Een perfecte wereld bestaat niet inderdaad, maar geld graaiende organisaties bestaan wel. Om het stikstof probleem als voorbeeld te nemen; geen enkel bedrijf zou ook maar iets willen doen aan stikstof ook al zijn er alternatieve manieren van ondernemen die minder stikstof uitstoten, die kosten echter vaak meer. Innovatie op het gebied van milieu lijkt op dit moment alleen maar aangewakkerd te worden door wetten, schandalen en besparing.ErA schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:00:
[...]
Waar het mij met name om gaat Sharky. Is dat hedendaags het middel soms erger is dan de kwaal. En dat komt door overheersende thema's steeds vaker voor. Stikstof is nu troef bijvoorbeeld. Alle andere maatschappelijke negatieve gevolgen van het middel, delven het onderspit tegen "Ja maar stikstof".
Elke vraagstuk dient uitvoerig en objectief bekeken te worden. Waarbij we alle elementen korte- en lange termijn, gezondheid, maatschappelijk en financieel tegen elkaar afwegen. En ons beseffen dat een perfecte wereld nu eenmaal niet bestaat.
Terug naar Glyfosaat weet ik het gewoon echt niet. Ik heb jarenlang berichten en onderzoeken gezien die toch echt beweren dat het troep is en slecht voor het milieu. De stelling dat "zonder glyfosaat zouden de productiekosten enorm stijgen" durf ik wel echt in twijfel te trekken; mijn zwager werkt in de kassen en daar zijn ze jaren geleden van die zooi afgestapt zonder dat de productiekosten enorm zijn gestegen (misschien wel een beetje n = 1 verhaal, daarom ook "twijfel").
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800