• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:03
Guido7619 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:25:
[...]

Ik vindt dat eigelijlk een hele slechte zaak dat je voor alles dit aan je installateur moet vragen. Hoe lang voor ze reageren en actie ondernemen? En ze hebben wel betere dingen te doen toch dan steeds settings te veranderen van al hun klanten.

En komt er ook een moment dat je wel zelf dit kan veranderen, bijv. na afloop van de garantie?

Als er instellingen te veranderen zijn vindt ik eigenlijk dat je daar zelf bij moet kunnen. Uiteraard gaat dit dan op eigen risico.
Pssst. Iedere andere WP dan een WeHeat kopen is dan de way to go.

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:53
Tijgerkracht schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:36:
Voor wat betreft de pompsnelheid heb ik een reactie van mijn installateur (Coolblue).
Weheat heeft het maximale debiet voor zowel CV als SWW verhoogd, kortom hogere pompsnelheid.
Coolblue heeft deze nu voor mij teruggezet naar 1.1 m3/h
Het scheelt hier in ieder geval 25 watt op de binnenunit en er is geen suizen meer in de 22mm CV buis.
Ah gijn!
Ik heb alleen een kleinere diameter naar de Jaga's lopen helaas.
En het rare is. De Uponor leidingen geven meer bijgeluid als de oudere flexibele slangen die op de bovenste verdieping aanwezig zijn. Deze hebben een kleinere diameter als de uponor leidingen :?

Ik wacht even onze installateur af maar ik wil er wel wat aan gedaan hebben.
Top dat het bij jou het bijgeluid weg is.

• MotorBeast
AlphaBlack_NL schreef op donderdag 4 december 2025 @ 06:07:
[...]

Met oude radiatoren heb je dan nog steeds niet zoveel aan meer vermogen. Tenzij je je water echt naar 55-65 graden wil/moet gaan brengen(wat je niet wil, want waardeloze COP) ben je altijd beperkt op je afgifte systeem. Als je het vermogen echt nodig hebt kan je beter eerst je afgifte systeem fixen en naar vloerverwarming gaan zodat je met lage temperaturen kan blijven werken.
Lijkt me fors goedkoper gewoon dan T33 te hangen. Kan je vaak voor een prikkie vinden op MP. Ik stook hier op dit moment met 30 graden aanvoer met oude radiatoren uit 1978. @Robbie-1 Eerst berekenen wat je warmteverlies is. Berekenen wat je vermogen is wat je radiatoren kunnen leveren bij 30/35 aanvoer met delta T5. Te weinig afgifte, eerst verbeteren en dan pas warmtepomp goed gedimensioneerd.

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:21
Voor wat betreft de pompsnelheid heb ik een reactie van mijn installateur (Coolblue).
Weheat heeft het maximale debiet voor zowel CV als SWW verhoogd, kortom hogere pompsnelheid.
Het scheelt hier in ieder geval 25 watt op de binnenunit en er is geen suizen meer in de 22mm CV buis.
Vertelden ze ook nog waarom Weheat dit heeft gedaan? Er moet dan toch een soort achterliggende reden voor zijn.

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:21
Gisteren is bij mij ook het debiet van cv pomp teruggeschroefd door de installateur. Scheelt gelukkig wat suisgeluid van leidingen die door slaapkamer lopen.

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Guido7619 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:05:
[...]

Vertelden ze ook nog waarom Weheat dit heeft gedaan? Er moet dan toch een soort achterliggende reden voor zijn.
Er is geen reden opgegeven waarom dit is gedaan, maar in een avn de eerdere post sprak iemand over een software bug met pompsnelheid, die was bij hem te laag.
Zie: Tijgerkracht in "Weheat warmtepompen" en mog__wai in "Weheat warmtepompen"

[ Voor 6% gewijzigd door Tijgerkracht op 04-12-2025 12:52 ]

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW, EV sinds 2018

• Guido7619
MotorBeast schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:50:
[...]

ja heel eerlijk gezegd begint het wel te knagen. Ik heb een aanbetaling lopen voor een WeHeat maar wordt pas volgend jaar geinstalleerd.

Het is toch bijna dagelijks dat je leest dat de verbinding eruit ligt of geklaag over te weinig controle over het systeem. En hoe meer pompen erbij komen hoe meer die verbinding/wordt belast en uit kan vallen zou je denken.

Ik hoef niet perse elke parameter tot achter de komma te kunnen monitoren of aansturen, maar zo'n situatie dat ze de circulatiepomp doodleuk maar even flink hoger zetten zonder te informeren of dat je het zelf kunt terugzetten vindt ik toch wat te ver gaan.

Daarnaast lees je ook regelmatig verhalen van mensen waarbij hun installateur falliet is gegaan. Die kunnen dus niet even een aanpassing laten doen met een mailtje naar hun installateur.

En in hoeverre gaat de installateur jouw nog hulp geven of instellingen veranderen als je een paar jaar verder bent?

Ik heb wel al WeHeat intelligence aangevraagd en gekregen. Maar ik verwacht daar maar weinig van. Ik vindt er niks intelligents aan om je SWW op het meest zonnige moment te doen, niks meer dan simpele logica wat een kind van 10 al zou kunnen begrijpen.

En warmte bufferen in de vloer? Alsof het een voorraad vat is wat je kunt aanspreken op het moment dat je het nodig hebt. Wat er dus gebeurt is dat je dan smiddags in een woonkamer van 24 graden komt te zitten zodat ie gedurende de avond weer kan afkoelen naar 20 ofzo?

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Guido7619 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:52:
[...]

En in hoeverre gaat de installateur jouw nog hulp geven of instellingen veranderen als je een paar jaar verder bent?

En warmte bufferen in de vloer? Alsof het een voorraad vat is wat je kunt aanspreken op het moment dat je het nodig hebt. Wat er dus gebeurt is dat je dan smiddags in een woonkamer van 24 graden komt te zitten zodat ie gedurende de avond weer kan afkoelen naar 20 ofzo?
Dat is iets overtrokken maar hier doe ik ook vaak overdag wat verder opwarmen, tot 21.8, dan warmtepomp uit tussen 16:00 en 21:00 (afhankelijk van kWh prijs en buitentemp) en dan koelt het af naar 21.4 (soms minder omdat we de over aan hebben gehad).

Ben wel met je eens dat beetje tweaken, zeker met de flow, wenselijk kan zijn. Om zelf te bepalen tot hoever je kunt gaan met het debiet voordat de leidingen gaan suizen. Nu elke keer de installateur bellen met, doe er nog maar een paar liter bij is niet wenselijk.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW, EV sinds 2018

• MotorBeast
@Guido7619 Ik ga hier niet zitten bashen maar dat is DE reden dat ik geen WeHeat heb genomen maar een Vaillant. Ik kan echt alles zelf. Heeft een fijne regeling, thermostaat, voeler etc. App functioneert top. Vaillant kan ik gewoon zelf bellen en staan je netjes te woord in tegenstelling met Daikin waar ik L/L van heb.

Als installateur failliet zou zijn kan je eventueel zelfs een monteur van Vaillant zelf aanvragen. Duurder? Ja? Maar krijg er veel voor terug van een bedrijf wat sinds 1874 bestaat. Keuzes, keuzes, keuzes.....

[ Voor 4% gewijzigd door MotorBeast op 04-12-2025 13:00 ]

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:53
MotorBeast schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:58:
@Guido7619
Als installateur failliet zou zijn kan je eventueel zelfs een monteur van Vaillant zelf aanvragen. Duurder? Ja? Maar krijg er veel voor terug van een bedrijf wat sinds 1874 bestaat. Keuzes, keuzes, keuzes.....
Tja er is al eens een eerder bericht van mij verwijderd dus ik zal geen namen noemen maar ik ken nog wel een automerk wat best wel een tijd heeft bestaan tot een paar jaar geleden. En er is ook een hele grote winkelketen wat in iedere stad te binden was falliet gegaan...
Dus dat een bedrijf lang bestaat betekent niet dat die nog een hele lange tijd zal blijven bestaan ;)

Al het waar naar zijn geld en ik denk dat WeHeat een mooi product is maar dat er nog wel geleerd moet worden waar de wensen van de klanten zijn en waar het beter kan. Misschien willen we wel te snel te veel?

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
[...]

ja heel eerlijk gezegd begint het wel te knagen. Ik heb een aanbetaling lopen voor een WeHeat maar wordt pas volgend jaar geinstalleerd.

Het is toch bijna dagelijks dat je leest dat de verbinding eruit ligt of geklaag over te weinig controle over het systeem. En hoe meer pompen erbij komen hoe meer die verbinding/wordt belast en uit kan vallen zou je denken.

Ik hoef niet perse elke parameter tot achter de komma te kunnen monitoren of aansturen, maar zo'n situatie dat ze de circulatiepomp doodleuk maar even flink hoger zetten zonder te informeren of dat je het zelf kunt terugzetten vindt ik toch wat te ver gaan.

Daarnaast lees je ook regelmatig verhalen van mensen waarbij hun installateur falliet is gegaan. Die kunnen dus niet even een aanpassing laten doen met een mailtje naar hun installateur.

Ik heb wel al WeHeat intelligence aangevraagd en gekregen. Maar ik verwacht daar maar weinig van. Ik vindt er niks intelligents aan om je SWW op het meest zonnige moment te doen, niks meer dan simpele logica wat een kind van 10 al zou kunnen begrijpen.

Bij faillisement van de installateur kan een andere installateur de installatie overnemen volgens mij. Ook heeft Weheat een escrow overeenkomst waardoor bij faillisement van Weheat een andere partij de software draaiende gaat houden.

In dit topic wordt veel geklaagd, maar in de praktijk heb ik er nog geen last van gehad dat de data een paar minuten niet in HA kwam, of dat de app niet werkte. Wij zijn Tweakers en willen altijd alles zien en meten, maar een uptime van 99,9% vind ik acceptabel.
De app van mijn Cupra auto werkt een stuk onbetrouwbaarder en dat is een veel groter bedrijf waar ik veel meer geld aan heb betaald >:)

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50

Cybje

First Post!

Ik snap op zich ergens wel de keuze van Weheat om dingen via de installateur te laten lopen. Wij (Tweakers) verdiepen ons echt in zo'n apparaat en ons hele verwarmingssysteem, maar de gemiddelde mens mist die kennis. Als je allemaal opties beschikbaar gaat maken in de app en hun verwarming werkt niet 100%, gaan mensen prutsen met die opties, met wellicht tot gevolg dat ze het probleem verergeren. Misschien geven ze dan zelfs Weheat de schuld of plaatsen een negatieve review. Dat terwijl ze beter gewoon het probleem kunnen melden bij de installateur die het dan voor ze oplost.

Voor ons is dat vaak niet zo wenselijk. Ik durf zelfs wel te beweren dat er hier mensen zitten met meer kennis dan de gemiddelde Weheat installateur. Naast dat mensen hier hun eigen verwarmingssysteem zelf het beste kennen. En we verzamelen hier vaak data, om dan objectief te bepalen of een veranderde instelling een positief of negatief effect heeft.

Ik zou ook niet weten hoe je dat oplost. Mijn Remeha ketel heeft bijv. sommige dingen achter een installateursmenu zitten, maar de code om in dat menu te komen is overal te vinden. Maar misschien moet Weheat zoiets doen. Of even een eenmalige vragenlijst verplichten, om geavanceerde opties te activeren in de app.

Wat ruist er door het struikgewas

• Guido7619
Ik denk zeker wel dat hier meer "geklaagd" wordt dan bij de normale huishoudens. Of in ieder geval meer nadruk legd op bepaalde zaken waar de gemiddelde mens totaal niet mee bezig is.

Ik probeer het maar positief te zien, want anders zou ik ook niet goed weten welke WP dan wel te kiezen. Ze zullen allemaal wel een beetje hun eigenaardigheden of imperfecties hebben.

Ik heb zelf een Tesla welke ook regelmatig updates stuurt. De Tesla fanboys zijn er daar ook helemaal lyrish over, maar als het vanaf het begin af aan goed was hoeft er toch geen update meer te komen? Het is ook grotendeels om iets weer recht te zetten wat in eerste instantie slecht werkte.

Hopelijk geeft WeHeat nog wat meer mogelijkheden in de toekomst, eventueel achter een menu met password wat je wel kunt krijgen. Optie geavanceerde instellingen.

• MotorBeast
orillion schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:36:
[...]

Bij faillisement van de installateur kan een andere installateur de installatie overnemen volgens mij. Ook heeft Weheat een escrow overeenkomst waardoor bij faillisement van Weheat een andere partij de software draaiende gaat houden.

In dit topic wordt veel geklaagd, maar in de praktijk heb ik er nog geen last van gehad dat de data een paar minuten niet in HA kwam, of dat de app niet werkte. Wij zijn Tweakers en willen altijd alles zien en meten, maar een uptime van 99,9% vind ik acceptabel.
De app van mijn Cupra auto werkt een stuk onbetrouwbaarder en dat is een veel groter bedrijf waar ik veel meer geld aan heb betaald >:)
Heb je alleen 1 probleem. De meeste installateurs verzuipen in het werk (steeds minder willen meer met hun handjes werken onder de jeugd helaas en ouders demotiveren het ook dus goed personeel bijna niet te vinden) en zitten er vaak niet op te wachten om de ellende die een ander heeft veroorzaakt en/of storingen op te lossen van niet klanten. Echte goede WP installateurs zijn met een loep te vinden.

• orillion
  • Nu online
MotorBeast schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:01:
[...]

Heb je alleen 1 probleem. De meeste installateurs verzuipen in het werk (steeds minder willen meer met hun handjes werken onder de jeugd helaas en ouders demotiveren het ook dus goed personeel bijna niet te vinden) en zitten er vaak niet op te wachten om de ellende die een ander heeft veroorzaakt en/of storingen op te lossen van niet klanten. Echte goede WP installateurs zijn met een loep te vinden.
Dat is dan toch hetzelfde probleem bij een Vaillant? Dat is hoe de maatschappij geworden is, niet iets wat Weheat of Vaillant wat aan kan doen.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:28
MotorBeast schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:50:
[...]

Zit je nou echt alleen maar in dit forum om Weheat af te zeiken?

• jawaligt
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@Guido7619 Ik ga hier niet zitten bashen maar dat is DE reden dat ik geen WeHeat heb genomen maar een Vaillant. Ik kan echt alles zelf. Heeft een fijne regeling, thermostaat, voeler etc. App functioneert top. Vaillant kan ik gewoon zelf bellen en staan je netjes te woord in tegenstelling met Daikin waar ik L/L van heb.

Zo geweldig is Vaillant nu ook weer niet. Zo hebben Vaillant ketels standaard een interne bypass waardoor ze zeker 10-20% minder efficiënt werken. Ik ben ook benieuwd waar je het vandaan haalt dat je Vaillant zelf kunt bellen, op hun site zeggen ze namelijk heel iets anders en verwijzen ze voor werkelijk alles naar de installateur. Ik heb ze wel eens geprobeerd te bellen met een consumentenvraag en dat schoot ook niet op.

Dit verandert overigens verder niets aan de problemen met Weheat, maar ik kan de redenering dat Vaillant er op dit punt beter uit zou komen even niet volgen 8)7.

• Louis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:21
Kan het weer gewoon technische ontopic worden?

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

• orillion
  • Nu online
Iemand een idee wat dit is? Lag onder m'n boilervat, maar ik zag hem bij iemand anders aan het magneet filter hangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywCgTbmFh9x0MfAHvXzupHXtrn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6HUj7H0c08FTcaJ9n9HNOqV.jpg?f=fotoalbum_large

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
orillion schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:36:
[...]

Mijn installateur is faililiet. Tot nu toe is het proces vrij hopeloos. Als in, waar is het vangnet. Ik update wel zodra er wat meer voortgang is.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Valliant kan ook failliet gaan hè. Ik heb een installateur uit de regio die al meer dan 50 jaar goed werk levert, een contactpersoon die de telefoon oppakt of binnen een uurtje terugbelt, een prima WeHeat app, goede uitleesmogelijkheden en support op afstand door 4G uitlezen door Weheat.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• orillion
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:40:
[...]

Mijn installateur is faililiet. Tot nu toe is het proces vrij hopeloos. Als in, waar is het vangnet. Ik update wel zodra er wat meer voortgang is.
Dat is balen!
Heb je andere installateurs gevraagd de installatie over te nemen en dat willen ze niet? Of wat is er momenteel hopeloos?

• MotorBeast
orillion schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:12:
[...]

Dat is dan toch hetzelfde probleem bij een Vaillant? Dat is hoe de maatschappij geworden is, niet iets wat Weheat of Vaillant wat aan kan doen.
Die hebben eventueel zeker in nood eigen monteurs.

• MotorBeast
jelleeelco schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:15:
[...]

Zit je nou echt alleen maar in dit forum om Weheat af te zeiken?
Mogen mensen ook nog kritische noten horen alvorens ze beslissen tot aankoop. Zei al eerder mooi product maar met manco's. Mijn Vaillant heeft die ook overigens. Perfect bestaat niet.

• MotorBeast
jawaligt schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:15:
[...]

Zo geweldig is Vaillant nu ook weer niet. Zo hebben Vaillant ketels standaard een interne bypass waardoor ze zeker 10-20% minder efficiënt werken. Ik ben ook benieuwd waar je het vandaan haalt dat je Vaillant zelf kunt bellen, op hun site zeggen ze namelijk heel iets anders en verwijzen ze voor werkelijk alles naar de installateur. Ik heb ze wel eens geprobeerd te bellen met een consumentenvraag en dat schoot ook niet op.

Dit verandert overigens verder niets aan de problemen met Weheat, maar ik kan de redenering dat Vaillant er op dit punt beter uit zou komen even niet volgen 8)7.
Ik weet niet wat je gebeld hebt maar ik heb zelfs de technische dienst gesproken. Ik heb een WP, geen ketel. Dan kocht ik een Intergas.

• MotorBeast
Pr088 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:44:
[...]

Valliant kan ook failliet gaan hè. Ik heb een installateur uit de regio die al meer dan 50 jaar goed werk levert, een contactpersoon die de telefoon oppakt of binnen een uurtje terugbelt, een prima WeHeat app, goede uitleesmogelijkheden en support op afstand door 4G uitlezen door Weheat.
Klopt alles kan kapot en 4G uit gefaseerd.

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:13
orillion schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:19:
Iemand een idee wat dit is? Lag onder m'n boilervat, maar ik zag hem bij iemand anders aan het magneet filter hangen.
[Afbeelding]
Filtersleutel

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:53
[...]

Heb ik ook nog steeds wel een beetje maar er worden nog steeds verbeteringen doorgevoerd door WeHeat die het beter maken gelukkig. Maar je bent inderdaad volledig afhankelijk van WeHeat in deze. OpenTherm werkt ruk (in mijn situatie), stooklijn oneindig veel beter maar ik kan effectief maar twee punten instellen en aan de hysteresis kan ik helemaal niets veranderen. Gevolg = of net te lage temperatuur in huis of de pomp gaat veel te lang door. Ik heb de hoop dat ook dit soort dingen uiteindelijk toch beschikbaar komen omdat ik denk dat het niet anders kan (hoe ga je anders echt profiteren van LT verwarming)

Ik heb hiervoor een Daikin gehad, kon inderdaad vrijwel alles zelf instellen. Dat heb ik dan ook gedaan en was top. Maar ik moest het wel zelf doen voordat het maar een beetje ok draaide, installateur heeft de stekker erin gedaan en is weggegaan en dat gebeurt net iets te vaak denk ik.

Wij tweakers maken zeg 1% van de klant populatie uit, de rest is gebaat bij een systeem dat zichzelf goed inregeld tot een niveau dat voor de meeste mensen waarschijnlijk prima acceptabel is. Die kijken niet naar een CoP van 4 of 4,5....

Dus tja, zoek je de Apple onder de warmtepompen => WeHeat, wil je een rooted Android kies dan Vaillant oid. Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit met name ivm het niet kunnen aanpassen van wat dan ook als WeHeat eruit ligt en inderdaad, dat is de laatste tijd bijna elke dag wel het geval. Gelukkig draait alles wel gewoon door dus je zit niet zonder warmte oid...

• STIMPPYYY
orillion schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:50:
[...]

Dat is balen!
Heb je andere installateurs gevraagd de installatie over te nemen en dat willen ze niet? Of wat is er momenteel hopeloos?
Dat je met een installateurs gedeelte met cloud afhankelijkheid zit. Die ligt bij de failliete partij. Kortom, gaat er iets stuk of werkt er niet dan kan je niks. Niemand gaat je helpen omdat de WP met name via cloud functionaliteiten moet worden onderzocht. Dat is een realistisch scenario waar een vangnet voor hoort te zijn als je alles zoveel mogelijk cloud gestuurd oplevert.

• orillion
  • Nu online
Bedankt! Dan bewaar ik hem goed. Kun je hem daarmee openen dan ofzo?

• orillion
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op donderdag 4 december 2025 @ 18:11:
[...]

Dat je met een installateurs gedeelte met cloud afhankelijkheid zit. Die ligt bij de failliete partij. Kortom, gaat er iets stuk of werkt er niet dan kan je niks. Niemand gaat je helpen omdat de WP met name via cloud functionaliteiten moet worden onderzocht. Dat is een realistisch scenario waar een vangnet voor hoort te zijn als je alles zoveel mogelijk cloud gestuurd oplevert.
Dus andere installateurs kunnen niet bij Weheat aanvragen om de installatie over te hangen naar hun account, als de klant dat wil?

• STIMPPYYY
orillion schreef op donderdag 4 december 2025 @ 18:13:
[...]

Dus andere installateurs kunnen niet bij Weheat aanvragen om de installatie over te hangen naar hun account, als de klant dat wil?
Wat heeft een andere installateur aan mij als klant? Ik kan die vraag overigens niet beantwoorden, maar dat is niet de insteek zover ik heb begrepen. Heb daar in het begin van de oplevering al eens navraag over gedaan.
Zit nog iets te vroeg in dat proces, maar tot nu toe vruchtloos.

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-12-2025 18:18 ]

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:03
Ook voor een Flint?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:57

bloasfist

Slot-A Crew

Tijgerkracht schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:15:
[...]

Dank, sinds woensdag 26 November is hier de flow omhoog gegaan.
Dan is het wel jammer dat we niet kunnen zien welke versie van de software wanneer is gepushed naar de Blackbird, ik neem aan dat @Weheat dat wel weet.
Ah! Daarom heb ik 25 november (toen had ik ineens last van ruis in de leidingen) moeten vragen aan mijn installateur wat er aan de hand was. Hij heeft toen terwijl ik met 'm appte de pompsnelheid verlaagd en ik hoorde het direct verdwijnen. Hulde voor mijn installateur, maar zoals al meer gemeld hier: super raar dat er zonder communicatie zo'n 'update' wordt uitgerold. Goed dat ik nog niet waterzijdig heb ingeregeld (er worden eerst nog wat andere onvolkomenheden opgelost door installateur binnenkort)...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• jawaligt
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MotorBeast schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:50:
[...]

Ik weet niet wat je gebeld hebt maar ik heb zelfs de technische dienst gesproken. Ik heb een WP, geen ketel. Dan kocht ik een Intergas.
Akkoord, maar hoe kan het dan dat jij als consument blijkbaar wel direct bij hun technische dienst terecht kunt? Je zult toch met me eens zijn dat ze zich op die contactsite precies zo opstellen als Weheat.
Nogmaals, dat laat allemaal onverlet dat Weheat van alles niet goed doet, want dat vind ik ook. Maar ik vind de vergelijking dus raar.

• Guido7619
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom een installateur wel mogelijkheden krijgt om bepaalde instellingen te veranderen en de eindgebruiker dus niet. De mogelijkheden zijn er dus gewoon maar de toegang tot die mogelijkheden wordt je als betalende klant van het apparaat ontzegt.

Dat is toch wel mijn grootste pijnpunt in het hele verhaal.

Ik kan nog wel begrip op brengen dat Weheat het enkel via installateurs wilt laten installeren om de garantie te hebben dat het goed wordt aangesloten en ingeregeld, maar het stoort mij mateloos als bv. de max. temperatuur verandert moet worden dat ik dat via de installateur moet doen.

Ten eerste hebben die wel wat beters te doen, ten tweede verwacht ik daar geen support meer van als ze eenmaal de boel een beetje goed draaiend hebben en ten derde voel ik mij zelf ook bezwaard om ze daar mee lastig te vallen.

Alsof ze na 3 jaar ineens weer met mijn installatie bezig gaan als ik eens wat wil gaan uittesten of iets wil proberen. De marges lijken mij niet zo groot dat je life time support kunt verwachten.

In mijn CV ketel kan ik toch ook zelf de water temperatuur instellen en de pompsnelheid.

Wat als die installateur een week op vakantie is?

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:54

Carboy54

Duurzaamheid coach

Robbie-1 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:18:
Op mijn speurtocht naar een goede warmtepomp, ging ik van Quatt, naar de Warmte, en nu toch ook maar eens bij WeHeat kijken.
Na het zien van de video met rondleidingen in de fabriek, krijg ik daar een positief gevoel van.
Quatt lijkt een mooie pomp, maar men kan blijkbaar alleen een standaard installatie doen, als er ook maar iets afwijkt, kan het niet meer.
De warmte kan rechtstreeks op de bestaande leidingen aansluiten, wat voor mij een groot voordeel is. Men is ook erg flexibel met de locatie van de binnendelen, hoeft niet vlak bij de oude cv-ketel.
Maar de warmte reageert erg slecht op mijn vragen, en dat geeft twijfel.
WeHeat ziet er goed uit, maar de pompen hebben beduidend minder vermogen dan de MP van de Warmte. Ik heb oude radiatoren, dus wil de boel niet te krap bemeten.
Hoe flexibel zijn de installateurs van WeHeat? Kan ik aansluiten op bestaande buizen? Of moeten er alsnog allerlei leidingen getrokken worden naar de oude ketel?
Ik begrijp dat WeHeat gebruik maakt van "bestaande" installateurs? dat kan een voordeel zijn.
In principe maakt voor die keuze het merk niet uit. Wel de belangrijkste aspecten als waterinhoud en leiding systeem. Zie boven in het kader. Kijk eens naar dit overzicht van Itho. Dit geldt voor ieder merk afhankelijk van het totale vermogen. Het zeer lage minimum vermogen van de Weheat is een voordeel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkfzP58tuC9STptHqsxLHW70iOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghKWosBJH3fvpKS3qYxTsbVS.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is ook voor Full Electric van toepassing.

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Adviseur Warmtepomponline..

• n.smits
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Weheat schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:15:
Via dit bericht willen we jullie echter graag geruststellen dat de release van de API gepland is binnen 2 weken, we zullen jullie hier updaten wanneer het live is.
Vol verwachting klopt ons hart, wie de api krijgt... Sinterklaas uit Duizel zou toch niet stilletjes ons huis voorbij rijden.. of wel? ;)

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

orillion schreef op donderdag 4 december 2025 @ 18:13:
[...]

Met toestemming van de klant is dat geen probleem.

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Adviseur Warmtepomponline..

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

MotorBeast schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:51:
[...]

Klopt alles kan kapot en 4G uit gefaseerd.
Het is een variant op 4 G: LTE verbinding.

• OLEDje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:21
bloasfist schreef op donderdag 4 december 2025 @ 18:20:
[...]

Ah! Daarom heb ik 25 november (toen had ik ineens last van ruis in de leidingen) moeten vragen aan mijn installateur wat er aan de hand was. Hij heeft toen terwijl ik met 'm appte de pompsnelheid verlaagd en ik hoorde het direct verdwijnen. Hulde voor mijn installateur, maar zoals al meer gemeld hier: super raar dat er zonder communicatie zo'n 'update' wordt uitgerold. Goed dat ik nog niet waterzijdig heb ingeregeld (er worden eerst nog wat andere onvolkomenheden opgelost door installateur binnenkort)...
Weet je hoeveel jouw pompsnelheid is verlaagd?

Als ik in de grafieken kijk is het bij mij van 1,26 naar 1,3 verhoogd sinds het begin van het suizen

• orillion
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op donderdag 4 december 2025 @ 18:17:
[...]

Wat heeft een andere installateur aan mij als klant? Ik kan die vraag overigens niet beantwoorden, maar dat is niet de insteek zover ik heb begrepen. Heb daar in het begin van de oplevering al eens navraag over gedaan.
Zit nog iets te vroeg in dat proces, maar tot nu toe vruchtloos.
Waarom zou een andere installateur het onderhoud en beheer niet over kunnen nemen? Ze kunnen er toch gewoon aan verdienen? Ja, voor jou is het niet leuk, maar beter wat uurloon betalen dan de huidige situatie.
Pagina: 1 ... 143 144 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.