✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
volgens deze kerel niet in ieder geval: https://www.neogaf.com/th...est-reviews-soon.1660851/G_Dragon schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:54:
[...]
Oh meen je, dus niet elk spel heeft een review embargo?
"Ubisoft sent me in 2 review codes (1 Xbox Code and 1 PS5 code) today for their next upcoming sequel in The Crew franchise "The Crew Motorfest" the game has no review embargo date which means reviews will start getting posted as soon as possible and everything can be talked about. The game releases on September 14th."
Playstation 5
EDIT: Gsync zit te klooien, als ik gsync uitzet voor the crew motorfest dan is screen flickering weg
[ Voor 21% gewijzigd door Endevour op 11-09-2023 16:54 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De Banter? geeft mij een vermoeden dat we mogelijk een Japanse map erbij krijgen over tijd. Tenminste hoop ik!?flugelisoke schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:23:
Die Japanse playlist, sfeertje zeg! Geweldig!
Maar de EV playlist is wel een slechte brrrr

Qua menu moet ik toch serieus wennen hoor. Vind het niet altijd even overzichtelijk
Het geluid alleen al dat het haar op je armen rechtkomen en dit gecombineerd met de prachte omgevingen. Top!
Sfeer is goed, themed events zijn cool, maar voor de rest ben ik niet onder de indruk. Het is in ieder geval niet dat Ubisoft hier iets uitzonderlijks heeft neergezet. Je ziet de passie van de dev's wel terug, maar technisch hoogstandje is dit het gewoon niet.
Maar verder vermaak ik me hier wel weer mee tot Forza Motorsport.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Ik ben wel onder de indruk. Is iets wat al gekend is, verder verfijnen in al zijn aspecten.Froggle schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:10:
Gisterenavond gespeeld (dank aan Eneba voor de retail prijs van de normale).
Sfeer is goed, themed events zijn cool, maar voor de rest ben ik niet onder de indruk. Het is in ieder geval niet dat Ubisoft hier iets uitzonderlijks heeft neergezet. Je ziet de passie van de dev's wel terug, maar technisch hoogstandje is dit het gewoon niet.
En racen, blijft racen natuurlijk. Je kan daar niets anders van maken.
Topspel en aanrader!
als ik meeste reacties op reddit etc lees lijkt het vooral een mooi alternatief voor forza horizon op de PS5, maar dan wel net een niveautje lager zeg maar. Wacht nog steeds de reviews af denk zelf dat het 7's gaat krijgen en zeker geen forza horizon achtige cijfers omdat het toch door iedereen als gejat wordt gezienFroggle schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:10:
Gisterenavond gespeeld (dank aan Eneba voor de retail prijs van de normale).
Playstation 5
Ja ik denk ook dat het maar rond dat cijfer zal zijn door zijn precedent. Wat natuurlijk zonde zou zijn want elk spel staat op zichzelf.Stylze schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:49:
[...]
als ik meeste reacties op reddit etc lees lijkt het vooral een mooi alternatief voor forza horizon op de PS5, maar dan wel net een niveautje lager zeg maar. Wacht nog steeds de reviews af denk zelf dat het 7's gaat krijgen en zeker geen forza horizon achtige cijfers omdat het toch door iedereen als gejat wordt gezien
mja ze hadden natuurlijk ook wat orginelers kunnen bedenken he haha het lijkt precies forza horizon 5 en dat weten ze zelf ook wel.Luigi1981 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:06:
[...]
Ja ik denk ook dat het maar rond dat cijfer zal zijn door zijn precedent. Wat natuurlijk zonde zou zijn want elk spel staat op zichzelf.
Op de Xbox gaat deze game niet goed verkopen, maar op PS5 wel denk ik.
Playstation 5
Nou exact dat dus. Meer dan een 7,5 zou die van mij niet krijgen, maar weet dat Ubisoft games goed support, dus vandaar dat ik wel overstag ben gegaan.Stylze schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:49:
[...]
als ik meeste reacties op reddit etc lees lijkt het vooral een mooi alternatief voor forza horizon op de PS5, maar dan wel net een niveautje lager zeg maar. Wacht nog steeds de reviews af denk zelf dat het 7's gaat krijgen en zeker geen forza horizon achtige cijfers omdat het toch door iedereen als gejat wordt gezien
Ik koop overigens alles op de Xbox, tenzij ik 'm alleen op de Playstation kan spelen (dôh..). Puur omdat digitale games algemeen op de Xbox goedkoper zijn.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Playstation 5
Ondertussen ook 800.000 op de rekening..
Ik vind er niet veel verschil in zitten. Alleen FWD breekt om de een of andere reden snel uit.TheNewBlood schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:05:
Goeie handling, auto's voelen verschillend aan! Challenges en photo ops zijn wel leuk. Er zitten ook treasures in, juist 2 gevonden.
Qua menu moet ik toch serieus wennen hoor. Vind het niet altijd even overzichtelijk
Heb alleen nog de LBWK playlist gedaan, was wel leuk.
Verder heeel veel verschillende auto’s waarvan ik me afvraag waarom ze die bij Forza niet in de spellen krijgen??
Ziet er heel goed uit maar zit er geen fotomodus in het spelflugelisoke schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:25:
Wel heel erg leuk hoor dit met stuur voor de tv, lekker varen![]()
Het ziet er fantastisch uit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zit ook al een paar dagen de boel in de gaten te houden, hoop toch echt dat we vanmiddag de reviews krijgen.jori040 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:28:
Wanneer komen er reviews van dit spel ?
Playstation 5
Zit er wel in.G_Dragon schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:04:
[...]
Ziet er heel goed uit maar zit er geen fotomodus in het spel?
https://www.ubisoft.com/e...t/000105258?origin=middle
Is allemaal vrij gelijk aan FH5, of heeft FH5 juist een inhaalslag gemaakt?
[ Voor 34% gewijzigd door ggj87 op 13-09-2023 08:57 ]
Als race fanaat zou ik niet twijfelen. Ziet er allemaal heel mooi uit en geluid is echt kippenvel.G_Dragon schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:30:
[...]
Ik zit ook al een paar dagen de boel in de gaten te houden, hoop toch echt dat we vanmiddag de reviews krijgen.
Dit heb ik kunnen vinden: https://www.elecspo.com/n...eview-embargo-free-trial/G_Dragon schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:30:
[...]
Ik zit ook al een paar dagen de boel in de gaten te houden, hoop toch echt dat we vanmiddag de reviews krijgen.
[ Voor 22% gewijzigd door jori040 op 13-09-2023 09:00 ]
Oh dat is super!ggj87 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:50:
[...]
Zit er wel in.
Luigi1981 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:58:
[...]
Als race fanaat zou ik niet twijfelen. Ziet er allemaal heel mooi uit en geluid is echt kippenvel.
Klopt, heb zelf de closed beta gespeeld dankzij @jellevk en was heel erg verrast toen!jori040 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:58:
[...]
Dit heb ik kunnen vinden: https://www.elecspo.com/n...eview-embargo-free-trial/
Want vond The Crew 2 echt niks aan maar The Crew 1 dan wel weer erg leuk.
Ik ben heel erg benieuwd wat de reviewers voor een cijfer gaan geven.
[ Voor 21% gewijzigd door G_Dragon op 13-09-2023 09:14 ]
Met die vorige Crew delen ben ik niet bekend.
Ja hoor, zeker wel.G_Dragon schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:04:
[...]
Ziet er heel goed uit maar zit er geen fotomodus in het spel?
Over hoe tof je kan in en uitzoomen op de map
[ Voor 22% gewijzigd door Robolokotobo op 13-09-2023 10:44 ]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Meen gisteren op PU.nl ergens gelezen te hebben dat zij vandaag wel een review lanceren.
Ik miste op PS5 toch wel een Forza Horizon game en deze komt komt enorm in de buurt.
Als je reviews of gameplay wilt zien, check de youtube van blackpanthaa
Hij speelt voornamelijk racegames en speelt al een tijd early access van Crew Motorfest.
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Pas op met wat je zegt want Motorfest is gewoon puur kopiëren van iets wat wel een goed spel is dus nee FH heeft geen inhaalslag gemaakt ze zagen juist bij The Crew het licht en helaas is dat gewoon copy paste geweest en hun eigen sausje er overheen.ggj87 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:50:
[...]
Zit er wel in.
Met FH zal er wel weer een nieuwe standaard worden geïntroduceerd en dan kan de rest weer kijken hoe het moet
Eigenlijk kun je deze twee spellen niet eens met elkaar vergelijken want in FH heb je geen nitro zooi en kun je niet met je handrem dwars driftend door een bocht en vervolgens iemand inhalen da's uitgesloten.
Ik keek heel erg uit naar dit spel en hopelijk is het zo positief zoals ik nu her en der lees maar toen ik de beta speelde had ik echt een NFS gevoel en dat is niet best maargoed smaken verschillen en de een wil graag met nitro door een bocht totaal onrealistisch en andere willen graag wat meer sim/arcade gevoel zoals FH.
FM en GT7 zijn weer totaal anders en echt gericht op realistisch circuit racen i.p.v. open wereld cruisen en schik hebben.
TDU3 daarin tegen lijkt me dan wat meer potentie te hebben maar ik was dan ook een die hard TDU1 & TDU2 fan
Maar hey ik ga die trial spelen en misschien ben ik wel helemaal verkocht want heb dat filmpje gekeken met die gozer in z'n M5 driftend en al dat zag er wel vet uit!
Hopelijk kan ik als oude zeur ook me draai in dit spel vinden want FH5 komt me strot wel uit beetje auto's verzamelen uit de festival list en that's it...
https://www.ubisoft.com/e...crew/motorfest/free-trial
Voor de mensen die wat meer info willen over hoe de trial verloopt.
[ Voor 3% gewijzigd door Pimmuz op 13-09-2023 12:31 . Reden: Trial ]
In motorfest win je niet om de haverklap een miljoen en krijg je niet zomaar ff een ferrari en een bugatti, looking at you Forza....Pimmuz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:28:
[...]
Pas op met wat je zegt want Motorfest is gewoon puur kopiëren van iets wat wel een goed spel is dus nee FH heeft geen inhaalslag gemaakt ze zagen juist bij The Crew het licht en helaas is dat gewoon copy paste geweest en hun eigen sausje er overheen.
Met FH zal er wel weer een nieuwe standaard worden geïntroduceerd en dan kan de rest weer kijken hoe het moet![]()
Eigenlijk kun je deze twee spellen niet eens met elkaar vergelijken want in FH heb je geen nitro zooi en kun je niet met je handrem dwars driftend door een bocht en vervolgens iemand inhalen da's uitgesloten.
Ik keek heel erg uit naar dit spel en hopelijk is het zo positief zoals ik nu her en der lees maar toen ik de beta speelde had ik echt een NFS gevoel en dat is niet best maargoed smaken verschillen en de een wil graag met nitro door een bocht totaal onrealistisch en andere willen graag wat meer sim/arcade gevoel zoals FH.
FM en GT7 zijn weer totaal anders en echt gericht op realistisch circuit racen i.p.v. open wereld cruisen en schik hebben.
TDU3 daarin tegen lijkt me dan wat meer potentie te hebben maar ik was dan ook een die hard TDU1 & TDU2 fan![]()
Maar hey ik ga die trial spelen en misschien ben ik wel helemaal verkocht want heb dat filmpje gekeken met die gozer in z'n M5 driftend en al dat zag er wel vet uit!
Hopelijk kan ik als oude zeur ook me draai in dit spel vinden want FH5 komt me strot wel uit beetje auto's verzamelen uit de festival list en that's it...
Je moet er hier voor werken en dat maakt het tof.
Driften gaat in Forza veel fijner dan in Motorfest. Je verliest in Motorfest al snel dee controle. Heb nog geen sterke auto kunnen rijden om driften echt goed te testen maar de physics laten donuts driften iig niet toe (met de S2000 iig).
Helemaal mee eens en dat verpest het wel, eerste keer dat je het spel opstart en afsluit heb je 20 auto's erbij en zo gaat dat maar door. Ik heb sommige auto's 10x en ondertussen 200kudos voor het wegegeven van auto's maar waarschijnlijk zadel ik mensen met hetzelfde probleem opflugelisoke schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:39:
[...]
In motorfest win je niet om de haverklap een miljoen en krijg je niet zomaar ff een ferrari en een bugatti, looking at you Forza....
Ik doel meer op het gevoel wat je krijgt bij het rijden met de auto's voor de rest is Horizon 5 gewoon saai kaal en leeg.
Dat zie ik idd ook als een plus.flugelisoke schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:39:
[...]
In motorfest win je niet om de haverklap een miljoen en krijg je niet zomaar ff een ferrari en een bugatti, looking at you Forza....
Met nitro door de bocht is wel wat ik zoek in een arcade-racer.Hoe bv de progressie is hoop ik terug te lezen in de reviews.Pimmuz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:28:
[...]
Pas op met wat je zegt want Motorfest is gewoon puur kopiëren van iets wat wel een goed spel is dus nee FH heeft geen inhaalslag gemaakt ze zagen juist bij The Crew het licht en helaas is dat gewoon copy paste geweest en hun eigen sausje er overheen.
Met FH zal er wel weer een nieuwe standaard worden geïntroduceerd en dan kan de rest weer kijken hoe het moet![]()
TDU3 daarin tegen lijkt me dan wat meer potentie te hebben maar ik was dan ook een die hard TDU1 & TDU2 fan![]()
Dit was precies wat ik echt slecht vond bij forza horizon 5. Ik kreeg de ene na de andere auto zonder er iets voor te hoeven doen, totaal niet leuk. Goed om te horen dat dit in the crew anders is.flugelisoke schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:39:
[...]
Is juist het leukste met deze games om auto's te verzamelen, maar het moet je wel het gevoel geven dat je er wat voor hebt moeten doen, anders is er niks aan imo
Playstation 5
alvast bedankt
Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41
Dat is leuk, totdat je specifieke auto's nodig hebt voor de wekelijkse Summit en dan moet gaan grinden om ze te kunnen kopen.flugelisoke schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:39:
[...]
Bij The Crew games (net als bij de Test Drive Unlimited games) verdien je juist weer net iets te weinig per race om het leuk te houden als je eenmaal alle races al eens gedaan hebt.
Valt mee tikt sneller aan, en het is nu nog niet helemaal bekend wat alle meta vehicles per class zijn. Tenminste nog niet specifiek op gezocht.MartijnS72 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:14:
[...]
Dat is leuk, totdat je specifieke auto's nodig hebt voor de wekelijkse Summit en dan moet gaan grinden om ze te kunnen kopen.
Bij The Crew games (net als bij de Test Drive Unlimited games) verdien je juist weer net iets te weinig per race om het leuk te houden als je eenmaal alle races al eens gedaan hebt.
Maar heb de game ook nog niet.
TDU 2 had het probleem na endgame geen hoge payouts meer te hebben voor races en of tournamenten helaas. Dus als je je auto verzameling tegen die tijd nog niet compleet was moest je cheaten met geld of gigantisch grinden
Game oogt leuk, gekozen voor de tour playlist rond het eiland. Iets té arcadey naar mijn beleving qua rijgedrag auto's, had iets meer richting simcade zoals Forza Horizon gehoopt. Maar er zit een hoop potentie in deze game, erg benieuwd naar de andere 4,5 uur nog.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Edit: was te vroeg :-) heb het al
[ Voor 24% gewijzigd door nickdew op 14-09-2023 07:34 ]
:strip_exif()/f/image/h17SHLc348WWhFwbmPS5ndk4.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu hopen dat de reviews snel droppen
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 14-09-2023 09:24 ]
Ben erg benieuwd (PS5)
Wat een verschil in deze reviews maar dat geeft ook goed aan hoe smaak verschillend een game kan zijn voor iemand.
Deze game verschilt gewoon erg van FH5 met een aantal positieve & negatieve punten waarbij uiteraard het rij gedrag van de auto's nogal smaak gevoelig is.
Geluid van de auto's is vele malen beter en ook de vibe van het eiland ondanks dat het dus kwa mapgroote gelijk is aan FH5 is veel beter en mooier ingevuld.
Ik ben heel benieuwd naar de Trial en of het spel een beetje te spelen is met een race stuur lijkt me meer geschikt voor een controller
Have fun allemaal
Graphically, it's gorgeous. Not photo-realistic, rather stylized idealistically, though all of the visual elements are realistic to a point. Lighting is impressive, fabric physics are incredible when you knock over a marquee, and almost everything in the environment can be flattened or destroyed.
On the one hand, The Crew Motorfest does virtually nothing you haven't seen before, in some cases too many times already. But on the other, it is effectively like buying Forza Horizon on PS5, which for PlayStation fans who haven't had the pleasure is a pretty big deal. For Xbox fans, the game engine here is noticeably better in dense vegetation with far less pop-in, though it is a very familiar ride.
But my goodness, what variety of gameplay there is. To find so many convincing disciplines in one place is extraordinary. The planes have two control modes, allowing newbies to tilt and experts to barrel-roll freely. Boats and planes are both affected by visible cross-winds. You can even drive last year's Red Bull F1 car, managing its tyres in closed track races. The Red Bull can't be visibly damaged (and most cars' damage is very minor), but there are proper destruction derby events to be played online, with impressive deformation technology. It must be a licensing thing.
Dat zijn van die kleine dingen die het spel voor mij toch naar beneden trekken.
Oja, en het feit dat de joystick omgekeerd werkt; dus als je in de showroom je auto wilt bekijken moet je links doen om naar rechts te draaien enz. Heeeeel irritant!!
Maar hoezo heeft niemand het over de map in het menu, hoe vet is dat gedaan man heel gaaf, als je inzoomt zie je alles gewoon rijden etc en niet zoveel rommel ertussen als bij FH 5.
heb nog te kort gespeeld ok conclusies te trekken maar lijkt lekkere casual racer voor de PS5 naast GT7 voor het serieuze werk. Denk dat ik deze wel ga aanschaffen om lekker ontspannen te kunnen spelen af en toe als ik geen zin heb in het stresvolle gt7:)
Heb alleen wel last van crashes, 2 keer eruit gegooid en vastloper net.
[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 14-09-2023 15:48 ]
Playstation 5
Playstation 5
Ik vind het leuk dat ze de ingame challenges erbij hebben gehouden om de reis tussen 2 locaties wat leuker te maken. Nog steeds leuke minigames ook. Verder mooie auto's met aardig wat customization er nog in.
Ik vind de mensen wel wat minder ogen, geen echt leuke avatar presets imo, de soundtrack is wat matig deze keer (mis de main tune van de vorige), de AI laat niet echt veel ruimte voor je over en de wereld voelt niet echt levendig aan, maar daar heb je gelukkig weinig last van als je er lekker snel doorheen gaat
Tips:
Tip voor controllerspelers die niet alteveel de simulatie in gaan maar toch lekker willen rijden:
Bij options -> difficulty -> Global -> Counter Steering Assist uitzetten (die werkt iets teveel tegen om lekker te driften imo)
Bij options -> controls -> steering -> linearity op 100 (dan kun je veel beter tikken met je controller anders moet je heel zachtjes je pookje duwen om niet helemaal te schudden)
En de deadzones bij steering/throttle/brake kan wel verder omlaag (heb hem zelf op 5 staan).
Ook kun je ervoor kiezen om de linearity van throttle en break op 0 te zetten zodat ie wat meer doet als je een beetje indrukt maar niet helemaal. Anders is het verschil echt minimaal.
Oh en dat busje wat je gratis kunt krijgen met Ubisoft connect is echt ruk. Niet je 100 punten aan besteden (of ze moeten binnenkort verlopen). Credits zijn wel handig. Die outfit is meh maar kost niet veel.
[ Voor 88% gewijzigd door Martinspire op 14-09-2023 14:43 ]
De Map is een beetje dubbel, betreft de vorige Crew games is het wel een drastische stap terug, misschien niet visueel zo mooi als Motorfest en of Forza horizon games. Maar zitten echt wel leuke en absurd lange bergwegen die je kan masteren. Wat kwa exploratie best wel uitdagend is.Stylze schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:16:
Ben uurtje aan het spelen, speelt lekker weg tot nu toe, auto rijd stuk lekkerder dan the crew 2 maar wel wat minder controle als bij FH 5, zelfde voor de graphics alhoewel die wel in de buurt komen van FH 5 imo.
Maar hoezo heeft niemand het over de map! hoe vet is dat gedaan man heel gaaf, als je inzoomt zie je alles gewoon rijden etc en niet zoveel rommel ertussen als bij FH 5.
heb nog te kort gespeeld ok conclusies te trekken maar lijkt lekkere casual racer voor de PS5 naast GT7 voor het serieuze werk. Denk dat ik deze wel ga aanschaffen om lekker ontspannen te kunnen spelen af en toe als ik geen zin heb in het stresvolle gt7:)
Heb alleen wel last van crashes, 2 keer eruit gegooid en vastloper net.
Daarnaast Speelt Motorfest op Oahu af maar niet als de 1 op 1 schaal van TDU1/2.
Hoewel die games verouderd zijn. ligt bij TDU fans misschien mogelijk nog diep.
Wel een leukere map dan de laatste 3 Forza Horizon games bij elkaar gescraapt dat dan weer wel. Zit leuk.
(Beta gespeelt) Geen idee wanneer ik de game haal momenteel geen haast wil wat updates afwachten en hopen dat de speculaties van nieuwe eiland(en) als expansies erbij komen, waar zijn.
Sorry ik bedoelde in mijn post de map in het menu vooral dat dat zo vet gedaan is. Zal het aanpassen om te verduidelijken.Psyonara schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:20:
[...]
De Map is een beetje dubbel, betreft de vorige Crew games is het wel een drastische stap terug, misschien niet visueel zo mooi als Motorfest en of Forza horizon games. Maar zitten echt wel leuke en absurd lange bergwegen die je kan masteren. Wat kwa exploratie best wel uitdagend is.
Daarnaast Speelt Motorfest op Oahu af maar niet als de 1 op 1 schaal van TDU1/2.
Hoewel die games verouderd zijn. ligt bij TDU fans misschien mogelijk nog diep.
Wel een leukere map dan de laatste 3 Forza Horizon games bij elkaar gescraapt dat dan weer wel. Zit leuk.
(Beta gespeelt) Geen idee wanneer ik de game haal momenteel geen haast wil wat updates afwachten en hopen dat de speculaties van nieuwe eiland(en) als expansies erbij komen, waar zijn.
Playstation 5
Ah my bad, GTA V doet dat toch ook? naar wat je nu omschrijft!?Stylze schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:48:
[...]
Sorry ik bedoelde in mijn post de map in het menu vooral dat dat zo vet gedaan is. Zal het aanpassen om te verduidelijken.
Dat vraag ik me dus ook af, dat stoort me tijdens een stukje cruisen wel hoor!Bochel schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:55:
Net even 30 min de trial gespeeld, valt nog niet tegen. Handling is idd stukken beter dan TC2. Moet nog even met het stuurtje proberen, want het leukste vind ik met deze games het cruisen. Weet iemand of je die racende AI op het eiland uit kan zetten? Vind dat echt mega irritant als je gewoon lekker rond rijdt en dan opeens een hele rits auto’s op je af komt racen….
Oh is dat ai ik dacht dat het groepen spelers waren hahah.Bochel schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:55:
Net even 30 min de trial gespeeld, valt nog niet tegen. Handling is idd stukken beter dan TC2. Moet nog even met het stuurtje proberen, want het leukste vind ik met deze games het cruisen. Weet iemand of je die racende AI op het eiland uit kan zetten? Vind dat echt mega irritant als je gewoon lekker rond rijdt en dan opeens een hele rits auto’s op je af komt racen….
Ben nu bezig met die 5 uur trial. Het speelt wel erg lekker weg maar moet enorm wennen aan de besturing. Kom van Gran Turismo 7 af dat speelt toch net iets anders. Verder bevalt het sfeertje wel.
EDIT:
Gisteren behoorlijk veel uur gespeeld, want heb nog maar 2 uur en 50 minuten over van de vrije uurtjes.
Heb in die tijd bijna 3 playlists uitgespeeld en twee auto's gewonnen, helaas niet de Formule 1 playlist kunnen vrijspelen want daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar!
Wat een vermakelijk en fijn spel is dit zeg, kreeg direct weer het gevoel terug die ik ook bij de beta had. Het racen voelt precies goed aan en je hoeft niet veel te wennen aan de besturing, ook word je gewoon het spel ingezogen als speler door de verschillende speellijsten die allemaal echt hun eigen wereld hebben.
Ik was zeker van plan om dit spel te gaan halen wanneer hij in het buitenland daalt in prijs, maar nu mijn Starfield is gesloopt door de laatste update kriebelt het wel meer om hem nu te halen en ervoor te gaan zitten.
[ Voor 81% gewijzigd door G_Dragon op 15-09-2023 08:24 ]
Het hele uur heb ik niet los kunnen laten dat het wel erg veel Horizon 5 was, in een iets andere setting. Daarintegen is de wereld in The Crew wel een stuk levendiger. Horizon 5 voelde naderhand gelijk doods aan.
Wel fijn om te zien dat de controls een stuk verbeterd zijn in vergelijking met de vorige delen. Bij The Crew 1 en 2 ben ik halverwege gestopt vanwege de irritante besturing.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Viel mij ook op. Ik heb nog gecheckt of ie wel op performance stond bij mij maar er zijn inderdaad af en toe dips waar te nemen. Niet storend vind ik maar toch.c4coupe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:11:
Sinds gisteren in huis, geïnstalleerd op de ps5. Speelt leuk, maar ik heb toch regelmatig last van fps drops in Performance Mode. Wat de sfeer er wel uithaalt. Hopelijk fixen ze dit nog met updates.
PSN: jannvsdvinvs
Hoop RPG's en shooters lijken imo ook erg veel op elkaar.
Ben wel benieuwd naar de trial mode. FH5 ben ik wel een beetje klaar mee (lang niet zo veel gespeeld als FH4). Maar betwijfel de gameplay. Laatst eens NfS (met die rare graphics) gespeeld en dat rijden vond ik 10x niets. GTA 5 toen ook een keer opnieuw geprobeerd (was ik ook zo klaar mee, terwijl ik die toen leuk vond). Hoop games trekken me tegenwoordig niet, moet ik toegeven.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Rijden is stuk beter dan the crew 2 maar vind het wel iets minder dan FH 5, probeer het even uit in de trial dan merk je het wel voelt wat meer arcade aan. Veel dingen zijn ook weer juist toffer dan FH5 maar engine is bijv ook ouder en dat merk je wel vooral in de stad gedeeltes enzo, die zijn minder gedetailleerd dan in FH.VincentG schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:13:
Tja, nu wordt het veel met FH vergeleken, maar welk spel is wel echt uniek, dat zijn er imo niet zo veel.
Hoop RPG's en shooters lijken imo ook erg veel op elkaar.
Ben wel benieuwd naar de trial mode. FH5 ben ik wel een beetje klaar mee (lang niet zo veel gespeeld als FH4). Maar betwijfel de gameplay. Laatst eens NfS (met die rare graphics) gespeeld en dat rijden vond ik 10x niets. GTA 5 toen ook een keer opnieuw geprobeerd (was ik ook zo klaar mee, terwijl ik die toen leuk vond). Hoop games trekken me tegenwoordig niet, moet ik toegeven.
Playstation 5
Smaken verschillen maar voor mij veel leuker en levendiger als FH5. Ook om auto’s vrij te spelen veel beter systeem. Op grafisch vlak geen verschil merkbaar.Stylze schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:31:
[...]
Rijden is stuk beter dan the crew 2 maar vind het wel iets minder dan FH 5, probeer het even uit in de trial dan merk je het wel voelt wat meer arcade aan. Veel dingen zijn ook weer juist toffer dan FH5 maar engine is bijv ook ouder en dat merk je wel vooral in de stad gedeeltes enzo, die zijn minder gedetailleerd dan in FH.
[ Voor 22% gewijzigd door Bochel op 15-09-2023 16:14 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
https://www.ubisoft.com/e...-crew-motorfest/000105226
Ik dacht dat dit niet mogelijk was, maar die functie is dus een beetje verstopt in het menu.
Heb het nu ingesteld zoals in Forza
(Xbox Series X)
It's almost like these websites have a business model
Maar die toeter kan je dan weer niet aanpassen onder linker dumbstick.....ggj87 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:09:
Ik kreeg deze tip om de controls aan te passen:
https://www.ubisoft.com/e...-crew-motorfest/000105226
Ik dacht dat dit niet mogelijk was, maar die functie is dus een beetje verstopt in het menu.
Heb het nu ingesteld zoals in Forza
(Xbox Series X)
Denk dat ik de game een keer in de sale oppick
Heb de Mustang gekozen en dat voelt als een blok beton ik rij met alle hulpmiddelen uit met een Xbox one controller dus ik ga nog even de controller adjustments van Martinspere toepassen.
Ik speel met regelmaat nog NFS Most Wanted uit 2012 en Burnout Paradise en had een beetje gehoopt dat het zo zou aanvoelen behoorlijk arcade maar wel lekker glijden en driften door de bocht.
Audiovisueel ziet er wel prachtig uit mooie omgevingen en heerlijk auto geluid vooral in tunnels en op de docks.
Blijf het jammer vinden dat NFS zo erg die kiddy cartoony kant op is gegaan want dat was gewoon DE arcade racer totdat ze overgingen in Burnout of hoe dat ookal weer zat.
En zeg me alsjeblieft dat je die controls zelf kunt binden/mappen? Toeter op de stuurstick? ik bedoel wtf dat is het knuppeltje dat je het meeste misbruikt

Edit:
Goed controls heb ik kunnen aanpassen dus alles is nu wat logischer ingedeeld dat speelt al wat prettiger ook heb ik de tips van Martinspere geprobeerd maar toen kwam ik helemaal niet meer door een bocht.
Alsof je stuur uitslag dan nog maar 50% is heel apart maargoed ik hoop dat er op den duur wat guides komen hoe je de settings het beste kunt aanpassen om met een lekker gevoel te sturen met een controller.
Potentie is er zeker maar moet nog beetje worden gefinetuned.
[ Voor 26% gewijzigd door Pimmuz op 16-09-2023 14:06 . Reden: Controls edit ]
Hoor veel mensen daarover, ben het daar zelf niet mee eens. De map is weliswaar kleiner maar de map van the crew 2 voelt heel erg dood aan en is gewoon grotendeels copypaste. In deze map is veel variatie en kijk je je ogen uit.Lagavulin1963 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:30:
Poeh, dat viel me tegen zeg. De besturing is beter dan Crew 2 gelukkig, vergelijkbaar met Crew 1 waar ik veel plezier aan heb beleefd en dat nog steeds wel doe. Maar de map is geen schim van de geweldige map in TDU2. Voor mijn stijl van spelen, vrij rijden, veel te mager. Deze ga ik niet kopen.
Maar iedereen zijn ding natuurlijk, denk dat ze trouwens de map later wel nog zullen uitbreiden met extra eilanden.
Ik heb besloten de game te kopen! Ben overtuigd met nog 10 min op de teller van de trial, vind de game ontzettend vermakelijk terwijl ik met FH 5 na een paar uur al een mwah gevoel had.
Zit vooral gewoon ontzettend veel variatie in de game met playlists en verschillende soorten voertuigen etc. De ene race rij je een streetrace door de stadjes heen en het volgende moment zit je met een dirtbike door de bergen te crossen over smalle bergtoppen echt heel gaaf. Vind het ook slim gedaan dat je met playlists niet in je eigen auto rijd, anders ga je toch snel de hele tijd in dezelfde auto rijden en dat verveeld snel.
Het 1 en ander moet nog verbeterd worden maar ubisoft kennende gaan ze nog veel toevoegen aan de game en is dit pas het begin!
[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 16-09-2023 16:49 ]
Playstation 5
Toeter kan je nu wel aanpassen... Of niet goed genoeg gekeken. Maar zag het gisteren er echt niet bij staan...Pimmuz schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:37:
Ik ben heel erg geschrokken hoe het spel loopt als in dat dat de filmpjes prachtig soepel zijn maar dan weer racen is het me toch een geschok en gebibber wellicht even wat drivers updaten want dit moet gewoon soepel kunnen draaien op 4k High.
Heb de Mustang gekozen en dat voelt als een blok beton ik rij met alle hulpmiddelen uit met een Xbox one controller dus ik ga nog even de controller adjustments van Martinspere toepassen.
Ik speel met regelmaat nog NFS Most Wanted uit 2012 en Burnout Paradise en had een beetje gehoopt dat het zo zou aanvoelen behoorlijk arcade maar wel lekker glijden en driften door de bocht.
Audiovisueel ziet er wel prachtig uit mooie omgevingen en heerlijk auto geluid vooral in tunnels en op de docks.
Blijf het jammer vinden dat NFS zo erg die kiddy cartoony kant op is gegaan want dat was gewoon DE arcade racer totdat ze overgingen in Burnout of hoe dat ookal weer zat.
En zeg me alsjeblieft dat je die controls zelf kunt binden/mappen? Toeter op de stuurstick? ik bedoel wtf dat is het knuppeltje dat je het meeste misbruikt
Edit:
Goed controls heb ik kunnen aanpassen dus alles is nu wat logischer ingedeeld dat speelt al wat prettiger ook heb ik de tips van Martinspere geprobeerd maar toen kwam ik helemaal niet meer door een bocht.
Alsof je stuur uitslag dan nog maar 50% is heel apart maargoed ik hoop dat er op den duur wat guides komen hoe je de settings het beste kunt aanpassen om met een lekker gevoel te sturen met een controller.
Potentie is er zeker maar moet nog beetje worden gefinetuned.
Ehhh ik heb het nu ook aan kunnen passen vandaar dat ik mijn post had ge-editHills360 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:25:
[...]
Toeter kan je nu wel aanpassen... Of niet goed genoeg gekeken. Maar zag het gisteren er echt niet bij staan...
Ja is nu wel geluktPimmuz schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:45:
[...]
Ehhh ik heb het nu ook aan kunnen passen vandaar dat ik mijn post had ge-editBegrijp eigenlijk niet goed wat je nu bedoeld? is het je wel gelukt of niet?
Mooi!
Ik had hem bij mij verwisseld met de handrem maar dat had ik niet gezien en pas naar een paar bochten in de gedachten had echt zoiets van wtf is hier nu weer aan de hand

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo