Concept van de Blackbird met Panasonic is niet vergelijkbaar. Bb doet 8.5 kW bij -7/W35 met 1 fase voor op platte daken.Panasonic M serie doet 12 kW bij -7/W35 met 3 fase in principe ongeschikt voor platte daken. Blackbird heel slim. Panasonic heel dom. ( Zelfs meerprijs voor SG contact. )sjefke9 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:15:
Goedemorgen Tweakers,
Zelf zitten wij momenteel in een totaal-renovatie, alles wordt aangepakt.
- Nieuw dak (14cm pir)
- Spouwmuur isolatie
- Nieuwe kozijnen met tripple glas
- Vloerverwarming gehele beneden verdieping (±110m²)
- Slaapkamers nieuwe radiatoren, maar hier verwarmen wij niet actief, alleen de ergste kou eruit halen (±100m²)
En dan natuurlijk een warmtepomp (maar welk type is nog de vraag..).
Inmiddels heb ik het afgelopen jaar zoveel bedrijven op bezoek gehad dat ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie.
Wel kan ik al stellen dat uit het gehele bos ik inmiddels nog maar 2 bomen heb laten staan, en dat zijn onderstaande kandidaten.
- WeHeat Blackbird P80 (11kw + reservevat 300L+50l buffer) (Voorkeur)
- DeWarmte pomp MP (16,5kw + warmtepompboiler 200L)
Het mooie van de WeHeat blackbird is dat die vlak op het platdak ligt, maar ik twijfel over eventuele overlast van geluid/resonatie op onze dakkapel.
En WeHeat kan ik door een lokale installateur laten installeren, mocht er een issue zijn met de pomp als het vriest dan heb je natuurlijk het liefst de installateur dichtbij.
Jullie hebben vast ook wel een hele speurtocht gedaan naar de voor jullie "beste" warmtepomp.
Is WeHeat nu op het moment voor jullie nog de juiste keuze geweest?
De Weheat is trouwens ±1650€ duurder dan de DeWarmte pomp, maar vele malen goedkoper dan bijvoorbeeld een Panasonic 12kw T-cap WP (eerdere kandidaat).
Dan heb je ook nog Quatt, maar om een of andere reden loop ik daar niet warm van.
Benieuwd of jullie nog steeds een goed gevoel hebben over de keuze van destijds.
Groet,
Sjefke
Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline
/f/image/M9o5ks5WJHcPEcUCKkG8pKG1.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ghKWosBJH3fvpKS3qYxTsbVS.jpg?f=fotoalbum_large)