Verbouwing jaren 70 woning

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-05 18:14
@Mithrandir Als die wc straks dicht zit, ben ik even benieuwd naar de wanddikte

Zit zelf aan een wc-renovatie te denken, maar de totale dikte is zo'n 27 cm (en wil eigenlijk weten of het mogelijk is om met een UP320 naar wat dunner te kunnen gaan)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-04 15:13

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

D_Jeff schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:25:
@Mithrandir Als die wc straks dicht zit, ben ik even benieuwd naar de wanddikte

Zit zelf aan een wc-renovatie te denken, maar de totale dikte is zo'n 27 cm (en wil eigenlijk weten of het mogelijk is om met een UP320 naar wat dunner te kunnen gaan)
Kijk dan even naar een UP720 ;-) die zijn smaller...

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 22:16
Offens1490 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:40:
Was het topic beetje vergeten, maar erg mooie updates *O* .

Ben benieuwd of je voor je hr ++ bent gegaan of triple glas. En reden voor de keuze.

Als ik de spouw wil isoleren moet na het plaatsen van nieuwe kozijnen gebeuren.
We zijn voor triple glas gegaan in de uitbouw en overal waar we kozijnen hebben vervangen. Op een paar plaatsen hebben we alleen het glas vervangen, daar zit HR++ in.

De spouw isolatie (vlokken) bleef prima zitten toen de kozijnen werden vervangen, dat viel me mee. Maar als je de keus hebt is isoleren na het vervangen van de kozijnen beter.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
pman63 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:54:
Die buitenkraan is wel van de vorstvrije variant? want straks kun je er alleen nog bij door de boel te slopen. of heb je nog een andere optie?
Ja, is vorstvrij. We kunnen er later alleen bij door de boel te slopen dus hoop dat er niets mis gaat :+

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Vandaag bezig geweest met de electra in de badkamer. De lampjes doen het en zijn dimbaar via een pulsknop en zigbee.

De douchekraan kreeg ik niet waterdicht aangesloten. De muurplaat zat vrij diep waardoor ik 25mm neusstukken nodig had. Die neusstukken moeten met een grote inbussleutel (13) vastgezet worden. Die heb ik niet, dus ik heb er een tang in gedrukt om 'm vast te draaien. Waarschijnlijk heb ik de schroefdraad van de neusstukken beschadigd, waardoor ze niet goed waterdicht worden. Van de week nog even nieuwe neusstukken kopen (en een inbussleutel) en nogmaals proberen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:35

MJV

Mithrandir schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:02:
Vandaag bezig geweest met de electra in de badkamer. De lampjes doen het en zijn dimbaar via een pulsknop en zigbee.

De douchekraan kreeg ik niet waterdicht aangesloten. De muurplaat zat vrij diep waardoor ik 25mm neusstukken nodig had. Die neusstukken moeten met een grote inbussleutel (13) vastgezet worden. Die heb ik niet, dus ik heb er een tang in gedrukt om 'm vast te draaien. Waarschijnlijk heb ik de schroefdraad van de neusstukken beschadigd, waardoor ze niet goed waterdicht worden. Van de week nog even nieuwe neusstukken kopen (en een inbussleutel) en nogmaals proberen.

***members only***
Genoeg Loctite 55 ertussen? Schroefdraad is nooit waterdicht. Ik denk dat je trouwens beste een staartstuksleutel zoekt, dat is soms een inbus 13 zie ik, maar de andere maten kunnen ook van pas komen voor je radiatoren.

[ Voor 5% gewijzigd door MJV op 12-03-2025 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
MJV schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:26:
[...]

Genoeg Loctite 55 ertussen? Schroefdraad is nooit waterdicht. Ik denk dat je trouwens beste een staartstuksleutel zoekt, dat is soms een inbus 13 zie ik, maar de andere maten kunnen ook van pas komen voor je radiatoren.
8 windingen met ptfe tape en ook nog met hennep geprobeerd, bleef heel langzaam lekken.

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:30
Mithrandir schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:44:
[...]

8 windingen met ptfe tape en ook nog met hennep geprobeerd, bleef heel langzaam lekken.
Hennep met pasta? Dat lekt vrijwel nooit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
basjuuhhh schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:45:
[...]

Hennep met pasta? Dat lekt vrijwel nooit :X
Zonder pasta. Zou ik ook nog kunnen proberen.

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:35

MJV

Nouja als het niet lukt om het geheel strak genoeg aan te draaien dan helpt tape of hennep niet.

Maar als je toch op pad moet, Loctite 55 kopen en je wil nooit meer anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 23:06
Mooie spiegel ook :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 11:27
Mithrandir schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:47:
[...]

Zonder pasta. Zou ik ook nog kunnen proberen.
Nee, hennep mag niet meer in sanitaire installaties.

Loctite'55 gebruiken. Heb je het schroefdraad opgeruwd?

1. Met een ijzerzaag haaks over het schroefdraad schrapen, op verschillende plekken
2. Kijken hoeveel wikkelingenloctite voorschrijft voor de dikte van je kraan (staat op de cassette)
3. Tegendraads winden
4. Rondje om het uiteinde, dan de voorgeschreven aantal wikkelingen maken en aantal keer kruisen. Dus rondje, helemaal naar boven, dan op 1 na naar onder, dan weer terug, etc. Gewoon niet netjes, zolang het begin en eind van de loctite-draad maar bij het uiteinde van het schroefdraad zit
5. Daarna rustig indraaien, kunt zelfs een beetje terugdraaien met loctite.

Vooral dat opruwen vooraf is essentiëel. Vroeger eindeloos zitten klooien ermee voordat ik leerde hoe het moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Zwartoog schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:49:
[...]

Nee, hennep mag niet meer in sanitaire installaties.

Loctite'55 gebruiken. Heb je het schroefdraad opgeruwd?

1. Met een ijzerzaag haaks over het schroefdraad schrapen, op verschillende plekken
2. Kijken hoeveel wikkelingenloctite voorschrijft voor de dikte van je kraan (staat op de cassette)
3. Tegendraads winden
4. Rondje om het uiteinde, dan de voorgeschreven aantal wikkelingen maken en aantal keer kruisen. Dus rondje, helemaal naar boven, dan op 1 na naar onder, dan weer terug, etc. Gewoon niet netjes, zolang het begin en eind van de loctite-draad maar bij het uiteinde van het schroefdraad zit
5. Daarna rustig indraaien, kunt zelfs een beetje terugdraaien met loctite.

Vooral dat opruwen vooraf is essentiëel. Vroeger eindeloos zitten klooien ermee voordat ik leerde hoe het moest.
Bedankt voor de tips! De schroefdraad is al een heel ruwe met allemaal kartels. Opruwen hoeft dan niet meer denk ik? :)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Mithrandir schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:00:
[...]

Bedankt voor de tips! De schroefdraad is al een heel ruwe met allemaal kartels. Opruwen hoeft dan niet meer denk ik? :)
Die heb je tegenwoordig ook ja, als het al gekarteld is, hoeft het niet. Maar is dat bij die neusstukken ook?

Over neussteukken (of verlengstukken): die hoef je niet per se voorafvast te draaien. Gewoon kraan en neussteuk samen in de muurplaat vastdraaien.

Alleen als je de kraan ooit een keer lossdraaid dan zou ik ook het neussteuk opnieuw doen, aangezien deze ook los kan zijn komen te zitten. Dan heb je zo'n inbus nodig.

Heb je trouwens een echt neusstuk en geen kraanverlengstuk? Die kraanverlengstukken hebben vaak niet zoveel schroefdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Zwartoog schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:04:
[...]

Die heb je tegenwoordig ook ja, als het al gekarteld is, hoeft het niet. Maar is dat bij die neusstukken ook?

Over neussteukken (of verlengstukken): die hoef je niet per se voorafvast te draaien. Gewoon kraan en neussteuk samen in de muurplaat vastdraaien.

Alleen als je de kraan ooit een keer lossdraaid dan zou ik ook het neussteuk opnieuw doen, aangezien deze ook los kan zijn komen te zitten. Dan heb je zo'n inbus nodig.

Heb je trouwens een echt neusstuk en geen kraanverlengstuk? Die kraanverlengstukken hebben vaak niet zoveel schroefdraad.
Ik had dit kraanverlengstuk. De koppeling tussen de muurplaat en het verlengstuk gaf geen problemen, het probleem zat tussen het kraanverlengstuk en de S-koppeling. Korte schroefdraad lijkt dus geen issue te zijn.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Mithrandir schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:08:
[...]

Ik had dit kraanverlengstuk. De koppeling tussen de muurplaat en het verlengstuk gaf geen problemen, het probleem zat tussen het kraanverlengstuk en de S-koppeling. Korte schroefdraad lijkt dus geen issue te zijn.
Ok! Op de foto lijkt het schroefdraad niet echt gekarteld. Idee van het opruwen is dat het fittingsdraad niet gaat meedraaien.

Ben benieuwd of het nu lukt :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mithrandir
Zwartoog schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Ok! Op de foto lijkt het schroefdraad niet echt gekarteld. Idee van het opruwen is dat het fittingsdraad niet gaat meedraaien.

Ben benieuwd of het nu lukt :)
Loctite 55 had ik eerder moeten leren kennen. Alles schroeft mooi strak vast en direct waterdicht. Heb geen enkele koppeling opnieuw hoeven doen. d:)b

Members only:

Zelf ook een trucje ontdekt. Had niet de juiste maat inbussleutel voor het kraan verleng stuk. Met een koper draadje er bij in gestoken ging het prima!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8efTxFeP6L1WwwE6uFUbVqQTLT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9IxhwQYS9wYorOSsNJMCAgQ.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen komt de keuken en volgend weekend verhuizen we terug *O*

Verbouwing

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:27
Voordat je de rozetten erop draait zou ik rondom de aansluiting in de muur nog even volblubberen met siliconenkit. Dat voorkomt dat er water achter je tegels komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:08
ThinkPad schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:50:
Voordat je de rozetten erop draait zou ik rondom de aansluiting in de muur nog even volblubberen met siliconenkit. Dat voorkomt dat er water achter je tegels komt.
Als de voegen barsten ben je te laat 😉

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mithrandir
ThinkPad schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:50:
Gedaan!

Vandaag een drukke dag gehad. Keuken kastjes zijn geplaatst en ik heb met mijn zwager 1430 kilo aan gipsplaten en hout naar boven gezeuld :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37ua26XElv7DEdTnlM8jgNsRC-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBJJMsfnZZaTWimnTIRiHUyx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNOjG54S0x1WNa2-ZjPmNKd7EHc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJYkU4pMgQRROZCjlSKyEzvR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6B1a9Q9xQtZo49bZC8v3A4ltuGk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXiJ8LWQ8fDgY7xCLfDAOw8G.jpg?f=fotoalbum_tile

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Mithrandir schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:58:
[...]

Loctite 55 had ik eerder moeten leren kennen. Alles schroeft mooi strak vast en direct waterdicht. Heb geen enkele koppeling opnieuw hoeven doen. d:)b

***members only***

Zelf ook een trucje ontdekt. Had niet de juiste maat inbussleutel voor het kraan verleng stuk. Met een koper draadje er bij in gestoken ging het prima!

[Afbeelding]

Morgen komt de keuken en volgend weekend verhuizen we terug *O*
toon volledige bericht
Goed om te horen! En geniet van de douche!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mithrandir
De keuken zit! Nu alleen zelf nog even de afzuigkap ophangen en de quooker aansluiten.

Members only:

Wat vinden jullie van mijn Frankenstein aansluiting voor wasmachine?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhPRqTfQJaHUEibX37mDzsv2dZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/of1bx9rPL87Ji5idnoJmHR5x.jpg?f=fotoalbum_large

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16
Mithrandir schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:27:
De keuken zit! Nu alleen zelf nog even de afzuigkap ophangen en de quooker aansluiten.

***members only***

Wat vinden jullie van mijn Frankenstein aansluiting voor wasmachine?

[Afbeelding]
Kun je die kraan nog een beetje open of dicht draaien nu??

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mithrandir
Loft schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:04:
[...]

Kun je die kraan nog een beetje open of dicht draaien nu??
De hoekstopkraan is nog makkelijk te bereiken, de andere twee als het moet ook wel.

Vandaag de trapleuningen opnieuw gemonteerd. Helaas waren deze gedelamineerd; de drie lagen hout waren los van elkaar geraakt. Ik heb bij buren en vrienden lijmklemmen geleend om de leuning opnieuw te verlijmen. Vandaag droog geoefend; morgen gaan we t proberen mét lijm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k63D1s4hWiITSPNWTBFrLUq33Z0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhuUIVfGEZ2JpFktxQYEK0ri.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Mithrandir op 18-03-2025 18:36 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Dubbel

[ Voor 181% gewijzigd door Mithrandir op 18-03-2025 18:34 ]

Verbouwing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:03

jjust

Het leven is een strijd

Zo zie je maar je kunt nooit genoeg lijmklemmen hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15

pistole

Frutter

Mooi hoor! En die stucloper is best wel... stuk gelopen! :o

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-05 09:24
Heb je alle lijmklemmen van te voren wel even gelabeld? :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mithrandir
pistole schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:04:
Mooi hoor! En die stucloper is best wel... stuk gelopen! :o
Mijn 2 jarige zoontje kan die stucloper kapotlopen. "kwaliteitje".
Tdv98 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:09:
Heb je alle lijmklemmen van te voren wel even gelabeld? :9
goddank wel, ze komen bij een stuk of 6 verschillende mensen vandaan... Eerste ronde vandaag gelijmd, 45 klemmen gebruikt :o

Vandaag Quooker aangesloten (opnieuw) geleerd dat als je een blind gat maakt (zoals voor de afzuigkap in het plafond) je eerst een KLEIN gat maakt, zodat je het uiteindelijke gat precies op de juiste plek kunt maken. We kwamen nu een plafondbalk tegen en moesten het gat nogmaals zagen 10cm verderop. Jammer van het mooie stucwerk }:O

Members only:

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:59
Mithrandir schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:04:
[...]

Gedaan!

Vandaag een drukke dag gehad. Keuken kastjes zijn geplaatst en ik heb met mijn zwager 1430 kilo aan gipsplaten en hout naar boven gezeuld :')

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je hebt de vaart er flink in zitten. d:)b

Ik zie dat je aan de ene zijde de kantplank van de vloer wel voor je kasten hebt, en aan de andere zijde niet.
Is dit een bewuste keuze geweest? Wij krijgen ook zo'n soort vloer met kantplank en zitten nog een beetje te twijfelen of we de vloer om het schiereiland heen te leggen of er onderdoor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
FabianGTI schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:27:
[...]

Je hebt de vaart er flink in zitten. d:)b

Ik zie dat je aan de ene zijde de kantplank van de vloer wel voor je kasten hebt, en aan de andere zijde niet.
Is dit een bewuste keuze geweest? Wij krijgen ook zo'n soort vloer met kantplank en zitten nog een beetje te twijfelen of we de vloer om het schiereiland heen te leggen of er onderdoor.. ;)
De keuken hebben we laten plaatsen (behalve quooker & afzuigkap, die zelf gedaan).

De bies was was bewust zo geplaatst. :) Aan de linker kant staan de muurtjes om de hoge kasten heen. Daar was het logisch om voor de keukenkastjes langs te gaan met de bies. Aan de rechter kant hebben we 'm onder de kastjes heen gedaan om geen pijpenla te maken (de keuken is best lang dus de lengte benadrukken hoeft niet). Er was ook een praktisch bezwaar; toen de keuken nog niet stond was het lastig om de bies precies goed te plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mithrandir op 20-03-2025 14:22 ]

Verbouwing

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Mithrandir
We zijn terug!

Zaterdag zijn we terug verhuisd.

Afzuigkap hebben we vandaag gemonteerd en een tijdelijke oplossing voor de kookplaat gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvvgsE29NMNkKFLLkWG13S-73b0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/as3JXCc2r7NJpqGRipxapZ0N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ws6jyhLkToMXAXdBEL0bI-ciNJw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8d6oIAqoruZyl0XzkAQfxID.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat een chaos nu in huis. Overal dozen en meuk en klus spullen.

Maar het is zo fijn om weer terug te zijn! :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Mithrandir op 23-03-2025 19:34 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:54
Mithrandir schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:01:
[...]

Vandaag Quooker aangesloten

***members only***
Als je een uurtje tijd over hebt zou ik de overstort trechter van de Quooker hoger monteren. Een heel stuk hoger, liefst op spoelbak hoogte. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat hij anders een keer gaat overstromen als je bijvoorbeeld een grote soeppan met water in een keer omkiepert. Iets met communicerende vaten enzo.
Wat ook kan gebeuren is dat de afvoerslang heel langzaam dichtslibt, het gaat heel lang goed maar als ie dicht zit loopt de trechter op zeker moment over. Twee keer gebeurd in 20 jaar tijd. Wij hebben sinds de tweede keer een bakje onder de u-bocht van de slang staan die we regelmatig controleren.
Je kunt natuurlijk ook jaarlijks die slang even bekijken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mithrandir
Blurk62 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:09:
[...]

Als je een uurtje tijd over hebt zou ik de overstort trechter van de Quooker hoger monteren. Een heel stuk hoger, liefst op spoelbak hoogte. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat hij anders een keer gaat overstromen als je bijvoorbeeld een grote soeppan met water in een keer omkiepert. Iets met communicerende vaten enzo.
Wat ook kan gebeuren is dat de afvoerslang heel langzaam dichtslibt, het gaat heel lang goed maar als ie dicht zit loopt de trechter op zeker moment over. Twee keer gebeurd in 20 jaar tijd. Wij hebben sinds de tweede keer een bakje onder de u-bocht van de slang staan die we regelmatig controleren.
Je kunt natuurlijk ook jaarlijks die slang even bekijken.
De overstort trechter zit 40cm boven de verbinding met de afvoer. Hij zit ook onder de S-bocht, dus hij zal alleen teruglopen wanneer de hoofdleiding verstopt zit. Denk dat hij dus wel goed zit :)

Nog een paar fotootjes van de huidige voortgang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NiwGvckq_pdY8zdHY_g02bXimM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pduBTiiF4YCd52KG4Kcf5aH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YowTMaJPeCWhXpH3VEFsjBX9NhY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWD2LI34mg7owa0xxEaDC3zu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/desEky7HVHEH64icPfqjfAMIrME=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPSbNNVF6LYxuVi0r9tiLsIT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STbq_owetemcDnfQhNSDvBEYYgo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUeBppFb3mqjg5udKA5jTGD7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ec_qnihd3SZoythEatXScsxqd8s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGCHensOmn3dHs4b8XHs2S65.jpg?f=fotoalbum_tile

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:09
Mooie barkrukken! War voor merk/type zijn die?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-04 09:11
Mooie voortgang hoor! En dan ook nog in de vrije tijd een trekker in elkaar zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
simson0606 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:18:
Mooie barkrukken! War voor merk/type zijn die?
Marktplaats. Er staat “bronx 71” op

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
@Mithrandir dan ook nog een vraag. Waarom hebben jullie gekozen voor een afzuigkap in het plafond, en niet in de kookplaat? Wij hadden in ons vorige huis een afzuigkap in de kookplaat en waren hier tevreden mee, en ik verwacht met onze aankomende verbouwing dit weer te doen. Ben benieuwd waarom jij voor een in het plafond hebt gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:09
kezzza schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:36:
@Mithrandir dan ook nog een vraag. Waarom hebben jullie gekozen voor een afzuigkap in het plafond, en niet in de kookplaat? Wij hadden in ons vorige huis een afzuigkap in de kookplaat en waren hier tevreden mee, en ik verwacht met onze aankomende verbouwing dit weer te doen. Ben benieuwd waarom jij voor een in het plafond hebt gekozen.
Als de luchtafvoer direct naar buiten kan zal ik nooit voor een recirculatie kookplaat kiezen. Hoe mooi ze ook zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kezzza
Gelukszak schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:46:
[...]

Als de luchtafvoer direct naar buiten kan zal ik nooit voor een recirculatie kookplaat kiezen. Hoe mooi ze ook zijn.
Uiteraard, maar er zijn ook genoeg kookplaten met afzuiging naar buiten toe (zie de bora uitleg hier)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mithrandir
kezzza schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:36:
Een aantal redenen.

Warme lucht stijgt op, dus als je die wilt afzuigen zul je altijd harder moeten zuigen.

Overkokende pannen lekken in de afzuiging in de plaat, en overkoken gebeurt regelmatig bij ons.

Een totaal vlakke plaat geeft extra ruimte op het aanrecht

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

en wellicht niet overbodig, je houd zo ook meer ruimte in het kastje onder de kookplaat over

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:07
Voor mij was het ook de lawaai factor, de afzuigingen in de kookplaat zijn vrij luid. Want er moet harder gewerkt worden om de lucht naar beneden toe te laten bewegen, dan omhoog.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mithrandir
:*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaxFVKUdBRtu0WYRKAuCKXdsxR8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWfUa2pAdFvSSIvtYzSQuFYf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0o2tcIq5YtJRIWnDEARSQ2cLV3E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jgt64a3kdcMYZKORuCrtA0vs.jpg?f=fotoalbum_tile

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15

pistole

Frutter

Mooi!
uniquorn schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:37:
en wellicht niet overbodig, je houd zo ook meer ruimte in het kastje onder de kookplaat over
En wat dacht je van de ruimte op de kookplaat zelf? Heb je 90cm brede kookplaat, kan je alsnog maar 4 pannen kwijt omdat er zo'n gleuf in het midden zit 8)7 .

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:26
Ik ben ook wel benieuwd hoe het er financieel voor staat nu je zo ver bent.
Wat had je voor ogen aan kosten? Is dat gelukt?
Wat viel mee en wat viel juist tegen?

En heb je nog plannen voor de langere termijn, of ben je straks echt klaar.
Tips voor anderen?

Wil je hier iets over delen? :)

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Mithrandir
pentaw1nz schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:14:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het er financieel voor staat nu je zo ver bent.
Wat had je voor ogen aan kosten? Is dat gelukt?
Wat viel mee en wat viel juist tegen?

En heb je nog plannen voor de langere termijn, of ben je straks echt klaar.
Tips voor anderen?

Wil je hier iets over delen? :)
So far zitten we op ongeveer 3 ton. Dat is wel ongeveer wat we hadden verwacht. Maar we hadden voordat we het huis hadden gekocht wel verwacht dat we meer voor dat geld hadden kunnen doen (bv warmtepomp, dakpannen vervangen, zonnepanelen, aircos). En er komen nog een aantal kosten bij: laatste rekening aannemer, twee deuren beneden, plinten, gordijnen, vensterbanken, boven stucen, verven, vloeren...

Het goede nieuws; de aannemer is bijna klaar.

De komende maanden ga ik nog verder de bovenverdieping aftimmeren (muurtjes bouwen, gips, elektra). Dan gaat de stucadoor daar nog doorheen, verven en klaar. Het volgende project is dan de tuin, want die heeft het afgelopen jaar behoorlijk te lijden gehad :P

Members only:

[ Voor 39% gewijzigd door Mithrandir op 06-04-2025 22:21 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-05 06:26
Mithrandir schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:12:
[...]

So far zitten we op ongeveer 3 ton. Dat is wel ongeveer wat we hadden verwacht. Maar we hadden voordat we het huis hadden gekocht wel verwacht dat we meer voor dat geld hadden kunnen doen (bv warmtepomp, dakpannen vervangen, zonnepanelen, aircos). En er komen nog een aantal kosten bij: laatste rekening aannemer, twee deuren beneden, plinten, gordijnen, vensterbanken, boven stucen, verven, vloeren...

Het goede nieuws; de aannemer is bijna klaar.

De komende maanden ga ik nog verder de bovenverdieping aftimmeren (muurtjes bouwen, gips, elektra). Dan gaat de stucadoor daar nog doorheen, verven en klaar. Het volgende project is dan de tuin, want die heeft het afgelopen jaar behoorlijk te lijden gehad :P

***members only***
Vooral de aanbouw zal wel een flinke duit hebben gekost.
Heb je ook een kosten specificatie ?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste