12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
*nevermind, RKC verpest het na 3 minuten alweer...
[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 13-04-2024 18:54 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dan moet je wel gek zijn

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De wedstrijden vandaag zijn best ingewikkeld merk ik. Ben eigenlijk alleen redelijk overtuigd van NEC thuis. Feyenoord uit in Sittard gruwel ik van. Verwacht dat Utrecht aardige kans maakt om te winnen. Maar de rest is voor mij een raadsel
Alstublieft, gratis punten.
Ik ben daar helemaal niet zo van overtuigd eigenlijk. Heb wel een 1-2 staan, maar ik zie een 2-1 of 1-1 ook wel gebeuren.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 14-04-2024 14:36 ]
⏩ PVOutput☀️
Maar ik zie al waar hij gecheat heeft: hij heeft tot nu toe elke winnaar goed voorspeld. Ook knap.
Daar had ik jullie goed te pakken he

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je team blijven steunen loont uiteindelijk altijd wel een keer ...
Dat geld in mijn geval dit weekend voor 2 clubs
Zie je in de onderste regionen mensen zo weinig punten pakken.. en heb je zelf een nette score. Is het gat eigenlijk gewoon te groot (door 2 heul heul heul heul slechte rondes)

Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....
Het kon nagenoeg alle kanten op, en dat ging het helaas ook.
Nog 4 rondjes om een keer weekwinnaar te worden. Nu even relaxen qua Eredivisie. Maar persoonlijk heb ik wel veel interesse in de Champions League en de beker finale.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Speelronde 30
Met nog 4 speelrondes te gaan lijken de kaarten voor plaats 1, 2, 3 en 4 definitief geschud. PSV is na een wonderbaarlijk seizoen al zeker van de Champions League en gaat als ze zo doorgaan boven de magische 90 puntengrens uitkomen. Feyenoord volgt na een eveneens zeer sterk seizoen op een tweede plaats en heeft aan één puntje genoeg om zich te verzekeren van de groepsfase Champions League.
Twente had het gat met de Rotterdammers kunnen verkleinen tot 9 punten maar die Tukkers verloren van Ajax. Je leest het goed, ja. Ze verloren. Van Ajax
NEC laat dit seizoen dat je echt niet alles hoeft te winnen om succesvol te zijn. De 'Koning der gelijke spelen' wist dit seizoen voor de 11e keer een gelijkspel op het bord te zetten, iets dat alleen Almere City (12 maal) vaker voor elkaar kreeg.
Maken we een sprongetje naar de onderste regionen dan lijkt het doek voor zowel Vitesse als Volendam gevallen. Beide clubs verliezen hun wedstrijden en zakken daarmee verder onder de streep. Het gat naar RKC, dat AZ zeer knap de nodige weerstand bood, lijkt met 5 punten te groot te zijn voor deze clubs uit vorm. De Waalwijkers mogen met Excelsior gaan uitvechten (het verschil is één punt) wie van de twee er nacompetitie mag gaan spelen. Heracles, dat met 7 punten voorsprong 14e staat, lijkt veilig te zijn en zo zien we volgend jaar wederom drie Rotterdamse clubs terug in onze Eredivisie.
Op voorhand werd de 30e ronde bestempeld als een lastige en als ik naar mijn punten kijk lijkt dat ook het geval. Toch zijn er altijd voorspellers die in dit soort rondes als een stokstaartje hun kop boven het veld uitsteken. Iedereen die weleens naar natuurdocumentaires kijkt (die met David Attenborough, niet die andere) weet dat stokstaartjes nooit alleen komen (van een vriend krijg ik ingefluisterd dat dit ook bij die andere documentaires het geval kan zijn) en zo ook deze ronde. Zowel @Miki als @reaL_G scoorden maar liefst 53 punten en mogen bij het ontbreken van een weekendse speelronde anderhalve week lang feestvieren! Voor Miki is dit zijn eerste weekwinst en voor real_G is dit, heel knap, zijn tweede van het seizoen.
Bij de wedstrijd van de week (AZ-RKC) hadden ze allebei 8 punten en dus moest de randomizer, in de vertrouwde handen van @Lekkerboeie86 eraan te pas komen om de uiteindelijke winnaar te bepalen. Deze onafhankelijke tool heeft bepaald dat @Miki zich de winnaar van speelronde 30 mag noemen, gefeliciteerd!

@reaL_G uiteraard blijft jouw schildje gewoon staan dus jij hebt nu een heel mooi 2-tje erbij staan

De volgende deelnemers eindigen deze week in de top 5:
Met slechts 3 punten verschil ligt de top 5 deze week zéér dicht bij elkaar
1. @Miki 53 punten
-. @reaL_G 53 punten
3. @Besas79 51 punten
-. @JasperS1994 51 punten
5. @lameeuw 50 punten

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
Het abonnement voor @Miki is inmiddels aangevraagd door @Lekkerboeie86

De volgende deelnemers staan deze week in de top 10:
1. @lucatoni 1256 punten
2. @Jordi0344 1243 punten
3. @JasperS1994 1232 punten
4. @Jay-K 1231 punten
5. @M@cer 1224 punten
6. @Typhone 1223 punten
7. @R-B 1215 punten
8. @YES 1214 punten
9. @Sem Rosenkamp 1213 punten
10. @Willem_48 1212 punten
De nummer 1 en 2 blijven ongewijzigd, al loopt @lucatoni wel twee punten uit tov @Jordi0344.
@JasperS1994 doet hele goede zaken en stijgt van een zevende plaats naar een podiumplek.
@M@cer pakt eveneens knappe punten en gaat van 10 naar 5.
Niewkomer in de top 10 is @YES, die van plek 14 binnen komt stormen. Dit gaat ten koste van @Bao_mi1, die een offday had en van plek 6 naar 13 zakt.
@Willem_48 zakt van 5 naar 10 en moet volgende week strijden om in de top 10 te blijven.

Scrollend door alle uitslagen springen er slechts 2 wedstrijden uit:
- De 6-0 bij PSV-Vitesse werd 11 maal goed voorspeld. Niet vaak dat we bij zo'n hoge uitslag zo vaak een correcte uitslag zien.
Grappig feitje (nou ja, voor degenen die het goed hadden): als er geen blessuretijd bij was gekomen dan waren er 20 mensen heel blij geweest (met de door hun voorspelde 5-0) - De 2-1 bij Utrecht-Go Ahead Eagles werd door bijna de helft van alle deelnemers goed voorspeld: 40 keer.
De 3-2 bij AZ-RKC werd door goed gezien door @jandee
De 0-2 bij Heracles-Heerenveen had alleen @mAiden88 juist.
Zeer knap
Dat Feyenoord het lastig zou krijgen tegen Fortuna werd hier en daar wel verwacht. De nipte 0-1 overwinning werd vier maal goed voorspeld en wel door @luukvr, @Gynnad, @Quazier en @remmstein.
Dat Ajax van Twente zou gaan winnen hadden ze in Enschede niet verwacht, in Eindhoven niet, in Rotterdam niet, in Amsterdam niet, nergens niet. En toch, toch durfden enkele waaghalzen het aan om 2-1 op het papiertje in te vullen. Op voorhand voor gek verklaard, achteraf lijdend voorwerp van een diepe buiging.
@Thijssie007 @JasperS1994 @lhjlu @Gonadan @Miki en @sjtienuh, you bow to no one

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist
De strijd is nog niet beslist! @toolkist doet mede dankzij een voorspelde overwinning van Ajax de noodzakelijke stap op weg naar een gelijkspel. Met nog slechts 4 speelronden te gaan zit er voor deze man van principes maar één ding op: de laatste 4 ronden moet álles uit de kast, één misstap is dodelijk.
En wij? Wij zitten op de eerste rang dames en heren. Enjoy!
Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
25 | 40 | 56 | 14-9 |
26 | 46 | 37 | 15-9 |
27 | 37 | 59 | 15-10 |
28 | 36 | 41 | 15-11 |
29 | 46 | 25 | 16-11 |
30 | 32 | 44 | 16-12 |

Waar er bij een enkeling (oa mijzelf en @Gonadan) even het idee heerste dat we een midweekse speelronde zouden hebben kan ik jullie geruststellen: jullie hebben nog 6 dagen om de papiertjes in te vullen en al dan niet omgedraaid op ons bureau te leggen. De tafels hoeven niet uit elkaar en spieken wordt getolereerd
Na de bekerfinale van a.s. zondag vangt speelronde 31 volgende week woensdag aan met de wedstrijd FC Twente-Almere City. @makooy zal jullie tegen die tijd weer attenderen op de aflopende klok
Succes en alvast veel plezier bij/met de bekerfinale!
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Oh wauw, ik wist niet eens dat ik door het lot gekozen ben tot winnaar.Superkiwi schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:13:
[Afbeelding]
Speelronde 30
Met nog 4 speelrondes te gaan lijken de kaarten voor plaats 1, 2, 3 en 4 definitief geschud. PSV is na een wonderbaarlijk seizoen al zeker van de Champions League en gaat als ze zo doorgaan boven de magische 90 puntengrens uitkomen. Feyenoord volgt na een eveneens zeer sterk seizoen op een tweede plaats en heeft aan één puntje genoeg om zich te verzekeren van de groepsfase Champions League.
Twente had het gat met de Rotterdammers kunnen verkleinen tot 9 punten maar die Tukkers verloren van Ajax. Je leest het goed, ja. Ze verloren. Van AjaxZo'n beetje tegen alle verwachtingen in wist ons mooie Amsterdamse clubje 3 punten te pakken waardoor we voorlopig ons op een mooie (en vooraf voorspelde) 5e plek genesteld zien. Die 5e plek is nog allerminst zeker want zowel NEC als Utrecht hijgen in onze nek.
NEC laat dit seizoen dat je echt niet alles hoeft te winnen om succesvol te zijn. De 'Koning der gelijke spelen' wist dit seizoen voor de 11e keer een gelijkspel op het bord te zetten, iets dat alleen Almere City (12 maal) vaker voor elkaar kreeg.
Maken we een sprongetje naar de onderste regionen dan lijkt het doek voor zowel Vitesse als Volendam gevallen. Beide clubs verliezen hun wedstrijden en zakken daarmee verder onder de streep. Het gat naar RKC, dat AZ zeer knap de nodige weerstand bood, lijkt met 5 punten te groot te zijn voor deze clubs uit vorm. De Waalwijkers mogen met Excelsior gaan uitvechten (het verschil is één punt) wie van de twee er nacompetitie mag gaan spelen. Heracles, dat met 7 punten voorsprong 14e staat, lijkt veilig te zijn en zo zien we volgend jaar wederom drie Rotterdamse clubs terug in onze Eredivisie.
Op voorhand werd de 30e ronde bestempeld als een lastige en als ik naar mijn punten kijk lijkt dat ook het geval. Toch zijn er altijd voorspellers die in dit soort rondes als een stokstaartje hun kop boven het veld uitsteken. Iedereen die weleens naar natuurdocumentaires kijkt (die met David Attenborough, niet die andere) weet dat stokstaartjes nooit alleen komen (van een vriend krijg ik ingefluisterd dat dit ook bij die andere documentaires het geval kan zijn) en zo ook deze ronde. Zowel @Miki als @reaL_G scoorden maar liefst 53 punten en mogen bij het ontbreken van een weekendse speelronde anderhalve week lang feestvieren! Voor Miki is dit zijn eerste weekwinst en voor real_G is dit, heel knap, zijn tweede van het seizoen.
Bij de wedstrijd van de week (AZ-RKC) hadden ze allebei 8 punten en dus moest de randomizer, in de vertrouwde handen van @Lekkerboeie86 eraan te pas komen om de uiteindelijke winnaar te bepalen. Deze onafhankelijke tool heeft bepaald dat @Miki zich de winnaar van speelronde 30 mag noemen, gefeliciteerd!![]()
@reaL_G uiteraard blijft jouw schildje gewoon staan dus jij hebt nu een heel mooi 2-tje erbij staan![]()
[Afbeelding]
Met slechts 3 punten verschil ligt de top 5 deze week zéér dicht bij elkaar
1. @Miki 53 punten
-. @reaL_G 53 punten
3. @Besas79 51 punten
-. @JasperS1994 51 punten
5. @lameeuw 50 punten
[Afbeelding]
De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
Het abonnement voor @Miki is inmiddels aangevraagd door @Lekkerboeie86![]()
[Afbeelding]
1. @lucatoni 1256 punten
2. @Jordi0344 1243 punten
3. @JasperS1994 1232 punten
4. @Jay-K 1231 punten
5. @M@cer 1224 punten
6. @Typhone 1223 punten
7. @R-B 1215 punten
8. @YES 1214 punten
9. @Sem Rosenkamp 1213 punten
10. @Willem_48 1212 punten
De nummer 1 en 2 blijven ongewijzigd, al loopt @lucatoni wel twee punten uit tov @Jordi0344.
@JasperS1994 doet hele goede zaken en stijgt van een zevende plaats naar een podiumplek.
@M@cer pakt eveneens knappe punten en gaat van 10 naar 5.
Niewkomer in de top 10 is @YES, die van plek 14 binnen komt stormen. Dit gaat ten koste van @Bao_mi1, die een offday had en van plek 6 naar 13 zakt.
@Willem_48 zakt van 5 naar 10 en moet volgende week strijden om in de top 10 te blijven.
[Afbeelding]
Scrollend door alle uitslagen springen er slechts 2 wedstrijden uit:Bij de overige wedstrijden zien we er twee terug die slechts door één persoon goed zijn voorspeld:
- De 6-0 bij PSV-Vitesse werd 11 maal goed voorspeld. Niet vaak dat we bij zo'n hoge uitslag zo vaak een correcte uitslag zien.
Grappig feitje (nou ja, voor degenen die het goed hadden): als er geen blessuretijd bij was gekomen dan waren er 20 mensen heel blij geweest (met de door hun voorspelde 5-0)- De 2-1 bij Utrecht-Go Ahead Eagles werd door bijna de helft van alle deelnemers goed voorspeld: 40 keer.
De 3-2 bij AZ-RKC werd door goed gezien door @jandee
De 0-2 bij Heracles-Heerenveen had alleen @mAiden88 juist.
Zeer knap![]()
Dat Feyenoord het lastig zou krijgen tegen Fortuna werd hier en daar wel verwacht. De nipte 0-1 overwinning werd vier maal goed voorspeld en wel door @luukvr, @Gynnad, @Quazier en @remmstein.
Dat Ajax van Twente zou gaan winnen hadden ze in Enschede niet verwacht, in Eindhoven niet, in Rotterdam niet, in Amsterdam niet, nergens niet. En toch, toch durfden enkele waaghalzen het aan om 2-1 op het papiertje in te vullen. Op voorhand voor gek verklaard, achteraf lijdend voorwerp van een diepe buiging.
@Thijssie007 @JasperS1994 @lhjlu @Gonadan @Miki en @sjtienuh, you bow to no one![]()
[Afbeelding]
Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist
De strijd is nog niet beslist! @toolkist doet mede dankzij een voorspelde overwinning van Ajax de noodzakelijke stap op weg naar een gelijkspel. Met nog slechts 4 speelronden te gaan zit er voor deze man van principes maar één ding op: de laatste 4 ronden moet álles uit de kast, één misstap is dodelijk.
En wij? Wij zitten op de eerste rang dames en heren. Enjoy!![]()
Speelronde @Typhone @toolkist tussenstand 25 40 56 14-9 26 46 37 15-9 27 37 59 15-10 28 36 41 15-11 29 46 25 16-11 30 32 44 16-12
[Afbeelding]
Waar er bij een enkeling (oa mijzelf en @Gonadan) even het idee heerste dat we een midweekse speelronde zouden hebben kan ik jullie geruststellen: jullie hebben nog 6 dagen om de papiertjes in te vullen en al dan niet omgedraaid op ons bureau te leggen. De tafels hoeven niet uit elkaar en spieken wordt getolereerd
Na de bekerfinale van a.s. zondag vangt speelronde 31 volgende week woensdag aan met de wedstrijd FC Twente-Almere City. @makooy zal jullie tegen die tijd weer attenderen op de aflopende klok
Succes en alvast veel plezier bij/met de bekerfinale!
Bij deze wil ik mijn vrouw en kinderen bedanken dat zij altijd in mij zijn blijven geloven ook als het minder ging met de voorspellingen. Daarnaast wil ik mijn oud voetbaltrainer bedanken voor de wijsheid die mij hielp om Ajax vs Twente goed te voorspellen. Hij zei namelijk dat je tegenstander nooit moet onderschatten zeker ploegen die niet lekker lopen. Een gewond dier is altijd gevaarlijk!
Anyway ik print de score uit voor boven mijn bureau en ga mijn Sondicootjes invetten want morgenavond mag ik zelf weer mijn voetbalkunsten vertonen op het veld.
Succes en veel wijsheid gewenst voor komende wedstrijden
*applaus geven doet

⏩ PVOutput☀️

We hebben deze week een hele aparte speelronde.
Een aantal teams spelen doordeweeks, een aantal in het weekend.
Vanavond 18.45 begint de eerste wedstrijd al!
@Isheara @Maarten_E @Basdon1985 @R-B @Mavaros @Megupe @Snowdog @lameeuw @frumper @Mrk87 @Quad @Nietorigineel @MPC60 @Fendermen @groggy @RudyL @ParaDroid2 @Jordi0344 @wokkelz @Freshnezz @superbieke @HippiePaci @horizon1978 @MarChello75 @Purehz @Heho @Besas79 @Magixx013 @MM99 @RodeVre @pelle888 @Dracoz @FREAKJAM @Murrays @Ragger

Vanavond Heerenveen - PSV ... tijd om het feestje uit te stellen
[ Voor 4% gewijzigd door Seikbal op 25-04-2024 07:33 ]
@Dion34 welke belchinees gebruik jij?Seikbal schreef op donderdag 25 april 2024 @ 07:31:
Wat een start van het voetbalweekend... Had Bergwijn die champions league wedstrijd van Barcelona niet gezien? Ook in de 15e minuut van de wedstrijd krijg je gewoon een rode kaart voor een doorgebroken speler![]()
en nu was het al later - minuut 36..
.. Benieuwd welke aasgieren
hier weer enorm op hebben gescoord...
Vanavond Heerenveen - PSV ... tijd om het feestje uit te stellen![]()
. Kan niet missen toch
?

Als ik het goed gezien heb is er maar één poppetje die de 2-2 goed had.Seikbal schreef op donderdag 25 april 2024 @ 07:31:
Benieuwd welke aasgierenhier weer enorm op hebben gescoord...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ah je wordt eindelijk bang dat ik je nog bijhaal?Typhone schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 05:24:
@toolkist zit niet zo te spartelen en geef op! Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen 😜
Neen maar meestal sta je op dit moment al ruim achtertoolkist schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 06:34:
[...]
Ah je wordt eindelijk bang dat ik je nog bijhaal?
* Typhone shots fired
Ach, linksom of rechtsom vorig jaar stond ik bij ronde 30 17-12 voor en nu 16-12 achter, dus in onze totale battle sta ik nog steeds voorTyphone schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 06:48:
[...]
Neen maar meestal sta je op dit moment al ruim achter![]()
* Typhone shots fired
Toen werd het 18-12 en daarna durfden jullie niet meer te updaten dus gok ik dat ik de rest ook won, dat gaat deze keer natuurlijk niet gebeuren.
Op naar de 16-13, 16-14, 16-15,16-16

5 punten in mijn geval. Had Heerenveen ook nog wel een doelpunt toegedicht. Bij PSV vallen zo nu en dan ook de goals makkelijk tegen.Jordi0344 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:24:
Vergeet je PSV in te vullen, makkelijkste 7 punten ooit
Ware het niet dat PSV er zelf wel veel maakt, dus een enkele tegengoal geeft dan niks.
Ik zal niets nalaten om te voorkomen dat Kiwi plaats 23 behoudt!Superkiwi schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 05:45:
@Ragger doe eens even rustig, ik wil mijn plekje op de ranglijst graag behouden
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Helaas werkte Fortuna niet mee... gefeliciteerd @DutchEagle1993Superkiwi schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:43:
Met nog één wedstrijd te gaan staan er 3 spelers op 50 punten: @hippiepaci @Snowdog en @DutchEagle1993. Spannend!!
Haha, inderdaad, als ze nou gewoon ff hadden gewonnen met 3-0hippiepaci schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:48:
[...]
Helaas werkte Fortuna niet mee... gefeliciteerd @DutchEagle1993
Volgende keer beter

Speelronde 31
Na een ietwat teleurstellende bekerfinale (alsnog gefeliciteerd Feyenoorders!

Zo begonnen we op de woensdag met de wedstrijden van suptoppers Twente en Ajax. Waar de eerste het op mocht nemen tegen Almere City (3-0 winst Twente) stond er voor Ajax een simpele wedstrijd tegen Excelsior op het programma. Ondergetekende, die eigenlijk in bed zou moeten liggen in voorbereiding op de nachtdienst is speciaal wakker gebleven om te zien hoe we Excelsior met de staart tussen de benen terug naar huis zouden sturen. Dat liep toch even anders. Gelukkig was daar Akpom die met zijn late goal een duur puntje veilig wist te stellen. Excelsior zal er vooral de pee in hebben, die hadden in de strijd om plaats 15 liever de volle 3 punten mee naar huis genomen.
Op donderdag had Feyenoord de pech dat het na PSV moest optreden. Laatstgenoemde maakte er tegen Heerenveen een galavoorstelling van en walsten met maar liefst 8(!)-0 over de Friezen heen, waardoor PSV gelijk de magische grens van 100 goals heeft doorbroken. Sindsdien zijn er vrachtwagens apneu-apparaten richting het noorden vertrokken, hetgeen zich uit in de sterke stijging van het aandeel Philips. Namens de aandeelhouders: bedankt PSV!
Feyenoord had het later op de avond iets lastiger maar wist wel gewoon te winnen; een 'magere' 1-3 bij de Eagles was voldoende om Champions League deelname veilig te stellen. Na de gewonnen bekerfinale een meer dan prima week voor de Rotterdammers.
Vrijdag en zaterdag waren leger dan leeg en stond er helemaal niets op het programma...

Het was aan AZ om de drukke zondag af te trappen. Met een 3-0 winst bij NEC houden zij nog zicht op plek 3 (het gat is 5 punten) en vergroten ze het gat met Ajax tot 9 punten. Het moet raar lopen willen de Alkmaarders niet op de 4e plek eindigen. NEC heeft met 2 punten achterstand op Ajax nog altijd zicht op de 5e plaats.
FC Utrecht, de enige andere club die nog in de race is voor plek 5 verslikt zich na een goede reeks in RKC en maakt het zichzelf op deze manier lastig. Zij lijken dan ook gedoemd om play-offs te gaan spelen.
PEC-Heracles (3-1) en Sparta-Volendam (1-0) waren wedstrijden die eigenlijk al nergens meer over gaan. Datzelfde zou je kunnen zeggen over Vitesse-Fortuna. Toch was dit een bijzondere wedstrijd. Niet alleen omdat Vitesse weer eens weet te winnen (voor de 5e keer dit seizoen), het komt met deze 3 punten ook weer op een positief puntenaantal te staan. Zo zie je maar dat iedereen is te motiveren, je moet gewoon even de juiste manier vinden
Waar het nog wél zeer spannend was op de zondag was in onze poule. Zo stonden @DutchEagle1993, @hippiepaci én @Snowdog na 8 gespeelde wedstrijden alle drie aan kop met 50 punten. Mocht Fortuna gelijkspelen tegen Vitesse dan zou hippiepaci 7 punten hebben verdiend en daarmee de onbetwiste weekwinnaar zijn geworden. Bij winst van Fortuna zou het tussen DutchEagle en Snowdog gaan. Maar ook dat liep met de winst van Vitesse net even anders dan verwacht. De 0-2 van DutchEagle was genoeg voor 2 schamele puntjes, die genoeg bleken te zijn om de weekwinst binnen te slepen.
Gefeliciteerd @DutchEagle1993! Jij bewijst maar weer eens dat je niet in de top hoeft mee te draaien om zo'n felbegeerd schildje binnen te hengelen. Deze pakt niemand je meer af

We hebben weer een unicum! De tweede plek wordt gedeeld door 4 deelnemers, waardoor het podium deze week bestaat uit slechts twee treden.
1. @DutchEagle1993 52 punten
2. @hippiepaci 50 punten
-. @Jay-K 50 punten
-. @Snowdog 50 punten
-. @Murrays 50 punten

@DutchEagle1993 is deze week met 52 punten te sterk voor de rest van het veld. Je Tweakers Hero abonnement is inmiddels aangevraagd door @Lekkerboeie86

1. @lucatoni 1296 punten
2. @Jay-K 1281 punten
3. @JasperS1994 1268 punten
-. @Jordi0344 1268 punten
5. @M@cer 1267 punten
-. @Typhone 1267 punten
7. @poes 1255 punten
-. @R-B 1255 punten
9. @YES 1253 punten
10. @Willem_48 1252 punten
@lucatoni staat nog steeds fier op nummer één in onze poule. Van alle deelnemers aan voetbalpoule deelnemers staat hij momenteel op een hele nette 211e plaats
@poes vond dat het wel weer eens tijd was om de top 10 binnen te sluipen maar vergat het kattenluikje achter zich dicht te doen. Gevolg: @Sem Rosenkamp is uit de top 10 ontsnapt. Het is nu donker dus daar gaan we de volgende keer wel naar op zoek

Eén poppetje was in zijn nopjes met de 2-2 bij Ajax-Excelsior: @Dion34 had als enige de 2-2 correct voorspeld.
@Techrvw en @IntToStr zaten met hun 0-5 het dichtst bij de uitslag van PSV, en toch kwamen ze nog 3 goals tekort
De 1-3 bij Eagles-Feyenoord werd door 17 mensen goed gezien, het is daarmee met afstand de best voorspelde wedstrijd van deze speelronde.
NEC-AZ werd door niemand goed voorspeld

PEC-Heracles (3-1) was ook geen makkie, daar hadden alleen @Typhone, @Snowdog, @jm2th2 en @Willem_48 het bij het juiste eind.
RKC-Utrecht (2-2) kwam voor de meesten ook als een verrassing, deze werd drie keer goed voorspeld en wel door @horizon1978, @OMX2000 en @FREAKJAM.
Het verbaast me dat 15 mensen voor winst van Vitesse zijn gegaan. Ondanks dat had niemand de correcte uitslag doorgegeven.
@Snowdog, @ParaDroid2, @jm2th2, @Purehz, @Willem_48 vormen deze speelronde het selecte gezelschap met twee tienpunters achter hun naam

Na 31 speelrondes is het doek gevallen voor toolkist. Na een paar dappere pogingen de laatste weken is de afgelopen speelronde hem dan toch te machtig geworden. Zijn 40 punten waren er net niet genoeg om de achterstand te verkleinen, waarmee het kaf nu definitief van het koren is gescheiden.
Of de kous daarmee ook echt af is valt te betwisten, ik zie dit namelijk meer als een generale repetitie voor komend seizoen. Van de Rocky films zijn er immers ook meer dan één gemaakt en hij kwam er ook weer bovenop
Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
27 | 37 | 59 | 15-10 |
28 | 36 | 41 | 15-11 |
29 | 46 | 25 | 16-11 |
30 | 32 | 44 | 16-12 |
31 | 44 | 40 | 17-12 |

Komende week is er weer een gebroken speelronde, al is de pauze nu wel iets korter; vanwege dodenherdenking wordt er op zaterdag niet gespeeld. Daardoor hebben we komende vrijdag 2 potjes om 20:00uur, gevolgd door 2 potjes om 12:15 uur op zondag. Vervolgens twee wedstrijden om 14:30, één om 16:45 en de afsluiter is zondag om 20:00 uur.
Zit er iets spannends tussen? Jazeker! AZ en Twente gaan uitmaken of de strijd om plek 3 nog interessant wordt of niet.
Ook voor PSV valt er nog wat te winnen: bij winst zijn ze een stap dichterbij de evenaring van de meeste overwinningen in één seizoen (30, Ajax, '71/'72 en '72/'73). Ook kunnen ze het meeste aantal punten in één seizoen nog evenaren (93, Ajax, '71/'72).
Is dat alles? Nee, ook het hoogste doelsaldo (+90, Ajax, '97/'98) is nog in zicht (PSV heeft momenteel +84). Voor het meeste aantal doelpunten in één seizoen zullen ze het trucje van woensdag nog een paar keer moeten herhalen, daar hebben ze nog 19 goals voor nodig.
Succes met voorspellen iedereen!
Op maandag wordt ook nog een wedstrijd uit deze speelronde gespeeld: Excelsior - NEC.
Weet Excelsior afstand te nemen van de streep (of staat het op dat moment zelfs onder de streep?) of weet NEC de druk op te voeren richting Ajax?

Het seizoen is bijna ten einde, wie gaat er de laatste bekertjes pakken?
Vanavond trappen we af met niet één maar twéé wedstrijden om 20.00
LET OP! Maandagavond wordt er ook gevoetbald, deze wedstrijd hoort bij dit weekend alleen staat niet bij iedereen op dezelfde pagina bij Voetbalpoules. Kijk dus daarom ook even naar de komende week.
@Typhone, @Isheara, @psYchovic, @Maarten_E, @R-B, @Mavaros, @Carpebios, @Megupe, @Snowdog, @lameeuw, @Dion34, @majoh, @Dutchgio, @Mrk87, @ElPaco, @Ephymerous, @Quad, @Lekkerboeie86, @Hoianddoei, @Nietorigineel, @ST10©DE, @MPC60, @thijssie007, @Fendermen, @groggy, @RudyL, @Jay-K, @ParaDroid2, @Jordi0344, @wokkelz, @Freshnezz, @robbydw, @reaL_G, @jbdeiman, @Fascinerend, @superbieke, @jm2th2, @Rubeo38, @hilz0r, @HippiePaci, @horizon1978, @JasperS1994, @Purehz, @Superkiwi, @Heho, @Besas79, @Persioncool, @Lucatoni, @m@cer, @toolkist, @Magixx013, @Miki, @OMX2000, @RodeVre, @Quazier, @Sempy, @Sjorre, @bie100, @Techrvw, @Supermach, @pelle888, @Dracoz, @FREAKJAM, @Murrays, @Bregweb, @Yes
Een klein stukje daarboven staat het verslag van de afgelopen speelronde, misschien ook leuk om eens te lezen
Succes weer de komend weekend
Bedankt weermakooy schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:25:
[Afbeelding]
Het seizoen is bijna ten einde, wie gaat er de laatste bekertjes pakken?![]()
Vanavond trappen we af met niet één maar twéé wedstrijden om 20.00
LET OP! Maandagavond wordt er ook gevoetbald, deze wedstrijd hoort bij dit weekend alleen staat niet bij iedereen op dezelfde pagina bij Voetbalpoules. Kijk dus daarom ook even naar de komende week.
@Typhone, @Isheara, @psYchovic, @Maarten_E, @R-B, @Mavaros, @Carpebios, @Megupe, @Snowdog, @lameeuw, @Dion34, @majoh, @Dutchgio, @Mrk87, @ElPaco, @Ephymerous, @Quad, @Lekkerboeie86, @Hoianddoei, @Nietorigineel, @ST10©DE, @MPC60, @thijssie007, @Fendermen, @groggy, @RudyL, @Jay-K, @ParaDroid2, @Jordi0344, @wokkelz, @Freshnezz, @robbydw, @reaL_G, @jbdeiman, @Fascinerend, @superbieke, @jm2th2, @Rubeo38, @hilz0r, @HippiePaci, @horizon1978, @JasperS1994, @Purehz, @Superkiwi, @Heho, @Besas79, @Persioncool, @Lucatoni, @m@cer, @toolkist, @Magixx013, @Miki, @OMX2000, @RodeVre, @Quazier, @Sempy, @Sjorre, @bie100, @Techrvw, @Supermach, @pelle888, @Dracoz, @FREAKJAM, @Murrays, @Bregweb, @Yes
Staat gewoon onderaan in het verslag hoorjbdeiman schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:16:
[...]
Bedankt weerDoor die ..PIEP.. Reclame in de app had ik de 2e wedstrijd van vanavond niet zien staan en dus niet ingevuld, ook vanuit de gewoonte dat er 1 wedstrijd is op de vrijdagavond.
Superkiwi schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:53:
[...] vanwege dodenherdenking wordt er op zaterdag niet gespeeld. Daardoor hebben we komende vrijdag 2 potjes om 20:00uur, [...]
[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 03-05-2024 10:21 ]
Hehe, dat deel van het verslag sla ik eigenlijk altijd over, sorry..Superkiwi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:20:
[...]
Staat gewoon onderaan in het verslag hoor
[...]
tl;drSuperkiwi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:20:
[...]
Staat gewoon onderaan in het verslag hoor
[...]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tip: onderaan beginnen.
Of zal ik in het vervolg elk kopje in een nieuwe post plaatsen?
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 03-05-2024 12:45 ]
Door de reminder had ik al mijn voorspellingen zojuist ingevuld, totdat ik jouw bericht las en zag dat ik ook nog een wedstrijd vanavond mis.jbdeiman schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:16:
[...]
Bedankt weerDoor die ..PIEP.. Reclame in de app had ik de 2e wedstrijd van vanavond niet zien staan en dus niet ingevuld, ook vanuit de gewoonte dat er 1 wedstrijd is op de vrijdagavond.
Oja, hopelijk volgend seizoen betere resultaten voor mij...
Dat kunnen we wel regelen hoorHoianddoei schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:49:
[...]
Oja, hopelijk volgend seizoen betere resultaten voor mij...
Jij gaat kansloze voorspellingen doen zodat wij niet uit de toon vallen?
⏩ PVOutput☀️
Of een aparte poule maken waarin ik als enige in mee doe, zodat ik toch in de top kom te staan?Quad schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:49:
[...]
⏩ PVOutput☀️
Ik heb al het idee dat mijn voorspellingen veelal kansloos zijnQuad schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:49:
[...]

⏩ PVOutput☀️

Ik blijf hopenTyphone schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:18:
@toolkist Natuurlijk krijgt Ajax een goal om de oren! 😂
Wegzakkende concentratie zo richting het einde van het seizoen.
Slopende wedstrijden eisen hun tol.
Vermoeidheid begint nu in de benen te zitten.
Soms denk ik er met lange halen snel thuis te zijn.
En dan heb je wel eens een partij tussenzitten die door een zaadbal er mij toch in laat tuinen.
⏩ PVOutput☀️
Mijn vrouw vroeg of ik het pieken vaker zo lang kan uitstellen …

Douze points daar zouden heel veel Nederlanders voor tekenen komende zaterdagQuad schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:55:
12 puntjes. Winnen we de wereldtitel vast mee.
Speelt Oranje weer?jbdeiman schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:40:
[...]
Douze points daar zouden heel veel Nederlanders voor tekenen komende zaterdagMaar inderdaad de 0 punten vrijdag dip heb ik ook gehad..
Gelukkig niet. Dit keer zijn het de Friezen die Europapa in gaan
Goed, vanavond vergeten in te vullen. Was wel een kort hoogtepunt …heho schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:33:
Net thuis van het toezingen van Koning Slot en prima weekend zie ik. Zelfs een top 10 in de ronde.
Mijn vrouw vroeg of ik het pieken vaker zo lang kan uitstellen …![]()

@Jero_B gefeliciteerd met de weekwinst! Nette score
Ondanks meerdere meldingen zijn een hoop deelnemers toch vergeten deze maandagwedstrijd in te vullen. Dure punten jongens
[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 06-05-2024 22:06 ]
Dit topic is gesloten.