Wacht even... heeft de iPhone 15 die hier in NL geleverd wordt nog wel een slot voor een simkaart? Niet iedere provider heeft al eSims.Donstil schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:32:
[...]
Ja hoor dat werkt prima. De EU variant ondersteund ook gewoon 2 e-sims tegelijk.
Ik ga hem ook daar kopen, al is het prijsverschil ook weer niet de wereld natuurlijk (afhankelijk van waar je naartoe gaat) maar ik ben er op launch dus dan moet ik wel.
Let er ook op dat je dan minder garantie hebt dan we hier gewend zijn en dat het kan zijn dat ze geen support leveren in de Apple winkels maar dat het online moet I.v.m. het afwijkende model.
Edit: gelukkig wel - https://www.apple.com/nl/iphone-15/specs/#footnote-15
Dual sim (nanosim en e-sim)
ondersteuning voor dual e-sim
[ Voor 8% gewijzigd door wian op 14-09-2023 13:53 . Reden: eigen vraag beantwoord ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ja maar ook 2x e-Sim, dat bedoelde ik.wian schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:45:
[...]
Wacht even... heeft de iPhone 15 die hier in NL geleverd wordt nog wel een slot voor een simkaart? Niet iedere provider heeft al eSims.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Volgens de site heeft de 15 plus dual sim (nano-sim en eSIM of 2x eSIM)wian schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:45:
[...]
Wacht even... heeft de iPhone 15 die hier in NL geleverd wordt nog wel een slot voor een simkaart? Niet iedere provider heeft al eSims.
Dus als je een nano sim erin stopt kan je nog 1x eSIM gebruiken
https://www.apple.com/nl/iphone-15/specs/ onder het kopje simkaart
https://www.odido.nl/iphone/iphone-15-pro-max
Zucht...
Je juiste bron is altijd Apple.com/nlSgtElPotato schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:19:
Op de Odido pagina van de Pro Max staat 8k video opnames, dat klopt toch niet?
https://www.odido.nl/iphone/iphone-15-pro-max
Het is weer September 2025 :)
Nope.SgtElPotato schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:19:
Op de Odido pagina van de Pro Max staat 8k video opnames, dat klopt toch niet?
Video opnemen:
- Video opnemen in 4K met 24 bps, 25 bps, 30 bps of 60 bps
- Video opnemen in 1080p HD met 25 bps, 30 bps of 60 bps
- Video opnemen in 720p HD met 30 bps
- Filmmodus tot 4K HDR met 30 bps
- Actiemodus tot 2,8K met 60 bps
- Tot 4K HDR-video opnemen in Dolby Vision met 60 bps
- Tot 4K ProRes-video opnemen met 60 bps met externe opslag
- Log-video opnemen
- Academy Color Encoding System
- Macrovideo opnemen, inclusief slo‑mo en timelapse
- Slo‑mo‑video in 1080p met 120 bps of 240 bps
- Timelapse-video met stabilisatie
- Timelapse-video in Nachtmodus
- QuickTake-video
- Optische beeldstabilisatie van de tweede generatie met sensorverschuiving voor video (hoofdcamera)
- Optische 3D-beeldstabilisatie met sensorverschuiving en autofocus voor video (telelens)
- Tot 9x (iPhone 15 Pro) en tot 15x (iPhone 15 Pro Max) digitale zoom
- Audiozoom
- True Tone Flash
- Videobeeldstabilisatie (4K, 1080p en 720p)
- Continue autofocus voor video
- 8‑MP foto’s nemen tijdens 4K‑video‑opnamen
- Zoomen tijdens afspelen
- Bestandsstructuren video’s: HEVC, H.264 en ProRes
- Opnemen in stereo
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Je hebt 2 jaar dekking.mydogisgone schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:44:
Ik ben voornemens morgen een nieuwe iPhone Pro te bestellen. Alleen wil ik daar direct Apple Care bij aanschaffen. Is het dan zo dat ik na de 2 jaar apple care kan verlengen? of is het maximaal 2 jaar?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mocht je langer met je toestel willen doen dan is het interessanter om AppleCare af te sluiten op de laatste dag dat het mogelijk is, dan gaat de dekking namelijk vanaf dat moment voor twee jaar inmydogisgone schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:44:
Ik ben voornemens morgen een nieuwe iPhone Pro te bestellen. Alleen wil ik daar direct Apple Care bij aanschaffen. Is het dan zo dat ik na de 2 jaar apple care kan verlengen? of is het maximaal 2 jaar?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Niet als je eerder dit aanbod hebt gehad, dus het is een one time event.
[ Voor 26% gewijzigd door Tranquility op 14-09-2023 15:25 ]
Ik ga een Pro Max 256GB voor mezelf aanschaffe en een iPhone 15 voor mijn vrouw. Is dit dan 2 maal drie maanden gratis Apple TV+?Tranquility schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:55:
Ik weet niet of het al is genoemd, maar je krijgt ook weer drie maanden gratis Apple TV bij aanschaf van een iPhone 15 serie.
Verwijderd
Alleen als je dat op je account nog niet eerder hebt gebruikt….Tranquility schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:55:
Ik weet niet of het al is genoemd, maar je krijgt ook weer drie maanden gratis Apple TV bij aanschaf van een iPhone 15 serie.
Ja wel 2x voor een apart id/mailadres je kan niet stacken naar mijn weten.Aidacra schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:59:
[...]
Ik ga een Pro Max 256GB voor mezelf aanschaffe en een iPhone 15 voor mijn vrouw. Is dit dan 2 maal drie maanden gratis Apple TV+?
Overigens krijg je apple tv tegenwoordig al bij een pakje boter dus zo bijzonder is dat niet
Tsja. Dat is wel vaker met diensten van Apple.Yucko schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:52:
van wat ik begrijp kun je in de VS AppleCare per maand aftikken en laten doorlopen zolang je wilt. Waarom bieden ze zo'n optie hier niet aan?
Zal uiteindelijk met wetten, verplichtingen etc. etc. te maken hebben.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
:fill(white):strip_exif()/f/image/cE1WXwTEkftHSS6MNT2PqHaS.png?f=user_large)
Bij Coolblue lijken ze alvast zelfverzekerd dat ze genoeg toestellen hebben om iedereen die een preorder plaatst op dag 1 te voorzien.
Ik heb atm een 14 pro maar zou wel graag een Woven apple case willen.
Wellicht dat deze dus gewoon op de 14 pro past
"Tijdens de pre-order periode" lijkt mij hier heel bewust gekozen.Bernessi schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:06:
[Afbeelding]
Bij Coolblue lijken ze alvast zelfverzekerd dat ze genoeg toestellen hebben om iedereen die een preorder plaatst op dag 1 te voorzien.
Dat kan dan natuurlijk ook zijn "14:00 gaat het open en 14:02 zijn we er doorheen", ze zetten alleen op de site wat gegarandeerd is schat ik zo in.
Ja precies. Dat is ook maar 60 dagen extra. Ik ga er vanuit dat ik een nieuw toestel ongeveer 4 jaar gebruik en dus ook Apple care er bij zou willen hebben. Had gezien dat het in de US wel kan en in Duitsland. Maar goed dan moet ik een nieuw apple id aanmaken met als land duitsland of de US. Wat ik niet echt zie zitten.Donstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:52:
[...]
Mocht je langer met je toestel willen doen dan is het interessanter om AppleCare af te sluiten op de laatste dag dat het mogelijk is, dan gaat de dekking namelijk vanaf dat moment voor twee jaar in
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Het formaat van de 15 pro is kleiner (door de kleinere bezel), dus waarschijnlijk gaat het niet aansluiten.Inhumanous schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:10:
Iemand enig idee of de Action button van de 15 pro op dezelfde plek zit als de alert slider van de 14 pro?
Ik heb atm een 14 pro maar zou wel graag een Woven apple case willen.
Wellicht dat deze dus gewoon op de 14 pro past
[ Voor 62% gewijzigd door turambar op 14-09-2023 15:13 ]
Ik zal alvast om 14u klaar zitten om te bestellen via Coolblue. Dus hopelijk zijn mijn vingers snel genoeg om de bestelling snel te plaatsen. Ik woon vlakbij een Coolblue filiaal en kan daar dus makkelijk binnenspringen om 9u de 22ste."Tijdens de pre-order periode" lijkt mij hier heel bewust gekozen.
Dat kan dan natuurlijk ook zijn "14:00 gaat het open en 14:02 zijn we er doorheen", ze zetten alleen op de site wat gegarandeerd is schat ik zo in.
Ook al zou ik liever bestellen via Apple, ik heb zeer slechte ervaring met UPS en DHL in mijn regio dus ik wil het niet riskeren.
Hmm, dat valt dan weer tegen..Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:01:
Alleen als je dat op je account nog niet eerder hebt gebruikt….
Alleen voor nieuwe en in aanmerking komende terugkerende abonnees. € 4,99 per maand na de gratis proefperiode. Slechts één aanbod per Apple ID en één aanbod per gezin als je deel uitmaakt van een gezinsabonnement, ongeacht het aantal apparaten dat jij of je gezin aanschaft. Dit aanbod geldt niet als jij of je gezin eerder een aanbod voor drie maanden gratis Apple Arcade hebben geaccepteerd. Dit aanbod geldt tot drie maanden na activering van het in aanmerking komende apparaat. Het abonnement wordt automatisch verlengd totdat het wordt opgezegd. Beperkingen en andere voorwaarden zijn van toepassing. Beschikbaarheid van games varieert. Sommige content is mogelijk niet in alle regio's beschikbaar.
Zeg op wanneer je wilt. Een geldige betaalmethode is vereist om 3 gratis maanden Apple Arcade te activeren.
Klopt, heb het net even even opgezocht. Bummer.RoRoNL schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:00:
@Tranquility Dat is alleen geldig als je er nog niet eerder gebruik van heb gemaakt, toch? Eenmalig dus, niet jaarlijks bij een nieuw Apple device...
Zucht...
Ik ga voor dezelfde combo! AWU2 ook al besteld, morgen de iPhone 15 Pro in Natuaral Titanium preorderen.Davidas schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:05:
Ik heb de AWU 2 al besteld met een Alpine band.
[Afbeelding]
En ga misschien morgen de iPhone 15 pro bestellen in natural titanium.
[Afbeelding]
Dat matcht denk ik wel erg mooi. Wat vinden jullie?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Ik hoop dat ze het dit jaar beter op orde hebben bij Coolblue wat voorraad betreft, met de iPhone 14 (Pro) release was het een groot drama vorig jaar.Bernessi schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:06:
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 14-09-2023 16:25 ]
Ik heb het al 3 keer gedaan (geen zin in gezeur aan de deur) maar ik kreeg het afgesproken bedrag keurig op het betaalmiddel gestort waarmee ik de nieuwe iPhone had aangeschaft.Prullenbak84 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:18:
Heeft het veel zin om via swappie o.i.d te verkopen, in plaats van aan Apple zelf? Ik krijg ongeveer dezelfde prijsopgave voor mijn 12 mini...
Of is het nog steeds zo dat je bij apple alleen store credit krijgt waar je dan dus mee zit tot je weer iets koopt?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Net weer even op Swappie gekeken en tot mijn verbazing geven die 420 euro voor mijn iPhone 12 Product Red (in nieuwstaat). Vorige week kreeg ik er nog 400 euro voor. Snap er niets van, had eerder een verlaging verwacht. Maar wel mooi natuurlijk!
[ Voor 45% gewijzigd door Tranquility op 14-09-2023 16:33 ]
Hoelang zat hier tussen ? Paar weekjes ?winwiz schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:25:
[...]
Ik heb het al 3 keer gedaan (geen zin in gezeur aan de deur) maar ik kreeg het afgesproken bedrag keurig op het betaalmiddel gestort waarmee ik de nieuwe iPhone had aangeschaft.
Nee, absoluut niet. Ik heb nog nooit een hoesje om mijn iPhones gedaan. Ook geen Apple Care.AntraXxX schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:22:
@Davidas zolang je je iPhone dan niet in een (spuuglelijk) hoesje gaat stoppen heb je mijn zegen. Ziet er idd mooi uit zo samen!
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Living on the edge haha. Dit keer ook voor het eerst aan het overwegen om geen case te gebruiken. Ondanks ik vrij netjes ben, voelt het toch gevaarlijk. Vooral als je hem ergens op een tafel leg met bv kruimels oidDavidas schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:02:
[...]
Nee, absoluut niet. Ik heb nog nooit een hoesje om mijn iPhones gedaan. Ook geen Apple Care.
Slaap je zo lang tot 1400 uur? 😉Bulligan schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:03:
Voor mij word het ook weer eens tijd voor een nieuwe iPhone. Momenteel nog iPhone 11 Pro. Twijfel heel erg tussen de blauw and natural… lastig lastig.Neig meer naar de blauwe. Voor morgen het alarm vast klaargezet voor de pre-order. 😜
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Dat is wel een goede. Welke betaalmogelijkheden ondersteunt Apple voor dit soort launches?Tranquility schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:29:
Zojuist mijn creditcard limiet even verhoogd. De 15 Pro Max ligt al klaar in mijn selectie in de Apple Store. Ben benieuwd of er door te komen is morgenmiddag.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Gewoon zuinig zijn erop, dan komt het echt wel goed. En ik neem het risico voor lief dat het een keer fout kan gaan maar in die 10 jaar dat ik Apple producten gebruik heb ik nog nooit valschade gehad. *afkloppen*nDirect090 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:08:
[...]
Living on the edge haha. Dit keer ook voor het eerst aan het overwegen om geen case te gebruiken. Ondanks ik vrij netjes ben, voelt het toch gevaarlijk. Vooral als je hem ergens op een tafel leg met bv kruimels oid
Eerst wel altijd maar ik vind de verschillen de laatste jaren zo minimaal dat ik nu om de 2 jaar vernieuw.deurklinkje schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:10:
Zijn er tweakers die echt elk jaar upgraden ?
Valt me niets tegen inderdaad. Ik krijg voor een iPhone 12 Pro 256GB nog €550 terug. Dat is het gehannes op marktplaats niet waard, verwacht daar niet veel meer te krijgen.Tranquility schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:29:
Zojuist mijn creditcard limiet even verhoogd. De 15 Pro Max ligt al klaar in mijn selectie in de Apple Store. Ben benieuwd of er door te komen is morgenmiddag.
Net weer even op Swappie gekeken en tot mijn verbazing geven die 420 euro voor mijn iPhone 12 Product Red (in nieuwstaat). Vorige week kreeg ik er nog 400 euro voor. Snap er niets van, had eerder een verlaging verwacht. Maar wel mooi natuurlijk!
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Zeker. Ik, bijvoorbeeld. En @Donstil, @Toppe en @Rivanov zijn ook vaak van de partij.deurklinkje schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:10:
Jep. Vanaf iPhone 3G gedaan. Heb alleen geen iPhone 13 Pro gehad.deurklinkje schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:10:
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
@Famous @THE_BASEDennisweb schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:15:
[...]
Zeker. Ik, bijvoorbeeld. En @Donstil, @Toppe en @Rivanov zijn ook vaak van de partij.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Vroegahhhh wel.deurklinkje schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:10:
Toen de iPhones in andere landen nog eerder werden uitgebracht in NL.
Als student ging ik dan gewoon een nacht in de rij liggen om een paar iPhones te kopen en in NL €100 per toestel te ‘verdienen’. Zo had ik zelf elk jaar een ‘gratis update’. Jaartje of 5 zo gedaan. Daarna kwam NL in dezelfde release cycle.
Sindsdien upgrade ik niet meer elk jaar.
Toen waren de upgrades overigens ook significanter.
[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 14-09-2023 17:47 ]
Je vergeet mijDennisweb schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:15:
[...]
Zeker. Ik, bijvoorbeeld. En @Donstil, @Toppe en @Rivanov zijn ook vaak van de partij.
Met 334 Posts zit je in elk geval nooit in het Keynote topic. Daar posten de die-hards al 500 berichten op een avond

Whow ik wou dat ik dat kon zeggen.Davidas schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:12:
[...]
Gewoon zuinig zijn erop, dan komt het echt wel goed. En ik neem het risico voor lief dat het een keer fout kan gaan maar in die 10 jaar dat ik Apple producten gebruik heb ik nog nooit valschade gehad. *afkloppen*
iPad's en iPhone's kapot laten vallen, AirPods in de wasmachine, Macbook op de grond met de stekker er nog in, Apple Care maken ze bij mij geen winst aan
Meh dat kan kloppen, maar wel elk jaar vanaf de iPhone 2G geüpgraded, zelfs als het om een minimale S upgrade gingToppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:53:
[...]
Met 334 Posts zit je in elk geval nooit in het Keynote topic. Daar posten de die-hards al 500 berichten op een avond
nee, niet elk jaar, wel van 3GS --> 4--> 4S---> 5--> 5S--> 6--> 6S --> 7 --> 8 --> X --> XS --> 11 Pro --> 12 Pro / Mini ---> 13 Pro / Mini --> 14 Prodeurklinkje schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:10:
edit: en nog tussentijds een paar van die surfplanken geprobeerd, geen succes hier.
[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 14-09-2023 17:58 ]
Nee maar goed wie koopt er nu ook een ongeluks IphoneTHE_BASE schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:43:
[...]
Jep. Vanaf iPhone 3G gedaan. Heb alleen geen iPhone 13 Pro gehad.
Nickname KasPlantje.
Hahaha, was dat maar waar. Morgen druk in de zaak en dan schiet het er zo bij in. Wil hem wel graag volgende week ontvangen.
Naar mijn idee was dat juist de betere iPhone toen en is nog steeds niet slecht.GerGio schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:08:
[...]
Nee maar goed wie koopt er nu ook een ongeluks Iphone
voor mij is dat de iPhone X, beste/mooiste ooit gemaakt. Alles daarna is wat mij betreft same-sameGarret1410 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:11:
[...]
Naar mijn idee was dat juist de betere iPhone toen en is nog steeds niet slecht.
komende van een google pixel 6, tijdje iphone 12 van mijn vriendin nu over naar de iphone 15 pro natural
[ Voor 29% gewijzigd door Blekkienl op 14-09-2023 18:16 ]
Wanneer verwachten we de eerste reviews? Wil de pro max graag bestellen maar liever eerst weten wat ik bestel.
Je besteld een pro Max, wat wil je nog meer weten?NLF schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:15:
Kun je morgen gewoon met iDeal betalen op de Apple site?
Wanneer verwachten we de eerste reviews? Wil de pro max graag bestellen maar liever eerst weten wat ik bestel.
Oberhausen, living on the edgeSquareOne schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:46:
[...]
Vroegahhhh wel.
Toen de iPhones in andere landen nog eerder werden uitgebracht in NL.
Als student ging ik dan gewoon een nacht in de rij liggen om een paar iPhones te kopen en in NL €100 per toestel te ‘verdienen’. Zo had ik zelf elk jaar een ‘gratis update’. Jaartje of 5 zo gedaan. Daarna kwam NL in dezelfde release cycle.
Sindsdien upgrade ik niet meer elk jaar.
Toen waren de upgrades overigens ook significanter.
De 5 en X…_Bailey_ schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:14:
[...]
voor mij is dat de iPhone X, beste/mooiste ooit gemaakt. Alles daarna is wat mij betreft same-same
Voor zover ik weet iDEAL en creditcard.Mog schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:11:
Dat is wel een goede. Welke betaalmogelijkheden ondersteunt Apple voor dit soort launches?
Ik had alleen iDeal als betaalmiddel in mijn Apple ID staan en heb voor deze gelegenheid mijn CC er maar even bijgezet. Met CC zou het allemaal wat sneller gaan. Of dat ook echt zo is weet ik natuurlijk niet.
En dan naïef denken als eerste in de rij te gaan staan om 07.30, en dan pas zien dat de rij om heel Centro heen staat… bin there, done that 😂
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5. Deze vraag komt hier heel vaak voorbij.NLF schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:15:
Kun je morgen gewoon met iDeal betalen op de Apple site?
Het antwoord is 'ja': maar iDEAL wordt later verwerkt dan CreditCard. Het betekent dat je bestelling wel in de juiste volgorde binnenkomt. Ook als Apple de bestelling later controleert, zit je er gewoon bij. Maar je krijgt dan pas later een bevestiging.
Accuduur etc..Toppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:22:
[...]
Je besteld een pro Max, wat wil je nog meer weten?
Het zal mijn eerste iPhone worden, vandaar!
Jazeker, ieder jaar weer een feestje.deurklinkje schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:10:

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Ja daar kan ik mij ook wel in vinden met de 5s als goeie tweede._Bailey_ schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:14:
[...]
voor mij is dat de iPhone X, beste/mooiste ooit gemaakt. Alles daarna is wat mij betreft same-same
Haha ja ik ben ook overal geweest
Los Angeles.
New York
Denver
Parijs
Düsseldorf
Londen
Vroegah was dat allemaal best bijzonder. Lekker scalpen, met de iPhone 4 had ik er zoveel dat ik onze vlucht en overnachting er gewoon uit had

#GoedeOudeTijd #OpaVerteld
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 14-09-2023 19:05 ]
Ja. Ik.deurklinkje schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:10:
Dat is lastig te zeggen en de praktijk zal dat moeten laten zien.. ik doe hier een dag met m’n accu maar moeders doet er 3 dagen meeNLF schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:53:
[...]
Accuduur etc..
Hey onze materialist is er ook
Grap he
Tegenwoordig is er geen reet meer aan. Heb hier in NL 1 keer in de rij gestaan voor de nieuwe iPad.Donstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:59:
[...]
Haha ja ik ben ook overal geweest
Los Angeles.
New York
Denver
Parijs
Düsseldorf
Londen
Vroegah was dat allemaal best bijzonder. Lekker scalpen, met de iPhone 4 had ik er zoveel dat ik onze vlucht en overnachting er gewoon uit had
#GoedeOudeTijd #OpaVerteld
Komt er iemand langs, vraagt wat het kost, geeft me geld voor 2 iPads en zegt ‘cadeautje voor het lange zitten’. Kijk, das mooi
Ben ik ook. Dat spreek ik ook niet tegen.
Accuduur zal waarschijnlijk beter zijn dan de 14 Pro en hopelijk net zo goed of beter als de 13 Pro. Dit denk ik omdat de 14 Pro wat tegenviel en de accu capaciteit is nu groter geworden en hopelijk is de nieuwe A17 ook wat zuiniger.NLF schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:53:
[...]
Accuduur etc..
Camera hoef je niet druk om te maken want die is gewoon goed. Vooral filmen en portret foto's zijn beste in z'n klasse. (Is mijn persoonlijke mening)
Beeldscherm is ook super goed met 120hz en 2000nits.
Om de prestaties hoef je je ook niet druk te maken want alles loopt super smooth.
Qua hardware is het allemaal in orde. Het enige waar je even aan moet wennen is iOS omdat het je eerste iphone is. Maar ook iOS is tegenwoordig erg goed en zit vol met features (ik ben/was Android gebruiker dus bekijk het vanuit dat perspectief)
iOS geeft je iets minder ruimte om echt alles aan te passen en willekeurig allerlei apps te installeren. Maar voor de rest werkt het allemaal erg goed.
Ga apple care ook overwegen dit keer. Kom er alleen nog niet helemaal uit. Simpel gezegd betaal je 1x een bedrag (+- €200 als ik het goed heb voor de iphone 15pro). Dan ben je 2 jaar gedekt, maar daar valt dan ook gebruik sporen onder? Dus pitjes/kleine krasjes etc. Zo niet dan laat je hem toch bewust een keer gewoon vallen en repareren ze het alsnog. Alhoewel ik ook zie dat er nog een soort eigen risico/bijdrage op zit van €100. Begrijp ik het zo goed? Of zit ik volledig onzin hier uit te kramen hahaDonstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:54:
[...]
Whow ik wou dat ik dat kon zeggen.
iPad's en iPhone's kapot laten vallen, AirPods in de wasmachine, Macbook op de grond met de stekker er nog in, Apple Care maken ze bij mij geen winst aan
https://www.instagram.com/reel/CxKkHfquIVA/
Het ruikt naar skankdroid users in de comments. Ik ben blij dat we hier met gelijkgestemden zitten.Toppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:09:
Ok, normaal deel ik nooit filmpjes hier maar deze is echt te grappig:
https://www.instagram.com/reel/CxKkHfquIVA/

ViezeVis schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:14:
[...]
Het ruikt naar skankdroid users in de comments. Ik ben blij dat we hier met gelijkgestemden zitten.
Ik voel opeens een datingsite voor iPhone-gebruikers aankomen...
Lexa toch?Dennisweb schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:16:
[...]
offtopic:
Ik voel opeens een datingsite voor iPhone-gebruikers aankomen...
i-Matching i.p.v. e-Matching. Durft u het aan?
Nou met de X gingen er veel geruchten dat het allemaal heel moeilijk zou worden, productie problemen etc.Toppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:06:
[...]
Tegenwoordig is er geen reet meer aan. Heb hier in NL 1 keer in de rij gestaan voor de nieuwe iPad.
Komt er iemand langs, vraagt wat het kost, geeft me geld voor 2 iPads en zegt ‘cadeautje voor het lange zitten’. Kijk, das mooi
Dus ik op pre-order dag NEXT>NEXT>NEXT>STORE KIEZEN > ENTER gedaan.
Bleek ik als tijdslot 08:00 te hebben in Amsterdam, moest ik om 05:30 mijn bed uit enz

Kwam ik daar, honderden mensen, enorme rijen, maar met een reservering mocht je er om 07:45 al in, gingen ze aftellen in de store, koffie erbij, die mafklappers van iCulture waren er. Dat was best wel een leuke ervaring, want je bent fan of niet
Edit: En nog een verhaal, ik was in de v.s. toen Steve Jobs overleed en dacht de dag erna "Ik ga eens naar een Apple Store", weet niet waarom, had niets nodig ook maar op een of andere manier had ik toch een aantrekkingskracht. Deelde ze post-it's uit en mocht iedereen een condoleance op schrijven. Dingen zaten op de ramen, op de MacBooks, overal. Was ook stiekem wel bijzonder.
[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 14-09-2023 19:23 ]
Hopelijk maak ik kans op de Preorder bij KPN i.c.m. een abo verlenging... zal nog niet meevallen.
[ Voor 21% gewijzigd door ViezeVis op 14-09-2023 19:21 ]
Ik heb er heel eerlijk gezegd heel even over nagedacht, maar durf het gewoon niet.nDirect090 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:08:
[...]
Zo niet dan laat je hem toch bewust een keer gewoon vallen en repareren ze het alsnog.
Hier leggen ze alles wel goed uit: https://www.iculture.nl/uitleg/applecare/
Ik weet nog dat ik in het begin deze telefoon eigenlijk erg groot vond (Ik kwam van een reguliere 12). Dus ik neig eigenlijk een beetje naar de 15 pro. Maar aangezien de 15 pro max een grotere batterij heeft en de x5 telescope zoom, twijfel ik nog een beetje.
Andere mensen hier die ook van de 13 series afkomen toevallig?
When nothing goes right, go left
Ik hoorde van een vriend dat dit wel kanDennisdn schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:22:
[...]
Ik heb er heel eerlijk gezegd heel even over nagedacht, maar durf het gewoon niet.
Hier leggen ze alles wel goed uit: https://www.iculture.nl/uitleg/applecare/
iPhone 12 hier ipv 13. Zelfde afweging. Nu iPhone 12 6.1" en wil de Pro Max, ook vanwege de zoom. Even de iPhone van de collega gepast Even de 14 Pro Max in de broekzak gepast en qua formaat niet énorm veel groter. Maar ja, het is wel... groterItsCrewz schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:23:
Ik zelf twijfel nog een beetje of ik zal upgraden of niet. Als ik hem ga halen wil ik dat wel gelijk bij de pre-order doen. Ik heb momenteel een 13 pro max. Zou hem dan via swappy of apple willen inruilen.
Ik weet nog dat ik in het begin deze telefoon eigenlijk erg groot vond (Ik kwam van een reguliere 12). Dus ik neig eigenlijk een beetje naar de 15 pro. Maar aangezien de 15 pro max een grotere batterij heeft en de x5 telescope zoom, twijfel ik nog een beetje.
[ Voor 2% gewijzigd door ViezeVis op 14-09-2023 19:27 . Reden: Staat er een beetje heel fout ]
N=1?Donstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:23:
[...]
Ik hoorde van een vriend dat dit wel kan
M’n dochter, maar die is 3 dus die mag nog niet op TweakersItsCrewz schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:23:
Ik ben dan ergens bang dat ze komen met: hierom en hierom telt het nu niet 😂. Of dat 1x vallen niet genoeg is en ze zien dat ie meerdere keren is gestuiterd….Donstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:23:
[...]
Ik hoorde van een vriend dat dit wel kan
Wel vaker dan een 🤫
Ik heb wel eens een iPhone die kapot was aan de achterkanr aangemeld met schade aan de voorkant (want dat had eerst minder eigen risico), opgestuurd na ik de nieuwe had, nooit meer iets vernomen.Dennisdn schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:27:
[...]
Ik ben dan ergens bang dat ze komen met: hierom en hierom telt het nu niet 😂. Of dat 1x vallen niet genoeg is en ze zien dat ie meerdere keren is gestuiterd….
Zou mij verbazen als ze echt controleren of de schade matched met je verhaal.
Je hoeft toch geen verhaal op te geven? Kunnen ze later weer tegen je gebruikenDonstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:30:
[...]
Ik heb wel eens een iPhone die kapot was aan de achterkanr aangemeld met schade aan de voorkant (want dat had eerst minder eigen risico), opgestuurd na ik de nieuwe had, nooit meer iets vernomen.
Zou mij verbazen als ze echt controleren of de schade matched met je verhaal.
Het is niet heel ongebruikelijk dat je telefoon misschien vaker stuitert. Bijvoorbeeld als 'ie ongelukkig van de trap rolt of van de stoep valt. Vooral dat laatste, daar kon mijn Samsung niet goed tegen destijds.Dennisdn schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:27:
[...]
Ik ben dan ergens bang dat ze komen met: hierom en hierom telt het nu niet 😂. Of dat 1x vallen niet genoeg is en ze zien dat ie meerdere keren is gestuiterd….
[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 14-09-2023 19:33 ]
Nee maar bedoel “hij is gevallen en nu is de achterkant kapot” terwijl de voorkant kapot is controleren ze dus al niet.Toppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:31:
[...]
Je hoeft toch geen verhaal op te geven? Kunnen ze later weer tegen je gebruiken
Er is geen “later”. Ding komt daar binnen, iemand controleert of het juiste erin zit en hij gaat op de recycle stapel. Niemand gaat daar kijken “is deze gevallen. Of kapot geslagen met een hamer”
Hahah keurig, de prijs weet ik dan weer niet. Ben echt getraind om die te vergeten na het moment van betalen.Toppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:32:
Weet je wat ik me afvraag? Ik heb vorig jaar dus de 14 besteld maar ik zou niet weten wat er toen echt nieuw aan was. Dynamic Island, ok. Hoeveel MP camera? Geen flauw idee terwijl ik de prijs nog heul goed weet
Haha dat weet ik niet, dat doe ik, uuh die vriend van mij, dan weer niet.Dennisdn schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:34:
Zouden ze een piek zien in de aanvragen rond de iPhone-jaarwisseling? 😂
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.