[ZT] Microsoft - Activision overname

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:17
Dus Activision cloud gaming is nu van Ubi? En de rest is dan nu van Microsoft?

Waarom is dat goed nieuws? Tegenovergestelde imo. Geen fan van grote bedrijven die grote bedrijven opkopen.

[ Voor 58% gewijzigd door Timothy3000 op 13-10-2023 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:02
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:55:
Dus Activision cloud gaming is nu van Ubi? En de rest is dan nu van Microsoft?

Waarom is dat goed nieuws? Tegenovergestelde imo. Geen fan van grote bedrijven die grote bedrijven opkopen.
Nee, alleen de streaming rechten.
Edit: Ninja edit... Dat stond er niet toen ik ging reageren :+

[ Voor 8% gewijzigd door Finraziel op 13-10-2023 08:58 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
In hoeverre is dit goed nieuws dan voor gamers?

Ja klopt, ik was wat onduidelijk en had het niet goed gelezen op deze vroege morgen haha.

Microsoft blijft kopen en kopen. Zoveel goeds heeft het nog niet opgeleverd imo.

[ Voor 84% gewijzigd door Timothy3000 op 13-10-2023 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:47
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:58:

Ja klopt, ik was wat onduidelijk en had het niet goed gelezen op deze vroege morgen haha.

Microsoft blijft kopen en kopen. Zoveel goeds heeft het nog niet opgeleverd imo.
Voor mij is het goed, de rest boeit me niet :+
Ik speel graag COD en wil zeker de oudere CODs op Gamepass hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48

TheVMaster

Moderator WOS
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:58:

Laat ik hem omdraaien: Waarom zou dit geen goed nieuws zijn? En je wekt met je Microsoft blijft kopen en kopen de suggestie alsof Microsoft elk jaar een grote game publisher overneemt. Dat valt natuurlijk reuze mee. O-)

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 13-10-2023 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 16:11
Dus als ik het goed begrijp, kan ik straks wel CoD spelen via gamepass op mijn Xbox, maar niet op mijn iPad/laptop via cloudgaming? Valt remote play waarbij je eigenlijk streamt naar een apparaat via je Xbox dan ook onder cloud streaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik ken alle details niet, maar blijven alle Activision games ook op andere platforms verschijnen? En blijven de games tegelijk, dus op dezelfde releasedatum, op zowel Xbox, PC als Playstation gereleased worden? En zal er geen console exclusive games of DLC verschijnen?

Dus geen console exclusives, rare latere releasedata of beperkingen voor gamers met een Playstation?

Als alles gelijk blijft is het inderdaad geen slecht nieuws en vooral goed nieuws voor mensen met Gamepass. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Xgar schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:47:
*O* 8)

CMA keurt de deal eindelijk goed:

https://www.gov.uk/govern...-will-promote-competition

In August this year Microsoft made a concession that would see Ubisoft, instead of Microsoft, buy Activision’s cloud gaming rights. This new deal will put the cloud streaming rights (outside the EEA) for all of Activision’s PC and console content produced over the next 15 years in the hands of a strong and independent competitor with ambitious plans to offer new ways of accessing that content.

As a result of this concession, the CMA agreed to look afresh at the deal and launched a new investigation in August. That investigation has completed today with the CMA clearing this narrower transaction.

The new deal will stop Microsoft from locking up competition in cloud gaming as this market takes off, preserving competitive prices and services for UK cloud gaming customers. It will allow Ubisoft to offer Activision’s content under any business model, including through multigame subscription services. It will also help to ensure that cloud gaming providers will be able to use non-Windows operating systems for Activision content, reducing costs and increasing efficiency.
Mooi zo, eindelijk klaar met deze onzin. Er zullen heel wat tere zieltjes vandaag losgaan op social media, discord of waar ze zich ook op bevinden. (Enkele reacties hieronder geven al een kleine indicatie…)

MS had naar mijn gevoel een richting gekozen om minder in te zetten op exclusieve games. Dat hebben ze geweten. Ze konden kiezen. All in of stoppen. Dat een miljarden bedrijf er dan voor kiest om all in te gaan en dat dan ook goed doet is iets wat iedereen zag aankomen.

Ik denk dat het goed is voor ABK als bedrijf. Ik denk dat het goed is voor de medewerkers van ABK. Ik denk dat het goed is voor de IP van ABK. Ik denk dat het goed is voor MS. Ik denk dat het goed is dat een dergelijk bedrijf in handen komt van in ieder geval een van de vier grote platformhouders. Het is echter alleen niet goed voor 1 specifieke doelgroep die wil vasthouden aan 1 specifiek platform.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:10:
Ik ken alle details niet, maar blijven alle Activision games ook op andere platforms verschijnen? En blijven de games tegelijk, dus op dezelfde releasedatum, op zowel Xbox, PC als Playstation gereleased worden? En zal er geen console exclusive games of DLC verschijnen?
Vast niet. Maar afgelopen weekend was er een exclusive beta weekend volgens mij voor CoD op de PlayStation. Daar hoor je dan weer niemand over. Wie betaalt bepaalt. In dit geval is dat wat definitiever.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-10-2023 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:17:
[...]
Vast niet. Maar afgelopen weekend was er een exclusive beta weekend volgens mij voor CoD op de PlayStation. Daar hoor je dan weer niemand over. Wie betaalt bepaalt.
Ik zou wel 1 van de enigen zijn, maar dat vond ik ook BS.

Ik hou er niet zo van als Sony of Microsoft bedrijven opkopen en games exclusief maken voor hun eigen platform. Met Square Enix en Sony hetzelfde verhaal. Je sluit als publisher zijnde gewoon een berg fans van je games mee uit. Het is alleen goed nieuws voor fanboys die gamers op het andere platform hun spelletje niet gunnen (en in dit geval fans van ouder werk die het op Gamepass kunnen spelen straks, al was een overname wellicht niet perse nodig daarvoor)

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 13-10-2023 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Ik zou wel 1 van de enigen zijn, maar dat vond ik ook BS.

Ik hou er niet zo van als Sony of Microsoft bedrijven opkopen en games exclusief maken voor hun eigen platform. Met Square Enix en Sony hetzelfde verhaal. Je sluit als publisher zijnde gewoon een berg fans van je games mee uit. Het is alleen goed nieuws voor gamers die gamers op het andere platform hun spelletje niet gunnen.
Wat mij betreft komen games overal op uit. Die trend wordt blijkbaar niet ondersteund. Zie de discussie over first party titels hier op GoT al. Of over first party titels die ook op de pc uitkomen en daarmee zogenaamd nooit exclusive zou zijn… of we gaan even multiplatform games vergelijken qua performance want console wars. De media doet hier heel graag aan mee.

Het boeit mij niet zoveel als Halo of Gears MP zou zijn. Hoe meer zielen hoe meer je mensen kunt headshotten en chainsawen. Maar helaas, zo zit het niet in elkaar.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-10-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:26:
[...]
Wat mij betreft komen games overal op uit. Die trend wordt blijkbaar niet ondersteund. Zie de discussie over first party titels hier op GoT al. Het boeit mij niet zoveel als Halo of Gears MP zou zijn. Hoe meer zielen hoe meer je mensen kunt headshotten en chainsawen.
Helemaal eens.

Ik zou het ook mooi vinden als Microsoft gewoon wat meer in gaat zetten op eigen unieke IP's. Of vervolgen van games binnen hun eigen IP's. Daar zijn er voor nu ook gewoon te weinig van.

Als gamer boeit Activision me weinig want heb niks op met hun games maar het zou sneu voor de PS gamers zijn als ze straks langer op CoD moeten wachten (of het totaal niet kunnen spelen).

Al zou een nieuwe Crash Bandicoot me wel erg blij maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:10
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:26:
[...]

Wat mij betreft komen games overal op uit. Die trend wordt blijkbaar niet ondersteund. Zie de discussie over first party titels hier op GoT al. Of over first party titels die ook op de pc uitkomen en daarmee zogenaamd nooit exclusive zou zijn… of we gaan even multiplatform games vergelijken qua performance want console wars. De media doet hier heel graag aan mee.

Het boeit mij niet zoveel als Halo of Gears MP zou zijn. Hoe meer zielen hoe meer je mensen kunt headshotten en chainsawen. Maar helaas, zo zit het niet in elkaar.
Ik wil hier wel op reageren door te stellen dat hetgeen je beschrijft ook zorgt voor concurrentie tussen de platformen, wat wèl goed voor de consument is. De waarheid ligt in dit geval echt in het midden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:17
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:10:
Ik ken alle details niet, maar blijven alle Activision games ook op andere platforms verschijnen?
Dat moet nog blijken. Volgens mij gaan de contracten die getekend zijn alleen over CoD.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 12:54
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

Helemaal eens.

Ik zou het ook mooi vinden als Microsoft gewoon wat meer in gaat zetten op eigen unieke IP's. Of vervolgen van games binnen hun eigen IP's. Daar zijn er voor nu ook gewoon te weinig van.
Met deze deal krijgen ze natuurlijk ook een bak met ip's in handen welke nieuw leven ingeblazen kunnen worden.
Doe mij maar een revival van Pitfall!!!

En die nieuwe of gerevivede ip's mogen dan allemaal gamepass exclusief zodat je eigenlijk niet meer om gamepass en/of Xbox heen kan zodat er een gezonde concurrentie ontstaat waarbij aanbod goed moet zijn tegen redelijke prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 12:51

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Mooi zo, eindelijk klaar met deze onzin. Er zullen heel wat tere zieltjes vandaag losgaan op social media, discord of waar ze zich ook op bevinden.

MS had naar mijn gevoel een richting gekozen om minder in te zetten op exclusieve games. Dat hebben ze geweten. Ze konden kiezen. All in of stoppen. Dat een miljarden bedrijf er dan voor kiest om all in te gaan en dat dan ook goed doet is iets wat iedereen zag aankomen.

Ik denk dat het goed is voor ABK als bedrijf. Ik denk dat het goed is voor de medewerkers van ABK. Ik denk dat het goed is voor de IP van ABK. Ik denk dat het goed is voor MS. Ik denk dat het goed is dat een dergelijk bedrijf in handen komt van in ieder geval een van de vier grote platformhouders. Het is echter alleen niet goed voor 1 specifieke doelgroep die wil vasthouden aan 1 specifiek platform.
En nu door!!
Stond er ook niet een beeldje van Link in de fameuze kast van ome Phil ? >:)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
drakiesoft schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Met deze deal krijgen ze natuurlijk ook een bak met ip's welke nieuw leven ingeblazen kunnen worden.

En die nieuwe of gerevivede ip's mogen dan allemaal gamepass exclusief zodat je eigenlijk niet meer om gamepass en/of Xbox heen kan zodat er een gezonde concurrentie ontstaat waarbij aanbod goed moet zijn tegen redelijke prijzen.
Mja, aan de andere kant heeft MS al een beste hoeveelheid IPs waar ze niks mee doen (helaas) en best nog wel kans van slagen hebben in het huidige landschap. Daar hebben ze ABK niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:47
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Het is alleen goed nieuws voor fanboys die gamers op het andere platform hun spelletje niet gunnen (en in dit geval fans van ouder werk die het op Gamepass kunnen spelen straks, al was een overname wellicht niet perse nodig daarvoor)
Je hebt gelijk, misschien was de overname er niet voor nodig om het op GP te krijgen, maar als ze dat hadden gewild dan hadden ze er sowieso echt een enorme smak geld tegenaan moeten smijten.

Bovendien denk ik echt dat er wat synergie tussen studios zal plaatsvinden (bijv. ID Software die meehielp aan Starfield, etc).

Ik gun iedereen alle games op elk platform (en dat zal sowieso de komende 10 jaren voor COD zo blijven), maar voor mij specifiek vind ik het gewoon heel fijn om dadelijk alle oude COD's op gamepass te hebben (ik wilde bepaalde SP campaigns zeker nog een run geven). Je komt er helaas niet onderuit om dingen exclusief te maken, anders zou het gewoon helemaal geen consumers tot een koop van Xbox laten overgaan, omdat Playstation gewoon het platform is geweest dat echt extreem verankerd is als "to go" console voor velen. Zo werkt het nu eenmaal..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

drakiesoft schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Met deze deal krijgen ze natuurlijk ook een bak met ip's in handen welke nieuw leven ingeblazen kunnen worden.

Je praat over alleen maar gamepass exclusiviteit zodat mensen niet om xbox heen kunnen, en dan praat je over gezonde concurrentie? 8)7

En Microsoft heeft nu al een bak IP's waar ze niets mee doen of beter gezegd, waarbij ze niet weten wat ze er mee moeten doen.

Ik ben blij dat de hele Activision overname nu voorbij is.
En nu is het wachten voordat we de eerste berichten krijgen over massa-ontslagen, studio's die worden samengevoegd.
En uiteraard I.P's die compleet de grond in worden geboord.

Beetje de standaard praktijken voor wanneer Microsoft iets overneemt in de laatste pakweg 30 jaar.
En uit deze as rijzen weer nieuwe studio's en begint het hele verhaal weer opnieuw.
Mensen die denken dat dit soort praktijken goed is voor de gaming industrie of ons gamers... hou op.

Sinds X-Box exclusieve games direct op game-pass komen is de kwaliteit van deze games alleen maar hard achteruit gegaan.
Simpelweg omdat developers niet meer het onderste uit de kan hoeven te halen, ze hebben de "Wow" factor niet meer nodig omdat ze het geld toch wel krijgen.

Ja, voor de portemonnee van de gamer is dit geweldig.
Maar voor de kwaliteit van de games is dit waardeloos.

En daarom blijft de PS5 en de games daarop als een malle verkopen.
Omdat developers zich geen onvoldoende kunnen permitteren.

Nogmaals, ik heb een Xbox en een playstation.
En ik vind gamepass nu perfect om af en toe een spel uit te proberen waarvan ik niet zeker ben dat ik het wil kopen.
Maar ik blijf erbij, gamepass is gedoemd om te falen.

Of financieel is het niet meer houdbaar, of ze komen er eindelijk achter dat het de kwaliteit van games niet goed doet. (Een beetje zoals Netflix. Eens een gigant, nu vol met troep.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

Je praat over alleen maar gamepass exclusiviteit zodat mensen niet om xbox heen kunnen, en dan praat je over gezonde concurrentie? 8)7

En Microsoft heeft nu al een bak IP's waar ze niets mee doen of beter gezegd, waarbij ze niet weten wat ze er mee moeten doen.

En nu is het wachten voordat we de eerste berichten krijgen over massa-ontslagen, studio's die worden samengevoegd.

Beetje de standaard praktijken voor wanneer Microsoft iets overneemt in de laatste pakweg 30 jaar.
En uit deze as rijzen weer nieuwe studio's en begint het hele verhaal weer opnieuw.
Mensen die denken dat dit soort praktijken goed is voor de gaming industrie of ons gamers... hou op.

Sinds X-Box exclusieve games direct op game-pass komen is de kwaliteit van deze games alleen maar hard achteruit gegaan.
Simpelweg omdat developers niet meer het onderste uit de kan hoeven te halen, ze hebben de "Wow" factor niet meer nodig omdat ze het geld toch wel krijgen.

En ik vind gamepass nu perfect om af en toe een spel uit te proberen waarvan ik niet zeker ben dat ik het wil kopen.

Of financieel is het niet meer houdbaar, of ze komen er eindelijk achter dat het de kwaliteit van games niet goed doet. (Een beetje zoals Netflix. Eens een gigant, nu vol met troep.)
Als je nu nog een serieuze discussie zou beginnen… maar deze post en je eerdere posts in dit topic over Xbox en Phil Spencer komen op mij over alsof je behoorlijk gefrustreerd bent. Al je claims zijn gewoon onderbuikgevoelens en niet onderbouwd en het nutteloze ja ik heb ook een Xbox dus dit soort rants zijn legitiem mag inmiddels ook bij het grofvuil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:04
Ach ik zit in de categorie van heb er weinig invloed op en geniet van het hier en nu. Hoor al jaren schrikverhalen over hoe slecht het met gaming gaat of zou gaan, ondertussen elke dag plezier. Benieuwd naar de passion projects binnen ABK, zoals Obsidian met Pentiment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
[...]

Er is nu maar 1 marktleider en dat zijn ze al een poosje. Alleen ms is in staat dat te doorbreken en zijn ze hard mee bezig. Veel content komt er nu uit voor Xbox en gamepass is een unieke en geweldige service. Dat houdt je alleen maar in leven door continue goede content aan te bieden. Het is een andere tak van sport, maar eentje die blijft. Verder is het ms meer te doen om de mobiele tak van ABK, want de groei zit hem in de mobiele games, daar is MS nog een kleine speler, dus mooi dat daar nu ook meer concurrentie op komt. Ik zie echter niet echt wat gamepass toevoegd op mobiel omdat die games een ander verdien model hebben, vooral gratis met ingame aankopen. Maar we zullen zien. Ik zie vooral boosheid bij een kamp. Die is alleen maar gebaad om de huidige situatie in stand te houden, maar ja men moet nu nog harder aan de bak en dat is alleen maar goed voor ons gamers.

Ik denk dat die gedachte niet gebaseerd is op feiten als ik onderstaande plaatje bekijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoZxMlmc38bOIiAwWFFf5jSsENw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IB3soQXlAhfI7FCKTr2bYxj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat mag je vinden. Ik kan het daar niet meer dan oneens mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
drakiesoft schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:42:
[...]
Er is nu maar 1 marktleider en dat zijn ze al een poosje. Alleen ms is in staat dat te doorbreken en zijn ze hard mee bezig. Veel content komt er nu uit voor Xbox en gamepass is een unieke en geweldige service.
Geweldig zeker, maar uniek? Op welke manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

Geweldig zeker, maar uniek? Op welke manier?
First party day one, nou ja bijna day one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:26
[...]

Zoals Forza Horizon 5 en Flight Sim zeker, die hebben idd geen wow factor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Of Starfield en Psychonauts. En tal andere voorbeelden.

Alleen Redfall was een enorme misser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:54
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:50:
Of Starfield en Psychonauts. En tal andere voorbeelden.

Alleen Redfall was een enorme misser.
Verrassend dat je Starfield nu als een wow factor verkoopt, maar gehakt maakt van de game in zijn eigen topic. Niet onterecht trouwens, maar dat terzijde.

Verder gefeliciteerd met de overname. Een behoorlijk aantal titels waar "iedereen" van kon genieten is nu weggekocht van een ander platform om gezond te kunnen concurreren. En concurrentie gaan we allemaal beter van worden! :+

Als je weinig goeds kan ontwikkelen, dan koop je het gewoon. Nu nog wat budget voor de marketing afdeling vrijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Een must read stukje leesvoer op Windows central van Jez Corden. Het gaat ms dus om de mobiele tak en de vele uitdagingen die er bij komen voor zo'n enorme overname.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Men kijkt (de gamer) vooral naar eigen belang op korte termijn. Meer games naar gamepass en men vindt het prima.
Er wordt nu een beeld geschetst dat Xbox iedere game op iedere console zou willen en geforceerd worden om mee te doen aan meer exclusives. Dat ze deze weg kiezen omdat ze de verliezende partij zijn trekt men dan weer niet veel van aan. Een alles of niet aanpak.
Hoe dit allemaal gaat uitpakken zullen we zien de komende jaren.

Ik vind het dikke prima verder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:11:
[...]
Verrassend dat je Starfield nu als een wow factor verkoopt, maar gehakt maakt van de game in zijn eigen topic. Niet onterecht trouwens, maar dat terzijde.
Wow factor niet perse (voor mij iig niet), maar het is ook zeker geen slecht spel. Ik maak er ook nergens gehakt van - Het is een tof spel met gebreken. Met veel plezier uitgespeeld maar er had voor mij meer in gezeten. Ik denk alleen niet dat Gamepass daar iets mee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:22:
[...]

Men kijkt (de gamer) vooral naar eigen belang op korte termijn. Meer games naar gamepass en men vindt het prima.
Er wordt nu een beeld geschetst dat Xbox iedere game op iedere console zou willen en geforceerd worden om mee te doen aan meer exclusives. Dat ze deze weg kiezen omdat ze de verliezende partij zijn trekt men dan weer niet veel van aan. Een alles of niet aanpak.
Hoe dit allemaal gaat uitpakken zullen we zien de komende jaren.

Ik vind het dikke prima verder. :P
Wat mij betreft niet alleen gamepass, hoewel ik daar zeer blij mee ben.
Maar ook een Cod wat langer dan 1 jaar meegaat, en studios vrij van Cod maken, Raven software bijvoorbeeld, zodat deze andere games kunnen maken. (Soldier of Fortune aub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48

TheVMaster

Moderator WOS
kleinelievewolff schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:10:
Dus als ik het goed begrijp, kan ik straks wel CoD spelen via gamepass op mijn Xbox, maar niet op mijn iPad/laptop via cloudgaming? Valt remote play waarbij je eigenlijk streamt naar een apparaat via je Xbox dan ook onder cloud streaming?
Dat weet nog helemaal niemand volgens mij. Dat soort zaken moeten volgens mij nog worden uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Oh er is een apart topic voor.. wist ik helemaal niet, vond het al zo rustig over dit onderwerp in het Xbox Series X|S topic :P.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:34:
[...]

Als je nu nog een serieuze discussie zou beginnen… maar deze post en je eerdere posts in dit topic over Xbox en Phil Spencer komen op mij over alsof je behoorlijk gefrustreerd bent. Al je claims zijn gewoon onderbuikgevoelens en niet onderbouwd en het nutteloze ja ik heb ook een Xbox dus dit soort rants zijn legitiem mag inmiddels ook bij het grofvuil.
Waarom zou ik gefrustreerd moeten zijn?
Heb beide consoles dus genoeg keuze.

Over Phil Spencer zijn leugens in mijn vorige posts, daar is niets over gelogen en 1 simpele google search en je ziet hetzelfde.
Dat jij elk negatief woord over Meneer Phil en X-box persoonlijk neemt, daar kan ik niet erg veel aan doen.

Dat de games slechter zijn geworden sinds de game-pass is ook simpelweg een feit.
Wederom een simpele search en vergelijking materiaal met daarvoor en je ziet hetzelfde.

Ik ben niet anti-xbox of anti Phil, het zal mij allemaal aan mijn reet roesten.
Ik ben tegen de praktijken die Microsoft al decennia hanteert.
Dat ze weer een andere publisher overnemen omdat ze het zelf niet kunnen, prima. Dat is hun goed recht en begrijp ik volkomen.
Ik denk alleen na aan de ontelbare voorbeelden in de afgelopen 30+ jaren waarbij het zelfde is gebeurd onder Microsoft.

Ik wens Xbox het beste, Playstation ook... en Nintendo ook.
Dat ze elkaar naar grote hoogte mogen stuwen, want concurrentie is gezond.
Concurrentie uit de markt proberen te zetten en een monopoly krijgen is daarintegen erg ongezond voor ons gamers.
Of je nou een xbox fanboy bent of een playstation fanboy, of het allemaal geen ene donder meer uitmaakt en overal op gamed.

Zodra OF Microsoft OF Sony er mee op houdt, is dat slecht niets voor ons.
Want concurrentie leidt tot innovatie en innovatie leidt tot succes en vrolijke mensen.
Neem de concurrentie weg en je hoeft niet meer te innoveren want je heb al succes.

Maar, ik ben het helemaal met jou eens.
Wij kunnen geen discussie voeren simpelweg omdat liefde blind maakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

Dat de games slechter zijn geworden sinds de game-pass is ook simpelweg een feit.
Wederom een simpele search en vergelijking materiaal met daarvoor en je ziet hetzelfde.
Heh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xgar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik trouwens wel altijd zo irritant vind met die overnames is dat de games zo verdomd langzaam binnendruppelen. Nu zullen we ook wel weer beginnen met een paar oude games en 2 jaar verder zijn tot alles er op staat.
Zelfde met die deal die ze met geforce now hebben. Iedere week een aantal games ipv, hop hier is de hele lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:58:
Wat ik trouwens wel altijd zo irritant vind met die overnames is dat de games zo verdomd langzaam binnendruppelen. Nu zullen we ook wel weer beginnen met een paar oude games en 2 jaar verder zijn tot alles er op staat.
Zelfde met die deal die ze met geforce now hebben. Iedere week een aantal games ipv, hop hier is de hele lading.
Bethesda games stonden er volgens mij in 2 happen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Xgar schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Bethesda games stonden er volgens mij in 2 happen op.
Kan ik mij niet herinneren maar ik ben voor, kom maar op!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:49
https://news.xbox.com/en-..._xbo_fb_Video_lrn_10.13.1

Officieel overgenomen!
Let's gooooo!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• drakiesoft
Handig overzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0t5z60Pna7z0q5KSqgWHXunj2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evcOfXxVJ9aWmJlPE0Gadi64.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Gaaf overzicht inderdaad!
Ben blij dat de deal nu eindelijk rond is *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:05

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mooi duidelijk overzicht

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:17
Mooi dat dit eindelijk voorbij is en goed nieuws voor Gamepass abonees.
Ook voor ABK medewerkers positief want ik denk dat Microsoft een betere werkgever is, al zal er binnenkort ongetwijfeld een grote reorganisatie plaatsvinden.

Of het voor de industrie goed is en voor gamers in het algemeen zal de tijd moeten leren. Als Playstation gamer zou ik het jammer vinden als games als Crash Bandicoot, Spyro of Tony Hawk straks misschien niet meer op PS uitkomen. Aan de andere kant zorgt dit er misschien voor dat Sony weer wat met hun eigen franchises gaat doen, zoals Jak & Daxter, Sly of Killzone.

Ik game te weinig om er ook nog een Xbox naast te halen. Tenzij ze met een hele goede Guitar Hero reboot komen. Dan ga ik twijfelen. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09 22:52
justifire schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:52:
[...]

En nu door!!
Stond er ook niet een beeldje van Link in de fameuze kast van ome Phil ? >:)
Door waarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
nou we gaan zien op lange termijn of deze schaal van consolidatie goed gaat zijn voor de gamer op lange termijn.

De games waren in principe al beschikbaar op xbox dus netto winnen ze er weinig mee. Als PlayStation straks allemaal titles verliest van franchises die eerst multiplatform waren dan is het een zeer slechte ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-09 21:50
Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:10:
(…) Als PlayStation straks allemaal titles verliest van franchises die eerst multiplatform waren dan is het een zeer slechte ontwikkeling.
Tja, dat is de realiteit. Ik speel ook geen Spider-Man op de Xbox. In de ideale wereld kunnen we alles spelen. Anders zou er gewoon 1 console moeten komen met alle games. Nu is er iig weer een beetje concurrentie, wat op langere termijn voor Sony misschien ook wel weer goed kan zijn door weer met andere exclusives te shinen.
Maar goed, ik ben in mijn Stadia- jaren ook wel gewend geweest dat ik veel games niet kon spelen, dus het acceptatieproces zit hier noodgedwongen al haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Ht87 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

Tja, dat is de realiteit. Ik speel ook geen Spider-Man op de Xbox. In de ideale wereld kunnen we alles spelen. Anders zou er gewoon 1 console moeten komen met alle games. Nu is er iig weer een beetje concurrentie, wat op langere termijn voor Sony misschien ook wel weer goed kan zijn door weer met andere exclusives te shinen.
Maar goed, ik ben in mijn Stadia- jaren ook wel gewend geweest dat ik veel games niet kon spelen, dus het acceptatieproces zit hier noodgedwongen al haha!
Nou is dat niet bepaald een goed voorbeeld. Marvel de eigenaar van die IP is gaan shoppen bij studios naar een potentiële ontwikkelaar, xbox wilde niet en Sony wel. Daar ging dus geen grote overname van Sony aan vooraf en dat de game via die weg exclusief is gemaakt.

Als we puur kijken naar wie dit soort overnames had kunnen doen (dan sluit ik Sony dus automatisch uit want die heeft niet de hoeveelheid cash of funding mogelijkheden om dat te doen) dan heeft MS een enorm sterke positie tegenover die andere grote partijen als amazon, Apple of Tencent. Er wordt altijd maar gekeken naar de al bestaande platforms maar hoe open is de markt nu voor een nieuwe hardware platform speler als de markt van zelfstandige publishers zo krimpt.

[ Voor 21% gewijzigd door Palindrome op 13-10-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ht87 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

Tja, dat is de realiteit. Ik speel ook geen Spider-Man op de Xbox.
Spidey is een firstparty IP toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Nou is dat niet bepaald een goed voorbeeld. Marvel de eigenaar van die IP is gaan shoppen bij studios naar een potentiële ontwikkelaar, xbox wilde niet en Sony wel. Daar ging dus geen grote overname van Sony aan vooraf en dat de game via die weg exclusief is gemaakt.
Als je het zo stelt kent deze overname gelijkenissen. ABK, de eigenaar van haar IP’s is gaan shoppen voor een overname. MS wilde, blijkbaar Sony niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:27:
[...]

Als je het zo stelt kent deze overname gelijkenissen. ABK, de eigenaar van haar IP’s is gaan shoppen voor een overname. MS wilde, blijkbaar Sony niet.
Toch wel een tikkie appels met peren deze toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:32:
[...]

Toch wel een tikkie appels met peren deze toch?
Iemand biedt iets aan, en iemand gaat op dat aanbod in. Het is geen vijandige overname. ABK was hoe dan ook op zoek naar een overname. Enige andere bedrijven die hier de cash voor hebben zijn Apple, Meta en Google en wellicht Chinese corporaties. Ik denk dat ABK, de IP’s, de werknemers en de gamers met deze deal de lesser of all evils heeft gekregen als je het dan zo wilt stellen.

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-10-2023 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Overnames! Gas er op!!

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 13-10-2023 18:12 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drakiesoft
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:37:
[...]

Iemand biedt iets aan, en iemand gaat op dat aanbod in. Het is geen vijandige overname. ABK was hoe dan ook op zoek naar een overname. Enige andere bedrijven die hier de cash voor hebben zijn Apple, Meta en Google en wellicht Chinese corporaties. Ik denk dat ABK, de IP’s, de werknemers en de gamers met deze deal de lesser of all evils heeft gekregen als je het dan zo wilt stellen.
Het is altijd appels en peren hier als de vergelijking hun niet uitkomt. _O-

Het is de vergelijking appel en een hele dikke vette appel. De schaal is anders, maar situatie is dezelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Overnames aanmoedigen snap ik echt niet. Dat fanboygedoe ga ik sowieso nooit begrijpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:10:
nou we gaan zien op lange termijn of deze schaal van consolidatie goed gaat zijn voor de gamer op lange termijn.

De games waren in principe al beschikbaar op xbox dus netto winnen ze er weinig mee. Als PlayStation straks allemaal titles verliest van franchises die eerst multiplatform waren dan is het een zeer slechte ontwikkeling.
CoD? Pas over 10 jaar maar dat denk ik niet. Cod komt zelfs naar Nintendo is uitgesproken, dus games komen juist bij meer spelers. Verder heeft Phil bij Sony een deal voorgesteld dat alle games en nieuwe ip's op ps uitkomen, maar die deal heeft Jim Ryan geweigerd. Ik denk met de gedachte dat de deal zou mislukken. Dus ja als er iets niet op het playstation platform uitkomt, dan weet je bij wie je moet wezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een slechte ontwikkeling. Waarom? Microsoft.

We leven in een tech-wereld waarin Amerikaanse giganten zoals Amazon, Apple, Google, Meta en Microsoft de buit verdelen. Dat Microsoft zich verschuilt achter "Xbox is de derde speler, wij moeten wel" vind ik lachwekkend met zo'n rijk moederbedrijf. Ze kunnen de long-game spelen, verlies draaien tot de markt kapot is en dan is het easy money. Powerplay dankzij hele diepe zakken.

In de Xbox 360 tijd had het bedrijf een ijzersterke strategie. Innovatiekracht met een legendarische console en toffe IP's. Dat was pas echt goed voor de gamer.

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2023 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:27:
[...]

Dat is geen gelijkenis en dat weet je zelf ook best. Kan je antwoord derhalve dan ook niet serieus nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
Dus je wil nog meer consolidatie? Met welk doeleinde?

[ Voor 19% gewijzigd door Palindrome op 13-10-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
drakiesoft schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:29:
[...]

CoD? Pas over 10 jaar maar dat denk ik niet. Cod komt zelfs naar Nintendo is uitgesproken, dus games komen juist bij meer spelers. Verder heeft Phil bij Sony een deal voorgesteld dat alle games en nieuwe ip's op ps uitkomen, maar die deal heeft Jim Ryan geweigerd. Ik denk met de gedachte dat de deal zou mislukken. Dus ja als er iets niet op het playstation platform uitkomt, dan weet je bij wie je moet wezen.
ABK is meer dan COD.

Bij Bethesda lijkt het erop dat de nieuwe elder scrolls exclusief gaat worden, dat zou een grote multiplatform titel zijn die dan exclusief wordt. Dat lijkt mij geen positieve ontwikkeling.

MS heeft zich nog niet uitgesproken over de andere ABK IP's behalve COD dus wat staat er met die multiplatform titels te wachten?

[ Voor 22% gewijzigd door Palindrome op 13-10-2023 18:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Haha ik moest toch wel even gniffelen toen ik zag dat het rond was. Bij de uitslag van de CMA stonden topics als dit vol met berichten als “de deal is dood”, “gaat nu nooit meer door”en zie nu hier, goeie les weer voor de tegenstanders om niet zo stellig te zijn in meningen als je geen verstand hebt van de materie.

Dat gezegd hebbende. Ik ben wel blij dat de deal erdoor is, als eerste omdat ik echt overname berichtje moe was en ten tweede omdat Xbox met GamePass mijn gaming leven veranderd heeft (ik ben ook als main platform van PlayStation naar Xbox gewisseld), ik ontdek nu games welke ik nooit gekocht zou hebben en heb daarmee geregeld goed plezier. ActivisionBlizzard heeft ook een paar van die games die ik niet snel zou kopen maar toch stiekem ook wel weer interessant vind. Goed voor de Xbox gamer dus, op welke hardware die dan ook mag zitten!

Edit: Ooh en CoD kocht ik ook elk jaar, dus dat scheelt alvast weer €80,- :P

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 13-10-2023 18:41 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
drakiesoft schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:16:
[...]

Het is altijd appels en peren hier als de vergelijking hun niet uitkomt. _O-

Het is de vergelijking appel en een hele dikke vette appel. De schaal is anders, maar situatie is dezelfde.
Het is geheel anders, Sony heeft de Spiderman game IP niet gekocht. Die blijft in handen van marvel. Sony heeft ook marvel niet gekocht.

snap ook niet waarom dit wordt aangedragen als vergelijking of stokpaardje. Dat lijkt me eerder een soort anti Sony retoriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwacht niet dat je op een korte termijn nog wat groots kunt verwachten van Microsoft. Geld kost nu immers weer geld en er was zoveel te doen om deze overname dat ze niet snel nog iets echt groots kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Dus je wil nog meer consolidatie? Met welk doeleinde?
Meer games dag één op game pass, abonnement wordt zo serieus bang for da buck! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Donstil schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:41:
Haha ik moest toch wel even gniffelen toen ik zag dat het rond was. Bij de uitslag van de CMA stonden topics als dit vol met berichten als “de deal is dood”, “gaat nu nooit meer door”en zie nu hier, goeie les weer voor de tegenstanders om niet zo stellig te zijn in meningen als je geen verstand hebt van de materie.
Ik heb dat soort berichten hier niet echt gezien. Volgensmij is dat meer een reddit/Twitter ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Donstil schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:44:
[...]

Verwacht niet dat je op een korte termijn nog wat groots kunt verwachten van Microsoft. Geld kost nu immers weer geld en er was zoveel te doen om deze overname dat ze niet snel nog iets echt groots kunnen kopen.
Sega zou wel een mooie zijn om in de portefeuille te hebben.
Zeker nu alle Yakuza’s te spelen zijn met game pass.
🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
justifire schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:47:
[...]

Sega zou wel een mooie zijn om in de portefeuille te hebben.
Zeker nu alle Yakuza’s te spelen zijn met game pass.
🤞🏻
Zullen we dat maar niet doen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
justifire schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:45:
[...]

Meer games dag één op game pass, abonnement wordt zo serieus bang for da buck! :9
Tja met die redenatie kan je zelf goedpraten dan MS alles maar op moet kopen van alles resterende thirdpartys tot Nintendo en Sony. Dan heb alles op gamepass....

Lijkt mij vrij duidelijk dat je alleen baseren op die kortzichtige visie nogal problematisch is.

[ Voor 4% gewijzigd door Palindrome op 13-10-2023 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:47:
[...]

Ik heb dat soort berichten hier niet echt gezien. Volgensmij is dat meer een reddit/Twitter ding.
Ook absoluut hier, alleen dat was een eerder topic.
Edit: en de front page natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 13-10-2023 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Donstil schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

Ook absoluut hier, alleen dat was een eerder topic.
Edit: en de front page natuurlijk.
Welk topic dan? Is wel leuk om die reacties even terug te lezen. Kan ze zelf namelijk niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:52:
[...]

Welk topic dan? Is wel leuk om die reacties even terug te lezen. Kan ze zelf namelijk niet vinden.
Hier iig al meteen 1 gevonden
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:05:
[...]

Daarom zeg ik ook "het lijkt erop", de kans is erg groot dat het dus niet meer doorgaat. Er zijn weinig deals nog daadwerkelijk door gegaan na een hoger beroep tegen de CMA.
Uit dit topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2112512

En eerlijk is eerlijk, dat was toen ook een flinke tegenslag voor de deal denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Xgar op 13-10-2023 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:45:
[...]

Ja absoluut. GamePass is wel een goeie zet geweest voor Microsoft.

Er groeit nu een grote groep potentiële games op die al helemaal gewend zijn aan entertainment as a service, Spotify/AppleMusic, Netflix/Disney+, YouTube, en ga zo maar door. Dat is een groep die helemaal niet gewend zijn te betalen voor entertainment zoals wij dat nog zijn. Die groep (en zeker de generatie daarna) gaat geen games meer los kopen voor 80,- als ze voor 15/20,- alles kunnen spelen wat er op een dienst staat.

Kwantiteit over kwaliteit is daar al de norm en daarin kan GamePass prima voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Donstil schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:56:
[...]

Er groeit nu een grote groep potentiële games op die al helemaal gewend zijn aan entertainment as a service, Spotify/AppleMusic, Netflix/Disney+, YouTube, en ga zo maar door. Dat is een groep die helemaal niet gewend zijn te betalen voor entertainment zoals wij dat nog zijn. Die groep (en zeker de generatie daarna) gaat geen games meer los kopen voor 80,- als ze voor 15/20,- alles kunnen spelen wat er op een dienst staat.

Kwantiteit over kwaliteit is daar al de norm en daarin kan GamePass prima voorzien.
Kans natuurlijk dat Game Pass nu ook iets duurder gaat worden, ik heb gelukkig nog een 2 jaar en 9 maanden, dus kom komende tijd nog wel vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:52:
[...]

Ik hield het bewust anoniem maar als je toch even bij wilt lezen begin dan met zoeken bij wat @Xgar aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:54
[...]

Ben blij dat je ook tot deze conclusie komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:59:
[...]

Kans natuurlijk dat Game Pass nu ook iets duurder gaat worden, ik heb gelukkig nog een 2 jaar en 9 maanden, dus kom komende tijd nog wel vooruit.
Ooh dat vind ik persoonlijk geen enkel probleem, ik heb het ook nog 2 jaar (🇧🇷) maar zou er met liefde ook maandelijks voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:00:
[...]

Ben blij dat je ook tot deze conclusie komt.
Ja wij gamers denken vaak dat het alleen de gigantische games met 9’s en 10’en zijn die er toe doen maar in de praktijk is dat heel anders.

Zat vormen van entertainment die wat anders laten zien, Netflix en YouTube tegen een goeie film op Blu-Ray. Fortnite en GTA Online tegenover een goeie exclusive, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Donstil schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:05:
[...]

Ja wij gamers denken vaak dat het alleen de gigantische games met 9’s en 10’en zijn die er toe doen maar in de praktijk is dat heel anders.

Zat vormen van entertainment die wat anders laten zien, Netflix en YouTube tegen een goeie film op Blu-Ray. Fortnite en GTA Online tegenover een goeie exclusive, enz.
Die gigantische games, zijn elke keer weer dezelfde 3 games die opgenoemd worden. Maar met gamepass speel je zoveel andere uitstekende games die je anders nooit zou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
drakiesoft schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:16:
[...]

Die gigantische games, zijn elke keer weer dezelfde 3 games die opgenoemd worden. Maar met gamepass speel je zoveel andere uitstekende games die je anders nooit zou spelen.
Dat is het voordeel van Gamepass en PSPlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Xgar schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:56:
[...]

Hier iig al meteen 1 gevonden

[...]

Uit dit topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2112512

En eerlijk is eerlijk, dat was toen ook een flinke tegenslag voor de deal denk ik.
Tja de oorspronkelijk deal zoals die er lag is ook niet doorgegaan in dat opzicht. Er zijn concessies gemaakt, de deal is dus veranderd. En de nieuwe deal waarbij afspraken zijn gemaakt met Ubisoft is dus uiteindelijk de deal die doorgegaan is.

Dus in dat opzicht hadden sommigen gelijk als ze dat bedoelde. Wilde MS de oorspronkelijk deal niet wijziging dan kon MS in hoger beroep gaan maar die kan is dus klein om daar te slagen.

[ Voor 13% gewijzigd door Palindrome op 13-10-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
[...]

Vooral een grote groep die gewend is dat pap en mam de abbo betalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik denk dat je je daarin vergist haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Donstil schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:01:
[...]

Ooh dat vind ik persoonlijk geen enkel probleem, ik heb het ook nog 2 jaar (🇧🇷) maar zou er met liefde ook maandelijks voor betalen.
Ik merk ook sinds ik zowel Xbox Game Pass Ultimate en Playstation Plus Premium heb, ik bijna niks meer koop, maar ook dat ik soms niet meer weet wat ik moet spelen en ik vlugger naar een andere game overstap, dan voor deze services.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Het ontkennen van de kracht van Gamepass voor met name het ontdekken van kleinere games is echt bijzonder om te zien. Ik vraag me af hoeveel “die hard support the devs gamers” bijvoorbeeld cocoon hebben gekocht op het platform waar deze niet in een abbo dienst zit. Ik schat in dat dit verdraaid weinig is. Legio mensen die dankzij een abbo dienst games spelen die ze normaliter niet zouden kopen. Hoe mooi is dat als je je hobby zo kunt verrijken.

Het consumenten landschap is verder veranderd. Als je als bedrijf daar niet in meegaat kun je dat op korte termijn volhouden maar uiteindelijk loop je achter de feiten aan. Er zijn genoeg voorbeelden in de tech wereld van giganten die de boot hebben gemist en hopeloos uit beeld zijn verdwenen. Het is niet voor niets dat andere platformhouders soortgelijke diensten aanbieden. Ze moeten wel. Het gaat uiteindelijk altijd om de lange adem bij dit soort transities.

@Palindrome. zo kun je alles verdraaien dat het in je straatje past natuurlijk, iets waar je anderen van beschuldigt. In dat topic is het “moving the goalpost” haast uitgevonden. De klachten in dat topic richtte zich eerst op het feit dat CoD zo belangrijk was en dat daardoor de deal niet door zou gaan. Toen er deals werden gesloten werden overige IP’s er bij gehaald en daarna nog een keer de cloud. Men was overtuigd dat de deal zou stranden op welke wijze dan ook.

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-10-2023 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:03:
[...]

Vooral een grote groep die gewend is dat pap en mam de abbo betalen :X
Ja dat brengt ze alleen maar verder weg van het los aanschaffen van content inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
-knip- dit draagt niets bij aan een volwassen discussie, dit topic is zero-tolerance

[ Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:13:
Het ontkennen van de kracht van Gamepass voor met name het ontdekken van kleinere games is echt bijzonder om te zien. Ik vraag me af hoeveel “die hard support the devs gamers” bijvoorbeeld cocoon hebben gekocht op het platform waar deze niet in een abbo dienst zit. Ik schat in dat dit verdraaid weinig is. Legio mensen die dankzij een abbo dienst games spelen die ze normaliter niet zouden kopen. Hoe mooi is dat als je je hobby zo kunt verrijken.
Totaal los van de discussie en enigszins offtopic maar is er ergens een manier om te checken hoeveel mensen een bepaalde Gamepass of PSPlus game hebben gespeeld? Ik heb altijd het gevoel dat dat aantal bij games als Cocoon veel lager ligt dan wij denken/hopen en dat het merendeel alsnog alleen de grote mainstream games speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:13:

@Palindrome. zo kun je alles verdraaien dat het in je straatje past natuurlijk, iets waar je anderen van beschuldigt. In dat topic is het “moving the goalpost” haast uitgevonden. De klachten in dat topic richtte zich eerst op het feit dat CoD zo belangrijk was en dat daardoor de deal niet door zou gaan. Toen er deals werden gesloten werden overige IP’s er bij gehaald en daarna nog een keer de cloud. Men was overtuigd dat de deal zou stranden op welke wijze dan ook.
Verdraaien? Volgens mij is het feitelijk juist dat de orginele deal zoals die eerst stond niet is doorgegaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Donstil schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:23:
[...]

Ja dat brengt ze alleen maar verder weg van het los aanschaffen van content inderdaad.
Ja die hebben het idee dat het allemaal maar gratis is net als tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
- Offtopic -

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Verdraaien? Volgens mij is het feitelijk juist dat de orginele deal zoals die eerst stond niet is doorgegaan ;).
Je wilde weten waar die discussie plaatsvond. Iemand post een linkje om je op weg te helpen naar een post en het topic. In plaats van een dankjewel ga je zijn post in twijfel trekken in een semantische discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
-knip-

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:38:
[...]

Je wilde weten waar die discussie plaatsvond. Iemand post een linkje om je op weg te helpen naar een post en het topic. In plaats van een dankjewel ga je zijn post in twijfel trekken in een semantische discussie.
Omdat ik verwachte een post te zien met alleen maar "de deal is dood!".

Echter ging de comment meer over die deal en in context met het hoger beroep gaan waarbij de kans ind klein is dat het dan wel lukt gezien de geschiedenis en opzet van de CMA.

Dus feitelijk klopt het gewoon. Echter is er gewoon een nieuwe deal op tafel gekomen die wel de finish heeft gehaald.

Je snapt dat toch wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
-knip-

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:09
-knip-

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:10 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
-knip-

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Palindrome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:43:
[...]

Omdat ik verwachte een post te zien met alleen maar "de deal is dood!".

Echter ging de comment meer over die deal en in context met het hoger beroep gaan waarbij de kans ind klein is dat het dan wel lukt gezien de geschiedenis en opzet van de CMA.

Dus feitelijk klopt het gewoon. Echter is er gewoon een nieuwe deal op tafel gekomen die wel de finish heeft gehaald.

Je snapt dat toch wel?
Ik snap dat deze discussie nergens toe gaat leiden. Je vroeg naar een topic, je kreeg het topic en toevallig ook een post waar je je nu enkel op richt. Het topic heb je gekregen. Veel plezier met het doorspitten ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:48:
[...]

Ik snap dat deze discussie nergens toe gaat leiden. Je vroeg naar een topic, je kreeg het topic en toevallig ook een post waar je je nu enkel op richt. Het topic heb je gekregen. Veel plezier met het doorspitten ervan.
Het was donstil die claimde dat het topic vol stond met dat soort comments. Vervolgens is er door 1 persoon maar zoiets geopperd daar voor zover ik kan zien. Dus N=1. Zoals ik al zei is dat meer een Twitter/reddit ding. Vervolgens ga jij je mengen in een discussie en derailen....

Feitelijk is het ook gewoon juist dat de orginele deal geblokkeerd is en der gewijzigde deal wel is doorgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
-knip- dit draagt niets bij aan een volwassen discussie

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 14-10-2023 10:10 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Zero Tolerance topic: ongewenst gedrag (bijvoorbeeld trollen, flamen, op de man spelen) kan direct een ban tot gevolg hebben.

Niet MS - ABK ontwikkelingen: Recente ontwikkelingen in de gameswereld