"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Had de score niet goed maar alsnog tien punten zie ik, de één van NEC en beide topscorers.Superkiwi schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:57:
NEC wint van Volendam, van Heerenveen en van PSV. Tussendoor verliezen ze een keer magertjes met 1-0 van Utrecht, dat kan gebeuren. Hoe kunnen ze dan gisteren niet gewoon van Fortuna winnen? Dit kost me weer veel te dure punten in de wedstrijd van de week
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat noem ik nog eens lucky punten. Ik had er slechts +6 met Sierhuis en de 1 van FortunaGonadan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:58:
[...]
Had de score niet goed maar alsnog tien punten zie ik, de één van NEC en beide topscorers.
Winst van Ajax zou lucky punten zijn, dit is gewoon inzicht.Typhone schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:59:
Dat noem ik nog eens lucky punten. Ik had er slechts +6 met Sierhuis en de 1 van Fortuna
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die goal van NEC was lucky, Fortuna had gewoon moeten winnen (zoals ik ook voorspeld had)Typhone schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:59:
[...]
Dat noem ik nog eens lucky punten. Ik had er slechts +6 met Sierhuis en de 1 van Fortuna
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Wacht eens even, heeft Kiwi je account gehackt ofzo? Wat is dit voor praat?Gonadan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:12:
[...]
Winst van Ajax zou lucky punten zijn, dit is gewoon inzicht.
Hij heeft inzicht gekregentoolkist schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:35:
[...]
Wacht eens even, heeft Kiwi je account gehackt ofzo? Wat is dit voor praat?
@Gonadan zijn wijsheid komt ook met de jaren zoals je ziet.
Realisme. Dat ik steevast op Ajax zet heeft te maken met principes, niet omdat ik daadwerkelijk denk dat ze altijd winnen.toolkist schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:35:
Wacht eens even, heeft Kiwi je account gehackt ofzo? Wat is dit voor praat?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
al weet ik ook wel dat zoiets te mooi is om waar te zijn
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️

Zeiss Distagon 21 f/2.8
0 punten zoals de rest die voorspeld had 😂.Quad schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:56:
Ships, vergeten Heracles AZ te voorspellen. Maar achteraf niets gemist.
Niks gemist dus hahaha.
De stress werd me teveel denk ik! AZ zo weggetikt.. Heerenveen de het niet even waarmaakt.
Excelsior die vergeet ook 2 te scoren tegen PSV.. Kan nog wel ff doorgaan.. lag natuurlijk niet aan mij
Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Puur observatie, met enige vraagtekens uiteraard, geen verdere insinuatie
Poll is er nu inmiddels vanaf en vervangen door een poll over de klassier zondag.
Dat lukte mij zelfs, 30 punten, dus zo bijzonder is dat dan toch niet?Superkiwi schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:45:
20 Mensen (bots?) hebben al 30 of meer punten verzameld, @MM99 zelfs 40.
Puur observatie, met enige vraagtekens uiteraard, geen verdere insinuatie
Gelijke spelen zijn irritant. Altijd +7 punten of +10 punten, zie daar het geluk van Toolkist in deze ronde.toolkist schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:08:
[...]
Dat lukte mij zelfs, 30 punten, dus zo bijzonder is dat dan toch niet?
Hij spartelt heerlijk.
Even GA Eagles op een 2-2 zetten tegen Ajax dan ga ik er vandoor met de weekwinst
Werk nou eerst de stand na afgelopen weekend maar bij...Typhone schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:03:
[...]
Gelijke spelen zijn irritant. Altijd +7 punten of +10 punten, zie daar het geluk van Toolkist in deze ronde.
Hij spartelt heerlijk.
Even GA Eagles op een 2-2 zetten tegen Ajax dan ga ik er vandoor met de weekwinst
Ik ben druk bezig de achterstand weg te halen, word je al zenuwachtig?
Jij hebt tijd genoeg! Volgend jaar join ons mag je mooi mee schrijven!toolkist schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:22:
[...]
Werk nou eerst de stand na afgelopen weekend maar bij...
Ik ben druk bezig de achterstand weg te halen, word je al zenuwachtig?
Dat deed ik al een keer (met wat hulp van chatgpt) maar dat was niet goed genoegTyphone schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:28:
[...]
Jij hebt tijd genoeg! Volgend jaar join ons mag je mooi mee schrijven!
Doordeweeks productiever dan in het weekend. Waar ken ik dat van ...lhjlu schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:55:
Is natuurlijk heel dom om te vergeten dat de klassieke woensdag wedstrijden altijd minimum van 5 goals hebben.![]()

Anders ben ik er bang voor.
⏩ PVOutput☀️
Had die 2-2 maar gedaan dan had je deze speelweek niet alweer verloren van meTyphone schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:03:
[...]
Gelijke spelen zijn irritant. Altijd +7 punten of +10 punten, zie daar het geluk van Toolkist in deze ronde.
Hij spartelt heerlijk.
Deze man verdient een pak slaag.toolkist schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:09:
[...]
Had die 2-2 maar gedaan dan had je deze speelweek niet alweer verloren van me

Ik voorspelde 2-2 en Sierhuis. 12 punten… dat maakte iets goed.Gonadan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:58:
[...]
Had de score niet goed maar alsnog tien punten zie ik, de één van NEC en beide topscorers.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Door de doordeweekse speelronde wordt er dit weekend alleen op zaterdag en zondag gespeeld.
Reminders zijn daarom wat vroeger dan normaal.
@Typhone, @Astie, @Maarten_E, @Basdon1985, @R-B, @Snowdog, @lameeuw, @Dion34, @majoh, @Ephymerous, @Quad, @Lekkerboeie86, @Hoianddoei, @Nietorigineel, @MPC60, @thijssie007, @Fendermen, @groggy, @RudyL, @Jay-K, @ParaDroid2, @Mooody, @Assasinbats, @Jordi0344, @wokkelz, @Freshnezz, @robbydw, @jbdeiman, @Rubeo38, @HippiePaci, @MarChello75, @Purehz, @Heho, @Besas79, @Persioncool, @Lucatoni, @m@cer, @Magixx013, @Gonadan, @OMX2000, @RodeVre, @Zyron, @pelle888, @Dracoz, @FREAKJAM, @Murrays, @Bregweb, @Ragger

Speelronde 27
Voordat we de bizarre midweekse speelronde analyseren doen we eerst even een stapje terug naar afgelopen weekend. Voor degenen die het vergeten zijn, het was de ronde waarin PSV verloor. Ja, je leest het goed: PSV heeft verloren, van NEC. In Amsterdam en Rotterdam lachen we/ze als een boer met kiespijn om dit slippertje van de nieuwe landskampioen. Het zal @ElPaco en gelijkgezinden een zorg zijn, zij weten dat ze elkaars gezicht binnenkort rood met witte strepen kunnen schminken (of is het wit met rode strepen?).
Verder gebeurde er eigenlijk niets verrassends in die speelronde; de clubs waarvan je zou verwachten dat ze zouden winnen deden dat ook. Behalve Zwolle, die verloren van Ajax

Opvallend deze speelronde is dat Ajax de enige ploeg was die buitenshuis wist te winnen, wat ons, puur kijkende naar deze statistiek, tóch weer ergens de beste in maakt. Nu jullie weer.
Noot: de volgende gebeurtenissen zijn gebaseerd op overleveringen en kunnen omwille van storytelling iets geromantiseerd zijn:
De strijd om de weekwinst was even episch als dat ze spannend was! Met nog enkele wedstrijden te gaan vochten 4 deelnemers om de weekwinst en na een lange, zeer uitputtende veldslag stond er één man op het slagveld nog fier overeind, zijn lans doordrenkt met het bloed van zijn tegenstanders triomfantelijk in de lucht stekend. Zijn naam, vraagt u. @ST10©DE, zeg ik u. Ook wel bekend onzer zijn zeer toepasselijke pseudoniem FC de Tegenstander en naar blijkt een zeer geduchte ook nog.
Hij pakt met 64 punten de winst in speelronde 27 en laat de competitie daarmee ver achter zich.

De top 5 van afgelopen weekend zag er als volgt uit:
1. @ST10©DE 64 punten
2. @MarkH69 60 punten
-. @mefjoew 60 punten
4. @toolkist 59 punten (huh?)
5. @ajaxalex 58 punten
-. @Sem Rosenkamp 58 punten

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
@ST10©DE is inmiddels drager van de Orde van de Tweakers Hero onderscheiding.
Een zeer bewuste, doordachte keuze.
Dit ging over speelronde 27, van afgelopen weekend
We kunnen de weekwinst van @ST10©DE natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan.
I thusly agreeSuperkiwi schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:27:
[...]

@ST10©DE waarde vrind, gefeliciteerd nog met de weekwinst!

Post dan op z'n minst de tussenstand van typhone vs mij zodat ik het er nog een keer in kan wrijven dat ik hem aan het inhalen benSuperkiwi schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:27:
[...]

De (midweekse) speelronde 28
Wegens hinderlijke interlandonderbrekingen kregen we deze week een midweekse speelronde voor de kiezen. Als we kijken naar het niveau van de interlands kunnen we een parallel trekken met de wedstrijden van de afgelopen dagen: dikke drama.
Voor de meesten begon het op de dinsdag nog goed; Sparta dat met 4-1 gehakt maakt van Vitesse was te verwachten, net als de winst (voor de zoveelste keer zonder tegengoals) van PSV bij Excelsior. Iedereen wreef alvast in de handjes omdat NEC, dat een paar dagen daarvoor PSV op de knieën had gedwongen, het nu op mocht nemen tegen de groen/gelen van Fortuna. Dikke punten in het bakkie zou je zeggen. Fout. NEC kwam niet verder dan 1-1 en stelde in deze voor ons oh zo belangrijke wedstrijd van de week een hele hoop mensen teleur. Aan de andere kant staan de Nijmegenaren wel bekend als Koning der Gelijke Spelen dus écht verrassend kun je het ook weer niet noemen.
De clubs die woensdag aan de bak moesten hadden besloten om het trouwe publiek op deze midweekse dag te trakteren op zes goals. Utrecht was egoïstisch en schopte er zelf vijf in het netje waardoor er voor tegenstander Zwolle enkel ruimte was voor één enkele treffer.
Heerenveen en Twente pakten het een stuk vriendelijker aan en verdeelden de zes goals netjes onderling. Kijk, zo kan het ook.
AZ was de grote spelbreker en weigerde om er één in het netje te leggen, ondanks dat Heracles het ze makkelijk had gemaakt en er zelf al vijf voor hun rekening hadden genomen. Maar goed, daar zullen ze in het oosten van het land, zowel bij Heracles als Twente, niet over klagen.
Feyenoord lachte door deze mispeer van AZ zachtjes in het vuistje; zijn wisten zich bij winst tegen Volendam namelijk definitief los te weken van AZ (het gat zou 11 punten worden) én zouden het gat naar PSV terug brengen naar 7 punten. Ondanks de nodige kansen en honderdmiljoenmiljard minuten blessuretijd wisten de palingvissers tóch stand te houden waardoor zij als morele winnaar van het veld stapten. Voor Feyenoord lijkt de tweede plaats nu écht het hoogst haalbare, wat achter dit PSV natuurlijk alles behalve een schande is. Wat wel vervelend en onwennig is voor de Rotterdammers is dat ze twee keer in een paar dagen punten laten liggen. Komend weekend wacht ze namelijk de gebruikelijke oorwassing in eigen huis tegen de grote rivaal.
Deze midweekse speelronde werd afgesloten met twee gelijke spelen. Real madrid Waalwijk kwam niet verder dan een 0-0 tegen Almere en een uur later speelden de Eagles ook gelijk. Dat was het.
In zo'n bizarre speelronde komen er altijd twee soort spelers bovendrijven: spelers die dit soort rare uitslagen écht goed weten in te schatten en spelers die jongleren met getallen terwijl ze eigenlijk niet zo goed zijn in jongleren.
@MM99 is er eentje van de eerste categorie. Hij heeft verstand van het spelletje en draait de afgelopen jaren steevast mee in de bovenste regionen. Zo ook deze speelronde. Na de dinsdag en woensdagwedstrijden stond hij fier aan kop met 40 punten en leek er geen vuiltje aan de lucht. Plottwist: de laatste 4 wedstrijden wist hij geen enkel punt meer te pakken en hij eindigt dan ook met diezelfde 40 punten op een gedeeld 16e plaats.
@mavaros kunnen we bestempelen als iemand van de tweede categorie. Deze oude, trouwe rot doet al sinds jaar en dag mee met de poule en komt vaak met de meest onwaarschijnlijke uitslagen aanzetten. Iets wat hem niet vaak windeieren legt maar het weerhoudt hem er niet van om toch elke keer weer het formulier in te vullen. Als het op discipline en doorzettingsvermogen aankomt een voorbeeld voor velen
Waar iedereen verwonderd opkijkt als er weer eens een rare uitslag plaatsvindt is het steevast mavaros die het bij het juiste eind heeft en puntjes bij elkaar sprokkelt. En soms, heel soms valt alles samen en belandt hij met deze onnavolgbare en unieke tactiek in de top 5. Deze week steekt hij boven alles en iedereen uit en eindigt hij op die oh zo felbegeerde eerste plaats. Met onder andere 20 punten op dinsdag en 19 punten op donderdag was hij door niemand bij te houden en pakt met 48 punten totaal zijn eerste weekschildje!
@mavaros, het is je gegund kerel!

De volgende deelnemers eindigen deze week in de top 5:
1. @mavaros 48 punten
2. @MarChello75 47 punten
3. @dutchgio 46 punten
4. @ElMacaroni 45 punten
5. @Jero_B @lhjlu @OMX2000 @YES 44 punten

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
@mavaros, de onbetwiste Hero van de week

De volgende deelnemers staan deze week in de top 10:
1. @lucatoni 1176 punten
2. @Jordi0344 1158 punten
3. @Jay-K 1155 punten
4. @Typhone 1145 punten
5. @JasperS1994 1140 punten
6. @Bao_mi1 1139 punten
7. @Willem_48 1138 punten
8. @R-B 1134 punten
9. @Fascinerend 1130 punten
--. @M@cer 1130 punten
Lucatoni vergroot het gat met maar liefst 10(!) punten na deze midweekse ronde en blijft zeker nog enkele weken onbedreigd bovenaan staan.
@M@cer komt de top 10 binnen, dit gaat ten koste van @Mooody die maar liefst 8 plaatsen zakt.

Het meest opvallende is dat er deze speelronde in totaal slechts 36 tienpunters zijn gevallen, een aantal dat we soms bij één enkele wedstrijd al gehaald zien worden. Deze tienpunters zijn verdeeld over het magere aantal van vier wedstrijden:
De 0-2 bij Excelsior-PSV was de best voorspelde wedstrijd: 16 keer juist.
De 1-1 bij Fortuna-NEC volgt daarop met 13 correcte voorspellingen.
Ajax-Go Ahead (1-1) telde 5 maal een correcte voorspelling.
De brillenstand bij RKC-Almere werd slechts 2 keer goed gezien.
Niemand zat ook maar in de buurt van de 5-0 bij Heracles-AZ. Sterker nog, @Isheara en @Willem_48 waren de enige twee die Heracles op winst hadden gezet. @mavaros had als enige vijf goals voor één team juist, het bleek alleen het verkeerde team te zijn
Bij Volendam-Feyenoord louter overwinningen voor Feyenoord, op één dappere strijder na: @Purehz had een mooie 1-1 staan en neemt 7 punten mee naar huis
De 1-1 bij Ajax is wat @mavaros de winst opleverde, hij scoorde 10 punten met zijn 1-1.
Ook @DutchEagle1993, @ElMacaroni, @MarChello75 en @Quazier deelden in de feestvreugde.

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist
Het Rocky-scenario lijkt zich hier te gaan voltrekken. Wekenlang is toolkist als speelbal gebruikt, heeft klap na klap ontvangen, lapte zichzelf toch steeds weer op maar was door het gros van de kijker eigenlijk al afgeschreven. En toen was daar de 27e ronde. Uit het niks een onverwachte rechtse, en wát voor één! Snoeihard op de kaak van @Typhone, die daarna zichtbaar moeite had om zijn balans terug te vinden. Voor toolkist het moment om in ronde 28 nog een tik uit te delen, waardoor deze wedstrijd met nog 6 ronden te gaan alles behalve gelopen is
Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
25 | 40 | 56 | 14-9 |
26 | 46 | 37 | 15-9 |
27 | 37 | 59 | 15-10 |
28 | 36 | 41 | 15-11 |

Speelronde 28 is nog maar net klaar of de volgende staat alweer voor de deur. Morgen mogen Sparta en Heracles op het Kasteel gaan uitvechten wie de eerste punten van speelronde 29 mee naar huis mag nemen.
Waar kunnen we nog meer naar uitkijken? Nou, maak uw borst(en) maar nat!
Op zaterdag wacht PSV-AZ en op zondag kunnen we ons verheugen op de aloude klassieker in de Kuip
Wederom dank aan @makooy voor het versturen van de reminders. Let erop dat je alles invlult; afgelopen week zijn er hier en daar wat wedstrijden vergeten en dat is natuurlijk zonde.
Ik had hier moeten stoppen met lezenSuperkiwi schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:12:
[Afbeelding]
De (midweekse) speelronde 28
....
@MM99 is er eentje van de eerste categorie. Hij heeft verstand van het spelletje en draait de afgelopen jaren steevast mee in de bovenste regionen. Zo ook deze speelronde. Na de dinsdag en woensdagwedstrijden stond hij fier aan kop met 40 punten

Ga maar eens wat mensen die handelen met voorkennis proberen te vinden zodat ik beter --> constanter kan voorspellen
Consistent slecht voorspellen is ook consistentSeikbal schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:44:
De hond had ook maar 1 goede week... die was denk ik al helemaal kapot van een aardig goed weekend voorspellen en de doordeweekse ronde kwam veel te vroeg. Wat een drama zeg.. 10 puntjes in 3 dagen... dacht eerder dat het slecht ging maar dit slaat echt alles.
Ga maar eens wat mensen die handelen met voorkennis proberen te vinden zodat ik beter --> constanter kan voorspellen

Tsja...
SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375
Alleen ligt de 3e er al in voor fey
[ Voor 32% gewijzigd door Megupe op 07-04-2024 15:27 ]
Ja maar te weinig doelpunten voor Feyenoord vrees ikSuperkiwi schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:17:
Heb jij Feyenoord net als mij op winst gezet @Typhone? Laat die principe-jongens maar weer punten verspelen, voor ons levert dit verlies tenminste nog een klein glimlachje op
3-1 is veel en veel te weinig, dit gaat eerder richting de 7.
Knuppel! 0 voor Ajax voor de +7 punten in elk gevalSuperkiwi schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:30:
Ja hier ook.
3-1 is veel en veel te weinig, dit gaat eerder richting de 7.
Ik heb eigenlijk altijd Paixao als eerste staan, maar nu een keer Minteh want die deed het wel goed.Superkiwi schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:09:
Ah chips, ik had Minteh als éérste doelpuntenmaker staan, niet als tweede
Zeiss Distagon 21 f/2.8
⏩ PVOutput☀️
Alleen score heb ik op 3-2 laten staan. Maar vanaf onafhankelijke jury van 49.999 juryleden naast mij had ik 10-0 moeten invullen
Het is een wedstrijd van de week he, dat levert nog eens extra puntjes op!Typhone schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:34:
[...]
Knuppel! 0 voor Ajax voor de +7 punten in elk geval.
Mavaros heeft weer punten vrees ikSuperkiwi schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:15:
[...]
Het is een wedstrijd van de week he, dat levert nog eens extra puntjes op!
Prima middag …
20 strafpunten in de volgende ronde? Wie stemt voor? 🤓Superkiwi schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:32:
Nul punten bij de Eagles, slechts 6 bij Fey-Ajax en dan nog 2 plekken winnen op de ranglijst. Blijkbaar geloofden er toch enkele deelnemers in een Amsterdamse zege.
Als mensen mogen stemmen geven we onze macht uit handen.
[/Typhone only]
Ben er maar trots op...Typhone schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:13:
Berghuis zal niet spelen want is er niet bij. Zoals gedacht gaat @toolkist geen punten halen bij Feyenoord - Ajax 😂

Mijn eigenwaarde gaat boven dit spelletjeSuperkiwi schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:32:
Nul punten bij de Eagles, slechts 6 bij Fey-Ajax en dan nog 2 plekken winnen op de ranglijst. Blijkbaar geloofden er toch enkele deelnemers in een Amsterdamse zege.
Ik kan het me serieus niet voorstellen na zo'n slachtpartijSuperkiwi schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:17:
Heb jij Feyenoord net als mij op winst gezet @Typhone? Laat die principe-jongens maar weer punten verspelen, voor ons levert dit verlies tenminste nog een klein glimlachje op
Deze post doet toch anders vermoeden:
Of zeg je dat omdat je weet dat je strijd met Typhone na afgelopen weekend een verloren zaak is? Je moet vanaf nu alles winnen om met een gelijkspel te eindigenPost dan op z'n minst de tussenstand van typhone vs mij zodat ik het er nog een keer in kan wrijven dat ik hem aan het inhalen ben
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2024 00:53 ]
En het is me weer gelukt dus ik ben heel goed bezig op dat gebied...makooy schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:14:
[...]
Consistent slecht voorspellen is ook consistent

Grote broer ben je niet voor niets zullen ze in Rotterdam gedacht hebben. Nadat de middelste van de broertjes met 1-2 thuis verloor van Heracles Almelo en het kleine broertje uit ook onderuit ging met dezelfde cijfers in Zwolle was er voor de grote broer iets om recht te zetten. In de recente geschiedenis was dit niet iets wat regelmatig goed ging *gniffel gniffel* maar na het aanstellen van clowns in het bestuur en een invasie van clowns op voetbalschoenen genaamd 'Ajax spelers' bleek dit toch positief uit te pakken.
Feyenoord vernedert Ajax met 6-0
6-0 !!!!
... dus zo zorgde de grote broer uit Rotterdam voor veel feestvreugde in Zuid. Gefeliciteerd met deze overwinning in elk geval vanuit Amsterdams perspectief (ondergetekende voor wie het nog niet wist). @Lekkerboeie86 zal wel helemaal in zijn hum zijn en won zowaar bijna deze speelronde. @mAiden88 zal ook wel in zijn nopjes zijn evenals @makooy die naar het schijnt nog steeds vrolijk voor zich uit zit te kijken op rij 17 stoel 44.De heren PSV'ers zal het allemaal een zorg zijn wat er gebeurt. Nog een weekje wachten en ze zijn kampioen. Een blije @carpebios , @ElPaco en @Maarten_E (en allen wie ik nog vergeet...) tellen de dagen af en gaan vrolijk zingend de lente tegemoet.
Wie géén lente tegemoet gaat is Vitesse. Ik vrees met grote vrees (klassiek zinnetje ooit geleerd bij Latijn in een ver verleden op het gymnasium
De winst van Volendam zal op Kralingen niet al te positief ontvangen zijn. Het verschil is nog maar 3 puntjes en bij Excelsior valt er niet zoveel te juichen de laatste tijd. Het doelsaldo is wel fors is het voordeel van de Kralingers. Real Madrid Waalwijk bevindt zich op plaats 15 en is ook maar 'net aan' veilig. De mooiste wedstrijden van het seizoen aan de onderkant komen er nu aan dus dat kan voor verrassende uitslagen zorgen. Wie van gokjes houdt en deze op het juiste moment inzet nu scoort meestal veel punten. Wie dat in de top 10 durft te doen kan het tij doen keren
Wie uitging van eigen kracht is @Ragger die met +63 punten de weekwinst naar zich toe trekt. Een gedeelde tweede plaats is er voor @Lekkerboeie86 en @Sjorre beiden met +58 punten. Oud EK winnaar @hippiepaci completeert de top 3 met +56 punten.

1. @Ragger +63 punten
2. @Lekkerboeie86 +58 punten
2. @Sjorre +58 punten
3. @hippiepaci +56 punten
4. @carpebios +55 punten
5. @Besas79 +54 punten
@Ragger scoort veel punten met de wedstrijden van de week (2x 12 punten) en een twee keer een 10-punter (bij zowel GA Eagles - Almere City en PEC Zwolle - Excelsior).
@Lekkerboeie86 zat akelig dicht bij een +20 punter bij Feyenoord - Ajax en laat zien een trots Feyenoorder te zijn:
:fill(white):strip_exif()/f/image/nMLYppcM09D8mqKU7GXVqJdO.png?f=user_large)
Hulde voor een dappere voorspelling in elk geval!

@Ragger zal het Tweakers Hero Abonnement krijgen en deze zal met lede ogen aangevraagd worden door de nummer 2: @Lekkerboeie86

1. @lucatoni +1215 (+78 punten)
2. @Jordi0344 +1204 (+75 punten)
3. @Jay-K +1194 (+75 punten)
4. @Typhone +1191 (+82 punten)
5. @Willem_48 +1185 (+81 punten)
6. @Bao_mi1 +1184 (+79 punten)
7. @JasperS1994 +1181 (+66 punten)
8. @R-B +1180 (+73 punten)
9. @Sem Rosenkamp +1176 (+79 punten)
10. @Fascinerend +1175 (+76 punten)
10. @M@cer +1175 (+81 punten)
@lucatoni gaat nog steeds aan de macht in de poule maar het verschil is wat kleiner geworden. Lef is het toverwoord, gokken op die ene wedstrijd die tegen de verwachting in goed valt en de rest 'on par' voorspellen zal voor een verschuiving kunnen zorgen. Aan de andere kant geldt: deze mis hebben en je bent gezien in de top 10. Ik ben heel benieuwd hoeveel bonuspunten aan het einde van het seizoen goed op hun plek gaan vallen. Ik gok zo dat heel veel mensen Ajax en Vitesse verkeerd gaan hebben op hun eindranglijst.

- @poes was de enige die Heerenveen-Utrecht goed voorspelde (2-3)
- Niemand had Feyenoord - Ajax goed. @MPC60 zat er met een 5-1 dichtbij, @Quad zat met een 4-0 dichtbij en @Lekkerboeie86 zat met een 8-0 ook dichtbij. @Besas79 had echter het meeste pech van iedereen met een 5-0 en zat daarmee het dichtste bij de correcte uitslag.
- Sparta - Heracles werd maar 3x goed voorspeld: (@pelle888, @Purehz en @Quad scoorden hier +10 punten)
- Volendam - RKC werd door niemand goed gezien
- Volgende spelers krijgen +20 punten aftrek in de volgende ronde

Wanneer Ajax een overduidelijk verliespot gaat spelen (lees: uit tegen iemand uit de top 14) dan weet je gewoon dat je @toolkist gaat verslaan. Aldus geschiedde
Winnen gaat niet meer lukken voor @toolkist. De vraag is of hij gaat spartelen of zich waardig overgeeft
Volgend jaar hoop ik dat @Gonadan hier vrolijk meedoet in een persoonlijke battle
Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
25 | 40 | 56 | 14-9 |
26 | 46 | 37 | 15-9 |
27 | 37 | 59 | 15-10 |
28 | 36 | 41 | 15-11 |
29 | 46 | 25 | 16-11 |

Géén interlandvoetbal gelukkig dus komende week trappen we de Eredivisie weer af op de vrijdag met een prachtig affiche Excelsior - Volendam!
Ook op zondag komt een aardig lokkertje met Ajax - FC Twente (voor de gokkers!)
Correctie op 2 punten :Typhone schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:00:
[Afbeelding]
Grote broer ben je niet voor niets zullen ze in Rotterdam gedacht hebben. Nadat de middelste van de broertjes met 1-2 thuis verloor van Heracles Almelo en het kleine broertje uit ook onderuit ging met dezelfde cijfers in Zwolle was er voor de grote broer iets om recht te zetten. In de recente geschiedenis was dit niet iets wat regelmatig goed ging *gniffel gniffel* maar na het aanstellen van clowns in het bestuur en een invasie van clowns op voetbalschoenen genaamd 'Ajax spelers' bleek dit toch positief uit te pakken.
Feyenoord vernedert Ajax met 6-06-0 !!!!
... dus zo zorgde de grote broer uit Rotterdam voor veel feestvreugde in Zuid. Gefeliciteerd met deze overwinning in elk geval vanuit Amsterdams perspectief (ondergetekende voor wie het nog niet wist). @Lekkerboeie86 zal wel helemaal in zijn hum zijn en won zowaar bijna deze speelronde. @mAiden88 zal ook wel in zijn nopjes zijn.
De heren PSV'ers zal het allemaal een zorg zijn wat er gebeurt. Nog een weekje wachten en ze zijn kampioen. Een blije @carpebios , @ElPaco en @Maarten_E (en allen wie ik nog vergeet...) tellen de dagen af en gaan vrolijk zingend de lente tegemoet.
Wie géén lente tegemoet gaat is Vitesse. Ik vrees met gr
ote vrees (klassiek zinnetje ooit geleerd bij Latijn in een ver verleden op het gymnasium), dat het voor de club uit Arnhem, over einde schluss is. Geluk bij ongeluk is dat ze nog tegen Ajax moeten wat waarschijnlijk een zekere 3-punter gaat opleveren voor de mannen uit Arnhem.
De winst van Volendam zal op Kralingen niet al te positief ontvangen zijn. Het verschil is nog maar 3 puntjes en bij Excelsior valt er niet zoveel te juichen de laatste tijd. Het doelsaldo is wel fors is het voordeel van de Kralingers. Real Madrid Waalwijk bevindt zich op plaats 15 en is ook maar 'net aan' veilig. De mooiste wedstrijden van het seizoen aan de onderkant komen er nu aan dus dat kan voor verrassende uitslagen zorgen. Wie van gokjes houdt en deze op het juiste moment inzet nu scoort meestal veel punten. Wie dat in de top 10 durft te doen kan het tij doen keren.
Wie uitging van eigen kracht is @Ragger die met +63 punten de weekwinst naar zich toe trekt. Een gedeelde tweede plaats is er voor @Lekkerboeie86 en @Sjorre beiden met +58 punten. Oud EK winnaar @hippiepaci completeert de top 3 met +56 punten.
[Afbeelding]
1. @Ragger +63 punten
2. @Lekkerboeie86 +58 punten
2. @Sjorre +58 punten
3. @hippiepaci +56 punten
4. @carpebios +55 punten
5. @Besas79 +54 punten
@Ragger scoort veel punten met de wedstrijden van de week (2x 12 punten) en een twee keer een 10-punter (bij zowel GA Eagles - Almere City en PEC Zwolle - Excelsior).
@Lekkerboeie86 zat akelig dicht bij een +20 punter bij Feyenoord - Ajax en laat zien een trots Feyenoorder te zijn:
[Afbeelding]
Hulde voor een dappere voorspelling in elk geval!
[Afbeelding]
@Ragger zal het Tweakers Hero Abonnement krijgen en deze zal met lede ogen aangevraagd worden door de nummer 2: @Lekkerboeie86
[Afbeelding]
1. @lucatoni +1215 (+78 punten)
2. @Jordi0344 +1204 (+75 punten)
3. @Jay-K +1194 (+75 punten)
4. @Typhone +1191 (+82 punten)
5. @Willem_48 +1185 (+81 punten)
6. @Bao_mi1 +1184 (+79 punten)
7. @JasperS1994 +1181 (+66 punten)
8. @R-B +1180 (+73 punten)
9. @Sem Rosenkamp +1176 (+79 punten)
10. @Fascinerend +1175 (+76 punten)
10. @M@cer +1175 (+81 punten)
@lucatoni gaat nog steeds aan de macht in de poule maar het verschil is wat kleiner geworden. Lef is het toverwoord, gokken op die ene wedstrijd die tegen de verwachting in goed valt en de rest 'on par' voorspellen zal voor een verschuiving kunnen zorgen. Aan de andere kant geldt: deze mis hebben en je bent gezien in de top 10. Ik ben heel benieuwd hoeveel bonuspunten aan het einde van het seizoen goed op hun plek gaan vallen. Ik gok zo dat heel veel mensen Ajax en Vitesse verkeerd gaan hebben op hun eindranglijst.
[Afbeelding]
- @poes was de enige die Heerenveen-Utrecht goed voorspelde (2-3)
- Niemand had Feyenoord - Ajax goed. @MPC60 zat er met een 5-1 dichtbij, @Quad zat met een 4-0 dichtbij en @Lekkerboeie86 zat met een 8-0 ook dichtbij. @Besas79 had echter het meeste pech van iedereen met een 5-0 en zat daarmee het dichtste bij de correcte uitslag.
- Sparta - Heracles werd maar 3x goed voorspeld: (@pelle888, @Purehz en @Quad scoorden hier +10 punten)
- Volendam - RKC werd door niemand goed gezien
- Volgende spelers krijgen +20 punten aftrek in de volgende ronde@Verwijderd , @ElPaco @nietorigineel @Seikbal @toolkist @M@cer @Gonadan @MM99 @Quazier . Inzetten op Ajax in het grootste verlies uit de geschiedenis kan niet anders dan gestraft worden
[Afbeelding]
Wanneer Ajax een overduidelijk verliespot gaat spelen (lees: uit tegen iemand uit de top 14) dan weet je gewoon dat je @toolkist gaat verslaan. Aldus geschiedde![]()
Winnen gaat niet meer lukken voor @toolkist. De vraag is of hij gaat spartelen of zich waardig overgeeft.
Volgend jaar hoop ik dat @Gonadan hier vrolijk meedoet in een persoonlijke battle
Speelronde @Typhone @toolkist tussenstand 25 40 56 14-9 26 46 37 15-9 27 37 59 15-10 28 36 41 15-11 29 46 25 16-11
[Afbeelding]
Géén interlandvoetbal gelukkig dus komende week trappen we de Eredivisie weer af op de vrijdag met een prachtig affiche Excelsior - Volendam!
Ook op zondag komt een aardig lokkertje met Ajax - FC Twente (voor de gokkers!)
- Sparta is gèèn broertje van Feyenoord. Excelsior enigzins 😅 Sparta zien wij, vanaf zuid, eerder als tegenstander dan als medestander.
- vergeet je @makooy niet als Feyenoord? Die zat blijkbaar in het stadion te genieten en te dromen van een 10-0 overwinning.
Als je gaat kijken heb je grote kans dat hij er nog steeds zit
Dat kan er dit seizoen ook nog wel bijTyphone schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:00:
- Volgende spelers krijgen +20 punten aftrek in de volgende ronde@Verwijderd , @ElPaco @nietorigineel @Seikbal @toolkist @M@cer @Gonadan @MM99 @Quazier . Inzetten op Ajax in het grootste verlies uit de geschiedenis kan niet anders dan gestraft worden
Hahahaha ohja verrekmakooy schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:12:
[...]
Correctie op 2 punten :
- Sparta is gèèn broertje van Feyenoord. Excelsior enigzins 😅 Sparta zien wij, vanaf zuid, eerder als tegenstander dan als medestander.
- vergeet je @makooy niet als Feyenoord? Die zat blijkbaar in het stadion te genieten en te dromen van een 10-0 overwinning.
Als je gaat kijken heb je grote kans dat hij er nog steeds zit
Ipv ons te bestraffen omdat we tegen beter weten in vasthouden in het geloof in eigen club, zou je de clubverraders juist hard moeten straffen. Jezelf dus
Ik verraad Ajax niettoolkist schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:20:
Je hebt je prioriteiten echt verkeerd @Typhone
Ipv ons te bestraffen omdat we tegen beter weten in vasthouden in het geloof in eigen club, zou je de clubverraders juist hard moeten straffen. Jezelf dus
Daar hebben ze een heel mooi bestuur voor aangesteld en spelers die vergeten hoe je een bal overspeelt naar een eigen kleur. Daar sta ik geheel buiten
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 08-04-2024 11:32 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
ik heb je een thumbs-up gegeven @Typhone voor je verslag al moet ik zeggen dat ik die deze keer met heel veel moeite gegeven heb...

Wat dat betreft heb ik de hele afgelopen week qua voorspellen ook op Ajax-niveau gepresteerd...

Je hebt tenminste wél een knappe prestatie geleverd. Ajax is gewoon niet op komen dagen.Seikbal schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:08:
Wat dat betreft heb ik de hele afgelopen week qua voorspellen ook op Ajax-niveau gepresteerd...![]()
⏩ PVOutput☀️
Naast de heerlijke 6-0 (we weten hoe het voelt, en medelijden is nog ver weg) ook zowaar in de ranglijst langzaam aan het stijgen richting de top 30.
Ben bang dat het seizoen een wedstrijd of 16 te kort is, maar het geeft hoop voor volgend seizoen ..

Wanneer is de gifbeker leeg?Typhone schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:00:
Hij wint ook een keer hoor, meteen babbels.Typhone schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:00:
Winnen gaat niet meer lukken voor @toolkist. De vraag is of hij gaat spartelen of zich waardig overgeeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eerst m'n cluppie op de rit, kost me veel te veel punten dit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De grote Gonadan & Toolkist vs Typhone sidepool: datum 16-08-2031Gonadan schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:32:
[...]
Eerst m'n cluppie op de rit, kost me veel te veel punten dit.

Opzetten EK-pool
Goedenavond,even alvast een huishoudelijke mededeling. Voor het EK willen we ook weer een pool organiseren, een beetje in dezelfde trend als deze. Nadeel is echter dat ondergetekende het EK grotendeels gaat missen (ik zit i.v.m. vakantie bijna een maand offgrid in de USA) en @Superkiwi geen Oranje kijker is.
Zijn er mensen die in de geest van dit topic willen ondersteunen bij het organiseren van een EK-pool? Ik speel natuurlijk wel mee
Ik neem ook de prijzen (en kosten) wederom op mij voor het versturen van de oh zo felbegeerde bekertjes.
DM ons of laat even een bericht achter in dit topic.
[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 08-04-2024 20:44 ]
Ik help sowieso weer mee qua organisatie! Weet alleen niet of elke dag reminders uitsturen dan een leuke zomerse bezigheid van mij gaat wordenTyphone schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:43:Opzetten EK-pool
Goedenavond,
even alvast een huishoudelijke mededeling. Voor het EK willen we ook weer een pool organiseren, een beetje in dezelfde trend als deze. Nadeel is echter dat ondergetekende het EK grotendeels gaat missen (ik zit i.v.m. vakantie bijna een maand offgrid in de USA) en @Superkiwi geen Oranje kijker is.
Zijn er mensen die in de geest van dit topic willen ondersteunen bij het organiseren van een EK-pool? Ik speel natuurlijk wel mee.
Ik neem ook de prijzen (en kosten) wederom op mij voor het versturen van de oh zo felbegeerde bekertjes.
DM ons of laat even een bericht achter in dit topic.

We hebben weer een normale speelronde voor de boeg met de eerste wedstrijd vanavond al!
Reminders voor:
@psYchovic, @Astie, @Maarten_E, @Basdon1985, @R-B, @Mavaros, @Megupe, @Dion34, @Ephymerous, @Hoianddoei, @Nietorigineel, @thijssie007, @Fendermen, @RudyL, @Jordi0344, @wokkelz, @Freshnezz, @robbydw, @reaL_G, @superbieke, @Purehz, @Besas79, @Lucatoni, @Gonadan, @MM99, @RodeVre, @Sjorre, @bie100, @Zyron, @Techrvw, @pelle888, @FREAKJAM
Wat een rare competitie hebben wij toch.
Ja, ook de grote gatenvuller gaat (!) niet meer helpen. 🕳️Superkiwi schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:52:
Ik heb de hoop op een goede klassering (lees: top 20) opgegeven; de gaten naar boven worden groter en groter. Hopelijk blijf ik nét in de top 25 hangen, dan zou ik tevreden het seizoen afsluiten.
Wat een rare competitie hebben wij toch.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8Xs00k1Ey18f17dtQxlITvCH.jpg?f=user_large)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
:fill(white):strip_exif()/f/image/UjJIyAFSd4JUkTL8wwEZDdsJ.png?f=user_large)
PSV-Vitesse 1-1, ik zeg het je
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dit topic is gesloten.