Discussies over de toekomst van VanMoof

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:40
Dennisdn schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 06:52:
[...]

Ik las ergens dat de fietsen die naar een centrale opslag zijn gebracht pas later aan de beurt zijn. Misschien dat de fietsen die langer moesten wachten op onderdelen naar die opslag zijn gegaan om ruimte in de werkplaatsen te houden?

https://www.rtlnieuws.nl/...-kapotte-vanmoofs-ophalen
Voor zover ik weet staat die van mij gewoon bij Danzigerbocht..

maar zijn er dan al mensen die een ophaalbericht hebben gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:58
Kammika schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:04:
[...]

Is het hele ding van VM niet dat je hem kan tracen? Als je ziet dat ie daar staat zou ik er gewoon even langs gaan (met bewijs dat ie van jou is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:07:
[...]

Is het hele ding van VM niet dat je hem kan tracen? Als je ziet dat ie daar staat zou ik er gewoon even langs gaan (met bewijs dat ie van jou is).
Moet je geloof ik de 2021 versie hebben met Apple Find My (en dus een Apple device). Of je moet het als gestolen opgeven, dan kreeg je een tracking link begreep ik. Alleen weet ik niet of dat nog werkt nu ze failliet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-06 10:16
Kammika schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:19:
Volgens dit bericht zou iedereen met zijn fiets in reparatie al bericht gehad moeten hebben:

https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10519631/gedupeerden-vanmoof-kunnen-fiets-ophalen

Mijn fiets staat nog in reparatie, maar ik heb nog geen bericht gehad. Zijn er al mensen die al wel bericht hebben gehad?
Ik heb inderdaad dinsdag een e-mail gehad en kon eenvoudig een afspraak maken. Eerste mogelijkheid was komende dinsdag (voor Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
oscarwashere schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:03:
[...]

Ik heb inderdaad dinsdag een e-mail gehad en kon eenvoudig een afspraak maken. Eerste mogelijkheid was komende dinsdag (voor Utrecht).
Tx maar da’s dan zorgelijk want mijn fiets staat er wel maar ik heb geen e-mail gehad

Vanaf welk e-mail adres was die verzonden?

[ Voor 6% gewijzigd door Kammika op 27-07-2023 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Kammika schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:24:
[...]

Tx maar da’s dan zorgelijk want mijn fiets staat er wel maar ik heb geen e-mail gehad

Gewoon van Support @ vanmoof, onderwerp was 'Update about your VanMoof'. In de FAQ stond wel dat ze de mails in batches zouden sturen, maar het is natuurlijk al even later nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-06 07:05
Kammika schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:24:
[...]

Ik heb ook nog geen mail gehad. Mijn fiets staat in Rotterdam.
Ik hoop dat ik hem binnenkort nog krijg en mijn fiets voor 8 Augustus nog kan ophalen. Daarna ben ik met vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
oscarwashere schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:00:
[...]

Gewoon van Support @ vanmoof, onderwerp was 'Update about your VanMoof'. In de FAQ stond wel dat ze de mails in batches zouden sturen, maar het is natuurlijk al even later nu...
Zat er een persoonlijke of een generieke link in (om je afspraak te maken)?

Als die generiek is hou ik me aanbevolen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Kammika schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:46:
[...]

Zat er een persoonlijke of een generieke link in (om je afspraak te maken)?

Als die generiek is hou ik me aanbevolen
Goeie, ik denk generiek want ik moest mijn gegevens en framenummer handmatig invullen. Ik stuur je de link via PB.

Edit: mijn link lijkt alleen voor Utrecht.

[ Voor 6% gewijzigd door oscarwashere op 28-07-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-06 18:23

two

Kammika schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:04:
[...]

maar zijn er dan al mensen die een ophaalbericht hebben gehad?
Ik ook niet. Iemand die toevallig een link heeft voor Danzigerbocht bike pick-up?

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
two schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:27:
[...]
Ik ook niet. Iemand die toevallig een link heeft voor Danzigerbocht bike pick-up?
Dit is het enige wat ik zo snel kan vinden voor je: https://support.vanmoof.c...ut-picking-up-your-repair

Staan 4 linken in waar je uit kunt kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door iscorpio op 28-07-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Tx!!

Helaas kan ik hier alleen voor volgende week kiezen (en dan ben ik er een weekje niet..)

Ik zal eind volgende week maar nog een keer proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-06 18:23

two

iscorpio schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:56:
[...]

Dit is het enige wat ik zo snel kan vinden voor je: https://support.vanmoof.c...ut-picking-up-your-repair

Staan 4 linken in waar je uit kunt kiezen.
Heel erg bedankt!

Deze link had ik nog niet gevonden. Geboekt voor maandag. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-06 11:38
Kammika schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:40:
Tx!!

Helaas kan ik hier alleen voor volgende week kiezen (en dan ben ik er een weekje niet..)

Ik zal eind volgende week maar nog een keer proberen...
Zou er niet te lang mee wachten, de hier geboden ophaalperiode is al zeer ruim voor een faillissement. Kun je de fiets niet door iemand anders laten ophalen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 21:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_PbLeTvq_cwOeQCYiWJ1os-Bo0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lt7GgU9pBf0X1aWsnJL5ghgD.jpg?f=user_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:54

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Via via hoorde ik dat VanMoof wordt overgenomen door een grote Duitse fietsfabrikant, de naam zal wel gaan veranderen naar VanMof. :P

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunedin
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22:01
Zou me hier niet zenuwachtig door laten maken. Als je al hebt laten weten dat je nog een fiets wilt ophalen maar dat de geboden gelegenheid niet schikt, zal de curator je echt nog wel gelegenheid bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:40
Dunedin schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:27:
Zou me hier niet zenuwachtig door laten maken. Als je al hebt laten weten dat je nog een fiets wilt ophalen maar dat de geboden gelegenheid niet schikt, zal de curator je echt nog wel gelegenheid bieden.
Dat is toch echt de laatste zorg van een curator.
De fietsen die niet opgehaald worden, gaan daarna de verkoop in, eventueel nog met een herinnering, maar verwacht niet dat ze die gaan versturen en je achterna gaan lopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MeanDz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 04:30
Vind de suggestie ook niet echt een goed idee.
De curator is geen belanghebbende in deze, dat ben jij.
Als jij het niet belangrijk vindt dan hij waarschijnlijk ook niet.
De aanname dat hij nog wel gelegenheid zal bieden is misplaatst, waarom dan?
Naar mijn mening geef jij een slecht advies en als hij gedupeerd zou worden daardoor kan dat niet meer teruggedraaid worden, die fiets is weg dan.

Ik zou zeggen geef dan geen advies maar dat is slechts een observatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dunedin schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:27:
Stel het gaat fout, waar ga je dan aankloppen voor de schade? Bij de failliete boedel?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14-06 16:50
Tommie12 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:04:
[...]

De fietsen die niet opgehaald worden, gaan daarna de verkoop in, eventueel nog met een herinnering, maar verwacht niet dat ze die gaan versturen en je achterna gaan lopen.
Verkopen mag hij niet doen, een curstor mag geen eigendom van iemand anders (klant) verkopen. Ze moeten je een redelijke tijd geven om het op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 04:30
Scheurbuik schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:37:
[...]

Verkopen mag hij niet doen, een curstor mag geen eigendom van iemand anders (klant) verkopen. Ze moeten je een redelijke tijd geven om het op te halen.
Daar heb je gelijk in, ze behoren niet tot de boedel dus wettelijk gezien kan en mag hij ze niet verkopen.
Ook de tweede observatie is correct met dien verstande dat die redelijke termijn niet oneindig is.
Ik zou geen risico nemen en de fiets zo snel mogelijk ophalen want als die redelijke termijn verstrijkt is het nog steeds jou fiets maar of er nog een gelegenheid is of komt om hem op te halen is nog maar de vraag.
Tijd, geld en personeel worden geleidelijk aan steeds schaarser tijdens een faillissement.
Just my two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Denk in theorie ook, ben stiekem ook wel een beetje benieuwd naar de realiteit ..

wat doet een curator als het eigendom niet (tijdig?) overgedragen wordt aan de eigenaar. We gaan er bij VanMoof wel achter komen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Mijn inschatting: pas na deze deadline gaat de curator vaststellen hoe veel fietsen er nog staan. Zijn er dat meer dan een handvol, dan komt er een tweede kans, en daarna gaat de rest weg, schroot of verkoop.
Dan heb je je kans gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:20
[...]

Gewoon ASAP je fiets ophalen. Ik heb zowel privé als bedrijfsmatig failleite leveranciers meegemaakt en reparaties terugkrijgen is nooit een feest. Sowieso is de kans op een rommelige administratie heel erg groot (ik heb eigenlijk nooit anders meegemaakt...)

FWIW, dat gaat hier nog redelijk soepel, maar ga nou niet rustig zitten af te wachten :X

[ Voor 9% gewijzigd door roffeltjes op 29-07-2023 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

:+
Onze missie is om miljoenen elektrische fietsen een nieuw leven te geven.
...
Vanaf 1 september 2023 openen we 500 reparatieslots verspreid over de komende twaalf maanden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

En de eerste niet-VanMoof store is ook al op het wereld wijde web: https://moofmender.com/

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
litebyte schreef op zondag 30 juli 2023 @ 00:08:
En de eerste niet-VanMoof store is ook al op het wereld wijde web: https://moofmender.com/
Onderdelen worden verzonden uit de UK denk ik? Kan er zo snel niets over vinden. Dan moet je ook nog rekening houden met inklaring, BTW en douanekosten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunedin
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22:01
Tommie12 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:04:
[...]
De curator heeft toestemming van de rechter-commissaris nodig om jouw fiets te verkopen. Het klinkt misschien gek, maar het schenden van (eigendoms)rechten van derden is echt een blunder die je als curator niet wilt maken. De curator zal zeker geen toestemming krijgen om de door jou geclaimde fiets te verkopen, omdat je tijdens het ophaaltijdvak - midden in de zomervakantie valt - niet in het land bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Onderdelen worden verzonden uit de UK denk ik? Kan er zo snel niets over vinden. Dan moet je ook nog rekening houden met inklaring, BTW en douanekosten enzo.
Denk ook vanuit UK en vrij duur ook, maar er is verder nog niets anders waar VM (after parts) onderdelen te vinden zijn. mogelijk het risico waard voor diegene in hoge nood voor een oplader.

[ Voor 39% gewijzigd door litebyte op 30-07-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-06 14:39
[...]

Wat is een redelijke termijn?
In mijn ogen alles dat korter duurt dan dat er gewacht moest worden op een reparatie is redelijk ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dunedin schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:23:
[...]
De curator heeft toestemming van de rechter-commissaris nodig om jouw fiets te verkopen. Het klinkt misschien gek, maar het schenden van (eigendoms)rechten van derden is echt een blunder die je als curator niet wilt maken. De curator zal zeker geen toestemming krijgen om de door jou geclaimde fiets te verkopen, omdat je tijdens het ophaaltijdvak - midden in de zomervakantie valt - niet in het land bent.
Niet geclaimde en verkeerd gelabelde assets worden gewoon verkocht.

De niet geclaimde duurt misschien langer dan verkeerd gelabelde reparaties, maar je weet dat het op termijn gaat gebeuren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
YakuzA schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:00:
[...]

De niet geclaimde duurt misschien langer dan verkeerd gelabelde reparaties, maar je weet dat het op termijn gaat gebeuren.
Tuurlijk, en als je dan als particulier moet gaan klagen tegen een curator die je 2 keer de kans heeft gegeven je spullen op te halen... dan heb je geen enkele kans op schadevergoeding.
De curator moet altijd de belangen van het failliete bedrijf voorop zetten, en kan het ook niet verantwoorden dat panden maanden langer gehuurd moeten worden om een paar fietsen droog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
litebyte schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:34:
[...]

Denk ook vanuit UK en vrij duur ook, maar er is verder nog niets anders waar VM (after parts) onderdelen te vinden zijn. mogelijk het risico waard voor diegene in hoge nood voor een oplader.
Is zelfs de oplader merk-specifiek?? Mijn god... Zelfs bij de besten zijn dat soms wel slijtage gevoelige/foutgevoelige onderdelen. Dan kan je je fiets zelfs met een generieke oplader niet meer opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Tommie12 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:32:
[...]

De curator moet altijd de belangen van het failliete bedrijf voorop zetten, en kan het ook niet verantwoorden dat panden maanden langer gehuurd moeten worden om een paar fietsen droog te houden.
Ik vind de periode die ze gegeven hebben wel redelijk wrang. Genoeg mensen die dan 2 of 3 weken het land uit zijn met vakantie. Tot wanneer was de laatst mogelijk datum, ergens 18 augustus of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Amos_x schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Ik vind de periode die ze gegeven hebben wel redelijk wrang. Genoeg mensen die dan 2 of 3 weken het land uit zijn met vakantie. Tot wanneer was de laatst mogelijk datum, ergens 18 augustus of zo?
Kan je niet iemand anders machtigen/vragen om je fiets op te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Amos_x schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:50:
[...]

Is zelfs de oplader merk-specifiek?? Mijn god... Zelfs bij de besten zijn dat soms wel slijtage gevoelige/foutgevoelige onderdelen. Dan kan je je fiets zelfs met een generieke oplader niet meer opladen?
Als ik even op google kijk zie ik wel andere alternatieven, dus ik zou niet zo snel een lader uit UK bestellen als die erg duur uitkomt met de importbelastingen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Wolly schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:56:
[...]

Ik volg het hele verhaaltje gewoon vanuit mijn algemen interesse in de fiets/fietsenmarkt. Ben geen belanghebbende partij. Wellicht kan je wel iemand machtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

xileS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:57:
[...]

Als ik even op google kijk zie ik wel andere alternatieven, dus ik zou niet zo snel een lader uit UK bestellen als die erg duur uitkomt met de importbelastingen enzo.
Vergeet er ook niet een reisstekker bij te kopen, want die wordt waarschijnlijk ook nog met een andere stekker geleverd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Wolly schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:56:
[...]

Ja dat staat in een artikel van RTL. Dan moet er wél een afspraak gemaakt worden met de curator voor het ophalen en diegene moet wel een bewijs meenemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Amos_x schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:51:
[...]

18 augustus. Met eventueel verlenging. Kan mij voorstellen dat alles naar 1 laatste plek wordt gebracht die nog gebruikt wordt voor de afwikkeling. Maar een curator wil zsm het dossier sluiten dus ik zou het niet als een garantie durven zien.

https://www.rtlnieuws.nl/...eze%20hebben%20afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
garriej schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Vergeet er ook niet een reisstekker bij te kopen, want die wordt waarschijnlijk ook nog met een andere stekker geleverd :+
https://moofmender.com/pr...er?variant=45883834335532

Je kan op hun site wel gewoon voor een EU-plug kiezen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@xileS Lijkt me pre-order te zijn. komt ie dan echt nog wel of trekt de leverancier de keutel in om het product te gaan leveren? Immers er lijken geen nieuwe fietsen meer te komen die zo'n adapter nodig maken en daarmee ook EOL van dit product?.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyYQ_qGVZFp9E68NsQQd0V8ZC9s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ErxOiKTsftU8HwDgjzrhQ7Et.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door route99 op 31-07-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
route99 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:28:
@xileS Lijkt me pre-order te zijn. komt ie dan echt nog wel of trekt de leverancier de keutel in om het product te gaan leveren? Immers er lijken geen nieuwe fietsen meer te komen die zo'n adapter nodig maken en daarmee ook EOL van dit product?.
[Afbeelding]
Ik zie liever ook informatie op de site of er vanuit UK wordt verzonden en hoe het zit met extra kosten. Er staat wel Tax included, dan hoef je onder de €150 geen extra kosten te verwachten als goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
route99 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:28:
[Afbeelding]
Ik las op Reddit dat ze er 1000 hebben afgenomen bij de leverancier. Minder kon niet. Ze hebben dus een investering moeten doen voordat die onderdelen (in dit geval als eerste de adapter) geleverd konden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-06 23:47

Daniel

Kapitein NCC-1701
YakuzA schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:00:
[...]

Dit is nogal onnodige bangmakerij, alsof binnen een paar weken de curator zich alles toeëigent en in de verkoop gooit. Er staat zwart op wit wie de eigenaar van elk framenummer is, en dat is niet de boedel van VM. Je hoeft niks te claimen want er staat geregistreerd wat jouw fiets is. Als je maandenlang alle pogingen vanuit de curator om jouw je eigendom terug te geven negeert houdt het op een gegeven moment wel op ja, maar er is geen enkele rechtsgrond om zomaar andermans spullen toe te voegen aan de boedel als je wéét hoe het werkelijk zit, met als enige reden dat het lang duurt voordat de eigenaar zijn spullen terughaalt.
Hooguit gaan ze op een gegeven moment kosten rekenen voor opslag als het echt lang gaat duren.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 31-07-2023 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Amos_x schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:50:
Connector is minder gangbaar.
Maar er zijn inmiddels zowel verloopkabeltjes voor generieke laders, als laders waar die al op zit te koop.

https://enerprof.de/en/ac...x-2.5-mm-to-vanmoof-s3/x3
https://enerprof.de/en/ch...rgers-for-brands/vanmoof/
En ook op Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Daniel schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:34:
[...]

Dit is nogal onnodige bangmakerij, ailsof binnen een paar weken de curator zich alles toeëigent en in de verkoop gooit. Er staat zwart op wit wie de eigenaar van elk framenummer is, en dat is niet de boedel van VM. Je hoeft niks te claimen want er staat geregistreerd wat jouw fiets is. .
Nogmaals, ik heb vanuit mijn werk wel wat faillissementen bij leveranciers meegemaakt en het is altijd gezeik met terugkrijgen van reparaties. Je ziet namelijk dat als een bedrijf overloopt de administratie ook een probleem wordt.

Het gaat bij VM echt bijzonder soepel (verassend en heel lofenswaardig) maar neem niet dat risico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
roffeltjes schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:07:
[...]

Nogmaals, ik heb vanuit mijn werk wel wat faillissementen bij leveranciers meegemaakt en het is altijd gezeik met terugkrijgen van reparaties. Je ziet namelijk dat als een bedrijf overloopt de administratie ook een probleem wordt.

Het gaat bij VM echt bijzonder soepel (verassend en heel lofenswaardig) maar neem niet dat risico...
Nee als het enigszins kan meteen je fiets halen natuurlijk maar het is ook weer niet zo dat als je niet binnen drie weken je fiets haalt het ding verdwijnt naar een opkoper en je overal naar kan fluiten :)

VM heeft als voordeel dat alle fietsen in principe gekoppeld staan aan een gebruiker. Het is tenzij je heel die administratie weggooit eigenlijk heel moeilijk om spul niet te kunnen toewijzen. Het fysieke deel (waar staat je fiets uberhaupt) is eerder een probleem omdat de onderdelentekorten zo groot waren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Het Amerikaanse Micromobility werkt aan een bod op de gevallen Amsterdamse e-bikefabrikant VanMoof. Dat meldt het bedrijf maandag in een persbericht.
https://fd.nl/bedrijfslev...-werkt-aan-bod-op-vanmoof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Micromobilty heeft volgens mij een een paar jaar onder een steen geleefd
Volgens het AD zeggen ze dat Van Moof kwaliteit is, ze hebben waarschijnlijk niks over alle defecten gelezen
https://www.ad.nl/binnenl...nmoof-overnemen~aa87f5c5/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mag het niet hopen! Deze toko was aangeklaagd in de US wegens crypto pump&dump en andere overtredingen.

https://www.theverge.com/...romobility-cryptocurrency

[ Voor 11% gewijzigd door MaZo op 31-07-2023 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Ze noemde VanMoof ook een start-up. Ik zou ze ook niet volwassen noemen, maar dit... Lijkt erop dat ze nog geen due diligence hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56
Die toko is al failliet?

Huurstepjes?
https://micromobility.com/

[ Voor 47% gewijzigd door hoevenpe op 31-07-2023 21:10 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Nouja, even wat extra aandelen uitgeven en de waardevolle assets van VM verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

oscarwashere schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:55:
Ze noemde VanMoof ook een start-up. Ik zou ze ook niet volwassen noemen, maar dit... Lijkt erop dat ze nog geen due diligence hebben gedaan.
een startup is een bedrijf met <100 werknemers, omzet van minder dan 100 miljoen (in de VS) of dat korter bestaat dan 5 jaar. Daarnaast heeft een startup niet de bedoeling om gelijk heel groot te groeien.

Startup bekt goed en is de vooral ook een marketing term voor elk bedrijf dat een bepaald 'jong' imago wil uitstralen en het zal ook vast te maken hebben met clickbait en SEO. Vanmoof laat al fietsen produceren in Taiwan sinds 2009...ze zijn verre van startup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
Dunedin schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:23:
[...]

Als een curator iets verkoopt zonder toestemming is de verkoop echter nog steeds rechtsgeldig, voor het verhalen van eventuele schade opgelopen door deze verkoop moet een belanghebbende dan aankloppen bij de curator.

Daarnaast heeft een curator een redelijke bewegingsvrijheid. Aangaande de fietsen van klanten dient de curator een redelijke inspanning te leveren en redelijke oplossingen te opteren opdat de kant zijn fiets terug kan krijgen, maakt een klant daar echter geen gebruik van dan heeft die pech en gaat de fiets in de verkoop en het geld in de boedel. Daarom is het ook van enorm belang om als je eigendommen bij een bedrijf hebt staan dat failliet is om zelf actief de berichtgeving van de curator te volgen en ook om een bericht naar de curator uit te doen laten gaan dat jouw eigendom zich op dit moment bij dat bedrijf bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Daniel schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:54:
[...]
Nee als het enigszins kan meteen je fiets halen natuurlijk maar het is ook weer niet zo dat als je niet binnen drie weken je fiets haalt het ding verdwijnt naar een opkoper en je overal naar kan fluiten :)

VM heeft als voordeel dat alle fietsen in principe gekoppeld staan aan een gebruiker. Het is tenzij je heel die administratie weggooit eigenlijk heel moeilijk om spul niet te kunnen toewijzen. Het fysieke deel (waar staat je fiets uberhaupt) is eerder een probleem omdat de onderdelentekorten zo groot waren.
Het gaat super netjes, dus ik ben ook niet bang, maar je wil niet dat je straks je fiets moet laten opsnorren in het laatste grote depot tussen een paar honderd barrels (want daar gaat straks alles naartoe lijkt me) met de paar man die overblijven om de laatste shit op te ruimen.

Haal hem zelf op of machtig iemand, ga niet gokken om te kijken of het later wel kan. Een onnodig risico en het gaat ongetwijfeld omslachtig worden.

Geen enkel risico nemen tot je je fiets terug hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 31-07-2023 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Wel een ludieke CEO.

https://www.facebook.com/palella/photos

Past wel een beetje bij VM, met hun feesttoeter in de toolbox, enzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
Tommie12 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:32:
[...]
De curator moet altijd de belangen van het failliete bedrijf voorop zetten.
Nee. De curator moet het beheer van de boedel in het belang van de schuldeisers voorop zetten, dat is zijn primaire taak.

Daarnaast dient hij ook rekening te houden met belangen van de failliet en met derden, zoals eigenaren. En dient de curator het maatschappelijk belang niet uit het oog te verliezen zoals bijvoorbeeld werkgelegenheid bij een doorstart maar dat is allemaal secundair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Groningerkoek schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:37:
[...]

Nee. De curator moet het beheer van de boedel in het belang van de schuldeisers voorop zetten, dat is zijn primaire taak.
En dus wil hij niet te veel huurkosten maken door 3-4 panden aan te houden om een paar brakke fietsen droog te houden.
En ja, uiteraard zijn er regels wat hij mag doen en wat niet.
Maar zijn prioriteit zit vooral in kosten naar beneden brengen en houden.

Maar eerlijk, als je 2 keer een uitnodiging hebt gehad om je fiets op te halen, en dan wordt die verkocht/verschrot, wat ga je doen?
Een zaak starten tegen de curator, en daarvoor een advokaat in schakelen die je een paar duizend euro gaat kosten?
Voor minder dan 1000€ begint een advokaat geen enkel dossier.
En in deze sta je niet meteen sterk.
Dat weet een curator ook, dus...

Als je je fiets nog wil hebben, dan ga je die best halen voor 18/8, je weet niet of je een tweede kans krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Het is ook maar de vraag waar ze precies op bieden. Zou rest kunnen dat s/x4 en 5 minder problemen hebben en dat ze dus alleen die zaken overnemen om die modellen te mogen gaan voeren zonder alle ellende uitbouwt verleden over te nemen…

Als ze de supply Chain overnemen zouden ze ook onderhoud kunnen open geven voor iedereen die maar wil maar leverancier van de onderdelen kunnen worden. Daar is we geld uit te halen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Kammika schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:47:
Het is ook maar de vraag waar ze precies op bieden. Zou rest kunnen dat s/x4 en 5 minder problemen hebben en dat ze dus alleen die zaken overnemen om die modellen te mogen gaan voeren zonder alle ellende uitbouwt verleden over te nemen…
Laat ons hopen dat de 4 en 5 wat betrouwbaarder zijn. De vraag is of ze ook met winst te verkopen zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
15,5 miljoen omzet en een verlies van 82 miljoen.
Nee, dat komt helemaal goed als dat bedrijf MicroMobility.com mogelijk VM gaat overnemen.

Dit is niets meer dan een stunt om even in het nieuws te komen (pump & dump), dat Amerikaanse bedrijf is zelf op sterven na dood.

bron: https://techcrunch.com/20...and-to-micromobility-com/

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 01-08-2023 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:30
_Bailey_ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:47:
Nee, dat komt helemaal goed als dat bedrijf MicroMobility.com mogelijk VM gaat overnemen.

Dit is niets meer dan een stunt om even in het nieuws te komen (pump & dump), dat Amerikaanse bedrijf is zelf op sterven na dood.

Bedankt voor de link, interessant stuk!

Het maakt voor de curator uiteindelijk weinig uit, zolang ze maar over de brug komen. Als het daarna binnen een paar maanden weer failliet gaat, is dat vooral een kans op een nieuwe klus :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56
Tommie12 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:24:
Als je je fiets nog wil hebben, dan ga je die best halen voor 18/8, je weet niet of je een tweede kans krijgt.
De curator weet ook dat het vakantietijd is, veel mensen niet in staat zijn nu de fiets op te halen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
hoevenpe schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

De curator weet ook dat het vakantietijd is, veel mensen niet in staat zijn nu de fiets op te halen.
Tussen de aankondiging en de deadline zit 3 weken. Dan moet het echt al lukken dat je net die 3 volle weken weg bent, en je kan nog altijd iemand laten gaan in jouw plaats.

Nu... mijn fiets staat daar niet. Ik zeg alleen dat de prioritein van die curator meestal niet is om fietsen aan hun eigenaars te geven, maar wel om huurcontracten kort te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
_Bailey_ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:47:

En 500k cash op de bank...

Natuurlijk dat Bright direct denkt dat er groot nieuws is... ze kunnen de naam Van Moof nog eens op de website schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:06:
[...]

En 500k cash op de bank...

Natuurlijk dat Bright direct denkt dat er groot nieuws is... ze kunnen de naam Van Moof nog eens op de website schrijven.
Als het een serieuze kandidaat was had je het niet in de DPG en vergelijkbaars gelezen, zijn ze achter gesloten deuren aan het onderhandelen. Dit is mogelijk niets meer om interesse voor VM te kweken...net als de eerdere snelle meldingen van de curator dat er al vanuit verschillende partijen interesse is.

Hoe meer van dit soort berichten...hoe kleiner de kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

hoevenpe schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

Natuurlijk een bewuste keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:45:
[...]

Als het een serieuze kandidaat was had je het niet in de DPG en vergelijkbaars gelezen, zijn ze achter gesloten deuren aan het onderhandelen. Dit is mogelijk niets meer om interesse voor VM te kweken...net als de eerdere snelle meldingen van de curator dat er al vanuit verschillende partijen interesse is.

Hoe meer van dit soort berichten...hoe kleiner de kans
En om interesse te kweken ga je posten dat een partij die zelf bijna failliet is en een lege portefeuille heeft interesse toont?

Ik ben het inderdaad eens met je laatste zin.
De vraag is wie het initiatief genomen heeft om dit bericht te plaatsen?
Dat kan Bright zelf zijn op basis van een totaal onbevestigd gerucht, een tweet van iemand of horen zeggen van de vriending van de nicht van de bakker waar de poetsvrouw van VM haar brood haalt.

Maar het kan ook dat Micromobility iets de wereld in stuurt om hun funding in orde te krijgen. En dan trappen die "influencers" van Bright daar natuurlijk met beide voeten in.
De curator zelf acht ik minder waarschijnlijk als bron, net omdat het zo ongeloofwaardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:06:
[...]

ik doelde eigenlijk meer op de gezondheid van dat Amerikaanse bedrijf; dat is een patiënt dat half in coma ligt.
En uiteraard gaat Bright dan eens wat dieper graven in het betreffende bedrijf dat kandidaat is in een evt overname van van Moof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

En om interesse te kweken ga je posten dat een partij die zelf bijna failliet is en een lege portefeuille heeft interesse toont?

Ik ben het inderdaad eens met je laatste zin.
De vraag is wie het initiatief genomen heeft om dit bericht te plaatsen?
Dat kan Bright zelf zijn op basis van een totaal onbevestigd gerucht, een tweet van iemand of horen zeggen van de vriending van de nicht van de bakker waar de poetsvrouw van VM haar brood haalt.

Maar het kan ook dat Micromobility iets de wereld in stuurt om hun funding in orde te krijgen. En dan trappen die "influencers" van Bright daar natuurlijk met beide voeten in.
De curator zelf acht ik minder waarschijnlijk als bron, net omdat het zo ongeloofwaardig is.
Het bericht kwam in eerste instantie volgens mij vanuit de curator en is toen de media in geslingerd....niet alleen product plug kanaal bright plaatste het op vrijwel dezflde tijd waren het vele anderen, juist dat zo'n soort bedrijf (gevonden/gemeld had) geeft al genoeg aan...kans van slagen 0

Als het werkelijk serieus was had het bedrijf zelf ook niet aangegeven dat VM bekend stond om haar kwaltieit....dat is nu juist het punt dat het failliet ging...ze hadden eigenlijk helemaal niets aangegeven totdat er een eerste serieus overname bod ligt... Gezien de koers van het bedrijf zal het mogelijk enkele dollar cent p/a meer waard zijn nav dit bericht.

Toevoeging: en idd de koers is gestegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:59:
[...]

Tussen de aankondiging en de deadline zit 3 weken. Dan moet het echt al lukken dat je net die 3 volle weken weg bent, en je kan nog altijd iemand laten gaan in jouw plaats.

Nu... mijn fiets staat daar niet. Ik zeg alleen dat de prioritein van die curator meestal niet is om fietsen aan hun eigenaars te geven, maar wel om huurcontracten kort te houden.
Die huurcontracten zullen niet betaald worden hoor, dat heb ik nog nooit meegemaakt bij een faillisement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Wolly schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:47:
[...]

Die huurcontracten zullen niet betaald worden hoor, dat heb ik nog nooit meegemaakt bij een faillisement.
Kan zijn, maar dan dreigt wel de uitzetting, en dat zal geen maanden duren.
Dan wordt de inboedel gewoon afgevoerd naar een afvalverwerker of de spullen worden in loten verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:50:
[...]

Kan zijn, maar dan dreigt wel de uitzetting, en dat zal geen maanden duren.
Dan wordt de inboedel gewoon afgevoerd naar een afvalverwerker of de spullen worden in loten verkocht.
Uit mijn hoofd mag een curator nog 3 maanden over de verhuurde bedrijfspanden beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
litebyte schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:48:
[...]
Natuurlijk een bewuste keuze
Je suggereert nu dat de VM-curator een crimineel is die bewust probeert zo veel mogelijk eigenaren het ophalen onmogelijk te maken teneinde zo veel mogelijk ongeclaimde fietsen aan de boedel te kunnen toevoegen? Heb je daar bewijs voor? Even los van het feit dat die curator natuurlijk geen enkele invloed heeft gehad op het feit dat VM vlak voor de zomervakantie op de fles is gegaan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 17:23
Daniel schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:24:
[...]
Je suggereert nu dat de VM-curator een crimineel is die bewust probeert zo veel mogelijk eigenaren het ophalen onmogelijk te maken teneinde zo veel mogelijk ongeclaimde fietsen aan de boedel te kunnen toevoegen? Heb je daar bewijs voor? Even los van het feit dat die curator natuurlijk geen enkele invloed heeft gehad op het feit dat VM vlak voor de zomervakantie op de fles is gegaan…
Dat zal hij denk ik niet hebben maar een uitspraak van de curator in het AD suggereert wel dat hij het niet zo op heeft met de VanMoof eigenaren:
Lekker vooringenomen curator. Dacht even dat ik een stukje van de Speld aan het lezen was.

"De peperdure tweewielers staan symbool voor de eenheidsworst van de ‘havermelk-elite’ in Amsterdam, aldus de curator."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
Wolly schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:47:
[...]

Ik lees zoveel foute informatie omtrent het hoe en wat bij faillissementen in dit topic..

Huurschuld ontstaan voor het faillissement is 1 ding en daarvoor komt de verhuurder in de lijst met schuldeisers terecht, verschuldigde huur voor de periode na een faillissement behoort tot de boedelschuld (als de curator opzegt) en staat dus bovenaan de lijst met dingen die betaald gaan worden.

En ja natuurlijk dient een curator de huurperiode niet onnodig lang te maken om de kosten te beperken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:44
[911] schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:33:
[...]

Dat zal hij denk ik niet hebben maar een uitspraak van de curator in het AD suggereert wel dat hij het niet zo op heeft met de VanMoof eigenaren:

[...]

Lekker vooringenomen curator. Dacht even dat ik een stukje van de Speld aan het lezen was.

"De peperdure tweewielers staan symbool voor de eenheidsworst van de ‘havermelk-elite’ in Amsterdam, aldus de curator."
Het zijn uitspraken van de curator van het Design museum en niet van de curator die VanMoof nu vlot probeert te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 17:23
Webarcher schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:36:
[...]

Het zijn uitspraken van de curator van het Design museum en niet van de curator die VanMoof nu vlot probeert te trekken.
Ah, ik wist niet dat zo iemand ook al een curator had. My bad!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Groningerkoek
[911] schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:37:
[...]

Ah, ik wist niet dat zo iemand ook al een curator had. My bad!
De beheerder van een collectie bij een cultureel instituut noemen we ook een curator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Daniel schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:24:
[...]

Waaruit suggereer ik dat hij een crimineel is? En hij maakt het helemaal niet onmogelijk, alleen erg lastig voor veel VM eigenaren en de 'keuze' dat eigenaren tijdens de vakantieperiode alleen hun fiets kunnen ophalen is bewust gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[911] schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:33:
[...]

Hahaha! die curator heeft meer verstand van VM dan die andere...wel lachen dit....is wel zo :)

DPG media...de 'waarheidsmedia' die je elke week een andere 'de beste ebike' probeert aan te zeveren de journalistieke ziel is allang failliet bij DPG.

[ Voor 6% gewijzigd door litebyte op 01-08-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:01:
[...]

Waaruit suggereer ik dat hij een crimineel is? En hij maakt het helemaal niet onmogelijk, alleen erg lastig voor veel VM eigenaren en de 'keuze' dat eigenaren tijdens de vakantieperiode alleen hun fiets kunnen ophalen is bewust gekozen.
Als je mensen de tijd geeft tot 15 september, dan is er geen haast bij, vergeten ze het, en de curator staat daar met een hoop fietsen.
Geef mensen de kans tot 18/8, dan wordt 50% opgehaald, dan zorg je dat er wat onzekerheid is, en er wat rumoer in de pers, en je opent nog eens de zaak tot 10 september als "allerlaatste" kans. En daarna is het gedaan. Dan zit de schrik er wat in en geraak je sneller van die rommel af.

Het zou me overigens niet verwonderen dat 20% van die onherstelde fietsen nooit opgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmja ik zou niet weten wat een reden zou moeten zijn voor een curator om “bewust” de vakantieperiode te kiezen, anders dan om het zo moeilijk mogelijk te maken voor eigenaren om op tijd hun spullen op te halen. Dat is nogal een claim omdat het zou naderen aan crimineel gedrag.
Ik denk eerder dat het gewoon toeval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:11:
[...]

Als je mensen de tijd geeft tot 15 september, dan is er geen haast bij, vergeten ze het, en de curator staat daar met een hoop fietsen.
Geef mensen de kans tot 18/8, dan wordt 50% opgehaald, dan zorg je dat er wat onzekerheid is, en er wat rumoer in de pers, en je opent nog eens de zaak tot 10 september als "allerlaatste" kans. En daarna is het gedaan. Dan zit de schrik er wat in en geraak je sneller van die rommel af.

Het zou me overigens niet verwonderen dat 20% van die onherstelde fietsen nooit opgehaald worden.
Bljikt dat er van een hoop fietsen niet bekend is waar ze staan (voor reparatie) Heel goed mogelijk dat de afwikkeling mbt teruggave best veel tijd in beslag zal nemen, dan is een relatief rustig moment als vakantie natuurlijk een goede periode. Natuurlijk geen kwade opzet, puur toeval ivm met mogelijk succesvolle overname door een betrouwbaar bedrijf uit de VS...

Ik denk dat het percentage fietsen dat onherstelbaar is veel hoger is dan 20%, simpelweg omdat onderdelen er niet zijn, mogelijk nooit meer komen. Percentage eigenaren snapt ook wel om een vakantie te onderbreken om een fiets op te halen die het niet doet, de kans heel klein is om het naar redelijkheid (kosten) nog rijbaar te krijgen ook vrij klein is en dus laat maar zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door litebyte op 01-08-2023 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:30
Daniel schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:14:
Hmmja ik zou niet weten wat een reden zou moeten zijn voor een curator om “bewust” de vakantieperiode te kiezen, anders dan om het zo moeilijk mogelijk te maken voor eigenaren om op tijd hun spullen op te halen. Dat is nogal een claim omdat het zou naderen aan crimineel gedrag.
Ik denk eerder dat het gewoon toeval is.
Het meest aannemelijk lijkt mij dat het komt doordat VanMoof net voor de vakantieperiode failliet is gegaan...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:21:
[...]

Bljikt dat er van een hoop fietsen niet bekend is waar ze staan (voor reparatie) Heel goed mogelijk dat de afwikkeling mbt teruggave best veel tijd in beslag zal nemen, dan is een relatief rustig moment als vakantie natuurlijk een goede periode. Natuurlijk geen kwade opzet, puur toeval ivm met mogelijk succesvolle overname door een betrouwbaar bedrijf uit de VS...

Ik denk dat het percentage fietsen dat onherstelbaar is veel hoger is dan 20%, simpelweg omdat onderdelen er niet zijn, mogelijk nooit meer komen. Percentage eigenaren snapt ook wel om een vakantie te onderbreken om een fiets op te halen die het niet doet, de kans heel klein is om het naar redelijkheid (kosten) nog rijbaar te krijgen ook vrij klein is en dus laat maar zitten.
Ik schrijf nergens dat 20% onherstelbaar is, alleen dat ik verwacht dat 20% van de fietsen die er nu staan niet geclaimd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:28:
[...]

Ik schrijf nergens dat 20% onherstelbaar is, alleen dat ik verwacht dat 20% van de fietsen die er nu staan niet geclaimd zal worden.
Excuses, verkeerd geschreven. Denk dat het aantal fietsen dat niet geclaimd gaat worden veel hoger is, zeker omdat het vakantie is en velen denken die van mij is toch onherstelbaar zonder beschikbare onderdelen, laat maar zitten, zeker tijdens een vakantie buiten Nederland.

Er is ook nog een groep eigenaren waarvan de fiets binnen garantie is afgeschreven (ken er persoonlijk 1) waarvoor ze een vervangend exemplaar zouden sturen. Geen idee of daar nog een compensatie regeling voor is, de betreffende die ik ken heeft nog niets vernomen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:34:
[...]

Er is ook nog een groep eigenaren waarvan de fiets binnen garantie is afgeschreven (ken er persoonlijk 1) waarvoor ze een vervangend exemplaar zouden sturen. Geen idee of daar nog een compensatie regeling voor is, de betreffende die ik ken heeft nog niets vernomen in ieder geval.
Garantie kan je vergeten, tenzij de overnemer echt heel genereus is, en die verplichtingen wil overnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
Wolly schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Uit mijn hoofd mag een curator nog 3 maanden over de verhuurde bedrijfspanden beschikken.
Het ligt iets anders, na een faillissement mogen zowel de curator als de verhuurder het huurcontract beëindigen met in achtneming van een opzegperiode van 3 maanden (tenzij beide partijen anders overeenkomen iets wat in het recht altijd mogelijk is)

Daarnaast is het belangrijk wie de huur opzegt, als de curator dit doet dan zijn kosten die de verhuurder maakt zoals ontruimingskosten, schade repareren, schade voor misgelopen huurinkomsten gedurende die periode boedelschuld en hebben dus voorrang bij betaling, geld om de boedelschuld te voldoen is er meestal wel. Zegt de verhuurder op dat zijn dit normale kosten en is er geen voorrang en krijgt de verhuurder dus meestal niets.

Een verhuurder zal zich dus af moeten vragen wat het meeste in zijn voordeel is, zegt hij op is er kans dat hij en niets krijgt en het pand nog 3 maanden kwijt is. Bijna altijd is het echter de curator die opzegt omdat deze lopende contracten wil beëindigen. Maar een curator kan ook besluiten om het pand nog 6 maanden of bijvoorbeeld een jaar aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
[b]litebyte in "Discussies over de toekomst van VanMoof"
Als er een vervangend exemplaar is voor hem en deze specifieke fiets is reeds aan hem toebedeeld (zijn naw gegevens op de fiets/verpakking, of in de boekhouding duidelijk dat die fiets die in het magazijn staat met dat serienummer voor hem is dan zal de curator hem benaderen voor uitlevering (Nooit verkeerd om zelf te informeren)

Gezien de situatie de laatste tijd bij het bedrijf zou ik daar echter niet van uitgaan.

Blijft over de oude fiets, strict formeel als er reeds een overdracht heeft plaatsgevonden naar VanMoof toe dan behoort die fiets tot de boedel en zal de curator hem verkopen. Echter was de boekhouding niet optimaal volgens de berichtgeving en dan zou ik als "eigenaar" simpelweg contact opnemen met de curator dat jij jouw fiets terug wilt uit de werkplaats en dan het antwoord afwachten. (het is natuurlijk ook mogelijk dat die fiets is gekannibaliseerd voor onderdelen voor andere reparaties.

Staat de oude fiets bij hem thuis in de schuur, dan zal dat in de praktijk het einde van het verhaal zijn. VanMoof had zoveel verplichtingen aangaande reparatie/garantie dat het mij vreemd lijkt als een Curator een bevredigend bedrag kan krijgen van een partij die alles inclusief al deze verplichtingen overneemt. De Curator kan de schuldeisers meestal veel meer geld overhandigen als zulke verplichtingen in de vuilnisbak worden gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
https://www.bright.nl/nie...tsen-goedkoper-maken.html

Zo te lezen zelfs een kans dat men zijn niet geleverde fiets alsnog krijgt xD. Eerst zien, dan geloven ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:39:
https://www.bright.nl/nie...tsen-goedkoper-maken.html

Zo te lezen zelfs een kans dat men zijn niet geleverde fiets alsnog krijgt xD. Eerst zien, dan geloven ;p
Het leest als een De Speld artikel, wie gelooft die luchtfietserij nou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:45:
[...]

Het leest als een De Speld artikel, wie gelooft die luchtfietserij nou?
CEO van MicroMobility

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Groningerkoek
Helbiz deed het zo slecht dat ze al rap van de Nasdaq werden afgetrapt, dus kochten ze MicroMobility omdat deze een notering had, maar ze doen het wederom zo slecht dat ze ook nu weer eerdaags van de beurs afgetrapt zullen worden, het bedrijf heeft schulden, amper tot geen cash, een volledig ingestorte beurskoers en wordt geleid door iemand die is vervolgt voor financiële delicten...

En zo'n partij zou VanMoof er weer bovenop moeten helpen.. Ik hoop alleen maar dat dit doorgat omdat ik zeer benieuwd ben naar wat het echte plan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik ben eerder benieuwd wie de andere geïnteresseerde partijen zijn.
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste