- Offtopic -
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:09 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:09 ]
Je wilde weten waar die discussie plaatsvond. Iemand post een linkje om je op weg te helpen naar een post en het topic. In plaats van een dankjewel ga je zijn post in twijfel trekken in een semantische discussie.Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:34:
[...]
Verdraaien? Volgens mij is het feitelijk juist dat de orginele deal zoals die eerst stond niet is doorgegaan.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:09 ]
Omdat ik verwachte een post te zien met alleen maar "de deal is dood!".uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:38:
[...]
Je wilde weten waar die discussie plaatsvond. Iemand post een linkje om je op weg te helpen naar een post en het topic. In plaats van een dankjewel ga je zijn post in twijfel trekken in een semantische discussie.
[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:10 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:10 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:10 ]
Ik snap dat deze discussie nergens toe gaat leiden. Je vroeg naar een topic, je kreeg het topic en toevallig ook een post waar je je nu enkel op richt. Het topic heb je gekregen. Veel plezier met het doorspitten ervan.Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:43:
[...]
Omdat ik verwachte een post te zien met alleen maar "de deal is dood!".
Echter ging de comment meer over die deal en in context met het hoger beroep gaan waarbij de kans ind klein is dat het dan wel lukt gezien de geschiedenis en opzet van de CMA.
Dus feitelijk klopt het gewoon. Echter is er gewoon een nieuwe deal op tafel gekomen die wel de finish heeft gehaald.
Je snapt dat toch wel?
Het was donstil die claimde dat het topic vol stond met dat soort comments. Vervolgens is er door 1 persoon maar zoiets geopperd daar voor zover ik kan zien. Dus N=1. Zoals ik al zei is dat meer een Twitter/reddit ding. Vervolgens ga jij je mengen in een discussie en derailen....uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:48:
[...]
Ik snap dat deze discussie nergens toe gaat leiden. Je vroeg naar een topic, je kreeg het topic en toevallig ook een post waar je je nu enkel op richt. Het topic heb je gekregen. Veel plezier met het doorspitten ervan.
[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:10 ]
Nah er waren wel veel meer berichten dan N=1. Er is ook regelmatig behoorlijk geschoond in dat topic.Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:58:
[...]
Het was donstil die claimde dat het topic vol stond met dat soort comments. Vervolgens is er door 1 persoon maar zoiets geopperd daar voor zover ik kan zien. Dus N=1. Zoals ik al zei is dat meer een Twitter/reddit ding. Vervolgens ga jij je mengen in een discussie en derailen....
Feitelijk is het ook gewoon juist dat de orginele deal geblokkeerd is en der gewijzigde deal wel is doorgegaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 13-10-2023 22:47 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja eens, vandaar dat het los aanschaffen van entertainment zo onder druk staat, voor gaming gaat dat niet anders zijn.Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:37:
[...]
Ja die hebben het idee dat het allemaal maar gratis is net als tv.
Mwah laat ik vooropstellen dat ik gewoon niet zo gecharmeerd ben van "I told you so" reacties. Die voegen weinig toe imho. Beetje natrappen is onnodig. Daarnaast was de schetsing die je stelde ook onjuist.Donstil schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:39:
[...]
Nah er waren wel veel meer berichten dan N=1. Er is ook regelmatig behoorlijk geschoond in dat topic.
Maar of het dat specifieke topic was, de front page, Reddit of Twitter doet er verder ook helemaal niet toe. De algehele tendens in een bepaalde groep was dat de hele deal niet door zou gaan, dat is nu ontkracht.
Dat er een kleine aanpassing gemaakt is voor de UK doet voor ons hier niet ter zake.
Maar goed ik begrijp dat jij je gedreven voelt om zulke zaken te ontkrachten, dat is voor mij net zi prima als volledig oninteressant, ik ben persoonlijk als gamer blij dat de deal er eindelijk door is en vind de visie die Microsoft nu heeft op het gaming landschap een hele logische (zie posts hierboven).
Maar dat is niet erg toch? Vroeger speelde ik games helemaal uit want dan had ik ze gekocht en vond ik het zonde en regelmatig ook als ik er eigenlijk geen zin meer in had.Linksquest schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:08:
Ik merk ook sinds ik zowel Xbox Game Pass Ultimate en Playstation Plus Premium heb, ik bijna niks meer koop, maar ook dat ik soms niet meer weet wat ik moet spelen en ik vlugger naar een andere game overstap, dan voor deze services.
Prima hoor, doe ermee wat je wilt.Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:51:
[...]
Mwah laat ik vooropstellen dat ik gewoon niet zo gecharmeerd ben van "I told you so" reacties. Die voegen weinig toe imho. Beetje natrappen is onnodig. Daarnaast was de schetsing die je stelde ook onjuist.
ik denk dat het cirkeltje nog wat verder rond gaat waarbij het bang voor buck of "gratis" zoals nu maar een tijdelijke fase is.Donstil schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:43:
[...]
Ja eens, vandaar dat het los aanschaffen van entertainment zo onder druk staat, voor gaming gaat dat niet anders zijn.
Los kopen van games voor het volledige bedrag zal langzaam een niche worden. Zoals je nu al ziet met bijvoorbeeld films en muziek.
Dat zal de tijd moeten uitwijzen maar ik verwacht van niet, lijkt mij onrealistisch om te denken dat een model als “streaming Audio” nu nog zou verdwijnen en we allemaal weer terug gaan naar het los aanschaffen van muziek.Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:57:
[...]
ik denk dat het cirkeltje nog wat verder rond gaat waarbij het bang voor buck of "gratis" zoals nu maar een tijdelijke fase is.
Muziek is wel net even anders dan die anderen markten. Ik luister al decenia gratis de nieuwste muziek via de radioDonstil schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:59:
[...]
Dat zal de tijd moeten uitwijzen maar ik verwacht van niet, lijkt mij onrealistisch om te denken dat een model als “streaming Audio” nu nog zou verdwijnen en we allemaal weer terug gaan naar het los aanschaffen van muziek.
[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:11 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
En dat is prima, ik ben de laatste die zal zeggen dat de huidige prijs voor GamePass de juiste is.Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:05:
Je ziet vooral in de video streaming markt dat de modellen veranderen. Deels door versnippering deels doordat er te weinig geld rondgaat om echt grote titels te financieren zoals box office sales dat wel kunnen. Er volgen prijsverhoging, reclame modellen of in sommige gevallen zelfs een extra prijs bovenop je abbo om iets te kunnen zien.
[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:11 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Gebeurt met Gamepass ook al. Prijsverhogingen en rare modellen zodat je nagenoeg geforceerd wordt om het duurste abonnement te nemen. Of extra betalen bovenop je abonnement voor early acces. Tuurlijk wordt het nog allemaal gebracht dat je de keuze hebt, "want je hoeft het niet te kopen". Maar het zijn de eerste tekenen van extra geld uit je abonees trekken wat inderdaad bij iedere abonnementsdienst gebeurt.Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:05:
[...]
Muziek is wel net even anders dan die anderen markten. Ik luister al decenia gratis de nieuwste muziek via de radio.
Je ziet vooral in de video streaming markt dat de modellen veranderen. Deels door versnippering deels doordat er te weinig geld rondgaat om echt grote titels te financieren zoals box office sales dat wel kunnen. Er volgen prijsverhoging, reclame modellen of in sommige gevallen zelfs een extra prijs bovenop je abbo om iets te kunnen zien.
Maar hoe is dit anders dan het verhogen van de retailprijs van games, het toevoegen van een deluxe of ultimate editie waar de store vol mee staat, of het toevoegen van MTX, of het F2P model? Het is een pot nat. Uiteindelijk gaat het om geld verdienen en er komen altijd nieuwe verdienmodellen. Sommige sterven een eenzame dood, sommige zijn succesvol.Raem schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:25:
[...]
Gebeurt met Gamepass ook al. Prijsverhogingen en rare modellen zodat je nagenoeg geforceerd wordt om het duurste abonnement te nemen. Of extra betalen bovenop je abonnement voor early acces. Tuurlijk wordt het nog allemaal gebracht dat je de keuze hebt, "want je hoeft het niet te kopen". Maar het zijn de eerste tekenen van extra geld uit je abonees trekken wat inderdaad bij iedere abonnementsdienst gebeurt.
Bij Sony overigens net zo goed hoor.
Je ziet het bij ieder model. Het reclame model is ook al af of tot het maximum gerekt. Social media apps die van gratis naar betaald gaan.Raem schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:25:
[...]
Gebeurt met Gamepass ook al. Prijsverhogingen en rare modellen zodat je nagenoeg geforceerd wordt om het duurste abonnement te nemen. Of extra betalen bovenop je abonnement voor early acces. Tuurlijk wordt het nog allemaal gebracht dat je de keuze hebt, "want je hoeft het niet te kopen". Maar het zijn de eerste tekenen van extra geld uit je abonees trekken wat inderdaad bij iedere abonnementsdienst gebeurt.
Bij Sony overigens net zo goed hoor.
Sites als Trueachievements en PSN Profiles geven wel wat indicatie. Beide hebben ruim een miljoen geregistreerde users als ik het goed heb.Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:31:
[...]
Totaal los van de discussie en enigszins offtopic maar is er ergens een manier om te checken hoeveel mensen een bepaalde Gamepass of PSPlus game hebben gespeeld? Ik heb altijd het gevoel dat dat aantal bij games als Cocoon veel lager ligt dan wij denken/hopen en dat het merendeel alsnog alleen de grote mainstream games speelt.
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-10-2023 00:15 ]
Klopt, zitten ook zeker overeenkomsten in. En mtx, lootboxes etc vind ik een nog smeriger verdienmodel dan abonnementen. Maar ik denk alleen wel dat de voorbeelden die jij noemt prima te negeren zijn waarbij je bij abonnementsdiensten geforceerd wordt mee te gaan met wijzigingen, tenzij je het abonnement stop zet. (Behalve het early acces verhaal dan).uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:31:
[...]
Maar hoe is dit anders dan het verhogen van de retailprijs van games, het toevoegen van een deluxe of ultimate editie waar de store vol mee staat, of het toevoegen van MTX, of het F2P model? Het is een pot nat. Uiteindelijk gaat het om geld verdienen en er komen altijd nieuwe verdienmodellen. Sommige sterven een eenzame dood, sommige zijn succesvol.
Het abbo stop zetten is toch een prima keuze? Is het zelfde als een keuze maken om niet meer bij release 80 euro te betalen. Je wordt niet geforceerd als je niet wilt.Raem schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:04:
[...]
Klopt, zitten ook zeker overeenkomsten in. En mtx, lootboxes etc vind ik een nog smeriger verdienmodel dan abonnementen. Maar ik denk alleen wel dat de voorbeelden die jij noemt prima te negeren zijn waarbij je bij abonnementsdiensten geforceerd wordt mee te gaan met wijzigingen, tenzij je het abonnement stop zet. (Behalve het early acces verhaal dan).
Behalve dan dat je dan direct niks meer tot je beschikking hebt.uchiha tijntje schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:07:
[...]
Het abbo stop zetten is toch een prima keuze? Is het zelfde als een keuze maken om niet meer bij release 80 euro te betalen. Je wordt niet geforceerd als je niet wilt.
Ook dat is iets wat veranderd is door de jaren maar de nieuwe generatie helemaal geen probleem mee lijkt te hebben, je mist niet wat je niet kent.Raem schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:27:
[...]
Behalve dan dat je dan direct niks meer tot je beschikking hebt.
Als een abbo dienst nu je enige optie was heb je gelijk. Maar dat is het niet. Het begint altijd met een keuze van een persoon die vrij is om te kiezen tussen een abbo of een full priced game of een combinatie van beide zoals ik doe. Diegene weet wat de voors en tegens kunnen zijn bij beide opties. Het lijkt haast wel alsof abbo’s van dit soort services gezien worden als mentale chantage. Men maakt zelf die keuze.Raem schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:27:
[...]
Behalve dan dat je dan direct niks meer tot je beschikking hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-10-2023 00:43 ]
Ik denk dat Microsoft daar uiteindelijk wel naartoe wilt. Geen hardware meer, alleen nog een app op je tv. (Of ander device). En een overname als deze draagt zeker bij aan die visie.uchiha tijntje schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:37:
[...]
Als een abbo dienst nu je enige optie was heb je gelijk.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2023 09:43 ]
Ja klopt. dat ben ik helemaal met je eens, maar ik speel vaak ook nog wel eens games over, en ik merk bijvoorbeeld dat ik bepaalde games, mede ook omdat ze te groot zijn op deze manier niet nog een keer kan spelen, ondanks dat ze erg goed waren. Ik ben dus eigenlijk niet iemand die geweldige games maar 1 keer speel.Donstil schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:56:
[...]
Maar dat is niet erg toch? Vroeger speelde ik games helemaal uit want dan had ik ze gekocht en vond ik het zonde en regelmatig ook als ik er eigenlijk geen zin meer in had.
Nu met GamePass boeit mij dat niet meer en slinger ik die game aan de kant als het niet meer bevalt. Net zoals ik een matige serie niet helemaal afkijk op Netflix of alleen bepaalde nummers luister vanaf een playlist ipv een heel album.
Je tijd is kostbaar en kan je maar één keer besteden.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Niet echt duidelijk zo'n plaatje.drakiesoft schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:22:
Een overzicht van de games die nu onder Xbox vallen. Ik dacht dat ik ze al gepost had maar voor de zekerheid nogmaals.
[Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 68% gewijzigd door Donstil op 14-10-2023 20:21 ]
So many stories to tell, so many characters to meet, so many worlds to explore…
— Xbox (@Xbox) 13 oktober 2023
It’s a good day to play: https://t.co/6i3RHmwsNZ pic.twitter.com/y7t2Q5mtrD
Verwijderd
Is dat zo een verrassing?
[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-10-2023 13:32 ]
Klobrille heeft altijd wel leuke visuals.drakiesoft schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:22:
Een overzicht van de games die nu onder Xbox vallen. Ik dacht dat ik ze al gepost had maar voor de zekerheid nogmaals.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Niet als je hebt over alle IP. Plaatje is alleen opssoming van studios met een plaatje van een game character. Geeft niet echt duidelijk weer welke IP het allemaal omvat.uchiha tijntje schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:48:
[...]
Klobrille heeft altijd wel leuke visuals.
Tweakers vond het verder ook wel een duidelijk plaatje
nieuws: Topman Ubisoft: fysieke schijfjes zullen blijven bestaan
Idd van klobrille. Hij maakt altijd erg leuke info graphics.uchiha tijntje schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:48:
[...]
Klobrille heeft altijd wel leuke visuals.
Tweakers vond het verder ook wel een duidelijk plaatje
nieuws: Topman Ubisoft: fysieke schijfjes zullen blijven bestaan
Op basis van die met al die karakters, zou een smash bros achtige game ook goed mogelijk moeten zijn.drakiesoft schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:46:
[...]
Idd van klobrille. Hij maakt altijd erg leuke info graphics.
Deze van colteastwood is ook wel leuk
[Afbeelding]
De tekst versie voor diegene die plaatjes kijken lastig vinden.
[Afbeelding]
E3 show is te klein geworden voor Xbox idduchiha tijntje schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:38:
Ik wens het team dat zich moet gaan bezig houden met de E3 show van ‘24 alvast veel succes met kiezen.
Dat wordt ook nergens geclaimed en is niet het doel van het plaatje of van degene die dit hier heeft gepost. Het overzicht geeft weer welke games er in ieder geval onder vallen. Wikipedia is het beste overzicht van alle IP’s….Palindrome schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:02:
[...]
Niet als je hebt over alle IP. Plaatje is alleen opssoming van studios met een plaatje van een game character. Geeft niet echt duidelijk weer welke IP het allemaal omvat.
[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-10-2023 13:14 ]
Je legt je verwachtingen echt veel te hoog....drakiesoft schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:02:
[...]
E3 show is te klein geworden voor Xbox idd
Misschien meerdere shows over het jaar heen per genre ofzo? Platformershow bv
[Afbeelding]
Er zijn er meerdere die daar over denken!Xgar schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:56:
[...]
Op basis van die met al die karakters, zou een smash bros achtige game ook goed mogelijk moeten zijn.
Heerlijk dat OG Xbox thema.drakiesoft schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:13:
[...]
Er zijn er meerdere die daar over denken!
[Afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2023 13:29 ]
Kinect had ik geen problemen mee, mobile mag van mij wegblijven.Raem schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:33:
En dan straks bij allemaal aankondigingen een toffe intro en dan.... coming to mobile.
Kinect deja vu.
Ik denk dat je schrikt, hoeveel daar binnenkomt.drakiesoft schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:38:
Over infographics gesproken.
Dit plaatje geeft de studio groottes weer.
Wist niet dat er zoveel mensen aan candy crush werkten...
[Afbeelding]
Werd wel geclaimd. "games" plaatje geeft alleen duidelijke indicatie van studios met een plaatje van een poppetje welke moeilijk te herkennen zijn. Vandaar de opmerking dat zon plaatje niet geheel duidelijk is.uchiha tijntje schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:12:
[...]
Dat wordt ook nergens geclaimed en is niet het doel van het plaatje of van degene die dit hier heeft gepost. Het overzicht geeft weer welke games er in ieder geval onder vallen. Wikipedia is het beste overzicht van alle IP’s….
[ Voor 21% gewijzigd door Palindrome op 15-10-2023 17:06 ]
Die groep die aan mobile games gaat werken zal naar verwachting nog groter worden. Daar zit meer potentiële winst dan aan meer xboxen verkopen.drakiesoft schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:38:
Over infographics gesproken.
Dit plaatje geeft de studio groottes weer.
Wist niet dat er zoveel mensen aan candy crush werkten...
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Palindrome op 15-10-2023 14:07 ]
Gamepass ook voor mobile en dat genereert weer Xbox verkopen, zo werkt dat.Palindrome schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:06:
[...]
Die groep die aan mobile games gaat werken zal naar verwachting nog groter worden. Daar zit meer potentiële winst dan aan meer xboxen verkopen.
Gamepass op ieder denkbaar apparaat. Xbox eruit.drakiesoft schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:19:
[...]
en verder heeft ie gezegd dat ie uitbreiding wil in het breedste zin van het woord. Wat ie daarmee bedoeld weet ik niet. We zullen het gaan zien.
Ja, dat denk ik ook. Ik zie de huidige generatie Xbox eigenlijk ook wel de laatste zijn.Raem schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:34:
[...]
Gamepass op ieder denkbaar apparaat. Xbox eruit.
Dat denk ik eigenlijk niet, als Sony gamepass zou toelaten dan misschien wel.Timothy3000 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:36:
[...]
Ja, dat denk ik ook. Ik zie de huidige generatie Xbox eigenlijk ook wel de laatste zijn.
Gaat nooit gebeuren denk ik. Die hardware en r&d wordt gefinancieerd met software verkoop dan laat je dus niet het kaas van je brood eten.Xgar schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:39:
[...]
Dat denk ik eigenlijk niet, als Sony gamepass zou toelaten dan misschien wel.
Ik zie Sony dat ook nooit toestaan, vanwege dit punt idd, maar ook omdat het in de ogen van het doorsnee publiek als een enorme knieval gezien zou worden richting de concurrent.Palindrome schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:53:
[...]
Gaat nooit gebeuren denk ik. Die hardware en r&d wordt gefinancieerd met software verkoop dan laat je dus niet het kaas van je brood eten.
Playstation is toch niet nodig? Als Gamepass straks beschikbaar is op iedere smart tv kunnen ze nagenoeg iedereen bereiken.Xgar schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:39:
[...]
Dat denk ik eigenlijk niet, als Sony gamepass zou toelaten dan misschien wel.
Ik bedoel dat je dan de groep mist die toch een dedicated device willen hebben, die inkomsten zie ik ze zo niet opgeven. (ik ben iig 1 van die groep)Raem schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:20:
[...]
Playstation is toch niet nodig? Als Gamepass straks beschikbaar is op iedere smart tv kunnen ze nagenoeg iedereen bereiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Xgar op 15-10-2023 17:54 ]
Zie de doelen die MS stelt. Althans de doelen die Phil spencer beloofd heeft aan MS om die gouden MS pinpas te mogen gebruiken. Ze moeten wel meer richting mobile gaan, meer richting de massa... De groei in console land in totale hoeveelheden is niet zo groot. PC is grillig vanwege de hoge prijzen, iedereen heeft echter een telefoontje.Xgar schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:26:
[...]
Ik bedoel dat je dan de groep mist die toch een dedicated device willen hebben, die inkomsten zie ik ze zo niet opgeven. (ik ben iig 1 van die groep)
De enige optie zou dus zijn als je meelift op een ander bedrijf zijn console, maar dat zal niet gebeuren vanwege bovenstaande punten.
[ Voor 14% gewijzigd door Palindrome op 15-10-2023 20:57 ]
Snap het sentiment, maar denk ik wel een kwestie van afwachte.Timothy3000 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:58:
Ik zie Xbox als console iig niet meer een lange houdbaarheid hebben. De fysieke games zijn amper ergens verkrijgbaar, het merk Xbox is vrijwel onzichtbaar in fysieke winels, de verkoop van de consoles loopt ook niet echt storm.... daar waar Microsoft met Gamepass wel een goeie aas heeft.
Of ze gaan puur all digital (wat nog niet gaat werken imo) of je kan straks zelfs op je magnetron Gamepass spelen, maar een nextgen XSX vervolg met discdrive.... die kans lijkt me nihil.
Heb jij toevallig nog een papieren telefoonboek naast de vaste telefoon met draaischijf liggen ?Psyonara schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:10:
[...]
Maar vind het wel een gruwlijk nadelig zeker als je nog van fysieke media houdt.
[ Voor 9% gewijzigd door justifire op 15-10-2023 22:17 ]
[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 15-10-2023 22:33 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Heb het over fysieke media niet een telefoonboek.justifire schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:16:
[...]
Heb jij toevallig nog een papieren telefoonboek naast de vaste telefoon met draaischijf liggen ?
Vroeger was alles beter, maar dingen veranderen nou eenmaal.
[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-10-2023 23:37 ]
Hoe groot is het Xbox aanbod daar?_Dune_ schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:29:
Het valt mij op dat hier met een wel heel beperkt blik gekeken wordt naar de markt, eigenlijk alleen de nederlandse. Ga eens bij de Oosterburen kijken, bij de Media Markt en Saturn schappen vol met fysiek te kopen games, maar ook kleinere winkels zijn er te vinden.
Het Xbox aandeel in de wereld is groot. En Xbox is niet alleen dat zwarte kastje het is inmiddels groter dan dat en nu dus ook mobiel. De volgende generatie xboxen gaat er komen. Dat is al gebleken uit de mega leak en Phil himself heeft dat al gezegd. Het is goed om verder te kijken dan alleen dat kastje want de techniek en mogelijkheden veranderen ook. Het is niet gezegd dat er geen plek is voor een xbox, want aan alle opties kleven voor en nadelen en de techniek is nog niet zover dat het ene het andere uitsluit. Dus de komende 10/15 jaar zullen we nog een xbox hebben. Voor andere merken is dat nog maar een vraagteken. Er gaan alleen geruchten over een ps5 pro en switch pro, maar dan houdt het wel op. Aan de andere kant ik zie daar weinig beweging verder. Nintendo probeert het met mobiele spellen. Sony een beetje met streaming en verschuift aandacht naar pc, echter maar halfbakken en bestempeld pc gamers als tweede rangs gamers door games een jaar later na console op pc uit te brengen.
Die Duitsers lopen behoorlijk achter vwb digitalisering. Alleen de belasting aangifte kan digitaal, voor de rest mag je een papieren formulier invullen. Duitsland is een derde wereldland wat dat betreft, dus het verbaast me niks dat ze ook mentaal achterlopen op de digitale trend._Dune_ schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:29:
Het valt mij op dat hier met een wel heel beperkt blik gekeken wordt naar de markt, eigenlijk alleen de nederlandse. Ga eens bij de Oosterburen kijken, bij de Media Markt en Saturn schappen vol met fysiek te kopen games, maar ook kleinere winkels zijn er te vinden.
Ga eens bij de Oosterburen kijken, bij de Media Markt en Saturn schappen vol met fysiek te kopen games, maar ook kleinere winkels zijn er te vinden.
Hoe groot is het Xbox aanbod daar?
Ik kán het verkeerd hebben maar ik krijg het idee dat je een behoorlijke Xbox fan bent haha, wauw.drakiesoft schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:33:
[...]
Het Xbox aandeel in de wereld is groot. En Xbox is niet alleen dat zwarte kastje het is inmiddels groter dan dat en nu dus ook mobiel. De volgende generatie xboxen gaat er komen. Dat is al gebleken uit de mega leak en Phil himself heeft dat al gezegd. Het is goed om verder te kijken dan alleen dat kastje want de techniek en mogelijkheden veranderen ook. Het is niet gezegd dat er geen plek is voor een xbox, want aan alle opties kleven voor en nadelen en de techniek is nog niet zover dat het ene het andere uitsluit. Dus de komende 10/15 jaar zullen we nog een xbox hebben. Voor andere merken is dat nog maar een vraagteken. Er gaan alleen geruchten over een ps5 pro en switch pro, maar dan houdt het wel op. Aan de andere kant ik zie daar weinig beweging verder. Nintendo probeert het met mobiele spellen. Sony een beetje met streaming en verschuift aandacht naar pc, echter maar halfbakken en bestempeld pc gamers als tweede rangs gamers door games een jaar later na console op pc uit te brengen.
Laatste keer dat er werd gepushed richting "meer dan een kastje" ging xbox niet echt lekker (xbox one)drakiesoft schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:33:
[...]
Heb alleen gehoord over de pro's van beide, dat is midgen en geen next gen. Maar goed, ik denk dat er van alle consoles een next gen uitkomt, sterker nog ik vind dat de steamdeck eigenlijk ook een console is, dus het aanbod wordt alleen maar groter, maar mogelijk in andere vormen.Daan0s schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:15:
[...]
Zijn al meerdere geruchten etc over de PlayStation 6 (ook vanuit Microsoft) en natuurlijk meer dan geruchten over de opvolger van de Switch.
Als je je toekomst van een console wil laten afhangen, kan dit de juiste strategie zijn. Er wordt hier echter geopperd dat consoles er niet meer toe doen en dan is het ineens niet meer zo'n goede strategie. Dan moet je dus verder kijken. Dit geldt niet alleen voor Xbox zo als hier gesteld wordt, maar voor allemaal.En je laatste zin is natuurlijk helemaal onzin. Sony wil knallen met toppers op de PlayStation, dat ze deze games later pas op PC uitbrengen is niet zo heel gek. En aan de kwaliteit van de games te zien is dat niet eens zon rare strategie.
Over kwaliteit kan je discussiëren, maar ms doet het niet onder voor de concurrentie deze generatie als je de reviewcijfers bekijkt. Ze doen het zelfs net zo goed of beter.Zelf weet ik niet zo goed of deze deal in ons voordeel is. Blizzard games zijn al jaren niet meer wat ze geweest zijn, maar Microsoft heeft ook nog niet echt bewezen om de ene na de andere kwalitatieve topper uit te kunnen brengen. Zou mooi zijn als dat positief uitpakt maar heb mijn twijfels.
Eens, geprobeerd en gefaald. De focus was niet goed, als gevolg daarvan is er een 180 graden draai gemaakt. Soms moet je iets proberen, maar hier is duidelijk niet geluisterd naar de gamers. Je kan zeggen door dat falen dat abk nu gekocht is. Nu is Xbox te groot om te falen en dat is alleen maar goed voor ons gamers.Palindrome schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:26:
[...]
Laatste keer dat er werd gepushed richting "meer dan een kastje" ging xbox niet echt lekker (xbox one)
In ieder geval mijn n=1 ervaring. Elke keer dat ik in de intertoys hier in het dorp komt, de games afdeling weer kleiner is. En laatst was Xbox helemaal verdwenen, overigens ook in de intertoys in Tilburg centrum geen Xbox meer. En helemaal niks meer geen consoles geen spullen ervoor._Dune_ schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:29:
Het valt mij op dat hier met een wel heel beperkt blik gekeken wordt naar de markt, eigenlijk alleen de nederlandse. Ga eens bij de Oosterburen kijken, bij de Media Markt en Saturn schappen vol met fysiek te kopen games, maar ook kleinere winkels zijn er te vinden. Dergelijk winkels zijn in nederland misschien uitgestorven, maar elders bestaan ze nog wel degelijk. Vermoedelijk omdat wij als Nederland een ongelofelijk goede infrastructuur hebben en het downloaden van complete games relatief makkelijk verloopt. In andere landen is dat zeker nog lang altijd niet het geval. Ergens las ik in een reactie als je genoeg geld hebt voor een console, dan kan je ook een degelijke internet verbinding bekostigen, echter dan moet technisch gezien het wel mogelijk zijn.
Het grote nadeel van downloaden vindt ikzelf, dat je zeker weet dat je op een gegeven moment jouw aangekochte game(licentie) niet meer kunt gebruiken. Als ik naar mijn neefje en nichtjes kijk die vermaken zich bij opa en oma nog uitsteken met de Sega Megadrive van hun oom van meer dan 30 jaar oud, dat zie ik met de Xboxen van nu niet meer gebeuren.
Ai te groot om te falen is juist een negatief aspect voor mij dan hoeven ze dus bij een misstap (vanuit mijn "hardcore gamer" positie ook niet te corrigeren zoals ze dat toen wel geweten en gevoeld hebben tijdens de xbox One generatie.drakiesoft schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:38:
[...]
Eens, geprobeerd en gefaald. De focus was niet goed, als gevolg daarvan is er een 180 graden draai gemaakt. Soms moet je iets proberen, maar hier is duidelijk niet geluisterd naar de gamers. Je kan zeggen door dat falen dat abk nu gekocht is. Nu is Xbox te groot om te falen en dat is alleen maar goed voor ons gamers.
[ Voor 14% gewijzigd door Palindrome op 16-10-2023 11:07 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Klopt in de standaard speelgoedzaken vind je in Nederland bijzonder weinig meer, maar zoals ik al aangeef dat is Nederland. Nederland loopt op het gebied van digitalisering gewoon redelijk ver voor op, in verhouding met andere landen. Dit wordt voornamelijk door de goede infrastructuur binnen Nederland veroorzaakt.Vrietje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:47:
[...]
In ieder geval mijn n=1 ervaring. Elke keer dat ik in de intertoys hier in het dorp komt, de games afdeling weer kleiner is. En laatst was Xbox helemaal verdwenen, overigens ook in de intertoys in Tilburg centrum geen Xbox meer. En helemaal niks meer geen consoles geen spullen ervoor.
Dat gezegd de mediamarkt heeft nog een redelijk grote afdeling voor games .
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Soms kun je maar beter wedden op meer paarden. In dit geval is mobiel gamen een aanvulling geen vervanging zoals jij dat doet voorkomen. Vergis je niet ms is hier heel sterk in, wist al vroegtijdig dat Windows alleen niet de toekomst was en heeft z'n focus geshift op cloud/azure etc. en nu AI.Palindrome schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:04:
[...]
Ai te groot om te falen is juist een negatief aspect voor mij dan hoeven ze dus bij een misstap (vanuit mijn "hardcore gamer" positie ook niet te corrigeren zoals ze dat toen wel geweten en gevoeld hebben tijdens de xbox One generatie.
Toen was het de focus op multimedia/tv/Kinect wat een misstap is dan kan je nu makkelijk verwisselen met mobile games en de focus op smartphones.
Te groot om te falen werkt dus alleen maar het toondoof zijn van grote bedrijven wat we wel vaker zien in de hand imho. vanuit dat perspectief is de overname van ABK in dit geval ook opmerkelijk, dat is nou precies een bedrijf wat gigantisch is geworden door samenvoegen van Blizzard en Activision en King en toondoof is geworden.
MS wordt als de redding gezien maar voor hetzelfde geld wordt de trend juist nog groter ingezet.
[ Voor 20% gewijzigd door drakiesoft op 16-10-2023 11:57 ]
De laatste stuiptrekkingen. Vergelijk het maar met Free record shop voor cd's.Vrietje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:47:
[...]
In ieder geval mijn n=1 ervaring. Elke keer dat ik in de intertoys hier in het dorp komt, de games afdeling weer kleiner is. En laatst was Xbox helemaal verdwenen, overigens ook in de intertoys in Tilburg centrum geen Xbox meer. En helemaal niks meer geen consoles geen spullen ervoor.
Dat gezegd de mediamarkt heeft nog een redelijk grote afdeling voor games .
Tv was toen ook gewoon iets nieuws en extras, het was juist die breedte ingaan en je core audience uit het oog verliezen wat de mis stap was. De uitbreiding naar mobile leunt op diezelfde focus, breedte en massa achterna om die 100 million gebruikers na te jagen want die doelen zijn nou eenmaal gesteld voor winst.drakiesoft schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:49:
[...]
Soms kun je maar beter wedden op meer paarden. In dit geval is mobiel gamen een aanvulling geen vervanging zoals jij dat doet voorkomen. Vergis je niet ms is hier heel sterk in, wist al vroegtijdig dat Windows alleen niet de toekomst was en heeft z'n focus geshift op cloud/azure etc. en nu AI.
Verder was TV integratie geen misstap. Apple, Google en de geboorte van Netflix doen allemaal mee vwb digitale content anders dan gamen. De focus was echter niet op gamen, maar op tv en die visie was onjuist. Ze hadden beter tv als bijkomen voordeel kunnen presenteren. Kinect was ook niks mis mee, het is vanuit de 360 het meest succesvolle hardware geweest. Echter het verplicht stellen en daarmee de hogere prijs was geen goed idee. Nu dat allemaal achter de rug is, kunnen we weer focussen op de toekomst en dat ziet er goed uit. Het portfolio is indrukwekkend en zoals tijntje al zei, succes met het plannen van de E3.
Daar ga jij de mist in. Mobile gamers zijn ook gamers en die groep is aanzienlijk. Maar het een staat het andere niet in de weg. Bied mogelijkheden voor beide partijen als ze al niet beide doen. Tv heeft daarentegen helemaal niks met gamen te maken en zou een bijproduct moeten zijn. Dat is dus hier niet het geval. Mobiel is een mooie aanvulling waar ze tot nu toe nog geen rol in speelden. En wat is core audience? Pc gamers denken dat zij dat zijn, console gamers denken dat zij dat zijn? Core audience is het uber denken van een selecte gezelschap. Die komen echt wel aan hun trekken, maar er is meer dan dat zoals de casual gamers en ook de mobiele gamers zoals de Kids van tegenwoordig.Palindrome schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:14:
[...]
Tv was toen ook gewoon iets nieuws en extras, het was juist die breedte ingaan en je core audience uit het oog verliezen wat de mis stap was. De uitbreiding naar mobile leunt op diezelfde focus, breedte en massa achterna om die 100 million gebruikers na te jagen want die doelen zijn nou eenmaal gesteld voor winst.
Ah hij denkt dat de Candy crush spelers hetzelfde slag gamers zijn die normaal de console kopen en cod of Forza spelen... Dan is er iemand die de mist ingaat en ik ben het niet.drakiesoft schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:19:
[...]
Daar ga jij de mist in. Mobile gamers zijn ook gamers en die groep is aanzienlijk. Maar het een staat het andere niet in de weg. Bied mogelijkheden voor beide partijen als ze al niet beide doen. Tv heeft daarentegen helemaal niks met gamen te maken en zou een bijproduct moeten zijn. Dat is dus hier niet het geval. Mobiel is een mooie aanvulling waar ze tot nu toe nog geen rol in speelden. En wat is core audience? Pc gamers denken dat zij dat zijn, console gamers denken dat zij dat zijn? Core audience is het uber denken van een selecte gezelschap. Die komen echt wel aan hun trekken, maar er is meer dan dat zoals de casual gamers en ook de mobiele gamers zoals de Kids van tegenwoordig.
[ Voor 9% gewijzigd door drakiesoft op 16-10-2023 16:29 ]
Dat denk ik niet. Mobiele gamers blijven games op de mobiel spelen of hebben al een console staan. Er zullen niet veel mensen overtuigd te worden een console te kopen na het spelen van een mobile game en zo wel zie ik die toch eerder naar een makkelijke console als de Switch stappen.De mobiele gamer komt in aanraking met cloud gaming en denkt nou ik wil ook wel zo'n Xbox want dat is ook gaaf. Mag niet te duur zijn, check we hebben de Series S!
Hoeft ook niet, want xcloud. Mobiele gamers = deel van de taart. Genereert op zich al een bak met inkomsten.Timothy3000 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:17:
[...]
Dat denk ik niet. Mobiele gamers blijven games op de mobiel spelen of hebben al een console staan. Er zullen niet veel mensen overtuigd te worden een console te kopen na het spelen van een mobile game en zo wel zie ik die toch eerder naar een makkelijke console als de Switch stappen.
Wederom om een betoog met alleen de blik op Nederland, ik zie in bijvoorbeed Duitsland een geheel ander beeld. Enig idee hoe klein de markt in Nederland is tegenover die in Duitsland?drakiesoft schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:04:
[...]
De laatste stuiptrekkingen. Vergelijk het maar met Free record shop voor cd's.
De nieuwe generatie doet alles online. Helemaal met gamepass. Ik denk dat er weinig marges zijn voor de verkoop van consoles alleen, dus daarom zie je ze niet meer in de mediamarkten iig niet voor Xbox. Heb hem zelf ook gewoon online besteld, scheelt weer een ritje. De vraag is hoe lang mediamarkt überhaupt het nog volhoud, het is er lang niet zo druk meer zoals dat vroeger was en de voorraden en keuze is vaak ook erg beperkt vind ik.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Intertoys Landgraaf, Heerlen en Beek helemaal geen fysieke Xbox games meer, heel af en toe 1 a 2 verloren games die net uitgekomen zijn, zoals Forza Motorsport en Fifa (nieuwe naam), maar dan houd het ook op.Timothy3000 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 06:31:
Ik zie in winkels als MediaMarkt en Intertoys in Nederland ook zat games en consoles liggen, alleen niet (of heel weinig) Xbox. Vooral Switch en Playstation.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik vond de discussie wel vermakelijk. Jij hebt behoorlijke inhoudelijke kennis van zaken vwb die case, maar op een of andere manier werd er altijd omheen gedraaid, maar je bleef standvastig. Iig bedankt voor je bijdrage, word enorm gewaardeerd! En idd blij dat deze onnodige soap voorbij is.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:49:
Ik ben eerder heel actief en betrokken geweest bij dit onderwerp en heb het de laatste maanden laten gaan, het waren op het laatst discussies om werkelijk moedeloos van te worden. Fijn dat het eindelijk voorbij is.
Amerikaans Hof van Beroep bevestigt fusie tussen Microsoft en Activision en verwerkt hoger beroep van FTC. Ja, dit liep ook nog.A US appeals court affirmed that Microsoft Corp.'s landmark acquisition of Activision Blizzard Inc. didn't violate the antitrust laws, in a major blow for the Federal Trade Commission.
The 9th Circuit US Court of Appeals said a trial judge was correct in rejecting the FTC's bid to block the deal. Judge Jacqueline Scott Corley ruled in July 2023 that Microsoft's plan to release Activision titles in the cloud adequately addressed the FTC's antitrust concerns, the court said.
[ Voor 17% gewijzigd door HollovVpo1nt op 22-05-2025 11:36 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq