Linkje naar het ‘ik heb dit besteld’ formuliertje staat weer in de warning!
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Als je belt, keuze menu:ViezeVis schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:35:
[...]
Ik denk in ieder geval de inboedelverzekeringen. MiJn TelEFoOn Is HeLeMaAl KaPoT???!!!111¿//
Toets 8 als je iPhone kapot is
De enige twijfel zit m in het gewicht, 34 gram. Ik heb nu een 11 pro, die nagenoeg even zwaar is als de 15 pro.
Iemand die uit de praktijk weet of dit veel/overkomelijk is of gewoon te zwaar wordt?
34 gram…JimmyJoness schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:41:
Ik was eruit dat het de 15 pro ging worden, toen bedacht ik me dat ik 256gb nodig heb en het verschil is nu nog “maar” €120 van de 15 pro 256gb naar de pro max €256gb. (Ik zit helemaal in het web🤠).
De enige twijfel zit m in het gewicht, 34 gram. Ik heb nu een 11 pro, die nagenoeg even zwaar is als de 15 pro.
Iemand die uit de praktijk weet of dit veel/overkomelijk is of gewoon te zwaar wordt?
Dat wordt dan maar een paar een paar potten bier of oliebollen minder dit jaar hoor...JimmyJoness schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:41:
Ik was eruit dat het de 15 pro ging worden, toen bedacht ik me dat ik 256gb nodig heb en het verschil is nu nog “maar” €120 van de 15 pro 256gb naar de pro max €256gb. (Ik zit helemaal in het web🤠).
Pak je toch de 6.7" Pro Max, dan zit je er mooi tusseninUniciteit schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:44:
Hier er nog steeds niet helemaal over uit of het de 6.1" Pro wordt of de 6.8" Pro Max. Lastig, lastig!
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
😂😂😂😂😂Donstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:46:
[...]
Pak je toch de 6.7" Pro Max, dan zit je er mooi tussenin
Ik zou de normale doen. De max is echt te groot voor in je broekzak en lastig vast te houden.Uniciteit schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:44:
Hier er nog steeds niet helemaal over uit of het de 6.1" Pro wordt of de 6.8" Pro Max. Lastig, lastig!
Ow ja, ook geen naturel nemen
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Online. Bellen is geen doorkomen aan.NanaNoura schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:49:
Hoe zit het met pre orderen via de telecom websites om 14:00? Beetje te doen of kan ik beter bellen?
Ehm wat? Ik was dus echt van plan om de naturel Pro Max te kopen...Toppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:46:
[...]
Ik zou de normale doen. De max is echt te groot voor in je broekzak en lastig vast te houden.
Of kek ik 'm dan voor je neus weg, misschien?
/Edit
Ik snap t ook wel, stel je voor dat je niet in je eigen lijstje komt te staan
[ Voor 10% gewijzigd door ViezeVis op 14-09-2023 19:54 ]
Deze classic blijft leuk om te kijken:Donstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:59:
[...]
Vroegah was dat allemaal best bijzonder. Lekker scalpen, met de iPhone 4 had ik er zoveel dat ik onze vlucht en overnachting er gewoon uit had
#GoedeOudeTijd #OpaVerteld
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Google even op SarcasmeViezeVis schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:54:
[...]
Ehm wat? Ik was dus echt van plan om de naturel Pro Max te kopen...![]()
Of kek ik 'm dan voor je neus weg, misschien?
/Edit
Ik snap t ook wel, stel je voor dat je niet in je eigen lijstje komt te staan
Maar de afgelopen jaren zat ik er altijd wel tussen en had ik om 14:03 mijn bestelling er wel al doorheen. Dus we gaan naturel gewoon proberen. Eerst mijn eigen bestellen, en als @RiccardoNL dan weer er niet doorheen komt, bestel ik er nog één. Hij heeft eigenlijk altijd ongeluk met iPhone bestellingen.
Gelukkig. Moge de beste 'm winnen pre-orderen
[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 14-09-2023 19:58 ]
Ach, komt wel goed. CC is gereed, alles goed ingesteld dusViezeVis schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:57:
[...]
Gelukkig. Moge de beste 'm winnen pre-orderen
Ik zou nou niet graag voor dat geld toch maar een andere kleur kopen omdat je er niet doorheen komt.Dennisweb schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:57:
Volgens mij is de naturelkleur wel erg in trek dit jaar. Ik wil er ook één. De Pro Max 256 GB. Maar als dat niet lukt, dan pak ik wel een andere kleur. Aan het eind van de dag gaat er toch een hoesje om. Ik lees dat wit niet zo in trek is, dus dat is een goed alternatief. Of anders gewoon good old zwart.
Maar de afgelopen jaren zat ik er altijd wel tussen en had ik om 14:03 mijn bestelling er wel al doorheen. Dus we gaan naturel gewoon proberen. Eerst mijn eigen bestellen, en als @RiccardoNL dan weer er niet doorheen komt, bestel ik er nog één. Hij heeft eigenlijk altijd ongeluk met iPhone bestellingen.
Haha ja die is heerlijk.Mog schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:55:
[...]
Deze classic blijft leuk om te kijken:
[YouTube: Last years iPhone Release Some Lady gets burned]
Vaak zijn er van de nieuwe kleuren ook wel wat meer. Dus dat zit wel snor.Dennisweb schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:57:
Volgens mij is de naturelkleur wel erg in trek dit jaar. Ik wil er ook één. De Pro Max 256 GB. Maar als dat niet lukt, dan pak ik wel een andere kleur. Aan het eind van de dag gaat er toch een hoesje om. Ik lees dat wit niet zo in trek is, dus dat is een goed alternatief. Of anders gewoon good old zwart.
Openen boven een tafel met een kleedje
Hier ligt ook alles klaar. Ik ben van plan om via KPN te pre-orderen icm een abonnement. Hopelijk lukt dat en heb ik niet al teveel info nodig zoals rijbewijs info etc.Toppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:58:
[...]
Ach, komt wel goed. CC is gereed, alles goed ingesteld dus
Heel eerlijk: het kan me niet schelen. Ik wil graag naturel titanium, maar ik vind de zwarte ook mooi. Ik heb al jaren zwart. Of het nu naturel titanium of zwart wordt, ik ben met beide blij.ViezeVis schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:59:
[...]
Ik zou nou niet graag voor dat geld toch maar een andere kleur kopen omdat je er niet doorheen komt.
Overigens denk ik dat er wel wat productie van naturel titanium extra is gedaan, want Apple produceert altijd extra van de kleuren die mogelijk populair worden.
Ik heb ook altijd zwart gehad. Maar altijd iPhones 1 jaar ouder dan de nieuwe release. Dus toen de 13 uitkwam kocht ik de 12 enzovoort. Dus dat was nog wat behapbaarder qua prijs. Maar dit keer koop ik de Pro Max van €1400+ terwijl ik er toen /- €850 voor betaalde dacht ik. Dan maakt voor mij kleur ineens wel uit hahaha.Dennisweb schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:01:
[...]
Heel eerlijk: het kan me niet schelen. Ik wil graag naturel titanium, maar ik vind de zwarte ook mooi. Ik heb al jaren zwart. Of het nu naturel titanium of zwart wordt, ik ben met beide blij.
Overigens denk ik dat er wel wat productie van naturel titanium extra is gedaan, want Apple produceert altijd extra van de kleuren die mogelijk populair worden.
Goed om te weten dat er meer kleuren zijn. De wekker om 13.50 staat al klaar

Scherp! Tikfoutje, maar dat wordt hier duidelijk rechtgetrokkenDonstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:46:
[...]
Pak je toch de 6.7" Pro Max, dan zit je er mooi tussenin
Zo te horen wilt iemand voorkomen dat-ie morgen misgrijpt door concurrentie bij de pre-orders...Toppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:46:
[...]
Ik zou de normale doen. De max is echt te groot voor in je broekzak en lastig vast te houden.
Net nog even een test bestelling geplaatst zodat ik weer weet hoe ik snel kan klikken 😏Uniciteit schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:08:
[...]
Zo te horen wilt iemand voorkomen dat-ie morgen misgrijpt door concurrentie bij de pre-orders...
ja blijft een grijs gebied. Maar dank voor het linkje! Dat maakt het een heel stuk duidelijkerDennisdn schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:22:
[...]
Ik heb er heel eerlijk gezegd heel even over nagedacht, maar durf het gewoon niet.
Hier leggen ze alles wel goed uit: https://www.iculture.nl/uitleg/applecare/
Ah, je weet alle stappen zo al die nodig zijn om te verlengen bij KPN? Dat is wel goed om te weten. Ik dacht eigenlijk dat wanneer je inlogt en verifieert via sms dan gewoon een nieuw abonnement kon afsluiten zonder verdere verificatie.ViezeVis schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:01:
[...]
Hier ligt ook alles klaar. Ik ben van plan om via KPN te pre-orderen icm een abonnement. Hopelijk lukt dat en heb ik niet al teveel info nodig zoals rijbewijs info etc.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
pdavie2311 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:24:
Heb nu tijdelijk, niet lachen, een Xiaomi Redmi 9 als back up en die is groter dan de Pro Max. Ik ben eerlijk gezegd al gewend aan het formaat. De Pro Max is dus iets kleiner dan deze surfplank dus ik ga morgen voor het eerst een Pro Max bestellen. Deze past ook in mijn broekzak dan de Max ook omdat die dus nog iets kleiner is..
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/BgtAJZ9i7rUqQUiMNuSTLhhW.gif?f=user_large)
Ik denk idd verlengen d.m.v. 06-verificatie > verlengen met telefoon > kleur/opslag/databundel/looptijd kiezen > bevestigen met rijbewijs/documentnummer o.i.d. en dan akkoord/betalen.Froggle schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:16:
[...]
Ah, je weet alle stappen zo al die nodig zijn om te verlengen bij KPN? Dat is wel goed om te weten. Ik dacht eigenlijk dat wanneer je inlogt en verifieert via sms dan gewoon een nieuw abonnement kon afsluiten zonder verdere verificatie.
Rijbewijs is dan ook puur als zekerheid dat 'ie klaar ligt.
[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 14-09-2023 20:34 ]
Jij neemt ook de Max toch 😉
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik ben er even doorheen gelopen. Heb even screenshots gemaakt, dan kun je alvast alles klaarzetten en hoef je alleen maar de kopiëren en plakken van gegevens.ViezeVis schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:33:
[...]
Ik denk idd verlengen d.m.v. 06-verificatie > verlengen met telefoon > kleur/opslag/databundel/looptijd kiezen > bevestigen met rijbewijs/documentnummer o.i.d. en dan akkoord/betalen.
Nadat je je toestel en abo naar keuze hebt staat ie in je winkelmand. Als je dan verder wil kan het zijn dat je meteen deze pop-up krijgt.
/f/image/KnHR3TPLc7jzpnDU5Xwo3RIQ.png?f=fotoalbum_large)
Dan mag je in het volgende scherm inderdaad je rijbewijs of andere legitimatie inkloppen.
/f/image/ikTQnC8pXfdV2Mz9fZHQLcJz.png?f=fotoalbum_large)
Het lijkt erop dat je niets hoeft te betalen tot je eerst volgende factuur.
/f/image/lIRtDJukpx9PgFYRQ8Y1XPfs.png?f=fotoalbum_large)
Sowieso. Ik moet compenseren
Ik werd een beetje huiverig bij het 'Volgende' knopje in de winkelwagen van KPN omdat ik niet helemaal wist of dit al de betaalverplichting was. Want dan was ik nu eigenaar van een iPhone 14. Had idd al een vermoeden dat er meer dan alleen 'check check klaar' procedure was.Froggle schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:38:
[...]
Ik ben er even doorheen gelopen. Heb even screenshots gemaakt, dan kun je alvast alles klaarzetten en hoef je alleen maar de kopiëren en plakken van gegevens.
Nadat je je toestel en abo naar keuze hebt staat ie in je winkelmand. Als je dan verder wil kan het zijn dat je meteen deze pop-up krijgt.
[Afbeelding]
Dan mag je in het volgende scherm inderdaad je rijbewijs of andere legitimatie inkloppen.
[Afbeelding]
Het lijkt erop dat je niets hoeft te betalen tot je eerst volgende factuur.
[Afbeelding]
Anderzijds heb ik nu een S23 Ultra die officieel groter is maar toch kleiner aanvoelt dan de 14 Pro Max en vind de Pro eigenlijk een te klein beeldscherm hebben als ik deze naast de S23U houdt. Aangezien de 15 Pro Max nu ietsje smaller is en afgeronde randen heeft, denk ik dat de Pro Max mij beter gaat bevallen als de gewone Pro. Maar ja het prijsverschil is wel een paar honderd euro aangezien ik aan 128gb genoeg heb want alle media gaat toch meteen richting NAS.
Had zeker gedacht dat die ging zakken met een lagere prijs van de 15 pro.
Dat weet je bij providers nooit..NLjorn schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:53:
Deze tekst staat nu bij Odidio. Zou dit ook betekenen als ik hem morgen pre-order dat ik hem dan ook volgende week vrijdag heb?
[Afbeelding]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Nee na je betaalgegevens is het alleen nog een samenvatting en daar klik je zo doorheen. Maar denk eerlijk gezegd niet dat je mis grijpt bij KPN als je gewoon om 14:00 besteld. Er is zoveel keus, en anders pak je gewoon een andere kleur. Bevalt ie niet, dan stuur je 'm gewoon weer binnen 14 dagen terug.ViezeVis schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:45:
[...]
Ik werd een beetje huiverig bij het 'Volgende' knopje in de winkelwagen van KPN omdat ik niet helemaal wist of dit al de betaalverplichting was. Want dan was ik nu eigenaar van een iPhone 14. Had idd al een vermoeden dat er meer dan alleen 'check check klaar' procedure was.
Ik twijfelde vandaag nog steeds tussen Pro en Pro Max, maar denk dat ik voor de Pro ga. Kleuren vind ik allemaal goed, maar ik kijk wel of ze de Natural Titanium hebben, anders wordt het gewoon weer zwart. Lekker safe spelen, zoals ieder jaar. Zwart verveeld ook nooit.
Dat hangt er vanaf hoeveel voorraad ze hebben. Tmobile was vorig jaar wel oké dacht ik.NLjorn schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:53:
Deze tekst staat nu bij Odidio. Zou dit ook betekenen als ik hem morgen pre-order dat ik hem dan ook volgende week vrijdag heb?
[Afbeelding]
Ik ga de telefoon in één keer betalen, dus ik heb de toestel kredietcheck niet zo te zien.Froggle schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:54:
[...]
Nee na je betaalgegevens is het alleen nog een samenvatting en daar klik je zo doorheen. Maar denk eerlijk gezegd niet dat je mis grijpt bij KPN als je gewoon om 14:00 besteld. Er is zoveel keus, en anders pak je gewoon een andere kleur. Bevalt ie niet, dan stuur je 'm gewoon weer binnen 14 dagen terug.
Ik twijfelde vandaag nog steeds tussen Pro en Pro Max, maar denk dat ik voor de Pro ga. Kleuren vind ik allemaal goed, maar ik kijk wel of ze de Natural Titanium hebben, anders wordt het gewoon weer zwart. Lekker safe spelen, zoals ieder jaar. Zwart verveeld ook nooit.
Ik twijfelde ook voor de Pro Max of Pro. Maar ik denk dat ik voor die camera het niet kan laten om de meerprijs niet te betalen. En ze zoals ze in die gelikte presentatie zeiden; Apple houdt waarde vast. Dat zie je nu ook nog met de 14 Pro's hier
[ Voor 13% gewijzigd door ViezeVis op 14-09-2023 20:59 ]
Ja precies. Morgen om 13:50 klaarzitten voor de pre-order op de iPhone en laptop. Moet goed komen hahaToppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:54:
[...]
Dat hangt er vanaf hoeveel voorraad ze hebben. Tmobile was vorig jaar wel oké dacht ik.
Ik neem aan dat ze de prijzen voor 14:00 bekend maken?Kartmans1 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:03:
Maakt het nog uit of ik morgen direct bij kpn bestel of via belsimpel/mobiel.NL. Weet niet of het op de pre-order dag scheelt qua korting? Als je voor de 14 pro kijkt is het namelijk goedkoper om via mobiel.NL te bestellen dan direct via KPN.
[ Voor 36% gewijzigd door Mnup_1 op 14-09-2023 21:05 ]
I.c.m. abonnement kost de 14 Pro 5G 128GB bij KPN Eenmalig 1056,00 Bij Amac 1049 dus íets goedkoper. Maar volgens mij is dat zeldzaam.Kartmans1 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:03:
Maakt het nog uit of ik morgen direct bij kpn bestel of via belsimpel/mobiel.NL. Weet niet of het op de pre-order dag scheelt qua korting? Als je voor de 14 pro kijkt is het namelijk goedkoper om via mobiel.NL te bestellen dan direct via KPN.
[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 14-09-2023 21:05 ]
PreciesNLjorn schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:04:
[...]
Ja precies. Morgen om 13:50 klaarzitten voor de pre-order op de iPhone en laptop. Moet goed komen haha
Dit zijn prijzen na een jaar.. amac is met de uitverkoop bezig van de 14 pro’s/pc’sViezeVis schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:04:
[...]
I.c.m. abonnement kost de 14 Pro 5G 128GB bij KPN Eenmalig 1056,00 Bij Amac 1049 dus íets goedkoper. Maar volgens mij is dat zeldzaam.
Voorgaande jaren scheelde het bij release volgens mij 100 of 75 euro bij kpn tov de advies prijzen. Dus toch mooi mee genomen lijkt me.
Haha, raad eens.ViezeVis schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:12:
@Froggle Wat ga jij morgen doen? Op die verlengsite van KPN alvast inloggen en refreshen of ga je wachten op die mail van KPN?
Z’n ‘bestel nu’ mail krijg je pas rond 16:00ViezeVis schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:12:
@Froggle Wat ga jij morgen doen? Op die verlengsite van KPN alvast inloggen en refreshen of ga je wachten op die mail van KPN?
Dan weet je in ieder geval zeker dat je geen keus meer hebt.Toppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:14:
[...]
Z’n ‘bestel nu’ mail krijg je pas rond 16:00

Nou idd, of veel te vroeg. Moet je wel even Ctrl F5 refreshen voor de caching. Anders is 't ook zo sneuToppe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:14:
[...]
Z’n ‘bestel nu’ mail krijg je pas rond 16:00
Geen probleem. Twee kan primaSpurlie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:18:
Hoeveel iPhones zou je tegelijk kunnen pre orderen bij Apple zelf? Als ik er een voor mijzelf en partner wil bestellen.
Zelf elk jaar ellende gehad bij Apple, gingen de pre orders om 14:00 open en dat ik er pas na 15:00 doorheen kwamViezeVis schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:17:
[...]
Nou idd, of veel te vroeg. Moet je wel even Ctrl F5 refreshen voor de caching. Anders is 't ook zo sneu
Doen, twijfelde zelf ook tussen naturel titanium en black. Maar heb zelf nu de gouden en die lijkt er redelijk veel op. Vind de zwarte toch meer premium, had er spijt van de zwarte niet genomen te hebben.Froggle schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:32:
Damn, ik was redelijk zeker van naturel titanium, maar nu zie ik die zwarte, en die ziet er toch ook heel gaaf uit.![]()
[YouTube: iPhone 15 Pro & Pro Max Hands-On]
Ik heb dat met de blauwe. Toch ook heel fraai.Froggle schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:32:
Damn, ik was redelijk zeker van naturel titanium, maar nu zie ik die zwarte, en die ziet er toch ook heel gaaf uit.![]()
Damn, was er maar paars.
ben op vakantie en sta rond 14 uur vast ergens boven op een berg, zonder bereik
toch denk ik dat het wel goed komt, voorgaande jaren was het ook niet heel snel uitverkocht.....
via apple of cool blue....
zeker niet als jullie allemaal voor natural titanium of zwart gaan
Mwoah, mocht ik er niet doorkomen en Naturel titanium uitverkocht zijn ga ik voor de blauwe.refused81 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:37:
goed om te lezen dat niemand voor een 'witte' pro gaat hier.
toch denk ik dat het wel goed komt, voorgaande jaren was het ook niet heel snel uitverkocht.....
prima...zolang ik de witte na 1600 nog maar kan bestellenTranquility schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:39:
[...]
Mwoah, mocht ik er niet doorkomen en Naturel titanium uitverkocht zijn ga ik voor de blauwe.
Als je je telefoon verkoopt of om wat voor reden dan ook kan je AppleCare gewoon opzeggen en krijg je het resterende bedrag wat over is in maanden (dat wordt netjes berekend door Apple) krijg je gewoon teruggestort.nDirect090 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:13:
[...]
ja blijft een grijs gebied. Maar dank voor het linkje! Dat maakt het een heel stuk duidelijker
nDirect090 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:01:
[...]
De enige manier om erachter te komen of je max fijner vindt of niet is door het gewoon een keer te proberen
Uniciteit schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:44:
Ik heb zelfs een paar maanden geleden een 14 Pro Max dummy gehaald voor een tientje om het formaat te proberen in dagelijks leven, maar ben er nog steeds niet uitGarret1410 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:49:
Twijfel ook tussen de Pro en Pro Max. Heb nooit een Pro Max gehad en vond het altijd te lomp als ik iemands Pro Max vast hield.
Kom van een 11 Pro. Heb wel vrij grote handen maarja klein is ook gewoon fijn. Ik gebruik thuis eigenlijk meestal een iPad Pro voor browsen en media. Ook de 3x camera van de Pro lijkt me praktischer voor portretten dan de 1x cropped (mindere kwaliteit?) of 5x zoom (verder weg staan).
Van de andere kant ook wel behoefte aan wat nieuws en wellicht zelfs als vervanger voor mijn iPad om media te consumeren, ook thuis. Hmmm.
Pro Max is prachtig, formaat spreekt me ook best aan omdat de iconen wat meer ruimte krijgen op het scherm en alles wat ruimer te lezen is. Maar het is gewoon te groot in het dagelijks leven en voor mijn smalle pianovingers.Alexknl schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:46:
Ik heb zelfs een paar maanden geleden een 14 Pro Max dummy gehaald voor een tientje om het formaat te proberen in dagelijks leven, maar ben er nog steeds niet uitProberen in winkel had ook geen nut.
Kom van een 11 Pro. Heb wel vrij grote handen maarja klein is ook gewoon fijn. Ik gebruik thuis eigenlijk meestal een iPad Pro voor browsen en media. Ook de 3x camera van de Pro lijkt me praktischer voor portretten dan de 1x cropped (mindere kwaliteit?) of 5x zoom (verder weg staan).
Van de andere kant ook wel behoefte aan wat nieuws en wellicht zelfs als vervanger voor mijn iPad om media te consumeren, ook thuis. Hmmm.
Zwart wordt het, maar zie wel dat het een vingerafdrukmagneet is...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Volgende week vrijdag.Granaatappel schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:50:
Liggen de nieuwe IPhones eigenlijk ook pas volgende week vrijdag in de winkel tijdens de release om te aanschouwen? Of al eerder?
Als je morgen ophalen in de winkel kiest dan betaal je via Apple.nl niet in de winkel.Statz87 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:37:
Als je voor ophalen in de Apple store kiest. Kan je dan ook daar ter plekke betalen of moet je online betalen? Wil mijn 13 pro inruilen. Zou mooi zijn als dat dan daar ter plekke van het totaalbedrag afgaat.
Precies, ik denk (als ik voor mezelf spreek) dat de combi iPhone Pro voor onderweg en iPad voor thuis gewoon ideaal is. Ook geen boot in je broekzak tijdens sporten etc.THE_BASE schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:48:
[...]
Pro Max is prachtig, formaat spreekt me ook best aan omdat de iconen wat meer ruimte krijgen op het scherm en alles wat ruimer te lezen is. Maar het is gewoon te groot in het dagelijks leven en voor mijn smalle pianovingers.
Ik neig ook richting zwart, kom van een groene iPhone die lang niet alle hoesjes goed kon hebben
In de praktijk (mijn ervaring) zijn alle andere lenzen buiten de main (26mm, wat nu 24mm wordt bij de iPhone 15) is de kwaliteit gewoon minder. Ik vind het leuk om af en toe die andere lenzen te gebruiken als de situatie het toelaat, maar ik zie aan de foto kwaliteit (niet eens de brandpuntsafstand) dat het een andere lens is gebruikt. Daarom ben ik ook een beetje huiverig voor die 120mm, en als dat dan het enige is, waarom dan een groter toestel nemen. Accu is sowieso beter. Daarvoor hoef ik ook die Pro Max niet te nemen.Alexknl schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:46:
Ik heb zelfs een paar maanden geleden een 14 Pro Max dummy gehaald voor een tientje om het formaat te proberen in dagelijks leven, maar ben er nog steeds niet uitProberen in winkel had ook geen nut.
https://www.thingiverse.com/thing:6039581
waar zie je dat het een vingerafdruk magneet is?THE_BASE schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:48:
[...]
Pro Max is prachtig, formaat spreekt me ook best aan omdat de iconen wat meer ruimte krijgen op het scherm en alles wat ruimer te lezen is. Maar het is gewoon te groot in het dagelijks leven en voor mijn smalle pianovingers.
Dank voor deze video. Ziet er wel heel goed uit. Ik ben nog nooit zo vaak aan het hoppen van kleur geweest. De natural vond ik vooral mooi vanwege de natuurlijke titanium zijkanten. Ik vind de achterkant niet geweldig. Het is alleen mooi onder een bepaald licht. Ik koos altijd voor zwart. Ik vind de zwarte er dit jaar wel pro uitzien. Bang dat ik spijt krijg van natural. Dan is zwart toch de optie waar ik geen spijt van krijg.Froggle schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:32:
Rationeel denken is soms moeilijk met al die nieuwe glimmende speeltjes.
Ja dat zeiden ze met de 14 pro max ook.. ohw en met de Apple Watch ultra ook… beide jammer maar helaas.. vorig jaar mis gegrepen bij Apple, maar via bol.com geen probleemBernessi schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:06:
[Afbeelding]
Bij Coolblue lijken ze alvast zelfverzekerd dat ze genoeg toestellen hebben om iedereen die een preorder plaatst op dag 1 te voorzien.
Hey, het was niet de bedoeling iedereen hier van naturel titanium af te helpen! Ik wil wel nog een order kunnen plaatsen morgen.Dennisweb schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:03:
[...]
Dank voor deze video. Ziet er wel heel goed uit. Ik ben nog nooit zo vaak aan het hoppen van kleur geweest. De natural vond ik vooral mooi vanwege de natuurlijke titanium zijkanten. Ik vind de achterkant niet geweldig. Het is alleen mooi onder een bepaald licht. Ik koos altijd voor zwart. Ik vind de zwarte er dit jaar wel pro uitzien. Bang dat ik spijt krijg van natural. Dan is zwart toch de optie waar ik geen spijt van krijg.
Rationeel denken is soms moeilijk met al die nieuwe glimmende speeltjes.
Ach, het maakt nu toch niet meer uit. Hier een betere video van de zwarte 15 Pro.
Doet bol.com ook aan pre order? Ik kon niks vindensuperericje schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:07:
[...]
Ja dat zeiden ze met de 14 pro max ook.. ohw en met de Apple Watch ultra ook… beide jammer maar helaas.. vorig jaar mis gegrepen bij Apple, maar via bol.com geen probleem
Ohw nee dat doen ze niet.. deden vorig jaar de dag ervoor om 12:00 gewoon de verkoop open voor aantal wat ze daadwerkelijk hadden( in tegenstelling tot andere retailers die gewoon op pre order jagen en dan hopen er voldoende te ontvangen).. hadden er voldoende, toen om 12;30 ofzo gekeken en gekocht.. dag erna binnenGin1216 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:23:
[...]
Doet bol.com ook aan pre order? Ik kon niks vinden
Wil de titanium pro max.. als Apple op is, ga ik gewoon weer voor bol
[ Voor 10% gewijzigd door superericje op 14-09-2023 22:29 ]
Off-topic:Froggle schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:13:
[...]
Ach, het maakt nu toch niet meer uit. Hier een betere video van de zwarte 15 Pro.
[YouTube: iPhone 15 Pro Black Titanium Color hands on & Camera zoom test!]
Wat een naar filmpje, wat doet deze persoon? Ongemakkelijk maar heen en weer blijven draaien met dat toestel terwijl het scherm unlocked is. Word er ongemakkelijk van haha.
On-topic:
Na het zien van black in deze lichtomstandigheden toch meer fan van naturel
Ja niet heel lang, hoe langer je wacht des te lager wordt de inruilprijsSoullie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:55:
[...]
Hoelang zat hier tussen ? Paar weekjes ?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik ga voor een witte Pro Max!refused81 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:37:
goed om te lezen dat niemand voor een 'witte' pro gaat hier.
Hij laat de achterkant en zijkanten tenminste wel goed zien. Die andere filmpjes draaien al heel snel naar de voorkant die overal hetzelfde uit ziet.Axel schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:29:
[...]
Off-topic:
Wat een naar filmpje, wat doet deze persoon? Ongemakkelijk maar heen en weer blijven draaien met dat toestel terwijl het scherm unlocked is. Word er ongemakkelijk van haha.
On-topic:
Na het zien van black in deze lichtomstandigheden toch meer fan van naturel
Mja. Vind persoonlijk dit 1 vd betere filmpjes die goed alle kleuren laat zien.Froggle schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:32:
[...]
Hij laat de achterkant en zijkanten tenminste wel goed zien. Die andere filmpjes draaien al heel snel naar de voorkant die overal hetzelfde uit ziet.
Ja idd. Of filmen heel erg het glas achterop terwijl ik juist de banden wil zien.Froggle schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:32:
[...]
Hij laat de achterkant en zijkanten tenminste wel goed zien. Die andere filmpjes draaien al heel snel naar de voorkant die overal hetzelfde uit ziet.
Camera eiland is wel het mooiste (lees: minst lelijk) op de zwarte als ik het zo zie.
Over camera eiland gesproken, ik kwam deze vandaag tegen.Donstil schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:43:
[...]
Ja idd. Of filmen heel erg het glas achterop terwijl ik juist de banden wil zien.
Camera eiland is wel het mooiste (lees: minst lelijk) op de zwarte als ik het zo zie.
:strip_exif()/f/image/qBtMUUnr8uNfBJERlO1QcEGG.jpg?f=fotoalbum_large)
Prijsverschil is echt klein (15 is minder dan 40 euro goedkoper dan de 14 pro)... (de 256 gb versies dan he, 128 hoef ik niet).
[ Voor 20% gewijzigd door Roflmao op 14-09-2023 23:05 ]
Ik zou er erg graag een willen... Maar mijn partner heeft nog een vrij brakke iPhone 11 vol krassen en met een slechte batterij... Dus hij kan het meer gebruiken... Dus denk dat het een cadeautje gaat worden.
Trouwens wat wel opmerkelijk is, is dat de verbeteringen in snelheid allemaal wel nogal meevallen. Mijn vriend was laatst in een Amac zijn iPhone 11 aan het vergelijken met de iPhone 14 pro en had toen ook side by side verschillende apps geopend en er zat echt maar weinig verschil in hoe snel apps laden. Technisch gezien zijn de nieuwe iPhones misschien wel veel sneller maar qua echt normaal gebruikt maakt het kennelijk weinig uit. Misschien wel als je bvb videomontage doet en je moet een video renderen van 10 minuten... maar goed hoeveel mensen doen dat nu op hun telefoon?
De 14pro is heel iets groter dan de 15pro (ongeveer 0.9mm aan beide zijden, en iets minder dik. Dus ik denk dat het net niet lekker past.Dennisdn schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:01:
Iemand al iets gezien of ie eigenlijk gewoon in een 14Pro hoesje kan? Of is de camerabult weer eens nét iets anders?
De iPhone 15 is eigenlijk gewoon een copy-paste van de iPhone 14 Pro. Wil je het nieuwste toestel, koop dan de iPhone 15. Dan kun je een jaar langer updaten. Is het je om het geld te doen? Kies dan de iPhone 14 Pro.Roflmao schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:04:
14 pro of gewone 15.
Prijsverschil is echt klein (15 is minder dan 40 euro goedkoper dan de 14 pro)... (de 256 gb versies dan he, 128 hoef ik niet).
Volgens mij kun je met beide niet fout gaan.
Behalve het scherm dat hebben zel lekker bewust 60hz gedaan omdat ze bang zijn dat iedereen de pro gaat skippenDennisweb schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:14:
[...]
De iPhone 15 is eigenlijk gewoon een copy-paste van de iPhone 14 Pro. Wil je het nieuwste toestel, koop dan de iPhone 15. Dan kun je een jaar langer updaten. Is het je om het geld te doen? Kies dan de iPhone 14 Pro.
Volgens mij kun je met beide niet fout gaan.
Maar goed ik denk dat ik voor de 15 ga. Accu van mijn se2020 is belachelijk slecht geworden

120 Hertz wil je eigenlijk niet missen. Een iPhone 14 Pro is dan wel een goede optie. Maar het is maar net of je de laatste iPhone wilt of de een-na-laatste ook goed vindt.Roflmao schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:16:
[...]
Behalve het scherm dat hebben zel lekker bewust 60hz gedaan omdat ze bang zijn dat iedereen de pro gaat skippen![]()
Maar goed ik denk dat ik voor de 15 ga. Accu van mijn se2020 is belachelijk slecht geworden![]()
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Maar hij bedoelt de gewone iPhone 15 tegenover de iPhone 14 Pro.Chiron schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:21:
Het grootste merkbare verschil tussen de 14 pro en de 15 pro is wel het gewicht, de 14 pro is echt een brick, en mede daardoor heb ik die geskipped.
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.