Zou resale value je over de streep kunnen krijgen? Als je je nieuwe toestel weer 4 jaar gebruikt krijg je voor een Pro meer terug dan een "gewone" 15 als je er netjes mee omgaat denk ik.So_Surreal schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:34:
Ik loop momenteel nog met een iPhone 11 pro met een battery capacity van 78%.
Ik denk dat ik voor de 15 ga, ik ben bang dat ik de prijs van de 15 pro niet naar mijzelf en mijn vrouw kan verantwoorden haha, ondanks dat ik mijn toestellen altijd minimaal 4 jaar gebruik.
Ik speel ook met deze gedachte. Echter gaat op marktplaats een 13 weg voor +- €550 en een 13 pro voor +- €650.AerodynamiX schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:35:
[...]
Zou resale value je over de streep kunnen krijgen? Als je je nieuwe toestel weer 4 jaar gebruikt krijg je voor een Pro meer terug dan een "gewone" 15 als je er netjes mee omgaat denk ik.
Ik vond het een opvallend klein verschil
Ik zal hem op mijn lijstje "Problemen" erbij zetten....Donstil schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:35:
[...]
Haha ja bijna wel.
Deze is ook wel fraai
[...]
Zitten we dan met ons probleem
Edit:
[...]
Deze is ook wel grappig,
En sneu was ik toch al
Hihi precies, zet maar op mijn lijst gebreken. Ergens onderaan is nog wel wat plekDennisdn schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:40:
Ik zal hem op mijn lijstje "Problemen" erbij zetten....
En sneu was ik toch al
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wat een enorm zure reacties weer. Ze zijn gewoon jaloers dat zij niet elk jaar een nieuwe iPhone kunnen kopen. Moet overigens wel zeggen dat ik dit jaar voor het eerst in jaren ga overslaan, iets met nieuw huis bouwen enzo.Donstil schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:13:
review: Wat verwacht jij van het iPhone 15-event?
Heerlijke zure reacties weer hoor
Ik weet alleen nog niet onder welk subvakje ik hem moet zetten. Het lijstje "Problemen, komt nooit meer goed". Of het lijstje "Problemen, laat iemand anders het maar oplossen".Donstil schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:42:
[...]
Hihi precies, zet maar op mijn lijst gebreken. Ergens onderaan is nog wel wat plek
Ik ben in de markt voor een 15 Pro, zonder abbo dus gewoon los toestel. Op welke manier kan ik deze nu het snelste krijgen? Bestellen bij Apple zelf en dan laten versturen?
Meestal begroot ik dat mee in mijn hypotheekTheVMaster schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:44:
[...]
Wat een enorm zure reacties weer. Ze zijn gewoon jaloers dat zij niet elk jaar een nieuwe iPhone kunnen kopen. Moet overigens wel zeggen dat ik dit jaar voor het eerst in jaren ga overslaan, iets met nieuw huis bouwen enzo.
Het is weer September 2025 :)
Yep, preorder op vrijdag en ophalen kan op de 22e, laten bezorgen kan ook.ColeJ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:48:
Ik ben in de markt voor een 15 Pro, zonder abbo dus gewoon los toestel. Op welke manier kan ik deze nu het snelste krijgen? Bestellen bij Apple zelf en dan laten versturen?
Ik had vorig jaar besteld bij Media Markt net na 14.00 uur op de 9e en ik had de 14 Pro netjes op vrijdag 16e binnen.
[ Voor 3% gewijzigd door s0kkie op 12-09-2023 10:51 ]
Mijn lange lijstje van hoge verwachtingen van het event:
- Minstens 100 euro meer kostende iPhone 15 serie
- Weinig to geen echte veranderingen ten opzichte van de 14 line
- USB-C gaat gebracht worden als de shit. Er was nog nooit zoiets revolutionair op een iPhone
Ja lastig, als je besteld met levering op release dan is Apple je beste gok.ColeJ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:48:
Zie je op de site van Apple al een latere levering dan is ophalen bij de AppleStore ook nog wel een goeie, voorraad de afgelopen jaren was daar uitstekend.
AerodynamiX schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:35:
[...]
Zou resale value je over de streep kunnen krijgen? Als je je nieuwe toestel weer 4 jaar gebruikt krijg je voor een Pro meer terug dan een "gewone" 15 als je er netjes mee omgaat denk ik.
Daar hebben jullie een punt !ColeJ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:34:
Tsja, de prijs. Een andere telefoon is misschien een paar 100 euro goedkoper maar heeft een restwaarde van een zak aardappelen.
Ook helpt het mee dat ik 500-, van mijn werkgever krijg.
[ Voor 4% gewijzigd door So_Surreal op 12-09-2023 11:07 ]
Meestal pas de vrijdag daarna te pre orderen bij Apple zelf.crazylegs schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:58:
[...]
Ben aan het werk tijdens de keynote, voor de zekerheid maar ff mee gluren ondertussen op de iPad om te zien of ie echt te pre-orderen is na het event.. Na het werk de keynote maar ff terug zien voor alle ins en outs. Pro Max wordt toch wel weer een instant buy.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
De aanschaf van de nieuwe iPhone? 😂😂 Was wel een goed idee geweest, maar dat bedrag gebruik ik dan liever even voor een luxere keuken. Volgend jaar weer een nieuwe iPhone en Apple Watch Ultra. 🤓Jaymone schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:48:
[...]
Meestal begroot ik dat mee in mijn hypotheek
Eh, ik zou het makkelijk kunnen betalen ieder jaar, maar ik ga echt geen 1500 Euro uitgeven voor praktisch hetzelfde product. Dan zou de prijs minstens de helft moeten zijn.TheVMaster schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:44:
[...]
Wat een enorm zure reacties weer. Ze zijn gewoon jaloers dat zij niet elk jaar een nieuwe iPhone kunnen kopen. Moet overigens wel zeggen dat ik dit jaar voor het eerst in jaren ga overslaan, iets met nieuw huis bouwen enzo.
Voor dat geld kun je echt een heleboel toffe dingen kopen, waarom zou je het ieder jaar aan een telefoon uitgeven die maar marginaal geupgrade wordt? Voor dat geld kun je ook een 65-inch LG C2 OLED TV kopen, om maar een willekeurig voorbeeld te noemen.
Ieder zijn ding verder, maar ik ben het niet geheel oneens met de “the price is too goddamn high” commentaren.
Als ze vanavond zouden gaan preorderen was nu de store al wel dicht geweest voor onderhoud toch?
Als je de ''oude'' telefoon gewoon weer goed door verkoopt valt het reuze mee elk jaar. Het is niet zo dat mijn 14 Pro in de la beland.Aiii schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:25:
[...]
Eh, ik zou het makkelijk kunnen betalen ieder jaar, maar ik ga echt geen 1500 Euro uitgeven voor praktisch hetzelfde product. Dan zou de prijs minstens de helft moeten zijn.
Voor dat geld kun je echt een heleboel toffe dingen kopen, waarom zou je het ieder jaar aan een telefoon uitgeven die maar marginaal geupgrade wordt? Voor dat geld kun je ook een 65-inch LG C2 OLED TV kopen, om maar een willekeurig voorbeeld te noemen.
Ieder zijn ding verder, maar ik ben het niet geheel oneens met de “the price is too goddamn high” commentaren.
Ohw, dat is hier ook geen probleem hoor. Maar als ik een iPhone koop, dan wil ik ook een Apple Watch Ultra en mijn vrouw ook. Dan gaat het ineens over 6000 euro ofzo. Ook dat kan wel, maar we zijn een huis aan het bouwen in eigen beheer en alles is best prijzig en ik wil achteraf niet ineens die 5K te kort komen als we ergens nog een keuze moeten maken. Nee, dan maar even een jaar langer doen met m'n 14 Pro Max en de Watch Ultra.Aiii schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:25:
[...]
Eh, ik zou het makkelijk kunnen betalen ieder jaar, maar ik ga echt geen 1500 Euro uitgeven voor praktisch hetzelfde product. Dan zou de prijs minstens de helft moeten zijn.
Wellicht ook niet handig om te upgraden als je nog een iPhone uit de 14 serie hebt. Dan is de upgrade verwaarloosbaar.toro schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:57:
- Minstens 100 euro meer kostende iPhone 15 serie
- Weinig to geen echte veranderingen ten opzichte van de 14 line
- USB-C gaat gebracht worden als de shit. Er was nog nooit zoiets revolutionair op een iPhone
Voor mensen met bijv een iPhone 11 of 12 is de upgrade veel interessanter; camera's / batterijduur.
Maar je apps draaien gewoon EXACT hetzelfde op een iPhone 13 , 14 of 15. Fecesboek of TokTok zien er niet ineens anders uit. Of de standaard app, Safari.
Apple nerds (ik zei de gek
Mensen beginnen in juli of augustus al over hun nieuwe iPhone terwijl er nog niets bekend is gemaakt vanuit Apple.
@Donstil , sta nu bij de Appie, welk bier drink je? Gooi ik alvast een kratje voor je in mn mandje
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 12-09-2023 11:29 ]
Haha keurig, waar hadden we ook al weer om gewed?_Bailey_ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:27:
[...]
Wellicht ook niet handig om te upgraden als je nog een iPhone uit de 14 serie hebt. Dan is de upgrade verwaarloosbaar.
Voor mensen met bijv een iPhone 11 of 12 is de upgrade veel interessanter; camera's / batterijduur.
Maar je apps draaien gewoon EXACT hetzelfde op een iPhone 13 , 14 of 15. Fecesboek of TokTok zien er niet ineens anders uit. Of de standaard app, Safari.
Apple nerds (ik zei de gek) zullen sowieso elk jaar upgraden, voor velen totaal irrelevant waar Apple mee komt.
Mensen beginnen in juli of augustus al over hun nieuwe iPhone terwijl er nog niets bekend is gemaakt vanuit Apple.
@Donstil , sta nu bij de Appie, welk bier drink je? Gooi ik alvast een kratje voor je in mn mandje
Maar ja wat moet ik met een 65" OLED, ik heb al een tv op mijn slaapkamerAiii schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:25:
[...]
Prijsverhoging. Base 15 Pro vanaf €1399Donstil schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:32:
[...]
Haha keurig, waar hadden we ook al weer om gewed?
Oh je hoeft je keuze echt niet te verdedigen hoor, you do you.TNSN schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:26:
[...]
Als je de ''oude'' telefoon gewoon weer goed door verkoopt valt het reuze mee elk jaar. Het is niet zo dat mijn 14 Pro in de la beland.
Maar als we objectief zijn dan zijn de iPhone’s wel echt exorbitant duur geworden de laatste jaren, dus lijkt het mij niet oneerlijk dat mensen dat benoemen. Ik kan het met alle goede wil van de wereld ook niet meer verdedigen.
Geldt voor meer Apple producten, overigens, maar de iPhone is absoluut de koploper in deze m.i.
Ooh ja, kak dat is waar ook, <Kijkt even snel wat hij nu kost>,_Bailey_ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:33:
[...]
Prijsverhoging. Base 15 Pro vanaf €1399

Dan hou ik toch vast aan "De verhoging blijft uit nu de euro weer wat sterker staat".
Nu zal ik hem toch in dollar gebied kopen maar goed.
We kunnen het erover eens zijn dat de prijs natuurlijk belachelijk is. Ieder maakt zelf de keuze om het te kopen of niet.
Beter bij Apple bedtellen ivm 2 jaar garantie. Meet vertrouwen in Apple dan in MM.s0kkie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:51:
[...]
Yep, preorder op vrijdag en ophalen kan op de 22e, laten bezorgen kan ook.
Ik had vorig jaar besteld bij Media Markt net na 14.00 uur op de 9e en ik had de 14 Pro netjes op vrijdag 16e binnen.
Haters everywhere but I don’t really care
We kunnen het erover eens zijn dat de of de prijs belachelijk is of niet ook gewoon een eigen keuze is.ColeJ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:56:
We kunnen het erover eens zijn dat de prijs natuurlijk belachelijk is. Ieder maakt zelf de keuze om het te kopen of niet.
Weet ook niet beter dan dat al sinds ik m’n iPhones koop is dat zo.. Vond het ook al een vreemd geruchtJumpman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:10:
[...]
Meestal pas de vrijdag daarna te pre orderen bij Apple zelf.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ja dit is al jaren zo
Samenvatting:
12-9 keynote met onthulling producten
15-9 preorders open voor deze producten
22-9 leveringen of ophalen in de winkels
Waarschijnlijk 18-9 de officiele iOS17 release, ik zit al op de beta maanden dus die boeit me persoonlijk niet.
Samenvatting:
12-9 keynote met onthulling producten
15-9 preorders open voor deze producten
22-9 leveringen of ophalen in de winkels
Waarschijnlijk 18-9 de officiele iOS17 release, ik zit al op de beta maanden dus die boeit me persoonlijk niet.
Dat is natuurlijk een kul-argument. Andere topsegment telefoons zijn ook enorm prijzig. De meesten, zowel in het IOS-kamp als Android-kamp, vinden het gewoon zonde van het geld om iets te vervangen wat nog prima voldoet. Ik ga liever nog wat vaker op vakantie.TheVMaster schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:44:
[...]
Wat een enorm zure reacties weer. Ze zijn gewoon jaloers dat zij niet elk jaar een nieuwe iPhone kunnen kopen.
Het is meer een algemene tendens. Ben je vóór het éne, dan móet je tégen het andere zijn. Je ziet het al jaren bij de sport, in de telefoonwereld en in andere sectoren. Onzin natuurlijk. Je kunt prima liefhebber van Apple zijn en de telefoons van Samsung prachtig vinden. Die Samsung die je dubbel kan vouwen: prachtige technologie. Maar ik vind het gebruiksgemak van Apple fijn en ben het al járen gewend.
Anyway, on topic: ik ga vanavond vanaf de camping hier in Zuid-Frankrijk lekker kijken. Eens zien of de overstap van mijn 11pro Max naar de 15 “ultra” de moeite waard gaat zijn. Vooral de telelens ben ik benieuwd naar.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Dat we de vrijdag na release pre-orderen en een weekje later ontvangen is ook pas een paar jaar.crazylegs schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:03:
[...]
Weet ook niet beter dan dat al sinds ik m’n iPhones koop is dat zo.. Vond het ook al een vreemd gerucht
Daarvoor was er weer wat anders.
Nu geloof ik het gerucht ook niet direct maar omdat het "de afgelopen jaren" zo is geweest zegt dan ook weer niet zo heel veel natuurlijk.
Eens.. we gaan het meemaken.Donstil schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:11:
[...]
Dat we de vrijdag na release pre-orderen en een weekje later ontvangen is ook pas een paar jaar.
Daarvoor was er weer wat anders.
Nu geloof ik het gerucht ook niet direct maar omdat het "de afgelopen jaren" zo is geweest zegt dan ook weer niet zo heel veel natuurlijk.
Gerucht waarvan ik hoop dat het NIET waar is, is dat ze de leather cases skippen vanaf dit jaar..
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Laatste gerucht: Volgens diverse bronnen wordt de iPhone serie van volgend jaar in ieder geval niet goedkoper maar mogelijk wel duurder (zucht)
Is ook elk jaar hetzelfde geruchtJaymone schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:16:
Laatste gerucht: Volgens diverse bronnen wordt de iPhone serie van volgend jaar in ieder geval niet goedkoper maar mogelijk wel duurder (zucht)
Bij een verhoging van de prijs, gaat de Apple Care prijs ook omhoog? Dan gaat de prijs van een base 15 pro ook richting de 2000. Is Apple Care dat waard voor een voorzichtige gebruiker?
Wat is daar tof aan dan?crazylegs schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:16:
[...]
Zelf zou ik het wel tof vinden als meer landen (oa NL in dit geval) naar e-sim only gaan
128 GB Inmiddels weer.crazylegs schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:16:
[...]
Eens.. we gaan het meemaken.en zoals bijna elk jaar nog hardnekkige geruchten die totaal niet uit komen.. platte Apple watch, koper kleur iPhone, etc etc.. Zelf zou ik het wel tof vinden als meer landen (oa NL in dit geval) naar e-sim only gaan, standaard opslag begint bij 256gb. Benieuwd of Apple nog wat leuks nieuws heeft te vertellen wat niemand zag aan komen zoals vorig jaar de Dynamic Island.
Gerucht waarvan ik hoop dat het NIET waar is, is dat ze de leather cases skippen vanaf dit jaar..
Gerucht waarvan ik hoop dat het NIET waar is: Action Button
Klopt het dat we eventueel via een provider een abonnement kunnen afsluiten en dan direct weer kunnen opzeggen om zo toch die "provider" korting te pakken?
[ Voor 16% gewijzigd door turkeyhakan op 12-09-2023 12:27 ]
Waarom zou je dat doen? En nee die korting krijg je niet. Het toestel moet ook dan weer terug.turkeyhakan schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:27:
Klopt het dat we eventueel via een provider een abonnement kunnen afsluiten en dan direct weer kunnen opzeggen om zo toch die "provider" korting te pakken?
Behoud je wel het toestel, dan moet je je toestel + contract in 1 keer afbetalen.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Dan zul je het abonement zelf ook af moeten kopen. Weet niet hoe het bij andere providers werkt, maar bij Vodafone kun je met een slider aangeven hoeveel je vooraf wilt betalen, en dat mag ook alles zijn. Dan pak je wel de korting.turkeyhakan schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:27:
Contract hoef je niet af te betalen als het een maandelijks opzegbaar contract is. Toestel in 1 keer afbetalen is geen probleem. Dan pak je die 100+ euro extra korting dus.Xtr3me4me schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:31:
[...]
Waarom zou je dat doen? En nee die korting krijg je niet. Het toestel moet ook dan weer terug.
Behoud je wel het toestel, dan moet je je toestel + contract in 1 keer afbetalen.
[ Voor 20% gewijzigd door turkeyhakan op 12-09-2023 12:37 ]
Welke provider heb je op het oog die een maandelijkse opzegbaar contract met toestel inclusief korting aanbiedt?turkeyhakan schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:36:
[...]
Contract hoef je niet af te betalen als het een maandelijks opzegbaar contract is. Toestel in 1 keer afbetalen is geen probleem. Dan pak je die 100+ euro extra korting dus.
Oh, op die manier. Nee dan snap ik hem en begreep ik de vraag verkeerd.turkeyhakan schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:36:
[...]
Contract hoef je niet af te betalen als het een maandelijks opzegbaar contract is. Toestel in 1 keer afbetalen is geen probleem. Dan pak je die 100+ euro extra korting dus.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Die Action Button begrijp ik ook echt niet goed, zou dan ook als camera shutter gebruikt kunnen worden, maar daar hebben we al sinds jaar en dag de volume knoppen voor wat ik perfect vind werken..Donstil schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:24:
[...]
128 GB Inmiddels weer.
Gerucht waarvan ik hoop dat het NIET waar is: Action Button
En ja de jaarlijkse 'prijs = belachelijk' discussie, dat blijft een gevoelig onderwerp. Keus is aan ieder zelf, dat zeker. Maar was toch wat makkelijker voor mezelf te verantwoorden toen het nog rond de 1.000,- was dan dat het nu al eerder rond de 1.500,- was
Tele2 (nu dus Odido) had een dergelijke mogelijkheid vorig jaar.Aiii schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:39:
[...]
Welke provider heb je op het oog die een maandelijkse opzegbaar contract met toestel inclusief korting aanbiedt?
Leander465 in "[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5"
Dat lees ik nergens. Dus aanname, het kan ook zijn dat mensen het gewoon niet meer willen. Want zeg nou zelf dit zijn belachelijke prijzen voor een minimale iteratie. Dat vond ik vorig jaar ook al.TheVMaster schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:44:
[...]
Wat een enorm zure reacties weer. Ze zijn gewoon jaloers dat zij niet elk jaar een nieuwe iPhone kunnen kopen.
Ik deed ook altijd elk jaar upgraden omdat je toen niet zoveel hoefde bij te leggen maar ik vind het nu gewoon niet meer waard.
Elect a clown, expect a circus.
T-Mobile is toch Odido geworden?turkeyhakan schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:46:
[...]
Tele2 (nu dus Odido) had een dergelijke mogelijkheid vorig jaar.
Leander465 in "[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5"
Ga er vanavond weer voor zitten maar ik verwacht niet dat ik ga upgraden.
In mijn geval is niet upgraden een groot compliment voor Apple want mijn IPhone 13 Pro werkt nog perfect. Na een Apple care claim heb ik weer een 100% accu
. Het moet wel echt spectaculair worden wil ik dus upgraden.
Ook mijn Apple Watch Ultra mag nog een jaartje door
In mijn geval is niet upgraden een groot compliment voor Apple want mijn IPhone 13 Pro werkt nog perfect. Na een Apple care claim heb ik weer een 100% accu
Ook mijn Apple Watch Ultra mag nog een jaartje door
[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 12-09-2023 12:55 ]
T-Mobile, Tele2, Simpel en ik dacht ben vallen allemaal onder dezelfde partij, ben en simpel gaan dacht ik wel door onder hun eigen naam, maar t-mobile en tele2 zijn gefuseerd tot Odido.
Ja bedankt voor de tip maar vroeg het juist aan jou, maar goed gelukkig bestaat Google natuurlijk.turkeyhakan schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:59:
[...]
Als je eventjes de moeite had genomen om Tele2 in te tikken in Google..
[Afbeelding]

Waarschijnlijk niet. Elk jaar gaat de shop op slot
Eindelijk eens een keer een eerlijke nuance. 👍Cass Casey schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:11:
[...]
Dat is natuurlijk een kul-argument. Andere topsegment telefoons zijn ook enorm prijzig. De meesten, zowel in het IOS-kamp als Android-kamp, vinden het gewoon zonde van het geld om iets te vervangen wat nog prima voldoet. Ik ga liever nog wat vaker op vakantie.
Het is meer een algemene tendens. Ben je vóór het éne, dan móet je tégen het andere zijn. Je ziet het al jaren bij de sport, in de telefoonwereld en in andere sectoren. Onzin natuurlijk. Je kunt prima liefhebber van Apple zijn en de telefoons van Samsung prachtig vinden. Die Samsung die je dubbel kan vouwen: prachtige technologie. Maar ik vind het gebruiksgemak van Apple fijn en ben het al járen gewend.
Anyway, on topic: ik ga vanavond vanaf de camping hier in Zuid-Frankrijk lekker kijken. Eens zien of de overstap van mijn 11pro Max naar de 15 “ultra” de moeite waard gaat zijn. Vooral de telelens ben ik benieuwd naar.
Dat notabene een Mod komt met een stelling dat ‘ze’ jaloers zijn omdat ze de iPhone niet kunnen betalen zonder ook maar enige vorm van feitelijke onderbouwing vind ik opmerkelijk
Nee. Dit is om de hype te voeden en om de site klaar te zetten met de nieuwe productpagina's.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Waren er vorig jaar Trade in acties bij webshops (Bol.com / Coolblue)? Ik heb een Iphone 13 die ik wellicht ga upgraden (ligt een beetje aan wat men vanavond gaan aankondigen.)
Volgens mij doen Bol & CB nooit trade in…Soullie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:18:
Waren er vorig jaar Trade in acties bij webshops (Bol.com / Coolblue)? Ik heb een Iphone 13 die ik wellicht ga upgraden (ligt een beetje aan wat men vanavond gaan aankondigen.)
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Oohw Apple...ben er nog niet helemaal uit, maar neem alvast al mijn duit.mp3
[ Voor 3% gewijzigd door Jaymone op 12-09-2023 13:49 ]
Je leest mijn reactie niet helemaal goed denk ik. Misschien had ik er even een van de lelijke (in dark mode tenminste) emoji's bij moeten zetten.Cass Casey schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:11:
[...]
Dat is natuurlijk een kul-argument. Andere topsegment telefoons zijn ook enorm prijzig. De meesten, zowel in het IOS-kamp als Android-kamp, vinden het gewoon zonde van het geld om iets te vervangen wat nog prima voldoet. Ik ga liever nog wat vaker op vakantie.
Zoooo, dit jaar voor de 3e keer op rij proberen of het dit jaar wel de Pro Max gaat worden. Ik vond hem de afgelopen jaren te zwaar en te log. Misschien dat titanium en de kleine aanpassing aan het formaat het dit jaar anders voor mij maakt. Ben benieuwd.. Jij hebt ook al enige ervaring, he Geert...........
13 promax is erg zwaar, ben ik wel aan gewend.mprkooij schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:06:
Zoooo, dit jaar voor de 3e keer op rij proberen of het dit jaar wel de Pro Max gaat worden. Ik vond hem de afgelopen jaren te zwaar en te log. Misschien dat titanium en de kleine aanpassing aan het formaat het dit jaar anders voor mij maakt. Ben benieuwd.. Jij hebt ook al enige ervaring, he Geert...........
Maar lichter toestel zou inderdaad fijn zijn.
mijn stem; Nee, ik blijf waarschijnlijk bij de 13Pro die het nog prima doet
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Toch maar kijken vanavond. Wie weet kan Apple mij overtuigen..
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ben vooral benieuwd naar de AWU 2, geruchten zijn dat deze ook in het zwart beschikbaar komt.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Waar ik ook benieuwd naar ben is of ze dit jaar eindelijk met het "iPhone abonnement" in Nederland komen. In Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italie is dit namelijk al een tijdje. Misschien met deze iPhone launch ook in NL?
Oh, dit jaar ga ik jou niet nadoen.Davidas schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:40:
Ben vooral benieuwd naar de AWU 2, geruchten zijn dat deze ook in het zwart beschikbaar komt.
Ja ben benieuwd of ze idd met zwart gecoat titanium komen, met de Edition watches waren die er al eerder maar vond ik dat persoonlijk nooit zo fraai. Misschien dat het bij een Ultra beter past.
Jij zegt dat we vanavond '5G' taferelen krijgen?toro schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:57:
©2004
Met onze wettelijk geregelde leenvoorwaarden acht ik het onwaarschijnlijk dat Apple daar ooit mee gaat komen.mprkooij schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:42:
Waar ik ook benieuwd naar ben is of ze dit jaar eindelijk met het "iPhone abonnement" in Nederland komen. In Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italie is dit namelijk al een tijdje. Misschien met deze iPhone launch ook in NL?
En eerlijk is eerlijk is dat wellicht ook helemaal niet erg, want het target wel heel erg de financieel zwakkeren in onze samenleving.
Kijk, daar zit ik ook te wachten en zou een hoop schelenmprkooij schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:42:
Zou me wel jaarlijks laten upgraden. Incl Apple care geen verkeerde deal volgens mij.mprkooij schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:42:
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Nee precies, daarom zou het fijn zijn als dit er zou komen. In Duitsland is het ook gelanceerd zonder aankondiging tijdens de release van de nieuwe iPhone's stond het er opeens bij als optie.
Hoe werkt zo'n abonnement? Kan t moeilijk vinden omdat alle abonnementen naar providers gaan enzo.mprkooij schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:42:
Verwijderd
Is geen mobiel abonnement. Met abonnement wordt bedoeld, dat je ipv de telefoon koopt, een abonnement neemt zodat je ieder jaar kunt upgraden.Locolau schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:16:
[...]
Hoe werkt zo'n abonnement? Kan t moeilijk vinden omdat alle abonnementen naar providers gaan enzo.
Edit: dit is het abonnement in de US.
https://www.apple.com/shop/iphone/iphone-upgrade-program
Zie dat de Apple link t niet doet ivm het updaten van de store, dus hier een ander linkje.
https://www.imore.com/iph...-everything-you-need-know
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2023 15:21 ]
Ik vond dit op internet:Locolau schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:16:
[...]
Hoe werkt zo'n abonnement? Kan t moeilijk vinden omdat alle abonnementen naar providers gaan enzo.
How does the iPhone Upgrade Program work?
You buy an iPhone from Apple -- from an Apple Store in person, Apple's online store, or the Apple Store app -- and agree to pay it off off over 24 months. But after making half of those payments, you're eligible for a free upgrade. After 12 months, you can trade in your current phone for a new model. The clock starts again on the 24 months of payments and eligibility to upgrade after making 12 of them.
Oftewel, zolang je Apple maandelijks blijft betalen kan je elk jaar upgraden en je oude telefoon inleveren.
[ Voor 7% gewijzigd door n3z op 12-09-2023 15:21 ]
Kunnen we niet lezen omdat de store down is.Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:19:
[...]
Is geen mobiel abonnement. Met abonnement wordt bedoeld, dat je ipv de telefoon koopt, een abonnement neemt zodat je ieder jaar kunt upgraden.
Edit: dit is het abonnement in de US.
https://www.apple.com/shop/iphone/iphone-upgrade-program
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Haha dat zit ik nu ook net te doenTheKerremenke schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:22:
[...]
Kan ik niet lezen omdat de store down is.![]()
![]()
Opzich niet verkeerd, wij zijn in Nederland natuurlijk heel erg van "Kopen met je eigen geld" maar als het tegen 0% is zoals bij de providers is het helemaal niet verkeerd. Sterker nog dan wordt het toestel door de inflatie elke maand goedkoper
Wat is dat voor soort abonnement dan?mprkooij schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:42:
Apple Upgrade ProgramSo_Surreal schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:30:
[...]
Wat is dat voor soort abonnement dan?
Ik zit ook te dubben.
Mijn 13 Pro doet het nog prima, maar de periscopische camera die er aan schijnt te komen lijkt erg aantrekkelijk.
Een significant betere camera zou voor mij de enige reden zijn om een weer hoop geld uit te geven.
Over abonnement op Apple spul: Amac doet ook zoiets: klik
Geen idee of het aantrekkelijk is, ik heb het sommetje nooit gemaakt.....
[edit]
Ik zie dat je bij Amac 12% rente betaalt.
Zelfs met de huidige inflatie niet echt aantrekkelijk.
Mijn 13 Pro doet het nog prima, maar de periscopische camera die er aan schijnt te komen lijkt erg aantrekkelijk.
Een significant betere camera zou voor mij de enige reden zijn om een weer hoop geld uit te geven.
[edit]
[ Voor 11% gewijzigd door manusz op 12-09-2023 15:52 ]
Dan krijg je dus eens in de twee jaar een nieuwe iPhone. Ik denk dat de mensen die een iPhone abonnement van Apple willen, gewoon elk jaar de nieuwste willen hebben.manusz schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:47:
Ik zit ook te dubben.
Tsjah, hoe vaak zoom je nou echt zo ver in?manusz schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:47:
Ik zit ook te dubben.
[edit]
Ik praktisch nooit. Gebruik de ultrawide (0.5x) veel vaker. Dus de periscope camera is voor mij niet nodig. Ik zie 'm vanzelf wel een keer in de Pro verschijnen. Ga er niet voor overstappen naar de Max / Ultra.Secsytime schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:59:
[...]
Tsjah, hoe vaak zoom je nou echt zo ver in?
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 12-09-2023 16:01 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ah, hét topic dat ik graag volg. Ik overweeg een nieuwe iPhone te kopen (heb nu de 13 Max Pro). Vanavond lekker kijken
Ik maak graag gedetaileerde foto's van architectuur, vandaar dat ik vaak wel inzoom. Telelens gebruik ik juist niet, dat vervormt me teveel.Secsytime schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:59:
[...]
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Je kan het beetje vergelijken met full operational auto lease. Je betaald iets meer, maar zorgeloos.Locolau schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:16:
[...]
Als ze hier beginnen dan teken ik
RegelmatigSecsytime schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:59:
[...]
In kleinbeeld termen komt 6 x (als het dat gaat worden....) ongeveer overeen met 135 mm.
Daarvoor neem ik nu nog een cameratas met inhoud mee.
Die kan ik thuislaten als de telefoon die brandpuntsafstand biedt, dan heb ik de "echte" camera alleen nog nodig voor speciale dingen.
Zo denk ik er ook over. Die 2-3x extra zoom zal niet zoveel uitmaken denk ik.Rivanov schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:01:
[...]
Ik praktisch nooit. Gebruik de ultrawide (0.5x) veel vaker. Dus de periscope camera is voor mij niet nodig. Ik zie 'm vanzelf wel een keer in de Pro verschijnen. Ga er niet voor overstappen naar de Max / Ultra.
Daarnaast vind ik het scherm veel te groot.
Jaaa, ook vanaf de redactie zitten we er vanavond weer klaar voor
We komen natuurlijk met nieuwsberichten met daarin zsm ook de euro-prijzen, en hopelijk kan ik ook snel opsnorren of er abonnementen komen voor hardware-upgrades (niets van gehoord, Apple vertelt nooit iets van tevoren). Later vanavond komen we ook nog met een video met samenvatting (zoals we al een paar jaar doen) en een achtergrondverhaal over USB-C op smartphones. Druk avondje, maar wordt denk ik wel leuk hoor
We zijn er deze keer niet bij, dus geen previews van de hardware zelf

We komen natuurlijk met nieuwsberichten met daarin zsm ook de euro-prijzen, en hopelijk kan ik ook snel opsnorren of er abonnementen komen voor hardware-upgrades (niets van gehoord, Apple vertelt nooit iets van tevoren). Later vanavond komen we ook nog met een video met samenvatting (zoals we al een paar jaar doen) en een achtergrondverhaal over USB-C op smartphones. Druk avondje, maar wordt denk ik wel leuk hoor
Een telelens is toch een zoomlensTHE_BASE schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:03:
[...]
Ik maak graag gedetaileerde foto's van architectuur, vandaar dat ik vaak wel inzoom. Telelens gebruik ik juist niet, dat vervormt me teveel.
Gebruik 'm zelf wel voor sport en concerten (Panasonic tz100), benieuwd of de iPhone daar straks ook iets mee kan.
De groothoeklens bedoel je.THE_BASE schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:03:
[...]
Ik maak graag gedetaileerde foto's van architectuur, vandaar dat ik vaak wel inzoom. Telelens gebruik ik juist niet, dat vervormt me teveel.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ah, inderdaad, de groothoeklens. Die gebruik ik echt zelden. Heb liever 6x zoom.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik gebruik juist groothoeklens vaker. Met kinderen is het moeilijk om een foto van ze te nemen waar ze allemaal op staan zonder dat je een paar meter achteruit moet dus dan is groothoek erg handig.THE_BASE schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:43:
[...]
Ah, inderdaad, de groothoeklens. Die gebruik ik echt zelden. Heb liever 6x zoom.
Ga vanavond kijken.
Week geleden een gesealde iPhone 14 Pro 128 GB via Marktplaats (€900) gekocht van een dronken Pool in geldnood uit de Jordaan.
De vrolijke man stuurde me zijn Vodafone factuur per mail.
Hij betaalt komende 24 maanden € 40,- per maand voor het toestel en betaalde éénmalig € 102,41.
Toch weer bijna € 800,- in zijn portemonnee.
Vorig toestel was een 13 mini, ben tevreden over de extra accuduur en de meer uitgebreide camera opties.
Ben niet zoals een enkeling hier -) die om de paar maanden van telefoon wisselt.
Blijf wel waarnemen.
Week geleden een gesealde iPhone 14 Pro 128 GB via Marktplaats (€900) gekocht van een dronken Pool in geldnood uit de Jordaan.
De vrolijke man stuurde me zijn Vodafone factuur per mail.
Hij betaalt komende 24 maanden € 40,- per maand voor het toestel en betaalde éénmalig € 102,41.
Toch weer bijna € 800,- in zijn portemonnee.
Vorig toestel was een 13 mini, ben tevreden over de extra accuduur en de meer uitgebreide camera opties.
Ben niet zoals een enkeling hier -) die om de paar maanden van telefoon wisselt.
Blijf wel waarnemen.
Probleem met zowel de "ultra wide" als de "telelens" voor mij is vooral de sensor welke erachter zit, die blijft toch altijd weer achter met de "wide" en dat is zonde.
Ook nu lijkt dat weer zo te zijn.
Ook nu lijkt dat weer zo te zijn.
klopt, maar dat is niet wat hij bedoeldeTk55 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:33:
[...]
Nee, een 100-400mm is een zoomlens, maar een 400mm prime niet. Want die kan niet zoomen.
Ik maak ook veel architectuur foto’s omdat ik gewoon iets met bouwen en mooie gebouwen heb. Maar dan is juist de groothoek heel fijn om het geheel erop te krijgen. Ik zet hem dan wel op raw om juist later nog ver in te kunnen zoomen of croppen. (Geen idee of het officieel echt zo werkt, ik weet niets van foto’s maken, maar het lijkt wel zo te werken bij mij).THE_BASE schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:03:
[...]
Dit topic is gesloten.