[Event] Wonderlust – 12 september 2023 19:00

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste
Acties:
  • 51.157 views

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:18
ColeJ schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:35:
Ik hoef niet draadloos te laden, mijn vriendin heeft nog een Iphone 8 dus helemaal over naar de nieuwe standaard lijkt me niet handig als we willen uitwisselen.
Dan zou ik een multi port lader kopen dan weet je zeker dat je kan laden wat je wil. Bijv. deze Anker lader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eerste Chinese hoesjes in het wild gespot in een winkel in Spanje. Hier hebben ze het nog wel over een Pro Max…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMEjgWswHOP3AoSyMDSmDxaj1Qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCCFcclHqpEKte7dgKyIujmS.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V05hCi5eIirE6rUL_phDH0eUZ7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ugMLzIjvs5BF0dnEmpqDjbj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door THE_BASE op 07-09-2023 13:00 ]

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Vanochtend mijn Series 5 Apple watch kapot laten vallen in de douche, dus goede timing mbt dit evenement.

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:20
Dacht dat ik er uit was, twijfel ik alsnog vandaag: 15 Pro of Pro Max (Ultra).

Volgende week weten we iets meer maar zou de nieuwe afmetingen i.c.m. Ronding en gewicht de Max (Ultra) nou eens meer comfortabeler maken? Hmm..

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:04

n3z

ColeJ schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:12:
[...]

Wat je wel weet is dat de Apple Watch altijd minder waard gaat worden :+. Maar goed, laten we het over Wonderlust hebben. Weten jullie al wat voor hoesje je wilt op een eventuele Iphone 15?
Ja. Eentje net een geïntegreerde pop socket. Ik kan niet meer zonder zo'n ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:11
gupfishy schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:51:
Zijn er al geruchten dat de "gewone" 15 een always on display gaat krijgen?
Gecombineerd met een Apple Watch werkt het geweldig. Je laat je telefoon achter in de huiskamer en loopt even naar de keuken? De iPhone ziet dat de Apple Watch verder weg is en zet het scherm van de iPhone tijdelijk uit. Zodra je weer terug de huiskamer in gaat springt de "always-on" weer aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:57
Fidelity schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 00:12:
[...]

Gecombineerd met een Apple Watch werkt het geweldig. Je laat je telefoon achter in de huiskamer en loopt even naar de keuken? De iPhone ziet dat de Apple Watch verder weg is en zet het scherm van de iPhone tijdelijk uit. Zodra je weer terug de huiskamer in gaat springt de "always-on" weer aan _/-\o_
Keer grappige situatie mee gehad toen ik uit een vergadering liep. "He Dennis, volgens mij is je batterij leeg want ineens ging je scherm uit!".... "Euh.... waarom zit jij naar mijn scherm te kijken??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

Dat vind ik grootste nadeel aan AOD. ik heb het nu ingesteld dat tekst niet zichtbaar is omdat iedereen gaat mee lezen. Nu zie je alleen afzender.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Het zou handig zijn als je dat even snel uit zou kunnen zetten met bijvoorbeeld 2x tikken op de achterkant óf de toekomstige action-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:18
Dennisdn schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:21:
Het zou handig zijn als je dat even snel uit zou kunnen zetten met bijvoorbeeld 2x tikken op de achterkant óf de toekomstige action-knop.
Zou dit niet kunnen middels shortcuts? (Opdrachten). Is wel meer iets voor dat topic ipv hier.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
TheKerremenke schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:24:
[...]

Zou dit niet kunnen middels shortcuts? (Opdrachten). Is wel meer iets voor dat topic ipv hier.
Als er een shortcut te maken is, wellicht met een omweg via een focus, dan is het te regelen met tkken-op-de-achterkant... DIt weekend eens mee vogelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Quakie schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:09:
Dat vind ik grootste nadeel aan AOD. ik heb het nu ingesteld dat tekst niet zichtbaar is omdat iedereen gaat mee lezen. Nu zie je alleen afzender.
Dat heb ik sowieso als het toestel locked is, staat by default aan ook volgens mij.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:17
Quakie schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:09:
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel mensen het nog steeds aan hebben staan. Als ik op mijn telefoon de optie zou hebben zou ik het uitgezet hebben. Het kost stroom (hoe minimaal het dan ook moge zijn), maar nog belangrijker, ik vind het alleen maar afleiding. Ik heb liever dat het scherm gewoon zwart is als ik niks met mijn iphone doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:11
PrimusIP schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:10:
[...]

Het kost stroom (hoe minimaal het dan ook moge zijn), maar nog belangrijker, ik vind het alleen maar afleiding. Ik heb liever dat het scherm gewoon zwart is als ik niks met mijn iphone doe.
Wat is er afleiding aan? Apple schroeft de refreshrate van het beeldscherm terug naar "0". Er is dus geen animatie. Het is letterlijk net zoveel afleiding als de Donald Duck of een ander tijdschrift die op tafel naast je telefoon ligt.

Of een fotolijstje, dat is ook een mooie vergelijking. Aangezien je met de nieuwe iOS automatisch je lockscreen wallpaper kunt wisselen in dingen die jij wilt zien: je kinderen? natuurfoto's? je vrouw? (Of liever geen van allen :9 ) Je ziet dus een grijze/donkere versie van je wallpaper die eens in de zoveel tijd wisselt.

Ik wist niet dat ik de Always-On functie van de iPhone zo tof zou vinden. Het werkt serieus geweldig.

[ Voor 4% gewijzigd door Fidelity op 08-09-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Volgens de laatste geruchten blijft de iPhone 15 Pro op hetzelfde prijspunt als de iPhone 14 Pro. De opslagen van de iPhone 15 Pro en Pro Max beginnen wederom bij 128GB.

Het is de Pro Max die in prijs stijgt. Ik betaalde 1609 euro voor 256GB en er gaat 100 dollar bij de prijs op. Voor de nieuwe iPhone betaal ik straks dus 1759 euro, is mijn gok. Btw, inflatie, gestegen personeelskosten en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Wat is er afleiding aan? Apple schroeft de refreshrate van het beeldscherm terug naar "0". Er is dus geen animatie.
Het toont informatie en dan kijk ik er naar. Of dat nou notificaties zijn, of zelfs maar gewoon de tijd is. Notificaties is 100 keer erger. Enkel de tijd vind ik geen groot probleem, al voegt het voor me ook weinig toe. Het is anders trouwens als het donker is (tijdens kijken van een film, of in slaapkamer). Ik word ook niet enthausiast van een andere lichtbron, hoe minimaal ook.
Het is letterlijk net zoveel afleiding als de Donald Duck of een ander tijdschrift die op tafel naast je telefoon ligt.
Nog afgezien van dat ik me afvraag of dat ideaal is om op mijn bureau te hebben liggen tijdens werk: Als de Donald Duck me notificaties geeft, lijkt me dat knap afleidend. En als die het niet doet, dan heb ik een functie die weinig biedt maar wel stroom kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:29
PrimusIP schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:41:
[...]

Het toont informatie en dan kijk ik er naar. Of dat nou notificaties zijn, of zelfs maar gewoon de tijd is. Notificaties is 100 keer erger. Enkel de tijd vind ik geen groot probleem, al voegt het voor me ook weinig toe. Het is anders trouwens als het donker is (tijdens kijken van een film, of in slaapkamer). Ik word ook niet enthausiast van een andere lichtbron, hoe minimaal ook.

[...]

Nog afgezien van dat ik me afvraag of dat ideaal is om op mijn bureau te hebben liggen tijdens werk: Als de Donald Duck me notificaties geeft, lijkt me dat knap afleidend. En als die het niet doet, dan heb ik een functie die weinig biedt maar wel stroom kost.
Ik heb daar een paar 'simpele' oplossingen voor door met focus modes en het 'geplande overzicht' te werken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik vind AOD echt een toevoeging. Meer dan dynamic Island.

Altijd tijd, het weer, batterij status beschikbaar plus hier en daar notificaties die er toe doen.

Zie andere diverse keren hun scherm wakker maken om te checken of ze wat gemist hebben. Naar mij idee een verslaving maar is een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Quakie schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:07:
Ik vind AOD echt een toevoeging. Meer dan dynamic Island.

Altijd tijd, het weer, batterij status beschikbaar plus hier en daar notificaties die er toe doen.

Zie andere diverse keren hun scherm wakker maken om te checken of ze wat gemist hebben. Naar mij idee een verslaving maar is een ander topic.
Heb het wel eens uitgezet maar al gauw weer aan. Zwart scherm voelt ineens gedateerd.
Dennisweb schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:37:
Volgens de laatste geruchten blijft de iPhone 15 Pro op hetzelfde prijspunt als de iPhone 14 Pro. De opslagen van de iPhone 15 Pro en Pro Max beginnen wederom bij 128GB.

Het is de Pro Max die in prijs stijgt. Ik betaalde 1609 euro voor 256GB en er gaat 100 dollar bij de prijs op. Voor de nieuwe iPhone betaal ik straks dus 1759 euro, is mijn gok. Btw, inflatie, gestegen personeelskosten en dergelijke.
Nu maar hopen dat het snel dinsdag is. De geruchten beginnen zich tegen te spreken. Mocht enkel de Pro Max in prijs stijgen, dan vermoed ik dat het geen Max maar Ultra genoemd en uitgevoerd zal worden. Aan de andere kant is er ook een doelgroep die enkel een groter scherm wilt en niet zozeer de extra "Ultra" toevoegingen. Als ik het op deze manier benader, zal de "Ultra" een extra variant worden, als die uberhaupt verschijnt.

Nog 4 nachtjes.

[ Voor 49% gewijzigd door Jaymone op 08-09-2023 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:08
THE_BASE schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:59:
Eerste Chinese hoesjes in het wild gespot in een winkel in Spanje. Hier hebben ze het nog wel over een Pro Max…
[Afbeelding][Afbeelding]
Mijn iPhone 15 Pro hoesjes en screenprotectors zijn al onderweg van AliExpress! Die gok durfde ik nog wel aan voor een paar euro! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
hier ook twijfel. Via de werkgever kan ik goedkoop tech kopen. Dus het prijsverschil tussen normaal en pro is eigenlijk nauwelijks voelbaar, er gaat een groot stuk af. Dus dat is ook geen criterium, daar hoef ik niet naar te kijken.

Echter, ik heb een iPhone 13 mini, precies omdat die licht en klein is, wat ik verkies. Dus ik zou het gevoel hebben iets 'uniek' op te geven, waar ik echt wel blij mee ben, enkel om een upgrade te doen.

De upgrade is ook totaal niet nodig, maar bijna ingegeven door de noodzaak om een 'werkgeversbudget op te gebruiken'.

Ik zou dan wel de derde camera waarderen denk ik, dat blijft bij mij toch een belangrijk punt bij telefoons (ik ben geen gamer of zware gebruiker)

Dus.... ben ik in staat om een zwaardere en grotere telefoon goed te praten voor mezelf? Dat kan enkel door mezelf beantwoord worden, maar goed....

Sowieso wacht ik eerst waf wat het effect is van Titatnium. De pro moet echt in gewicht heel wat naar omlaag. Meer nog dan grootte, heb ik een grafhekel aan zware telefoons. En zelfs de normale 14 pro vind ik al te zwaar. iPhone mini = 150 gram ... 8) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Begrijp het helemaal. Nu na een jaar een iPhone 14 pro te hebben vind ik hem nog steeds te zwaar. Ik kom van een 12 mini. Mijn vrouw heeft sinds kort een 14 en die voelt echt stuk lichter aan. Ze was er ook gauw aangewend. En zij wilde geen grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:18:
[...]

Nu maar hopen dat het snel dinsdag is. De geruchten beginnen zich tegen te spreken. Mocht enkel de Pro Max in prijs stijgen, dan vermoed ik dat het geen Max maar Ultra genoemd en uitgevoerd zal worden. Aan de andere kant is er ook een doelgroep die enkel een groter scherm wilt en niet zozeer de extra "Ultra" toevoegingen. Als ik het op deze manier benader, zal de "Ultra" een extra variant worden, als die uberhaupt verschijnt.

Nog 4 nachtjes.
Ja als de prijs van de Pro Max omhoog gaat dan wordt dat de reden om hem ultra te noemen voor Apple idd.
Dan heb je nog steeds gewoon een Pro Max maar dan met Periscope objectiefje en omgedoopt naar Ultra om de prijs te verantwoorden 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Quakie schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:33:
Begrijp het helemaal. Nu na een jaar een iPhone 14 pro te hebben vind ik hem nog steeds te zwaar. Ik kom van een 12 mini. Mijn vrouw heeft sinds kort een 14 en die voelt echt stuk lichter aan. Ze was er ook gauw aangewend. En zij wilde geen grotere.
Bij een lichte zomerbroek 'hangt' het zo zwaar.. Nu zal veel van het gewicht wel in de lensunit zitten. Maar dat RVS zal ook wel niet helpen...

Wellicht gewoon een iPhone 15 sowieso, maar dan ga ik maar weinig vooruit tov een 13 mini, en ben ik mijn 'unieke' size kwijt... Damn you forever Apple, voor het wegbezuinigen van de mini.

Niet genoeg verkoopscijfers :') Wellicht verkocht de 13 mini meer dan alle telefoons samen van een willekeurig ander merk dat niet samsung heet. Voor dat soort cijfers tekenen andere fabrikanten graag, voor een apple een afrondingsfout :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Amos_x schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:42:
[...]

Bij een lichte zomerbroek 'hangt' het zo zwaar.. Nu zal veel van het gewicht wel in de lensunit zitten. Maar dat RVS zal ook wel niet helpen...

Wellicht gewoon een iPhone 15 sowieso, maar dan ga ik maar weinig vooruit tov een 13 mini, en ben ik mijn 'unieke' size kwijt... Damn you forever Apple, voor het wegbezuinigen van de mini.

Niet genoeg verkoopscijfers :') Wellicht verkocht de 13 mini meer dan alle telefoons samen van een willekeurig ander merk dat niet samsung heet. Voor dat soort cijfers tekenen andere fabrikanten graag, voor een apple een afrondingsfout :')
Hoop nog altijd dat ze de SE updaten naar nieuwe processor en mini formaat. Zou voor veel mensen met de mini 12 of 13 een uitkomst zijn.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Jaymone schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:18:
[...]

Nog 4 nachtjes.
Is er voor die mensen niet de gewone (non-pro) plus variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
frosted glass backs ook voor de regular? Lees ik net op macrumors... Zijn uiteraard rumours, maar zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:33:
[...]

Ja als de prijs van de Pro Max omhoog gaat dan wordt dat de reden om hem ultra te noemen voor Apple idd.
Dan heb je nog steeds gewoon een Pro Max maar dan met Periscope objectiefje en omgedoopt naar Ultra om de prijs te verantwoorden 8)7 .
Denk niet dat ze 'm alleen voor een periscope Ultra gaan noemen. Zal echt wel meer toevoeging, onderscheid moeten hebben. Anders zou het betekenen dat ze de Max (Ultra in dit geval dus) ieder jaar van de reguliere Pro moeten onderscheiden, of je noemt ze beide Ultra.
Het mooiste is (wat mij betreft) om ook Max weg te laten door ze allebei enkel Pro te noemen en daarnaast een Ultra variant toe te voegen. Zou me wel verbazen omdat geen enkel gerucht dit bevestigt.

Nog 4 nachtjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
Voor mij het zelfde, ‘maar dan met 13 pro.
Ik heb ook een gewone 11 (van werk). De 13 pro voelt te zwaar. In alle andere opzichten echt een fantastische telefoon en heb er ook helemaal geen spijt van dat ik die gekocht heb. Maar als ik hem lang in èèn hand gebruik voel ik het wel. Zou een stuk fijner zijn als die wat lichter was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
Ik zou graag een nieuwe mini willen, vind het wel handig dat een telefoon in je broekzak past.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Samenvatting voor wie niet alle geruchten volgt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Mooi zo, we houden het bij Max kwa naamgeving. Stukken comfortabeler dan de 14 Pro Max zo te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:46:
[...]

Mooi zo, we houden het bij Max kwa naamgeving. Stukken comfortabeler dan de 14 Pro Max zo te zien
Ja als die dummy’s kloppen lijkt het allemaal wel fijn te worden.

Ben vooral benieuwd of die Max inderdaad een 1” sensor krijgt, dat zou wel tof zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:04

n3z

Ik lees 10% lichter. Dat is wel echt fijn! Even snelle rekening:
14 pro is nu 206 gram, en 90% daar van is 185 gram afgerond. Dat ga je echt wel merken! De reguliere 14 is bijvoorbeeld 172 gram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Wat is het gerucht? De complete telefoon 10% lichter of het gebruikte materiaal 10% lichter ten opzichte van de oude behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommySnow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-08 08:48
Dennisdn schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:32:
[...]

Wat is het gerucht? De complete telefoon 10% lichter of het gebruikte materiaal 10% lichter ten opzichte van de oude behuizing?
Apple wil de behuizing van de telefoon van titanium gaan maken inplaats van het huidige materiaal (RVS?). Ben zelf erg benieuwd wat het gaat doen qua krassen en vingerafdrukken. Wil zelf namelijk de 15 pro gaan proberen als eerste iPhone (voorheen altijd Android gehad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:32:
[...]

volgens Bloomberg 10% in totaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TommySnow schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:36:
[...]

Apple wil de behuizing van de telefoon van titanium gaan maken inplaats van het huidige materiaal (RVS?). Ben zelf erg benieuwd wat het gaat doen qua krassen en vingerafdrukken. Wil zelf namelijk de 15 pro gaan proberen als eerste iPhone (voorheen altijd Android gehad)
We hebben nu een paar jaar diverse Apple Watches van Titanium en als Apple dezelfde finish/coating gebruikt zit dat wel goed. De niet gekleurde titanium modellen krijgen wel wat spots her en der maar dat is er goed af te “poetsen” en zwarte titanium varianten van de watch edition waren op dat gebied zelfs nog harder, die kregen helemaal niets bij normaal gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
klinkt goed dan. Of 10% echt een wereld van verschil gaat maken geloof ik dan weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:06:
[...]

klinkt goed dan. Of 10% echt een wereld van verschil gaat maken geloof ik dan weer niet.
Ik denk eigenlijk van wel, omdat toen de Pro-variant zwaarder werd met de 13 Pro, dit duidelijk merkbaar was. Als ik nu de gewichten daarvan opzoek, lijkt het ook ongeveer 10% te zijn.

12 Pro 185 gram
13/14 pro 205 gram

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 09-09-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:18
Als ik de de 13 Pro Max van mijn neefje in mijn handen heb dan voelt dat echt stukken zwaarder aan dan mijn 12 Pro en die is al niet licht. De 13 die ik heb van mijn werk is echt lekker licht. Zelfs de 14 plus van mijn pa voelt niet zwaar aan ondanks het formaat.

Ik overweeg over te stappen naar een 15 Pro Max en 10% lichter is zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
Ook ik ben de ontwikkelingen van de nieuwe iPhone 15 serie aan het volgen.
Ik ben van plan om mijn huidige iPhone 12 te upgraden naar de iPhone 15 Plus omdat ik naar een groter scherm wil. Ook USB-C en de veel grotere batterij van 4912 mAh die de Plus zou gaan krijgen wegen mee.

De Pro modellen (zou dan naar de Max gaan vanwege het scherm) worden mij veel te duur en dat enorme uitstekende camera eiland vind ik ook niet fraai en lijkt me, zelfs met een hoesje, onpraktisch worden (scheef liggen en wiebelen op de tafel?). Bij de "gewone" 15 en 15 Plus zou het camera eiland een stuk minder ver uitsteken.

En de 15 Plus krijgt de A16 chip van de 14 Pro modellen en die zijn al een stuk sneller en efficiënter dan mijn huidige 12 met de relatief kleine batterij die nu op 91% staat. Ook iets meer geheugen van 6GB in plaats van 4GB zal helpen. Ik heb dan drie jaar de 12 gebruikt (gekocht iets na de launch) en kan voor mijzelf de upgrade wel verantwoorden. ;)

De verkrijgbaarheid van de 15 Plus zal volgens mij ook veel beter zijn dan de Pro modellen aangezien veel minder mensen in de Plus geïnteresseerd zijn.

Mijn enige zorg is eigenlijk de kleuren. Zo als het er nu naar uitziet krijgt de iPhone 15 en 15 Plus van die babykleuren. Zou wel een mooie diep-paarse willen als de iPhone 12.
Zijn er meer hier die naar de 15 Plus gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 09-09-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:38
Tranquility schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:57:

Zijn er meer hier die naar de 15 Plus gaan?
Ik twijfel ontzettend tussen een iPhone 15 Plus en een iPhone 15 Pro.

De iPhone 12 was echt een bang-for-buck model. Eerste non-pro met OLED bijvoorbeeld.. Het steekt me nu dat de iPhone 15 Plus nog steeds 60Hz heeft. Groter scherm is mooi, maar niet zonder upgrades wat mij betreft.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:10:
[...]

De iPhone 12 was echt een bang-for-buck model. Eerste non-pro met OLED bijvoorbeeld.. Het steekt me nu dat de iPhone 15 Plus nog steeds 60Hz heeft. Groter scherm is mooi, maar niet zonder upgrades wat mij betreft.
Klopt, ik gebruik ook nog met veel plezier de iPhone 12. Maar staar je niet blind op het 120Hz scherm van de Pro modellen. Op YouTube kun je vergelijkingsvideo's zien met absurde verschillen waarbij het 60Hz scherm schokt als de pest. Dit klopt gewoon niet met de werkelijkheid. Mijn 12 scrolt gewoon heerlijk soepel zonder geschok. Natuurlijk zal dat bij een 120Hz scherm nog beter/soepeler zijn, maar ik denk dat je dit in real life nauwelijks zal merken. Ik heb wel eens een 14 Pro van een collega in mijn handen gehad en vond de verschillen niet echt schokkend. 120Hz wordt behoorlijk overrated als je het mij vraagt.

De 15 Plus zou de grootste batterij (4912 mAh) van alle iPhones tot nu toe krijgen en ja, de 15 Pro Max is met zijn A17 chip nog efficiënter, maar het 120Hz scherm snoept die efficiëntie er weer van af denk ik. Ook het gewicht zal bij de 15 Plus een stuk vriendelijker zijn, net als de prijs.

Een vergelijk tussen de 15 Plus en de 15 Pro kun je eigenlijk niet maken vanwege de verschillen in schermgroottes. Dan moet je die met de 15 Pro Max vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 09-09-2023 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:10:
[...]

Ik snap je, als je 120Hz niet gewend bent is het prima. Maar eenmaal 120Hz en vloeiend en je wilt niet anders meer. Een van de redenen waarbij ik bij een volgend model een iPhone Pro zou kiezen en een iPad met 120Hz. Het is zoveel vloeiender en scrollt fijner. Ik vind het ook rustiger voor de ogen.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Is dit showtje met klapvee of een opgenomen video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Splinter Cell schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:22:
Opgenomen showcase met pers aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:07:
[...]

Ik snap je, als je 120Hz niet gewend bent is het prima. Maar eenmaal 120Hz en vloeiend en je wilt niet anders meer. Een van de redenen waarbij ik bij een volgend model een iPhone Pro zou kiezen en een iPad met 120Hz. Het is zoveel vloeiender en scrollt fijner. Ik vind het ook rustiger voor de ogen.
Ja eens. Als je een Pro op low power mode zet zie je het verschil echt heel goed tussen 60 en 120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:36:
[...]

Ja eens. Als je een Pro op low power mode zet zie je het verschil echt heel goed tussen 60 en 120
Dat zal best maar als je het niet hebt (gezien), mis je het dus niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tk55 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:07:
[...]

Dat zal best maar als je het niet hebt (gezien), mis je het dus niet :+
Als je het niet hebt weet je nog niet wat je mist inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb het op de iPad, maar ik merk echt 0 verschil. Als ik het uit kan zetten in ruil voor batterij dan doe ik dat graag.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Laatst online: 15-09 20:40

KoudeAardbei

Moderator

[...]

Hier net zo, wellicht dat het na 1 of 2 dagen wat minder vervelend is maar als ik de iPhone van mijn vriendin moet gebruiken irriteer ik me mateloos aan het scherm :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:19
Hier een iPhone 11 Pro Max user die na 4 jaar gebruik gaat upgraden naar een 15 Pro Max :9 .

Nadat ik de 12, 13 en 14 heb overgeslagen, omdat ik toch steeds niet overtuigd was van de nieuwe features denk dat het dit keer wel het geval zal zijn als complete package (Camera upgrades, 120 hz paneeltje, usb c poort, lichte design refresh).

En na 4 jaar gebruik ben ik ook wel toe aan iets nieuws. (First world problems natuurlijk :D). M'n oude toestel gaat naar m'n vriendin die nog met een iPhone 8 rondloopt en z'n beste tijd wel heeft gehad (accu versleten en geen iOS 17 is de druppel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:45
[...]

Het verschil is erg duidelijk. Je went er snel aan. Maar andersom eigenlijk ook. Ga je terug naar 60hz dan went dat naar verkoop van tijd ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:30

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

120Hz is echt een must… heb een iPhone 13 zakelijk en een iPhone 13 Pro privé.

Ik werk zoveel liever op de pro

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:47
Splinter Cell schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:22:
Ik mis dat klapvee wel eigenlijk, vond t wel hilarisch altijd..

“We’ve got a brand new.. usb-c! :*) :*)

WHOOHOOOhoohOoOooo _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :Y :)F :)B oOo _O- <3 *O* *O* whooHOOOAAAHOOHAAAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zou het kunnen dat we misschien nog een beetje geluk hebben met de wisselkoers? In september vorig jaar was een euro minder waard dan een dollar en dat heeft toen voor de iPhone 14 (mede) geresulteerd in een introductie-Europrijs die ruim €100 lag ten opzichte van de iPhone 13.

Inmiddels is een Euro weer meer waard dan een dollar. Misschien dat dat nog enigszins een dempend effect heeft op de Europrijzen (enkele tientjes?)? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Nog even verder teruggekeken, maar als je kijkt bij de verschillende winkeliers dan lijken de inkoopprijzen voor de iPhone 14 gelijktijdig met het oplopen van de Eurokoers harder te zijn gezakt dan bij de iPhone 13.

iPhone 14: startprijs €1019 - laagste prijs na 1 jaar: €855 (verschil €164)
iPhone 13: startprijs €909 - laagste prijs na 1 jaar: €849 (verschil €60)

iPhone 14 Pro: €1329 - laagste prijs na 1 jaar: €1129 (verschil €200)
iPhone 13 Pro: €1159 - laagste prijs na 1 jaar: €1112 (verschil €47)*
* paar lichte dipjes een paar dagen in begin september 2022, lijkt gezien piek en korte periode (steeds 1 dag) op prijsdumpje via bijv. Bol.com plaza

De verschillen zijn echt substantieel een jaar na release. Qua prijzen lopen de iPhone 13 (Pro) en iPhone 14 (Pro) nu bijna identiek aan elkaar (rekeninghoudend met hetzelfde tijdsverloop), omdat de 14 (Pro) veel harder in prijs is gedaald. De iPhone 13 en 13 Pro waren na een jaar tientjes goedkoper. De iPhone 14 en 14 Pro zijn nu na een jaar (bijna) honderden euro's goedkoper.

[ Voor 12% gewijzigd door Uniciteit op 09-09-2023 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:46
Voor degene die tegen spoilers kunnen

Pitaka heeft zijn iPhone 15 cases al online staan, en daar is uit te halen dat USB-C zichtbaar is en een action button.

Zie link: https://www.ipitaka.com/p...-case-pro-4-for-iphone-15

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIa2qLI54BGXmBp2RP5gOD59S0k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PIV4LXPJdEGzzYAkgCU9YojE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XA4K9Wf69Y8Ef1XMA_ndNTGd9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KO3L3vHf5z6ab4X6lXGOk3I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDBsxle0XMSLVJpIXsoKklu65Eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvOY5r5ScbEWLYd0n2NCyewB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Wel opvallend dat er nu al zoveel hoesjes rond gaan. Van die Ali-express fabrikanten ok, maar van Pitaka zou je denken dat ze zich wel aan het embargo houden om in de toekomst op tijd dummy's of technische schema's te blijven krijgen... (Overigens wel fan van Pitaka die ik standaard bestel bij een nieuwe iPhone voor de zeldzame momenten dat ik er een hoesje omheen doe, betere of mooiere heb ik nog niet gezien).

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 10-09-2023 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 07:34
Reem0nN schreef op zondag 10 september 2023 @ 01:14:
Voor degene die tegen spoilers kunnen

Pitaka heeft zijn iPhone 15 cases al online staan, en daar is uit te halen dat USB-C zichtbaar is en een action button.

Zie link: https://www.ipitaka.com/p...-case-pro-4-for-iphone-15

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je de URL aanpast staan de hoesjes van Caudabe ook online: https://caudabe.com/produ...ro?variant=40973685719137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nooit begrepen waarom al die case fabrikanten op voorhand toegang hebben tot de nieuwe toestellen.

Zou veel logischer zijn voor Apple om met 1 fabrikant samen te werken oid.

Al die cases lekken elk jaar weer maar ze leren er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Uniciteit schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:12:
Zou het kunnen dat we misschien nog een beetje geluk hebben met de wisselkoers? In september vorig jaar was een euro minder waard dan een dollar en dat heeft toen voor de iPhone 14 (mede) geresulteerd in een introductie-Europrijs die ruim €100 lag ten opzichte van de iPhone 13.

Inmiddels is een Euro weer meer waard dan een dollar. Misschien dat dat nog enigszins een dempend effect heeft op de Europrijzen (enkele tientjes?)? :)
Ja dat zou je wel denken. Daarom blijft de verhoging hier misschien uit:
Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:35:
[...]

Ben benieuwd of het toestel hier ook duurder gaat worden. De 14 Pro is er ex btw vanaf €1098 terwijl hij in de V.S. na verhoging $1099 zou gaan kosten, wat weer gelijk is aan €1000,- Er is dus nog wel wat ruimte om hier niet of minder te verhogen omdat dit reeds gedaan is toen de euro zwak stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:14:
Nooit begrepen waarom al die case fabrikanten op voorhand toegang hebben tot de nieuwe toestellen.

Zou veel logischer zijn voor Apple om met 1 fabrikant samen te werken oid.

Al die cases lekken elk jaar weer maar ze leren er niets van.
Ik snap wel dat ze bij de release vast wat hoesjes willen kunnen aanbieden. Maar ze lijken nu helemaal niet meer op embargo te handhaven. Ook winkels die de avond vooraf al iPhones gaan uitleveren zie ik gewoon terugkomen op releasedata’s in de jaren erna terwijl het vroeger was zo van: “embargo overtreden? Jij doet niet meer mee….”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
iPhone 15 Pro dimensions and weight:

Thickness: 8.25mm
Length: 146.6mm
Width: 70.6mm
Weight: 188 grams

iPhone 14 Pro dimensions and weight:

Thickness: 7.85mm
Length: 147.5mm
Width: 71.5mm
Weight: 206 grams

Dus de 15 Pro zo’n 18 gram lichter maar gaat wel dikker worden tov de 14 Pro

https://forums.macrumors....s-and-dimensions.2400901/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:15:
[...]

Ik snap wel dat ze bij de release vast wat hoesjes willen kunnen aanbieden. Maar ze lijken nu helemaal niet meer op embargo te handhaven. Ook winkels die de avond vooraf al iPhones gaan uitleveren zie ik gewoon terugkomen op releasedata’s in de jaren erna terwijl het vroeger was zo van: “embargo overtreden? Jij doet niet meer mee….”
Ja wat hoesjes kan ook prima met bijvoorbeeld een betrouwbare partner. Ze hebben er zat als ik naar het aanbod in de Apple Store kijk.

Nu lijkt elke cowboy met een halve hoesjes productie lijn er van te weten.

Gedeeltelijk ook via elkaar natuurlijk maar dat is wel op te lossen door een betrouwbare partner te kiezen zou je zeggen.

Kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat Apple meer sales haalt in de eerste weken doordat belwinkels al hoesjes hebben, dus het nut ontgaat mij nog een beetje.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 10-09-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:27:
iPhone 15 Pro dimensions and weight:

Thickness: 8.25mm
Length: 146.6mm
Width: 70.6mm
Weight: 188 grams

iPhone 14 Pro dimensions and weight:

Thickness: 7.85mm
Length: 147.5mm
Width: 71.5mm
Weight: 206 grams

Dus de 15 Pro zo’n 18 gram lichter maar gaat wel dikker worden tov de 14 Pro

https://forums.macrumors....s-and-dimensions.2400901/
Vooral minder lang en minder breed spreekt mij wel aan en zeker als er door dunne bezels dan hetzelfde scherm in past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:37:
[...]

Vooral minder lang en minder breed spreekt mij wel aan en zeker als er door dunne bezels dan hetzelfde scherm in past.
Zou zeker een fijne verbetering zijn plus minder zwaar. Ik was al bang dat ze hem weer groter gingen maken, maar dat zal dan volgend jaar wel de Ultra worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 12:56
Donstil schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:36:
[...]

Ja wat hoesjes kan ook prima met bijvoorbeeld een betrouwbare partner. Ze hebben er zat als ik naar het aanbod in de Apple Store kijk.

Gedeeltelijk ook via elkaar natuurlijk maar dat is wel op te lossen door een betrouwbare partner te kiezen zou je zeggen.

Kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat Apple meer sales haalt in de eerste weken doordat belwinkels al hoesjes hebben, dus het nut ontgaat mij nog een beetje.
Maar is dit niet eigenlijk de eerste keer dat er zulke “spannende” nieuwe exterieur functies zijn? Ik kan me van voorgaande jaren niet herinneren dat de hoesjes iets spannends onthulden behalve de verschillende modellen en groottes. Misschien een grotere camera, maar oei, dat zag niemand aankomen. Hier eigenlijk ook, alleen de activation knop wordt onthuld, aangezien usb-c wettelijk verplicht wordt.

Daarnaast: ik had de actie-knop liever op een andere plek gehad, maar uit gebruiksgemak en gewoonte begrijp ik wel waarom het niet verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BiaggioLuciano schreef op zondag 10 september 2023 @ 13:51:
[...]

Maar is dit niet eigenlijk de eerste keer dat er zulke “spannende” nieuwe exterieur functies zijn? Ik kan me van voorgaande jaren niet herinneren dat de hoesjes iets spannends onthulden behalve de verschillende modellen en groottes. Misschien een grotere camera, maar oei, dat zag niemand aankomen. Hier eigenlijk ook, alleen de activation knop wordt onthuld, aangezien usb-c wettelijk verplicht wordt..
Welke “spannende” nieuwe exterieur functies gaat het dan om? Want met de 5 , 6 en X waren hoesjes er ook en dat leek allemaal een stuk “spannender” dan de iets afgerondere hoekjes van de 15 serie.
Daarnaast: ik had de actie-knop liever op een andere plek gehad, maar uit gebruiksgemak en gewoonte begrijp ik wel waarom het niet verplaatst.
Ik had het liefst gezien dat de Muteswitch gewoon was gebleven, die gebruik ik nog steeds regelmatig (in je broekzak kunnen voelen of je telefoon nog op stil staat bijvoorbeeld) en als de actie-knop soortgelijke functies krijgt als die van de Ultra dan wordt het een behoorlijk nutteloos knopje tot iOS18/19

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 10-09-2023 14:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:04:
[...]

Welke “spannende” nieuwe exterieur functies gaat het dan om? Want met de 5 , 6 en X waren hoesjes er ook en dat leek allemaal een stuk “spannender” dan de iets afgerondere hoekjes van de 15 serie.

[...]

Ik had het liefst gezien dat de Muteswitch gewoon was gebleven, die gebruik ik nog steeds regelmatig (in je broekzak kunnen voelen of je telefoon nog op stil staat bijvoorbeeld) en als de actie-knop soortgelijke functies krijgt als die van de Ultra dan wordt het een behoorlijk nutteloos knopje tot iOS18/19
Ik ben ook gehecht aan de switch, met één keer voelen of kijken de zekerheid dat ie écht op stil staat. Apple bedenkt vaak dingen waarvan ik niet wist dat ik het fijn ging vinden, dus ik heb nog vertrouwen… maar tot zover voelt het als de autofabrikanten die nét iets teveel hardware knopjes wegbezuinigen voor digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 08:06

Aiii

何これ

Ik ben nog steeds boos dat ze de switch op de iPad weggehaald hebben, want de rotatielock was gewoon handig.

Wat dat betreft heb ik dan weer goede hoop dat de action button ook naar de nieuwe iPad Pro komt straks. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mmm ik wil nog een ipad kopen, zal de 2021 (ivm headphone plug) serie nog verkrijgbaar zijn na het event?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:07
jeanj schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:17:
Mmm ik wil nog een ipad kopen, zal de 2021 (ivm headphone plug) serie nog verkrijgbaar zijn na het event?
kan zijn dat ze de iPads naar oktober verplaatsen, echter bij apple worden ze uit de winkel gehaald dan zijn ze altijd nog wel beschikbaar bij andere winkels :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jeanj schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:17:
Gerucht was gisteren dat er alleen een iPad Air refresh komt in oktober als pers bericht en dat er juist geen iPads dinsdag op het evenement verwacht worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 10-09-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:17
Donstil schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:36:
[...]

Niet iedereen heeft €50 over voor 1 hoesje, maar wilt op launchday wel een iPhone 15

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:05
Hier komt er gewoon weer een Spigen Glas.tR EZ Fit screenprotector op met een Spigen Ultra Hybrid Crystal Clear case. Perfecte screenprotector en hoesje.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Ik ga gewoon ‘naked’. Ieder jaar dat ik een hoesje koop haal ik deze er toch binnen een half jaar af, same met screenprotector.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Rivanov schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:56:
Hier komt er gewoon weer een Spigen Glas.tR EZ Fit screenprotector op met een Spigen Ultra Hybrid Crystal Clear case. Perfecte screenprotector en hoesje.
Ik ben altijd zeer tevreden met Ringke Fusion transparante hoesjes, die gaat er voor de 15 Plus ook gewoon komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SgtElPotato schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:35:
Ik ga gewoon ‘naked’. Ieder jaar dat ik een hoesje koop haal ik deze er toch binnen een half jaar af, same met screenprotector.
Ja hier ook en na een jaar gebruik zien ze er doorgaans nog prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Het zou Apple sieren als ze als verassing met een iPhone 15 mini komen. Gemaakt van titanium, 120 hz scherm, drie camera’s. Periscope zoom hoeft dan niet. Zou hem direct kopen. Dat zou pas een one more thing zijn.

Mogen ze hem van mijn part ultra mini noemen. :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:26
TheKerremenke schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:08:
Het zou Apple sieren als ze als verassing met een iPhone 15 mini komen. Gemaakt van titanium, 120 hz scherm, drie camera’s. Periscope zoom hoeft dan niet. Zou hem direct kopen. Dat zou pas een one more thing zijn.

Wordt te weinig verkocht dus te weinig geld aan verdiend dus die komt er niet. Vind de gewone iPhone eigenlijk al best klein.

Ik zie liever een Pro Max in een kleinere behuizing want dat ding is lomp om vast te houden en het lijkt erop dat het gaat gebeuren aangezien de bezels smaller zijn en randen iets afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn

De geruchten zijn dat de volgende SE ongeveer dat wordt. Alleen komt die pas in 24, misschien wel 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Batterijduur van 2 uurtjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Garret1410 schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:18:
[...]

Wordt te weinig verkocht dus te weinig geld aan verdiend dus die komt er niet. Vind de gewone iPhone eigenlijk al best klein.
Ben wel benieuwd wat ze daar met de iPhone 16 mee gaan doen. De 12 en 13 mini verkochten niet best maar de 14 plus verkocht naar mijn gevoel nog minder.

De mini zag ik zo nu en dan nog wel eens maar de Plus heb ik nog nooit in het wild gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:37:
[...]

Kortom, gaan we voor Pro Max of reguliere Pro? Zou het eigenlijk dit keer eerst willen voelen maar mij kennende wordt het weer een blind buy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:30:
[...]

Kortom, gaan we voor Pro Max of reguliere Pro? Zou het eigenlijk dit keer eerst willen voelen maar mij kennende wordt het weer een blind buy
Normale pro verwacht ik. Tenzij er toch een 1” sensor in de Max komt dan zou ik twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:02:
[...]

Ja hier ook en na een jaar gebruik zien ze er doorgaans nog prima uit.
Moet zeggen dat sinds de 13 pro het glas wel wat krasgevoeliger is geworden, maar daarvoor krijg ik terug dat ie nog nooit gebarsten is!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SgtElPotato schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:33:
[...]

Moet zeggen dat sinds de 13 pro het glas wel wat krasgevoeliger is geworden, maar daarvoor krijg ik terug dat ie nog nooit gebarsten is!
Ja van die haar krasjes heb ik altijd wel gehad. Als het maar niet zichtbaar is als het scherm aan is dan vind ik het prima.

13Pro en 14Pro wel onder Apple care hebben moeten wisselen. 2x gebroken achterkant dus of het echt sterker is kan ik niet inschatten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

iPhone nano. Take my money!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XN23XhDcz7s6y0nc9qFRpyPFc1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlVOj3ujiwKr7QoEq2nNdC4G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:05
Bij de iPhone 13 pro max voor de eerste keer voor een leather apple case gegaan icm een kaarthouder. Bevalt me erg goed moet ik zeggen, helaas lijkt apple te stoppen met de leather cases..

Voor m’n iPad pro heb ik een Pitaka case, puur ter bescherming, maar vind ze foeilelijk als ik eerlijk ben, gaat ‘m dus voor de 15 pro max ook niet worden.

Benieuwd hoe snel de betere/grotere merken hun cases beschikbaar hebben. Ook komt d’r weer een Spigen EZ fit tempered glass protector op.

*Verder ook wel erg benieuwd of ze nog met nieuwe bandjes komen voor de AWU.

[ Voor 7% gewijzigd door crazylegs op 10-09-2023 21:31 ]

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Tis met een uil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
crazylegs schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:12:
Bij de iPhone 13 pro max voor de eerste keer voor een leather apple case gegaan icm een kaarthouder. Bevalt me erg goed moet ik zeggen, helaas lijkt apple te stoppen met de leather cases..

Voor m’n iPad pro heb ik een Pitaka case, puur ter bescherming, maar vind ze foeilelijk als ik eerlijk ben, gaat ‘m dus voor de 15 pro max ook niet worden.

Benieuwd hoe snel de betere/grotere merken hun cases beschikbaar hebben. Ook komt d’r weer een Spigen EZ fit tempered glass protector op.

*Verder ook wel erg benieuwd of ze nog met nieuwe bandjes komen voor de AWU.
Heb voor mijn iPad die folio case van Apple zelf. Prima (maar prijzig) als je het mij vraagt. Voelt toch altijd weer erg nice als je de iPad los in je hand hebt.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
Jaymone schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:30:
[...]

Ik ga denk ik voor de reguliere pro tenzij er weer een mini komt.

Ik heb nu een 12 mini wat ik het perfecte formaat vind, als er geen mini komt dan wil ik simpelweg usb-c en pro-motion.

Alles groter dan de mini vind ik al te groot, dus de reguliere is al een compromis. Aangezien ik prima 3-4 jaar met een iPhone kan doen wil ik ook wel iets extra betalen voor promotion.

Voor in huis gebruik ik sowieso altijd de iPad, voor buitenshuis blijft het “past in broekzak” formaat toch de voornaamste requirement.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Als ik lees hoeveel Tweakers USB-C als device-seller noemen, moet Apple onderhand spijt krijgen dat ze het niet veel eerder hebben gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op maandag 11 september 2023 @ 06:36:
Als ik lees hoeveel Tweakers USB-C als device-seller noemen, moet Apple onderhand spijt krijgen dat ze het niet veel eerder hebben gedaan :)
Ze verdienen blijkbaar erg goed aan de kabeltjes. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan brengen morgen, want het is dat ze zijn gedwongen door de EU, anders had de iPhone 20 nog lightning gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 06:48:
[...]
Ze verdienen blijkbaar erg goed aan de kabeltjes.
Dat is wat op forums algemeen aangenomen wordt, maar ik vraag het mij af. Lightning-kabels werden bij alle devices uitgedeeld, een beetje Apple-gebruiker had/heeft er 10 in de la liggen. Zouden zoveel mensen dan een reserve-kabel hebben gekocht voor 25 euro bij Apple zelf, terwijl die van 1 euro bij de Action net zo goed zijn? Zijn er uberhaupt nog heel veel mensen die niet-draadloos laden? Natuurlijk, er zijn ook lightning-SD adapters enzo, maar dat is sowieso een niche.

Ik denk dat ze een veel grotere cashcow hebben gemaakt van Magsave en de USB-C-adapters van de afgelopen jaren.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 11-09-2023 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het is ook een aanname van mijn kant hoor. Geen idee. Maar het klinkt logisch dat de voordelen van een eigen kabel vooral financieel zijn voor Apple.

[ Voor 7% gewijzigd door Mog op 11-09-2023 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De weg vooruit leek voor Apple überhaupt niet meer Lightning maar juist MagSafe.

Er gingen zoveel geruchten dat de iPhone poort loos zou worden dat dit wel de toekomst had geweest.

Maar goed nu hebben we straks usb-c, ik heb zoveel Lightning dat het niet direct een voordeel is maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.