Ik hield aan dat dingen waar achteraf corrigeren nabij onmogelijk is het zekere voor het onzekere te kiezen. Twee lagen verf klinkt in mijn oren beter dan 1 dikke. Ik snap dat het gek is dat die voor afplakken extra rekent, maar ik vind dat positief klinken. Niet de prijs, maar wel het feit van transparantie over de prijs. Eerlijker/inzichtelijker zijn over de prijs is over het algemeen een teken van professionaliteit, i.t.t. beunhaas. Ik zeg niet dat schilder2 een beunhaas is, maar het prijsverschil komt wel ergens vandaan.
Ik zou contact opnemen met schilder1, aangeven dat het toch wel een eind scheelt met schilder2 en wat de mogelijkheden zijn. Bijvoorbeeld zelf (deels) afplakken, of wat flexibeler met plannen.
Als het lelijk op je muren zit moet je daar dertig jaar naar kijken, je gaat het er nooit meer nog een keer op doen zodra er ook maar iets in je woning staat. Hetzelfde hebben wij bijvoorbeeld gedaan met de vloer. Dat is gewoon iets wat je niet meer zomaar gaat vervangen, dus daar hebben we wat meer in geinvesteerd. En we hebben een tweedehands keuken gekozen om de prijs te drukken (een zeer nette keuken nog, met eiland en koelkast, 1.600eu! Vereiste een likje verf en klaar).
[
Voor 8% gewijzigd door
Martijn.C.V op 13-01-2025 10:04
]