• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:44
sjefke9 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:15:
Goedemorgen Tweakers,

Zelf zitten wij momenteel in een totaal-renovatie, alles wordt aangepakt.
- Nieuw dak (14cm pir)
- Spouwmuur isolatie
- Nieuwe kozijnen met tripple glas
- Vloerverwarming gehele beneden verdieping (±110m²)
- Slaapkamers nieuwe radiatoren, maar hier verwarmen wij niet actief, alleen de ergste kou eruit halen (±100m²)

En dan natuurlijk een warmtepomp (maar welk type is nog de vraag..).
Inmiddels heb ik het afgelopen jaar zoveel bedrijven op bezoek gehad dat ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie.
Wel kan ik al stellen dat uit het gehele bos ik inmiddels nog maar 2 bomen heb laten staan, en dat zijn onderstaande kandidaten.

- WeHeat Blackbird P80 (11kw + reservevat 300L+50l buffer) (Voorkeur)
- DeWarmte pomp MP (16,5kw + warmtepompboiler 200L)

Het mooie van de WeHeat blackbird is dat die vlak op het platdak ligt, maar ik twijfel over eventuele overlast van geluid/resonatie op onze dakkapel.
En WeHeat kan ik door een lokale installateur laten installeren, mocht er een issue zijn met de pomp als het vriest dan heb je natuurlijk het liefst de installateur dichtbij.

Jullie hebben vast ook wel een hele speurtocht gedaan naar de voor jullie "beste" warmtepomp.
Is WeHeat nu op het moment voor jullie nog de juiste keuze geweest?

De Weheat is trouwens ±1650€ duurder dan de DeWarmte pomp, maar vele malen goedkoper dan bijvoorbeeld een Panasonic 12kw T-cap WP (eerdere kandidaat).
Dan heb je ook nog Quatt, maar om een of andere reden loop ik daar niet warm van.

Benieuwd of jullie nog steeds een goed gevoel hebben over de keuze van destijds.

Groet,
Sjefke
Concept van de Blackbird met Panasonic is niet vergelijkbaar. Bb doet 8.5 kW bij -7/W35 met 1 fase voor op platte daken.Panasonic M serie doet 12 kW bij -7/W35 met 3 fase in principe ongeschikt voor platte daken. Blackbird heel slim. Panasonic heel dom. ( Zelfs meerprijs voor SG contact. )

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• Aeien
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:55
@Kirvis

Erg indrukwekkend wat je gemaakt hebt!

Gister heb ik me zonder problemen aangemeld voor je website en werkte alles. Nu wil ik inloggen en krijg ik " Could not find loginAction URL in Keycloak response". Wachtwoord komt gewoon uit de password manager, dus ben zeker van correctie invoer.

Heb jij een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Aeien op 26-08-2026 20:38 ]

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23

ComPeter

iddqd idkfa

Aeien schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:36:
@Kirvis

Gister heb ik me zonder problemen aangemeld voor je website en werkte alles. Nu wil ik inloggen en krijg ik " Could not find loginAction URL in Keycloak response". Wachtwoord komt gewoon uit de password manager, dus ben zeker van correctie invoer.

Heb jij een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDwyUBl0bnhWVY-FMb92JwowYek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M9o5ks5WJHcPEcUCKkG8pKG1.png?f=fotoalbum_large

iddqd idkfa

• netevolutions
  • Registratie: Januari 2024
  • Niet online
Kirvis schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:39:
[...]

Haha ja, trekt de grafiek wel behoorlijk naar links.

@netevolutions, klopt dit?
Ja dat klopt. Hoop dat er nog wat meer 'mijn kant' bijkomen ;)

En, laat je dus niet tegenhouden om met een oud huis ook van het gas af te gaan. Ik heb uiteraard wel relatief veel warmteverlies. Maar met beetje isolatie en een goed afgiftesysteem (100% Jaga + heatmeister in mijn geval) kom je ver.

• Kirvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 00:04
Aeien schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:36:
@Kirvis

Heb jij een idee?
Ja, de auth van alle gebruikers is op de een of andere manier verlopen.

Ben ik nu aan het oplossen, kom ik zo op terug.

Sparrow P60, 300L SWW, géén buffervat, overal VVW

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:18
Barryvdh schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:23:
[...]

Volgens mij werkt met de keys van HomeAssistant gewoon elke redirect URL toch?
https://support.weheat.nl...integratie?language=nl_NL
Volgens mij alleen http://home-assistant.local of iets dergelijks. Dacht dat ik die ook getest had in januari.

• Kirvis
OK, een paar grote wijzigingen staan nu live.
Nieuwe authentication flow
Ik heb vandaag naar aanleiding van de eerdere post van @Barryvdh gekeken of ik dezelfde login flow als voor de portal, de app en de HA integratie kan gebruiken en dat is gelukt.

Als je nu inlogt, vul je niet meer je gegevens in op weheat-monitor.nl, maar op auth.weheat.nl.

De Weheat Monitor app ziet dus helemaal nooit jouw wachtwoord, waar dat eerst wel via de server werd doorgestuurd naar Weheat.

Dank @Barryvdh voor het idee dat het ook zo zou moeten kunnen!
2FA werkt nu ook
Als je 2fa had ingeschakeld op je account dan werkte de inlog op Weheat Monitor niet. Met deze nieuwe flow werkt ie wel. Je kunt dus gerust de extra beveiliging weer inschakelen.
Even opnieuw inloggen
Vanaf iets na 19 uur vanavond kon niemand meer inloggen en waren op de een of andere manier de auth tokens van ALLE gebruikers van de app verlopen. Wellicht te maken met de storing die hier eerder vanavond werd gemeld? Ik weet het niet.

Helaas betekent dat wel dat de logs op dit moment niet meer automatisch worden opgehaald. Om dat weer te activeren moeten alle gebruikers even opnieuw inloggen om de tokens te verversen.

Dat heeft dus niets met deze wijzigingen te maken, maar waarschijnlijk met de eerdere storingen die vanavond gemeld werden met de app en portal enzo.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51
Nogmaals, echt indrukwekkend. Vandaag eens wat zitten spelen met de app. Dacht, leuk die vergelijking, maar zou toch liever zien per oppervlakte of per bouwjaar. En dan nog, iemand draait een dag of 3 in de zomer en krijgt de gouden plak. Maar daar heb je allemaal al over nagedacht.

Gevoelsmatig knutsel je even alleen iets in elkaar waar een heel legioen aan developers voor nodig is.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:51
Kirvis schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:23:
Ik heb vandaag naar aanleiding van de eerdere post van @Barryvdh gekeken of ik dezelfde login flow als voor de portal, de app en de HA integratie kan gebruiken en dat is gelukt.
[..]
Top, stuk betrouwbaarder zo :)

• MrDenna
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:45
@Kirvis

Is het mogelijk dat je de woning gegevens ook door gebruikers aanpasbaar kan maken? De automatisch opgehaalde gegevens vanuit EP-online voor mijn woning kloppen niet of zijn volgens hun onbekend.

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23

ComPeter

iddqd idkfa

MrDenna schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:14:
@Kirvis

Is het mogelijk dat je de woning gegevens ook door gebruikers aanpasbaar kan maken? De automatisch opgehaalde gegevens vanuit EP-online voor mijn woning kloppen niet of zijn volgens hun onbekend.
Gegeven bij mij kloppen ook niet, m2 is niet ingevuld
Zelf kloppend maken is wenselijk

[ Voor 4% gewijzigd door ComPeter op 26-08-2026 22:23 ]

iddqd idkfa

• ajsmit1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:30
MrDenna schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:14:
@Kirvis

Ah, @Kirvis ik had net dezelfde feedback ingestuurd.

• SebastiaanPs
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:44
erikosmits schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:31:
[...]

Naar aanleiding van de vraag van Sebastiaan hierboven realiseerde ik me dat de aanvoer uit twee leidingen van 15 mm bestaat. Die hebben samen een oppervlakte van 3,54 cm2 , dat ligt dicht bij een diameter van 22 mm, die heeft 3,8 cm2.

En dan komt de stroomsnelheid wel binnen de range van een 'stil' systeem. Maar dan begrijp ik niet waar het geruis vandaan komt. Is die splitsing in twee leidingen wellicht onwenselijk?
OK voor rechte stukken zou 2x 15 mm als hoofdaanvoer volgens de flowberekening krap, maar voldoende moeten zijn. Maar ruis kan ook ontstaan door bochten, lokale vernauwingen, T-splitsingen, (thermostaat)kranen.

Wat ik nog kan bedenken is: zet al je kranen van radiatoren en convectoren open om de flow zoveel mogelijk te verdelen over alle takken.

Maar ik vermoed dat je in ieder geval de hoofdleiding toch zult moeten upgraden. @Carboy54 is hier de deskundige met veel ervaring, benieuwd wat hij vindt. Wellicht nuttig om een schemaatje te tekenen van je leidingwerk en afgiftesysteem, met vermelding van leidingdiameters en convectoren/radiatoren etc., dan krijg je denk ik beter advies.

WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30
ajsmit1 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:23:
[...]

Ah, @Kirvis ik had net dezelfde feedback ingestuurd.
Ik eerder vandaag ook al :)

Maar laten we de feedback wel laten waar die hoort. Anders vliegt dit topic snel de WeHeat monitor kant op.

[ Voor 21% gewijzigd door Civil op 26-08-2026 22:41 ]

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:44
SebastiaanPs schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:33:
[...]

OK voor rechte stukken zou 2x 15 mm als hoofdaanvoer volgens de flowberekening krap, maar voldoende moeten zijn. Maar ruis kan ook ontstaan door bochten, lokale vernauwingen, T-splitsingen, (thermostaat)kranen.

Wat ik nog kan bedenken is: zet al je kranen van radiatoren en convectoren open om de flow zoveel mogelijk te verdelen over alle takken.

Maar ik vermoed dat je in ieder geval de hoofdleiding toch zult moeten upgraden. @Carboy54 is hier de deskundige met veel ervaring, benieuwd wat hij vindt. Wellicht nuttig om een schemaatje te tekenen van je leidingwerk en afgiftesysteem, met vermelding van leidingdiameters en convectoren/radiatoren etc., dan krijg je denk ik beter advies.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkfzP58tuC9STptHqsxLHW70iOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghKWosBJH3fvpKS3qYxTsbVS.jpg?f=fotoalbum_large

Itho heeft dat een keer netjes in kaart gebracht voor hun Amber.

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• Kirvis
Kirvis schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:23:

Als je nu inlogt, vul je niet meer je gegevens in op weheat-monitor.nl, maar op auth.weheat.nl.

De Weheat Monitor app ziet dus helemaal nooit jouw wachtwoord, waar dat eerst wel via de server werd doorgestuurd naar Weheat.

Dank @Barryvdh voor het idee dat het ook zo zou moeten kunnen!
2FA werkt nu ook
Als je 2fa had ingeschakeld op je account dan werkte de inlog op Weheat Monitor niet. Met deze nieuwe flow werkt ie wel. Je kunt dus gerust de extra beveiliging weer inschakelen.
Even opnieuw inloggen
Vanaf iets na 19 uur vanavond kon niemand meer inloggen en waren op de een of andere manier de auth tokens van ALLE gebruikers van de app verlopen. Wellicht te maken met de storing die hier eerder vanavond werd gemeld? Ik weet het niet.

Helaas betekent dat wel dat de logs op dit moment niet meer automatisch worden opgehaald. Om dat weer te activeren moeten alle gebruikers even opnieuw inloggen om de tokens te verversen.

Dat heeft dus niets met deze wijzigingen te maken, maar waarschijnlijk met de eerdere storingen die vanavond gemeld werden met de app en portal enzo.
OK, te vroeg gejuigd. :(

De client die nu gebruikt wordt geeft een token af dat automatisch na 60 minuten verloopt. Dat betekent helaas dat iedereen die vanavond is ingelogd alweer bijna is uitgelogd en dat de logging nu niet meer loopt. Dat kan later wel gefixt worden met een backfill, maar betekent wel dat iedereen straks weer opnieuw moet inloggen als ik een oplossing heb gevonden.

Ik ben daar nu mee bezig, maar ga ook zo slapen.

Morgen weer een dag.

Pagina: 1 ... 230 231 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.