Vanmorgen was het dan eindelijk zover mijn inverters stopten met ontladen op een SOC van 30% (was nog niet zo laag geweest want ESS) maar dat kwam niet overeen met mijn verwachting dat ik een min SOC van 10% heb ingesteld op mijn Cerbo.
Kortom ik vermoedde al een issue met mijn snelle config die ik in VEConfigure had gegooid.
En daar ben ik wat mee aan het worstelen omdat ik er eigenlijk weinig tot geen info op terug vindt wat nu de algehele consensus is hier in dit Topic.
Kortom even wat hulp gevraagd hoe heeft u uw settings staan (ben met name op zoek naar mensen die 1 of meerdere doosjes met JK BMS en MB31 hebben staan.
Wat heeft u bij de settings in tabblad Inverter en waardes DC Input low shut-down, DC Input low restart en DC Input low alarm staan.
In het tabblad Charger bij de waardes Absorption voltage, float voltage, charge current, repeated absorption time, repeated absorption interval en Absorption time staan ?
En in de ESS assistent de waardes Sustain voltage, Cut off voltage for a discharge current of :
0,005C, 0,25C,0,7C en 2C staan ?
Hier mijn huidige setup (waar ik dus niet erg zeker van ben of dit nou de juiste way to go is).
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...