Moody2204 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:31:
Nou hier had ik in de WL dus al 9 wins met nog 5 wedstrijden te gaan. Ik dacht: misschien zit de 11 wins er nu wel een keer in.
Maar... je weet dan ook voor die laatste 5: nu begint de freakshow pas echt.
Omdat ik nooit de 11 wins haal, haal.je.dat.dus.'gewoon'.niet.
Laatste 5 allemaal verloren op de meest rare manieren.
En dat is de WL.
Zoals ik het zie, is dat je EA FC niet alleen speelt tegen je directe tegenstander, maar ook tegen het spel zelf. Maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor je tegenstander. Al zijn er wel factoren waardoor je er meer last van kan hebben dan je tegenstander. Met name die pressie tactics zorgen vaak voor domme fouten van je eigen spelers.
Maar dat je consistent elke week op de 9 wins uit komt, zegt ook wel iets over waar je huidige niveau ligt. 9 wins is prima trouwens, dat is ongeveer 50/50. Zelf heb ik het jarenlang met 11 wins gehad. Soms won ik er wat meer in het begin, door de matchmaking kreeg ik betere tegenstanders en dan verloor ik op het laast de meeste wedstrijden of juist andersom.
Deze EA FC kom ik meestal op 14 wins uit, waarschijnlijk doordat ik een aantal dingen aan m'n spel heb toegevoegd die in lastige wedstrijden wel het verschil kunnen maken. Tegen spelers met hoge pressie verplaats ik het spel vaak naar de andere flank met een crosspass, dan ligt er daar vaak veel ruimte. Ook maak ik actiever gebruik van het triggeren van runs van m'n medespelers met L1/R1 (LB/RB). Daardoor heb ik altijd wel een speler die aanspeelbaar is.
Afronding is ook erg belangrijk in het spel. Ik had vroeger de neiging om te vroeg te schieten, en ook niet op de optimale manier. Near post finishing is dit jaar OP, of trivela's naar de verre hoek (maar die worden volgens mij binnenkort generfed).
Als het je lukt om wat dingen aan je spel te verbeteren, kun je zeker wel richting de 11 wins gaan. Je zult nog steeds die random BS dingen hebben in het spel, maar vaak wordt een wedstrijd beslist door een grote kans die je net mist of juist wel binnen schiet.