✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Deze game heb ik gekregen bij mijn Asus RTX 4070 Super en geinstalleerd via Ubisoft Connect, echter lukt het mij niet om deze op te starten. Wanneer ik de game open dan zie ik voor een paar seconden mijn cpu naar +- 80 procent gaan voor een the crew motorfest proces, en dan sluit hij deze weer af zonder enige crash aanduiding. Ook heb ik al geprobeerd om de exe uit program files als administrator te starten zonder succes. Heeft iemand dit probleem ook en wellicht een oplossing hiervoor?
Ik draai een Asus RTX 4070 Super met een I7 14700 in combinatie met 64gb ddr5 geheugen met de nieuwste nvidia drivers en windows 11 pro 24H2 build 26100.2161.
All Round Software Ontwikkelaar
Ik zou het niet weten. Sommige games willen niet starten i.c.m. bepaalde antivirus software. Maar ik zie dat er meer mensen zijn die problemen hebben met het opstarten van Motorfest en niet vanwege die reden. Wat ik zou doen is even op het Motorfest Discord vragen https://discord.gg/thecrewkoen2000 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:30:
Goedenavond allemaal,
Deze game heb ik gekregen bij mijn Asus RTX 4070 Super en geinstalleerd via Ubisoft Connect, echter lukt het mij niet om deze op te starten. Wanneer ik de game open dan zie ik voor een paar seconden mijn cpu naar +- 80 procent gaan voor een the crew motorfest proces, en dan sluit hij deze weer af zonder enige crash aanduiding. Ook heb ik al geprobeerd om de exe uit program files als administrator te starten zonder succes. Heeft iemand dit probleem ook en wellicht een oplossing hiervoor?
Ik draai een Asus RTX 4070 Super met een I7 14700 in combinatie met 64gb ddr5 geheugen met de nieuwste nvidia drivers en windows 11 pro 24H2 build 26100.2161.
i5 10400F 16GB RTX 4060
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
🛠️ The Crew Motorfest Maintenance 🛠️
— The Crew Motorfest (@TheCrewGame) 5 november 2024
🗓️ Wednesday, November 6th
🕘 9AM UTC / 4AM EST
📉 Estimated duration: 4 hours
🎮 All platforms
🔧 Building the bridge to Maui and getting ready for Season 5!
Ja, het eiland Maui komt vandaag beschikbaar als het goed is
Om 12 uur vanmiddag als ik het goed bekijk zo
Maar kan goed eerder beschikbaar zijn als alles eerder gereed is
i5 10400F 16GB RTX 4060
Oh vet! Dat word een keer weer installerenRobolokotobo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:04:
[...]
Ja, het eiland Maui komt vandaag beschikbaar als het goed is![]()
Om 12 uur vanmiddag als ik het goed bekijk zo
Maar kan goed eerder beschikbaar zijn als alles eerder gereed is
Ik heb hem ook nog geïnstalleerd staanG_Dragon schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:06:
[...]
Oh vet! Dat word een keer weer installeren..
Maui, here we come!

Noh ja, racen. Het is meer cruisen wat ik doe haha. Maar regelmatig wordt het gas wel even flink ingetrapt
Ik heb toch al wel flink gespeeld. Ik heb de game ook nog niet zo lang in bezit
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8deVdumTiCdhgGwvxh2UhpPD.jpg?f=user_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Robolokotobo op 06-11-2024 09:23 ]
i5 10400F 16GB RTX 4060
De update kan nu wel gedownload worden. Ik weet niet of dat wat zegt?TheNewBlood schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:33:
Hm, maintenance is nog altijd bezig. Hopelijk deze avond online!
i5 10400F 16GB RTX 4060
Ik wist niet eens dat de PS5 Pro al te koop was. Zal er wel erg goed uit zien daar op. Ik mis een klein beetje scherpte op mijn 1080P scherm. Maar met deze update ziet de game er nog wel weer net wat beter uitNol_NL schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:05:
Netjes. Ik begreep dat er nu ook een PS5 Pro update beschikbaar is, dus ik wacht denk ik nog even tot morgen met het nieuwe eiland verkennen.
Video's en streams zien er vaak nog net wat onscherper uit van deze game. Wat dat wat verhelpt is door te kiezen voor de h265 (HEVC) codec in OBS of welke andere recording/streaming software je gebruikt. Ik heb dat vanavond ook gedaan voor een video die nog aan het uploaden is. Ik zal die straks ook hier posten zodat geïnteresseerden Maui even kunnen bekijken
Ik heb Ultimate in de Nederlandse Ubisoft Store gekocht tijdens de herfst sale even geleden. Ik betaalde volgens mij rond de 25 euro. Volgens mij mis je niet bijzonder veel wanneer je nog de gewone editie gebruikt. De auto's die je bij Ultimate krijgt zijn ook niet uit de categorie most wanted zo gezegd. En het nieuwe eiland is gratis. Het eiland is trouwens 4/5 zo groot als het eerste eilandG_Dragon schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:18:
Ik twijfel heel erg om de Ultimate editie via de United States te halen met VPN maar ik weet dus niet 100% zeker of dit nog werkt op Xbox. Alleen het prijsverschil is gigantisch, want in NL betaal je €120 en in US betaal je er €34 voor.
i5 10400F 16GB RTX 4060
Mogelijk dan toch maar die pass halen een keertje.
Op het nieuwe eiland zijn geen feasts of andere challenges. Alleen daarstraks een treasure gevonden en ook maar die nieiwe Porsche binnengehaald.
Ik heb de year 2 pass nog niet en ik weet ook niet of die mij wel 30 euro waard is. Ik vind vrij rijden het belangrijkste. Af en toe even een grand race doen (De online multiplayer races). Die hebben ze nu trouwens voorzien van een extra optie waarin met alleen ghost cars gereden wordtrwbk schreef op donderdag 7 november 2024 @ 06:56:
Wat lees ik nu de playlist van chase Squad is exclusief voor de season pass houders year 2. Dat is dan wel weer erg jammer keek juist uit naar die playlist.
Mogelijk dan toch maar die pass halen een keertje.
Het eiland staat wel vol met bezienswaardigheden. Een gigantische vulkaan. Een vliegveld waar ik veel helikopters zag. Ik zag ook een industrieterrein waar Gymkhana gedaan kan worden tijden vrij rijden. Er waren daar items die je op kan pikken tijden het driften die er cool uit zagen. Dat gaf dan weer extra punten en dergelijkeTheNewBlood schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:03:
Ik had hem deze morgen dan ook opgestart en er is eigenlijk gewoon niets te doen buiten de Japan vol.2 playlist.
Op het nieuwe eiland zijn geen feasts of andere challenges. Alleen daarstraks een treasure gevonden en ook maar die nieiwe Porsche binnengehaald.
i5 10400F 16GB RTX 4060
Ik snap ook niet helemaal hoe dat zit. Refunden dan eerst maar als dat kan?G_Dragon schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:13:
Ik heb de Ultimate editie gekocht, maar krijg die year pass 2 er niet bij?! Terwijl ze gisteren die wel hebben toegevoegd aan de Ultimate editie..
i5 10400F 16GB RTX 4060
Nee was een gamekey via de USRobolokotobo schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:00:
[...]
Ik snap ook niet helemaal hoe dat zit. Refunden dan eerst maar als dat kan?
Oké. Noh ja. Dan heb je in ieder geval toegang tot alles wat in het eerste jaar zat. En een flink aantal auto's. Zit wel geinig spul tussen. Volgens mij heb ik de Mistubishi Lancer Evo 9 ook daar van en daar rijd ik heel veel mee. Mooie wagen, fijn weg gedrag en mooi geluid
i5 10400F 16GB RTX 4060
Ja klopt, maar ze hebben de ultimate editie aangepast en year 2 pass erin gegooid dus heb ze via Twitter al benaderdRobolokotobo schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:34:
[...]
Oké. Noh ja. Dan heb je in ieder geval toegang tot alles wat in het eerste jaar zat. En een flink aantal auto's. Zit wel geinig spul tussen. Volgens mij heb ik de Mistubishi Lancer Evo 9 ook daar van en daar rijd ik heel veel mee. Mooie wagen, fijn weg gedrag en mooi geluid
Wat is het toch weer fijn om dit spel te spelen
Mooi gedaan man, dat driftenG_Dragon schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:36:
[...]
Ja klopt, maar ze hebben de ultimate editie aangepast en year 2 pass erin gegooid dus heb ze via Twitter al benaderd
Wat is het toch weer fijn om dit spel te spelen
[YouTube: The Crew: Motorfest good drift]
i5 10400F 16GB RTX 4060
Erg fijn ook dat je nu parts kan mergen.
Het nieuwe eiland voelt nu nog wat dood aan? Er is nog niet veel op te doen hopelijk veranderd dat snel.
Dank je wel, vind dat een van de leukste dingen in het spel!
OMG ik ben er juist mee gestopt vanwege dat stomme driften, ik krijg het niet in de vingersG_Dragon schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:55:
[...]
Dank je wel, vind dat een van de leukste dingen in het spel!

Tot op heden al flink wat playlisten uitgespeeld, soms wel irritant als je weer 20km verder op moet, dan pak ik wel even snel de boot of vliegtuig. Motoren heb ik nog niet, deze komen vanzelf toch
Oh meen je, ik heb er geen enkele keer voor moeten oefenen, het is zo simpel en arcade gemaakt als maar kanWinkiller schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:56:
[...]
OMG ik ben er juist mee gestopt vanwege dat stomme driften, ik krijg het niet in de vingers
[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 21-11-2024 08:41 ]
Als ik nu zie dat er een compleet eiland bij is gekomen moet deze bijna wel de moeite waard zijn
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
i5 10400F 16GB RTX 4060
Inmiddels een uurtje of 2 gespeeld en ik ben positief verrast. het speelt lekker weg en ziet er erg mooi en sfeervol uit. Het heeft wel een hoog Forza Horizon (5) gehalte maar ik vind bij Motorfest er wat meer structuur in zitten. Dat hele playlist gebeuren is wat mij betreft erg goed gedaan. Heb die Hawaï tour voltooid en ben nu met de Japanse playlist bezig.
Deze structuur bevalt me een stuk beter dan hoe het bij Forza is geregeld. Met 1000 icoontjes op de map en een overdaad aan gewonnen dingen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Zijn er op de een of andere manier gratis auto's vrij te spelen?
Zou eigenlijk nog niet weten waarom ik een auto moet kopen
Je kan het beste de mainstage unlocken. Vanaf dat moment mag je aan online races meedoen waar je veel geld voor krijgt of je nou als eerste of als laatste finished. Meer vooraan finishen levert wel een beetje meer op natuurlijk. En je kan ook naar schatkisten zoeken. Zodra je een beep hoort die iedere keer terug komt is er een schatkist in de buurt. Hoe sneller de beep gaat hoe dichter bij je bent. Zo kan je op basis van het geluid de schatkist vinden. Er zit de ene keer veel meer geld in dan de andere keer. Een paar uren flink spelen en dan kan je wel een auto van 1.5 of 2 miljoen kopen. Vergeet ook niet de slaloms en speed traps en dat soort korte opdrachten te doen. Daar zit ook redelijk geld in. Beetje variëren met hoe je aan geld komt, dat werkt best lekkerOxigeon schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:25:
Gisteren dan ook aangeschaft en een uurtje gespeeld. Speelt op zich wel lekker weg. Ben bezig met de monumenten playlist (ik denk de eerste die je start). Rijd lekker weg en het eiland lijkt lekker groot. Auto's kosten nog een vermogen. Dus kopen wat je leuk lijkt zit er nog niet in. Je moet er toch echt voor racen.
i5 10400F 16GB RTX 4060
Spellen zoals Dirt en alles van Need For Speed vind ik echt helemaal niks qua handling.
Hoe is multiplayer tegenwoordig, is dat nog populair?
Vaak bu'j te bang!
Elke playlist geef je een auto. Elke playlist geeft je ook activiteiten zoals een foto zoektocht die per foto een hoop geld oplevert, flitspalen, etc.Oxigeon schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:25:
Gisteren dan ook aangeschaft en een uurtje gespeeld. Speelt op zich wel lekker weg. Ben bezig met de monumenten playlist (ik denk de eerste die je start). Rijd lekker weg en het eiland lijkt lekker groot. Auto's kosten nog een vermogen. Dus kopen wat je leuk lijkt zit er nog niet in. Je moet er toch echt voor racen.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Als Horizon fan ben ik nooit heel ver met deze game gekomen. Het is iets meer arcade, maar niet zo extreem als bijv. NfS. Bevat een hoop goede elementen. Wat mij persoonlijk een klein beetje tegenstaat is dat je af en toe een playlist krijgt met bijbehorende muziek/auto’s, waar ik soms helemaal niks mee heb. En dan is het even doorbijten om die playlist af te maken.-tom-562 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:36:
Hoe verhoudt The Crew zich qua handling/feel tot Forza Horizon? Ik zie dat het spel nu ik de aanbieding is in de Microsoft Store voor rond de 20 euro. Is het semi realistisch/arcade zoals Horizon? Dat vind ik heerlijk rijden namelijk.
Spellen zoals Dirt en alles van Need For Speed vind ik echt helemaal niks qua handling.
Hoe is multiplayer tegenwoordig, is dat nog populair?
Als je Horizon een beetje uit je hoofd kunt zetten is het een prima game waar je een flinke tijd mee zoet kan zijn. Zeker voor 20 euro.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik heb 'm aangeschaft. Het is idd iets meer arcade dan Horizon. Ik moet nog ff wennen aan de handling, de auto's doen soms niet wat ik er van verwacht. Ook de AI lijkt (single player) wel alsof het Max Verstappen is. In Forza heb ik met niveau Unbeatable een leuke uitdaging (en alle hulpmiddelen, behalve ABS, uit). Met alle hulpmiddelen uit (behalve ABS) en difficulty op 4 win ik helemaal niks, ook omdat ik niet echt een goed gevoel heb met alle auto's. Heb nu TC en ESP op 'sport' staan en de difficulty op 3 en nu lukt het wel.VincentG schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:18:
[...]
Als Horizon fan ben ik nooit heel ver met deze game gekomen. Het is iets meer arcade, maar niet zo extreem als bijv. NfS. Bevat een hoop goede elementen. Wat mij persoonlijk een klein beetje tegenstaat is dat je af en toe een playlist krijgt met bijbehorende muziek/auto’s, waar ik soms helemaal niks mee heb. En dan is het even doorbijten om die playlist af te maken.
Als je Horizon een beetje uit je hoofd kunt zetten is het een prima game waar je een flinke tijd mee zoet kan zijn. Zeker voor 20 euro.
Wellicht gewoon gewenning
Het geluid vind ik wel beter bij The Crew, er is ook duidelijk een verschil in inlaatgeluid te horen bij b.v. halfgas en volgas. Alleen elke keer die 'kloenk' bij het schakelen slaat nergens op
[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 19-01-2025 18:31 ]
Vaak bu'j te bang!
- the summit: ik voltooi alle 9 onderdelen en val net in zilver. Voor mijn gevoel kan ik niet beter racen. Maakt het nu echt zoveel uit of een auto nu 760/990 is of 990/990?
- ik heb voor de Summit 2 autos moeten aanschaffen. Deze kan ik eigenlijk nooit terugverdienen met het voltooien van de summit. Ik had toch eigenlijk wel verwacht dat ik minimaal die auto zou binnen hengelen.
- vaak speel ik onderdelen vrij en zie ik die gele bolletjes bij de auto's staan. Als ik deze onderdelen op auto X plaats gaan de gele bolletjes bij auto Y weg. Kan ik ditzelfde onderdeel nu op meerdere autos plaatsen of moet ik voor elke auto de onderdelen apart unlocken?
Ik heb je volgens mij van Helldivers in mijn vrienden lijst zag al wat tijden van je staan bij de summit onderdelen. Ben ook langzaam aan weer af en toe deze game aan het spelen vooral voor het verzamelen en ben wel een beetje auto fanaat.Oxigeon schreef op maandag 10 februari 2025 @ 00:38:
Eigenlijk sinds deze week de eerste 8 uur in de game zitten. Heb nu een 3-tal playlist voltooid en verder nog wel wat lekker rondgescheurd. Alleen nog enkele dingen waar ik vragen over heb.
- the summit: ik voltooi alle 9 onderdelen en val net in zilver. Voor mijn gevoel kan ik niet beter racen. Maakt het nu echt zoveel uit of een auto nu 760/990 is of 990/990?
- ik heb voor de Summit 2 autos moeten aanschaffen. Deze kan ik eigenlijk nooit terugverdienen met het voltooien van de summit. Ik had toch eigenlijk wel verwacht dat ik minimaal die auto zou binnen hengelen.
- vaak speel ik onderdelen vrij en zie ik die gele bolletjes bij de auto's staan. Als ik deze onderdelen op auto X plaats gaan de gele bolletjes bij auto Y weg. Kan ik ditzelfde onderdeel nu op meerdere autos plaatsen of moet ik voor elke auto de onderdelen apart unlocken?
- Die 990 maakt zeker wel iets uit maar je kan ook goude sets compleet maken waardoor je veel meer boost hebt of veel langer. Dit maakt zeker wel een verschil. Denk zelfs (zelf goud in summit) dat je zonder deze sets bijna onmogelijk in de platinum kan komen. Zo is er ook een set om volgens mij dubbele punten bij slalom te krijgen etc. Dan heb je zo +150.000 punten op die slalom die in de summit zit. Vaak helpt het ook om bij bijv. een escape te kijken wat de top spelers doen (even de ghost aanzetten) soms moet je een specifieke kant oprijden of een soort shortcut nemen. Hoewel ik niet weet hoe het nu bij the motorfest is maar bij de crew 2 was de top 100 sowieso al mensen die gebruikt maakte van glitches (met een vliegtuig uit de lucht komen vallen om te wisselen naar de auto en zo een start te maken met +300km/h start snelheid)
- Je kan de summit auto's inderdaad niet terugverdienen maar ze zijn als bundel nu wel goedkoper dan dat je ze los zou kopen. Dus als je de bundle hebt gekocht heb je wel een soort discount gehad. Als je doel dus is om zoveel mogelijk autos te bezitten dan zou ik ze zeker op deze manier aanschaffen. Geld verdienen is volgens mij wel een grind. Je kan wel icon points inzetten om meer geld te verdienen en ook een set zo aanpassen dat het maximaal % geld geeft. Zou nu vooral voor je plezier spelen. De summit is eigenlijk ook meer endgame content. Goed om wel mee te nemen als beginner maar echt hoger als goud halen zal dan echt lastig zijn.
- De onderdelen kan je op dezelfde type auto zetten (plane/racing/street 1/street 2/hypercar/etc). Dus je unlocked die part in op die type auto. Volgens mij zijn de street 1 en street 2 onderdelen wel gedeelte
Zou sowieso alle playlists afspelen om zo wat auto's te verdienen en is volgens mij ook wel de snelste en leukste manier om aan geld/bucks te komen
Dan gaat het de komende tijd inderdaad de playlists worden. Niet dat dat erg is. Je speelt daarm3e ook voldoende onderdelen vrij, nieuwe auto's etc. Dus dan maakt allemaal niet uit. Die summit is dan inderdaad nog te hoog gegrepen.Utoka schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:45:
[...]
Ik heb je volgens mij van Helldivers in mijn vrienden lijst zag al wat tijden van je staan bij de summit onderdelen. Ben ook langzaam aan weer af en toe deze game aan het spelen vooral voor het verzamelen en ben wel een beetje auto fanaat.
- Die 990 maakt zeker wel iets uit maar je kan ook goude sets compleet maken waardoor je veel meer boost hebt of veel langer. Dit maakt zeker wel een verschil. Denk zelfs (zelf goud in summit) dat je zonder deze sets bijna onmogelijk in de platinum kan komen. Zo is er ook een set om volgens mij dubbele punten bij slalom te krijgen etc. Dan heb je zo +150.000 punten op die slalom die in de summit zit. Vaak helpt het ook om bij bijv. een escape te kijken wat de top spelers doen (even de ghost aanzetten) soms moet je een specifieke kant oprijden of een soort shortcut nemen. Hoewel ik niet weet hoe het nu bij the motorfest is maar bij de crew 2 was de top 100 sowieso al mensen die gebruikt maakte van glitches (met een vliegtuig uit de lucht komen vallen om te wisselen naar de auto en zo een start te maken met +300km/h start snelheid)
- Je kan de summit auto's inderdaad niet terugverdienen maar ze zijn als bundel nu wel goedkoper dan dat je ze los zou kopen. Dus als je de bundle hebt gekocht heb je wel een soort discount gehad. Als je doel dus is om zoveel mogelijk autos te bezitten dan zou ik ze zeker op deze manier aanschaffen. Geld verdienen is volgens mij wel een grind. Je kan wel icon points inzetten om meer geld te verdienen en ook een set zo aanpassen dat het maximaal % geld geeft. Zou nu vooral voor je plezier spelen. De summit is eigenlijk ook meer endgame content. Goed om wel mee te nemen als beginner maar echt hoger als goud halen zal dan echt lastig zijn.
- De onderdelen kan je op dezelfde type auto zetten (plane/racing/street 1/street 2/hypercar/etc). Dus je unlocked die part in op die type auto. Volgens mij zijn de street 1 en street 2 onderdelen wel gedeelte
Zou sowieso alle playlists afspelen om zo wat auto's te verdienen en is volgens mij ook wel de snelste en leukste manier om aan geld/bucks te komen
De grand race is ook nog te hoog gegrepen. Daar rij ik maximaal naar een 18e plek ofzo. Kom nog niet binnen de tijd over de finish haha.
Ik zag je inderdaad al voorbij chasen. Je gaat idd een flink stuk sneller. Zeker ook waar je de grootste afstand moet afnemen waarbij je nie5 in de rode cirkel mag komen.
Mijn zoontje van 3,5 vond de auto met het eiland plaatje erg gaaf, en wou die graag hebben.
Zo gezegd zo gedaan, en zag dat de ultimate edition voor 60 euro te koop was incl. alle season 1/2 content.
Het was een erg leuke zondag middag, papa gas geven en hij sturen. De Fiat 500 Abarth Monster Truck vind hij het mooiste.
Al met al een erg leuk spel, veel variatie in zowel auto's als races. Voorlopig wel even zoet!
Ik moet eerlijk bekennen, de waterval op 0:28 en beide scene's erna met alle lampjes in het water ziet toch best wel vet uit! Misschien toch weer een keer spelen.
De laatste update in Motorfest is wel opvallend. Ze hebben veel gewerkt aan de graphics en dat zorgt voor mooiere beelden. Vooral voor wat betreft licht val. Er zijn nu hele donkere onweerwolken. En wanneer de zon op en onder gaat is ook veel beter nu. De game is in de nacht ook schitterend met de sterren hemel en de licht bundels en reflecties van de straatlantaarns. Ze hebben de map nog beter gevuld met dorpen met huizen. Ik reed door zo'n dorpje gister avond en was verbaast door alle details
De Senna is een droom van een auto. Snelle accelaratie met korte versnellingen. Ook de handling is erg goed. Het tweede eiland dat ze onlangs hebben toegevoegd is een hele mooie toevoeging. Ik vermoed dat er nog sowieso één eiland bij komt. Het begon met Oahu en eind 2024 kregen we Maui. Nu is het wachten op Hawaii. Vermoedelijk aan het einde van dit jaar. Dat is verreweg het grootste eiland
:strip_exif()/f/image/Khpz1DQkgpLYcr2q1mBruN9V.jpg?f=fotoalbum_large)
i5 10400F 16GB RTX 4060
Wie kan mij wat wijzer maken
Ik heb enkel een keer een auto gekocht om wat races online te rijden in die week. Achteraf heb ik dat niet hoeven doen omdat ik met die auto net niet tot de gouden ranking kwam wat me weer een nieuwe auto zou opleveren. Als beginneling inderdaad lekker de centjes in je zak houden en met de auto's spelen die je krijgt.G.Scholtens schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:09:
Ik lees veel dat mensen weer een auto hebben kunnen kopen etc. Maar wanneer gebruik je die dan, ik ben vooral de playlisten aan het spelen en dan krijg je altijd gewoon een auto. En voor dat rondrijden kan je ook al genoeg kiezen.
Alle auto's in de game moet je zelf verdienen of misschien dat je ze bij een year pass hebt gekregen of Gold Edition of wat dan ook. Ik doe bijna alleen cruisen en maak dan overal schatkisten open en doe slaloms en dat soort dingen en sprokkel zodoende geld bij elkaar. Af en toe een paar online races voor 50K per race. De Senna kost 1,7 miljoen dus daar ben ik wel even voor bezig geweest. En ja, het is maar net zijn er specifieke auto's die je erg graag wil. Die je erg speciaal vindt en waar je liever mee rond cruised dan die je al hebt of graag erbij wil hebben om als optie te hebben. Zo zijn er misschien een tiental super cars die ik erg gaaf vind.G.Scholtens schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:09:
Ik lees veel dat mensen weer een auto hebben kunnen kopen etc. Maar wanneer gebruik je die dan, ik ben vooral de playlisten aan het spelen en dan krijg je altijd gewoon een auto. En voor dat rondrijden kan je ook al genoeg kiezen.
De meesten daar van heb ik nu maar zelfs als ik ze allemaal heb dan zijn er misschien nog wel auto's voor mij om te ontdekken waar ik een soort van band mee kan krijgen. Ze hebben allemaal hun eigen karakter met looks en wegligging en acceleratie en snelheid en geluid. En mijn Senna bijv. is oranje met zwart en ik vind hem zo speciaal dat ik er een beetje verliefd op ben zeg maar. Ik zie het een beetje als simulatie. Ik gebruik mijn fantasie een beetje en waan me als echte bezitter en bestuurder van de auto. Ik speel wat eigen muziek terwijl ik cruise en zit dan helemaal in een vibe. Ik speel met een Logitech stuur en pedalen. Dat maakt de fantasie nog net wat toffer. Daarnaast probeer ik te genieten van de graphics van de speel wereld
Ik heb ook de Ferrari FXKK die ik heb meegenomen van The Crew 2 en dat is echt een beest. Zo verschrikkelijk snel en super stabiel en wendbaar. Daar kan de Senna niet tegen op helaas. Maar de FXKK gaat ook zo snel dat de Senna misschien wat relaxter is om mee over de eilanden te scheuren. Ik weet zo niet wat de FXKK kost in Motorfest maar zoals ik het me herinner is die nog veel duurder dan de Senna
i5 10400F 16GB RTX 4060
Je zou daarbij auto's/ vanities vanuit The Crew 2 kunnen importeren naar Motorfest.
Nu heb ik het mezelf (weer eens
Ik wilde die import nu eens gaan gebruiken, maar ik krijg de import optie nergens te zien in Motorfest. Naar ik nu begrijp kan dat alleen bij een nieuwe start van Motorfest, daar zou je dan de import-optie krijgen.
Nou heb ik de beide spellen ook nog eens via de epic gamestore gekocht. Ik zie ze wel staan in ubisoft connect, dat lijkt wel ok.
Maar helemaal overnieuw beginnen in Motorfest (en mijn huidige collectie dus ook verliezen) is nou ook niet echt gewenst.
Importeren in je bestaande game zou gewoon moeten kunnen bij gebruik van hetzelfde Ubisoft Connect account. Overnieuw beginnen is met Ubisoft games vaak niet eens mogelijk (of in ieder geval niet makkelijk). Maar die vehicle import zit er toch al vrij lang in?SuBBaSS schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:34:
Heeft iemand hier al gebruik gemaakt van de vehicle import die sinds kort beschikbaar is?
Je zou daarbij auto's/ vanities vanuit The Crew 2 kunnen importeren naar Motorfest.
Nu heb ik het mezelf (weer eens) moeilijk gemaakt door eerst Motorfest aan te schaffen en heb daar onderhand al een hele collectie opgebouwd. Vorige maand The Crew 2 ook maar eens gedownload en al flink in opgeschoten qua collectie.
Ik wilde die import nu eens gaan gebruiken, maar ik krijg de import optie nergens te zien in Motorfest. Naar ik nu begrijp kan dat alleen bij een nieuwe start van Motorfest, daar zou je dan de import-optie krijgen.
Nou heb ik de beide spellen ook nog eens via de epic gamestore gekocht. Ik zie ze wel staan in ubisoft connect, dat lijkt wel ok.
Maar helemaal overnieuw beginnen in Motorfest (en mijn huidige collectie dus ook verliezen) is nou ook niet echt gewenst.
Ik heb zelf Motorfest alleen nog maar met Free-play weekends gespeeld dus ik kan het nu niet controleren, maar als het goed is zit de optie verstopt in Options>Game Settings. De laatste (?) instelling is "Import my collection".
Mogelijk moet je daarna de game opnieuw starten om de collectie te importeren. Auto's die je dan later vrijspeelt in The Crew 2 worden vervolgens ook automatisch, maar soms wat vertraagd, toegevoegd aan Motorfest.
Het zat iets dieper verstopt dan ik verwachtte.
Blij dat ik niet helemaal overnieuw hoef te beginnen. Zat over de 100 auto's en die zijn allemaal aangepast/ fully upgraded. Dat zou wel even duren om opnieuw bij elkaar te sparen.
Kan kloppen dat die er al langer is. Het is voor mij pas sinds kort boeiend aangezien ik The Crew 2 eerder niet gespeeld had.