Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Sorry ik lees gene Pools.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
⏩ PVOutput☀️
Ik sta zelf ook perplex en met verbazing naar deze uitslag te kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door R-B op 03-12-2023 20:50 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ghetto cowboy!toolkist schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:34:
Ik dacht dat ik deze ronde al verloren had van @Typhone, blijkt ie Utrecht fanaat geworden te zijn en ze op 2-0 gezet te hebben...
0-1, 0-2, 0-3, allemaal prima dan klapperen we mooi nog ff over hem heen...
Ben jij wel helemaal honderd? Kijk hem scoren dan! En dichtbij komen! Kudo’s hoorR-B schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:50:
haha bedankt allen![]()
![]()
Ik sta zelf ook perplex en met verbazing naar deze uitslag te kijken.![]()
Ach stabiel rond plek 99 in de Poule en zo te zien zal het veel slechter in ieder geval niet kunnen worden (2 plekken onder me spelen niet meer actief mee?)...Wat een jaar!
"Maar alles kan nog"..."De bal is rond"...

Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....
Ik dacht bij Utrecht een brabants/duitse belchinees op de tribune te zien, ongetwijfeld was dat de reden dat AZ de tweede helft zo inkakte?
Als die prutsers nou ff gewonnen hadden was dat toch een mooie remontada geweest

Wel mooi eens een hero abbonement nu.
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Afgelopen week is speelronde 14 gespeeld en met nog 3 wedstrijden te gaan tot aan de winterstop is het nu al duidelijk wie de winterkampioen is. PSV heeft met winst bij(!) Twente, Sevilla én Feyenoord hele goede zaken gedaan, niet alleen nationaal maar ook voor hun Europese campagne; na de winter zijn zij verzekerd van nog eens twee wedstrijden Champions League. Vanuit Amsterdam en Rotterdam kunnen we hier alleen maar respect voor hebben en wordt er met enige jaloezie richting de club uit de mooiste provincie van Nederland gekeken
Deze koude, door sneeuw gekenmerkte speelronde begon op vrijdag in het hoge noorden. Heerenveen weet de laatste wedstrijden (Ajax uit uitgezonderd) weer wat winnen is, waar Almere City het sinds het gelijkspel tegen Ajax juist even kwijt is. Hierdoor staan beide clubs weer ongeveer op de plaats waar je ze zou verwachten.
Omdat er deze week Europees voetbal is gespeeld stond de zaterdag in het teken van de 'kleine' clubs. Op voorhand leken het vier wedstrijden die alle kanten op zouden kunnen, dé reden voor mij om een nieuwe support animal aan te schaffen. Omdat hier nogal wat dieren illegaal worden bevonden kwam ik al snel uit in China, waar ze het niet zo nauw nemen met de rechten van levende wezens. Na een rondje over de Huananmarkt een slimme aap gekocht, althans, dat dacht ik. Na een hint van @toolkist is er een onderzoek gestart en al snel bleek dat @Typhone, vermomd met plaksnor en fopbril, apen stond te verkopen die helemaal geen verstand van voetbal blijken te hebben. Het resulteerde in één van mijn slechtste speelrondes ooit, met slechts 4 puntjes op de vrijdag en zaterdag.
Andere deelnemers, zoals @Maarten_E gingen wel heel lekker. Hij had inmiddels al 36 punten bij elkaar gesprokkeld, een reden om op te roepen tot het stoppen van de persen. Kijkende naar zijn score op de zondag begrijp ik die oproep volledig.
De winst van PEC bij het (be)stuurloze Volendam, de winst van Fortuna op Vitesse, het gelijkspel tussen RKC en Excelsior én de winst van Sparta bij Heracles, hij zag het allemaal goed. En niet alleen hij want er werd op de zaterdag door een hoop mensen behoorlijk goed gescoord
Zondag kwamen de (traditioneel) grote clubs in actie met als absolute topper de wedstrijd in de Kuip tussen Feyenoord en PSV. Feyenoord ging er vanaf het begin hard in, wat resulteerde in een vroege wissel voor de Eindhovenaren en een kleine omzetting in de tactiek. PSV liet zich echter niet van de wijs brengen en maakte 2 snelle goals achter elkaar, waardoor de overwinning al zo goed als veilig gesteld werd. De 1-2 van de thuisploeg deed ze nog een beetje bibberen maar niet meer dan de temperatuur al deed. Het brengt de zegereeks van PSV nu op 14 stuks, een zeer indrukwekkend aantal. Nog 4 te gaan om hun eigen record van 17 overwinningen op rij vanaf de start van het seizoen te doorbreken
Na deze topper was het de beurt aan Ajax en Twente. Eerstgenoemde wist koning der gelijke spelen NEC in hun eigen huis op de knietjes te dwingen en Twente had weinig moeite met de Eagles. Kat in het bakkie voor de voorspellers. Nou ja, behalve voor Maarten dan...
Dat Utrecht niet meer de slechtse ploeg van Nederland is lieten ze zien tegen AZ. De Alkmaarders waren veruit favoriet en zouden bij winst op gelijke hoogte met Feyenoord komen te staan. Die motivatie bleek echter niet genoeg; ze kwamen niet verder dan een 1-1 gelijkspel.
Zoals ik al zei werd er op de vrijdag en zaterdag best goed gescoord. Ook ene @R-B deed het met 32 punten niet onverdienstelijk. Dit bleek slechts zijn opwarmrondje te zijn; op de zondag werden de motoren vol open gedraaid en schoot Blokkert als een raket omhoog, iets waar geen enkele andere deelnemer een antwoord op had. Er werden die dag nóg eens 40(!) punten bijgeschreven, waar door @R-B met een toaal van 72 punten zichzelf maar ook alle anderen oversteeg
De wedstrijd van de week (FC Utrecht-AZ) zal met 16 punten de doorslag hebben gegeven maar daarmee doen we hem te weinig credits toekomen. Hij heeft namelijk bij élke andere wedstrijd de juiste winnaar voorspeld, zeer knap!

De volgende deelnemers eindigen deze week in de top 5:
1. @R-B 72 punten
2. @pelle888 59 punten
3. @psychicist 59 punten
4. @majoh 57 punten
5. @poes 57 punten
Als er één schildje een diamanten randje verdient is het deze wel. De concurrentie is verslagen, verpletterd en verpulverd.

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
In huize @R-B zijn de festiviteiten al begonnen en hij is inmiddels als eigenaar van het mooie blauwe T-logo bij zijn naam

De volgende deelnemers staan deze week in de top 10:
1. @Typhone 613 punten
2. @R-B 604 punten
3. @JasperS1994 597 punten
4. @Jay-K 594 punten
5. @RudyL 592 punten
6. @makooy 588 punten
7. @pelle888 583 punten
8. @poes 583 punten
9. @Zyron 580 punten
10.@MarkH69 578 punten
@Typhone is nog steeds de koploper, al voelt hij wel de hete adem van @R-B in zijn nek. Die komt vanaf plek 9 even opzetten naar plaats 2
Nieuwkomers in de top 10 zijn @pelle888 en @poes, die respectievelijk van plek 14 en 11 komen.
@Frituurman is kind van de rekening, die moet het nu even doen met plek 11.
Absolute nono is @Superkiwi, die een keurige 7e plek door interne sabotage ingeruild ziet worden voor plek 19

Laten we maar beginnen met een pijnlijk feitje, dan hebben we dat maar gehad: het verschil tussen de nummer één (@R-B) en de nummer laatst (@Superkiwi) van deze speelronde is precies 50 punten. Stomme aap
Dat de speelronde op vrijdag al begon was ondanks de reminders van @makooy niet overal goed doorgekomen: 9 mensen hebben hier (dure) punten laten liggen.
De 0-5 bij Volendam-PEC had zoals verwacht niemand goed. Sterker nog, over heel voetbalpoules is deze maar 8 keer goed voorspeld.
Verspreid over de andere wedstrijden zijn er hier en daar wel redelijk wat volle scores gehaald; jullie lieten dan ook merken er deze speelronde niet echt moeite mee te hebben. Bij elke wedstrijd waren er minstens 5 deelnemers die de perfecte score gehaald hebben.
Enige uitzondering is FC Utrecht-AZ, de 1-1 daar werd slechts 4 keer goed voorspeld en wel door @R-B. @Purehz, @Willem_48 en @Sjorre. Alle 4 pakten zij hier 16 punten mee.
De topper Feyenoord-PSV werd in totaal 18 keer goed voorspeld, wat het met één correcte voorspelling meer dan bij NEC-Ajax tot de best voorspelde wedstrijd van deze week maakt.
In totaal gingen 31 mensen gingen voor winst voor PSV, waar 41 mensen Feyenoord (het liefst) zagen winnen.

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist!
Deze week maakt het elkaar niet zoveel. Met 4 missers van @toolkist en 3 van @Typhone is het verschil deze week slechts 7 puntjes.
In de onderlinge strijd komt de dreun iets harder aan: Typhone vergroot zijn voorsprong naar 2 punten en kan de komende weken rustig kijken hoe toolkist zich onder deze immense druk uit worstelt.
Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
1 | 44 | 50 | 0-1 |
2 | 65 | 32 | 1-1 |
3 | 34 | 47 | 1-2 |
4 | 25 | 37 | 1-3 |
5 | 51 | 35 | 2-3 |
6 | 44 | 43 | 3-3 |
7 | 32 | 31 | 4-3 |
8 | 57 | 41 | 5-3 |
9 | 44 | 51 | 5-4 |
10 | 32 | 34 | 5-5 |
11 | 46 | 26 | 6-5 |
12 | 51 | 20 | 7-5 |
13 | 36 | 44 | 7-6 |
14 | 47 | 40 | 8-6 |

Morgen worden nog een tweetal wedstrijden uitgespeeld, deze voorspellingen kunnen niet meer aangepast worden.
Wel even goed opletten: aanstaande donderdag worden de eerste wedstrijden in speelronde 15 al gespeeld. PSV en Feyenoord nemen het dan op tegen Heerenveen en Volendam. Zorg dat je donderdag vóór 18:45u je voorspellingen hebt gedaan! @makooy zal weer zorg dragen voor het versturen van de reminders
Tot slot nog jullie aandacht voor een niet-voetbal gerelateerd item:
@Quad heeft voor het WK darts een poule opgezet vergelijkbaar met de Tweakers FC voetbalpoule. Ben of ken jij dartfans op Tweakers die graag meespelen in een poule zoals deze? Meld je/ze aan! Ook hier zijn Tweakers Hero abonnementen te winnen dus des te meer reden om een gokje te wagen

De link naar alle info vindt u hier: Quad in "Het grote Darts topic - Deel 2"
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
:fill(white):strip_exif()/f/image/0sLikJk7hkHnA8VXtQrbtqSd.png?f=user_large)
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Meer geluk dan wijsheid deze keer, na al dat gekloot in Utrecht juist dit weekend ineens gelijkspelen... Naast die apenverkoop in Wuhan word je inmiddels ook verdacht van Belchinezerij op de tribunes bij Utrecht-AZ. Verschil tussen 1e en 2e helft was wel erg groot.Typhone schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:27:
Weggelopen bij @toolkist. Het leven nadert completie!
⏩ PVOutput☀️
Dan maar bij deze meteen de reminders!!![b]Superkiwi schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:40:
[Afbeelding]
Morgen worden nog een tweetal wedstrijden uitgespeeld, deze voorspellingen kunnen niet meer aangepast worden.
Wel even goed opletten: aanstaande donderdag worden de eerste wedstrijden in speelronde 15 al gespeeld. PSV en Feyenoord nemen het dan op tegen Heerenveen en Volendam. Zorg dat je donderdag vóór 18:45u je voorspellingen hebt gedaan! @makooy zal weer zorg dragen voor het versturen van de reminders
Voor nu echt een hele waslijst

07.12.2023 18:45 trappen we af met de koploper!
@Typhone, @psYchovic, @MarkH69, @Astie, @Maarten_E, @Bao_Mi1, @Bartzegmaar, @Basdon1985, @R-B, @Mavaros, @Carpebios, @Megupe, @lameeuw, @rscheper, @Dion34, @frumper, @majoh, @Ephymerous, @Quad, @Lekkerboeie86, @mAiden88, @Hoianddoei, @Nietorigineel, @MPC60, @JeyJey, @thijssie007, @Fendermen, @groggy, @RudyL, @Ramzzz, @Jay-K, @ParaDroid2, @ElMacaroni, @Jordi0344, @Freshnezz, @robbydw, @jm2th2, @Gynnad, @HippiePaci, @MarChello75, @Purehz, @Heho, @Persioncool, @Lucatoni, @Magixx013, @Gonadan, @OMX2000, @Willem_48, @RodeVre, @69420666_, @Sempy, @Sjorre, @Sem Rosenkamp, @poes, @Zyron, @Verwijderd, @Dracoz, @FREAKJAM, @Murrays, @Bregweb, @Ragger
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het tweede schildje is binnen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I307PcXFr5fkwKoGIHeY6T7R.jpg?f=user_large)
*drops mic
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 06-12-2023 20:31 ]
Ja durf je het eindelijk aan? Niet bang voor een @Maarten_Etje?Superkiwi schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:22:
5 plekken gezakt maar dat zie ik voor nu door de vingers.
Het tweede schildje is binnen![]()
[Afbeelding]
*drops mic
⏩ PVOutput☀️
...Quad schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:19:
[...]
Ja durf je het eindelijk aan? Niet bang voor een @Maarten_Etje?

Speelronde 7
Gisteravond is dan eindelijk speelronde 7 uitgespeeld, het verslag van die speelronde vindt u hier.
Het duel tussen RKC en Ajax werd destijds bij een 2-3 stand stilgelegd na een botsing tussen Brobbey en RKC keeper Vaessen.
Gelukkig voor RKC is de keeper er weer bovenop gekomen en stond hij weer zelf onder de lat, gelukkig voor ons veranderde de stand niet waardoor Ajax naar plek 6 is geklommen.
Voor de punten in de poule had ik ze liever gelijk zien spelen maar mijn Ajax-hart klopt toch sterker

De top 5 van speelronde 7 ziet er uiteindelijk als volgt uit:
1. @nietorigineel 54 punten
2. @R-B 53 punten
3. @Willem_48 52 punten
De 4e plaats wordt gedeeld door 4 spelers:
@assasinbats, @mAiden88, @makooy en @MM99, allen met 51 punten.
Het was nog even spannend wie deze ronde zou gaan winnen omdat het allemaal vrij dicht bij elkaar lag.
@Willem_48 scoorde met zijn voorspelde 1-3 7 punten en was héél dicht bij zijn eerste schaaltje.
@R-B pakte 5 punten en had zomaar zijn tweede schaaltje kunnen pakken. Dit is natuurlijk alleen weggelegd voor écht grote spelers
Het was echter @nietorigineel die de volle 10 punten pakte en daarmee iedereen aftroefde.

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
@nietorigineel wint speelronde 7 en krijgt naast een mooi gouden schildje ook een Tweakers Hero abonnement

Niet alleen @nietorigineel had de 2-3 goed voorspeld, ook @ElPaco en @Sjorre haalden hier de volle 10 punten
Omdat @R-B de winst voor Ajax goed had voorspeld en @Typhone niet, loopt R-B 3 punten in op de ranglijst. Het verschil is nu nog 6 puntjes!

@Typhone pakt gisteren 2 puntjes, @toolkist weet er 5 te pakken. Dat levert onderstaande einduitslag in deze speelronde op:
1 | 44 | 50 | 0-1 |
2 | 65 | 32 | 1-1 |
3 | 34 | 47 | 1-2 |
4 | 25 | 37 | 1-3 |
5 | 51 | 35 | 2-3 |
6 | 44 | 43 | 3-3 |
7 | 32 | 31 | 4-3 |
Typhone blijft winnaar van speelronde 7, al is het vrij krap.
Dit verandert echter niks aan de huidige tussenstand; deze winst van Typhone was al ingecalculeerd
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 07-12-2023 16:08 ]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - -
*even wat lijntjes aangebracht om het onderscheid tussen de twee posts duidelijker te maken

Ook speelronde 10 heeft eindelijk een passend einde gekregen, het uitmuntende verslag van die speelronde is hier terug te lezen.
AZ had de taak om in eigen huis een 1-2 achterstand in 5 minuten om te zetten in een resultaat, dat lukte de ploeg uit Alkmaar echter niet.

De definitieve top 5 ziet er als volgt uit:
1. @Superkiwi 48 punten
2. @YES 43 punten
3. @Supermach 42 punten
4. @IntToStr 41 punten
5. @ParaDroid2 40 punten
Zowel qua stand als puntenaantal is er helemaal niets veranderd.

Omdat ik al eerder weekwinnaar ben geweest doneer ik mijn Tweakers Hero abonnement aan de nummer 2 van speelronde 10: @YES.
@Lekkerboeie86 gaat deze voor je aanvragen.
Voor de duidelijkheid: mijn schildje hou ik lekker zelf

@luukvr was de enige die NEC had laten winnen en met de 5 punten die hij daarmee pakt stijgt hij heel stilletjes naar plaats 18 op de ranglijst
[ Voor 63% gewijzigd door Superkiwi op 07-12-2023 10:26 ]
Wow, super niceSuperkiwi schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:03:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - -
*even wat lijntjes aangebracht om het onderscheid tussen de twee posts duidelijker te maken![]()
[Afbeelding]
Ook speelronde 10 heeft eindelijk een passend einde gekregen, het uitmuntende verslag van die speelronde is hier terug te lezen.
AZ had de taak om in eigen huis een 1-2 achterstand in 5 minuten om te zetten in een resultaat, dat lukte de ploeg uit Alkmaar echter niet.
[Afbeelding]
De definitieve top 5 ziet er als volgt uit:
1. @Superkiwi 48 punten
2. @YES 43 punten
3. @Supermach 42 punten
4. @IntToStr 41 punten
5. @ParaDroid2 40 punten
Zowel qua stand als puntenaantal is er helemaal niets veranderd.
[Afbeelding]
Omdat ik al eerder weekwinnaar ben geweest doneer ik mijn Tweakers Hero abonnement aan de nummer 2 van speelronde 10: @YES.
@Lekkerboeie86 gaat deze voor je aanvragen.
Voor de duidelijkheid: mijn schildje hou ik lekker zelf
[Afbeelding]
@luukvr was de enige die NEC had laten winnen en met de 5 punten die hij daarmee pakt stijgt hij heel stilletjes naar plaats 18 op de ranglijst
Bedankt

Edit:
Ik had gewoon 2-0 staan in mijn tabblad.

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 07-12-2023 21:14 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Hier zullen waaghalzen als @Isheara wel weer punten pakken, of niet?
Goed he, bijna knap om dan alsnog zo laag te staan, maar ik blijf het gewoon proberen 😂Superkiwi schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:38:
@nietorigineel zie ik nou goed dat jij met het winnen van speelronde 7 ook voor de tweede het schildje hebt gewonnen? Netjes kerel
Ja heel goed, zo vaak zien we dat nietnietorigineel schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:50:
[...]
Goed he, bijna knap om dan alsnog zo laag te staan, maar ik blijf het gewoon proberen 😂
Twee seizoenen geleden had ik exact hetzelfde: bungelde een beetje onderaan door al mijn onderbuikvoorspellingen maar de keren dat de rest ernaast zat had ik het goed. Toen had ik ook twee schildjes in één seizoen
Dat vind ik leuker dan meedoen voor een plek in de top 20, heb jij dat ook niet?
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 09-12-2023 13:12 ]
Maar je had Ajax wel op winst dus?Typhone schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:36:
Dom, tegendoelpunt Ajax ik had het kunnen en moeten weten.
@Gonadan en @toolkist zullen een traantje wegpinken van trots

Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 10-12-2023 10:36 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Superkiwi waarom heb je dat stukje weggeëdit? Had het al gelezen want was weer wel érg snel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:55:
offtopic:
@Superkiwi waarom heb je dat stukje weggeëdit? Had het al gelezen want was weer wel érg snel.
Dat is een hele goede vraag, een goed antwoord moet ik je schuldig blijven

Soms lees ik iets drie keer en denk ik "misschien beter zo" en dan pas ik het aan. In dit geval maakt het echter geen enkel verschil.
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 10-12-2023 18:00 ]
Ik dacht dat met 2 punten bij de wedstrijd van de week al slecht zat. Jij doet daar nog een schepje bovenopGonadan schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:51:
Ik zal mij gezien de forum huisregels maar even niet uitlaten over Fortuna.

Wat een desastreuze zondag weer...
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 10-12-2023 18:33 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eindelijk eens wat punten kunnen pakken.
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
"Ik wil graag mijn ouders bedanken, dankzij hun voetbalkennis en genen is dit mogelijk geworden"
Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....

Zelfs de wedstrijd van de week is gelijk, delen jullie een slaapzak of zo?
Toch zeg ik dan @toolkist, minder wedstrijden met 0 punten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Strike 1Gonadan schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:32:
Ik wilde een snedige comment maken waarom @toolkist het zou winnen vanwege een echt clubhart maar jullie hebben exact hetzelfde bij Ajax gezet.
Jamaaarrrr... overal wordt de volgorde van VBP gehanteerd!Gonadan schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:32:
Ik wilde een snedige comment maken waarom @toolkist het zou winnen vanwege een echt clubhart maar jullie hebben exact hetzelfde bij Ajax gezet.
Ik wil dit punt natuurlijk niet op deze manier winnen, ik wil uiteindelijk zonder discutabele beslissingen (en voorspellingen
Dus maak er maar een 0,5-0,5 van @Superkiwi
Score blijft gewoon staan zoals die is.toolkist schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:23:
[...]
Jamaaarrrr... overal wordt de volgorde van VBP gehanteerd!
Ik wil dit punt natuurlijk niet op deze manier winnen, ik wil uiteindelijk zonder discutabele beslissingen (en voorspellingen) winnen van @Typhone.
Dus maak er maar een 0,5-0,5 van @Superkiwi
Op het einde wint degene die zijn originele naam gedurende het seizoen gehouden heeft

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 11-12-2023 09:56 ]

Speelronde 15
Voor de voetbalkijker zonder metgezel was dit een ideale week met wedstrijden op donderdag, vrijdag, zaterdag én zondag. De voetbalkijker mét metgezel moest deze speelronde iéts harder zijn best doen om alles te kunnen kijken; een simpel bloemetje van het pompstation was deze keer niet afdoende
PSV en Feyenoord trapten deze ronde af en deden wat van ze verwacht werd: winnen van respectievelijk Heerenveen en Volendam. Een dag later wist Twente wat het moest doen om bij te blijven en ook zijn stelden niet teleur.
Om de reeks makkelijk te voorspellen wedstrijden af te maken stonden op zaterdag Ajax en AZ op het programma. AZ spoelde de dompers tegen FC Utrecht en NEC weg tegen Almere waardoor zij nu op doelsaldo één plek hoger dan Twente staan. Ajax mocht in een onderling met Sparta uitmaken wie er na deze ronde op de vijfde plaats zou staan. In de eerste helft leek het al een uitgemaakte zaak maar Ajax zou Ajax niet zijn als ze het in de tweede helft niet extra spannend wisten te maken. Maar goed, drie punten zijn drie punten, strik erom en niet meer over klagen. Nu ziet de top vijf er weer uit zoals het hoort. Over de volgorde valt te discussiëren maar soit
Het mag geen verrassing zijn dat er op deze drie dagen goed gescoord is door de voorspellers. Zelfs de schele aap van Typhone zou dit bij het rechte eind hebben. De enige wedstrijd die het lastig maakte was PEC-NEC, degenen die NEC hier op winst hadden staan zouden naar achteraf bleek goede zaken doen qua punten. Kijkende naar de voorspellingen dan zijn dat niet heel veel deelnemers geweest; de meesten gingen voor een gelijkspel of winst voor de thuisploeg.
Na een goede bodem gelegd te hebben was daar de zondag, die in het teken stond van "gelijke spelletjes", of niet @Quad? Om het leed te verzachten: je was niet de enige, hier zijn veel punten verloren gegaan.
Vitesse wint in eigen huis zijn derde wedstrijd van het seizoen, Utrecht zet de goede reeks voort en schrijft in Deventer zijn vierde winstpartij bij en Fortuna pakt tegen de verwachtingen in drie punten tegen de Madrilenen uit Waalwijk. Tot zover de saaie zondag met gelijke spelletjes
Voor de punten en de strijd om de winst waren één, soms twee juiste voorspellingen op zondag genoeg om aan de top van de wekelijkse ranglijst te belanden. @Ragger had net als de meesten al een goede bodem gelegd door de dagen ervoor elke winstpartij juist in te schatten. Het ontbrak echter nog aan een tienpunter dus op zondag werden de messen nog even extra geslepen. En met succes: de wedstrijd van de week leverde hem een dikke 20 punten op, wat na de zevenpunter bij Utrecht voldoende bleek voor de winst. Hierna kon het feest in huize Ragger losbarsten want zelfs met een misser bij Vitesse kon de weekwinst hem niet meer ontgaan. Met een score van 61 punten pakt hij niet alleen de weekwinst, ook wint hij maar liefst 20 plaatsen op de ranglijst; de top 25 is nog maar één plekje weg

1. @Ragger 61 punten
2. @groggy 58 punten
3. @horizon1978 56 punten
4. @Dracoz 55 punten
5. @lucatoni 53 punten
Deze week bleek de wedstrijd van de week haar naam eer aan te doen, zij bepaalde namelijk wie er deze week zou gaan winnen. @Dracoz had lange tijd zicht op de winst maar scoorde daar slechts 2 puntjes. Poef, weg winst. Dankzij zijn tienpunter bij Vitesse eindigt hij toch op een (heel knappe) vierde plek.

@Ragger was deze week het meest geslepen en mag naast het felbegeerde schildje ook het blauwe Hero logo dragen, gefeliciteerd!

1. @Typhone 652 punten
2. @JasperS1994 651 punten
3. @R-B 644 punten
4. @Jay-K 641 punten
5. @RudyL 634 punten
6. @makooy 632 punten
7. @pelle888 632 punten
8. @poes 624 punten
9. @lucatoni 620 punten
10.@MarkH69 619 punten
@Typhone blijft voorlopig de nummer één. De opgebouwde voorsprong is echter als sneeuw voor de zon verdwenen, @JasperS1994 is duidelijk op jacht zijn plaats op de troon te heroveren
Dankzij een plek in de week top 5 komt @lucatoni de top tien weer binnen, dit gaat ten koste van @Zyron die het nu even moet doen met plek 11.

Er was dit weekend maar één keer een 2-1 uitslag en wel bij Ajax-Sparta. Het zal jullie niet verbazen dat het ook gelijk de wedstrijd was met de meest correcte voorspellingen: 36 keer telde ik een 2-1.
Bij AZ zag ik aardig wat 4-0 voorbij komen. Dat Almere ook een goaltje zou scoren liet een hoop mensen beteuterd achter, behalve @Basdon1985, @heho, @Persioncool, @Miki en @Techrvw. Zij namen de volle 10 punten mee naar huis
PEC-NEC was een lastige. @OMX2000 was de enige die de 1-3 juist had ingevuld, chapeau
Wie gaat er nou vanuit dat Volendam scoort in de Kuip? Nou, @Basdon1985, @Hoianddoei, @Thijssie007 en @Persioncool bijvoorbeeld. Het gevolg: 10 punten erbij op de scorekaart.
Dat Twente vier keer zou gaan scoren hadden alleen @jm2th2 en @Besas79 goed gezien. Dat Excelsior er twee zou maken, die memo hadden ze even gemist
Dat @reaL_G een baas was zagen we pasgeleden al. Deze week mag de lowrider weer uit de garage voor een ererondje: hij was de enige die de 0-2 voor Utrecht goed had
Vitesse op winst zetten getuigt dit seizoen van lef. Maar Vitesse met 2-0 laten winnen, dat doet toch zeker niemand? En toch was dat precies wat @Lekkerboeie86, @reaL_G, @sjtienuh, @bie100 en @Dracoz deden. Het bleek ook nog eens de juiste voorspelling te zijn, stelletje mazzelaars

Leggen we de scorekaarten van de twee kemphanen naast elkaar dan zijn er slechts twee verschillen te ontdekken:
Bij PSV-Heerenveen werden door Typhone 7 punten gepakt, waar toolkist er 5 pakte.
Bij PEC-NEC pakte Typhone er 0 en toolkist er 2.
Verder is alles hetzelfde, tot aan de voorspelling van de wedstrijd van de week aan toe. Omdat geen van jullie dit weekend écht je best heeft gedaan ga ik daarom geen winnaar uitroepen, ondanks verwoede pogingen tot omkoping. Volgende week verwacht ik wat meer spektakel heren, jullie stellen ons teleur!
1 | 44 | 50 | 0-1 |
2 | 65 | 32 | 1-1 |
3 | 34 | 47 | 1-2 |
4 | 25 | 37 | 1-3 |
5 | 51 | 35 | 2-3 |
6 | 44 | 43 | 3-3 |
7 | 32 | 31 | 4-3 |
8 | 57 | 41 | 5-3 |
9 | 44 | 51 | 5-4 |
10 | 32 | 34 | 5-5 |
11 | 46 | 26 | 6-5 |
12 | 51 | 20 | 7-5 |
13 | 36 | 44 | 7-6 |
14 | 47 | 40 | 8-6 |
15 | 37 | 37 | 8-6 |

Vrijdag staat er een ware (hersen)kraker op het programma.
Koning der gelijke spelen NEC, die afgelopen week van PEC wonnen, nemen het op tegen de club die de Madrilenen uit Waalwijk met nul punten terug naar huis stuurde. Op de zaterdag en zondag volgen daarna nog een zevental wedstrijden, om het weekend vervolgens af te sluiten met de topper AZ-PSV.
Succes met voorspellen!
Ik heet ook nog steeds toolkist, wat voor typhone komt..Typhone schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:56:
[...]
Score blijft gewoon staan zoals die is.
Op het einde wint degene die zijn originele naam gedurende het seizoen gehouden heeft
dus jammer voor je
Volgende doel is top 70
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Wat een dramatische seizoensgang dit jaar haha

Weer een lading missende voorspellingen! Als de personen boven mij in de ranglijst nou ook eens vergeten te voorspellen
Vanavond 20.00 is de eerste wedstrijd van het weekend
@Isheara, @psYchovic, @Maarten_E, @Bartzegmaar, @R-B, @Megupe, @rscheper, @Dion34, @frumper, @ElPaco, @Ephymerous, @Quad, @Lekkerboeie86, @mAiden88, @Nietorigineel, @ST10©DE, @MPC60, @JeyJey, @Fendermen, @groggy, @RudyL, @Jay-K, @ParaDroid2, @Assasinbats, @ElMacaroni, @wokkelz, @Freshnezz, @robbydw, @superbieke, @jm2th2, @Rubeo38, @HippiePaci, @MarChello75, @Jero_B, @Purehz, @Besas79, @Lucatoni, @OMX2000, @RodeVre, @Quazier, @69420666_, @Sjorre, @poes, @Verwijderd, @pelle888, @FREAKJAM, @Murrays, @Bregweb, @Ragger
Dank!makooy schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:17:
[Afbeelding]
Weer een lading missende voorspellingen! Als de personen boven mij in de ranglijst nou ook eens vergeten te voorspellen![]()
Vanavond 20.00 is de eerste wedstrijd van het weekend
@Isheara, @psYchovic, @Maarten_E, @Bartzegmaar, @R-B, @Megupe, @rscheper, @Dion34, @frumper, @ElPaco, @Ephymerous, @Quad, @Lekkerboeie86, @mAiden88, @Nietorigineel, @ST10©DE, @MPC60, @JeyJey, @Fendermen, @groggy, @RudyL, @Jay-K, @ParaDroid2, @Assasinbats, @ElMacaroni, @wokkelz, @Freshnezz, @robbydw, @superbieke, @jm2th2, @Rubeo38, @HippiePaci, @MarChello75, @Jero_B, @Purehz, @Besas79, @Lucatoni, @OMX2000, @RodeVre, @Quazier, @69420666_, @Sjorre, @poes, @Verwijderd, @pelle888, @FREAKJAM, @Murrays, @Bregweb, @Ragger
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Tag dan ook alleen degenen die ónder jou staan, pannenkoekmakooy schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:17:
[Afbeelding]
Als de personen boven mij in de ranglijst nou ook eens vergeten te voorspellen
Zal ik de volgende keer doenSuperkiwi schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:57:
[...]
Tag dan ook alleen degenen die ónder jou staan, pannenkoek
⏩ PVOutput☀️
Ikzelf wel, maar ik weet niet of iedereen die krijgt.Quad schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:48:
Krijgen jullie geen e-mail om de voorspellingen in te vullen?
Zeker wel, maar die komt ongeveer tegelijk binnen met de tag hier,Quad schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:48:
Krijgen jullie geen e-mail om de voorspellingen in te vullen?
Hopelijk deze keer wel de wedstrijd v/d week goed haha
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
LOETKE
LOETKE
Hopelijk pakt de zondag ook eindelijk eens een keer goed uit.
Mocht je denken dat je het deze week bagger slecht doet... Je staat na Almere-Vitesse nog steeds 7 punten op me voor deze rondeTyphone schreef op zondag 17 december 2023 @ 06:59:
Had iemand die 1-2 van Volendam zien aankomen? 😅

:strip_exif()/f/image/dcGyEJ1H0pAdaQNnyetNd2q1.png?f=user_large)
Het is dit weekend weer huilen met de pet op.
Maarten_E schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:46:
[Afbeelding]
Het is dit weekend weer huilen met de pet op.

⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
:fill(white):strip_exif()/f/image/AR0qD94a7HPbxE9uqqAimmoc.png?f=user_large)
En tot nu toe levert statistiek je weer meer op:
:fill(white):strip_exif()/f/image/EfkqaUTWtfJBm0Of3bX11mvZ.png?f=user_large)
Treurnis voor ons allemaal.
⏩ PVOutput☀️
Er zijn in onze poule 4 mensen met 40 of hoger. Bizar laag aantalQuad schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:54:
Er zullen maximaal 14 spelers boven de 40 punten eindigen. Waarvan ik denk dat de helft of minder dat ook lukt.
Treurnis voor ons allemaal.
⏩ PVOutput☀️
Sterker nog, met mijn 31 punten ben ik zelfs een plekje gestegen

Ik had alleen even niet door dat dit de laatste ronde voor de winterstop was. Wat moeten we nu de komende weken?

[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 18-12-2023 03:19 ]

Speelronde 16
De 16e speelronde in de Eredivisie liet weer eens zien dat voorspellen een koud kunstje is en er alles mogelijk is... als je een inktvis, kat, aap of giraffe bent. Zolang je ook maar denkt met ratio iets te kunnen voorspellen dan ga je nat. Daar zijn vele mensen achter gekomen. Een blik op de laatste pagina laat zien dat zwaargewichten zoals @Seikbal, @toolkist, @Lekkerboeie86, @ParaDroid2 tot TOTALE puntenaantallen gekomen zijn tot maximaal 19. Dat is nog geen 4x een correcte winnaar voorspeld. Dat hebben deze heerschappen in het verleden beter gedaan.
NEC-Fortuna, 4-1, was nog een redelijk begin voor de meesten. FC Utrecht - RKC eindigde in een 1-1, evenals Excelsior - GA Eagles. Heerenveen - Volendam 1-2 was een stuk onverwachter. Zelfs @mavaros zag deze niet aankomen.
Almere City, waar de afgelopen weken zand in de motor zat, wist opeens weer bij welke garage je het beste een motor kon laten fixen. Eentje in Arnhem schijnbaar. Die kregen met 5-0 keihard op de broek en het gaat voor de Arnhemmers nog een hele kluif worden om dat moeras uit te gaan. De Eredivisie 2.0 speelt zich binnenkort af in de Eerste Divisie.
PSV verdient een kleine extra pluim. 16 gespeeld, 16 gewonnen, kampioen van Nederland 2023/2024. Gefeliciteerd @ElPaco, @ST10©DE en nog enkelen die trouw de kleuren van Eindhoven verdedigen. Iedereen die PSV niet als kampioen heeft loopt in elk geval wat puntjes mis en ik gok dat @toolkist er daar één van is
De 'eerlijke' winnaar zou nu 31 punten moeten hebben. Een @Superkiwi een @Typhone bijvoorbeeld. Helaas zijn er mensen die nauwe banden hebben met Visca, de witte Chinees die in deze verschrikkelijke week opeens +50 punten scoort. Op afstand gevolgd door @dutchgio @MM99 @bie100 en @Quazier die de top 5 afsluit met +39 punten.
Zoals de Chinezen het zelf zeggen:
白种华人不可信 (Bái zhǒng Huárén bù kě xìn)

1. @YES +50 punten
2. @dutchgio +42 punten
3. @MM99 +42 punten
4. @bie100 +40 punten
5. @Quazier +39 punten
We gaan eens even kijken wat deze snuisteraars allemaal voorspeld hebben. Bij mijn weten is de import (en het nuttigen) van vodka aan banden gelegd maar deze top 5 laat zien dat het nuttige van 1 liter vodka, gevolgd door 15 minuten wachttijd tot alleraardigste resultaten kan leiden in onze poule.
@YES scoorde 12 punten bij Almere - Vitesse, en 10 punten bij Excelsior - GA Eagles en Heracles - Feyenoord. Redelijk normaal dus.
@dutchgio voorspelde 3x (!) een gelijkspel goed (3x 2-2 voorspeld, 2x 7 punten, 1x 10 punten). Als je nou lef had gehad en dat bij Ajax ook had ingevuld was je weekwinnaar geweest. Maar 3x een gelijkspel goed hebben is banden met de witte Chinees. Geen zuivere koffie dit!
@bie100 verdient ook wel een mooie vermelding. Sparta - Twente 100% goed en Volendam laten winnen van Heerenveen. Re5p3kt!

@YES gefeliciteerd met het schaaltje achter jouw naam! @Lekkerboeie86 zal het hero abonnement voor jou aanvragen!

1. @Typhone +683 punten (je bent een koning, of je bent een koning)
2. @JasperS1994 +676 punten
3. @Jay-K +672 punten
4. @R-B +668 punten
5. @pelle888 +661 punten
6. @RudyL +657 punten
7. @makooy +655 punten
8. @YES +655 punten (score wordt betwist bij de witte Chinees)
9. @Zyron +654 punten
10. @Frituurman +649 punten
Helemaal onderaan is het ook spannend:
103. @mAiden88 +400 punten (waar ben je???)
102. @rscheper +402 punten
101. @Hoianddoei +500 punten
100. @toolkist +501 punten (foutje, maar hier hoort ie!)
100. @DutchEagle1993 +506 punten
99. @Seikbal +511 punten
98. @Purehz +540 punten
97. @MPC60 +541 punten
Gelukkig is @JasperS1994 even op de rem gaan staan in dit slechte weekend. Hier was meer uit te halen maar ook voor mij viel er niet zoveel te doen. Wel komt @YES even keihard de top 10 binnen geknald.
Helaas is @Superkiwi verdwenen. Ook @Lekkerboeie86 vinden wij niet terug. Zet hem op mannen anders wordt er getwijfeld door het plebs aan onze kunde!
Ook tegenvallend... duizenden posts in het voetbaltopic maar mijn grote vrinden @Gonadan en @toolkist zijn nog niet in de top 10 terug te vinden. Wat zegt dat heren?
WINTERKAMPIOEN
Mijn collega's stuurden per DM nog even een stukje over de winterkampioen.
Hartelijk dank @Lekkerboeie86 @Superkiwi en @makooy voor deze warme woorden!Beste Voetbalpoule deelnemers,
Ik (@Lekkerboeie86 )wil graag even stilstaan bij de ongeëvenaarde voorspellende gaven van onze eigen Typhone, de visionaire profeet van het Tweakers-universum. In een wereld vol bits en bytes, waar elke update en upgrade van cruciaal belang is, heeft Typhone zich ontpopt tot de ultieme ziener.
Of het nu gaat om de nieuwste gadgets, software-updates of futuristische ontwikkelingen in de techwereld, Typhone lijkt een directe lijn te hebben met de toekomst. Zijn voorspellingen zijn niet alleen accuraat, maar vaak ook een stap voor op de rest van de community.
Menig Tweaker heeft al kunnen profiteren van Typhone's inzichten, waardoor ze met een voorsprong de nieuwste technologische ontwikkelingen kunnen omarmen. Of het nu gaat om de lancering van cutting-edge smartphones, revolutionaire software-upgrades of baanbrekende hardware, Typhone staat garant voor een glasheldere blik in de digitale kristallen bol.
Laten we een digitale staande ovatie geven aan Typhone, de onbetwiste meester-voorspeller van Tweakers. Zijn scherpe analyses, ongekende kennis en feilloze voorspellingen maken hem tot een waardevol kompas in de snel evoluerende wereld van technologie.
Dank je wel, Typhone, voor het delen van jouw inzichten en het verlichten van het pad voor de rest van ons. Moge jouw glazen bol altijd helder zijn en moge je voorspellende talenten ons blijven verbazen.
De prijs voor de winterkampioen schuif ik door naar de nummer 2 in het algemene klassement op het einde van het jaar
Mijn geste voor mijn peasants!

Ik heb nog nooit zo weinig correct voorspelde wedstrijden gezien in de poule.
@Isheara @ajaxalex en @YES zijn de enigen die 2 wedstrijden 100% correct voorspeld hebben.
Excelsior - GA Eagles was de best voorspelde wedstrijd van het afgelopen weekend (1-1)
Veel vertrouwen in Feyenoord (0-4), minder vertrouwen in PSV (0-4). Niemand had AZ-PSV correct voorspeld.
@Verwijderd prutser, waarom heb je jouw voorspelling niet ingevuld? Geldt voor voor @rscheper!

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist
Arme toolkist. Statistiek liegt nooit. Hoe meer gegevens beschikbaar komen, hoe minder het gebrek aan kennis verborgen kan worden
1 | 44 | 50 | 0-1 |
2 | 65 | 32 | 1-1 |
3 | 34 | 47 | 1-2 |
4 | 25 | 37 | 1-3 |
5 | 51 | 35 | 2-3 |
6 | 44 | 43 | 3-3 |
7 | 32 | 31 | 4-3 |
8 | 57 | 41 | 5-3 |
9 | 44 | 51 | 5-4 |
10 | 32 | 34 | 5-5 |
11 | 46 | 26 | 6-5 |
12 | 51 | 20 | 7-5 |
13 | 36 | 44 | 7-6 |
14 | 47 | 40 | 8-6 |
15 | 37 | 37 | 8-6 |
16 | 31 | 17 | 9-6 |

Het is kerstvakantie voor de voetballers. Voor die van PSV welverdiend. Voor die van Ajax hoop ik dat ze het strafkamp in Siberië op waarde schatten...
FIJNE KERSTDAGEN EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR GEWENST NAMENS DE CREW
[ Voor 0% gewijzigd door Typhone op 18-12-2023 11:59 . Reden: Typo's correctie, zinsbouw aanpassingen. ]
Wow, nice
Wie of wat is De Witte Chinees eigenlijk? Zo ingeburgerd ben ik nou ook weer niet in dit topic.
[ Voor 22% gewijzigd door YES op 18-12-2023 12:24 ]
Ook in slechte tijden zet ik Ajax eigenlijk altijd op winst, dat heeft mij al te vaak punten gekost. De wens is de vader van de gedachte.Typhone schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:47:
@dutchgio voorspelde 3x (!) een gelijkspel goed (3x 2-2 voorspeld, 2x 7 punten, 1x 10 punten). Als je nou lef had gehad en dat bij Ajax ook had ingevuld was je weekwinnaar geweest. Maar 3x een gelijkspel goed hebben is banden met de witte Chinees. Geen zuivere koffie dit!
NEC had ik uiteraard ook op een gelijkspel gezet, maar dat ging deze keer dan niet op. De nieuwe kampioen gelijke spelen is tot dusver Excelsior.
Om er maar een klassieker bij te halen:
YouTube: Toto-voorspelling: 'Gelijkspelletje' - VOETBAL INSIDE
Volgens mij heb jij het tijdens het schrijven van dit stuk ook niet bij één liter gehouden meneertjeTyphone schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:47:
Bij mijn weten is de import (en het nuttigen) van vodka aan banden gelegd maar deze top 5 laat zien dat het nuttige van 1 liter vodka (...)
Fraai stuk uit de pen getrokken weer, kudos!

Xbox: SendexNL
Dit topic is gesloten.