Something under the bed is drooling
Hmm ja. Kan je waarschijnlijk wel tijdje wachten. Normaal gesproken worden TOTW spelers zeldzamer met de dagen als ze uit pakjes zijn. Maar omdat er zoveel nieuwe kaarten gerekeased worden steeds doen ze er al niet meer toe na 1 week en blijft de prijs laag. Vroegah werd de prijs hoger omdat t aanbod lager was. Nu blijft aanbod hoog want iedereen dumpt ze om weer de nieuwe promotie kaartjes te kopen.Nachtapotheker schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:02:
[...]
Je zal moeten wachten op repeatable sbc’s waar ze een totw voor vragen, dan gaat hij wel omhoog
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Meta totw’s uit grote competities wel, maar deze jongens helaas niet.Oekol schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:31:
[...]
Hmm ja. Kan je waarschijnlijk wel tijdje wachten. Normaal gesproken worden TOTW spelers zeldzamer met de dagen als ze uit pakjes zijn. Maar omdat er zoveel nieuwe kaarten gerekeased worden steeds doen ze er al niet meer toe na 1 week en blijft de prijs laag. Vroegah werd de prijs hoger omdat t aanbod lager was. Nu blijft aanbod hoog want iedereen dumpt ze om weer de nieuwe promotie kaartjes te kopen.
Je kunt twee dingen doen:Mauz1978 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:22:
Wie heeft er een goede taktiek om die backline dribble-pass tegen te houden? Ik snap er niks van. Ik heb echt ijzersterke verdedigers en altijd loopt er iemand vrij in het strafschopgebied. Terwijl als ik hetzelfde probeer iedereen gedekt staat. Hoe dan?
1. Je keeper gaat meestal ook naar de bal toe, waardoor je doel vaak leeg staat. Zodra je weet dat je tegenstander de backline tactiek gebruikt, beweeg je keeper dan met R3 ingedrukt en houd hem in het midden van het doel. De kans is minder dat je tegenstander die in de 16M gebied staat kan scoren.
2. Je kunt met 2x R1 achter elkaar en dan ingedrukt houden ervoor zorgen dat je verdedigens op mandekking staat. De pijltjes boven je spelers worden dan grijs om aan te duiden wie op mandekking staat. Ieder speler probeert dan een tegenstander te dekken. Nogmaals, niet gegarandeerd dat het werkt maar vermindert de kans wel.
Echt een van de minder leuke tactics in EAFC en waar iedereen gebruik van maakt. Puur omdat het 90% van de keren gewoon lukt om op deze manier een doelpunt te scoren.
[ Voor 3% gewijzigd door Lashrom op 14-10-2023 13:10 ]
Ik heb ook weleens de tactieken van NealGuides gepobeerd, maar ik vond ze juist te verdedigend. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.Gilles27 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:49:
Bij komt er ook helemaal niks uit die packs, speel nog steeds enkel met gouden spelers:
[Afbeelding]
De tactiek heb ik overgenomen van NealGuides. Hij heeft vaak wel prima tactieken voor "average" spelers zonder die achterlijke 71 depth
YouTube: EA FC 24 - Best Meta 352 TACTICS To Win More Games - EA FC 24
Ik heb nog 40k muntjes. Iemand een tip om mijn elftal te verbeteren?
Toch maar rodrygo gedaan. 30k moeten bijleggen. Totaal geen spijt van, heerlijke speler. Je merkt deze fifa ook weinig van de workrates.
Super, thanks voor de tips!Lashrom schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:08:
[...]
Je kunt twee dingen doen:
1. Je keeper gaat meestal ook naar de bal toe, waardoor je doel vaak leeg staat. Zodra je weet dat je tegenstander de backline tactiek gebruikt, beweeg je keeper dan met R3 ingedrukt en houd hem in het midden van het doel. De kans is minder dat je tegenstander die in de 16M gebied staat kan scoren.
2. Je kunt met 2x R1 achter elkaar en dan ingedrukt houden ervoor zorgen dat je verdedigens op mandekking staat. De pijltjes boven je spelers worden dan grijs om aan te duiden wie op mandekking staat. Ieder speler probeert dan een tegenstander te dekken. Nogmaals, niet gegarandeerd dat het werkt maar vermindert de kans wel.
Echt een van de minder leuke tactics in EAFC en waar iedereen gebruik van maakt. Puur omdat het 90% van de keren gewoon lukt om op deze manier een doelpunt te scoren.
Something under the bed is drooling
Waar ik de vorige week rank 5 had gehaald, ben ik nu geeindigd in rank 6.Het speelde voor geen meter, maar ik had zelf ook geen zin om de hele weekend hiermee bezig te zijn. Hierdoor de laatste wedstrijden verloren en twee wedstrijden weggegeven.
Gek genoeg heb ik betere rewards gekregen uit rank 6 dan vorige week in rank 5. Met de drie player picks kwam Araujo en Tomori uit. CR7 ook nog eruit gehaald, maar die is nu dus niks waard haha. Kan ik Saliba en Varane tradeables verkopen en eindelijk Rashford halen en wellicht nog Bellingham met de huidige coins. Jammer genoeg nog steeds geen promo speler gepacked. Ah well, Araujo en Tomori zijn beide prima.
Daarnaast nog een aantal tradeable 87/86 rated spelers in mijn club. Ik had vernomen dat er een hero sbc uitkomt, dus bewaar ik het toch als alle high rated fodders gaan stijgen. Ik twijfel daarnaast of ik Rodrigo SBC zal doen. Er zijn veel verschillende meningen hierover, waardoor ik toch nog even zal wachten.
Zo balen, laatste dagen had ik hele fijne nog gameplay.
Loop net in de 16 tegen iemand aan > rood en penalty. Zo schijt irritant.
Vervolgens vlak er na, tegenstander tackelt mij onderuit van achter in 16, niks aan de hand.
Playstation uitgezet om mezelf te besparen.
edit ff speedtestje gedaan, heb 30ms ping en maar 200 download en 50 upload. Ziggo 400/50 abbo.
Download snelheid en ping gaat dus ergens erg mis.
Heb hier alleen geen verstand van. Modem al gereset ff 2 minuten eruit maar helpt niet
[ Voor 28% gewijzigd door Sleehond op 14-10-2023 16:00 ]
Penalty’s krijg je echt al voor of tegen, als je speler een scheet laat. Zijn wel een paar dingen die echt gepatcht mogen worden.Sleehond schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:34:
Rivals speelt zwaar traag!
Vervolgens vlak er na, tegenstander tackelt mij onderuit van achter in 16, niks aan de hand.
- makkelijke penalty’s
- keepers die weer geen reet pakken.
- druk zetten.
-r1 dribbeling.
Het is niet je verbinding het zijn die brakke servers van EA. Hier glasvezel met 2ms ping en het speelt al sinds vrijdag middag dramatisch. Dat zal ook wel een van de oorzaken zijn van mijn matige prestaties deze WLSleehond schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:34:
Rivals speelt zwaar traag!
edit ff speedtestje gedaan, heb 30ms ping en maar 200 download en 50 upload. Ziggo 400/50 abbo.
Download snelheid en ping gaat dus ergens erg mis.
Heb hier alleen geen verstand van. Modem al gereset ff 2 minuten eruit maar helpt niet
[ Voor 4% gewijzigd door Nachtapotheker op 14-10-2023 16:15 ]
Eens, maar dit zijn problemen die elk jaar weer terugkeren waarbij EA vaak alleen maar dingen tuned ipv de onderliggende problemen daadwerkelijk op te lossen.Traeces schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:02:
[...]
Penalty’s krijg je echt al voor of tegen, als je speler een scheet laat. Zijn wel een paar dingen die echt gepatcht mogen worden.
- makkelijke penalty’s
- keepers die weer geen reet pakken.
- druk zetten.
-r1 dribbeling.
Dadelijk ook maar eens rivals aanslingeren en eens zoeken naar een goede tactiek voor mijn favoriete formatie (352). Rodrygo is overigens een monster qua loopacties etc, gewoon nog een klasse beter dan Griezman
https://www.futbin.com/24/squad/169772
leao is untradable, maar misschien bank ik gewoon voor de 2e helft zodat ik Acuna/Alaba kan halen voor 352, nu zit ik vast aan Hernandez/kimpembe voor chem maar dat zijn luxe problemen. Met Modric/Hernandez/Griezman staat mijn muntjes wel op het veld maar alle andere spelers zijn untradeable
@Nachtapotheker dat is mijn probleem met fifa, doordeweeks te druk maar in het weekend tijd zat. Maar qua gameplay kan is het dan merkbaar trager helaas. Even dynamisch servers/bandbreedte opschalen zit er niet bij helaas. Deze game zou eigenlijk gewoon met een monthly subscription moeten waarbij een gedeelte meteen gebruikt kan worden om de capaciteit juist te krijgen. Nu hebben ze een piek tijdens de release qua inkomen icm de rest van het jaar mtx melken. Met een maandelijks model kunnen gebruikers ook meteen met hun portemonnee laten weten als het bagger is.
Edit: einde rant

[ Voor 21% gewijzigd door Bossie op 14-10-2023 16:28 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Heb nu 87 elftal al gedaan
Maar lees overal dat die absoluut niet de moeite waard is
Lastig wel afmaken of niet aangezien ik de 87 squad al gedaan heb
Dat is meer omdat hij qua rating niet zoveel hoger is dan zijn gold, die uiteraard veel goedkoper is. Sommigen vinden hem een beetje clunky. Maar op zich bevalt hij mij wel. Maar met zijn gold in mijn team vind ik die sbc dan niet de moeite waard.Markvd1984 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:30:
Iemand leao sbc gedaan of gaat doen ?
https://www.futbin.com/24/compare/451/19774Markvd1984 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:30:
5-6x de prijs van zijn normale kaart met de kleinste stat increase mogelijk. Ik zou de nif kopen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Voor mij is FUT zo goed als nieuw aangezien ik in het verleden vrijwel alleen maar seasons heb gespeeld en dat ging mij altijd wel goed af. Dit jaar gekozen voor de ultimate versie vanwege de punten helaas weinig tot eigenlijk niets uit de pakketjes gekregen.
Zie foto van mijn huidige opstelling. Wat mij betreft mag alles omgegooid worden. Als ik nog een aantal spelers zou verkopen dan heb ik denk ik zo’n 50.000 munten deze wil ik wel goed besteden.
Hopelijk vindt iemand het leuk om mij op weg te helpen.
Dank je wel!
/f/image/FX33bQuV1pyCj6Rx4rCYDG5r.png?f=fotoalbum_large)
Moet ik het afmaken of kan dit ook volgende week?
Alsjeblieft ;-)Denn90 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:54:
Wie zou mij alsjeblieft willen helpen met het op weg helpen naar een ‘redelijk’ basis/ starters team?
Voor mij is FUT zo goed als nieuw aangezien ik in het verleden vrijwel alleen maar seasons heb gespeeld en dat ging mij altijd wel goed af. Dit jaar gekozen voor de ultimate versie vanwege de punten helaas weinig tot eigenlijk niets uit de pakketjes gekregen.
Zie foto van mijn huidige opstelling. Wat mij betreft mag alles omgegooid worden. Als ik nog een aantal spelers zou verkopen dan heb ik denk ik zo’n 50.000 munten deze wil ik wel goed besteden.
Hopelijk vindt iemand het leuk om mij op weg te helpen.
Dank je wel!
[Afbeelding]
Zoals je zelf had aangegeven mag de team compleet op de schop. Echter heb je niet aangegeven welke spelers nog untradeable zijn. Maar eerlijk gezegd is alleen inform Trippier en Bruno Fernandes het nog waard om te houden mochten die untradeable zijn.
Ik heb rekening gehouden met je budget en gekozen voor een mix van PL en La Liga spelers. Het kan zijn dat iemand anders een betere team voor je kan samenstellen. Maar ik heb gecheckt naar de beste, meta opties en waarmee ik zelf aan het werk zou gaan. De duurste is hier Nkunku, maar is de coins dubbel en dwars waard.
Ook met andere alternatieve tactieken in-game, zou je met deze spelers ook uit de voeten kunnen.
Voor de juiste chemistry styles van ieder speler om de stats te boosten zou ik nog even naar Futbin.com gaan. Pedri zou je bijvoorbeeld kunnen inzetten voor Joelinton als je Baldé op full chemistry wilt gooien. En anders kan je een Spaanse coach kiezen met Premier League of La Liga. Marcos Llorente is ook nog een optie in plaats van Joelinton of Alexander Arnold voor full chem.
Successs!
/f/image/i0TfGWSR20Q6Kq0UuK7PpYVD.png?f=fotoalbum_large)
Lashrom schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:09:
[...]
Dank je wel. Waardeer het enorm dat je de tijd ervoor neemt en helder uitlegt. Hier kan ik zeker iets mee! Uiteraard zijn andere tips ook nog welkom. Even met vriendin film kijken en dan kijk ik ernaar.
Bedankt!
Alsjeblieft ;-)
Zoals je zelf had aangegeven mag de team compleet op de schop. Echter heb je niet aangegeven welke spelers nog untradeable zijn. Maar eerlijk gezegd is alleen inform Trippier en Bruno Fernandes het nog waard om te houden mochten die untradeable zijn.
Ik heb rekening gehouden met je budget en gekozen voor een mix van PL en La Liga spelers. Het kan zijn dat iemand anders een betere team voor je kan samenstellen. Maar ik heb gecheckt naar de beste, meta opties en waarmee ik zelf aan het werk zou gaan. De duurste is hier Nkunku, maar is de coins dubbel en dwars waard.
Ook met andere alternatieve tactieken in-game, zou je met deze spelers ook uit de voeten kunnen.
Voor de juiste chemistry styles van ieder speler om de stats te boosten zou ik nog even naar Futbin.com gaan. Pedri zou je bijvoorbeeld kunnen inzetten voor Joelinton als je Baldé op full chemistry wilt gooien. En anders kan je een Spaanse coach kiezen met Premier League of La Liga.
Successs!
[Afbeelding]
Hoe kan je dit het beste aanpakken. Telkens zoeken op de transferlijst naar de goedkoopste speler en die toevoegen en zo door om bijvoorbeeld een hele selectie in te ruilen? Of zijn er voorbeelden ergens te vinden? Kan op Futbin niet zo snel iets vinden wat ik zoek. Dit is ook nieuw voor mij en hoor het graag.
Futbin -> SBC, vervolgens staan de meerdere oplossing die ne kan gebruikenDenn90 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:23:
Vraagje over SBC’s;
Hoe kan je dit het beste aanpakken. Telkens zoeken op de transferlijst naar de goedkoopste speler en die toevoegen en zo door om bijvoorbeeld een hele selectie in te ruilen? Of zijn er voorbeelden ergens te vinden? Kan op Futbin niet zo snel iets vinden wat ik zoek. Dit is ook nieuw voor mij en hoor het graag.
Bossie schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:42:
[...]
Futbin -> SBC, vervolgens staan de meerdere oplossing die ne kan gebruiken
Gotta love it 😋
Herkenbaar. Hier inmiddels halverwege div. 5 en gaat best aardig. Maar WL weer keihard eraf.Augy schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:06:
Fluitend door divisie 6 heen en echt kapot gemaakt worden in champs 🤣
Gotta love it 😋
Vind hem echt overpriced. Dus laat hem lekker gaan.Markvd1984 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:30:
Respect voor je tijd en moeite man.... Zeg ik dan als buitenstaander en alleen maar reagluurder doorgaans hier...Lashrom schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:09:
[...]
Alsjeblieft ;-)
Voor de juiste chemistry styles van ieder speler om de stats te boosten zou ik nog even naar Futbin.com gaan. Pedri zou je bijvoorbeeld kunnen inzetten voor Joelinton als je Baldé op full chemistry wilt gooien. En anders kan je een Spaanse coach kiezen met Premier League of La Liga. Marcos Llorente is ook nog een optie in plaats van Joelinton of Alexander Arnold voor full chem.
Successs!
[Afbeelding]
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Rewards waren helemaal ruk, hopelijk volgende week weer beter
Best tevreden over de laatste ruk kwa spel, wel even andere koek als rivals
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Klopt. En het maximaal druk zetten (zonder enkele vorm van stamina drain) mag best een patch voor komen, soms zijn er helemaal 0 afspeel mogelijkheden en het is prima 90 min vol te houdenhmr schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:13:
11 wins, maar ook helaas helemaal ruk rewards. Tis wel weer heel erg de lekker hard rennen meta merk ik.
Tip die voor mij werkte, gebruik je keeper en bewaar rust. Nealguides op YouTube heeft er wel een goede tutorial van op YouTube.Augy schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:17:
[...]
Klopt. En het maximaal druk zetten (zonder enkele vorm van stamina drain) mag best een patch voor komen, soms zijn er helemaal 0 afspeel mogelijkheden en het is prima 90 min vol te houden
Haha dat probeer ik ook oprecht, maar soms word je zo bizar opgejaagd (vermoed druk zetten via dpad er nog extra bij) dat het gewoon echt niet meer te doen is behalve de bal naar voren jagen. Ram hem dan meestal diep richting fati of diaby en dan hopen dat de bal wat lekker valt 🤣Lil Tjappo schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 07:26:
[...]
Tip die voor mij werkte, gebruik je keeper en bewaar rust. Nealguides op YouTube heeft er wel een goede tutorial van op YouTube.
Anders krijg je van die donnarumma praktijken 🤣
Ze gebruiken ook heel veel die druk over 1 kant optie.Augy schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:26:
[...]
Haha dat probeer ik ook oprecht, maar soms word je zo bizar opgejaagd (vermoed druk zetten via dpad er nog extra bij) dat het gewoon echt niet meer te doen is behalve de bal naar voren jagen. Ram hem dan meestal diep richting fati of diaby en dan hopen dat de bal wat lekker valt 🤣
Anders krijg je van die donnarumma praktijken 🤣
Gooi hem dan direct naar de andere flank. Kan je vaak zo door wandelen met je buitenspeler
@Augy hierdoor wil ik juist weer 352 gaan spelen, dan staat het centrum altijd dicht en kan er altijd blind een crosspass naar de LM/RM gegeven worden.
Ik speel toch casual, dus het resultaat is secondair maar als ik zo irritant gepressed word (zeker met die bouncer goals) dan wil ik toch winnen
Gisteren nog een 2-0 ruststand tegen zn tegenstander in de 2e helft naar een overwinning omgezet door juist zelf in te gaan zakken en het rustig via de breedte uit te spelen dmv de 433-2 die je gepost had.
[ Voor 88% gewijzigd door Bossie op 15-10-2023 10:30 ]
Precies wat je hier aangeeft. Die druk vind ik niet zo spannend.Bossie schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:26:
Gattuso uit squadbattle rewards
@Augy hierdoor wil ik juist weer 352 gaan spelen, dan staat het centrum altijd dicht en kan er altijd blind een crosspass naar de LM/RM gegeven worden.
Ik speel toch casual, dus het resultaat is secondair maar als ik zo irritant gepressed word (zeker met die bouncer goals) dan wil ik toch winnen
Gisteren nog een 2-0 ruststand tegen zn tegenstander in de 2e helft naar een overwinning omgezet door juist zelf in te gaan zakken en het rustig via de breedte uit te spelen dmv de 433-2 die je gepost had.
Maar krijgt zoveel schijt goals tegen dat gewoon continu die bal terug komt. Of me cv volledig omver wordt gelopen.
Samen toch zeker 55.000 waard.
Heb Kinmich direct verkocht en ga Casemiro proberen ipv Rodri.
Heb nu 115.000 coins, begint ergens op te lijken.
PS grote ergenis. Die Companion app is RETE traag en blijf continue hangen. Als ik bijvoorbeeld opstelling open of een speler, blijft het bevroren en moet ik de app afsluiten.
Ligt dit aan mij?
Idd, maar dat is elke fifa helaas, het lijkt dat ze het bij deze nog moeten tunen. Of dat een aanvaller tegen mijn cv aanbotst en dat dat dan een overtreden van mij is.Traeces schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:35:
[...]
Precies wat je hier aangeeft. Die druk vind ik niet zo spannend.
Maar krijgt zoveel schijt goals tegen dat gewoon continu die bal terug komt. Of me cv volledig omver wordt gelopen.
Maar het probleem met pressure is dat er geen stamina-drain meer is met de 71 depth methode. Daarnaast zullen we later in de gamecycle ook wel meer spelers hebben met “press-proven” playstyle (of hoe dat ook heet) om dit makkelijker te counteren.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nope heb in ook. Vooral op de transfermarkt is het raakt.Sleehond schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:41:
Kimmich & Casemiro uit de SB rewards… not bad!
Samen toch zeker 55.000 waard.
Heb Kinmich direct verkocht en ga Casemiro proberen ipv Rodri.
Heb nu 115.000 coins, begint ergens op te lijken.
PS grote ergenis. Die Companion app is RETE traag en blijf continue hangen. Als ik bijvoorbeeld opstelling open of een speler, blijft het bevroren en moet ik de app afsluiten.
Ligt dit aan mij?
Geen probleem op de iPad, log regelmatig uit tijdens het spelen omdat veel dingen op de iPad sneller gaanTraeces schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:18:
[...]
Nope heb in ook. Vooral op de transfermarkt is het raakt.
Zal het ook eens op de iPad proberen. Misschien is het een iPhone ding.Bossie schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:22:
[...]
Geen probleem op de iPad, log regelmatig uit tijdens het spelen omdat veel dingen op de iPad sneller gaan
check rechts boven na de goal, schijnt in een WL match te zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 15-10-2023 12:27 ]
Geen Grimaldo heeft ergens 2 sterren nodig om 1 chem omhoog te gaanGilles27 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:14:
Welke trainer/land en competitie moet ik nemen voor full chemistry? Ik heb bijna alles geprobeerd
[Afbeelding]
maar het maakt echt niks uit of je nu wel of geen full chem hebt
Ik heb Leao Untradeable maar heb hem nog niet in de spits gebruikt, wel als CF in 4321, LM in 442 en RCAM in 4231Augy schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:59:
Heb nu Wilson in de spits maar die kan me niet echt bekoren. Nu is de grote vraag waar ik hulp bij nodig heb.
Zetten we griezie in spits en leao op LM, of leao in de spits en Mcmanaman op LM. Iemand toevallig ervaring met laatstgenoemde of leao in de spits?
Huidige teampje:
[Afbeelding]
Tot nu toe heeft Griezmann mijn voorkeur want die is simpelweg veelzijdiger met formation changes en heeft natuurlijk zijn finesse shot+. Wat Leao wel heeft is dat hij veel sterker is dan Griezmann wat hem in bepaalde situaties wel efficiënter maakt.
Ik heb al een hybrid, om daar ook nog steeds Leao in te moeten plaatsen werkt niet in zijn voordeel (heeft Theo of Kalulu nodig icm manager) werkt ook niet in zijn voordeel in mijn geval.
bizar he en dan zijn er nog steeds mensen die blijven zeggen visual glitch, zonder enig benul te hebben van glitches/programmeren etc.bvbal79 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:23:
https://imgur.io/cqujCQs?r
check rechts boven na de goal, schijnt in een WL match te zijn.
Iets wat mij ook bijzonder frustreerd zijn zijn de scheidsrechters. Zelfs als je de bal afpakt met l2 of x krijg je penalties tegen.
Echt iedereen speelt deze tactiek. Wat mij het meest frustreert is die Ping Pong ballen. Je onderschept een bal, schiet ineens 5 meter weg.038Zwolle schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:05:
Ik ben wel echt klaar met 71 depth en overload side tactics. Je merkt nu teams wel heel snel heel goed worden, dat het wel erg lastig wordt om er onderuit te voetballen.
Iets wat mij ook bijzonder frustreerd zijn zijn de scheidsrechters. Zelfs als je de bal afpakt met l2 of x krijg je penalties tegen.
Precies natuurlijk weer in 1 van de vrijstaande tegenstanders. Daarbij tegen deze tactiek lijken mijn spelers net diesels, hebben even nodig om te passen of sprinten. Ondertussen is zijn buitenspeler al weer bij mijn buitenspeler beland.
WL was vorige jaar zonder moeite 51 punten of als ik normaal ging spelen minimaal 60 punten of hoger. Nou dat ga ik vandaag niet redden. Zoveel focus nodig voor deze potten….
Ben Ketser !Beavbusi schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:48:
Vochtige Virgil!
Ik kan geen bal vooruit passen, tegenstander zit er ELKE keer tussen. Ik kan alleen maar breed en terug passen. Niemand die vooruit vrij staat.
Tevens irritant: passing die gewoon recht in de voeten gaan van tegenstanders terwijl ik toch echt een andere kant op stuur.
Ik stop er maar even mee, vanavond weer een poging.
/f/image/AtuT1CVtnztdPI14QwvcumZJ.png?f=fotoalbum_large)
Overigens op de plek van Gavi stond Joelington waar die nou gebleven is? Helaas voor Nkunku nog niet genoeg munten dus even daarvoor sparen. Zojuist pack ik wel untreadable Sadio Mane. Raad iemand mij een andere formatie aan dan 4-3-3? Twijfel ook wel of niet met Mane spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Denn90 op 15-10-2023 15:13 ]
Het is altijd in extremen (supergoed of baggerslecht etc), alles voor de clicks/views.IAmNice schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:18:
Wat vinden jullie van de gameplay dit jaar? Op het internet en streamers is het alleen maar gezeur en kan ik er geen goed beeld van vormen. Is het beter of slechter? Ik snap dat er weinig verschil is, maar ik ben toch benieuwd.
Of dacht je echt dat er elke week 387x een nieuwe meta formatie is als je youtube moet geloven.
De waarheid ligt in het midden, het is gewoon een nieuwe fifa met een aantal kleine veranderingen en waarbij zoals altijd in het begin er een aantal dingen opnieuw getuned moeten worden (pressure, r1 dribbel etc).
De grootste verschillen met vorig jaar zijn naar mijn inziens zijn de playstyles, kaartjes die op meerdere posities kunnen spelen en dat er niet 38 versies van elke icon zijn (tot nu toe
Wat hetzelfde is gebleven is bijvoorbeeld de vertraagde online play, misschien zijn de nieuwe menu’s wel de grootste verandering.
Edit: als ik geen mbappe in de eerste week had zou ik waarschijnlijk nu druk met een andere game zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Bossie op 15-10-2023 15:28 ]
Mijn persoonlijk mening. Vind dit qua release echt de slechte fifa ( ea fc ) in jaren tijd.IAmNice schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:18:
Wat vinden jullie van de gameplay dit jaar? Op het internet en streamers is het alleen maar gezeur en kan ik er geen goed beeld van vormen. Is het beter of slechter? Ik snap dat er weinig verschil is, maar ik ben toch benieuwd.
Vind het heel traag en slecht spelen. Passing is om te janken, zelfs mijn RTTK modric met super passing stats geeft soms de meest bizarre ballen.
Kom alleen maar pressure teams tegen en iedereen probeert maar continu OP r1 dribbels.
Die playstyles+ zijn leuk maar ook OP ik finish met Griezmann alles in het haakje vanaf de 16.
Die animaties van spelers zorgen ook voor de meest vage acties.
Net een wl pot ( wel gewonnen ), tegenstander zoekt de achterlijn voor een intikker met zijn spits. Cover de passing lijn, mijn keeper besluit ineens vol gas uit te komen en neemt even kimpembe mee die met zijn hoofd op de bal valt en zo het doel in rolt
Heb er alleen maar om gelachen.
Maar dit is mijn mening, waarschijnlijk zijn er ook voldoende spelers die het wel leuk vinden.
Helemaal eens !!Traeces schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:33:
[...]
Mijn persoonlijk mening. Vind dit qua release echt de slechte fifa ( ea fc ) in jaren tijd.
Vind het heel traag en slecht spelen. Passing is om te janken, zelfs mijn RTTK modric met super passing stats geeft soms de meest bizarre ballen.
Kom alleen maar pressure teams tegen en iedereen probeert maar continu OP r1 dribbels.
Die playstyles+ zijn leuk maar ook OP ik finish met Griezmann alles in het haakje vanaf de 16.
Die animaties van spelers zorgen ook voor de meest vage acties.
Net een wl pot ( wel gewonnen ), tegenstander zoekt de achterlijn voor een intikker met zijn spits. Cover de passing lijn, mijn keeper besluit ineens vol gas uit te komen en neemt even kimpembe mee die met zijn hoofd op de bal valt en zo het doel in rolt![]()
Heb er alleen maar om gelachen.
Maar dit is mijn mening, waarschijnlijk zijn er ook voldoende spelers die het wel leuk vinden.
R1 dribbeling en pressure maken echt het spel kapot
Iedereen die er eigenlijk niks van kan en wel die 2 dingen beheerst verlies je gewoon van
Laar ze dingen is realistisch maken ipv mensen goed maken dmv glitches
En pay to win weg ermee
De playstyles vind ik wel leuk gedaan, maar ik ben bang dat over een paar maanden elke speler 2/3 playstyles + heeft en het nog meer een arcade game wordt.
Ik had de eerste 2 weken geluk met Neymar en Mbappe. Als ik die niet had denk ik dat ik FUT allang had opgegeven 😅 ik word te oud om te traden, youtube filmpjes te kijken naar de nieuwe META en ook nog eens de WL te spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door 038Zwolle op 15-10-2023 16:03 ]
In het bovenste menu staat een rood bolletje bij doelstellingen. Maar ik heb elk menu gechecked en er staan geen rewards meer om te claimen?
Kijk ik nou verkeerd of hebben meer mensen daar last van?
boefje79 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:26:
Hulpvraag:
In het bovenste menu staat een rood bolletje bij doelstellingen. Maar ik heb elk menu gechecked en er staan geen rewards meer om te claimen?
Heb hetzelfde zal wel weer een bug zijn.boefje79 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:26:
Hulpvraag:
We worden het steeds meer eens, moet niet gekker worden Mark hahaMarkvd1984 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:45:
[...]
Helemaal eens !!
R1 dribbeling en pressure maken echt het spel kapot
Iedereen die er eigenlijk niks van kan en wel die 2 dingen beheerst verlies je gewoon van
Laar ze dingen is realistisch maken ipv mensen goed maken dmv glitches
En pay to win weg ermee
Ik ben het met de meeste Tweakers eens hier.IAmNice schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:18:
Net als ieder jaar heeft FIFA en dit jaar dus EAFC zijn goede maar veelal slechte punten die de gameplay en ervaring kan beinvloeden.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat het qua gameplay wel de beste FIFA is sinds FIFA 19. De spelsnelheid is wat trager, wat komt doordat de animaties van de spelers wat realistischer is dan voorheen. Denk hierbij aan acceleratie, draaien met de bal, aanname en weer doorpassen etc. Bij de vorige FIFA's kon je met iedereen makkelijk draaien met de bal alsof ze 99 dribbel hebben. Je blijft draaien totdat je ziet dat er een gat is bij de verdediging waardoor je kansen groter zijn om te gaan scoren. Bij EAFC heb je dit enigzins ook, maar dat gedraai met de bal is afhankelijk van de statistieken van de spelers. Met een Casemiro bijvoorbeeld zal je dit niet snel doen, waardoor het voor de tegenstanders wat makkelijker is om de bal af te pakken. Daarnaast merk je dat er meer spelersanimaties zijn geprogammeerd, waardoor je niet direct altijd ''one touch'' de bal kan passen bijvoorbeeld. De R1 dribble is verder een prima toevoeging, maar is niet in balans met de verdedigende jockey animatie van de verdedigers waardoor het op dit moment nog redelijk overpowered is.
Alhoewel ik moet bekennen dat er nog enorm veel bugs en glitches aanwezig zijn, waardoor dit je spelbeleving nadelig kan beinvloeden. Keepers laten bijvoorbeeld makkelijke ballen los terwijl ze de bal makkelijk kunnen vastgrijpen. Verdedigers die de bal willen wegwerken, maar door bepaalde fouten in de animaties zij dit belabberd uitvoeren en je hierdoor makkelijk een tegendoelpunt kan krijgen. Bepaalde voorzetten waarvan je denkt dat de bal veel verder weggeschopt zou moeten worden. Bepaalde passes die van 5 meter afstand moeilijk aankomen en zo heb je nog een paar andere bugs. Daarnaast zijn de aftrap glitches en backline goal glitches weer aanwezig, waarvan je weet dat EA dit makkelijk zou kunnen oplossen. Last but not least, de vertraging van de spel tijdens de wedstrijd door de matige servers. Dit was tijdens de Weekend League enorm aanwezig, waardoor knoppen pas later worden geregistreerd en de spelers enorm zwaar voelen. Vaak is het zelfs zo dat je niet eens van spelers kan wisselen bij balbezit van de tegenstander. Ik dacht altijd dat het voornamelijk aan je internet verbinding kan liggen. Maar sinds kort heb ik zelf 1Gbps glazsvezel verbinding en heb je met 2ms matchmaking nog steeds delay.
Verder vind ik het hoofdmenu nog vrij lelijk en saai qua vormgeving en geeft het aan dat EA hier nauwelijks tijd heeft ingestoken. De enige goede toevoeging is de quick menu met L2 waardoor je sneller door andere menu's in UT kan gaan. De snelheid van de menu's in Ultimate Team is ook dramatisch en is het volgens mij ook afhankelijk van hoe druk de servers zijn. In sommige gevallen kun je niet eens normaal een speler kopen, zonder in een keer de juiste keuze te selecteren. Zet je een speler in transferlijst, terwijl je op Koop nu wilt drukken. Ook een gevalletje van nalatigheid in het programmeren. We spelen notabene op een next-gen console, wat in mijn mening dus echt niet tolereerbaar kan zijn.
De Playstyle + en de toevoeging van de Evolutions element in het spel is wat mij betreft een van de goede zetten van EA. Evenals het weglaten van de position modifiers. Echter mogen zij van mij wel even een toontje lager doen met de hoeveelheid promo's. Tegen het einde van het jaar aan heb je zowat bijna iedereen 90 rated of erboven.
Al met al vind ik het een prima voetbalgame die de potentie heeft om de beste voetbalgame te worden, mits zij de huidige aanwezige bugs en glitches verhelpen. En iets waar zij jarenlang nog niet hebben verbeterd, de shitty delay!
Ik heb dit heel vaak, ff uitloggen en weer terug.boefje79 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:26:
Hulpvraag:
Binnenkort zulke. We vast wel weer oneens zijnTraeces schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:36:
[...]
Heb hetzelfde zal wel weer een bug zijn.
[...]
We worden het steeds meer eens, moet niet gekker worden Mark haha
Laten we deze momenten koesteren 😁😁
Dat dus al een paar keer gedaan, maar hardnekkig…Bossie schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:54:
[...]
Ik heb dit heel vaak, ff uitloggen en weer terug.
Denken jullie dat dit elftal beetje wil werken met die opstelling en tactics?
Ervaringen met Pedri? Kaart oog beetje mwah mijn inziens?
Centrale verdediging weet ik ook niet. Ake vanwege De Jong op 3 chem maar centrum oogt niet top eigenlijk. Maar ga ik voor een Rudiger ofzo dan komt Frenkie z’n chem weer niet goed denk ik.
Op de bank oa Odegard, Bruno Fernandes & Rodri.
Beetje in opwelling Frenkie gekocht maar betwijfel of ik nu tot de beste opstelling kom?
:strip_exif()/f/image/7qbpis2N4H4XalsTDkDGkPf0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Sleehond op 15-10-2023 18:51 ]
Jammer van dat vod wat ie aanheeftTraeces schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:19:
[Afbeelding]
Was helemaal klaar mee dus wl bij 45 punten gekapt. Cancelo ,Diaby , morgen en even haaland …..
Idd, ik doe dit ook regelmatig maar het is idd erg hardnekkig.boefje79 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:40:
[...]
Dat dus al een paar keer gedaan, maar hardnekkig…
Inmiddels wat rivals gedaan en 2 divisies gestegen (van niks naar bijna niets
Tot nu toe heb ik 2 soorten potjes, een waarbij de tegenstander snel disconnect of stoke city uit waarbij stoke samen is gegaan met getafe/athletico madrid.
Nou weet ik dat castore niet geweldig is

Nou nou, ik snap dat jullie jaloers zijn op de mooie kleuren en grandioze pompebleden maar zo laat je je wel heel erg kennenTraeces schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:01:
[...]
Nou weet ik dat castore niet geweldig ismaar het vergelijken met dat plee papier van een Heerenveen shirt gaat wel heel ver
Hier Kanu van wel 22k!Traeces schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:18:
[Afbeelding]
Ga maar niet klagen over me packluck vandaag
Ik heb al wel veel geklaagd over packluck. Wordt er niet beter op zo, hahaha!
Ga daar maar even niet over hebben na Marchisio, rttk modric en haaland in laaste dagenMoody2204 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:19:
[...]
Hier Kanu van wel 22k!
Ik heb al wel veel geklaagd over packluck. Wordt er niet beter op zo, hahaha!
Red listed?Traeces schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:18:
[Afbeelding]
Ga maar niet klagen over me packluck vandaag
Frenkie
Rashford
Tonali
Rodrygo
Courtois
4-3-3 met tactics van hier
En ik heb ws hele tijd een instelling verkeerd gehad bij spel instellingen en dan gameplay. Voorinstellingen op competitief ipv klassiek. Wat hebben jullie hier staan eigenlijk? Moet het idd op competitief? Heb ik hier echt wat gemist?
Resultaat 4 wins in Rivals achter elkaar en de spelers vlogen over het veld heen met deze 4-3-3 van hier.
Nu is het weer even een top game

Had ik al gezegd dat Frenkie echt belachelijk goed is…? Poeh
:strip_exif()/f/image/N9DgRqgFhKFT8iwMJTqCHgPF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Sleehond op 15-10-2023 20:36 ]
Ondertussen divisie 9 geworden wel, dat is ook wat waard 😂 ik ben zo bar slecht in dit spel maar het blijft leuk
Heb hier ook al 5 dagen last van, na 10x alle opties na te gaan heb ik het maar opgegevenboefje79 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:40:
[...]
Dat dus al een paar keer gedaan, maar hardnekkig…
Kan daadwerkelijk geen enkele pass geven omdat niemand vrij staat en ongelooflijk veel druk
Dit gaar toch nergens meer over
Je kunt daadwerkelijk nergens de bal kwijt
Wat een ongelooflijk tering spel word het met die glitch dingen met r1 3n druk zetten
Kaarten waar ik tot dusver alleen maar van kan dromen. Begint nu wel serieus frustrerend te worden. Desondanks hik ik toch tegen div. 4 aan met mijn nog steeds volledig gouden teampje.Traeces schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:27:
[...]
Ga daar maar even niet over hebben na Marchisio, rttk modric en haaland in laaste dagen
https://www.futbin.com/24/squad-builder/169772
Speelt zoals in vorige edities, centrum staat potdicht en ik kan altijd diagonaal onder de druk uitkomen hoewel tegen dat glitchen weinig te doen valt helaas.
Ik speel met onderstaande tactiek:
YouTube: The BEST 352 Custom Tactics in FC 24! w/ ELITE 1 Squad Battle Rewards!
Maar het leuke met fifa is natuurlijk dat wat vandaag werkt kan volgende week weer total anders zijn.