Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 23:16
Eind van het seizoen komt ook weer in beeld.
2 potjes kansloos verloren.
3e potje gaat de tegenstander met een gelijkspel offline op het moment dat hij een rode kaart krijgt en ik een strafschop mee.
2 potjes erna kom ik voor en gaat de tegenstander "rubber banden".. genoeg rivals voor vandaag. Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvd1984
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:27
2x 84+ gedaan en natuurlijk 4x een 84 speler
Lekker gierig weer ea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:57
Markvd1984 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:22:
2x 84+ gedaan en natuurlijk 4x een 84 speler
Lekker gierig weer ea
Tja had je anders verwacht dan...?
Staat nergens dat je 85 of meer krijgt ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Sleehond op 24-10-2023 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvd1984
Sleehond schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:25:
[...]

Tja had je anders verwacht dan...?
Staat nergens dat je 85 of meer krijgt ;-)
Klopt maar zal wel mooi zijn als ze x iets gunnen ter compensatie van de glttches en andere zooi die fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles27
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik sta op het punt voor promotie naar divisie 4. Dit is mijn eerste fifa sinds 18, heb nog nooit eerder FUT gespeeld. Kan ook geen enkel truukje.

Met de aankomende weekend league twijfel ik enorm over de tactiek tussen 3-5-2, 4-3-21 en 4-1-2-1-2 (2)

Hebben jullie nog tips of advies? Speel momenteel zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brEqCMLx8i3ky4fankVEknyo4ug=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SB0i99OkEyt0SYf2ANGnycZC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar101
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 22:28
Nachtapotheker schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:59:
Ik heb Cunha en Aspas allebei, ik zou voor Cunha gaan. Aspas vind ik niet beter (eerder minder) dan Griezmann die een fractie meer kost en tradable is.
Die Cunha speelt echt heerlijk, beste spits die ik gebruikt heb samen met Benzema. Alleen Cunha is veel beweeglijker en agressiever.
Ik ben ook voor Cunha gegaan, paste qua chem perfect in mijn team en daardoor kon ik mijn tradable Joao Pedro RTTK verkopen. Qua stats lijken beide spelers erg veel op elkaar. Toch valt mij Cunha een beetje tegen, ik vind hem juist een stuk houteriger aanvoelen dan Joao Pedro. De R1 dribbel van Joao Pedro was echt heerlijk. Hangt er denk ik ook vanaf waar je Cunha mee vergelijkt. Benzema staat natuurlijk niet bekend om zijn beweeglijkheid. Sterke punten van Cunha vind ik zijn balvastheid en zijn harde schot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitsla2800
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01:39

fruitsla2800

PSN : Fruitsla379

Ondanks de weinige fodder die ik nog heb toch maar 2 maal de gok gedaan met wat spelers te kopen.
1ste upgrade was 2 x 84. 2de upgrade kwam Rashford er uit.

[ Voor 16% gewijzigd door fruitsla2800 op 24-10-2023 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 19:35
038Zwolle schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:08:
Eind van het seizoen komt ook weer in beeld.
2 potjes kansloos verloren.
3e potje gaat de tegenstander met een gelijkspel offline op het moment dat hij een rode kaart krijgt en ik een strafschop mee.
2 potjes erna kom ik voor en gaat de tegenstander "rubber banden".. genoeg rivals voor vandaag. Bah
Waarom zou je rubber banden, voor een tifo 🤣 die zou k niet begrijpen

Of stond er een evo in de basis voor de doelstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47
mar101 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:04:
[...]

Ik ben ook voor Cunha gegaan, paste qua chem perfect in mijn team en daardoor kon ik mijn tradable Joao Pedro RTTK verkopen. Qua stats lijken beide spelers erg veel op elkaar. Toch valt mij Cunha een beetje tegen, ik vind hem juist een stuk houteriger aanvoelen dan Joao Pedro. De R1 dribbel van Joao Pedro was echt heerlijk. Hangt er denk ik ook vanaf waar je Cunha mee vergelijkt. Benzema staat natuurlijk niet bekend om zijn beweeglijkheid. Sterke punten van Cunha vind ik zijn balvastheid en zijn harde schot.
Ik heb die Pedro nooit gebruikt, maar ben zelf idd wel fan van wat fysiekere spitsen. Dus dan is hij idd vrij beweeglijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vond Fifa 23 serieus beter dan deze editie. Kick off glitch er nog in, rode kaart omdat er iemand tegen mijn verdediger aan liep, penalty tegen omdat er wederom iemand tegen me aanliep, eigen doelpunt omdat een voorzet via mijn verdediger er in gaat, etc, etc. Resultaat: 1-3 in de WL kwalificatie. Tijd om te stoppen. Morgen maar een poging om die kwalificatie nog te redden. Maar erger me tot dusver 10x meer dan bij Fifa 23 merk ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
El Profesor schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:30:
Is het de gameplay die online geregeld enorm stroperig is, of ligt het aan mijn internet (speel bekabeld)? Het spel voelt geregeld echt onspeelbaar, vertraging met passing en spelers die slecht reageren kenmerkt het en ik krijg de indruk dat mijn tegenstander hier geen last van heeft.
Zojuist 5 potjes rivals gespeeld en precies hetzelfde. Moet nog een win voor rewards, maar als het zo speelt dan hoeft het niet.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 19:59
Bossie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:21:
[...]

Zojuist 5 potjes rivals gespeeld en precies hetzelfde. Moet nog een win voor rewards, maar als het zo speelt dan hoeft het niet.
Ik besloot vanavond ook maar ‘even’ voor de laatste win te gaan voor de bonus rivals rewards. Heeft me 7 wedstrijden gekost. Speel in div 6 en zit tegen promotie naar 5 aan. Deels door mijn eigen concentratie verloren maar ook door een hoop vreemde situaties. Penalty’s tegen, eigen goals, keepers die naar achteren duiken, een penalty gemist waarbij de camera op co-op bleef hangen ipv op de goal gericht.

Wat is voor jullie de beste dag/avond voor rivals? Lijkt dat nu iedereen nog even zijn laatste wins wilt halen, normaal gaat het me beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Iemand ervaring met Valverde van Real?
Waarom is die zoveel duurder dan andere midfielders? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeleNL schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:25:
[...]

Ik besloot vanavond ook maar ‘even’ voor de laatste win te gaan voor de bonus rivals rewards. Heeft me 7 wedstrijden gekost. Speel in div 6 en zit tegen promotie naar 5 aan. Deels door mijn eigen concentratie verloren maar ook door een hoop vreemde situaties. Penalty’s tegen, eigen goals, keepers die naar achteren duiken, een penalty gemist waarbij de camera op co-op bleef hangen ipv op de goal gericht.

Wat is voor jullie de beste dag/avond voor rivals? Lijkt dat nu iedereen nog even zijn laatste wins wilt halen, normaal gaat het me beter af.
Ik weet alleen dat woensdagavond in ieder het slechste moment is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:50
Met dit team (dankzij Rio Ferdinand tradable) gisteren vrij gemakkelijk 7 wedstrijden in rivals div 6 gewonnen. Merk wel dat Morata nu niet altijd mee kan. Doet z'n werk en z'n schot je dodelijk effectief maar een lewandowski zou wellicht beter zijn maar wil dan doorsparen voor z'n CL kaartje net zoals Modric. Iemand anders ideeën wat een vooruitgang zou kunnen zijn? Speelt best lekker weg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5JdXAuPy-iYLciaLjEwgY-tupI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiIQoh2u5A02dpDNYCRvtc0I.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:48:
Met dit team (dankzij Rio Ferdinand tradable) gisteren vrij gemakkelijk 7 wedstrijden in rivals div 6 gewonnen. Merk wel dat Morata nu niet altijd mee kan. Doet z'n werk en z'n schot je dodelijk effectief maar een lewandowski zou wellicht beter zijn maar wil dan doorsparen voor z'n CL kaartje net zoals Modric. Iemand anders ideeën wat een vooruitgang zou kunnen zijn? Speelt best lekker weg

[Afbeelding]
Aspas meepakken als tijdelijke upgrade voor Morata?
Het is gewoon een rechtsbenige Griezmann dus blijft een leuke optie voor je team in eventuele andere formaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lwd-kevin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 11:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTRUbeAKgq6h8htKuWmLPINx7nw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UIFUdAcF5YdUhYFzrKKObzJD.jpg?f=fotoalbum_large Gegokt met de max 87 icon SBC. Met succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
Augy schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:33:
[...]

Waarom zou je rubber banden, voor een tifo 🤣 die zou k niet begrijpen

Of stond er een evo in de basis voor de doelstellingen?
Om de 90 wedstrijden te halen voor het seizoen? Althans daar ging ik vanuit. Misschien is het pure frustratie 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 01:41
Rivals speelt sinds gister ook bizar slecht. Enorme delay weer met rare animaties en fouten van de spelers. EA, kom op zeg. Even meer investeren in servers verdomme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Vanochtend wat fifa points gekocht (basis fifa gekocht en vorig jaar ultimate dacht pak nu even paar puntjes). Direct daarna mail bevestiging ontvangen.

Nu 17uur geweest en nog steen geen punten in m’n account en wel geld kwijt.

Gekocht via de web app link naar PlayStation store zelf.

Help….!?

[ Voor 27% gewijzigd door Sleehond op 25-10-2023 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:44
Fifapunten moet je eigenlijk alleen aan het aller eerste begin kopen van Fifa, maar als je ze koopt staan ze eigenlijk meteen in je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Bossie schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:09:
[...]

Aspas meepakken als tijdelijke upgrade voor Morata?
Het is gewoon een rechtsbenige Griezmann dus blijft een leuke optie voor je team in eventuele andere formaties
Hmm ja dan ga ik denk ik eerder Lewandowski kopen tradable in gold. Kan ik 'm alvast testen ipv untradable speler die even interessant is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kanters85
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8n2anSpG8e3y1UnVssv0JUoXlhA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/it8Mt0fcaJsj8WXRr7SeMWGq.png?f=fotoalbum_large vandaag weer een meevallertje, iemand de volle pond betaald voor alexia 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lashrom
Sleehond schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:09:
Vanochtend wat fifa points gekocht (basis fifa gekocht en vorig jaar ultimate dacht pak nu even paar puntjes). Direct daarna mail bevestiging ontvangen.

Nu 17uur geweest en nog steen geen punten in m’n account en wel geld kwijt.

Gekocht via de web app link naar PlayStation store zelf.

Help….!?
Controleer eens nogmaals of je wel de punten hebt gekocht voor de juiste game, alhoewel EAFC en FIFA 23 best wat verschilt van elkaar. Ik had ooit destijds ook punten gekocht, maar perongeluk van de de FIFA ervoor en niet de huidige FIFA. Ik mocht van de Sony helpdesk de transactie ongedaan maken (mag twee keer per jaar als het goed is).

En anders is er waarschijnlijk iets misgegaan met de betaling, waardoor het wel van je rekening is afgehaald als reservering maar niet goed geregistreerd is aan de kant van Sony Playstation Network. Kan meestal een een paar uurtjes tot een dag duren.
Kanters85 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:31:
[Afbeelding] vandaag weer een meevallertje, iemand de volle pond betaald voor alexia 😜
Jeetje, dan heeft diegene echt niet goed gekeken. Da's mooi 700k winst. Diegene die het heeft gekocht baalt sowieso als een stekker.

Edit: koper gevonden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3C8aawXBOGt64qB55XlqHdpbIY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3bd0sBwcK7SwxpXEaYRFFno2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Lashrom op 25-10-2023 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Heb ze toch echt voor EA FC 24 gekocht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uM_CNYiVjOYXb5t1HR2eAuGZlmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1nGYD3BGsIrAwX0ReoIO7tS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook ingame gechecked, er was vorige fifa’s altijd een dingetje waardoor ze meteen in de webapp beschikbaar kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je ziet ze pas als je het spel op je PlayStation opstart niet in de app. Dat al geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WasBak schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:27:
[...]

Je ziet ze pas als je het spel op je PlayStation opstart niet in de app. Dat al geprobeerd?
Klopt, maar als je dan nogmaals via de app naar de store gaat krijg je een melding dat er nog punten onderweg zijn en die kun je vervolgens meteen beschikbaar maken in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleehond
Sorry pas net thuis en alleen maar onderweg geweest

Dat zal de oplossing zijn dan vermoed ik

Thanks voor het meedenken mensen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan heb je nog 1 laatste kans om de WL kwalificatie te halen, kom je tegen onderstaand team (hoe komt iemand nu al aan zoveel icons, en niet de minsten?). Kansloos verloren dus en kwalificatie misgelopen. Al voor de 2e keer. Voor zover ik herinner heb ik in Fifa 23 nooit de kwalificatie niet gehaald. Ben al zo klaar met dat stomme, irritante kut EAFC24! :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_vtd88NqyQqUxv9-dgvobJQTGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruxZ1ZgaEDMCl8oGMIjl1n8U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:49

Oxigeon

En zo is dat!

Moody2204 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:10:
Dan heb je nog 1 laatste kans om de WL kwalificatie te halen, kom je tegen onderstaand team (hoe komt iemand nu al aan zoveel icons, en niet de minsten?). Kansloos verloren dus en kwalificatie misgelopen. Al voor de 2e keer. Voor zover ik herinner heb ik in Fifa 23 nooit de kwalificatie niet gehaald. Ben al zo klaar met dat stomme, irritante kut EAFC24! :(

[Afbeelding]
Maoh Gertje....wat is dat voor eindbazen team.

Ik zou al beginnen te huilen voordat de scheidsrechter op het fluitje heeft geblazen. Dit is toch gewoon FC Creditcard

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:40:
[...]

Maoh Gertje....wat is dat voor eindbazen team.

Ik zou al beginnen te huilen voordat de scheidsrechter op het fluitje heeft geblazen. Dit is toch gewoon FC Creditcard
Ja speelde niet eens slecht tegen die gast. Maar toch gaven die kaarten dan de doorslag. Voor de 2e keer sta ik weer op het punt om EAFC24 te laten voor wat het is. Ik vind het een uitermate teleurstellende editie tot dusver. Zo lukt het ook nooit om mijn team te upgraden als ik telkens geen WL kan spelen. Baal er stevig van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 22:26
Aaah,

Frustratie potjes tot de max de gehele week al

Opstelling 443 en 442.

Ik stop ermee deze week volgende week beter

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Sleehond schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:37:
Sorry pas net thuis en alleen maar onderweg geweest

Dat zal de oplossing zijn dan vermoed ik

Thanks voor het meedenken mensen :)
Even de game via remote play starten zorgt evt ook dat de points erbij komen, kan je daarna weer door met de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:15
Wat is dat toch, amper kunnen spelen deze week, dus moest m'n 7 wins halen. En echt 5x! mensen gehad die starten, mijn team zien en meteen quitten zonder een eigen goal te maken oid. Waarom? Ik snap dat je ook je win moet halen en niet tegen mijn team wil spelen, maar verpest dan niet mijn fucking tijd en geef dan gewoon die win, de loss krijg je toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
Net als hoe ik twee weken lang in divisie 4 zat, is het weer zo ver. Divisie 2 is echt een sweatfest. Zit nu bij de laatste checkpoint naar divisie 1, maar telkens als ik nog maar één wedstrijd moet winnen dan verlies ik op de domste manieren. Lijkt alsof het mij gewoon niet gegund is. Dan vraag ik mij wel af hoe goed divisie 1 en Elite is.

Wellicht toch maar weer van opstellingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
-knip- niet op de man. Posts die je niet bevallen negeer je het best.

[ Voor 84% gewijzigd door Geronimous op 26-10-2023 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Geen top rewards hier helaas.

83 trailblazer speler die ik niet ken
1X 82 rated TOTW
1X 80 rated TOTW

Verder alleen maar 82 of lager.

Op naar de volgende ronde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
Sleehond schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:43:
Geen top rewards hier helaas.

83 trailblazer speler die ik niet ken
1X 82 rated TOTW
1X 80 rated TOTW

Verder alleen maar 82 of lager.

Op naar de volgende ronde :)
Hier ook helemaal niks.
Gelukkig voor de coin variant gekozen waardoor ik toch nog 15k aan coins had, want qua gold cards was het 3x niks. Geen specials, geen totw. Hoogste was 84 Koulibaly en 83 Hummels, daarna dropt de rating erg hard.

Dit ondanks 7 wins. Maargoed, als je gaat spelen voor de packs, dan kan je beter stoppen met het spel.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gurbuh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:33:
[...]

Ik garandeer je dat als dit jouw team was, je alsnog zou lopen te klagen hier en dan was er wel weer een ander excuus...
Ik ben niet de enige zoals je in posts van anderen kunt lezen. En ik ben echt niet altijd negatief. Wel kritisch op een bedrijf dat ontzettend veel geld genereerd met een spel vol mankementen.

[ Voor 18% gewijzigd door Moody2204 op 26-10-2023 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Alle non-rare gold kaartjes in de 78+ upgrade gegooid, uit 37 picks: 1x 88, 1x86 3x85 en een leuke stapel fodder.

3 duplicates uiteindelijk :)

De 86 (geyoro?) kan op de bank plaatsnemen, dus prima resulaat.

@Moody2204 je kan best kritisch zijn, maar wees dat niet alleen op spel maar ook op jezelf. Wil je bijvoorbeeld echt je tijd stoppen in iets dat je dusdanig frustreert of vol mankementen zit ?

Ik speel casual, zodra het me gaat irriteren of iets dergelijks ga ik simpelweg iets anders doen.
Competitive spelen in fifa begin ik sowieso niet aan, het is simpelweg niet leuk en de vraag blijft op basis van voorgaande versies of daar ooit iet aan gaat veranderen aangezien er wel iets meer effort nodig is van EA dan een paar sliders tunen mbt gameplay.

Als ik tijd heb om eventueel competitief te spelen heeft de rest van de wereld dat ook vaak, dat gaat sowieso niet echt samen icm online gameplay in deze gamen. Dus dan sla ik het simpelweg over :)

[ Voor 64% gewijzigd door Bossie op 26-10-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:34:

@Moody2204 je kan best kritisch zijn, maar wees dat niet alleen op spel maar ook op jezelf. Wil je bijvoorbeeld echt je tijd stoppen in iets dat je dusdanig frustreert of vol mankementen zit ?

Ik speel casual, zodra het me gaat irriteren of iets dergelijks ga ik simpelweg iets anders doen.
Competitive spelen in fifa begin ik sowieso niet aan, het is simpelweg niet leuk en de vraag blijft op basis van voorgaande versies of daar ooit iet aan gaat veranderen aangezien er wel iets meer effort nodig is van EA dan een paar sliders tunen mbt gameplay.

Als ik tijd heb om eventueel competitief te spelen heeft de rest van de wereld dat ook vaak, dat gaat sowieso niet echt samen icm online gameplay in deze gamen. Dus dan sla ik het simpelweg over :)
Ik ben ook wel kritisch op mezelf, maar dan meer in de zin van: waarom lukte het in Fifa 23 een stuk beter dan in EAFC24? Wat is er anders? Wat moet ik aanpassen in mijn spel om het beter te laten gaan? Maar daar krijg ik mijn vinger nog niet echt achter.

Verder kan ik slecht tegen mijn verlies, dus het is ook de frustratie die spreekt.

Misschien moet ik je voorbeeld volgen en het competitieve (Lees WL) laten varen.
Speel jij dan enkel Rivals?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
Ik ben ook kritisch en kan slecht tegen verlies.

Ik heb ook besloten, enkel Rivals en Squad battles. In SB is best snel een mooie rank te behalen en prima rewards. Rivals zoals @Bossie zegt aanvoelen of het je moment is om te spelen, en anders wat ander doen.

Merk ook dat dat beter is voor mij…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Dat is al jaren de ellende van FIFA/EA FC... Je bent meer gefrustreerd van een tegengoal dan dat je blij bent met een eigen doelpunt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Hier zat Walker in de rewards vandaag, ben benieuwd. Gezien zijn prijs zal hij wel weer OP zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:21
Mijn probleem is altijd dat spelers niet doorlopen als je R1 gebruikt na een pass. Iemand een idee? Wil dat aanvallers doorlopen zodat ik mensen rondom de 16 heb. In plaats daarvan gaan ze stil staan :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:09
Moody2204 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:48:
[...]

Ik ben ook wel kritisch op mezelf, maar dan meer in de zin van: waarom lukte het in Fifa 23 een stuk beter dan in EAFC24? Wat is er anders? Wat moet ik aanpassen in mijn spel om het beter te laten gaan? Maar daar krijg ik mijn vinger nog niet echt achter.

Verder kan ik slecht tegen mijn verlies, dus het is ook de frustratie die spreekt.

Misschien moet ik je voorbeeld volgen en het competitieve (Lees WL) laten varen.
Ik heb de afgelopen weken ook diverse formaties uitgeprobeerd waaronder de 4231 (met diverse tacktieken krijg ik dit gewoon niet werkend), 433 (waarbij mijn buitensplers voor de helft van de wedstrijd niet meedoen), 441 (2) (wel een aardige opstelling en je zet de tegenstander helemaal vast, maar naar mijn idee staat de spits te geisoleerd) en ik ben nu mijn potjes weer in mijn vertrouwde 41212 narrow aan het spelen. Een goede opstelling en tactiek die bij je past is wat lastig om uit te zoeken en ik adviseer je gewoon om veel dingen gewoon uit te proberen in Rivals en als dat pas echt lekker werkt en je bent er vertrouwd met de tacktieken en jouw team, dat je dan de WL kwali opnieuw doet.

WL vind ik veel lastiger dan Rivals (div 5). Soms win je met overmacht, soms in de laatste minuut maak je de beslissende treffer of je gaat er erg hard vanaf omdat de tegenstander veel beter is en elk truukje van het spel goed onder de knie heeft. Dan kan het team niet super zijn, tegen de erg goede spelers redt je het dan nog niet. Tegen volledige gouden teams ga ik soms ook op mijn bek. Daarom speelt ik ook geen WL meer. Teveel sweatfest. Het helpt ook niet dat op de PS4 versie je geen penalty indicator hebt, toch wel belangrijk bij het nemen voor de penaltyreeks ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 10-09 21:30
Nachtapotheker schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:21:
Hier zat Walker in de rewards vandaag, ben benieuwd. Gezien zijn prijs zal hij wel weer OP zijn.
Hier ook, en gisteren al Haaland in een untradable pack, moet niet gekker worden deze EA FC :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Uploader_ schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

Ik heb de afgelopen weken ook diverse formaties uitgeprobeerd waaronder de 4231 (met diverse tacktieken krijg ik dit gewoon niet werkend), 433 (waarbij mijn buitensplers voor de helft van de wedstrijd niet meedoen), 441 (2) (wel een aardige opstelling en je zet de tegenstander helemaal vast, maar naar mijn idee staat de spits te geisoleerd) en ik ben nu mijn potjes weer in mijn vertrouwde 41212 narrow aan het spelen. Een goede opstelling en tactiek die bij je past is wat lastig om uit te zoeken en ik adviseer je gewoon om veel dingen gewoon uit te proberen in Rivals en als dat pas echt lekker werkt en je bent er vertrouwd met de tacktieken en jouw team, dat je dan de WL kwali opnieuw doet.
idd, vroegah toen ik nog WL speelde wist ik dat ik altijd wel op gold3 zou eindigen onafhankelijk van hoe ik speelde. Dus uiteindelijk pakte ik elke week een andere custom tactic/formatie van youtube om vervolgens in "productie" te gaan testen hoe dit speelde.

Het zorgde in ieder geval voor veel variatie maar je leert ook erg snel wat werkt en wat niet en voornamelijk waarom :)

Ik moet bekennen dat ik juist de discussies over wat werkt voor iemand en waarom vaak mis bij FUT, het gaat voornamelijk om de slechte gameplay, rewards of de promo van de betreffende week. Maar misschien is dat ook simpelweg een indicator mbt wat deze game over de jaren is geworden.

Zoals iemand eerder aangaf, het voelt vooral of EA het laatste beetje melk uit de koe wil persen voordat de wetgeving mbt lootboxes/gokken verder worden aangetrokken.

@Moody2204
Ik speel voornamelijk squadbattles en rivals, pak vaak de weekly rewards even mee of spelers die dmv objectives zijn vrij te spelen. Soms speel ik gewoon een paar weken niet, maar nu hen ik elke week wel een paar uurtjes meegepakt om Kone vrij te spelen.

Ik heb nu ongeveer de helft van de punten om voor Champions playoff te kunnen doen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Bossie op 26-10-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
CryptoNL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:22:
Mijn probleem is altijd dat spelers niet doorlopen als je R1 gebruikt na een pass. Iemand een idee? Wil dat aanvallers doorlopen zodat ik mensen rondom de 16 heb. In plaats daarvan gaan ze stil staan :D
Gebruik je R1 voor, tijdens of na de pass?
YouTube: How to Make PLAYERS RUN in FC 24 - TRIGGER Run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:21
@_Uploader_ R1 en dan passen. In de video hebben ze het over L1? Maar dat is Xbox volgens mij, dus wat is nu de juiste manier?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Araujo uit een pakketje samen met met nog wat fodder, waaronder 2 x 88 rated.

Komt mooi uit omdat ik juist met CV wilde gaan upgraden. Past ook prima in het team met Frenkie de Jong en Lewandowski!

Inmiddels al een leuk teampie bij elkaar:
https://www.ea.com/ea-spo...fId=dPk2laHJe3G5:FFA24PS5

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
CryptoNL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:09:
@_Uploader_ R1 en dan passen. In de video hebben ze het over L1? Maar dat is Xbox volgens mij, dus wat is nu de juiste manier?
Haha, ik merk gewoon nu aan mijzelf dat het echt muscle memory is :-) Met L1 stuur je een speler de diepte in en met R1 laat je een speler naar jezelf toekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valandil schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:10:
Araujo uit een pakketje samen met met nog wat fodder, waaronder 2 x 88 rated.

Komt mooi uit omdat ik juist met CV wilde gaan upgraden. Past ook prima in het team met Frenkie de Jong en Lewandowski!

Inmiddels al een leuk teampie bij elkaar:
https://www.ea.com/ea-spo...fId=dPk2laHJe3G5:FFA24PS5
Die Araujo heeft als playstyle + ‘Block+’. Dat is zo sterk! Had Araujo eerst weggedaan, maar heb ‘m al vrij snel weer teruggehaald omdat hij echt goed is. Hier ook Frenkie en gouden Lewa. Ook niet verkeerd. Kan alleen je team niet raadplegen hier in mijn browser op de iPad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandil
Moody2204 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:42:
[...]

Die Araujo heeft als playstyle + ‘Block+’. Dat is zo sterk! Had Araujo eerst weggedaan, maar heb ‘m al vrij snel weer teruggehaald omdat hij echt goed is. Hier ook Frenkie en gouden Lewa. Ook niet verkeerd. Kan alleen je team niet raadplegen hier in mijn browser op de iPad.
Link doet het inderdaad niet.
Dit is het team:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPhOVVHGOO3lMAeD3uNahcDDho8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xc0BgzWjAmh0IBtlBNb39ryz.png?f=fotoalbum_large

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS360-gamer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07-2024
Net als Hierboven is Araujo echt supersterk met z’n block speelstyle.
Net als Puyol. Wel iets tragen maar niet voorbij te komen. En een leuke herinnering als Barca fan :)

Ondertussen spelend met onderstaand team.
Heb alleen nog geen goede CVM kunnen vinden. Hebben jullie goede ideeën? Heb een budget van 600k maar hoeft niet opgebruikt te worden ;)

Met fodder kan ik de Rice Pionier SBC doen, maar een Rodri met Allison kan ook. Maar die is wellicht iets te traag.

Goede ideeën zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6o1TKB3q22EngyUFqJ3sO8mG_8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcWCZgSCf5SYTZAcHRgVx2oF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Uploader_
Bossie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

idd, vroegah toen ik nog WL speelde wist ik dat ik altijd wel op gold3 zou eindigen onafhankelijk van hoe ik speelde. Dus uiteindelijk pakte ik elke week een andere custom tactic/formatie van youtube om vervolgens in "productie" te gaan testen hoe dit speelde.

Het zorgde in ieder geval voor veel variatie maar je leert ook erg snel wat werkt en wat niet en voornamelijk waarom :)

Ik moet bekennen dat ik juist de discussies over wat werkt voor iemand en waarom vaak mis bij FUT, het gaat voornamelijk om de slechte gameplay, rewards of de promo van de betreffende week. Maar misschien is dat ook simpelweg een indicator mbt wat deze game over de jaren is geworden.

Zoals iemand eerder aangaf, het voelt vooral of EA het laatste beetje melk uit de koe wil persen voordat de wetgeving mbt lootboxes/gokken verder worden aangetrokken.
Hmm, misschien is het wel een aardig idee om een bepaalde formatie uit te testen met elkaar en dan feedback geven van wat er wel goed gaat en wat je mist? Of hoe je met een bepaalde situatie omgaat die deze formatie brengt. Een soort van formatie en tactiek van de maand.

Ik ben het met je eens qua cashcow en het is ook gemakkelijker om te noemen als er iets verkeerd gaat zoals de trage gameplay, brakke mechanics of slechte rewards/missende packluck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitsla2800

fruitsla2800

Wanneer is de beste tijd om europa cards te verkopen? Ben waarschijnlijk dom geweest maar heb met een groot deel van men coins allemaal Aouar’s gekocht aan 20k. Eerste upgrade kan vandaag al vallen maar veronderstel dat deze toch naar 88 gaat. Goedkoopste 88 fodder is 25k dus leek me nog redelijk safe om te doen. Ik las net ergens dat een half uur voor de pot begint ze te listen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
PS360-gamer schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:00:
Heb alleen nog geen goede CVM kunnen vinden. Hebben jullie goede ideeën? Heb een budget van 600k maar hoeft niet opgebruikt te worden ;)

Met fodder kan ik de Rice Pionier SBC doen, maar een Rodri met Allison kan ook. Maar die is wellicht iets te traag.
Het lijkt mij dat Rice SBC een no-brainer is. Goede CVM die ook nog eens prima kan passen
fruitsla2800 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:25:
Wanneer is de beste tijd om europa cards te verkopen? Ben waarschijnlijk dom geweest maar heb met een groot deel van men coins allemaal Aouar’s gekocht aan 20k. Eerste upgrade kan vandaag al vallen maar veronderstel dat deze toch naar 88 gaat. Goedkoopste 88 fodder is 25k dus leek me nog redelijk safe om te doen. Ik las net ergens dat een half uur voor de pot begint ze te listen. Iemand hier ervaring mee?
Die markt fluctueert erg, maar het is een zeer grote kans dat deze kaart een 88 rated kaart en daarmee ook hoger dan 25k waard wordt. Hmm, ik sla ook een paar kaarten in! Lager dan 20k kan haast niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laan1988
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:36
Die markt fluctueert erg, maar het is een zeer grote kans dat deze kaart een 88 rated kaart en daarmee ook hoger dan 25k waard wordt. Hmm, ik sla ook een paar kaarten in! Lager dan 20k kan haast niet.
Goeie tip. ik heb er ook 14 gehaald haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
die upgrades zijn toch pas ergens in december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitsla2800

fruitsla2800

bvbal79 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:17:
die upgrades zijn toch pas ergens in december?
Ik denk dat als ze straks winnen dat hij volgende week al de eerste upgrade krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:13
fruitsla2800 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Ik denk dat als ze straks winnen dat hij volgende week al de eerste upgrade krijgt.
ja volgens mij wel zo ging het vorig jaar in ieder geval ook met di upgrade cards als benodigde wins binnen zijn worden ze week erop al ge upgrade.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Heb er 2 aangekocht voor beiden 20.000 rond.

Benieuwd of ik er iets winst op kan pakken,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Augy
Net paar potjes in divisie 5 gespeeld. Pfoe ben k even blij dat het seizoen voorbij is volgende week. Dat is me tog iets te fanatiek, een soort 71 depth, full pressing, ren je rot, dribbelend en skillend door je verdediging, op leven en dood spelletje geworden 🤣

Mij niet gezien haha :w

[ Voor 4% gewijzigd door Augy op 26-10-2023 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Zwolle
Iets wat mij het meeste irriteert is dat weinig potjes leuk zijn om te spelen. Mensen spelen vol druk, gebruiken alle truukjes die er zijn (r1 , kickoff etc) en zodra je 2-0 voorstaat zijn ze weg.

Het spel zelf vind ik best leuk spelen en ik vermaak me er prima mee. Maar lekker op laag niveau (div 4 en 6/9 wins in de WL) zonder verwachtingen . Dit spel is de frustratie niet waard

[ Voor 3% gewijzigd door 038Zwolle op 26-10-2023 18:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lashrom
Moody2204 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:48:
[...]

De frustraties zijn enigzins ook wel begrijpelijk en ik ervaar dit zelf ook wel deels. Waar ik vorig jaar met FIFA 23 rond deze tijd al in Elite divisie zat, zit ik nu nog in de laatste checkpoint van divisie 2. Ik moet je dan ook eerlijk zeggen dat het totaal anders speelt dan FIFA 23. De hele game mechanic is veranderd, evenals de tactieken en de ''meta methodes'' om makkelijker kansen te creëeren voor het doel.

Daarnaast is het verdedigen twee keer zo moeilijk geworden omdat het jockyen met L2 (bijna) niet meer werkt vanwege de R1 dribbel waar je tegenop moet. Ook de ''cutback'' methode waarin 90% van de doelpunten worden gemaakt, is het een super irritante manier om te verdedigen ondanks dat je gebruik kan maken van mandekking door dubbel op R1 ingedrukt te houden.

Vele e-sporters en streamers beweren dat zij ook deze ''meta'' methodes moeten gebruiken om te winnen. Anders hadden zij het moeilijker gered in Weekend League of Rivals. Zij willen op de juiste manier winnen door meer tiki taka op het midden balbezit te houden, maar EA zorgt ervoor dat iedereen toch maar op deze manier kan winnen omdat ook bijvoorbeeld de 71 depth tactiek met hoge druk gewoon te goed is om het niet te gebruiken. Maar zij gebruiken anderzijds ook nog veel skills op de juiste manieren die wij dan ook weer niet (of moeilijker) kunnen toepassen.

Wel moet ik eerlijk zeggen dat in Weekend League (zowel kwalificatie als Finals) ik veel meer wedstrijden kan winnen dan in Rivals. Kwalificatie haal ik moeiteloos minimaal 8 wins (tot nu toe) en met finals had ik vorig week nog 14 wins behaald. Rivals daarentegen is echt een sweaty ass game mode en dat is best logisch omdat je als het ware tegen je eigen niveau speelt (of misschien zelfs iemand die beter is.

Zoals er hier al eerder is gezegd moet je bij EAFC vooral gaan experimenten wat voor jou het beste werkt. Of het nou een andere tactiek is, opstelling, andere selectie eventueel of je skills verbeteren en toepassen tijdens een wedstrijd. Het is en blijft een voetbalsimulatiespel waarbij je een wedstrijd merendeels zelf in je handen hebt. Een simpele ''ball roll'' (een sleep met R analog naar links of rechts) kan bijvoorbeeld al het verschil maken voor een voorzet of een pass. Het zijn echt de simpele skills die je ver kan brengen. Vaak is het ook gewoon bluffen met de diepte pass of andere technieken. Lekker volop een diepe pass gooien en de AI van de speler zorgt er wel voor dat de bal bij een andere medespeler terecht komt waarvan je denkt dat het nooit zou gaan aankomen.

Last but not least, als je veel wedstrijden achter elkaar verliest stop dan gewoon even en neem rust. Vaak zorgen de frustraties ook dat je alles ongeduldig wilt doen terwijl geduld juist essentieel is bij EAFC. Kijk maar eens voor de gein even terug naar je tegendoelpunten hoevaak je wel niet bewust een instap tackle doet of sliding i.p.v. dat je liever een paar meters afstand moeten nemen en afwacht totdat je tegenstander zelf de fout maakt door een slechte pass te geven. Nogmaals, weer de kleine dingetjes waar je rekening mee moet houden.

Ik zou zeggen, veel naar streamers kijken, nieuwe skills leren en tijdens een wedstrijd gewoon vaak toepassen. Als je het vaak toepast, wordt het opgegeven moment een automatisme. Of je nou packluck hebt of niet, spelers kunnen het verschil maken maar ''skills'' ook ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-09 18:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_d-o6IBV7WUbQN4zkvirWOQrBM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Tk9rrb8tDHCwFbbrmvGUGVaU.png?f=fotoalbum_large

84 upgrade, helemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvd1984
Lashrom schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:18:
[...]

De frustraties zijn enigzins ook wel begrijpelijk en ik ervaar dit zelf ook wel deels. Waar ik vorig jaar met FIFA 23 rond deze tijd al in Elite divisie zat, zit ik nu nog in de laatste checkpoint van divisie 2. Ik moet je dan ook eerlijk zeggen dat het totaal anders speelt dan FIFA 23. De hele game mechanic is veranderd, evenals de tactieken en de ''meta methodes'' om makkelijker kansen te creëeren voor het doel.

Daarnaast is het verdedigen twee keer zo moeilijk geworden omdat het jockyen met L2 (bijna) niet meer werkt vanwege de R1 dribbel waar je tegenop moet. Ook de ''cutback'' methode waarin 90% van de doelpunten worden gemaakt, is het een super irritante manier om te verdedigen ondanks dat je gebruik kan maken van mandekking door dubbel op R1 ingedrukt te houden.

Vele e-sporters en streamers beweren dat zij ook deze ''meta'' methodes moeten gebruiken om te winnen. Anders hadden zij het moeilijker gered in Weekend League of Rivals. Zij willen op de juiste manier winnen door meer tiki taka op het midden balbezit te houden, maar EA zorgt ervoor dat iedereen toch maar op deze manier kan winnen omdat ook bijvoorbeeld de 71 depth tactiek met hoge druk gewoon te goed is om het niet te gebruiken. Maar zij gebruiken anderzijds ook nog veel skills op de juiste manieren die wij dan ook weer niet (of moeilijker) kunnen toepassen.

Wel moet ik eerlijk zeggen dat in Weekend League (zowel kwalificatie als Finals) ik veel meer wedstrijden kan winnen dan in Rivals. Kwalificatie haal ik moeiteloos minimaal 8 wins (tot nu toe) en met finals had ik vorig week nog 14 wins behaald. Rivals daarentegen is echt een sweaty ass game mode en dat is best logisch omdat je als het ware tegen je eigen niveau speelt (of misschien zelfs iemand die beter is.

Zoals er hier al eerder is gezegd moet je bij EAFC vooral gaan experimenten wat voor jou het beste werkt. Of het nou een andere tactiek is, opstelling, andere selectie eventueel of je skills verbeteren en toepassen tijdens een wedstrijd. Het is en blijft een voetbalsimulatiespel waarbij je een wedstrijd merendeels zelf in je handen hebt. Een simpele ''ball roll'' (een sleep met R analog naar links of rechts) kan bijvoorbeeld al het verschil maken voor een voorzet of een pass. Het zijn echt de simpele skills die je ver kan brengen. Vaak is het ook gewoon bluffen met de diepte pass of andere technieken. Lekker volop een diepe pass gooien en de AI van de speler zorgt er wel voor dat de bal bij een andere medespeler terecht komt waarvan je denkt dat het nooit zou gaan aankomen.

Last but not least, als je veel wedstrijden achter elkaar verliest stop dan gewoon even en neem rust. Vaak zorgen de frustraties ook dat je alles ongeduldig wilt doen terwijl geduld juist essentieel is bij EAFC. Kijk maar eens voor de gein even terug naar je tegendoelpunten hoevaak je wel niet bewust een instap tackle doet of sliding i.p.v. dat je liever een paar meters afstand moeten nemen en afwacht totdat je tegenstander zelf de fout maakt door een slechte pass te geven. Nogmaals, weer de kleine dingetjes waar je rekening mee moet houden.

Ik zou zeggen, veel naar streamers kijken, nieuwe skills leren en tijdens een wedstrijd gewoon vaak toepassen. Als je het vaak toepast, wordt het opgegeven moment een automatisme. Of je nou packluck hebt of niet, spelers kunnen het verschil maken maar ''skills'' ook ;-)
Ben het met al je punten eens op het laatste na
Streamers verpesten alles ,als 1 iemand post dit en dit werkt doet iedereen het
Zelfde als cutback r1 dribbeling kickoff glitch
Dit is de schuld van Streamers die mensen aan leren dit soort dingen te doen

Streamers moeten juist echt opdonderen die verpesten alles met glitches tactiek etc
Speel lekker je eigen ding ipv kopiëren wat een Streamer doet die er veel wins mee pakt

Trucjes oke maar ,glitches spelbederf etc niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Dan heb je mazzel, want overal lees je 2 x 84 eruit :)
Eigenlijk is dit een SBC die je niet moet promoten om te doen, want je stopt er meer in dan je er uit zult halen behalve dit soort uitzonderingen

[ Voor 15% gewijzigd door bvbal79 op 26-10-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Iemand ervaring met de Macherano (88) op CB? Het is echt een midget… maar wel snel en goede def..

[ Voor 55% gewijzigd door Gieter90 op 26-10-2023 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lashrom schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:18:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik denk dat ik vooral moeite heb met wat jij de game mechanic noemt. Het loopt gewoon niet lekker. In het begin was ik nog wel enthousiast maar dat is wel aardig getemperd inmiddels. Ben wel aan het experimenteren met andere tactieken en andere spelers op sommige posities. Maar daar waar ik in de vorige editie div. 1 haalde, zie ik mijzelf nu niet verder komen dan div. 5 waar ik nu in zit. En waar ik in het begin doorheen vloog, maar nu ook al bijna niks meer win. Maar de teams die ik tegenkom zijn ook echt bizar soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
AS Roma al 2-0 voor

Hopelijk winnen ze en gaat die Aouar wat opleveren!

Ondertussen bij Brighton Ajax even de MM sbc gedaan, helaas niks noemenswaardigs. Vreemd genoeg wel precies nu Ansu Fati en Mitoma uit de packs… haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10:01
Mijn huidige team. Speelt super fijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gcsrznfK/Screenshot-2023-10-26-21-21-41-28-5bc27d31824104a8a7c5ebe43bf179fd.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
Markvd1984 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:38:
[...]

Ben het met al je punten eens op het laatste na
Streamers verpesten alles ,als 1 iemand post dit en dit werkt doet iedereen het
Zelfde als cutback r1 dribbeling kickoff glitch
Dit is de schuld van Streamers die mensen aan leren dit soort dingen te doen

Streamers moeten juist echt opdonderen die verpesten alles met glitches tactiek etc
Speel lekker je eigen ding ipv kopiëren wat een Streamer doet die er veel wins mee pakt

Trucjes oke maar ,glitches spelbederf etc niet
Kan ik begrijpen, maar veel streamers waren al heel goed in FIFA. Dat zij misbruik maken van de glitches en trucjes werkt ook in hun voordeel en is voor hun meer een extra'tje. Vaak geven zij ook aan dat het de minst leuke manier is om op deze wijze te gaan spelen. Een goede voorbeeld van een streamer is bijvoorbeeld InceptionFC die ieder jaar wel iets te klagen heeft en dit aangeeft door middel van een YouTube video. Dit is niet persé om uit te leggen hoe ''ratty'' spelers op zogezegd een vieze manier winnen, maar meer om de slechte game mechanic van EA aan de kaart te brengen.
Moody2204 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:10:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik denk dat ik vooral moeite heb met wat jij de game mechanic noemt. Het loopt gewoon niet lekker. In het begin was ik nog wel enthousiast maar dat is wel aardig getemperd inmiddels. Ben wel aan het experimenteren met andere tactieken en andere spelers op sommige posities. Maar daar waar ik in de vorige editie div. 1 haalde, zie ik mijzelf nu niet verder komen dan div. 5 waar ik nu in zit. En waar ik in het begin doorheen vloog, maar nu ook al bijna niks meer win. Maar de teams die ik tegenkom zijn ook echt bizar soms.
Eens, het is echt bizar hoe iedereen zo vroeg al een enorme goede team heeft. Helaas het gevolg van EA's microtransacties |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitsla2800

fruitsla2800

Zo die overwinning is binnen voor Roma. Hopelijk kunnen we wat winst pakken als hij een upgrade krijgt. Momenteel weinig beweging. Teveel supply denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lashrom schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:42:
[...]

Kan ik begrijpen, maar veel streamers waren al heel goed in FIFA. Dat zij misbruik maken van de glitches en trucjes werkt ook in hun voordeel en is voor hun meer een extra'tje. Vaak geven zij ook aan dat het de minst leuke manier is om op deze wijze te gaan spelen. Een goede voorbeeld van een streamer is bijvoorbeeld InceptionFC die ieder jaar wel iets te klagen heeft en dit aangeeft door middel van een YouTube video. Dit is niet persé om uit te leggen hoe ''ratty'' spelers op zogezegd een vieze manier winnen, maar meer om de slechte game mechanic van EA aan de kaart te brengen.

[...]
Die video heb ik gezien. Daarin liet hij zien dat geen enkele speler van zijn team loopacties ondernamen als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:38
Gisteren een untradable Messi gepacked. Was nog wel een gepuzzel om hem kwijt te kunnen in mijn Bundesliga team, uiteindelijk toch gelukt. Wilde hem niet zomaar in een SBC gooien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDI0zILG8Vv-BD4ZFtPEYl6yTe4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Y7fqyGUoCGqkzZGkFmDmg0J4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Pfff deze week speelt het zelfs op vrijdag ochtend al bagger in de WL, mega button delay, overal te laat. Wat een triest bedrijf is het toch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Ik zie veel mensen met die evolution Nunez, maar ik had in het begin die evolution voor een andere spits gebruikt. Is mijn kans om een geupgrade Nunez te krijgen dan weg of is er nog een mogelijkheid?

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
daltona schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:24:
Ik zie veel mensen met die evolution Nunez, maar ik had in het begin die evolution voor een andere spits gebruikt. Is mijn kans om een geupgrade Nunez te krijgen dan weg of is er nog een mogelijkheid?
Ik heb de evo ook gebruikt bij Nunez, maar ik heb hem alleen in de eerste 2 a 3 weken gebruikt. Voor de rest vind ik hem niet speciaal en komen zijn stats niet naar voren. Nkunku, Rashford en Griezman heeft de laatste drie weken zijn plaats ingenomen. Wellicht dat hij bij de volgende Evo upgrade weer interessant kan zijn.

Wel gebruik ik nog steeds Ansu Fati met de Founders Evolution en Pacey Winger evo (als het goed is) op de flanken. Kan nog prima meespelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond nog geen nieuw seizoen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
Helaas niet, volgende week donderdag pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fruitsla2800

fruitsla2800

We krijgen een gratis Haaland kaart binnenkort blijkbaar. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxAGc4WhFb0jp8ovOS5nzBALNJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7yU0g3Uty5peIoND83Fc3Pv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
fruitsla2800 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:17:
We krijgen een gratis Haaland kaart binnenkort blijkbaar. [Afbeelding]
gratis fodder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitsla2800

fruitsla2800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
daltona schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:24:
Ik denk dat een hoop mensen Nunez gebruiken voor de Evolution Doelstelling.. 20 wedstrijden spelen met een evolution speler voor 2x 85+ kaarten en nog aardig wat andere pakketjes.

En aangezien veel mensen in het begin Nunez hadden gekozen voor Evolution komt ie nu vaker tevoorschijn (hier ook)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
M@cer schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat een hoop mensen Nunez gebruiken voor de Evolution Doelstelling.. 20 wedstrijden spelen met een evolution speler voor 2x 85+ kaarten en nog aardig wat andere pakketjes.

En aangezien veel mensen in het begin Nunez hadden gekozen voor Evolution komt ie nu vaker tevoorschijn (hier ook)
Ohw dat wist ik niet!!!

[ Voor 4% gewijzigd door daltona op 27-10-2023 16:09 ]

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
fruitsla2800 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:17:
We krijgen een gratis Haaland kaart binnenkort blijkbaar. [Afbeelding]
In december. Fodder dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
Zojuist kwalificatie behaald met Griezman en Ferland Mendy als nieuwe aanwinsten. Mamma mia, wat is die Griezman een cheatcode met zijn finesse shot. Heeft tot nu toe elke wedstrijd gescoord waarvan een paar ook wat hattricks meegepakt. Zijn aanvallende positionering, afmaken en verbazingwekkend ook zijn snelheid is echt subliem. Mendy is overigens even goed als de vorige FIFA's. Klinkt absurd om een 82 rated speler te kopen met een waarde van 100k. Maar is het dubbel en dwars waard.

Waarschijnlijk straks in de nacht of morgen beginnen met Weekend League. Het speelt nu echt bagger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lashrom schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:18:
Zojuist kwalificatie behaald met Griezman en Ferland Mendy als nieuwe aanwinsten. Mamma mia, wat is die Griezman een cheatcode met zijn finesse shot. Heeft tot nu toe elke wedstrijd gescoord waarvan een paar ook wat hattricks meegepakt. Zijn aanvallende positionering, afmaken en verbazingwekkend ook zijn snelheid is echt subliem. Mendy is overigens even goed als de vorige FIFA's. Klinkt absurd om een 82 rated speler te kopen met een waarde van 100k. Maar is het dubbel en dwars waard.

Waarschijnlijk straks in de nacht of morgen beginnen met Weekend League. Het speelt nu echt bagger.
Griezmann is een cheatcode idd, ik zie het meer als compensatie voor wat ze vorig jaar met zijn kaartje hadden gedaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Zwolle
Verschrikkelijke verbindeing en nog ergere tegenstanders. Vol druk, iedereen peert hem na 2-0, pauzeren, kickoff goals etc

En dan nog eens een waardeloos rival systeem waar iedereen tot 7 wins speelt en wat anders gaat doen. Daarbij zijn ook de friendlies waardeloos met de meest toxic spelers.

En waarom zou je ook niet toxic spelen en leaven? Verlies levert weinig op en de meeste potjes zijn toch niet leuk.

Daarbij zijn de promos dit jaar ook veel te snel veel te goed en is het alleen maar wachten op kaarten met 2 of meer playstyle+ traits

Mijn laatste 2 games ....
Iemand gelijk op pauze en leaved.
Potje erna speelt de tegenstander de bal terug naar de keeper en ik dacht dat ik een win zou krijgen . Loopt hij de bal over de achterlijn en leaved.

Afijn 19 wins weggegeven in de WL en spelers op de transferlijst gezet. Volgens seizoen nog maar eens kijken of stoppen met FUT.

[ Voor 24% gewijzigd door 038Zwolle op 27-10-2023 18:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Augy
038Zwolle schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:53:
Verschrikkelijke verbindeing en nog ergere tegenstanders. Vol druk, iedereen peert hem na 2-0, pauzeren, kickoff goals etc

En dan nog eens een waardeloos rival systeem waar iedereen tot 7 wins speelt en wat anders gaat doen. Daarbij zijn ook de friendlies waardeloos met de meest toxic spelers.

En waarom zou je ook niet toxic spelen en leaven? Verlies levert weinig op en de meeste potjes zijn toch niet leuk.

Daarbij zijn de promos dit jaar ook veel te snel veel te goed en is het alleen maar wachten op kaarten met 2 of meer playstyle+ traits

Mijn laatste 2 games ....
Iemand gelijk op pauze en leaved.
Potje erna speelt de tegenstander de bal terug naar de keeper en ik dacht dat ik een win zou krijgen . Loopt hij de bal over de achterlijn en leaved.

Afijn 19 wins weggegeven in de WL en spelers op de transferlijst gezet. Volgens seizoen nog maar eens kijken of stoppen met FUT.
Ben t ergens wel met je eens, denk dat ik deze fifa niet lang vol ga houden. Geen lol meer aan met die full pressing. Win mn potjes wel maar ervaar er weinig plezier van wat in theorie toch de basis moet zijn

Elke competetieve game modus lijkt wel in en in verrot of iig niet leuk om te spelen op deze manier.

Tevens zijn de SBC praktisch niet te doen omdat er nagenoeg geen fodder te genereren is. Hoe moet ik aan een 87 team komen als de rate uit packs zo verdomd laag is en je je seizoen hebt uitgespeeld.

Had stiekem gehoopt dat ze daar ook iets mee deden, dat je nadat je lvl40 heb behaald nog kan doorspelen voor packs oid. Nu ben k al sinds vorige week ergens klaar. (Voorbeeld: eind fifa23 kreeg je op lvl41 een tenue waarmee je weer rewards kon vrijspelen)

Veel is een dikke middelvinger naar de spelers en alles is gericht op verkoop van punten en packs. Waar k prima mee zou kunnen leven als het spelletje zelf nog wat leuk is om te doen.

Ach miss word ik er wel te oud voor 🤣

[ Voor 24% gewijzigd door Augy op 27-10-2023 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
Oef die Odegard Centurion… die wil ik wel doen!

Ben een Odegard fan, en deze oogt wel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het spel blijft voor mij raadselachtig. Afgelopen week nauwelijks wat kunnen winnen. Maar nu net weer 3x met vette uitslagen gewonnen 6-1, 4-1 en zelfs met 10 man (bij 1-1) toch nog met 6-1 winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:15
Zijn de servers aan de crack ofzo? Alles gaat zo intens snel vanavond. Niet dat ik het erg vind, maar flink verschil met normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Kan EA stoppen met Franse vlag, ST, PSG logo en dan Kolo Muani geven? Dit is de 2e deze week😅

Ik ga van hyped naar -O-

Oh en nadat ik teze's had ingekocht en niks had verkocht nu Bruno Fernandes gekocht voor 142k.nu 115k waard en uit packs. Volg me voor meer trading tips _O-

[ Voor 52% gewijzigd door Oekol op 27-10-2023 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:35:
Kan EA stoppen met Franse vlag, ST, PSG logo en dan Kolo Muani geven? Dit is de 2e deze week😅

Ik ga van hyped naar -O-

Oh en nadat ik teze's had ingekocht en niks had verkocht nu Bruno Fernandes gekocht voor 142k.nu 115k waard en uit packs. Volg me voor meer trading tips _O-
Katoto ook goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Oh ja die ook al gehad haha. Wat een pesterij!
Vanavond voor 't eerst 41212 geprobeerd. Speelde best fijn nu in divide 5.

Frenkie op de cdm positie veel beter dan cm in een 4321 opstelling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lashrom
Na een paar weken te hebben gespeeld heb ik een paar zwaktes van bepaalde opstellingen ontdekt. Dit geldt in ieder geval voor mij, hoe ik speel en de tactieken die ik gebruik. Uiteraard kan ik ook niet garanderen dat het voor jullie ook gaat werken. Maar ik gebruik altijd een standaard opstelling en 4 andere in-game opstellingen en tactieken. Telkens als ik voor sta of achter, pauzeer ik direct en kijk ik welke opstelling de tegenstander gebruikt. Aan de hand daarvan wissel ik mijn opstelling ook in-game. Dit is in ieder geval wat ik heb ontdekt:

-> 4-2-4 is mijn start opstelling. Aanvallend een zeer sterke opstelling maar heeft ook zijn zwaktes.
-> Wisselen naar 4-2-2-2 als tegenstander met 4-4-2 speelt.
-> 4-2-3-1 als tegenstander met 4-2-2-2 speelt.
-> 5-4-1 als tegenstander met 4-2-3-1 speelt.
-> 4-3-3 (2) en (4) als tegenstander met 5-4-1 of 5-3-2 speelt.

Voor de rest zie ik weinig tegenstanders die de overige beschikbare opstellingen gebruikt. Af en toe zie ik iemand nog 4-1-2-1-2 narrow spelen. Maar dan gebruik ik ook 4-2-3-1 om de drukte in het midden dicht te maken maar aanvallend toch nog gebruik te maken van de LCAM en RCAM.

Tactieken heb ik allemaal overgenomen van YouTubers zoals AA9Skilz. InceptionFC, AuzioMF, NealGuides.
Hopelijk helpt het jullie ook!
Pagina: 1 ... 18 ... 70 Laatste