Nee, het functioneerd ook prima zonder parallel buffer.GM65 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:20:
[...]
Is nu een stuk duidelijker. Als ik de WP op stooklijn met on/off zet dan geeft deze aan dat het alleen wordt aanbevolen bij een zonesysteem met een parallelbuffer. Is dat echt noodzakelijk?
WeHeat Intelligence wordt nu toch wel vervelend.
Pas veel te laat begonnen met SWW maken en nu, terwijl de zon niet schijnt, het inlineverwarmingselement aan.
Tot nu toe ben ik niet onder de indruk van WeHeat Intelligence.
Pas veel te laat begonnen met SWW maken en nu, terwijl de zon niet schijnt, het inlineverwarmingselement aan.
Tot nu toe ben ik niet onder de indruk van WeHeat Intelligence.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen
Dat is onzin. Ook ik heb zelf geen parallel buffer.GM65 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:20:
[...]
Is nu een stuk duidelijker. Als ik de WP op stooklijn met on/off zet dan geeft deze aan dat het alleen wordt aanbevolen bij een zonesysteem met een parallelbuffer. Is dat echt noodzakelijk?
Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline
Als je het kunt nakijken, ben ik benieuwd: komt dat elementverbruik terug in je verbruikscijfers (app → Inzichten → Energieverbruik)? Hier stond een uur waarin alleen het element draaide in de energiecijfers op 0,05 kWh, terwijl mijn slimme meter er 2,6 kW zag. Je betaalt die stroom natuurlijk gewoon — maar als hij in Weheats eigen cijfers ontbreekt, valt je COP in de app gunstiger uit dan hij werkelijk is.MichielFRL schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 15:35:
[...] Pas veel te laat begonnen met SWW maken en nu, terwijl de zon niet schijnt, het inlineverwarmingselement aan.
Stel dat Weheat niks doet aan de nieuwe manier waarop zij de eigenaar het verwarmen van tapwater oplegt, wat kunnen we daar zelf aan doen? Bv
-Onderste sensor boiler verwijderen?
-Bovenste sensor koppelen aan onderste?
Weheat Flint FE, 7X325 O, 8X325 W, SE4000h, 2x Marstek Venus E 3.0, MG4 ER
Is dit gedrag er ook op de automatische standMg4gebruiker schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 18:18:
Stel dat Weheat niks doet aan de nieuwe manier waarop zij de eigenaar het verwarmen van tapwater oplegt, wat kunnen we daar zelf aan doen? Bv
Duidelijk en dan is de PIN CT45 een betere optie omdat je dan de hysterese wel kan aanpassen. ThxCarboy54 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 15:50:
[...]
Dat is onzin. Ook ik heb zelf geen parallel buffer.
Ja aansluittechnisch is het helemaal zoals het weheat aansluit schema.Carboy54 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:11:
[...]
Retour boiler wel als laatste in de retour naar warmtepomp??
Maar dat was niet mijn vraag 🥴BassieTP schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:03:
[...]
Ja aansluittechnisch is het helemaal zoals het weheat aansluit schema.
Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline
Wat bedoel jij met automatische stand? Als je geen eigen schema hanteert? Dat weet ik niet. Maar de essentie is wel dat ik als consument zelf wil bepalen wanneer ik de boiler opwarm. Bijvoorbeeld tijdens de uren dat er zonneenergie over is. Of als op zijn minst de tarieven voor stroom laag zijn.STIMPPYYY schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 18:32:
[...]
Is dit gedrag er ook op de automatische stand
[ Voor 6% gewijzigd door Mg4gebruiker op 30-08-2026 19:24 ]
Weheat Flint FE, 7X325 O, 8X325 W, SE4000h, 2x Marstek Venus E 3.0, MG4 ER
Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.