[Event] Wonderlust – 12 september 2023 19:00

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 51.158 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:57
Het enige waar ik de afgelopen jaren lightning voor heb gebruikt is de Magsave powerbank en de Magsave Duo. Hopelijk komen ze nog eens met een nieuwe Magsave Duo waar wél een iPhone 14/15/16 goed op past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 11 september 2023 @ 07:54:
Het enige waar ik de afgelopen jaren lightning voor heb gebruikt is de Magsave powerbank en de Magsave Duo. Hopelijk komen ze nog eens met een nieuwe Magsave Duo waar wél een iPhone 14/15/16 goed op past...
Ooh echt. Nee hier zijn nog best wel wat dingen Lightning en vooral de AirPods Pro 2, AirPods Max, MagSafe accu, iPhones en iPad mini van de kleine worden vaak opgeladen.

Volledig uitfaseren gaat hier daarom nog wel even duren.

Het is wel een voordeel dat je voor mijn gevoel makkelijker een goeie usb-c kabel koopt, geen idee of dat echt te onderbouwen is maar voelt zo de Lightning kabeltjes in de normale winkels was toch vaak imitatie troep op wat kleine uitzonderingen na.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:01:
[...]

Ooh echt. Nee hier zijn nog best wel wat dingen Lightning en vooral de AirPods Pro 2
Ik heb nog even gedacht dat zodra de nieuwe APP2-cases los verkocht gaan worden ik een USB-C versie zou nemen... Maar in de praktijk leg ik die nu altijd al op de Magsave Duo om draadloos te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier ook alles nog Lightning en zit dus niet per se te wachten op apparaten met usb-c. Het is juist makkelijk om alles met één kabel op te kunnen laden, en ik snap dat veel mensen daarom usb-c toejuichen. Maar alles is hier nog Lightning, dus het zal nog even duren voor ik alle reservekabels weg kan gooien. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 06:48:
[...]

Ik ben benieuwd hoe ze het gaan brengen morgen, want het is dat ze zijn gedwongen door de EU, anders had de iPhone 20 nog lightning gehad.
Veel mensen denken dat Apple niks van USB-C moet hebben, maar dat is niet zo. Ze hebben het juist jaren geleden zelfs doorgedrukt op MacBook's. Je had critici die het nu toejuichen toen eens moeten horen. Volgens mij heeft Apple ook meegewerkt aan de specificaties van USB-C. De iPad heeft ook al enige tijd USB-C. Ze gebruiken dus beide, want Lightning zit wel op randapparatuur.

Voor mij is het om het even trouwens. Alles terug naar één stekker is natuurlijk wel beter, zolang het innovatie niet gaat tegenhouden. Dus of we echt blij moeten zijn met het EU-besluit weten we over een paar jaar pas. Hopelijk is draadloos dan de way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tom schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:40:
[...]

Veel mensen denken dat Apple niks van USB-C moet hebben, maar dat is niet zo. Ze hebben het juist jaren geleden zelfs doorgedrukt op MacBook's. Je had critici die het nu toejuichen toen eens moeten horen. Volgens mij heeft Apple ook meegewerkt aan de specificaties van USB-C. De iPad heeft ook al enige tijd USB-C. Ze gebruiken dus beide, want Lightning zit wel op randapparatuur.
Des te vreemder is het dan ze niet jaren geleden op USB-C zijn overgestapt. Ze willen het gewoon niet. Sterker nog, ze gaan de USB-C kabels op de niet Pro modellen cappen op Lightning/USB 2.0 snelheden (480Mb/s) :F

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:45:
[...]

Des te vreemder is het dan ze niet jaren geleden op USB-C zijn overgestapt. Ze willen het gewoon niet. Sterker nog, ze gaan de USB-C op de niet Pro modellen cappen op Lightning/USB 2.0 snelheden (480Mb/s) :F
Voor welke usercase heb je heel veel meer snelheid nodig dan? Als ik naar het gewone leven buiten Tweakers kijk dan hebben alleen thuiswerkers of studenten überhaupt nog een device als laptop of desktop waar ie op aangesloten kan worden.

Ik denk dat ze het op de iPhones vooral hebben uitgesteld omdat het uiteindelijke plan was om naar een poortloos design te gaan en dit alleen een vervelende verplichte tussenstap is.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 11-09-2023 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
THE_BASE schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:23:
Hier ook alles nog Lightning en zit dus niet per se te wachten op apparaten met usb-c. Het is juist makkelijk om alles met één kabel op te kunnen laden, en ik snap dat veel mensen daarom usb-c toejuichen. Maar alles is hier nog Lightning, dus het zal nog even duren voor ik alle reservekabels weg kan gooien. :)
Telefoon en oordopjes zitten nog op Lightning hier, de rest allemaal op usb-c.

Laat maar komen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:32
Nu met usb-c overweeg ik eindelijk om een iPhone te kopen. Het zal voor de 'gewone' mens geen gigantische seller zijn maar zonder usb-c zou ik het nooit overwegen.

Enkel spijtig dat het standaard model nog steeds een 60hz scherm heeft. Dat is een verschrikking voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:20

n3z

Ben benieuwd hoeveel beter ze de camera's nog kunnen maken. Daarnaast is de camera eiland al vrij fors moet ik zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 08:06

Aiii

何これ

Persoonlijk ben ik vooral blij dat ik nooit meer de discussie over Lightning versus USB-C hoef te lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aiii op 11-09-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:38
De transitie van de 30-pin naar Lightning voelt voor mij als een grotere stap dan Lightning naar USB-C. Ongelofelijk hoeveel accessoires, docks en whatever nog meer de prullenbak in kon.

Als je nu een laptop/tablet hebt (hoeft niet eens van Apple te zijn) dan heb je al een extra kabel/adapter. Prima zo.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:49:
[...]

Voor welke usercase heb je heel veel meer snelheid nodig dan? Als ik naar het gewone leven buiten Tweakers kijk dan hebben alleen thuiswerkers of studenten überhaupt nog een device als laptop of desktop waar ie op aangesloten kan worden.
Foto's van een camera overzetten op mijn telefoon. Al vind ik een use case niet relevant hier. USB 3.0 uit 2008 heeft een overdrachtssnelheid van 5 Gbit/s. Waarom limiteert Apple de iPhone 15 USB kabels op 450 Mbit/s (dezelfde snelheid als Lightning)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:08:
[...]

Foto's van een camera overzetten op mijn telefoon.
Maar dat is zo niche, dat ik mij best kan voorstellen dat ze de voordelen (device beschermen? of gewoon goedkoper produceren?) afwegen tegen die paar professionele fotograven die dan iets langer moeten wachten bij het overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
n3z schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:30:
Ben benieuwd hoeveel beter ze de camera's nog kunnen maken. Daarnaast is de camera eiland al vrij fors moet ik zeggen.
De camera is wat mij betreft een van de minst belangrijke dingen in de iPhone.
Iemand een idee hoeveel-% van de prijs door de camera bepaald word ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:19:
[...]

Maar dat is zo niche, dat ik mij best kan voorstellen dat ze de voordelen (device beschermen? of gewoon goedkoper produceren?) afwegen tegen die paar professionele fotograven die dan iets langer moeten wachten bij het overzetten.
Zucht. Het gaat niet om de use case hier. Het gaat erom dat ze de kabels opzettelijk en volledig onnodig knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:29:
[...]

Zucht. Het gaat niet om de use case hier. Het gaat erom dat ze de kabels opzettelijk en volledig onnodig knijpen.
Dan ga je er zomaar vanuit dat het "volledig onnodig" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:41:
[...]

Dan ga je er zomaar vanuit dat het "volledig onnodig" is.
Het is ook niet onnodig. Het bespaart geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:46:
[...]

Het is ook niet onnodig. Het bespaart geld.
Precies dat.
Zoals de geruchten nu zijn, zal je bij een Pro nog steeds een losse Thunderbolt-kabel moeten kopen van 4 tientjes. Dan is het bij velen óók weer niet goed. Ik denk dat het balanceren tussen alle wensen niet mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:45:
[...]

Des te vreemder is het dan ze niet jaren geleden op USB-C zijn overgestapt. Ze willen het gewoon niet. Sterker nog, ze gaan de USB-C kabels op de niet Pro modellen cappen op Lightning/USB 2.0 snelheden (480Mb/s) :F
Nah ja "jaren geleden" was er simpelweg geen echt goeie reden voor, lightning voldeed in vrijwel alles wat USB-C nu pas doet (reserved, accessoires aansluiten, etc).

Het enige voordeel is nu het universele maar dat was toen nog niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aiii schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:40:
Persoonlijk ben ik vooral blij dat ik nooit meer de discussie over Lightning versus USB-C hoef te lezen.
Ja klinkt goed idd maar vooral op de Frontpage zitten een hoop keyboard warriors die simpelweg over alles vallen, nu USB-C er is/komt verzinnen ze wel weer wat anders.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 11-09-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bossie schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:22:
[...]

De camera is wat mij betreft een van de minst belangrijke dingen in de iPhone.
Iemand een idee hoeveel-% van de prijs door de camera bepaald word ?
De populairste camera ter wereld is alweer wat jaartjes oprij een iPhone. Dus daar zal een groot gedeelte van de R&D (en dus ook verkoopprijs) naartoe gaan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:17:
[...]

Ja klinkt goed idd maar vooral op de Frontpage zitten een hoop keyboard warriors die simpelweg over alles vallen, nu USB-C er is/komt verzinnen ze wel weer wat anders.
Ik hoop wel dat de batterij-degradatie en Hz-discussies gewoon blijven, anders wordt het wat saai hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:27:
[...]

Ik hoop wel dat de batterij-degradatie en Hz-discussies gewoon blijven, anders wordt het wat saai hier :P
Haha ja traditie en vergeet de "Je hoeft niet te upgraden het is allemaal zo minimaal" gebruikers niet die een keer per jaar afreizen naar het nieuwe iPhone topic :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Ik had gehoopt dat Apple in deze versie wel met een aparte App Drawer zou komen zodat je makkelijk al je apps zou kunnen zien. Bijvoorbeeld door van beneden naar boven te swipen.

Het blijft voor mij een doorn in het oog dat alle apps ofwel op je home screens staan ofwel in de Appbibliotheek waardoor je eerst helemaal naar rechts moet swipen. Waar je vervolgens geen keuze hebt in welke folder de apps worden geplaatst.

Hopelijke in iOS 18 dan maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:33:
[...]

Haha ja traditie en vergeet de "Je hoeft niet te upgraden het is allemaal zo minimaal" gebruikers niet die een keer per jaar afreizen naar het nieuwe iPhone topic :P
Sommige gewoontes moeten gewoon blijven. Zo zitten mijn ene beste maatje en ik elkaar de hele dag af te kraken over BMW vs Tesla en met mijn andere beste maatje gaat de strijd al jaren tussen Samsung vs iPhone. En eigenlijk weten we stiekem allemaal dat BMW, Tesla, Samsung en iPhones allemaal prima producten zijn, maar strijd is ook gewoon leuk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:05
Naast de leren hoesjes, lijken nu ook de siliconen hoesjes dr uit te gaan..

https://www.macrumors.com...nue-silicone-accessories/

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:33:
[...]

En natuurlijk: “Ik heb hem niet nodig, ik kan de prijs niet verantwoorden”-opmerkingen. Die zijn mijn favoriet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
En dat morgen de topics weer roken en niet bij te houden zijn omdat elke uitgesproken regel of plaatje direct worden geevalueerd... Voor dat soort dingen zit ik op Tweakers :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 11-09-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Ik stel de aanschaf van een nieuwe iPhone altijd uit tot het moment dat degene die ik heb niet meer de laatste versie van iOS ondersteunt. Dat moment zal met iOS 17 aangebroken zijn aangezien ik nu nog een iPhone 8 gebruik. Enerzijds ben ik wel blij met de timing omdat de nieuwe iPhones USB-C zullen hebben, wat gewoon handig is omdat het een universelere aansluiting is dan lighting. Anderzijds had ik gehoopt dat de nieuwe iPhones weer een bepaalde vorm van touch ID zouden ondersteunen, want dat vind ik toch nog steeds wel een heel fijne manier van je identiteit bevestigen. Maar goed, we zullen het er mee moeten doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik kan niet wachten om weer mijn jaarlijkse posts te schrijven over mijn switches van een Pro naar een Pro Max en weer terug naar de Pro.
Dit zijn toch wel de posts waar jullie állen elk jaar naar hunkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
_Bailey_ schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:21:
ik kan niet wachten om weer mijn jaarlijkse posts te schrijven over mijn switches van een Pro naar een Pro Max en weer terug naar de Pro.
Dit zijn toch wel de posts waar jullie állen elk jaar naar hunkeren.
Ook #Traditie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:20
Bossie schreef op maandag 11 september 2023 @ 04:16:
[...]

Ik ga denk ik voor de reguliere pro tenzij er weer een mini komt.

Ik heb nu een 12 mini wat ik het perfecte formaat vind, als er geen mini komt dan wil ik simpelweg usb-c en pro-motion.

Alles groter dan de mini vind ik al te groot, dus de reguliere is al een compromis. Aangezien ik prima 3-4 jaar met een iPhone kan doen wil ik ook wel iets extra betalen voor promotion.

Voor in huis gebruik ik sowieso altijd de iPad, voor buitenshuis blijft het “past in broekzak” formaat toch de voornaamste requirement.
Groter scherm vind ik mooi maar mijn voornaamste reden is toch altijd batterij geweest. Hopelijk zit daar weer verbetering in.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-09 12:29
Zo'n groot scherm? Je gaat toch niet met zo'n koelkast lopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
ColeJ schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:26:
Nou met het weer van de afgelopen dagen zeker wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ColeJ schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:26:
Surfplank he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik zag in de begin topic dat de verwachte verkoopdatum 22 september zal zijn. Is het niet 15 september?
Dacht altijd dezelfde vrijdag van dezelfde week van de event?

Ik wil graag de Iphone Pro Max maar dan via abonnement verlenging, benieuwd hoe snel de providers ermee zijn met reserveren/voorraad.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:01:
Ik zag in de begin topic dat de verwachte verkoopdatum 22 september zal zijn. Is het niet 15 september?
Dacht altijd dezelfde vrijdag van dezelfde week van de event?

Ik wil graag de Iphone Pro Max maar dan via abonnement verlenging, benieuwd hoe snel de providers ermee zijn met reserveren/voorraad.
Nee, tot nu toe heb je op dinsdag de Keynote en begint de pre-sale op de vrijdag. De vrijdag daarop uitgeleverd worden ze dan uitgeleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:02:
[...]

Nee, tot nu toe heb je op dinsdag de Keynote en begint de pre-sale op de vrijdag. De vrijdag daarop uitgeleverd worden ze dan uitgeleverd.
ja dat bedoelde ik, excuses. Bedoelde van pre-sale, is dus deze vrijdag en dan volgende week vrijdag de levering.
Helemaal goed. Hopelijk doen providers ook tegelijk mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

Spoiler alert. Het lijkt erop dat tekst van de event gelekt is

https://www.macworld.com/...tch-series-9-airpods.html

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:08
Ik ben benieuwd wat ik straks moet bijbetalen bij KPN bij het verlengen van mijn abonnement, bij een iPhone 14 Pro en dan 2 jaar lang 39 euro per maand moet ik eenmalig 126 euro bijbetalen.

Ik gok dat dit bij de iPhone 15 Pro rond de 250 euro wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Je hebt het toch wel doorgelezen he?
10:09: Here comes Jeff Williams, Apple’s chief operating officer, strolling confidently around a grassy corner of Apple Park like Tobey Maguire in “Spider-Man 3.” He says the Apple Watch “soars over other smartwatches like a beautiful golden eagle looking down at mice and voles” and assures us that big things are in the pipeline.
10:55: The iPhone 15. Tagline: “Apple’s goodest iPhone yet.”
11:28: There’s a new color finish: “Titan Gray.” It looks quite dull, but maybe it’s more impressive when you see it in person.
:D:D:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:06:
[...]

ja dat bedoelde ik, excuses. Bedoelde van pre-sale, is dus deze vrijdag en dan volgende week vrijdag de levering.
Helemaal goed. Hopelijk doen providers ook tegelijk mee.
Providers zijn de afgelopen jaren ook mee gegaan met de pre-sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:07

s0kkie

Cowabunga

Maar het aantal exemplaren is al jaren verschillend bij de providers :)
Een mobiel.nl had vorig jaar bijvoorbeeld helemaal niks op release dag. Bij Belsimpel en de grotere providers heb je denk ik het beste een kans als je een beetje op tijd pre-ordert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

s0kkie schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:23:
Maar het aantal exemplaren is al jaren verschillend bij de providers :)
Een mobiel.nl had vorig jaar bijvoorbeeld helemaal niks op release dag. Bij Belsimpel en de grotere providers heb je denk ik het beste een kans als je een beetje op tijd pre-ordert.
Hoe laat is meestal de pre-order tijd? 14:00 NL tijd vrijdag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Heb het nu 3 jaar op rij gedaan bij Vodafone en de voorraad was prima, mijn vrouw bij belsimpel een paar uur na 14:00 en ook gewoon geleverd.

De tijd dat je er niet dhr om 14:00 bij moest zijn en om 14:02 al pech had lijkt wel voorbij.

Ook Apple stores hadden gewoon pick-up beschikbaar op launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:07

s0kkie

Cowabunga

Xtr3me4me schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:26:
[...]

Hoe laat is meestal de pre-order tijd? 14:00 NL tijd vrijdag?
Vorig jaar inderdaad 14.00 uur dus ik gok nu ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:14:
[...]

[...]

[...]

[...]

“Apple’s goodest iPhone yet” :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45
Briljante tekst. Alle clichés op een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:14:
[...]

[...]

[...]

[...]

Vandaar: “het lijkt erop” ;)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
11:26: Battery life is much improved, Bytheway claims. He says the iPhone 15 Pro and 15 Pro Max last at least an hour longer than their equivalents from 2022. That will be at least partly down to the A17.
Een uurtje meer batterijtijd maar? Dus een echte upgrade met veel meer mAh's krijgen we dus niet...Valt me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 08:06

Aiii

何これ

Tranquility schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:24:
[...]

Een uurtje meer batterijtijd maar? Dus een echte upgrade met veel meer mAh's krijgen we dus niet...Valt me tegen.
Naar ik begrijp hebben ze een extra slot waar je de AirPods SE in kunt steken die je een uurtje meer batterijleven kunnen geven via reverse wireless charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Of… One more thing…. De glazen achterkant is vervangen voor solar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Pre-orders starten dus morgenavond al?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:18
Jaymone schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:17:
Ja morgenavond om 18.00. Ik weet het zeker, deze keer. Vertrouw me. :+ 8)7

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
TheKerremenke schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:21:
[...]

Ja morgenavond om 18.00. Ik weet het zeker, deze keer. Vertrouw me. :+ 8)7
Wauw! Een uur voor het event! Dat is inderdaad echte Wonderlust :+.

@Jaymone Je kan altijd alvast geld op je creditcard zetten, maar ik zou uitgaan van vrijdag 14.00. Of liever 14.20, wanneer ik mijn toestel alvast besteld heb. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Dennisweb schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:27:
[...]

Wauw! Een uur voor het event! Dat is inderdaad echte Wonderlust :+.

@Jaymone Je kan altijd alvast geld op je creditcard zetten, maar ik zou uitgaan van vrijdag 14.00. Of liever 14.20, wanneer ik mijn toestel alvast besteld heb. :D
Zojuist gebeld met m’n provider en kon al reserveren, was blijkbaar een van de eersten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:17:
Er gingen overigens wel geruchten dat de 15 dit jaar sneller beschikbaar zou zijn dan normaal.
Dat zou dan komende vrijdag zijn ipv volgende vrijdag zoals “altijd”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:05
Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:45:
[...]

Er gingen overigens wel geruchten dat de 15 dit jaar sneller beschikbaar zou zijn dan normaal.
Andere jaren was het toch altijd de vrijdag na event pre-order met delivery de week erna?

/edit: vorig jaar was Keynote op 7 september. Pre-order 9 september en release 16 september. :)

iPhone 13‌ pre-orders will be available on Friday, September 17 and all four devices will launch one week later on Friday, September 24

Keynote was op de 14e.

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 11-09-2023 18:50 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:47:
[...]

Andere jaren was het toch altijd de vrijdag na event pre-order met delivery de week erna?

/edit: vorig jaar was Keynote op 7 september. Pre-order 9 september en release 16 september. :)
Ja dat zeg ik toch :P
Maar gerucht ging dat het sneller zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:45:
[...]

Ja, dat blijkt nu wel. Wonderlust Wunderbar

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymone op 11-09-2023 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Edit: Geen 1” sensor. #Sad

[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 11-09-2023 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:50:
[...]

Oh excuus. Dacht dat je pre-order datum bedoelde.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
iPhone 15 Pro Grey wordt het voor mij in ieder geval. Blauw had ik al met de 12 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:53:
iPhone 15 Pro Grey wordt het voor mij in ieder geval. Blauw had ik al met de 12 Pro.
Ja die lijkt mij ook wel fraai, misschien neem ik na al die jaren zilver ook eens wat anders.

Al wil ik wel dat het frame dezelfde titanium kleur heeft als de watch heeft, dus daar hangt het ook wel een beetje van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:57:
[...]

Ja die lijkt mij ook wel fraai, misschien neem ik na al die jaren zilver ook eens wat anders.

Al wil ik wel dat het frame dezelfde titanium kleur heeft als de watch heeft, dus daar hangt het ook wel een beetje van af.
Zilver/wit blijf ik ook by far het mooiste vinden. Keer groen gehad met de 11 Pro toen maar daarna weer snel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 18:58
Jaymone schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:42:
[...]

Zojuist gebeld met m’n provider en kon al reserveren, was blijkbaar een van de eersten :+
Wel gelukt of dat niet? Denk niet dat het nodig gaat zijn… Maar ik denk dat ik m’n 13 pro max toch ga inwisselen dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Nog een dikke 12 uurtjes… *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik hoop toch wel dat er "iets groots" tussen zit wat nog niet gelekt is.
Want met hetgene we nu weten lijkt mijn FOMO stuk te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Comilion schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:36:
[...]

Wel gelukt of dat niet? Denk niet dat het nodig gaat zijn… Maar ik denk dat ik m’n 13 pro max toch ga inwisselen dit jaar.
Nee, ik ga altijd voor een losse toestel.

Heb inmiddels mijn F5 knop alweer gepoetst en getest op werking (100 slagen p/m). Ben er klaar voor, alleen nog even beslissen welke het wordt. Moet zeggen dat ik voor het eerst ook twijfel over de kleur. Ook al is bijna alles inmiddels bekend, vind ik het nog altijd erg gaaf om de Keynote te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:56
Ook maar eens aanhaken hier aangezien mijn 13 Pro beste tijd heeft gehad (en ik gewoon zin heb in iets nieuws na 2 jaar). :9

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:50:
[...]

Waar heb je dit overigens gelezen / gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:46
Ben normaal altijd van de space grey/black maar dit keer twijfel ik tussen Blue en Titan Grey Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:12:
[...]

Waar heb je dit overigens gelezen / gezien?
Twee of drie weken geleden ging dat kort rond, volgens mij op MacRumours ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Ook gelezen, was dacht ik dat preorders meteen na event live zouden gaan en ze as vrijdag al zouden kunnen leveren.
Daarna niks meer over gezien. Zou wel leuk zijn.

edit, Gurman was de bron: "Apple retail stores will be doing updates the night of September 12th, after the event. This implies that some new products could see near-immediate availability — or that they’ll simply be quickly putting up new marketing materials."

Creative draai wel.

[ Voor 47% gewijzigd door matthijst op 12-09-2023 07:39 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Dennisdn schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 06:56:
Ik hoop toch wel dat er "iets groots" tussen zit wat nog niet gelekt is.
Want met hetgene we nu weten lijkt mijn FOMO stuk te zijn....
Ben ook nog niet erg overtuigd. Alleen na 2 jaar iPhone 13 Pro merk ik dat accu langzaam wat minder wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Goodmorning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

Even serieus, de uitgelekte kleuren zijn wel deprimerend. Alsof ze hebben afgekeken bij een babywinkel. Ik had gehoopt een dieprode of blauwe kleur.

[ Voor 17% gewijzigd door n3z op 12-09-2023 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 18:58
n3z schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:55:
Even serieus, de uitgelekte kleuren zijn wel deprimerend. Alsof ze hebben afgekeken bij een babywinkel. Ik had gehoopt een dieprode of blauwe kleur.
Ik ben ook nog steeds op die rode kleur die in eerdere leaks zat aan het hopen... De kleuren zijn nu wel heel standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja een Bordeaux rode Pro zie ik ook wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ja vooral de reguliere iPhone 15 (Plus) heeft van die pastel babykleuren, maar zag ik ergens dat er nu ook een zilveren komt? Ik heb mijn pijl gericht op een 15 Plus, liefst in een diep paarse kleur maar dat zal er ook wel niet in zitten. Dus wellicht zilver. En volgens mij is ook Product Red nog steeds van de partij. Dat is vuurtoren- of ferrarirood. Mijn iPhone 12 is Product Red, maar wil nu wel wat anders.

Weet iemand wanneer precies de definitieve specs van alle iPhone 15 modellen bekend worden? In het uitgelekte Keynote transcript is dat nauwelijks te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Tranquility op 12-09-2023 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had vorig jaar al gehoopt op een mooie koperen kleur, maar dat zat er niet in...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1UDXRzwN6naOojyS8aAg7QC1Pc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jy0gbRbqmOUSQXWFCW88AHrW.jpg?f=fotoalbum_large

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:32
De vrouw is vanavond weg dus dat betekend beneden op de grote TV de keynote bekijken (hopelijk slaapt de kleine gelijk in 1x :P ) iemand een tip waar je deze makkelijk zonder streamen of airplay op een tv kan kijken?

het gaat om een smart TV en ook Apple TV + is geïnstalleerd als app wellicht dat daar een optie zit om in te tune op de livestream ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:47
Inhumanous schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:45:
De vrouw is vanavond weg dus dat betekend beneden op de grote TV de keynote bekijken (hopelijk slaapt de kleine gelijk in 1x :P ) iemand een tip waar je deze makkelijk zonder streamen of airplay op een tv kan kijken?

het gaat om een smart TV en ook Apple TV + is geïnstalleerd als app wellicht dat daar een optie zit om in te tune op de livestream ?
Volgens mij ook via Youtube te volgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:30
Inhumanous schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:45:

Zie eerste topic van deze thread.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Tranquility schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:31:
Weet iemand wanneer precies de definitieve specs van alle iPhone 15 modellen bekend worden? In het uitgelekte Keynote transcript is dat nauwelijks te vinden.
Je snapt dat dat een geintje was neem ik aan?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:05
matthijst schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:36:
Ook gelezen, was dacht ik dat preorders meteen na event live zouden gaan en ze as vrijdag al zouden kunnen leveren.
Daarna niks meer over gezien. Zou wel leuk zijn.

edit, Gurman was de bron: "Apple retail stores will be doing updates the night of September 12th, after the event. This implies that some new products could see near-immediate availability — or that they’ll simply be quickly putting up new marketing materials."

Creative draai wel.
Ben aan het werk tijdens de keynote, voor de zekerheid maar ff mee gluren ondertussen op de iPad om te zien of ie echt te pre-orderen is na het event.. Na het werk de keynote maar ff terug zien voor alle ins en outs. Pro Max wordt toch wel weer een instant buy.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
matthijst schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:57:
[...]
Je snapt dat dat een geintje was neem ik aan?
Je doelt op de post van Quakie? Gezien het fiet dat het event van te voren word opgenomen ging ik er van uit dat dit echt was.
Blijkbaar niet dus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
review: Wat verwacht jij van het iPhone 15-event?

Heerlijke zure reacties weer hoor :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jenzaah
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 09:09
Tranquility schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:08:
[...]

Je doelt op de post van Quakie? Gezien het fiet dat het event van te voren word opgenomen ging ik er van uit dat dit echt was.
Blijkbaar niet dus?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spb_BkU4npJNrrPwVBx__J9yWuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DSTUJMoHSzX8Qp6V6ZKnFbpP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45
Ook wel voorspelbaar. Zoals alles eigenlijk, zelfs dit topic leest een beetje als herhaling van vorig jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
cracking cloud schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:15:
[...]

Ook wel voorspelbaar. Zoals alles eigenlijk, zelfs dit topic leest een beetje als herhaling van vorig jaar :)
Haha ja dat is ook zo, alleen hier zijn we nog liefhebbers dus dat is dan wel te begrijpen maar als je zo zuur bent als sommige reaguurders op de frontpage dan reageer je toch gewoon niet op Apple nieuws zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:19
Tja, dat is niks nieuws toch? Zodra er een artikel rondom Apple verschijnt voelen een hoop users zich genoodzaakt om te uiten wat voor verschrikkelijk bedrijf het wel niet is :O .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

AerodynamiX schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:25:
[...]

Tja, dat is niks nieuws toch? Zodra er een artikel rondom Apple verschijnt voelen een hoop users zich genoodzaakt om te uiten wat voor verschrikkelijk bedrijf het wel niet is :O .
Ze uiten wat voor verschrikkelijk bedrijf het is, maar de daadwerkelijke reden is gewoon de prijs.
Zij willen graag iets nieuws van apple maar willen de prijs die ze nu ervoor vragen niet betalen.

Immers is dat ook zo met videokaarten, zelfde verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Nog niet gekeken maar kunnen we de checklist van gister helemaal afvinken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AerodynamiX schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:25:
[...]

Ooh nee ik bedoelde het ook niet als een vraag hoor maar gewoon als constatering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n3z

n3z

THE_BASE schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:31:
[...]

Ik had vorig jaar al gehoopt op een mooie koperen kleur, maar dat zat er niet in...
[Afbeelding]
Oof. Deze is wel echt prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:04
Ik loop momenteel nog met een iPhone 11 pro met een battery capacity van 78%.
Ik denk dat ik voor de 15 ga, ik ben bang dat ik de prijs van de 15 pro niet naar mijzelf en mijn vrouw kan verantwoorden haha, ondanks dat ik mijn toestellen altijd minimaal 4 jaar gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-09 12:29
Tsja, de prijs. Een andere telefoon is misschien een paar 100 euro goedkoper maar heeft een restwaarde van een zak aardappelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:28:
[...]

Nog niet gekeken maar kunnen we de checklist van gister helemaal afvinken? :+
Haha ja bijna wel.

Deze is ook wel fraai
Nieuwe iphones zijn gewoon niks waard vergeleken met de vorige gen, en als je hier heet van wordt heb je imo een probleem.
Zitten we dan met ons probleem :P

Edit:
Wat mij betreft is €1.500 voor een mobiel pervers en sneu.
Deze is ook wel grappig 8)7 ,

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 12-09-2023 10:36 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.