PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Nou ik doelde vooral op die externe dingen. Mijn vorige auto had geen vertraging maar dat was native.Froggle schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:30:
[...]
Naja, dat ligt eraan. Ik heb van m’n werk ook vaak een auto met wireless CarPlay. Vertraging door wireless is wel merkbaar vervelend. Je wil dat het gewoon snel reageert, en daar heb ik bedraad nooit last van.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ooh dat valt mee. Toch eens eentje bestellen dan.Toppe schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:29:
[...]
Totaal geen last van. 1 op de 1000 keer dat hij niet verbind ofzo en dan trek ik ff kabeltje er uit en weer verbinden en door.
Auto van m’n werk heeft het ook native. Gaat niet om het verbinden maar het bedienen zelf. Halve seconde vertraging is normaal.Donstil schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:42:
[...]
Nou ik doelde vooral op die externe dingen. Mijn vorige auto had geen vertraging maar dat was native.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Ja dat vind ik juist irritant, in mijn vorige auto (en mijn vrouw haar huidige) was dat niet merkbaar.Froggle schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:44:
[...]
Auto van m’n werk heeft het ook native. Gaat niet om het verbinden maar het bedienen zelf. Halve seconde vertraging is normaal.
Maar op YouTube zie ik andere dingen met die alternatieve dongeltjes.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 13-09-2023 21:46 ]
Zijn er hier mensen die de 14 (pro) uit de US hebben en weten of dit in Europa ook gewoon prima werkt met 2 E-sims?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ja hoor dat werkt prima. De EU variant ondersteund ook gewoon 2 e-sims tegelijk.RobbieB schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:14:
Ik ga binnenkort naar de US en zou graag een iPhone 15 Pro meenemen ivm het prijsverschil. Nu bevatten de US versies geen Sim-kaart slot meer, maar ondersteunen ze wel 2 E-sims tegelijkertijd (en kunnen ze er 8 opslaan). Dit was bij de 14 ook al zo overigens.
Zijn er hier mensen die de 14 (pro) uit de US hebben en weten of dit in Europa ook gewoon prima werkt met 2 E-sims?
Ik ga hem ook daar kopen, al is het prijsverschil ook weer niet de wereld natuurlijk (afhankelijk van waar je naartoe gaat) maar ik ben er op launch dus dan moet ik wel.
Let er ook op dat je dan minder garantie hebt dan we hier gewend zijn en dat het kan zijn dat ze geen support leveren in de Apple winkels maar dat het online moet I.v.m. het afwijkende model.
Volgende jaar zelfde truukje,15 Pro verkopen,aanbetalen en 16 Pro aanschaffen icm een 1-jarige contract. Zo kost het me rond de 200-300 per jaar.
Of de 16 Pro moet echt revolutionaire zijn zodat ik m icm een 2-jarige contract neem met een hogere opslag.
Kan niet wachten tot November,vooral voor het lichtere gewicht,super res fotos en usb-c.
Je verwacht > €200 toestelkorting te krijgen op de iPhone 15 Pro bij Odido?sennalonso1981 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:35:
Kan in november verlengen,ik pak de 15 Pro Titanium 128gb, en verleng dit jaar voor 1 jaar bij Odido. Heb nu de 14 Pro, verkopen op MP voor ongeveer 900,dus zal ik rond de 1000 euro aanbetalen en alles onbeperkt abbo afsluiten.
Volgende jaar zelfde truukje,15 Pro verkopen,aanbetalen en 16 Pro aanschaffen icm een 1-jarige contract. Zo kost het me rond de 200-300 per jaar.
Of de 16 Pro moet echt revolutionaire zijn zodat ik m icm een 2-jarige contract neem met een hogere opslag.
Kan niet wachten tot November,vooral voor het lichtere gewicht,super res fotos en usb-c.
€900 voor je iPhone 14 Pro lijkt me ook wat aan de ambitieuze kant via MP voor een toestel van een jaar oud?
Prima strategie om elk jaar te upgraden, maar denk dat je meer richting de €250-300 moet bijleggen voor een jaarlijkse upgrade
900 euro voor een iPhone 14 Pro op Marktaats zal inderdaad niet lukken. Ik krijg hooguit 950 euro voor mijn 14 Pro Max met 96% batterijcapaciteit. Tegenwoordig ook al zeldzaam op de iPhone 14 Pro-serie.SquareOne schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:52:
[...]
Je verwacht > €200 toestelkorting te krijgen op de iPhone 15 Pro bij Odido?
€900 voor je iPhone 14 Pro lijkt me ook wat aan de ambitieuze kant via MP voor een toestel van een jaar oud?
Prima strategie om elk jaar te upgraden, maar denk dat je meer richting de €250-300 moet bijleggen voor een jaarlijkse upgrade
Subsidie via providers is hooguit 100 euro.SquareOne schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:52:
[...]
Ik heb ook twee iPhone 14 Pro’s kunnen verkopen voor 900 euro, dus het kan wel. Als ik uit ga van een totaalbedrag van 1140 euro voor die iPhone ben ik voor nog geen 250 euro eigenaar van een iPhone 15 Pro. Zonde om dat niet te doen en een jaar te wachten, dan weet ik zeker dat ik geen flink bedrag meer ga krijgen voor een 2 jaar oude iPhone.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Leuke is, heb mijn 7 maand oude 14 pro verkocht voor 900 gisteren,en een gesealde 14 Pro gekocht voor 900 gisteren 😎SquareOne schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:52:
[...]
Ik verwacht dan dat ik over 2 maanden toch nog rond de 850-900 euro krijg voor mijn,dan,2 maanden jonge toestel. Minimaal 800 zal ik denk ik zowieso krijgen.
De 15 pro zal dan 2 maanden jong zijn,en met een aanbetaling van 900-1000 euro icm een 1-jarige fido dido contract.
Sounds like a good deal.sennalonso1981 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:00:
[...]
Leuke is, heb mijn 7 maand oude 14 pro verkocht voor 900 gisteren,en een gesealde 14 Pro gekocht voor 900 gisteren 😎
Ik verwacht dan dat ik over 2 maanden toch nog rond de 850-900 euro krijg voor mijn,dan,2 maanden jonge toestel. Minimaal 800 zal ik denk ik zowieso krijgen.
De 15 pro zal dan 2 maanden jong zijn,en met een aanbetaling van 900-1000 euro icm een 1-jarige fido dido contract.
€900 voor een 14 Pro? Where? Shut and take my money in dat geval!
En dan Apple care of op inboedelverzekering gooien wanneer het gebeurd? Ik twijfel namelijk om Apple care erbij te doen. En zie dat de meeste inboedels het ook dekken met eigen risico van bijv. €150 per voorvalDonstil schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:37:
[...]
Ja dit idd, AppleCare is mijn hoesje (@_Bailey_ ) en dat bevalt uitstekend.
Met AppleCare als vangnet kom je erachter dat je helemaal zo zuinig niet hoeft te zijn en dat ding echt een hoop kan hebben.
Edit...10 maanden oud met 97% batterij...
[ Voor 19% gewijzigd door pdavie2311 op 13-09-2023 23:09 ]
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Als wat gebeurd?Myrtje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:07:
[...]
En dan Apple care of op inboedelverzekering gooien wanneer het gebeurd? Ik twijfel namelijk om Apple care erbij te doen. En zie dat de meeste inboedels het ook dekken met eigen risico van bijv. €150 per voorval
Want vallen is bij Apple care top, je krijgt een nieuwe (staat borg) en zet alles over en daarna stuur je de defecte terug.
Inboedel geen ervaring mee maar dat zal ongetwijfeld een mindere ervaring zijn.
Dus als je er dikke krassen op hebt zitten binnen 2 jaar dan meld je dat bij Apple Care en wordt het vervangen?wrcveen schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:34:
[...]
Ja ook zonder screen protector. Mijn hoesje is Apple care

Toch maar een keer Apple Care nemen denk ik..Kan binnen 60 dagen nog als ik mij herinner..Donstil schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:10:
[...]
Als wat gebeurd?
Want vallen is bij Apple care top, je krijgt een nieuwe (staat borg) en zet alles over en daarna stuur je de defecte terug.
Marktplaats. Kerel had een 14 Pro voor zijn vrouwtje besteld bij Amazon. Vrouw wou een Pro Max en kerel kon het toestel niet terugsturen omdat 2 weken voorbij waren. Als je op Marktplaats tijd insteekt vind je altijd een leuke deal!SquareOne schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:07:
[...]
Sounds like a good deal.
€900 voor een 14 Pro? Where? Shut and take my money in dat geval!
De reden van verkoop van mijn 1ste 14 Pro was, had de doos niet meer en bon ook door echtscheiding, ex heeft ze weggegooid. Dan is verkoop dus wat moeilijker.
Nu kan ik meer krijgen en zal er meerdere bieders zijn 😛
[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 14-09-2023 09:40 ]
Nee. Want dat is cosmetische schade en dat dekt Apple Care niet. Maar ook daar hebben we een apart topic voor.ViezeVis schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:11:
[...]
Dus als je er dikke krassen op hebt zitten binnen 2 jaar dan meld je dat bij Apple Care en wordt het vervangen?
Volgens mij hebben we daar uitgebreid in dat topic besproken wat er wel en niet gedekt wordt. Wel het lezen waard.
[ Voor 19% gewijzigd door Dennisweb op 13-09-2023 23:20 ]
https://www.centraalbehee...erzekering-cb.pdf#page111Donstil schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:10:
[...]
Als wat gebeurd?
Kostbaarheden buitenshuis. Ervaring mee. 8 plus laten vallen scherm kapot, laten vervangen bij Coolblue voor 100 euro (200, maar 100 eigen risico).
Voordeel inboedel: goedkoper. Maar voordeel Applecare: hele nieuwe telefoon.
Edit: sorry: als nieuwe telefoon, kan refurbished zijn, maar je hebt er dan iig geen krassen meer op die je wellicht na alleen repareren van scherm wel houdt.
[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 13-09-2023 23:43 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Je krijgt niet altijd een nieuw toestel toch ?matthijst schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:40:
[...]
https://www.centraalbehee...erzekering-cb.pdf#page111
Ervaring mee. 8 plus laten vallen scherm kapot, laten vervangen bij Coolblue voor 100 euro (200, maar 100 eigen risico).
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Ja en daarboven op ook Express replacement, dat vind ik persoonlijk een belangrijk voordeel.matthijst schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:40:
[...]
https://www.centraalbehee...erzekering-cb.pdf#page111
Kostbaarheden buitenshuis. Ervaring mee. 8 plus laten vallen scherm kapot, laten vervangen bij Coolblue voor 100 euro (200, maar 100 eigen risico).
Edit: sorry: als nieuwe telefoon, kan refurbished zijn, maar je hebt er dan iig geen krassen meer op die je wellicht na alleen repareren van scherm wel houdt.
Ook bij garantie zaken.
Edit: overigens heb ik de laatste keer een nieuw toestel gekregen zie ik aan het sn. Geen refurb
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 14-09-2023 00:08 ]
Het grootste verschil lijken de 5G / LTE banden te zijn, maar wat ik op deze Apple Support pagina kan vinden, heeft de US versie juist alleen extra banden die de EU versie niet heeft. Verder heeft de US versie geen fysieke SIM kaart, maar dat is prima.
Wat wil je nog meer weten, want wat je hebt uitgezocht dat is het wel zo een beetjeSpaceK33z schreef op donderdag 14 september 2023 @ 00:08:
Weet iemand toevallig hoe het zit met een iPhone in de USA kopen? Ik ga binnenkort naar Amerika en omgerekend is het €299 euro goedkoper om de iPhone Pro daar te kopen.
Het grootste verschil lijken de 5G / LTE banden te zijn, maar wat ik op deze Apple Support pagina kan vinden, heeft de US versie juist alleen extra banden die de EU versie niet heeft. Verder heeft de US versie geen fysieke SIM kaart, maar dat is prima.
Samen met een jaartje minder garantie en de eventueel langere reparatie (zie mijn bericht hierboven).
Vergeet ook de sales tax niet overigens.
Edit: Ik ga zelf voor een 256 GB Pro en dat komt neer op $1200,- inclusief.
Dat zou dan 1120,- euro zijn, dus het verschil is wel wat kleiner dan 299,-
Maar dat zal met duurdere modellen anders zijn natuurlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 14-09-2023 00:20 ]
Ik heb mijn 14Pro 256 gister voor 1000 euro verkocht aan Swappie.SquareOne schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:52:
[...]
Ik ben benieuwd of het ook echt zo gaat zijn want het komt over als: te mooi om waar te zijn.
Met goed zoeken kun je een nieuwe voor 1100 vinden. Dus voor meer als 1100 kunnen ze hem niet verkopen lijkt mij. Waarom zou iemand voor dat geld van Swappie een refurbisch kopen als ie ergens anders een nieuwe kunt krijgen? Dan moet de postbode nog betaald worden en de eigen operatie van Swappie.
Ik snap daar echt niets van....
Twijfel tussen zwart en natural.respawn123 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 03:09:
Zitten er meerdere mensen te twijfelen over de kleur? Ik zit te twijfelen tussen blauw, zwart en natural. Ik denk dat de meerderheid voor natural titanium gaat. Misschien leuk om een poll aan te maken om te kijken wat de populairste kleur is?
Denk dat white te licht is, maar natural wellicht weer te donker. Lastig te zien op verschillende filmpjes.
Wit vs natural:
https://www.instagram.com.../?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Haters everywhere but I don’t really care
Bij Tele2, in combinatie met een 1-maand abonnement. Oh wacht, needeurklinkje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:35:
Waar bestellen de meeste van jullie de telefoon?
Bij Apple zelf of mobiele provider of andere resellers zoals belsimpel etc ……

Het zal dit jaar weer een kopie zijn van vorig jaar.Of-Aaargh schreef op donderdag 14 september 2023 @ 06:56:
[...]
Bij Tele2, in combinatie met een 1-maand abonnement. Oh wacht, nee![]()
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik begrijp ook niet zo goed hoe het komt dat ik nog €1075 krijg voor m’n PM 256GB via Swappie. Vermoed dat dit nog de prijzen waren voor de nieuwe iPhone release en dat ze nog met een tegenbod aankomen zodra hun de tel hebben ontvangen.Dennisdn schreef op donderdag 14 september 2023 @ 06:23:
[...]
Ik heb mijn 14Pro 256 gister voor 1000 euro verkocht aan Swappie.
Ik ben benieuwd of het ook echt zo gaat zijn want het komt over als: te mooi om waar te zijn.
Met goed zoeken kun je een nieuwe voor 1100 vinden. Dus voor meer als 1100 kunnen ze hem niet verkopen lijkt mij. Waarom zou iemand voor dat geld van Swappie een refurbisch kopen als ie ergens anders een nieuwe kunt krijgen? Dan moet de postbode nog betaald worden en de eigen operatie van Swappie.
Ik snap daar echt niets van....
Niet bij Tele2. Tele2 bestaat niet meer, helaas. Tele2 is door T-Mobile, ik bedoel Obiboboko of hoe ze nu ook heten de nek omgedraaid. Dus geen mooie kortingen meer daar. Ik heb destijds mijn Iphone 13 bij Tele2 voor een heel mooie prijs kunnen kopen met een 1-maand abonnement.Toppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:02:
[...]
Het zal dit jaar weer een kopie zijn van vorig jaar.
Odido.Of-Aaargh schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:26:
[...]
Niet bij Tele2. Tele2 bestaat niet meer, helaas. Tele2 is door T-Mobile, ik bedoel Obiboboko of hoe ze nu ook heten de nek omgedraaid. Dus geen mooie kortingen meer daar. Ik heb destijds mijn Iphone 13 bij Tele2 voor een heel mooie prijs kunnen kopen met een 1-maand abonnement.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Jep. Gewoon weer lekker ‘zwart’. Blijft voor mij de veiligste kleur waar ik gewoon altijd tevreden mee ben. Die lichte kleuren vind ik chique, maar erger me aan de lichte bezel, dan een zwarte rand van het display en dan het scherm. Geen idee waarom, maar het is nu eenmaal zo. Bij zwart is alles lekker zwart.respawn123 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 03:09:
Zitten er meerdere mensen te twijfelen over de kleur? Ik zit te twijfelen tussen blauw, zwart en natural. Ik denk dat de meerderheid voor natural titanium gaat. Misschien leuk om een poll aan te maken om te kijken wat de populairste kleur is?
Hoe vaker ik de zwarte variant bekijk van de Pro ga ik deze ook steeds mooier vinden. Als iedereen toch Naturel besteld is deze ook beter verkrijgbaarTHE_BASE schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:59:
[...]
Jep. Gewoon weer lekker ‘zwart’. Blijft voor mij de veiligste kleur waar ik gewoon altijd tevreden mee ben. Die lichte kleuren vind ik chique, maar erger me aan de lichte bezel, dan een zwarte rand van het display en dan het scherm. Geen idee waarom, maar het is nu eenmaal zo. Bij zwart is alles lekker zwart.
En niet volledig iPhone gerelateerd, maar wel deels. En het is uiteraard Marques, dus altijd goed.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja dat vind ik persoonlijk ook altijd wel jammer van mijn zilveren, zeker nu de bezels kleiner zijn heb je wat minder een “naadloos” gevoel met een lichte kleur bezel rond je scherm.THE_BASE schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:59:
[...]
Jep. Gewoon weer lekker ‘zwart’. Blijft voor mij de veiligste kleur waar ik gewoon altijd tevreden mee ben. Die lichte kleuren vind ik chique, maar erger me aan de lichte bezel, dan een zwarte rand van het display en dan het scherm. Geen idee waarom, maar het is nu eenmaal zo. Bij zwart is alles lekker zwart.
Precies. En wil er niet te lang over nadenken. Gaat gewoon weer in een case, de rest is ook space grey, dus dat maakt het ook makkelijk. En hopelijk goed verkrijgbaar.pdavie2311 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:02:
[...]
Hoe vaker ik de zwarte variant bekijk van de Pro ga ik deze ook steeds mooier vinden. Als iedereen toch Naturel besteld is deze ook beter verkrijgbaar
Mwoa. Prijsverschil na optellen sales tax is toch al snel €200. Dat vind ik een hoop geld. Ik wil ook nog een iPad Air halen, dus in totaal bespaar ik ongeveer €450.Donstil schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:32:
[...]
Ja hoor dat werkt prima. De EU variant ondersteund ook gewoon 2 e-sims tegelijk.
Ik ga hem ook daar kopen, al is het prijsverschil ook weer niet de wereld natuurlijk (afhankelijk van waar je naartoe gaat) maar ik ben er op launch dus dan moet ik wel.
Let er ook op dat je dan minder garantie hebt dan we hier gewend zijn en dat het kan zijn dat ze geen support leveren in de Apple winkels maar dat het online moet I.v.m. het afwijkende model.
Vwb garantie. I know, maar heb al een iPhone sinds de 3G en me nog nooit op de garantie te hoeven beroepen. Mocht dat nu dan toch een keer het geval zijn, so be it. En anders is er de buiten de deur verzekering nog..
Maar goed om te weten dat de e-Sims gewoon werken! Thanks.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ja de mijne gaat ook in een case. Bedoel mijn XR heeft het 5 jaar vol gehouden. Alleen is wel de voor en de achterkant gesneuveld in de case. Dus toch maar naar een betere kijken. Achterkant doordat ik me stond te rekken tegen een muur en er toen een earpod dopje door de cut-out van de flitser heen drunkte. Voorkant gewoon op een ongelijke tegel laten vallen. Maar goed als ik hier nu weer 5 jaar mee kan doen ben ik weer tevreden.THE_BASE schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:24:
[...]
Precies. En wil er niet te lang over nadenken. Gaat gewoon weer in een case, de rest is ook space grey, dus dat maakt het ook makkelijk. En hopelijk goed verkrijgbaar.
Nickname KasPlantje.
Aardige disclaimer bij Apple's nieuwe FineWoven hoesjes op de apple site:
'Dit hoesje van topkwaliteit is gemaakt om lang mee te gaan en je iPhone optimaal te beschermen. Het FineWoven materiaal kan op den duur tekenen van slijtage vertonen. Ook het gebruik van MagSafe-accessoires zal lichte sporen achterlaten. Als je dit wilt voorkomen, raden we je aan om voor je iPhone 15 Pro een doorzichtig hoesje of een siliconenhoesje te kiezen.'
Voor mij reden genoeg om er geen aan te schaffen dus.frankegiani schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:47:
Over hoesjes gesproken.
Aardige disclaimer bij Apple's nieuwe FineWoven hoesjes op de apple site:
'Dit hoesje van topkwaliteit is gemaakt om lang mee te gaan en je iPhone optimaal te beschermen. Het FineWoven materiaal kan op den duur tekenen van slijtage vertonen. Ook het gebruik van MagSafe-accessoires zal lichte sporen achterlaten. Als je dit wilt voorkomen, raden we je aan om voor je iPhone 15 Pro een doorzichtig hoesje of een siliconenhoesje te kiezen.'
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
ik mag mijn abo weer een verlengen. bij de 13pro destijds was via vodafone het toestel 100 euro goedkoper dan via apple.. benieuwd of ze dat weer doen...
...
Als KPN ook zoiets heeft doe ik het ook.koentjuh1987 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:01:
blijft een stof... en elk hoesje heeft wel slijtage sporen. de een alleen meer dan de ander..
ik mag mijn abo weer een verlengen. bij de 13pro destijds was via vodafone het toestel 100 euro goedkoper dan via apple.. benieuwd of ze dat weer doen...
Twijfel nog tussen gewoon of Max
Ik laad nu op met een 12w blokje die je vroeger bij de iPad kreeg, ik laad hem altijd overdag op tot ca 80-90% (dus niet snachts)
Nu USB-C er is kan ik dat blokje niet meer gebruiken, kan ik dan beter MagSafe aanschaffen of een 20w blokje?
ik laad afwisselend met 5 watt laders en 20 watt laders (net welke er vrij is)
na 4 jaar (11 pro) nog op 90% health
Dan heb je ook nog rebuy, maar daar heb ik hier verder nog niemand over gehoord.
Voor de batterijcapaciteit maakt het niet veel uit, heb ik het idee. Op mijn 14 Pro Max laad ik uitsluitend op met MagSafe. De telefoon laad ik de hele nacht door op, met geoptimaliseerd laden aan. Mijn batterij komt nooit onder de 25%. Na een jaar heb ik nog 96% capaciteit, wat bij de iPhone 14 Pro modellen zeldzaam blijkt.Zjemm schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:30:
dat ding stop s'nachts gewoon met laden en in de ochtend propt ie er nog wat bij. lijkt me geen probleem toch?
Hang je m elke nacht aan de lader?Zjemm schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:30:
dat ding stop s'nachts gewoon met laden en in de ochtend propt ie er nog wat bij. lijkt me geen probleem toch?
Ik heb ook een 11 pro, zat binnen 2 jaar op 78% en toen accu (origineel) laten vervangen en zit nu 1,7 jaar later weer op 80%🙁
ja bijna wel ja, en gebruik de telefoon ook vrij intensiefJimmyJoness schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:51:
[...]
Hang je m elke nacht aan de lader?
Ik heb ook een 11 pro, zat binnen 2 jaar op 78% en toen accu (origineel) laten vervangen en zit nu 1,7 jaar later weer op 80%🙁
Dat dus, daarom denk ik aan de zwarte versie. Al vind ik nu de RVS rand ook wel mooi. Ik vind de zwarte achterkant altijd wat saai.Donstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:20:
[...]
Ja dat vind ik persoonlijk ook altijd wel jammer van mijn zilveren, zeker nu de bezels kleiner zijn heb je wat minder een “naadloos” gevoel met een lichte kleur bezel rond je scherm.
apple levert toch met DHL?Gin1216 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:58:
Iemand al wel eens via mediamarkt ge-pre orderd? Kun je hem dan volgende week gewoon afhalen in een winkel of is het dan alsnog kans dat je er niet bij zit? En stel ik bestel hem bij Apple, kun je hem dan evt laten leveren op een ander adres? Of moet je hiervoor zelf aanwezig zijn? Ik ben die dag namelijk niet thuis overdag
Meestal kan je kiezen op de dag zelf dat het naar een service punt gaat of als je niet thuis bent gaat het naar een service punt
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Reken maar op dinsdag of woensdagcrazylegs schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:13:
Vanaf wanneer verloopt het embargo eigenlijk voor youtubers zoals MKBHD etc voor het online plaatsen van hun review?
Yes i know, maar ik bedoelde meer of ik dan beter via MagSafe helemaal naar draadloos laden kan overstappen of beter via de 20w lader mét kabel kan opladen.Yakumos schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:29:
Magsafe heeft een USB-C aansluiting, dus die kan je sowieso niet gebruiken met een oud USB-A oplader.
Jazeker, ik heb een paar keer iets verkocht via swappie en hebben tot nu toe betaald wat ze bieden 1 x iPhone 13 mini toen ik naar de 14 pro ging 1 x een iPhone 14 pro toen ik weer eens dacht laten we Samsung s23 ultra proberen en vorige maand nog een iPhone X 64 GB waar ik toch nog 142 euro voor kreeg. Plus geen marktplaats pleps aan de deur en je hoeft alleen maar de telefoon te sturen, geen kabels of iets dergelijks. Ik zou wel voor hun verzend envelop kiezen , krijg je een plastic bubbel hoesje, een bubbeltjes enveloppe en een pre print label. Betaling is meestal binnen een dag of 5 na ontvangst.DCNY schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:31:
Iemand ervaring met Swappie? Zie hierboven al wat reacties maar die zijn een beetje van het niveau "te mooi om waar te zijn". Met Sobby wel goede ervaringen, maar die bieden ook minder volgens mij.
Dan heb je ook nog rebuy, maar daar heb ik hier verder nog niemand over gehoord.
Vorig jaar inderdaad ups, maar daar zou je in theorie ook afhaalpunt moeten kunnen selecterenelaho schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:12:
Ik dacht dat Apple met UPS verzendt.
Met BCC zou ik een beetje oppassen.BoerBier schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:07:
* Net zo aardig om het bij een (franchise)handelaar dichtbij te halen (BCC) want het maakt niks uit en garantie/reparatie kan altijd toch wel via apple zelf
https://nos.nl/artikel/24...-uitstel-van-betaling-aan
Linksom of rechtsom heb je een 20W lader nodig, dus zou daarmee beginnen en dan kan je alsnog een Magsafe erbij halen?TNSN schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:20:
[...]
Yes i know, maar ik bedoelde meer of ik dan beter via MagSafe helemaal naar draadloos laden kan overstappen of beter via de 20w lader mét kabel kan opladen.
Vind zelf de Magsafe fijn in gebruik, maar als ik soms snel moet bijladen (als je de deur uit gaat o.i.d.) dan hang ik hem nog wel aan de kabel.
volgens mij zowel UPS en DHL (tenminste dat was zo 6 jaar geleden ten tijde van de X)elaho schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:12:
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Dat is de Apple bestelling koerier loterij.elaho schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:12:
De Apple store werkt doorgaans met UPS, DHL Express en PostNL.
Het ligt er vooral aan welke regio je zit waar ze voor kiezen. Op release dagen is het meestal alleen UPS en DHL Express overigens.
Wordt je iPhone niet warm met Magsafe?Yakumos schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:38:
[...]
Linksom of rechtsom heb je een 20W lader nodig, dus zou daarmee beginnen en dan kan je alsnog een Magsafe erbij halen?
Vind zelf de Magsafe fijn in gebruik, maar als ik soms snel moet bijladen (als je de deur uit gaat o.i.d.) dan hang ik hem nog wel aan de kabel.
Komende van een 11 (non-Pro) uit het verre jaar 2019 gaat dit wel een mooie upgrade worden al was hij afgezien van de battery health (72%) best nog wel OK.
Ja, daar twijfel ik ook tussen. Black of Natural Titanium. Ga ik nog heel even over nadenken. Morgen vlak voor de voorverkoop maar definitief de knoop doorhakken.SanderH_ schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:52:
Hier wordt het de Pro in Natural Titanium![]()
Komende van een 11 (non-Pro) uit het verre jaar 2019 gaat dit wel een mooie upgrade worden al was hij afgezien van de battery health (72%) best nog wel OK.

En die is gelijk morgen leverbaar. Dat is ook fijn.Dennisweb schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:44:
Zo. Ik heb dit jaar wel een kleurencrisis. Ik heb toch besloten voor de zwarte iPhone 14 Pro Max te gaan. Zwart blijft wat dat betreft wel voor mij de mooiste kleur. Gelukkig beslis ik vóór dat ik een iPhone bestel, in plaats van erna. 😂
hopelijk besteld ie morgen niet per ongeluk en 14 Pro MaxDonstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:56:
[...]
En die is gelijk morgen leverbaar. Dat is ook fijn.
Zucht. iPhone 15 Pro Max, natuurlijk. Ik ben niet helemaal wakker, geloof ik.Donstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:56:
[...]
En die is gelijk morgen leverbaar. Dat is ook fijn.
Ben er alleen niet uit of ik de P of de PM neem. Huidige OnePlus 5T is 156,1 x 75,4 x 7,25. Dat scheelt qua footprint al niet meer veel van de PM met 159,9 x 76,7 x 8,25. en daar heb ik weinig last mee.
Natuurlijk gaat de screen size er met beide modellen op vooruit, dus mss is een nog kleinere footprint van de P dan wel prettig.
Zelf zal ik hem via een reseller kopen daar ik bij Krefel en Bol 6% korting heb via BenefitsAtWork.
Ik bestel de nieuwe iphone via werk en moet dus wachten tot die beschikbaar is (pre-orderen kan/mag niet).
Maar heb het vermoeden dat als ik m’n oude telefoon aanmeld bij bv swappie dat ik over een week minder ervoor ontvang als dat ik hem nu zou aanmelden.
Je hebt twee weken om het toestel te versturen dacht ik.nDirect090 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:03:
Heeft het trouwens zin om nu al via swappie, sobbey of rebuy je telefoon aan te melden?
Ik bestel de nieuwe iphone via werk en moet dus wachten tot die beschikbaar is (pre-orderen kan/mag niet).
Maar heb het vermoeden dat als ik m’n oude telefoon aanmeld bij bv swappie dat ik over een week minder ervoor ontvang als dat ik hem nu zou aanmelden.
Of is het nog steeds zo dat je bij apple alleen store credit krijgt waar je dan dus mee zit tot je weer iets koopt?
Met nog meer nadruk op gaming met de iPhone 15 Pro reeks + usb-c controller/in-en uitgang lijkt het er op dat je je iPhone straks ook aan een extern beeld kunt hangen en dus vanuit je luie bank zou kunnen gamen icm bijv een ps controller?
Je zag in de video al games als resident evil, death stranding. Zo heb je letterlijk een console op zak, zou geweldig zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door BigF25 op 14-09-2023 11:26 ]
Oh dat is top, maar ik zie het dan alsnog wel gebeuren dat als je hem over 2 weken verzend ze een lagere prijs bieden dan dat ze nu geven, omdat ze al veel binnen hebben gekregen?Donstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:07:
[...]
Je hebt twee weken om het toestel te versturen dacht ik.
En vraag me af of het dan niet beter is om nu al op te sturen en even iphone-loos komende 1.5 a 2 weken te zijn.
Maar dit is een pure voorgevoel, en geen idee of het in de praktijk ook zo werkt uiteraard
Ik heb ervoor gekozen om het eerst op Tweakers V&A en MP een advertentie te plaatsen. Wil eerst weten wat de animo ervoor is.nDirect090 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:21:
[...]
Oh dat is top, maar ik zie het dan alsnog wel gebeuren dat als je hem over 2 weken verzend ze een lagere prijs bieden dan dat ze nu geven, omdat ze al veel binnen hebben gekregen?
En vraag me af of het dan niet beter is om nu al op te sturen en even iphone-loos komende 1.5 a 2 weken te zijn.
Maar dit is een pure voorgevoel, en geen idee of het in de praktijk ook zo werkt uiteraard
Bedrijven zoals Swappie,rebuy etc hebben hun prijsopgave nog niet gebaseerd op de nieuwe release van de iPhone 15, die nu goedkoper is geworden hier in Nederland dan de 14 vorig jaar was
Weet vrijwel zeker dat als je het nu op de post zou doen dat je zekers te weten een lager aanbod teruggekoppeld krijgt.
Of komt de Wit Titanium kleur meer in de buurt?
Dat weet niemand nog, zodra de toestellen released zijn en in de winkels liggen kan men gaan vergelijken lijkt mijalvani schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:39:
Weet iemand misschien of de bezel van de 15 Pro in de Naturel Titanium kleur (ongeveer) hetzelfde is als de kleur van de Apple Watch Ultra?
Ja goed punt, denk dat ik dat ook maar ga doen. In de tussentijd corrigeren de desbetreffende bedrijven wellicht hun bedrag aan en/of hebben andere al wat meer gehoordReem0nN schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:28:
[...]
Ik heb ervoor gekozen om het eerst op Tweakers V&A en MP een advertentie te plaatsen. Wil eerst weten wat de animo ervoor is.
Bedrijven zoals Swappie,rebuy etc hebben hun prijsopgave nog niet gebaseerd op de nieuwe release van de iPhone 15, die nu goedkoper is geworden hier in Nederland dan de 14 vorig jaar was
Weet vrijwel zeker dat als je het nu op de post zou doen dat je zekers te weten een lager aanbod teruggekoppeld krijgt.
Snap ik, maar misschien dat iemand hier al iets over gehoord/gezien/gelezen heeft n.a.v. een "first hands on" op een ander forum of in een video, comment of iets dergelijks?BigF25 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:41:
[...]
Dat weet niemand nog, zodra de toestellen released zijn en in de winkels liggen kan men gaan vergelijken lijkt mij
Ja ik vind dat op de video's ook lastig te zien.alvani schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:39:
Weet iemand misschien of de bezel van de 15 Pro in de Naturel Titanium kleur (ongeveer) hetzelfde is als de kleur van de Apple Watch Ultra?
Voor wat ik nu zie zijn ze alle 2 wel net anders maar lijkt het "Naturel titanium" er wel het meeste op.
Deze video toont het wel goed:
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 14-09-2023 11:52 ]
Thanx! Dat ziet er goed uit! Zelfs de bezel en achterkant lijken in deze video heel dicht bij elkaar in de buurt te komen qua kleur.Donstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:50:
[...]
Ja ik vind dat op de video's ook lastig te zien.
Voor wat ik nu zie zijn ze alle 2 wel net anders maar lijkt het "Naturel titanium" er wel het meeste op.
Deze video toont het wel goed:
[...]
Op andere afbeeldingen, zoals die op de website van Apple lijkt Naturel Titanium weer wat geliger/goudkleurig en lijkt de achterkant meer op de kleur van de (glanzende) achterkant van de Apple Watch Ultra (meer Starlight / beige)
Mediamarkt heeft bijvoorbeeld 3% cashback en Amazon 6% Cashbask via Scoupy, scheelt toch weer op een bedrag van €1479,- (€73,34)
Edit: is al besproken zie ik.
[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein187 op 14-09-2023 13:10 ]
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Verkoopt Amazon ze vanaf vrijdag? Ik zie nog niets staan namelijk. Zit met dezelfde gedachte, bestel altijd via Apple maar 6% cashback is wel de moeite.Reem0nN schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:51:
Normaal bestel ik via Apple zelf, maar iemand ervaring als je ergens anders besteld op preorder datum of je dan ook 1 van de eerste binnen hebt?
Mediamarkt heeft bijvoorbeeld 3% cashback en Amazon 6% Cashbask via Scoupy, scheelt toch weer op een bedrag van €1479,- (€73,34)
Klopt productpagina is nog niet live, maar morgen of wellicht eerder wel, zie link: https://www.amazon.nl/sto...ed2d453f969b&ref_=ast_blnSlingert schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:04:
[...]
Verkoopt Amazon ze vanaf vrijdag? Ik zie nog niets staan namelijk. Zit met dezelfde gedachte, bestel altijd via Apple maar 6% cashback is wel de moeite.
Geen idee wat de voorraden van bijv een mediamarkt zullen zijn, heb zelf alleen ervaring bij T-mobile en toen had ik de Iphone ook gewoon de week erna binnen. Neem aan dat de retailers ook werken met een first come - first serve pricipe.Reem0nN schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:51:
Normaal bestel ik via Apple zelf, maar iemand ervaring als je ergens anders besteld op preorder datum of je dan ook 1 van de eerste binnen hebt?
Zelf ga ik voor het eerst proberen om via Apple te bestellen. Weet iemand of er een verschil zit in het betalen met Ideal of Creditcard kwa snelheid dat de order geplaatst/bevestigd wordt?
Creditcard wordt als het goed is gelijk bevestigd, iDeal duurt wat langer. Als je de keuze hebt zou ik de creditcard gebruikenDuTchProzZz schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:13:
[...]
Geen idee wat de voorraden van bijv een mediamarkt zullen zijn, heb zelf alleen ervaring bij T-mobile en toen had ik de Iphone ook gewoon de week erna binnen. Neem aan dat de retailers ook werken met een first come - first serve pricipe.
Zelf ga ik voor het eerst proberen om via Apple te bestellen. Weet iemand of er een verschil zit in het betalen met Ideal of Creditcard kwa snelheid dat de order geplaatst/bevestigd wordt?
Verwijderd
In dit topic is ook al een paar keer voorbij gekomen dat je gemiddeld 100-200 euro toestelkorting krijgt i.c.m. abonnement (Die 200 euro lijkt me wat ambitieus). Ik hoop dat KPN dan ook een goeie deal heeft. Maar helaas nog niks bekend over die prijzen...killer9 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:26:
ik heb zowat alles gelezen en merk dat bijna iedereen zijn Iphone zonder abbo gaat kopen. ben je dan voordeliger uit als je m los koopt en dan sim only pakt? naar mijn idee is dat namelijk niet zo en koop m daarom ook altijd met abbo. ik bedoel uiteindelijk heb je ook een abbo nodig
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.