Verbouwing jaren 70 woning

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 14:19
Mithrandir schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:01:
4 zakken snelcement en 22 zakken egaline verder (!) is de vloer weer vlak. Qua prijs had het niet veel gescheeld om de tegelvloer er in te laten zitten en de rest van het huis 8mm op te hogen.

Live and learn. :F

***members only***
Waarom eerst egaliseren en dan VVW? Of ga je voor zo’n opbouw systeem dat op een vlakke vloer moet?

Zo’n simpel netten systeem kan ook in wat minder egale vloeren dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Muldert schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:49:
[...]

Waarom eerst egaliseren en dan VVW? Of ga je voor zo’n opbouw systeem dat op een vlakke vloer moet?

Zo’n simpel netten systeem kan ook in wat minder egale vloeren dacht ik?
De vloerverwarming wordt in de bestaande dekvloer gevreesd en daarvoor moet de vloer vlak zijn.

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Mithrandir schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:57:
[...]

De vloerverwarming wordt in de bestaande dekvloer gevreesd en daarvoor moet de vloer vlak zijn.
Was cement dan niet voldoende geweest?
Zeker in combinatie met vlak maken met balk? (Exacte term ff kwijt) Dan waren de meeste “kuilen” wel gevuld..

Klinkt toch beetje als geld verspilling als je nu weer gaat frezen in de egaline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:00
Eerst egaliseren en dan frezen.
of
Eerst frezen en dan egaliseren.

Is toch geen weggegooid geld? De vloerverwarmingsmensen smeren de boel 'gewoon' weer dicht nadat ze geweest zijn.

don't mind me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:32
Wij hebben hetzelfde gedaan
Na verwijderen van de tegels was de betonvloer dusdanig toegetakeld dat niemand daarin kon of wou frezen.

Cement over je hele vloer uitsmeren is niet te doen. Voor nieuwe zandvementcloer zit je aan een minimale hoogte, dan kun je idd evengoed vloerverwarming op netten aanleggen,maar dan wordt alles aanzienlijk hoger en dat kan niet overal.

Prima werkwijze dus dit. En egaline is helaas gewoon duur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftQbvVN-epu5O5BkmsllBXLVsQ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dDsMcGL4TyQMXIWKjcjQMaA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RFm8H0sr2scYW4RuVQ8jtaLrlQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfGSgfOwODOyTfIQgT7hzzCH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWMilLGWhz8B89tp0tETFtMc5ug=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KJa4NPFJiKG7OWZnh1wL5ew6.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KquQb1oL_nUYp-oqTqE0_TTSswQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fcVZN4hteNDCThVKyrxWqxa.jpg?f=fotoalbum_tile

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Mithrandir schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:57:
[...]

En waarom frezen en niet de leidingen aan netten knopen? Dat hoeft geen vlakke vloer te zijn dacht ik.
Gewoon benieuwd naar de gedachtegang omdat ik dezelfde keuze moet maken en aangezien het om nogal m2s gaat bij ons zou egaline flink duurder zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:25
Muldert schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:47:
[...]

En waarom frezen en niet de leidingen aan netten knopen? Dat hoeft geen vlakke vloer te zijn dacht ik.
Gewoon benieuwd naar de gedachtegang omdat ik dezelfde keuze moet maken en aangezien het om nogal m2s gaat bij ons zou egaline flink duurder zijn.
Eén woord: hoogte ;) Je houdt minder vrije hoogte over in je ruimte als je het erop legt in plaats van infreest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Muldert schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:47:
[...]

Het grootste deel van de dekvloer zat er nog wel in, dus hier netten op knopen zou de hele vloer minstens 3 cm hoger laten uitkomen. Dat is zonde van de hoogte en geeft problemen met alle aansluitingen (trappen, deuren, etc)

We hadden natuurlijk gewoon door de tegels heen kunnen frezen om vloerverwarming te doen, maar dan moest de rest van het huis 8mm opgehoogd worden met egaline en dat zou duur zijn. Mgoed, nu kost het bijna evenveel (en heb ik er twee dagen werk van gehad)

Als laatste reden is vloerverwarming infrezen ons aangeraden als beter dan op netten, omdat de vvw hiermee dichter op de bovenkant van de vloer ligt en de ruimte sneller reageert op opwarming van de vvw.

[ Voor 27% gewijzigd door Mithrandir op 17-12-2024 14:57 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Mithrandir schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:55:
[...]

Het grootste deel van de dekvloer zat er nog wel in, dus hier netten op knopen zou de hele vloer minstens 3 cm hoger laten uitkomen. Dat is zonde van de hoogte en geeft problemen met alle aansluitingen (trappen, deuren, etc)

We hadden natuurlijk gewoon door de tegels heen kunnen frezen om vloerverwarming te doen, maar dan moest de rest van het huis 8mm opgehoogd worden met egaline en dat zou duur zijn. Mgoed, nu kost het bijna evenveel (en heb ik er twee dagen werk van gehad)

Als laatste reden is vloerverwarming infrezen ons aangeraden als beter dan op netten, omdat de vvw hiermee dichter op de bovenkant van de vloer ligt en de ruimte sneller reageert op opwarming van de vvw.
Ah zoals @S.J.Onnie ook al zei, thanks - wel logisch eigenlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

In totaal 15 groepen beneden, op 2 verdelers.

Ik krijg van iedereen ander advies voor vloerverwarming in de badkamer. Elektrisch of water (we kunnen nog een groep van de verdeler beneden naar boven laten gaan). Ik heb twee mensen gesproken met elektrische vvw en die zijn ontevreden omdat het niet snel genoeg warm wordt voor incidentele verwarming en te duur is in continu aan te laten staan.

Verbouwing

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34
Elektrisch niet doen, dat is COP1 en dus duur stoken idd. Als je beneden toch al VV hebt dan kun je de badkamer ook gelijk meepakken.

Als je dan een warmtepomp hebt dan draait dat mooi op COP4-5 en is dus vele malen zuiniger stoken dan elektrische vloerverwarming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
ThinkPad schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:34:
Elektrisch niet doen, dat is COP1 en dus duur stoken idd. Als je beneden toch al VV hebt dan kun je de badkamer ook gelijk meepakken.

Als je dan een warmtepomp hebt dan draait dat mooi op COP4-5 en is dus vele malen zuiniger stoken dan elektrische vloerverwarming.
Er is op de verdeler nog een groep over, dus denk dat we die naar boven trekken dan :)

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34
Ik weet alleen niet hoe dat zit met lucht. Je zult dan boven op het hoogste punt misschien ontluchters moeten plaatsen (op een plek waar je nog bij kan, want die dingen willen nog wel eens gaan lekken).

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2024 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
ThinkPad schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:51:
Ik weet alleen niet hoe dat zit met lucht. Je zult dan boven op het hoogste punt misschien ontluchters moeten plaatsen (op een plek waar je nog bij kan, want die dingen willen nog wel eens gaan lekken).
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Zal 't nog wel even uitdokteren met de installateur :)

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23
Mithrandir schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:47:
Er is op de verdeler nog een groep over, dus denk dat we die naar boven trekken dan :)
Als je zelf de keuze hebt om hebt om het goed te doen sowieso geen elektrisch. Je kan ook nog overwegen om een handdoekradiatoren op te nemen in hetzelfde circuit. Je hebt met LTV nooit teveel afgite en daarmee heb je je ontluchting ook direct geregeld. Die radiator doet verder niet heel veel qua afgifte maar zelfs 30 graden helpt nog wel wat om een handdoek te drogen en je moet die dingen toch ergens kwijt.

Voor comfort en incidentele piekbehoefte kan je een infraroodpaneel overwegen, denk bijvoorbeeld aan het plafond met verlichting geintegreerd.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:26
ThinkPad schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:51:
als je warmtepomp een purge air functie heeft is het geen probleem.
in elk geval, ik heb hetzelfde gedaan. van mijn vv verdeler beneden 1 groep naar boven naar de badkamer. dat werkt prima, geen issues met lucht.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
De vloerverwarming ligt er in en is afgesmeerd. Ik ben weer boven bezig met elektra en gipsen afmaken. Mijn energieniveau is ondertussen wel erg laag, ik kan niet wachten tot de verbouwing klaar is.

Members only:

Verbouwing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:41
Wat een mooie plek om de hele dag aan de eettafel te blijven hangen!

• Bartje91
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:39
Mooie voortgang, hoe worden de wanden straks dichtgemaakt met osb+ gips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Bartje91 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 20:40:
Mooie voortgang, hoe worden de wanden straks dichtgemaakt met osb+ gips?
Er komt hier alleen nog weer gips op.

Verbouwing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:56

d0s

sssst

Gaaf hoor, dat uitzicht!
Ga je ook nog iets doen qua (balans)ventilatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
d0s schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:29:
Gaaf hoor, dat uitzicht!
Ga je ook nog iets doen qua (balans)ventilatie?
We gaan voor type C in eerste instantie, wellicht ooit uit te breiden tot een balansventilatiesysteem met centrale inblaas in het trappenhuis.

Nu doen we het zo. In de uitbouw zitten aan beide korte kanten een ventilatierooster. Op de kamers beneden kunnen de kiep-kantelramen op een 'ventilatiekier'. Op de slaapkamers boven zetten we altijd een raampje open.

Ik ga daar nog extra (open air) afzuiging aan toevoegen op alle slaapkamers en woonkamer zodat er op basis van CO2/NOx/H2O automatisch extra geventileerd wordt.

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InsaneNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:18

InsaneNL

ach waarom ook niet

Hee, ik kom dit Topic net bij toeval tegen. Bekende en prachtige plek, vroeg me laatst al af wat daar allemaal gebeurde. Je pakt het in elk geval goed aan

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Members only:

Badkamer elektra en installatie werk af en het gips ook bijna :)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:43
Mithrandir schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:09:
***members only***

Waarom die celbeton blokken de bad(?) kranen en niet een stevige plaat hout?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Frank!in schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:23:
[...]

Waarom die celbeton blokken de bad(?) kranen en niet een stevige plaat hout?
Dat wou de installateur graag, die had slechte ervaringen met hout en badkranen.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:08
Mithrandir schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:09:
***members only***

Mooi zo met dat velux raam. Ga je vanwege de inkijk deze nog afwerken, of "gewoon" een rolgordijn ervoor?

Ik ben nu zelf ook aan het nadenken wat we willen met de ramen in onze badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:00
Hout kan bewegen - er vanuit gaande dat er getegeld gaat worden is celbeton de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:43
_Chris_ schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:23:
Hout kan bewegen - er vanuit gaande dat er getegeld gaat worden is celbeton de betere keuze.
Maar vanuit die logica zou je de rest van het frame ook in celbeton verwachten, maar dat is niet zo. Vandaar ook mijn vraag.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Mithrandir schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:56:
[..] Mijn energieniveau is ondertussen wel erg laag, ik kan niet wachten tot de verbouwing klaar is.
Een tip die ik kreeg van iemand die al een tijdje aan het verbouwen was: Op dagen dat je geen zin hebt verzin je 1 redelijk klusje. Als dat klaar is, mag je weer stoppen. Soms heb je mazzel en valt het mee, soms kost t toch je hele avond. Op die manier heb je een taak voor ogen, maar ook een eind.

Moet zeggen dat het mij goed geholpen heeft.

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refrag
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Martijn.C.V schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:52:

Een tip die ik kreeg van iemand die al een tijdje aan het verbouwen was: Op dagen dat je geen zin hebt verzin je 1 redelijk klusje. Als dat klaar is, mag je weer stoppen. Soms heb je mazzel en valt het mee, soms kost t toch je hele avond. Op die manier heb je een taak voor ogen, maar ook een eind.

Moet zeggen dat het mij goed geholpen heeft.
(y)

Niet bewust maar zo doe ik het nu ook. Misschien door het koude, bewolkte weer buiten dat de leuke klusjes even moeten wachten. Elke dag pak ik iets kleins op en heb dan toch een voldaan gevoel dat er weer een stapje is gedaan.

You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Members only:

De aannemer heeft 't plafond gegipst. Gat voor de afzuigkap hoefde niet; de afzuigkap wordt in plafond gemonteerd. Die moet nog weer dicht.

Het plafond voelt laag nu we niet meer tegen de balken aankijken. Het plafond is toch gewoon 2m60 hoog. Het zal wel wennen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mithrandir op 09-01-2025 21:48 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Ik zit er over te denken om deze deur tussen het huis en de garage te plaatsen:

https://www.martijnkozijn...rkruk_positie-kruk_rechts

Afbeeldingslocatie: https://www.martijnkozijn.nl/126-medium_default/basic-plus-3-4-glas-b98-x-h204-cm-wit.jpg

Nu staat er bij "voor tuinhuisje, schuur, etc" maar het lijkt mij ook een prima deur tussen de garage en het huis. Om daar nou een 'echte' achterdeur in te zetten van 1200 euro vind ik ook wat overdreven...

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-05 23:30
Mithrandir schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:47:
***members only***

De aannemer heeft 't plafond gegipst. Gat voor de afzuigkap hoefde niet; de afzuigkap wordt in plafond gemonteerd. Die moet nog weer dicht.

Het plafond voelt laag nu we niet meer tegen de balken aankijken. Het plafond is toch gewoon 2m60 hoog. Het zal wel wennen :)
Ben nog steeds jaloers op de licht slang, zou je misschien aan de aannemer kunnen vragen waar hij hem gekocht of hoe het daadwerkelijk heet? :)

En ik vroeg me af, voor welk raam merk/type heb jij gekozen in je badkamer? (Ah merk Velux las ik)

[ Voor 7% gewijzigd door Son Gohan op 10-01-2025 02:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Son Gohan schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 02:15:
[...]

Ben nog steeds jaloers op de licht slang, zou je misschien aan de aannemer kunnen vragen waar hij hem gekocht of hoe het daadwerkelijk heet? :)

En ik vroeg me af, voor welk raam merk/type heb jij gekozen in je badkamer? (Ah merk Velux las ik)
Ja, ik ben ook nog steeds wel benieuwd. Nu vermoed ik dat het een ledrope pro is, maar als TS het zou kunnen checken dan zou het fijn zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.visser-assen.nl/image/cache/bouwplaatsinrichting/energie-en-verlichting/lichtslangen/lichtslang-ledropepro-15m-op-haspel-actie-800x600.jpg

Die ledrope pro zijn nl. zelfs op haspel te verkrijgen :)

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Ik ben nu aan het rondkijken naar een schilder die de muren en plafonds kan spuiten.

160m2 muur, 90m2 plafond.

De ene schilder biedt aan om impregneren + 2 lagen met sigma verf te spuiten voor 5750 euro (23/m2)
De andere biedt aan om ite impregneren + 1 laag te spuiten met caparol verf voor 2350 euro (9,4/m2)

Nu zal de eerste wellicht iets beter zijn maar er zit wel een heftig prijsverschil tussen! Volgens de tweede schilder was 1 keer spuiten met een iets dikkere laag prima. Die gok wil ik wel nemen voor 3400 euro...

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Zelfs als je het nog een keer laat doen door de tweede schilder dan ben je nog steeds minder geld kwijt dan bij de eerste.

Al bedenk ik mij nu wel dat ik in 2009 een schilder 10 euro per m2 betaalde voor het witten van nieuw stucwerk. In dat licht is die 23 euro misschien niet eens zo gek….

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
We hebben een lelijk stukje muur weggehaald. |:(

Netjes overlegd met de constructeur. Eerst had hij bezwaren maar uiteindelijk moest het zo wel kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TmsRP86VYeOkN-xWueJNT-NnK4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cf0GgSA3Xk7qRAz9N3JwXmby.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgL6Ewhf3M8M1H_moT9lQVQ3bBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYZAoANIyWaQq0erNLuWQkHv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhdt3pv_XTv9d94c3dUFh8DzR64=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7qotKGpoA65zUYJUdiL7J19.jpg?f=fotoalbum_tile

En toen kwamen we een tweetal stalen lateien tegen die niet op de tekening stonden -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aY75_pRAXjiM__c_jdEZs1UQQ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzTgWpFMtr9QWHIGjT4r1ZHH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJQ_9H-J0sUXoQgwVO-tcSE0Dlg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoXhg1wTDgacpqqEkixcQsCt.jpg?f=fotoalbum_tile

Even gestut met wat balkjes die ik nog had staan. Morgen even een goede stempel er onder, volgende week verder kijken hoe we ze op gaan vangen :F

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11:53
Mithrandir schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:06:
Ik ben nu aan het rondkijken naar een schilder die de muren en plafonds kan spuiten.

160m2 muur, 90m2 plafond.

De ene schilder biedt aan om impregneren + 2 lagen met sigma verf te spuiten voor 5750 euro (23/m2)
De andere biedt aan om ite impregneren + 1 laag te spuiten met caparol verf voor 2350 euro (9,4/m2)

Nu zal de eerste wellicht iets beter zijn maar er zit wel een heftig prijsverschil tussen! Volgens de tweede schilder was 1 keer spuiten met een iets dikkere laag prima. Die gok wil ik wel nemen voor 3400 euro...
Is dit inclusief alles afplakken etc door de schilders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
BaBoK schreef op maandag 13 januari 2025 @ 00:19:
[...]

Is dit inclusief alles afplakken etc door de schilders?
De dure schilder ging ook nog uren rekenen voor afplakken (2 uur ofzo), de goedkope was inclusief.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Nu online
Mithrandir schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:50:
[...]

De dure schilder ging ook nog uren rekenen voor afplakken (2 uur ofzo), de goedkope was inclusief.
Ik hield aan dat dingen waar achteraf corrigeren nabij onmogelijk is het zekere voor het onzekere te kiezen. Twee lagen verf klinkt in mijn oren beter dan 1 dikke. Ik snap dat het gek is dat die voor afplakken extra rekent, maar ik vind dat positief klinken. Niet de prijs, maar wel het feit van transparantie over de prijs. Eerlijker/inzichtelijker zijn over de prijs is over het algemeen een teken van professionaliteit, i.t.t. beunhaas. Ik zeg niet dat schilder2 een beunhaas is, maar het prijsverschil komt wel ergens vandaan.

Ik zou contact opnemen met schilder1, aangeven dat het toch wel een eind scheelt met schilder2 en wat de mogelijkheden zijn. Bijvoorbeeld zelf (deels) afplakken, of wat flexibeler met plannen.

Als het lelijk op je muren zit moet je daar dertig jaar naar kijken, je gaat het er nooit meer nog een keer op doen zodra er ook maar iets in je woning staat. Hetzelfde hebben wij bijvoorbeeld gedaan met de vloer. Dat is gewoon iets wat je niet meer zomaar gaat vervangen, dus daar hebben we wat meer in geinvesteerd. En we hebben een tweedehands keuken gekozen om de prijs te drukken (een zeer nette keuken nog, met eiland en koelkast, 1.600eu! Vereiste een likje verf en klaar).

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn.C.V op 13-01-2025 10:04 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:41
Mithrandir schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:21:

Nu staat er bij "voor tuinhuisje, schuur, etc" maar het lijkt mij ook een prima deur tussen de garage en het huis. Om daar nou een 'echte' achterdeur in te zetten van 1200 euro vind ik ook wat overdreven...
Als de Garage na de vebouwing niet binnen de isolatieschil ligt zou ik toch voor een "normale" buitendeur met goede kierdichting en waar mogelijk geïsoleerd gaan. Scheelt je een behoorlijke kou en tocht risico.
Als de garage wel binnen de isolatieschil ligt maar een stuk lager verwarmd wordt dan de naastgelegen ruimte zou ik dit ook zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Mithrandir schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:49:
We hebben een lelijk stukje muur weggehaald. |:(

Netjes overlegd met de constructeur. Eerst had hij bezwaren maar uiteindelijk moest het zo wel kunnen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

En toen kwamen we een tweetal stalen lateien tegen die niet op de tekening stonden -O-

[Afbeelding][Afbeelding]

Even gestut met wat balkjes die ik nog had staan. Morgen even een goede stempel er onder, volgende week verder kijken hoe we ze op gaan vangen :F
Slopen nadat je vloerverwarming hebt gefreesd? Zonder de vloer te beschermen met wat osb ofzo? Da's wel tricky.. Zo'n vallende baksteen kan prima een leiding beschadigen. Dat valt met twee knelkoppelingen wel weer op te lossen, maar dat zal altijd een zwakke plek blijven.
En als je de vloerverwarming niet beschadigd heb je een klein stukje koude vloer. Maar ik snap het wel, je zit maar één keer in de verbouwing en als je dan hoort dat een lelijke muur er nog uit mag... Dan had ik hetzelfde gedaan (alleen dan de vloer even afgedekt met hout tegen beschadigingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mithrandir schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:21:

[Afbeelding]

Ik zou altijd een echte garage deur laten plaatsen dus ook brandveilig. Zie dat je garage ook een auto kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 15:42

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Brilsmurfffje schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:33:
[...]

Ik zou ook altijd een echte garage deur laten plaatsen dus ook brandveilig. Zie dat je garage ook een auto kan hebben.
Persoonlijk zou ik ook voor een degelijke deur gaan, maar een deur met brandwerende maatregelen (brand doorslag of overslag zoals dat dan heet) is volgens mij niet verplicht in de BBL voor woningen. Dus goede tochtsluiting en mogelijk een zwelstrip op de kopse kanten van de deur zou ik dan nemen.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Tehh schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:27:
[...]

Slopen nadat je vloerverwarming hebt gefreesd? Zonder de vloer te beschermen met wat osb ofzo? Da's wel tricky.. Zo'n vallende baksteen kan prima een leiding beschadigen. Dat valt met twee knelkoppelingen wel weer op te lossen, maar dat zal altijd een zwakke plek blijven.
En als je de vloerverwarming niet beschadigd heb je een klein stukje koude vloer. Maar ik snap het wel, je zit maar één keer in de verbouwing en als je dan hoort dat een lelijke muur er nog uit mag... Dan had ik hetzelfde gedaan (alleen dan de vloer even afgedekt met hout tegen beschadigingen).
Ja de vloer even afdekken was wel een goed idee geweest. Gelukkig ging het slopen heel beheerst.

Morgen wordt het stukje muur weer opgemetseld _O-

De garagedeur gaan we eerst wel even uitproberen. Als het niet bevalt zetten we er later nog wel een betere in.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:05
Mithrandir schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:21:
[...]

Ja de vloer even afdekken was wel een goed idee geweest. Gelukkig ging het slopen heel beheerst.

Morgen wordt het stukje muur weer opgemetseld _O-

De garagedeur gaan we eerst wel even uitproberen. Als het niet bevalt zetten we er later nog wel een betere in.
Maak je geen zorgen, die vloerverwarming slangen is echt extreem taai spul met meerdere lagen. Je moet er geen hakbijl op laten vallen maar voor de rest... wel effe afdekken in vervolg met houten plaatje natuurlijk voor de zekerheid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Members only:

De stukadoors zijn druk aan de slag! Het gaat nu echt snel.

De trap komt ook veel mooier uit met een witte muur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdEVp7slIQKJ6xPjqSTODug7Olc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sltGKxmSAd3huPy0b6EKPtcj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Mithrandir op 17-01-2025 18:06 ]

Verbouwing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik zat laatst op de fiets toen ik langs een verbouwing kwam waar wat kerstverlichting in hing en toen moest ik weer aan dit topic denken; volgens mij heeft TS de meeste complimenten gekregen op het lichtsnoer wat zijn aannemer gebruikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Je wordt nog wel druk met die vloer. Weet niet way voor afwerkvloer je krijgt, maar als je pvc gaat plakken mag al die stuuk zooi er eerst weer af ivm de hechting. Dan was even afdekken makkelijker geweest.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:17
pentaw1nz schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:58:
Je wordt nog wel druk met die vloer. Weet niet way voor afwerkvloer je krijgt, maar als je pvc gaat plakken mag al die stuuk zooi er eerst weer af ivm de hechting. Dan was even afdekken makkelijker geweest.
Dat valt reuze mee. Als je binnen een paar dagen met een betonschraper over de vloer gaat krijg je zo alle stukken stucsel eraf.

* Eigen ervaring vorig jaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
Dan nog is even afdekken makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Mithrandir schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 00:00:
***members only***

De stukadoors zijn druk aan de slag! Het gaat nu echt snel.

De trap komt ook veel mooier uit met een witte muur.
+1 inderdaad voor de donkere trap op witte achtergrond. Mooi.
Lijkt wel een smalle knik. Wat is het oppervlakte van de uitsparing voor de trap? Kost niet heel veel ruimte zo te zien! (Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
pentaw1nz schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:58:
Ai! Ik hoop dat ze 't netjes achterlaten. De vloer moet nog wel ge-egaliseerd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Mithrandir op 17-01-2025 13:31 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:56
Mithrandir schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:31:
[...]

Ai! Ik hoop dat ze 't netjes achterlaten. De vloer moet nog wel ge-egaliseerd worden.
Als je niks hebt afgesproken daarover, dan ben ik bang dat ze het achterlaten zoals het erbij ligt als ze klaar zijn..... ze leveren meestal geweldig werk af, maar opruimen doen de meeste niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
basjuuhhh schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Als je niks hebt afgesproken daarover, dan ben ik bang dat ze het achterlaten zoals het erbij ligt als ze klaar zijn..... ze leveren meestal geweldig werk af, maar opruimen doen de meeste niet.
Och ik heb nog vier weken om het schoon te krijgen :Y)

Verbouwing

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:07

MJV

In het grotere geheel van zo'n verbouwing valt een beetje gips wegschrapen best mee ;).

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Het stucwerk is klaar! Het zit er super strak op. De badkamer is in de tussentijd ook voorbereid en wordt nu betegeld. De foto's zijn wat donker door het druilerige weer, in het echt voelt het allemaal lichter :)

Members only:

De komende tijd een strak programma; week 7 de schilder en dakkapellen, week 8 de vloer en week 9 verhuizen we terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Mithrandir op 22-01-2025 21:27 ]

Verbouwing

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Members only:

Verbouwing

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
De stucadoor is vandaag langs geweest om een paar puntjes op de i te zetten en de trap schoon te maken (die was hij vergeten af te plakken en ik kreeg de voorstrijk er niet af). Echt heel tevreden, ze hebben superstrak werk geleverd.

De allround timmerman van onze aannemer doet het tegelwerk. Ook hier zeer tevreden, het ziet er pico bello uit.

Jammer genoeg had ik maar 1 extra tegel van de opvallende wand (je bent n'en hollander of niet èh :)F ) en er waren van 2 tegels hoekjes afgebroken. Er moet dus een pak tegels bijbesteld worden...

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Mithrandir op 23-01-2025 22:34 ]

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Laatst online: 07:07

MJV

Ik had er hier -na wat onkunde met de tegelssnijder- ook precies genoeg (vloertegels weliswaar). Twijfel nu nog steeds om een nieuw pak aan te schaffen voor het geval dat ik er ooit eentje nodig heb, maar ja toch weer 35 euro ofzo ;).

Moraal het het verhaal: rest van het pak goed bewaren, wie weet ben je er ooit blij mee als ze niet meer bestelbaar zijn en je er toch eentje moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Laatst online: 15:52
De kans dat ze wat kleur of patroon passen is nu ook groter dan over een aantal jaar, als ze dan nog te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksharah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-05 21:41
aapjuh99 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:48:
[...]

OP, gebruik aub geen dampdicht scherm met stramit! Gebruik ISOVER klimaatfolie om vochtproblemen te voorkomen. Dit zie je ook terug in Ubakus simulaties. Ik heb het hier ook met glaswol/isover klimaatfolie gedaan ~2 jaar geleden (zie mijn topic)
Waarom geen dampdicht folie gebruiken bij stramit platen?
Ik ga zelf ook binnenkort mijn zolder isoleren en heb ook stramit platen 50mm op dak (bj 1972).
Ik lees bijna overal dat je dampdicht moet isoleren op zolder.
In Ubakus heb ik geen problemen, mits "istraw strohbauplatte" wat anders is.

If you want something in life, reach out and grap it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Aksharah schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 00:46:
[...]

Waarom geen dampdicht folie gebruiken bij stramit platen?
Ik ga zelf ook binnenkort mijn zolder isoleren en heb ook stramit platen 50mm op dak (bj 1972).
Ik lees bijna overal dat je dampdicht moet isoleren op zolder.
In Ubakus heb ik geen problemen, mits "istraw strohbauplatte" wat anders is.
Het is maar net de vraag of de stramietplaat op je dak inderdaad het zelfde is als de "strohbauplatte" in Ubakus. Weet jij precies wat voor folie/papier is gebruikt aan de buitenkant van de stramitplaat? Als die veel dampdichter is dan de strohbauplatte in Ubakus heb je kans dat er vocht wordt ogpesloten in de constructie.

Daarom is het veiliger om een klimaatfolie te gebruiken. Die heeft amper nadelen maar de opbouw van de stramitplaat maakt dan niet meer zoveel uit voor je vochthuishouding.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksharah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-05 21:41
Mithrandir schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:51:
[...]

Het is maar net de vraag of de stramietplaat op je dak inderdaad het zelfde is als de "strohbauplatte" in Ubakus. Weet jij precies wat voor folie/papier is gebruikt aan de buitenkant van de stramitplaat? Als die veel dampdichter is dan de strohbauplatte in Ubakus heb je kans dat er vocht wordt ogpesloten in de constructie.

Daarom is het veiliger om een klimaatfolie te gebruiken. Die heeft amper nadelen maar de opbouw van de stramitplaat maakt dan niet meer zoveel uit voor je vochthuishouding.
Nee ik lees veel dat het papier er tussen dampdoorlattend is maar je kan het nooit 100% zeker weten natuurlijk.
Dus gewoon isolatie strak tegen stramit platen aan, een klimaatfolie er over heen en afwerken met gipsplaten dus.

[ Voor 58% gewijzigd door Aksharah op 24-01-2025 12:22 ]

If you want something in life, reach out and grap it.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Ik keek gistermiddag bij de tegelzetter en zag dat hij toe was aan de muur waar de nisjes in komen. Om zeker te zijn dat de maten goed zijn pakte ik even een nis uit de verpakking. Op dat moment herinnerde me dat ze vóór de tegels geïnstalleerd moesten worden.

En toen zag ik dat de tegels al op de muur zaten. De tegelzetter zei dat de lijm al was aangetrokken dus dat het best risico vol zou zijn om ze er weer af te halen.

Ik baalde als een stekker.

Een kwartier later kreeg ik een appje dat het toch gelukt was om ze te verwijderen. Hoera! Had ik mooi tijd dit weekend om ze te installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGUQfNRW1TrGU9h__vLHW8E2ESA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2Ase7fYp89Rbj1zl2u2bkcR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KsJk2SZr9dd_whq_qCeNi6bc9k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkFddsB5zhhHDwYPu6ZXn2zl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4x-saFyE7qv0kgmZw-Cqj-IRcHw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCLM0qUSQC7Ry1ImtIi4rX0k.jpg?f=fotoalbum_tile

Verbouwing

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Members only:

Alles is gespoten. 9 euro per m2 inclusief voorstrijk en kitten. Bad is ook geïnstalleerd.

Morgen en overmorgen komen dakkapellen! *O* *O*

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Mithrandir schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:10:
[Afbeelding]

Alles is gespoten. 9 euro per m2 inclusief voorstrijk en kitten. Bad is ook geïnstalleerd.

Mooie tegel, links in de badkamer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Toke_gt schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:17:
[...]

Mooie tegel, links in de badkamer!
Dank je!

Members only:

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Is het bad al gekit zonder te vullen met water of heb je er zelf wat emmers water ingegooid? Want dat kan voor problemen zorgen met de kit als je bad vult..

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Dakkapel geplaatst! Wat gaat dat toch snel…

Members only:

Voor en na :)

Members only:

[ Voor 67% gewijzigd door Mithrandir op 13-02-2025 21:52 ]

Verbouwing

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
En boem! Nummer twee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-4-YX3EEJfEamWjm5UQd1SUKME=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PmmLFn7JYbeG5xVE6gStCGGf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vAt7DbRa-C9L9Zsl7X1TKqUhbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYFnrT3GgsfUO2BCX96YMD1w.jpg?f=fotoalbum_tile

Het was wellicht mooier geweest als we de achterdeur en bewegende delen van de ramen ook in 7016 (antraciet) hadden gedaan. Live and learn. Alles wat nu gelig is wordt nog wit. En ooit nieuwe dakpannen, maar dat kan nog wel 10 of 20 jaar duren. :z

Garagedeur zit er ook in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5XJOJmXlaLgy0nO_36SwTgk8-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7VEKxMbNavKuMeiyVT9RrK2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Mithrandir op 14-02-2025 19:29 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Zit die ene balk nu scheef? ik mag hopen de wand van de dakkapel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
pman63 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 23:40:
Zit die ene balk nu scheef? ik mag hopen de wand van de dakkapel niet.
Scherp! Deze foto was nog tijdens de werkzaamheden. Alles is netjes haaks achtergelaten.

Verbouwing

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
De vloer wordt gelegd!

Members only:

En de eerste plank van de buitenbekleding zit er op. Helaas is de cementgebonden plaat op dit moment helemaal niet leverbaar dus misschien moeten we nog een alternatief uitzoeken...

Members only:

Verbouwing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
Mooie stappen weer. Kijkt meteen heel anders.

De vloer met de bies rondom, heel gaaf!

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
De vloer is zo mooi geworden! Hier nog wat extra foto’s. Ik deel graag het bedrijf dat de vloer heeft gelegd in PM want ze zijn niet duur maar wel heel goed. Dachten fijn mee, en maakten alles pico bello in orde. <3

Members only:

Verbouwing

• Toke_gt
Mithrandir schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 23:05:
De vloer is zo mooi geworden! Hier nog wat extra foto’s. Ik deel graag het bedrijf dat de vloer heeft gelegd in PM want ze zijn niet duur maar wel heel goed. Dachten fijn mee, en maakten alles pico bello in orde. <3

***members only***
Wat voor een vloer is dit? En blijft de kleur zo? Erg mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Toke_gt schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 23:59:
[...]
Wat voor een vloer is dit? En blijft de kleur zo? Erg mooi!
Lijkt me een Therdex PVC dryback visgraat vloer. De kleur blijft de komende 20 tot 30 jaar zo, hoef je verder niks aan te doen behalve stofzuigen en soms dweilen :+

Mooi strak gelegd, ziet er piekfijn uit!

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 21-02-2025 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 14:26

Arno

PF5A

Die rand aan de buitenkant geeft het echt een strakke look, gaaf geworden, ondanks dat ik niet altijd een vissengraat even mooi vind. Wat is de zwarte rand in de overgang?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Arno schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:52:
Die rand aan de buitenkant geeft het echt een strakke look, gaaf geworden, ondanks dat ik niet altijd een vissengraat even mooi vind. Wat is de zwarte rand in de overgang?
Dank je wel Arno (long time no see!)

Welke overgang bedoel je?

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Zeker ff geleden, maar ik volg jouw verbouwing al ff :)

Er lijkt een zwarte voeg te zijn tussen de vissengraat structuur en de randen om de muren.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Arno schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:38:
Zeker ff geleden, maar ik volg jouw verbouwing al ff :)

Er lijkt een zwarte voeg te zijn tussen de vissengraat structuur en de randen om de muren.
Je zoekt de term '(visgraat) vloer met bies'. Het wordt ook wel een band met bies genoemd. Meestal wordt er een zwarte voegstrip voor gebruikt: zoiets dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:29
Mithrandir schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 23:05:

***members only***
Ontvang ik graag want prachtig!!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
Mooi werk, zo'n muurzaag. Nu deze deur er in zit kunnen we de slaapkamer in tweeën delen.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Mithrandir op 26-02-2025 21:33 ]

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Het lompere werk, altijd leuk :Y)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
De hout look gevel bekleding komt er nu op. Gelukkig is de rest van de gevelbekleding ook leverbaar over een maand ongeveer!

Members only:

Verbouwing

• cj2340
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-05 22:08
Mithrandir schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:29:
De hout look gevel bekleding komt er nu op. Gelukkig is de rest van de gevelbekleding ook leverbaar over een maand ongeveer!

***members only***
Ziet er mooi uit!
Welke gevelbekleding heb je hiervoor gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
cj2340 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:43:
[...]

Ziet er mooi uit!
Welke gevelbekleding heb je hiervoor gebruikt?
De houtlook is Fiberdeck WEO 60 kleur teak.

De rest wordt Swisspearl Patina Rough P70

[ Voor 5% gewijzigd door Mithrandir op 27-02-2025 21:54 . Reden: linkjes outdated ]

Verbouwing

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:58

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Mithrandir schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:10:
***members only***

Ziet er mooi uit! Wat voor tegels zijn dit?:)

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Mithrandir
  • Nu online
Terrie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:04:
[...]

Ziet er mooi uit! Wat voor tegels zijn dit?:)
Thanks! De accent tegel is Roma Imperiale van SENSI SIGNORIA. De rest is Brera Bianco.

Verbouwing

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
De muurtjes bij de dakkapellen worden aangeheeld door mijn schoonvader :)

Dacht zelf eventjes in een paar uurtjes de wastafels op te hangen, maar blijkbaar had ik de gaten voor de elektra anders uitgetekend dan ik dacht. Eerst de linker wastafel op de maat opgehangen die ik in m'n hoofd had (20cm van de muur). Toen bleek de rechter wastafel veel te ver naar rechts te komen. Toen dacht ik "oh, dan had ik toch 10cm ipv 20cm genomen", maar het bleek uiteindelijk 13,5cm :P 8)7 Heel veel gaatjes later zit de elektra netjes boven de wastafels en de voeg van de tegels precies in het midden. :+

Members only:

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:17
Gaaf die gevelbekleding! Heb je die nog eerst ergens bekeken in een showroom? Wij willen onze houten gevelbekleiding ook vervangen, maar willen het graag eerst ergens in het echt zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:53
RobKJ schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:41:
Gaaf die gevelbekleding! Heb je die nog eerst ergens bekeken in een showroom? Wij willen onze houten gevelbekleiding ook vervangen, maar willen het graag eerst ergens in het echt zien :)
Je kan sampels aanvragen op de site.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Hele topic tot dusver in 1 keer gelezen. Wat een project man! Schitterend. Grappig om te zien op de foto's dat je soms dingen toch anders doet dan van tevoren besproken (douche drain toch langs zelfde wand als douche stang; toch wel een zwarte bies om de vloer). En toen ik enkele pagina's terug las dat je wellicht de dakkapellen niet ging doen vanwege de kosten, hield ik mijn hart vast. Gelukkig kon het toch want wat een bak ruimte en licht geeft dat!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:18
Mithrandir schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:23:
Het was wellicht mooier geweest als we de achterdeur en bewegende delen van de ramen ook in 7016 (antraciet) hadden gedaan. Live and learn.
Mocht je jezelf eraan (blijven) storen. Je zou ook kunnen overwegen om de buitenzijde (witte delen) te wrappen in een folie in RAL7016 kleur. Dat is volgens mij een relatief goedkope oplossing t.o.v. vervanging. Geen ervaring of aandelen verder in wrappen maar dat leek me het vermelden waarde als optie.

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 16:10

Agent47

I always close my contracts.

Wat een prachtig uitzicht over dat water ook zeg!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Nu online
De installateur had hetinbouwcloset aangesloten. Ik heb vandaag een buitenkraan opgehangen in de muur achter de wc en daarna wediboard er overheen gezet.

De groene muurtegels aan de zijkant laten we zitten. Vloer en achtermuur worden getegeld met de zelfde tegels als in de badkamer. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5q5RJ4qtr4Hc_dicUZ-fuI2fql8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1wwsip2QaztcUEJG66K20FH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcy5cd2FGyqJfKk14Xtpg0WAo4Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVlAhTCYFcuh4IGrmNneAl2R.jpg?f=fotoalbum_tile

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
Die buitenkraan is wel van de vorstvrije variant? want straks kun je er alleen nog bij door de boel te slopen. of heb je nog een andere optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
Was het topic beetje vergeten, maar erg mooie updates *O* .

Ben benieuwd of je voor je hr ++ bent gegaan of triple glas. En reden voor de keuze.

Als ik de spouw wil isoleren moet na het plaatsen van nieuwe kozijnen gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Offens1490 op 12-03-2025 14:41 ]

AnimeAdicted

Pagina: 1 2 3 4 Laatste