger zetten. De procedure daarvoor is per merk net even anders.
Vaak houdt het in: coin door knop indrukken en dan toetsen 7-8-9 (een hoort er niet bij) voor vol up/down doen. Ik heb soms ook nog steeds onverklaarbare issues met geluid. Je kan even googlen hoe je dat het beste kan doen voor Williams, Bally, data east,etc roms voor vpx.

Issue van flexdmd error ken ik niet,aar klinkt inderdaad als een config procedure die niet helemaal lekker is gegaan.
Ja zoals gezegd heeft voor nu die settings al die problemen verholpen. Dus nu lijkt alles te werken en kan ik eindelijk wat meer genieten (tot ik het volgende tegen kom) 🤣

Ik krijg trouwens bij diverse kasten ook de melding

code:
1
bookkeeping totals cleared / factory settings restored

Ik kan meestal wel weg krijgen met of F3 of 9 of 7, maar irritant is het wel. Wat houdt die melding in, en kun je daar vanaf komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:31:
[...]

Ja zoals gezegd heeft voor nu die settings al die problemen verholpen. Dus nu lijkt alles te werken en kan ik eindelijk wat meer genieten (tot ik het volgende tegen kom) 🤣

code:
1

Ik kan meestal wel weg krijgen met of F3 of 9 of 7, maar irritant is het wel. Wat houdt die melding in, en kun je daar vanaf komen?
Dat je rom is gereset, vaak gebeurt dat bij de eerste keer opstarten of compleet at random. Muntjes inwerpen en spelen maar 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:10:
[...]

Dat je rom is gereset, vaak gebeurt dat bij de eerste keer opstarten of compleet at random. Muntjes inwerpen en spelen maar 😂
Maar je raakt dan wel high scores kwijt en worden eventuele instellingen gereset toch? Of is het puur een soort foutmelding, maar blijft alles wel zoals het stond?

[ Voor 8% gewijzigd door Wachten... op 20-10-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:25:
[...]

Maar je raakt dan wel high scores kwijt en worden eventuele instellingen gereset toch? Of is het puur een soort foutmelding, maar blijft alles wel zoals het stond?
Volgens mij raak je ze kwijt maar ik denk dat @MikeDASpike dat beter kan uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:41:
[...]

Volgens mij raak je ze kwijt maar ik denk dat @MikeDASpike dat beter kan uitleggen.
Dank, even zijn reactie afwachten.
Ik heb namelijk wat fanatieke vrienden hier, die het niet zullen waarderen als highscores ineens weg zijn ;)

Overigens heb ik trouwens even een tekening gemaakt met de afstand van de knoppen. (alles in mm)
Deze maten staan ook wel op MRj guide, maar dat is in inches, en de maten zijn wat onlogisch vanuit mijn expertise.

Ik doel dan voornamelijk op de maat van 2 inch naar beneden. Deze maat is niet parallel gemeten vanaf de schuine kant, je kan hier dus geen blokhaak op leggen. Ik heb dit even uitgetekend, en je komt dan op 50mm parallel uit vanaf de bovenkant (alle witte lijnen zijn afteken lijnen). Als je dus met je blokhaak op het schuine deel 2 streepjes zet van 5cm uit de kant, en dan vervolgens een lijn trekt, dan heb je de positie die parallel loopt met de schuine kant (die 50mm).

Misschien heeft iemand er wat aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfIbVt1Bo5ryDipkXAX9CAnXmM4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6rxupQ9tfHX8GMvxbZHnb63z.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Hierbij de tekeningen die ik destijds zelf gemaakt heb voor mijn wide body cabinet.
Misschien heeft iemand er iets aan. Onderplaat is 1 cm te kort dacht ik, superdom van mezelf 😊 maar dat zie je nauwelijks 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksq-AIdMprZtPTmkE_-lvHce9s4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eRhX8ysaVWUOJgcklusXOP2z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slqosC6MQboIg952gKw00GoKFeU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dXOwVGF8NdhXC2NxEqluNLCl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRFexWGYEzpUvmOpHcfZQM_OIpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O0L7eGynhF18cYMdCDmFy3gR.png?f=fotoalbum_large

Misschien heeft iemand er iets aan. Parts list komt vd week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
@sahinasappelsap

Dank voor het delen.

Dit kan ik zeker gebruiken als ik straks de tekeningen in Inventor ga zetten.
Ik zal ook alles even nakijken en verifiëren met wat echte kasten zoals Williams.

Daarna ga ik eens even een portable kast lasersnijden en kijken of alles een beetje klopt en werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:31:
[...]

code:
1

Dit zou alleen moeten voorkomen als de nvram niet bestaat of wanneer je de.rom zelf reset.
Volgens waren bij pin bot en bride of pinbot (uit mijn hoofd zeggend) de scripting niet goed en werd de nvram niet opgeslagen.

Als je dit bij meer kasten heb, sluiten dan pinemhi af. Die heb ik in het verleden dit ook zien doen, maar gaat bij mij al jaren goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Dit zou alleen moeten voorkomen als de nvram niet bestaat of wanneer je de.rom zelf reset.
Volgens waren bij pin bot en bride of pinbot (uit mijn hoofd zeggend) de scripting niet goed en werd de nvram niet opgeslagen.

Als je dit bij meer kasten heb, sluiten dan pinemhi af. Die heb ik in het verleden dit ook zien doen, maar gaat bij mij al jaren goed.
Ik zal het even in de gaten houden waar en wanneer het voorkomt.
Ik ga er wel vanuit dat als je de rom en table folder backupt, dan de high scores dan worden meegenomen?

Is er overigens nog een andere simpelere manier om alles te downloaden. Ik ben nu even mijn collectie aan het uitbreiden, maar via vpuniverse gaat het toch een partij langzaam. Sowieso iedere keer 45 seconden wachten, en je kunt ook maar 2 downloads tegelijk starten. tijdrovende klus zeg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik backup mijn disk regelmatig.
Ik kan mijn vpx folder delen, dan heb je in iedergevall de vpx en b2s files.
Ik up to date tot vorig jaar en heeft wel wat nieuwe kasten, maar toen gestopt om alles goed bij te houden.

Laat maar weten, dan maak ik een download link aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:43:
Ik backup mijn disk regelmatig.
Ik kan mijn vpx folder delen, dan heb je in iedergevall de vpx en b2s files.
Ik up to date tot vorig jaar en heeft wel wat nieuwe kasten, maar toen gestopt om alles goed bij te houden.

Laat maar weten, dan maak ik een download link aan
Ik ben altijd in voor een link met heel wat kasten.

Aan de andere kant zag ik net dat je ook subscriptions hebt. Voor een 10tje kan ik op volle snelheid downloaden van VPuniverse en 125 downloads per dag. Dus dat scheelt een bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:35:
@sahinasappelsap

Dank voor het delen.

Dit kan ik zeker gebruiken als ik straks de tekeningen in Inventor ga zetten.
Ik zal ook alles even nakijken en verifiëren met wat echte kasten zoals Williams.

Daarna ga ik eens even een portable kast lasersnijden en kijken of alles een beetje klopt en werkt!
Ik kan me herinneren dat mijn bodemplaat 1 of 2 (denk 22mm) cm te kort was, daar heb ik doen een extra stukje aan de achterkant op gezet om het passend te maken. Ergens toch een rekenfoutje gemaakt.

Edit: planken waren 18mm dik. Stukje van 50mm er aan moeten maken, behoorlijk dus. Front en side zitten tegen de bodemplaat aan geschroefd, de achterplaat ligt "er op". Dus denk dat het een combi van 2 spuitjes geweest moet zijn. Achterplaat te kort en/of bodemplaat te kort. Afijn het is zo opgelost, maar mooier is natuurlijk als alles helemaal aansluit.

Als je met het tekenen het mysterie opgelost hebt, dan hoor ik het graag haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R7sqi28O3rn9-0n4mx5audTeu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iX0L0cc7kRCpHi1bogKRu2Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door sahinasappelsap op 20-10-2024 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:48:
[...]

Ik kan me herinneren dat mijn bodemplaat 1 of 2 (denk 22mm) cm te kort was, daar heb ik doen een extra stukje aan de achterkant op gezet om het passend te maken. Ergens toch een rekenfoutje gemaakt.

Edit: planken waren 18mm dik. Stukje van 50mm er aan moeten maken, behoorlijk dus. Front en side zitten tegen de bodemplaat aan geschroefd, de achterplaat ligt "er op". Dus denk dat het een combi van 2 spuitjes geweest moet zijn. Achterplaat te kort en/of bodemplaat te kort. Afijn het is zo opgelost, maar mooier is natuurlijk als alles helemaal aansluit.

Als je met het tekenen het mysterie opgelost hebt, dan hoor ik het graag haha.

[Afbeelding]
Inventor liegt niet. Dus je krijgt van mij zeker de goede tekeningen als ik ze af heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Inventor liegt niet. Dus je krijgt van mij zeker de goede tekeningen als ik ze af heb!
Ben benieuwd. Ik denk dat ik in de basis deze heb gebruikt. https://github.com/jonask...body%20cabinet%20rev3.pdf

Hij gebruikt hoeken van 45 graden, wellicht komt daar het verschil vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:06:
[...]

Ben benieuwd. Ik denk dat ik in de basis deze heb gebruikt. https://github.com/jonask...body%20cabinet%20rev3.pdf

Hij gebruikt hoeken van 45 graden, wellicht komt daar het verschil vandaan.
Ik zie geen gekke dingen (nog) op de tekeningen.
Hoe breedt is de bodemplaat zelf dan (zonder die 5cm)?

Want de front, back en side panels zijn op de tekening van die link 18mm en op 45 graden gezaagd en gaan rondom de bodemplaat. Dat klopt allemaal, want 594 + (2*18) = 630

Edit:
Heb je niet per ongeluk de bodem op 549 gemaakt i.p.v. 594? Want dan kom je ongeveer 5cm te kort

[ Voor 7% gewijzigd door Wachten... op 20-10-2024 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:47:
[...]

Ik ben altijd in voor een link met heel wat kasten.

Aan de andere kant zag ik net dat je ook subscriptions hebt. Voor een 10tje kan ik op volle snelheid downloaden van VPuniverse en 125 downloads per dag. Dus dat scheelt een bak
Wat jij wilt.
Ik heb het al eens gezegd over VPU, dat ik het geen still vind hoe hun commercieel zijn geworden.
Ik vind totaal niet erg om te betalen, maar hoe Dazz het heeft geflikt, heeft voor mij gezorgd dat ik geen subscription heb genomen.
Gewoon wat oud zeer. Vpf heb ik wel een membership op en ook op gameex.
Ik heb ook alle officiele software op steam op mijn cabinet draaien.

Ik ga zo een linkje naar je sturen. Kan je daat veel van afhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MikeDASpike schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:29:
[...]

Wat jij wilt.
Ik heb het al eens gezegd over VPU, dat ik het geen still vind hoe hun commercieel zijn geworden.
Ik vind totaal niet erg om te betalen, maar hoe Dazz het heeft geflikt, heeft voor mij gezorgd dat ik geen subscription heb genomen.
Gewoon wat oud zeer. Vpf heb ik wel een membership op en ook op gameex.
Ik heb ook alle officiele software op steam op mijn cabinet draaien.

Ik ga zo een linkje naar je sturen. Kan je daat veel van afhalen
Ik zit daarvoor te kort in deze wereld, maar ik begrijp je.

Kun je alles ook op de andere site vinden dan? Of ben je nog wel geregeld afhankelijk van VPuniverse?

Dat is nog wel echt het enige. Het blijft een wirwar waar alles te vinden is. Je moet voor mijn gevoel overal sprokkelen.

Ik zie de link wel tegemoet 😊, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:22:
[...]

Ik zie geen gekke dingen (nog) op de tekeningen.
Hoe breedt is de bodemplaat zelf dan (zonder die 5cm)?

Want de front, back en side panels zijn op de tekening van die link 18mm en op 45 graden gezaagd en gaan rondom de bodemplaat. Dat klopt allemaal, want 594 + (2*18) = 630

Edit:
Heb je niet per ongeluk de bodem op 549 gemaakt i.p.v. 594? Want dan kom je ongeveer 5cm te kort
I'm mee een lengte van de bodemplaat op 1266-ish (even snel gemeten). Dat lijkt op de 1269 die op de tekening staat en gesneden is. Ik vond het ook heel vreemd, maar net wat ik zeg, uiteindelijk zo kunnen oplossen 😶

Overigens had ik geen hoeken van 45 graden, dat scheelt 2x 18mm = 36mm vermoed ik

[ Voor 5% gewijzigd door sahinasappelsap op 20-10-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

sahinasappelsap schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:04:
Hierbij de tekeningen die ik destijds zelf gemaakt heb voor mijn wide body cabinet.
Misschien heeft iemand er iets aan. Onderplaat is 1 cm te kort dacht ik, superdom van mezelf 😊 maar dat zie je nauwelijks 😂

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien heeft iemand er iets aan. Parts list komt vd week.
Bij alle tekeningen die ik tegenkom ontbreekt de dikte van het plaatmateriaal, ook hier. Dat is toch relevant?
Welk materiaal heb je gebruikt? Is MDF de beste keuze? Het wordt wel lomp zwaar dezelfde dikte als de echte kasten aanhoudt. Die dingen zijn ontworpen om met vrachtwagens rondgesleept te worden. Ik wil eigenlijk een iets lichtere kast krijgen, al zal dat effect hebben op het nudgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Bij alle tekeningen die ik tegenkom ontbreekt de dikte van het plaatmateriaal, ook hier. Dat is toch relevant?
Welk materiaal heb je gebruikt? Is MDF de beste keuze? Het wordt wel lomp zwaar dezelfde dikte als de echte kasten aanhoudt. Die dingen zijn ontworpen om met vrachtwagens rondgesleept te worden. Ik wil eigenlijk een iets lichtere kast krijgen, al zal dat effect hebben op het nudgen..
Ik denk dat het daarmee te maken kan hebben inderdaad. Ik heb 18mm gebruikt. Als ze van 22-25mm uit gaan op die 45 graden hoek, dan kom je dus op +/- 5 cm uit die ik mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
[...]

18 is volgens mij de standaard (ook gebruikt in die tekeningen) en dat heeft te maken met de robuustheid en de knoppen (draadlengte) voor de leaf switches, anders passen deze niet.

Ga alsjeblieft voor multiplex. Mdf is ech troep en kan nergens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat het daarmee te maken kan hebben inderdaad. Ik heb 18mm gebruikt. Als ze van 22-25mm uit gaan op die 45 graden hoek, dan kom je dus op +/- 5 cm uit die ik mis.
Nee het is 18mm want anders kom je nooit op de 594 uit (zie eerdere berekening)

Als je namelijk de front op 45 graden zaagt, wat ze daar doen. Dan gaat er 44 vanaf i.p.v. 36 en zou de bodemplaat 986 zijn geweest

[ Voor 14% gewijzigd door Wachten... op 20-10-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
[...]

Ik had geen mdf, vond dat te licht en fragiel materiaal.
Heb gekozen voor 18mm multiplex. Populieren dacht ik. Is wat lichter, wel deuk gevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:43:
[...]

Nee het is 18mm want anders kom je nooit op de 594 uit (zie eerdere berekening)

Als je namelijk de front op 45 graden zaagt, wat ze daar doen. Dan gaat er 44 vanaf i.p.v. 36 en zou de bodemplaat 986 zijn geweest
Dan is dat het vermoedelijk zo ongeveer alleen de bodemplaat is langer voor wat ik net gemeten heb. Hoe dan ook. De oplossing die ik nu heb staat als een huis en valt enkel om als je onder de kast ligt.

Ik kan alles nog een x nameten als ik wat tijd over heb. Misschien ontdek je het verschil nog wel als je aan het tekenen bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Wachten... schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

Ik zit daarvoor te kort in deze wereld, maar ik begrijp je.

Kun je alles ook op de andere site vinden dan? Of ben je nog wel geregeld afhankelijk van VPuniverse?

Dat is nog wel echt het enige. Het blijft een wirwar waar alles te vinden is. Je moet voor mijn gevoel overal sprokkelen.

Ik zie de link wel tegemoet 😊, dank.
nee.

Toen ik begon had je ook nog Vpinball.com een super website waar praktisch alle mooie releases op stonden.
VPF wilde geen grote files geupload hebben (volgens mij vanwege kosten om te hosten)
De kasten waren ook nog niet groot toendertijd.
VPU was volgens mij voornamelijk voor colorisation files, en de puppacks die later kwamen. Ook wel kasten en wat andere zooi.

Echter van de 1 op de andre dag was vpinball.com verdwenen. Authors in paniek en zochten waar ze hun content konden platsen.
Veel gingen naar VPU vanwege de grote upload storage.
Waarschijnlijk werden de kosten te hoog voor deze site en werd al snel hele rare subscriptions ingevoerd en limitaties voor gebruikers.

Dit veranderede soms per week, maar de manier waarop het werd gedaan vond ik niet bij de community horen.
Ja ik lurk ook van VPU af, maar idd met 2 limitaties en een lage download snelheid.
VPF heeft volgens mij ook een beperking. niet in bandbreedte, maar in aantallen.

Maar dat werd niet zo door mijn strot geduwd als VPU dat heeft gedaan.

Mischien zit ik er helemaal naast, maar dat is waarom ik bij VPU geen subription heb genomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
sahinasappelsap schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Dan is dat het vermoedelijk zo ongeveer alleen de bodemplaat is langer voor wat ik net gemeten heb. Hoe dan ook. De oplossing die ik nu heb staat als een huis en valt enkel om als je onder de kast ligt.

Ik kan alles nog een x nameten als ik wat tijd over heb. Misschien ontdek je het verschil nog wel als je aan het tekenen bent!
Ik kan je/jullie sowieso een keer voorzien van betere tekeningen, want de tekeningen die ik online vind, zijn echt belabberd (niet duidelijk genoeg, of incompleet) als je het mij vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 20-10-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Is er iemand die een 3d printer heeft en voor mij iets kan printen (tegen betaling natturlijk)
Wat ik begrijp is dat het project gebaseerd is voor rhuis printers op 200x2o0 of250x250 print bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
MikeDASpike schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:06:
Is er iemand die een 3d printer heeft en voor mij iets kan printen (tegen betaling natturlijk)
Wat ik begrijp is dat het project gebaseerd is voor rhuis printers op 200x2o0 of250x250 print bed.
Ik heb geen 3d printer. Kun je dat niet gewoon online doen?

Zoiets bijvoorbeeld?
https://3dfabriek.nl/3d-print-bestellen/

[ Voor 8% gewijzigd door sahinasappelsap op 20-10-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
sahinasappelsap schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:50:
[...]

Ik heb geen 3d printer. Kun je dat niet gewoon online doen?

Zoiets bijvoorbeeld?
https://3dfabriek.nl/3d-print-bestellen/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4r985mgpJ_6NS7ztkDTdDj4NAQY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fKTqdPdmt6CgW8OC5ZMmwN4j.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Oops 😶

Via Google zijn er ook wel particuliere printbedrijf en te vinden, zoals deze b.v.
https://3d-demand.nl/3d-printen-particulieren/

https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

[ Voor 37% gewijzigd door sahinasappelsap op 21-10-2024 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ja had het gezien (ik heb ook wel eens van google gehoord :+)
Wat ik heb zou op een thuisprinter gemaakt kunnen worden. Wel een hoop onderdelen, dus als iemand dit kan doen is het prima.

Maar bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@sahinasappelsap @MikeDASpike Wat hebben jullie overigens qua hardware, en dan bedoel ik vooral speelveld scherm en GPU?

Ik heb nu gespeeld op een 27 inch 2k TN paneel, en ondanks het speelbaar is, merk je wel echt de nadelen van TN.

Zoals eerst aangegeven wil ik graag een 27 inch 2k scherm gebruiken, want het scheelt gigantisdh veel ruimte/geld/gpu verbruik, en het is evenscherp (al dan niet scherper) dan een 42 inch 4k scherm.

Het enige is dat je volgens mij geen 2k led tvs hebt, dus moet je naar een computer monitor. Ik hoop alleen dat ik niet teveel inlever op een IPS of VA paneel t.o.v. led.

Daarnaar heb ik nu nog een GTX 1070, en hoewel ik nog geen hele gekke dingen ben tegen gekomen, merk ik wel dat hij het soms best zwaar heeft.

Ik ben benieuwd naar wat jullie hebben en eventueel aan zouden raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ik heb een AMD Ryzen 5700x erin zitten met 32gb en nvram ssd's. Puppacks en backup op een sata ssd.
Ik heb een rtx 3080 als gpu en een playfield een 38.5" asus rog swift 4k.
Backglass in 28" benq volgens mij.

Ik heb een pindmdv3 tijdenlijk een zeDMD als dmd scherm. Deze hoop ik naar een zeDMD hd te kunn3n ombouwen, waarna ik mijn pindmdv3 voor andere doeleinden ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:05
Ik heb nu ook de OpenXR toolkit geïnstalleerd maar krijg geen overlay menu te zien bij VP, terwijl ik dat bij de andere games die OpenComposite gebruiken wel krijg. VP komt wel in de lijst te staan in de OpenXR toolkit, dus hij wordt wel gedetecteerd. Is er nog ergens een setting om het menu wel zichtbaar te krijgen?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:09:
Ik heb nu ook de OpenXR toolkit geïnstalleerd maar krijg geen overlay menu te zien bij VP, terwijl ik dat bij de andere games die OpenComposite gebruiken wel krijg. VP komt wel in de lijst te staan in de OpenXR toolkit, dus hij wordt wel gedetecteerd. Is er nog ergens een setting om het menu wel zichtbaar te krijgen?
Welk menu ? Ik heb alleen openxr toolkit geinstaleerd omdat er werd gezegd dat het moest, zodat ik kan switchen van steamvr naar openxr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:15:
@sahinasappelsap @MikeDASpike Wat hebben jullie overigens qua hardware, en dan bedoel ik vooral speelveld scherm en GPU?

Ik heb nu gespeeld op een 27 inch 2k TN paneel, en ondanks het speelbaar is, merk je wel echt de nadelen van TN.

Zoals eerst aangegeven wil ik graag een 27 inch 2k scherm gebruiken, want het scheelt gigantisdh veel ruimte/geld/gpu verbruik, en het is evenscherp (al dan niet scherper) dan een 42 inch 4k scherm.

Het enige is dat je volgens mij geen 2k led tvs hebt, dus moet je naar een computer monitor. Ik hoop alleen dat ik niet teveel inlever op een IPS of VA paneel t.o.v. led.

Daarnaar heb ik nu nog een GTX 1070, en hoewel ik nog geen hele gekke dingen ben tegen gekomen, merk ik wel dat hij het soms best zwaar heeft.

Ik ben benieuwd naar wat jullie hebben en eventueel aan zouden raden.
Paar paginas terug kun je de schermen terugvinden die ik gebruik.
Ik ben begonnen met een 1070 kaart die ik 2ehands gekocht heb. Dat ging prima als je niet alles op zijn hoogst zet en 60fps speelt.
Ik wilde 4k op 120 doen, dus een aantal maanden terug een 2ehands 3070 gekocht als kaart. Daar ben ik heel tevreden over.

Cpu is Ryzen 5 3600 en 16 GB geheugen erin.
Zou met de kennis van nu een 5600 ofzo genomen hebben. 16 gig is qua geheugen voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:13:
[...]

Welk menu ? Ik heb alleen openxr toolkit geinstaleerd omdat er werd gezegd dat het moest, zodat ik kan switchen van steamvr naar openxr.
De OSD van de OpenXR toolkit. Hierin kun je dan de settings verder tweaken en ook de FPS en headroom voor CPU en GPU weergeven. Bij de sim racing games gebruik ik dit om de graphics setting zo optimaal mogelijk te tweaken.
Via de On-screen menu hotkeys kun je deze dan oproepen.
https://mbucchia.github.io/OpenXR-Toolkit/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfzUYahCNtch1WxCNTGP0oTEB74=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qb2uELlq6V6v2rewbfVnUmCE.png?f=user_large

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
Sorry, nog nooit gezien. Vraag het eens in Discord groep. Basti weet er wel eea vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:25:
Sorry, nog nooit gezien. Vraag het eens in Discord groep. Basti weet er wel eea vanaf
Gedaan en ze geven aan dat OpenXR toolkit geen ondersteuning biedt voor OpenGL. Jammer! Ik heb af en toe nog dat de bal niet helemaal soepel beweegt en wil kunnen analyseren wat de oorzaak is (CPU of GPU bound). De performance stats van Virtual Desktop kan ik ook gebruiken, maar die laat geen headroom zien en zit ook behoorlijk in de weg in beeld tijdens spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
PatrickC schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:09:
[...]

Gedaan en ze geven aan dat OpenXR toolkit geen ondersteuning biedt voor OpenGL. Jammer! Ik heb af en toe nog dat de bal niet helemaal soepel beweegt en wil kunnen analyseren wat de oorzaak is (CPU of GPU bound). De performance stats van Virtual Desktop kan ik ook gebruiken, maar die laat geen headroom zien en zit ook behoorlijk in de weg in beeld tijdens spelen.
geweldige discord groep, he ? je vraagt en ze draaien !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
MikeDASpike schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:27:
[...]

geweldige discord groep, he ? je vraagt en ze draaien !
Net als dit topic! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:27
Alles werkt van mijn controller, had last met de shift registers ervan.
Nu alles aan het uittekenen, en dan mijn CNC alles laten uitsnijden op maat.
3D printer staat ook op de planning, enkel aan het twijfelen welk 1 ik ga bestellen.
Paar maand terug mijn Ender 3 verkocht, maar zal nu mij eens wagen een een Bamulab A1 of Mini.

Weer een stap dichter naar mijn eind project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeDASpike
Ben benieuwd als ie af is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Twijfel enkel als ik een pcb ga laten maken of dat ik zelf 1 maak met te solderen.
Wil het zo compact mogelijk houden, vandaar de 3D printer.
Kan het dan inwerken in een custom case.

Eerst het tekenen van de controller, ben nog aan het zoeken naar de originele maten van de buttons.
Die wil ik echt perfect op de plaats zoals een echte flipper, breedte van de controller moet ook de breedte worden van een echte cab. Vandaar dat ik mijn CNC dat ga laten uitsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Weet iemand hier of het mogelijk is om in Pinuppopper media in 1x te importeren?

Het zou toch makkelijk zijn als je kon zeggen dat je een wheel image en playfield image wil, en dat hij gewoon "iets" moet downloaden. Nu moet ik voor iedere game alles handmatig doen, wat echt enorm veel werk is.

Ik ben benieuwd of iemand een mogelijkheid weet.

Overigens ben ik steeds een stuk verder met alles. Een aantal games staan in Pinuppopper, en alles lijkt een soort van te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wachten... schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:12:
Het zou toch makkelijk zijn als je kon zeggen dat je een wheel image en playfield image wil, en dat hij gewoon "iets" moet downloaden. Nu moet ik voor iedere game alles handmatig doen, wat echt enorm veel werk is.
Ik doe zelf inderdaad heel veel werk en handmatig wheel image toevoegen en dan het backglass recorded en daarna nog het playfield.

Je kan even googlen op pinup popper record all. Dat is een scriptje om in 1x alles te kunnen opnemen. Zelf nooit gebruikt.

Optie 3 is downloaden. Als je in pinup de wheel image sleept naar wheel image, dan zal je opgevallen Ijn dat er een knopje bij staat. Als je daarop drukt kan je per component het van internet downloaden.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/ITVHFLRy39E/maxresdefault.jpg

Dus voldoende mogelijkheden 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeDASpike
Dat kan database Manager ook allemaal hoor :D maar dan voor pinballX.
Download via FTP of Mega Links of videos opnemen/images opnemen

een top programma voor PinballX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CHbkTUpCXuN5M6B-C8B64EwMcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F3kO7D3gICApvQ36ZSArfRDV.png?f=fotoalbum_large

en als je wilt alle media van een FTP afhalen en juist zetten.
Maar je moet wel die mooi vindnen die het programma download

[ Voor 11% gewijzigd door MikeDASpike op 23-10-2024 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
KBE91 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:01:
[...]

Eerst het tekenen van de controller, ben nog aan het zoeken naar de originele maten van de buttons.
Die wil ik echt perfect op de plaats zoals een echte flipper, breedte van de controller moet ook de breedte worden van een echte cab.
Definieer echt cabinet…

Onze JD is een wide body, die heeft andere maten dan een standaard. Een Data East WB heeft nog weer een andere maat dan een WPC WB maar zijn toch echte pins 😉

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
dizzytal schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:45:
[...]

Definieer echt cabinet…

Onze JD is een wide body, die heeft andere maten dan een standaard. Een Data East WB heeft nog weer een andere maat dan een WPC WB maar zijn toch echte pins 😉
Minstens 50 cm, meeste cabs zie ik rond de 51-55 cm.
Ja ik weet dat er verschillende zijn, maar kon ook gewoon 30 cm nemen.
Vandaar dat ik zeg, een echte cabinet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeDASpike
KBE91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:56:
[...]

Minstens 50 cm, meeste cabs zie ik rond de 51-55 cm.
Ja ik weet dat er verschillende zijn, maar kon ook gewoon 30 cm nemen.
Vandaar dat ik zeg, een echte cabinet.
dat is wat @dizzytal zegt.
echte cabinets hebben niet allemaal dezelfde maat.
Het is aan jouw om een keuze te maken welke (type) kast je gaat nabouwen
Mijne is gebaseerd op een WPC standard (dat moet je zeker NIET doen, daar er bijna geen monitor voor te vinden is)
MJR heeft ook een leuk stukje : http://mjrnet.org/pinscap...sid=cabBody#cabinetWidths
@PatrickC had laatst een goeie video geplaatst over hoe je het beste een VPX tafel het beste op ware grote kan plaatsen en welk scherm (dus ook breedte) van je kast nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
MikeDASpike schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:09:
[...]

dat is wat @dizzytal zegt.
echte cabinets hebben niet allemaal dezelfde maat.
Het is aan jouw om een keuze te maken welke (type) kast je gaat nabouwen
Mijne is gebaseerd op een WPC standard (dat moet je zeker NIET doen, daar er bijna geen monitor voor te vinden is)
MJR heeft ook een leuk stukje : http://mjrnet.org/pinscap...sid=cabBody#cabinetWidths
@PatrickC had laatst een goeie video geplaatst over hoe je het beste een VPX tafel het beste op ware grote kan plaatsen en welk scherm (dus ook breedte) van je kast nodig hebt.
Het mooie aan een controller is, het maakt niet uit welke dimensies ik neem.
Daarom stond op mijn plan 52 cm, lijkt me gewoon mooie middenweg voor een controller.
Aangezien heel wat kasten rond de 50 cm zitten.
Toch als ik veel bouwplannen bekijk online van andere.

Er is geen standaard maat en dat weet ik ook, oudere kasten en nieuwe kasten hebben heel andere dimensies.
Vandaar dat ik 52 cm opgeschreven heb op mijn bouw plan, als mooie midden weg.
Het leunt dan dicht tegen de dimensies van echte kasten.

In VR zal dit dan ook gewoon prima aanvoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
KBE91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:48:
[...]

Het mooie aan een controller is, het maakt niet uit welke dimensies ik neem.
Daarom stond op mijn plan 52 cm, lijkt me gewoon mooie middenweg voor een controller.
Aangezien heel wat kasten rond de 50 cm zitten.
Toch als ik veel bouwplannen bekijk online van andere.

Er is geen standaard maat en dat weet ik ook, oudere kasten en nieuwe kasten hebben heel andere dimensies.
Vandaar dat ik 52 cm opgeschreven heb op mijn bouw plan, als mooie midden weg.
Het leunt dan dicht tegen de dimensies van echte kasten.

In VR zal dit dan ook gewoon prima aanvoelen.
Ik zou persoonlijk, als je het verder niet uitmaakt, 56cm aanhouden dan heb je de buitenmaat van een Stern (Data East, Sega...).

Ben benieuwd wat 't wordt, misschien dat ik zo iets nog wel in elkaar knutsel voor als ik in VR speel...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
dizzytal schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:45:
[...]

Definieer echt cabinet…

ik moet gelijk aan "echt hema" denken :-) Daar is er natuurlijk maar 1 van. Maar cabinets zijn erin alle soorten en maten meestal afhankelijk van uitgever, periode en type

[ Voor 3% gewijzigd door sahinasappelsap op 23-10-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
dizzytal schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:56:
[...]

Ik zou persoonlijk, als je het verder niet uitmaakt, 56cm aanhouden dan heb je de buitenmaat van een Stern (Data East, Sega...).

Ben benieuwd wat 't wordt, misschien dat ik zo iets nog wel in elkaar knutsel voor als ik in VR speel...
Dat is een mooie tip, daarnet nog even opgezocht en gemiddeld liggen veel kasten tussen de 55 en 60cm. Dan is 56 cm wel prima zoals jij aangeeft.

Ben nu alles aan het prototypen en dan ga ik het hopelijk proper kunnen documenteren.
Het is eigenlijk een PinONe van board dat ik gemaakt heb.

https://www.clevelandsoft...ts/p/pinone-control-board
Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste